» »

"Življenjske dobe" vaših avtomobilov

"Življenjske dobe" vaših avtomobilov

«
1
2 3 4

pavl ::

Kupujem (rabljen) avto in mi je precej pomembna lastnost pričakovana "življenjska doba". Vem, da je realne podatke težko dobiti, ker so odvisni od veliko okoliščin, nekatere zaobjamemo kar s pojmom sreča.
Mislim, da bi nek približek dobili s čim več podatki različnih lastnikov o tem, koliko let je komu zdržal avto (znamka, tip, letnik) do odvoza na odpad. Pomemben je še podatek, zaradi katerega vzroka je avto "romal" na odpad. Razlog prometna nesreča je v tem primeru nezanimiv, zato takih primerov nima smisla pisati. Pa verjetno bi bilo koristno zapisati glavni razlog, ne povod (na primer rja in ne menjava na primer zobatega jermena), ker ob neproblematični pločevini jermen pač zamenjamo (ali pa avto zamenjamo).
Tako zbrani podatki so sicer tudi že "zgodovina" zaradi sprememb tehnologij zaščite, strategij trženja ... Vseeno so mogoče bolje kot nič, vsaj za zadnja leta. Če mislite, da je pomemben še kakšen podatek, pa kar "na dan z njim".

Dve moji izkušnji:
Lada samara, letnik 1995, je zdržala 11 let, 190 kkm, nezaletena. Približno pol časa je bila pod streho, požrla jo je rja.
Renault megane, letnik 1997, je zdržal 17 let, 210 kkm, nezaleten. Najmanj pol časa je bil pod streho. Požrla ga je rja.

Vabim vas, da napišete svoje izkušnje, in lep pozdrav.

WarpedGone ::

Hmmm, kako boš življensko dobo prve zadeve izdelane 20 let pred drugo prevedel v karkoli uporabnega? Zadevi si delita kvečjemu ime blagovne znamke in praktično ničesar drugega.
Zbogom in hvala za vse ribe

jalovec09 ::

Redno vzdrževanje od A do Ž na avtu, nekak tja do 400.000km bi moral it vsak, samo kaj ti to nuca, če pa vrtijo kilometre in tko ima aavto star 5 let 150.000km, ko je star 10 let 180.000km in pri 15 letih 135.000km, relanih pa 300-500.000km.

pavl ::

WarpedOne:
Saj sem že sam zapisal, da je vse to sicer zgodovina. Vendar pa mislim, da mogoče obstaja razlika v kakovosti materialov (pločevine in mogoče tudi drugega), ki jih vgrajujejo različni proizvajalci. Jaz zaenkrat verjamem, da se tudi v dvajset letih nekatere razlike med proizvajalci ohranjajo. Možno pa je, da bi že na podlagi velikega števila takih podatkov posumil v zakoreninjeno mnenje o "položaju" proizvajalcev glede "trpežnosti" njihovih avtov.

jalovec09:
Če se lastnik prevečkrat ne zamenja, zelo hude napake ni. Mogoče je pomemben podatek še število lastnikov v življenjski dobi. Drugi razlog za manjši vpliv prevrtenih kilometrov pa je dejstvo, da verjetno vrtijo kilometre pri prodaji vsem tipom avtomobilov.
Moj primer: lada: en lastnik, realni kilometri;
megane: dva lastnika, torej mogoče enkrat prevrteni kilometri.
Glede rednega vzdrževanja pa mislim, da ni vedno najpomembnejše. Bi rekel, da je včasih pomembnejša starost glede na moje mnenje, da v večini primerov "odpove" pločevina zaradi rje, če ne delamo veliko kilometrov. Razen, če bi pod redno vzdrževanje vključil še sprotno sanacijo in ponavljajoče zaščite proti rji.
Mislim na primer, da bi omenjeni megane zdržal v tem času 100 kkm več, težko pa 10 let več. Če pa nekdo dela po 50 kkm na leto, se pa zadeva glede vpliva pločevine sigurno spremeni. Razlike v "trpežnosti" pa mogoče tudi v tem primeru ostajajo.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: pavl ()

pegasus ::

Če ti je pomembna življenska doba, get a Subaru. It just works.

