» »

Pravila prehitevanja na avtocesti / regionalni cesti

Pravila prehitevanja na avtocesti / regionalni cesti

Temo vidijo: vsi
«
1
2 3 4

SkyEye90 ::

Po internetu neuspešno iščem pravila (predpise) o pravilnem prehitevanju in uporabe smernikov pri prehitevanju na avtocestah in navadnih cestah.
Vsak ima svojo teorijo, svoj prav, mogoče kdo ve kje bi to našel? Google me pošilja uradnilist.si, ampak tam ne najdem nič pametnega.

T(he) Boss ::

Mogoče tukaj

Ampak pomojem bo ti to odgovorilo na dilemo:

Na avtocesti in cesti z več prometnimi pasovi morajo motorna vozila voziti po skrajnem desnem prometnem pasu, ki ni zaseden z vozili v koloni.

SaXsIm ::

Kaj konkretno te zanima?
SaXsIm

mr1two ::

Hm vsak svojo teorijo? Vsak svoj prav?

Vsako spremembo smeri ali prometnega pasu je potrebno nakazati s smerokazi. Ob tem se je treba prepričati, ali lahko varno to storimo(zadaj ni nobenga, ki nas prehiteva, nasproti ni nobenga, v kogar bi trčili, ni polne črte, kjer vozimo, cesta je pregledna...). Ob vsem tem je treba upoštevati minimalno varnostno razdaljo. Bistveno ne smeš prekoračiti hitrosti med prehitevanjem(ne, 140 na regionalki ni ok, tud če prehitevaš, 100 pa je med prehitevanjem ok).

Ni velike filozofije, samo upoštevat je treba več pravil hkrati.
Uporaba troblje v avtu povzroči krčenje možganov.

solatko ::

Še nikoli se mi ni zgodilo, da bi me po prehitevanju (tudi do 150) na regionalki, ustavil policaj (nekajkrat sem bil v taki situaciji), čeprav so merili hitrost (omejitev 90). Takoj po prehitevanju sem hitrost normalno zmanjšal na 95-100. S takim manervrom (seveda morajo bit za to pogoji - preglednost, varnost), sem omogočil, da je mimo počasnega voznika (cca 70-80), lahko peljalo še kakšno vozilo. Če bi ga prehitel z 90, bi ga lahko samo jaz, ostali bi morali čakati na naslednjo prosto ravnino. Seveda počasnetu na misel ni prišlo, da ovira prometni tok in, da je njegova dolžnost, da se na primernem kraju umakne in spusti kolono mimo (cca 20 vozil).
Delo krepa človeka

SkyEye90 ::

Konkretno me zanima, če to dvoje drži (kar se tiče smernikov):

1. Na avtocesti voziš po voznem pasu in želiš prehiteti vozilo pred sabo. Prižgeš levi smernik, zapelješ na levi (prehitevalni) pas in ko si na levem pasu smernik UGASNEŠ. Prehitevaš eno, dve vozili.. med vračanjem na densni (vozni) pas pa prižgeš DESNI smernik.

2. Na regionalni cesti želiš prehiteti vozilo pred sabo. Ko imaš vse pogoje VKLJUČIŠ LEVI smernik in imaš prižganega VES ČAS, tudi med prehitevanjem in vraćanjem nazaj na desni vozni pas. Šele ko si nazaj na svojem (desnem) voznem pasu, izklučiš LEVI smernik.

Drži?
Mene so tako učili, pa me zanima, kje bi se to lahko prepričal (vemo da ima marsikateri inštruktor prilagojena (nemalokrat celo boljša) pravila). Torej, kje v predpisih je to napisano?

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: SkyEye90 ()

RejZoR ::

Na hitra cesta (npr severni del AC obroča) sta oba pasova enakovredna, na avtocestah je desni vozni, levi pa prehitevalni. Če je nekdo hitrejši se mu moraš na avtocesti umaknit (oz si že v štartu na voznem), na obvoznicah pa je to zgolj lepo vedenje, ni pa obvezno.

Na hitrih cestah in avtocestah moraš dajat smernike med vsakim menjanjem pasov. Na regionalkah in navadnih cestah moraš dat smernik samo ko zapelješ ven in prehitevaš (ker se smatra, da se moraš tako ali tako vrnit na pravi pas).

Hitrost je pri prehitevanju lahko višja s predpostavko, da pri tem nikogar ne ogrožaš. Po prehitevanju vrneš hitrost na predpisano. Recimo to je pri prehitevanju kolesarjev al pa traktorjev, kjer pač pospešiš, da si čim prej mimo, potem pa upočasniš na predpisano hitrost.

Pri tem seveda upoštevaš kakšne črte so, prekinjena, prekinjena samo enostransko al pa polna (oz dvojna). To pa menda vsi veste kako gre...

To je nekako v osnovi to.
Angry Sheep Blog @ www.rejzor.com

wini ::

Kake buče ... hitrost je lahko maximalna toliko kolikor je omejitev, tudi med prehitevanjem. Sem enkrat dobil kazen ko sem prehitel počasnejše vozilo in so na koncu ravnine policaji merili hitrost. No in gospoda v modrem prav nič ne briga če si prekoračil za 10km/h med prehitevanjem pa pol nazaj upočasnil.
Omejitev je omejitev in pika.

tony1 ::

SkyEye: Drži.

