Forum » Na cesti » Prestave in obrati različnih motorjev
Prestave in obrati različnih motorjev
Temo vidijo: vsi
marjan_h ::
Ok prvo bomo obravnavali bencinski motor, potem bomo pa še ostale tipe (dizelski, električni...):
Upam, da bo kakšen strojnik tole razložil, ker tisti podobni odgovori iz drugih strani so dezinformativni.
Zakaj obrati motorja padejo, ko damo v višjo prestavo? Ker verjetno če bi gledali pogonska kolesa bi se v višji prestavi vrtela hitreje kot v nižji.
Verjetno je tukaj več faktorjev in sicer moč, navor in vrtilna hitrost. Je to tudi vzrok zakaj lahko vozimo v klanec le v nižji prestavi?
Bomo potem še o dizelskih in električnih.
Upam, da bo kakšen strojnik tole razložil, ker tisti podobni odgovori iz drugih strani so dezinformativni.
Zakaj obrati motorja padejo, ko damo v višjo prestavo? Ker verjetno če bi gledali pogonska kolesa bi se v višji prestavi vrtela hitreje kot v nižji.
Verjetno je tukaj več faktorjev in sicer moč, navor in vrtilna hitrost. Je to tudi vzrok zakaj lahko vozimo v klanec le v nižji prestavi?
Bomo potem še o dizelskih in električnih.
Utk ::
Ko ni sklopke stisnjene, se motor vrti predvsem tako hitro kot kolesa prek neke prestave, in v manjši meri obratno.
Kaj sprašuješ pa sploh ni jasno. Kolesa se vrtijo enako hitro ne glede na prestavo, motor se pa vrti glede na vrtenje koles.
Kaj sprašuješ pa sploh ni jasno. Kolesa se vrtijo enako hitro ne glede na prestavo, motor se pa vrti glede na vrtenje koles.
A. Smith ::
Zakaj obrati motorja padejo, ko damo v višjo prestavo?
- V trenutku, preden prestaviš in v trenutku za tem, ko prestaviš v višjo prestavo, je hitrost vrtenja koles ENAKA.
- sprememba prestavnega razmerja (ko prestaviš v višjo prestavo) povzroči, da rabiš manj obratov motorja na minuto, da vzdržuješ enako hitrost koles. Zato obrati padejo.
Ker verjetno če bi gledali pogonska kolesa bi se v višji prestavi vrtela hitreje kot v nižji.
Pri enakih obratih motorja na minuto bi se kolesa pri višji prestavi vrtela hitreje.
"Be professional, be polite,
but have a plan to kill everyone you meet".
- General James Mattis
but have a plan to kill everyone you meet".
- General James Mattis
hojnikb ::
potreba menjalnika pri motorjih je rezulat dejstva, da stvar nima konstatnega navora in moci skozi obrate. zato rabis za klanec nizjo prestavi (krajse razmerje vec obratov za dani hitrost) da pride motor v tisto obmocje vrtljajov, kjer je dovolj navora
#brezpodpisa
A. Smith ::
Tesla, vsaj prvi roadster, je imela prav tako menjalnik.
Ok, res ne obsataja samo Tesla, ampak večina ostalih elektro avtov so navadne šajtrge.
Ok, res ne obsataja samo Tesla, ampak večina ostalih elektro avtov so navadne šajtrge.
"Be professional, be polite,
but have a plan to kill everyone you meet".
- General James Mattis
but have a plan to kill everyone you meet".
- General James Mattis
marjan_h ::
Aja, zato ne moreš speljati v višji prestavi, ker motor ne da od sebe dovolj navora?
Ali se kje vidi navorne karakteristike nekaterih bencinskih motorjev od bolj znanih avtomobilov? Če prav razumem ima vsak bencinski motor podobno a drugačno od drugih karakteristiko. To sklepam iz tega, ker vsak avto ima cono prestave v višjo prestavo različno.