GamerBoy ::

Opel astra 1998, 200.000 km, still going :D Edino okrog zadnjih gum je bilo treba pokrpati blatnike zaradi rje (baje pogost problem oplov) ker je bil vedno garažiran se še vedno sveti kot nov, no znotraj je pa starosti primerno oguljen.
Ne maraš potuhnjencev in dvoličnežev ?
Potem podpiši:
www.locitev-drzave-cerkve.org/obdavcitev-cerkve

Iluvatar ::

Mercedes-Benz C razred 180 Elegance. 298744km. Zdrzal 12 let. Zamenjal, ker sem preprosto hotel novejsi model :-)

Sami ::

Pri hiši trenutno:

Moja dva:-)
Yugo Koral 45 letnik 1992, 125.000km....skoraj kot nov, redno vzdrževan, ljubiteljsko vožen.
Opel Corsa 1.2 16V letnik 2007, 98.000km....redno vzdrževan, dobesedno kot nov.

Od očeta Suzuki Swift GS 1.3 letnik 1991, avto opran 1X letno, servisi delani po občutku, požira ga rja, hladilnik pušča, pečka je crknila....počasi bo romal na odpad.


Iz mojih izkušenj lahko povem, da je čisto odvisno kako za avto skrbiš, ga servisiraš in imaš nek odnos do njega....moj Yugo je po 22ih letih skoraj kot nov, od očeta avto pa dobesedno razpada in je zrel za odpad, pa naj bi bil vsaj 3X bolj kvalitetno izdelan kot Yugo:-)
970A-UD3P,AMD FX 8350,16GB DDR3\1600,RX480 8GB,Tt 750W

dottor ::

Jaz vozim:
Alfa Romeo 156 1.9 JTD 2001 letnik, skoraj 220.000km, imam ga komaj dve leti, mogu sem komplet klimo nardit na novo, zdej me čakajo amortizerji.

Brat vozi:
Renault 5 Five 1994 letnik, 100.000km, nobenih problemov.

Moja Alfa je uvožena iz Nizozemske in sem 4. lastnik. Ta pred mano je zelo dobro skrbel za avto, prav tako jaz. Pal klima je taka stvar pri kateri moreš imet tudi malo sreče da kej gre (jaz sem rojen pod to srečno zvezdo da meni vedno crkne nekaj kar ostalim ne more), amortizerji pa so glede na kilometrino primerno zrabljeni. Samo vzdrževanje avta ni drago (servisi, nafta, zavarovanje, cestna taksa, gume, ...).

Petka ki jo vozi brat, sem jo prej jaz vozu, še pred tem najina teta, ki ga je rabla za v službo, natančneje povedano 3-4km na dan, 1x tedensko 10-15km. Avto vedno servisiran na uradnem servisu.
Xeon X5650@3.8GHz |Asus P6T|
2x4GB+4x2GB|ASUS R9 280X@1100MHz|
WD Green 240GB SSD + 4x1TB Hitachi

kixs ::

dj... Tvoja alfica ima zdaj realnih kaksnih 400-500 tisoc. Da ne bos zivel v iluziji >:D

bobby ::

toyota, 2002 letnik, 90km, dizel,od zacetka znano poreklo in vse, prvi dve leti naredila 70kkm, pod streho je bila od 2004-2010, naredila dodat ih 80kkm, ostalo na dezju, pripeki in snegu,lastnik sem zadnje 3,5 let,sedaj ima 245kkm, redni servisi na 15kkm, izrabila se pusa alternatorja, visokotlacni/nizkotlacni ventil in amortizerji za prtljazna vrata. thats it. ima pa eno malo piko tje nad vetrobranskim steklom, ki bo v kratkem urejena. dela ko urca, je ne teram,dokler se blok ne segreje na delovno temperaturo pa ker ima turbino, pocakam 15s preden jo ugasnem. Pricakujem pa,da bo kmal sklopka za zamenjat, ker pac bo nardila svoje. ampak je se ne prodam,no way.
Ce eksplicitno ne odgovorim osebam PNG ali PR,..I dont care about your opinion.

radmannsdorf ::

opel omega karavan 2.0 bencin, letnik 1998, prodana bla leta 2003 s 430.000km - brez problemov
opel omega limuzina 2.0 bencin, letnik 1991, prodana bla leta 2007 z 250.000km - brez problemov
ford mondeo sedan 1.8 sedan, letnik 1993, prodan bil leta 2005 s 180.000 - trokiranje motorja
škoda felicia 1.3, letnik 1997, trenutno 210.000, dela ko urca, rja napada z vseh strani :)

smile- ::

honda civic, 1997, 190.000 brez izrednega servisa. Rjavi na zadnjih obrobah.

harmony ::

Ni avta, ki bi "zdrzal". Enostavno je tu lastnik tisti, ki mu doloca zivljensko dobo. Videl sem na cesti tudi mercedese popolnoma pozrti od rje, ter mercedese istega letnika, ki so izgledali popolnoma novi.

