Forum » Na cesti » Napredni simulator vožnje za izboljšanje varnosti v cestnem prometu
Napredni simulator vožnje za izboljšanje varnosti v cestnem prometu
david15 ::
Pozdravljeni uporabniki foruma. Moje ime je David Možina in pišem v imenu podjetja NERVteh, kjer razvijamo simulator vožnje avtomobila za izboljšanje varnosti v prometu.
Zaradi posledic prometnih nesreč je v zadnjih 10ih letih v Sloveniji umrlo več kot 2000 ljudi. Skoraj 10000 ljudi se je huje poškodovalo. Visoke kazni in represivni ukrepi ne pomagajo. Za prometne nesreče in s tem smrtne žrtve je v 90% kriv človeški faktor (hitrost, psihofizično stanje voznika, utrujenost, uporaba prepovedanih substanc, telefoniranje / sms, kombinacija dejavnikov).
NERVteh je 6 mesecev mlado »start up« podjetje, kjer si želimo s tehnološko naprednim simulatorjem vožnje avtomobila evalvirati, izobraževati in trenirati mlade, tiste, ki bodo vozniški izpit šele opravljali in prav tako vse tiste, ki si želijo postati boljši vozniki. Izobraževati bi začeli zgodaj, na primer od 12-ega leta naprej.
S simulatorjem vožnje pa ne bi samo izobraževali bodočih voznikov. Biometrično in nevrološko bi evalvirali in trenirali manj izkušene voznike in jih testirali v nepredvidljivih situacijah v prometu, kot so skok otroka na cesto in trenirali v težkih vremenskih situacijah (poledica, sneg). Pokazali bi posledice prehitre vožnje, vožnje pod vplivom alkohola in pisanje sporočil med vožnjo.
Naša vizija, namen je v naslednjih letih zmanjšati število smrtnih žrtev prometnih nesreč. S prilagojenim treniranjem in izobraževanjem na simulatorju vožnje, bi se po cesti vozili izkušeni in varni vozniki.
Če vam je namen, ki se ga trudimo doseči nas podprite s klikom na »like« na naši Facebook strani in sledite našemu napredku.
Slike, filmčke in objave v javnih medijih boste našli na:
https://www.facebook.com/NERVteh
https://twitter.com/NERVteh
Najlepša hvala,
Lp, NERVteh
Zaradi posledic prometnih nesreč je v zadnjih 10ih letih v Sloveniji umrlo več kot 2000 ljudi. Skoraj 10000 ljudi se je huje poškodovalo. Visoke kazni in represivni ukrepi ne pomagajo. Za prometne nesreče in s tem smrtne žrtve je v 90% kriv človeški faktor (hitrost, psihofizično stanje voznika, utrujenost, uporaba prepovedanih substanc, telefoniranje / sms, kombinacija dejavnikov).
NERVteh je 6 mesecev mlado »start up« podjetje, kjer si želimo s tehnološko naprednim simulatorjem vožnje avtomobila evalvirati, izobraževati in trenirati mlade, tiste, ki bodo vozniški izpit šele opravljali in prav tako vse tiste, ki si želijo postati boljši vozniki. Izobraževati bi začeli zgodaj, na primer od 12-ega leta naprej.
S simulatorjem vožnje pa ne bi samo izobraževali bodočih voznikov. Biometrično in nevrološko bi evalvirali in trenirali manj izkušene voznike in jih testirali v nepredvidljivih situacijah v prometu, kot so skok otroka na cesto in trenirali v težkih vremenskih situacijah (poledica, sneg). Pokazali bi posledice prehitre vožnje, vožnje pod vplivom alkohola in pisanje sporočil med vožnjo.
Naša vizija, namen je v naslednjih letih zmanjšati število smrtnih žrtev prometnih nesreč. S prilagojenim treniranjem in izobraževanjem na simulatorju vožnje, bi se po cesti vozili izkušeni in varni vozniki.
Če vam je namen, ki se ga trudimo doseči nas podprite s klikom na »like« na naši Facebook strani in sledite našemu napredku.
Slike, filmčke in objave v javnih medijih boste našli na:
https://www.facebook.com/NERVteh
https://twitter.com/NERVteh
Najlepša hvala,
Lp, NERVteh
RejZoR ::
Vbistvu je stvar dosti bolj preprosta od izjemno dragega simulatorja. Enostavno pustiš norenje in izvajanje akrobacij po cestah v dirkaških igrah za 40-50 EUR, ki jih dobiš v vsaki trgovini z zabavno elektroniko. Od Need for Speed do Grand Theft Auto ter kakšen Mercedes World Racing katerega zaradi dobrega obnašanja vozil in lepih kabin avtomobilov še dandanes kujem med najboljše šoferščine kjer se še vedno velikokrat povsem prosto znorim po odprtih cestah. V večini primerov so svetovi simulirani v take detajle, da stvari potekajo kot v resničnosti. Torej semaforji, celotni tok prometa, pešci itd. Seveda ni 1:1 replikacija realnega sveta ampak je zelo zelo blizu. Ali kot mini trening, lahko pa zgolj kot "ventil". Raje s Ferrarijem ali terencem v gručo ljudi v igri kot pa na pravi cesti. In vse to za ceno par deset evrov. Kar pa se tiče alkohola, tam pa vsaj pri meni ne drži noben izgovor.
Drugače pa morate definitivno uvesti ali večje ekrane ala 3x42 inčni 4k/FullHD zasloni ali pa kar VR headset. Šele tam res dobiš občutek, kot da sediš v dejanskem vozilu, ker ne vidiš stacionarnega prostora okoli ampak samo dogajanje simulatorja. Posledično bo tudi odziv voznika bolj doživet kot če se ves čas celo podzavestno zavedaš, da ni nič resnično.
Drugače pa morate definitivno uvesti ali večje ekrane ala 3x42 inčni 4k/FullHD zasloni ali pa kar VR headset. Šele tam res dobiš občutek, kot da sediš v dejanskem vozilu, ker ne vidiš stacionarnega prostora okoli ampak samo dogajanje simulatorja. Posledično bo tudi odziv voznika bolj doživet kot če se ves čas celo podzavestno zavedaš, da ni nič resnično.
Angry Sheep Blog @ www.rejzor.com
david15 ::
Pozdravljen RejZor
Definitivno se strinjam s tabo. Ampak večina ljudi se znori ravno na cesti in ne pred ekranom. Morda si zgrešil naš namen. Mi se trudimo da bi naš simulator lahko uporabljali otroci in manj izkušeni vozniki in se na njem izobraževali preden bi opravljali izpit. Pokazali bi posledice vožnje pod vplivom prepovedanih substanc, prehitre vožnje, nezbranosti kot je naprimer pošiljanje sporočil med vožno ipd.
Simulator za ta namen bi bil seveda dražji kot need for speed ali pa rfactor2 ;) in zato se ravno v ta namen trudimo da bi bili izobraževalni simulatorji nekako sponzorirani in bili na razpolago šolam in drugim izobraževalnim ustanovam.
Drugače pa če si pogledal slike na facebook strani imamo ravno tako postavitev kot si jo omenil, se pravi tri velike HD zaslone, konec avgusta pa dobimo Oculus Rift VR očala.
