Forum » Na cesti » namesto avta več razpoložljivega denarja, kdo to dela?
namesto avta več razpoložljivega denarja, kdo to dela?
Temo vidijo: vsi
hojnikb ::
ce ti avto kruh sluzi ali ti je kako drugace kriticno vazn, da te ne pusti vsak drug dan na odstavnem pasu, tut lease nebo problem.
#brezpodpisa
WizzardOfOZ ::
A nov te a ne more pustiti vsak drug dan na odstavnem pasu?
V bistvu so novi avtomobili zelo slabe kvalitete. Šparanje se pozna predvsem na kvaliteti in servisi spet živijo v polnem sijaju ter z ogromnim dobičkom.
V bistvu so novi avtomobili zelo slabe kvalitete. Šparanje se pozna predvsem na kvaliteti in servisi spet živijo v polnem sijaju ter z ogromnim dobičkom.
stara mama ::
Za avto daš toliko, da ti vsaj še za tri enake ostane, pa naj bo nov ali pa star, pa brez posojila/lizinga. Če se tega držiš, kar dobro zvoziš...
Podobno sem trdil že pred časom tule, pa so me imeli za bedaka :)
Sicer sem trdil da za avto nameniš največ 1/3 razpoložljivih sredstev, pa so me hitro prepričali da jih lahko brez skrbi nameniš več kot 1/2.
Že 8 let furam en avto :)
Ekologija™ in Trajnost™
Jerry000 ::
Jaz nimam avta pa bi si ga lahko privoščil, tudi malo boljšega. Ampak se mi zdi škoda denarja saj sem v LJ. Avtobus, peš, skate, s tem pridem kamor rabim po LJ, za izven so pa prevozi ali vlak. Ampak kmalu bom moral poseči po en avto, saj so kakšni izleti kar težki, če te ne pridejo iskat :)
Magic1 ::
Jaz tukaj furam filozofijo, da kupi uporabi primerno. Seveda je racionalno gledat v % smislu. Če avto uporabljaš malo, je 5% neto plače zadosti. Če pa si vsak dan uro do dve v avtu pa je verjetno smotrno ta procent dvignit za parkrat. Že prakrat sem razmišljal o nabavi večjega avtomobila pa me za teh 7kk letno vedno odvrne od izvedbe.
Magic
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Magic1 ()
gruntfürmich ::
Mene zanima , kdo je od vas k vozi avto za 1.000-2.000EUR oziroma poceni avto relativnotakšni ljudje po navadi ne znajo računat in niso finančno pismeni, ker imajo s starimi garami praktično enake stroške kot z novim avtom.
čeprav bi lahko vozil avto za 10k+ , da si ga lahko privošči, pa noče ker se mu zdi škoda denarja.
ampak ja, takšni ljudje so po večini neumni, finančno nepismeni in posledino revni, zato si novega avta tudi ne morejo privoščiti.
Webmojster je izjavil:
Večina vas totalno podcenjuje dejanske stroške za avto.točno tako.
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...
Zgodovina sprememb…
- spremenil: gruntfürmich ()
marvin42 ::
Webmojster je izjavil:
Večina vas totalno podcenjuje dejanske stroške za avto.
Podpis pod tole. Tudi če kupite kanto za 50 eurov, so še vedno stroški, ki sem jim ne moreš ognit - registracija, zavarovanje, redni servisi, gume, bencin. Vem, da imajo nekateri 5 jurjev plače (taki dvomim, da se vozijo v 20 let starem cliotu), ampak da pa zdaj kar povprek govorimo o samo 5% mesečnih prihodkov za avto - smešno.
Mostly Harmless
Magic1 ::
Ok, če pomislim, imate prav. 5% je kar težko dosegljivo. 100EUR na mesec je skoraj minimum za še tako ceneno varjanto. Sam moraš bit pa tudi klepec, da daš 30%+, za avto ki ga ne uprabljaš zelooo veliko. In veliko ljudi da več.
Magic
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Magic1 ()
St235 ::
gruntfürmich je izjavil:
Mene zanima , kdo je od vas k vozi avto za 1.000-2.000EUR oziroma poceni avto relativnotakšni ljudje po navadi ne znajo računat in niso finančno pismeni, ker imajo s starimi garami praktično enake stroške kot z novim avtom.
čeprav bi lahko vozil avto za 10k+ , da si ga lahko privošči, pa noče ker se mu zdi škoda denarja.
ampak ja, takšni ljudje so po večini neumni, finančno nepismeni in posledino revni, zato si novega avta tudi ne morejo privoščiti.
Webmojster je izjavil:
Večina vas totalno podcenjuje dejanske stroške za avto.točno tako.
ROFL, po tej bizarni logiki je ekonomsko boljše kupit nov avto za 50k EUR, kot pa pet let starega za 10k? Ker bom tistih 40k prihranil na servisih?
Jao kake neumnosti ste eni sposobni sestavit.
Ok, če pomislim, imate prav. 5% je kar težko dosegljivo. 100€ na mesec je skoraj minimum za še tako ceneno varjanto.
Odvisno od prihodkov in tega kaj ti pomeni avto. Jaz sem imel mejo na 10%, pa sem trenutno na 5% (od tega je večji del posledica zmanjšanja vrednosti vozila in njegove uporabe, manjši pa sprememba dohodka). Odvisno kako se bodo stvari obrnile do konca leta računam ta znesek še prepolovit, ker se bom po vsej verjetnosti v celoti odpovedal lastništvu.
