» »

Elektromotorji v avtomobilih

Elektromotorji v avtomobilih

jbj__ ::

Ali imajo avtomobili klasične elektromotorje, ali imajo servo elektromotorje, kot v RC?

vostok_1 ::

Joj, spet kalibracija databaze kot kaže.


Imajo svoje. Tesla dela svoje motorje, in mislim, da tudi BWM.
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21

Siddh ::

Trifazni motorji s permanentnimi magneti.


MadMen ::

V bistvu imaš v "klasičnih" avtomobilih 2 tabora, 1. Teslo Motors, ki uporablja trifazni indukcijski elektromotor, 2. tabor kjer je večina preostalih proizvajalcev, ki uporbljajo t.i. "DC brushless" elektromotor

avian2 ::

"DC brushless" elektromotor

Po slovensko enosmerni motor z elektronsko komutacijo.

vostok_1 ::

ups...ker nisem prebral op-jevega posta do konca nisem vedu kaj točno sprašuje.

Itak, visokovoltažni 3 fazni motorji. Nobenih servotov, razen če pač šteješ zobniški sklop v tesli kot servo.
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21

TheBlueOne ::

Ko sem pred leti videl design za prototip je bil po funkciji skorajda podoben servu. Pac brushless DC.

Se pa kolikor vem uporabljajo:
- Brushless DC motor (Brezkrtacni)
- Brush DC motor (Krtacni)
- Induction motor (Induktivni)

Upam, da prevajam prav. :)

fikus_ ::

3f indukcijski + frekvenčnik (poceni, enostaven EM, slabši izkoristek izven optimalnega območja vrtljajev)
3f s permanentnimi magneti (redke zemlje-Neodim ali kaj podobnega) na rotorju, brez krtačni + frekvenčnik (dražja izvedba, boljši izkoristek od indukcijskega, . . . ). Te zasledujem že skoraj 10 let, pa še niso šli v množično proizvodnjo (zgleda lepo, ampak očitno ni tako enostavno):
https://www.proteanelectric.com/protean...

DC krtačnim motorjem se izogibajo čeprav je krmiljenje bolj enostavno. Frekvenčniki za AC motorje postajajo cenejši, tako da bo razvoj šel v to smer.

Barbarpapa2 ::

Pozdrav

Servomotor je lahko vsak električni motor z dajalnikom položaja, ki vrača informacijo o trenutnem položaju rotorja. Drugače pa zgleda, da je asinhronc s frekvenčnikom trenutno najbolj robustna in poceni rešitev.

LP

Jože

Nikec3 ::

MadMen je izjavil:

V bistvu imaš v "klasičnih" avtomobilih 2 tabora, 1. Teslo Motors, ki uporablja trifazni indukcijski elektromotor, 2. tabor kjer je večina preostalih proizvajalcev, ki uporbljajo t.i. "DC brushless" elektromotor

Ta druga opcija zmaguje trenutno. Mislim da je tudi Tesla šla pri Model 3 na to varianto.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

shmandi ::

Največ elektromotorjev v avtomobilih je še vedno krtačnih DC.

jb_j ::

a montaža enega elektromotorja ki žene kolesa preko hidravlične črpalke bi bila sploh možna (smotrna)?

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: jb_j ()

Nikec3 ::

shmandi je izjavil:

Največ elektromotorjev v avtomobilih je še vedno krtačnih DC.

Pogonski ni noben.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

shmandi ::

Nikec3 je izjavil:

shmandi je izjavil:

Največ elektromotorjev v avtomobilih je še vedno krtačnih DC.

Pogonski ni noben.

Seveda ne. Nimam pa kristalne krogle, da bi vedel, katere motorje ima v mislih OP.
Vsi ostali jo očitno imate.

jb_j ::

jst tut ne, samo zanima me če bi princip delovanja iz robotike lahko prenesli na avtomobile.

in da bi v avtu en servo motor gnal vsa kolesa.

ker tm se mi zdi, da so kr majhni motorji, ki s pomočjo hidravlike prenašajo kar težke obremenitve.

in se samo sprašujem, če bi to bilo sploh smotrno.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: jb_j ()

Barbarpapa2 ::

Pozdrav

Zakaj servomotor? Pogonski motor v avtu (vsaj zaenkrat) ne rabi biti servo. Hidravljični motorji so pa pretežno delani za velike momente in majhne hitrosti. Kar se v avtomobilih od hidravlike za celotni razpon hitrosti uporablja, je pri "klasičnih (tistih z večimi planetnimi gonili)" avtomatskih in nekaterih robotiziranih menjalnikih hidravljična sklopka.