Ali se kje vidi navorne karakteristike nekaterih bencinskih motorjev od bolj znanih avtomobilov? Če prav razumem ima vsak bencinski motor podobno a drugačno od drugih karakteristiko. To sklepam iz tega, ker vsak avto ima cono prestave v višjo prestavo različno.
smacker ::
Vtipkaj model avta in motor + "torque curve" v google, pa boš dobil navor v odvisnosti od obratov. Večji vpliv na krivuljo imata prostornina in prisotnost turbine, na cono prestave pa vpliva še prestavno razmerje (velikost zobnikov v menjalniku).
marjan_h ::
Ja vendar če gledam torque curve od bencinskih motorjev pa od električnih potem, kot je omenil A. Smith da je imel prvi roadster menjalnik potem tudi električni potrebuje menjalnik. Ampak nekateri ga pa nimajo.
Barbarpapa2 ::
Pozdrav
Pri elektromotorjih gre za za različne vrste slednjih, katerih momentne krivulje se razlikujejo. Tako ima npr. asinhronski motor momentno krivuljo odvisno od napetosti, toka in frekvence. Če spremeniš katero od teh veličin, se bo spremenila momentna krivulja. Pomembno pri vseh elektromotorjih je to, da pri 0 vrtljajih (mirovanju), ko se jih priklopi na električni vir, ustvarijo nek moment. Če je le-ta večji od nasportujočih momentov, se začne vozilo premikati - pospeševati. Zato vozila z elektmotorjem načeloma ne potrebujejo sklopke, ki je za motorje z notranjim zgorevanjem nujna (obstajajo sicer konstrukcije CVT menjalnikov, ki bi načeloma lahko delovali brez sklopke). Menjalnik je pri elektičnih pogonih vozil samo izjemoma potreben. Dokaz za to so električne lokomotive, ki med vožnjo aktivnega menjalnika praktično ne poznajo, pa so sposobne pospešiti še veliko večja bremena kot je to primer pri osebnem avtomobilu.
Lp
Jože
Pri elektromotorjih gre za za različne vrste slednjih, katerih momentne krivulje se razlikujejo. Tako ima npr. asinhronski motor momentno krivuljo odvisno od napetosti, toka in frekvence. Če spremeniš katero od teh veličin, se bo spremenila momentna krivulja. Pomembno pri vseh elektromotorjih je to, da pri 0 vrtljajih (mirovanju), ko se jih priklopi na električni vir, ustvarijo nek moment. Če je le-ta večji od nasportujočih momentov, se začne vozilo premikati - pospeševati. Zato vozila z elektmotorjem načeloma ne potrebujejo sklopke, ki je za motorje z notranjim zgorevanjem nujna (obstajajo sicer konstrukcije CVT menjalnikov, ki bi načeloma lahko delovali brez sklopke). Menjalnik je pri elektičnih pogonih vozil samo izjemoma potreben. Dokaz za to so električne lokomotive, ki med vožnjo aktivnega menjalnika praktično ne poznajo, pa so sposobne pospešiti še veliko večja bremena kot je to primer pri osebnem avtomobilu.
Lp
Jože
ziga1990 ::
Evo še moj del:
Toyota Prius ne uporablja tradicionalnega menjalnika ampak uporablja PSD aka Power Split Device kar je kar zanimiva zadevica.
Link do video posnetka ki razloži kako deluje:
Toyota Prius ne uporablja tradicionalnega menjalnika ampak uporablja PSD aka Power Split Device kar je kar zanimiva zadevica.
Link do video posnetka ki razloži kako deluje:
Ryzen 1700, 16gb RAM, GTX1070, NH-D15, Bequiet Darkbase pro 900
ziga1990 ::
^^Popravek PSD ni CVT samo obnaša se kot CVT
Ryzen 1700, 16gb RAM, GTX1070, NH-D15, Bequiet Darkbase pro 900
ziga1990 ::
Barbarpapa2 je izjavil:
Pozdrav
Vprašanje za ziga1990. Kaj ti razumeš pod CVT?
