The New York Times - V Volkswagnu so se ob izbruhu afere s posebno programsko opremo v vozilih znamk Volkswagen, Audi in Porsche, ki je omogočala goljufanje na testih izpustov, izgovarjali, da je afero zakuhala manjša skupina inženirjev na lastno pest in da vodstvo o tem ni vedelo ničesar. Poznavalcem se je to zdelo malo verjetno in sedaj so dobili tudi dokaze za to, saj sta Bild in The New York Times pridobila interne dokumente in elektronsko pošto, ki postavljajo Volkswagen na laž. Vodstvo vključno s sedaj že bivšim izvršnim direktorjem Martinom Winterkornom je najpozneje v začetku leta 2014 izvedelo za goljufanje.
Winterkorn je že maja 2014 dobil elektronsko sporočilo, da utegnejo Volkswagen obtožiti uporabe programske opreme za goljufanje, ker izpusti dušikovih oksidov pri normalni uporabi za 35-krat presegajo vrednosti na testih. Dva vira blizu podjetja sta potrdila avtentičnost dokumentov, ki vsebujejo tudi nekatere interne predstavitve. Maja 2014 je Winterkorn prejel sporočilo, da podjetje v primeru nadzora ne bo moglo dati prepričljive razlage, zakaj so izpusti dušikovih oksidov toliko višji izven testov, in da bodo ZDA zelo verjetno izvedle preiskavo. Spomnimo, da je vodja ameriške enote Michael Horn pred kongresom pričal, da je maja 2014 izvedel, da bi Agencija za varstvo okolja (EPA) lahko preverjala vozila, a da so mu inženirji zagotovili, da imajo načrt za zagotovitev, da bodo vozila skladna z zakonodajo. Toda že tedaj naj bi bilo v podjetju jasno, da enostavne rešitve ni. To se je izkazalo tudi sedaj, saj v EU vozila popravljajo s programsko nadgradnjo, v ZDA pa zaradi strožjih standardov to ni mogoče in bo po eni varianti Volkswagen precej vozil verjetno moral od kupcev kar odkupiti.
Vprašanje, kdaj so vodilni izvedeli za prevaro, je v tem postopku ključno. Če se bo izkazalo, da so vedeli zanjo bistveno pred lanskim razkritjem, je lahko Volkswagen zaradi prikrivanja strožje kaznovan. Prav tako se obetajo odškodninske tožbe delničarjev, saj to pomeni, da so prikrivali ključne informacije, ki vplivajo na vrednost delnice.
Spiegel pise da se bo vpoklic pasaza zamaknit ker je auto moto sport testiral zdaj dva amaroka kjer je moc sicer ostala poraba pa je bla za 0.5 in 0.7 visja.
Kako lahko dandanes normalen človek sploh kupi nekaj od VW koncerna ;)
Enostavno, moraš biti Slovenec** ali mazohist.
**
Hlapci! Za hlapce rojeni, za hlapce vzgojeni, ustvarjeni za hlapčevanje. Gospodar se menja, bič pa ostane, in bo ostal za vekomaj; zato, ker je hrbet skrivljen, biča vajen in željan! (Ivan Cankar)
ne pa natolčevanje čez neko firmo ker vam pač ni všeč.
Natolcevanje? Ccc... Vodilni kader je vedel kaj so poceli in zadevo so tolerirali. Edino prav je da jo ornk dobijo po picki, da se izvede name-and-shame in da bodo kazni dovolj krute, da bo naslednji direktorcek, ki se mu bojo pred ocmi zavrteli zelenci, krepko premislil preden bo sel krsit zakone.
Statistically 3 out of 4 involved usually enjoy gang-bang experience.
Četudi so vedeli in so to ignorirali, še ne pomeni nič. A je kdo od teh vodilnih mogoče šel na slabšo pozicijo? Pač politika, dober biznis za tiste velike, ki se bodo že zmenili med sabo, in pesek v oči nam ovcam. "Kruha in iger"
"If we were supposed to talk more than listen
we would have been given two mouths and one ear"
- Mark Twain
Natolcevanje? Ccc... Vodilni kader je vedel kaj so poceli in zadevo so tolerirali. Edino prav je da jo ornk dobijo po picki, da se izvede name-and-shame in da bodo kazni dovolj krute, da bo naslednji direktorcek, ki se mu bojo pred ocmi zavrteli zelenci, krepko premislil preden bo sel krsit zakone.
