» »

E-vinjete za 2022

E-vinjete za 2022

Temo vidijo: vsi
««
2 / 10
»»

borut_p ::

Kolk bodo pa tablic kradli?

Ganon ::

MrStein je izjavil:

Tega:



To je prizor, ki vse pove o lastniku avtomobila. Nemarnež z neurejenim življenjem.

blackbfm ::

V bistvu si čuden.

Za odstranjevanje vinjete se kupi namensko strgalo, vendar ti tega seveda, ko večina slovencev ne veš


Imam namensko strgalo, isti k.. je kot praskat z improviziranimi pripomočki

Zraven uporabiš čistilo za steklo skaterim z lahkoto spraviš dol ostanke lepila, vendar ti tega spet ne moreš vedet, ker ne čistiš stekel v avtomobilu. IStočasno uporabljaš papirnato brisačo.


Kaksno čistilo za steklo? To gospodinjsko? To ne topi lima in ne bluzi

Tako imaš vinjeto dtsranjeno in lepo očiščeno v 3 minutah, če delaš izjemno počasi.


Nikoli

HotBurek ::

Če bi moralo ljudstvo vse predloge potrjevati na referendumih, potem poslancev ne rabimo več.

Gre za večjo sprembo in ja, v Švici imajo za takšne stvari referendum. Npr. za predor Markovec bi v Švici imeli referendum.

Če pa tisti, ki jim je oblast zaupala večina prebivalstva, naredijo kaj, kar večjemu številu prebivalcev ni povšeči, lahko ljudje zberejo podpise, izvedejo referendum ter tako dejanje preprečijo.

Takšen način je neučinkovit in v takem sistemu res ne potrebujemo poslancev.

Projekti/spremembe in referendumi so delo poslancev in ne nas, "civilistov".
root@debian:/# iptraf-ng
fatal: This program requires a screen size of at least 80 columns by 24 lines
Please resize your window

techfreak :) ::

Torej ugotovili smo, da se iz prakticnega vidika splaca e-vinjeta?

HotBurek ::

Ne. E-vinjeta se nič bolj ne "splača". Cena, ki jo plača uporabnik, ostaja nespremenjena.

E-vinjeta, vsaj v tem primeru, ni "plačevanje po prevoženem kilometru". Tisto imajo tovornjaki (Dras GO).

Gre samo za drug medij; ukinja se nalepke, zamenjal pa jo bo one-liner v SQL bazi (ki bo vezan na registersko). Ali pa 27 bazah, kakor imajo pač postavljeno.
root@debian:/# iptraf-ng
fatal: This program requires a screen size of at least 80 columns by 24 lines
Please resize your window

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: HotBurek ()

Lonsarg ::

Gre za podobno optimizacijo kot se jo gredo firme z E-računi. Napredek pač.

Sprememb tega ranga imaš 100-500 na leto, torej če hočeš take zadeve na referendumu rabiš švicarski model vikend referendumov.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Lonsarg ()

techfreak :) ::

HotBurek je izjavil:

Ne. E-vinjeta se nič bolj ne "splača". Cena, ki jo plača uporabnik, ostaja nespremenjena.
Cena vinjete ostaja ista, ampak nimas pa vec dodatnega dela z odstranjevanjem stare, ter namescanjem nove.

HotBurek ::

Tako je. Privarčeval boš 5 minut dela, 1 žiletko, papirnat robec (ali 1m wc/kuhinskega papirja na roli), ter 2 mililitra acetona po vinjeti. Ter dodatno 1 minuto za nameščanje nove. Mora bit v vaservago, če ne imaš celo leto pokvarjen pogled na avto od spredaj.
root@debian:/# iptraf-ng
fatal: This program requires a screen size of at least 80 columns by 24 lines
Please resize your window

techfreak :) ::

Ponovno, torej se strinjamo da smo uporabniki s tem na boljsem? Hitrejsi/lazji nakup, neoviran pogled cez vetrobransko steklo, ter brez potrebe po zamudni menjavi.

