» »

Pa kaj je s temi meglenkami?!

Pa kaj je s temi meglenkami?!

ZLOky ::

Intermezzo; glede 4 "žmigaucof", pri brutalnem zaviranju se res pri nekaterih "novejših" vozilih avtomatsko prižgejo in se seveda tudi avtomatsko ugasnejo po nekaj sekundah po prekinitvi zaviranja (moja ex Renault Laguna 2004 letnik je to imela).

He he, glede meglenk in starejših vozil, pa mi je kolega pravkar povedal zanimivo štorijo. Njegov brat je vozil enega starega subaruja, ki je imel meglenke. In enkrat je kolega vprašal svojega brata, zakaj ima vedno prižgane meglenke,bratu nič jasno: "kakšne meglenke", dejstvo je da nekatera starejša vozila so res imela stikala za vklop meglenk na zelo čudnih mestih in povrh vsega ni bilo nikjer nobenega indikatorja, da so le te prižgane. Ok, takim samo deloma oprostim, ker naj bi opazil po snopu da sveti nekako drugače...

Čemu pa pri teh res novih vozilih SVETI meglenka, ko prižgeš smerni kazalec in tudi z njim ugasne, a je vozilo res tako bolj opazno, da je vredno tega, a ni že dovolj oranžna utripajoča luč?

@rovtar; ni res, pravzaprav bolj bleščijo kakor kratke luči, ker so postavljene bolj vodoravno in ne navzdol, kakor kratke luči. Se pravi ti bolj "sekajo" v oči.
http://www.google.com/ dela čudežže!!!

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: ZLOky ()

Aston_11 ::

Pri novih vozilih ti osvetli notranji del ovinka, kar je fajn in to pri majhnih hitrostih. In vsaj pri VW ni odvisna od smerokaza, se pa meglenka res vžge, ko vžeš žmigavec, torej prej, kot počasi zapelješ v ovinek, če ne daš žmigavca, pa je vžig odvisen od kota volana in hitrosti.

Keyser Soze ::

teoo je izjavil:

Če vidim 4 žmigavce, takoj pomislim na pizdarijo in začnem gledat okoli sebe, koliko smem zavirati, exit strategy in vse kar še pride zraven. Potem se pa izkaže, da je en stric ful ponosen, ker je vsem pokazal, da je nekdo pred njim zavrl iz 100 na 60.

V bistvu so smerniki predpisani, če se hitrost zmanjša na/pod polovico omejitve na cestnem odseku se mi zdi.

Sam jih vedno prižgem če moram naglo zavirat, če hitrost pade pod cca. 80-70km/h (avtocesta) in jih pustim prižgane, dokler ne dobim kakšnega za sabo na primerno razdaljo cca. 150-200m od oka.
OM, F, G!

Good Guy ::

@rovtar; ni res, pravzaprav bolj bleščijo kakor kratke luči, ker so postavljene bolj vodoravno in ne navzdol, kakor kratke luči. Se pravi ti bolj "sekajo" v oči.


ok kje pa maš ti oči?

če si reku da svetijo vodoravno-torej svetijo v tvoj avto nekje v višini kilerja oz odbijača. Nikakor pa ne v oči tko kot večina misli.

Keyser Soze ::

@rovtar
Si kdaj peljal po mokri cesti nasproti vozilu s prižganimi meglenkami?

(nekateri pač mislijo, da je deževen dan razlog za vožnjo z meglenkami)
OM, F, G!

_Dormage_ ::

Meglenke se prižiga tudi takrat ko se ti kdo lepi za rit :)

kixs ::

Se zadnjic peljem ponoci po AC. Lepo pocasi (cca stotka). Pa se zelo pocasi priblizuje en avto, ki ima vklopljene tudi meglenke. Pa si recem, spet en idiot in se mi ni dalo z njim ukvarjat, naj me enostavno prehiti. Vendar ne. Se mi pribliza in vozi za mano cca 5-7m. Po par minutah tega svetljenja od zadaj, prizgem zadnjo meglenko. In kaj tipo naredi, poveca varnosto razdajo na cca 15m. Js imam se kar vklopljeno meglenko. Po kaksni minuti me prehiti in se vedno ima vklopljene meglenke tako spredaj kot zadaj. Res ne vem zakaj?! V glavnem ni postudiral za kaj se gre (ceprav je imel tudi prekratno varnostno razdaljo).

Ceprav vecina folka reagira na nekaksno utripanje z zadnjo meglenko ali pa s prednjimi. Enkrat se peljem zvecer po mestu in tipo pred mano z zadnjo meglenko. Mu pac malo poblendam s svojimi meglenkami... in nic. Potem pa se z dolgimi poblendam, pa je ocitno skapiral in ugasnil.