Klemzz ::

Audi a6 '96 550.000km, nikjer pregnit sm pa tja povrsinska rja, prejsn tedn izdahnla masina.

lukao ::

VW Passat 1.9 TDI, 1998 letnik, 350 000km prevoženih, malo rje pri prednji šipi.

klemenSLO ::

Mazda6 1.8 2003 letnik, 170k km Enkrat je mehanizem pri ključavnici crknil na desnih sprednjih vratih, drugače BP. Malenkostno se vidi rja če odpreš zadnji prtljažnik. Pričakujem da bom naredil vsaj še 100k km preden bom kupil drugo in seveda nobenega problema vmes :)
Pred tem sem mel pa xaro 1.6 l.98. 12 let. Zelo lepo je bla ohranjena, vendar se je pregreval motor in sem jo prodal.
Life is not measured in minutes, but in MOMENTS...

Zgodovina sprememb…

Roadkill ::

pavl... a kupuješ avto za 30let?

Če misliš, da boš kak uporaben podatek dobil s tele teme... :)

Tamle ti eden razlaga, da ima 22let starega jugeca ki zgleda ko nov. NOV jugo ne zgleda ko nov.

Pa tudi od ostalih se posti berejo, kot oglasi na avto.net.

dj_dottor: Poznam tri komade, ki so imel tako neverjetno smolo, da so moral pri alfi klimo menjat. Vsi so mi razložili, da je servisiranje alfe čisto poceni.
Ü

plavko61 ::

Megane2 1.6 2003 z 140000 imam ga od 2006. Bom vozil do konca 500000, ali še dlje. Letos predelan na plin, v prihodnosti bo delal 45000 letno.

Avto je komaj vreden svojega denarja ko iztisne 500000.
Tako da za kakšnega a4, passata ali škodo oktavijo 1.9 105KM in letnik 2000, bi upal trdit da so avti.
Dvakrat preberi, nato pa blekni...

Invictus ::

Fiat Punto 1 Sole, 1999 - 2012, 1,1 mašina.

Nič rje, razen kjer sem se zaletel. Fuš delo kleparja ;(.

Crknil zaradi zanemarjanja. Popustilo tesnilo bloka motorja ki bi ga moral menjat 30.000 km nazaj. Po uradnih navodilih. Drugače 260.000 km.

Sem bil v nakupu novega avta. Drugače bi delal še danes.
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

zlobcek ::

Citroen Berlingo 1,9d 2001, 335k km, dela ko urca tok tok. Menjane zadnje roke, vse okoli bremz in redni servisi na 15k, malo rjav sem in tja...

Isotropic ::

plavko61 je izjavil:

Megane2 1.6 2003 z 140000 imam ga od 2006. Bom vozil do konca 500000, ali še dlje. Letos predelan na plin, v prihodnosti bo delal 45000 letno.

Avto je komaj vreden svojega denarja ko iztisne 500000.
Tako da za kakšnega a4, passata ali škodo oktavijo 1.9 105KM in letnik 2000, bi upal trdit da so avti.

tuk cajta pa ne bo zdrzal... ce ne bo motor sel prvi, bo pa kaj drugega, magar bo prerjavel.
alpa se ga bos navelical in kupil kaj drugega.

Relanium ::

Kaj najprej crkne pri golfu 2 ?

Šofer!!

Če nebi rja požrla večino teh avtov, bi jih še zdaj blo dosti na cesti.
S časom in razvojem ter s pomočjo marketniga se je vse skupaj tako optimiziralo da ti že skoraj natančno določijo, kdaj ti bo kaj crknilo in kdaj se boš moral skeširat.

Se pravi starejši je avto, bolj je robusten/predimenzioniran.

