Forum » Na cesti » Nesreča na primorski avtocesti
Nesreča na primorski avtocesti
matijadmin ::
Veliko se vas sprašuje kako hitro se voziti po avtocesti v megli, severno od nas imajo kot neke polkroge ob vozišču in se po teh ravnaš, sem precej razmišljal o tem in mi je nekako najbolj enostaven izračun, koliko metrov ceste vidiš pred sabo, toliko km/h bi naj še bila največja dovoljena hitrost, torej za 100m vidljivosti, 100km/h ali 50m vidljivosti, 50km/h, mislim da je tole dober približek in če bi se vsi tako vozili, umrlih ne bi preštevali.
Brez nekega sistema vizualne reference in dobre informiranosti, predvsem pa ozaveščenosti voznikov, je vse brez veze. V zdajšnjih razmerah je enako tvegano voziti 50 km/h kot tistih 120+/-10 km/h.
Bi pa z našo vozniško kulturo najbrž potrebovali še kaj konkretnejšega od vizualnih referenc ... Npr. semaforje na avtocesti na vsakih 10 m in tirnice med smernima voziščema, da v primeru nezgode vlak s plugom lahko pride do ponesrečenih.
Vrnite nam techno!
AC_DC ::
v 1 sekundi pri 100 kmh v 1 sekundi prevoziš 20 metrov
Narobe, 27.77 (100/3.6) m jih (38.5% več).
energetik je zgoraj vzel kt 0.7 ter v 2 in 3 stolpcu dobil polno zavorno pot (čas ustavljanja = reakcijski čas + čas zaviranja) v metrih in sekundah.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: AC_DC ()
Thuban ::
v 1 sekundi pri 100 kmh v 1 sekundi prevoziš 20 metrov
Narobe, 27.77 (100/3.6) m jih (38.5% več).
energetik je zgoraj vzel kt 0.7 ter v 2 in 3 stolpcu dobil polno zavorno pot v metrih in sekundah.
tudi prav, sem izračunal na uč med pisanjem.
30 metrov, 50 metrov zaviraš, torej rabiš 3 sekunde varnostne razdalje da se zaustaviš pred stoječo oviro. povsem dovolj natačno je torej šteti 3 sekunde, se ni treba delati pametnega.
I'm sorry, Dave. I'm afraid I can't do that.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Thuban ()
energetik ::
v 1 sekundi pri 100 kmh v 1 sekundi prevoziš 20 metrov. Zaustavljal se boš potem ko na mrtvo pritisneš pedalo za gas nadaljnih 50 metrov. Torej, da se ustaviš pred STOJEČO oviro moraš imeti 4 sekunde varnosnne razdalje pri hitrosti 100 kmh. Da se zaustaviš pred zaustavljajočim vozilom pa 2 sekundi.Ne vem, kaj hočeš povedat, poleg tega maš narobe. V 1s prevoziš 28m, nato zaviraš pri 0,7G še 56m (4s), skupaj 84m oz. 5s. In to je čisto druga varnostna razdalja kot je pri običajni vidljivosti, tukaj gre za pričakovanje stoječe ovire.
ne razumem kako da tega ne razumeš.
ne rabiš čisto nič vleči kalkulator ven iz žepa. Lahko samo šteješ sekunde medtem ko voziš.
No, na koncu govoriva o približno isti stvari samo da si moral ti pokazati kako fino znaš izračunati natančno pot zaviranja, ki je povsem nepomembna.
Ne vem kaj se tako zapenjaš v izračun, kjer sem kristalno jasno napisal, kaj je upoštevano. Izračunal sem samo zato, da se ne ugiba kakšne so te razdalje oz. časi.
Thuban ::
pa ti pravim, ni važno koliko metrov je :D
važno je da v 1 sekundi pri 100 kmh prevoziš x metrov. v 2 sekundah prevoziš xy metrov. Da se zaustaviš do STOJEČE OVIRE potrebuješ na suhi cesti varnostno razdaljo 3 sekunde pri trenutni hitrosti ki jo voziš.
ni treba računat, to ti pravim :) samo šteješ ko voziš od najdaljše razdalje ki jo še vidiš 3 sekunde in vidiš točno kako dolgo varnostno razdaljo rabiš da boš varno zaustavil :) ne rabiš čisto ama faking ništa kalkulatorja vlečt iz žepa.
Če pa voziš za nekom pa sta 2 sekundi dovolj.
V primeru mokre ceste moraš varnostno pomnožiti nekako x1.5, v primeru snega pa krat 3 in boš varen.
važno je da v 1 sekundi pri 100 kmh prevoziš x metrov. v 2 sekundah prevoziš xy metrov. Da se zaustaviš do STOJEČE OVIRE potrebuješ na suhi cesti varnostno razdaljo 3 sekunde pri trenutni hitrosti ki jo voziš.
ni treba računat, to ti pravim :) samo šteješ ko voziš od najdaljše razdalje ki jo še vidiš 3 sekunde in vidiš točno kako dolgo varnostno razdaljo rabiš da boš varno zaustavil :) ne rabiš čisto ama faking ništa kalkulatorja vlečt iz žepa.