Messiah ::

teoo je izjavil:

Še hujši so pacienti, ki za vsak kurac palac vžgejo vse 4 žmigavce in jih pol ure ne vgasnejo.

Če vidim 4 žmigavce, takoj pomislim na pizdarijo in začnem gledat okoli sebe, koliko smem zavirati, exit strategy in vse kar še pride zraven. Potem se pa izkaže, da je en stric ful ponosen, ker je vsem pokazal, da je nekdo pred njim zavrl iz 100 na 60.


Ne rabi bit pizdarija, namen je opozoriti ostale na zastoj oz. nevarnost.

Dolenjska nesreča se ni zgodila zaradi meglenk, ampak ker se je pri visoki hitrosti megla prikazala od nikoder. In to je tisto ta zajebano, ko ti megle sploh ne pričakuješ, preden se zaveš si že v njej in če je še kdo tam, bum.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Messiah ()

RockyS ::

kixs je izjavil:


Ceprav vecina folka reagira na nekaksno utripanje z zadnjo meglenko ali pa s prednjimi. Enkrat se peljem zvecer po mestu in tipo pred mano z zadnjo meglenko. Mu pac malo poblendam s svojimi meglenkami... in nic. Potem pa se z dolgimi poblendam, pa je ocitno skapiral in ugasnil.

Nevem kako bi naj oseba pred tabo opazila da blendaš z njimi? Tud jaz vem da tega ne opazim, razen če bi točno v tistem trenutku pogledal v eno izmed ogledal saj so meglenke ponavadni prenizko.
Pač oblendaš z dolgimi pa je to to.

BlueRunner ::

Nasproti vozeče sprednje meglenke pridejo iz ovinka + mokra cesta. Recept za izredno slabo voljo, ker mimo takšnega ne vidiš več nič. Ne črte, ne roba, ne ovinka. Potem pa dobesedno na pamet zapelješ v temo za takšnim lolekom. Vse ostalo se preživi... še celo zadnje meglenke me manj motijo, ker lahko proti njim ukrepam... prehitevanje ali pa daljša razdalja. Proti takšnim, ki te pa za nekaj sekund spravijo v nevarnost pa nimaš kaj za storiti.

Po moji oceni definitivno vredno 100EUR, torej polovička 50EUR... zaradi povzročanja neposredne nevarnosti.

Rippy ::

Kar se avtoceste tiče je težava v tem, da mi nimamo dovolj dobro in tehnološko napredno prometno signalizacijo, ki bi urejala promet glede na razmere na cesti. Če bi namesto vsakega radarja postavili kakovosten LED prometni znak bi bile naše AC veliko bolj "varne", kot sedaj. A kaj ko je trenutna rešitev bolj finančno profitna.

gokky ::

imagodei je izjavil:

gokky> "b) da moraš ob vidljivosti manjši od 50m voziti 50km/h ali manj (ne glede na tip ceste!!!)."

Kje pa to piše?


ZVCP-UPB5 4. alineja 1. odstavka 33. člena

http://www.uradni-list.si/1/objava.jsp?...

Omejitev velja recimo tudi v primeru, ko je vidljivost zaradi sneženja/dežja/česarkolidrugega kot megla zmanjšana pod 50 m.

GLAVNI je izjavil:

Meglenke se vklopijo, ker dodajo avtu 10 konjev. 8-)


Pa enega osla. ;-)

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: gokky ()

gokky ::

Pri meglenkah je najbolj zabavno, da ljudje sploh ne poštudirajo, da škodijo sami sebi. Če meglenke prižgemo pri višji hitrosti, pa dosežemo, da zaradi njih pade na našo mrežnico več svetlobe. Posledično se zenica zapre bolj, kot če meglenke ne bi bile vključene in seveda tudi na daljšo razdaljo ne vidimo več tako dobro. To je nekako tako, kot bi poslušali radijo v sosednji sobi, potem pa odprli še enega blizu ušesa ali, če bi hoteli poslušati radio Voice of America (ime izmišljeno) ob anteni domžalskega oddajnika.

Pri gosti megli in nizki hitrosti (nekdo je omenjal 90km/h, kar pri meglenkah prav gotovo ni primerna hitrost) pa se kot prednost izkaže, da svetijo iz zelo nizke pozicije in ne daleč, torej se svetloba ne sipa na vodnih kapljicah in ne zapira naše zenice v tolikšni meri, kot jo odboj kratkih ali - bog ne daj celo - dolgih luči od megle.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: gokky ()

wooted ::

da pridem za katerga z zadnjo meglenko (brez razloga seveda) in ga ni možno prehitet, bo doživel light-show z vsem možnim lučmi kar jih je.. sem enkrat policaja pa je hitro ugasil in nič ustavljal :))

drugače pa sam uporabljam prednje meglenke ko se sam na cesti, regionalke in AC. jih pa takoj za dolgimi lučmi izklopim če pride kdo nasproti oz. jaz za njega..