Končujemo pa tudi premično platformo ki bo simulirala podvozje avtomobila za karseda realni občutek vožnje avtomobila.
Hvala za mnenje
Lp,
David
Definitivno se strinjam s tabo. Ampak večina ljudi se znori ravno na cesti in ne pred ekranom. Morda si zgrešil naš namen. Mi se trudimo da bi naš simulator lahko uporabljali otroci in manj izkušeni vozniki in se na njem izobraževali preden bi opravljali izpit. Pokazali bi posledice vožnje pod vplivom prepovedanih substanc, prehitre vožnje, nezbranosti kot je naprimer pošiljanje sporočil med vožno ipd.
Simulator za ta namen bi bil seveda dražji kot need for speed ali pa rfactor2 ;) in zato se ravno v ta namen trudimo da bi bili izobraževalni simulatorji nekako sponzorirani in bili na razpolago šolam in drugim izobraževalnim ustanovam.
Drugače pa če si pogledal slike na facebook strani imamo ravno tako postavitev kot si jo omenil, se pravi tri velike HD zaslone, konec avgusta pa dobimo Oculus Rift VR očala.
Končujemo pa tudi premično platformo ki bo simulirala podvozje avtomobila za karseda realni občutek vožnje avtomobila.
Hvala za mnenje
Lp,
David
s6c-gEL ::
RejZor
Ne ni.
Lahko furaš 100 let f1 dirkačine, ko se vsedeš v 125 ccm gokard boš videl da nimaš pojma.
Da ne omenjam da ne občutiš hitrosti, pospeškov, trdote volana in odzive podvozja.
Vsaj nekaj takega mora biti (ne vem kako je z občutenjem pospeškov):
http://avtosola.amzs.si/cms/controls/wa...
npr simualrot za airbue letalo
od zunaj
od znotraj te pričaka kopija kokpita z vsemi gumbi in inštrumenti.
Vbistvu je stvar dosti bolj preprosta od izjemno dragega simulatorja. Enostavno pustiš norenje in izvajanje akrobacij po cestah v dirkaških igrah za 40-50 EUR, ki jih dobiš v vsaki trgovini z zabavno elektroniko.
Ne ni.
Lahko furaš 100 let f1 dirkačine, ko se vsedeš v 125 ccm gokard boš videl da nimaš pojma.
Da ne omenjam da ne občutiš hitrosti, pospeškov, trdote volana in odzive podvozja.
Vsaj nekaj takega mora biti (ne vem kako je z občutenjem pospeškov):
http://avtosola.amzs.si/cms/controls/wa...
npr simualrot za airbue letalo
od zunaj
od znotraj te pričaka kopija kokpita z vsemi gumbi in inštrumenti.
david15 ::
@s6c-gEL,
simulator kot ga ima AMZS se ne premika oz. ne občutiš nobenih sil. Je že kar krepko v letih. Sem bil tam na pogovoru in ga imel tudi priložnost sprobati. Po 20ih minutah sem občutil slabost, podobno kot pri morski bolezni in to zato, ker nimaš občutka da se premikaš, se pravi nima premične platforme in pa tudi zato ker je frekvenca osveževanja zaslonov slaba. Za simulator so pri AMZSju odšteli 30.000 EUR in ga odplačevali kar nekaj let.
Simulator, ki ga razvijamo bo za izobraževalne namene okoli 20.000 EUR, s to razliko da se bo zadeva premikala. Čutil boš pospeške in nagibe levo, desno, gor in dol.
Slikovni primer ki si ga pokazal pa mislim da presega 100 mio EUR. Se pa takega simulatorja ne bi branil :)
simulator kot ga ima AMZS se ne premika oz. ne občutiš nobenih sil. Je že kar krepko v letih. Sem bil tam na pogovoru in ga imel tudi priložnost sprobati. Po 20ih minutah sem občutil slabost, podobno kot pri morski bolezni in to zato, ker nimaš občutka da se premikaš, se pravi nima premične platforme in pa tudi zato ker je frekvenca osveževanja zaslonov slaba. Za simulator so pri AMZSju odšteli 30.000 EUR in ga odplačevali kar nekaj let.
Simulator, ki ga razvijamo bo za izobraževalne namene okoli 20.000 EUR, s to razliko da se bo zadeva premikala. Čutil boš pospeške in nagibe levo, desno, gor in dol.
Slikovni primer ki si ga pokazal pa mislim da presega 100 mio EUR. Se pa takega simulatorja ne bi branil :)
vorantz ::
Kaj pa boste uporabljali za software?
trenutno vidim tipičn simplističen zgled, ki ga majo ponavadi te safe driving zadeve
ne bi raje probali nrdit kak mod za beam ng?
trenutno vidim tipičn simplističen zgled, ki ga majo ponavadi te safe driving zadeve
ne bi raje probali nrdit kak mod za beam ng?
david15 ::
Software razvijamo skupaj s slovenskim podjetjem Actalogic. Actalogic je razvil Agrar Simulator, ki ga morda vsi poznate.
Za BeamNG pa moram priznati, da zgleda odlično. Kar se pa tiče tega da bi sami naredili mod, je pa tako, delo ni poceni. Kot drugo smo v ekipi precej hardwerski mojstri :). S podjetjem Actalogic smo se ujeli in oni razumejo da smo šele na začetku poti in bomo zadeve skompenzirali.
Če te projekt zanima se seveda lahko kadarkoli oglasiš pri nas v prostorih LUI - Ljubljanski Univerzitetni Inkubator pa kako rečemo.
LP, David
Za BeamNG pa moram priznati, da zgleda odlično. Kar se pa tiče tega da bi sami naredili mod, je pa tako, delo ni poceni. Kot drugo smo v ekipi precej hardwerski mojstri :). S podjetjem Actalogic smo se ujeli in oni razumejo da smo šele na začetku poti in bomo zadeve skompenzirali.
Če te projekt zanima se seveda lahko kadarkoli oglasiš pri nas v prostorih LUI - Ljubljanski Univerzitetni Inkubator pa kako rečemo.
LP, David
WarpedGone ::
S simulatorjem vožnje pa ne bi samo izobraževali bodočih voznikov. Biometrično in nevrološko bi evalvirali in trenirali manj izkušene voznike in jih testirali v nepredvidljivih situacijah v prometu, kot so skok otroka na cesto in trenirali v težkih vremenskih situacijah (poledica, sneg). Pokazali bi posledice prehitre vožnje, vožnje pod vplivom alkohola in pisanje sporočil med vožnjo.
Osnovni fejl je predpostavka, da se ta sranja dogajajo, ker ljudje ne vedo zanje. Vsi smo mel šanso videt grozljivke kaj se lahko zgodi.
Jedro problema je v enostavnem prepričanju, da se nam to pač ne bo zgodilo. Dodaten problem je še to, da je to prepričanje v ogromnem odstotku pravilno in iz dneva v dan potrjuje da imamo prav - ker se pač nam nič ne zgodi.
Ker pa ni pravilno v 100% se tu pa tam zgodi sranje. Z izobraževajem lahko varnost nabiješ le na neko števliko devetk (99,9...) pol se pa ustavi in je treba it še na druge ukrepe.
Upam da zapravljate lasten denar in ne denar proračuna.
