Forum » Loža » ena gospodarska :)
ena gospodarska :)
#000000 ::
Kolega pravi da to ni mogoče, jest pravim da je.
Recimo da se določeni lobiji vzdržijo izčrpavanja državnega proračuna, enako delničarji najbolje stoječih slo firm (treh recimo) in se iz proračuna nameni neobdavčenih 10k eur na vsakega prebivalca, pod pogojem da denar zapravi v sloveniji.
bi ta ukrep imel efekt snežne kepe, kot recimo daš 10k in ko se zavali na koncu prinese ogromen dobiček za vse, ker se pospeši potrošnja in vse ostalo ?
Recimo da se določeni lobiji vzdržijo izčrpavanja državnega proračuna, enako delničarji najbolje stoječih slo firm (treh recimo) in se iz proračuna nameni neobdavčenih 10k eur na vsakega prebivalca, pod pogojem da denar zapravi v sloveniji.
bi ta ukrep imel efekt snežne kepe, kot recimo daš 10k in ko se zavali na koncu prinese ogromen dobiček za vse, ker se pospeši potrošnja in vse ostalo ?
- spremenilo: #000000 ()
jype ::
Zelo odvisno od trenutnega psihološkega stanja množice, ki bi bistveno vplival na to, kako bi se ta denar porabil.
#000000 ::
Na ja ob predpostavki da narod nebi enostavno dal tega keša v nogavico :) ampak ga potrošil, recimo za izdelavo, fasade,menjavo oken, nakupa novega avta, biločega kar bi mu izboljšalo kvaliteto življenja, ali ga enostavno ponucal za stroške življenja ali zabavo, vse to seveda v slo..
Meizu ::
Cisto mozno da bi. Slovenski narod je relativno potrosen in razsipniski z denarjem, kar se kaze ze z voznim parkom, ki ga ima povprecen drzavljan. Seveda krepko nad svojimi financnimi zmoznostmi.
Medtem, ko hodi slovenec na pocitnice z bmwji ipd. vidis vecino svicarjev in norvezanov v opel corsah.
Medtem, ko hodi slovenec na pocitnice z bmwji ipd. vidis vecino svicarjev in norvezanov v opel corsah.
Invictus ::
Medtem, ko hodi slovenec na pocitnice z bmwji ipd. vidis vecino svicarjev in norvezanov v opel corsah.
To niso Švicarji/Norvežani, ampak gastarbajterji.
So le ti ravno tako obsedeni z avto, samo da z višjo klaso kot Slovenci, pač glede na standard ...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."
http://goo.gl/2YuS2x
http://goo.gl/2YuS2x
#000000 ::
Ok, sej to bi se dalo lepo omejit, nema nabave novega avta, razen če je slovenski, ki pa jih še nekaj časa ne bo, pač da bi nekako reguliral da ta denar ostane doma, ter pospešuje potrošnjo pri nas in da keš ostane pri nas.
Recimo vsak ki bi investiral v obnovo nepremičnine ali nakup stanovanja teh 10k, se mu prizna še nekaj % pri dohodnini, ter podobne, sevede bi mogli ta zakon napisat transparentno da nebi prihajalo že pri sestavi zakona do lukenj ki bi se dale izkoristit.
Jest sem bil na danskem, ki je za ene 2 razreda boljša kupna moč kot tu, sem na cesti videl take kripe da te po Lj vsake 100 metrov ustavi policaj, ker je ali neregistriran ali tehnično neizpraven, ampak to je po celi skandinaviji enako, on rukne avto, in tega nikoli ne sanira, ker se ne splača.
Recimo vsak ki bi investiral v obnovo nepremičnine ali nakup stanovanja teh 10k, se mu prizna še nekaj % pri dohodnini, ter podobne, sevede bi mogli ta zakon napisat transparentno da nebi prihajalo že pri sestavi zakona do lukenj ki bi se dale izkoristit.
Jest sem bil na danskem, ki je za ene 2 razreda boljša kupna moč kot tu, sem na cesti videl take kripe da te po Lj vsake 100 metrov ustavi policaj, ker je ali neregistriran ali tehnično neizpraven, ampak to je po celi skandinaviji enako, on rukne avto, in tega nikoli ne sanira, ker se ne splača.
Invictus ::
Danska je unikum v Evropi s svojimi ubitačnimi davki na avte ... Ni baš referenca.
Na Švedskem dajo zelo veliko na avte. Ker so avti skoraj neobdavčeni.
Na Švedskem dajo zelo veliko na avte. Ker so avti skoraj neobdavčeni.