Če pa voziš za nekom pa sta 2 sekundi dovolj.
V primeru mokre ceste moraš varnostno pomnožiti nekako x1.5, v primeru snega pa krat 3 in boš varen.
I'm sorry, Dave. I'm afraid I can't do that.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Thuban ()
perci ::
Sej je kul, da tko fino računate, ampak a gremo vseeno lahko nazaj na flamewar med kreteni, ki v megli zmanjšajo hitrost in kreteni, ki še bolj pohodijo plin? Tole je ideološka tema, ne fizikalna.
energetik ::
O madonca no, varnostna razdalja za stoječo oviro je odvisna od hitrosti za razliko od varnostne pri vožnji za premikajočo kolono, kjer pričakuješ še njihovo zavorno pot.
Thuban ::
ne, pričakujem da objekt stoji.
in tega tisti v soboto niso pričakovali.
Neki fensi izračuni me ne zanimajo v tej debati. Zanima me samo zakaj niso bili sposobni voziti dovolj počasi, z dovoljšno varnostno razdaljo da bi se varno zaustavili.
in tega tisti v soboto niso pričakovali.
Neki fensi izračuni me ne zanimajo v tej debati. Zanima me samo zakaj niso bili sposobni voziti dovolj počasi, z dovoljšno varnostno razdaljo da bi se varno zaustavili.
I'm sorry, Dave. I'm afraid I can't do that.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Thuban ()
energetik ::
ni treba računat, to ti pravim :) samo šteješ ko voziš od najdaljše razdalje ki jo še vidiš 3 sekunde in vidiš točno kako dolgo varnostno razdaljo rabiš da boš varno zaustavil :) ne rabiš čisto ama faking ništa kalkulatorja vlečt iz žepa.Ne. Če boš šel v meglo s 100km/h in pred seboj videl le 3s čistine, se boš gladko zakantal v stoječo kolono.
Če pa voziš za nekom pa sta 2 sekundi dovolj.
Thuban ::
Sem opazil tudi nek fenomen v gosti megli.... ko je neverjetno megleno mi začnejo ljudje voziti zelo blizu riti. Nemara zato, da vidijo kje sem in tako vozijo bolj sproščeno?
daj nehaj trolat, me ne zanima. NI debata o tem tu.
In ja, fizikalno so 3 sekunde dovolj. 3 sekunde pri 100 kmh je 30 metrov. 1 sekunda reakcijskega časa je 30 metrov prevoženih in 50 metrov se boš zaustavljal. torej se boš zaustavil 10 metrov pred oviro. Če cesta ni mokra. Če je mokra pa vzameš še sekundo ali dve rezerve.
drops mic.
ni treba računat, to ti pravim :) samo šteješ ko voziš od najdaljše razdalje ki jo še vidiš 3 sekunde in vidiš točno kako dolgo varnostno razdaljo rabiš da boš varno zaustavil :) ne rabiš čisto ama faking ništa kalkulatorja vlečt iz žepa.Ne. Če boš šel v meglo s 100km/h in pred seboj videl le 3s čistine, se boš gladko zakantal v stoječo kolono.
Če pa voziš za nekom pa sta 2 sekundi dovolj.
daj nehaj trolat, me ne zanima. NI debata o tem tu.
In ja, fizikalno so 3 sekunde dovolj. 3 sekunde pri 100 kmh je 30 metrov. 1 sekunda reakcijskega časa je 30 metrov prevoženih in 50 metrov se boš zaustavljal. torej se boš zaustavil 10 metrov pred oviro. Če cesta ni mokra. Če je mokra pa vzameš še sekundo ali dve rezerve.
drops mic.
I'm sorry, Dave. I'm afraid I can't do that.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Thuban ()
Mare2 ::
ne, pričakujem da objekt stoji.
in tega tisti v soboto niso pričakovali.
Niso pričakovali ničesar. Samo meglo. Na žalost. :)
http://bit.ly/Navodilo123 Podpora za N26 Mastercard za Slovenijo
perci ::
V resnici je bil problem te nesreče predvsem tovornjak, kateremu vozniku je bilo vseeno za vse ali pa je spal. Verjetno slednje.
AC_DC ::
In ja, fizikalno so 3 sekunde dovolj. 3 sekunde pri 100 kmh je 30 metrov. 1 sekunda reakcijskega časa je 30 metrov prevoženih in 50 metrov se boš zaustavljal. torej se boš zaustavil 10 metrov pred oviro. Če cesta ni mokra. Če je mokra pa vzameš še sekundo ali dve rezerve.
Niso https://slo-tech.com/forum/t665340/p505... , pri 100 kmh potrebuješ i idealnih pogojih 5 sekund.
Mehmed ::
Men je fascinantno kok se folk bori za vsako sekundo pa vsak meter.
Na poti, ki je verjetno dolga nekaj deset km.
Cudno da ni nihce se vracunal odstopanja stevca od realne hitrosti, da loh stisne se kak km vec.
To je problem pri nas. Ne infrastruktura. Ne table. Ne obvescanje. Ne vreme. Enostavno smo nastavljeni, da vozimo z maksimumom. Dej mi cifro, ki me bo ubila, pa odstej en meter. To bo moj nacin voznje.