Ja, to je res običajno, predvsem v holivudskih filmih. V resnici jih je pa direktor dobil po pički tako, da je pobasal 60 milijonov evrov odpravnine in se upokojil. Res kruta kazen. Kakšne tožbe mogoče še bodo, ampak predpostavljam, da bodo pač počasi izzvenele v praznino vesolja, itak ima firma bogate rezervacije za to že pripravljene. Če bo treba, bo firmo brez dvoma podprla nemška država, verjetno tudi na račun revnih članic EU. Zbudi se no.
Poraba bo višja dejansko, hkrati bo pa motor manj odziven. Torej odziv na močnejši pritisk na desni pedal bo počasnejši. Max moč bo enaka, vsaj zaenkrat
Saj drugače ne gre - če bi lahko z isto porabo že prej dosegali standarde, zakaj bi potem sploh goljufali?
"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014
Poraba bo višja dejansko, hkrati bo pa motor manj odziven. Torej odziv na močnejši pritisk na desni pedal bo počasnejši. Max moč bo enaka, vsaj zaenkrat
Saj drugače ne gre - če bi lahko z isto porabo že prej dosegali standarde, zakaj bi potem sploh goljufali?
Poglej moj link zgoraj, krivulja navora in moči je ostala enaka, porabo pa je višja.
Poglej moj link zgoraj, krivulja navora in moči je ostala enaka, porabo pa je višja.
Seveda je, ko enkrat pritisneš na polno na gas se vse te okoljske zadeve izklopijo - EGR in podobno. Max moč ostane ista, kot sem tudi napisal zelo jasno.
Max moč bo enaka
"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014
Seveda je, ko enkrat pritisneš na polno na gas se vse te okoljske zadeve izklopijo - EGR in podobno. Max moč ostane ista, kot sem tudi napisal zelo jasno.
Max moč bo enaka
Napisal si da bo motor manj odziven. Iz kje si potegnil to?
Nižanje NOx izpustov bodo dosegli z reprogramiranjem EGR ventila in pa delovanjem sesalnih in izpušnih kolektorjev. In bolj kot so te stvari agresivne (da dosegaš nižje izpuste NOx), manj bo motor odziven. Ko pa enkrat pritisneš gas na ful (kar počnejo v tistem testu, kjer merijo moč in navor) pa se vse te zadeve izklopijo, ker rabi motor max moč. Takrat je pa popolnoma vseeno, kako je EGR sprogramiran, ker itak ne vpliva na motor. In pa motorju se vedno dovaja max zraka in goriva, kolikor ga rabi.
[edit] pa ker bo manj NOx bo pa na drugi strani več trdih delcev - kar pomeni da se bo DPF bolj pogosto obnavljal. Če se sedaj regenerira na 1000km, se bo potem na recimo 800km.
"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014
Natolcevanje? Ccc... Vodilni kader je vedel kaj so poceli in zadevo so tolerirali. Edino prav je da jo ornk dobijo po picki, da se izvede name-and-shame in da bodo kazni dovolj krute, da bo naslednji direktorcek, ki se mu bojo pred ocmi zavrteli zelenci, krepko premislil preden bo sel krsit zakone.
Ja, to je res običajno, predvsem v holivudskih filmih. V resnici jih je pa direktor dobil po pički tako, da je pobasal 60 milijonov evrov odpravnine in se upokojil. Res kruta kazen. Kakšne tožbe mogoče še bodo, ampak predpostavljam, da bodo pač počasi izzvenele v praznino vesolja, itak ima firma bogate rezervacije za to že pripravljene. Če bo treba, bo firmo brez dvoma podprla nemška država, verjetno tudi na račun revnih članic EU. Zbudi se no.
Odpravine se lahko podeli v enem popoldnevu ali pa se prej. Procesi ob krsenju zakonov se pa ponavadi malo dlje vlecejo. Tudi ce mozakar sedi doma na 60 milijonih, se lahko komot zgodi da bo slej-ko-prej do konca zivljenja na bolniski z namenom izogibanja zaporu. Pocakajmo pa bomo videli. Za zdaj nic ne kaze da bo Nemcija pretirano milostna do kriminalcev.
Statistically 3 out of 4 involved usually enjoy gang-bang experience.
Natolcevanje? Ccc... Vodilni kader je vedel kaj so poceli in zadevo so tolerirali. Edino prav je da jo ornk dobijo po picki, da se izvede name-and-shame in da bodo kazni dovolj krute, da bo naslednji direktorcek, ki se mu bojo pred ocmi zavrteli zelenci, krepko premislil preden bo sel krsit zakone.
