Slo-Tech - Za avtonomna vozila se odpirata dve polji uporabe - avtomatizacija transporta izdelkov in avtonomna vožnja osebnih vozil. Večinoma smo pozornejši na slednje, saj so učinki najočitnejši v vsakdanjem življenju, a avtomatizacija transporta s samovozečimi tovornjaki bi predstavljala vsaj tako veliko revolucijo. V Kaliforniji je mlado podjetje Embark pokazalo, kako lahko s samovozečimi tovornjaki dostavijo hladilnik od spletnega naročila do kupca. Vmes so ljudje še udeleženi, a je njihova vloga zvečine zreducirana na nadzor.
Embark torej skrbi za dostavo hladilnikov po tisoč kilometrov dolgi I-10 iz skladišča v teksaškem El Pasu do distribucijskega centra v Palm Springsu v Kaliforniji. V kabini sicer sedi človek, ki lahko v primeru težav prevzame krmilo, a načeloma tovornjaki vozijo z avtopilotom. Izvršni direktor Alex Rodrigues poudarja, da je to prvi primer, da avtonomna vozila dostavljajo na celotni poti. Treba je sicer priznati, da gre še vedno za pilotni projekt. To pomeni, da ljudje v El Pasu naložijo hladilnike na tovornjak. Avtopilot prevzame nadzor nad njim na počivališču ob avtocesti in pelje do Palm Springsa, kjer vozi spet človek. Tehnologijo so za zdaj razvili do te mere, da lahko tovornjak sam pelje po avtocesti po svojem pasu, medtem ko mu razna križišča in druge zapletenosti še povzročajo težave, zato na začetku in koncu vozi človek. A to se ima spremeniti.
Avtomatizacija vožnje tovornjakov je v resnici precej zaželena. V ZDA imajo probleme s pomanjkanjem voznikov tovornjakov, pa tudi sicer ta poklic ni med najbolj zaželenimi niti najprijetnejšimi. V ZDA se kar 70 odstotkov vseh izdelkov prepelje po cestah. Tovornjaki so slabo izkoriščeni stroji, saj morajo zaradi človeškega voznika vsaj polovico vsakega dne stati. Hkrati so posledice človeških napak hude; letno v ZDA umre 4000 ljudi zaradi nezgod, v katere so vpletena tovorna vozila (okoli 12 odstotkov vseh smrtnih žrtev). Po drugi strani je avtomatizacija vožnje tovornjakov po avtocesti bistveno enostavnejša od vožnje po gosto naseljenih mestih. Na avtocesti ni pešcev, ni križišč in semaforjem, držati se je treba svojega pasu in to je vse. Četudi ostaneta začetek in konec poti v domeni človeških voznikov, bi bil napredek z avtomatizacijo vmesnega dela poti ogromen.
Zaradi tega številna podjetja razvijajo to področje. Volvo in Daimler pospešeno razvijata samovozeče tovornjake. Lani smo imeli v Evropi poseben projekt, ko so avtonomni tovornjaki iz več tovarn prepotovali pol Evrope. Preizkušajo jih tudi v Nemčiji, Uber pa je z njimi lani vozil pivo.
Novice » Znanost in tehnologija » Samovozeči tovornjaki že dostavljajo izdelke
Iatromantis ::
In kaj bodo delali potem vozniki? Igrali Euro Truck Simulator?
https://www.npr.org/sections/money/2015...
https://www.npr.org/sections/money/2015...
Netrunner ::
Še ena Simpsons napoved se je uresničila :)
Edino pravilno je, da če že avtomatizirajo da naredijo to pri tovornjakih.
Edino pravilno je, da če že avtomatizirajo da naredijo to pri tovornjakih.
carota ::
Iatromantis je izjavil:
In kaj bodo delali potem vozniki? Igrali Euro Truck Simulator?
Kaj so naredili kočijaži, ko so uvedli druge možnosti transporta? So gledali v zrak in čakali, da umrejo od lakote, ali so šli kaj drugega delat?