Ze to, da folk okleva spustit gas v situaciji kjer je to edina normalna stvar, ker jih upraviceno skrbi fasat nekoga od zadaj dost pove.
Na poti, ki je verjetno dolga nekaj deset km.
Cudno da ni nihce se vracunal odstopanja stevca od realne hitrosti, da loh stisne se kak km vec.
To je problem pri nas. Ne infrastruktura. Ne table. Ne obvescanje. Ne vreme. Enostavno smo nastavljeni, da vozimo z maksimumom. Dej mi cifro, ki me bo ubila, pa odstej en meter. To bo moj nacin voznje.
Ze to, da folk okleva spustit gas v situaciji kjer je to edina normalna stvar, ker jih upraviceno skrbi fasat nekoga od zadaj dost pove.
Napajalc ::
Glede na to da je nesreč manj kot prehitrih voznikov, je 70-80kmh optimalna hitrost za preživet v taki situaciji, reskiraš da je nesreča nekje in se "varno" zabiješ zaradi rahlo prevelike hitrosti, in imaš nekoliko blažji sunek odzadaj če nekdo prileti z 130 kmh oz mu daš možnost da se izogne ker je razlika ~50 kmh, voznikom z 50kmh se komot izogneš ker je samo 20-30 kmh razlike.
011011100111010101100010
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Napajalc ()
AC_DC ::
Saj tovornjakarji niso drveli 180 kmh, vendar so kljub temu prispevali glavni delež škode.
Masa (gibalna količina in kinetična energija) delata svoje.
Masa (gibalna količina in kinetična energija) delata svoje.
Thuban ::
Saj tovornjakarji niso drveli 180 kmh, vendar so kljub temu prispevali glavni delež škode.
Masa (gibalna količina in kinetična energija) delata svoje.
tip je baje rekel da je vozil 20 ton železa in se ni mogel pravočasno ustaviti.....da pa bi na to mislil ko je vozil pa ni šans.
Men je fascinantno kok se folk bori za vsako sekundo pa vsak meter.
Na poti, ki je verjetno dolga nekaj deset km.
gre za poenostavitev pri vožnji. Če boš pretiraval z varnostno razdaljo nisi naredil nič ker se ti bo vsakih 100 metrov nekdo vrinil pred tebe. Moraš imeti toliko kolikor je potrebno in nič več.
V resnici je bil problem te nesreče predvsem tovornjak, kateremu vozniku je bilo vseeno za vse ali pa je spal. Verjetno slednje.
ali pa je plesal v tovornjaku.
I'm sorry, Dave. I'm afraid I can't do that.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Thuban ()
perci ::
Ali lahko v tej temi povem dejstva o povzročiteljih te nesreče ali bom zaradi tega označen za nacista?
Aston_11 ::
Če boš pretiraval z varnostno razdaljo nisi naredil nič ker se ti bo vsakih 100 metrov nekdo vrinil pred tebe. Moraš imeti toliko kolikor je potrebno in nič več.Jaz to rešujem tako, da jo v takem primeru pač prilagodim, vendar glede na to, da vozim dokaj počasi, v glavnem na voznem pasu, jih je malo takih, da bi se vrinili in nato zdržali moj tempo. Večinoma laufa dalje, jaz pa imam vedno dovolj prostora spredaj in začuda tudi zadaj (tudi ne zdržijo tempa).
Ali lahko v tej temi povem dejstva o povzročiteljih te nesreče ali bom zaradi tega označen za nacista?Dejstva so zaželjena.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Aston_11 ()
Thuban ::
Ali lahko v tej temi povem dejstva o povzročiteljih te nesreče ali bom zaradi tega označen za nacista?
pomojem si boš glede na ta forum moral dodeliti oznako persona rudis? :D
ps.: lahko poveš, te ne bom zatožil.
I'm sorry, Dave. I'm afraid I can't do that.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Thuban ()
perci ::
No, sicer je vir 24 ur, tko da je verjetnost točnosti podatkov minimalna...ampak. No, poglejte si prispevek.
Thuban ::
No, sicer je vir 24 ur, tko da je verjetnost točnosti podatkov minimalna...ampak. No, poglejte si prispevek.
lahko prosimo za link? na 24ur je dosti člankov na temo sobotne nesreče
I'm sorry, Dave. I'm afraid I can't do that.
matijadmin ::
Sej je kul, da tko fino računate, ampak a gremo vseeno lahko nazaj na flamewar med kreteni, ki v megli zmanjšajo hitrost in kreteni, ki še bolj pohodijo plin? Tole je ideološka tema, ne fizikalna.
Hja, edino logično bi bilo postaviti še bolj z drakonskimi kaznimi forsirana pravila, da se hitrost zmanjša vidljivosti primerno. V sedanjih razmerah pa je hitrost zmanjšati logično le neumnost. Aja, pa radarski sistem z beleženjem bi potrebovali za naknadno ugotavljanje krivde.
