» »

Gretje v avtomobilu - kaj je optimalno?

Gretje v avtomobilu - kaj je optimalno?

Temo vidijo: vsi
1
2
3 4 5

SkIDiver ::

Hitrost segrevanja je odvisna tudi od količine olja v motorju, ki jo je potrebno segreti;) Zato se manjši mlinčki prej ogrejejo kot motorji z večjo litražo.

WarpedGone ::

na avtocesti avto rabi izjemno malo energije za vzdrževanje hitrosti. največ energije je potrebne za pospeševanje.

Poraba dizla v štandgasu je cca pol litra/h.
Poraba dizla pri 100km/h je 5l/100km to je 5l/h.

"Točno" 10x več in "točno" 10x hitreje se bo zadeva segrela pri počasni vožnji po AC kot pa pri stanju na mestu.

Hitrost segrevanja je odvisna tudi od količine olja v motorju, ki jo je potrebno segreti Zato se manjši mlinčki prej ogrejejo kot motorji z večjo litražo.

Si ga pa ustrelil ... tistih par litorv motornega olja je drekec pekec v celi enačbi.
Zbogom in hvala za vse ribe

SkIDiver ::

@WarpedOne si prepričan? Segrevaj naprimer motor clia 1.2 16V in lagune 2.0 16V s povsem identično relacijo in načinom vožnje.

energetik ::

WarpedGone je izjavil:

na avtocesti avto rabi izjemno malo energije za vzdrževanje hitrosti. največ energije je potrebne za pospeševanje.

Poraba dizla v štandgasu je cca pol litra/h.
Poraba dizla pri 100km/h je 5l/100km to je 5l/h.

"Točno" 10x več in "točno" 10x hitreje se bo zadeva segrela pri počasni vožnji po AC kot pa pri stanju na mestu.

Hitrost segrevanja je odvisna tudi od količine olja v motorju, ki jo je potrebno segreti Zato se manjši mlinčki prej ogrejejo kot motorji z večjo litražo.

Si ga pa ustrelil ... tistih par litorv motornega olja je drekec pekec v celi enačbi.
Točno tako in nič drugače.
Na AC avto ne rabi "izjemno malo energije", ampak pri 100km/h okoli 20kW. Pri tem da je izgub pri tem 80kW, če upoštevamo 20% izkoristek bencina.
Pri stanju na mestu rabi pa nekje v rangu 1-2kW za gonjenje alternatorja + vseh pump + izgube.

SkIDiver je izjavil:

@WarpedOne si prepričan? Segrevaj naprimer motor clia 1.2 16V in lagune 2.0 16V s povsem identično relacijo in načinom vožnje.
Razlika je zaradi večje mase bloka, malo več hladilne tekočine in olja. Vendar je razlika v času ogrevanja pri AC vožnji zanemarljiva.
Poleg tega se je pri času segrevanja kabine nemogoče zanesti na občutek. Edina fer primerjava bi bila, da se z obema naredi isti test: vžig mrzlega, v istem času na AC, tempomat na recimo 100km/h, klima na "High", ventilator na npr. 2st in potem merjenje temperature zraka v reži.

Zgodovina sprememb…

Engineer_ ::

WarpedGone je izjavil:

na avtocesti avto rabi izjemno malo energije za vzdrževanje hitrosti. največ energije je potrebne za pospeševanje.

Poraba dizla v štandgasu je cca pol litra/h.
Poraba dizla pri 100km/h je 5l/100km to je 5l/h.


navedi še porabo dizla pri pospeševanju.

energetik je izjavil:

[
Na AC avto ne rabi "izjemno malo energije", ampak pri 100km/h okoli 20kW. Pri stanju na mestu rabi pa nekje v rangu 1-2kW za gonjenje alternatorja + vseh pump + izgube.



za pospeševanje pa rabi recimo 80 kw.


hitreje avto ogreješ če ves čas malo pospešuješ kot če daš v 5 prestavo in voziš 100 kmh.

Zgodovina sprememb…

energetik ::

Engineer_ je izjavil:

energetik je izjavil:

Na AC avto ne rabi "izjemno malo energije", ampak pri 100km/h okoli 20kW. Pri stanju na mestu rabi pa nekje v rangu 1-2kW za gonjenje alternatorja + vseh pump + izgube.



za pospeševanje pa rabi recimo 80 kw.
??
To pomeni pri povprečnem avtu v SLO pospeševanje na rdečem polju...:|

hitreje avto ogreješ če ves čas malo pospešuješ kot če daš v 5 prestavo in voziš 100 kmh
Če ves čas malo pospešuješ, moraš vmes tudi malo bremzat. Zakaj že bi si na ta način dvigal porabo?
Jasno, najhitreje se bo avto segrel, če ga boš non stop gonil pod polno obremenitvijo, torej s polnim gasom pri rdečem polju. Kar pomeni divje pospeševanje ali pa vožnjo z max hitrostjo avta.
Ni glih dobro za mrzel avto.

Zgodovina sprememb…

Engineer_ ::



nissan xtrile...pri 3000 rpm ima 100 kw


ford mondeo, okoli 100 kw pri 3000 rpm

to zame ni pospeševanje vredno drag racinga... bo pa segrelo motor zagotovo prej kot pri cliotu 1.2

Zgodovina sprememb…

SkIDiver ::

@energetik razlika med mondeom 1.8 16V in fiesto 1.25 16V je bila precej očitna. Pri obema pa lahko spremljaš temperaturo hladilne tekočine v °C preko diagnostičnega načina na števcu.

tony1 ::

krneki0001 je izjavil:

Avto - bencinar 2.0. Od doma do službe imam 2 poti. Ena gre po AC, druga naokoli po stari cesti. Na začetku sem se vedno vozil po AC. Pa se je na avtu zelo poznalo - večja poraba olja, večja poraba bencina, kolesni ležaji veliko bolj obrabljeni, zato sem prešaltal na to, da se vozim po stari cesti, obrati pod 2000 in lepo v peti prestavi po omejitvi (50km/h). Avto se ogreje, bremenitve so veliko manjše in na avtu se pozna, da ni toliko obremenjen.


Napačna logika.

