» »

Zakaj so avtonomna vozila prava stvar

Zakaj so avtonomna vozila prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
8 / 26
»»

codeMonkey ::

Like Summon, Smart Summon is only intended for use in private parking lots and driveways. You are still responsible for your car and must monitor it and its surroundings at all times and be within your line of sight because it may not detect all obstacles


To ni level 4. Precej manjka do level 4, ker se avto ne zna sam omejiti na ta ODD In ta niti ni vgrajen v sam sistem. Ce pa bi dal za primer MB razreda S pa bi drzalo.

Zgodovina sprememb…

woroh4 ::

Gregor P je izjavil:

kow je izjavil:

Gregor P je izjavil:


Da, seveda imam dokaze in to otipljive -> trenutno strojno opremo v Teslah; ta tega pač tehnično ni zmožna in nikoli ne bo.


Lahko prilozis dokaz?

Pa, da se razumemo, pricakujem kaksen akademski papir iz tematike 'Computational theory'. Hvala!
Lepo sem napisal, da so same strojne komponente dokaz, da to z njimi ne bo mogoče.
Predlagam, da si ogledate, kaj je vgrajeno v samo vozilo in potem na podlagi tega delate oceno, ali so tega zmožne - ne samo slepo verjeti Musku na besedo. Po moji oceni niso in tega ne morejo rešiti le z najnovejšo programsko opremo; kar nadalje pomeni, da jo bodo morali zamenjati oz. vgraditi novo, če bi seveda najprej pri Tesli vedeli, kaj sploh potrebujejo. In to bi pač bilo zelo negospodarno oz. ekonomsko nevzdržno; tako da tega z veliko gotovostjo sicer nekoč v daljni prihodnosti ne bodo počeli. Ti po mojem rajši dostavijo novo vozilo.


https://arstechnica.com/cars/2021/01/wa...
Many Tesla fans view the electric carmaker as a world leader in self-driving technology. CEO Elon Musk himself has repeatedly claimed that the company is less than two years away from perfecting fully self-driving technology.

But in an interview with Germany's Manager magazine, Waymo CEO John Krafcik dismissed Tesla as a Waymo competitor and argued that Tesla's current strategy was unlikely to ever produce a fully self-driving system.


Lepo sem napisal, da so same strojne komponente dokaz, da to z njimi ne bo mogoče.


Res je da si to napisal, vendar zgleda ne dojameš da to ni noben dokaz in je lahko tudi daleč od resnice. Dostavi DOKAZ.

Predlagam, da si ogledate, kaj je vgrajeno v samo vozilo in potem na podlagi tega delate oceno, ali so tega zmožne - ne samo slepo verjeti Musku na besedo.


Vem kaj je vgrajeno, nisem pa človek ki bi komerkoli karkoli slepo verjel. :)

Po moji oceni niso


Še enkrat. Rabimo DOKAZ, ne pa tvojo (zgrešeno) oceno. Rekel si da imaš DOKAZ, dostavi ga zdaj.

kar nadalje pomeni, da jo bodo morali zamenjati oz. vgraditi novo, če bi seveda najprej pri Tesli vedeli, kaj sploh potrebujejo. In to bi pač bilo zelo negospodarno oz. ekonomsko nevzdržno; tako da tega z veliko gotovostjo sicer nekoč v daljni prihodnosti ne bodo počeli. Ti po mojem rajši dostavijo novo vozilo.


Mislim da bo za Teslo mnogo bolj ekonomsko nevzdržno da faše miljardne kazni od tožb ker niso omogočili avtonomne vožnje vozilom pri katerih so to oglaševali. Mnogo bolj negospodarno bi bilo da NE BI nadgradili opreme (če se izkaže da je to sploh potrebno, ni nujno da je nadgradnja opreme sploh nujna namreč). Da bi rajši dostavili novo vozilo kot pa dodali za par jujrjev komponent? Ne verjamem da so tako neumni in negospodarni.

woroh4 ::

To je precej bolj verjetna moznost, kot to, da pa kdaj bodo.