Lp
Jože
Brezstopenjski menjalnikampak Prius nima menjalnika ampak PSD
Ryzen 1700, 16gb RAM, GTX1070, NH-D15, Bequiet Darkbase pro 900
bkinjoh ::
PSD ni nič druga kot marketinško ime za planetarni avtomatski menjalnik.
Lepši k Okapi
Zgodovina sprememb…
- spremenil: bkinjoh ()
ziga1990 ::
PSD ni nič druga kot marketinško ime za planetarni avtomatski menjalnik.
res samo še vedno pa ni CVT
Ryzen 1700, 16gb RAM, GTX1070, NH-D15, Bequiet Darkbase pro 900
Barbarpapa2 ::
Pozdrav
Se mi dozdeva, da si pod CVT (Continuously Variable Transmission) večinoma predstavljate menjalnik z dvema koničnima dvodelnima jermenicama (ali verižnikoma) in klinastim jermenom (ali klinasto lamelno verigo z bočnim vprijemom), ki je med strojniki bolj znana kot PIV variator:
kjer se prestavno razmerje spreminja z ožanjem/večanjem razdalje med polovicama koničnih jermenic/verižnikov, kar povzroči tek vlečnega elemnta na različnih premerih.
Vsak princip menjalnika oz. bolje rečeno, pogonskega sklopa, ki omogoča zvezno spremembo prestavnega razmerja je CVT. Toyotin sistem poleg tega omogoča odvajanje in/ali odvajanje energije od elektromotorja/generatorja. Če iz Toyotinega sistema vzamemo oba elektromotorja/generatorja in dodamo eno hidravlično črpalko in hidromotor, dobimo v osnovi zadevo, ki je znana kot Fendt Vario CVT sistem:
Jasno, to je "čisti" CVT, brez možnosti hranjenja energije v baterijah.
Lp
Jože
Se mi dozdeva, da si pod CVT (Continuously Variable Transmission) večinoma predstavljate menjalnik z dvema koničnima dvodelnima jermenicama (ali verižnikoma) in klinastim jermenom (ali klinasto lamelno verigo z bočnim vprijemom), ki je med strojniki bolj znana kot PIV variator:
kjer se prestavno razmerje spreminja z ožanjem/večanjem razdalje med polovicama koničnih jermenic/verižnikov, kar povzroči tek vlečnega elemnta na različnih premerih.
Vsak princip menjalnika oz. bolje rečeno, pogonskega sklopa, ki omogoča zvezno spremembo prestavnega razmerja je CVT. Toyotin sistem poleg tega omogoča odvajanje in/ali odvajanje energije od elektromotorja/generatorja. Če iz Toyotinega sistema vzamemo oba elektromotorja/generatorja in dodamo eno hidravlično črpalko in hidromotor, dobimo v osnovi zadevo, ki je znana kot Fendt Vario CVT sistem:
Jasno, to je "čisti" CVT, brez možnosti hranjenja energije v baterijah.
Lp
Jože
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Zakaj se CVT ne uporablja oziroma ni razširjen? (strani: 1 2 3 4 … 7 8 9 10 )Oddelek: Na cesti | 78799 (30223) | WizzardOfOZ |
» | Najmanj problematični avtomatski menjalniki? (strani: 1 2 3 4 )Oddelek: Na cesti | 44112 (40100) | WizzardOfOZ |
» | Elektromotorji v avtomobilihOddelek: Znanost in tehnologija | 5121 (3549) | Spock83 |
» | Prestavljanje in pospešek pri dizlu (strani: 1 2 )Oddelek: Na cesti | 16534 (14208) | sandmat |
» | Naredi si sam: e-avto (strani: 1 2 )Oddelek: Loža | 12328 (9660) | TribesMan |