» »

Šola dirkanja ?! :/

Šola dirkanja ?! :/

Temo vidijo: vsi
1
2
3

PrimozR ::

Sriple Tix je izjavil:

Mene pa čisto zares in prav nič zlobno zanima, kdo izmed tistih, ki tukaj podajajo svoja mnenja o vožnji dirkalnikov na stezi, se je že kdaj dejansko zapeljalo po GP dirkališču in preizkusilo svoje meje ter meje dirkalnika?

Z gokartom precejkrat, kjer tudi nisem tako zelo slab (nisem pa nek talentiran biser). Drugega pa žal še nisem vozil, ampak bi pa z veseljem (če bi bil nalovdan bi poskušal odpeljati kako 24h dirko, recimo Spa ali pa Nordschleife).

dolenc ::

Jaz sem 2 dirki odpeljal po bivšem gp dirkališču.. Sicer z motorjem al jebiga šteje :)

solatko ::

Ravno v vprašanju OP-ja je bistvo skrbi za prometno varnost v naši kokoški.
Vse prometno razvite države imajo nekaj zgrajenih dirkališč, ki jih lahko s svojimi ali sposojenimi avtomobili, proti relativno nizkemu plačilu, uporabljajo vozniki, ki bi se radi naučili, dobro voziti.

Nekoč so samo specialno predelani avtomobili, dosegali hitrosti okoli 200 km/h, danes pa že vsak jajc v obliki polota ali punta, dosega tovarniško hitrost 180 +, naše spoznavanje vožnje in dogajanj v prometu, pa je na nivoju, konjskih vpreg iz začetka prejšnjega stoletja.

Res smo imeli včasih srečo, da smo kot mulci, lahko osvajali obvladanja vozil, kar na navadnih cestah, ob sila nizkem prometu, na večini stranskih cest.

Danes te za vsakim vogalom čaka radar ali inkasant, pa tudi zaradi gostote prometa, skoraj ni več prometne površine, kjer bi se učenje veščin, ki so za odlično obvladanje vozila predpogoj, lahko izvajalo. Seveda za tiste z denarjem ni problem obiskat bližnje A in I, kjer to lahko varno in pod strokovnim vodstvom počneš (so tudi nekaj dnevni tečaji z izkušenimi rally in F vozniki, inštruktorji, mehaniki...), vendar to vse presega povprečno zmožnost naših plačnikov.

Potem pa se nam dogaja, da se ubijajo mladi vozniki, v vozilih, ki niso namenjeni dirkanju, so pa dovolj močni, da lahko nudijo tudi relativno dirkaško izkušnjo, vendar za tako vožnjo, usposobljenim voznikom.

Če bi gledali skozi ekonomsko logiko in se dejansko zavedali, koliko lahko dober dirkaški poligon prinese, k splošni prometni varnosti, bi nekaj takih poligonov že imeli, saj je potrebno manj prostora, kot za golf igrišče, tako pa vso skrb za prometno varnost in učenje dobre vožnje, prepuščamo inkasantom in represiji.

Nekateri boste omenili Vransko. Ja, vendar je to poligon, za učenje reševanja iz kritičnih situacij in obvladovanja vozila, pri relativno nizkih hitrostih, potrebno, vendar samo nekaj %-ov tistega, kar se rabi za povečanje prometne varnosti.
Dokler vozila omogočajo visoke hitrosti - tja do 350km/h, je potrebno tudi to, da se ljudje - vozniki, naučijo reagirati tudi pri takih hitrostih, za to pa je potrebna dirkalna steza, kjer je podobne hitrosti možno dosegat, varno!

Potem bo tudi na navadnih cestah več reda in tudi žrtev prometa, garantirano, primerno stroškom, manj, brez tako rigoroznih represivnih ukrepov, kot jih imamo danes (najvišje prometne kazni na svetu, v primerjavi z dohodki) pa se prometna varnost, nič kaj dosti ne izboljšuje.
Delo krepa človeka

PrimozR ::

Ma, precejšen problem za to se skriva v avtih, ker mora biti vsaka generacija močnejša od prejšnje. Vmes se je pa pozabilo, da mora biti avto zabaven, postali so pa vse prej kot to, ker so na račun več zvočne izolacije postali bistveno težji.

Preverjeno že s 120 konji lahko brez najmanjšega problema letiš 150+ izven naselja (s prej omenjenim puntičem, ki gre skoraj 200), kaj to pomeni ob srečanju z drevesom je pa jasno. Velikokrat torej pogrešam starega Puntiča s 55 konji, ki je maxoutnil pri ~150 km/h, ni šel nikamor, zato pa ni imel elektronike, niti ABS-a, niti serva, ampak je bil vseeno zabaven za vozit - ni ga bilo škoda, hitrosti so bile nizke, vse to je pa pomenilo enostavno zabavo tako na asfaltu, kot makadamu.