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."
http://goo.gl/2YuS2x
http://goo.gl/2YuS2x
Vice ::
Malo efekta bi se poznalo samo v primeru, če bi se denar obrnil skozi plačilo storitev in ne nakupov.
m0LN4r ::
Cisto mozno da bi. Slovenski narod je relativno potrosen in razsipniski z denarjem, kar se kaze ze z voznim parkom, ki ga ima povprecen drzavljan. Seveda krepko nad svojimi financnimi zmoznostmi.
Medtem, ko hodi slovenec na pocitnice z bmwji ipd. vidis vecino svicarjev in norvezanov v opel corsah.
Svicarji v corsah ? lol niti enega nisem videl
https://ref.trade.re/38mvdvxm
Trade Republic 38MVDVXM
Trade Republic 38MVDVXM
#000000 ::
Pomojem bi bil efekt, če bi se striktno določilo da sme kupovat samo izdelke proizvedene v slo, + seveda storitve lokalnim obrtnikom, njim bi prineslo to precej prometa in bi pomojem rade volje plačevali vse prispevke ter davke, tko pa morjo goljufat da sploh preživijo, verjetno bi se odprlo kar nekaj novih delovnih mest, bi pa striktno mogli tok denarja držat stran od družboslovne, bančne in zdravstvene sfere, pač ne moreš si kupit nove proteze ali plačat toplic s tem kešom, pa magari blo vse made in slo.
Invictus ::
Pomojem bi bil efekt, če bi se striktno določilo da sme kupovat samo izdelke proizvedene v slo, + seveda storitve lokalnim obrtnikom, njim bi prineslo to precej prometa in bi pomojem rade volje plačevali vse prispevke ter davke, tko pa morjo goljufat da sploh preživijo, verjetno bi se odprlo kar nekaj novih delovnih mest, bi pa striktno mogli tok denarja držat stran od družboslovne, bančne in zdravstvene sfere, pač ne moreš si kupit nove proteze ali plačat toplic s tem kešom, pa magari blo vse made in slo.
Spet neka nova pravila, ki se jih ne bi nihče držal.
Država naj se neha vtikat v vsako sfero življenja, pa bo vsem lažje.
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."
http://goo.gl/2YuS2x
http://goo.gl/2YuS2x
Roadkill ::
Medtem, ko hodi slovenec na pocitnice z bmwji ipd. vidis vecino svicarjev in norvezanov v opel corsah.
Svicarji v corsah ? lol niti enega nisem videl
Še nisi bil nikoli izven slovenije, si slep ali pa lažeš.
Googlaj average car age uerope in average car price europe.
Slovenija je tam nekje z bulgarijo na dnu. Daleč od katerekoli centralno/severno/zahodno evropske države. Edino kakšna španija zna bit blizu.
Ü
m0LN4r ::
Aha, poišči prispevek o švici prosim najprej
https://ref.trade.re/38mvdvxm
Trade Republic 38MVDVXM
Trade Republic 38MVDVXM
#000000 ::
@Invictus Ne neka nova pravila ketarih se nebi nihče držal, ampak pravila ljudstva, katerih se mora držat vsak ki hoče kaj zaslužit iz vsega tega, ma oni nas bombandirajo dnevno z novimi uredbami in predpisi, tukaj pa jim bi lahko (ob nevmešavanju politike) pristrigli perutke, pač da se odpovedo lobiji (drugače ne gre) nekemu dobičku za nakej časa, vmes bi kupna moč zrasla in če bi počakali bi lahko na koncu pobrali celo več kot sprot kradejo. Ampak seveda treba tako strav vodit transparentno, brez vmešavanja politike, kar pa je pri nas /vedno) težko.
#000000 ::
aja vmes pa bi narod bolje živel, to ali islanski scenarij, kjer so rekli, jebaj te se bankirji mu ne damo nič za vaše mahinacije, in v par letih spet zgledno živijo (precej bolje kot pri nas)
krneki0001 ::
Kolega pravi da to ni mogoče, jest pravim da je.
Recimo da se določeni lobiji vzdržijo izčrpavanja državnega proračuna, enako delničarji najbolje stoječih slo firm (treh recimo) in se iz proračuna nameni neobdavčenih 10k eur na vsakega prebivalca, pod pogojem da denar zapravi v sloveniji.
bi ta ukrep imel efekt snežne kepe, kot recimo daš 10k in ko se zavali na koncu prinese ogromen dobiček za vse, ker se pospeši potrošnja in vse ostalo ?
UTD, ki ga sam zagovarjam, bi prinesel vsakemu slovencu recimo 500 evrov denarja na mesec (6000 na leto). Če seveda nebi vseh cen zaradi tega dvignili, bi večina ljudi ta denar lepo zapravljala in bi se kr nekaj denarja vrnilo z davki nazaj v blagajno.
