Forum » Kaj kupiti » Stvarna napaka
Stvarna napaka
FX6300B ::
pozddravljeni
na začetku meseca sem pri mimovrste kupil tole spajkalno postajo problem se je pojavil prejšni teden ko sem hotel nekaj zaspajkat je lučka na gumbu svetila vendar se ni segrel, sumim na termostat ali grelec sedaj me zanima če lahko uveljavljam stvarno napako ali mi preostane samo še garancija, ker osebno bi raje videl da dobim denar nazaj in kupim nekaj bolj kvalitetnega, naj omenim še da original embalaže nimam več lep pozdrav jakob
PS:nevem če sem temo prav uvrstil , če je nisem prosim moderatorje da jo prestavijo
na začetku meseca sem pri mimovrste kupil tole spajkalno postajo problem se je pojavil prejšni teden ko sem hotel nekaj zaspajkat je lučka na gumbu svetila vendar se ni segrel, sumim na termostat ali grelec sedaj me zanima če lahko uveljavljam stvarno napako ali mi preostane samo še garancija, ker osebno bi raje videl da dobim denar nazaj in kupim nekaj bolj kvalitetnega, naj omenim še da original embalaže nimam več lep pozdrav jakob
PS:nevem če sem temo prav uvrstil , če je nisem prosim moderatorje da jo prestavijo
May the force be with you!
- spremenil: FX6300B ()
Aston_11 ::
37.a člen
Potrošnik lahko uveljavlja svoje pravice iz naslova stvarne napake, če o napaki obvesti prodajalca v roku dveh mesecev od dneva, ko je bila napaka odkrita.
Potrošnik mora v obvestilu o napaki natančneje opisati napako in prodajalcu omogočiti, da stvar pregleda.
Obvestilo o napaki lahko potrošnik prodajalcu sporoči osebno, o čemer mu prodajalec mora izdati potrdilo, ali ga pošlje v prodajalno, kjer je bila stvar kupljena, ali pa zastopniku prodajalca, s katerim je sklenil pogodbo.
37.b člen
Prodajalec ne odgovarja za stvarne napake na blagu, ki se pokažejo potem, ko mineta dve leti, odkar je bila stvar izročena.
Potrošnik lahko uveljavlja svoje pravice iz naslova stvarne napake, če o napaki obvesti prodajalca v roku dveh mesecev od dneva, ko je bila napaka odkrita.
Potrošnik mora v obvestilu o napaki natančneje opisati napako in prodajalcu omogočiti, da stvar pregleda.
Obvestilo o napaki lahko potrošnik prodajalcu sporoči osebno, o čemer mu prodajalec mora izdati potrdilo, ali ga pošlje v prodajalno, kjer je bila stvar kupljena, ali pa zastopniku prodajalca, s katerim je sklenil pogodbo.
37.b člen
Prodajalec ne odgovarja za stvarne napake na blagu, ki se pokažejo potem, ko mineta dve leti, odkar je bila stvar izročena.
nejcek74 ::
Stvarno napako lahko uveljavljaš do pol leta po nakupu izdelka.
*pol leta je v bistvu dve leti
vidim da me je Aston prehitel :)
Zgodovina sprememb…
- spremenil: nejcek74 ()
GupeM ::
Zanimivo. Torej eno leto garancije ne pomeni nič, ker tako ali tako lahko stvarno napako uveljavljaš 2 leti?
FX6300B ::
pa to v mojem primeru paše pod stvarno napako? predvidevam da :D pa hvala vam za res hitre odg.
May the force be with you!
sandmodnigga ::
St235 ::
sandmodnigga je izjavil:
pa to v mojem primeru paše pod stvarno napako? predvidevam da :D pa hvala vam za res hitre odg.
Pod stvarno napako lahko v praksi daš skorajda karkoli.
Ta del velja samo za prvih šest mesecev, ker se šteje, da je imel izdelek napako že ob nakupu. Če pa je bil izdelek že prodan pokvarjen je možen avtomatizem pri stvarni napaki. Preostali čas pa je bistveno bolj zahtevno dokazovat ali je napaka stvarna ali ne, ker je dokazno breme na tožniku.
twom ::
Razlike med stvarno napako in garancijsko ni!
Gre samo za način uveljavljanja napake!
Pri uveljavljanju stvarne napake so trgovci običajno veliko bolj tečni ker morajo (če kupec to zahteva) vrniti kupnino v celoti. Seveda jim to ne diši...