LP

Jože

jb_j ::

Bi pa blo zanimiv, zarad tega ker imajo tej elektromotorji tolk navora, in bi mogoče lahko gnal vozila tut z enim bolj "švoh" motorjem.

če pa ne bi dosegl dovolj hitrosti bi mogoče bili super za gradbena vozila, ali pa ladjo ali kaj podobnega.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: jb_j ()

Barbarpapa2 ::

Pozdrav

Zdaj mi je komaj potegnilo, kaj ti misliš pod "servomotor". Misliš ti. "direct drive" motorje oz. servomotorje za pogon robotov, ki so narejeni za velike momente tako, da gonila (predležja) niso potrebna. Ja, glede na momente in hitrosti so ti motorji na nek način nadomestilo za hidravlične motorje. Kot taki so verjetno primernejši za gradbeno mehanizacijo. Če se bodo tukaj pojavili, je odvisno od marsičesa. Je pa treba vedeti, da je proizvodnja in izbor hidravličnih komponent za gradbene stroje že dobro utečen posel in bi tukaj elektromotorji morali imeti neko zelo izrazito prednost, da bi nadomestili hidravliko.
Pri pogonu vozil moraš vedeti, da potrebuješ določeno moč in motor jo mora "proizvajati" tako ali drugače, zato s "švohnejšim" motorjem ne boš prišel skozi. Za pogon vozil ali ladij v "direkt drive" konfiguraciji je primerno dimenzioniran katerikoli tip elektromotorja povsem zadosten. Ko si ladje omenjal, poglej tole:

Azipod @ Wikipedia

Pa prve električne lokomotive, ki so imele "motorje na krtačke" so bile konfigurirane kot "direct drive" vozila, torej brez gonil med motorjem in kolesi (elektromotor se je vrtel z istimi vrtljaji kot kolesa). In so pospeševale ne samo sebe ampak celotni vlak brez težav....

P.S. Zelo podobne motorje za "direct drive" pogone razvija tudi slovenski Elaphe:

http://in-wheel.com/

LP

Jože

jb_j ::

samo pr teh azipodih so kr huge elektromotorji.

ker imajo elektromotorji dobro moč le pri višjih obratih.
bi mogoče tako velik propeler ali celo še večji s pomočjo hidravlike poganjal manjši elektromotor.

in bi mogoče lahko s hidravliko tudi nadomestili pogon lokomotiv z enim elektromotorjem.

najbrž bi pa zakompliciral zadevo, ker bi mogoče potem bil potreben menjalnik na pogonu, oz. pred pogonom. in za hidravličnim pogonom, ki ga žene elektromotor.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: jb_j ()

jb_j ::

jb_j je izjavil:

samo pr teh azipodih so kr huge elektromotorji.
najbrž bi rabl le menjalnik z nižjim razmerjem pri pogonu, ker je samo en pogon.
sicer ne vem kakšna je hitrost propelerja v primerjavi z hitrostjo elektromotorja

ker imajo elektromotorji dobro moč le pri višjih obratih.
bi mogoče tako velik propeler ali celo še večji s pomočjo hidravlike poganjal manjši elektromotor.

in bi mogoče lahko s hidravliko tudi nadomestili pogon lokomotiv z enim elektromotorjem.

najbrž bi pa zakompliciral zadevo, ker bi mogoče potem bil potreben menjalnik na pogonu, oz. pred pogonom. in za hidravličnim pogonom, ki ga žene elektromotor.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: jb_j ()

jb_j ::

ali pa da se ufura kakšen diferencial (za vsa kolesa) za menjalnikom in enim centralnim elektromotorjem pri avtih.

samo naj bi hidravlika bolj izkoristila vso moč motorja.
in bi mogoče bilo boljše centralni elektromotor-->menjalnik-->hidravlika-->diferencial-->pogon

samo takšne naprave bi rable 10 prestav al pa kj tazga.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: jb_j ()

Barbarpapa2 ::

Pozdrav

Predno debatiramo naprej, jb_j, kaj si ti pod hidravliko sploh predstavljaš?

In eden osnovnih principov, ki se jih je pametno držat pri snovanju novih stvari, je princip "KISS" - Keep It Simple, Stupid....

