» »

Googlov pametni avtomobil brez voznika

Googlov pametni avtomobil brez voznika

Google - Google je predstavil lastni samovozeči avtomobil brez voznika, ki je trenutno še v fazi prototipa, a naj bi okrog 200 delujočih primerkov izdelali že prihodnje leto. Google je na novinarski konferenci potrdil, da ne bodo predelovali modelov drugih proizvajalcev, ampak so pametni avtomobil razvijali sami od začetka. S tem je Google jasno potrdil, da so bili prvi poizkusi, ko so mehanizem za avtomatično vožnjo vgrajevali v avtomobile drugih proizvajalcev, zgolj to - poizkusi.

Vozilo nima pedalov za plin in zavoro niti volana, saj te funkcije opravlja sam. Prav tako nima ogledal, ker sistem za krmiljenje uporablja informacije, ki mu jih posreduje laserski sistem s 360-stopinjskim vidnim poljem. Avtomobil je videti podobno kot gondola na kolesih. Google pojasnjuje, da so želeli pripraviti dizajn, ki bo deloval čim manj agresivno in bo vzpodbudil lažji prehod na samovozeče avtomobile, hkrati pa mora biti tudi dovolj varen za okolico, zlasti za pešce. Načeloma bi moral biti pametni avtomobil varnejši od klasičnih, a za vsak primer je sprednji del obdan s stisljivo peno, vetrobransko steklo pa je fleksibilno, da bi bile poškodbe pešcev pri morebitnem trku čim manjše. Njegova hitrost je tudi omejena na 40 kilometrov na uro.

Ni še znano, kdaj bo pametni avtomobil dokončan in kdaj se bo prodaja začela. Google je le dejal, da naj bi imeli prihodnje leto okrog 200 delujočih primerkov, bržkone še vedno prototipov.

Google dodaja, da čeprav bodo avtomobil večidel izdelali sami, ga ne nameravajo tako tudi prodajati. V ta namen bodo poiskali partnerje. Preden bodo lahko ti avtomobili zavzeli ceste, pa bo potrebna še sprememba zakonodaje. Tudi v Kaliforniji, ki je najbolj liberalna pri samovozečih avtomobilih, zakonodaja zahteva, da lahko voznik v vsakem trenutku prevzame nadzor nad vozilom. V trenutnem prototipu to ni mogoče. Pri nas takšni avtomobili ne smejo sodelovati v prometu.

133 komentarjev

«
1
2 3

uio ::

no moram rečt da tole pa komi čakam. Tole pa kombinacija s sposojo automobila bi zmagal po moje v vseh mestih :D

Brane22 ::

Kolk človeškega mesa bo ostalo brez dela :o)

darkolord ::

Brez katerega dela?

vudu ::

Raje se vozim v službo pol ure dlje (namesto 30 min 60 minut) da koristno porabim čas ta branje ali ustvarjanje. To bo to.

Evropejci bomo seveda čakali... da zaostanemo...

Brane22 ::

darkolord je izjavil:

Brez katerega dela?


Vožnje kamjonov, avtobusov itd itd. Ne še zdaj, kmalu pa.
Tudi taksijev, službenih voznikov itd itd.

Viličaristov koneckoncev tudi itd.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Brane22 ()

Velki ::

To bodo še fiskule čez ene 20-30 let bo kreganja glede tega še in še. Čeprav se je to verjetno govorilo tudi za robote v proizvodni, vendar je še vedno veliko delovnih mest, ki jih bi roboti lahko zapolnili, vendar jih še niso in še dolgo ne bodo.

black ice ::

Ludizem na vidiku.

Twix ::

ne bo več potrebe po 2,3 avtomobilov na hišo ;)

Lahko bi nardil večjo verzijo s tušem + postlo ;) Še živel bi lahko v avtu :) neobdavčeno :P
The world is a dangerous place, not because of those who do evil,
but because of those who look on and do nothing. Apple has a patent on patent-
ing things they didn't invent. arka putana! :D hašek :D HVALA EDWARD SNOWDEN!

