» »

Nevarna vožnja policijskih in drugih vozil

Nevarna vožnja policijskih in drugih vozil

1
2
3 4 5

imagodei ::

WarpedGone je izjavil:

Eno tako nesrečo sm zamudu za par minut. Občudoval sm lahko razbitine.
Drugo tako nesrečo nism zamudu, prepreču sm jo, ker sm uspel zapeljat na pločnik in se kamikazi,ki mi je šla naproti s tem umaknit. Na srečo vseh je bil v tistem momentu pločnik prazen.

Nism pa še srečal pijanega voznika, niti vidu nesreče, ki jo je ta povzroču. Ko si ravno vprašal.

Čudno statistiko imaš. Takšnile "konvoji" so sila redka stvar na naši grudi, bistveno bolj redka kot praksa "popijem 3 pire, potem pa se odpeljem domov". Ampak tebi nekako uspe našteti kar dve nezgodi oz. skoraj nezgodi, ki sta se zgodili zaradi vozil s spremstvom, pa prav nobene, ki bi jih povzročili objestni ali pijani vozniki?

Ne da bi dvomil v tvoje besede, verjetno pa lahko tudi sam priznaš, da si precejšen unikum v populaciji?

Podobno kot tvoje, tudi moje osebne anekdote v "večji sliki" ne pomenijo kaj dosti. Pa vseeno: iz glave se lahko spomnim 4 prometnih nesreč, k katerim so pomembno prispevala opojna sredstva in v katerih sem bil na ta ali oni način vpleten. Samo v tistih dveh letih, ko sem delal v Casinoju v Kr. Gori, sem ponoči, ko sem se vračal iz dela, 2x prišel na kraj prometne nesreče med prvimi in nudil pomoč ponesrečencem - k sreči je šlo bolj za tolažilne besede. V obeh primerih so pijani ali kako drugače zadrogirani mulci uspeli prevrniti avto na streho, k sreči izven cestišča in k sreči brez hujših poškodb.

Lahko bi omenil še primer, ko sem v avtu na neki lokalni cesti pripeljal do zastoja, v koloni čakal kakih 10 minut, nato pa obrnil in se do cilja odpeljal po drugi poti. Zvečer pri poročilih sem izvedel, da se je na tistem odseku zgodila prometna nesreča, 1 mrtva oseba, vpleten alkohol.

Ali pa morda tisto, ko sem svojo mati sredi noči peljal zaradi hudih bolečin v križu k dežurnem zdravniku, le-ta pa na terenu. Po povratku se je kratko opravičil, da je žal posredoval pri prometni nesreči in melanholično pripomnil: "Alkohol". No, mogoče to ne šteje, ker se nisem peljal mimo kraja nesreče?

Sem pa še poln zgodb (svojih ali pa od kolegov), ki vključujejo objestnost in/ali opojna sredstva. Od tega, kako je znanka kot sopotnica doživela kratek Zero-G experience, ko je voznik izgubil oblast nad vozilom in z avtom uspel zapeljat v Blejsko jezero. Do tega, kako je moja mati pred 40 leti komaj preživela, ko je alkoholizirani voznik spregledal ovinek in zapeljal direktno v drevo.


Skratka, če bi vzeli malo večji reprezentativni vzorec, bi verjetno v povprečju čisto vsak voznik znal povedati za vsaj en primer prometne nesreče, kjer je bil udeležen alkohol. Z lučjo pa je treba iskat take, ki znajo povedat za prometno nesrečo, ki jo je povzročila nevarna vožnja vozil v spremstvu.

In celo še več, upam si stavit, da je tudi relativno gledano nesreč, ki jih povzročijo vozila v spremstvu, dosti manj, kot pa nesreč v ostalem prometu. Nenazadnje morajo vozila v spremstvu poleg svetlobnih signalov uporabljati tudi sireno, ki jo običajno slišimo še preden zagledamo vozilo. Seveda, če imamo med vožnjo radio prižgan na normalni jakosti.
- Hoc est qui sumus -

shadeX ::

solatko je izjavil:


Vozniki spremstva, pa so iz čisto drugega testa in jih nikakor ne morete primerjat s policisti, reševalci in gasilci. Poleg tega, da so preizkušeni vozniki, morajo bit v zelo dobri psihofizični kondiciji, saj so ob šofiranju, tudi varnostniki.
Obvladajo tudi manevre, ki so običajnim voznikom španska vas.
.


Zelo rad bi slišal še raje pa videl o kakšnih manevrih govoriš in kje te teh manevrov sploh naučijo.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: shadeX ()

Mare2 ::

shadeX je izjavil:

solatko je izjavil:


Vozniki spremstva, pa so iz čisto drugega testa in jih nikakor ne morete primerjat s policisti, reševalci in gasilci. Poleg tega, da so preizkušeni vozniki, morajo bit v zelo dobri psihofizični kondiciji, saj so ob šofiranju, tudi varnostniki.
Obvladajo tudi manevre, ki so običajnim voznikom španska vas.
.