MrStein ::
Spamali bodo bo forumih, planirali revolucijo, itd...
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!
Ghost7 ::
Dejansko je večina časa kamionarja na avtocesti.
Sedaj (bodo v prihodnosti) prepotujejo 4 šleparji celo Evropo v 24 urah, brez počivanja, na koncu pa se pripelje en avto, iz njega poskakajo 4 osebe, 5 pelje avto domov. In te 4je peljejo iz počivališča do končnih ciljev. --> in nazaj (do počivališča).
Sedaj (bodo v prihodnosti) prepotujejo 4 šleparji celo Evropo v 24 urah, brez počivanja, na koncu pa se pripelje en avto, iz njega poskakajo 4 osebe, 5 pelje avto domov. In te 4je peljejo iz počivališča do končnih ciljev. --> in nazaj (do počivališča).
Iatromantis ::
Iatromantis je izjavil:
In kaj bodo delali potem vozniki? Igrali Euro Truck Simulator?
Kaj so naredili kočijaži, ko so uvedli druge možnosti transporta? So gledali v zrak in čakali, da umrejo od lakote, ali so šli kaj drugega delat?
Kočijaž ni bil eden najbolj pogostih poklicev ampak precej nišen.
vostok_1 ::
Variacij je mnogo.
Imaš dvoizmenskega pilotiranega, prvega kamiona in pol celo kolono avtonomnih ki sledi. Industrijske cone pa so pogosto itak pogrupirane skupaj.
Imaš dvoizmenskega pilotiranega, prvega kamiona in pol celo kolono avtonomnih ki sledi. Industrijske cone pa so pogosto itak pogrupirane skupaj.
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21
boiler ::
Lol folk še vedno sanja o službah...že ozka umetna inteligenca bo odstranila večino služb, medtem ko bo splošna uničila trg dela. Kapitalizem in hi-tech society sta nekompatibilna. Da ne govorim o kapitalizmu in omejenih resursih na zemlji.
Jupito ::
Nič takega, česar ne bi mogla rešiti manjša armada terminatorjev.
I used to be with it, but then they changed what it was.
Now what I'm with isn't it and what's it seems weird
and scary to me. It'll happen to you!
Now what I'm with isn't it and what's it seems weird
and scary to me. It'll happen to you!
jb_j ::
Ok, samovozeči avtomobili, tovornjaki, letala.
Kaj pa vlak?
Kaj pa vlak?
Zgodovina sprememb…
- spremenil: jb_j ()
Matevz96 ::
Ok, samovozeči avtomobili, tovornjaki, letala.
Kaj pa vlak?
To se tudi jaz sprašujem ker je vsaj IMO najenostavnejši za kontoliranje (1D problem) pa razen avtomatskih podzemnih ni nič zaslediti.
#hooldthedoor
Mr.B ::
Lol folk še vedno sanja o službah...že ozka umetna inteligenca bo odstranila večino služb, medtem ko bo splošna uničila trg dela. Kapitalizem in hi-tech society sta nekompatibilna. Da ne govorim o kapitalizmu in omejenih resursih na zemlji.
Zelo malo , malo, malo je ljudi, ki je zaradi takih in drugčnih razlogov nesposobno za delo. Večina pač ni. Izgovor da se ni bilo možno učiti, pri 20 tih, pri 30tih, 40tih, 50tih je malo smešen.
France Rejects Genocide Accusations Against Israel in Gaza,
To accuse the Jewish state of genocide is to cross a moral threshold
To accuse the Jewish state of genocide is to cross a moral threshold
Blinder ::
Meanwhile in slovenistanija delavci v luki se vedno prelagajo na roke vsebino iz kontejnerjev.
99.991% of over-25 population has tried kissing.
If you're one of the 0.009% who hasn't, copy & paste this in your Signature.
Intel i3-12100f gtx 3050 Pismo smo stari v bozjo mater. Recesija generacija
If you're one of the 0.009% who hasn't, copy & paste this in your Signature.