Zbogom in hvala za vse ribe
PrimozR ::
RejZor
Vbistvu je stvar dosti bolj preprosta od izjemno dragega simulatorja. Enostavno pustiš norenje in izvajanje akrobacij po cestah v dirkaških igrah za 40-50 EUR, ki jih dobiš v vsaki trgovini z zabavno elektroniko.
Ne ni.
Lahko furaš 100 let f1 dirkačine, ko se vsedeš v 125 ccm gokard boš videl da nimaš pojma.
Da ne omenjam da ne občutiš hitrosti, pospeškov, trdote volana in odzive podvozja.
Vsaj nekaj takega mora biti (ne vem kako je z občutenjem pospeškov):
http://avtosola.amzs.si/cms/controls/wa...
npr simualrot za airbue letalo
od zunaj
od znotraj te pričaka kopija kokpita z vsemi gumbi in inštrumenti.
Lucas Ordonez in še par njegovih naslednikov iz GT Academy se s teboj ne stirnja.
s6c-gEL ::
PIPI
Tole sem napisal iz praktičnih izkušenj, namreč kolega je die-hard fan f1, ima volan in pedala, zna vse proge na pamet (jaz nimam nič od tega), vendar ko sva šla prvič na gokard se je peljal kot stara mama in divje obračal v ovinkih - vsi ti digitalno prevoženi km mu niso prav nič pomagali.
Lucas Ordonez in še par njegovih naslednikov iz GT Academy se s teboj ne stirnja.
Ne ni.
Lahko furaš 100 let f1 dirkačine, ko se vsedeš v 125 ccm gokard boš videl da nimaš pojma.
Da ne omenjam da ne občutiš hitrosti, pospeškov, trdote volana in odzive podvozja.
Tole sem napisal iz praktičnih izkušenj, namreč kolega je die-hard fan f1, ima volan in pedala, zna vse proge na pamet (jaz nimam nič od tega), vendar ko sva šla prvič na gokard se je peljal kot stara mama in divje obračal v ovinkih - vsi ti digitalno prevoženi km mu niso prav nič pomagali.
Blinder ::
brezveze. tisti ki sedaj delajo težave na cesti to počnejo zaradi malomarnosti in površnosti. in taki so tudi zadnji, ki bi se jim dalo kaj naredit za izboljšat svojo vožnjo. Zavedni vozniki pa ne naredijo skoraj nič nesreč.
99.991% of over-25 population has tried kissing.
If you're one of the 0.009% who hasn't, copy & paste this in your Signature.
Intel i3-12100f gtx 3050 Pismo smo stari v bozjo mater. Recesija generacija
If you're one of the 0.009% who hasn't, copy & paste this in your Signature.
Intel i3-12100f gtx 3050 Pismo smo stari v bozjo mater. Recesija generacija
krneki0001 ::
Če se hočeš v živo znoret na asfaltu imaš možnost to počet na dirkališču (http://www.timeattack.si/). Tam lahko voziš, se znoriš in pokažeš znanje. Na cesti pa tega ne počet.
Če bi se rad znorel na terenu, je v sloveniji nekje 6 do 7 dirk za državno prvenstvo v offroadu in še nekaj zborov terenskih vozil ter v okoliških državah tudi kar nekaj.
Alkohol pa ni izgovor - zaradi mene lahko pijanega voznika tudi za par let zaprejo in mu poberejo vse kar ima.
Na simulator bomo mogoče prišli tisti, ki imamo že tako pojme razčiščene in ki bi to pač sprobali v "živo", tistih, ki sranje delajo na cesti, pa ne bo zraven. KEr tisti nimajo jajc, da bi na taki stvari ali na dirkališču ali kje drugje pokazali svoje neznanje. Kažejo ga edino na cestah, kjer jih u bistvu ostali rešujemo, da se kam ne zaletijo, ker smo pozorni na take bedake.
Če bi se rad znorel na terenu, je v sloveniji nekje 6 do 7 dirk za državno prvenstvo v offroadu in še nekaj zborov terenskih vozil ter v okoliških državah tudi kar nekaj.
Alkohol pa ni izgovor - zaradi mene lahko pijanega voznika tudi za par let zaprejo in mu poberejo vse kar ima.
Na simulator bomo mogoče prišli tisti, ki imamo že tako pojme razčiščene in ki bi to pač sprobali v "živo", tistih, ki sranje delajo na cesti, pa ne bo zraven. KEr tisti nimajo jajc, da bi na taki stvari ali na dirkališču ali kje drugje pokazali svoje neznanje. Kažejo ga edino na cestah, kjer jih u bistvu ostali rešujemo, da se kam ne zaletijo, ker smo pozorni na take bedake.
Asrock X99 Extreme 4 | Intel E5-2683V4 ES | 64GB DDR4 2400MHz ECC |
Samsung 250GB M.2 | Asus 1070 TI | 850W Antec | LC Tank Buster
Samsung 250GB M.2 | Asus 1070 TI | 850W Antec | LC Tank Buster
PrimozR ::
PIPI
Lucas Ordonez in še par njegovih naslednikov iz GT Academy se s teboj ne stirnja.
Ne ni.
Lahko furaš 100 let f1 dirkačine, ko se vsedeš v 125 ccm gokard boš videl da nimaš pojma.
Da ne omenjam da ne občutiš hitrosti, pospeškov, trdote volana in odzive podvozja.
Tole sem napisal iz praktičnih izkušenj, namreč kolega je die-hard fan f1, ima volan in pedala, zna vse proge na pamet (jaz nimam nič od tega), vendar ko sva šla prvič na gokard se je peljal kot stara mama in divje obračal v ovinkih - vsi ti digitalno prevoženi km mu niso prav nič pomagali.
Kako se pa obnese na računalniku?
Na svojem primeru se mi zdi, da je računalnik pomagal. Da nekoliko bolj pravilno reagiram v kriznih situacijah tudi na cesti. Pa tudi v gokartu nisem pretirano slab. Po drugi strani pa na računalniku nisem bil ravno dasa.
Vprašanje je, kako bi se tvoj kolega obnesel po parih rundah kartinga. Problem resničnega življenja so namreč sile, ki jih na računalniku ni (odpadajoče roke po 20 minutah gokarta pa to).
Jst ::
Jaz sem mnenja, da bi morali začeti že v osnovni šoli. En predmet, ki bi bil v svojem bistvu igra, bi imel precej boljše učinke. Ker če začneš spreminjati miselnost, je najbolje, ko je človek čim mlajši. In tako bi prihajalo do situacij, kjer bi sedem letni otrok rekel očetu: "Oči, zakaj si pa tega izsilil? Oči smernike si pozabil. Oči PAZIIIIII!!! pešec je na cesti." In ko ti otrok tako "soli pamet," sem mnenja, da bi hitro tak starš postal vzornejši voznik.
Mi stari, smo pa itak vsi "najboljši" vozniki in če ni incentive, bomo takšni ostali. Mislim, da ni huje za 40letnega voznika, če njegov otrok pozna CPP bolje od njega...
Malo zmedeno napisano, ... grem spat.
Mi stari, smo pa itak vsi "najboljši" vozniki in če ni incentive, bomo takšni ostali. Mislim, da ni huje za 40letnega voznika, če njegov otrok pozna CPP bolje od njega...
