» »

Vidljivost ponoči

Vidljivost ponoči

1
2
»

Arctander ::

ShowDown je izjavil:

Ne bi rad izpadel totalen bedak, ampak po občutku bi rekel da luč z lečo+dobra žarnica sveti slabše kot navadna luč+dobra žarnica.


Bi znalo biti kaj na tem. Občasno vozim praktično nov Ford Transit Custom, ki ima žaromet z lečo in je vidljivost ponoči živi obup.

tony1 ::

Absolutno drži, projektorski žarometi (z lečo) so generalno katastrofa (najde se kakšna izjema, ki ima dobro narejeno tudi takšno luč, ampak to je le izjema). Da so slabši, se vidi že pri pregledu na ištrumentu za nastavitev višine.

Prvih nekaj let še gre, ko je avto star 5 let+ je pa vse en sam problem. Če se da žaromet enostavno razstaviti, je priporočljivo vsako leto konec poletja očistiti lečo, ker čez svinjarijo svetloba pač ne more.

Skratka: avta s projektorskimi žarometi brez xenona ni za kupit.

RejZoR ::

Ne gre zato da so luči z lečo zanič, nasprotno, cutoff imajo precizen in strikten in z njimi ne boš nikoli nobenmu nasporti svetil v oči. Kjer včasih pri navadnih ne veš ali ima model nasproti nažgane dolge ali pa so samo zjebane kratke.
Angry Sheep Blog @ www.rejzor.com

Engineer_ ::

tony1 je izjavil:

Absolutno drži, projektorski žarometi (z lečo) so generalno katastrofa (najde se kakšna izjema, ki ima dobro narejeno tudi takšno luč, ampak to je le izjema). Da so slabši, se vidi že pri pregledu na ištrumentu za nastavitev višine.



ne drži da so direktno slabši. Žaromet z lečo je zakon. Zakaj? v megli ti ne razprši svetlobe na vse možne kraje in zato megla pred avtom ne blešči, saj je osvetljena le megla kamor dejansko sveti snop, zato boš videl precej lepše. Večina reflektorskih žarometov na drugi strani pa zagotovo svetlobo razprši tudi nad tako imenovani cut-off, ponavadi to storijo celo namerno zato da lepše vidiš table ob cesti. Prav tako ne oslepiš nasproti vozečih ljudi. Pač oba tipa luči imata svoje pluse in minuse.

Imajo pa mogoče leče res slabšo svetilnost, čeprav na naših mazdah tega nisem opazil, ravno nasprotno. Mazda 3 letnik 2005 in nova Mazda 6, obe imata leči. Cutoff je perfekten, svetloba je razpršena povsem enakomerno po celem snopu....kar je po eni strani OK, po drugi pa ne saj reflektorji recimo več svetlobe projecirajo na določeno točko, kar ima svoje slabosti in prednosti.

v glavnem kar zaključiti da so luči z lečo slabe je povsem nesmiselno. Je odvisno od avta do avta. Nekateri avti z lečo svetijo grozovito slabo medtem ko drugi z lečo svetijo naravnost fantastično.

POvsem isto je pri xenon žarometih. Pri kakšnih audijih ne boš vedel da gre za xenon medtem ko pri opel insigniji blešči kot da bi se peljalo sonce za tabo. ne vidiš nič. Vsakič ko vidim to opelco na cesti me prime da bi jo stolkel. So njihovi lastniki hujši od bednih 18 letnikov ki v stare puntote tlačijo xenon kite, insignije bleščijo še mnogo bolj.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Engineer_ ()

Arctander ::

Pri kakšnih audijih ne boš vedel da gre za xenon medtem ko pri opel insigniji blešči kot da bi se peljalo sonce za tabo. ne vidiš nič. Vsakič ko vidim to opelco na cesti me prime da bi jo stolkel. So njihovi lastniki hujši od bednih 18 letnikov ki v stare puntote tlačijo xenon kite, insignije bleščijo še mnogo bolj.