To je tvoja ocena, morda pravilna, morda ne. Je pa dejstvo da trditev da Tesla nima možnosti da bi trenutna vozila kadarkoli v prihodnosti naredila avtonomna preprosto napačna. :) Lahko jih, če pa jih bo, bomo pa videli.

Ce bo potrebna spet kaksna nadgradnja potem to ne bo vec trenutna Tesla ampak nadgrajena Tesla.


Zato ja, ce na 60 let starega ficota zmeces dovolj opreme, potem je lahko tudi 60 let star fico samovozen. Ampak to potem ni vec 60 let star fico, a ne?


Če tako definiraš, prav. Ampak še vedno gre za isti avto, in dokler gre za isti avto je to za moje pojme "današnja Tesla" (oziroma "fičo).

Tesla ze od leta 2016 trdi, da so vse Tesle FSD ready.


Nisem šel preverjat letnice, ampak ti verjamem. Glede na dosedanji poteg dogodkov pri Tesli je mislim da nam kar vsem jasno, da so Muskove napovedi vedno preveč optimistične, vendar zgodovina Tesle nas uči da kljub temu da so napovedi časovno preveč optimistične Musk na koncu dostavi kar je obljubil. Če bo pa še sedaj tako, bomo pa videli.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: woroh4 ()

codeMonkey ::

Tozb ne bo, ker Musk spretno izumlja nove izraze (fsd, feature complete,...), ko opisuje sistem, pa ceprav so tu standardi, kjer so te stvari jasno definirane. Tudi fineprint je tu zagotovo v nulo spedenan. Bolj slab argument ti je to.

Par jurjev komponent pa so le tvoje domneve trenutno. Eno je zamenjati senzorje, drugo dodajati nove, tretje pa npr. zagotoviti potrebno pasovno sirino na nivoju infrastrukture, ko zelis vse to skupaj povezati. Ravno na zadnjem podrocju se precej dogaja v razvojnem smislu (prehod na consko arhitekturo), da se bodo omogcala vozila z visoko stopnjo avtomatizacije (ter pri tem znizalo stroske in tezo). Torej, ko ugotovijo, da rabijo lidar, vec kamer z visjo resolucijo, itd., kdo bo vlekel kable po ze sestavljenem avtu in dodajal switche, gatewaye ipd?

Zgodovina sprememb…

kow ::

Gregor P je izjavil:


Predlagam, da si ogledate, kaj je vgrajeno v samo vozilo in potem na podlagi tega delate oceno, ali so tega zmožne - ne samo slepo verjeti Musku na besedo. Po moji oceni niso in tega ne morejo rešiti le z najnovejšo programsko opremo; kar nadalje pomeni, da jo bodo morali zamenjati oz. vgraditi novo, če bi seveda najprej pri Tesli vedeli, kaj sploh potrebujejo. In to bi pač bilo zelo negospodarno oz. ekonomsko nevzdržno; tako da tega z veliko gotovostjo sicer nekoč v daljni prihodnosti ne bodo počeli. Ti po mojem rajši dostavijo novo vozilo.


Bom skrajsal tvoje nakladanje v "nimam dokaza". Lepo, da smo razcistili. Mimogrede, od kod ti ideja, da "slepo verjamemo Musku na besedo"?

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

Gregor P ::

Povejte mi potem, katera točno vgrajena komponenta v sedanjih Tealinih vozilih naj bi v prihodnje podpirala povsem avtonomno vožnjo? Pravite, da veste, kaj je vgrajeno v Teslah (kar ne bi smo biti težko, saj je vse objavljeno na spletu), tako da prosim na dan z besedo. Kateri je tisti specifični kos opreme, ki to omogoča?

Jaz pravim, da takšnega kosa opreme v teh vozilih ni; pogojno morda del vgrajenih kablov. Zakaj ne? Ker so daleč prešibkih specifikacij in tudi sicer proizvajalci te opreme ne obljubljajo tega. Ampak Tesla oz. Musk pa; in govorijo o isti opremi :|
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

J.McLane ::

Kaj ni jasno? Tesla želi narediti ustrezen Software na trenutnih senzorjih, ali jim bo to uspelo ali ne bo pa pokazal čas. To je čista neznanka, nič se ne da trditi v naprej.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

codeMonkey ::

Ampak to niti priblizno ni le softverski problem. Vsaj na tehnicnem forumu bi clovek pricakoval, da je to jasno. Vse ostalo so pravljice in argumenti v stilu ti dokazi, da boga ni.