Okej, zleteti s ceste v tisti piksni je bilo vseeno smrtno nevarno, sem se pa bistveno bolj naučil voziti, kot bi se z ESP-jem. V parih letih sem se slednjega namreč navadil (in se razvadil), torej bi se v avtu brez ESP-ja pomojem zdaj hitro nekje sesul.

EDIT: prostora že potrebuješ manj, ti pa vseeno golf igrišče prinese drugačno klientelo (premožnejšo, načeloma, ni pa nujno :D) pa predvsem je na golf igrišču tiho, na dirkališču pa ne.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: PrimozR ()

solatko ::

PIPI - če so tebi hitrosti 150 v normalnem prometu nizke, kaj boš rekel za fičkote, ki so s hitrostjo do 120, prestrašile marsikaterega sopotnika/co, če je bil volan v pravih rokah. Se ne zavedaš, da je na eni kmečki poti, hitrost 80, že ogromna, 50-60 v pravokotnem ovinku, taka, kot jo imajo v takih ovinkih vozniki rally-a. Največ nesreč se zgodi pri hitrostih 40-100, so pa seveda posledice, pri višji hitrosti hujše.
Če pa si mislil na pospeševanje, je pa res, da avti, ki zmorejo do 180 km/h, na tem področju, niso ravno v špici, razen kakšna specialka, s kratkimi prestavnimi razmerji.
Delo krepa človeka

gremovnapad ::

problem so počasni vozniki. take bi najprej treba poslat na dirkališče, da se rešijo fobije pred 90 km/h.

Unknown_001 ::

gremovnapad je izjavil:

problem so počasni vozniki. take bi najprej treba poslat na dirkališče, da se rešijo fobije pred 90 km/h.


Če misliš tiste, ki ga po ravnini ne upajo stisnt, se strinjam, druga stvar je vožnja in ocenitev ovinka (pa ne mislim zdj tiste, pri katerih volan samo z par stopinj zavrtiš, da ga zvoziš), sploh če ceste ne poznaš, takrat bi pa jaz vsakega, ki bi nekoga priganjal v taki situaciji najraje nekam poslal. Pelat je treba po zmožnostih, ampak na kolikortoliko ravni cesti in lahkimi ovinki je pa res absurd, da ne voziš vsaj 80.
Wie nennt man einen Moderator mit der Hälfte des Gehirnis ?

Begabt

einstein :P ::

mihec87 je izjavil:

einstein :P je izjavil:

mihec87 je izjavil:

einstein :P je izjavil:

Ker domači avto na parkingu je pa ful boljši od racing 'jajc' na resničnem dirkališču, ja...


Dosti boljši.

pa še zastonj, da ne omenjam...


Kater pa tej imate doma(bot pošten in ne lagat)?


Žal razumem samo pravilno slovensko, tako da ne vem, kaj pomeni "pa tej"


Da bos razumel, ceprav vem da si......
Kateri avto imate doma(odgovori posteno)?


Kia clarus 1.8 slx

In, kaj zdaj? Ga boš primerjal s tistim avtom za 100€ za 20minut? :)) Zagotovo misliš, da sem rekel za tist avto "jajca", ker bi se mi zdel slab... Ampak ne zato. Zato, ker je veliko preslab za ceno tistih 20 minut...

Hayabusa ::

solatko
Nekoč so samo specialno predelani avtomobili, dosegali hitrosti okoli 200 km/h

Samo če spada nekoč po tvoje tam nekje v leto 1930. Triumph Dolomite (1934%E2%80%9340) @ Wikipedia Mercedes-Benz 540K @ Wikipedia
Ni problem na "gas tiščat", problem je obvladovati vozilo.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Hayabusa ()

einstein :P ::

takole za po parkirišču je čisto v redu, glede na to, da je precej ceneje od 100€ za 20minut...

Zgodovina sprememb…

black ice ::

einstein: Ni vse v kW oz. KM. Verjetno je vsem jasno, da tip še nima izpita in pametuje toliko kot šiba Kia z vetrom v hrbet (beri sto na uro).

einstein :P ::

black ice je izjavil:

einstein: Ni vse v kW oz. KM. Verjetno je vsem jasno, da tip še nima izpita in pametuje toliko kot šiba Kia z vetrom v hrbet (beri sto na uro).


Kdo nima izpita in komu šiba veter v hrbet?

Jah, kw/km so 90%, 10% so gume, če seveda sem ne štejemo voznika.

