» »

Zakaj so električne ladje prava stvar

Zakaj so električne ladje prava stvar

WarpedGone ::

Začelo se je kratnih 3 leta nazaj: World’s First All-Electric Battery-Powered Ferry

se nadaljevalo:
All-electric ferry cuts emission by 95% and costs by 80%, brings in 53 additional orders

in pospešuje:
Norway is making its fjords ‘the world’s first zero emission zone at sea’

V nadaljevanju teme bomo prebrali, kako so električna plovila
- že +100 let stara stvar
- neprimerna za XYZ
- dražja od ABC
- nevarna za gluh plankton
in podobne bedarije, ki pritičejo povprečnežu.
Zbogom in hvala za vse ribe

FrRoSt ::

Kaj Jadrnice so pa že iz mode!? ;)
Noben človek ni otok, popolnoma sam zase; smrt slehernega človeka vzame
del mene, ker pripadam človeški vrsti; in zato nikdar ne pošiljaj poizvedovat,
komu zvoni; zvoni tebi.

Nikec3 ::

Vse električne zadeve so prava stvar.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

Barbarpapa2 ::

Pozdrav

Saj, zgodovinsko gledano imamo v tehniki najdaljše izkušnje z električnimi pogoni ravno pri plovilih (sicer gre za hibride, ampak dobršen del poti opravijo na električni pogon)...Odkar je Isaac Peral y Cabalero leta 1888 splovil prvo podmornico na akumulatorje:

Peral Submarine @ Wikipedia

...pa do danes je to ena kontinuirana linija uporabe...

LP

Jože

Nikec3 ::

- nevarna za gluh plankton

Pred kratkim sem gledal nek video o audio-onesnaževanju oceanov, pa me dejansko zanima, če električne ladje zmanjšajo to onesnaženje? Logično je da ja, razen če se kaj čudnega s frekvencami dogaja.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

telexdell ::

Po Bohinjskem jezeru lahko vozijo le električne ladje na vesla, jardnice in električne ladje. Pa to velja že desetletja.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

WarpedGone ::

Nekaj bazičnega branja: Basic principles of ship propulsion

Kaj bo končni absurd? Električni (nehibrid) čezoceanski megatanker.

Zakaj? Ker: Is it true that the 15 biggest ships in the world produce more pollution than all the cars?

Ko boste naslednjič računali kako menda vaš bencinar onesnažuje manj kot EV, prosim prištejte še zadeve, ki jih je u luft spustil tanker, da vam je dostavil vaš bencin.
Zbogom in hvala za vse ribe

zavajon ::

A tankerji na Bohinjskem jezeru so tudi električni?

Machete ::

WarpedGone je izjavil:


Ko boste naslednjič računali kako menda vaš bencinar onesnažuje manj kot EV, prosim prištejte še zadeve, ki jih je u luft spustil tanker, da vam je dostavil vaš bencin.


Kaj pa ladje in letala, ki bodo prevažali sestavne dele za EVje in baterije? Pa tvoj T3 se bo (leta 2025, ko bo nared) tudi teleportiral iz USA v EU? :D
LC1000|Asrock-H470PG|i7-10700K|2x16GB|RTX-3080 EAGLE|W10Pro
new Nintendo 2DS & 3DS XL|Galaxy S24+

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Machete ()

hojnikb ::

Ah, kakšna električna ladja; tole je edina prava stvar
Sevmorput @ Wikipedia

>:D
#brezpodpisa

jype ::

zavajon je izjavil:

A tankerji na Bohinjskem jezeru so tudi električni?
Drži, po Bohinjskem jezeru ne plove niti en tanker, ki ne bi bil električen.

telexdell ::

Machete je izjavil:

WarpedGone je izjavil:


Ko boste naslednjič računali kako menda vaš bencinar onesnažuje manj kot EV, prosim prištejte še zadeve, ki jih je u luft spustil tanker, da vam je dostavil vaš bencin.