balocom ::

Ne mi rečt da se še niste vozili v orenk dežju po AC. Zakon gor/dol, zaradi prša vode izpod zadnji koles se zadnjih luči brez meglenk ne opazi oz. se ji opazi zelo težko (posebej ker je v slovenji veliko srebrno sivih ali pa belih avtov). Takrat je pač zadnja meglenka prižgana, če ti pa takrat zadnja meglenka blešči si pa na zelo premajhni varnosti razdalji.
V svetu brez googla bi bil najbolj uporabljen ukaz v bash-u ukaz man

Senitel ::

Nevem, da bi imel kdo problem, če so meglenke prižgane v slabih pogojih (naliv na avtocesti, dejansko poštena megla,...).

Problem je ker ima en kup folka konstantno tolk megle v glavi, da rabi meglenke recimo ob 8h zvečer pri 140km/h na avtocesti, ko ni nikjer niti oblačka. Takih se pač velja izognit na dolgo in široko.
Ali pa sedajle na zimo, ko je bolj mokro vreme in se svetloba fenomenalno odbija.

wooted ::

v dežju, močnem nalivu ali pršenju je zadnja meglenka tko moteča da bi najraje imel enga modela z zračno polek mene..

že tko vse odseva pol pa še tista meglenka že 300m daleč serje

sweeti ::

Dobro bi bilo ljudi tudi poučiti v afl, posebej pri hitrostih do 30km/h kjer so prižgane vse luči ( dnevne, kratke ter "corner lights")

Furbo ::

balocom je izjavil:

Ne mi rečt da se še niste vozili v orenk dežju po AC. Zakon gor/dol, zaradi prša vode izpod zadnji koles se zadnjih luči brez meglenk ne opazi oz. se ji opazi zelo težko (posebej ker je v slovenji veliko srebrno sivih ali pa belih avtov). Takrat je pač zadnja meglenka prižgana, če ti pa takrat zadnja meglenka blešči si pa na zelo premajhni varnosti razdalji.


Bedaki, ki jih nažigajo v dežju so sploh super nadležni. Po možnosti taki, ki se bojijo dežja, imajo slabe gume in se vlačijo, ampak levega pasu pa ne bodo zapustili, pa če crknejo.
Lp,f

gokky ::

balocom je izjavil:

Ne mi rečt da se še niste vozili v orenk dežju po AC. Zakon gor/dol, zaradi prša vode izpod zadnji koles se zadnjih luči brez meglenk ne opazi oz. se ji opazi zelo težko (posebej ker je v slovenji veliko srebrno sivih ali pa belih avtov). Takrat je pač zadnja meglenka prižgana, če ti pa takrat zadnja meglenka blešči si pa na zelo premajhni varnosti razdalji.


Zadnje meglenke so eden razlogov, zaradi katerih se ob zaviranju poveča verjetnost naleta. Kontrast med pozicija in pozicija+zavorne je večji, kot kontrast med pozicija+zadnja meglenka in pozicija+zadnja meglenka+zavorne. Kontrast pa je tisti, ki sproži refleks, ki je (vsaj tako so nas v starih časih učili pri biologiji) bistveno hitrejši od zavestnega giba.

V primeri, ki si ga navedel zgoraj je primerna reakcija (ki bi jo morali upoštevati vsi vozniki) prilagoditev hitrosti.

balocom ::

In zakaj obstaja 3ja zavorna luč v sredini? To ima 99% avtov ki se zdaj vozi po slo. cestah.
V svetu brez googla bi bil najbolj uporabljen ukaz v bash-u ukaz man

gokky ::

1. zaradi povečanja razlike (kontrasta) med stanjem "ni zaviranja" in stanjem "zaviranje" ter 2. zaradi tega, da se izboljša vidljivost zaviranja do naslednjega vozila (recimo skozi vmesno vozilo, nad vmesnim vozilom,...), pa še 3. je bolj na višini oči (spet delovanje na podzavest/reflekse)

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: gokky ()

Mavrik ::

V primeri, ki si ga navedel zgoraj je primerna reakcija (ki bi jo morali upoštevati vsi vozniki) prilagoditev hitrosti.


Ker pa je ne, pa preprosto prižgeš meglenko da te bebo zadaj, ki carsko prehitro vozi, dovolj hitro opazi. Če bo pač zaradi tega mal tečen... big deal.
The truth is rarely pure and never simple.

gokky ::

Mavrik je izjavil:

V primeri, ki si ga navedel zgoraj je primerna reakcija (ki bi jo morali upoštevati vsi vozniki) prilagoditev hitrosti.