Gre samo za način uveljavljanja napake!
Pri uveljavljanju stvarne napake so trgovci običajno veliko bolj tečni ker morajo (če kupec to zahteva) vrniti kupnino v celoti. Seveda jim to ne diši...
St235 ::
Razlike med stvarno napako in garancijsko ni!
Kar je seveda neumnost, da glava peče. Med stvarno napako in garancijo so bistvene razlike.
1. Način uveljavljanja (kje lahko zahteva)
2. Pravice potrošnika (kaj lahko zahteva)
3. Roki
4. Dokazovanje obstja napake
Magic1 ::
Še enkrat za tiste, za katere je stvarna napaka enaka garanici. Ni, sta dve popolnoma različni zadevi in pravice pravtako.
Pri garanciji imaš pravico do delujočega artikla v 45 dneh, kako to serviser izvede je popolnoma njegova stvar.
Pri stvarni napaki je vse drugače. Kot prvo jo uveljavljaš pri trgovcu, ti izbiraš ali boš denar, popravilo, ali nov izdelek. Odgovorit mora v 8 dneh!
Glede uveljavljanja stvarne napake:
-do pol leta, je kakršna koli napaka avtomatično stvarna napaka in je na trgovcu, da dokazuje, da si ti povzročil napako, če ti hoče zavrnit zahtevek.
-od pol leta do dveh lahko uveljavljaš stvarno napako, a je na tebi da dokazuješ da gre za stvarno napako, kar pa večino normalnih okvar ni. Je zelo specifično, načeloma vezano na napako v izdelavi izdelka.
Po tem se lahko sklepa, da prve pol leta vedno uveljavljaš stvarno napako, po tem pa večino garancijo.
Pri garanciji imaš pravico do delujočega artikla v 45 dneh, kako to serviser izvede je popolnoma njegova stvar.
Pri stvarni napaki je vse drugače. Kot prvo jo uveljavljaš pri trgovcu, ti izbiraš ali boš denar, popravilo, ali nov izdelek. Odgovorit mora v 8 dneh!
Glede uveljavljanja stvarne napake:
-do pol leta, je kakršna koli napaka avtomatično stvarna napaka in je na trgovcu, da dokazuje, da si ti povzročil napako, če ti hoče zavrnit zahtevek.
-od pol leta do dveh lahko uveljavljaš stvarno napako, a je na tebi da dokazuješ da gre za stvarno napako, kar pa večino normalnih okvar ni. Je zelo specifično, načeloma vezano na napako v izdelavi izdelka.
Po tem se lahko sklepa, da prve pol leta vedno uveljavljaš stvarno napako, po tem pa večino garancijo.
Magic
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Magic1 ()
facepalm ::
Eno vprasanje..
Pred enim mesecem sem kupil e-kolo, katero ni bilo pravilno nastavljeno/sestavljeno.
Ker so bile napake minimalne (prevec zategnjeni vijaki na krmilu in pestu, narobe obrnjen plasc, slabo nastavljen menjalnik..) sem jih odpravil sam v 15min brez obvescanja prodajalca. No menjalnika se nisem se dotikal zaradi pomanjkanja casa. Danes, na prvi testni voznji pred zacetkom sezone je odpovedala zadnja disk zavora med zaviranjem (cevka se je iztaknila iz rocice).
Torej je sedaj kolo z nedelujoco zavoro in slabo nastavljenim menjalnikom. Od prodajalca bi zahteval drugo kolo ampak jim enostavno ne zaupam, zato bi uveljavljal stvarno napako in zahteval kupnino. Sem upravicen do nje?
LP
Pred enim mesecem sem kupil e-kolo, katero ni bilo pravilno nastavljeno/sestavljeno.
Ker so bile napake minimalne (prevec zategnjeni vijaki na krmilu in pestu, narobe obrnjen plasc, slabo nastavljen menjalnik..) sem jih odpravil sam v 15min brez obvescanja prodajalca. No menjalnika se nisem se dotikal zaradi pomanjkanja casa. Danes, na prvi testni voznji pred zacetkom sezone je odpovedala zadnja disk zavora med zaviranjem (cevka se je iztaknila iz rocice).
Torej je sedaj kolo z nedelujoco zavoro in slabo nastavljenim menjalnikom. Od prodajalca bi zahteval drugo kolo ampak jim enostavno ne zaupam, zato bi uveljavljal stvarno napako in zahteval kupnino. Sem upravicen do nje?