Mufasa ::

Tole pa zna bit disruptive in so many ways...
"Es ist nicht genug, zu wissen, man muss auch anwenden;
es ist nicht genug, zu wollen, man muss auch tun."
- Johann Wolfgang von Goethe

primar ::

Madona je grd... pravi indiski dizajn. Drugače pa super za tiste ko ne vozijo oz s tem nimajo veselja.

LP

bluefish ::

primar je izjavil:

Madona je grd... pravi indiski dizajn.
Pač, nekaj so na hitro spacali skupaj. Dizajn za predstavitev samega koncepta avtonomnega vozila ni tako zelo pomemben.

Phantomeye ::

vesel bi bil, da bi bil ta avto sposoben ocenit bližajočo se nevarnost. torej, da proti tebi drvi avto, ki ga vozi človek, googlov avto bi se pa znal pravočasno izmaknit, brez, dabi povzročil nevarnost ostalim udeležencem v prometu.

fosil ::

Oblikovanje so naredil v Google vrtcu.
Tako je!

Phantomeye ::

fosil je izjavil:

Oblikovanje so naredil v Google vrtcu.


prototip. k ti nardiš program, najprej poskrbiš za kodo, potem šele za primeren dizajn. običajno.

bluefish ::

Phantomeye je izjavil:

vesel bi bil, da bi bil ta avto sposoben ocenit bližajočo se nevarnost. torej, da proti tebi drvi avto, ki ga vozi človek, googlov avto bi se pa znal pravočasno izmaknit, brez, dabi povzročil nevarnost ostalim udeležencem v prometu.
Saj načeloma ti avto to delajo. Opazujejo okolico in se poskušajo ustaviti ali umakniti ob zaznani nevarnosti.

Tr0n ::

Tako nekako.




Bolj je vprasanje, kako bodo zavarovali elektroniko in ves hardware od zunanjih vplivov, da ti ne bo kdo shekal zadeve. :)

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Tr0n ()

b787 ::

Phantomeye je izjavil:

fosil je izjavil:

Oblikovanje so naredil v Google vrtcu.


prototip. k ti nardiš program, najprej poskrbiš za kodo, potem šele za primeren dizajn. običajno.


Se ne strinjam. Kodo in večino hardwarea (bunka na strehi) so testirali že na predelanih serijskih avtomobilih - za ta ogaben dizajn ni opravičila.

bluefish ::

Eh, bejži no. Saj to ni serijski produkt ali prototip smernic razvoja.

Nagi Bator ::

In ce bo tak avto povzrocil nesreco, kdo bo kriv? Lastnik ali Google?

Phantomeye ::

bluefish je izjavil:

Phantomeye je izjavil:

vesel bi bil, da bi bil ta avto sposoben ocenit bližajočo se nevarnost. torej, da proti tebi drvi avto, ki ga vozi človek, googlov avto bi se pa znal pravočasno izmaknit, brez, dabi povzročil nevarnost ostalim udeležencem v prometu.
Saj načeloma ti avto to delajo. Opazujejo okolico in se poskušajo ustaviti ali umakniti ob zaznani nevarnosti.


ja že že, bolj me zanima KAKO hitro.

darkolord ::

Ravno robni primeri so glavna stvar, zaradi katerega bodo taki avtki v vsakdanjem življenju še nekaj časa znanstvena fantastika.

Tr0n ::

Ah prosim no. :) Poglej si zgornja video posnetka. Tile avteki bodo bolj varni kot katerikoli cloveski voznik. Odstranjen human factor = win kakorkoli pogledas. Kako bo z varnostjo samega techa, je pa drugo vprasanje.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Tr0n ()

Jupito ::

Wow, 70' mikro škatle se vračajo? Spet?! Get hyped! :))
Vzpodbujal lažji prehod... matr sem se nasmejal. Tile niso več čisto pri sebi, če dejansko mislijo, da je Google tak "trendsetter". Resno, vse ima svoje meje.
I used to be with it, but then they changed what it was.
Now what I'm with isn't it and what's it seems weird
and scary to me. It'll happen to you!

darkkk ::

Prav vidim, kako bo čez ene 5 let, ko bo nekoga z "ad-block" kampanijo zgolj slučajno povozil tak avto, 3x.

wungad ::

Ne razumem zakaj je design tako pomemben? Pač sediš not in zadeva te pelje. Jajčki na krvavcu tud niso lepe, ampak sede k šamar budali k te fura gor :D
.