Če sta obe relaciji dolžinsko enaki bo poraba goriva morda po AC res minimalno večja, jo boš pa zato odpeljal v pol manj časa. Ker se boš manj časa jajcal z neogretim motorjem, bo kljub temu onesnaževanje okolja manjše pri vožnji po AC (poleg obremenjevanja naselij s hrupom).

Če zaradi višjih obratov motorja avto po AC spije nekaj več olja pa nalij olje, bog pomagaj.

Ležaji se pri avtih uničujejo z vožnjo po luknjah, nikakor pa ne s hitrejšo vožnjo.

Ravno z vožnjo z veliko ustavljanj in pospeševanj se avto najbolj uničuje (obremenjene so zavore, sklopka, menjalnik in pravzaprav vse komponente podvozja).

Američani so prišli do sklepa, da se po AC (v primerjavi z mestno vožnjo) splača voziti tudi če je pot po AC 50% daljša. Z vožnjo po AC prišparaš še na živcih, in vožnja po AC je daleč najvarnejša.

WarpedGone ::

Segrevaj naprimer motor clia 1.2 16V in lagune 2.0 16V s povsem identično relacijo in načinom vožnje.

V 2.0 mašini je vsaj 50kg več železja in mogoče 2L več olja. Ja, res je treba opozarjat na več olja ...

navedi še porabo dizla pri pospeševanju.

Dva do trikrat več kot pri enakomerni vožnji i.e. 10 do 15.
Počasno pospeševanje je lahk tut pod 10.
Zbogom in hvala za vse ribe

SkIDiver ::

WarpedGone je izjavil:


V 2.0 mašini je vsaj 50kg več železja in mogoče 2L več olja. Ja, res je treba opozarjat na več olja ...


Hm. Debelina stene valja, ki ločuje hladilno tekočino in komoro valja ni bistveno debelejša. IMO je to tisto kar nas zanima pri prenosu toplote ne koliko je overall težji motor oz. koliko je več železa.

WarpedGone ::

Tisto železje je treba segret - več kot ga je več toplote 'spije'.
Točne teže mašin je precej Hebeno najt hkrati pa niti 2 nista isti in je lahk kakšna 2.0 lažja od kakšne druge 1.6.
Na najdi.si je neki napisan za megana coupe: med 1.6 in 2.0 varianto je 115 kg razlike ampak neki te višje teže gre kolesa in podvozje. Razlika med 1.2 in 1.6 modusom je 80kg pa gre za isti model in enake dimenzije koles.
Zbogom in hvala za vse ribe

SkIDiver ::

V tej teži so lahko tudi razlike v menjalniku. Če je drug menjalnik so že druge polosi pa si takoj pri drugačni teži.

Torej je vsega več kar je potrebno segret.

Engineer_ ::

WarpedGone je izjavil:

varianto je 115 kg razlike ampak neki te višje teže gre kolesa in podvozje. Razlika med 1.2 in 1.6 modusom je 80kg pa gre za isti model in enake dimenzije koles.


razlika v moči sama po sebi veleva drugačno sklopko, več goriva je treba dovajat, drugačen menjalnik, morda večje zavore itd. get it? ni samo razlika v goli kobaturi.

Zgodovina sprememb…

einstein :P ::

@Gandalfar

Mislim, da obstajajo celo neke naprave, ki ti začnejo na timer že prej ogrevat avto, preden greš v njega. Poglej, če je v Conradu kaj.
STAY OUT OF MY TERRITORY!

krneki0001 ::

tony1 je izjavil:

krneki0001 je izjavil:

Avto - bencinar 2.0. Od doma do službe imam 2 poti. Ena gre po AC, druga naokoli po stari cesti. Na začetku sem se vedno vozil po AC. Pa se je na avtu zelo poznalo - večja poraba olja, večja poraba bencina, kolesni ležaji veliko bolj obrabljeni, zato sem prešaltal na to, da se vozim po stari cesti, obrati pod 2000 in lepo v peti prestavi po omejitvi (50km/h). Avto se ogreje, bremenitve so veliko manjše in na avtu se pozna, da ni toliko obremenjen.


Napačna logika.

Če sta obe relaciji dolžinsko enaki bo poraba goriva morda po AC res minimalno večja, jo boš pa zato odpeljal v pol manj časa. Ker se boš manj časa jajcal z neogretim motorjem, bo kljub temu onesnaževanje okolja manjše pri vožnji po AC (poleg obremenjevanja naselij s hrupom).

Če zaradi višjih obratov motorja avto po AC spije nekaj več olja pa nalij olje, bog pomagaj.

Ležaji se pri avtih uničujejo z vožnjo po luknjah, nikakor pa ne s hitrejšo vožnjo.

Ravno z vožnjo z veliko ustavljanj in pospeševanj se avto najbolj uničuje (obremenjene so zavore, sklopka, menjalnik in pravzaprav vse komponente podvozja).

Američani so prišli do sklepa, da se po AC (v primerjavi z mestno vožnjo) splača voziti tudi če je pot po AC 50% daljša. Z vožnjo po AC prišparaš še na živcih, in vožnja po AC je daleč najvarnejša.


Vožnja je brez semaforjev in 50km/h, tako da ni nobenih problemov.

Ležaji v motorju se uničujejo ob štartu in dokler so mrzli, ko so ogreti ne prihaja do poškodb. Ležaji na odmičnih gredeh so skoraj vsi plavajoči. Tudi ležaji v turbinah so plavajoči, zato je bolje it po počasni poti, da turbina ne rabi s polno močjo polnit.
Kolesni ležaji pa ravno tako ob mrazu bolj trpijo kot v vročem.
Asrock X99 Extreme 4 | Intel E5-2683V4 ES | 64GB DDR4 2400MHz ECC |
Samsung 250GB M.2 | Asus 1070 TI | 850W Antec | LC Tank Buster

PrimozR ::

fikus_ je izjavil:

Kar pritiskajte na gas, ko je avto hladen. Še posebej tisti s turbopolnilniki. Dober način, da predčasno menjate turbino! Motor je optimiran, da deluje na delovni temperaturi, kar je še posebej pomembno pri turbini (uležajenje). In če mrzlega poženete na visoke obrate, mazanje ni optimalno. Če pri turbini poškodijete ležaj, je velika verjetnost, da bo enkrat ostal od lopatic samo šrot! Mam kolega, ki je pred nekaj leti unočil turbino na novem VW po približno pol leta oz. nekje po 9 kkm.

