» »

Zakaj so avtonomna vozila prava stvar

Zakaj so avtonomna vozila prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
23 / 26
»»

kow ::

BigWhale je izjavil:


Nikoli ni kriv tisti, ki je pravilno preckal krizisce. Bi lahko morda preprecil nesreco? Morda, vemo pa ne tega.
.


Drzi, ne vemo. Zato sem bil tudi zacuden nad tvojo izjavo: "to, da se je avto zaletel v nekoga, ki je prevozil rdeco luc je problem?"

BigWhale je izjavil:

Clovek taksno odlocitev sprejme v delcku sekunde in resi situacijo.


Sem se ornk nasmehnil. Ker sem ravno danes videl policijsko vozilo na nujni voznji, ki je cirka 10s sekund cakal, da se mu je nespretni (verjetno starejsi) voznik umaknil. Ampak, ja, vecina voznikov bi se pravocasno umaknili.

Ce se pa vrnemo na temo, Cruise se nekaj izgovarja na telcote - kar ornk fail. Vozila ocitno niso avtonomna in je kar prav, da jih klicejo robotaxiji.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

TESKAn ::

Drzi, ne vemo. Zato sem bil tudi zacuden nad tvojo izjavo: "to, da se je avto zaletel v nekoga, ki je prevozil rdeco luc je problem?"

Kolikor sem videl, se ni zaletel v nekoga, ampak je pravilno zapeljal v križišče, ker je imel zeleno luč in se je vanj zabil idiot ki je prevozil rdečo. Mogoče če bi bil človek za volanom bi zapeljal skozi in bi idiot zdrvel mimo za njim, samovozeč avto je pa divjaka opazil in se ustavil.
Uf! Uf! Je rekel Vinetou in se skril za skalo,
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.

codeMonkey ::

kow je izjavil:

BigWhale je izjavil:


Nikoli ni kriv tisti, ki je pravilno preckal krizisce. Bi lahko morda preprecil nesreco? Morda, vemo pa ne tega.
.


Drzi, ne vemo. Zato sem bil tudi zacuden nad tvojo izjavo: "to, da se je avto zaletel v nekoga, ki je prevozil rdeco luc je problem?"



Zakaj bi pa moral prepreciti tako nesreco? Napisanega ni veliko, ampak iz tega kar je, se bere kot da je prva nesreca problematicna in del nadaljnih raziskav, medtem ko ta ni. Cisto na mestu komentar, samo ti si pac malo obcutljiv na Teslo, tudi ko se je ne omenja.

Zgodovina sprememb…

kow ::

Nisem napisal, da bi MORAL prepreciti nesreco. Le da brez posnetka tezko sodimo ali je sistem deloval dobro oz. "zadovoljivo". Primer slabega delovanja bi bil, ce bi namesto ohranjanja hitrosti upocasnil in bi ga avto zadel v vrata voznika ali sopotnika, namesto bocno v prtljaznik.

Ta scenarij se mi sicer zdi malo verjeten.

Ampak, ja ce so institucije uradno ze izjavile, da ni potrebe po nadaljni preiskavi - potem lahko domnevamo, da je sistem deloval zadovoljivo.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

Gregor P ::

Tudi Ford stopa avtonomno na pot ...

Fordu bo v Nemčiji dovoljeno voziti brez rok
V prihodnosti bodo lahko vozniki fordov s tehnologijo avtonomne vožnje po določenih odsekih nemške avtoceste vozili, ne da bi z rokami držali volan. Zvezna uprava za motorni promet je Fordu dovolila uporabo tehnologije za avtonomno vožnjo.


... je pa velik minus tole z naročninami:
Aktivacija je plačljiva, obstajajo mesečne ali letne naročnine.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

codeMonkey ::

Gregor P je izjavil:


... je pa velik minus tole z naročninami


Ni trivialna zadeva tak sistem. Nekako je potrebno pokriti razvoj in vzdrzevanje. Japonci s Hondo Legend so sli na omejeno serijo stotih vozil, pa se te lahko samo najames. Kar je se bistveno slabsi model.