Zgodovina sprememb…

Okapi ::

No ja, v bistvu je lahko samo softverski problem. Nihče ne ve, kako močan mora biti procesor, na katerem bo lahko tekla optimalno sprogramirana AI.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Okapi ()

codeMonkey ::

Ne. Nikoli ne more biti le softverski problem.

Zgodovina sprememb…

Okapi ::

A imaš kakšen dokaz za to?;)

codeMonkey ::

Ja, npr. ISO 26262 standard, UNECE regulativo, ki sem ti jo prej ze delil, itd. Bos zdaj rekel da to ni potrebno? Isci sam naprej zakaj je ali ni. Namigov imas dovolj.

Zgodovina sprememb…

DamijanD ::

OK - tukaj je govora o dveh različnih nivojih. Eno je, da je stvar sposobna FSDja (in za to je v teoriji SW problem, ker ima teslin FSD HW kamere in računalnik). Drugo je pa, da je ta FSD legalno dovolj safe za na ceste - to pa verjamem, da trenutne Tesle nimajo HWja, ki bi dosegel ISO 26262 standard.
Ampak IMHO trenutni FSD HW ne bolj dovolj močan...

codeMonkey ::

Ja, ampak obcutljivost na nakljucne, sistematicne in common cause odpovedi je tudi del "sposobnosti". Ce tega ne stejes kot sposobnost pri tej aplikaciji, to ni izdelek. Plus druge zadeve seveda, ki ti izdelek tudi legalizirajo. Lahko se pa delamo, da to ni pomembno, ampak potem pa avtomaticno odpade vsaka moznost, da bo to v rabi. Ni tako?

Zgodovina sprememb…

kuall ::

Okapi je izjavil:

A imaš kakšen dokaz za to?;)

Se ti vidi, da nisi programer.
Močnejši hardware zelo olajša življenje programerjem. Zato nam ni treba več programirat v butastih jezikih kot so C C++ in ASM ampak lahko v C# in hitreje naredimo stvari. AI problem je sam po sebi težak, manj ko moramo optimizirat kodo prej bo ta težka naloga narjena.
Plus tu je še vprašanje, kakšen je minimalni hardware, ki je zmožen poganjat najbolj možno optimiziran AI. Po moje zahteve niso majhne, po moje so možgani precej huda mašina kar se hardwara tiče, na to pa kaže število nevronov in povezav med njimi.
Ko jaz delam AI poskuse probam najprej nič pazit na hitrost, ker če bi moral še na hitrost pazit bi se napredek upočasnil ali ustavil. Mi kr uspe. Se moram pač omejit na enostavne primere. Potem te algoritme pohitrit je precej težko in po eni strani kar zguba časa.

BigWhale ::

Okapi je izjavil:

A imaš kakšen dokaz za to?;)


Tesla ima zdaj ze cetrto verzijo strojne opreme. Stvari so pa spremenili pravzaprav ze cetrtic, sedaj, ko so ven vrgli radar. Po tem kar smo vidl, lahko recemo samo to, da FSD se ni lih beta, ceprav Musk pravi, da je. Beta software je tist, kar je treba sam se mal speglat, pa bo. Tle majo pa v 20km voznje 1x popoln izklop avtopilota in nekajkrat intervencijo voznika.

Ja, saj vem to ni DOKAZ! :>

Se mi zdi, da so vsako leto tam kjer je strojno prevajanje: samo sto nije! :)

Gregor P ::

Mimogrede, kako pa ta "avtonomna" oprema dela v slabem vremenu npr. kot je zdaj v teh nevihtah?

Pri klasičnih vozilih praviloma vsi ti asistenčni pomočniki odpovedo, radar ne zazna več vozil pred teboj, kamera ne vidi več oznak oz. črt itd.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

codeMonkey ::

^ BW, evo ena sveza novica na tole: https://electrek.co/2021/07/18/tesla-is...