Glavna razlika je v glavi.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: St235 ()
Magic1 ::
Ok, sam ob 2000EUR nepo plači je 5% realno nekako izvedljivih, ob povprečni plači pa ne. Kot sem rekel, pod 100EUR mesečno je skoraj nemogoče it(če ne dobiš šenkan skoraj nov avto).
Magic
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Magic1 ()
gruntfürmich ::
ROFL, po tej bizarni logiki je ekonomsko boljše kupit nov avto za 50k EUR, kot pa pet let starega za 10k? Ker bom tistih 40k prihranil na servisih?
kdor si kupi nov avto za 50k smatram ali ni v enačbi te teme ali pa si kupi avto neracionalno preko svojih zmožnosti.
in ja, smo že metali na tem forumu številke na plano in marsikdo je nato dejansko uvidel kako stvari stojijo. brez konkretnih cifer pa si je vsak razlagal te zadeve po svoje in večinoma napačno.
tako kot ti.
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...
TheBlueOne ::
Mene zanima , kdo je od vas k vozi avto za 1.000-2.000EUR oziroma poceni avto relativno
čeprav bi lahko vozil avto za 10k+ , da si ga lahko privošči, pa noče ker se mu zdi škoda denarja.
Nekako tako kot pokojni ustanovitelj IKEE, k je vozil Volvo nek super star, a miljarder. Samo pač on je vozil iz drugih razlogov, za primer pa je.
Sef Ikee verejtno skoraj ni uporabljal avta in so ga prevazali drugi ali pa morda kaksen javni prevoz.
Ce delas kilometre ti sama nakupna cena avta hitro vec ne pomeni glavnega stroska. Stari avti se bolj kvarijo, kar ni problem, ce delas malo km, ker ga tako ali tako vecino casa ne potrebujes, ko delas veliko km, potem imas obcutek, kakor da si samo se na servisu.
Recimo frend je zastonj „podedoval“ ca 10 let star Renault Clio in z njim delal kaksne 20000km/leto.
Ko smo poracunali strosek po kilometru za obdobje pet let, kjer stejes vse se je izkazal nov Twingo cenejsi.
Twinga dobis ze za slabe 8000EUR(Ima neprimerno vec opreme, varnosti), cez pet let ga lahko b.p. prodas za 3000EUR, pravzaprav se kaj vec. In ko stejes, da je vsaj takrat Renault nudil pet let garancije in servisov do 100.000km, nizjo porabo, se je nov avto izkazal kot cenejsi.
V Sloveniji velja neka cudna bolezen, da ljudje ne znajo racunati celotnega stroska, ampak samo nakup in porabo, kjer se tam odstejejokaksne 20%.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: TheBlueOne ()
St235 ::
gruntfürmich je izjavil:
ROFL, po tej bizarni logiki je ekonomsko boljše kupit nov avto za 50k EUR, kot pa pet let starega za 10k? Ker bom tistih 40k prihranil na servisih?
kdor si kupi nov avto za 50k smatram ali ni v enačbi te teme ali pa si kupi avto neracionalno preko svojih zmožnosti.
in ja, smo že metali na tem forumu številke na plano in marsikdo je nato dejansko uvidel kako stvari stojijo. brez konkretnih cifer pa si je vsak razlagal te zadeve po svoje in večinoma napačno.
tako kot ti.
Zakaj? točno nekdo, ki si lahko privošči avto za 50k, pa vseeno ostane na avtomobilu 10k je vprašanje te teme. Pa tudi če rečemo, da si lahko privošći avto za 20k pa vseeno vozi avto za 4k je računica povsem enaka. Nekateri smo pač sposobni zračunat koliko stane avto na leto in nimamo tako neumnih izpadov kot ti.
Predvsem pa ni univerzalne resnice, ker je izjemno pomembno koliko in za kaj nekdo uporablja avto.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: St235 ()
gruntfürmich ::
Zakaj? točno nekdo, ki si lahko privošči avto za 50k, pa vseeno ostane na avtomobilu 10k je vprašanje te teme. Pa tudi če rečemo, da si lahko privošći avto za 20k pa vseeno vozi avto za 4k je računica povsem enaka. Nekateri smo pač sposobni zračunat koliko stane avto na leto in nimamo tako neumnih izpadov kot ti.
50-10=40, 20-4=16
imaš prav, računica je enaka.
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...
St235 ::
gruntfürmich je izjavil:
Zakaj? točno nekdo, ki si lahko privošči avto za 50k, pa vseeno ostane na avtomobilu 10k je vprašanje te teme. Pa tudi če rečemo, da si lahko privošći avto za 20k pa vseeno vozi avto za 4k je računica povsem enaka. Nekateri smo pač sposobni zračunat koliko stane avto na leto in nimamo tako neumnih izpadov kot ti.
50-10=40, 20-4=16
imaš prav, računica je enaka.
Se mi je zdelo, da so tablete popustile in nimaš pojma o čem se pogovarjamo v temi.
gruntfürmich ::
imamo nov avto za 20k in star za 2k, zdaj pa povej kako star je 2k avto in kako dolgo ga bomo vozili, ter koliko kilometrov bomo letno naredili, pa dajmo cifre na plano. jst sem kupil nov avto za 20k in delam 25kkm letno.
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...