Edina slabost je to, da ne mores prestaviti na drug avto (kar tako ni dovoljeno.)

DeeJay ::

borut_p je izjavil:

Kolk bodo pa tablic kradli?

Točno to... že zdej jih velik, pol jih bodo pa še več.
Za drugi avto ne boš rabu vinjete kupovat. Spredi boš dal tretjo tablico gor pa akcija.

HotBurek ::

Ponovno, torej se strinjamo da smo uporabniki s tem na boljsem?

Jst se s tem ne strinjam, ker tehnica nima samo ene strani. Prikazana je zgolj slabost vinjete (limanje in odlimanje, fiksna veljavnost tekočega leta, ročni nadzor...), ni pa zaživela debata o osebnih podatki, zbiranju le-teh, varovanju le-teh, obdelavi le-teh, dostopu do le-teh.

Osebno sem pristaš "mehanike" (v tem primeru vinjete), in nekako nisem navdušen nad gibanjem v smeri izključno "digitalne družbe". Aja, pa da še dodam pridevnika "moderne" in "pametne".
root@debian:/# iptraf-ng
fatal: This program requires a screen size of at least 80 columns by 24 lines
Please resize your window

MrStein ::

Ti podatki so že v bazi.

Si tak, ki pri primeru posilstva jamra, da je posiljevalec omet na sosednji stavbi opraskal.
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

techfreak :) ::

Malo visje (https://slo-tech.com/forum/t770279/p681... ) sem podal tehnicno resitev, ki nic bolj ne posega v zasebnost kot fizicne vinjete, kjer sistem slika in posreduje registrske krsiteljev (ali pa npr. stacionarni radarji).

Zgodovina sprememb…

Ganon ::

techfreak :) je izjavil:

Ponovno, torej se strinjamo da smo uporabniki s tem na boljsem? Hitrejsi/lazji nakup, neoviran pogled cez vetrobransko steklo, ter brez potrebe po zamudni menjavi.

Edina slabost je to, da ne mores prestaviti na drug avto (kar tako ni dovoljeno.)


Na boljšem smo glede enostavnejšega nakupa. Pogled skozi vetrobransko steklo je že zdaj neoviran, menjava vinjete pa mačji kašelj.

jernejl ::

HotBurek je izjavil:

Ponovno, torej se strinjamo da smo uporabniki s tem na boljsem?

Jst se s tem ne strinjam, ker tehnica nima samo ene strani. Prikazana je zgolj slabost vinjete (limanje in odlimanje, fiksna veljavnost tekočega leta, ročni nadzor...), ni pa zaživela debata o osebnih podatki, zbiranju le-teh, varovanju le-teh, obdelavi le-teh, dostopu do le-teh.

Kateri osebni podatki bi se pa v primeru elektronske vinjete še zbirali, poleg teh, ki se že zdaj zbirajo?

DeeJay je izjavil:

borut_p je izjavil:

Kolk bodo pa tablic kradli?

Točno to... že zdej jih velik, pol jih bodo pa še več.

Nisi kaj preveč izviren. Čemu bi avto sploh zavaroval, registriral in plačeval gorivo, če pa ukradeš tablico pa akcija.
Zakaj za vraga bi kradel tablice samo zato, da ne bi plačeval vinjete?

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: jernejl ()

techfreak :) ::

Ob nepravilni implementaciji, bi vsako zaznano registrsko poslal na centralni sistem, kar v bistvu pomeni da imas sledenje avtomobilov po AC. Kaj takega je sicer precej neucinkovito, ter v nasprotju z GDPR (ker zbiras vec, kot bi dejansko potreboval.)

jernejl ::

Ob "nepravilni implementaciji" je problem že v današnjih darsovih kamerah, ki lahko slike avtomobilov delijo s komerkoli.
Ali v "nepravilno implementiranih" darsovcih, ki si z daljnogledom ogledujejo vse, kateri gredo mimo kontrolne točke, in v nekem trenutku ugotovijo: "glej glej, tegale pa poznam, le kaj sosedov Jože / Zdravko Počivalšek / Špela Grošelj / ... počne tukaj?" in informacijo nesejo tja, kamor ni treba.

