» »

Uber opustil razvoj samovozečih tovornjakov

Uber opustil razvoj samovozečih tovornjakov

BBC - Kot so sporočili iz podjetja, se bodo poslej posvetili zgolj svojemu programu samovozečih osebnih vozil. Kot so pojasnili odločitev, bodo namesto, da bi vzdrževali dve skupini, ki vzporedno delata na različnih platformah vozil, raje vse skupaj poenotili. Zaposlenim, ki jih potrebujejo, bodo ponudili premestitev iz San Francisca v Pittsburgh - tam je namreč sedež razvoja samovozečih avtomobilov - v nasprotnem primeru pa se lahko nadejajo odpravnine.

S tovornim prometom so se pri Uberju pravzaprav začeli ukvarjati pred dvema letoma, ko so si za 680 milijonov dolarjev pripojili podjetje Otto. Ustanovitelj Otta je bil Anthony Levandowski, inženir, ki je dotlej pri Googlu vodil projekt Google maps. Že dva meseca zatem, so doživeli prvi - in edini - uspeh, ko je njihov kamion, s prikolico polno piva Budweiser, po avtocestah Kolorada sam prevozil 200 kilometrov. Ampak, kmalu potem so se začeli vrstiti neuspehi. Googlovo podjetje Waymo je svojega nekdanjega zaposlenega Levandowskega obtožilo kraje poslovnih skrivnosti, povezanih z razvojem LiDARja (Light Detection And ranging Radar). Prav s tem znanjem naj bi pozneje ustanovil Otto.

In res, Waymo je lani zoper Uber vložil tožbo zaradi kršitve patentnih pravic in kraje poslovnih skrivnosti, v tožbi so med drugim zatrjevali, da je Levandowski tik pred odpovedjo s službenih strežnikov prenesel 14.000 dokumentov. Sojenje se je začelo letos februarja, a sodnik ni imel prilike preverjati dejstev, saj sta se podjetji prej poravnali. Uber se je zavezal, da tehnologij, ki so jih pridobili od Wayma, ne bo uporabil v svojih samovozečih sistemih, Waymo pa je dobil še 245 milijonov dolarjev v delnicah Uberja. Levandowski je kakopak izgubil službo.

Pozneje je Uber in program avtonomnih vozil prizadela še odmevna nesreča, ki je terjala tudi človeško žrtev. Zaradi dogodka so praktično testiranje vozil prekinili, na ulicah Pittsburga so se znova pojavila šele pred tednom dni.

Evtanazija programa samovozečih tovornih vozil, pa ne pomeni konca Uberjevega programa Uber Freight, ki povezuje voznike tovornjakov s povpraševalci po prevozih. Ta je sicer za zdaj na voljo le v kontinentalnem delu ZDA, je pa poslovno precej perspektiven; v zadnjih 15 mesecih je namreč za trikrat povečal svoje prihodke.

11 komentarjev

VaeVictis ::

Zanimivo, da ima Waymo tako malo uspeha s samovozečimi tovornjaki, da je prekinil razvoj tega.

Ali je sama tehnologija tako različna, glede na navadna vozila?

Tody ::

Kdo je pa rekel kej o wayamotu?

Unknown_001 ::

Samovozeč tovornjak ima par problemčičev.

Za začetek...
-Kdo bo podpisal/izdal dobavnico?
-Kdo bo pred vožnjo zavaroval tovor in kdo bo pomagal pri razkladanju ?
-Kdo bo tankal na poti, popravil cerado, pogasil morebiten manjši požar (why you need fire extinguisher),...
-kako boš sledil navodila? Vsaka firma ima svoj red in oznake kje lahko parkiraš+ varnostne procedure ki se jih moraš držat
... še in še

V vsakem primeru potrebuješ zraven odgovorno osebo. Ampak potem se tist smisel o samovozečem tovornjaku nekako izgubi. Samovozeče vozilo je sprejemljivo le takrat ko voznik niti enkrat ne bo rabil posredovat. Do takrat pa je to nevaren asistenčni sistem kjer človek izgubi koncentracijo. Uporabno le v sili ampak... za ukrepanne v sili obstajajo preprostejši ukazi.
Wie nennt man einen Moderator mit der Hälfte des Gehirnis ?

Begabt

Tody ::

Raptor kot zmeraj gledaš preozko in seveda slovensko. V ameriki imajo lahko cel vlak teh vlačilcev ki gredo iz točke a v točko b. Torej če povežeš 3 vlačilce, danes rabiš vsaj 3 ljudi, če vozijo več kot 8 ur pa vsaj 6 ljudi. Če pa jim tole rata naredit boš lahko zaposlil samo enega pa še ta bo mehanik in ne voznik. Pač šel bo na vožnjo zato da te tvoje parametre pokrije.