Sele zdaj videl da gre za Level 2+. To pomeni, da mora voznik se vedno spremljati voznjo, samo roke lahko pocivajo :)

Zgodovina sprememb…

kow ::

Predlagam, da vmes gledajo reklame. :)) Pa magari na HUDu.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

Gregor P ::

codeMonkey je izjavil:

Sele zdaj videl da gre za Level 2+. To pomeni, da mora voznik se vedno spremljati voznjo, samo roke lahko pocivajo :)
To je potem kot Tesla sedaj, le da oni nimajo uradno dovoljenja za to?
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

fulk ::

codeMonkey je izjavil:

Gregor P je izjavil:


... je pa velik minus tole z naročninami


Ni trivialna zadeva tak sistem. Nekako je potrebno pokriti razvoj in vzdrzevanje. Japonci s Hondo Legend so sli na omejeno serijo stotih vozil, pa se te lahko samo najames. Kar je se bistveno slabsi model.

Sele zdaj videl da gre za Level 2+. To pomeni, da mora voznik se vedno spremljati voznjo, samo roke lahko pocivajo :)


Skoraj na vseh področjih uvajajo rente in pol nas zmerjajo z teoretiki zarot ko omenimo Klausovo "You'll own nothing and be happy".

codeMonkey ::

fulk je izjavil:

Skoraj na vseh področjih uvajajo rente in pol nas zmerjajo z teoretiki zarot ko omenimo Klausovo "You'll own nothing and be happy".


Ponekod upraviceno, drugje izkoriscanje polozaja. Obicajno se zmerja nekoga s tem, ko vidi zaroto povsod. Mnoge sisteme je danes potrebno vzdrzevati in posodabljati, in je to pac eden od poslovnih modelov kako to financirati. Sistemi za visko stopnjo avtomatizirane voznje vsekakor so tako kompleksni, da je tak model upravicen. Seveda pa ne velja to za vsak programcek, ki ga neka ekipa spise v nekaj mesecih.

Zgodovina sprememb…

codeMonkey ::

Gregor P je izjavil:

codeMonkey je izjavil:

Sele zdaj videl da gre za Level 2+. To pomeni, da mora voznik se vedno spremljati voznjo, samo roke lahko pocivajo :)
To je potem kot Tesla sedaj, le da oni nimajo uradno dovoljenja za to?


Ja, ker v koncni fazi s trenutnim sistemom zelijo povsod imeti tak nacin voznje, kot si je Musk od samega zacetka zamislil, in se samo ponekod. Npr. na ravnih odsekih pri pogojih kjer imas dovolj casa, da varno prevzames volan, ce gre kaj narobe.

Fordov level 2+ je nekaksna mesanica Level 2 in Level 3 sistema v smislu ODD-ja (oprational design domain). ODD naj bi bil v osnovi misljen za Level 3 in Level 4 sisteme, ampak Level 2+ sistem, ki ti ponekod dovoli nekoliko manj strikten nadzor voznje, ko imas vec casa za rekacijo, vlece neke vzporednice. Bi pa bilo vsekakor bolje, ce bi v takih primerih sli kar na level 3, kot Mercedes, pa bi voznik lahko pocel kaj drugega, ampak to je lahko ze precej drazje in verjetno za Ford ni smiselno v tej fazi.

Zgodovina sprememb…

Gregor P ::

To je v bistvu potem tudi najbolj nevarna rešitev, kot smo se že pogovarjali/pisali, ker moraš še vedno biti 100 % pozoren, kljub temu da nič ne delaš.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

codeMonkey ::

Res je. Ampak ocitno je dovolj dobro na teh odsekih s primernim nadzorom voznika ter na osnovi obstojecih podatkov, da gre skozi. Ce bi se pri Tesli potrudili, bi precej verjetno hitro lahko to dosegli. Bo zanimivo videti, ce bodo prilagodili svojo vizijo.

Zgodovina sprememb…

kow ::

Tesla je prenehala z razvojem FSD verzije 11, in dela rewrite naslednje verzije (12). Ce prav razumem, bodo v veliki meri nevronske mreze tudi vozile in bodo potrebovali ogromno podatkov za treniranje. Pravijo, da so od Nvidia ze kupili 10k H100.