Računalniški algoritem pač ni nujno manj diskreten in bolj pristranski kot če to delo opravljajo ljudje.

xx23 ::

techfreak :) je izjavil:

Ponovno, torej se strinjamo da smo uporabniki s tem na boljsem? Hitrejsi/lazji nakup, neoviran pogled cez vetrobransko steklo, ter brez potrebe po zamudni menjavi.

Edina slabost je to, da ne mores prestaviti na drug avto (kar tako ni dovoljeno.)


Bolj komot je, ampak slabše na področju zasebnosti. Zdej naj se vsak odloči, kaj mu je bolj pomembno.

Pa še za dodat je, da gre avstrijska vinjeta velik lažje dol kot naša, v enem kosu potegneš dol z dvema prstoma, skoraj nič se ne pozna, pri nas pa strgalo, čistilo, pravo vreme, cel postopek.

MrStein je izjavil:

V Sloveniji lahko skličeš referendum za vsako bedasto vprašanje. Kar izvoli.


V SLO lahko ljudstvo skliče referendume samo proti sprejetim zakonom.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: xx23 ()

techfreak :) ::

Prosim argumentiraj zakaj je slabse za zasebnost. Mozno, da sem se v svojem misljenju zmotil, ampak nekega problema sam ne vidim.

xx23 ::

MrStein je izjavil:

Od paranoikov ne moreš pričakovati razumnega premisleka...


Z vsako tako spremembo izgubimo malce zasebnosti. Čez 30 let nam bodo sledili na vsakem koraku, pa niti ne bomo dobro vedeli, kdaj smo jim to dovolili. Kot žaba v vreli vodi.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: xx23 ()

xx23 ::

techfreak :) je izjavil:

Prosim argumentiraj zakaj je slabse za zasebnost. Mozno, da sem se v svojem misljenju zmotil, ampak nekega problema sam ne vidim.


Predstavljaj si, da ti šef na tvojem delovnem mestu montira kamero in ti reče, da ne bo nihče nikol pogledal posnetkov, razen če bo kdaj nekdo ukradel računalnik s tvoje mize. Ti ne moreš vpogledat, če je to res.

Bi se tvoje obnašanje od tega dne kaj spremenilo?

2dark ::

blackbfm je izjavil:



Kaksno čistilo za steklo? To gospodinjsko? To ne topi lima in ne bluzi

Nikoli


Stelex. Jebo te. Če si ti kdaj v življenju čistil kakšno steklo , tako v stanovanju, tako doma sem jaz wc račka.
(\___/)
(> _ <)
(>&#127851; )

jernejl ::

xx23 je izjavil:

techfreak :) je izjavil:

Prosim argumentiraj zakaj je slabse za zasebnost. Mozno, da sem se v svojem misljenju zmotil, ampak nekega problema sam ne vidim.


Predstavljaj si, da ti šef na tvojem delovnem mestu montira kamero in ti reče, da ne bo nihče nikol pogledal posnetkov, razen če bo kdaj nekdo ukradel računalnik s tvoje mize. Ti ne moreš vpogledat, če je to res.

Bi se tvoje obnašanje od tega dne kaj spremenilo?

A kamera, praviš? Ja, to bi bilo pa res nepredstavljivo :)
Še dobro, da zgolj gledajo in ne shranjujejo nobenih posnetkov.