čuhalev ::

Nekateri vozijo avtomobile tudi zaradi same vožnje oziroma užitka obračanja volana :)

bluefish ::

wungad je izjavil:

Ne razumem zakaj je design tako pomemben?
Seveda je. Če ignoriramo subjektivno pojmovanje lepote, je oblikovanje pomembno že zaradi količnika upora zraka, izrabe prostora,...
Ampak jasno, na tej stopnji razvoja je vseeno.

MrStein ::

Pri 40 km/h upor ni tak pomemben.
Razen tega, kako veš, da nima dobre aerodinamike?
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

bluefish ::

Se nisem nanašal na konkretno vozilo.

galu ::

Trenutno so ti avti ocenjeni na nekaj 100k, ampak čez nekaj desetletij lahko komot vidim te avte kot orenk popularno stvar. Ko bo jih shitload in bojo stari human-operated avti pogosti kot sedaj kočije, pa bi se znale tudi gneče konkretno sprostiti, saj bi avti vedeli kje je gneča in se zmenili kam naj kateri gre, da se promet ne zafila dodatno.

P.S.

darkkk je izjavil:

Prav vidim, kako bo čez ene 5 let, ko bo nekoga z "ad-block" kampanijo zgolj slučajno povozil tak avto, 3x.

You just made my day. Thank you. :D
Tako to gre.

darkolord ::

Tr0n je izjavil:

Ah prosim no. :) Poglej si zgornja video posnetka. Tile avteki bodo bolj varni kot katerikoli cloveski voznik. Odstranjen human factor = win kakorkoli pogledas. Kako bo z varnostjo samega techa, je pa drugo vprasanje.
Zgodnja video posnetka pokažeta samo tipične (predvidljive) situacije.

bluefish ::

galu je izjavil:

Ko bo jih shitload in bojo stari human-operated avti pogosti kot sedaj kočije, pa bi se znale tudi gneče konkretno sprostiti, saj bi avti vedeli kje je gneča in se zmenili kam naj kateri gre, da se promet ne zafila dodatno.
Še več. Neke vrste hive mind bi omogočal tekoč promet v križiščih,... brez pomoči prometne signalizacije.

b787 ::

Prepričan sem, da so avtonomni avtomobili veliko bolj varni od človeških voznikov, a ko bo prišlo do nesreče, bodo takoj letele milijardne tožbe. Vprašanje je, če so proizvajalci pripravljeni prevzeti to odgovornost nase. Potencialna rešitev tega problema bi bila, da software napiše tretje podjetje, overi pa ga nek državni organ - le avtomobili s tem certificiranim softwareom, bi imeli dovoljenje za avtonomno vožnjo.

Drugi razlog, zakaj uveljavljeni proizvajalci niso preveč navdušeni, je da bo manj ljudi potrebovalo avtomobile, hkrati pa kar naenkrat stvari kot so moč motorja, lega na cesti...ne bodo več pomembne. S tem razlika med Dacio in BMWjem kar naekrat postane precej manjša.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: b787 ()

darkolord ::

Potencialna rešitev tega problema bi bila, da software napiše tretje podjetje, overi pa ga nek državni organ
S tem še zmeraj nisi definiral, na koga je treba kazat s prstom, ko ta avto povzroči nesrečo

galu ::

bluefish je izjavil:

galu je izjavil:

Ko bo jih shitload in bojo stari human-operated avti pogosti kot sedaj kočije, pa bi se znale tudi gneče konkretno sprostiti, saj bi avti vedeli kje je gneča in se zmenili kam naj kateri gre, da se promet ne zafila dodatno.
Še več. Neke vrste hive mind bi omogočal tekoč promet v križiščih,... brez pomoči prometne signalizacije.