Vse ostalo je pa samo vzdrževanje na nivoju
(katerega premore redkokateri mehanik, tud pooblaščeni).

energetik ::

Hyundai Accent letnik 1997, prevoženih 130kkm. Imeli smo ga 15 let, "prodali" pa zato, ker dobesedno ni imel _NIČ_ opreme. Nikoli niti enega problema z mašino. 15 let je bila notri ista hladilna tekočina :8), prednji diski in ploščice še original in uporabni za še enkrat toliko km.

Zgodovina sprememb…

zlobcek ::

Relanium to je že res, samo normalni avto danes bi moral s kolikor toliko rednim vzdrževanjem in brez nekih znašanj nad njim zavrtet 500k km. Recimo Norvežani so tak narod, ki kupujejo rabljene pri 200k, jih furajo do 600k in potem prodajo naprej in so končni km pri njih precejkrat na 1,5 mio. Tega tle vidiš zelo malo.

Je pa res da tolk km v državi, ki ima od enga do druzga konca 300km, je težko nardit v nekih pametnih letih;D

clothes ::

Za avto so večji problem leta kot kilometri.
Km-ji ponavadi niso realni, pa tudi če so ni enako kilometer avtoceste ali mestne gneče.

Leta pa terjajo svoj dvek s staranjem materialov.
Sam imama volvo V40 l.98, ki ima malo površinske rje in OK motor, vendar sem do zdaj zamenjal že približno 5 različnik cevk in gumic, ki so preparele.
2x cevke za sprednje zavore,
cevka za vodo brisalcev,
cevka da dovod goriva,
cevka za olje tubine,
cevka za podtlak
gumica volanskega končnika

Stroški popravil so sicer nizki, a je take okvar pri starih avtih potrebno vzeti v zakup.

Tudi kakšna ključavnica, mehanizem vrat, manšeta ali elektomotorček z leti rad zataji.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: clothes ()

Trupl0 ::

1. avto Citroen ZX letnik 94, kupljen leta 2004 za 50k SIT.
Z njim v 2 letih naredil cca 70-80k kilometrov. Točne številke ne poznam saj mi je mrknu števec kilometrov. Avto je bil špica, brez kančka rje. Vzdrževanje redno itd ampak je imel težavo na "loputi za uravnavanje zraka" ?? se več ne spomnim ampak vem, da bi me popravilo stalo cca 80-90k SIT...avto prodal za 50k SIT.

2. avto Citroen Xsara letnik 2000, coupe, plaisir oprema :) , kupljen leta 2006 za 970k SIT
Kupljena z 112-115k kilometri na števcu. Naredil velik servis itd. in avto vedno redno vzdrževal.
Leta 2012 sem predrl mejo 300k kilometrčkov. Vzdrževanja skorajda nisem imel razen menjave olja na vsakih 25-30k kilometrov. Težava so bili izredni servisi saj sem z avtom vsak dan naredil 150 km in je bila okvara materiala že kar visoka. Imel samo eno hudo napako za katero sem rabil pol leta za diagnozo ( nihče ni vedel za kaj se gre )..na koncu je bila kriva ona pizdarija na kateri so svečke ( razdelilna kapa neke vrste ampak Citroen in Peugeot majo neko elektronsko pizdarijo ). Vsake 3-4 mesece po 300€ mi ni bilo več za dajat. Konec januarja 2012 mi je počilo ohišje alternatorja, počila pečka kabine in potreben je bil velik servis. Stroška cca 800€. Z avtom tudi imel nesrečo 2011, kjer sem zletel s ceste in avto spredaj tudi razbil. Avto prodan za 500€.
Lepi spomini na mojo citroenko...

3. avto Kia Rio letnik 2012, novo vozilo, 12k€
Se še vozi :) problemov ni, razen par zadev, ki so uredili garancijsko ( sistem brisalcev, luščenje usnja volana )
If you are going through Hell, keep going !

mdural ::

Audi 80 1.6 TD, letnik 1991
Kupljen leta 2010 od prvega lastnika, na števcu 350k, bil prisiljen prodati kak mesec nazaj na števcu je bilo 410k.
Na avto bi se morala zamenjati sklopka in ležaj, drugače teraj dalje, pločevina brez rje.
Se je pa avto vedno vozil na relacije in nikoli ni dlje stal...

GGGGG ::

Avto dela dokler ga servisiraš.

http://www.avto.net/_AVTO/ad.asp?ID=711...

Bolj smiselno vprašanje je, do kdaj je ekonomsko smiselno avto vzdrževati in popravljati. Pri enih avtih je to lahko 5 let pri drugih 30.