Meni se zdi bistveno bolj zasebno, če me obdela algoritem in v bazi pogleda, ali sem plačal vinjeto, kot če to, kar s sopotnico počneva med vožnjo po avtocesti, z daljnogledi skozi moje vetrobransko steklo opazujejo naključni DARS-ovci pod pretvezo cestninskega nadzora.
In tako vdirajo v zasebnost ne le kršiteljev, temveč vseh, ki se peljemo mimo njih, ne glede na to, da smo pošteno plačali uporabo avtocest in imamo nalepljeno vinjeto.

techfreak :) ::

xx23 je izjavil:

Predstavljaj si, da ti šef na tvojem delovnem mestu montira kamero in ti reče, da ne bo nihče nikol pogledal posnetkov, razen če bo kdaj nekdo ukradel računalnik s tvoje mize. Ti ne moreš vpogledat, če je to res.
Poleg DARSovih kamer imamo na AC tudi stacionarne radarje, ki opravljajo prakticno isto delo kot preverjanje vinjet (enaka stopnja vdora v zasebnost), le da preverjajo hitrosti avtomobilov. To se ti pa ne zdi sporno?

Sicer primerjava je malo napacna, ker video nadzor v pisarnah bos precej tezko zakonsko utemeljil, sploh ce bi hotel snemati vsebino na zaslonih.

starfotr ::

Stacionarni radar posname sliko samo za tisto vozilo, ki gre prehitro.

Tu se bo pa snemalo vsa vozila in priemrjalo registrske tablice.

Da ne omenjam, koliko ročnega dela bo najbrž, saj jih veliko ne bo mogoče prepoznati ipd.

In balkanska kri mi ne da miru, če bodo vračali sorazmerni delež.

Torej, kupim letno vinjeto, pa recimo, da jo rabim samo med tednom, med vikendom pa ne. V ponedeljek kupim, v petek jo odjavim. Plačam samo 5/365. Nato ponovim postopek naslednji teden.

Ali pa namesto mesečne kupiš letno in odjaviš...

Skratka, ko so cene različne za isto stvar, so problemi.

sgdjkdlsugi4 ::

Osebno imam raje nalepko že zaradi tega ker traja preverjanje 2s (ogled vetrobranskega stekla medtem ko se v 1. peljem proti prehodu), medtem ko me bo za vozilo brez nalepk nekdo ustavil in spustil skozi postopek preverjanja.

Odstranitev nalepke pa traja 10s, če nisi žid in kupiš tekočino za pranje stekel (s katero itak sčistiš šipe vsak teden, ker je na njih britof mrčesa z avtoceste).

Utk ::

Torej, kupim letno vinjeto, pa recimo, da jo rabim samo med tednom, med vikendom pa ne. V ponedeljek kupim, v petek jo odjavim. Plačam samo 5/365. Nato ponovim postopek naslednji teden.

10x na leto boš odjavil in prijavil avto?

sgdjkdlsugi4 je izjavil:

Osebno imam raje nalepko že zaradi tega ker traja preverjanje 2s (ogled vetrobranskega stekla medtem ko se v 1. peljem proti prehodu), medtem ko me bo za vozilo brez nalepk nekdo ustavil in spustil skozi postopek preverjanja.

Odstranitev nalepke pa traja 10s, če nisi žid in kupiš tekočino za pranje stekel (s katero itak sčistiš šipe vsak teden, ker je na njih britof mrčesa z avtoceste).

Glih obratno je, če ne bo nalepk, te ne bo nihče ustavljal, zdaj te pa, ko je racija, in hitro naredijo 5 km zastoj.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

MrStein ::

jernejl je izjavil:


A kamera, praviš? Ja, to bi bilo pa res nepredstavljivo :)
Še dobro, da zgolj gledajo in ne shranjujejo nobenih posnetkov.


techfreak :) je izjavil:

Poleg DARSovih kamer imamo na AC tudi stacionarne radarje, ki opravljajo prakticno isto delo kot preverjanje vinjet (enaka stopnja vdora v zasebnost), le da preverjajo hitrosti avtomobilov. To se ti pa ne zdi sporno?


