» »

HDMI ali DisplayPort

HDMI ali DisplayPort

SlyCrespo ::

Pozdravljeni!
Nabavil sem monitor Dell U2713H AH-IPS in me zanima s katerim kablom dosežem boljše osveževanje slike v igrah. Ali z HDMI kablom ali z DisplayPort kablom.. V igri Age of Empires III, sem namreč opazil, da se slika pri ločljivosti 2560 x 1440 malenkost zatika. Specifikacije od monitorja so zbrane tukaj. Lastnosti mojega compa pa so:

Osnovna plošča: MSI MPG X570 GAMING PLUS
Procesor: AMD Ryzen 7 3700X
Grafična: AMD Radeon RX 590 8GB
RAM: 32 GB DDR4
Sistemski disk: 500GB SSD
OS: Windows 10 64bit

Sicer še nisem iger in ostalega probal zagnat v turbo načinu (turbo se nastavi v biosu), ampak pomoje bi vseeno morale igre gladko teči, glede na to, da imam še kar dobro konfiguracijo...

Gejspodar ::

Kabel definitivno ni tvoj problem. Nekje drugje tiči zajec...

dexterboy ::

Kupil si monitor, ki je namenjen resnemu delu, ne nažiganju po sovragu ;)
Kar se kabla tiče, bi jaz osebno izbral Display Port, samo glej, da je kabel vsaj 1.2 specifikacije.
Ko ne gre več, ko se ustavi, RESET Vas spet v ritem spravi.

TOP ::

To ni monitor za gejming in zatika se ti,ker maš 5m/s osveževanje rabil pa bi 1m/s,tukaj ti kabel ne pomaga.

opeter ::

A ta monitor se še vedno dobi v trgovini? To je skoraj 8 let star model. 8-O

Dejansko ima 6 milisekund pri sivi, signal pa pri 25 ms zakasnitvi.
Hrabri mišek (od 2015 nova serija!) -> http://tinyurl.com/na7r54l
18. november 2011 - Umrl je Mark Hall, "oče" Hrabrega miška
RTVSLO: http://tinyurl.com/74r9n7j

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: opeter ()

XS!D3 ::

TOP je izjavil:

To ni monitor za gejming in zatika se ti,ker maš 5m/s osveževanje rabil pa bi 1m/s,tukaj ti kabel ne pomaga.

Težko verjamem, da se zatika zarad slabega odzivnega časa zaslona (ki se sicer meri v milisekundah ne v metrih na sekundo :)). Zatikanje je vidno bodisi zaradi neusklajenost fps in osveževanja zaslona ali nasploh premajhnega števila slik na sekundo, kar pa je kvečemu manj opazno pri slabšem odzivnem času, ker je vse skupaj bolj zamazano. Je pa res, da kabel tukaj nima ravno veze.

Vuli ::

yup
|Gb x570 Pro|R9 5900x|64GB DDR4 RAM G.Skill V@ 3600 cl16|6800XT Merc319 Black|

Voluharr ::

Verjemu, da je zakasnitev problem.
Sem imel enega prvi 4k Dellovih modelov ko je bila preko HDMIja polna resolucija na 24fps in preko DP 30fps.
Sicer opazna razlika, vendar ne glede na to kateri je bil izbran katastrofa.
Po kakem tednu ali dveh ko so se možgani privadili na zakasnitev je že šlo, prej je bila pa kar muka, pa sem ga imel samo za pisarniško rabo.
Ko sem prišel, do menjave ga pa noben ni maral.
Backup, VPS, kolokacija: https://reavisys.si

Han ::

AoE 3 DE sicer kar konkretno "zakuri" GPU, vendar bi na 1440p s tvojo konfiguracijo morala teči povsem gladko. Na RX 590 ne bi smelo biti razlike med HDMI in DP, je pa DP vsekakor boljši. Prepričaj se, da je na monitorju res 60 Hz osveževanje.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Han ()

B34ST ::

Ta monitor je čisto ok za casual gaming, saj ne bo začel pro poti v CS. 60-75 Hz je povsem dovolj, že to je vedno težko poganjat na 1440p. Sploh je pa to IPS zaslon kateri so bolj odzivni od VA.
Pravi kabel je pa seveda DisplayPort.
i5-10600K | NH-D14 | MSI MAG Z490 TOMAHAWK | F4-3200C14D-16GVR @4000C14
ASUS DUAL RTX 3070 | ADATA XPG SX8200 Pro 2TB | 870 QVO 8TB | 2x WD Blue 4TB
Corsair 600T | Corsair AX760 | G413 | G403 | HP Pavilion Gaming 32

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: B34ST ()

Klemen86 ::

Vklopi Vsync.

