» »

Šola dirkanja ?! :/

Šola dirkanja ?! :/

Temo vidijo: vsi
1 2
3
»

solatko ::

Utk - Glede na delo zadnjih 100 let v varnosti cestnega prometa, je dolgo veljal divji zahod, na cestnih površinah.
Ni vsak mulc, ki se je razbil s špicbatanim fičotom, na standardnem podvozju in normalnih gumah 135/12 znamke Tigar, bil bodoči rally voznik. Veš tisti, ki smo se hoteli ukvarjat s hitro vožnjo, to nismo delali brezglavo (je danes med mladimi kaj drugače, sam število KS/Kw je precej višje), šli smo skozi vse faze, spoznavanja obnašanja vozil v predvidenih in nepredvidenih situacijah - na žalost je šolanje trajalo več let, ker ni bilo usposobljenih inštruktorjev in smo si izkušnje izmenjavali med seboj.
Tudi danes, tisti, ki se namerava naučit dobre vožnje, ne bo predstavljal nevarnost sebi in drugim, bo pač izbiral kraje in odseke, ki to omogočajo.
Ko z motorjem padeš na praznem parkirišču in uničiš samo oklep in kombinezon, je to malo drugače, kot če se ti to zgodi na cesti, ker si svoje znanje precenil, ali snovi še nisi dovolj natreniral.
Z motornimi sredstvi se da počet marsikaj, tako kot s smučmi, kolesom....., vendar je razlika ali si to prej naštudiral ali greš z glavo skozi zid (če že greš, je bolje da je to zid kakšne bajte ali drevo, kot pa moj avto, ko se pripeljem nasproti), zato vedno podpiram odprtje kakšnega varnega poligona, tudi za trening velikih hitrosti in reagiranj ob nenadnih situacijah.

Ena od dobrih vaj je recimo, da se skupina voznikov dogovori, da ti iznenada, na nekaj metrov, pri hitrosti 100+, pred vozilo prileti lahka plastična žoga. Cilj je, da jo varno obvoziš ali ustaviš.
Seveda na kak km dolgem odseku, ne veš, kje se bo to zgodilo, se pa naučiš predvidevanja in nenadnih reakcij na tak dogodek. Dober voznik, bo to nalogo opravil avtomatsko, brez da bi se žoge dotaknil - v mislih to zamenjaj z divjo živaljo ali otrokom, psom, pešcem, kolesarjem....

Imaš cel kup takih vaj, pri katerih si več prijateljev, lahko pridobiva, prepotrebne izkušnje.
Kar nekaj krat, bo ta žoga letela daleč stran, ali pa jo boš enostavno povozil, po nekaj tedenskem, vsakodnevnem treningu, boš žogo videl tist moment, ko bo priletela iz nevidnega in tudi že pravilno reagiral. Hitrosti metanja, so namreč različne, od počasnega starčka, do hitrega naleta srne.
Vendar je to samo ena vaja, nekateri smo jih delali nekaj 10, mnogo težjih in zahtevnejših, katerih morda še vsi vozniki rallyev ne obvladajo. Perfekcija je namreč ravno v tem NNP, razen inkasanta z radarjem, na najbolj varnem delu odseka.
Delo krepa človeka

Unknown_001 ::

I am back! :))

Ok, zdej kle pravite, da je fino vadit extremne situacije in podobno. Eni omenjate parkplac, sam vam povem, da so vsi "večji" parkplaci v naši okolici nasploh neprimerni za zezanje pa experimentiranje.:( Preveč gredic, in podobnih okraskov je gor, tak da ni šans, poleg tega pa le ta niso nikoli prazna. Ravno zato sem vprašal za progo. Sam glede tistega, ko ste rekli, da ste dost v svojih najboljših letih avtomobile preizkušali na cestah,:O kje ni bilo tolk prometa in milice po njih, imam jaz možnost to počet edino po makadamskih poteh ki so ravne in dobro pregledne, tak da ni ravno fajn za kak bolj fin avto,:| razen če bi si enga Golfa 2-ko ali pa fiat 126 umislil da bi ga po tistem gonil, sam bi tole bil zame samo en dodaten strošek.