Ja, sej to. Me pa malo stisne, ko pomislim, kake bi lahko bile posledice neavtoriziranega dostopa do control centra / hive minda. Tu bo moralo biti shitload*10^5 varovalk.
Tako to gre.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: galu ()

Rias Gremory ::

The future is now.
Mirno gledamo, kako naš svet propada,
saj za časa našega življenja ne bo popolnoma propadel.

b787 ::

darkolord je izjavil:

Potencialna rešitev tega problema bi bila, da software napiše tretje podjetje, overi pa ga nek državni organ
S tem še zmeraj nisi definiral, na koga je treba kazat s prstom, ko ta avto povzroči nesrečo


Do neke mere podjetje, ki je software napisalo, ostalo pa država. Logika je, da se v okolju, kjer se toži za vsako figo, zasebnim podjetjem ne splača tvegati, hkrati pa od avtonomnih vozil nimajo nekih hudih koristi. To tveganje nase prevzame država, ki je zaradi tisočev privarčevanih življenj, še vedno v plusu.

b787 ::

Vse te ideje o raznih "hive mindih", cestnih vlakih, komunikaciji med vozili in infrastrukturo se slišijo super, a zavedati se moremo da bi to pomenilo konec svobodnega premikanja. Res imamo že zdaj mobitele, avtomobile s 3G omrežji, a še vedno lahko mobitel pustimo doma in se nekam odpeljemo s katrco. Osebno sem za tako svobodo pripravljen žrtvovati nekaj varnosti in učinkovitosti.

darkolord ::

hkrati pa od avtonomnih vozil nimajo nekih hudih koristi
Um, denar?

To tveganje nase prevzame država, ki je zaradi tisočev privarčevanih življenj, še vedno v plusu.
Pri nas je letno število smrtnih žrtev v prometu cca. 100,
- kamor so všteti tudi takšni, ki nimajo veze z avtomobili
- ki se ne bi občutno zmanjšalo, dokler ne bi delež takšnih avtov obsegal občuten del voznega parka
- od katerih v povprečju več dobijo od države kot vanjo dajo

Bodimo realni.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: darkolord ()

7982884e ::

Nagi Bator je izjavil:

In ce bo tak avto povzrocil nesreco, kdo bo kriv? Lastnik ali Google?

kdo misliš?
v vozilu, na katerega potniki nimajo drugega vpliva kot da nastavijo destinacijo bodo krivi oni?
kdo bo potem kupoval tak avtomobil?

bi bila res neumna poteza googla, če ne bi prevzeli odgovornosti in to tudi dali jasno vedeti strankam. jim ni noben problem kriti škodo, če se ta že zgodi.


Zgodnja video posnetka pokažeta samo tipične (predvidljive) situacije.
če so tipične situacije tiste, ki so se dogajale tekom 1100 000 kilometrov, ki so jih googlovi avti prevozili sami, potem so kar zadost širok pojem in jim ne moreš reči "samo tipične situacije".

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: 7982884e ()

PrihajaNodi ::

bi bila res neumna poteza googla, če ne bi prevzeli odgovornosti in to tudi dali jasno vedeti strankam. jim ni noben problem kriti škodo, če se ta že zgodi.


Ni nujno. Lahko se uvede stvarno napako za določen čas oziroma garancijo. Do določenega časa odgovarjajo za napako po 5 letih npr. pa pač ne. Enako kot pri pomivalnem stroju kjer pride do samovžiga po 5 letih, kje je že vse izven garancije ni več nikakršne odgovornosti.

Je pa to realnost. Počasi nas že navajajo. Ročne zavore v avtomobilih so postale elektronske, kar je največja bedarija.

Lot tehnologija je pa itak že povsod. Bela tehnika bo povezana z velikim spletom in bos lahko na daljavo kontroliral peko kruha. The Brave New World.