Utk ::
Se strinjam, da si ne smeš kupit tako dragega, pa niti tako poceni, avta, da bi te to obremenjevalo. Kolk je to v denarju ali procentih za nekoga, je pa odvisno od marsičesa. 15 let star avto s katerim vsako jutro žrebaš loto ali bo vžgal ali ne, pri zadost visokih dohodkih in našparanemu denarju, je glih taka neumnost kot avto, ki ti pobere pol plače. Tudi če se ne voziš z njim v službo je malo drugače kot če se. Je pa postalo skoraj podobno kot pri mobitelih, do neke mere imajo večji reveži dražje avte kot tisti z malo več.
DePalmo ::
Tudi sam sem delal izračune in ni bilo vse tako rožnato. Pred nakupom novega sva s punco imela vsak svoj avto, oba 18 let stara bencinarja, en bolj požrešen kot drugi. Izračun je bil da če ne upoštevam vrednosti novega avta, se nama nov avto izplača že v prvem letu, a če se upošteva še nakupno vrednost, se nov avto splača šele po nekje 10 letih. Upošteval sem vse: predvidena izredna popravila, servisi, gume, zavarovanja, vinjeto, gorivo. Letno narediva cca. 35k km, s tem da jaz delam od doma, punca se pa vozi vsak dan 60 km (obe smeri), za vikend narediva cca. 200 km, občasno še kak izlet.
Končni epilog je da se nov avto splača ker je le novejši, bolj varen in manj rjast, a le če ga bova imela 10 let oz. več. V planu je da ga obdrživa do večjih popravil ali do iztrošenosti. Če se bo izšlo, bova pa še videla, ker nov avto dan danes ni več garancija da bo tudi delal ...
Končni epilog je da se nov avto splača ker je le novejši, bolj varen in manj rjast, a le če ga bova imela 10 let oz. več. V planu je da ga obdrživa do večjih popravil ali do iztrošenosti. Če se bo izšlo, bova pa še videla, ker nov avto dan danes ni več garancija da bo tudi delal ...
TheBlueOne ::
@DePalno, si racunal tudi:
- Predvidevana popravila (nov je v garanciji)
- Glede na km frekventnost okvar, s tem izpad iz sluzbe?
- Nadomestno vozilo (Pri novem ti ga v garanciji nudijo pri vecini proizvajalcev)
- Eskaliranje cen popravil s kilometri (po mojih iskusnjah je priblizno eksponentno)
- Predvidevana popravila (nov je v garanciji)
- Glede na km frekventnost okvar, s tem izpad iz sluzbe?
- Nadomestno vozilo (Pri novem ti ga v garanciji nudijo pri vecini proizvajalcev)
- Eskaliranje cen popravil s kilometri (po mojih iskusnjah je priblizno eksponentno)
matobeli ::
Avto za 2k voziš 3 leta, not praviloma vržeš cca 800€ servisa (če več si si sam kriv) in 300€-500€ gum. Skupni strošek je 1100€/letno, če ga zapelješ v jarek, ampak jurja zih dobiš nazaj, tako da je strošek samo še 766€.
Avto za 20k€ ima lahko lifetime (20let) zastonj servise in še zastonj gume, pa te košta 950€ letno. Ker ni zastonj koštajo gume dodatnih 2500€, ker dobiš letne in zimske ob nakupu gratis. In pavšalno 150€/leto za servis, ajde, rečemo da je 5 let zastonj. Tako nas nov avto pride 1237€/leto
Upoštevano da kupiš bolj kripo od starega avta z slabim gumam in brez servisov.
In da imaš pri novem vse vedno OK, zastonj 5let servisa in 2 para free gum. Pa 20let lastništva.
Avto za 20k€ ima lahko lifetime (20let) zastonj servise in še zastonj gume, pa te košta 950€ letno. Ker ni zastonj koštajo gume dodatnih 2500€, ker dobiš letne in zimske ob nakupu gratis. In pavšalno 150€/leto za servis, ajde, rečemo da je 5 let zastonj. Tako nas nov avto pride 1237€/leto
Upoštevano da kupiš bolj kripo od starega avta z slabim gumam in brez servisov.
In da imaš pri novem vse vedno OK, zastonj 5let servisa in 2 para free gum. Pa 20let lastništva.
St235 ::
gruntfürmich je izjavil:
imamo nov avto za 20k in star za 2k, zdaj pa povej kako star je 2k avto in kako dolgo ga bomo vozili, ter koliko kilometrov bomo letno naredili, pa dajmo cifre na plano. jst sem kupil nov avto za 20k in delam 25kkm letno.
Če pogledaš na 5 let. Te bo nov avto stal:
20k nakup.
75k km pomeni 5 servisov po 250EUR = 1250EUR
5x vinjeta 500EUR
8 gum = 600EUR
Registracija: 300EUR
Zavarovanje 5x500EUR= 2500EUR
Recimo, da se vrednost vozila prepolovi in ga prodaš za 10k.
Torej te stane da boš imel avto na cesti 3k na leto. In to je tisti del matematike, ki ga ti ne razumeš.
Po drugi strani cenejši avto, recimo za 4k:
4k nakup
75k km pomeni 5 servisov po 250EUR = 1250EUR (pa je to za star avto prenapihnjeno)
5x vinjeta 500EUR
8 gum = 600EUR
Registracija: 300EUR
Zavarovanje 5x300EUR= 1500EUR
Recimo, da se vrednost vozila prepolovi in ga prodaš za 2k.
Te avto na leto stane 1230EUR da stoji na cesti. Torej imaš teoretičnih 1700EUR na letni ravni za morebitna popravila. Jaz sem za moj 10 let star avto lani dal 300EUR, predlani pa 200EUR za izredna popravila. (je nekje v rangu 4k trenutno).