LP
Magic1 ::
Če se vse to da nastavit s enim kratkim servisom, potem bo težko šla stvarna napaka čez. A če je zadeva res toliko švoh kvalietete, potem ga intenzivneje uporabljaj par mesecev in ni hudič, da bo kaj šlo falit.
Magic
facepalm ::
Problem je, ker je kolo sestavljeno nestrokovno. Bojim se, kaj bo sfalilo naslednjic.
Se dobro, da se je to zgodilo na ravnici in sem priletel "samo" v kolega. Niti pod razno ne mislim obdrzat tega kolesa, da mi pa drugega sestavlja isti serviser pa si tudi ne zelim.. E-kolo je KTM z boschevo baterijo, zato sklepam, da kvaliteta nebi smela biti "svoh".
Kolo ima 30km na stevcu. Prvih 15km sem naredil od trgovine do doma (takrat sem opazil prve napake katere sem hitro odpravil), drugih 15km sem naredil danes (od tega 5km brez ene zavore).
Se dobro, da se je to zgodilo na ravnici in sem priletel "samo" v kolega. Niti pod razno ne mislim obdrzat tega kolesa, da mi pa drugega sestavlja isti serviser pa si tudi ne zelim.. E-kolo je KTM z boschevo baterijo, zato sklepam, da kvaliteta nebi smela biti "svoh".
Kolo ima 30km na stevcu. Prvih 15km sem naredil od trgovine do doma (takrat sem opazil prve napake katere sem hitro odpravil), drugih 15km sem naredil danes (od tega 5km brez ene zavore).
Kebo ::
Kolega je naročil na mimovrste Lenovo prenosnik, ki je crknil po 6 dneh. Pri mimovrste je uveljavljal stvarno napak in zahteval nov prenosnik. Rekli so mu, da imajo 8 dni časa, da ugotovijo ali gre za stvarna napako na napravi. Ko je osmi dan klical na mimovrste, so mu rekli, da s servisa še niso sporočili kakšno je stanje. Je klical še na servis, kjer so mu rekli, da imajo 45 dni časa, da ugotovijo to. Kateri rok je torej pravi, 8 dni ali 45. Pač, ali lahko on sedaj kliče na mimovrste in zahteva nov izdelek, ker je že minilo 8 dni in so imeli čas ugotoviti.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Kebo ()
shadeX ::
Za stvarno napako ugotovit imajo 8 dni časa. Za garancijo je 45. dni.
Če ti držijo 45. dni pol maš na garanciji.
Če ti držijo 45. dni pol maš na garanciji.
scipascapa ::
Zakaj ni lepo vrnil? Pa dobil denar nazaj? Znotraj 15 + 15 dni? :P
Stvarna napaka, ki je zahtevana s strani kupca, je 8 dni, da ugotovijo in javijo kupcu, kaj je na stvari. Potem se pa kupec odloči vračilo kupnine ali zamenjavo z novim.
45 dni ni v igri tukaj. Da, lahko zahteva novega.
Stvarna napaka, ki je zahtevana s strani kupca, je 8 dni, da ugotovijo in javijo kupcu, kaj je na stvari. Potem se pa kupec odloči vračilo kupnine ali zamenjavo z novim.
45 dni ni v igri tukaj. Da, lahko zahteva novega.
St235 ::
Predvsem pa to nima ničesar s servisom. Stvarno napako se uveljavlja do prodajalca. Če osmi dan nimajo odgovora se, da prijavo na TIRS.
DrSergioDJ ::
Nisem vsega bral (jebiga, len), tako da je mogoče že kdo omenil..
Če neko zadevo popravljaš na servisu pod garancijo, potem ni več možno za isto stvar uveljavljati stvarno napako, četudi je bila zadeva na servisu zaradi iste stvari že večkrat (kar meni ni bilo logično, saj če ne znajo zadeve večkrat zapored popraviti -nikoli ni delala ok, tudi ko je prišla s servisa- je to za moje pojme potem stvarna napaka...). Sam sem tako moral počakati, da se je potem v 3., ko je bila zadeva na servisu, iztekel rok 45 dni in zahteval denar nazaj.
Če neko zadevo popravljaš na servisu pod garancijo, potem ni več možno za isto stvar uveljavljati stvarno napako, četudi je bila zadeva na servisu zaradi iste stvari že večkrat (kar meni ni bilo logično, saj če ne znajo zadeve večkrat zapored popraviti -nikoli ni delala ok, tudi ko je prišla s servisa- je to za moje pojme potem stvarna napaka...). Sam sem tako moral počakati, da se je potem v 3., ko je bila zadeva na servisu, iztekel rok 45 dni in zahteval denar nazaj.