Vrnite nam techno!
perci ::
No, sicer je vir 24 ur, tko da je verjetnost točnosti podatkov minimalna...ampak. No, poglejte si prispevek.
lahko prosimo za link? na 24ur je dosti člankov na temo sobotne nesreče
Poglej prispevek iz 24 ur, kjer je komentar animacije
Torej, ta desni video.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: perci ()
Thuban ::
No, sicer je vir 24 ur, tko da je verjetnost točnosti podatkov minimalna...ampak. No, poglejte si prispevek.
lahko prosimo za link? na 24ur je dosti člankov na temo sobotne nesreče
Poglej prispevek iz 24 ur, kjer je komentar animacije
Torej, ta desni video.
Bosanski voznik kombija se zaletel v romunskega voznika šleperja (se mi zdi da sem to prebral v enem drugem članku). V enega od kasnejših 2 tovornjakov se je zabil romunski voznik.
Nato pa pride romunski voznik tovornjaka ki zmečka vse pred sabo.
I'm sorry, Dave. I'm afraid I can't do that.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Thuban ()
Thuban ::
Zdej pa počak, da pride jype nazaj v temo in bomo vsi leteli v fojbe.
raje grem, je že Energetik jezen name verjetno. :P
I'm sorry, Dave. I'm afraid I can't do that.
SimplyMiha ::
Naj pomagam pri tem uroku priklicavanja!
Kaj tem Romunom ni nihče podelil letakov s prometnimi predpisi?
Kaj tem Romunom ni nihče podelil letakov s prometnimi predpisi?
Mehmed ::
Če boš pretiraval z varnostno razdaljo nisi naredil nič ker se ti bo vsakih 100 metrov nekdo vrinil pred tebe. Moraš imeti toliko kolikor je potrebno in nič več
Neki takega kot sem prej rekel.
Meter vec od minimalno sprejemljivega velja za vse ocitno.
Karkoli vec je ze kontraproduktivno, ce ne kar nevarno zate.
To je nasa mentaliteta na cesti. Ce skusas vozit varno s tem ogrozas druge. Ker nihce ni pripravljen na to.
energetik ::
tip je baje rekel da je vozil 20 ton železa in se ni mogel pravočasno ustaviti.....da pa bi na to mislil ko je vozil pa ni šans.Tovornjaki na naših cesta ne morejo ustaviti zarad:
- totalno zanič letnih nalitih in zlizanih gum
- nevdzrževanih zavor
- ker je varnostna razdalja za njih 3metre pri 100km/h
- ker med vožnjo gledajo film na laptopu.
20ton železa nima veze tukaj, razen potem pri posledicah trka. Takole ustavi vzdrževan tovornjak z normalnim šofejem:
Thuban ::
tip je baje rekel da je vozil 20 ton železa in se ni mogel pravočasno ustaviti.....da pa bi na to mislil ko je vozil pa ni šans.Tovornjaki na naših cesta ne morejo ustaviti zarad:
- totalno zanič letnih nalitih in zlizanih gum
- nevdzrževanih zavor
- ker je varnostna razdalja za njih 3metre pri 100km/h
- ker med vožnjo gledajo film na laptopu.
20ton železa nima veze tukaj, razen potem pri posledicah trka. Takole ustavi vzdrževan tovornjak z normalnim šofejem:
se strinjam povsem.
naj dodam da zavore zagotovo niso samo "nevzdrževane" ampak so zagotovo tudi skurjene, zapečene. Da ne bo kdo slučajno mislil da so samo izrabljene.
Meter vec od minimalno sprejemljivega velja za vse ocitno.
Karkoli vec je ze kontraproduktivno, ce ne kar nevarno zate.
To je nasa mentaliteta na cesti. Ce skusas vozit varno s tem ogrozas druge. Ker nihce ni pripravljen na to.
Jah, lahko fizikalno računaš kaj je najbolje lahko pa real life izkušnje uporabiš. S tem da nujno uporabiš način, ki omogoča počasnejšo vožnjo in varnejšo reakcijo.
I'm sorry, Dave. I'm afraid I can't do that.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Thuban ()
Gregor P ::
Aston_11> V megli lasar počepne.
SWIR kamera se pa super obnese.
To je infrardeča kamera, če prav prebiram? Sedaj, če je to nekaj takšnega kot je npr. night view assist pri mercedesu, potem si žal tudi z njo ne moreš pomagati v megli. Vsaj jaz nisem videl kaj dosti bolje
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Gregor P ()
Thuban ::
Short Wave Infrared (SWIR)
In ne, to ni toliko uporabno za se vozit po megli kot je uporabno za slikat prehitre voznike.
Tudi LWIR je uporaben, če smo že pri tem
In ne, to ni toliko uporabno za se vozit po megli kot je uporabno za slikat prehitre voznike.
Tudi LWIR je uporaben, če smo že pri tem
I'm sorry, Dave. I'm afraid I can't do that.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Thuban ()
SuperVeloce ::
Nč ni treba računat, lepo gledaš kolk časa mine od takrat, ko se nekaj pojavi v vidnem polju do takrat, ko izgine pod havbo. Če manj kot dve sekundi, voziš prehitro.To je, če se un pred tabo tudi giblje z enako hitrostjo. V megli pa moraš pričakovati stoječo oviro in moraš šteti različno, odvisno od hitrosti.