Ja, to je res običajno, predvsem v holivudskih filmih. V resnici jih je pa direktor dobil po pički tako, da je pobasal 60 milijonov evrov odpravnine in se upokojil. Res kruta kazen. Kakšne tožbe mogoče še bodo, ampak predpostavljam, da bodo pač počasi izzvenele v praznino vesolja, itak ima firma bogate rezervacije za to že pripravljene. Če bo treba, bo firmo brez dvoma podprla nemška država, verjetno tudi na račun revnih članic EU. Zbudi se no.
+1
Monopoli pač, z golufanjem prilezeš(jo) do vrha, vse pokupiš, ko te "dobijo" ni pa nobenega, ki ti lahko kj naredi. Saj imaš namreč vse po(d)kupljeno. Pač velike ribe. Se dogaja isto s skoraj vsemi velikimi firmami na vseh področjih. Najebemo pa tisti ki hočemo in rabimo svež zrak. Tako da edino kar lahko nardim je, da dam link na tole: Zakaj so električni avtomobili prava stvar.
I NEED The Point of View Gun effectible on girls too! And then...
Jaz verjamem, da se ni kar neka skupina v razvoji o nečem odločila in samovoljno to naredila. Tu v bistvu (zgoraj omenjeni) Janez za trakom nima zraven čisto nič. Zadeva je po vsej vrjetnosti v realnosti zgledala nekako tako: Kup razvojnikov na tem področju razvoja in delovanja motorja je pač ugotovila fizikalne zmogljivosti in omejitve tega motorja s to zasnovo. Ker standardov niso mogli dosečt, so seznanili vodstvo da ima dve odločitve: - Ali gremo v nadaljni razvoj (EUREUREUR) in izdelujemo dražje motorje (spet EUREUREUR) - ali pa vzamemo riziko in delamo cenej motorje. V najboljšem primeru profitiramo v najslabšem pač kot imamo zdaj. Seveda je vodja razvoja imel svoj sestanek tudi z upravo podjetja, ker v vsakem normalnem podjetju, kaj šele v nemškem stvari tako pač funkcionirajo!! In skupaj so podali odločitev, da bodo raje šli v rizik.
In to je to, zdaj ko je treba minimalizirat škodo - seveda po najcenejši poti- bi pa najraje okrivili "samovoljneže". Sam hec je, da je pri nemcih z njihovo natančnostjo in ureditvijo še najmanj možnosti, da bi kdo sploh delal na lastno pest. Ne bi rekel pri kakih francozih, al pa romunih (Dacia), ampak da bi pa nemški kader šel nekaj samovoljo delat je pa malo bosa.
No vsaj tist, ki dela v kaki firmi v razvoju ali na podobnem položaju vidi, kako stvari stojijo. Zdaj pač majo kar imajo, mogli bojo popravit, ampak se bojo že pobrali. Trenutno imajo eno precej zanimivo stvar v razvoju, pa nima nobene veze z dizli, se bolj usmerjajo na bencin
Nižanje NOx izpustov bodo dosegli z reprogramiranjem EGR ventila in pa delovanjem sesalnih in izpušnih kolektorjev.
Se pravi, če prav razumem, ne bo nobene strojne nadgradnje, samo programska? Torej materialni stroški nula, stroški dela 15 min na vozilo. A se spomnite, kakšne so bile napovedi na začetku, strojne nadgradnje do 5.000 € na vozilo, firma tega finančno ne bo zdržala, bankrot? In dalje, direktor se je umaknil z mastno nagrado, nadomestil ga je pa človek s točno enako kepo masla na glavi - tudi on je moral vse vedeti od začetka. Mislim, poglejte ta damage control, to je občudovanja vredno.
Nižanje NOx izpustov bodo dosegli z reprogramiranjem EGR ventila in pa delovanjem sesalnih in izpušnih kolektorjev.
Se pravi, če prav razumem, ne bo nobene strojne nadgradnje, samo programska? Torej materialni stroški nula, stroški dela 15 min na vozilo. A se spomnite, kakšne so bile napovedi na začetku, strojne nadgradnje do 5.000 € na vozilo, firma tega finančno ne bo zdržala, bankrot? In dalje, direktor se je umaknil z mastno nagrado, nadomestil ga je pa človek s točno enako kepo masla na glavi - tudi on je moral vse vedeti od začetka. Mislim, poglejte ta damage control, to je občudovanja vredno.
V Evropi ja. V USA pa (vsaj zaenkrat) ne.
"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014
O 5000 na avto se je govorilo za ZDA ko se ni vedelo, da tu tudi ni vse v redu. Za Ameriko pa resitve se ni. Ker tista za pet jurjev ni vsec nemcem, ta za pet evrov pa americanom - za nas je pa seveda dovolj dobra.