Kaj pa ladje in letala, ki bodo prevažali sestavne dele za EVje in baterije? Pa tvoj T3 se bo (leta 2025, ko bo nared) tudi teleportiral iz USA v EU? :D

Ladje so že na elektriko. Pipi Strel in letalo na elektriko...:D:))
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

jype ::

hojnikb je izjavil:

Ah, kakšna električna ladja; tole je edina prava stvar
Arktika (2016 icebreaker) @ Wikipedia je boljši, pa je na elektriko.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: jype ()

hojnikb ::

pa je pogon dejansko na elektriko al je tole bolj parna turbina ?
#brezpodpisa

ginekk ::

jype je izjavil:

hojnikb je izjavil:

Ah, kakšna električna ladja; tole je edina prava stvar
Arktika (2016 icebreaker) @ Wikipedia je boljši, pa je na elektriko.


:) Zanimivo, sicer malo napredka pa že mora bit v 35 letih. Oba kolosa vozita v sebi še jedrsko elektrarno. Lahko bi dodal še priključek za visokonapetostno omrežje, da ga polni ko je ladja privezana.

jype ::

hojnikb je izjavil:

pa je pogon dejansko na elektriko al je tole bolj parna turbina ?
Pogon je na elektriko, elektriko ustvarja parna turbina, paro pa jedrski reaktor.

harvey ::

Že velik korak bo, če bodo ladje v pristaniščih ugasnile svoje motorje (generatorje) in se priklopile na pristaniški električni priključek.
Ar scáth a chéile a mhaireann na daoine.
------

Invictus ::

Jedrski pogon nima izpustov...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

drekodovce ::

ima pa jedrske odpadke... dokler so zapakirani nekje na varnem je ok, če pa pride do katastrofe ima pa na izpuste pozitiven vpliv :))

hojnikb ::

jype je izjavil:

hojnikb je izjavil:

pa je pogon dejansko na elektriko al je tole bolj parna turbina ?
Pogon je na elektriko, elektriko ustvarja parna turbina, paro pa jedrski reaktor.

a ni v tem primeru bolj smiselno da žene turbina direktno propeler, kot pa da je vmes elektromtor ??
#brezpodpisa

jype ::

hojnikb je izjavil:

a ni v tem primeru bolj smiselno da žene turbina direktno propeler, kot pa da je vmes elektromtor ??
Ni. Tudi večina resnih lokomotiv in tovornjakov ima tako urejen pogon:

Diesel%E2%80%93electric transmission @ Wikipedia

Barbarpapa2 ::

Pozdrav

Neposrednega pogona parna turbina - propeler praktično ni, ker imajo propelerji velik premer in nizko število vrtljajev, ladijske turbine pa imajo dokaj visoko število vrtljajev, da so čim manjše za instalirano moč. Zato se vmes vgrajuje še ti turbo-reduktor, ki je precej težek in drag kos opreme. Turbine tudi niso revezibilne, zato je za vzratno vožnjo potrebna posebna turbina, ki večino časa ne obratuje in takrat predstavlja nekoristen balast. Da ne govorimo o pogonski gredeh in potrebnih robnih pogojih za vgradnjo itd...

Malo za ilustracijo... ladje s turbo-električnim pogonom

Turbo-electric transmission @ Wikipedia

Jype, za dizel-električni pogon lokomotiv so povsem drugi razlogi, kot pri ladjah. Pravzaprav je velika večina ladij z dizli pa dejansko gnano z direktno povezavo med propelerjem in motorjem. Se število vrtljajev tukaj prav lepo pokriva....