Poleg tega pa niti starost niti prevoženi kilometri niso ravno zanesljiv pokazatelj iztrošenosti.

TheJack ::

Audi A3 1.9 TDI (110), letnik 1998, prevoženih 235.000. Imam ga eno leto, naredil sem 40.000. Stalno je ena jeba. Žre olje, menjal sem oba prednja ležaja, menjal prednjo gred (ali karkoli že je tisto), ker je iztekalo olje za servo volan. Zadnje čase težko vžiga (če je fajn mrzlo), nimam pojma zakaj. Pa še kaj bi se našlo. Prejšnji lastnik ga je vzdrževal ravno zadosti, da ni razpadel. Hvalabogu sem ga vsaj poceni dobil. Vseeno tako starega avta ne kupim nikoli več.

Moje čisto laično mnenje glede življenjske dobe avtomobila je sledeče. Avto je fizična zadeva, sestavljena iz fizičnih delov, ki se z uporabo obrabljajo. Če odštejemo slabo dizajnirane avte (inženirsko, ne oblikovno) in bolj ali manj kvalitetne sestavne dele, je vse stvar matematike. Avto je kot radirka. Ali pa kot flaša piva. Z uporabo se porablja. Ko prideš do dna, je konec. Res je tu še faktor (rednega) vzdrževanja, ampak to sem vštel. Tudi z vzdrževanjem prideš prej ko slej do točke, ko je treba za določen rezervni del plačati več, kot bo potem vrednost(popravljenega) avta. Ko se skratka vzdrževanje ne izplača več.

Seveda je pa res. Če rentabilnost vzameš iz enačbe, ni omejitve, koliko časa bo avto trajal (tudi pivo lahko točiš nazaj v flašo, ne?). Karoserija se da zašvasati, deli zamenjati. Obstaja nek volvo, ki ima prevoženih cca. 4 milijone kilometrov in je v knjigi rekordov. Da je bila mašina vmes že ne vem kolikokrat generalno obnovljena (na Volvove stroške, seveda, ker je fina reklama), pa piše bolj v drobnem tisku, če sploh.
Bonis nocet, qui malis parcit.

detroit ::

Seat Leon 2000 110bhp 1.9tdi, cca 230k km. Razen precej čudne eletrike, in menjave dveh turbin nič problemov:P
Do sedaj sem menjal samo, hmm (ne poznam izrazov, kar sem slišal povem):

-une "ročke" za ventile, poceni
-gumico končnika, poceni
-ventil hladilnika, poceni
-neki na "dinamu", cca 200 eur
-2 turbini, cca 1k obe
ostalo redni servisi

Zadovoljstvo: super, da bi še naprej gural:)

Problem je da rabiš mal večjo zalogo uporabnikov da oceniš en avto in izključit srečo/nesrečo ipd. Tale forum ti pri tem ne bo pomagu. In kaki stari atki ki pravijo stran od renaulta in alfe drži se merđota in golfa tudi ne.
Skero

Blinder ::

torej jack alhko pričakuje, da mu bo turbina odletela vsak cajt. ti pa lahko pričakuješ, da ti bo goltal olje :D
99.991% of over-25 population has tried kissing.
If you're one of the 0.009% who hasn't, copy & paste this in your Signature.
AMD 2200G Pismo smo stari v bozjo mater. Recesija generacija

Zheegec ::

pri 230k kar 2 turbini? resno?

Alfa 159, letnik 2006, okoli 250.000 kilometrov. Zamenjani vsi 4 ležaji, cev od turbine, 2x komplet zavore (diski, ploščice). večinoma se to šteje pod potrošni material sicer.
prej pa Alfa 145 letnik 2000, tudi zamenjani vsi ležaji in pa 2 senzorja. uradno je imel 300.000km, ko sem ga prodal, ampak po mojem sigurno še na 300k podlage :)

TheJack ::

Blinder je izjavil:

torej jack alhko pričakuje, da mu bo turbina odletela vsak cajt. ti pa lahko pričakuješ, da ti bo goltal olje :D


TheJack pričakuje to že slabo leto. Tako da nisi nič novega povedal. Poleg tega me čaka pri 270k menjava jermena. Menjava turbine je cca. 500 EUR. Jermena ne vem koliko. Če oboje sešteješ, računice ni. Če oboje zamenjam, mečem denar v veter. Ampak če ne, moram kupiti drug avto. Ker sem trenutno v fazi kupovanja stanovanja, si kredita za avto ne morem privoščiti. Keša nimam (dovolj). Če hočem dober avto (dizel - 40k/leto), je to od 8 jurjev dalje za rabljenega. Raje več. Toliko nimam. Možnosti imam torej dve: 1. ko crkne turbina, peljem audija na odpad in si kupim karto za avtobus ter za prihod/odhod v službo porabim vsak dan 5 ur (z avtobusom imam v eno smer cca. 2,5 ure). 2. Vržem na 15 let star avto še jurja, stisnem zobe in se vozim dalje.