Malo zmedeno napisano, ... grem spat.
Islam is not about "I'm right, you're wrong," but "I'm right, you're dead!"
-Wole Soyinka, Literature Nobelist
|-|-|-|-|Proton decay is a tax on existence.|-|-|-|-|
-Wole Soyinka, Literature Nobelist
|-|-|-|-|Proton decay is a tax on existence.|-|-|-|-|
krneki0001 ::
Se strinjam da bi morali začeti zelo zgodaj. U bistvu že pred osnovno šolo, v vrtcu.
V vrtcu bi lahko začeli z osnovami obnašanja v prometu, kako se hodi ob in čez cesto (pločnik, prehod za pešce, rdeča luč.... V osnovni šoli bi naredili na polovici izpit za kolo in obnašanje na kolesu ter osnovne znake, ki opredeljujejo vožnjo kolesarja in obnašanje pešca v prometu. Na koncu osnovne šole pa izpit za moped, kjer bi morali poznat že vse znake in jih tudi pravilno upoštevat. V srednji šoli pa izpit za avto s popolnim znanjem cpp. Ampak resnično vsak teden šole po 4 šolske ure predavanj bontona in obnašanja v prometu.
Le na tak način bi zadeve lahko speljali do tega, da bi se začelo veliko lepše obnašat vsi skupaj v prometu.
V vrtcu bi lahko začeli z osnovami obnašanja v prometu, kako se hodi ob in čez cesto (pločnik, prehod za pešce, rdeča luč.... V osnovni šoli bi naredili na polovici izpit za kolo in obnašanje na kolesu ter osnovne znake, ki opredeljujejo vožnjo kolesarja in obnašanje pešca v prometu. Na koncu osnovne šole pa izpit za moped, kjer bi morali poznat že vse znake in jih tudi pravilno upoštevat. V srednji šoli pa izpit za avto s popolnim znanjem cpp. Ampak resnično vsak teden šole po 4 šolske ure predavanj bontona in obnašanja v prometu.
Le na tak način bi zadeve lahko speljali do tega, da bi se začelo veliko lepše obnašat vsi skupaj v prometu.
Asrock X99 Extreme 4 | Intel E5-2683V4 ES | 64GB DDR4 2400MHz ECC |
Samsung 250GB M.2 | Asus 1070 TI | 850W Antec | LC Tank Buster
Samsung 250GB M.2 | Asus 1070 TI | 850W Antec | LC Tank Buster
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: krneki0001 ()
MIHAc27 ::
Vidim fantje, da otrok še nimate. V 99% jih sama vožnja ne zanima, dokler se avto ne trese, poskakuje ali kako drugače nenormalno obnaša. In če nekoga izsiliš ali pozabiš smernik se sevada samo vozilo obnaša tako kot vedno.
Mogoče jih začne zanimati šele kot najstnike, prej pa bolj izjemoma.
Glede simulatorja... te ki ima AMZS verjetno res niso niti na stopnji enega Need for speeda.
Vseeno, kot pripomoček za učenje je sploh na začetku, ko izkušenj nimaš gotovo dobrodošlo.
Glede bontona na cesti... tukaj ne vem, če bi simulator kaj spremenil. Dokler si 'nor' v glavi si pač nor. Šele ko se ti posveti, da norost pa včasih le ni dobrodošla, se lahko človek spremeni. Prej ga ne bodo niti kazni ne omejitve ne nič.
Mogoče jih začne zanimati šele kot najstnike, prej pa bolj izjemoma.
Glede simulatorja... te ki ima AMZS verjetno res niso niti na stopnji enega Need for speeda.
Vseeno, kot pripomoček za učenje je sploh na začetku, ko izkušenj nimaš gotovo dobrodošlo.
Glede bontona na cesti... tukaj ne vem, če bi simulator kaj spremenil. Dokler si 'nor' v glavi si pač nor. Šele ko se ti posveti, da norost pa včasih le ni dobrodošla, se lahko človek spremeni. Prej ga ne bodo niti kazni ne omejitve ne nič.
krneki0001 ::
V 99% če je buden, moj otrok gleda naprej in ga zanima kaj se dogaja naokoli. Zato sem tudi sedež moral prestaviti na sredino zadnje klopi, da res vidi naprej in da je ne ovira sovoznikov ali voznikov sedež.
Asrock X99 Extreme 4 | Intel E5-2683V4 ES | 64GB DDR4 2400MHz ECC |
Samsung 250GB M.2 | Asus 1070 TI | 850W Antec | LC Tank Buster
Samsung 250GB M.2 | Asus 1070 TI | 850W Antec | LC Tank Buster
WarpedGone ::
Folk ne vozi tako kot vozi, ker nebi poznal CPP.
Folk vozi tako kot vozi, ker lahko vozi tako in je vse OK.
Edina resna šola, ki spremeni odnos posameznika do vožnje je situacija, ko pa ni bilo vse OK. Ko je zaledenela kri, pobledel obraz, mogoče bilo izpoljnjeno tudi kakšno evropsko poročilo al pa še kaj hujšega.
Želimo izbolšat varnost? Naj bo obvezen karambol, zdrs iz ceste, zasuk na pesku, počena guma ipd obvezen del pridobivanja izpita al pa vsaj 'trening varne vožnje'.
Izsiljevanj se pa ne bo dalo preprečit, lahko se jih le zmanjša s spremembo prevladujočih cestnih pravil. Če so vse ceste enakovredne, ne bo izsiljevanj, ker ne bo implicitne prednosti. Itd.
Simulatorji so pri celi stvari zgrešen pristop.
Folk vozi tako kot vozi, ker lahko vozi tako in je vse OK.
Edina resna šola, ki spremeni odnos posameznika do vožnje je situacija, ko pa ni bilo vse OK. Ko je zaledenela kri, pobledel obraz, mogoče bilo izpoljnjeno tudi kakšno evropsko poročilo al pa še kaj hujšega.
Želimo izbolšat varnost? Naj bo obvezen karambol, zdrs iz ceste, zasuk na pesku, počena guma ipd obvezen del pridobivanja izpita al pa vsaj 'trening varne vožnje'.
Izsiljevanj se pa ne bo dalo preprečit, lahko se jih le zmanjša s spremembo prevladujočih cestnih pravil. Če so vse ceste enakovredne, ne bo izsiljevanj, ker ne bo implicitne prednosti. Itd.
Simulatorji so pri celi stvari zgrešen pristop.
Zbogom in hvala za vse ribe
AndrejO ::
s6c-gEL ::
krneki0001 je izjavil:
Če se hočeš v živo znoret na asfaltu imaš možnost to počet na dirkališču (http://www.timeattack.si/). Tam lahko voziš, se znoriš in pokažeš znanje. Na cesti pa tega ne počet.
Če bi se rad znorel na terenu, je v sloveniji nekje 6 do 7 dirk za državno prvenstvo v offroadu in še nekaj zborov terenskih vozil ter v okoliških državah tudi kar nekaj.
Alkohol pa ni izgovor - zaradi mene lahko pijanega voznika tudi za par let zaprejo in mu poberejo vse kar ima.