Zgodovina sprememb…

PrimozR ::

solatko je izjavil:

PIPI - če so tebi hitrosti 150 v normalnem prometu nizke, kaj boš rekel za fičkote, ki so s hitrostjo do 120, prestrašile marsikaterega sopotnika/co, če je bil volan v pravih rokah. Se ne zavedaš, da je na eni kmečki poti, hitrost 80, že ogromna, 50-60 v pravokotnem ovinku, taka, kot jo imajo v takih ovinkih vozniki rally-a. Največ nesreč se zgodi pri hitrostih 40-100, so pa seveda posledice, pri višji hitrosti hujše.
Če pa si mislil na pospeševanje, je pa res, da avti, ki zmorejo do 180 km/h, na tem področju, niso ravno v špici, razen kakšna specialka, s kratkimi prestavnimi razmerji.

Od kje ti ideja, da je 150 nizka hitrost? Hitrost je relativno visoka, za to pa ne potrebuješ nobene zverine od avta. Danes ima vsak malce bolj športen avto več kot 200 konjev, malce dražji bolj 400. Kar je bolano.

einstein :P je izjavil:

mihec87 je izjavil:

einstein :P je izjavil:

mihec87 je izjavil:

einstein :P je izjavil:

Ker domači avto na parkingu je pa ful boljši od racing 'jajc' na resničnem dirkališču, ja...


Dosti boljši.

pa še zastonj, da ne omenjam...


Kater pa tej imate doma(bot pošten in ne lagat)?


Žal razumem samo pravilno slovensko, tako da ne vem, kaj pomeni "pa tej"


Da bos razumel, ceprav vem da si......
Kateri avto imate doma(odgovori posteno)?


Kia clarus 1.8 slx

In, kaj zdaj? Ga boš primerjal s tistim avtom za 100€ za 20minut? :)) Zagotovo misliš, da sem rekel za tist avto "jajca", ker bi se mi zdel slab... Ampak ne zato. Zato, ker je veliko preslab za ceno tistih 20 minut...

Pol ure racing gokarta je pa 120 € v Krškem. Kaj je zdaj slabo?

einstein :P je izjavil:

black ice je izjavil:

einstein: Ni vse v kW oz. KM. Verjetno je vsem jasno, da tip še nima izpita in pametuje toliko kot šiba Kia z vetrom v hrbet (beri sto na uro).


Kdo nima izpita in komu šiba veter v hrbet?

Jah, kw/km so 90%, 10% so gume, če seveda sem ne štejemo voznika.

A procenti so mišljeni kot kaj je pomembno, da se ubiješ?

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: PrimozR ()

einstein :P ::

Pol ure racing gokarta je pa 120 € v Krškem. Kaj je zdaj slabo?


Odvisno od gokartov, bi šel raje to, kot v tist avto. Ponavadi imajo že slabši gokarti dosti boljše pospeške od običajnih avtomobilov.

Zgodovina sprememb…

  • predlagal izbris: Janac ()

black ice ::

Toliko o pametovanju. :)
Omenjeni dirkalni punto ima zagotovo boljše podvozje, boljše zavore, boljše gume, sedež iz katerega te ne vrže ob prvem ovinku, ter po možnosti še štiritočkovni varnostni pas ter kletko.

einstein :P ::

black ice je izjavil:

Toliko o pametovanju. :)
Omenjeni dirkalni punto ima zagotovo boljše podvozje, boljše zavore, boljše gume, sedež iz katerega te ne vrže ob prvem ovinku, ter po možnosti še štiritočkovni varnostni pas ter kletko.


in, kaj zdaj? še vedno me nisi prepričal, da bi dal 100€ za 20min tistega punta.

I prefer this more than punto:

Zgodovina sprememb…

  • predlagal izbris: Janac ()

mihec87 ::

Parklpac hja par krogov pa frajerčki mislijo da obvladajo(pa bolj avto njih vozi kot oni njega) zanaša malo sem malo tam 1m sem tja nima veze..Na cesti tega enga metra sem tja ni oz si v grabnu....

mihec87 ::

Sicer pa slabih 100eur za 20min dirkalnega avta pa se izživljaš je še kr vredu-če gledas lahko greš z svojim samo gume,gorivo,še kaj zdrapaš pa še zmer ne bo ravno tapravo razen če mas kako dirkalno makino..

einstein :P ::

mihec87 je izjavil:

Parklpac hja par krogov pa frajerčki mislijo da obvladajo(pa bolj avto njih vozi kot oni njega) zanaša malo sem malo tam 1m sem tja nima veze..Na cesti tega enga metra sem tja ni oz si v grabnu....


