» »

Gretje v avtomobilu - kaj je optimalno?

Gretje v avtomobilu - kaj je optimalno?

Temo vidijo: vsi
1 2 3
4
5

Engineer_ ::

kako kvalitetno, če kupiš 3 litre olja za 7 ali morda celo 6 eurov. Daš manj kot za plato pive. jaz kupim 10 litrov olja po vsaj 10 eur na liter :D

Zgodovina sprememb…

St235 ::

briliantno, kvaliteta olja je odvisna samo od tega koliko plačaš za njega, kvaliteta vozila pa od ohranjenosti prometne. Kaj vse človek ne zve dan danes.

A pol če kupim enako olje pri tistem, ki ga dražje prodaja je bolj kvalitetno?

Engineer_ ::

http://www.enaa.com/oddelki/mojAvto/dep...

poglej koliko različnih 10w-40 olj obstaja :P

že za 4 eur na liter ga dobiš, ta bo tebi všeč.

http://www.mimovrste.com/katalog/1363/o...
poglej, od 4 do 20 eur na literček. in ne, niso vsa isto kvalitetna.

sicer bi tankal boljšega ampak pri 10 litrskem rezervarju je razlika v ceni rahlo velika.

Zgodovina sprememb…

St235 ::

Spet se nekaj napihuješ tja v tri dni. A je kdo rekel, da ni razlike med 10w-40 olji?

Govorim o temu, da se večina ljudi ne zajebava z različnim oljem poleti in pozimi, ker imamo boljše stvari v življenju za počet kot gledat vremensko napoved ali treba že menjat olje, ali pa da bom za 10€ pri menjavi olja razmišljal kdaj bom naredil naslednjih 15k kilometrov in kakšna je teoretična najnižja temperatura.

Invictus ::

Uporablja se tisto olje, ki ga priporoča proizvajalec. V nasprotnem primeru gre garancija, ko ti zariba motor.

Zgodbic na to temo je cel kup. Ker je folk pri novem avtu prihranil 20 EUR za menjavo olja. Pri avtu za 30 jurjev ...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

Engineer_ ::

ni teoretična, je fizikalna.

čudno da neveš koliko km narediš povprečno na teden, da nisi zmožen izračunat kdaj boš imel servis.

torej človek ki motorja ni videl v živo, ne ve koliko uporablja avto, v avto tlači nekaj ker je o tem nekaj slišal nekje in misli da je fino, olje pa kupuje v akciji...debatira o motornem olju?

pa to je isto kot če bi frizerke debatirale ali je boljša Cuda ali OpenMP

Zgodovina sprememb…

St235 ::

jap, res je čudno. Nekateri imamo namreč zanimive dinamične službe, ki od nas zahtevajo da se tedensko prilagajamo dogajanju. Da bom pa za 10-20€ prihranka razmišljal o temu a bo naslednjič servisni interval septembra ko bo minimalna temperatura 10, ali novembra ko je lahko že -10 je pa višek absurda. ŠE posebej, če bi ta prhranek porabil za novo prometno. Verjamem pa, da je nekomu z službo od 7 do treh tak izračun precej enostaven.

Engineer_ ::

dinamična služba gor ali dol. veš ali narediš tedensko 20, 500 ali 1000 km.

prometno stane 2 eur.

Zgodovina sprememb…

Aston_11 ::

Engineer_ je izjavil:

prometno stane 2 eur.

Tudi pri avtu vrednem 30 jurjev? 8-O

Invictus je izjavil:

Zgodbic na to temo je cel kup. Ker je folk pri novem avtu prihranil 20 EUR za menjavo olja. Pri avtu za 30 jurjev ...
Saj ni kupoval avta, temveč olje.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Aston_11 ()

Engineer_ ::

Aston_11 je izjavil:

Engineer_ je izjavil:

prometno stane 2 eur.

Tudi pri avtu vrednem 30 jurjev?


prometno dovoljenje, torej kartonček kjer so gor zapisani podatki.

St235 ::

Engineer_ je izjavil:

dinamična služba gor ali dol. veš ali narediš tedensko 20, 500 ali 1000 km.



Nope, naslednji teden na primer jih bo cc 3000. Potem naj jih do novega leta naj ne bi blo več kot 200. Ampak za januar ima trenutno 6 stvari na mogoče in vsak pot je dolga cc 1000 km. Za februar lahko pa samo vedeževalko pokličem. Tako, da ja. Sem za štos pogledal v tabelo poti. Mam povprečje za letos 3.000 na mesec. Pri čemer je max mesec imel 6.000, min pa 500.

Se ponudiš za vedeževalko, da mi boš za leto dni naprej napovedal servisni interval?

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: St235 ()

Engineer_ ::

ni treba menjat na točno 15.000 km. tako da ja, očitno boš delal na cca 5-6 mesecev.

torej bi brez problema delal to kar delam jaz in ne razumem zakaj se pizdiš

Zgodovina sprememb…

Invictus ::

Aston_11 je izjavil:

Saj ni kupoval avta, temveč olje.

Važno da je prišparal 20 EUR pri olju, da jih je lahko kasneje porabil pri zamenjavi motorja za 3.000 EUR.
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

St235 ::

Engineer_ je izjavil:

ni treba menjat na točno 15.000 km. tako da ja, očitno boš delal na cca 5-6 mesecev.

torej bi brez problema delal to kar delam jaz in ne razumem zakaj se pizdiš


Ker en mesec pomeni lahko 6.000 km zamika, dva pa že praktično cel interval. Nikakor ni vredno 20€ kot jih prihranim s poletnim oljem.