Še športnik se mora pred tekmo ogreti.

LP

AH ne, obrneš ključ in gas do podna, sej olje je vredu tudi mrzlo no! :D

Engineer_ je izjavil:

saj ga ne daš na visoke obrate. samo hitro ga spraviš do nizkih obratov in menjaš prestavo ;) No nevem, meni pač avto na tak način deluje brezhibno že 200.000 km, turbina brezhibna, sklopka še vedno lepo prime, menjalnik je ok.


tvoj kolega na novem VW je turbino bolj verrjetneje uničil tako da je motor gnal nato pa ni pustil da bi se turbina umirila, je prehitro ugasnil motor. To takoj uniči turbinco.
prav tako jo uniči če obrate nabijaš do rdečega polja ko je motor še hladen ja.

mr1two je izjavil:

Letos bom probal tisti trik, ki se ga vidi(običajno) na starejših avtih- da prekriješ en del kilerja(recimo 30-50%). Mogoče se na ta račun prej segreje, ker je hladilna površina manjša. To pa ne bo imelo nobenega učinka na avtomibilih, ki imajo regulacijo temperature tudi s pomočjo ventilov za hladilno tekočino.
Mogoče lahko poskusiš tudi sam. Je kr cheap varianta, pa če bi se ti slučajno pregreval zaradi tega fukneš tisti karton proč pa je.


motor se bo na tak način vsekakor ogrel prej. Bo pa čudno videt, če ne boš lepo naredil. Prav tako se morda zgodi da se bo avto pregreval saj pri nas enostavno ni tako grozno mrzlo, zaenkrat.
To je standardna praksa tovornakarjev, ki vozijo po severu. Karton čez grill hladilnika da ga ne hladi zrak pri -20 do -30 in gasa. Pri nam pač ni takega mraza da bi bilo to smiselno.

Če bi bil res inženir oz. če bi kdaj pošravbal kak avto, bi morda vedel, da obstajajo tudi vodno hlajene turbine, kjer lahko načeloma avto goniš v patos, parkiraš in ugasneš. Brez težav.

first_line je izjavil:

Problem je ker folk pregret avto na mestu ugasne (šparanje pa to). Mrzlega pa lahko goniš takoj ko se ti olje segreje na neko normalno temp. Temperatura vode nima nobene veze, razen če bi vodo fural direkt z ledenika v kiler.
No se sedaj razpišite kako to ne drži, strokovnjaki kot ste, za vse, mi boste ziher znali zabiti.

Temperatura vode ima še kako hudo vezo, ker je lahko hlajenje olja narejeno prek vode (torej se lahko olje celo segreva prek vode na začetku) ter predvsem zato, ker je razmak med T olja in T vode majhen, morda -20°C za olje napram vodi (odvisno od avta do avta sicer, idealno je, če imaš termometer za oboje).

Aston_11 je izjavil:

fikus_ je izjavil:

Kar pritiskajte na gas, ko je avto hladen. Še posebej tisti s turbopolnilniki.
A zato vidim tiste s turbino, kako avte porivajo na roke, najraje v klanec, da se jim turbina ogreje? Deca, avti so narejeni za to, da delajo, kar pa ne pomeni, da ga moraš takoj ko ga vžgeš, pritisniti na 4.000 obratov (to mu ne škodi) in ga tam držati )(to pa mu lahko škodi in takim genijem crkujejo turbine in potem javkajo po forumih in so krivi za mite, da je treba turbote voziti s 1100 obrati, ker pa to jim ne škodi).

fikus_ je izjavil:

Če pri turbini poškodijete ležaj,LP


Daj mi sliko od tega ležaja, ki zmore 100 000 obratov. Bo avto industrija tudi navdušena.

Keramika.

Sicer se pa držim načela, da gre avto mrzel do nekje 2, morda 2,5k obratov (razen pač v 5.) in z lahkim gasom, dokler ni voda do 90°C. Potem pa pač brez omejitev, podenšus (povprečna poraba je konstantno nad 9,5l/100km, da ne bo kdo mislil, da je zadeva zamorjena).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: PrimozR ()

Engineer_ ::

kar govori da lahko to počneš, bodo mehaniki srečni.

PrimozR ::

Vikking je izjavil:

Engineer_ je izjavil:




ugani kaj se najhitreje segreje. Ogromen motor skupaj s hladilno tekočino in oljem ali vetrnica turbine skozi katero gre izpuh?


Ni problem neogreta turbina. Problem je neogreto olje. Poleg tega da večina vozil nima števca T. olja ampak le števec T hladilne tekočine.
Olje za mazanje turbine je vzeto iz oljnega kroga motorja. Hladi se preko izmenjevalnikov toplote.
Turbina ima posebne drsne ležaje, pri katerih mora vedno biti tanek film olja (se pravi se ustvarja tekočinsko trenje). Nepravilna T. olja, pa lahko vpliva na življensko dobo teh ležajev.
Torej pri hladnem olju imamo višjo viskoznost le-tega, kar pomeni nepravilno mazanje, saj olje še ni na t.i. delovni temperaturi, ki omogoča optimalne mazalne lastnosti.

Ravno obratno je pri vroči turbini. Ker jo poganjajo vroči izpušni plini je sploh pri priganjaju izredno vroča. Če vozilo takoj ugasnemo, preprečimo kroženje olja, olje ostane ujeto v ležajih in zavre. Eni pravijo da se olje zapeče oz. olje pač spremeni svoje lastnosti. Vsekakor se zmanjša življenska doba ležajev.

Novejše turbine, dfražje izvedbe pa imajo že kroglične ležaje, ki so manj občutljivi na slabo mazanje, manjša turbo luknja, ker se lažje zavrti turbina zaradi teh ležajev napram drsnimi. Pomemben faktor pa je uporabljen kvaliteten material in natančna izvedba

Ti posebni drsni ležaji so pravzaprav običajni drsni ležaji. Neoptimalni pogoji pa so, da čep ne izplava tako dobro, torej pri preveliki obremenitvi (radialni, ki jo pri turbini imaš, pritok izpušnih plinov imaš namreč s strani) lahko čep prebije oljni film (ki sicer še vedno obstaja, ampak nima prave nosilnosti) in zaruži v steno ležaja.