Ker pa je ne, pa preprosto prižgeš meglenko da te bebo zadaj, ki carsko prehitro vozi, dovolj hitro opazi. Če bo pač zaradi tega mal tečen... big deal.


Seveda pa si kulturen tudi do beba in, ko pride malo bliže, ugasneš svojo zadnjo meglenko.

Edit: sprememba v svojilni

Še ena malenkost: Glede na dikcijo 4. odstavka 61. člena ZVCP-UPB5 je (tudi zadnje) meglenke dovoljeno uporabljati samo, ko je vidljivost manjša od 50 m.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: gokky ()

sumoborac ::

Uf...meglenke... 95% časa jih ljudje ne uporabljajo niti približno VARNO ali PRAVILNO. Da se razumemo pravilno... doživel sem že nekaj zelo meglenih potovanj, ne samo v sloveniji in včasih res ne vidiš lastnega nosa od avta kar je veliko sranje in še več počasne in po jajcih plazajoče vožnje (razlika z meglenkami in brez je...čeprav včasih minimalna).
Česar pa nemorem in prebavit so pa situacije v sledečem stanju:
Lokacija: Avtocesta
Specifično: Levi pas
Dogodek: Dež, pršec, začetek sneženja (in podobne situacije)
Dogajanje: Šofer prve klase se odloči da prehitevanje po levem pasu z približno 1,5km/h hitrejšo hitrostjo od desnega pasu (okoli 88,5km/h) spada na levi pas. Luknje med avti na desnem pasu v dolžini nekaj deset metrov so za pussye in nedeljske voznike, zato je potrebno ustrajati na levem pasu. In ja... vkolpljene so meglenke (zadnje in sprednje). Ob blinku z dolgimi lučmi se seveda razburi, skoraj spusti volan saj z rokami krili na vzvratno ogledalo nate. Po 10 minutah vožnje z rdečo lučjo v glavo se človek odloči in zapelje na desni pas ter pritisne avto... v zahvalo pa dobi tako meglenke kakor tudi dolge luči (vkolikor je avto novejšega letnika in bolj sposobne mašine (vozniki raznih x5 in ostalega "sranja" so itq posebna vrsta pacientov)) pa še tiščanje v rit v smislu "kdo pa ti misliš da si"

Kot je nekoč jeremy clarkson povedal na topgeru - ostrostrelca na vrh mostu in vsak ki vozi po levem pasu počasneje od 120km/h - headshot :D

Sumoborac
Prid sm al pa tm ostan...

Mavrik ::

Seveda pa si kulturen tudi do beba in, ko pride malo bliže, ugasneš svojo zadnjo meglenko.


To je jasno samoumevno :)
The truth is rarely pure and never simple.

profii ::

Sam osebno še nisem opazil uporabnosti meglenk. Zame osebno nimajo nobenega efekta (pa sem prevozil že nekaj 10k km).
Mi grejo pa na živce tisti, ki jih vklapjajo ob vsakem dežju, posebej zadnje.
Rad bi pa spoznal tistega, kateri je dobil kazen zaradi nepravilne uporabe meglenk. Mislim da niso še nobenga kaznovali zaradi tega. Bolje kot da postavljajo radarje naj kazujejo meglenke...

imagodei ::

@gokky,

hvala za link. Tale člen sem že nekajkrat bral, ampak se mi je alineja o vseh vozilih in vidljivosti 50m vztrajno skrivala.

Sicer je 2x boljše kot nikoli, ampak IMO je konkretno ta določba čisto odveč. Kot bi predpisovali najvišjo dovoljeno hitrost v ovinkih z radijem X, ali pa hitrost v nepreglednem ovinku. Ve se, da je hitrost treba prilagoditi razmeram. Tle se zdaj potem lahko nekdo sklicuje na to, da je bila vidljivost sigurno 60m in v tem primeru mu zakon dovoljuje vožnjo 130 km/h po avtocesti?

(V bistvu ne, ker mora vožnjo še vedno prilagoditi razmeram na cesti, zato je omenjena določba brezveze.)

Kakor koli - imaš prav.
- Hoc est qui sumus -

BlueRunner ::

Eh. Meglenke najbolj pokažejo svojo uporabnost takrat, ko ti dolge skrajšajo vidljivost, namesto da ti jo bi podaljšale. Mislim, da je to nekako lakmusov test smiselnosti njihove uporabe. Če se jih komu ne da vklapljati ali izklapljati, pa kaj naj rečem. Bolje, da jih potem pusti izklopljene... bo manj škode.

Kar se tiče "napredne signalizacije" na avtocestah, pa sem že nekaj slišal na temo tega, da bi tudi pri nas začeli slikati "bunke" (polkroge?) na črto odstavnega pasu s pomočjo katerih se bi potem voznikom omogočilo bolje oceniti razdaljo in v zakon tudi zapisati kakšna je navečja hitrost, če pred seboj vidiš samo še dve bunki ali celo manj. Avstrija PRESS.