Owners who bought Tesla vehicles between late 2016 and mid-2019 were sold a bill of goods that was capable of full self-driving with the hardware included in the vehicle. They were told that no further hardware upgrades would be required.

...
But to get that subscription, Tesla is demanding that those owners pay $1,500 upfront for the hardware upgrade that was previously given to all Full Self-Driving purchasers for free


Skratka, tisti, ki so naivno verjeli, da ima njihov avto ze "FSD hardver", in bi ga zdaj radi uporabili, morajo najprej placati menjavo za nov hardver. Ta "FSD" je res prebrisan, da se tako spreminja. Kaj ces, realnost ima seveda ogromno prostorskih stopenj, pa se ta posplosenot/generaliziranost je cela stala. Vseeno ima nov hardver vse pod kontrolo.

BigWhale ::

Joj, zdej si kr predstavljam, spodi "Electrec's Take: ja, ze res, da so rekl, da mas vse pol gratis, sam lej tud ce das se jurja pa pol zravn, pol mas auto k ti sam sluzi dnar!!11"

:>

DamijanD ::

Nisem še pogledal: waymo

Qcube ::

Imo največji problem ker AI mora sobivat z običajnimi vozniki. Če bi vsi bili avtonomni bi bilo dosti manj težav. Kar se tiče vremena ipd bi se lahko enostavno ustavili in znajdi se.

Xtruc ::

Čist svež video od Veritasiuma:
Why You Should Want Driverless Cars On Roads Now

Goody ::

Teslin avto pilot zamenjal luno s semaforjem...

https://twitter.com/JordanTeslaTech/sta...

fikus_ ::

Goody je izjavil:

Teslin avto pilot zamenjal luno s semaforjem...

https://twitter.com/JordanTeslaTech/sta...


:)) In potem nekateri napovedujejo, da bodo v nekaj letih samo vozeči EV na voljo.
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.

Xtruc ::

V nekaj letih verjetno res ne, v deset letih ali manj pa precej sigurno.

fikus_ ::

Še slišiva čez 10 let ali manj!
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.

Xtruc ::

Se slišiva! Glede nato da je Waymo že danes level 4 autonomy (v omejeni coni, pa vendar)..

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Xtruc ()

fikus_ ::

V "kontroliranem" okolju!
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.

codeMonkey ::

level 4 je vedno v "kontroliranem" okolju, po definiciji. Sele level 5 je brez te omejitve.

kow ::

Smo ze veckrat povedali, da so ti leveli samo marketing. Potrosnik itak ne ve, da imajo drobni tisk in so razlicni "leveli 4" popolnoma neprimerljivi.

Xtruc ::

V videu od Veritasiouma je podatek da Waymo že danes bolj povzroči manj nesreč od povprečnega voznika. Podobno navaja Tesla:

"In the 1st quarter, we registered one accident for every 4.19 million miles driven in which drivers had Autopilot engaged. For those driving without Autopilot but with our active safety features, we registered one accident for every 2.05 million miles driven. For those driving without Autopilot and without our active safety features, we registered one accident for every 978 thousand miles driven. By comparison, NHTSA's most recent data shows that in the United States there is an automobile crash every 484,000 miles."

Tesla Vehicle Safety Report
https://www.tesla.com/VehicleSafetyRepo...

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Xtruc ()

codeMonkey ::

kow je izjavil:

Smo ze veckrat povedali, da so ti leveli samo marketing. Potrosnik itak ne ve, da imajo drobni tisk in so razlicni "leveli 4" popolnoma neprimerljivi.


Kako so marketing? Se noben sistem se ne imenuje na ta nacin, ampak "lane assist", "traffic jam pilot", itd. Ti leveli so definirani v industrijskem standardu, da je jasno za kaksne vrste sistem gre. To nima nobene veze z marketingom.