...
Anney ::
Bi še jaz nekaj povprašal, lahko uveljavljam stvarno napako na otroški voziček ali moram garancijo. Napaka je v mehanizmu držala, ki se ne zaskoči kot se mora. Raje bi uveljavljal stvarno napako, da ne čakam 45dni s popravilom in bi voziček zamenjal, je oa bil kupljen včeraj samo sestavljen in preizkošen ter spakiran nazaj.
Obstajata samo dva načina kako živeti svoje življenje:
Prvi pravi, da nič ni čudež, drugi pa, da vse je čudež.
Prvi pravi, da nič ni čudež, drugi pa, da vse je čudež.
DINAMIK ::
Na mimovrste sem kupil komplet orodja..,par dni nazaj..,sedaj sem ugotovil,da mala raglja 3/4" ne deluje tako kot bi morala,spodaj šibra ne zadrži nasadnega ključa..,ostalo orodje je tipitop...,velika raglja 1/2" deluje normalno.Obvestil sem jih o tem in jih vprašal,če mi zamenjajo samo malo ragljo..,odgovorili so mi,da moram poslati vso orodje nazaj,da samo raglje ne menjajo!Orodje potrebujem in bi uveljavjal stvarno napako samo za malo ragljo...,če kdo ve..,ali jim lahko pošljem nazaj samo malo ragljo in uveljavljam stvarno napako,ker je neuporabna?
starfotr ::
Lahko pa kontaktiraš tudi uvoznika in se z njim pogovoriš. Mogoče so bolj fleksibilni, kot trgovina.
DINAMIK ::
@Assass1n ...,odgovorili so mi,samo še vedno mislim,da so dolžni zamenjati ali popraviti samo ragljo,zakaj bi jim pošiljal nazaj cel komplet? @starfotr to bo še najboljše.
tebodi ::
@Assass1n ...,odgovorili so mi,samo še vedno mislim,da so dolžni zamenjati ali popraviti samo ragljo,zakaj bi jim pošiljal nazaj cel komplet? @starfotr to bo še najboljše.
Moja izkušnja s podobnimi trgovinami (mimovrste ipd.), morda se ti zdi v danem trenutku nepriročno vračati cel izdelek (celo škatlo) in potem čakati in... Ampak je še najbolje tako, zelo verjetno se nikomur ne bo dalo ukvarjati z enim delom orodja, nazadnje boš imel več poti, klicarije, zafrkancije.
Seveda lahko, da si bo uvoznik ali kdorkoli, vzel par minut za 1 kupca, ni pa to verjetno.
V mojem primeru je šlo za pc miško - kakorkoli sem se trudil, da bi bila zamenjava na mestu, torej da nisem brez miške par dni-1 teden, ni šlo. Niso "zaupali", da ne govorim resnice, kljub predloženim dokazom, slikam itn.
Đekson Đek ::
Grafična kartica 3 leta garancije, crkne po 2.5 letih. Iz servisa dobim po 14 dneh novo kartico (nova serijska številka) brez novega računa, ki bi moral biti zraven, ker velja ponovno nova 3 letna garancija. Na "novo" kartico uveljavljam stvarno napako, ker kartica ki je bila "nova" ni delovala. Servis pravi, da ni možno uveljavljati stvarno napako, kljub temu, da sem dobil "novo" kartico. Vaše izkušnje?
bobby ::
Sej imaš delovni nalog? in če tam piše menjava kartice, začne garancija od začetka, ne rabiš računa.
Ce eksplicitno ne odgovorim osebam PNG ali PR,..I dont care about your opinion.
Magic1 ::
Đekson Đek je izjavil:
Grafična kartica 3 leta garancije, crkne po 2.5 letih. Iz servisa dobim po 14 dneh novo kartico (nova serijska številka) brez novega računa, ki bi moral biti zraven, ker velja ponovno nova 3 letna garancija. Na "novo" kartico uveljavljam stvarno napako, ker kartica ki je bila "nova" ni delovala. Servis pravi, da ni možno uveljavljati stvarno napako, kljub temu, da sem dobil "novo" kartico. Vaše izkušnje?
hmm, zanimiva logika. Dve leti in pol si koristil grafično, ko je crknila si dobil novo(ki ima tudi neko napako) in zdaj pričakuješ, da boš uveljavljal stvarno napako in po možnosti dobil vrnjeno celotno kupnino?