Aston_11 ::

Kaj je danes - tukaj se preganjate za 20 EUR, v sosednji temi za SD kartico vredno par eur, nato za 2 eur za prometno dovoljenje. Problemi človeštva, res.

Engineer_ ::

nevem. ljudje imajo po 20.000 eur za nakup avta, potem pa se jim zdi škoda dat za olje 30 eur.

pa nehajte kadit, boste teh 30 eur not prinesli takoj.


tudi če po nepotrebnem zlivaš olje ven ker ne narediš dosti kilometrov je to samo 30 eur stroška več na leto. torej 300 eur več v 10 letih. je to res tako veliko? da se je treba prepirat po forumu da je to početje butasto?

očitno je recesija dosegla tudi računalniški svet.

Zgodovina sprememb…

Vikking ::

5w-40 napram 10w-40. Kdo ima boljše mazalne lastnosti. 5w-40 od temperature -25C do temperature -20C. Potem sta popolnoma enaka. Pa še to so samo testna področja proizvajalca. Ker zimska gradacija (W) ne pomeni drugačne viskoznosti med 5w-40 in 10w-40 (oba imata povsem enako viskoznost). Ampak pomeni le da je eden testiran za pogoje pri -25C drugi za pogoje pri -20C. Ko se motor ogreje iz -25C na -20C je pri obeh testirana zimska gradacija enaka.
Kar postavlja slednje vprašanje:
Kolikokrat boš vžigal vozilo katerega motor bo ohlajen na -25C mogoče v SLO 1x na 100 let.

St235 ::

Ne poslušaš, nihče ne trdi, da je treba na olju šparat. Je pa neumno menjavat olje glede na to kakšne so zunanje temperature. Daš noter kar ti slabšalno imenuješ olje za celoletno uporabo in se ne obremenjuješ s tem koliko stopinj bo naslednji teden. Letos sem na sekundarnem avtomobilu šele ta vikend menjal gume, ker prej preprosto ni bilo časa. Ne pa da se bom zraven zajebaval še z oljem zato, ker je letos novemra minus. Kot si sam ugotovil se servisni interval ne dela ravno na kilometer natančno, zakaj bi si potem zagrenil življenje s tem, da moram servis naredit točno tisti teden, ker drugače bo premrzlo?

Engineer_ ::

ok, se vdam, imaš prav. bom tankal samo še 5w-40.

se opravičujem, sem živel v zmoti zaradi česar se posipam s pepelom.

ps.: my bad za smetenje po temi. ni bilo mišljeno slabo samo kot svež uporabnik slo-techa sem smatral da je forum namenjen debati. Ne pa sranje ljudi ki niti ne delajo nečesa sami po ljudeh ki to delajo sami že zelo dolgo. kot da bi tebi frizer pametoval kako moraš menjat ram v računalniku.

bom vedel za prihodnje da debata o prometu ne sodi na slo-tech. torej forum kjer vsi gledajo samo na šparanje, vožnjo pri 115 kmh in olje v akcijah, strasti do avtomobilov pa nima nihče

Zgodovina sprememb…

...:TOMI:... ::

Berem in se smejim. Hvala fantje. :))
Tomi

PrimozR ::

Engineer_ je izjavil:

prosim citiraj me ko sem rekel da bo slabši.

rekel sem da gledam pogoje pri vžigu motorja in zato menjujem olja. Hladnejše kot je, nižjo številko uporabim. pri poletnih temperaturah pa res ni potrebe po 5w-40.

in si ne delam skrbi. čez 2 tedna imam namreč nov redni servis, bom pridno tankal oljčka. če pride do zamika tudi ni problem, ne zariba tako hitro =)

Potrebe ni, ker hladnemu zagonu zadosti 10W-40. Ampak to ne spremeni dejstva, da je tudi poleti za motorj 5W-40 boljše olje z boljšimi lastnostmi.

Engineer_ je izjavil:

nevem. ljudje imajo po 20.000 eur za nakup avta, potem pa se jim zdi škoda dat za olje 30 eur.

pa nehajte kadit, boste teh 30 eur not prinesli takoj.


tudi če po nepotrebnem zlivaš olje ven ker ne narediš dosti kilometrov je to samo 30 eur stroška več na leto. torej 300 eur več v 10 letih. je to res tako veliko? da se je treba prepirat po forumu da je to početje butasto?

očitno je recesija dosegla tudi računalniški svet.

Če se komu zdi škoda dati 30 EUR si to kvečjemu ti, ostalim se nam zdi neumno šparati in poleti tankati cenejše olje s slabšimi mazalnimi lastnostmi.

Pa ne gre se samo za cenovni prihranek. Gre se še za nesmiselnost takšnega početja.

Vikking je izjavil:

5w-40 napram 10w-40. Kdo ima boljše mazalne lastnosti. 5w-40 od temperature -25C do temperature -20C. Potem sta popolnoma enaka. Pa še to so samo testna področja proizvajalca. Ker zimska gradacija (W) ne pomeni drugačne viskoznosti med 5w-40 in 10w-40 (oba imata povsem enako viskoznost). Ampak pomeni le da je eden testiran za pogoje pri -25C drugi za pogoje pri -20C. Ko se motor ogreje iz -25C na -20C je pri obeh testirana zimska gradacija enaka.
Kar postavlja slednje vprašanje:
Kolikokrat boš vžigal vozilo katerega motor bo ohlajen na -25C mogoče v SLO 1x na 100 let.