Saj ni dirkanje na progi. Samo, da se vidi, da bi se dalo brez problema lepo preizkušat ovinke. Tile na posnetku se pač zajebavajo. Saj nisi pričakoval od točnega modela videa o dirkanju na stezi? Vsega pa tudi ni na YT.

Zgodovina sprememb…

  • predlagal izbris: Janac ()

black ice ::

einstein :P je izjavil:

black ice je izjavil:

Toliko o pametovanju. :)
Omenjeni dirkalni punto ima zagotovo boljše podvozje, boljše zavore, boljše gume, sedež iz katerega te ne vrže ob prvem ovinku, ter po možnosti še štiritočkovni varnostni pas ter kletko.


in, kaj zdaj? še vedno me nisi prepričal, da bi dal 100€ za 20min tistega punta.

I prefer this more than punto:

Če nisi opazil je naslov teme Šola dirkanja. Kar parkirišče nikakor ni, tudi cesta ne služi temu namenu.

einstein :P ::

kdo je pa rekel, da je?

če imaš v zasebni lasti velik plac, ni blema, ali pa če prjatla prosiš k ma fermo.

Zgodovina sprememb…

  • predlagal izbris: Janac ()

GGGGG ::

einstein, ne bluzi. Parkirišče nima nobene veze z dirkališčem. Obračanje z ročno in delanje osmic pred lokalnim hoferjem ni dirkanje.

einstein :P ::

GGGGG je izjavil:

einstein, ne bluzi. Parkirišče nima nobene veze z dirkališčem. Obračanje z ročno in delanje osmic pred lokalnim hoferjem ni dirkanje.


In kje sem rekel, da je? Ti ne bluzi.

Zgodovina sprememb…

  • predlagal izbris: Janac ()

mihec87 ::

einstein :P je izjavil:

GGGGG je izjavil:

einstein, ne bluzi. Parkirišče nima nobene veze z dirkališčem. Obračanje z ročno in delanje osmic pred lokalnim hoferjem ni dirkanje.


In kje sem rekel, da je? Ti ne bluzi.


Tule na vprašanje OP "A mogoče kdo kle, ki pozna kakšno dobro racing šolo (po možnosti Dolenjska) kjer bi se dalo dobit poštenega inštruktorja ki bi nekega začetnika naučil osnove šibanja po progi ?
"

einstein :P je izjavil:

@raptor f16

Prazno parkirišče, pa je. Pa denar za nove gume pripravi.

solatko ::

In kakšno vezo vidite med vožnjo na dirkališču, z zato prirejenim voziolm in vožnjo v prometu. Bolj uporabno je driftanje pred Hoferjem, delanje osmic na praznem PP in preizkus drsenja v prvem snegu ali ledu.

Dobremu vozniku je vedno jasno, kaj bo njegov voz naredil v določenem trenutku, pravim samo to, da je ogroooooooooomna škoda, da nimamo niti ene hitre steze, saj bi njena cena, večkrat presegla vrednost prišparanih, mladih življenj.

Povprašaj Veneta, on sigurno pozna nekaj takih fantov. Problem je samo, kje boste to treniral, saj je tudi na tistem koncu kar dosti prometa. Je pa fina cesta na Brunk, samo zavarovanje si uredite.
Delo krepa človeka

einstein :P ::

se popolnoma strinjam s solatkom:

Zgodovina sprememb…

  • predlagal izbris: Janac ()

black ice ::

Za driftanje pred Hoferjem in podobne ideje dobiš plačilni nalog. Za ta namen je Vransko in namenski tečaji varne vožnje. S svojim vozom. V tej temi govorimo o dirkanju.

Hayabusa ::

Prvo je avto šola, potem poligon na Vranskem (večkrat), nato se greš lahko učit dirkati pod mentorstvom kakšnega rally voznika, kot nadzorovano driftati skozi ovinke pri 160 kmh
preciznost:


vozniki provid kot sovozniki na wrc vožnji:

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Hayabusa ()

solatko ::

Ko so PP prazni, ne dobiš nobenega računa. Komaj čakam da zapade prvi sneg, da preizkusim obnašanje avta na ledeni cesti. Velikokrat te poznavanje svojega vozila, reši pred katastrofo. Vransko ne nudi enakih možnosti, saj se zadeve dogajajo pod nadzorom in s predvidevanjem.
Delo krepa človeka

PrimozR ::

solatko je izjavil:

In kakšno vezo vidite med vožnjo na dirkališču, z zato prirejenim voziolm in vožnjo v prometu. Bolj uporabno je driftanje pred Hoferjem, delanje osmic na praznem PP in preizkus drsenja v prvem snegu ali ledu.