Bomo videli naslednje leto, ce in kaksen bo napredek. Je pa jasno, vsaj trenutno, da ni mozno iti 100% na nevronske mreze, vsaj v bliznji prihodnosti, ker ti lahko vedno regulatorji predpisejo razna pravila oz. kako se naj bi avto obnasal itd.

Za obcutek, H100 ima 80 milijard tranzistorjev.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

Gregor P ::

Ah kako dolgo je že od te debate ...

Gregor P je izjavil:

J.McLane je izjavil:

Itak da se, ampak navigacijski zemljevid ni enako kot "HD map". Zanimivo bo videti kako se bodo te Tesle v resnici "učile", ker vedno ko mora narediti voznik popravek je to en podatek več za strojno učenje, ki je zlata vreden. Zato pravim da pustimo zadevi kakšen mesec ali dva in potem še enkrat sodimo kje smo.
... kakorkoli se že bodo učili, se (Tesle) ne bodo prek trenutne strojne opreme v vozilih.

... da smo zdaj le prišli do te točke v debati ...

DamijanD je izjavil:

https://www.tomshardware.com/news/tesla...
Tesla štarta z novim računalnikom za AI (10k H100 kartic). To ga uvršča na ~3-4 mesto na svetu.

Gregor P je izjavil:

Kaj a ni že v avtih vgrajena strojna oprema prihodnosti za UI? Kaj pomeni zdaj to kopiranje ostalih z nekimi namenskimi strežniki oz. računalniki za te namene?!!8-)
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

kow ::

Za to debato nisi kvalificiran, zal.

Gregor P ::

Ni to tvoj edini komentar, s katerim si se že avtomatično diskvalificiral iz debate;)
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Utk ::

Tam si napisal pač laž. Tesle so se učile že na prejšnem hw. Lokalno in še bolj v "oblaku".

Gregor P ::

Nič se niso same učile, temveč so jih takrat učili ljudje.

Zdaj so pa (vsaj upam) končno ugotovili, da takole ne bo šlo in bodo morali - tako kot npr. Waymo že vsa ta leta počne - uporabiti večjo računalniško moč v te namene. In točno to sem vam lepo povedal že pred leti, a ste trmasto vztrajali na Muskovih fikcijah.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

codeMonkey ::

Utk je izjavil:

Tam si napisal pač laž. Tesle so se učile že na prejšnem hw. Lokalno in še bolj v "oblaku".


Lokalno?

kow ::

Gregor P je izjavil:

Nič se niso same učile, temveč so jih takrat učili ljudje.

Zdaj so pa (vsaj upam) končno ugotovili, da takole ne bo šlo in bodo morali - tako kot npr. Waymo že vsa ta leta počne - uporabiti večjo računalniško moč v te namene. In točno to sem vam lepo povedal že pred leti, a ste trmasto vztrajali na Muskovih fikcijah.


Ne bos verjel, jaz ze 25 let neprestano uporabljam vse vecjo racunalnisko moc. Ocitno me je Waymo kopiral.

Utk ::

Gregor P je izjavil:

Nič se niso same učile, temveč so jih takrat učili ljudje.

Zdaj so pa (vsaj upam) končno ugotovili, da takole ne bo šlo in bodo morali - tako kot npr. Waymo že vsa ta leta počne - uporabiti večjo računalniško moč v te namene. In točno to sem vam lepo povedal že pred leti, a ste trmasto vztrajali na Muskovih fikcijah.

Dej se nehaj sramotit. Eno je da nečesa ne veš, drugo pa da se ti ne da nič dopovedat.

codeMonkey je izjavil:

Utk je izjavil:

Tam si napisal pač laž. Tesle so se učile že na prejšnem hw. Lokalno in še bolj v "oblaku".


Lokalno?