True. Ponavadi kolnem, kaj za en kreten je spet v stare gare z žarometi brez leče zmontiral xenon, ko me prehiti, pa vidim, da je Insignia.

No, drug fantastičen Oplov izum (pa ne samo njegov, dasiravno vidim v mraku in temi zadaj neosvetljenih največ prav Oplov) pa so dnevne luči, pri katerih so zadnje pozicijske luči izklopljene.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Arctander ()

Engineer_ ::

Arctander je izjavil:

Pri kakšnih audijih ne boš vedel da gre za xenon medtem ko pri opel insigniji blešči kot da bi se peljalo sonce za tabo. ne vidiš nič. Vsakič ko vidim to opelco na cesti me prime da bi jo stolkel. So njihovi lastniki hujši od bednih 18 letnikov ki v stare puntote tlačijo xenon kite, insignije bleščijo še mnogo bolj.

No, drug fantastičen Oplov izum (pa ne samo njegov, dasiravno vidim v mraku in temi zadaj neosvetljenih največ prav Oplov) pa so dnevne luči, pri katerih so zadnje pozicijske luči izklopljene.


povsem res. Ali pa tisto pri insigniji k ima izjemno bedne žaromete, poleg katerih svetijo še grozovito bleščeče pozicijske oziroma kot se zdaj reče "dnevne" luči, ki so dosti močne da bi brez problema lahko svetile kot samostojne luči.

V glavnem če nimate insignije imate že kar dobre luči! Če imate insignijo pa ponoči .... get the fuck off the road.

tony1 ::

Kaj zdaj, so projektorski žarometi najboljše po narezanem kruhu ali ne? 8-)

Dragi moji, jasno je, da imajo boljši cut-off svetlobnega snopa, saj so jih zato izumili in zato so jih tudi nataknili na xenonke. Ampak, lepo prosim, pri halogenskem žarometu (in tudi pri LED ne) ni nobenega razloga zakaj bi v avto tlačil projektorski žaromet.

Pred 25imi leti so projektorski žarometi Švabe tako obnoreli, da so jih v dražjih avtih tlačili povsod, še v meglenke. No, vsaj s temi nemnostmi so prenehali. :))

Glavni problem je slabša svetilnosti projektorskega žarometa, ki se z leti slabša še precej hitreje kot pri reflektorskem.

So tudi avti, ki imajo zelo dobro narejen projektorski žaromet (in jih je le nekaj %), ampak tudi to pod nobenim pogojem ne spravijo večjega svetlobnega toka na cesto kot povprečen reflektorski žaromet.

Engineer_ ::

tony1 je izjavil:

ampak tudi to pod nobenim pogojem ne spravijo večjega svetlobnega toka na cesto kot povprečen reflektorski žaromet.


za takšno direktno trditev pa boš moral postreči s testi in točnimi številkami lumnov.

tony1 je izjavil:


Glavni problem je slabša svetilnosti projektorskega žarometa, ki se z leti slabša še precej hitreje kot pri reflektorskem.


ne, se ne. Ker se nima kaj slabšat. ker imaš samo lečo, ki se jo da očistitt medtem ko pri reflektorskem propade plastika okoli žarometa, odstopi odsevna plast ali pa se le ta samo umaže, vendar je potem ne moreš na noben način očistit ker takoj odstopi itd...

tony1 je izjavil:


Pred 25imi leti so projektorski žarometi Švabe tako obnoreli, da so jih v dražjih avtih tlačili povsod, še v meglenke. No, vsaj s temi nemnostmi so prenehali. :))


Pri novih avtih ni ravno videti, da bi bilo temu tako. Posebno nemških. Audi, Mercedes, BMW.. vsi imajo skoraj samo še leče. Ja, vw golf pa nima vendar ima težave z odstopanjem odsevne plasti v žarometu, premaz čez plastiko žarometa postane razpokan itd...

ni črno in belo ;)

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Engineer_ ()

Arctander ::

Zanimivo, da Volvo še vedno prisega na reflektorske žaromete, tudi pri xenonu. Glede na to, koliko pozornosti namenjajo varnosti, bi najbrž že šli na leče, če bi se izkazalo, da le-te omogočajo boljšo vidljivost.