Na simulator bomo mogoče prišli tisti, ki imamo že tako pojme razčiščene in ki bi to pač sprobali v "živo", tistih, ki sranje delajo na cesti, pa ne bo zraven. KEr tisti nimajo jajc, da bi na taki stvari ali na dirkališču ali kje drugje pokazali svoje neznanje. Kažejo ga edino na cestah, kjer jih u bistvu ostali rešujemo, da se kam ne zaletijo, ker smo pozorni na take bedake.
Raceland je za gokarde in pogojno skuterje, za vse ostale je preozek in prekratek.
6"
Če tu v avto postaviš tipičnega Slovenskega voznika bo popušil kot je dolg in širok.
Kaj takega v Slo močno manjka !
Engineer_ ::
krneki0001 je izjavil:
V 99% če je buden, moj otrok gleda naprej in ga zanima kaj se dogaja naokoli. Zato sem tudi sedež moral prestaviti na sredino zadnje klopi, da res vidi naprej in da je ne ovira sovoznikov ali voznikov sedež.
Gleda kaj se dogaja okoli avta, opazuje svet okoli avta, za tvojo vožnjo pa se ji jebe.
krneki0001 ::
Raceland je za gokarde in pogojno skuterje, za vse ostale je preozek in prekratek.
Kolikokrat si vozil na racelandu da to trdiš? Namreč že peta sezona time attacka teče na racelandu, ti pa trdiš da se ne da vozit z avtomobilom gor.
krneki0001 je izjavil:
V 99% če je buden, moj otrok gleda naprej in ga zanima kaj se dogaja naokoli. Zato sem tudi sedež moral prestaviti na sredino zadnje klopi, da res vidi naprej in da je ne ovira sovoznikov ali voznikov sedež.
Gleda kaj se dogaja okoli avta, opazuje svet okoli avta, za tvojo vožnjo pa se ji jebe.
Je šele 2 leti stara, tako da kaj več sicer ne more počet, ampak počasi bo tudi to prišlo.
Asrock X99 Extreme 4 | Intel E5-2683V4 ES | 64GB DDR4 2400MHz ECC |
Samsung 250GB M.2 | Asus 1070 TI | 850W Antec | LC Tank Buster
Samsung 250GB M.2 | Asus 1070 TI | 850W Antec | LC Tank Buster
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: krneki0001 ()
imagodei ::
WarpedGone je izjavil:
Osnovni fejl je predpostavka, da se ta sranja dogajajo, ker ljudje ne vedo zanje. Vsi smo mel šanso videt grozljivke kaj se lahko zgodi.
Jedro problema je v enostavnem prepričanju, da se nam to pač ne bo zgodilo.
Takle simulator lahko ravno to prepričanje razblini. Vožnja Porsheja na računalniku, kjer je cela stvar bolj arkada kot simulacija, lahko daje igralcu celo napačen vtis - da je pač zelo sposoben voznik. Če v varnem okolju že 12-13 letniku pokažeš, kako hitro lahko pride do napake, do zdrsa vozila, do nezgode, je to kvečjemu pozitivno.
@OP,
všeč mi je, ko praviš, da boste upoštevali nepredvidljive situacije, kot je skok otroka na cesto. Mislim, da se mnogo voznikov sicer zaveda, da morajo v prometu paziti nase, pozabljajo pa, da je promet nepredvidljiv in da lahko napako naredi tudi drug udeleženec. Vozit 100 km/h po slabo pregledni a prazni cesti z administrativno omejitvijo 60 km/h morda res ni nevarno, postane pa nevarno takoj, ko ta cesta ni več prazna oz. ko za nepreglednim ovinkom na cesto iz dovoza zapelje avto, ki pričakuje, da bodo ostali udeleženci vozili po omejtivah. Zato vam svetujem čim več takšnih scenarijev.
(Bodočim) voznikom je namreč treba v glavo vcepit idejo, da napake delajo tudi drugi in da če se držimo predpisov, se velikokrat lahko ostali udeleženci izognemo nesreči ali pa posledice s pravilnim reagiranjem omilimo. Enako je npr. pri vožnji pod vplivom alkohola. Morda po treh popitih pivih ne bomo mi naredili napake, ampak ko bo pred avto nenadoma stopila ostarela ženica, bomo reagirali 0,5 sekunde prepozno, kar pa je lahko razlika med življenjem in smrtjo.
- Hoc est qui sumus -
RejZoR ::
Pri nas niti ni tko hudo. Pejte mal na Youtube gledat razne ruske onboard cam-e. Se včasih vprašam če tam sploh kdo kadarkoli pogleda levo in desno (kar je nekako osnova vsega v prometu, pa naj bo pešec, kolesar, motorist al pa avto/tovornjak. Ker imaš like miljavžent crashev ker folk kar zapelje čez križišče pa čeprav je totalno pregleden in ja vidiš kaj se dogaja nasproti. Do bolj bizarnih kjer raznese gume, se gume odšraufajo in skotalijo v avto na nasprotnem pasu itd.
Angry Sheep Blog @ www.rejzor.com
imagodei ::
Pri nas kar je tako hudo, ja. Problem je, ker folk vozi tako kot vozi, ker je prepričan, da se njemu ne more zgodit nič hudega. Ne razmišljamo o tem. In 99,99% časa je temu res tako. Folk vozi pijan, ker dejansko večinoma ni problema. Moraš biti že orenk pijan, da zdrsiš v graben.
Fora je, da folk ne razume, da so pravila najmanjši skupni imenovalec za trenutke, ko gre nekaj po zlu. Nepregleden ovinek, na katerem je omejitev 60 km/h se mogoče res da zvozit z 90 km/h - ampak v trenutku, ko se bo za ovinkom iz gozda zapeljal tovornjak z naloženim lesom, ti ga boš pa zagledal 40m pred trčenjem, boš razumel, zakaj je tam omejitev 60 km/h.
Takisto boš razumel, zakaj je v mestu omejitev 50 km/h, ko bo nekdo na semaforju enkrat spregledal rdečo luč in ti odvzel prednost.
Ni težko hitro vozit, težko se je hitro ustavit, magari če ga nekdo drug poserje. Omejitve (tudi omejitve stopnje alkohola) ne obstajajo zato, ker bi se v nasprotnem primeru vsak voznik vsakokrat zaletel, nekoga poškodoval ali ubil. Obstajajo zato, da na tiste redke cajte, ko gre nekaj hudo narobe, minimiziramo posledice ali se celo izognemo nesreči. Oziroma, če mi vozimo po omejitvah pa gre nam nekaj narobe, damo drugim možnost, da popravijo našo napako, se izognejo nesreči ali pa vsaj minimizirajo posledice.
In pri tem gre lahko tudi za bizarne stvari, kot je eksplozija gume ali pa odpadla guma. Če pri takem izjemnem dogodku skozi ovinek pelješ po omejitvi, 60km/h, bodo posledice manjše, kot če pelješ 80 km/h.
Pri nas je to razumevanje na precej nizkem nivoju. Smo zelo neodgovorni vozniki in na splošno se kot osebe zelo pozno (ali sploh nikoli ne) zavemo, da vsakokrat, ko sedemo v avto, upravljamo z življenjsko nevarno stvarjo.