Vprašanje pa je kdo vse si bo to lahko še privoščil?

Zgodovina sprememb…

darkolord ::

če so tipične situacije tiste, ki so se dogajale tekom 1100 000 kilometrov, ki so jih googlovi avti prevozili sami, potem so kar zadost širok pojem in jim ne moreš reči "samo tipične situacije".
Tale številka v bistvu prav nič ne pomeni. Tile kilometri so namreč prevoženi v dobrih pogojih in na cestah, ki so vnaprej dobro zmapirane. Prav tako je število kontinuiranih avtonomno prevoženih kilometrov precej nizko v primerjavi s to huronsko številko (pred časom je nekje bila zapisana številka, pa je ne najdem več).

Za primerjavo, v sloveniji je 1100 000 osebnih vozil, in če bi vsak prevozil zgolj 1000 kilometrov na leto, znese to 1100 000 000 kilometrov. Slovenski tovornjaki (za te se beležijo kilometri) so lani prevozili 1301 000 000 kilometrov.

bi bila res neumna poteza googla, če ne bi prevzeli odgovornosti in to tudi dali jasno vedeti strankam. jim ni noben problem kriti škodo, če se ta že zgodi.
Tožbe zaradi nevarnih avtomobilov bi tudi firmo, kot je Google, zlahka spravile na kant.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: darkolord ()

b787 ::

darkolord je izjavil:

hkrati pa od avtonomnih vozil nimajo nekih hudih koristi
Um, denar?


Fleksibilnost avtonomnih vozil pomeni, da bodo gospodinjstva v povprečju rabila manj avtomobilov, poleg tega bodo taksiji in car sharing programi cenejši - prodaja avtomobilov bo kvečjemu padla. Poleg tega bodo po vsej verjetnosti cenejši avtomobili pridobili, saj bodo nakupi postali racionalnejši - potniki imajo načeloma nižje zahteve glede avtomobilov kot vozniki. To pomeni, da bodo proizvajalci samovozeče avtomobile začeli prodajati šele, ko bodo v to prisiljeni (ali s strani trga, ali s strani države).

darkolord je izjavil:

Pri nas je letno število smrtnih žrtev v prometu cca. 100,
- kamor so všteti tudi takšni, ki nimajo veze z avtomobili
- ki se ne bi občutno zmanjšalo, dokler ne bi delež takšnih avtov obsegal občuten del voznega parka
- od katerih v povprečju več dobijo od države kot vanjo dajo

Bodimo realni.


Bolj sem si predstavljal veliko državo, kot so ZDA ali pa skupnost v stilu EU. Ideja je, da bi bile take napake zelo redke, bi jih pa sodišča zelo kaznovala. V EU na leto na cestah umre 30000 ljudi, recimo da 50% delež avtonomnih vozil to številko zmanjša na 20000 - privarčevani stroški so ogromni in vsekakor vredni nekaj milijard odškodnin. Lahko pa se zgodi, da nekdo, ne glede na tveganja, na trg postavi praktično uporaben avtonomen avto, s čimer prisili obstoječe proizvajalce narediti enako. Google, s svojimi ogromnimi denarnimi rezervami, je odličen kandidat za poskusnega zajčka - tudi morebitne tožbe, podjetja ne bi pokopale. Kakšna Mazda si takega tveganja nebi mogla privoščiti.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: b787 ()

Glugy ::

b787 je izjavil:

Prepričan sem, da so avtonomni avtomobili veliko bolj varni od človeških voznikov, a ko bo prišlo do nesreče, bodo takoj letele milijardne tožbe. Vprašanje je, če so proizvajalci pripravljeni prevzeti to odgovornost nase. Potencialna rešitev tega problema bi bila, da software napiše tretje podjetje, overi pa ga nek državni organ - le avtomobili s tem certificiranim softwareom, bi imeli dovoljenje za avtonomno vožnjo.