Zgodovina sprememb…

Aston_11 ::

Ja, v dežju bi vsekakor bilo smiselno, da bi bili robovi vseh cest označeni tako, da vidiš rob.
Mene osebno zadnje meglenke ne motijo, motijo me luči, ki me bleščijo, to pa so itak vse v dežju, zlasti pa dolge luči ali pa prednje meglenke + to, da luči od avta ne pomagajo popolnoma nič, ker se vse od ceste proč odbija. Osvetlijo pa vsaj kakšen grm, da približno veš, kje je cesta.

DonMatejo ::

Good Guy je izjavil:

sprednje meglenke svetijo prenizko, da bi kakorkoli bleščale nasproti vozečim vozilom..


so not true... meni se bleščijo vedno, ko sem v nasproti vozečem vozilu. a?

Aston_11 ::

Ja, teoretično je to tako, kot pravi rutar, v praksi je pa to drugače. Če bi bila cesta kot ogledalo, bi bilo morda tako, pa če bi bile meglenke idealno oblikovane, pa če cesta ne bi bila iz grobega asfalta, pa če ne bi bilo na njej par mm vode itd., skratka v nekih idealnih pogojih, s tem, da rutar, po keri logiki bi ti potem kaj videl, če se vse odbije stran a?

ZLOky ::

@rovtar: Tebi očitno treba vse narisat. Meglenke svetijo skoraj pod kotom 0° glede na cesto, se pravi da ti svetijo direkt v oči, ker snop svetlobe ni enak laserskemu (teoretično 0°, samo ena točka), ampak je verjetno +/- nekaj 5° ali celo več. Medtem, ko pa kratke luči svetijo iz višjega potenciala AMPAK z negativnim kotom glede na cesto, se pravi svetijo "DOL" in ne direkt v oči.
http://www.google.com/ dela čudežže!!!

Music Man ::

_Dormage_ je izjavil:

Meglenke se prižiga tudi takrat ko se ti kdo lepi za rit :)

Ja taki so pa tud pacienti. Tisti, ki meglenke nažigajo, da ne bo pomote. Pred kakšnim mesecem sem peljal zvečer domov po avtocesti, prazna cesta, jaz s tempomatom lepo kruzam 130, pa dohitim enega, ki je prehiteval tovornjak s 100. Izklopim tempomat, ga dohitim, tip mi pa takoj zadnjo meglenko nažge. Jaz mu poblendam, naj jo ugasne, pa je seveda ni. Razen potem, v istem momentu kot je prehitel tovornjak. Ko ga potem jaz prehitim, mi pa zadaj prižge dolge luči. Ja ok no, če smo se šli pa tako, je pol pa še on malo moje zadnje meglenke gledal.

joze67 ::

@Music_Man: ... kar pomeni, da se ti zdi njegova metoda vzgojnega prižiganja meglenk sprejemljiva - morda uporabljata različne kriterije, ampak princip je isti. Torej sta se oni dan tam pri tovornjaku srečala dva pacienta...

Keyser Soze ::

Mavrik je izjavil:

Seveda pa si kulturen tudi do beba in, ko pride malo bliže, ugasneš svojo zadnjo meglenko.


To je jasno samoumevno :)

Žal, ni.

Plus, zadnja meglenka v dežju je zelo moteča, in tudi povečuje nevarnost iz razloga, kot ga je povedal gokky. V bistvu poviša tvoj reakcijski čas, ker praktično skoraj ne ločiš meglenke od zavornih luči, če je pršič malo hujši.
OM, F, G!

Messiah ::

Samoumevna je tudi varnostna razdalja, ki se jo drži morda 5% voznikov. Imate pa preveč časa in predvsem živcev, da vas motijo take malenkosti.

Music Man ::

joze67 je izjavil:

@Music_Man: ... kar pomeni, da se ti zdi njegova metoda vzgojnega prižiganja meglenk sprejemljiva - morda uporabljata različne kriterije, ampak princip je isti. Torej sta se oni dan tam pri tovornjaku srečala dva pacienta...

Verjetno res. S tem da je en provociral, drugi pa odgovoril na provokacije.

Messiah ::

Vedno en provocira drugi pa odgovoarja na provokacija in vedno sta potrebna 2. Če ne, ne bi bila pacijenta.

Super Sonic ::

"Torej sta se oni dan tam pri tovornjaku srečala dva pacienta..."