Fora je, da folk ne razume, da so pravila najmanjši skupni imenovalec za trenutke, ko gre nekaj po zlu. Nepregleden ovinek, na katerem je omejitev 60 km/h se mogoče res da zvozit z 90 km/h - ampak v trenutku, ko se bo za ovinkom iz gozda zapeljal tovornjak z naloženim lesom, ti ga boš pa zagledal 40m pred trčenjem, boš razumel, zakaj je tam omejitev 60 km/h.
Takisto boš razumel, zakaj je v mestu omejitev 50 km/h, ko bo nekdo na semaforju enkrat spregledal rdečo luč in ti odvzel prednost.
Ni težko hitro vozit, težko se je hitro ustavit, magari če ga nekdo drug poserje. Omejitve (tudi omejitve stopnje alkohola) ne obstajajo zato, ker bi se v nasprotnem primeru vsak voznik vsakokrat zaletel, nekoga poškodoval ali ubil. Obstajajo zato, da na tiste redke cajte, ko gre nekaj hudo narobe, minimiziramo posledice ali se celo izognemo nesreči. Oziroma, če mi vozimo po omejitvah pa gre nam nekaj narobe, damo drugim možnost, da popravijo našo napako, se izognejo nesreči ali pa vsaj minimizirajo posledice.
In pri tem gre lahko tudi za bizarne stvari, kot je eksplozija gume ali pa odpadla guma. Če pri takem izjemnem dogodku skozi ovinek pelješ po omejitvi, 60km/h, bodo posledice manjše, kot če pelješ 80 km/h.
Pri nas je to razumevanje na precej nizkem nivoju. Smo zelo neodgovorni vozniki in na splošno se kot osebe zelo pozno (ali sploh nikoli ne) zavemo, da vsakokrat, ko sedemo v avto, upravljamo z življenjsko nevarno stvarjo.
- Hoc est qui sumus -
krneki0001 ::
Pri nas niti ni tko hudo. Pejte mal na Youtube gledat razne ruske onboard cam-e. Se včasih vprašam če tam sploh kdo kadarkoli pogleda levo in desno (kar je nekako osnova vsega v prometu, pa naj bo pešec, kolesar, motorist al pa avto/tovornjak. Ker imaš like miljavžent crashev ker folk kar zapelje čez križišče pa čeprav je totalno pregleden in ja vidiš kaj se dogaja nasproti. Do bolj bizarnih kjer raznese gume, se gume odšraufajo in skotalijo v avto na nasprotnem pasu itd.
Al pa se ti tank pripelje čez avtocesto. Tudi to vidiš na ruskih onboard kamerah.
Asrock X99 Extreme 4 | Intel E5-2683V4 ES | 64GB DDR4 2400MHz ECC |
Samsung 250GB M.2 | Asus 1070 TI | 850W Antec | LC Tank Buster
Samsung 250GB M.2 | Asus 1070 TI | 850W Antec | LC Tank Buster
RejZoR ::
No ja, to smo videl že tud pri nas. Sicer ne avtocesta ampak regionalka. Med Vrhniko in Logatcem, kjer imajo poligon za tanke in oklepnike :)
Angry Sheep Blog @ www.rejzor.com
Glugy ::
No jz rešitev vidm v dveh stvareh:
1. poligoni za norenje
Teh je v Sloveniji premalo oz so premalo atraktivni oz. dostopni za divjake ki to rabijo za adrenalin(tako motoristi kot ostali vozniki).
2. simulator težkih situacij
predvsem bi tle bilo treba pogledat oz. izdelat statistiko katere so najpogostejše najnevarnejše odločitve voznikov in recimo 50 takih dat v simulacijo kot obvezne situacije ki jih moraš poznat da dobiš ali podaljšaš vozniško(oz tisti ki morajo večkrat podaljšat zaradi očal bi lahko tud na enkrat na dva podaljšanja imel). Bi mogla bit pa stvar ekonomsko pogojena. Torej če si reven da se ti ne pobere 50 evrov za ta simulator zdej ker je to že kr velik.
Pri tem je treba še nekaj zelo zelo pazt. In sicer slovenske ceste so samo v 28% nekje ustrezno vzdrževane. Simulator vožnje mora tudi obrabljene ceste zelo dobro simulirat. Npr da bi lahko probal voznik iste situacije preko različnih tipov cest, razmer in ostalega. Da bi lahko vedno imel več sprejemljivk. To bi bil dobr test. Seveda bi pri rezultatu in preverjanju v kolikor bi se to rabilo pri simulatorjih moralo biti naključno in nepredvidljivo. Za trenig pa ..vsako spremenljivko kot že rečeno.. to mislm da bi blo res top pol.
1. poligoni za norenje
Teh je v Sloveniji premalo oz so premalo atraktivni oz. dostopni za divjake ki to rabijo za adrenalin(tako motoristi kot ostali vozniki).
2. simulator težkih situacij
predvsem bi tle bilo treba pogledat oz. izdelat statistiko katere so najpogostejše najnevarnejše odločitve voznikov in recimo 50 takih dat v simulacijo kot obvezne situacije ki jih moraš poznat da dobiš ali podaljšaš vozniško(oz tisti ki morajo večkrat podaljšat zaradi očal bi lahko tud na enkrat na dva podaljšanja imel). Bi mogla bit pa stvar ekonomsko pogojena. Torej če si reven da se ti ne pobere 50 evrov za ta simulator zdej ker je to že kr velik.
Pri tem je treba še nekaj zelo zelo pazt. In sicer slovenske ceste so samo v 28% nekje ustrezno vzdrževane. Simulator vožnje mora tudi obrabljene ceste zelo dobro simulirat. Npr da bi lahko probal voznik iste situacije preko različnih tipov cest, razmer in ostalega. Da bi lahko vedno imel več sprejemljivk. To bi bil dobr test. Seveda bi pri rezultatu in preverjanju v kolikor bi se to rabilo pri simulatorjih moralo biti naključno in nepredvidljivo. Za trenig pa ..vsako spremenljivko kot že rečeno.. to mislm da bi blo res top pol.
Buggy ::
Vožnja Porsheja na računalniku, kjer je cela stvar bolj arkada kot simulacija, lahko daje igralcu celo napačen vtis - da je pač zelo sposoben voznik. Če v varnem okolju že 12-13 letniku pokažeš, kako hitro lahko pride do napake, do zdrsa vozila, do nezgode, je to kvečjemu pozitivno.
s primerno simulacijo (kjer je fizika izrazito dodelana) in seveda vsemi pomagali izkljucenimi bos na racunalniku z volanom pri voznji kaksne Assetto Corsa ali pa zastojnske RaceRoom Racing Experience (pa tudi kaksne starejse) hitro zacel dozivel komplekse, ko se enega kroga ne bos zvozil relativno hitro, brez da bi zletel ven ali lovil rit po celem voziscu pri bremzanju v ovinek brez ABS ali pa pri premocnem pospesevanju iz ovinka. Priporocam kaksen hill climb, kjer so ozke in ovinkaste ceste. Naceloma ti ni potrebno sploh voziti Porscheja, bo ze kaksen M3 E90 ali pa Lotus Elise dovolj...da o "sliderju" F40 ne govorim
Predpogoj pa je seveda izklop vseh pomagal (TC, SC, ABS in razne game assiste od avtomatskega bremzanja naprej) ter ustrezen volan, pedala s sklopko ter kaksen H shifter tudi pripomore k temu da imas konstantno nekaj za delati z rokami in nogami
Je pa res da z arkadami tipa Grid ali NFS te izkusnje ne mores doziveti oz je izkrivljena.
imagodei ::
Seveda, sam realističnih simulacij ni fino vozit. Blj fino je vozit arkade, kjer se lahko z 250 na uro frontalno zaletiš v nasproti vozeči avto, da te spektakularno vrže v zrak, čez 5 sekund se pa respawnaš na sredi ceste in spet tekmuješ z nepoškodovanim avtom.