XS!D3 ::

Voluharr je izjavil:

Verjemu, da je zakasnitev problem.
Sem imel enega prvi 4k Dellovih modelov ko je bila preko HDMIja polna resolucija na 24fps in preko DP 30fps.
Sicer opazna razlika, vendar ne glede na to kateri je bil izbran katastrofa.
Po kakem tednu ali dveh ko so se možgani privadili na zakasnitev je že šlo, prej je bila pa kar muka, pa sem ga imel samo za pisarniško rabo.
Ko sem prišel, do menjave ga pa noben ni maral.

Tudi ti si imel problem zaradi low fps (24) in ne zaradi dolgega odzivnega časa, ki je potreben za spremembo pixla iz ene in drugo barvo. Boljši kot je odzivni čas, bolj je opazen problem zaradi premajhnega števila slik na sekundo (kar 24fps definitivno je). Kar probaj gledat 24fps na kakšnem OLEDu, kjer je odziv praktično instanten, pa boš videl, da je še precej bolj moteče, kot na katerm koli LCDju. Po drugi strani pa bo na zaslonu z zelo slabim odzivnim časom manj moteče, bo pa vse skupaj precej blurry. Odzivni čas ti pri nizkem fpsju, ki je lahko posledica prešvoh HW ali pa v tvojem primeru premajhne pasovne širine HDMI oz. DP vhoda, nič ne pomaga, kvečemu z vidika "zatikanja" stvar poslabša (dobiš pa jasno bolj ostro sliko, ker pixel prej doseže končno stanje). Seveda je idealno, da imaš hkrati čim večjo frekvenco osveževanja in čim nižji odzivni čas, ampak ni pa tukaj direktne povezave.

Seveda pa je lahko, kot že omenjeno, tudi pri dovolj velikem fpsju problem zaradi neujemanja frekvence osveževanja in fps na viru, kar načeloma rešuješ z VRR (gsync/freesync), samo morata tako zaslon kot vir to podpirati.

Kar se pa VSync tiče, pomaga takrat kot fps vir presega osveževanje, da ne pride do screen tearinga, če imaš manj fps kot je frekvenca osveževanja zaslona, pa zna stvar še poslabšat (oziroma razne adaptive opcije se pri manjšem fps itak izklopijo oziroma prilagajajo).

Voluharr ::

XS!D3 je izjavil:

Voluharr je izjavil:

Verjemu, da je zakasnitev problem.
Sem imel enega prvi 4k Dellovih modelov ko je bila preko HDMIja polna resolucija na 24fps in preko DP 30fps.
Sicer opazna razlika, vendar ne glede na to kateri je bil izbran katastrofa.
Po kakem tednu ali dveh ko so se možgani privadili na zakasnitev je že šlo, prej je bila pa kar muka, pa sem ga imel samo za pisarniško rabo.
Ko sem prišel, do menjave ga pa noben ni maral.

Tudi ti si imel problem zaradi low fps (24) in ne zaradi dolgega odzivnega časa, ki je potreben za spremembo pixla iz ene in drugo barvo. Boljši kot je odzivni čas, bolj je opazen problem zaradi premajhnega števila slik na sekundo (kar 24fps definitivno je). Kar probaj gledat 24fps na kakšnem OLEDu, kjer je odziv praktično instanten, pa boš videl, da je še precej bolj moteče, kot na katerm koli LCDju. Po drugi strani pa bo na zaslonu z zelo slabim odzivnim časom manj moteče, bo pa vse skupaj precej blurry. Odzivni čas ti pri nizkem fpsju, ki je lahko posledica prešvoh HW ali pa v tvojem primeru premajhne pasovne širine HDMI oz. DP vhoda, nič ne pomaga, kvečemu z vidika "zatikanja" stvar poslabša (dobiš pa jasno bolj ostro sliko, ker pixel prej doseže končno stanje). Seveda je idealno, da imaš hkrati čim večjo frekvenco osveževanja in čim nižji odzivni čas, ampak ni pa tukaj direktne povezave.