LP

Jože

Zgodovina sprememb…

vostok_1 ::

Čakam na temo "zakaj so električna letala prava stvar".
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21

jype ::

Barbarpapa2 je izjavil:

Jype, za dizel-električni pogon lokomotiv so povsem drugi razlogi, kot pri ladjah.
No, v resnici je razlog podoben: Učinkovitost. Visok navor od nič obratov naprej, to da se lahko vrti v obe smeri in to, da je glede na moč, ki jo lahko razvije zelo majhen, so bistvene prednosti elektromotorjev.

vostok_1 je izjavil:

Čakam na temo "zakaj so električna letala prava stvar".
Saj so: Učenje letenja postaja vedno bolj električno, naslednji korak je športno letenje, končen pa komercialno letenje, ki zaradi varnostnih zahtev potrebuje desetletja, preden pride v prakso.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: jype ()

vostok_1 ::

Mislim, da zaenkrat ni problem v varnosti, ampak v nezmogljivosti baterij.
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21

Barbarpapa2 ::

Pozdrav

Jype, lepo, da si popravil. Glavni razlog za dizel-električni pogon na železnici je speljevanje (pospeševanje) polno natovorjenega vlaka. Obstaja tudi drugačen pristop, ki ga prakticirajo predvsem Nemci, dizel hidravljični pogon, da pa isti rezultat. Pri ladjah je ta moment dokaj zanemarljiv....

LP

Jože

pegasus ::

vostok_1 je izjavil:

Čakam na temo "zakaj so električna letala prava stvar".
A ni to samoumevno? Je treba predebatirat? ;)

jype ::

vostok_1 je izjavil:

Mislim, da zaenkrat ni problem v varnosti, ampak v nezmogljivosti baterij.
Razumem, da se motiš, ampak nič za to: 15-30 kg kerozina na miljo je okoli 20-40MJ, od tega gre okoli 40% v dejansko potiskanje letala, ostalo pa v obliki toplote in hrupa vržemo proč. Energijska gostota baterij je danes praviloma nad 1.5MJ/kg, kar je dovolj, da bi elektromotorji, ki so v povprečju več kot dvakrat učinkovitejši kot trenutni turbinski agregati, lahko poganjali letala brez večjih težav, če bi kdo bil pripravljen investirati v takšne naprave. Ker bo šlo za desetletje in več testiranja, se trenutno o tem predvsem razmišlja in načrtuje prototipe.

Nikec3 ::

jype je izjavil:

vostok_1 je izjavil:

Mislim, da zaenkrat ni problem v varnosti, ampak v nezmogljivosti baterij.
Razumem, da se motiš, ampak nič za to: 15-30 kg kerozina na miljo je okoli 20-40MJ, od tega gre okoli 40% v dejansko potiskanje letala, ostalo pa v obliki toplote in hrupa vržemo proč. Energijska gostota baterij je danes praviloma nad 1.5MJ/kg, kar je dovolj, da bi elektromotorji, ki so v povprečju več kot dvakrat učinkovitejši kot trenutni turbinski agregati, lahko poganjali letala brez večjih težav, če bi kdo bil pripravljen investirati v takšne naprave. Ker bo šlo za desetletje in več testiranja, se trenutno o tem predvsem razmišlja in načrtuje prototipe.

A si ti ravnokar napisal, da je energijska gostota baterij na nivoju energijske gostote kerozina?
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

jype ::

Nikec3 je izjavil:

A si ti ravnokar napisal, da je energijska gostota baterij na nivoju energijske gostote kerozina?
Ne.

Zgodovina sprememb…

  • predlagalo izbris: marvin42 ()

stalker ::

Tega ni napisal, si pa lahko tako razlagaš ker je jype izpustil eno informacijo.

WarpedGone ::

Čakam na temo "zakaj so električna letala prava stvar".

Prepuščam tebi, malo spodbude: First all-electric trainer plane gets airworthiness certification from the FAA in the US
Zbogom in hvala za vse ribe

rok_p ::

Prava stvar so jadrnice. Električne ladje si zaenkrat predstavljam zgolj kot priobalna plovila , ki plujejo 2-3 ure dnevno ali pa plovila, ki uporabijo električni pogon za izplutje in nato preidejo na klasiko.
rok

FrRoSt ::

Invictus je izjavil:

Jedrski pogon nima izpustov...