Unknown_001 ::

Tody je izjavil:

Raptor kot zmeraj gledaš preozko in seveda slovensko. V ameriki imajo lahko cel vlak teh vlačilcev ki gredo iz točke a v točko b. Torej če povežeš 3 vlačilce, danes rabiš vsaj 3 ljudi, če vozijo več kot 8 ur pa vsaj 6 ljudi. Če pa jim tole rata naredit boš lahko zaposlil samo enega pa še ta bo mehanik in ne voznik. Pač šel bo na vožnjo zato da te tvoje parametre pokrije.


Niti ne... to so stvari, ki jih moraš upoštevat. Če se da tako rešit potem super. Je pa to dodatno delo za organizacijo.

Jaz samo izpostavljam delovne naloge, ki jih kamion sam ne zmore opraviti ne glede na AI.

Deloma se bi dalo sprejemne pisarne nadgraditi s komunikacijo brezžično pisarna-tovornjak.

Še vedno pa rabiš nekoga, ki bo zavaroval tovor in v primeru težave ukrepal situaciji primerno.
Wie nennt man einen Moderator mit der Hälfte des Gehirnis ?

Begabt

Zgodovina sprememb…

cleanac ::

@Raptor

100% brez napak ne bo nikoli šlo, tudi s človekom ne. Dobavnice ne bodo težava, ker lahko vse poteka elektronsko, tudi sledenje posameznim paketom, s čimer podpisovanje izgubi vsak pomen, je pa res, da je še veliko dinozavrov na tem področju. Kot dokaz se verjetno lahko zavaruješ s kakšnim video nadzorom, prav tako proti kraji oz. dokazovanju le te. Na terenu pa bodo verjetno mobilni mehaniki, ki bodo odpravljali težave.
Kar se pa tiče reda posameznih firm, pa si jaz prestavljam, da se bo postopoma gradila infrastruktura, ki bo to omogočala...seveda ne bodo vsa podjetja takoj pripravljena na ta prehod, enako kot gradimo omrežje polnilnic za električne avtomobile, bo tudi tu. Nekje je treba začeti.

Unknown_001 ::

cleanac je izjavil:

@Raptor

100% brez napak ne bo nikoli šlo, tudi s človekom ne. Dobavnice ne bodo težava, ker lahko vse poteka elektronsko, tudi sledenje posameznim paketom, s čimer podpisovanje izgubi vsak pomen, je pa res, da je še veliko dinozavrov na tem področju. Kot dokaz se verjetno lahko zavaruješ s kakšnim video nadzorom, prav tako proti kraji oz. dokazovanju le te. Na terenu pa bodo verjetno mobilni mehaniki, ki bodo odpravljali težave.
Kar se pa tiče reda posameznih firm, pa si jaz prestavljam, da se bo postopoma gradila infrastruktura, ki bo to omogočala...seveda ne bodo vsa podjetja takoj pripravljena na ta prehod, enako kot gradimo omrežje polnilnic za električne avtomobile, bo tudi tu. Nekje je treba začeti.


In v primeru napak je dobro da imaš zraven prilagodljivo in izkušeno osebo.
Wie nennt man einen Moderator mit der Hälfte des Gehirnis ?

Begabt

Jst ::

USA so velike in mnogo njihovih avtocest je sama ravnina. Google mi pravi, da je najdaljša 123 milij. Tako, da bi se verjetno splačalo razviti sistem, kjer vozi več tovornjakov eden za drugim, človek je pa prisoten v "kontrolni kabini" v prvem. Just a thought.
Islam is not about "I'm right, you're wrong," but "I'm right, you're dead!"
-Wole Soyinka, Literature Nobelist
|-|-|-|-|Proton decay is a tax on existence.|-|-|-|-|

cleanac ::

Unknown_001 je izjavil:

In v primeru napak je dobro da imaš zraven prilagodljivo in izkušeno osebo.
Ki ni nujno brez napak.

@Jst: Točno tak sistem je že v razvoju in testiranju, ampak se trenutno ne spomnim imena projekta.

VaeVictis ::

Tody je izjavil:

Kdo je pa rekel kej o wayamotu?


Narobe napisal, mišljeno je bilo Uber.

Unknown_001 ::

cleanac je izjavil:

Unknown_001 je izjavil:

In v primeru napak je dobro da imaš zraven prilagodljivo in izkušeno osebo.
Ki ni nujno brez napak.

@Jst: Točno tak sistem je že v razvoju in testiranju, ampak se trenutno ne spomnim imena projekta.


Ni brez napak, je pa prilagodljiva in lahko napako tudi reši.
Wie nennt man einen Moderator mit der Hälfte des Gehirnis ?

Begabt


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Googlov Waymo avtonomno prevozi 40.000 kilometrov na dan (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
5520901 (17261) BigWhale
»

Arizona prepovedala Uberjeva avtonomna vozila

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
359733 (7809) joze67
»

Tudi Google in Waymo začela uporabljati avtonomne tovornjake (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
9827187 (23059) xmetallic
»

Začela se je sodna bitka za samovozeči avtomobil med Google Waymo in Uber

Oddelek: Novice / Tožbe
77046 (5879) Markoff

Več podobnih tem