Olje ne zavre, dejansko se zapeče, se zažge, oksidira, postane neuporabno (pač, zakuri olje, efekt bo enak). Če imaš vodno haljeno turbino, ta ne gre prek recimo 200°C, kritična T olja je pa npr. okrog 250°C. Ravno pod mejo torej.

Kroglični ležaji niso tako povezani z letnikom kot so povezani s ceno. Ležaj, ki zdrži 100krpm pač stane precej, ker je fino, da je keramičen in ima ZELO ozke tolerance. Narediti oljni drsni ležaj je bistveno lažje ter predvsem ceneje. Obremenitve, ki jih zdrži, so seveda nižje, ampak za cestne aplikacije to ni noben problem.

Engineer_ je izjavil:

Vikking je izjavil:


Torej pri hladnem olju imamo višjo viskoznost le-tega, kar pomeni nepravilno mazanje, saj olje še ni na t.i. delovni temperaturi, ki omogoča optimalne mazalne lastnosti.


povsem res, če se uporablja generično olje ki je namenjeno uporabi preko celega leta. sam to poizkušam regulirat z menjanjem olja z oljem, ki je namenjeno uporabi na točno določenem temperaturnem razponu. Zato, da je mazanje optimalno pri povprečni temperaturi tistega letnega časa.

je pa res da večina tega ne počne. pač šparanje in to..

Neumnost tega početja sem že razložil v prejšnji temi.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: PrimozR ()

Engineer_ ::

nisi, tvoja razlaga je povsem napačna zaradi nepoznavanja motorjev. nestrokovno mnenje ki mu nasprotuje že kratko branje knjižice z navodili za uporabo avta.

Zgodovina sprememb…

PrimozR ::

fikus_ je izjavil:

Olje lahko kakršnokoli, pri -20 st. C nima enakih lastnosti kot pri + 30 st. C ! ! !

Kolikšne so pa razlike je pa odvisno od kvalitete olja oz. od cene. Najdražjih olj pa nimaš v vseh avtomobilih.

Seveda ne, ampak olje iz leta 2013 ima te lastnosti neprimerno bolj skupaj, kot olje iz 1963. Tako blizu, da sezonsko menjavanje olja ni potrebno.

A v amortizerjih tudi potem menjaš olje s poletja na zimo? Tam se namreč viskoznost še bistveno bolj pozna, je pozimi avto bolj 'trd', poleti pa precej bolj pleše.

Engineer_ ::

seveda je potrebno, to piše v vsaki knjižici z navodili avta. prav tako je na vsakem motornem olju točno napisana njegova specifikacija iz katere se razbere pri kateri temperaturi je njegovo delovanje optimalno. pregostega olja pač ne boš uporabjlal pozimi saj bo mazalo slabo. preredkega tudi ne saj bo mazanje slabo ko bo motor vroč.


stare fore pač ki jih šolarčki ne poznajo. pri starem že malce zguljenem avtu kjer rado olje včasih kam uide in se ga prehitro kuri se pogosto recimo malce gostejše olje vliva notri saj ej ensotavno bolj gosto in ne uide skozi luknje ki so nastale zaradi obrabe ;)

in če dluje tam na tak princip si lahko misliš da je pri mazanju novega motorja ista reč ;)

Zgodovina sprememb…

PrimozR ::

Engineer_ je izjavil:

kar govori da lahko to počneš, bodo mehaniki srečni.

In zakaj ne bi mogel?

Engineer_ je izjavil:

nisi, tvoja razlaga je povsem napačna zaradi nepoznavanja motorjev. nestrokovno mnenje ki mu nasprotuje že kratko branje knjižice z navodili za uporabo avta.

Katera razlaga?

Engineer_ je izjavil:

seveda je potrebno, to piše v vsaki knjižici z navodili avta. prav tako je na vsakem motornem olju točno napisana njegova specifikacija iz katere se razbere pri kateri temperaturi je njegovo delovanje optimalno. pregostega olja pač ne boš uporabjlal pozimi saj bo mazalo slabo. preredkega tudi ne saj bo mazanje slabo ko bo motor vroč.


stare fore pač ki jih šolarčki ne poznajo. pri starem že malce zguljenem avtu kjer rado olje včasih kam uide in se ga prehitro kuri se pogosto recimo malce gostejše olje vliva notri saj ej ensotavno bolj gosto in ne uide skozi luknje ki so nastale zaradi obrabe ;)

in če dluje tam na tak princip si lahko misliš da je pri mazanju novega motorja ista reč ;)

Dude, v letu 2013 smo. Danes v knjižici piše nekaj v stilu 'nalij 5W-40 vsakih 30k km ali vsaki 2 leti, pri kratkih, mestnih vožnjah vsako leto'. Letni časi niso omenjeni. Ker ni potrebe, da bi bili.

Mislim kaj, pozimi pa daš namesto 10W-40 v avto 5W-30 olje? In kaj narediš, ko ti ročična gred prebije premalo nosilen oljni film?

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: PrimozR ()

Engineer_ ::

http://www.gcg.com.au/index.php?option=...

How can a turbo be damaged by insufficient cooling? - Now that we have seen how turbo water-cooling works and what it is up against, we can begin to understand the consequences of insufficient cooling. Both the bearing systems and the oil sealing systems can be damaged by being overheated. Ball bearing cartridges are very robust and stand up to repeated abuse, but there are limits to the extremes that they can survive. Ball bearing cartridges are composed of a set of inner races, two sets of balls and retainers, and an outer race. Both the inner and outer races are made of various grades of steel that are very strong and hard under normal operating conditions, but which are reduced when temperatures get too high. The strength and hardness of a typical ball bearing race starts to rapidly degrade at temperatures above 300°F (150°C). This may seem low considering that exhaust gas temperatures can get as high as 1800°F (980°C) in a typical high-output turbocharged gasoline engine, but the bearing is heavily protected by several lines of defense: a heat shroud behind the turbine wheel, reduced contact area between the center housing and the turbine housing (reducing heat transfer rates), oil & water cooling during operation, and finally, water-cooling after hot shutdowns.


ne smeš 100% zaupat hlajenju in slepo ugasnit motor zatem ko si ga 1 uro gnal v hud hrib s plno naloženim prtljažnikom. vse ima svoje meje =)

PrimozR je izjavil:


Mislim kaj, pozimi pa daš namesto 10W-40 v avto 5W-30 olje? In kaj narediš, ko ti ročična gred prebije premalo nosilen oljni film?


daj zaboga poglej si že enkrat sliko no.

mi ni prebilo še nič. vlivam točno to kar je navedeno v specifikaciji vozila za določeno temperaturno območje, dela perfektno. mazanje je odlično vedno, nima veze kako gonim motor. tudi če je ohlajen na -10*c. po 200.000 prevoženih km dela isto kot če bi ga danes zjutraj pripeljal iz tovarne.

in olje se menja na max 15.000 km. ali največ 1 leto, če v 1 letu nisi sposoben naresti 15.000 km z avtom.