Xtruc je izjavil:

V videu od Veritasiouma je podatek da Waymo že danes bolj povzroči manj nesreč od povprečnega voznika. Podobno navaja Tesla:

"In the 1st quarter, we registered one accident for every 4.19 million miles driven in which drivers had Autopilot engaged. For those driving without Autopilot but with our active safety features, we registered one accident for every 2.05 million miles driven. For those driving without Autopilot and without our active safety features, we registered one accident for every 978 thousand miles driven. By comparison, NHTSA's most recent data shows that in the United States there is an automobile crash every 484,000 miles."

Tesla Vehicle Safety Report
https://www.tesla.com/VehicleSafetyRepo...


In precej jasno je, da safety report od Tesle ni vreden nic, razen seveda ce se ga natisne.

Zgodovina sprememb…

Xtruc ::


In precej jasno je, da safety report od Tesle ni vreden nic, razen seveda ce se ga natisne.


Torej trdiš da oboji lažejo (tako Waymo kot Tesla)? Imaš kakšnekoli dokaze da temu ni tako kot pravijo? Ker če nimaš potem lahko nehaš za brezveze otresati..

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Xtruc ()

fikus_ ::

"In precej jasno je, da safety report od Tesle ni vreden nic, razen seveda ce se ga natisne."

Bolj točno vreden samo toliko, kot dobiš za odpaden papir.
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.

codeMonkey ::

Xtruc je izjavil:


In precej jasno je, da safety report od Tesle ni vreden nic, razen seveda ce se ga natisne.


Torej trdiš da oboji lažejo (tako Waymo kot Tesla)? Imaš kakšnekoli dokaze da temu ni tako kot pravijo? Ker če nimaš potem lahko nehaš za brezveze otresati..


Tega nisem rekel. Tudi linkal sem ti nekaj casa nazaj konkretne clanke na temo (statisticne) analize sistemov za avtomatizirano voznjo. Ce jih takrat nisi pogledal ali razumel, jih ne bos tudi zdaj. Ce se pa motim, pa je tole osnova: https://www.rand.org/pubs/research_repo...

Zgodovina sprememb…

Xtruc ::

Tega nisem rekel.


Direktno ne, si pa to rekel posredno (nakazal).

Tudi linkal sem ti nekaj casa nazaj konkretne clanke na temo (statisticne) analize sistemov za avtomatizirano voznjo. Ce jih takrat nisi pogledal ali razumel, jih ne bos tudi zdaj. Ce se pa motim, pa je tole osnova: https://www.rand.org/pubs/research_repo...


Nevem o čem nakladaš (a lot of "bla bla bla" nepovezano z temo). Če praviš da Tesla laže oziroma da safety report od Tesle ni vreden nic, potem dostavi dokaze za svoje trditve, kajti v nasprotnem primeru te noben ne jemlje resno in se samo smešiš. Laže tudi Waymo kajne?

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Xtruc ()

kow ::

codeMonkey je izjavil:

kow je izjavil:

Smo ze veckrat povedali, da so ti leveli samo marketing. Potrosnik itak ne ve, da imajo drobni tisk in so razlicni "leveli 4" popolnoma neprimerljivi.


Kako so marketing? Se noben sistem se ne imenuje na ta nacin, ampak "lane assist", "traffic jam pilot", itd. Ti leveli so definirani v industrijskem standardu, da je jasno za kaksne vrste sistem gre. To nima nobene veze z marketingom.


Ce nima veze z marketingom, zakaj ljudje na tem forumu omenjajo Level 4? V prostem casu berejo industrijske standarde? Jasno, da imajo standardi nek smisel - samo ne delajmo se neumne, percepija je ogromno in avtomobilski proizvajalci hocejo prepricati potrosnika, da imajo najboljsi produkt. Zato, recimo Honda, mimogrede omeni Level 4 itd. Pa o teh zadevah pisejo avtomobilski novinarji itd. Marketing, kaj drugega.

BigWhale ::

Potem je USB Type-C tudi zgolj marketing? :)

kow ::

Slaba analogija. Razen, ce ima USB Type-C zraven drobni tisk, da dela samo v Francij?. V petek zvecer od 20h do 24h?

Primer marketinga:
https://europe.autonews.com/automakers/...