Po moje ni bla odlocitev za to ker bi bil razvoj drag, ampak ker bi bil nemogoc, korejci in japonci pa so do takrat naredili glih tako dobro motorje. VW je rabil prednost, zato so si prigoljufali prednost, da so njihovi motorji pri istih konjih bolj zivi in manj porabijo. Zdaj je jasno da to ni zaradi nemskega inzeniringa, ampak nemske pokvarjenosti.
Jasno da bojo poskušali z najmanjšimi stroški, to je čisto logično. In če se da, zakaj pa ne! (maš avto mehansko nedotaknjen) Sam američane to še vedno ne prepriča.
Jasno da bojo poskušali z najmanjšimi stroški, to je čisto logično. In če se da, zakaj pa ne! (maš avto mehansko nedotaknjen) Sam američane to še vedno ne prepriča.
"To Američane ne prepriča". Lahko ti prodam zelo dober VW Golf 6. Ekološko super čist. Sicer je dosti manj odziven, kot ko je bil nov, pa poraba je 30% višja. Ampak je mehansko nedotaknjen. Sem te prepričal?
"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014
Američane ni treba nič prepričat, VW mora "samo" spravit avte čez testni cikel brez goljugije. Tistih par tisoč s SCR sistemom ne bo problem, za ostalih nekaj 100 tisoč pa ni poceni tehnične rešitve. Za te je odkup najbolj verjeten scenarij.
Zakaj pa francozi? Nimas pojma kaksni so oni, veliko hujsi, imajo visje zahteve, kot pa svabi.
The reason why most of society hates conservatives and
loves liberals is because conservatives hurt you with
the truth and liberals comfort you with lies.
Natolcevanje? Ccc... Vodilni kader je vedel kaj so poceli in zadevo so tolerirali. Edino prav je da jo ornk dobijo po picki, da se izvede name-and-shame in da bodo kazni dovolj krute, da bo naslednji direktorcek, ki se mu bojo pred ocmi zavrteli zelenci, krepko premislil preden bo sel krsit zakone.
Ja, to je res običajno, predvsem v holivudskih filmih. V resnici jih je pa direktor dobil po pički tako, da je pobasal 60 milijonov evrov odpravnine in se upokojil. Res kruta kazen. Kakšne tožbe mogoče še bodo, ampak predpostavljam, da bodo pač počasi izzvenele v praznino vesolja, itak ima firma bogate rezervacije za to že pripravljene. Če bo treba, bo firmo brez dvoma podprla nemška država, verjetno tudi na račun revnih članic EU. Zbudi se no.
Odpravine se lahko podeli v enem popoldnevu ali pa se prej. Procesi ob krsenju zakonov se pa ponavadi malo dlje vlecejo. Tudi ce mozakar sedi doma na 60 milijonih, se lahko komot zgodi da bo slej-ko-prej do konca zivljenja na bolniski z namenom izogibanja zaporu. Pocakajmo pa bomo videli. Za zdaj nic ne kaze da bo Nemcija pretirano milostna do kriminalcev.
Problem je da si je ta mafija lepo zlobirala evropske zakone tako, da za kršitev limitov v cestnih razmerah praktično ni posledic. Prav zato se bodo predvidoma v Evropi takole izmazali ne da bi kej prida resno popravili. Zato se resno bojim da se onemu hinavcu ne bo zgodilo nič. In zato tudi čip tunerji lahko mirne duše še naprej izklapljajo vso eko navlako, ker na tehničnem teh zadev nihče ne meri.
Američane ni treba nič prepričat, VW mora "samo" spravit avte čez testni cikel brez goljugije. Tistih par tisoč s SCR sistemom ne bo problem, za ostalih nekaj 100 tisoč pa ni poceni tehnične rešitve. Za te je odkup najbolj verjeten scenarij.
Tudi pri tistih s SCR sistemom ne bo brez predelave, ker pri njih ta sistem ni bil narejen tako da bi lahko resno delal izven "testnega" režima. Manjka vsaj posoda za adblue primerne velikosti, pa najbrž je bilo še kej drugega poddimenzionirano.
Poraba bo višja dejansko, hkrati bo pa motor manj odziven. Torej odziv na močnejši pritisk na desni pedal bo počasnejši. Max moč bo enaka, vsaj zaenkrat
Saj drugače ne gre - če bi lahko z isto porabo že prej dosegali standarde, zakaj bi potem sploh goljufali?
Poglej moj link zgoraj, krivulja navora in moči je ostala enaka, porabo pa je višja.
"Auf den Stickoxidausstoß hat die modifizierte Software ebenfalls keine messbaren Auswirkungen. Die Test-Amarok kamen auf der Gesamtrunde vorher wie nachher im Schnitt auf 1,5 g NOx pro Kilometer."