Em... Ne. W indeks pomeni RAVNO drugačno viskoznost pri nižjih temperaturah (pri 0°C), kar pomeni, da tisto olje z nižjim indeksom ostaja dovolj ne-viskozno pri nižjih temperaturah, da je še OK.

pa kot smo rekli, če živiš na Babnem polju, se teh -25°C v primeru vožnje v službo lahko zgodi nekajkrat na mesec. V Sloveniji!

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: PrimozR ()

St235 ::

Engineer_ je izjavil:

ok, se vdam, imaš prav. bom tankal samo še 5w-40.

se opravičujem, sem živel v zmoti zaradi česar se posipam s pepelom.

ps.: my bad za smetenje po temi. ni bilo mišljeno slabo samo kot svež uporabnik slo-techa sem smatral da je forum namenjen debati. Ne pa sranje ljudi ki niti ne delajo nečesa sami po ljudeh ki to delajo sami že zelo dolgo. kot da bi tebi frizer pametoval kako moraš menjat ram v računalniku.

bom vedel za prihodnje da debata o prometu ne sodi na slo-tech. torej forum kjer vsi gledajo samo na šparanje, vožnjo pri 115 kmh in olje v akcijah, strasti do avtomobilov pa nima nihče


imaš prav, lastnoročno menjavanje olja bistveno izboljša poznavanje lastnosti olja. Pa saj ja vemo, da vsi mehaniki po par letih dobijo odlično plačane službe v laboratorjih za razvoj novi olj. Približno tako, kot vsi, ki po garažah šraufajo računalnike po par letih vtikanja rama v matično ploščo pridobijo kvalifikacijo, da v intelovih razvojnih oddelkih sodelujejo pri razvoju novih produktov.

PrimozR ::

Engineer_ je izjavil:

ok, se vdam, imaš prav. bom tankal samo še 5w-40.

se opravičujem, sem živel v zmoti zaradi česar se posipam s pepelom.

ps.: my bad za smetenje po temi. ni bilo mišljeno slabo samo kot svež uporabnik slo-techa sem smatral da je forum namenjen debati. Ne pa sranje ljudi ki niti ne delajo nečesa sami po ljudeh ki to delajo sami že zelo dolgo. kot da bi tebi frizer pametoval kako moraš menjat ram v računalniku.

bom vedel za prihodnje da debata o prometu ne sodi na slo-tech. torej forum kjer vsi gledajo samo na šparanje, vožnjo pri 115 kmh in olje v akcijah, strasti do avtomobilov pa nima nihče

Kaj pa ne delamo sami? Si ne preberemo dejstev in osnov o lastnostih olj? Točno to sem namreč jaz naredil. To, da pa trahtarček nastaviš na motor in naliješ iz kantice olje pa s tem znanjem nima nobene veze. In takšne argumente mečejo naprej ravno tisti, ki o osnovah nimajo pojma, po drugi strani pa tako radi govorijo, kako so drugi nesposobni ker 'nečesa ne znajo narediti sami in morajo to dati narediti drugim'. A zdaj če sem sposoben v nulo podreti iPhone 4, zamenjati home button in ga sestaviti nazaj v perfektno delujoče stanje (v preteklih 3 tednih sem to naredil trikrat) sem ap ekspert za dizajn integriranih, tiskanih vezij, sestavljanje elektronskih naprav in dizajn radijskih anten? Ne. Samo šravfenciger znam držati v rokah, slediti navodilom in si upati odklopiti tisti konektor, ker vem da se ne bo zgodilo nič slabega. Enako je z menjavo olja, pač se ve, da se bo iz karterja ulilo olje, če odšravfaš tisti čep. To je to. Big whoop.

EDIT: ko govoriš o frizerjih, zakaj potem strojnik (jaz) šravfa iPhona programerju (kolega)? Pa laptop? Pa zakaj pošravfam laptop ter naložim Windowse kolegu, ki na šihtu servisira CNC-je? Oba sta načeloma ali bolj izobražena oz. bolj izkušena za to delo, pa vseeno mora to početi nek strojnik, ki po izobrazbi z računalniki nima veze.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: PrimozR ()

Engineer_ ::

bereš iz knjig, iz realnega sveta pa nimaš 1 izkušnje.

teoretiziraš, realno neveš nič.

poznaš viskoznost, ne znaš pa ukrepat če pride do obrabe motorja in se s tem v motorju kaj spremeni. samo teoretiziraš. poznaš delovanje olja v idealnih pogojih pri novi, neobrabljeni mašini. žal pa neveš kako se poraba olja spremeni čez čas in kako z različno viskoznostjo to popravit.

a če jaz preberem kako gori ogenj bom pa kar ekspert o tem kateri peleti so najboljši? ne.

lepo teoretiziraj naprej. in kot sem že rekel, upam da boš z znanjem o vzmeteh naredil kaj pametnega, da ne boš samo študiral tja v 3 dni. da ne boš tudi tam samo teoretiziral.

Zgodovina sprememb…

Vikking ::

PrimozR je izjavil:


Em... Ne. W indeks pomeni RAVNO drugačno viskoznost pri nižjih temperaturah (pri 0°C), kar pomeni, da tisto olje z nižjim indeksom ostaja dovolj ne-viskozno pri nižjih temperaturah, da je še OK.