Intel i3-12100f gtx 3050 Pismo smo stari v bozjo mater. Recesija generacija
MrStein ::
Iatromantis je izjavil:
Iatromantis je izjavil:
In kaj bodo delali potem vozniki? Igrali Euro Truck Simulator?
Kaj so naredili kočijaži, ko so uvedli druge možnosti transporta? So gledali v zrak in čakali, da umrejo od lakote, ali so šli kaj drugega delat?
Kočijaž ni bil eden najbolj pogostih poklicev ampak precej nišen.
Medtem ko so poklicni šoferji tako pogosti?
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!
Gregor P ::
V ZDA jim drugega niti ne preostane, ker so železnice tako slabe, da jih bodo kar "preskočili" s samovozečimi tovornjaki.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
vostok_1 ::
Zavedajte se nekaj.
Z avtomatizacijo, bo ritem postavljal stroj, ne več človek.
Če mislite, da ste danes pod stresom...you have seen nothing yet.
Z avtomatizacijo, bo ritem postavljal stroj, ne več človek.
Če mislite, da ste danes pod stresom...you have seen nothing yet.
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21
r3dkv1c4 ::
Iatromantis je izjavil:
In kaj bodo delali potem vozniki? Igrali Euro Truck Simulator?
https://www.npr.org/sections/money/2015...
Razlagali in nalagali kamion....skakali po pisarnah in kljubovali ženskim hormonom.
Vsaka stvar ima svojo mejo.
You can ban me, but you can't shut me down!
You can ban me, but you can't shut me down!
MrStein ::
Zavedajte se nekaj.
Z avtomatizacijo, bo ritem postavljal stroj, ne več človek.
Če mislite, da ste danes pod stresom...you have seen nothing yet.
Ja, ker šefi sploh niso zahtevni.
Jamranje trgovcev v sosednji temi je zgolj blef...
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!
Jupito ::
Zavedajte se nekaj.
Z avtomatizacijo, bo ritem postavljal stroj, ne več človek.
Če mislite, da ste danes pod stresom...you have seen nothing yet.
Ja, ker šefi sploh niso zahtevni.
Jamranje trgovcev v sosednji temi je zgolj blef...
Grozni so, res. Bi bil že čas, da se zamenja te nadležne vreče mesa z avtomatskimi blagajnami, pa bo mir! Zaposleni bodo z izobraževanjem in iskanjem nove službe, zapovrh jim lahko pa še vsakič, ko bodo jokali nad izgubo zaposlitve, zabrusimo, da se pritožujejo nad nečim, kar sploh ne obstaja več! Napredek v službi človeka! (In prav vsi smo profitirali!)
I used to be with it, but then they changed what it was.
Now what I'm with isn't it and what's it seems weird
and scary to me. It'll happen to you!
Now what I'm with isn't it and what's it seems weird
and scary to me. It'll happen to you!
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Jupito ()
jype ::
vostok_1 ::
Zavedajte se nekaj.
Z avtomatizacijo, bo ritem postavljal stroj, ne več človek.
Če mislite, da ste danes pod stresom...you have seen nothing yet.
Ja, ker šefi sploh niso zahtevni.
Jamranje trgovcev v sosednji temi je zgolj blef...
You don't understand.
Šef bo imel kdaj kak dan, ko ne bo pozoren, ga ne bo sekiralo. Takrat si boš lahko malo oddihnil nad rutino.
Stroj te pomankljivosti nima.
Vseh 8-10 ur službe te bo stalno nadziral. Malico ti bo do milisekunde natančno odmeril. Vsako nedoslednost bo zabeležil.
Konec leta pa naredil en tak lep graf, kjer bo šefu predstavil vse tvoje delovne parametre.
Sedaj, če si imel kak slab dan si ga običajno prinesel notri s kakim dobrim dnevom. Vprašanje koliko bo komisijo to zanimalo ko bodo gledali gole podatke.