Zelo rad bi slišal še raje pa videl o kakšnih manevrih govoriš in kje te teh manevrov sploh naučijo.


Z ročno obrnit avto. :)
http://bit.ly/Navodilo123 Podpora za N26 Mastercard za Slovenijo

shadeX ::

Na. Bom kar citiral moj včerajšnji post

nesreče v katerih so bila vpletena policijska vozila ( velikokrat kriva ) , pa nisem nikjer zasledil, da bi se o tem pisalo, ker je slo le za materialno škodo.


Odprem novice pa vidim na prvi strani , najnovejša novica.

Policist s službenim avtom sesul fotokopirnico

Mogoče je tale malo pretiraval.

WarpedGone ::

Confirmation bias.
Zbogom in hvala za vse ribe

HotBurek ::

Če že govorite o t.i. varovanju "pomembnih" oseb (kot da za vsakim drevesom stoji terorist); kako z hitro, na ternutke nevarno, vožnjo pripomoreš k večji varnosti?

Po tej logiki je priporočena hitrost za vožnjo mimo šole 200km/h; saj tako manj časa ogrožaš šolarje. 1 sekundo in si mimo. Če se pelješ 40km/h, je bistveno več časa, da pride do nesreče.

Kot že rečeno; naj 1km pred to kolono pošljejo policijski motor, da nasproti vozeči vozniki pravočasno vidijo, "da se nekaj dogaja". In ne "v nepregledni ovinek na polno", pa kar bo bo. Saj imam dve diode.

V luči nedavnih dogodkov; kot da bi znak za meglo postavil v... meglo.
root@debian:/# iptraf-ng
fatal: This program requires a screen size of at least 80 columns by 24 lines
Please resize your window

solatko ::

shadeX - Če bi osebno poznal kakega voznika protokola in bi ti bil par stvari pripravljen pokazat v prostem času, s svojim vozilom, bi si mislil, da gledaš film. Od obračanja vozila, do vožnje po dveh kolesih, polne hitrosti vzvratno,....... razne vrste drsenja,..... skratka manevre z vozilom, ki jih povprečni uporabnik nikoli ne doživi, kaj šele, da bi jih obvladal.

In ne primerjaj današnjih policistov s tistimi iz stare Tacenske šole in voznikov spremstva.

Način in obliko varovanja zahteva varnostna služba obiskovalca in temu se mora gostiteljska država podredit. Spomnite se obiska papeža, Putina,.....

Sicer pa se njihovo vozniško šolanje ne razlikuje dosti, od šolanja kaskaderjev.
Delo krepa človeka

šernk ::

bom malce pretiraval ampak nekateri naše policaje v tej temi primerjate s tem:



in če so policaji precej bližje navadnim voznikom, so vozniki vozil s prednostjo precej bližje tem na zgornjem videu.

sedaj pa pojdimo h definiciji kaj varna vožnja sploh je?

osebno v mokrem peljem za moje pojme varno skozi ovinek 100km/h, čeprav je že n+1 nesreč se zgodilo tam v suhem tudi pri precej nižjih hitrostih. torej kaj je sedaj varna hitrost? 60km/h pri kateri se je nekdo razbil ali 100km/h kjer osebno trdim da ni pogojev da se zabijem?
In general, high velocity doesn't produce harmful injuries.
But what is dangerous is the high acceleration
or deceleration given at a certain time interval.

shadeX ::

solatko je izjavil:

shadeX - Če bi osebno poznal kakega voznika protokola in bi ti bil par stvari pripravljen pokazat v prostem času, s svojim vozilom, bi si mislil, da gledaš film. Od obračanja vozila, do vožnje po dveh kolesih, polne hitrosti vzvratno,....... razne vrste drsenja,..... skratka manevre z vozilom, ki jih povprečni uporabnik nikoli ne doživi, kaj šele, da bi jih obvladal.



Pa recimo da imaš prav. Zakaj bi varnostna služba ki varuje neko osebo morala znati te manevre in kje bi recimo vožnja po dveh kolesih pripomogla k večji varnosti te osebe?

Mare2 ::

shadeX je izjavil:

[ kje bi recimo vožnja po dveh kolesih pripomogla k večji varnosti te osebe?


Tole bi na naših cestah dostikrat prav prišlo. hehe
http://bit.ly/Navodilo123 Podpora za N26 Mastercard za Slovenijo

Miha 333 ::

shadeX je izjavil:

solatko je izjavil:

shadeX - Če bi osebno poznal kakega voznika protokola in bi ti bil par stvari pripravljen pokazat v prostem času, s svojim vozilom, bi si mislil, da gledaš film. Od obračanja vozila, do vožnje po dveh kolesih, polne hitrosti vzvratno,....... razne vrste drsenja,..... skratka manevre z vozilom, ki jih povprečni uporabnik nikoli ne doživi, kaj šele, da bi jih obvladal.