What would you do?
Bonis nocet, qui malis parcit.

Isotropic ::

slabega jurja bos dal za obe menjavi, mogoce par 100e (min. 700) manj, odvisno ker avto mas.
p.s. v kaksni sluzbi to delas, da tolerirajo, da se vozis tako dalec na siht? saj ne recem, dober kader to, dober kader ono, sam dobrega kadra naceloma ne manjka tako zelo. razen ce delas v javnem sektorju...:)

Zgodovina sprememb…

detroit ::

Zheegec je izjavil:

pri 230k kar 2 turbini? resno?

Alfa 159, letnik 2006, okoli 250.000 kilometrov. Zamenjani vsi 4 ležaji, cev od turbine, 2x komplet zavore (diski, ploščice). večinoma se to šteje pod potrošni material sicer.
prej pa Alfa 145 letnik 2000, tudi zamenjani vsi ležaji in pa 2 senzorja. uradno je imel 300.000km, ko sem ga prodal, ampak po mojem sigurno še na 300k podlage :)



malce smo ga gnali:) zdj imam fiatovo turbino še dela hehe
Skero

TheJack ::

Isotropic je izjavil:

slabega jurja bos dal za obe menjavi, mogoce par 100e (min. 700) manj, odvisno ker avto mas.
p.s. v kaksni sluzbi to delas, da tolerirajo, da se vozis tako dalec na siht? saj ne recem, dober kader to, dober kader ono, sam dobrega kadra naceloma ne manjka tako zelo. razen ce delas v javnem sektorju...:)


Mogoče sem se malo čudno izrazil. Z avtobusom bi se vozil na šiht 2,5 ure, v kar štejem dva avtobusa (mestni in primestni), peš do postaje, čakanje, itd. Vse skupaj znese cca. dve uri in pol. Z avtom se vozim eno uro (63 km). Še bolj natančno: Če grem z avtom, skozi vrata stanovanja stopim ob 7.30, skozi vrata pisarne pa ob 8.30, kar ni nekaj pretiranega IMHO. Če bi šel z avtobusom, bi moral iti od doma ob cca. 6.20, da bi prišel v pisarno ob cca. 8.50. Z javnim prometom so med obema krajema pač resnično slabe povezave. Resnično slabe.
Bonis nocet, qui malis parcit.

18Jerry18 ::

Golf 4, 1.9 TDI (90konjev), letnik 98, 305.000 relnih km - od novega v družini. Menjal sem kompresor klime (na 280k km), 2x ABS senzorje, 2x mehanizem ključavnic, 1x mehanizem sprednjega pomika stekel, neke gumjaste roke spredaj pri kolesih, 1x senzor nadzora zraka (še pri novem, menjano v garanciji), 1x diske, 2x zavorne ploščice. Poleg rednih servisov (na 15k km) in 3eh (na 100k km) generalnih mislim da je to vse. Turbina je še prva, ampak že mal "piska".

Zgodovina sprememb…

alexa-lol ::

TheJack je izjavil:

Audi A3 1.9 TDI (110), letnik 1998, prevoženih 235.000. Imam ga eno leto, naredil sem 40.000. Stalno je ena jeba. Žre olje, menjal sem oba prednja ležaja, menjal prednjo gred (ali karkoli že je tisto), ker je iztekalo olje za servo volan. Zadnje čase težko vžiga (če je fajn mrzlo), nimam pojma zakaj. Pa še kaj bi se našlo. Prejšnji lastnik ga je vzdrževal ravno zadosti, da ni razpadel. Hvalabogu sem ga vsaj poceni dobil. Vseeno tako starega avta ne kupim nikoli več.