Dobremu vozniku je vedno jasno, kaj bo njegov voz naredil v določenem trenutku, pravim samo to, da je ogroooooooooomna škoda, da nimamo niti ene hitre steze, saj bi njena cena, večkrat presegla vrednost prišparanih, mladih življenj.

Povprašaj Veneta, on sigurno pozna nekaj takih fantov. Problem je samo, kje boste to treniral, saj je tudi na tistem koncu kar dosti prometa. Je pa fina cesta na Brunk, samo zavarovanje si uredite.

Kaj bo naredil voz se ne naučiš na parkirišču. Na parkirišlu zaviješ, kamor te je volja. Na stezi si primoran peljati po stezi. Če te avto vrže s steze, moraš to rešiti, na parkplacu se prilagodiš. Cesta pa ni parkplac.

Hayabusa je izjavil:

Prvo je avto šola, potem poligon na Vranskem (večkrat), nato se greš lahko učit dirkati pod mentorstvom kakšnega rally voznika, kot nadzorovano driftati skozi ovinke pri 160 kmh
preciznost:


vozniki provid kot sovozniki na wrc vožnji:

Tole se je martinu usralo, da se mu bolj ne bi moglo. No, lahko,

Ne pravim, da nimajo skillsov, nasprotno. Ampak tudi WRC voznikom se vsake toliko poserje na polno, da takole odpeljejo ovinek ;)

solatko je izjavil:

Ko so PP prazni, ne dobiš nobenega računa. Komaj čakam da zapade prvi sneg, da preizkusim obnašanje avta na ledeni cesti. Velikokrat te poznavanje svojega vozila, reši pred katastrofo. Vransko ne nudi enakih možnosti, saj se zadeve dogajajo pod nadzorom in s predvidevanjem.

Kaj pa na parkplacu ni predvidljivega in pod nadzorom? Ne solataj no... Plata na vranskem je 200x bolj nepredvidljiva kot parkplac.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: PrimozR ()

clothes ::

Dirkanje na parkirišču je v USA zelo popularno, kjer s stožci postavijo tehnično izjemno zahtevno progo in dirkajo na čas.
Temu pravijo Autocross ali Auto-X.

Dokaj varen in poceni način za učenje obvladovanja vozila. Škoda, da tega ni pri nas.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: clothes ()

black ice ::

solatko je izjavil:

Ko so PP prazni, ne dobiš nobenega računa.

Če imaš srečo ne dobiš.

solatko je izjavil:

Velikokrat te poznavanje svojega vozila, reši pred katastrofo.

Se strinjam.

solatko je izjavil:

Vransko ne nudi enakih možnosti, saj se zadeve dogajajo pod nadzorom in s predvidevanjem.

Zopet se motiš.

PrimozR ::

clothes je izjavil:

Dirkanje na parkirišču je v USA zelo popularno, kjer s stožci postavijo tehnično izjemno zahtevno progo in dirkajo na čas.
Temu pravijo Autocross ali Auto-X.

Dokaj varen in poceni način za učenje obvladovanja vozila. Škoda, da tega ni pri nas.

AutoX je svoje vrste šport, za kar ljudje velikokrat predelajo/nastavijo avtomobile. Skillset potrebuješ izjemen, če želiš biti dober. Meni ni preveč po godu, je prepočasno/prezaprto, ni pa simpl, daleč od tega.

dolenc ::

Ker je to parkelplac pri BTCju?

solatko ::

black ice - Nisem rekel, da Vransko ne pomaga, vendar je to tako, kot v šoli, slišiš enkrat, dvakrat, probaš enkrat, dvakrat, potem pa mine 5 let, ko bi to znanje lahko uporabil. Ledeno parkirišče, ti nudi naravno podlago, s tvojimi gumami in tvojim vozilom. V pomoč prineseš gumjaste ovire, ki jih postaviš, kakor hočeš in treniraš, treniraš. Se mi je zgodilo na starem parkirišču ob Soči (rehabilitacijski center), da so na moje poizkuse, prišli možje v modrem - po eni uri, smo stavili za gajbo pira, kdo bo hitrejši - zmagal sem za 3 secunde, spili pa smo ga skupaj - takrat policisti, še niso imeli tako monastih šefov. V LJ je bilo kar nekaj cest, z različnimi podlagami, kjer smo nadebudneži, izvajali tudi za danes, neverjetne stvari. Škoda, da ni bilo pametnih kamer v telefonih 8mm je bil prekratek in predrag za večino. Potem pa še tisti kolutarji, katerim je žarnica zacvrčala, glih ko je Hansu začelo prihajat v Helgina usta.
Hebat ga, smo se imeli pa fletno. Motor sem probaval na Grobniku, takoj za GP dirko, je bilo đabe.
Delo krepa človeka

PrimozR ::

U ja, dobri stari časi, go so se ga šoferji skupaj s policaji nabili in vsedli v avto.

