Forum » Na cesti » Rotacija oz. obrnjenost pnevmatike
Rotacija oz. obrnjenost pnevmatike
zk_eu ::
Pozdravljeni,
letos sem si kupil nove Bridstone Turanza T001 letne pnevmatike. Končno najdem čas in se spravim menjati (imam jih že na platiščih) in me je zmotilo, da ne vem kako jih obrniti oziroma če so prav obrnjene.
Čisto na vseh pnevmatikah do sedaj sem imel oznako "rotation" ali smer vrnetenja. Kot na Dunlopkih, ki jih imam trenutno gor za zimske pnevmatike:
No te Bridstone imajo oznako samo inside/outside, nimajo pa nobene oznake rotacije.
Če gledam samo s tega vidika so montirane pravilno (vse so obrnjene tam kjer mora biti zunanja stran).
Kar me moti je, da so dezeni, kakor je lepo razvidno s spodnje slike, diamentralno nasprotno obrnjeni na obeh straneh (leva in desna guma). Ni tako kot recimo na trenutnih Dunlop gumah, ko so tako, kot bi jih zrcalil na drugo stran in so vsi popolnoma enako obrnjeni. Tukaj je dejansko cela pnevmatika obrnjena in gredo dezeni v kontra smer glede na levo in desno gumo. Tudi stranski dezeni so recimo glede na levo in desno gumo obrnjeni popolnoma v drugo smer.
Nisem še doživel, da bi moral 2 različni pnevmatiki kupiti in tudi tukaj nisem tega zasledil. Mogoče samo kompliciram, ampak a je to OK? Kako je potem z odvajanjem vode in zaviranjem v mokrem, zračni upor? Na to kaj vpliva, da so dezeni nasprotno obrnjeni?
LP.
letos sem si kupil nove Bridstone Turanza T001 letne pnevmatike. Končno najdem čas in se spravim menjati (imam jih že na platiščih) in me je zmotilo, da ne vem kako jih obrniti oziroma če so prav obrnjene.
Čisto na vseh pnevmatikah do sedaj sem imel oznako "rotation" ali smer vrnetenja. Kot na Dunlopkih, ki jih imam trenutno gor za zimske pnevmatike:
No te Bridstone imajo oznako samo inside/outside, nimajo pa nobene oznake rotacije.
Če gledam samo s tega vidika so montirane pravilno (vse so obrnjene tam kjer mora biti zunanja stran).
Kar me moti je, da so dezeni, kakor je lepo razvidno s spodnje slike, diamentralno nasprotno obrnjeni na obeh straneh (leva in desna guma). Ni tako kot recimo na trenutnih Dunlop gumah, ko so tako, kot bi jih zrcalil na drugo stran in so vsi popolnoma enako obrnjeni. Tukaj je dejansko cela pnevmatika obrnjena in gredo dezeni v kontra smer glede na levo in desno gumo. Tudi stranski dezeni so recimo glede na levo in desno gumo obrnjeni popolnoma v drugo smer.
Nisem še doživel, da bi moral 2 različni pnevmatiki kupiti in tudi tukaj nisem tega zasledil. Mogoče samo kompliciram, ampak a je to OK? Kako je potem z odvajanjem vode in zaviranjem v mokrem, zračni upor? Na to kaj vpliva, da so dezeni nasprotno obrnjeni?
LP.
Non omne, quod licet, honestum est - Ni vse, kar je dovoljeno, tudi pošteno.
- zavaroval slike: Mavrik ()
IL_DIAVOLO ::
Pri letnih je vseeno. Samo pri zimskih je pomembno, kako jih obrnes.
Zgodovina sprememb…
- predlagal izbris: connel ()
Dimnik ::
Il davolo, ti nimaš pojma, zato bodi raje tiho
Asimetrične gume imajo oznako outside, inside.....kot ima primer op
Neasimetrične oz na smreko, pa imajo smer vrtenja in ni vseeno kako je obrnjena
Asimetrične gume imajo oznako outside, inside.....kot ima primer op
Neasimetrične oz na smreko, pa imajo smer vrtenja in ni vseeno kako je obrnjena
IL_DIAVOLO ::
Nisem bil nikoli pozoren na to. Res je, tako kot je napisal uporabnik zgoraj.
Se posujem s pepelom. Moj namen ni bil zavajati.
Over and out.
Se posujem s pepelom. Moj namen ni bil zavajati.
Over and out.
zk_eu ::
Tudi jaz do danes nisem vedel, da obstajajo simetrične in asimetrične pnevmatike. Očitno sem do sedaj vedno imel simetrične (tudi letne).
No, hvala za pojasnilo. Bom sedaj končno z veseljem premenjal :).
No, hvala za pojasnilo. Bom sedaj končno z veseljem premenjal :).
Non omne, quod licet, honestum est - Ni vse, kar je dovoljeno, tudi pošteno.
GR2 ::
Il davolo, ti nimaš pojma, zato bodi raje tiho
Asimetrične gume imajo oznako outside, inside.....kot ima primer op
Neasimetrične oz na smreko, pa imajo smer vrtenja in ni vseeno kako je obrnjena
V bistvu je imel laično povedano povsem pravilno, ker bodimo iskreni, večina zimskih pnevmatik je na smrekico, večina letnih pa asimetričnih. Mogoče ne ravno 90%, ampak 75% pa sigurno. Sam sem imel še vedno tako.
Glede zadnjega vprašanja, ponavadi če se je treba kaj takega vprašat, si lahko siguren, da so se vprašali že inženirji. So pa to stvari, ki smo se jih že vsi enkrat spraševali, nekateri (5 let ali manj izkušenj) se pa še bodo.
Bolj je problem, če prideš k vulkanizerju in vajenec sprašuje mojstra o tem, tudi to sem že doživel. To je osnova in bi jih morali naučiti preden jim dajo za menjati gume.
Da jim greš razlagat o rotaciji gum, pa ne vedo tudi tisti z več prakse, verjetno tudi mojster ne, poznajo seveda samo dve naprej in dve nazaj. Že da vpišeš v Google tyre rotation, ti je hitro vse jasno.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: GR2 ()
Miha 333 ::
Sem že vozil nazaj k vulkanizerju, ker so narobe obrnili inside/outside. Njihov komentar: ni bistvenega pomena, ne boš opazil razlike med vožnjo. Seveda tja nisem več šel.
TheBlueOne ::
Ce se ne motim, je pri mnogih vseeno, so simetricne. Na tistih, kjer ni vseeno, je ustrezno oznaceno. Vsaj pri enih, ki jih imamo montirane pri hisi je vseeno.
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Gume - simetrične, asimetričneOddelek: Na cesti | 5464 (5215) | GrimReaper |
» | letne gume - kombinacija (strani: 1 2 3 4 )Oddelek: Na cesti | 52778 (42577) | theBill |
» | Gume brez oznake datuma proizvodnjeOddelek: Na cesti | 3333 (2749) | Ganon |
» | Kater zimske gume? (strani: 1 2 )Oddelek: Loža | 13234 (11078) | Gray_Warden |
» | Gume poleti (strani: 1 2 )Oddelek: Loža | 12471 (10185) | slowie |