Kot si se sam napihoval: treba je izračunat vse stroške, ki pridejo z lastništvom vozila. Problem pri nas je da ljudje dostikrat kolebajo med nakupom novega avtomobila za 15k in pa 5-7 let starim za enakih 15k. Potem seveda računica niti približno ni enaka, ker bo z novim vozilom statistično gledano manj težav (finačne rezerve za morebitna popravila pa ni). Prav tako to praviloma pomeni višjo kategorijo rabljenega vozila, ki ima posledično tudi dražje vzdrževanje.
Če namesto da kupiš za 10k novega twingota kupiš 10 let staro bmw5 potem se seveda računica ne more izzit.
Ampak to ni stvar te teme. V tej temi je vprašanje zakaj se ljudje odločajo za uporabo starejšega manjvrednega vozila namesto dražjega novega. In zgoraj imaš jasen izračun.
Drugače pa kot že rečeno odvisno je od tega kaj ti avto pomeni, za kaj in koliko ga uporabljaš. Če ti avto predstavlja vir zaslužka veljajo čisto druga pravila, kot če ga uporabljaš za izlete ob vikendih.
Z ekonomskega vidika je avto ena najslabših možnih naložb in nov avto (razen v ekstremnih primerih) se ekonomsko lahko primerja s 5-10 let starim samo, če ga imaš na namen obdržat 15+ let.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: St235 ()
Jerry000 ::
Kako se pa kaj obnese novi clio? Nameravam kupiti enega za 4k (v bližji prihodnosti)
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Jerry000 ()
TheBlueOne ::
Z ekonomskega vidika je avto ena najslabših možnih naložb in nov avto (razen v ekstremnih primerih) se ekonomsko lahko primerja s 5-10 let starim samo, če ga imaš na namen obdržat 15+ let.
Avto ni nalozba, je samo orodje. Kakor vsako orodje moras vzeti primernaga za svoj specificni namen. Ce delas veliko km je zame norost, da imas slab avto, ker te obratovalni stroski stanejo vecino in skupni strosek boljsega avta kaksne 10-20% vec letnega stroska, ce primerjas z neproblematicnim starim.
Jaz sem imel za en niti ne tako star avto v enem letu tudi 7000EUR popravil, seveda ne naenkrat, vecina ki jih poznam in delajo kilometre imajo kako leto vsaj 1000EUR popravila, bolj 3000EUR. Razni filtri trdih delcev, potem turbine itn.
Jaz sem pri starih avtih pri 40.000km/leto imel vsaj dve okvari, bolj stiri, kar recimo zame pomeni popravilo, izostanek od dela, nadomestni avto... Nic od tega ni ravno poceni. Ce moram vzeti pet dni dopusta/leto in ga preracunam v denar je to sorazmerno visok strosek.
Na avto tudi ne mores gledati, da je vse kar je drago samo nek dekadenten luksuz. To vidijo kaksni studenti, ki se ne razumejo, da morda nekdo star 50 s poceni avtom lahko prevozi morda 50km, preden potrebuje maserja. Da ne govorimo, da so boljsi avti manj obremenjujoci, kar se zopet pozna, ce si dejansko pogosto utrujen, kar zopet tezko razumejo studenti, ki so utrujeno morda 1x na teden, ko se festa poklapa z jutranjim predavanjem, motivira pa jih sex nagon, da prevozijo celo Slovenijo s Cliom od starega fotra. :)
Kako se pa kaj obnese novi clio? Nameravam kupiti enega za 4k (v bližji prihodnosti)
Menda je izdelava karoserij nekje na Tesla nivoju in ostalo kar OK glede na ceno.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: TheBlueOne ()
Utk ::
PrimoZ_ ::
Meni se zdi 5% neto plače skoraj nerealno nizko za strošek avta. Mogoče če gre za 5% dohodka gospodinjstva, ali pa imaš res zelo dobro plačo.
Pri neko prihodlih 2000€, je 5% zgolj 100€ mesec, kar ti znese samo v primeru da avto uporabljaš bolj kot ne samo izjemoma.
Bi pa vsekakor rad videl kako kalkulacijo.
Sicer pa je tudi meni avto pač tista sitnosti, ki jo "moraš" imet, čeprav sedaj je vsaj za vožnjo na delo ne rabim več.
Pri neko prihodlih 2000€, je 5% zgolj 100€ mesec, kar ti znese samo v primeru da avto uporabljaš bolj kot ne samo izjemoma.
Bi pa vsekakor rad videl kako kalkulacijo.
Sicer pa je tudi meni avto pač tista sitnosti, ki jo "moraš" imet, čeprav sedaj je vsaj za vožnjo na delo ne rabim več.
aborko ::
Pri meni je novi vs rabljen debata s stališča stroškov no brainer, pa delam (ter živim) v At večino leta za nekaj čez 2k € mesečno.
Kupil sem 9 let star večji avto za 1k € (ok, res sem dobil dobro ceno, cena novega ~20k, ampak to izračuna bistveno ne spremeni). Sedaj bo 9 let mojega lastništva, izguba vrednosti recimo 500€ v 9 letih, zavarovanje vsako leto pod 100€ (za novega bi vsekakor vzel kasko za cca 500€), + tehnični in cestni sklad, pa imam za ~200€ avto na cesti. Delam le cca 8k km letno, gume kupim zgolj zimske rang Sava S3 po 50 eur/kos vsake 3 leta. Popravil se je sicer v vseh teh letih kar nabralo, ampak so to vedno malenkosti, ki niso bile ne drage, niti še nisem obstal zaradi njih na cesti (končniki po 30€, aku 50€, vžig. tuljava 40€, kolesni ležaj 40€, amortizer prtl. vrat 16€, filanje klime (v Bih za 20€), termostat 30€, komplet menjava vseh zavor 80€. Vse te zadeve sem tudi sam delal, ker je relativno enostavno in mi je zanimivo tu pa tam malo pošraufat.