Moje čisto laično mnenje glede življenjske dobe avtomobila je sledeče. Avto je fizična zadeva, sestavljena iz fizičnih delov, ki se z uporabo obrabljajo. Če odštejemo slabo dizajnirane avte (inženirsko, ne oblikovno) in bolj ali manj kvalitetne sestavne dele, je vse stvar matematike. Avto je kot radirka. Ali pa kot flaša piva. Z uporabo se porablja. Ko prideš do dna, je konec. Res je tu še faktor (rednega) vzdrževanja, ampak to sem vštel. Tudi z vzdrževanjem prideš prej ko slej do točke, ko je treba za določen rezervni del plačati več, kot bo potem vrednost(popravljenega) avta. Ko se skratka vzdrževanje ne izplača več.

Seveda je pa res. Če rentabilnost vzameš iz enačbe, ni omejitve, koliko časa bo avto trajal (tudi pivo lahko točiš nazaj v flašo, ne?). Karoserija se da zašvasati, deli zamenjati. Obstaja nek volvo, ki ima prevoženih cca. 4 milijone kilometrov in je v knjigi rekordov. Da je bila mašina vmes že ne vem kolikokrat generalno obnovljena (na Volvove stroške, seveda, ker je fina reklama), pa piše bolj v drobnem tisku, če sploh.


To ni čist res. Je razlika če dobi avto v roke en 18 letnik z majhnim k***** in potem dirka s tem avtomobilom al pa če ga dobi v roke ena 50 let stara ženska ki lepo ravna z njim.

Po obdelavi 18 letnika je ta avto za na odpad v parih letih, če ga dobi 50 let stara ženska je avto še po 10 letih kot nov.

PS podobno je npr. z življensko dobo telefonov in ostalega... jaz sem imel iPhone 3G skoraj 4 leta pa je deloval čisto uredu, poznam pa ljudi ki so po dveh mesecih že menjali ekrane in ne vem kaj vse... vse je v odnosu, ki jo imaš do stvari. Če lepo skrbiš bo uredu.

Trenutna Nokia 808 PureView mi je v 16 mesecih na tla padla samo 2x ter ima še vedno zaščitno folijo na ekranu.

Zgodovina sprememb…

mailer ::

To ni čist res. Je razlika če dobi avto v roke en 18 letnik z majhnim k***** in potem dirka s tem avtomobilom al pa če ga dobi v roke ena 50 let stara ženska ki lepo ravna z njim.
Po obdelavi 18 letnika je ta avto za na odpad v parih letih, če ga dobi 50 let stara ženska je avto še po 10 letih kot nov.
PS podobno je npr. z življensko dobo telefonov in ostalega... jaz sem imel iPhone 3G skoraj 4 leta pa je deloval čisto uredu, poznam pa ljudi ki so po dveh mesecih že menjali ekrane in ne vem kaj vse... vse je v odnosu, ki jo imaš do stvari. Če lepo skrbiš bo uredu.
Trenutna Nokia 808 PureView mi je v 16 mesecih na tla padla samo 2x ter ima še vedno zaščitno folijo na ekranu.

S tem se pa zelo strinjam. Imam cliota letnik 96 z 160k prevoženimi kilometri. Najprej ga je imel oče 7 let, jaz ga imam še vedno. Redni servisi, 1x menjava diskov in zavornih ploščic ter pobrušeni bobni zadaj, vodne pumpe, droga in zglob volana, sprednji amortizerji zadnje stvari zaradi stanja cest), in 3je izpušni lonci (slaba kvaliteta). Najprej je bil v garaži, odkar ga imam jaz stoji zunaj pri +50 na soncu in včasih -20 pozimi. Zamenjal sem en akumulator (lani) in prejšnjega je zamenjal še oče, ni se zgodilo, da mi kdaj nebi vžgal. Edina slabost je rja, ki ga že lepo požira, mi je že hudo, ko ga bo treba zamenjat, škoda, da nima karoserije kot Audi A2 (aluminij). kmalu gre spet na servis na menjavo olja in svečk pa bo spet za leto dober. Cene ne izgublja več, registracija ugodna, 1.4, 16V 75KM noter kot nov, edina slabost karoserija.
Armor A30, AX850, V Gene, 3770K, Big Shuriken II,
Corsair 16GB 1600MHz CL9, GTX660TiDC2TOP, 840120GB Basic,
Spinpoint 1TB, BD207DBK, G110, G300, Dell U2412M

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: mailer ()