Pa recimo da imaš prav. Zakaj bi varnostna služba ki varuje neko osebo morala znati te manevre in kje bi recimo vožnja po dveh kolesih pripomogla k večji varnosti te osebe?

Verjetno za hitrejši pobeg pred nepridipravi po kakšnih ozkih ulicah polnih ljudi, tako da vozi po dveh kolesih, z eno roko drži volan, v drugi ima pištolo ter je nagnjen skozi okno in obrnjen nazaj, kamor strelja (kaj nič ne gledaš jamesa bonda, mission impossible, ....).

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Miha 333 ()

solatko ::

Znajo in so natrenirani, ni pa nujno, da jim to pride kdaj prav. V tem videu prikaže del sposobnosti voznikov, ki so za povprečne voznike nedoživete stvari. Tudi manever obrata in nadaljevanje vožnje vzvratno, verjetno ne bodo nikoli rabil, vendar je to del teh treningov, teko kot vožnje na odbijaču, razna hitra manevriranja, pri katerih zastane dih naključnemu gledalcu, kaj šele potniku, vendar inštruktorji menijo, da čisto vsak naučen trik, tu pa tam, kdaj pride prav.

Nekateri vozniki iz spremstev, bi se lahko kadarkoli vključili v najatraktivnejše kaskaderske time.

Zato tisto, kar nekateri proglašate v tej temi za nevarno vožnjo vozil spremstva, ni nič, kar te fantje nebi obvladali, če tudi bi izza grmovja skočil otrok, se mu nebi zgodilo nič.
Zato malo manj nakladanja in nasedanja novinarskim "račkam", saj te debili ne vedo, da je voznik bivše ministrice za notranje zadeve, vozilo pri 160 obvladal bolje, kot večina pri 40.

Tudi vsak policist ne more biti voznik Provide, so posebj šolani v tujini, preden dobijo tak avto v roke.

Toliko o raznih "pompoznih" novicah iz naših cest.
Delo krepa človeka

Meizu ::

Ti si res en solatko.

HotBurek ::

...saj te debili ne vedo, da je voznik bivše ministrice za notranje zadeve, vozilo pri 160 obvladal bolje, kot večina pri 40.


Ja sevda. On bi jo 160 v meglo zapeljal. Ker obvlada.
root@debian:/# iptraf-ng
fatal: This program requires a screen size of at least 80 columns by 24 lines
Please resize your window

oemdzi ::

Zato malo manj nakladanja in nasedanja novinarskim "račkam", saj te debili ne vedo, da je voznik bivše ministrice za notranje zadeve, vozilo pri 160 obvladal bolje, kot večina pri 40.


Upoštevaj del svojega nasveta (v odebeljenem) ;)
*Črna grafična kartica z rumeno lučko in varčnim hladilnikom*
Neslišen intel procesor iz lepe modre škatle* 2 enakomerno ploščata rama*
*overclockan napajalnik in varno ohišje z modro lučko* Hofer gamer copate*

šernk ::

Ja sevda. On bi jo 160 v meglo zapeljal. Ker obvlada.

vsekakor...sploh ne morem verjet kako nekateri obračate besede. tak človek ne bo nikoli 160 zapeljal v meglo, razen če imate kak dokaz da se je to že zgodilo?

obvladanje avta pač ne pomeni brezglavo divjanje.
In general, high velocity doesn't produce harmful injuries.
But what is dangerous is the high acceleration
or deceleration given at a certain time interval.

Meizu ::

Torej opravicujete nevarno voznjo sorazmerno z nivojem profesionalnosti. Hja fino. Ko se boste enkrat peljali v mojem potniskem letalu bom na visini 10km vsakih 10 min naredil veliko salto z avionom. Kar bo cisto kul, ker sem hkrati tudi letalski kaskader.

shadeX ::

Najverjetneje bo tvoje potniško letalo razpadlo v zraku če boš kaj takega poskušal, ker ni narejeno za take manevre :)

SeMiNeSanja ::

Če zakon JASNO predpisuje, da vozila iz spremstva NE SMEJO ogrožati drugih udeležencev v prometu, se tu ni kaj prerekati. Profesionalec za volanom ali ne, tu sploh ne igra vloge!

Ampak ker je gospoda nad zakonom, si pač lahko dovoli, kar si Janez Novak ne sme dovoliti, pa če je svetovni prvak v ralleyu ali kakšni drugi motoristični disciplini.