- Hoc est qui sumus -
Glugy ::
Ja čeprav če bi bila realistična simulacija prodana kot igra bi bila toliko bolj privlačna.
imagodei ::
Ne verjamem. Sem malo ven iz te scene, ampak kar nekaj iger se je dalo igrat kot simulacijo ali kot arkado. Pretežno so se igrale kot arkade, ker si lahko postavljal top čase na progi. Če malo potolčeš avto in ti zaradi tega vozi počasneje, ni top časa.
- Hoc est qui sumus -
SkIDiver ::
No jz rešitev vidm v dveh stvareh:
1. poligoni za norenje
Teh je v Sloveniji premalo oz so premalo atraktivni oz. dostopni za divjake ki to rabijo za adrenalin(tako motoristi kot ostali vozniki).
V LJ recimo imaš dve karting progi z izposojo kartov, ki trenutno obratujeta. Kaj praviš kolko jih pride odpret ventil z norenjem? Je res, da so narejeni za safe side kartanje za praktično vsakogar, vendar na žalost ne moreš vsakemu poriniti v roke 125ccm dvotaktarja, da razsuje sebe in vse okoli njega.
Za ozaveščenost bi bilo že amrsikaj narejeno, če bi dejansko moral vsak posameznik v varnem okolju opraviti takšen poskus
Če tole začiniš še z neškodljivimi lutkami, itd... pusti na človeku določen vtis, ki ima svoj efekt.
@OP dobra ideja! Upam, da vam čim bolj uspe. Pa vsekakor dobro simulirajte prikaze poškodb pešcev, kolesarjev, itd...
Zgodovina sprememb…
- spremenil: SkIDiver ()
gruntfürmich ::
plemeniti nameni, vendar ne bodo rešili problema. ta je namreč psihološki in ne motorični. četudi bi nam simulator dvignil motorične sposobnosti, bi pa za kompenzacijo močneje pohodili plin. in efekt bi bil izničen (če ne kar kontra).
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...
Zgodovina sprememb…
- spremenil: gruntfürmich ()
St235 ::
če bo simulator vključeval realistične posledice prometnih nesreč potem tudi psihološke element ne bo zanemarljiv.
gruntfürmich ::
zlomljeno nogo?
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...
#000000 ::
Prvo kar bi jest uvedel je da se začne učit voznike da tud če ti star jugo ali lada pripelje po prednostni je ne izsiliš, drugo pa to da če pelješ v počasni koloni in vidiš da se nekdo hoče vključit ne pohodiš gasa in se skor zabiješ v rit vozilu ki vozi pred tabo, ampak ga lepo kulturno spustiš, spet nima veze tip in vrednost vozila. Če vsak tretji spusti enega bo vse teklo hitreje, ampak to je vse v glavi. Jest sem to videl in sprobal v nemčiji, in sedaj že dolgo let prakticiram, je pa res da dostikrat voznik za menoj trobi in nori :)
vorantz ::
imagodei ::
gruntfürmich je izjavil:
zlomljeno nogo?
ja, pa možgane za spucat s haube.
Zadostuje, da 5 minut mirno voziš avto, ko ti nenadoma zazvoni telefon, sekundo kasneje pa na cesto stopi otrok. Če bi bila zadeva dovolj realistična, pusti vtis.
Ali pa, 14-letnik sproščeno vozi simulator vožnje že 10-12 minut, nakar se izza nepreglednega ovinka nenadoma pojavi prevrnjen tovornjak, postavljen preko celega vozišča.
- Hoc est qui sumus -
Zgodovina sprememb…
- spremenil: imagodei ()
WarpedGone ::
če bo simulator vključeval realistične posledice prometnih nesreč potem tudi psihološke element ne bo zanemarljiv.
Sigurno da ne bo, folk bo vriskal od užitka med masakriranjem folka:
Taka simualcija ne bo pomagala iz točno istega razloga kot FPS ne proizvajajo množičnih morilcev.
Zbogom in hvala za vse ribe
Glugy ::
V LJ recimo imaš dve karting progi z izposojo kartov, ki trenutno obratujeta. Kaj praviš kolko jih pride odpret ventil z norenjem? Je res, da so narejeni za safe side kartanje za praktično vsakogar, vendar na žalost ne moreš vsakemu poriniti v roke 125ccm dvotaktarja, da razsuje sebe in vse okoli njega.
To ni zadost. Ti morš omogočt da z svojimi konjički dirkajo naokol. Ker sj veš kok jih hod na avtobus/vlak pa kok jih ima raj svoj avto? Avto je statusni simbol tko da gokard ni zadost :)
PrimozR ::
6"
Če tu v avto postaviš tipičnega Slovenskega voznika bo popušil kot je dolg in širok.
Kaj takega v Slo močno manjka !
Za kaj takega v Sloveniji nimamo primernih prostorov (čeprav to bi se še nekako uredilo pri tem tipu dirkanja) in denarja. Ja, avto je jurja in pol. Vseeno te bo sezona prišla ~5k €. Koliko ljudi v .si si lahko to privošči?
Za tak denar greš lahko tudi rekreativno dirkati z gokarti pa imaš svoj gokart.
Sicer pa, se mi zdi, da so (smo) mulci, ki malce preterajo v mladosti brez hujših posledic boljši vozniki. Če gledam mati, ki začne cvikati ob vsakem najmanjšem gibanju avta pozimi in to primerjam s seboj, si raje ne predstavljam kakšne krizne situacije. Zase pač lahko rečem, da avto precej dobro poznam na meji (daleč od odlično, ker me po 6 letih vožnje še vedno občasno preseneti na meji), medtem ko cel kup voznikov s svojimi 'bogatimi izkušnjami' (100k km na avtocesti brez najmanjšega pripetljaja) nima pojma o obnašanju svojega avta...
No vsaj ESP je postal obvezen. Kar pri nekaj let starem voznem parku ne pomaga kaj prida.
Evoga, FOrce Dynamics 301. S 401 so dodali še 180° rotacije (na ravnem se je zadeva počasi vrnila na sredino), to pa so nadgradili s 401CR - constant rotation :D
Zgodovina sprememb…
- spremenil: PrimozR ()
PrimozR ::
V LJ recimo imaš dve karting progi z izposojo kartov, ki trenutno obratujeta. Kaj praviš kolko jih pride odpret ventil z norenjem? Je res, da so narejeni za safe side kartanje za praktično vsakogar, vendar na žalost ne moreš vsakemu poriniti v roke 125ccm dvotaktarja, da razsuje sebe in vse okoli njega.