Em... . Samo po sebi ima olje isto viskoznost. Aditivi v olju pa ga delajo manj viskoznega pri nizki temperaturi.
Ker če vzamemo 5w-40 in 10w-40. Imata oba pri 100C isto viskoznost. Se pravi stečeta skozi viskozimeter v istem času. Če v tem olju ni dodadtkov, potem bosta pri -25C oba stekla skozi viskozimeter v istem času.
Več aditiov v olju, da je bolj viskozen pri nižjih temperaturah ima tisto olje ki ima večjo razliko med W in SAE gradientom.
Torej aditivi spreminjajo viskoznost pri nižjih temperaturah, če hočete "redčijo" olje pri nizkih temperaturah.
Problem aditivov pa je ta da sčasoma razpadajo lahko tudi koagulirajo. Ter spremenijo lastnost pri višjih T. Torej SAE 40 pri 100C je naenkrat zaradi razpada aditivov SAE20.

PrimozR ::

Engineer_ je izjavil:

bereš iz knjig, iz realnega sveta pa nimaš 1 izkušnje.

teoretiziraš, realno neveš nič.

poznaš viskoznost, ne znaš pa ukrepat če pride do obrabe motorja in se s tem v motorju kaj spremeni. samo teoretiziraš. poznaš delovanje olja v idealnih pogojih pri novi, neobrabljeni mašini. žal pa neveš kako se poraba olja spremeni čez čas in kako z različno viskoznostjo to popravit.

a če jaz preberem kako gori ogenj bom pa kar ekspert o tem kateri peleti so najboljši? ne.

lepo teoretiziraj naprej. in kot sem že rekel, upam da boš z znanjem o vzmeteh naredil kaj pametnega, da ne boš samo študiral tja v 3 dni. da ne boš tudi tam samo teoretiziral.

Citiraj in označi, kje sem rekel, da ne vem kako se spreminja poraba olja in vso drugo klobasanje, ki si ga napisal tukaj. Če ne moreš se drugič prosim zadrži vlečenja podatkov iz lastne riti, sploh če so ti daleč od resnice. Če tako zelo boli, da te nek mulc pošola pri nekih osnovah, čeprav, OMAGAD, ni še nikoli podrl motorja v avtomobilu (kar ima FUL veze, ko govorimo o viskoznosti olja, ja, ker je to važno samo pri motorjih), pa žal ne morem pomagati. Oz. lahko, lahko enako naredim na še katerem drugem področju.

Vikking je izjavil:

PrimozR je izjavil:


Em... Ne. W indeks pomeni RAVNO drugačno viskoznost pri nižjih temperaturah (pri 0°C), kar pomeni, da tisto olje z nižjim indeksom ostaja dovolj ne-viskozno pri nižjih temperaturah, da je še OK.



Em... . Samo po sebi ima olje isto viskoznost. Aditivi v olju pa ga delajo manj viskoznega pri nizki temperaturi.
Ker če vzamemo 5w-40 in 10w-40. Imata oba pri 100C isto viskoznost. Se pravi stečeta skozi viskozimeter v istem času. Če v tem olju ni dodadtkov, potem bosta pri -25C oba stekla skozi viskozimeter v istem času.
Več aditiov v olju, da je bolj viskozen pri nižjih temperaturah ima tisto olje ki ima večjo razliko med W in SAE gradientom.
Torej aditivi spreminjajo viskoznost pri nižjih temperaturah, če hočete "redčijo" olje pri nizkih temperaturah.
Problem aditivov pa je ta da sčasoma razpadajo lahko tudi koagulirajo. Ter spremenijo lastnost pri višjih T. Torej SAE 40 pri 100C je naenkrat zaradi razpada aditivov SAE20.


Seveda imata pri 100°C enako viskoznost, če sta oba gradacije 40. Pri -25°C pa ne, bo 10W bolj viskozen, ker je že pri 0°C bolj viskozen. O aditivih in enaki viskoznosti lahko govorimo samo pri enaki bazi, baze se pa med seboj IZREDNO spreminjajo. Severnomorska nafta ima recimo, če se ne motim, malo žvepla, mislim da ameriška pa veliko. Tegale ne vem točno, ampak bistvo je, da je lažje za neko uporabo vzeti primerno bazo in dodati malo aditivov, kot pa iz napačne baze poskušati narediti pravo olje. Torej vzameš onovo, ki ima dober VI pri 100°C in dodaš VI modifierje, da spraviš viskoznost pri nizkih temperaturah na ustrezno raven.

Pa ne, nočemo 'redčiti'. Kot rečeno, gostota pomeni nekaj, viskoznost nekaj drugega. Morda so za povprečnega prebivalca zemlje to preveč zakomplicirani izrazi, ampak v tejle debati _NE_ smejo biti, sicer tak sogovornik nima kaj delati v debati. Žal. Osnove pa to. Imamo neke izraze, torej jih uporabljajmo.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: PrimozR ()

Engineer_ ::

PrimozR je izjavil:


Citiraj in označi, kje sem rekel, da ne vem kako se spreminja poraba olja in vso drugo klobasanje, ki si ga napisal tukaj. Če ne moreš se drugič prosim zadrži vlečenja podatkov iz lastne riti, sploh če so ti daleč od resnice. Če tako zelo boli, da te nek mulc pošola pri nekih osnovah, čeprav, OMAGAD, ni še nikoli podrl motorja v avtomobilu (kar ima FUL veze, ko govorimo o viskoznosti olja, ja, ker je to važno samo pri motorjih), pa žal ne morem pomagati. Oz. lahko, lahko enako naredim na še katerem drugem področju.