Ponavadi te zadeve nekako gredo skozi, tudi če se sem pa tja nekaj pločevine pomečka. Pod vprašaj se bo takšno prakso postavilo šele takrat, ko bo zaradi tovrstne objestnosti nekdo ob življenje. Če bo to varovana oseba, bodo spremembe takojšne. Če bo pa nastradal Janez Novak pa........ 'kolateralna škoda'?

oemdzi ::

Jaz bi potemtakem fevdalno gospodo dal jezditi s prvim konjenikom, ki je tako super kaskadersko izučen in več kot dovolj varen za vsa ostala kljuseta, ki jih sreča in izrine iz kolovoza... Je po pričevanju nekaterih njegov plemiški vrat s takim jezdecem med največjim galopom celo bolj varen kot, če bi z menoj jezdil na šepajočem oslu, ki ga baje ne znam tako dobro upravljati, kot zna konjenik upravljati pobesnelega tronogega konja med galopom na kotalkah, medtem ko on igra violino in z drugo roko bije mečevalni dvoboj z 10 možmi...
*Črna grafična kartica z rumeno lučko in varčnim hladilnikom*
Neslišen intel procesor iz lepe modre škatle* 2 enakomerno ploščata rama*
*overclockan napajalnik in varno ohišje z modro lučko* Hofer gamer copate*

Meizu ::

shadeX je izjavil:

Najverjetneje bo tvoje potniško letalo razpadlo v zraku če boš kaj takega poskušal, ker ni narejeno za take manevre :)


solatko ::

Vsako dopoldne po slovenskih cestah doživljam nevarnejše situacije, zaradi čisto navadnih voznikov, ki sicer vozijo po predpisih, veljajo celo za varne voznike (ker jih dnevno nekajkrat rešimo drugi), pa nimajo pojma o prometu in dogajanju tako spredaj, zadaj in ob straneh.
Predstavljajo veliko večjo nevarnost, kot vsi vozniki na nujni vožnji in vozniki spremstva skupaj.
Takoj zjutraj, ko prižgem radio, dobim obvestila o zaprtih odsekih ceste, zaradi številnih prometnih nesreč, ki jih ne povzročijo niti dirkači, niti reševalci, niti gasilci, še manj pa vozila spremstva, temveč povprečno nesposobni vozniki, ki ne vedo in se ne zavedajo, da je poleg njih, na cesti še kdo.

Strašne razprave se odvijajo o divjakih, morilcih, vsake toliko časa pa buum novica, o poklicnem vozniku, ki je peljal neverjetnih 160+ km, pa pri tem ni nikogar ogrožal. Takoj pristavite tudi meglo, dobro, da ni snega.

Vedite, da nadpovprečen voznik, kakršni so te nevarni profesionalci, predvidijo več stvari, kot se jim jih vsak dan zgodi, tudi kakšnega morebitnega "normalnega" voznika, ki vozi po AC v nasprotno smer.

Zgaražajte se raje nad pijančki, nesposobneži, zadetki, ki pred vožnjo, najprej enga spohajo, ki so dejansko nevarnost na cesti, tudi takrat, ko so udeleženi kot pešci ali kolesarji.
Je kdo od vas med njimi?
Se nebi čudil, saj po navadi, sposobne najraje kritizirajo in črnijo tisti, ki sami posla ne obvladajo - vožnja vozila pa, če hočete ali ne, spada med najtežja človekova opravila, pri katerem mora biti človek 110% zbran, ves čas in ne samo takrat, ko vzame telefon v roke.
Delo krepa človeka

krneki0001 ::

solatko je izjavil:

shadeX - Če bi osebno poznal kakega voznika protokola in bi ti bil par stvari pripravljen pokazat v prostem času, s svojim vozilom, bi si mislil, da gledaš film. Od obračanja vozila, do vožnje po dveh kolesih, polne hitrosti vzvratno,....... razne vrste drsenja,..... skratka manevre z vozilom, ki jih povprečni uporabnik nikoli ne doživi, kaj šele, da bi jih obvladal.


Ob prvem snegu to počne večina mladcev na parkiriščih, samo ti si to očitno pozabil. :))

Res je, imajo šolanje in del šolanja je tudi vožnja z avtom. Največji del tega šolanja je obračanje avta na več načinov, zato da je "tovor" zaščiten in da strelec nima direktnega pogleda na "tovor".

solatko je izjavil:


Sicer pa se njihovo vozniško šolanje ne razlikuje dosti, od šolanja kaskaderjev.

Ne drži, kaskaderji so čisto nekaj drugega. Tile so pa samo dobri vozniki.

Malajlo ::

oemdzi je izjavil:

Jaz bi potemtakem fevdalno gospodo dal jezditi s prvim konjenikom, ki je tako super kaskadersko izučen in več kot dovolj varen za vsa ostala kljuseta, ki jih sreča in izrine iz kolovoza... Je po pričevanju nekaterih njegov plemiški vrat s takim jezdecem med največjim galopom celo bolj varen kot, če bi z menoj jezdil na šepajočem oslu, ki ga baje ne znam tako dobro upravljati, kot zna konjenik upravljati pobesnelega tronogega konja med galopom na kotalkah, medtem ko on igra violino in z drugo roko bije mečevalni dvoboj z 10 možmi...

Zakon je napisan, se ga jara gospoda kar drži. Pravzaprav se zakona drži oproda. Kdo je torej nad zakonom?

WarpedGone ::

Čudno statistiko imaš.

Ni statistika, ampak osebna evidenca.

verjetno pa lahko tudi sam priznaš, da si precejšen unikum v populaciji?