Nekaj izračunov z odličnim reakcijskim časom 1sek z normalnimi zimskimi gumami na mokri cesti (0,7G pospeška), da vemo o kakšnih časih in zavornih razdaljah se pogovarjamo:
50km/h 28m 3,0sTorej če greš v meglo s 100km/h, moraš točko vidljivosti prevoziti šele čez 5 sekund, da lahko ustaviš do stoječe kolone, ki se pojavi pred tabo. Če vidiš samo 2 sekundi naprej, moraš iti 25km/h. Če vzameš reakcijski čas 3s (kar je še dobro za povprečneža, ki brska po FB ali išče radijsko postajo), postanejo številke absurdno velike.
70km/h 47m 3,8s
100km/h 84m 5,0s
130km/h 131m 6,3s
150km/h 168m 7,1s
Zaključil si res malo hecno. Če vidiš 2 sekundi naprej, je dolžina vidljivosti odvisna od hitrosti. 2 sekundi pri 100kmh pomeni 56m, pri 25kmh pa 14m. Moral bi reči, če vidiš toliko pa toliko metrov naprej...
Ampak 2 sekundi pri 25kmh pomeni 14m vidljivosti (to je res noro gosta megla). Ti se pa s pojemkom 0.7g ustaviš v manj kot 4metrih + 7m za 1sek reakcijski čas = 11m, ali 2sek reakcijski čas je 18m za ustavitev. Če si zmatran ali iz drugega razloga potrebuješ celi 2 sekundi, bo panika, torej 2 sekunde (kot vsepovsod drugod) niso dovolj za stoječo neosvetljeno oviro, ki se pojavi pri takšni vidljivosti iz megle.
ryzen 5900x, MSI 5700xt Gaming X, 2x16GB 3600CL16, 850evo+860qvo, Fractal Mini C
Zgodovina sprememb…
- spremenil: SuperVeloce ()
SuperVeloce ::
...
ni treba računat, to ti pravim :) samo šteješ ko voziš od najdaljše razdalje ki jo še vidiš 3 sekunde in vidiš točno kako dolgo varnostno razdaljo rabiš da boš varno zaustavil :) ne rabiš čisto ama faking ništa kalkulatorja vlečt iz žepa.Ne. Če boš šel v meglo s 100km/h in pred seboj videl le 3s čistine, se boš gladko zakantal v stoječo kolono.
Če pa voziš za nekom pa sta 2 sekundi dovolj.
daj nehaj trolat, me ne zanima. NI debata o tem tu.
In ja, fizikalno so 3 sekunde dovolj. 3 sekunde pri 100 kmh je 30 metrov. 1 sekunda reakcijskega časa je 30 metrov prevoženih in 50 metrov se boš zaustavljal. torej se boš zaustavil 10 metrov pred oviro. Če cesta ni mokra. Če je mokra pa vzameš še sekundo ali dve rezerve.
drops mic.
Upam le, da ne šteješ prehitro in imaš super avto in gume. Ker tole je precej na knap. 3 sekunde = 84m prevoženih. Ti si prepričan, da boš vedno reagiral v 1 sekundi, torej tistih 30m, recimo molnar pa je izmeril (z dobrimi gumami) na mokrem cestišču (kar ob megli je) 0.7g pojemka, kar pomeni pri 100kmh 56-57m zavorne razdalje. Če je pojemek 0.6g je to že 66 metrov. Nekateri s slabšimi gumami in težkimi avtomobili na mokri cesti dosegajo tudi 0.4g pojemka, kar ti pomeni skoraj 100m samo za zaviranje.
In ja... debata je ravno o tem, koliko potrebuješ v takšnih razmerah, ne pa to, kako nekateri pretiravajo s počasno vožnjo v čisto drugačnih okoliščinah (o čemer je rada tekla debata tukaj). Pa tudi drugo, praviš da je v megli 2s dovolj, če voziš za nekom... kaj pa če on ne reagira perfektno, ti pa reagiraš le na njega, če vidna razdalja ne sega dlje od njegovega avtomobila?
ryzen 5900x, MSI 5700xt Gaming X, 2x16GB 3600CL16, 850evo+860qvo, Fractal Mini C
Zgodovina sprememb…
- spremenil: SuperVeloce ()
WarpedGone ::
Jah, lahko fizikalno računaš kaj je najbolje lahko pa real life izkušnje uporabiš. S tem da nujno uporabiš način, ki omogoča počasnejšo vožnjo in varnejšo reakcijo.
Kaj je s tabo? Real life izkušnje bi uporabljal? To je v tej igri prepovdano,tle je treba pljuvat čez ljudi ... ehm ... nesposobne debile, ki so ukradl izpit in izkazovat svojo črkobralsko sposobnost citiranja svetih bukvic prometnh predpisov.
Ker sploh ne gre za število mrtvih in kako bi s jim lahko v realnem izognili ampak kdo ma dalšega ehm, bolj Prav glede na svete mantre v tisti sveti bukvi.