teoretiziraš. Ko te bo nekdo postavil pred havbo pa boš mrzel, ne boš vedle nič. boš šel po šolske učbenike in zdrdral svoje wanabe znanje, o motorju pa ne boš vedel kaj vlit notr. in guglal boš navodila za uporabo dotičnega avta. Ker veš samo to kar so te naučili učbeniki. in to je useless.
ergo je tvoje znanje ničvredno.... na tej točki. razen če te zaposli valvoline in boš delal olje za njih. ali kaj podobnega. sicer pa so te naučili nekaj malega o viskoznosti da si bog in batina, tega znanja pa ne znaš nikjer uporabit.


mehanikom se jebe za tvoje tako zvano znanje pa točno vedo katero olje uporabit pri bilokaterem motorju.

ti pa veš vse o oljih in ko te nekdo postavi pred motor boš naredil samo:" dooooooooooh".

Zgodovina sprememb…

krneki0001 ::

cleanac je izjavil:

@nebivedu
Sem sel zdaj tocno preverit informacije, ker sem prej tako napisal, da se sam ne razumem. :)

Ta dodatni grelec je v bistvu neke vrste webasto (Standheizung) ceprav to ni, ker deluje samo pri prizganem motorju. Zacne delati takoj, greje pa tako, da "kuri" gorivo in toploto posilja v kabino dokler se voda ne segreje na 80-90 stopinj in takrat se sam izklopi.

Se vir:
http://www.webasto.com/de/maerkte-produ...
http://www.chefschrauber.de/was-macht-e...


Jas sem si sedaj kr webasto omislil. Tisti pravi. Dobil sem ga iz rabljenega subaruja za 100 evrov. Samo še zmontirat ga moram v svoj avto. Upam, da čez vikend.
Asrock X99 Extreme 4 | Intel E5-2683V4 ES | 64GB DDR4 2400MHz ECC |
Samsung 250GB M.2 | Asus 1070 TI | 850W Antec | LC Tank Buster

St235 ::

Engineer_ je izjavil:

bereš iz knjig, iz realnega sveta pa nimaš 1 izkušnje.

teoretiziraš, realno neveš nič.

poznaš viskoznost, ne znaš pa ukrepat če pride do obrabe motorja in se s tem v motorju kaj spremeni. samo teoretiziraš. poznaš delovanje olja v idealnih pogojih pri novi, neobrabljeni mašini. žal pa neveš kako se poraba olja spremeni čez čas in kako z različno viskoznostjo to popravit.

a če jaz preberem kako gori ogenj bom pa kar ekspert o tem kateri peleti so najboljši? ne.

lepo teoretiziraj naprej. in kot sem že rekel, upam da boš z znanjem o vzmeteh naredil kaj pametnega, da ne boš samo študiral tja v 3 dni. da ne boš tudi tam samo teoretiziral.


nakladaš, ti lahko 30 let mečeš palete v peč, pa bo nekdo, ki je o paletah "samo bral" precej večvedel o tebe o njihovi kvaliteti in sestavi.

Engineer_ je izjavil:

PrimozR je izjavil:


Citiraj in označi, kje sem rekel, da ne vem kako se spreminja poraba olja in vso drugo klobasanje, ki si ga napisal tukaj. Če ne moreš se drugič prosim zadrži vlečenja podatkov iz lastne riti, sploh če so ti daleč od resnice. Če tako zelo boli, da te nek mulc pošola pri nekih osnovah, čeprav, OMAGAD, ni še nikoli podrl motorja v avtomobilu (kar ima FUL veze, ko govorimo o viskoznosti olja, ja, ker je to važno samo pri motorjih), pa žal ne morem pomagati. Oz. lahko, lahko enako naredim na še katerem drugem področju.



teoretiziraš. Ko te bo nekdo postavil pred havbo pa boš mrzel, ne boš vedle nič. boš šel po šolske učbenike in zdrdral svoje wanabe znanje, o motorju pa ne boš vedel kaj vlit notr. in guglal boš navodila za uporabo dotičnega avta. Ker veš samo to kar so te naučili učbeniki. in to je useless.
ergo je tvoje znanje ničvredno.... na tej točki. razen če te zaposli valvoline in boš delal olje za njih. ali kaj podobnega. sicer pa so te naučili nekaj malega o viskoznosti da si bog in batina, tega znanja pa ne znaš nikjer uporabit.


mehanikom se jebe za tvoje tako zvano znanje pa točno vedo katero olje uporabit pri bilokaterem motorju.

ti pa veš vse o oljih in ko te nekdo postavi pred motor boš naredil samo:" dooooooooooh".


nakladaš, mehanik ti v motor nalije točno tisto olje, ki ga ima na polici in mu je distbuter dal brezpkačno majco zraven. To kako se menja olje in kaj je kje na motorju te ne naredi nič večjega eksperta kar se tiče viskoznosti in kvalitete olja, kot naredi pometalca cest eksperta za urejanje prometa.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: St235 ()

PrimozR ::

Če bo mehanik, ki na daleč ve, katero olje naliti v motor v moj avto nalil napačnega, zaradi česar bo lahko avto ribnil, bo pač to mehanik plačal iz svojega žepa. Navodila za uporabo so z razlogom oz. v navodilih je z razlogom napisano, kakšno gradacijo olja naliti noter. In te gradacije niso določili mehaniki, ki avte šravfajo. Določili so jo inženirji. Ki avta načeloma nikoli ne šravfajo.