Jedrski pogon ima izpuste. :D Sicer ne CO2, ima pa toplotne. In ima izrabljeno radioktivno gorivo, kar tudi ni zanemarljivo z ekološke in finančne plati. 8-O

rok_p je izjavil:

Prava stvar so jadrnice. Električne ladje si zaenkrat predstavljam zgolj kot priobalna plovila , ki plujejo 2-3 ure dnevno ali pa plovila, ki uporabijo električni pogon za izplutje in nato preidejo na klasiko.


Morda bi jih pa opremili s sončnimi paneli. :)) In bi tako lako nekaj ur ponoči plule na elektriko. ;)

Sicer pa, kolikor se spomnim iz dokumentarca, vse ladijski promet na celem svetu v enem letu opravi toliko izpustov co2 skupaj kot država Nemčija. Samo za primerjavo. :P
Noben človek ni otok, popolnoma sam zase; smrt slehernega človeka vzame
del mene, ker pripadam človeški vrsti; in zato nikdar ne pošiljaj poizvedovat,
komu zvoni; zvoni tebi.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: FrRoSt ()

rok_p ::

Paneli montirani na ladjo ne proizvedejo dovolj energije za kaj resnega. Premala površina.

Ne vem če sem si prav zapomnil...je možno da ena ladja, ki vpluje v Koper onesnaži okolje kot vsi avti v slo? mislim da so bli mišljeni trdi delci..ne najdem več vira.
rok

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: rok_p ()

WarpedGone ::

Kaj Jadrnice so pa že iz mode!?


Komercialno zanimivost ubije nezanesljiv urnik. Če dodaš backup, potem se bol splača vršt jadra stran, naložit več tovora in backup proglasit za primarni pogon.

Jedrski pogon je svoje odpognal, novih jedrsko gnanih velikank bo vse manj. EOL.
Veliki fosilni svinjači pa so vse bliže državnih oči in postavlanju omejitve na izpustue.
Ki bodo ladijski prevoz nujno podražili in alternative naredili bolj zanimive.

Praktično tudi EOL, le nekaj počasnejši.

Kaj bo prej umrlo - ladje al vlaki?

Večino tega bodo nadomestil avtonomni šleparji spakirani v 'navidezne' cestne vlake.
Zbogom in hvala za vse ribe

FrRoSt ::

rok_p je izjavil:

Paneli montirani na ladjo ne proizvedejo dovolj energije za kaj resnega. Premala površina.

Ne vem če sem si prav zapomnil...je možno da ena ladja, ki vpluje v Koper onesnaži okolje kot vsi avti v slo? mislim da so bli mišljeni trdi delci..ne najdem več vira.


Sem si kar prav zapomnil. ;) Nisem pa preverjal podatka. 8-) Nanaša se pa na izpuste co2 emisij.

Ves transportni promet po svetovnih morjih v enem letu je po teži enak izpustu co2, ki ga v enem letu proizvede npr. (država) Nemčija. :O

Ali je to veliko, ali malo in kako bi lahko bilo boljše, je drugo vprašanje. :P
Noben človek ni otok, popolnoma sam zase; smrt slehernega človeka vzame
del mene, ker pripadam človeški vrsti; in zato nikdar ne pošiljaj poizvedovat,
komu zvoni; zvoni tebi.

vostok_1 ::

jype je izjavil:

vostok_1 je izjavil:

Mislim, da zaenkrat ni problem v varnosti, ampak v nezmogljivosti baterij.
Razumem, da se motiš, ampak nič za to: 15-30 kg kerozina na miljo je okoli 20-40MJ, od tega gre okoli 40% v dejansko potiskanje letala, ostalo pa v obliki toplote in hrupa vržemo proč. Energijska gostota baterij je danes praviloma nad 1.5MJ/kg, kar je dovolj, da bi elektromotorji, ki so v povprečju več kot dvakrat učinkovitejši kot trenutni turbinski agregati, lahko poganjali letala brez večjih težav, če bi kdo bil pripravljen investirati v takšne naprave. Ker bo šlo za desetletje in več testiranja, se trenutno o tem predvsem razmišlja in načrtuje prototipe.