Zbogom in hvala za vse ribe
SuperVeloce ::
Real life izkušnje so precej relativna stvar... večina voznikov v nesreči je imela že precej km pod palcem in veliko let izpit. Tudi po megli so se že vozili, pa so vseeno podcenjevali pogoje. Malokrat zaviraš na polno do ustavitve na avtocesti, še manj pa je to pred stoječo oviro, ki je dejansko sploh ne vidiš do zadnjega trenutka. Večina je navajena, da se zavira glede na zadnji avto ali dva pred njim, kateri imajo itak podobno hitrost, če je kakšna nepredvidena situacija ali zaviranje celotne kolone, jo lahko vidiš 300m pred seboj...
ryzen 5900x, MSI 5700xt Gaming X, 2x16GB 3600CL16, 850evo+860qvo, Fractal Mini C
Zgodovina sprememb…
- spremenil: SuperVeloce ()
WarpedGone ::
Kaj ko bi s posvetil začetku? ko še ni bilo nobene stoječe kolone, ko so vsi še vozili in je en z nekaj več priletel v rit onemu pred njim, ki je fural z nekaj manj.
Ko maš enkrat na ac zamašek na vseh treh pasovih, boš mel verižno trčenje, tudi sredi julija v idealnih vremenskih razmerah. Kolono ustavit brez da kdo koga brcne v rit v realnem pač možno ni. Svete bukve trdijo da obstaja bog, statistika in dinamika vožnje pa kažeta svoje. Verižno trčenje lahko izostane kvečjemu ob dovolj redkem prometu, ko je pojem varnostna razdalja avtomatsko garantiran. Ko je cesta prekratka, da bi vsi avtomobili na njej sploh lahko imeli prdpisano varnostno, boš naredu kaj? Na uvz postavu rdečo luč in na ac ne spustu dodatnih vozil ker je cesta že prepolna? Ja, to bi blo nujno počet, pa tega niti v predlogu še ni.
Tle je ključni problem kaj je počel prvi kamindzija, da se je v megli nastavljal. Pred njim je vsem uspelo stvar zvozit brez karambola, ko je on začel delat sranje z upočasnjevanjem so se pa usule domine.
Ko maš enkrat na ac zamašek na vseh treh pasovih, boš mel verižno trčenje, tudi sredi julija v idealnih vremenskih razmerah. Kolono ustavit brez da kdo koga brcne v rit v realnem pač možno ni. Svete bukve trdijo da obstaja bog, statistika in dinamika vožnje pa kažeta svoje. Verižno trčenje lahko izostane kvečjemu ob dovolj redkem prometu, ko je pojem varnostna razdalja avtomatsko garantiran. Ko je cesta prekratka, da bi vsi avtomobili na njej sploh lahko imeli prdpisano varnostno, boš naredu kaj? Na uvz postavu rdečo luč in na ac ne spustu dodatnih vozil ker je cesta že prepolna? Ja, to bi blo nujno počet, pa tega niti v predlogu še ni.
Tle je ključni problem kaj je počel prvi kamindzija, da se je v megli nastavljal. Pred njim je vsem uspelo stvar zvozit brez karambola, ko je on začel delat sranje z upočasnjevanjem so se pa usule domine.
Zbogom in hvala za vse ribe
Mare2 ::
WarpedGone je izjavil:
Tle je ključni problem kaj je počel prvi kamindzija, da se je v megli nastavljal. Pred njim je vsem uspelo stvar zvozit brez karambola, ko je on začel delat sranje z upočasnjevanjem so se pa usule domine.
Lahko tole besedičenje pojasniš?
http://bit.ly/Navodilo123 Podpora za N26 Mastercard za Slovenijo
SuperVeloce ::
Začetek je važen za prve udeležene. Vsi ostali so s svojimi ravnanji in napakami povzričili še hujšo nesrečo.
Ti ne veš, ali je kamionđija stal, peljal počasi ali pa peljal relativno hitro. Vsekakor pa po tisti megli tovornjak več kot kakšnih 50kmh itak nebi smel glede na zavorne razdalje kot jih imajo, prav tako kombi. Če se je res zgodil klasični nalet in glede na to da je tovornjak postavilo pošrek, je tisti z dostavnikom/kombijem/minitovornjakom zelo očitno zelo hitro pripeljal in verjetno niti nikoli zavrl. Na polno v njega. On in samo on je kriv, razen če si je kamijonar hotel narediti piknik na avtocesti... Trditi na vidljivosti 30m, da je kriv ker je vozil prepočasi je debilizem prve vrste. Edini primer, kjer je lahko sokrivec, če je sunkovito zamenjal pas (kolikor razumem je tam konec tretjega pasa za počasna vozila) direkt pred kombijem. Pa še vseeno, tudi če se je peljal ekstra počasi, 30kmh, je morala biti delta hitrosti precej visoka, kar pomeni da je tisti v kombiju verjetno krepko (za 2x) presegel primerno hitrost (ki je ob takšni megli tudi omejena z zakonom). Nesreča se je zgodila in se še bo kdaj, nekdo tukaj je kriv ja. Skoraj vsi ostali pa so vozili, kot da vozijo v dežju, kot da se vidi 1km daleč.