Lp

Jože

Zgodovina sprememb…

jb_j ::

v bistvu, sem bolj razmišljal in da bi lahko s hidravliko delno al pa v celoti nadomestil menjalnik (prvo sem sicer razmišljal, da bi nadomestila diferencial, da bi se uporabljal en elektromotor namesto štirih, samo če bi to hotl, bi blo bolj enostavno z diferencialom)
bi pa moral bit elektromotor, ki bi imel velik razpon v obratih. (oziroma servočrpalka)

samo to bi bli enormni pretoki in pritiski, tko, da ne vem če bi blo to sploh smotrno. (in najbrž brez pomena, ker je lažje z menjalnikom in diferencialom)

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: jb_j ()

Siddh ::

Elektromotoji v avtih ačeloma niti nimajo menjalnika. Imajo pa pogosto planetarne zobniške prenose.


TheBlueOne ::

jb_j je izjavil:

jst tut ne, samo zanima me če bi princip delovanja iz robotike lahko prenesli na avtomobile.

in da bi v avtu en servo motor gnal vsa kolesa.

ker tm se mi zdi, da so kr majhni motorji, ki s pomočjo hidravlike prenašajo kar težke obremenitve.

in se samo sprašujem, če bi to bilo sploh smotrno.


Ne in ja. :) Mimogrede, pri robotih ni neke pomoci hidravlike, sam sem videl samo "hidravlicne" protiutezi, ce se lahko tako izrazim ampak se to v starih zelo velikih robotih. Pokazi kaj imas v mislih. Se pa uporablja pneumatika, ne hidravlika pri gripperjih, orodjih, ki jih roboti nosijo. Ampak ne za samo gibanje robota.

Prototip elektromotorja za avto, ki sem ga imel moznost videti je bil nekako podobem Servu po tem kako je deloval in verjetno je to nek industrijski standard. Drugace imajo roboti reduktorje po vseh oseh, tako da jih tile motorji ne poganjajo 1:1.

Dati motorje iz robotov v avte je absolutno nesmoterno, ker ne potrebujes natancnosti pozicioniranja, ki jo potrebujejo roboti. Poleg tega so kar tezki za svoje karakteristike. Morajo biti tudi dosti kompaktni, kar pri avtih ni tako zelo problematicno. Ce je motor lahko vecji v obsegu, se mu, ce se ne motim, znatno povecuje navor.

Kar se tice pogonskih skplopov prek hidravlike si ne mislit, da imas kaksno novo idejo. Je pristna ze vsaj v bagrih, predvsem tistih, ki se ne pretirano premikajo (delajo na mestu), ker je dosti sranje za vzdrzevanje.

Siddh je izjavil:

Elektromotoji v avtih ačeloma niti nimajo menjalnika. Imajo pa pogosto planetarne zobniške prenose.


Planetarni zobniski sistem je pogosto princip delovanja menjalnika. Avtomatski menjalniki ga imajo skoraj vsi. Za mercedes 7g imas fin youtube video.

Zgodovina sprememb…

Siddh ::

TheBlueOne je izjavil:


Planetarni zobniski sistem je pogosto princip delovanja menjalnika. Avtomatski menjalniki ga imajo skoraj vsi. Za mercedes 7g imas fin youtube video.


Ja je, ampak na avtu ima eno prestavo, torej ni menjalnik, je samo reduktor.


TheBlueOne ::

Siddh je izjavil:

TheBlueOne je izjavil:


Planetarni zobniski sistem je pogosto princip delovanja menjalnika. Avtomatski menjalniki ga imajo skoraj vsi. Za mercedes 7g imas fin youtube video.


Ja je, ampak na avtu ima eno prestavo, torej ni menjalnik, je samo reduktor.


Kje pa. :) Poglej kako deluje 7g menjalnik. Pac prenosi so preko plenetarne redukcije, preklop pa potrebujes v vsakem primeru (sklopke/sklopko).

Siddh ::

Na električnem avtu sem mislil.


TheBlueOne ::

Siddh je izjavil:

Na električnem avtu sem mislil.