Čeprav je treba povedat, da ljudje, ki prehitevajo tovornjake na AC s hitrostjo 100 km/h ne sodijo na cesto. Me ne čudi, da kdo izgubi živce. Sam sem se v teh letih že spravil k sebi in tega (blednanje) ne počnem, sem pa, ko sem bil mlajših let (in službeno vezan na cesto) ravno tako takemu idijotu poblendal.

V čem je sploh fora? Tovornjak vozi 90 kmh/h in kako drugače je sedaj voziti 97 km/h. S tem, da če bi tale pacient ostal za tovornjakom, bi prišparal na gorivu.

So tudi zgodbe, ko se je iz takega dogodka razvila huda prometna nesreča.
Photography is an immediate reaction, drawing is a meditation.
http://www.youtube.com/watch?v=O2WKoN8K6nI&feature=share

Keyser Soze ::

Messiah je izjavil:

Samoumevna je tudi varnostna razdalja, ki se jo drži morda 5% voznikov. Imate pa preveč časa in predvsem živcev, da vas motijo take malenkosti.

Ne, ni.

Ampak to vseeno ne pomeni, da jo osebno ne upoštevam. Mi pa gredo vseeno na živce "rdeči" pacienti z meglenkami pred mano ravno iz razloga kot ga je navedel gokky.

A je miselno prezahteven manever dojet to, al kako? Če vozim na + varnostni razdalji nihče ne ugasne zadnje meglenke. Preprosto pred sabo vidiš tisti rdeč oblak, in res ne veš kdaj avto zavira oz. kdaj ima prižgano samo meglenko. Če se mu preveč približam, z razlogom da mu dopovem, da želim it naprej in se lahko končno spoka na vozni pas, ker me ne zanima da bo moral čez kilometer prehitet en tovornjak, ter da bi bilo dobro da kočno dojame in ugasne meglenko, pa sebe spravljam še v toliko večjo nevarnost zaradi "nične" vidljivosti.

Hvala za takšno prijaznost in skrb za svojo lastno rit, neglede na to kaj določa zakonodaja. Vzorni vozniki, res.
OM, F, G!

kixs ::

Sonic:
Ce nekdo prehiteva tovornjak s 100km/h. Pa ga naj. Na njemu je le, da s tem manevrom ni koga oviral v trenutku, ko je zacel s prehitevanjem.

Na cesti moras spremljat promet in situacijo in se temu tudi prilagodit!

gokky ::

Super Sonic je izjavil:

"Torej sta se oni dan tam pri tovornjaku srečala dva pacienta..."

Čeprav je treba povedat, da ljudje, ki prehitevajo tovornjake na AC s hitrostjo 100 km/h ne sodijo na cesto. Me ne čudi, da kdo izgubi živce. Sam sem se v teh letih že spravil k sebi in tega (blednanje) ne počnem, sem pa, ko sem bil mlajših let (in službeno vezan na cesto) ravno tako takemu idijotu poblendal.


Če pelje tovornjak s hitrostjo 50km/h na AC (minimalna dovoljena hitrost na AC v normalnih razmerah; med 50 in 1/2 najviše dovoljene hitrosti je potrebno vklopiti varnostne utripalke), ga ima kdorkoli pravico prehitevati s strašno hitrostjo 50,000001 km/h (ob tem, da ni nikogar oviral, ko se je pešačil proti prehitevalnemu pasu seveda). In pustiti ga moramo povsem pri miru, ob tem pa še držati pravo varnostno razdaljo za njim. On pa je dolžan - v primeru, da sem za njim - takoj po prehitevanju ENEGA vozila zapustiti prehitevalni pas.


Že na tem forumu je jasno, da med v Sloveniji ni ravno množice ljudi, ki bi bili morda celo tako inteligentni, da razumejo, kaj pomeni vožnjo prilagoditi razmeram na cesti (v kar sodi tudi počasnejši vozik na prehitevalnem pasu) in svojim sposobnostim. Prav tako pa tudi težko govorimo o množicah, ki bi prehitevanje izvajale tako, kot predvideva zakon: s pravočasnim umikanjem vred.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: gokky ()

Super Sonic ::

"Na njemu je le, da s tem manevrom ni koga oviral v trenutku, ko je zacel s prehitevanjem"

Tako je, ja, se strinjam. Koliko časa pa traja takšno prehitevanje si pa lahko vsak zase zračuna. Ponavad še kakšen klanc vmes pride tako, da se še podaljša vse skupaj. ;-)

Bolj se sprašujem kaj ima voznik tega vozila od tega, da prehiteva na ta način.
1. Dobesedno nastavi rit cestnim divjakom.
2. Para živce ostalim udeležencem in povzroča zastoje.
3. Porabi bistveno več goriva kot bi ga, če bi ostal za tovornim vozilom.