WTF DUDE?!?! O_O

solatko ::

Zanimivo je, da so tudi takrat, največ p.n. povzročili mladi in starejši, brez izkušenj. Ja je bilo za kar nekaj področij več demokracije, kot jo je danes v tej naši ANARHIJI!

Pa nisem nostalgičen, samo toliko v vednost mlajšim generacijam, ki tega življenja niso dali skoz. Večina prebivalstva je imelo svoje poklice, za težaška in umazana dela, so za takraten čas super plače, hodili na delo v SRS, dosti hitro dobili stanovanje in tukaj ustvarili družine.
Ja ljubčki, za vsak praznik je bilo kaj novega, seda razen tekočih propadov firm, ne vidim firme, ki bi po količini dela, zaslužka in vlaganja, ustvarili vsaj eno firmo podobno Litostroju, niti ene. Tistih nekaj satelitov - Akrapovič in podobni, so kaplja v morje, za statistične podatke o slovenskem BDP.
Morda TUŠ, MERCATOR......., ki sta skupaj zapufana, skoraj za 2ooomio€.

Nakladajte dalje, tisti, ki imajo še nekaj za preživetje, janševi volilci pa nehajte razmišljat kot plešasti in RKC, bi bil že čas. Rdeči so že izumrli, oziroma so na tem (še tistih nekaj, katerih tudi imen ne upa še danes izreč, noben iz desne strani).
Delo krepa človeka

PrimozR ::

p.n.?

Ja, v Jugoslaviji je bilo res tako lepo, da še zdaj odplačujemo davek na to. Dejmo pozabit že to Jugoslavijo, ki je ljudem samo metala pesek v oči, kako je vse fino. Pa dejmo ne bit offtopic. (kaj drugega kot rdečkanje je spominjanje na Jugoslavijo?)

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: PrimozR ()

vorantz ::

p.n. - prometna nesreča

solatko ::

PIPI - Kateri davek pa plačuješ za pokojno državo. Se mi zdi, da je puf Slovenije, kar nekajkrat višji, kot je bil puf cele ranjke države - pa druge republike, danes države, niso nič na boljšem.

Pa ne govorimo o prejšnji državi, temveč o razmerah za učenje vožnje, tudi zunaj poligonov, na cesti (veliko manj prometa in parkirnih prostorih, ki niso bili vsi zarampani in z blagajnami).

Če pa ti dobiš pikce, ko je omenjena bivša država, se pa vprašaj, kaj je narobe s teboj.
Delo krepa človeka

PrimozR ::

Z mano nič, narobe je s tistimi, ki se z rosnimi očmi spominjajo (sfaljene) preteklosti, češ da je bilo takrat vse lepo. V bistvu se je pa trenutno gardo ravno takrat navadilo, da je potrebno mutiti, krasti, podkupovati in še kaj. Posledice so pa zdaj jasno vidne. Pa bodi dovolj offtopica.

solatko ::

PIPI - trenutne garde, so to poizkušale že prej, pa jim ni uspelo, je bilo potrebno najprej prilagodit zakonodajo in zakonsko onesposobit policijo, tožilstvo in sodno vejo oblasti.
Tako so si odprli vrečo iz katere veselo jemljejo.

Za večino splošne populacije, ki se tudi sicer obnaša pošteno in v skladu z etičnimi normami, je bilo življenje v prejšnjem sistemu bolj varno in manj stresno.

Sem spada tudi možnosti pridobivanja vozniških izkušenj v malo bolj extremnih razmerah in pogojih.
Večina dobrih voznikov, se je naučila uporabe vozila in spoznavanja nevarnih situacij, naučila v prejšnjem sistemu in to jim še danes, velikokrat reši življenje, tudi ko so peš (so jih naučili, da je potrebno pogledat levo in desno, nakazat namen prečkanja ceste), ko so na kolesu (znajo včasih tudi prepustiti prednost, saj se zavedajo, da je kolesar slabo viden, če iznenada prileti pred vozilo), na motorju (večina jih ima težje, potovalne motorje in vedo, kaj je na cesti, za motorista, največji problem), zato je smrtnost med starejšimi motoristi, izredno nizka pa še takrat, po navadi, niso krivi.

Danes s v SLO nimaš kje učit upravljanja vozila, pri višjih hitrostih. To pa je bistvo prometne varnosti, saj danes skoraj vsi avtomobili, ki so v prodaji, z lahkoto dosegajo hitrosti 180+ in ni malo voznikov, ki to hitrost, na nekaterih odsekih dosegajo, ne znajo pa reagirat, ko gre kaj narobe. Ne ubija hitrost, temveč premalo izkušenj za tako hitrost in nepredvidevanje možnega.