Engineer_ ::

vse je v denarju in tem koliko denarja nameniš za razvoj žarometa. Če dosežeš perfektnost pri reflektorskih res nima smisla razvijat potem še projektorskih.

in izgleda kot da ima volvo s60 projektorske žaromete.


x70 tudi


Si prepričan da prisega na reflektorske, še posebno pri xenonu? hiter pogled na slikce modelov pravi da temu ni tako.

Problem je v tem da dizajnerji včasih določijo zelo čudno obliko avta in vanj ne morejo stlačit kvalitetnih reflektorskih žarometov...v takem primeru je seveda samoumevno, da bo projektorski z lečo svetil precej bolje, kar je zelo pogost pojav. Ker za projektor ne rabiš nič, naredi leča čisto vse. Medtem ko za reflektor potrebuješ določen prostor in obliko, da sveti dobro.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Engineer_ ()

tony1 ::

Engineer_ je izjavil:

tony1 je izjavil:

ampak tudi to pod nobenim pogojem ne spravijo večjega svetlobnega toka na cesto kot povprečen reflektorski žaromet.


za takšno direktno trditev pa boš moral postreči s testi in točnimi številkami lumnov.


Nimam jih, ker jih skrivajo kot kača noge. Sem pa že napisal zgoraj: inštrument v roke in boš videl razliko.

tony1 je izjavil:


Glavni problem je slabša svetilnosti projektorskega žarometa, ki se z leti slabša še precej hitreje kot pri reflektorskem.


ne, se ne. Ker se nima kaj slabšat. ker imaš samo lečo, ki se jo da očistitt medtem ko pri reflektorskem propade plastika okoli žarometa, odstopi odsevna plast ali pa se le ta samo umaže, vendar je potem ne moreš na noben način očistit ker takoj odstopi itd...


Mojster, pejd buče na tržnico prodajat.

Normalnega žarometa nimaš kaj čistit vsako leto. Na dobro narejenem žarometu tudi nič ne plastika ne popoka.

Se pa, ko svinjarija pride v žaromet pri svetilnosti še huje pozna pri umazani leči kot samo pri umazani paraboli (ne vem zakaj, ampak tako je).

In da boš vedel: tipičen problem žarometa z lečo ni samo umazana leča, ampak tudi skurjena parabola.

tony1 je izjavil:


Pred 25imi leti so projektorski žarometi Švabe tako obnoreli, da so jih v dražjih avtih tlačili povsod, še v meglenke. No, vsaj s temi nemnostmi so prenehali. :))


Pri novih avtih ni ravno videti, da bi bilo temu tako. Posebno nemških. Audi, Mercedes, BMW.. vsi imajo skoraj samo še leče. Ja, vw golf pa nima vendar ima težave z odstopanjem odsevne plasti v žarometu, premaz čez plastiko žarometa postane razpokan itd...


Pišem počasi, da boš lažje pravilno prebral: neumnosti, s katerimi so prenehali, so leče v meglenkah!

Razvojni cikel je bil nekako takšen: high-end avtomobili (BMW, citroën XM) dobijo leče pred 25imi leti, najprej v halogenskih in nato (skoraj vedno, čeprav obstajajo tudi xenon žarnice za reflektorski žaromer, pa so svoje pač dosegli genialni birokrati s svojo zakonodajo) v xenonskih.

Slabih 20 let nazaj so v žaromete s halogenkami (in v meglenkah) nehali dajati leče, ker so se izkazale za totalno katastrofo. (Obstaja švabska tovarna, ki je morala v začetku 90ih narediti vpoklic za tovarniško menjavo reflektorskih žarometov na vseh modelih - zamenjava, še vedno reflektorska je po nekaj letih spet svetila kot sveča.) Narod je popizdeval na avtih 100k mark, in dajal v kratke žaromete 100W žarnice...