Tako da izrednih stroškov z avtom je cca 50€ letno, servis z menjavo olja 1x na 2 leti naredim sam (cca 40€), veliki servis pa zaradi verige po moji logiki ni potreben :). Bom pa avto zamenjal v roku 2 let, ker ga začenja napadat rja. Mogoče si tokrat privoščim celo kaj za 2 ali 3k :)
Kupil sem 9 let star večji avto za 1k € (ok, res sem dobil dobro ceno, cena novega ~20k, ampak to izračuna bistveno ne spremeni). Sedaj bo 9 let mojega lastništva, izguba vrednosti recimo 500€ v 9 letih, zavarovanje vsako leto pod 100€ (za novega bi vsekakor vzel kasko za cca 500€), + tehnični in cestni sklad, pa imam za ~200€ avto na cesti. Delam le cca 8k km letno, gume kupim zgolj zimske rang Sava S3 po 50 eur/kos vsake 3 leta. Popravil se je sicer v vseh teh letih kar nabralo, ampak so to vedno malenkosti, ki niso bile ne drage, niti še nisem obstal zaradi njih na cesti (končniki po 30€, aku 50€, vžig. tuljava 40€, kolesni ležaj 40€, amortizer prtl. vrat 16€, filanje klime (v Bih za 20€), termostat 30€, komplet menjava vseh zavor 80€. Vse te zadeve sem tudi sam delal, ker je relativno enostavno in mi je zanimivo tu pa tam malo pošraufat.
Tako da izrednih stroškov z avtom je cca 50€ letno, servis z menjavo olja 1x na 2 leti naredim sam (cca 40€), veliki servis pa zaradi verige po moji logiki ni potreben :). Bom pa avto zamenjal v roku 2 let, ker ga začenja napadat rja. Mogoče si tokrat privoščim celo kaj za 2 ali 3k :)
zobnik ::
Cestnina 60-90 evrov, zavarovanje osnovno 80 evrov, podaljšanje 10 evrov, tehnični 35 evrov: cca 200 evrov.
gruntfürmich ::
sta vidva matobeli in lakotnik računala to, da je treba kripo če jo voziš 4 leta napram novem avtu ki ga voziš recimo 20 let, kupiti 5× ?
5× kupiš kripo ki ne veš kaj je vse narobe.
dajta še to noter pa ponovita izračun, tokrat na polno življensko dobo novega avta, ker je drugo napačno. življenska doba novega avta pa je tolikšna, kolikšna je starost kripe ko jo prodajaš.
5× kupiš kripo ki ne veš kaj je vse narobe.
dajta še to noter pa ponovita izračun, tokrat na polno življensko dobo novega avta, ker je drugo napačno. življenska doba novega avta pa je tolikšna, kolikšna je starost kripe ko jo prodajaš.
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...
TheBlueOne ::
No ravno tako kriticno ni. Ko nisem delal km in sem bil student so bile stare kripe vec kot OK in cenejse kot vsak vlak, avtobus... Ko so se zaceli km in se skoraj vedno nahajs vsaj 100km od poznanih mehanikov, ce ne 500km pa se vse spremeni. :)
Ceprav danes bi kot student raje imel nov Twingo, ker je tam tam s ceno in zaradi garancije, ampak kot student morda ne bi imel zacetnega vlozka, tako da zacaran krog.
Ceprav danes bi kot student raje imel nov Twingo, ker je tam tam s ceno in zaradi garancije, ampak kot student morda ne bi imel zacetnega vlozka, tako da zacaran krog.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: TheBlueOne ()
aborko ::
sta vidva matobeli in lakotnik računala to, da je treba kripo če jo voziš 4 leta napram novem avtu ki ga voziš recimo 20 let, kupiti 5×
Zakaj točno bi menjaval 5x, če ti stari služi ok?
gruntfürmich ::
sta vidva matobeli in lakotnik računala to, da je treba kripo če jo voziš 4 leta napram novem avtu ki ga voziš recimo 20 let, kupiti 5×
Zakaj točno bi menjaval 5x, če ti stari služi ok?
ker ne voziš avta v neskončnost in ga v enem trenutku prodaš, in takrat ima novi avto še vedno 10 ali 15 let fore pred novo kripo, kar je treba vzeti v račun.
in da ne omenjam da je verjetno bolj zanesljivo voziti en avto do konca, ki si ga kupil novega, kot 5 rabljenih krip do konca... pa še pri prodaji takega avta lahko malo profitiraš.
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...
zobnik ::
Stari avti so zanesljivi. Če pa vrkne recimo menjalnik ga dobiš za 100 evrov drugega.
Clioti so najbolj hvaležni avti iz stališča naabvne cene in vzdrževanje.
Vozim cliota l.02:
Končnik 10 evrov
Roka 30 evrov
Sklopka 100 evrov
Svečke: 5 evrov
Tuljava me je prišla 30 evrov
Kabli 25 evrov
Kolesni ležaj 10-20 evrov.