Govorim predvsem za službe kjer so neke rutine. Torej 80% služb.
Preberi si "Manna". Če ti ne da mislit, potem je s teboj nekaj hudo narobe.
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21
MasterTade ::
V kakem utopičnem svetu nekateri živite..Ob masovni avtomatizaciji bi na cesto letelo cel kup poklicev, ne mislit da samo trgovci, vozniki ampak tudi poklici marsikaterega izmed vas. Nekdo je rekel dodatno izobraževanje. Ja za kam pa? En šofer ki je to delal 30 let naj gre zdaj za nekega hudega ITjevca ali pa fizika ne me basat , a plačali jim boste pa vi, pa jih vzdrževali v času napornih študij? Da ne omenjamo tega da je neko stalno dostojno (beri: da plača ni miloščina) službo že zdaj težko dobit za ogromen spekter poklicev. Nekaj bo treba dat nazaj, da se ohrani balance.
blackbfm ::
MasterTade je izjavil:
V kakem utopičnem svetu nekateri živite..Ob masovni avtomatizaciji bi na cesto letelo cel kup poklicev, ne mislit da samo trgovci, vozniki ampak tudi poklici marsikaterega izmed vas. Nekdo je rekel dodatno izobraževanje. Ja za kam pa? En šofer ki je to delal 30 let naj gre zdaj za nekega hudega ITjevca ali pa fizika ne me basat , a plačali jim boste pa vi, pa jih vzdrževali v času napornih študij? Da ne omenjamo tega da je neko stalno dostojno (beri: da plača ni miloščina) službo že zdaj težko dobit za ogromen spekter poklicev. Nekaj bo treba dat nazaj, da se ohrani balance.
Do zdaj je avtomatizacija prinesla kvecjem napredek, tut ce danes nic nimas mas se vedno mnogo vec kot so mel ljudje 100 let nazaj
Sploh pa siht v taki obliki kot je danes vecina dela nevem 8-10 ur, nekaj kar jim gre na k.. in to za nek drobiz.. Na koncu se iztrosis, zbolis mentalno.. Naj to kr cimvec delajo roboti :)
vostok_1 ::
V takem sistemu je socializem neizogiben.
Ni pa vsem všeč bit pod diktatom enega centralnega komiteja.
Kdor je naj prosim dvigne roko že sedaj, da bomo lažje diskutirali.
Ni pa vsem všeč bit pod diktatom enega centralnega komiteja.
Kdor je naj prosim dvigne roko že sedaj, da bomo lažje diskutirali.
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21
zee ::
V večjih metropolah (Singapur, Paris,...) so vlaki podzemne železnice že nekaj časa povsem avtomatski. Klasični vlaki so pa tudi že bolj ali manj avtomatski, zato morajo na nekaj minut pritisniti nek gumb, sicer se vlak samodejno ustavi.
zee
Linux: Be Root, Windows: Re Boot
Giant Amazon and Google Compute Cloud in the Sky.
Linux: Be Root, Windows: Re Boot
Giant Amazon and Google Compute Cloud in the Sky.
dexterboy ::
Ostajam v temi;
Ne vem, zakaj ne dajo težko robo na železnice. Vlak je narejen za težek tovor; kamion s svojimi 40+ tonami pa samo "destroya" cesto...
Off topic;
Ne vemo, kakšna bo prihodnost. Lahko si jo na osnovi dosedanje zgodovine poskušamo okvirno začrtati, ampak, prosim lepo, zamislite si katerikoli poklic, kjer bo delavec/ka ostal/a brez službe. Kaj bodo ti ljudje počeli? Šli v druge službe? Ki še ne obstajajo? Kaj pa uvajanje, šolanje in ostalo?
Pozabljate, položnice je treba plačati VSAK mesec...
Prvo se bo moral zgoditi UTD, da se bomo kot družba sploh kam premaknili. Če ne, bo vojna, vse porušeno, pa "jovo na novo" zgradit :)
Ne vem, zakaj ne dajo težko robo na železnice. Vlak je narejen za težek tovor; kamion s svojimi 40+ tonami pa samo "destroya" cesto...