Nekje 10 let nazaj je zaradi zniževanja stroškov šla tudi ta (zgrdoma naučena) modrost k vragu in spet se daje v high-end segmentu na vse žaromete lečo, ker je to pač moderno (razvoj samo enega ripa žarometa pa je pač cenejše kot 2). Zadnja leta se, v skladu z modnimi smernicami, leče selijo tudi v nižji segment.

Bog daj, da že enkrat dobimo LED lampe dovolj poceni... :8)

Engineer_ je izjavil:

Problem je v tem da dizajnerji včasih določijo zelo čudno obliko avta in vanj ne morejo stlačit kvalitetnih reflektorskih žarometov...v takem primeru je seveda samoumevno, da bo projektorski z lečo svetil precej bolje, kar je zelo pogost pojav. Ker za projektor ne rabiš nič, naredi leča čisto vse. Medtem ko za reflektor potrebuješ določen prostor in obliko, da sveti dobro.


Absolutno drži!

25 let star Citroën XM je tipični primer: zaradi zašiljene havbe se je nekomu krasno zdelo, da bodo dali noter lečo - in pokazali hudiča brezveznikom iz Mercedesa, ki so desetletja v avte (po načelu: večji žaromet, večji svetlobni tok) vgrajevali grde, ogromne žaromete. Žal se je izkazalo, da je šlo za grdo napako, kar ti lahko potrdi vsak grdo preklinjajoč lastnik XMa (fantje so bili tudi med prvimi, ki so zgruntali rešitev: xenon kit).

Moda, zaradi katere vidiš za en drek. Super... :'(

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: tony1 ()

Arctander ::

Si prepričan da prisega na reflektorske, še posebno pri xenonu? hiter pogled na slikce modelov pravi da temu ni tako.


Mea culpa. Teh zadnjih modelov res ne poznam dobro. Vem pa, da ima 3 leta star V70 še reflektorski žaromet in spomnem se tudi prejšnje generacije XC-jev z reflektorskim žarometom in xenonom.

tony1 ::

Zadnja leta je s projektorskimi žarometi nekako tako kot s svetlečimi zasloni na Applovih računalnikih - vsi so takšni, ker jih kitajci naredijo v tako masovnih količinah, da se firmi nekakovost splača. :D

RejZoR ::

Ne vem od kje vam ideja, da so projekcijske luči zanič!? Razen če vam dogaja, da vam vsi flaširajo luči v sredino čela. Men gre namreč blazno na živce, vam pa očitno dogaja. Sploh na neštetih SUV-ih, ki so problematični že zaradi višine, pol pa bi dajal not še xenon brez leč... Namreč z lečami je cuttov svetlobe jasno definiran. Pri navadnih pa je bolj pobožna želja kot dejanski rezultat.
Angry Sheep Blog @ www.rejzor.com

Engineer_ ::

toni1, daj bodi resen no. te ne morem resno jemat ko takšne bedarije govoriš. Citroen xm??
kje ti tu vidiš LEČO?!



avti pred 25 leti niso imeli leč. SO jih začeli masovno montirat okoli leta 2000, torej pred 13 leti, pred tem so bli samo kakšni čudni primerki, ki so se tako ali tako izredno slabo prodajal.

problematika skurjenih parabol je predvsem v reflektorskih žarometih. vedno. Poglej malo stare fiate k imajo vsi uničene parabole, recimo.

Na vsakem žarometu popoka plastika. Saj veš, tista plastika pred žarometom, ki naj bi bila steklo samo proizvajalci šparajo in dajo plastiko. To plastiko potem uniči vreme in nastane grda.

Na, ti dam mercedesa z reflektorjem ki ima povsem uničeno plastiko na žarometu, da ne boš spet stokal: (pred poliranjem in po poliranju žarometa)

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Engineer_ ()

tony1 ::

Engineer_ je izjavil:

toni1, daj bodi resen no. te ne morem resno jemat ko takšne bedarije govoriš. Citroen xm??
kje ti tu vidiš LEČO?!



avti pred 25 leti niso imeli leč.


He, he, očitno si boljši Citroenar kot jaz, bravo.