Ker me je en policaj skoraj čelno zradiral?
Pa en rešilec iz leve s ~100kmh skozi rdečo (njegovo)?
Upam, da sm unikum, se pa bojim da nisem.

Če bo pa nastradal Janez Novak pa........ 'kolateralna škoda'?

Ne. Neprilagojena hitrost. Janezova seveda.

Kdo je torej nad zakonom?

Formalno nihče, neformalno je pa med belim in črnim široko sivo polje.
Zbogom in hvala za vse ribe

šernk ::

Ker me je en policaj skoraj čelno zradiral?
Pa en rešilec iz leve s ~100kmh skozi rdečo (njegovo)?


čakaj malo, mi se pogovarjamo o vozilih s spremstvom in ne o vozilih na nujni vožnji...
In general, high velocity doesn't produce harmful injuries.
But what is dangerous is the high acceleration
or deceleration given at a certain time interval.

solatko ::

nebivedu - Jaz govorim samo o avtomoto kaskaderjih, ki so verjemi super odlični vozniki, morda celo malo boljši, ker so skozi v tem in imajo veliko bolj to v krvi, kot vozniki spremstva.
Sicer pa ne, trening ni toliko različen. Tudi filmski kaskadrji veliko stvari počnejo v normalnem prometu, pa še brez luči so.
Delo krepa človeka

WarpedGone ::

čakaj malo, mi se pogovarjamo o vozilih s spremstvom

oprosti, ker ne ločim med superjunaki.
Zbogom in hvala za vse ribe

krneki0001 ::

šernk je izjavil:

obvladanje avta pač ne pomeni brezglavo divjanje.


To je tudi največja razlika med kaskaderjem in varnostniki v teh avtomobilih.

Thuban ::

solatko je izjavil:

Sicer pa ne, trening ni toliko različen. Tudi filmski kaskadrji veliko stvari počnejo v normalnem prometu, pa še brez luči so.


in ti kaskaderji, naj bodo to filmski ali kaskaderski vozniki spremstvenih vozil se ne zavedajo da vozijo med povsem navadnimi ljudmi. Zato bi morali voziti s primerno hitrostjo ne pa divjati po sredini ceste skozi ovinek ker prevažajo hrvaško jaro gospodo.

razumem da morajo voziti po sredini da "zavarujejo paket" ampak paketa pač ne zavaruješ s tem da divjaš in sekaš ovinke. Takšno obnašanje bi prisodil samo vozniku "velepičke" iz nmk.

Lahko bi recimo vozili tako kot morajo, po sredini ceste s primerno hitrostjo in zvočnim signalom skozi ovinek. Potem nevarnosti ne bi bilo. Ampak potem se jara gospoda ne bi počutila dovolj vzvišeno verjetno zaradu hrupa in počasnosti.
I'm sorry, Dave. I'm afraid I can't do that.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Thuban ()

krneki0001 ::

solatko je izjavil:

nebivedu - Jaz govorim samo o avtomoto kaskaderjih, ki so verjemi super odlični vozniki, morda celo malo boljši, ker so skozi v tem in imajo veliko bolj to v krvi, kot vozniki spremstva.
Sicer pa ne, trening ni toliko različen. Tudi filmski kaskadrji veliko stvari počnejo v normalnem prometu, pa še brez luči so.


Ne, kaskaderji niso bili nikoli odlični vozniki. Kaskaderji sproščajo adrenalin z divjanjem, ni to primer varne in dobre vožnje. In to delajo ponavadi sami na praznih cestah, skakalnicah,.... In to ni nikoli dober voznik, je divjak, ki mu je uspelo preživet in ostal je cel (večina je namreč invalidov).

Spremstvo v avtomobilih pa so vsi odlični vozniki, predvidljivi in obvladajo avto, ki ga vozijo, da ne povzročijo nesreče.

Thuban ::

solatko je izjavil:

Jaz govorim samo o avtomoto kaskaderjih, ki so verjemi super odlični vozniki


tako kot ti ki se vsedeš v buggija in daš toliko gasa da ti gredo kolesa v prazno in se ti zdi fletno?

ne, ti ne verjamem.
I'm sorry, Dave. I'm afraid I can't do that.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Thuban ()

scipascapa ::

tule pa res ni bilo take panike no.

solatko: premalo kontrol je + uvesti preverjanje na 5/10 let.