Off topic;
Ne vemo, kakšna bo prihodnost. Lahko si jo na osnovi dosedanje zgodovine poskušamo okvirno začrtati, ampak, prosim lepo, zamislite si katerikoli poklic, kjer bo delavec/ka ostal/a brez službe. Kaj bodo ti ljudje počeli? Šli v druge službe? Ki še ne obstajajo? Kaj pa uvajanje, šolanje in ostalo?
Pozabljate, položnice je treba plačati VSAK mesec...
Prvo se bo moral zgoditi UTD, da se bomo kot družba sploh kam premaknili. Če ne, bo vojna, vse porušeno, pa "jovo na novo" zgradit :)
Ko ne gre več, ko se ustavi, RESET Vas spet v ritem spravi.
Barbarpapa2 ::
Pozdrav
Kar se železnic tiče, se v evropi avtomatizacija šele postavlja na skupni imenovalec, imenovan ETCS
European Train Control System @ Wikipedia
To je sicer v osnovi signalo varnostni sistem, vendar v level3 izpeljanki vsbuje vse za avtomatsko (daljinsko nadzorovano) vožnjo vlakov. Ta sistem bi naj rešil problematiko nezdružljivosti različnih sistemov, ki so jih razvijale posamezne nacionalne železniške uprave. Zgodovinsko gledano je že nemški LZB (Linien Zug Beeinflussung) v sredini sedemdesetih bil sposoben med dvema postajama peljati vlak brez posredovanja strojevodje.
Zee, tisto, kar strojevodja pritiska, je budnik. Služi preverjanju, ali je strojevodja sposoben voziti vlak. Če se budnik ne pritisne, se v nekaj sekundah sproži avtomatsko zaviranje. Ni pa ta naprava vezana na nivo avtomatizacije prometa, je v takšni ali drugačni obliki prisotna pri vseh železniških upravah v svetu...
LP
Jože
Kar se železnic tiče, se v evropi avtomatizacija šele postavlja na skupni imenovalec, imenovan ETCS
European Train Control System @ Wikipedia
To je sicer v osnovi signalo varnostni sistem, vendar v level3 izpeljanki vsbuje vse za avtomatsko (daljinsko nadzorovano) vožnjo vlakov. Ta sistem bi naj rešil problematiko nezdružljivosti različnih sistemov, ki so jih razvijale posamezne nacionalne železniške uprave. Zgodovinsko gledano je že nemški LZB (Linien Zug Beeinflussung) v sredini sedemdesetih bil sposoben med dvema postajama peljati vlak brez posredovanja strojevodje.
Zee, tisto, kar strojevodja pritiska, je budnik. Služi preverjanju, ali je strojevodja sposoben voziti vlak. Če se budnik ne pritisne, se v nekaj sekundah sproži avtomatsko zaviranje. Ni pa ta naprava vezana na nivo avtomatizacije prometa, je v takšni ali drugačni obliki prisotna pri vseh železniških upravah v svetu...
LP
Jože
thramos ::
Ok, samovozeči avtomobili, tovornjaki, letala.
Kaj pa vlak?
To se tudi jaz sprašujem ker je vsaj IMO najenostavnejši za kontoliranje (1D problem) pa razen avtomatskih podzemnih ni nič zaslediti.
Tudi jaz. Mogoče zato, ker bi bil prihranek pri avtomatizaciji veliko manjši (glede na vrednost prevoženega tovora), kot pri avtomatizaciji vožnje tovornjaka?
Mr.B ::
Verjetno je potrebno povprasati soferje, zakaj imajo toliko elektronike s seboj. Verjetno je osem ur, po moje na istem odsku autoceste, zadnjih 30 let zelo mentalno zahtevno.