Ja, tesle so znale že zdavnaj isti ovinek vsak dan malo bolje, ali pa vsaj drugače, odpeljat. Če ji je voznik popravil smer.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

kow ::

Lokalno se nic ne ucijo, i.e. spreminjajo utezi v nevronskih mrezah.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

Utk ::

No, če se je to vse uploadalo, preračunalo, in naslednji dan upoštevalo, je še bolj impresivno.

kow ::

Se ni. Cez noc so lahko spreminjali kaksne parametre, niso pa pushnili nove mreze.

codeMonkey ::

Utk je izjavil:


Ja, tesle so znale isti ovinek vsak dan malo bolje, ali pa vsaj drugače, odpeljat.


Da je drugace je ze cisto mozno ze brez ucenja, ker pogoji niso vedno enaki. Za bolje bi si pa mislil da predvsem po posodobitvah. Nevronska mreza se trenira itak s simulacijami in na osnovi scenarijev, ki prihajajo z vozil. Da pa bi treniral sistem med voznjo, pa resno dvomim. Mogoce se kaksne parametre glede vgrajenih pravil prilagodi, ampak to ni ravno neko ucenje.

Zgodovina sprememb…

kow ::

Nvidia bo naslednje leto potrojila proizvodnjo H100 in jih planirajo narediti cirka 1.5 milijona. To je vse razprodano. Nekaj 10k jih bo skoraj zagotovo pokupila Tesla.

RedDrake ::

kow je izjavil:

Nvidia bo naslednje leto potrojila proizvodnjo H100 in jih planirajo narediti cirka 1.5 milijona. To je vse razprodano. Nekaj 10k jih bo skoraj zagotovo pokupila Tesla.

Zakaj jih pa rabi?
A niso že od 2017 na polno avtonomni vožnji?

codeMonkey ::

kow je izjavil:

Nvidia bo naslednje leto potrojila proizvodnjo H100 in jih planirajo narediti cirka 1.5 milijona. To je vse razprodano. Nekaj 10k jih bo skoraj zagotovo pokupila Tesla.


Kaj vse se bo pocelo, ko bo to nekako tako, kot je kaksen i486 danes...

kow ::

RedDrake je izjavil:

kow je izjavil:

Nvidia bo naslednje leto potrojila proizvodnjo H100 in jih planirajo narediti cirka 1.5 milijona. To je vse razprodano. Nekaj 10k jih bo skoraj zagotovo pokupila Tesla.

Zakaj jih pa rabi?
A niso že od 2017 na polno avtonomni vožnji?


Zakaj pa sprasujes mene?

RedDrake ::

codeMonkey je izjavil:

kow je izjavil:

Nvidia bo naslednje leto potrojila proizvodnjo H100 in jih planirajo narediti cirka 1.5 milijona. To je vse razprodano. Nekaj 10k jih bo skoraj zagotovo pokupila Tesla.


Kaj vse se bo pocelo, ko bo to nekako tako, kot je kaksen i486 danes...

Fizika pravi da to ne bo nikoli.
Razen če tudi porabo dvigneš za kak velikostni razred velikostnih razredov.

kow je izjavil:


Zakaj pa sprasujes mene?

Ker v temi o avtonomnih vozilih pišeš, da jih bodo kupovali. Sklepam da je povezano?
Hkrati pa je javno znano, da ima Tesla ta problem že rešen od 2017 dalje. A bojo delali konkurenco Chat-GPT-ju?

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: RedDrake ()

codeMonkey ::

RedDrake je izjavil:


Fizika pravi da to ne bo nikoli.


Fizika trenutnih dizajnov in virov.

Zgodovina sprememb…

RedDrake ::

codeMonkey je izjavil:

RedDrake je izjavil:


Fizika pravi da to ne bo nikoli.


Fizika trenutnih dizajnov in virov .

In materialov, bi še dodal.
Ja, zagotovo je možno več (dokaz so naši možgani, ki so super učinkoviti glede na zmogljivost), a dvomim, da bova midva to dočakala. Računaj da od prvega tranzistorja, do "uporabnih" CPU-jev je bilo 20+ let, tako da če bi danes imeli boljše dizajne/vire/materiale, smo desetletja stran. Sicer je pa tudi 486 realno gledano 3 desetletja stran. Tako da, mogoče imaš prav.

kow ::

RedDrake je izjavil:


Ker v temi o avtonomnih vozilih pišeš, da jih bodo kupovali. Sklepam da je povezano?