Nekak smo izračunal da za skoraj 2 miljona slovencev tako rabiš na leto skoraj 12 miljard evrov.
pirat ::
Kolega pravi da to ni mogoče, jest pravim da je.
Recimo da se določeni lobiji vzdržijo izčrpavanja državnega proračuna, enako delničarji najbolje stoječih slo firm (treh recimo) in se iz proračuna nameni neobdavčenih 10k eur na vsakega prebivalca, pod pogojem da denar zapravi v sloveniji.
bi ta ukrep imel efekt snežne kepe, kot recimo daš 10k in ko se zavali na koncu prinese ogromen dobiček za vse, ker se pospeši potrošnja in vse ostalo ?
ad a) če se določeni lobiji vzdržijo izčrpavanja državnega proračuna -> da iz tega naslova lahko potem iz proračuna izplačaš neko enkratno nakazilo vsakemu prebivalcu RS in s tem pozitivno vplivaš na potrošnjo (bo pa zaradi velikega števila prebivalcev (2 mio) efekt majhen... Recimo, da lobiji na leto pokradejo 100 mio EUR -> to še vedno pomeni samo 50 EUR na prebivalca... ne bi prav posebej pomagalo potrošnji...
ad b) delničarji najbolje stoječih slo firm se odpovejo čemu - izplačilu dividend... -> tole pa pojma nimam, kako bi iz tega, da ima nek delničar manj, ti dobil dodatna sredstva v proračun... Bi kar nacionaliziral dobiček teh podjetij ???
krneki0001 ::
aja vmes pa bi narod bolje živel, to ali islanski scenarij, kjer so rekli, jebaj te se bankirji mu ne damo nič za vaše mahinacije, in v par letih spet zgledno živijo (precej bolje kot pri nas)
Ne drži.
Bankirji so bili dolžni denar. Ker ga banke niso mogle vrniti, je šlo 240.000 islandcev štrajkat, da tudi oni ne bodo vrnili bankam, če banke ne bodo vrnile tisti, od katerih so se sposodile ta denar. In ker ga banke niso vrnile, ga tudi ljudje niso.
Ampak danes je zelo malo tistih, ki si na islandiji še upajo vzet kredit. Je pa ogromno takih, ki delajo 3 službe, da lahko zaslužijo toliko, da ne stradajo. Pa povprečna plača nekje 2000 evrov na islandiji. Za primerjavo - pica in pol litra kokakole je nekje med 24 in 35 evri.
Imajo pa nenapisano razmerje, ki pa ga noben direktor ne upa niti noče kršit. Direktor - delavec je lahko plača največ v razmerju 5:1. In tega se kr dobro držijo.
sverde21 ::
@#00000: mislim da so dolgoročne posledice tele ideje slabše, kot kratkoročne. Predpostavljajmo da vsak državljan res dobi 10kEUR, ki jih striktno uporabi za slovenske izdelke/storitve, ampak to sproži naslednji val dogodkov:
Torej na kratko, tisti ki se bodo v času večje dostopnosti denarja bolje znajdli, bodo na koncu imeli več in bodo tudi krizne čase lažje prebrodili (= počakali, da se cene uskladijo s trenutno količino denarja v obtoku), preostali bodo pa mogoče še na slabšem kot pred finančno injekcijo v sistem.
Načeloma se vsakemu zdi, da bi bilo zelo dobro, če bi mu magično priletel en kup denarja v naročje brez dela, vendar pa rabiš za dolgoročno reševanje revščine drugačne pristope... v nasprotnem primeru verjetno v Zimbabve nebi bilo enega reveža .
@nebivedu: pri UTD mislim da bi bil podoben scenarij, torej na začetku bi stvar precej dobro funkcionirala, ampak s časoma bi se podjetja prilagodila na ustrezno višjo kupno moč prebivalstva in dvignile cene, kar bi verjetno malce izničilo namen UTD.
- povpraševanje po izdelkih/storitvah se poveča
- delodajalci povečano povpraševanje rešijo z zvišanjem cen izdelkov/storitev (inflacija)
- delodajalci nato začnejo zaposlovati, kar sicer spodbudi tok denarja in življenjski standard se viša
- ker je v obtoku višek denarja se posledično zvišajo tudi cene osnovnih dobrin, kot je hrana, gorivo itd.
- po nekaj časa folku zmanjka denarja, ker so ga zapravili (nekateri bolj, drugi manj pametno)
- ker cene ne sledijo slabši kupni moči nastane "kriza"
Torej na kratko, tisti ki se bodo v času večje dostopnosti denarja bolje znajdli, bodo na koncu imeli več in bodo tudi krizne čase lažje prebrodili (= počakali, da se cene uskladijo s trenutno količino denarja v obtoku), preostali bodo pa mogoče še na slabšem kot pred finančno injekcijo v sistem.