Utk je izjavil:


sgdjkdlsugi4 je izjavil:

Osebno imam raje nalepko že zaradi tega ker traja preverjanje 2s (ogled vetrobranskega stekla medtem ko se v 1. peljem proti prehodu), medtem ko me bo za vozilo brez nalepk nekdo ustavil in spustil skozi postopek preverjanja.

Odstranitev nalepke pa traja 10s, če nisi žid in kupiš tekočino za pranje stekel (s katero itak sčistiš šipe vsak teden, ker je na njih britof mrčesa z avtoceste).

Glih obratno je, če ne bo nalepk, te ne bo nihče ustavljal, zdaj te pa, ko je racija, in hitro naredijo 5 km zastoj.



Kot sem rekel:

MrStein je izjavil:

Od paranoikov ne moreš pričakovati razumnega premisleka...


starfotr je izjavil:

Stacionarni radar posname sliko samo za tisto vozilo, ki gre prehitro.

Tu se bo pa snemalo vsa vozila in priemrjalo registrske tablice.

Da ne omenjam, koliko ročnega dela bo najbrž, saj jih veliko ne bo mogoče prepoznati ipd.

A zdaj pa je malo ročnega dela???
To pa je res hec. Čeprav bo ročnega dela po novem manj, je to en od glavnim argumentov nasprotnikov. Glej moje prejšnje sporočilo...



In balkanska kri mi ne da miru, če bodo vračali sorazmerni delež.

Torej, kupim letno vinjeto, pa recimo, da jo rabim samo med tednom, med vikendom pa ne. V ponedeljek kupim, v petek jo odjavim. Plačam samo 5/365. Nato ponovim postopek naslednji teden.

Ali pa namesto mesečne kupiš letno in odjaviš...

Skratka, ko so cene različne za isto stvar, so problemi.

Že zdaj so različne cene, pa ni problem. Le če je "elektronsko", kaj?

Kje pa si vzel to o odjavi?
Tudi če bi to šlo, imajo v bazi lepo zavedeno, da si za to tablico že kupil letno.
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: MrStein ()

StarMafijec ::

S tem se ukinjajo tudi "prenosljive" vinjete. Marsikje je tako, da ima nekdo le eno vinjeto, uporablja jo pa na dveh ali več avtomobilih. Na primer v gospodinjstvu kupijo le eno vinjeto, potem si jo pa posojajo med seboj.

Ganon ::

StarMafijec je izjavil:

S tem se ukinjajo tudi "prenosljive" vinjete. Marsikje je tako, da ima nekdo le eno vinjeto, uporablja jo pa na dveh ali več avtomobilih. Na primer v gospodinjstvu kupijo le eno vinjeto, potem si jo pa posojajo med seboj.


Najvišja globa grozi prav tem junakom. 500 evrov. Je vredno?

StarMafijec ::

Jaz se tega ne poslužujem, ampak mislim, da je vredno. Tega nikdar sploh nikdar ne kontrolirajo, kazen pa niti ni visoka. Najbrž je, če takoj plačaš, zgolj 250 EUR, kar je manj kot 2 vinjeti. Torej se ljudem to izplača. Vesel sem, da bodo sedaj to ukinili.

Zgodovina sprememb…

Dag ::

Kar se tiče zasebnosti. To bo še zanimivo. Ne zato, ker se ne bi dalo stvar narediti tako, da ne bi kršila zasebnosti, ampak zato, ker bo kup izgovorov, zakaj "se ne da" ali pa "ni ekonomsko upravičeno" narediti tako.

Sistem za tovornjake so naši kupili od Norvežanov. Ekonomsko bi bilo smiselno, da se nadgradi ta sistem tako, da bo tudi za e-vinjete. Na Norveškem to že imajo. Ne sicer e-vinjet, ampak preko OCR-ja zaračunavajo cestnino na cestninskih cestah. Dobiš čez pol leta račun domov. Če pa se registriraš na njihovem portalu in vneseš kreditno kartico, se zadeva procesira sproti.