Kje oz. tocno kaj sem pa rekel?

RedDrake ::

kow je izjavil:

Nvidia bo naslednje leto potrojila proizvodnjo H100 in jih planirajo narediti cirka 1.5 milijona. To je vse razprodano. Nekaj 10k jih bo skoraj zagotovo pokupila Tesla.

Še enkrat.
Kaj ima to vezo z avtonomno vožnjo, ki jo je Tesla že rešila 6+ let nazaj?

kow ::

Odgovor je 42. Naslednji.

BigWhale ::

kow je izjavil:

Tesla je prenehala z razvojem FSD verzije 11, in dela rewrite naslednje verzije (12).


Kateri rewrite je ze to? Enga so delali ze v 2020. In sedaj se gre pocasi na cetrto verzijo hardware-a? A se vedno pravijo, da bo self driving in navigacija izven avtoceste delala tudi na HW2 in HW3?

RedDrake ::

kow je izjavil:

Odgovor je 42. Naslednji.

Vsak kultist, ki ni sposoben priznati, da so trditve Muska in ostalih kultistov, povezanih z "10 let prednosti Tesle", "avtonomni vožni, samo što nije" in podobne, pač marketinški bullshit, ki z realnostjo nima "veliko" veze, pač ni vreden resne debate. In to si ti.
Komot bi napisal - "Ja, takrat se je trdilo to, izkazalo se je drugo, sedaj smo tu".
Ampak ne, ti boš to zanikal do smrti, če bo treba. Isto kot warpy ali pa utk.
Pač delničarji / kultisti.

kow ::

BigWhale je izjavil:

kow je izjavil:

Tesla je prenehala z razvojem FSD verzije 11, in dela rewrite naslednje verzije (12).


Kateri rewrite je ze to? Enga so delali ze v 2020. In sedaj se gre pocasi na cetrto verzijo hardware-a? A se vedno pravijo, da bo self driving in navigacija izven avtoceste delala tudi na HW2 in HW3?


Nimam pojma, verjetno kaksen peti. Brez rewriteov v softwareu pac ne gre. Koliko vem so trenutno na HW3, za HW4 je treba trenirat z nule. Dokler imas na cesti veliko vec HW3 kot HW4, domnevam, da bo prioriteta, ko pa bo se bo stevilo HW4 dovolj priblizalo, bodo pa switchnili. Domnevam.

RedDrake je izjavil:

kow je izjavil:

Odgovor je 42. Naslednji.

Vsak kultist, ki ni sposoben priznati, da so trditve Muska in ostalih kultistov, povezanih z "10 let prednosti Tesle", "avtonomni vožni, samo što nije" in podobne, pač marketinški bullshit, ki z realnostjo nima "veliko" veze, pač ni vreden resne debate. In to si ti.
Komot bi napisal - "Ja, takrat se je trdilo to, izkazalo se je drugo, sedaj smo tu".
Ampak ne, ti boš to zanikal do smrti, če bo treba. Isto kot warpy ali pa utk.
Pač delničarji / kultisti.


Tvoj problem je, da nimas argumentov, pa se potem zatekas v neke nevroticne blodnje. Predlagam ti, da gres se enkrat brati moje izjave, verjetno bos presenecen.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

Utk ::

Vsak kultist, ki ni sposoben priznati, da so trditve Muska in ostalih kultistov, povezanih z "10 let prednosti Tesle", "avtonomni vožni, samo što nije" in podobne, pač marketinški bullshit, ki z realnostjo nima "veliko" veze, pač ni vreden resne debate. In to si ti.