Seveda pa je lahko, kot že omenjeno, tudi pri dovolj velikem fpsju problem zaradi neujemanja frekvence osveževanja in fps na viru, kar načeloma rešuješ z VRR (gsync/freesync), samo morata tako zaslon kot vir to podpirati.

Kar se pa VSync tiče, pomaga takrat kot fps vir presega osveževanje, da ne pride do screen tearinga, če imaš manj fps kot je frekvenca osveževanja zaslona, pa zna stvar še poslabšat (oziroma razne adaptive opcije se pri manjšem fps itak izklopijo oziroma prilagajajo).


Kolega ne bo držalo :))

Hardware je bil dovolj močan. Takrat sicer še HP MobileWorkstation G2, max konfiguracija, ki si jo lahko dobil in verjemi, da sem pisal v primerjavi s panelom prenosnika.
Ko si premikal okno čez rob zaslonov je bila zakasnitev več kot očitna na obeh, z očitno razliko med kabloma.
Tisti monitor še nekje obstaja in zadevo se še vedno da potestirat.
Backup, VPS, kolokacija: https://reavisys.si

WhiteAngel ::

Zanimivo, tale lag, ki ga omenjate sem tudi sam opazil pri Dellovih monitorjih, ko so višje ločljivosti v igri (vsaj 1440p, 4k še sploh). Sploh ne gre za fps in IPS tehnologijo, ampak bolj sliči na slabo elektroniko, ki spreminja HDMI signal v piksle. Najbolj očiten primer je, ko prenosnik priklopim na zunanji zaslon in okno premaknem tako, da ga je pol na monitorju, pol pa na prenosniku. Ko okno hitro premikam, se zelo očitno vidi "gumijasti" efekt premikanja. Pri DP tega nisem opazil pri isti resoluciji in 60 Hz osveževanju.

Zgodovina sprememb…

Klemen86 ::

Poleg tega pa preveri, če je 1440p sploh možna preko HDMI na tem monitorju. Moj Dell U2713HM ima preko HDMI samo 1080p, 1440p pa preko DVI in DP. Dobro bi bilo tudi, da poveš koliko FPS imaš v igri, če imaš manj kot 60 fps se bo zatikalo (ne glede na kabel), če imaš več kot 60 fps in prihaja do tearinga pa vklopi vsync.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Klemen86 ()

XS!D3 ::

Voluharr je izjavil:

XS!D3 je izjavil:

Voluharr je izjavil:

Verjemu, da je zakasnitev problem.
Sem imel enega prvi 4k Dellovih modelov ko je bila preko HDMIja polna resolucija na 24fps in preko DP 30fps.
Sicer opazna razlika, vendar ne glede na to kateri je bil izbran katastrofa.
Po kakem tednu ali dveh ko so se možgani privadili na zakasnitev je že šlo, prej je bila pa kar muka, pa sem ga imel samo za pisarniško rabo.
Ko sem prišel, do menjave ga pa noben ni maral.

Tudi ti si imel problem zaradi low fps (24) in ne zaradi dolgega odzivnega časa, ki je potreben za spremembo pixla iz ene in drugo barvo. Boljši kot je odzivni čas, bolj je opazen problem zaradi premajhnega števila slik na sekundo (kar 24fps definitivno je). Kar probaj gledat 24fps na kakšnem OLEDu, kjer je odziv praktično instanten, pa boš videl, da je še precej bolj moteče, kot na katerm koli LCDju. Po drugi strani pa bo na zaslonu z zelo slabim odzivnim časom manj moteče, bo pa vse skupaj precej blurry. Odzivni čas ti pri nizkem fpsju, ki je lahko posledica prešvoh HW ali pa v tvojem primeru premajhne pasovne širine HDMI oz. DP vhoda, nič ne pomaga, kvečemu z vidika "zatikanja" stvar poslabša (dobiš pa jasno bolj ostro sliko, ker pixel prej doseže končno stanje). Seveda je idealno, da imaš hkrati čim večjo frekvenco osveževanja in čim nižji odzivni čas, ampak ni pa tukaj direktne povezave.