Pred davnimi leti SEM IMEL rabljen avto 25 let stare zasnove S PROJEKTORSKIMI ŽAROMETI in halogenskimi žarnicami. Ker sem mislil, da bo kaj bolje, sem najprej kupil nove lampe, ker pa so še vedno svetile za en drek, sem šel po netu iskati sotrpine, ki bi imeli enak problem s projektorskimi žarometi.

Takšnih avto je bilo takrat še malo, in XM sem si zapomnil od tegale modela: http://www.citroenet.org.uk/passenger-c...

Pejđ sem šel še enkrat pogledat, in žarometi z lečami z njegove strani so očitno neoriginalni. Imaš prav.
 XM  aftermarket žaromet

XM aftermarket žaromet



Da pa ne boš mislil, da sveta pred četrt stoletja (si takrat sploh že bil rojen?) sploh ni bilo, pa si poglej en star avto (enake luči je imela tudi serija 7 iste generacije, ki so jo začeli delati leta 86):
BMW 5 Series %28E34%29 @ Wikipedia

Mimogrede, zdi se mi, da je bil konec 80ih o reflektorskih žarometih objavljen en hudo navdušen članek v ŽIT... :))

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: tony1 ()

RejZoR ::

Razlog zakaj so žarometi postajali mlečni je UV svetloba...
Angry Sheep Blog @ www.rejzor.com

Engineer_ ::

toni1, kot sem rekel, projektorski žarometi niso bili v avtih ki so se masovno prodajal vendar samo v določenih avtih, katerim je leča dodala nek poseben čar, da so bili drugačni od ostalih. Ni pa to bila praksa. zato to težko štekem da so jih množično vgrajeval pred 25 leti :P

Pač meni je pri projektorjih veliko lepše to, da je svetloba razpršena enakomerno saj pri reflektorjih obstajajo polja, ki so bolj in manj osvetljena. Kar je meni malce moteče. Eni avti imajo recimo veilko svetlobe na sredi ceste medtem ko rob ceste sploh ni osvetljen, kar je naravnost moreče ko voziš v slabem vremenu...

BTW, tale citroen je imel očitno tipično tako napako kot sem pisal zgoraj. Slabo oblikovan refletkor zaradi česar je svetloba bila slabo razpršena.. projektorji so zagotovo svetli mnogo bolje. In nevem zakaj samo ta avto me grozno spominja na Deloreana iz Back to the future, če mu montiral leče.. :D

Rejzor, mlečni postanejo malo zaradi UV svetlobe malo pa se enostavno spraskajo zaradi zunanjih dejavnikov. Potem pač postanejo slabi. Pri projektorjih to ni tak problem ker itak sveti skozi majhno točko na sredi žarometa medtem ko je pri reflektorjih to precej veilk problem, saj se ponavadi uniči del plastike ravno tam kjer svetijo kratke luči..torej na zgornji strani žarometa :)

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Engineer_ ()

Engineer_ ::

Sem se nekaj spomnil. Kot goreč ljubitelj terenskih vozil sem seveda navdušen tudi nad kvalitetnimi daljinkami in meglenkami. In kljub temu, da je recimo Hella visoko kvalitetn proizvajalec žarometov se ne spomnim da bi kdaj videl model s projektorji. Vsi imajo kvalitetne reflektorje vgrajene. Seveda so ti reflektorji večinoma ogromni, da imajo možnost lepo enakomerno razpršit svetlobo. Niso kot v avtomobilih, kjer so natlačeni v nek majhen, čudno oblikovan prostor. Nikoli v nobenem primeru pa nimajo leče.
Nekaj bo torej res na tem.. :)

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Engineer_ ()

RejZoR ::

Na čem? To da je ceneje not nabit ogromno luč kot pa na velikega terenca dat drobno projekcijsko luč in se nato zajebavat z designom, da ne izpade čudno? There is your answer...
Angry Sheep Blog @ www.rejzor.com

tony1 ::

Hja, gotovo takrat projektorskih žarometov niso dajali v vse avtomobile (kot je praksa danes), se je pa dolga leta v vse nove BMWjeve (btw. kakšno prakso je imel takrat Mercedes?) dajalo leče. Začelo se je serijo 7 konec 80ih, nato serijo 5, serijo 8 (e31; vsi trije modeli so obdržali projektorske žaromete v kratkih lučeh in meglenkah do konca proizvodnje). Teh avtov se je naredilo več milijonov.