Tesla ima kar se tiče elektrike in vsega naokoli še zmeraj 10 let prednosti. In to je vse bolj boleče očitno.
Pri avtonomni vožnji je pa težko rečt. Če bo kdaj imel en, jo bojo kmalu imeli vsi. To ni kot pri elektriki, kjer vwju čist nič ne pomaga teslina proizvodnja in vse, še zmeraj morajo sami postavit kup tovarn baterij. Pri avtonomni vožnji bojo pokupili licence in stvar rešena.
Ne bi pa bli tu kjer smo brez tesle. Tesla jih je tudi tu brcnila v rit, da so postali tudi nemci malo bolj pogumni. Če bojo prehiteli teslo pri tem, ali so jo že, hvala bogu. Glavno da grejo stvari naprej. Če bi dinozavre čakalo, ne bi šle, vozili bi pa še zmeraj dizle. Za mlajše, dizli so komplicirani ropotajoči smrdljivi stroji, danes jih kupujejo samo še metuzalemi in kamiondžije.

RedDrake ::

Kako nimam argumentov?
Moj argument je že 10 let isti.
Avtonomne vožnje ne bo pred 2030. Vsaj ne tiste "prave", ko se mrtvo pijan zvališ v avto v LJ ob 3h ponoči in se zbudiš ob 6h zjutraj na vikendu v Trenti, naprej od izvira Soče. A se tu strinjava?
Ker očitno na AC celo nekaj bo pred 2030, ampak to je res low hanging fruit. Ostalo pa bogsigavedi kdaj, če sploh bo smiselno vlagati sredstva v to.

@Utk: "10 let", bolj realno 2-3 leti. Ponudba konkurence danes je povsem primerljiva s ponudbo Tesle izpred 2-3 let.
In moja primerjava je, da je Tesla Nokia ali pa Fairchild. Tisti ki orje ledino in žanje izjemne začetne uspehe. Slej kot prej se jim bo zgodilo isto, kar se teoretično dogaja "dinozavrom". Nekdo, ki je totalno neobremenjen s trenutnim "dizajnom/videnjem/materiali/whatever" bo naredil stvar drugače in kar naenkrat bodo 2,3,4 violina. Ne bi bilo prvič, ne bi bilo zadnjič. V avtomoto svetu je takih firm "nebroj".

Ampak to je o EV-jih. Tu gre o avtonomni vožnji, kjer vsaj ti priznaš stanje kot je - obljube so eno, realnost pa drugo.

kow ::

RedDrake je izjavil:

Kako nimam argumentov?
Moj argument je že 10 let isti.
Avtonomne vožnje ne bo pred 2030. Vsaj ne tiste "prave", ko se mrtvo pijan zvališ v avto v LJ ob 3h ponoči in se zbudiš ob 6h zjutraj na vikendu v Trenti, naprej od izvira Soče. A se tu strinjava?
Ker očitno na AC celo nekaj bo pred 2030, ampak to je res low hanging fruit. Ostalo pa bogsigavedi kdaj, če sploh bo smiselno vlagati sredstva v to.

@Utk: "10 let", bolj realno 2-3 leti. Ponudba konkurence danes je povsem primerljiva s ponudbo Tesle izpred 2-3 let.
In moja primerjava je, da je Tesla Nokia ali pa Fairchild. Tisti ki orje ledino in žanje izjemne začetne uspehe. Slej kot prej se jim bo zgodilo isto, kar se teoretično dogaja "dinozavrom". Nekdo, ki je totalno neobremenjen s trenutnim "dizajnom/videnjem/materiali/whatever" bo naredil stvar drugače in kar naenkrat bodo 2,3,4 violina. Ne bi bilo prvič, ne bi bilo zadnjič. V avtomoto svetu je takih firm "nebroj".

Ampak to je o EV-jih. Tu gre o avtonomni vožnji, kjer vsaj ti priznaš stanje kot je - obljube so eno, realnost pa drugo.


Seveda nimas argumentov. Zakaj bi mene spraseval o Muskovih izjavah? Pisi mu na Twitter, ups, na X. Po kaksni logiki naslavljas mene? Mimogrede, tema se je zacela leta 2020, ti pa blodis o letu 2016. Mozno je, da si retardiran, ampak vecja moznost je da si trol.

Vidim, da tudi nisi citiral nobene moje izjave iz te teme. Le zakaj...