Seveda pa je lahko, kot že omenjeno, tudi pri dovolj velikem fpsju problem zaradi neujemanja frekvence osveževanja in fps na viru, kar načeloma rešuješ z VRR (gsync/freesync), samo morata tako zaslon kot vir to podpirati.

Kar se pa VSync tiče, pomaga takrat kot fps vir presega osveževanje, da ne pride do screen tearinga, če imaš manj fps kot je frekvenca osveževanja zaslona, pa zna stvar še poslabšat (oziroma razne adaptive opcije se pri manjšem fps itak izklopijo oziroma prilagajajo).


Kolega ne bo držalo :))

Hardware je bil dovolj močan. Takrat sicer še HP MobileWorkstation G2, max konfiguracija, ki si jo lahko dobil in verjemi, da sem pisal v primerjavi s panelom prenosnika.
Ko si premikal okno čez rob zaslonov je bila zakasnitev več kot očitna na obeh, z očitno razliko med kabloma.
Tisti monitor še nekje obstaja in zadevo se še vedno da potestirat.

Kaj ne bo držalo? Sej sem napisal, da je bil v tvojem primeru razlog za low fps premajhna pasovna širina HDMI oz. DP vhoda (seveda enega bolj kot drugega zato tudi 24 vs 30 fps, vsaj tako si sam trdil v prvotnem postu). In ja je razlika med 24 in 30 je, ampak oboje je še vedno premalo za tekoče delovanje. Dobro vem, kako zgleda 4k@30Hz, saj na prejšnem laptopu nisem imel podpore za 4k@60Hz, je bilo pa že s custom resolucijo pri 48Hz mnogo boljše. Prešvoh HW sem omenil samo kot drugo možnost, zakaj imaš lahko premalo fps za tekoče delovanje (ampak ne za tvoj primeru, sploh pa ne za desktop experience).. Ampak še vedno je to problem low fps ne pa odzivnega časa zaslona.

Poleg tega pa v primeru OP tako DP 1.2 kot HDMI 1.4 vhod omogočata maksimalni refresh rate zaslona, tako da tukaj ne bi smelo bit razlike, razen če je kakšna specifika konkretnega modela. Ampak še enkrat, to nima veze z odzivnim časom....

Sicer pa je treba sploh definirati, kaj smatrate pod "zatikanje", kar kar se mene tiče "zatikanje" nikakor ni enako kot lag.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: XS!D3 ()

Voluharr ::

Tisto glede mojega Della je bila specifikacija proizvajalca.

Morda tole kaj pomaga: https://www.ropaku.com/what-is-frame-ti...
Backup, VPS, kolokacija: https://reavisys.si

XS!D3 ::

Voluharr je izjavil:

Tisto glede mojega Della je bila specifikacija proizvajalca.

Morda tole kaj pomaga: https://www.ropaku.com/what-is-frame-ti...

Tule je govora o renderingu torej o izvoru, kjer sta rendering time in fps direktno povezana. Če en frame rišeš manj časa, jih seveda v eni sekundi (lahko) narišeš več (če seveda ne omejiš njihovega števila, kar je po drugi strani sicer smiselno, ker risanje večjega števila frameov kot jih lahko prikaže zaslon nekako nima smisla in lahko privede do dodatnih problemov). So pa lepo opisane situacije, zaradi katerih lahko pride do zatikanja (in tudi relavantne za OPjev problem). Nikjer ni omenjen odzivni čas zaslona, ker slabši odizvni čas ne bo privedel do stutteringa ampak kvečemu do laga in ghostinga/zamazane/neostre slike pri hitrih spremembah.

TOP ::

Daj probaj z DP kablom,če bo kaj bolje.


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

FPS Matchmaking VS Pay to win hardware (strani: 1 2 )

Oddelek: Strojna oprema
957756 (6349) dolenc
»

Rahlo zatikanje slike

Oddelek: Zvok in slika
152415 (2100) Sssaga
»

'FPS-ji' so pomembni (strani: 1 2 3 4 )

Oddelek: Novice / Igre
15014432 (11294) MrStein
»

Koliko FPS?

Oddelek: Igre
293238 (2690) Tac20
»

Hitrost LCD-ja in osveževanje... (strani: 1 2 )

Oddelek: Strojna oprema
595325 (4358) Poldy

Več podobnih tem