AMPAK. Tale norveški sistem je z vidika zasebnosti ... no, težko je govoriti o zasebnosti, ker je ni. Shranjuje se datum, čas, lokacija in slika vsakega prehoda cestninskega portala. Nisem raziskoval, koliko časa se hrani, a po več kot enem letu lahko podatke še vedno vidim, če se logiram na portal.

Če bodo naši kupili ta njihov sistem in ga samo povezali z bazo e-vinjet ... ne bo lih fajn z vidika zasebnosti.

Dag ::

Še konkretno:

 Slika

Slika


 Slika

Slika



Meni se to ne zdi ok. Da se podatki in slike hranijo tudi po tem, ko ni več razloga za njihovo hranjenje (ko je cestnina že plačana). Screenshota sta narejena danes.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Dag ()

techfreak :) ::

Ce placujes po dejanski voznji, in ne pavsalno (kot je ideja pri nas), verjetno rabis shraniti potrdilo, saj lahko drugace vsakdo oporeka na izstavljen racun. Verjetno pa bi morali brisali po N dneh oz. mesecih.

Dag ::

Saj pravim, razumem, da se hranijo podatki do plačila računa. Ko pa je račun enkrat plačan, naj se brišejo ali anonimizirajo.

2dark ::

techfreak :) je izjavil:

Ce placujes po dejanski voznji, in ne pavsalno (kot je ideja pri nas), verjetno rabis shraniti potrdilo, saj lahko drugace vsakdo oporeka na izstavljen racun. Verjetno pa bi morali brisali po N dneh oz. mesecih.



Če bi plačevali po dejanski vožnji bi bile avtoceste normalno prevozne, tako tkos o bile nekoč. ta potuha, da plačaš 110€ na leto inse potem drkaš neomejeno po avtocesti in delaš kolne je potuha. Kdor ne misli plačevat po prevoženem kilometru naj se vozi po regionalki. AC ni bila mišljena kot nekaj samoumnevnega , ampak kot luksuz, nekaj več, saj je namen avtocest najhitreje pridet iz točke a do točke b.

Seveda pa ne bi smela biti ljubljanska obvoznica pod vinjetam, ker nima nobene veze z avtocesto. Že zaradi prebivalcev je to lopovščina na kubik.
(\___/)
(> _ <)
(>&#127851; )

darkolord ::

Seveda pa ne bi smela biti ljubljanska obvoznica pod vinjetam, ker nima nobene veze z avtocesto.
Lj. obvoznica isto ustreza tvoji definiciji luksuza, nekaj več, saj je njen namen najhjitreje pridet iz točke a do točke b.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: darkolord ()

starfotr ::

Z elektronsko vinjeto naj ne bi bilo več potrebe po fizičnem preverjanju na terenu.

Kaj bodo z vsemi ljudmi in infrastrukturo ter prevoznimi sredstvi in opremo?

Seveda, najbolj pravično je plačilo po km. Več se voziš, več plačaš. Vsem jasna logika, samo tistim, ki se veliko vozijo ne.

In zadeve, kot je AC bi se morale plačevati izključno iz žepov uporabnikov AC. Država, ki je tu zgradila zadeve bi morala biti izključno v vlogi kreditodajalca, Dars pa bi moral plačevat, delat, upravljat, načrtovat zadeve in se financirat izključno sam.

Če ni vzdržno, potem pač povišat ceno, ter ne bi hlapec EU, ki določa, da je kamioni ceneje fijakajo naokoli, kot avti.

darkolord ::

Ja, potem bi pač ostali v srednjem veku.

Corex ::

Imajo evinjete še naslednje dobre lastnosti :
1. Nič več divljanja na AC, če boš prekoračil hitrost med dvema nadzornima točama dobiš avtomatsko kazen
2. Nič več lažnih potnih nalogov, ki oškodujejo državo

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Corex ()

2dark ::

darkolord je izjavil:

Seveda pa ne bi smela biti ljubljanska obvoznica pod vinjetam, ker nima nobene veze z avtocesto.
Lj. obvoznica isto ustreza tvoji definiciji luksuza, nekaj več, saj je njen namen najhjitreje pridet iz točke a do točke b.