Projektorje so dali tudi v novo serijo 3 (e36), vendar so jih sredi proizvodnje zamenjali z reflektorji. Nato se je kakšnih 10 let v halogenske žaromete dajalo reflektorje, nato pa se je zgodba spet obrnila po starem.

Zanimivo je tudi to: serija 8 je imela celo dva para kratkih žarometov, a sta oba svetila enako zanič.

Tudi pri projektorskih žarometih se dogaja taljenje parabole v eni točki in sicer v ravni črti slab cm pod žarnico. Takšno skurjeno (že kar nagubano) parabolo sem hotel obnoviti na Saturnusu, pa se je stric tam samo nasmejal in rekel, da ni šans, naj grem kar po novo... :P

Engineer_ ::

RejZoR je izjavil:

Na čem? To da je ceneje not nabit ogromno luč kot pa na velikega terenca dat drobno projekcijsko luč in se nato zajebavat z designom, da ne izpade čudno? There is your answer...


hella dela luči ki jih montiraš na bullbar ali na streho


povprečno stanejo bistveno več kot tvoje vgrajene ;)

Sicer, če bi bil proizvajalci osebnih avtov malce pametnejši bi naredili tako, da bi bilo možno na lep način vgradit takšne žaromete brez da bi izpadlo grdo. Kot je imela nekoč to recimo subaru impreza. Eden redkih avtov kamor brez težav montiraš zelo kvalitetn žaromet drugega proizvajalca in izpade hudo lepo. Drugi te opcije nimajo, imajo samo neke mini meglenkice ,ki ne svetijo nič.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Engineer_ ()

tony1 ::

Hm, tele daljinke sploh niso tako gromozansko velike, da bi kaj posebej motile estetiko normalnega avtomobila... Btw, so 110 wattne? :P

Engineer_ ::

hja že res, samo kam pa jih boš montiral da bo lepo izgledalo?

Takole se je dalo samo nekoč, ko so bili odbijači tako oblikovani:


Danes te opcije ni več. Tako da po resnici povedano nevem kako rešit problem slabega žarometa pri nekem naključnem avtu. Razen če je to terenec, kombi ali tovornjak kjer brez težav rečem da naj kupi bullbar in nanj montira par kvalitetnih meglenk/daljink, kar pač potrebuje. Na osebni avto pa nekako bullbar ne sodi :D

Wattov mora seveda bit čimveč, če alternator zmore ;) Pri dizlih to niti ni nek hud problem medtem ko pri bencinarjih izjemno hitro dosežeš skrajno vrednost kjer alternator glih za glih polni baterijo. Bi prižgal še zadnjo meglenko in bi začelo praznit akumulator, ker alternator ne bi več zmogel.. :D Potem človek vidi da bi bilo treba dati močnejši alternator notri, akumulator in zelo hitro mine volja za kakšno zajebavanje, saj je vse skupaj enostavno veliko predrago...se bolj splača prodat avto in kupit drugega.. :P

Kaj takega na bencinarju pač ni možno naredit:


Se pa vsak s xenon žarometu lahko skrije proti takšni konfiguraciji.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Engineer_ ()

Engineer_ ::

V glavnem da se vrnem: ko kupuješ avto ponavadi ne boš gledal še na to kako svetijo žarometi. Tako da bi bilo smiselno če na nek način najdemo kakšno idejo kako pri povprečnem avtu rešiti problem slabe svetilnosti in ohraniti lep videz avta... debata ali so boljši projektorski ali reflektorski žarometi je nesmiselna, saj pri avtu ponavadi nimaš možnosti izbiranja med opcijama...

Tilen ::

V glavnem da se vrnem: ko kupuješ avto ponavadi ne boš gledal še na to kako svetijo žarometi.