Ploščice cca 20 evrov
Seveda obstajajo tudi še pol cenejši deli, novi, ampak raje ne.
Clioti so najbolj hvaležni avti iz stališča naabvne cene in vzdrževanje.
Vozim cliota l.02:
Končnik 10 evrov
Roka 30 evrov
Sklopka 100 evrov
Svečke: 5 evrov
Tuljava me je prišla 30 evrov
Kabli 25 evrov
Kolesni ležaj 10-20 evrov.
Ploščice cca 20 evrov
Seveda obstajajo tudi še pol cenejši deli, novi, ampak raje ne.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: zobnik ()
PrimoZ_ ::
Napaka ki jo sam pogosto vidim pri kolegih je to, da imajo denarja za nov avto ranga clio (recimo 12k€). Potem pa namesto tega kupijo rabljen avto iz dveh razredov višje, ki je nov stal 40k€, nekaj let star pa se dobi za podobno ceno in potem jamrajo kako je drago zavarovanje, pa registracija pa servisi...
To pač ni nakup po zmožnostih.
To pač ni nakup po zmožnostih.
matobeli ::
gruntfürmich je izjavil:
sta vidva matobeli in lakotnik računala to, da je treba kripo če jo voziš 4 leta napram novem avtu ki ga voziš recimo 20 let, kupiti 5× ?
Ja, vsaj lahko zamenjaš avto. Moj naslednji bo mogoče oldtimer, če se naveličam 4x4.
gruntfürmich je izjavil:
5× kupiš kripo ki ne veš kaj je vse narobe.
1x kupiš kripo, če si smotan 2x, pol pa kupuješ zanesljive starejše avtomobile z znano servisno zgodovino.
gruntfürmich je izjavil:
dajta še to noter pa ponovita izračun, tokrat na polno življensko dobo novega avta, ker je drugo napačno. življenska doba novega avta pa je tolikšna, kolikšna je starost kripe ko jo prodajaš.
Kaj točno je treba dat noter?
Valda ne kupuješ pasatov 450kkm in menjaš turbine al kaj točno misliš da delamo lastniki rabljenih?
Pa daj ti noter potem da zadnjih 5 let lastništva novega avtomobila v resnici voziš starejši avtomobil kot pa če kupuješ rabljene z 15 leti.
To da je avto domač, "zanesljiv", da ga še žena nikol ni vozila delajo gasterbajterji
gruntfürmich ::
ne razumeš kaj je potrebno računat zato tudi ne računaš prav in se ti zdi nakup novega veliko večji strošek kor nakup rabljenega.
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...
dottor ::
Meni avto predstavlja le sredstvo za pridet iz točke A v točko B, in da ga spravim v vsak parkirni box. Tako da ko sem kupoval sem gledal rabljenega s čim nižjo kubikažo in solidno močjo pa porabo. Vzel sem Fiat Grande Punto 1.3 Multijet, ker je 1248ccm3 padem v najnižji razred za cestno takso, z 90KM je tudi zavarovanje dokaj poceni (osnovno+sopotniki+asistenca okoli 150€), raznorazna pleharija je na voljo na vsakem avto odpadu, servis je poceni (iste kose uporablja tudi alfa, opel in par drugih fiatov), gume so standardnih dimenzij, pije pa 7-7,5 po mestu in 4,5-5,5 avtocesta. Letni stroški so kar nizki, servisi ugodni in menjava gum tudi. Avto je imel pred nakupom narjen velik servis + redni servis + obnovljena bosch pumpa, nova pumpa od vode in nov karter (vse sem bil zraven ko se je delalo).
Xeon X5650@3.8GHz |Asus P6T|
2x4GB+4x2GB|ASUS R9 280X@1100MHz|
WD Green 240GB SSD + 4x1TB Hitachi
2x4GB+4x2GB|ASUS R9 280X@1100MHz|
WD Green 240GB SSD + 4x1TB Hitachi
Jerry000 ::
Kako se pa kaj obnese novi clio? Nameravam kupiti enega za 4k (v bližji prihodnosti)
Kaj ima skupnega novi clio s tistim za 4 jurje?
Malo sem nerodno vprašal. Mislil sem kako se kaj obnese nov model cliota 2013+, na avto.net ga lahko dobiš za 4k rabljenega
matobeli ::
gruntfürmich je izjavil:
ne razumeš kaj je potrebno računat zato tudi ne računaš prav in se ti zdi nakup novega veliko večji strošek kor nakup rabljenega.
Ti pa ne razumeš da tvoj 17 let star "nov" avto ni bolj zanesljiv od moje 15 let stare kripe.
In da ekskluziva lastne riti ni vredna vsaj 5k€.
A računamo še kasko za nov avto not? Kaj pa če nov avto skištaš? Dost je 1x v življenju in si krepko v rdečih številkah.
Cveto ::
sta vidva matobeli in lakotnik računala to, da je treba kripo če jo voziš 4 leta napram novem avtu ki ga voziš recimo 20 let, kupiti 5×
Zakaj točno bi menjaval 5x, če ti stari služi ok?
Zato, ker bo v tem času avto, ki si ga kupil rabljenega, starega 10 let, star že 30 let.
Sicer pa, sem šel že čez vse mogoče kombinacije in sem trenutno na tem, da če je možno, kupim nov avto in ga vozim 10 let.