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

Gregor P ::

Xtruc je izjavil:

je podatek da Waymo že danes bolj povzroči manj nesreč od povprečnega voznika. Podobno navaja Tesla:
... prosim ne Waymoa in Tesle v istem komentarju; to sta dva popolnoma različna svetova.:|
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

kow ::

Jp, Waymo ima "skriptiran" svet. Saj lahko malo visje pogledas kako waymo razpade, ce se zgodi karkoli nepredvidenega, recimo nekaj stozcev.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

codeMonkey ::

Xtruc je izjavil:

Tega nisem rekel.


Direktno ne, si pa to rekel posredno (nakazal).

Tudi linkal sem ti nekaj casa nazaj konkretne clanke na temo (statisticne) analize sistemov za avtomatizirano voznjo. Ce jih takrat nisi pogledal ali razumel, jih ne bos tudi zdaj. Ce se pa motim, pa je tole osnova: https://www.rand.org/pubs/research_repo...


Nevem o čem nakladaš (a lot of "bla bla bla" nepovezano z temo). Če praviš da Tesla laže oziroma da safety report od Tesle ni vreden nic, potem dostavi dokaze za svoje trditve, kajti v nasprotnem primeru te noben ne jemlje resno in se samo smešiš. Laže tudi Waymo kajne?


Sem ti dal dokaz, ampak ga noces ali ne zmores razumeti. Imas lep dokaz, da je zelo tezko primerjati tak sistem z voznikom, in prakaticno nemogoce, ce v sistem ni vgrajen "operational design domain" (ODD). Ze samo zaradi tega pri Tesli karkoli glede varnosti tezko trdijo. Tudi stevilke, brez dodatne razlage (koliko kilometrov je bilo narejenih, kje in pod kaksnimi pogoji so bili ti kilometri narejeni), ostajajo samo neke stevilke. In na koncu je tudi primerjava s podatkom, ki zajema "vse" (NHTSA), se najbolj absurdna stvar. Pa se stevilo nesrec na x km ni edina, niti zadostna karakteristika.

BTW, Waymov sistem ima vgrajen ODD (drugace tudi ne bi bil level 4), kar je velika razilka. Na ta nacin je pri njih tocno jasno kje in pod kaksnimi pogoji sistem operira. Kar jim med drugim omogoca, da ODD prenesejo v virtualni svet in nabirajo tudi merodajne virtualne kilometre, kar je prakticno nujen pogoj, da (kljub ODD) lahko prides do utemeljenih zakljuckov v nekem doglednem casu. Stevilo kilometrov, ki jih rabijo, da lahko sistem primerjajo s clovekom, jim zaradi ODD namrec tudi bistveno pade.

Zgodovina sprememb…

Xtruc ::

codeMonkey je izjavil:

Xtruc je izjavil:

Tega nisem rekel.


Direktno ne, si pa to rekel posredno (nakazal).

Tudi linkal sem ti nekaj casa nazaj konkretne clanke na temo (statisticne) analize sistemov za avtomatizirano voznjo. Ce jih takrat nisi pogledal ali razumel, jih ne bos tudi zdaj. Ce se pa motim, pa je tole osnova: https://www.rand.org/pubs/research_repo...


Nevem o čem nakladaš (a lot of "bla bla bla" nepovezano z temo). Če praviš da Tesla laže oziroma da safety report od Tesle ni vreden nic, potem dostavi dokaze za svoje trditve, kajti v nasprotnem primeru te noben ne jemlje resno in se samo smešiš. Laže tudi Waymo kajne?


Sem ti dal dokaz, ampak ga noces ali ne zmores razumeti. Imas lep dokaz, da je zelo tezko primerjati tak sistem z voznikom, in prakaticno nemogoce, ce v sistem ni vgrajen "operational design domain" (ODD). Ze samo zaradi tega pri Tesli karkoli glede varnosti tezko trdijo. Tudi stevilke, brez dodatne razlage (koliko kilometrov je bilo narejenih, kje in pod kaksnimi pogoji so bili ti kilometri narejeni), ostajajo samo neke stevilke. In na koncu je tudi primerjava s podatkom, ki zajema "vse" (NHTSA), se najbolj absurdna stvar. Pa se stevilo nesrec na x km ni edina, niti zadostna karakteristika.