Seveda ne, saj avto je vsaj cca 20x cenejši kot kak iphone. Tam preveriš vse!
413120536c6f76656e696a612c20642e642e

Engineer_ ::

Tilen je izjavil:

V glavnem da se vrnem: ko kupuješ avto ponavadi ne boš gledal še na to kako svetijo žarometi.


Seveda ne, saj avto je vsaj cca 20x cenejši kot kak iphone. Tam preveriš vse!


bi preverjal če bi obstajale tehnične značilosti žarometa. kako širok snop ima, koliko lumnov producira, kako enakomerna je razpršenost. Pa ne obstajajo. Časa, da bi sprobal 30 avtov pred nakupom in se z vsakim vozil 1 uro ponoči pa nekako nihče nima.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Engineer_ ()

tony1 ::

Se strinjam, danes te izbire skorajda ni več (no, sam pač vozim star avto, ki sem ga vzel tudi zaradi reflektorjev). Včasih se pri kakšnih avtih še da kupiti nižji paket opreme, ki obsega še reflektorske kratke luči.

Običajno je edina mogoča rešitev xenon.

Btw., kako to, da so dolgi žarometi vseeno vsi reflektorski?

Engineer_ ::

ker pri dolgih žarometih ne rabiš razpršene svetlobe temveč usmerjenost v točno določeno točko. zato da svetijo daleč. Poglej na primer led svetilke z lečo. Kvalitetne svetijo grozovito daleč, vendar imajo zelo usmerjen snop svetlobe in so na kratke razdalje povsem neuporabne. Če pa kupiš tako da na kratko razdaljo sveti dobro, pa na daleč ne vidiš nič. Zato je leča rahlo neuporabna če hočeš imeti neko enakomerno razpršitev sveltobe na blizu in daleč. Vsaj tako nekako jaz to razumem. Reflektorji so sposobni večji del svetlobe usmerit v 1 točko, ostalo pa razpršit da vidiš čimveč. Leča pa samo razprši ali usmeri v 1 točko, kar je useless za dolge luči.

bixenon žarometi tega problema navadno nimajo ker so xenonke tak močne da tudi če je svetloba razpršena je še vedno dosti močna da vidiš dosti daleč.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Engineer_ ()

Engineer_ ::

sem opazil, da sem prvi stavek zapisal malce čudno.

Pri dolgih rabiš poleg usmerjenosti v 1 točko tudi razpršeno svetlobo. Da osvetli čimveč. Pač center mora biti osvetljem maksimalno, preostalo pa manj. Tega leče ne zmorejo, so sposobne samo usmeriti svetlobo v neko točko in konec. Če bi imel lečo za dolge in bi se vozil po avtocesti bi z dolgimi videl zelo osvetljen rob avtoceste, na sredini pa temo. Če boš vozil po ravni cesti sredi travnika boš z lečo in navadnimi žarnicami videl zelo zelo široko in zelo kratko.

dobro narejeni reflektorski dolgi žarometi pa bodo center najbolj osvetlili, preostalo pa manj. Tako da v najslabšem primeru boš na dolgi ravni cesti videl vse enakomerno osvetljeno v najboljšem pa na sredini zelo daleč, pri robovih pa ravno prav.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Engineer_ ()
1
2
»


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Slepljenje LED svetil v prometu (AMZS) (strani: 1 2 )

Oddelek: Na cesti
8310722 (7715) blackbfm
»

Katere avtomobilske žarnice izbrati? (strani: 1 2 3 4 5 6 7 8 )

Oddelek: Na cesti
378114079 (50051) polkar
»

H7 z izgledom LED

Oddelek: Elektrotehnika in elektronika
3815597 (14191) Scorpy84
»

Bele žarnice na avtomobilu (strani: 1 2 )

Oddelek: Na cesti
7016021 (14391) Olórin
»

Žarnice H7 in H1 Plasma UltraWhite dovoljene ali ne? (strani: 1 2 )

Oddelek: Loža
6235190 (32014) RejZoR

Več podobnih tem