Dosedanje ugotovitve od cca 15 avtov, ki sem jih imel skozi 25 let in cca 750.000 prevoženih km:
-ne glede na to, da so novi avti vedno slabši, se stari vseeno kvarijo pogosteje (odvisno tudi od znamke)
-5-6 let star avto se še ne kvari bistveno več kot nov, po recimo 8-10 letih pa pride do pogostejših okvar ozirom iztrošenosti večih komponent (amortizerji, sklopka, izpuh, vodna črpalka, alternator itd...). Če imaš srečo, ti do tam nekje zdrži tudi akumulator in diski pri zavorah, nasplošno pa je treba to menjati že nekaj prej.
-pri cca 180.000 km so na vrsti večji servisi (jermeni, napenjalci). To je sicer različno, a se daljša (včasih je bilo to pri 90.000 km).
-kupljen rabljen avto, star recimo 6 let in z 120.000 ni enako kot tak avto, ki ga ti voziš "od nule" (tudi če ima iste km). Kot prvo, so pri večini prevrteni km, kot drugo, dela veliko ljudi z avto "kot svinja z mehom).
-novejši avto je praviloma varnejši, tako aktivno (preventivno) kot pasivno
-z 10+ let starim avtom se ne bi upal usesti vanj in se odpeljati v recimo Hamburg
-ko te enkrat pusti avto na cesti z par starima otrokoma noter, dobiš na vse skupaj nov pogled (pri starih se mi je to zgodilo 3x, pri obeh novih nikoli)
matobeli ::
-kupljen rabljen avto, star recimo 6 let in z 120.000 ni enako kot tak avto, ki ga ti voziš "od nule" (tudi če ima iste km). Kot prvo, so pri večini prevrteni km, kot drugo, dela veliko ljudi z avto "kot svinja z mehom).
Sej pravim da samo specifični ljudje kupujete pasate z 450.000 (170.000) in menjate turbino.
jakan123 ::
Napaka ki jo sam pogosto vidim pri kolegih je to, da imajo denarja za nov avto ranga clio (recimo 12k€). Potem pa namesto tega kupijo rabljen avto iz dveh razredov višje, ki je nov stal 40k€, nekaj let star pa se dobi za podobno ceno in potem jamrajo kako je drago zavarovanje, pa registracija pa servisi...
To pač ni nakup po zmožnostih.
Samo da je Audi ali bemfl
Jaz sem lani kupil nov avto. Pred tem sem kupil 3 leta starega, ampak po 4 letih je bil že blizu 300k in s eje začelo kazati kaj vse bo za zamenjati in sem potem nekaj časa kolebal ali menjati vse potrebno, kupiti nekaj 3 leta starega ali novega. Na koncu je padla odločitev za novega, ker sem dobil ugodno ceno in 5 let garancije brez omejitve kilometrov.
Lahko bi si kupil veliko boljši in držaji avto, ampak se mi ne gre za značko, ampak oblj za trajanje garancije in da je vzdrževanje ugodno.
Stroškovnik nanese nekako tako:
Registracija: 140€
Zavarovanje: 600€
Servis: 120€, 2k letno nanese to 240€
Gume: na dve sezoni zamenjam zimske in letne - 500€
Vinjeta: 110€
Se pravi mesečno približno 112€, za gorivo gre pa okoli 200€, kar se pa pokrije s potnimi stroški.
Pri nakupu sem pa gledal tako, da ne izpraznem TRRja, da mi ostane par plač zlate rezerve in da mi ostane še toliko, kot bom zdaj potreboval za lastna sredstva pri kreditu.
Prd leti, ko sem služil veliko manj sem se pa seveda vozil z avto za 2k. Če si lahko privoščim nov avto, in pri tem ne bodo trpeli dopusti in ostali luksuz pa ne vidim razloga zakaj ne bi vzel novega. Pri bajti bo itak ostal 10 let, če ne bo kakih hudih problemov, ali pa še dlje če bo zdržal.
gruntfürmich ::
Ti pa ne razumeš da tvoj 17 let star "nov" avto ni bolj zanesljiv od moje 15 let stare kripe.
In da ekskluziva lastne riti ni vredna vsaj 5k€.
ti boš staro kripo 5× kupil in se šel 5× loterijo medtem ko bom jaz vozil en in isti poznani avto.
ti bom jst izračunal stroške nakupa, samo povej koliko je stara kripa za ~2k (od novega za 20k) in kako dolgo jo boš vozil ter za koliko jo boš na koncu prodal.
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...
Trupl0 ::
Kupi se cca leto ali dve star avto, ki ima odpisane že skoraj 30% celotne vrednosti in je še vedno v garanciji. Ker je še vedno v garanciji so ga lastniki peljali na pooblaščene servise in razne potrebne vpoklice.
Pregovarjati se z nekom, da noče imet avta, medtem ima 50 jurjev na računu, vozi se s kolesom po Ljubljani ( obstaja samo Ljubljana ), uporablja LPP in, če hoče iti izven obroča pa gre na prevozi.org ali pa prosi fotra/mamo za avto.
klošarji
Pregovarjati se z nekom, da noče imet avta, medtem ima 50 jurjev na računu, vozi se s kolesom po Ljubljani ( obstaja samo Ljubljana ), uporablja LPP in, če hoče iti izven obroča pa gre na prevozi.org ali pa prosi fotra/mamo za avto.
klošarji
If you are going through Hell, keep going !
matobeli ::
gruntfürmich je izjavil:
Ti pa ne razumeš da tvoj 17 let star "nov" avto ni bolj zanesljiv od moje 15 let stare kripe.