BTW, Waymov sistem ima vgrajen ODD (drugace tudi ne bi bil level 4), kar je velika razilka. Na ta nacin je pri njih tocno jasno kje in pod kaksnimi pogoji sistem operira. Kar jim med drugim omogoca, da ODD prenesejo v virtualni svet in nabirajo tudi merodajne virtualne kilometre, kar je prakticno nujen pogoj, da (kljub ODD) lahko prides do utemeljenih zakljuckov v nekem doglednem casu. Stevilo kilometrov, ki jih rabijo, da lahko sistem primerjajo s clovekom, jim zaradi ODD namrec tudi bistveno pade.


Jaz že razumem kaj ti hočeš tukaj "natumbati", gre se samo zato da če nimaš KONKRETNEGA dokaza da Tesla in Waymo lažeta, da pač ostaneš tiho in ne govoriš kako njihovi podatki niso nič vredni :)

codeMonkey ::

Kaj ko bi ti napisal kaj konkretnega in brez laganja po moznosti? Niti en zapis v tej temi, tudi ce upostevamo vse tvoje uporabniske racune, ni cisto nic vreden.

Xtruc ::

codeMonkey je izjavil:

Kaj ko bi ti napisal kaj konkretnega in brez laganja po moznosti? Niti en zapis v tej temi, tudi ce upostevamo vse tvoje uporabniske racune, ni cisto nic vreden.


Sem napisal konkretne zadeve in nikjer se nisem zlagal. Seveda je vreden, če ti vrednost ignoriraš to ne pomeni da vrednosti ni. Poglej si video od Veritasiuma, nekje proti koncu je del ki govori o varnosti v primerjavi z človekom. Pa ne pravim da je 100 %-no zihr da Tesla in Waymo govorita resnico, pravim samo da jim ne smemo pripisovati laži če za to nimamo direktnih konkretnih dokazov.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Xtruc ()

pegasus ::

Simpatično mnenje pilota: https://insideevs.com/news/522635/pilot...

Gregor P ::

Zelo lepo napisano in obenem tudi kristalno jasno, zakaj je Teslin marketing o njihovi avtonomni vožnji smrtno nevaren za njihove kupce. Najmanj kar bi morali vsakemu kupcu nuditi je obvezno (in tudi zahtevno) šolanje o uporabi tega avtopilota; ali pa bi to moral konec koncev počasi postati del rednega opravljanja vozniškega izpita. Brez tega bi morala biti uporaba avtopilota prepovedana.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Gregor P ()

kow ::

Po tej logiki bi morala biti prepoveadana uporaba telefona ali pogovor s sopotnikom. Oboje je potencialno smrtno nevarno.
Vemo, da logika ne steje, ampak je pomemben politicen aspekt, kot pri vsaki stvari.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

Gregor P ::

To kar si napisal nima v sebi prav nobene logike, razen če si mislil povedati, da avtopilot ovira voznika tako kot pametni telefon (katerega uporaba med vožnjo je seveda prepovedana)?!?:|


Predvidena globa za voznike, ki telefonirajo med vožnjo, je 120 evrov.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Gregor P ()

kow ::

Ce se pogovarjas s sovoznikom, si veliko bolj nevaren okolici, kot ce sta oba tiho. Le zakaj tega ne prepovemo?
««
8 / 26
»»


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Prvi samovozeči avtomobil tretje stopnje v ZDA je mercedes (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
596646 (3220) Gregor P
»

Mercedes-Benz v Evropi prehitel Teslo (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
8413610 (8541) DamijanD
»

Za predlansko nesrečo tesle odgovorna Tesla in voznik (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
5212463 (7314) Meizu
»

Uber zaradi nesreče prekinil preizkuse avtonomnih vozil (strani: 1 2 3 4 5 )

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
21257721 (52430) Unknown_001
»

Prva smrtna žrtev samovozečih avtomobilov, ki to niso (strani: 1 2 3 4 5 )

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
20565968 (58712) Mare2

Več podobnih tem