To ni zadost. Ti morš omogočt da z svojimi konjički dirkajo naokol. Ker sj veš kok jih hod na avtobus/vlak pa kok jih ima raj svoj avto? Avto je statusni simbol tko da gokard ni zadost :)
Ma svaka čast ljudem, ki se v avtu lahko na javni cesti peljejo isto hitro, kot v gokartu. Jaz se v gokartu ne šparam, vozim na 100 %, kakor hitro gre. Ne glede na to, kaj se z njim dogaja, torej a oprijem je al ni. Avto takoj ko malce zapleše, potegnem črto. Pač gokart v gume al pa avto v jarek ima bistveno različne finančne posledice. Me pa zanima kaj bi bilo, če bi z avtom šel na proper stezo. Ampak se mi zdi, da bi bil še vseeno pod mejo zmožnosti tako sebe kot avta.
imagodei ::
WarpedGone je izjavil:
če bo simulator vključeval realistične posledice prometnih nesreč potem tudi psihološke element ne bo zanemarljiv.
Sigurno da ne bo, folk bo vriskal od užitka med masakriranjem folka:
Taka simualcija ne bo pomagala iz točno istega razloga kot FPS ne proizvajajo množičnih morilcev.
Zanemarjaš kontekst. Simulatorji pomagajo pilotom, vojska in policija si pomaga z realističnimi treningi ter Airsoftom. Uvajajo se že tudi računalniške simulacije za preigravanje scenarijev in analizo poteka. Ja, igranje Call of Duty ali pa streljanje na Paintball poligonu te ne bo spremenilo v vojaka. Če pa je Airsoft ali pa trening v simulatorju del tvojega usposabljanja, je pa to popolnoma drugačen kontekst in privede do napredka.
Če bi tole s simulatorjem imelo pravi pristop, bi bilo na moč koristno. Vsaj en toliko, kolikor trening varne vožnje. In ne, trening varne vožnje ni nek magičen šnelkurz, po katerem se znaš ko David Copperfiled izvlečt iz vsake nevarne situacije. To je spoznavanje z zmogljivostmi in omejitvami avtomobila, ter spoznavanje z zakoni fizike.
Seveda je precej važno, s kakšnim mindsetom prideš na trening varne vožnje. A bo to adrenalinsko popoldne, namesto da greš v Gardaland na vlak smrti, ali pa se prideš nekaj naučit. Enako tudi pri simulatorju. Če bi kaj takega postalo obvezno kot del usposabljanja za pridobitev vozniškega dovoljenja, bi lahko na varen način prikazali nekaj nevarnih situacij.
- Hoc est qui sumus -
WarpedGone ::
Mešaš meglo, japke in hruške.
Simulator je uporaben za trening obračanja volana, šaltanja, pritiskanja heblov in opazovanja prometnih znakov ter njihovo pravilno upoštevanje.
Tako kot je uporaben za trening uporabe stikal, ročk, in whatnot v kokpitu letala, tanka etc.
Je pa totalno useles kot orodje, ki naj bi te "ozaveščalo o nevarnostih", prestrašilo ker si povozil staro mamo in je zdej čist boga krvala na tleh in boš naslednjič v real life zato bol previden.
Ko grem v simulator vem da grem v simulator. Nobenega čustvenega šoka ni, če me tm notr preruka al pa če zmasakriram šolski avtobus v kekec pašteto.
Bol ko so "realne" , bol se mi bo kvečjemu obračal želodec. Od začetka, pol bom pa v mesoreznici začel uživat in tistim slikcam nadevat znana imena 'prijateljev' ter jih mazat po asfaltu.
Da mi rečeš, da tega ne smem, da morm zadevo vzet 'resno' kaže le na tvojo odrezanost od delovanja realnega sveta.
Realnost je tisto, kar ne posluša tvojih želja.
Trening varne vožnje ima profit, ker končno enkrat izkusiš kaj pomeni da ti odenese rit, da ima zavorna sila svojo max vrednost itd. Ker stvari tipično izvajaš v svojem avtu, ni neke fame simulatorja in stvar podzavestno vzameš resneje. Sploh ker te fino preruka in ni dvoma da te preruka zares.
Ne ker se neke hidravlike tm neki zvijajo in dajejo nek čudn občutek dogajanja. Zaviranje na max ni isto kot nagnjenost naprej, traja mal dlje in močneje. Sile ob karambolu so pa sploh povsem izven dosega kakršnega koli simulatorja, katerega ne premetava po pisti.
Simulator je uporaben za trening obračanja volana, šaltanja, pritiskanja heblov in opazovanja prometnih znakov ter njihovo pravilno upoštevanje.
Tako kot je uporaben za trening uporabe stikal, ročk, in whatnot v kokpitu letala, tanka etc.
Je pa totalno useles kot orodje, ki naj bi te "ozaveščalo o nevarnostih", prestrašilo ker si povozil staro mamo in je zdej čist boga krvala na tleh in boš naslednjič v real life zato bol previden.
Ko grem v simulator vem da grem v simulator. Nobenega čustvenega šoka ni, če me tm notr preruka al pa če zmasakriram šolski avtobus v kekec pašteto.
Bol ko so "realne" , bol se mi bo kvečjemu obračal želodec. Od začetka, pol bom pa v mesoreznici začel uživat in tistim slikcam nadevat znana imena 'prijateljev' ter jih mazat po asfaltu.
Da mi rečeš, da tega ne smem, da morm zadevo vzet 'resno' kaže le na tvojo odrezanost od delovanja realnega sveta.
Realnost je tisto, kar ne posluša tvojih želja.
Trening varne vožnje ima profit, ker končno enkrat izkusiš kaj pomeni da ti odenese rit, da ima zavorna sila svojo max vrednost itd. Ker stvari tipično izvajaš v svojem avtu, ni neke fame simulatorja in stvar podzavestno vzameš resneje. Sploh ker te fino preruka in ni dvoma da te preruka zares.
Ne ker se neke hidravlike tm neki zvijajo in dajejo nek čudn občutek dogajanja. Zaviranje na max ni isto kot nagnjenost naprej, traja mal dlje in močneje. Sile ob karambolu so pa sploh povsem izven dosega kakršnega koli simulatorja, katerega ne premetava po pisti.
Zbogom in hvala za vse ribe
Utk ::
A nimajo Nemci nek tak simulator, ampak ne zaradi varnosti ko enkrat že znaš vozit, ampak zato, da čistega začetnika ne spustijo ravno na glavno cesto, da se prej navadi dajat žmigavce, gledat znake itd., ker je to vseeno ceneje kot ura vožnje za te čisto osnovne stvari. Ne pa da si boš v simulaciji izklopil esp in se izogibal srni.
dzinks63 ::
Tole so simulatorji za domačo uporabo, za prostitev in malo adrenalina, simulator za resno uporabo za simuliranje in preventivo varnosti v cestnem prometu, pa bi moral biti vsaj nekaj takega. Seveda je zadeva bistveno dražja od domačih gamerskih simulatorjev, vendar še vedno velja, koliko denarja, toliko muzike.
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Izpit za avto.Vaja izven avtošole.Oddelek: Na cesti | 7528 (6183) | globoko grlo |
» | Vprašanje glede tečaja varne vožnje (strani: 1 2 )Oddelek: Loža | 18618 (16646) | St235 |
» | simulacija vožnje avta (strani: 1 2 3 )Oddelek: Igre | 14336 (11710) | Loki |