Če prav razumem, je poraba višja, emisije NOx pa sploh ne nižje?
Ja, nizke. EURO standard je mišljen za EU test, ki ni niti r od realnih pogojev. Na cesti dizli dajejo ven iz sebe v povprečju od 5x do 10x več (izjema tisti s kakšnim adblue). In to _vse_ znamke. No, ne čisto vse, se najdejo kakšni dizli, ki so blizu specu (recimo EURO 3/4), ampak imajo porabo tam okoli 6-7 (in ne magičnoh 5 ali manj od modernih dizlov).
Težko rečem če je to res nizko, ker ne poznam njihovega načina testiranja in rezultatov drugih podobnih avtov v primerljivih pogojih. Eden od treh avtov (BMW?) na famoznem ameriškem testu, kjer sta dva VW nasedla, se je na cesti vsaj približno držal še hujših ameriških predpisov. Kar se tiče drugih meritev na cesti, je bil razpon precej širši kot 5-10x, ta boljši so se pojavljali tudi pod 2x, vsekakor pod 0.5 g/km http://www.theicct.org/sites/default/fi... 8-9 ni neka ultranizka poraba, no tud avto ni ultramajhen ;)
Raje se pobrigajte kako lastniki uničujejo slovenski cimos recimo in podobne neumnosti, ne pa natolčevanje čez neko firmo ker vam pač ni všeč.
Koga pa še zanima, kako lastniki uničujejo slovenski Cimos recimo in podobne neumnosti, raje se pobrigajte, zakaj v nekaterih odročnih afganistanskih vaseh ni mogoče dobiti vroče čokolade.
Antifašizem je danes poslednje pribežališče ničvredneža, je ideologija ničesar
in neizprosen boj proti neobstoječemu sovražniku - v zameno za državni denar
in neprofitno najemno stanovanje v središču Ljubljane. -- Tomaž Štih, 2021
Tocno tak. To pa zato ker so prejbile nizke zaraz cheatanja zdaj pa so legalno, no razen ene malenkosti-porabe.
Nizke? Po vikipediji je limit NOx pri dizlih v EURO 6 0,08 g/km, v EURO 5 0,18 g/km, v EURO 3 0,5 g/km...
Se danes lahko kupis bencinski motor iz leta 2001, isti motor ima danes euro 6 normo in bo se par let naprodaj, ce ga bo se kdo hotel kupiti. Se pravi da se samo zaradi dizlov ni in ne bo v 20 letih naredilo cisto nic glede izpuhov. Ker ce bi norme za bencince tako zaostrili, da ta motor iz 2001 ne bi sel vec cez, bi usrani dizli samo se bolj usrano izpadli, pa ze tako imajo popuste proti bencinarjem. Se pravi bojo bencinarje 20 let cisto na miru pustili, samo da dizli ne zgledajo tako zelo katastrofalno. Resno,a se nam je v evropi cisto zmesalo? Sej lahko bi tudi rekli, da je ta bencinar iz 2001 pac najvec kar se da naredit, prav, ampak dajte pol v 20 letih naredit tudi dizel vsaj priblizno tako cist, ali pa zaprite tovarno. Dobesedno. Pa ga ne bojo, dizli bojo dobili dodatni popust. Mi bomo pa placevali subvencije za vse zeleno, ker je to strasno pomembno in evropi to veliko pomeni. Naj grejo v 3pm.
Nach dem Update waren Leistung und Fahreindruck bei beiden Fahrzeugen in Teilbereichen sogar leicht verbessert. Bei einem Testwagen stieg die Leistung von 166 auf 169 PS, beim anderen blieb sie mit 165 PS gleich, während sich das maximale Drehmoment um zwei bzw. vier Newtonmeter erhöhte. Diese Abweichungen liegen innerhalb der Messtoleranz. Auch die Elastizitätswerte (Beschleunigung von 60 auf 100 km/h im fünften und sechsten Gang) fielen eher besser aus.
S tako rešitvijo bi jaz bil še najbolj zadovoljen.
Auf den Stickoxidausstoß hat die modifizierte Software ebenfalls keine messbaren Auswirkungen. Die Test-Amarok kamen auf der Gesamtrunde vorher wie nachher im Schnitt auf 1,5 g NOx pro Kilometer.
1,5 g/km je še zmeraj okoli 20x preveč. Če je blo to na pravem testu. Če je blo na cesti, na testu pa zdaj v redu, potem bo pa to za evro birokrate v redu, američani jih bojo pa v rit nasuvali.