Nesreča se zgodi, ne moreš predvidevati, da se to zagotovo ne bo in si pač "go with the flow" na slepo. Tudi primerjati karkoli s sončnim vremenom je povsem neprimerno. Ko se zgodi nesreča ali stoji kolona, lahko ti to vidiš 500m prej, lahko opaziš kolono pred teboj zavirati, vsekakor ne opaziš prve meglenke le 30m prej. Nalet se zgodi, vendar ne 30+ avtov nagrmadenih eden na drugega pri tako redkem prometu. Avtocesta je bila skoraj prazna za tako uro v dnevu. Ta nesreča pokaže, da je vožnja po megli po naši avtocesti prava loterija. 1/2 folka jo bo prevozilo s celo kožo le in samo, če ne bo nepredvidene situacije in zaviranja v sili.
Ni vseh avtov "razmetal" tisti tovornjak, nekateri so se kar sami in to zagotovo ni bilo le zaradi "malo" višje hitrosti. Zakaj so rekordni naleti po številu udeleženih vedno v megli in ne na snegu, dežju? Ker pogoji vožnje niti približno niso enaki, so še težji, folk pa cvika precej manj kot po snegu.
Ti ne veš, ali je kamionđija stal, peljal počasi ali pa peljal relativno hitro. Vsekakor pa po tisti megli tovornjak več kot kakšnih 50kmh itak nebi smel glede na zavorne razdalje kot jih imajo, prav tako kombi. Če se je res zgodil klasični nalet in glede na to da je tovornjak postavilo pošrek, je tisti z dostavnikom/kombijem/minitovornjakom zelo očitno zelo hitro pripeljal in verjetno niti nikoli zavrl. Na polno v njega. On in samo on je kriv, razen če si je kamijonar hotel narediti piknik na avtocesti... Trditi na vidljivosti 30m, da je kriv ker je vozil prepočasi je debilizem prve vrste. Edini primer, kjer je lahko sokrivec, če je sunkovito zamenjal pas (kolikor razumem je tam konec tretjega pasa za počasna vozila) direkt pred kombijem. Pa še vseeno, tudi če se je peljal ekstra počasi, 30kmh, je morala biti delta hitrosti precej visoka, kar pomeni da je tisti v kombiju verjetno krepko (za 2x) presegel primerno hitrost (ki je ob takšni megli tudi omejena z zakonom). Nesreča se je zgodila in se še bo kdaj, nekdo tukaj je kriv ja. Skoraj vsi ostali pa so vozili, kot da vozijo v dežju, kot da se vidi 1km daleč.
Nesreča se zgodi, ne moreš predvidevati, da se to zagotovo ne bo in si pač "go with the flow" na slepo. Tudi primerjati karkoli s sončnim vremenom je povsem neprimerno. Ko se zgodi nesreča ali stoji kolona, lahko ti to vidiš 500m prej, lahko opaziš kolono pred teboj zavirati, vsekakor ne opaziš prve meglenke le 30m prej. Nalet se zgodi, vendar ne 30+ avtov nagrmadenih eden na drugega pri tako redkem prometu. Avtocesta je bila skoraj prazna za tako uro v dnevu. Ta nesreča pokaže, da je vožnja po megli po naši avtocesti prava loterija. 1/2 folka jo bo prevozilo s celo kožo le in samo, če ne bo nepredvidene situacije in zaviranja v sili.
Ni vseh avtov "razmetal" tisti tovornjak, nekateri so se kar sami in to zagotovo ni bilo le zaradi "malo" višje hitrosti. Zakaj so rekordni naleti po številu udeleženih vedno v megli in ne na snegu, dežju? Ker pogoji vožnje niti približno niso enaki, so še težji, folk pa cvika precej manj kot po snegu.
ryzen 5900x, MSI 5700xt Gaming X, 2x16GB 3600CL16, 850evo+860qvo, Fractal Mini C
pegasus ::
*zeh*
9 strani nabijanja, pa še nobene sistemske analize dogodka.
Kakor dolgo bo "komunikacija" o razlikah hitrosti med posameznimi udeleženci v prometu potekala preko miljavžnt celic v naših glavah, bo ta komunikacija na trenutke prepočasna, nepopolna ali kot smo videli v tem primeru, celo nemogoča. Zato se je *nujno* treba obnašati na način (prek predpisov ali prek zdrave pameti), da to tega ne pride. Torej če je megla, ne greš na cesto. Period.
Takim scenam se bomo izognili šele, ko se bodo vozila sposobna med sabo obveščat o svojih hitrostih in se prilagajat ostalim udeležencem v prometu (vozilom in drugim). Nekaj takega kot je v aviaciji tcas - traffic collision avoidance system. Tako da vas prosim, da namesto nekoristnega nabijanja raje usmerite svojo enerigjo v razvoj vehicle-to-vehicle networking rešitev, njihovo standardizacijo in implementacijo. Hvala.
9 strani nabijanja, pa še nobene sistemske analize dogodka.
Kakor dolgo bo "komunikacija" o razlikah hitrosti med posameznimi udeleženci v prometu potekala preko miljavžnt celic v naših glavah, bo ta komunikacija na trenutke prepočasna, nepopolna ali kot smo videli v tem primeru, celo nemogoča. Zato se je *nujno* treba obnašati na način (prek predpisov ali prek zdrave pameti), da to tega ne pride. Torej če je megla, ne greš na cesto. Period.