BRBR ::

Neki pamentnjaki, na posnetku iz prvega posta niso opazili, da se v trenutku srečanja z policajem = govedom za volanom, voznik ni imel kam umaknit, ker je tam, desno, varovalna ograja.
Čestitke takim razmišljanjem, gotovo se tudi gromkoglasno oglasite v podporo policajem, ko objavijo, da so mamini sinkoti dobili predebelo narezan kruh in da so morali zraven popiti 1,5 l vode.

gvido ::

Toliko dezinformacij lahko najdeš samo na forumih...
Recimo: dzinks63 je napisal
Dovolj trolanja, pravila so jasna in znana vsakomur kdor ima vozniški izpit in tu ni debate, tole je že bilo linkano, pa še vedno nekaterim ne potegne
in nato citiral stari zakon. Zeleno-rdeče luči za konec vozil s spremstvom v ZPrCP ni. Hecno, da ta "malenkost" na posnetku ni zmotila katero izmed starih šoferskih đomb, ki vozijo po zakonu iz leta 1950. Zadnji v spremstvu je imel modro-rdečo luč. Solatko bi se na robu cestišča kar načakal...
Je pa v ZPrCP ostal četrti odstavek 101. člena:
(4) Voznikom vozil s prednostjo, vozil za spremstvo in vozil v spremstvu ni treba upoštevati prometnih pravil in prometne signalizacije, vendar morajo voziti na tak način in s takšno hitrostjo, da ves čas obvladujejo vozilo in da ne ogrožajo drugih udeležencev cestnega prometa ali njihovega premoženja.

Le upošteva se ga bolj malo.
Nadalje, 102. člen ZPrCP govori o formalnih pogojih, ki jih mora izpolnjevati voznik za vožnjo vozil s prednostjo in vozil za spremstvo. Nič ne omenja super-junakov.
Verjamem, da so vozniki vozil za spremstvo pri vožnji skoncentrirani na 100 % in bi se umaknili na svoj pas v primeru, ko se nasproti vozeči ne bi uspel umakniti na skrajni desni rob. Njihova vožnja je drzna, iz posnetka je razvidno da ogrožajo ostale udeležence. Vprašanje pa je ali so res toliko boljši vozniki kot so drzni. Verjetnost je ku***. Drži zame, če se peljem 70 namesto 50 km/h, če spijem kozarček preveč in za profiča iz posnetka, ker vozi pol metra čez sredinsko črto.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: gvido ()

Bellzmet ::

Tako je. V posnetku vozila ogrožajo druge udeležence v prometu in njihovo dejanje je nevarno. NE smejo voziti po pol nasprotnega pasu v nepregledni ovinek. Očitna kršitev pooblastil.

Pa tisti SUV vmes. Se prav vidi nedoraslo osebo za volanom (ki mu "dovoljenje" takoj stopi v glavo), češ "bejži ali pa te izrinem s ceste!!!!"

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Bellzmet ()

dzinks63 ::

No pa dajmo posodobiti to zadevo:

Z A K O N
O PRAVILIH CESTNEGA PROMETA (ZPrCP)
Št. 003-02-11/2010-16
Ljubljana, dne 28. decembra 2010

101. člen

(posebni svetlobni znaki vozil s prednostjo in vozil za spremstvo)

2. Na vozilu za spremstvo:

– posebni opozorilni svetilki, od katerih ena oddaja svetlobo modre barve in druga svetlobo rdeče barve (v nadaljnjem besedilu: rdeča in modra svetilka);

– zvočni znak spreminjajoče se frekvence (sirena).

Modra oziroma rdeča in modra svetilka se uporabljata skupaj s sireno. Na vozilih s prednostjo ali vozilih za spremstvo se lahko uporablja tudi svetlobni znak z dolgima žarometoma, ki enakomerno izmenično utripata, vendar le podnevi.

4. rdeča in modra svetilka: vozniki morajo takoj ustaviti vozila, drugi udeleženci cestnega prometa se morajo takoj umakniti z vozišča, in dati vozilu, ki daje tak znak, in vozilu oziroma vozilom, ki ga spremlja, prosto pot. Vozniki morajo ustaviti vozila ob robu ali zunaj vozišča. Vožnjo smejo nadaljevati šele, ko odpelje mimo vozilo, vozili oziroma vsa vozila v koloni, vključno z zaključnim vozilom, ki daje znake z rdečo in modro svetilko.

(4) Voznikom vozil s prednostjo, vozil za spremstvo in vozil v spremstvu ni treba upoštevati prometnih pravil in prometne signalizacije, vendar morajo voziti na tak način in s takšno hitrostjo, da ves čas obvladujejo vozilo in da ne ogrožajo drugih udeležencev cestnega prometa ali njihovega premoženja.

(5) Prepovedano se je priključiti vozilu s prednostjo, vozilu za spremstvo ali vozilu v spremstvu ali jih prehiteti.

(6) Vozilo s prednostjo ali vozilo za spremstvo sme med vožnjo izjemoma uporabljati tudi samo posebne svetlobne znake brez sirene, kadar je ob zadostni vidnosti tega vozila zagotovljena varnost udeležencev cestnega prometa, vozilo s prednostjo pa tudi, kadar s temi znaki opozarja na nesrečo, zgostitev prometa ali druge okoliščine, ki predstavljajo nevarnost za udeležence cestnega prometa.

(7) Naprave za dajanje posebnih svetlobnih in zvočnih znakov iz tega člena smejo biti nameščene samo na vozilih, na katerih jih je dovoljeno uporabljati.