What the hell did i just read?
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21

drekodovce ::

vostok_1 je izjavil:

jype je izjavil:

vostok_1 je izjavil:

Mislim, da zaenkrat ni problem v varnosti, ampak v nezmogljivosti baterij.
Razumem, da se motiš, ampak nič za to: 15-30 kg kerozina na miljo je okoli 20-40MJ, od tega gre okoli 40% v dejansko potiskanje letala, ostalo pa v obliki toplote in hrupa vržemo proč. Energijska gostota baterij je danes praviloma nad 1.5MJ/kg, kar je dovolj, da bi elektromotorji, ki so v povprečju več kot dvakrat učinkovitejši kot trenutni turbinski agregati, lahko poganjali letala brez večjih težav, če bi kdo bil pripravljen investirati v takšne naprave. Ker bo šlo za desetletje in več testiranja, se trenutno o tem predvsem razmišlja in načrtuje prototipe.


What the hell did i just read?


besede milijonarja. Hotel je povedat, da so baterije dovolj zmogljive, da bi poganjale letalo, ampak so 10x težje glede na kerozin, tako da v kakih boeingih jih še dolgo ne bo.

rok_p je izjavil:

Paneli montirani na ladjo ne proizvedejo dovolj energije za kaj resnega. Premala površina.

Ne vem če sem si prav zapomnil...je možno da ena ladja, ki vpluje v Koper onesnaži okolje kot vsi avti v slo? mislim da so bli mišljeni trdi delci..ne najdem več vira.


Kolikor je meni znano so ladje zelo "varčne". če bi imeli avto enako porabo glede na težo kot ladje, bi avto kuril 0.2l/100km

Zgodovina sprememb…

Stari maček ::

WarpedGone je izjavil:

Nekaj bazičnega branja: Basic principles of ship propulsion

Kaj bo končni absurd? Električni (nehibrid) čezoceanski megatanker.

Zakaj? Ker: Is it true that the 15 biggest ships in the world produce more pollution than all the cars?

Ko boste naslednjič računali kako menda vaš bencinar onesnažuje manj kot EV, prosim prištejte še zadeve, ki jih je u luft spustil tanker, da vam je dostavil vaš bencin.

Baterije seveda iz Kitajske dostavljajo z baloni....:D

feryz ::

Nope, v podpalubju imajo nigre, ki veslajo in pojejo kumbaja.
Res pa je, da tudi pogon na fižolove pline, ki jih pri tem izpuščajo, ni ravno eko friendly.

woroh4 ::

Tudi pri ladjah se je par let nazaj začelo, članek od danes: Vlačilec, 70 ton potisne sile (kar je bolje kot naftni vlačilci), 6000 kWh baterij, cena na kilometer bistveno nižja, veliki prihranki (115.000 litrov goriva prihranjeno vsako leto).

First fully electric tugboat in US to set sail with more than 6 MWh of batteries
https://electrek.co/2021/07/13/first-fu...

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: woroh4 ()

multivac ::

Pri ladjah vrjetno je elektrika kar smiselna.


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Razvoj Boeinga 737 Max oviralo varčevanje, FAA gledal stran (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Novice / Ostale najave
10222098 (15603) pegasus
»

Nizozemska se spogleduje s prepovedjo prodaje bencinskih in dizelskih avtomobilov (strani: 1 2 3 4 5 6 )

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
25571973 (60668) PredatorX
»

V EU se obeta prepoved avtomobilov v urbanih središčih s pogonom na fosilna goriva

Oddelek: Problemi človeštva
395262 (4676) Pyr0Beast
»

Vozilo na vodik (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Elektrotehnika in elektronika
12234183 (32308) jest10

Več podobnih tem