@Solatko, ko že omenjaš vaje... A bi lahko še kakšno idejo zaupal??:):D Tale z žogo je zelo zanimiva, in fajn, ker pri nas se dostkrat zgodi da srna čez cesto uleti sploh sedaj v tem letnem času.;((
Wie nennt man einen Moderator mit der Hälfte des Gehirnis ?

Begabt

seminal ::

Solatko piše take zgodbe da se zraven prav zabavam ko berem njegove poste... PRosim če boš kdaj v MBju da napišeš pa me boš peljal s tvojo prfektno vožnjo na Pohorje da vidim kakšno znanje imaš, pa po snegu da bo šlo počez v ovinkih. Jebemo ti si ja slovenski Stig.

Nazaj na temo. Za male pare doživet adrenalin pa priporočam tekmovalni kart, ker gre bolano hitro. Tile obični štiritaktni so navadne kosilnice ki nimajo powerja in čakaš da potegne iz ovinka pa kurac.

Unknown_001 ::

Karting sem že dostkrat vozil, mene bolj zanima za avtomobil. Ker bi rad nadgradil znanje in sposobnosti vožnje, kar bi mi koristilo tudi na cesti. Gokart in avtomobil sta dve popolnoma različni zadevi, je pa res, da se z gokartom lepo da naučiti vozit idealno linijo v zavojih.
Wie nennt man einen Moderator mit der Hälfte des Gehirnis ?

Begabt

Sriple Tix ::

Drago ali tudi ne, odvisno kako zelo si želiš nadgraditi znanje.

http://www.renospot.eu/RENOSPOT_ADRENAL...

Buggy ::

seminal je izjavil:

Solatko piše take zgodbe da se zraven prav zabavam ko berem njegove poste... PRosim če boš kdaj v MBju da napišeš pa me boš peljal s tvojo prfektno vožnjo na Pohorje da vidim kakšno znanje imaš, pa po snegu da bo šlo počez v ovinkih. Jebemo ti si ja slovenski Stig.

Nazaj na temo. Za male pare doživet adrenalin pa priporočam tekmovalni kart, ker gre bolano hitro. Tile obični štiritaktni so navadne kosilnice ki nimajo powerja in čakaš da potegne iz ovinka pa kurac.


solatko za razliko od tebe celo ve o cem govori sine

solatko ::

seminal - Nazadnje, ko sem takega pajaca peljal na relaciji Cerknica - Nova vas, čez Bloško polico, mi je skoraj ušel iz avta, v Novi vasi se je pa komaj obdržal na nogah, pa ni šlo nikoli preko 90 (splošna omejitev). Sicer pa ne divjam, vozim normalno, morda malo hitreje, kot je omejitev - do +20, v krajih obvezno +5 (po štvcu, po garminu je nekje v egalu). Problem je v tem, da vozim enakomerno, torej tudi skozi ovinek, malokrat znižam hitrost, gre pa obvezno prestavo ali dve nižje - 4. ali 3. pri 5 stopenjskem menjalniku. Zaviranje poteka večino z mašino in pomočjo zavor, probelme, pa večinoma rešujem z gas, zavora, gas in volan.

Drugače pa ni panike. Še nihče, ki se je vozil parkrat z menoj, ni rekel da je med vožno trpel, vsi so uživali.

Ne pričakujem pa, da bo podobno vozil nek 18 letni nadebudnež, katerega edine izkušnje so v računalniških simulacijah, ki pa vseeno niso toliko brez veze, da se določenih naučenih fint, nebi moglo uporabljati v življenju, sploh, če so simulacije kvalitetne in igrane z volanom, menjalnikom in pedali.