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

Utk ::

@Utk: "10 let", bolj realno 2-3 leti.

Tesla je pred 3 leti imela iste modele za isto ceno, ostali so zdaj samo še manj konkurenčni kot so bli 3 leta nazaj.
Kitajci poskušajo sledit, ok, ampak kitajcev itak nočemo, a ne da.

Okapi ::

RedDrake je izjavil:


Ker očitno na AC celo nekaj bo pred 2030, ampak to je res low hanging fruit. Ostalo pa bogsigavedi kdaj, če sploh bo smiselno vlagati sredstva v to.

Tudi na avtocesti ne boš smel spat med vožnjo.

RedDrake ::

@kow:

BigWhale je izjavil:

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Očitno nisi "dovolj star". Debata iz te teme se vleče od 2012-2013 iz teme o EV-jih. Neprekinjeno, ker je BW zadevo forkal od tam, ko se je tisto preveč zasmetilo.
In zakaj bi te rabil citirati. Vprašal sem te, zakaj rabijo AI kartice, če je že itak "vse rešeno". Odgovor na to je "ni rešeno". Ti se pa izmikaš in te trditve ne izrečeš, ker bi ti to povzročilo kolaps tvojega sistema pogledov in vrednot na celotno situacijo. Zato raje ignoriraš. Enako kot recimo VladarP gladko ni šmirglal postov v RU-UA temi, ki so bile anti njegovim trditvam.

@Utk, BS, pred 3-imi leti ni bilo šanse, da bi kupil M3 za 40k. Takrat so bili po 45-50k. In konkurenca ni nikoli direktno delala EV limuzin - kar dela stvari neprimerljive. Gre bolj za kapacitete proizvodnje, kot si pravilno ugotavljal.
Ampak že pred leti sem spraševal, kako 10 let prednosti, če pa Tesla zgradi fabrike baterij in avtomobilov v dveh ali treh letih. A konkurenca rabi pa 10 let za isti podvig? A so kobajagi sami retardi? Ja niso, ne. So zadaj, vsekakor, ampak EU/ZDA "dinozavrom" niti ni potrebe biti prvi v EV-jih. Kitajci OTOH, oni se pa trudijo. In so imho dobri kandidati za Samsung/LG/Apple tip igralca, če gremo v analogije s telefoni.

@Okapi:
Ja, saj sem napisal "nekaj bo" :)
Čeprav ne bi bil presenečen, če bi jim to ratalo narediti. Ni "tako" težko.

Utk je izjavil:


Kitajci poskušajo sledit, ok, ampak kitajcev itak nočemo, a ne da.

Ne pozabit, v 80-ih in early 90-ih "japoncev itak nočemo", v 90-ih in early 00-ih "korejcev itak nočemo".
Yeah, vidimo, kakšno je bilo stanje po "itak nočemo".

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: RedDrake ()

Utk ::

Tesla zgradi fabrike baterij in avtomobilov v dveh ali treh letih. A konkurenca rabi pa 10 let za isti podvig? A so kobajagi sami retardi? Ja niso, ne.

Ja, so. Id3/4 je odgovor na teslo iz leta 2017. Id3 je manjši, dražji za proizvest, slabši na vseh nivojih, celo platformo bojo vrgli v koš in naredili na novo. Morda bojo v par letih prišli na nivo tesle iz leta 2017. Morda. Kako to ni 10 let? Leto gor dol. Drugi so pa samo še bolj zadaj.
Da je id3 slabši in dražji je pa razlog v načinu proizvodnje. Vw se je tega lotil drugače kot tesla, ker so mislili, da so pametnejši. Delajo avte že 100 let, kaj bo njih nekdo učil. No, zmotili so se. Na ta način pač ne bojo konkurenčni. Pa vw je še nekak, drugi so še slabši.