Ne. Obvoznica ni enako avtocesta in ni noben luksuz. je nuja v večjem mestu. In čez obvoznico, kjer je omejitev max .110 kmH ni noben luksuz.

starfotr je izjavil:

Z elektronsko vinjeto naj ne bi bilo več potrebe po fizičnem preverjanju na terenu.




Enostavno tablice dol .. potem pa nazaj gor :). Če ne bo fizičnega preverjanja se bo goljufalo. Že tako se goljufa inse vozi brez vinjete po ac-ju in ljubljanski obvoznici. :)
(\___/)
(> _ <)
(>&#127851; )

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: 2dark ()

WhiteAngel ::

techfreak :) je izjavil:

E-vinjete lahko implementiras brez pretiranega poseganja v zasebnost.

Ena varianta:
- Na strezniku hranis seznam vseh tablic, ki imajo placano vinjeto za trenutni dan (IMHO taksen seznam ne posega v zasebnost).
- Na vsa merilna mesta vsako uro sinhroniziras spremembe tega seznama.
- Ce zaznas avto s tablico, ki ga ni v seznamu, shranis sliko lokalno.
- Ob naslednji sinhronizaciji:
a) ce so tablice v bazi, brises lokalne podatke (torej voznik je kupil vinjeto v zadnji uri)
b) ce tablic se vedno ni v bazi, sliko in podatke o zajemu posredujes na centralni sistem (v tem primeru je manjsi poseg v zasebnost, ampak na nivojev stacionarnih radarjev)


^^ to

Odčitavanje tablic in preverjanje v bazi vinjet je offline sistem in nima popolnoma nobene veze z zasebnostjo.

Fritz ::

Dag je izjavil:

1. Je vlada zamenjala vodstvo DARS-a? Check.

2. Bo zaradi e-vinjet treba nabaviti now HW in SW? Check.

3. Bodo potrebne svetovalne storitve, elaborati, ... ? Check.

4. ???

5. Profit!

Še vedno bolje kot vsi stroški z nalepkami + omejevanje in motenje prometa zato, da lahko DARS pajaci z daljnogledom kontrolirajo vinjete na avtomobilih.

Če bo rešitev pravilno izvedena in si ne bo zapisovala tablic vozil, ki so v bazi kupljenih elektronskih vinjet temveč bo opozarjala na tiste brez vinjet, ne vidim problema v tem sistemu. A se ga da zlorabiti? Vsekakor. Zlorabiti se ga da že sedaj, saj zazna registrske označbe vseh vozil, ki se peljejo po AC.

P.S.
Pa če v ta sistem sproti vnašajo številke ukradenih vozil ali tablic me tudi ne bi motilo.
"Težav ne moremo reševati z isto miselnostjo,
kot smo jo imeli, ko smo jih ustvarili."
A. Einstein

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Fritz ()

donvito ::

2dark je izjavil:

Če bi plačevali po dejanski vožnji bi bile avtoceste normalno prevozne, tako ko so bile nekoč. ta potuha, da plačaš 110€ na leto in se potem drkaš neomejeno po avtocesti in delaš kolne je potuha. Kdor ne misli plačevat po prevoženem kilometru naj se vozi po regionalki. AC ni bila mišljena kot nekaj samoumnevnega , ampak kot luksuz, nekaj več, saj je namen avtocest najhitreje pridet iz točke a do točke b.

Seveda pa ne bi smela biti ljubljanska obvoznica pod vinjetam, ker nima nobene veze z avtocesto. Že zaradi prebivalcev je to lopovščina na kubik.

Ti gre v nos a ne, ker jo rabiš parkrat na leto in se ti zdi draga, napram tistim, ki se vozijo vsak dan za 110€, fovšija slovenska. Kako hitro bi spremenil mnenje, da bi hodil v službo v LJ-o iz Kranja ali od kod drugod. >:D

Seveda, najbolj pravično je plačilo po km. Več se voziš, več plačaš. Vsem jasna logika, samo tistim, ki se veliko vozijo ne.