Gokart je izredno sredstvo za spoznavanje delovanja fizike. Kdor odlično obvlada gokart, mu ob nepretiravanju, ne bo težko obvladat kateregakoli vozila. Še boljši je buggy, s kakšnimi 250 KS (porshe mašino), saj glede na maso in kratko medosno razdaljo, nudi izredno prevozno sredstvo, za učenje vseh prvin vožnje. Tako neobvladljiv avto, boste težko našli. Že hiro speljevanje je umetnost.
Še vedno pa ostaja problem, kje v SLO, se da to vse, ob normalnih stroških, počet večkrat na teden (manj je za avtomatizacijo neučinkovito, tako kot en ali dvakraten obisk Vranskega). Tisti mojstri, ki so na Vranskem, bi lahko povedali še več podobnih zgodb in verjemite, da vsi obvladajo vozila, pri dosti višjih hitrostih, kot jih dovoljuje zakonodaja. Obvladajo jih avtomatično, torej so se morali nekje učiti.

Ne vem koliko SLO- vencev, si lahko privošči tole

http://www.renospot.eu/RENOSPOT_ADRENAL...

parkrat na teden, kar bi bilo smiselno. Če pa bi imeli kakšno domačo progo 1-2km, na katri bi bila solidno urejena zletna mesta, pa ceno okoli 20-30€/h, pa bi si vsaj sinovi dobro situiranih staršev, tam sproščali adrenalin in seveda vsak tak, kot je OP.
Delo krepa človeka

Sriple Tix ::

solatko je izjavil:


Ne vem koliko SLO- vencev, si lahko privošči tole

http://www.renospot.eu/RENOSPOT_ADRENAL...

parkrat na teden, kar bi bilo smiselno.


Jaz pa ne vem, če sem te sploh prav razumel, oziroma, kaj želiš povedati s tem? Parkrat na teden si kaj takega ne privoščijo niti dirkači, ki živijo od tega posla, ker se jim najbrž ne zdi smiselno (prišepnem ti, da sem kratek čas bil del srednjeevropskega dirkaškega sveta in vem koliko ter na kakšen način so trenirali najboljši, zato me ne odpravi s kakšnimi zgodbicami, lepo prosim).

Ampak zdaj itak pričakujem napad namesto odgovora, zato ti vseeno dam prav.

solatko ::

Sriple Tix - res je, dirkači si to privoščijo 10-12x/tedensko, na različnih vežbališčih. Ko je dirkač izdelan, dejansko mora bolj skrbeti za kondicijo in telesno počutje, saj ima dirkanje že v krvi, da pa je prišel do tega, pa je vozil in avtomobile prevračal nekaj ur na dan. Tisti, ki to niso počeli, niso bili nikoli dirkači - so bili samo spremljevalni del ekip:'(.

Ravno zaradi tega, je bil moto šport vedno izredno draga zadeva. Čemu imajo dirkači dva ali več vozil. Najmanj enega na sezono uničijo na treningih. Misliš, da si proge ogledujejo peš, kot Tina Maze.

Dej ne smeši se, sa zgleda ne poznaš niti ene zgodovine, kakšnega bolj znanega dirkača. Časti Miheliča s kakšno pijačo pa ti bo marsikaj razkril, on je namreč v dirkaškem svetu bil - ne kot dirkač, temveč kot testni voznik in strokovnjak.

Seveda pa si ti padel z neba, z vsem potrebnim znanjem in vožnjo in njene posebnosti poznaš do obisti.
Gre samo zato, da pridobljeno znanje spraviš v avtomatizem - za to pa je potrebno vadit, vadit, vadit......, čim večkrat in čim bolj pogosto, dokler ne postane del nas.
Delo krepa človeka

PrimozR ::

Sriple Tix a bo vredu napad? :D

solatko ::

In vse tiho je bilo:'(
Delo krepa človeka
1 2
3
»


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Gokart dirkališča po sloveniji? (strani: 1 2 3 4 5 )

Oddelek: Na cesti
21741554 (4711) Siddh
»

Manjši poskočen avto za na stezo. (strani: 1 2 3 4 )

Oddelek: Na cesti
17417254 (566) krneki0001
»

Napredni simulator vožnje za izboljšanje varnosti v cestnem prometu (strani: 1 2 )

Oddelek: Na cesti
698687 (7100) solatko
»

Vprašanje glede tečaja varne vožnje (strani: 1 2 )

Oddelek: Loža
6713238 (11266) St235
»

Nov zakon za mlade voznike. (strani: 1 2 3 4 5 6 )

Oddelek: Loža
29435678 (31070) balocom

Več podobnih tem