RedDrake ::

Utk je izjavil:

Ja, so. Id3/4 je odgovor na teslo iz leta 2017. Id3 je manjši, dražji za proizvest, slabši na vseh nivojih, celo platformo bojo vrgli v koš in naredili na novo. Morda bojo v par letih prišli na nivo tesle iz leta 2017. Morda. Kako to ni 10 let? Leto gor dol. Drugi so pa samo še bolj zadaj.
Da je id3 slabši in dražji je pa razlog v načinu proizvodnje. Vw se je tega lotil drugače kot tesla, ker so mislili, da so pametnejši. Delajo avte že 100 let, kaj bo njih nekdo učil. No, zmotili so se. Na ta način pač ne bojo konkurenčni. Pa vw je še nekak, drugi so še slabši.

Pa si ti kaj pogledal cene zadnje čase?
e-corsa je s subvecijo 25k EUR. S 50kWh baterijo. Mnogo boljše kot tvoj 10 let star Leaf.
ID3 s subvecijo je 35k.
ID5 je na nivoju Y-ke s ceno.
Ostane samo še prednost v "avtopilotu", ampak kot vidimo, se (spet) dela rewrite. Ker so tako dobri in tako pred vsemi.

Utk ::

Po subvenciji je tesla pod 40. Celo LR iz zaloge se je dobil za 40. Zdaj je fejslift, bomo videli nove cene.
Ampak tesla za 40 je sigurno vredna tega denarja proti pežoju za 25.
Id5 je lahk s ceno tam, sej v tem je problem, moral bi bit vsaj 7 jurjev cenejši, da ga bi kdo povohal.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

RedDrake ::

Zakaj rajš ne kar celih 50k EUR cenejši, če jih bi zastonj talali bi še vedno Tesel več prodali, ane?
Vidiš, kultist.
IT/FR avti veljajo že zadnjih 30-40 let za nezanesljive shitboxe. Pa se jih proda na tone. Ker pri avtomobilih ni vse v ceni/perfu. Avto se kupuje s čustvi, ki vljučujejo med drugim tudi izgled (tako zunanji kot notranji), in še desetine drugih kriterijev. Samo največji komunistični avtoritarec je lahko mnenja da bo "one size fits all", deloval. Ne bo.
Če delaš tako kot ti na dan par 10km in lahko filaš doma, zakaj bi rabil Teslo? Prišparaš 15k EUR in kupiš pežoja, tistih 15k EUR pa vložiš v SE, pa je. Boš prišparal še več kot s Teslo. Recimo.
Če se rad furaš v luksuzni mid-range limuzini, in denar ni problem? Pač skeširaš 60k za BMW i4 (al neki, ne sledim bosanskim motornim wozilom ravno redno). Če si tech savy in verjameš v odrešitev avtonomne vožnje "v roku naslednjega leta" pač kupiš Teslo. Če bi rad imel nek space-age freaky design pač kupiš IONIQ 6. Whatever. Miljon opcij bo, kmalu. Cenovno bodo kmalu vsi tam-tam, glede na pozicijo na trgu (eni bodo kobajagi premium, eni cheap, ostali vmes).

BigWhale ::

Sej je mal smesn ampak Model 3 je te dni dejansko eden izmed cenejsih EVjev v tem razredu in s taksno opremo. Trenutno sicer na zalogi ni nobenega vozila ampak pred 14 dnevi je blo za dobit Long Range verzijo v ne-osnovni barvi za manj kot 45 jurjev. Polna cena je 48.900. Ioniq 5 z vecjo baterijo je in pogonom na vsa kolesa je 53 jurjev. Ce hoces se aktivni tempomat si pa takoj na 58 jurjih. ID.3 s primerljivim dosegom je 49 jurjev. Ce das zraven se vse asistence, je cena ze 53 jurjev.
««
23 / 26
»»


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

NHTSA: Teslin Autopilot smrtno nevaren (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
1185251 (537) c3p0
»

Mercedes-Benz v Evropi prehitel Teslo (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
8414008 (8939) DamijanD
»

Za predlansko nesrečo tesle odgovorna Tesla in voznik (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
5212875 (7726) Meizu
»

Uber zaradi nesreče prekinil preizkuse avtonomnih vozil (strani: 1 2 3 4 5 )

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
21258568 (53277) Unknown_001

Več podobnih tem