Pa kako ne bom imel pojma, kaj naliti noter, pogledal bom v navodila, tako kot vsak mehanik. Pa hvala, da me označuješ za tako nesposobnega, da ne znam doliti olja v motor. Spet si nekaj zmišljuješ o drugih, česar ne moreš vedeti, medtem ko se sam motiš pri podatkih, ki jih moramo potem za teboj popravljati.

Vikking ::

PrimozR je izjavil:



Pa ne, nočemo 'redčiti'. Kot rečeno, gostota pomeni nekaj, viskoznost nekaj drugega. Morda so za povprečnega prebivalca zemlje to preveč zakomplicirani izrazi, ampak v tejle debati _NE_ smejo biti, sicer tak sogovornik nima kaj delati v debati. Žal. Osnove pa to. Imamo neke izraze, torej jih uporabljajmo.


Res da vpliva temperatura na viskoznost, medtem ko na gostoto posledično delno ne. Viskoznost je za tekočine, gostota pa tudi za trde predmete. Se pa iz kinematične in dinamične viskoznosti izračuna lahko gostota, torej je povezava.
Pri oljih se uporablja kinematična viskoznost, ki ne mora določati gostote, poleg tega so pri oljih pomembne temperature, zatorej imaš vsekakor prav, da gostota tukaj nima ničesar početi.
"Redčijo" pa je bilo navedeno v oklepaju, torej...

Engineer_ ::

PrimozR je izjavil:


Pa kako ne bom imel pojma, kaj naliti noter, pogledal bom v navodila, tako kot vsak mehanik. Pa hvala, da me označuješ za tako nesposobnega, da ne znam doliti olja v motor. Spet si nekaj zmišljuješ o drugih, česar ne moreš vedeti, medtem ko se sam motiš pri podatkih, ki jih moramo potem za teboj popravljati.


ker nihče o ničemer nič ne ve in morajo vsi o vsem googlat, right? moraš pogledat v knjižico z navodili da veš kaj uporabit.

stavim da niti pritiska v gumah ne znaš nastavit brez da bi pogledal kaj ti piše na plonk ceglcu na vratih..

St235 je izjavil:

[
nakladaš, ti lahko 30 let mečeš palete v peč, pa bo nekdo, ki je o paletah "samo bral" precej večvedel o tebe o njihovi kvaliteti in sestavi.



ne. ker bom jaz točno vedel kateri peleti peč zapacajo in kateri ne. me ne zanima njihova sestava če vidim da se prašijo in zapacajo gorilnik.

in so PELETI in ne paleti. know your shit or shut the fuck up.

Zgodovina sprememb…

black ice ::

Tudi palete lahko (za)kuriš.

PrimozR ::

Vikking je izjavil:

PrimozR je izjavil:



Pa ne, nočemo 'redčiti'. Kot rečeno, gostota pomeni nekaj, viskoznost nekaj drugega. Morda so za povprečnega prebivalca zemlje to preveč zakomplicirani izrazi, ampak v tejle debati _NE_ smejo biti, sicer tak sogovornik nima kaj delati v debati. Žal. Osnove pa to. Imamo neke izraze, torej jih uporabljajmo.


Res da vpliva temperatura na viskoznost, medtem ko na gostoto posledično delno ne. Viskoznost je za tekočine, gostota pa tudi za trde predmete. Se pa iz kinematične in dinamične viskoznosti izračuna lahko gostota, torej je povezava.
Pri oljih se uporablja kinematična viskoznost, ki ne mora določati gostote, poleg tega so pri oljih pomembne temperature, zatorej imaš vsekakor prav, da gostota tukaj nima ničesar početi.
"Redčijo" pa je bilo navedeno v oklepaju, torej...

O ja, temperatura hudo vpliva na gostoto. Ti takoj zdaj nalimam številke za mineralca (v povezavi z amortizerji). Samo da zbrskam.

Point je bil, da ljudje uporabljajo 'bolj gosto' namesto 'bolj viskozno' olje. Torej popolnoma nepovezano s fizikalnim pojmom gostote.

Engineer_ je izjavil:

PrimozR je izjavil:


Pa kako ne bom imel pojma, kaj naliti noter, pogledal bom v navodila, tako kot vsak mehanik. Pa hvala, da me označuješ za tako nesposobnega, da ne znam doliti olja v motor. Spet si nekaj zmišljuješ o drugih, česar ne moreš vedeti, medtem ko se sam motiš pri podatkih, ki jih moramo potem za teboj popravljati.


ker nihče o ničemer nič ne ve in morajo vsi o vsem googlat, right? moraš pogledat v knjižico z navodili da veš kaj uporabit.

stavim da niti pritiska v gumah ne znaš nastavit brez da bi pogledal kaj ti piše na plonk ceglcu na vratih..

St235 je izjavil:

[
nakladaš, ti lahko 30 let mečeš palete v peč, pa bo nekdo, ki je o paletah "samo bral" precej večvedel o tebe o njihovi kvaliteti in sestavi.



ne. ker bom jaz točno vedel kateri peleti peč zapacajo in kateri ne. me ne zanima njihova sestava če vidim da se prašijo in zapacajo gorilnik.

in so PELETI in ne paleti. know your shit or shut the fuck up.