Veliko spremembe ni, zeleno rdeče kombinacije za konec spremstva ni več, še vedno pa veljajo vsa pravila od prej,

Vozila s spremstvom so posebna kategorija in lahko vozijo pol metra čez črto, tudi več, če je dovolj prostora, za njih ne veljajo običajna pravila v cestnem prometu, v spornem posnetku je vse ok, nikomur niso poškodovali vozila ali celo voznika in potnikov v njih. Pravila so jasna, umakniti se jim moraš s poti, seveda bodo pazili toliko, da se imaš kam umakniti in da se brez kontakta peljejo mimo tebe, to je njihovo poklicno delo.

Bellzmet ::

"vendar morajo voziti na tak način in s takšno hitrostjo, da ves čas obvladujejo vozilo in da ne ogrožajo drugih udeležencev cestnega prometa ali njihovega premoženja."

Tukaj je vozilo iz spremstva ogrožalo vozilo na nasprotnem voznem pasu. Se pravi je kršil 101. člen.

Kje v zakonu piše, da lahko "vozijo pol metra čez črto" in pri tem ni pomembno, če ogoržajo druga vozila. Predpisi ne veljajo, to je res, AMPAK ob predpostavki, da ne ogrožajo drugih. Tukaj so ogrožali druge. Čez polno črto v ovinek!?

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Bellzmet ()

Smurf ::

Bellzmet je izjavil:

"vendar morajo voziti na tak način in s takšno hitrostjo, da ves čas obvladujejo vozilo in da ne ogrožajo drugih udeležencev cestnega prometa ali njihovega premoženja."

Tukaj je vozilo iz spremstva ogrožal vozilo na nasprotnem voznem pasu. Se pravi je kršil 101. člen.

Po tej logiki resilec nikoli ne sme iti skozi rdeco.

Seveda pa v resnici lahko gre, ce oceni, da s tem nobenega ne ogroza. Podobna velja pri voznji cez crto.

Bellzmet ::

Se strinjam. Ampak iz posnetka je jasno vidno, da je ogrožal nasproti vozeče vozilo.

dzinks63 ::

Nič ga ni ogrožal, ogrožanje je zelo širok pojem, toda ti vozniki so profesionalci, ne bodo se kar tako zaleteli vate. In tisto pol metra čez črto je standard, na ta način počistijo cestišče pred avtomobilom katerega spremljajo, da ne bi slučajno prišlo do kontakta z njim.

SeMiNeSanja ::

On se bo že peljal mimo 'brez kontakta' - kaj pa kakšna 80-letna bakica, ki ji bo skoraj srce zastalo, panično odreagirala in z vozilom pristala nevemkje?

Kaj bi bilo, če bi v tem momentu bil v igri še kolesar, katerega bi vozilo ravno na tem mestu po svojem pasu prehitevalo? Ne mi reči, da bi voznik iz spremstva to videl okoli ovinka in se pravočasno umaknil na svojo polovico cestišča. Nastradal bi kolesar, tista karavana pa se niti ustavila nebi. Potem pa na koncu nebi bilo niti govora o pobegu s kraja nesreče.

Če se Janeza Novaka zaloti, ko vozi na tak način, se ne bo rešil kazni zaradi 'ogrožanja drugih udeležencev'. Tudi za hip ne bo nihče podvomil, da se je šlo za ogrožanje in objestnost. Pri teh 'gospodih' pa to kar na enkrat ni ogrožanje? Samo zato, ker še nihče zaradi takšne vožnje ni izgubil življenja? Se mora to res zgoditi, da bo vsakomur jasno, da JE tudi to ogrožanje drugih udeležencev?

gvido ::

dzinks63, praviš da ni velike spremembe? Zakon se je začel uporabljati 1. julija 2011. Torej se uporablja skoraj 5 let. Predvidevam da imaš vozniško dovoljenje. Kako si v tem času ravnal ob srečanju z vozili za spremstvo? Si stal ob cesti in čakal na vozilo z zeleno-modro lučjo? Mah pozabi, nočem iti ad hominem.

Bom poskusil moje stališče do situacije obrazložiti z drugega zornega kota.
Tretji odstavek 4. člena istega zakona pravi:
(3) Udeleženec cestnega prometa sme pričakovati, da bodo vsi udeleženci cestnega prometa in tisti, ki so dolžni skrbeti za ceste in prometno ureditev na cestah, ravnali v skladu s predpisi o pravilih cestnega prometa, voznikih, motornih vozilih ter s predpisi o cestah.