Zgodovina sprememb…

PrimozR ::

Ja kaj hočeš povedat? Razen da vodno hlajenje bistveno izboljša hlajenje turbine, torej rešuje problem 'nezadostnega hlajenja'.

Also, za prejšnji post, dovolj viskozno in premalo viskozno (toliko o tvojem znanju, važna je viskoznost, ne gostota) olje za temperaturno območje so pogruntali v enem samem olju, torej ni potrebe po sezonskem. Oz. če boš nalil olje za zimo, boš imel avtomatično rpemalo viskozno oljo za delovno temperaturo. Če boš pa nalil olje za delovno temepraturo, ki je obenem dovolj viskozno tudi pri nuli (in niže) pa jasno ni nobenega razloga, da bi poleti nalival drugo. Ker iz rahlo neprave viskoznosti pri -10°C prideš samo bližje rpavi viskoznosti pri 20°C, kjer delaš hladni zagon poleti.

Vse, kar bi se razlikovalo, je strmina premice med posameznima viskoznostima. AMpak idealna je itak ravna, moderna olja pa se tej krivulji dovolj dobro približajo (recimo v 'zimski' različici), torej ni potrebe po več izdajah.

Težko verjeti, kajne? :D

Engineer_ ::

aha, zato obstaja toliko olj, ker si ti ekspert in praviš da rabimo itak samo 1. right

čudno da ne vlivajo potem vsi avti 10w-40. čudno da se rabi toliko različnih olj. right?

zdaj boš rekel da ljudje na aljaski dajejo isto motorno olje v avto kot ljudje v afriki?
to namreč ti trdiš =) pa je delovna temperatura motorja v obeh deželah na koncu identična. samo štartna pa je hudo različna.

Zgodovina sprememb…

Zheegec ::

Engineer_ je izjavil:

aha, zato obstaja toliko olj, ker si ti ekspert in praviš da rabimo itak samo 1. right

čudno da ne vlivajo potem vsi avti 10w-40. čudno da se rabi toliko različnih olj. right?

Očitno nisi dobro prebral, kaj je napisal. Da, imaš lahko različna olja za različne motorje. Ampak ne potrebuješ sezonskega olja za en motor, rabiš pravi tip olja za to motor in ga potem lahko uporabljaš za celotni temperaturni razpon poletje-zima.

Engineer_ ::

ravno to sprašujem. torej je mnenja da za 1 tip vozila ljudje na aljaski vlivajo isto olje kot ljudje na sredi afrike?

delovna temperatura olja je 100% ista v obeh deželah. v štartni temperaturi pa je razlika ogromna.

10w-40 je uporaben do cca -15*C. nižje od tega pa bo motor težje vžigal, mazanje bo slabše.



Zgodovina sprememb…

Vikking ::

engineer: Povej katero olje vliješ poleti, ter katero pozimi?

Engineer_ ::

10w-40 poleti
5w-30 pozimi

enostavno toliko kot piše v knjižici. tako ali tako delam servis približno pred zimo in pomlad zaradi ravno prave količine kilometrov.

Zgodovina sprememb…

PrimozR ::

Engineer_ je izjavil:

aha, zato obstaja toliko olj, ker si ti ekspert in praviš da rabimo itak samo 1. right

čudno da ne vlivajo potem vsi avti 10w-40. čudno da se rabi toliko različnih olj. right?

zdaj boš rekel da ljudje na aljaski dajejo isto motorno olje v avto kot ljudje v afriki?
to namreč ti trdiš =) pa je delovna temperatura motorja v obeh deželah na koncu identična. samo štartna pa je hudo različna.

Ne, obstaja toliko olj, ker imajo različni motorji različne zahteve. Dizli recimo nasplošno dajo od sebe manj toplote, tečejo nekoliko hladneje, zato uporabiš pri precej dizlih 5W-30 olje. Ki je pač pri 100°C manj viskozno, kot 5W-40. Ampak ker je delovna temperatura nižje, to štima. Po drugi strani če imaš avto za na dirkališče, naliješ recimo X-50, ker ti gre lahko olje tudi na 110, 120°C (sploh če imaš slabo hlajenje), ob tem pa ne izgubiš mazalnih sposobnosti, torej ne fašeš ribatota.

Ne govorim, da je ena vrsta olja bog i batina. Govorim, da je ena vrsta olja okej za določen tip motorja, ker imaš itak podano samo eno vrsto olja v bukvi. Razen seveda, če se voziš z avtom iz leta 1963 in gledaš takratno knjigico. Tam verjetno res piše, da moraš sezonsko menjati olje ;)

Ljudje na aljaski imajo pa v motorju itak luknje za grlece. Torej ja, lahko načeloma uporabijo isto olje, ob predpostavki, da jim grelec dovolj ogreje blok. Ampak verjetno je bolj pametno uporabiti kako olje z aditivi proti strjevanju, pač, beter safe than sorry al nekaj.

Tale sicer lepo uporablja 5W40. I wonder why!