In da ekskluziva lastne riti ni vredna vsaj 5k€.
ti boš staro kripo 5× kupil in se šel 5× loterijo medtem ko bom jaz vozil en in isti poznani avto.
ti bom jst izračunal stroške nakupa, samo povej koliko je stara kripa za ~2k (od novega za 20k) in kako dolgo jo boš vozil ter za koliko jo boš na koncu prodal.
Ok
Dejmo potem rečt da je avto vreden 2k letnik 2005. Lahko bi bil 2007, ampak dobiš francoze in italjane, ki se slabše starajo, 2005 pa bo že kakšen japonc/švaba. Avto ima cca 200kkm, če nima ketne velik servis delaš samo če ga imaš več kot 3 leta.
Voziš 3 leta (minimalno), nekih 15kkm/letno, naredi tudi za 5let če slučajno drži avto dlje.
Prodaš za jurja po treh letih.
gruntfürmich ::
14 let star avto voziš 3 leta, do 17 leta. torej boš ga od novega ki ga voziš 17 let (če kripo voziš do 17 let potem tudi novega; jasno) kupil 5,67×, to je 11,33k. prodal ga boš težko za jurja ampak manj tako da iztržiš za vse prodaje 4k. torej si dal za nakup avta 7,33k. novega za 20k pa lahko bolje prodaš, recimo za jurja, torej daš za njega 19k. razlika je 11,66k na 17 let.
stroški z gorivom 25kkm/leto (to je moj strošek) ~ 2000 EUR = 34k.
gume 8×/4leta = 8×70/4*17= 2,4k
vinjeta 17 let = 1,9k
servisi (samo recimo temu redni) 250 letno = 4,2k
zavarovanja še treba doreči, pri novem vsekakor kasko, ampak ajde računajmo samo stroške za cenejši avto da dobimo razliko cene, s cestnim skladom recimo toliko kot servisi = 4,2k
nov: 65,7k+; recimo 70k s kaskim
star: 58,4k
d= 22k / 17 let = 1,3 letno = 110EUR na mesec več od nakupa 5,7 starih krip v obdobju življenske dobe novega avta, pri katerem si še vedno na mesečnih stroških 290EUR.
o zgornjih cifrah seveda debatirajmo!
stroški z gorivom 25kkm/leto (to je moj strošek) ~ 2000 EUR = 34k.
gume 8×/4leta = 8×70/4*17= 2,4k
vinjeta 17 let = 1,9k
servisi (samo recimo temu redni) 250 letno = 4,2k
zavarovanja še treba doreči, pri novem vsekakor kasko, ampak ajde računajmo samo stroške za cenejši avto da dobimo razliko cene, s cestnim skladom recimo toliko kot servisi = 4,2k
nov: 65,7k+; recimo 70k s kaskim
star: 58,4k
d= 22k / 17 let = 1,3 letno = 110EUR na mesec več od nakupa 5,7 starih krip v obdobju življenske dobe novega avta, pri katerem si še vedno na mesečnih stroških 290EUR.
o zgornjih cifrah seveda debatirajmo!
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...
Zgodovina sprememb…
- spremenil: gruntfürmich ()
aborko ::
Jejžeš marija kakšne cifre...70k stroškov v 17 letih? Zdej mi je jasno zakaj toliko ljudi jamra da je avto strošek, pri meni avto - no ok, stara gajba :) odnese 5% zaslužka (cca. 100EUR mesečno all inclusive - gorivo, servisi, gume, zavarovanje, izguba vrednosti pri 8k km letno).
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: aborko ()
Furbo ::
Jaz vidim dosti folka, ki se sploh ne zaveda, da hodi v službo samo zato, da plačuje avto. Ki ga je kupil zato, da lahko hodi v službo.
i5-13600K, Noctua NH-D15, STRIX Z790-F, 32GB DDR5, 2TB Samsung 990PRO,
Toughpower GF3 1000W, RTX3070, ALIENWARE AW3423DWF, Dell S2722QC
Toughpower GF3 1000W, RTX3070, ALIENWARE AW3423DWF, Dell S2722QC
Gr8t ::
matobeli ::
nov: 65,7k+; recimo 70k s kaskim
star: 58,4k
d= 22k / 17 let = 1,3 letno = 110EUR na mesec več od nakupa 5,7 starih krip v obdobju življenske dobe novega avta, pri katerem si še vedno na mesečnih stroških 290EUR.
Majkemi da sem jaz naračunal:
nov: 65,7k+; recimo 70k s kaskim
star: 54.03k
d= 16k / 17 let = 0.94k letno = 78EUR na mesec
Ni tolk velik, sam če se z novim nategneš/zabiješ je konc računice.
Pa men osebno je fino menjat po parih letih.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: matobeli ()
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Nova ali stara Octavia? (strani: 1 2 3 )Oddelek: Na cesti | 19486 (15549) | solatko |
» | Astra K 1.6T 200 in podobni (nadaljevanje teme Čakanje na avto) (strani: 1 2 3 4 5 )Oddelek: Na cesti | 34974 (29756) | bambam20 |
» | Nov VS rabljen avto (strani: 1 2 3 4 … 7 8 9 10 )Oddelek: Na cesti | 96094 (81081) | Red_Mamba |
⊘ | koliko za nov avto (strani: 1 2 3 )Oddelek: Na cesti | 30121 (25140) | dzinks63 |
⊘ | Izguba na novejših vozilih (strani: 1 2 3 4 5 6 )Oddelek: Na cesti | 58523 (51626) | Mavrik |