Vsi takratni vozniki rallyev - Pušnik, Hrovat, Šuster....., so se učili na cestah s tekočim prometom. Bi se danes lahko?
Delo krepa človeka

St235 ::

dajta otročka svoje nostalgične blodnje nadaljevat v drugi temi ali pa na naslednjem zboru belih/rdečih.

PrimozR ::

Ja valda, moja mati velikokrat rada pove, koliko km ima in koliko izkušenj ima. Pa seveda je vozila v tako oh in sploh hudem starem sistemu. Potem pa vsa zaprepadena pride domov in reče 'joj, je gladko, me je skoraj odneslo'. Na vprašanje, če jo je, je bil odgovor seveda da ne. Ampak vseeno je bila to največja groza. Po drugi strani sem pa jaz v şlabih 7 letih in ~50k km že večkrat imel take in hujše izkušnje, kar pomeni, da mi lahkost volana oz. riti ne predstavlja nekega resnega problema.

ni važen sistem, niso važni kilometri, važno je, kako voziš ter koliko te to zanima. Vozniki s par 100k km so zlahka še vedno popolnoma nesposobni, ker so za vožnjo nezainteresirani in jim je to samo neka nuja. Še večji fail je pa tako priljubljeno dretje, koliko ima kdo kilometrov, ki so popolnoma nerelevantna metrika pri znanju vožnje. Pomaga, če primerjamo dva podobno zainteresirana voznika. Lahko pa da popolnoma napačne rezultate.

Lakotnik29 težko, ker se takšnih zborov ne udeležujem, niti nisem nostalgičen.

St235 ::

PrimozR je izjavil:

p.n.?

Ja, v Jugoslaviji je bilo res tako lepo, da še zdaj odplačujemo davek na to. Dejmo pozabit že to Jugoslavijo, ki je ljudem samo metala pesek v oči, kako je vse fino. Pa dejmo ne bit offtopic. (kaj drugega kot rdečkanje je spominjanje na Jugoslavijo?)


glede na tole izjavo bi rekel, da jih organiziraš.

PrimozR ::

Katere pa?

solatko ::

Spet sta off topic.

Voznika delajo dobrega, ko ima čim več, slabih izkušenj, iz katerih pride nepoškodovan - lahko pa se take dogodke tudi simulira, v okoliščinah, kjer napaka ne naredi kakšne posebne škode.
Danes je zakonito to samo na Vranskem, kamor pa povprečni voznik ne more vsak dan, vsaj dvakrat, da mu potrebni manevri, preidejo v kri in podzavest.

Poznam ogromno voznikov, ki imajo za seboj ogromno kilometrov in vedno olupljen avto (od spravljanja v garažo, do obdrsavanja pri zavijanju s parkinga, rahlih izletov s ceste ob poledicah ali snegu...,), veljajo za sicer varne voznike (pač niso imeli bljižnega srečanja z drugimi udeleženci - še ne), pa se z njimi, nebi peljal okoli bloka v trgovino, po drugi strani pa so vozniki, ki so v registru policije označeni kot brezobzirni, s kupom kazni za prehitro in "objestno" vožnjo, pa so v svoji vozniški karieri rešili več življenj, kot kakšna dobrodelna organizacija.
S temi se peljem na konec sveta, ob kakršnem koli vremenu in kateremkoli času. Vem, da bom prišel na cilj, brez praske.

Teh voznikov nikoli niso kaznovali v naselju ali na slabo vidnih odsekih cest. Nikoli ne vozijo s prekratko varnostno razdaljo, ne prehitevajo v škarje in v življenju niso imeli nesreče. Veljajo pa za divjake, asocialne tipe, ljudi, kateri je potrebno pobrati avte, jih zapreti za večno...., samo zato, ker vozijo takrat, ko je to varno in mogoče, malo hitreje od povprečja.
Delo krepa človeka

Utk ::

solatko je izjavil:

PIPI - trenutne garde, so to poizkušale že prej, pa jim ni uspelo, je bilo potrebno najprej prilagodit zakonodajo in zakonsko onesposobit policijo, tožilstvo in sodno vejo oblasti.
Tako so si odprli vrečo iz katere veselo jemljejo.

Za večino splošne populacije, ki se tudi sicer obnaša pošteno in v skladu z etičnimi normami, je bilo življenje v prejšnjem sistemu bolj varno in manj stresno.