Takim scenam se bomo izognili šele, ko se bodo vozila sposobna med sabo obveščat o svojih hitrostih in se prilagajat ostalim udeležencem v prometu (vozilom in drugim). Nekaj takega kot je v aviaciji tcas - traffic collision avoidance system. Tako da vas prosim, da namesto nekoristnega nabijanja raje usmerite svojo enerigjo v razvoj vehicle-to-vehicle networking rešitev, njihovo standardizacijo in implementacijo. Hvala.
Mare2 ::
Zato se je *nujno* treba obnašati na način (prek predpisov ali prek zdrave pameti), da to tega ne pride. Torej če je megla, ne greš na cesto. Period.
A da bi kar doma ostali?
http://bit.ly/Navodilo123 Podpora za N26 Mastercard za Slovenijo
energetik ::
Se opravičujem Draconisu, res sem narobe razmišljal (pozna ura ). Zavorne poti so bile že ok, koliko sekund moraš šteti pa narobe...tiste moje sekunde so bile koliko časa dejansko ustavljaš...koliko sekund vidljivosti moraš prešteti pri določeni hitrosti, pa je zdaj v tabelici:
Sicer pa ja - folk ne bo tega preračunaval med vožnjo, zato so edina logična poceni rešitev tiste table + talne označbe, ki povejo max hitrost pri določeni vidljivosti.
FLIR je zakon, ampak dokler ne bodo imeli tega inštaliranega VSI, predvsem tovornjaki, še vedno ni rešitev. Lahko bi vsi ustavili samodejno, potem pa prileti en 40ton Romun brez tega sistema in brez zaviranja naredi masaker.
50km/h 28m 2,0s 70km/h 47m 2,4s 100km/h 84m 3,0s 130km/h 131m 3,5s 150km/h 168m 4,0s
Sicer pa ja - folk ne bo tega preračunaval med vožnjo, zato so edina logična poceni rešitev tiste table + talne označbe, ki povejo max hitrost pri določeni vidljivosti.
FLIR je zakon, ampak dokler ne bodo imeli tega inštaliranega VSI, predvsem tovornjaki, še vedno ni rešitev. Lahko bi vsi ustavili samodejno, potem pa prileti en 40ton Romun brez tega sistema in brez zaviranja naredi masaker.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: energetik ()
Thuban ::
Sicer pa ja - folk ne bo tega preračunaval med vožnjo, zato so edina logična poceni rešitev tiste table + talne označbe, ki povejo max hitrost pri določeni vidljivosti.
če se držiš 2 sekundi varnostne razdalje do 100 kmh in 3 sekunde vključno 100, boš kolikor toliko varen :P
res sem narobe razmišljal (pozna ura ).
VICTORY! :) šala. Vsak se lahko zmoti, zato pa debatiramo. Vseeno si imel ti prav glede tega da sta moji začetni 2 sekundi varnostne premalo saj sem jaz računal čas do ustavljajočega vozila in ne do stoječega.
I'm sorry, Dave. I'm afraid I can't do that.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Thuban ()
jype ::
Ja, 2 sekundi sta premalo pri visokih hitrostih, ampak jaz sem bil prepričan, da se pogovarjamo o gosti megli in 50km/h (ali manj, ker omejitev hitrosti velja _navzgor_, ne navzdol).
knesz ::
Short Wave Infrared (SWIR)
In ne, to ni toliko uporabno za se vozit po megli kot je uporabno za slikat prehitre voznike.
Tudi LWIR je uporaben, če smo že pri tem
To ni uporabno, ampak smrtno nevarno v megli. Pri nas seveda. Predstavljaj si lastnika BMWja ki sedaj vozi 130 v megli, kako bi šele vozil, če bi to imel v avtu. Ker on lahko.
jype ::
Saj on ne bi videl slike, avto bi mu zaviral ne glede na to kolk se med vožnjo obeša na stopalko za plin in dele SCHNELL! SOFORT!
Gregor P ::
Samo ta infrardeča kamera ni povezana z radarjem, če se ne motim? Kamera torej v principu ne pomaga nič. Radar pa.
Sam vem, da avtomobilov pred seboj v megli prek takšne kamere praktično nisem videl nič bolje kot s prostim očesom.
Sam vem, da avtomobilov pred seboj v megli prek takšne kamere praktično nisem videl nič bolje kot s prostim očesom.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
⊘ | Zakaj ni hitrost novih avtomobilov omejena Na 130km/h (strani: 1 2 3 4 5 )Oddelek: Na cesti | 39148 (33345) | dzinks63 |
» | Dars meri hitrost med trojanskimi predori, kaznovali še ne bodo (strani: 1 2 3 )Oddelek: Na cesti | 27060 (23209) | Mare2 |
» | Avtošola CPP test (strani: 1 2 )Oddelek: Na cesti | 18264 (15333) | terezijslo |
» | Pa kaj je s temi meglenkami?! (strani: 1 2 3 4 5 6 )Oddelek: Loža | 72549 (56987) | Matako |
» | Toča in ustavljanje na avtocesti (strani: 1 2 )Oddelek: Na cesti | 17651 (14221) | timej98 |