"ga ima kdorkoli pravico prehitevati s strašno hitrostjo 50,000001 km/h"
Ista (krompirjeva) logika kot pri (moji) tašči. Ja - seveda, se strinjam, ampak a je to normalna vožnja? Kaj te učijo v avtošoli? To jaz tebe vprašam, ker sicer imam tudi jaz veliko pravic v svojem življenju, samo kako sprejemljive so, to je vprašanje.
Photography is an immediate reaction, drawing is a meditation.
http://www.youtube.com/watch?v=O2WKoN8K6nI&feature=share

Keyser Soze ::

Pozabljajo da je "dinamična" tudi nekaj kar je treba dodat poleg vseh bolj ali manj samoumnevnih pridevnikov vožnji.
OM, F, G!

gokky ::

Super Sonic je izjavil:

"Na njemu je le, da s tem manevrom ni koga oviral v trenutku, ko je zacel s prehitevanjem"
Bolj se sprašujem kaj ima voznik tega vozila od tega, da prehiteva na ta način.
1. Dobesedno nastavi rit cestnim divjakom.
2. Para živce ostalim udeležencem in povzroča zastoje.
3. Porabi bistveno več goriva kot bi ga, če bi ostal za tovornim vozilom.


Poskušajmo razumeti, da niso vsi na cesti Schumaherji in v takem primeru (sploh pa, ko nekdo prehiteva s hitrostjo 100kmh/kar je za marsikoga že res velika hitrost) vključiti neko dodatno potrpežljivost. Mnogi ljudje so se šele v zadnjih letih prvič srečali z AC (prej je morda varčeval pri cestnini, sedaj pa ima - zamisli si - celoletno vinjeto). Da o rondojih, ne nazadnje tuudi semaforiziranih, niti ne govorim.

In sprijaznimo se. Zaradi cestnih divjakov naši vrli prenepametni zastopniki ljudstva sprejemajo vedno višje in višje kazni, pa čeprav se da na kar nekaj primerih dokazati, da je vožnja po omejitvah (vsaj v Ljubljani, prav gotovo pa tudi drugje) v določenih primerih formalno nemogoča.

Super Sonic je izjavil:

"ga ima kdorkoli pravico prehitevati s strašno hitrostjo 50,000001 km/h"
Ista (krompirjeva) logika kot pri (moji) tašči. Ja - seveda, se strinjam, ampak a je to normalna vožnja? Kaj te učijo v avtošoli? To jaz tebe vprašam, ker sicer imam tudi jaz veliko pravic v svojem življenju, samo kako sprejemljive so, to je vprašanje.


Taščina pravica je voziti znotraj omejitev tako, kot sem opisal. Tvoja tudi. Zakon pa ti (ali pa mi, da ne bom obsojal tebe) ne daje nobene pravice "bliskati in piskati", ko voziš za njo.

Še enkrat: ne trdim, da se strinjam s takim načinom vožnje, kot sem ga opisal, trdim pa, da imajo tisti, ki vozijo tako, do tega večjo pravico, kot tisti divjaki, ki priblendajo/priblendamo za njimi.

@Keyser Soze: Se strinjam, ter se posipam s pepeplom, saj dostikrat v mislih izrečem kako grdo na račun tistih, ko od Logatca do Tolmina vozijo enakomerno 60-65 km/h. Še posebej, če so toliko prijazni, da me v Logatcu, kjer je omejitev 50, prehitijo, potem pa... :-E

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: gokky ()

Super Sonic ::

"Poskušajmo razumeti, da niso vsi na cesti Schumaherji in v takem primeru (sploh pa, ko nekdo prehiteva s hitrostjo 100kmh/kar je za marsikoga že res velika hitrost) vključiti neko dodatno potrpežljivost."

Ne, to jaz težko razumem. Ker, če bi veljajo moje mišljenje, takšni ljudje niso za na cesto. Na današnjih cestah in pri današnji opremljenosti vozil, hitrost 100 km/h na AC prav gotovo ni noben problem za slehernika, še manj izziv. MS v tej debati nima prostora.

"Mnogi ljudje so se šele v zadnjih letih prvič srečali z AC (prej je morda varčeval pri cestnini, sedaj pa ima - zamisli si - celoletno vinjeto). Da o rondojih, ne nazadnje tuudi semaforiziranih, niti ne govorim."

Sem kar malo razočaran, da tako misleči še obstajajo. Saj vedno bodo, pa vendar: veliko stvari se v življenju spreminja in se jim je potrebno prilagoditi. Najlažje je zapeljat na cesto in se dret "ne mene gledat, jaz sem delal izpit leta 42 na trikolesniku".

"Zakon pa ti (ali pa mi, da ne bom obsojal tebe) ne daje nobene pravice "bliskati in piskati", ko voziš za njo."