Sem spada tudi možnosti pridobivanja vozniških izkušenj v malo bolj extremnih razmerah in pogojih.
Večina dobrih voznikov, se je naučila uporabe vozila in spoznavanja nevarnih situacij, naučila v prejšnjem sistemu in to jim še danes, velikokrat reši življenje, tudi ko so peš (so jih naučili, da je potrebno pogledat levo in desno, nakazat namen prečkanja ceste), ko so na kolesu (znajo včasih tudi prepustiti prednost, saj se zavedajo, da je kolesar slabo viden, če iznenada prileti pred vozilo), na motorju (večina jih ima težje, potovalne motorje in vedo, kaj je na cesti, za motorista, največji problem), zato je smrtnost med starejšimi motoristi, izredno nizka pa še takrat, po navadi, niso krivi.

Danes s v SLO nimaš kje učit upravljanja vozila, pri višjih hitrostih. To pa je bistvo prometne varnosti, saj danes skoraj vsi avtomobili, ki so v prodaji, z lahkoto dosegajo hitrosti 180+ in ni malo voznikov, ki to hitrost, na nekaterih odsekih dosegajo, ne znajo pa reagirat, ko gre kaj narobe. Ne ubija hitrost, temveč premalo izkušenj za tako hitrost in nepredvidevanje možnega.

Vsi takratni vozniki rallyev - Pušnik, Hrovat, Šuster....., so se učili na cestah s tekočim prometom. Bi se danes lahko?

Ja največ so se naučili leta 78 ko je bilo v Sloveniji okoli 700 mrtvih v prometnih nesrečah. Zakaj ne našteješ še nebroj rally voznikov, ki so tistega leta pomrli? Se jih ne spomneš več, a.

solatko ::

Utk - Povej mi za kakšnega, ki je umrl na cesti v prometu. Stvari, ki so se dogajale na dirkah so drugo. Za dva vem, katera je zajebal sovoznik L/5 namesto D/5, če veš o čem govorim.
Od tistih 700 mrtvih je bilo kakšnih 100 pešcev in kolesarjev brez pameti (tudi lani, je bilo takih kar precej), sicer pa če vzameš, da je bil skoraj vsak drugi pijan, da so kamioni vozili 30 v kolonah po 10 in več, meter drug za drugim in stanjem v prometnih površinah, da je potekal ves promet iz D, A, I na vse strani sveta, da je bilo samo gastarbajterjev, skoraj vsak praznik, čez miljon na poti v Turčijo in južne republike, je bilo mrtvih še sorazmerno malo.
Se mi zdi, da je bilo tisto leto mrtvih tudi 5 ali 6 letečih motoristov - miličnikov.

Veš, statistika ne kaže realne slike dogajanja. Ni bilo tako samo tega leta, vsako leto ob povišanju standarda in lažjega dostopa do motornih sredstev, je število nesreč naraščala, vzroki pa so različni, verjetno je učenje dobre vožnje, med zadnjimi, izkušnje preživelih pa verjemi, nenadomestljive.

Če imaš dostop do podatkov, si oglej, kako se je dvigalo število novih voznikov (so se avtošole odpirale po tekočem traku, inštruiral je pa lahko vsak gimnazijec z opravlenim vozniškim izpitom in nekaj urnim tečajem), znanje le teh, pa je bilo na nivoju biciklistov.

Pametni smo vse te dogodke preživeli, kot udeleženci v prometu, od pešca, kolesarja, motorista, osebnega avtomobila in kombija, kamiona. Za čuda, ob sorazmerno hitrejši vožnji, kot si jo lahko privoščimo danes.
Delo krepa človeka

Utk ::

Mislil sem na "rally voznike", ki so se ubili prej ko bi zasloveli. Ali pa pobili še cele družine. Misliš da tisti ta slavni, ki si jih ti naštel, res niso imeli parkrat v življenju enostavno srečo, da so preživeli?
Pametni ste preživeli? Super, naj vsak vozi kakor hoče, pametni bojo že preživeli. Ker sploh ne bojo šli več na cesto.
1
2
3


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Gokart dirkališča po sloveniji? (strani: 1 2 3 4 5 )

Oddelek: Na cesti
21741515 (4672) Siddh
»

Manjši poskočen avto za na stezo. (strani: 1 2 3 4 )

Oddelek: Na cesti
17417221 (533) krneki0001
»

Napredni simulator vožnje za izboljšanje varnosti v cestnem prometu (strani: 1 2 )

Oddelek: Na cesti
698679 (7092) solatko
»

Vprašanje glede tečaja varne vožnje (strani: 1 2 )

Oddelek: Loža
6713229 (11257) St235
»

Nov zakon za mlade voznike. (strani: 1 2 3 4 5 6 )

Oddelek: Loža
29435624 (31016) balocom

Več podobnih tem