V nepreglednem ovinku moram voziti s prilagojeno hitrostjo in obvladovati svoje vozilo do te mere, da kadarkoli ustavim do ovire na cesti. Nisem pa dolžan pričakovati kamikaze na svojem voznem pasu, pa magari ta imela dva promila v krvi ali pa modro-rdečo luč v plehu! Zakon voznikom vozil s prednostjo, vozil za spremstvo in vozil v spremstvu dovoljuje neupoštevanje (torej kršenje, če se grobo izrazim) prometnih pravil, vendar pri tem ne smejo ogrožati drugih udeležencev v prometu ali njihovega premoženja. Zakon je do njih zelo strog, če so s kršenjem pravil povzročili nesrečo, bo krivda na njihovi strani. Videno večkrat pri vozilih s prednostjo - reševalnih, policijskih in gasilskih vozilih (ki jih zakon meče v isto kategorijo kot vozila za spremstvo).

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: gvido ()

Bellzmet ::

@dzinks63: seveda ga je ogrožal. Heh profesionalci ja, zame je tale avto vozil neodgovorni kamikaze. Tudi v F1 so nesreče.

shadeX ::

Ko berem komentarje dzinksa, se mi zdi kot da je on eden izmed teh "profesionalnih" voznikov. Brez zamere, ampak ti ne potegne. Si eden izmed tistih, ki se STRIKTNO držijo zakona, ni važno kaj notri piše.

Če piše da je okej, da se z avtom zapelješ v reko in tam ostaneš, boš to tudi naredil. Pa saj to vendar piše v zakonu.

Đizs krajst.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: shadeX ()

Smurf ::

SeMiNeSanja je izjavil:

On se bo že peljal mimo 'brez kontakta' - kaj pa kakšna 80-letna bakica, ki ji bo skoraj srce zastalo, panično odreagirala in z vozilom pristala nevemkje?

Taka 80-letna babica potem ni primerna za na cesto.

SeMiNeSanja ::

Smurf je izjavil:

SeMiNeSanja je izjavil:

On se bo že peljal mimo 'brez kontakta' - kaj pa kakšna 80-letna bakica, ki ji bo skoraj srce zastalo, panično odreagirala in z vozilom pristala nevemkje?

Taka 80-letna babica potem ni primerna za na cesto.

Ravno tako ne, kot objestnež, ki ji v nepreglednem ovinku nasproti pripelje po njeni strani cestišča!

sandmodnigga ::

mailer je izjavil:

Če bi znal štet bi videl, da so črto prevozila 4 vozila, od teh dva kar za 3 oz 4 širine gume. Če je to zate ok upam, da se kdaj usedeš na motor pa potem pametuj kaj je in kaj ni po protokolu, če seveda ne boš ostal v odličnem primeru tetraplegik. To je navadno preseravanje s trani "organov", ki nam grejo ob takih primerih na organe.

Do elaborate.
3 do 4 širine gum je lahko razdalja od nekaj par decimetrov do nekaj metrov.

To je tudi namen. Večje preseravanje, več pozornosti dobijo. Več pozornosti dobijo, prej se bodo vozniki umaknili.
Sam kurac, ko se pa vozniki novih BMW in AUDI terencev nočejo umaknit, mi z jajčkami pa se moramo s tremi gumami po makedamu vozit.

TL;DR Mal zmanjšat svoj ego v novem avtomobilčku in se umaknit.

sandmodnigga ::

SeMiNeSanja je izjavil:

Smurf je izjavil:

SeMiNeSanja je izjavil:

On se bo že peljal mimo 'brez kontakta' - kaj pa kakšna 80-letna bakica, ki ji bo skoraj srce zastalo, panično odreagirala in z vozilom pristala nevemkje?

Taka 80-letna babica potem ni primerna za na cesto.

Ravno tako ne, kot objestnež, ki ji v nepreglednem ovinku nasproti pripelje po njeni strani cestišča!

Sori, nisi pristojen o odločanju tega.

solatko ::

nebivedu - Dokler nisi dober voznik in ne obvladaš vozila, nisi primeren za kaskaderja. Če misliš da kaskaderstvo pomeni samo razbijanje vozil, se pa motiš. Predvsem je potrebno pri tem poslu ostat sorazmerno nepoškodovan.


Sicer pa naj nekdo najde v slovenski kroniki kakšno nesrečo, ki so jo povzročili vozniki spremstva.
Večino nesreč povzročijo vozniki, ki mislijo, da ta posel obvladajo, da jih ni še več, pa se morajo zahvalit takim, ki jih ob njihovih nemogočih napakah, rešujejo, vsak dan.
Na srečo na vsake 3 slabe voznike pride 1 dober in ta reši vsaj nesrečo na dan, če ne še več.
Delo krepa človeka
1
2
3 4 5


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Umikanje vozilom na nujni vožnji (strani: 1 2 3 4 )

Oddelek: Na cesti
17723563 (5486) Mare2
»

Zakaj (spet) napačna razvrstitev ob zastojih? (strani: 1 2 )

Oddelek: Na cesti
598652 (5847) msjr
»

Nujna vožnja reševalnega vozila

Oddelek: Loža
182650 (1758) bluefish
»

Opravki s policijo (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Loža
10717189 (13043) Keyser Soze
»

prednost politikov pred ponesrečenci

Oddelek: Problemi človeštva
313004 (2088) Utk

Več podobnih tem