Hm, ne najdem tistega videa, ko ima tip v bloku grelec, okrog menjalnika pa samo grelne podloge. No, zaradi vetra mu olje v menjalniku vseeno zamrzne, zato mora 10, 15 minut čepeti v avtu in čakati, da se motor toliko segreje, da odmrzne menjalnik, preden lahko spusti sklopko :D

Engineer_ je izjavil:

10w-40 poleti
5w-30 pozimi

Bravo. :D

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: PrimozR ()

Engineer_ ::

uporablja ker je tako predpisano za njegovo vozilo.

za moje je predpisano kot sem zapisal. avto dela perfektno.


za določen tip vozila ni predpisano izključno samo 1 motorno olje. nikoli.

sicer se je malce neumno o tem pogovarjat z geeki, kaj šele dijaki, ki skupno letno naredijo toliko km kot jaz morda mesečno, avto pa poznajo toliko kot o njem slišijo na top-gear.

Zgodovina sprememb…

PrimozR ::

Kdo pa je tukaj dijak?

EDIT: pa te fame o prevoženih kilometrih so takooooo zelo zanimive. Še ena stvar, ki mi jo mati rada vrže pod nos. A ko bo pa avto stopil iz linije za par cm (recimo na snegu), bo pa spustila volan.

Kilometri so fuuuuuuuul merodajni, ja. Sploh pri tehničnih zadevah, kjer gredo nekateri po občutku (ne glede na to, a je pravilen ali ne), drugi pa glede na dejstva ;)

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: PrimozR ()

Vikking ::

Engineer_ je izjavil:

10w-40 poleti
5w-30 pozimi

enostavno toliko kot piše v knjižici. tako ali tako delam servis približno pred zimo in pomlad zaradi ravno prave količine kilometrov.


Zakaj pa ne 10w-40 in 5w-40 oz. 10w-30 in 5w-30. Saj verjetno veš da je W pomemben če te je že strah zime. Ker SAE 40 in SAE 30 označuje viskoznost pri 100C se pravi delovni temperaturi motorja. Torej nevem razloga zakaj tudi menjuješ viskoznost olj pri 100C, pri istem motorju?
10W testiran za -20C pri 3.500obratih,
5W testiran za -25C pri 3.500 obratih,

SAE 30 viskoznost pri 100C
SAE 40 viskoznost pri 100C

Engineer_ ::

ne zanimajo me do zdaj prevoženi kilometri. zanima me to da bom v naslednjih 4 tednih naredil km kot večina v pol leta. avto pa je z mojim vzdrževanjem v perfektnem stanju.

pa me ne zanima če je malo čez prst ali kar čez celo šapo=)


vikking enostavno nisem hotel komplicirat s premišljevanjem in sem uporabil to kar je predpisal proizvajalec, nič drugega. olje pa tako in tako menjam vsaj pred zimo in pred pomladjo zaradi količine prevoženih km.

več kot -25 stopinj pa nikjer v sloveniji ne potrebujem.

edit
ah oprosti. hitro tipkal. sem šele zdaj opazil kozlarijo ki sem jo napisal. seveda je 5w-40. prehitro odgovarjam, tiskarski škrat.

Zgodovina sprememb…

Vikking ::

Nič ni narobe da tako skrbiš za vozilo. Tole je že na ravni ljubiteljskega vzdrževanja. Če pa se ti pokrivajo redni servisi z letnimi obdobji, pa je menjava različnih olj toliko lažja in ne predstavlja ekstra strošek.

Gandalfar ::

Ok, kul, moram pazit se pri olju. A ko menjate olje, ta drug tip samo cez nalijete ali prej starega odlijete oz. pocakate da ga dosti zmanjka, ko novega dolijete?

cleanac ::

Kaj so bencinarji res tako obcutljivi? Kupis spodobnega dizla in imas mir. Moj po 2 min sicer se ni ogret, ampak zacne ze pocasi toplo pihat (pri zdajsnjih -5). Ne rabis nekih "sezonskih" olj, se vozit v krogih pred avtocesto ali pa bozat po plehu.

...:TOMI:... ::

Olje se vedno menja pri ogreti mašini, pa ne poslušaj nekaterih pametnjakovičev, ki olje menjajo sezonsko, kot gume. To je brez potrebe, razen če delaš toliko km, da je potrebno takrat menjat olje.

Važno je, da ne kupiš kar enega olja iz bližnjega diskonta. Jaz priporočam olje, ki je kvalitetno in ni predrago. Recimo olma, 100 % sintetično, ravno sedaj imajo akcijo in pride okoli 7€/l.
Tomi

Engineer_ ::

Gandalfar je izjavil:

Ok, kul, moram pazit se pri olju. A ko menjate olje, ta drug tip samo cez nalijete ali prej starega odlijete oz. pocakate da ga dosti zmanjka, ko novega dolijete?


starega ven, novega not. Obvezno pri topli mašini.
sicer glede na to da se voziš 10 ali manj minut v eno smer bi rekel da na leto narediš tako malo km da se ti to ne splača delat.


Zatem pa kak testni krog do Grossglocknerja ali še malce dlje, če je le čas.

...:TOMI:... je izjavil:

Olje se vedno menja pri ogreti mašini, pa ne poslušaj nekaterih pametnjakovičev, ki olje menjajo sezonsko, kot gume. To je brez potrebe, razen če delaš toliko km, da je potrebno takrat menjat olje.

Važno je, da ne kupiš kar enega olja iz bližnjega diskonta. Jaz priporočam olje, ki je kvalitetno in ni predrago. Recimo olma, 100 % sintetično, ravno sedaj imajo akcijo in pride okoli 7EUR/l.


vsak ima svoj hobi in svojo strast. če voziš neko majhno žabo ali pa celo kolo samo po ljubljani in 1x na leto plačaš nekomu da ti reče da je nekaj popravil, tega pač ne boš razumel. Ali pa celo uporabljaš samo vlak, kot nekateri prisotni pri debati.

in ja, lepo da kupuješ motorno olje ki je v akciji =)

nekateri pač šparamo drugod, drugi pa pazite da vozite 100 kmh in na čim daljše intervale vlivate najcenejše motorno olje.

vsakemu svoje.

Zgodovina sprememb…

energetik ::

Engineer_ je izjavil:

in ja, lepo da kupuješ motorno olje ki je v akciji =)

nekateri pač šparamo drugod, drugi pa pazite da vozite 100 kmh in na čim daljše intervale vlivate najcenejše motorno olje.

vsakemu svoje.
Če kupiš olje v akciji, to še ne pomeni, da je slabo. Lahko je premium olje v akciji.
Sicer pa je tvoje menjavanje glede na sezono povsem nesmiselno, razne če delaš toliko km/leto, da bi moral itak menjati. Za naše podnebje in običajnega bencinarja je najbolje tankati 5W-40, pa imaš mir skozi celo leto. Če stanuješ na Obali pa imaš lahko celo leto 10W-40.