France Rejects Genocide Accusations Against Israel in Gaza,
To accuse the Jewish state of genocide is to cross a moral threshold
To accuse the Jewish state of genocide is to cross a moral threshold
primar ::
Kapital bi vse naredil na umetno inteligenco, vse bi avtomatiziral do mere da bi na račun kapljal denar brez stroškov. Služb bo vendo manj, vsi ne bodo mogli biti programeri niti ne bodo imeli želje. In če ne bodo imeli dela, ne bodo imeli denarja, ne vem komu bo potem ta umetna inteligenca stregla produkte... Se mi zdi en tak samomor kapitala, ker kapital rabi množice ovac z nekaj minimalno denarja...
No tako jaz gledam na to.
No tako jaz gledam na to.
primar ::
Kapital bi vse naredil na umetno inteligenco, vse bi avtomatiziral do mere da bi na račun kapljal denar brez stroškov. Služb bo vendo manj, vsi ne bodo mogli biti programeri niti ne bodo imeli želje. In če ne bodo imeli dela, ne bodo imeli denarja, ne vem komu bo potem ta umetna inteligenca stregla produkte... Se mi zdi en tak samomor kapitala, ker kapital rabi množice ovac z nekaj minimalno denarja...
No tako jaz gledam na to.
No tako jaz gledam na to.
Jure14 ::
MrStein ::
Kapital bi vse naredil na umetno inteligenco, vse bi avtomatiziral do mere da bi na račun kapljal denar brez stroškov. Služb bo vendo manj, vsi ne bodo mogli biti programeri niti ne bodo imeli želje. In če ne bodo imeli dela, ne bodo imeli denarja, ne vem komu bo potem ta umetna inteligenca stregla produkte... Se mi zdi en tak samomor kapitala, ker kapital rabi množice ovac z nekaj minimalno denarja...
No tako jaz gledam na to.
Preseli se v Zambezijo, kjer ne le AI, niti elektrike nimajo.
Poročaj, kako je.
Če sploh najdeš način komunikacije.
Ne vemo, kakšna bo prihodnost. Lahko si jo na osnovi dosedanje zgodovine poskušamo okvirno začrtati, ampak, prosim lepo, zamislite si katerikoli poklic, kjer bo delavec/ka ostal/a brez službe. Kaj bodo ti ljudje počeli? Šli v druge službe? Ki še ne obstajajo? Kaj pa uvajanje, šolanje in ostalo?
Pozabljate, položnice je treba plačati VSAK mesec...
Čak, a nismo socialna država, kjer vsak preživi, dobi podporo, koliko potrebuje itd?
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!
Zgodovina sprememb…
- spremenil: MrStein ()
GizmoX ::
Kapital bi vse naredil na umetno inteligenco, vse bi avtomatiziral do mere da bi na račun kapljal denar brez stroškov. Služb bo vendo manj, vsi ne bodo mogli biti programeri niti ne bodo imeli želje. In če ne bodo imeli dela, ne bodo imeli denarja, ne vem komu bo potem ta umetna inteligenca stregla produkte... Se mi zdi en tak samomor kapitala, ker kapital rabi množice ovac z nekaj minimalno denarja...
No tako jaz gledam na to.
Eno zanimivo branje:
Manna, by Marshall Brain:
With half of the jobs eliminated by robots, what happens to all the people who are out of work? The book Manna explores the possibilities and shows two contrasting outcomes, one filled with great hope and the other filled with misery.
udirač => uni. dipl. inž. rač.
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Tudi Google in Waymo začela uporabljati avtonomne tovornjake (strani: 1 2 )Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija | 27381 (23253) | xmetallic |
» | Samovozeči tovornjaki že dostavljajo izdelkeOddelek: Novice / Znanost in tehnologija | 10844 (8761) | GizmoX |
» | Prva smrtna žrtev samovozečih avtomobilov, ki to niso (strani: 1 2 3 4 5 )Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija | 71807 (64551) | Mare2 |
» | Samovozeči tovornjaki prepotovali pol Evrope (strani: 1 2 )Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija | 24808 (21424) | noraguta |