To pa ja, ni pa nujno, je pac moznost prenosa. Ampak kolikor vem imajo tudi elektricni avti tu in tam dve prestavi. Pac zelo simpl varijanta starega dobrega avtomatskega menjalnika. Tudi skutercki imajo menda menjalnike z dvema prestavama, ki delujejo po podobnem principu kot njihovi avtomobilski, kjer so prenosi pravtako po principu planetarnege sistema zobcenikov, sledjega nisem preverjal... :)

jb_j ::

aja na začetku sem napačno napisal servo motor, mislil sem, da bi delovalo kot pri servo volanu.

hojnikb ::

Tudi skutercki imajo menda menjalnike z dvema prestavama, ki delujejo po podobnem principu kot njihovi avtomobilski, kjer so prenosi pravtako po principu planetarnege sistema zobcenikov, sledjega nisem preverjal... :)


Skuterji imajo praviloma CVT menjalnike, torej nobenih prestav, samo reduktor.
#brezpodpisa

TheBlueOne ::

hojnikb je izjavil:

Tudi skutercki imajo menda menjalnike z dvema prestavama, ki delujejo po podobnem principu kot njihovi avtomobilski, kjer so prenosi pravtako po principu planetarnege sistema zobcenikov, sledjega nisem preverjal... :)


Skuterji imajo praviloma CVT menjalnike, torej nobenih prestav, samo reduktor.


Ja sem zamesal. Imajo dva power outputa, ne brzini. Govora je bilo o elektricnih....

fikus_ ::

Hidravlični sistemi (črpalka-hidromotor) imajo slabše izkoristke kot klasični/avtomatski menjalniki. Uporablja se tam, kjer so manjše hitrosti, velike moči/sile in kjer ni cenejših alternativ.
Nekateri (večji) traktorji imajo brezstopenjski prenos v kombinacijai hidravlika-zobniški prenos, da dosegajo manjše izgube.
https://www.fendt.com/int/tractors.html

Hidro pogon, s tem da je traktor namenski:
https://www.reform.at/produkte/mounty

dope1337 ::

hojnikb je izjavil:

Tudi skutercki imajo menda menjalnike z dvema prestavama, ki delujejo po podobnem principu kot njihovi avtomobilski, kjer so prenosi pravtako po principu planetarnege sistema zobcenikov, sledjega nisem preverjal... :)


Skuterji imajo praviloma CVT menjalnike, torej nobenih prestav, samo reduktor.


Ta sistem so uporabili tudi v nekaterih avtomobilskih menjalnikih (osebno sem vozil Nissan Maximo - ZDA trg, s taksnim prenosom moci). Je kar zanimivo za obcutit 200kW na taksnem menjalniku xD Avto siba k vlak. Edino "lag" je dosti velik, kadar stojis najprej na miru.

P.S. Mi je pa ravno teden dni nazaj en izmed sodelavcev, ki je zelo zagreti "gearhead", razlagal da so zunaj tudi novejsi CVT menjalniki, ki za prenos moci uporabljajo hidravlicno tekocino. Ne spoznam se dosti o doticni tehnologiji. Je pa omembe vredna "hidrostaticna crpalka", ki (afaik) skrbi za prenos oz. celo zagotavljanje moci na kolesih.
"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree
it will live its whole life believing that it is stupid."
-Albert Einstein

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: dope1337 ()

Siddh ::

Klasični avtomatski menjalniki z torque converter imajo tudi prenos preko hidravlične tekočine. Robustna zadeva, ki zdrži veliko moč in navor motorja.


jb_j ::

ali bi lahko en elektromotor poganjal več elektromotorjev? (ker pri visokih obratih, tist motor, ki žene najbrž ne izkorišča vse moči, ali jo pač, in tudi ostali motorji pri visokih obratih ne rabijo več toliko sile, da se vrtijo)


vem (osnova fizike, da ne moreš dobit več energije kot jo daš)

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: jb_j ()

stalker ::

Izgube izgube... Bolj smiselno bi bilo priklopiti baterijo direkt na tistih "več elektromotorjev". Večji izkoristek in manjša teža.

Spock83 ::

Ne spoznam se na elektromotorje. Imam pa vprašanje. Recimo leaf 2 ima približno 150km moči (ne vme koliko je to zdaj kW). Novejši z večjo kapaciteto ima malo nad 200km moči. V obeh primerih je navor isti. Kakšne so povezave moči in navora pri elektro motorjih?

vostok_1 ::

Blazno linearne.
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21

Spock83 ::

Nič nisi povedal.


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Zakaj se CVT ne uporablja oziroma ni razširjen? (strani: 1 2 3 47 8 9 10 )

Oddelek: Na cesti
45372675 (24099) WizzardOfOZ
»

Naredi si sam: e-avto (strani: 1 2 )

Oddelek: Loža
6211934 (9266) TribesMan
»

LEGO kocke za malo večje otroke (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Nova vsebina
7616219 (11219) nicjasno

Več podobnih tem