Engineer_ ::

prijatelj, verjamem da neveš kje vse se vozim =)

in ne, to ni samo naša dežela kjer človek nima nobenega užitka za volanom. Je ni ceste ali ture, ki bi bila dejansko neizmerno zanimiva. Razen nekaj standardnih, ki jih štejemo pod družinske izlete. Če pa se človek nameni naredit 1000 km čez vikend pa pač slovenija temu ni primerna.

Kratek izlet do severnega morja in nazaj je epski. Vzameš par dni dopusta, greš v petek direktno po službi in prideš sredi tedna nazaj.

Zgodovina sprememb…

krneki0001 ::

cleanac je izjavil:

Kaj so bencinarji res tako obcutljivi? Kupis spodobnega dizla in imas mir. Moj po 2 min sicer se ni ogret, ampak zacne ze pocasi toplo pihat (pri zdajsnjih -5). Ne rabis nekih "sezonskih" olj, se vozit v krogih pred avtocesto ali pa bozat po plehu.


Bencinar se ogreje mnogo prej kot dizel in je načeloma na temperaturno razliko manj občutljiv, problem pa so visoki obrati, ki jih bencinarji dosegajo.
Je pa tako da je nekje 8km tista relacija, da se olje segreje na delavno temperaturo (voda je vroča veliko prej). Torej po dveh minutah, ko tebi piha toplo, je to samo voda ogreta, olje sigurno še ne.

Turbo dizel je kar se mraza tiče mnogo bolj občutljiv kot navaden dizel ali navaden bencinar. Turbina se vrti pri zelo visokih obratih (od 120 do 160k obratov), ležaj ki to zdrži je plavajoč (plava v olju) in zato je pri slabem pritisku olja ali pri pregostem (beri mrzlem ali celo zmrznjenem) olju možnost okvare na tem lažju (in posledično odpoved turbine) veliko večja.
Novejši dizli imajo pa še toliko slabše in tanjše materiale, ker šparajo na materialih, da se to še veliko prej zgodi (na kiah sportage 2011 letnik je recimo v tem času ogromno zamenjav turbin, pa imajo avtomobili danes nekje 40 do 60.000km - imam 2 kolega, ki sta oba pred 50.000km menjala turbine na omenjenih avtih sedaj ko se je začel mraz, pa so enemu izmed njih povedal, da so vsaj 50 avtomobilom (prav kia sportage) zamenjal turbine).

Sam imam do AC 300 metrov in da moraš takoj zahodit mrzel avto v jutranji gužvi, se mi zdi bedarija, ki uničuje avto in vse sklope. Zato se raje peljem naokoli po stari cesti.

energetik je izjavil:

Engineer_ je izjavil:

in ja, lepo da kupuješ motorno olje ki je v akciji =)

nekateri pač šparamo drugod, drugi pa pazite da vozite 100 kmh in na čim daljše intervale vlivate najcenejše motorno olje.

vsakemu svoje.
Če kupiš olje v akciji, to še ne pomeni, da je slabo. Lahko je premium olje v akciji.
Sicer pa je tvoje menjavanje glede na sezono povsem nesmiselno, razne če delaš toliko km/leto, da bi moral itak menjati. Za naše podnebje in običajnega bencinarja je najbolje tankati 5W-40, pa imaš mir skozi celo leto. Če stanuješ na Obali pa imaš lahko celo leto 10W-40.


Jaz imam celo leto 10W-40, pa se vozim ogromno po snegu in gorskih cestah. 10W-40 je za slovenske razmere dovolj za večino bencinarjev, ki niso prisilno gnani.

Olje v akciji je ponavadi slabo. V akciji je zato, ker ga je preveč v skladišču in starega ne morejo prodati, pa znižajo ceno, da se ga rešijo in sprostijo skladišče. Dobro olje stane in ga ne dobiš v akciji.
Asrock X99 Extreme 4 | Intel E5-2683V4 ES | 64GB DDR4 2400MHz ECC |
Samsung 250GB M.2 | Asus 1070 TI | 850W Antec | LC Tank Buster

Zgodovina sprememb…

Engineer_ ::

energetik je izjavil:

Če kupiš olje v akciji, to še ne pomeni, da je slabo. Lahko je premium olje v akciji.


aha, ker trgovine vedno dajo premium izdelke v akcijo. izdelke ki so tako odlični da se tako ali tako dobro prodajajo in s tem samo pomagajo ljudem.

oprosti ampak ne. v akcijo dajo stvari ki jih ne morejo drugače prodati saj so nekonkurenčne in se hočejo znebit zaloge. To, ali pa imajo standarden trik. olje stane 30 eur, ga dvignejo na 40 eur in dajo 10 eur akcije da privabijo ljudi ;)

Zgodovina sprememb…

energetik ::

krneki0001 je izjavil:

Jaz imam celo leto 10W-40, pa se vozim ogromno po snegu in gorskih cestah. 10W-40 je za slovenske razmere dovolj za večino bencinarjev, ki niso prisilno gnani.

Olje v akciji je ponavadi slabo. V akciji je zato, ker ga je preveč v skladišču in starega ne morejo prodati, pa znižajo ceno, da se ga rešijo in sprostijo skladišče. Dobro olje stane in ga ne dobiš v akciji.
Je tudi 10W-40 dovolj dobro, ampak ni računice, ker je razlike morda 1-2EUR/liter. Pri meni to znaša ene 4EUR/leto, kar je popolnoma zanemarljivo.

Glede akcij - in kaj potem, če ga je preveč v skladiščih? Poleg tega ni staro, v Leclercu npr. imajo velikrat akcijo za Shell Ultra 5W-40, pa je tudi v akciji star največ 3/4 leta.
Če je "nekonkurenčno" (torej da ga malo prodajo), pa ni noben pameten pokazatelj same kvalitete.