Ja, moram pogledati v knjigivo, ker so si motorji med seboj različni po dizajnu in ker, vsem glupim pdoatkom, ki jih vem, žal ne vem za vsak tip motorja, katero olje uporablja. In ker to, če si približno sposoben, za lasten avto pogledaš enkrat in si zapomneš. Vsaj jaz sem si.

Zdi se mi, da ti hočeš povedati, da lahko v motor naliješ nekaj čez palec in dobro zadaneš. Ti kar. Jaz bom raje pogledal v knjigivo, tako kot pogledam v knjigico, na koliko je treba napumpati gume (predvsem zato, ker si ne zapomnem). Pa na vratih ne piše, moram iti gledati v knjigico.



Aja, data. Klele pravijo, da je temperaturni raztezek olj zlahka tudi 0,1%/K, torej delta50°C da 5% manjšo gostoto (no, 1/1,05, čez palec je to 5%). Padec viskoznosti je po tejle bukvi čez palec -0.1 do -0.3%/K. Oboje skupaj pa negativno vpliva na lastnosti dušenja ^^

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: PrimozR ()

...:TOMI:... ::

95 % mehanikov ne gleda kaj vlijejo noter, malo čez palec ocenijo in natočijo olje za 25-30€/l, ki je zelo dobro, oh in sploh, samo zato, da neumna raja dobi žig v servisno knjigo in ima garancijo, ker je servisirano na uradnem servisu. Seveda je nabavna cena olja 5€/l.
Tomi

M-XXXX ::

...:TOMI:... je izjavil:

95 % mehanikov ne gleda kaj vlijejo noter, malo čez palec ocenijo in natočijo olje za 25-30€/l, ki je zelo dobro, oh in sploh, samo zato, da neumna raja dobi žig v servisno knjigo in ima garancijo, ker je servisirano na uradnem servisu. Seveda je nabavna cena olja 5€/l.

Mene je olje preko uradnega servisa prišel cca 5% ceneje kot kjerkoli na internetu. Prav tako, so mi rekli, da če želim ga naj prinesem sabo, bodo z veseljem ponucali mojega. Toliko o tem.

PrimozR ::

Hja, odvisno katero olje :P

M-XXXX ::

PrimozR je izjavil:

Hja, odvisno katero olje :P

Predpisano.

...:TOMI:... ::

Koliko si pa plačal za storitev? Če niso zaslužili na olju, so pa na "rokah".
Tomi

Zheegec ::

Engineer_ je izjavil:

PrimozR je izjavil:


Pa kako ne bom imel pojma, kaj naliti noter, pogledal bom v navodila, tako kot vsak mehanik. Pa hvala, da me označuješ za tako nesposobnega, da ne znam doliti olja v motor. Spet si nekaj zmišljuješ o drugih, česar ne moreš vedeti, medtem ko se sam motiš pri podatkih, ki jih moramo potem za teboj popravljati.


ker nihče o ničemer nič ne ve in morajo vsi o vsem googlat, right? moraš pogledat v knjižico z navodili da veš kaj uporabit.

stavim da niti pritiska v gumah ne znaš nastavit brez da bi pogledal kaj ti piše na plonk ceglcu na vratih..

St235 je izjavil:

[
nakladaš, ti lahko 30 let mečeš palete v peč, pa bo nekdo, ki je o paletah "samo bral" precej večvedel o tebe o njihovi kvaliteti in sestavi.



ne. ker bom jaz točno vedel kateri peleti peč zapacajo in kateri ne. me ne zanima njihova sestava če vidim da se prašijo in zapacajo gorilnik.

in so PELETI in ne paleti. know your shit or shut the fuck up.

Pri novih avtih žal ne gre drugače, kot gledati navodila. Se je že dosti avtov pokvarilo, ker (na primer) je nekdo nalil notri olje, ki ni bilo za določen tip DPF filtra ali česa drugega. Pri starih mogoče še gre brez tega, torej je dovolj neko splošno znanje.

Engineer_ ::

načeloma imaš prav vendar se tudi za dpf filtre načeloma lahko tanka 5w-40. določeni primerki imajo občasno 5w-30 zahtevo, sicer pa ni pretiranega odstopanja.

seveda, če avto in tip motorja vidiš prvič je treba preverit.
če prvič vidiš subarujevega bokserja boš težko uganil kako olje gre notri.

ne gre pa to tako da boš kar rekel 10w-40 je dober za vse ker ima razpon od -20 do 100 kot to trdijo nekateri tukaj.

Zgodovina sprememb…

PrimozR ::

Načeloma lahko avtomehanik v avto nalije karkoli, pa bo načeloma delalo nekaj časa.

Aja da je treba preveriti? A dej no dej. Kdo je pa prejle govoril, da človeka postaviš pred random motor (magari ladijski, kajne) in mora kar vedeti, kaj naliti noter, sicer je nesposoben.

Kdo je rekel, da ima 10W-40 razpon od -20 do 100°C pa kdo je rekel, da je 10W-40 dober za vse? Citat prosim (čeprav vem, da ga ne bom dobil).

Saj počasi boš morda še priznal, da si se motil...

energetik ::

PrimozR je izjavil:

Načeloma lahko avtomehanik v avto nalije karkoli, pa bo načeloma delalo nekaj časa.
Se strinjam. Upal bi si naliti olivca (poleti), pa se zapeljat en krog, pa grem stavit, da se ne bi poznalo na mašini.
Razlike se pokažejo po mnogo hladnih vžigih, teranjih po AC in veliko prevoženih km.