Sam se tega že zavedam, da nimam pravice tega početi, zato tega ne počnem več. Sem pa omenil, da me takšno početje ne čudi, ker marsikomu dvigne pritisk in posledično se začnejo dogajati zanimive in, predvsem, nevarne stvari. Je pa problem, ker je tisti, ki izziva zastoj, v tem primeru zaščiten z zakonom.

"Še enkrat: ne trdim, da se strinjam s takim načinom vožnje, kot sem ga opisal, trdim pa, da imajo tisti, ki vozijo tako, do tega večjo pravico, kot tisti divjaki, ki priblendajo/priblendamo za njimi."

Tukaj se pa absolutno ne strinjam. Če veš, da nisi za na cesto, da nimaš primerne opreme, znanja ali še kaj drugega, se boš skušal pripeljati na točko B čim bolj neopazno in pazljivo. Zadnja stvar na svetu, ki bi zdravemu osebku v tem primeru prišla na pamet, je uveljavljanje lastnega ega in prehitevanje tovornjaka s 50,00001 km/h. Vsi smo bili v avtošoli in vsi vemo kako se prehiteva počasnejše udeležence v prometu (v okviru zakonov).
Photography is an immediate reaction, drawing is a meditation.
http://www.youtube.com/watch?v=O2WKoN8K6nI&feature=share

Mavrik ::

Ne, to jaz težko razumem. Ker, če bi veljajo moje mišljenje, takšni ljudje niso za na cesto. Na današnjih cestah in pri današnji opremljenosti vozil, hitrost 100 km/h na AC prav gotovo ni noben problem za slehernika, še manj izziv. MS v tej debati nima prostora.


Še manj pa je cesta mesto za voznika, ki ni sposoben tole razumet in se začne lepit na rit in popizdevat za vsakim ko vozi po avtocesti 100km/h. V bistvu so tile še hujši.

Tukaj se pa absolutno ne strinjam. Če veš, da nisi za na cesto, da nimaš primerne opreme, znanja ali še kaj drugega, se boš skušal pripeljati na točko B čim bolj neopazno in pazljivo. Zadnja stvar na svetu, ki bi zdravemu osebku v tem primeru prišla na pamet, je uveljavljanje lastnega ega in prehitevanje tovornjaka s 50,00001 km/h. Vsi smo bili v avtošoli in vsi vemo kako se prehiteva počasnejše udeležence v prometu (v okviru zakonov).


Vožnja čist za ritjo pa potem ni uveljavljanje lastnega ega? A ne ogroža to varnosti stokrat bolj kot pa en ko vozi 100 km/h?
The truth is rarely pure and never simple.

gokky ::

@Supersonic: Manj sposobni vozniki bodo vedno obstajali. Zakonodajalec/upravitelj ceste lahko predvidi, da smo ostali bolj sposobni tudi bolj tolerantni (ali se vsaj trudimo biti), ali pa nam še z nižjimi omejitvami to predpiše. Izbiraj, kaj bi raje, pri tem pa ne računaj, da bo zakonodajalec poskušal izločiti velik del "volivcev". Tudi promet je politika.

Izi ::

Mene pa najbolj skrbijo vozniki, kot gokky. Se pravi tisti, ki zase "vedo", da so vozniki brez napak in na ostale gledajo zviška. Osebno bi se počutil precej bolj varno, če bi gokky vrnil izpit in se začel voziti z avtobusom. Najboljši vozniki so namreč tisti, ki se zavedajo svojih omejitev in zase mislijo, da so zgolj povprečni vozniki.

Voziti avto je namreč precej lahko in manj sposobnih voznikov sploh ni. Kdor misli, da je pri tako osnovni stvari, kot je vožnja avta bolj sposoben od drugih je v glavi močno omejen in precej nevaren za vse nas.
Obstajata samo 2 vrsti voznikov in sicer divjaki in previdneži.
Divjakom se zdi 100 km/h majhna hitrost, previdneži pa se zavedajo, da si pri 100 km/h dejansko že v božjih rokah saj večina napak, na katere sploh nimaš vpliva, recimo počena guma, pomeni precej verjetno smrt ali pa vsaj ostanek življenja na vozičku.


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Ali lahko pades na tehnicnem zaradi zarnic?! (strani: 1 2 )

Oddelek: Pomoč in nasveti
679464 (6622) dxx

Nesreča na primorski avtocesti (strani: 1 2 3 410 11 12 13 )

Oddelek: Na cesti
63283244 (66046) dzinks63
»

Meglenke ponoči (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Na cesti
11720161 (18211) BigWhale
»

Avtošola CPP test (strani: 1 2 )

Oddelek: Na cesti
8514740 (11809) terezijslo
»

Uporaba zadnje meglenke! (strani: 1 2 )

Oddelek: Loža
576188 (5237) MadMax

Več podobnih tem