Zgodovina sprememb…

Engineer_ ::

ni problem starost. problem je v tem ali ga lahko prodajo ali ne brez akcije.

in to je standarden trik. produkt stane x eur....ceno dvignejo za y eur in nato dajo akcijo v višini y eur da folk misli kako hudo znižanje je. še nisi opazil tega?!? daj bodi malo pozoren na cene coca-cole recimo, tam je zelo očitno takšno nihanje cen.

energetik ::

Engineer_ je izjavil:

ni problem starost. problem je v tem ali ga lahko prodajo ali ne brez akcije.

in to je standarden trik. produkt stane x eur....ceno dvignejo za y eur in nato dajo akcijo v višini y eur da folk misli kako hudo znižanje je. še nisi opazil tega?!? daj bodi malo pozoren na cene coca-cole recimo, tam je zelo očitno takšno nihanje cen.
Ja sem opazil, ampak to mene ne briga. Jaz gledam kaj dobim za določen €/L. In če olje, ki ga ponavadi kupujem stane namesto običajnih 7€/L samo 6€/L, je to samo dobrodošlo.

St235 ::

Engineer_ je izjavil:

ne zanimajo me do zdaj prevoženi kilometri. zanima me to da bom v naslednjih 4 tednih naredil km kot večina v pol leta. avto pa je z mojim vzdrževanjem v perfektnem stanju.

pa me ne zanima če je malo čez prst ali kar čez celo šapo=)


vikking enostavno nisem hotel komplicirat s premišljevanjem in sem uporabil to kar je predpisal proizvajalec, nič drugega. olje pa tako in tako menjam vsaj pred zimo in pred pomladjo zaradi količine prevoženih km.

več kot -25 stopinj pa nikjer v sloveniji ne potrebujem.

edit
ah oprosti. hitro tipkal. sem šele zdaj opazil kozlarijo ki sem jo napisal. seveda je 5w-40. prehitro odgovarjam, tiskarski škrat.


daj nam otrokom nesposobnim razloži v čem je olje 5-40w boljše od 10-40w, če avto prižigaš pri poletnih temeperaturah motorja 10-15 stopinj? Pa povej kater avto voziš, da grem pogledat v navodila za uporabe, ker me res zanima kater avto izdelan po letu 70 ima takšno neumnost kot je poletno in zimsko olje notri. Da nisi ti malo pobrkal minimalnega standarda olja glede na najnižje zunanje temperature.

Namreč razlika med 5-40w in 10-40w ni v tem kako mažeta pri 100 stopinja, niti kako pri 20 niti kako pri 0 ampak kako mažeta pri -20.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: St235 ()

krneki0001 ::

energetik je izjavil:

krneki0001 je izjavil:

Jaz imam celo leto 10W-40, pa se vozim ogromno po snegu in gorskih cestah. 10W-40 je za slovenske razmere dovolj za večino bencinarjev, ki niso prisilno gnani.

Olje v akciji je ponavadi slabo. V akciji je zato, ker ga je preveč v skladišču in starega ne morejo prodati, pa znižajo ceno, da se ga rešijo in sprostijo skladišče. Dobro olje stane in ga ne dobiš v akciji.
Je tudi 10W-40 dovolj dobro, ampak ni računice, ker je razlike morda 1-2EUR/liter. Pri meni to znaša ene 4EUR/leto, kar je popolnoma zanemarljivo.

Glede akcij - in kaj potem, če ga je preveč v skladiščih? Poleg tega ni staro, v Leclercu npr. imajo velikrat akcijo za Shell Ultra 5W-40, pa je tudi v akciji star največ 3/4 leta.
Če je "nekonkurenčno" (torej da ga malo prodajo), pa ni noben pameten pokazatelj same kvalitete.


Avto ima predpisano olje 10W-40 (15 let star subaru) in vanj dajem shell helix 10W-40. Kupim ga pa od uvoznika.
Olja iz leclerka pa nebi kupil. sorry, ampak če je tam v akciji je moral biti v skladišču že nekaj let, dobili so ga pa verjetno s kompenzacijo slabo za slabo.
Sploh če pogledaš nalepko in vidiš, da je še od prejšnje serije, ki so jo nehali prodajat uvozniki že kake 3 leta nazaj.
Za moj avto je servis okoli 52 evrov. 5 litrov olja shell helix 10W-40 stane 25 evrov, filter olja je 6 evrov, zračni filter je 9 evrov in 4 svečke stanejo 12 evrov. Delo opravim sam. Menjam pa to na vsakih 12.500 prevoženih kilometrov.
Asrock X99 Extreme 4 | Intel E5-2683V4 ES | 64GB DDR4 2400MHz ECC |
Samsung 250GB M.2 | Asus 1070 TI | 850W Antec | LC Tank Buster

Engineer_ ::

St235 je izjavil:

Namreč razlika med 5-40w in 10-40w ni v tem kako mažeta pri 100 stopinja, niti kako pri 20 niti kako pri 0 ampak kako mažeta pri -20.


bravo, zadel si žebel na glavo. Zakaj pa misliš da to počnem? zato ta geekom na slo-techu o tem pišem? Valda da dam boljše olje notri zato da je pozimi boljše mazanje motorja dokler se motor ne ogreje. Kar pomeni da da prižgem motor in se lahko mučim po snegu in odkopljem avto ven kadarkoli se mi zljubi brez da bi moral pred tem čakati 10 minut da bi se segrel.

obrnem ključ in zabava se prične. mazanje je vredu, motor v brezhibnem stanju. Pa je vseeno ali motor štartam v Kopru, na Babnem polju, v Ljubljani, Kranjski gori, na vrhu Mangarta ali sredi ruske zime. Ko po avtu vleče burja ali šprica po avti severno morje.

ampak ja, prosim, teach me more.

Zgodovina sprememb…

1
2
3 4 5


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Motorno olje za avtomobil (strani: 1 2 )

Oddelek: Na cesti
9616015 (13645) jest10
»

Mešanje olj z različno viskoznostjo (strani: 1 2 )

Oddelek: Na cesti
8111101 (9610) jest10
»

motorna olja (strani: 1 2 )

Oddelek: Na cesti
6820539 (17589) andromedar
»

Olje za v motor

Oddelek: Loža
178935 (8121) ;-)
»

Je kdo vozil vw motor 1.4 16v (strani: 1 2 )

Oddelek: Loža
5817342 (15996) AngelOfDeath

Več podobnih tem