Drugi razlog, zakaj uveljavljeni proizvajalci niso preveč navdušeni, je da bo manj ljudi potrebovalo avtomobile, hkrati pa kar naenkrat stvari kot so moč motorja, lega na cesti...ne bodo več pomembne. S tem razlika med Dacio in BMWjem kar naekrat postane precej manjša.


Če se da pr letalski industriji tok milijard izplačevat zarad tehničnih napak se da tud v avtomobilizmu. Sicer pa je letalstvo vse bolj avtomatizirano in se dejansko vid kok se vse da če se hoče.

b787 ::

In kljub vsej avtomatizaciji v letalski industriji, morata v kabini še vedno sedeti dva visoko usposobljena človeka.

Glugy ::

glede na neprimerno bolj zapletenim mehanizmom pri letalstvu pri avtomobilizmu ne bi smelo biti večjih težav...so pa seveda porodni krči na začetku neki čist običajnga.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Glugy ()

Phantomeye ::

Glugy je izjavil:

glede na neprimerno bolj zapletenim mehanizmom pri letalstvu pri avtomobilizmu ne bi smelo biti večjih težav...so pa seveda porodni krči na začetku neki čist običajnga.


zna priti do tega, da bo prometna nesreča s takim avtom v družbi manj sprejemljiva kot pa nesreča, kjer je kriv voznik.

b787 ::

Letalo je že kompleksnejše, a v letalstvu je tudi veliko več pravil in kontrole. Ne cesti je vse bolj kaotično, s tem je več tudi potencialov za tožbe.
Daimler, Toyota in Tesla (mogoče še kdo drug), ne verjamejo v popolnoma avtonomne avtomobile, ampak v neke vrste avtopilote, ki še vedno zahtevajo nadzor voznika. Nekako ne razumem, zakaj bi bili te sistemi kakorkoli bolj zanesljivi od popolnoma avtonomnih, bistvo je da del odgovornosti še vedno leži na vozniku. Vprašanje je kakšen del; če tak avtopilot zabije avto v zid, dvomim da bi sodstvo do proizvajalcev pokazalo kaj usmiljenja...

darkolord ::

Fleksibilnost avtonomnih vozil pomeni, da bodo gospodinjstva v povprečju rabila manj avtomobilov, poleg tega bodo taksiji in car sharing programi cenejši - prodaja avtomobilov bo kvečjemu padla. Poleg tega bodo po vsej verjetnosti cenejši avtomobili pridobili, saj bodo nakupi postali racionalnejši - potniki imajo načeloma nižje zahteve glede avtomobilov kot vozniki. To pomeni, da bodo proizvajalci samovozeče avtomobile začeli prodajati šele, ko bodo v to prisiljeni (ali s strani trga, ali s strani države).
Ampak vseeno je približno 200 proizvajalcev avtomobilov. Avtonomne avtomobile bi lahko na začetku proizvajala le peščica proizvajalcev, ki bi kljub manjšemu skupnemu številu prodanih avtomobilov še vedno dosegale visoke številke.

Ideja je, da bi bile take napake zelo redke, bi jih pa sodišča zelo kaznovala.
Problem je, da redko*veliko_avtomobilov še vedno nanese preveč. Tudi najbolj nedolžni recalli so zelo dragi brez kazni in odškodnin.

glede na neprimerno bolj zapletenim mehanizmom pri letalstvu
So pa pri avtomobilih lahko precej kompleksnejše določene situacije, ko je treba odreagirati TAKOJ.
«
1
2 3


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Samovozeč taksi prvi dan udeležen v nesreči (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
5313731 (10270) matobeli
»

Tudi Apple ne bo več razvijal lastnega samovozečega avtomobila

Oddelek: Novice / Ostale najave
168920 (7231) N0t0ri0us
»

Googlov samovozeči avtomobil bo Chryslerjev enoprostorec

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
279981 (7709) Shegevara
»

Prva nesreča Googlovih avtonomnih avtomobilov s poškodovanci, krivda drugje (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
6024500 (19479) St235
»

Apple razvija električni avtomobil? (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Apple iPhone/iPad/iPod
8938695 (34243) Apyon

Več podobnih tem