Ne vem, meni je pa logično, da plačam manj, če sem reden uporabnik. Saj tudi recimo tisti, ki kupuje na veliko dobi ceneje, kot tisti, ki samo en kos.

Fritz ::

Če bi plačevali po dejanski porabi bi moral za avtomobil, v primerjavi s tovornim vozilom, plačati od 200 do 500-krat manj, ker toliko manj obrablja cestišče in neprimerno manj onesnažuje (pač glede na EURO normativ).

Če bi sedaj začeli računati po prevoženi razdalji na star način, bi se precej voznikov odločilo za uporabo regionalk in bi poraslo število hujših nesreč in žrtev na cestah.
"Težav ne moremo reševati z isto miselnostjo,
kot smo jo imeli, ko smo jih ustvarili."
A. Einstein

dope1337 ::

Fritz je izjavil:

Če bi plačevali po dejanski porabi bi moral za avtomobil, v primerjavi s tovornim vozilom, plačati od 200 do 500-krat manj, ker toliko manj obrablja cestišče in neprimerno manj onesnažuje (pač glede na EURO normativ).

Če bi sedaj začeli računati po prevoženi razdalji na star način, bi se precej voznikov odločilo za uporabo regionalk in bi poraslo število hujših nesreč in žrtev na cestah.


Se premalo si rekel. Tovorno vozilo (sleper + prikica) unici cestisce 9000x hitreje kot osebni avtomobil.
"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree
it will live its whole life believing that it is stupid."
-Albert Einstein

Fritz ::

Kolikor sem bral, 20.000 - 50.000 krat več kot osebno vozilo. Ergo bi morala biti tudi cestnina v tem razmerju. Če že. Sam sem pristaš letnega nadomestila oz. e-vinjete. Res je da s tem na prevožen km več plačajo tisti, ki redko uporabljajo AC vendar tako od tujcev poberemo precej več nadomestila, kar tudi ni slabo.
"Težav ne moremo reševati z isto miselnostjo,
kot smo jo imeli, ko smo jih ustvarili."
A. Einstein

MrStein ::

darkolord je izjavil:

Seveda pa ne bi smela biti ljubljanska obvoznica pod vinjetam, ker nima nobene veze z avtocesto.
Lj. obvoznica isto ustreza tvoji definiciji luksuza, nekaj več, saj je njen namen najhjitreje pridet iz točke a do točke b.

Spregledal si razlago med vrsticami : to so pravila za vas, zame pa so drugačna

starfotr je izjavil:


Seveda, najbolj pravično je plačilo po km. Več se voziš, več plačaš. Vsem jasna logika, samo tistim, ki se veliko vozijo ne.

Izven AC tudi plačujemo pavšalno, pa večina ne jamra.

Vem pa da bi eni še v riti imeli sondo, da jim država vsak prdec pravično obdavči.
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: MrStein ()

Dag ::

Tisti, ki ste za plačevanje po prevoženih km. A ste tudi za to, da se internet obračunava po GB?

Namreč zakaj moram jaz plačevati enako kot nekdo, ki gleda Netflix v 4k, prenaša torrente, ipd?

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Dag ()
««
2 / 10
»»


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Dars in vnos registerskih številk za vinjete (strani: 1 2 3 414 15 16 17 )

Oddelek: Loža
828109417 (6412) Gregor P
»

Elektronske vinjete- napacna reg. (strani: 1 2 3 4 5 )

Oddelek: Na cesti
21530486 (8713) Tidule
»

Tehnične težave eVinjet (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Na cesti
11120263 (14166) Groot
»

Elektronsko cestninjenje - od 1. jan 2022 (strani: 1 2 )

Oddelek: Na cesti
637143 (5234) Lonsarg

Več podobnih tem