Verjetno to ne bo šlo skozi.
Magic
zk_eu ::
Stvarno napako lahko uveljavljaš samo zoper prodajalca, medtem ko lahko garancijo uveljavljaš zoper prodajalca in garanta.
Po Zakonu o varstvu potrošnikov odgovarja prodajalec za stvarne napake 2 leti od prevzema stvari. Rok je torej že potekel.
V nobenem primeru torej nimaš več pravice uveljavljati stvarno napako.
Računa nisi dobil, ker ne gre za nakup.
Po Zakonu o varstvu potrošnikov odgovarja prodajalec za stvarne napake 2 leti od prevzema stvari. Rok je torej že potekel.
V nobenem primeru torej nimaš več pravice uveljavljati stvarno napako.
Računa nisi dobil, ker ne gre za nakup.
Non omne, quod licet, honestum est - Ni vse, kar je dovoljeno, tudi pošteno.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: zk_eu ()
Đekson Đek ::
Servis je poslal iz garancije po mojem mnenju "novo" kartico, ki je imela novo serijsko številko drugačno od prvotne. Na nalogu je bilo napisano menjava elektronike. "nova" kartica je bila ob prejemu nedelujoča in poslana nazaj z opisom točnim opisom napake "mrtva". Servis je podal odgovor, da za "novo" kartico ne teče nov garancijski rok saj je bila stara popravljena, kar seveda ni res. Če razumem kljub temu, da dobiš nov izdelek - menjava elektronike je po mojem prepričanju 90% izdelka, ventilatorji so 10% ti ne pripada nova garancija? Kartica je bila ponovno poslana na servis v tujino, ker sem dobil DOA.
Magic1 ::
Nova garancija velja za novo komponento. Torej če so menjali celo plato, je seveda garancija praktično na vse. Sam dvomim da ti rabijo dat dodatne tri leta garancije, verjetno ti pripada kar zakonski minimum, torej 1 leto na novo plato.
Magic
Đekson Đek ::
1 leto od konca 3 letne garancije? Ker če ti bi potem crnilo po 1 letu si v bistvu v minusu?
UganiKdo ::
Ne, ker bi ti v tem primeru veljala 3 letna garancija, ki ti je bila dana ob nakupu. Prodajalec/proizvajalec lahko ponudita boljse pogoje kot so minimalno doloceni z zakonom.
Master_Yoda ::
Da si malo sposodim temo: Kdo krije postnino nazaj v primeru uveljavljanja stvarne napake ? Na njihovi spletni strani pise da v vsakem primeru kupec, ampak kolikor vem bi v primeru uveljavljanja garancije to moral prodajalec, ne vem pa ce je enako pri stvarni napaki.
Ter ce je kaksna zakonska podlaga za to bi prosil za link, ker na njihovi strani pise: "Stroške pošiljanja vedno krije pošiljatelj, razen če je vnaprej dogovorjeno drugače. Pošiljk z odkupnino ne sprejemamo."
Ter ce je kaksna zakonska podlaga za to bi prosil za link, ker na njihovi strani pise: "Stroške pošiljanja vedno krije pošiljatelj, razen če je vnaprej dogovorjeno drugače. Pošiljk z odkupnino ne sprejemamo."
Dovie'andi se tovya sagain.
DePalmo ::
Zato jih pa pokliči in vprašaj. Osebno sem do sedaj poklical dve podjetji (mimovrste in lidl) in oboji so poslali poštarja da je prevzel artikel. Strošek je bil njihov. Drugače se pa ponavadi osebno zapeljem do njih če je spotoma, in to osebno uredim.
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | PROFIservis - nepozabna izkušnja nakupa (strani: 1 2 3 4 5 )Oddelek: Kaj kupiti | 46022 (10895) | cyberwarfare |
» | Uveljavljanje stvarne napake / garancije (strani: 1 2 )Oddelek: Loža | 16398 (6326) | TOP |
» | Stvarna napaka po preteku 6 mesecevOddelek: Loža | 6676 (5372) | next3steps |
» | Stvarna napaka - vračilo denarja (strani: 1 2 )Oddelek: Pomoč in nasveti | 12570 (8622) | ziggy89 |
» | Stvarna napaka pri mobilnem telefonuOddelek: Loža | 6181 (5245) | bobby |