Blinder ::

kaj pa lahko naredi škodljivega avtu 18 letnik?
99.991% of over-25 population has tried kissing.
If you're one of the 0.009% who hasn't, copy & paste this in your Signature.
AMD 2200G Pismo smo stari v bozjo mater. Recesija generacija

Goran's Blog ::

Škoda Fabia 2001 50kW (68KM) še češki motor, 228.000 kilometrov še vedno laufa kot urca ;)

TheJack ::

alexa-lol: Seveda imaš prav. Poleg tega ni treba osemnajstletnika, da uniči avto. Bral sem npr. zadnjič o citroenovih (PSAjevih) 1.6 dizel mašinah. Blazno popularen motor, ki se je vgrajeval (in se še, če se ne motim) v citroene, peugeote, mazde, forde in še kam. Menda množično crkujejo turbine že po 30k. Krivi so menda lastniki, ker v mašino točijo napačno olje. Če nočeš uničiti motorja, se moraš religiozno držati sledečega: pravilno olje (zelo pomembno!) menjati na najmanj 15k. Pred tem mora staro olje popolnoma izteči, kar pomeni, da mora avto stati uro ali več. Tega menda niso delali niti na uradnih servisih. Posledica: uničena turbina pri 30k. So krivi lastniki ali inženirji, ker so dizajnirali motor, ki razpade, če ga grdo pogledaš? Moja turbina še dela, čeprav sem dokaj prepričan, da prejšnji lastnik olja ni redno menjaval in da je mrzlega tiščal. Očitno so bili 1.9 TDI res dobri motorji.
Bonis nocet, qui malis parcit.

Janac ::

Edini motor k nikoli ne ckrne je SDI!

Goran's Blog ::

Janac je izjavil:

Edini motor k nikoli ne ckrne je SDI!


Vsak motor lahko crkne... vprašanje je le čas ali pri 2Km ali pri 1000000Km ;)

dottor ::

kixs je izjavil:

dj... Tvoja alfica ima zdaj realnih kaksnih 400-500 tisoc. Da ne bos zivel v iluziji >:D


Je bla pri specializiranem mehaniku za Alfe, pa pravi da mašina nima več kot 250 tisoč.
Xeon X5650@3.8GHz |Asus P6T|
2x4GB+4x2GB|ASUS R9 280X@1100MHz|
WD Green 240GB SSD + 4x1TB Hitachi

steklo ::

Ibiza 2001
1.4 16v
trenutno 227.400km
Nekaj banalnih napak kot ves čas me je zjezal EGR dokler ga nisem blindiral, pacanje lopute, vzrok slaba cev, nekaj olja drugače BP 50.000km.

Poraba izven mesta, regionalna kar lepih 5-5.5l/100km, se pa po mestu dvigne na 8-9l.

hojnikb ::

Janac je izjavil:

Edini motor k nikoli ne ckrne je SDI!

Edini diesel motor, ki "nikoli" ne crkne, je tisti ki se nahaja v W201 (pa še v drugih MB vozilih)..

steklo je izjavil:

Ibiza 2001
1.4 16v
trenutno 227.400km
Nekaj banalnih napak kot ves čas me je zjezal EGR dokler ga nisem blindiral, pacanje lopute, vzrok slaba cev, nekaj olja drugače BP 50.000km.

Poraba izven mesta, regionalna kar lepih 5-5.5l/100km, se pa po mestu dvigne na 8-9l.

:))
#teamred
MediaBox: AMD R5 1600 AF, 16GB DDR4, 256GB SSD, 1060 6GB, B450M-DS3H, W10

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: hojnikb ()

Hayabusa ::

Še bolj bulletproof je MB W123 (200D).

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Hayabusa ()

Janac ::

Hayabusa je izjavil:

Še bolj bulletproof je MB W123.


Kaj, prvi gnani turbo motor?
«
1
2 3 4


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Koliko je realna življenska doba vozila? (strani: 1 2 )

Oddelek: Na cesti
995750 (2540) Klemzz
»

Zakaj sploh bencinarja? (strani: 1 2 3 412 13 14 15 )

Oddelek: Na cesti
743132507 (97520) Spajky
»

IZBIRA MED AUDI A6 in A3 (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Na cesti
13124231 (18693) miraldi
»

Rabljen avtomobil (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Na cesti
10616591 (11789) amigo_no1

Več podobnih tem