Engineer_ ::

takih razlik vseeno ni


v manualih pa ponavadi piše tako kot tu:


lahko uporabiš recimo 10w-30 če temperatura ne pade pod -7*C. če pa pade pa je bolje dat 5w-30. Ampak ti boš o tem vedel več, ker si hodil v šolo. :)

za hondo acuro.

in ko enkrat vidiš par motorjev določenega proizvajalca ti hitro postane jasno kaj določen tip motorja zahteva. če pa ga prvič vidiš pa boš pogledal ja.

Zgodovina sprememb…

Vikking ::

PrimozR je izjavil:


O ja, temperatura hudo vpliva na gostoto. Ti takoj zdaj nalimam številke za mineralca (v povezavi z amortizerji). Samo da zbrskam.

Point je bil, da ljudje uporabljajo 'bolj gosto' namesto 'bolj viskozno' olje. Torej popolnoma nepovezano s fizikalnim pojmom gostote.



ohladi se malo, lol. Ti bi rad na forumu doktoriru. Jezus tule ni IJS.
Ter se prijazni, da večina pač pogovorno enači gostoto z viskoznostjo, kar zame ni popolnoma nič narobe. Če pa se greš strokovne članke v kakšnih strokovnih revijah oz. elaboratih, ... je pač treba biti precizen.
Sicer pa tale tema je izšla izpod nadzora, povsem preprosto vprašanje se je prelevilo v kup zmešnjave.

Engineer_ ::

energetik je izjavil:

PrimozR je izjavil:

Načeloma lahko avtomehanik v avto nalije karkoli, pa bo načeloma delalo nekaj časa.
Se strinjam. Upal bi si naliti olivca (poleti), pa se zapeljat en krog, pa grem stavit, da se ne bi poznalo na mašini.



recimo da bi izgledalo nekako tako. So v ameriki namerno uničevali motorje da jim je država dala subvencijo za nakup novega...je država imela nek čuden način kako pospešit prodajo novih avtov.

Zgodovina sprememb…

Vikking ::

Potem pa vzameš priporočila, za katero npr VW pove da ustrezajo standardom za znamko VW:

lista za celi svet: http://pics.tdiclub.com/data/3005/V1708...

tle maš listo samo za ZDA:


Pa povej koliko olj vidiš 10W? Pa velja lista za cel svet. Torej vroče, nimajo vroče, majo minus, majo monsun, majo puščavo, majo samo zimo, imajo -40, imajo +40...
Torej z W gradacijo komplicirat je totalen nesmisel. Splo pa v SLO kjer imamo mile zime. -25C, pa je redkost, če bi bila pa stalnica na babnem polju, pa bi si verjetno omislim manjšo zbito garažo iz desk, mal urse, pa ne bo nikdar padlo pod -10C.

Engineer_ ::

vw pač rabi 5w-40 za dobro mazanje.

5w-40 je po defaultu dober za zimo. poleti ni potrebe po njem. zato nekateri proizvajalci, vw pač ne, priporočijo uporabo različnih olj. primer sem linkal zgoraj.

ravno tako lepo vidiš da menjajo tudi drugo gradacijo. 5w-40 in 5w-30 je v uporabi, odvisno od proizvajalca olja.

Vikking je izjavil:


Sicer pa tale tema je izšla izpod nadzora, povsem preprosto vprašanje se je prelevilo v kup zmešnjave.


ne. avtorju se je svetovalo hitro it na avtocesto in odločno pospeševanje do 3000 rpm ali vgradnja webastota, problem je že bil rešen.

Zgodovina sprememb…

energetik ::

Engineer_ je izjavil:

energetik je izjavil:

PrimozR je izjavil:

Načeloma lahko avtomehanik v avto nalije karkoli, pa bo načeloma delalo nekaj časa.
Se strinjam. Upal bi si naliti olivca (poleti), pa se zapeljat en krog, pa grem stavit, da se ne bi poznalo na mašini.

recimo da bi izgledalo nekako tako. So v ameriki namerno uničevali motorje da jim je država dala subvencijo za nakup novega...je država imela nek čuden način kako pospešit prodajo novih avtov.
Daj ne seri, tole je blokadiranje, verjetno brez olja, sicer bi zdržal precej dalj.
Napisal sem, da bi se upal z olivcem narediti en krog, recimo 5km okoli doma, z normalno vožnjo.

Engineer_ je izjavil:

vw pač rabi 5w-40 za dobro mazanje.
Aha, ker VW ima samo en motor v vseh vozilih.

Zgodovina sprememb…

first_line ::

Ha ha ha, najbolj glasne osebe v temi sploh ne ločijo med gostoto in viskoznostjo :))

Tipično za slovenijastantech.com
1 2 3
4
5


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Motorno olje za avtomobil (strani: 1 2 )

Oddelek: Na cesti
9616015 (13645) jest10
»

Mešanje olj z različno viskoznostjo (strani: 1 2 )

Oddelek: Na cesti
8111101 (9610) jest10
»

motorna olja (strani: 1 2 )

Oddelek: Na cesti
6820539 (17589) andromedar
»

Olje za v motor

Oddelek: Loža
178936 (8122) ;-)
»

Je kdo vozil vw motor 1.4 16v (strani: 1 2 )

Oddelek: Loža
5817342 (15996) AngelOfDeath

Več podobnih tem