Načeloma se vsakemu zdi, da bi bilo zelo dobro, če bi mu magično priletel en kup denarja v naročje brez dela, vendar pa rabiš za dolgoročno reševanje revščine drugačne pristope... v nasprotnem primeru verjetno v Zimbabve nebi bilo enega reveža .
@nebivedu: pri UTD mislim da bi bil podoben scenarij, torej na začetku bi stvar precej dobro funkcionirala, ampak s časoma bi se podjetja prilagodila na ustrezno višjo kupno moč prebivalstva in dvignile cene, kar bi verjetno malce izničilo namen UTD.
<?php echo `w`; ?>
Zgodovina sprememb…
- spremenil: sverde21 ()
krneki0001 ::
@nebivedu: pri UTD mislim da bi bil podoben scenarij, torej na začetku bi stvar precej dobro funkcionirala, ampak s časoma bi se podjetja prilagodila na ustrezno višjo kupno moč prebivalstva in dvignile cene, kar bi verjetno malce izničilo namen UTD.
Jam to je čisto jasno. Vendar bodo tisti, ki bodo ceno dvignili tudi izgubili kupce. Razen če se bodo šli kartelno dogovarjanje, kar je v sloveniji itak vsakodnevno dejanje večjih igralcev.
MIHAc27 ::
Sej so američani probal nekaj takega. Mislim da znesek vseeno ni bil tako visok. 1000 USD mogoče? Dosegli niso nič. Ta bogati imajo denarja itak kot pečka, revni so pa dal za hrano in položnice.
Če bi meni nekdo šenkal 10k... vsega definitivno ne bi zagonil za luksuz, razen če bi bil to pogoj da denar sploh dobim. Potem pa itak :D
Če bi meni nekdo šenkal 10k... vsega definitivno ne bi zagonil za luksuz, razen če bi bil to pogoj da denar sploh dobim. Potem pa itak :D
krneki0001 ::
Sej so američani probal nekaj takega. Mislim da znesek vseeno ni bil tako visok. 1000 USD mogoče? Dosegli niso nič. Ta bogati imajo denarja itak kot pečka, revni so pa dal za hrano in položnice.
Če bi meni nekdo šenkal 10k... vsega definitivno ne bi zagonil za luksuz, razen če bi bil to pogoj da denar sploh dobim. Potem pa itak :D
V Ameriki so dali emkratno 500 dolarjev vsakemu američanu, da je denar začel krožit. In takrat se je to kr poznalo. Samo pri njih je itak tok neumnega folka, da če jim daš 500 dolarjev pa rečeš, zdej morte zapravljat, jih zapravijo 500 + še 4500 na kredit. Potem pa jokajo, ko jim rubijo, ker ne morejo plačat.
fosil ::
V Sloveniji tak ukrep ne bi bil preveč učinkovit, ker je majhna država, ki veliko uvozi, zato bi bil multiplikativen učinek zelo majhen.
Na primer v ameriki bi bil učinek veliko večji.
Na primer v ameriki bi bil učinek veliko večji.
Tako je!
Meizu ::
Danska je malo specificen primer, ker imajo ~180% davek pri nakupu avtomobila.
To ze vendar je njihova povprecna placa v primerjavi z naso veliko vecja kot faktor 1.8.
Ampak ja, razumem, nisem sel sploh za tem, ugotavljam pa po cestah taksno stanje.
@Molnar: po avtocestah vedno vidim neverjetno veliko svicardkih cors in podobnih avtov v tem cenovnem segmentu. Nasploh je videt neprimerno vecji procent starejsih avtov kot pa novih. Pri svicarjih seveda. Ali pa je meni tako nameslo.
Bi verjetmo nucali kaksne bolj specificne podatke kot le voznjo po avtocestah ipd.
Vendar mi kratek trip v nemcijo npr. Pokaze, da je tam najstarejsi avto na cesti prakticno letnik 2012.
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Kalifornija razmišlja o univerzalnem temeljnem dohodku (strani: 1 2 3 4 5 6 )Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija | 45810 (39731) | gruntfürmich |
» | Rezultati finskega eksperimenta z UTD: ljudje srečnejši in bolj zdravi, vpliva na zap (strani: 1 2 3 4 5 )Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija | 49561 (42422) | Mato989 |
» | cene avtomobilov ponorele? (strani: 1 2 3 )Oddelek: Na cesti | 18968 (15125) | Map |
» | Google in Foxconn sodelujeta v robotiki (strani: 1 2 3 4 )Oddelek: Novice / Ostale najave | 39583 (35242) | Oki |