GupeM ::

SkyEye: drži.

Kar se tiče prekoračitve hitrosti med prehitevanjem pa ne smeš hitreje od omejitve. Seveda ti bo normalen modri varuh spregledal 'napako', nenormalen pa ti bo napisal kazen.

darkolord ::

RejZoR je izjavil:

Na hitra cesta (npr severni del AC obroča) sta oba pasova enakovredna, na avtocestah je desni vozni, levi pa prehitevalni. Če je nekdo hitrejši se mu moraš na avtocesti umaknit (oz si že v štartu na voznem), na obvoznicah pa je to zgolj lepo vedenje, ni pa obvezno.

Na hitrih cestah in avtocestah moraš dajat smernike med vsakim menjanjem pasov. Na regionalkah in navadnih cestah moraš dat smernik samo ko zapelješ ven in prehitevaš (ker se smatra, da se moraš tako ali tako vrnit na pravi pas).

Hitrost je pri prehitevanju lahko višja s predpostavko, da pri tem nikogar ne ogrožaš. Po prehitevanju vrneš hitrost na predpisano. Recimo to je pri prehitevanju kolesarjev al pa traktorjev, kjer pač pospešiš, da si čim prej mimo, potem pa upočasniš na predpisano hitrost.

Pri tem seveda upoštevaš kakšne črte so, prekinjena, prekinjena samo enostransko al pa polna (oz dvojna). To pa menda vsi veste kako gre...

To je nekako v osnovi to.
Ojej, kakšne neumnosti.

Avtocesta in hitra cesta sta glede pravil popolnoma enaki.

Vikking ::

darkolord je izjavil:

Ojej, kakšne neumnosti.

Avtocesta in hitra cesta sta glede pravil popolnoma enaki.



Drži, verjetno je mislil regonalko, ker hitra cesta ima sicer omejitev 110km/h in je ponavadi brez odstavnega pasu. Pravila pa so enaka kot na avtocesti.

šernk ::

Kar se tiče prekoračitve hitrosti med prehitevanjem pa ne smeš hitreje od omejitve. Seveda ti bo normalen modri varuh spregledal 'napako', nenormalen pa ti bo napisal kazen.


oboje drži :)

vsak normalen policaj bo čeprav letiš mimo njega 110 pri omejitvi 90 spregledal zadevo zaradi prehitevanja.

drugače za regionalne ceste ne vem kako je s smerniki, za avtoceste pa drži vsaka menjava pasov pomeni smernik (kazen če se ne motim 250-300€ + 3 kazenske točke).

avtocesta, hitracesta pravila so enaka. obe imata vozni in prehitevalni pas in v obeh primerih če pride do nastanka strnjene kolone vsa pravila padejo v vodo (dovoljeno prehitevanje po desnem pasu itd...) je bil pred časom tudi prispevek na TV s provido in so ravno vožnjo po prehitevalnem pasu severne ljubljanske obvoznice prikazovali. Prvi ki je delal kolono na prehitevalnem pasu čeprav bi se moral umaknit na vozni je bil v prekršku, s tem pa tudi VSI za njim. Ker ko je vozni pas prazen se moraš v vsakem primeru nanj umaknit, pa čeprav je pred teboj avto, ki bi ga rad prehitel. S tem ko se ti on ne umakne na vozni pas je v prekršku in ker se tudi ti voziš za njim po prehitevalnem in je vozni pas prost si avtomatsko še ti v prekršku. V tistih (PRE)redkih primerih ko razpidi policaje takšna vožnja seveda kaznujejo prvega.

v vseh primerih pa če te kdo prehiteva ne smeš pospeševat, ne na regionalni cesti, ne na avtocesti.
In general, high velocity doesn't produce harmful injuries.
But what is dangerous is the high acceleration
or deceleration given at a certain time interval.

solatko ::

jype - ne ogrožam otrok na pločniku, tako kot ti - morilecl.

RejZoR - A ti si eden tistih, ki na hitri cesti vztrajajo na prehitevalnem pasu, kljub hitrejšim vozilom zadaj.
Malo si pomešal mestne dvopasovnice s hitro cesto.
Na mestni dvopasovnici (Celovška, Tržaška, Dunajka - od Brnčičeve proti Trzinu......), lahko prehitiš tudi po desni, saj sta dejansko vozna pasova enakovredna, hitra cesta pa je po pravilih AC brez odstavnega pasu, samo vozni in prehitevalni.

To o kulturi nima na teh cestah veze, ko prehitiš, beži nazaj na vozni pas.
Delo krepa človeka

RejZoR ::

To o dvopasovnici lahko da sem mal zamešal, ker sem verjetno edini, ki skoz gledam nazaj in se vsem umikam, če grejo po predpisih ali pa ne. Tko da je vsaj pri meni v končni fazi vseeno...
Angry Sheep Blog @ www.rejzor.com

SkyEye90 ::

Še vedno, mogoče kdo zna poiskati napisana pravila na kakšni uradni spletni strani?

jype ::

solatko> jype - ne ogrožam otrok na pločniku, tako kot ti - morilecl.

Seveda jih, pri taki hitrosti mimogrede izgubiš oblast nad vozilom in povoziš vse, ki stojijo na pločniku, pa še v kafiču zraven.

tx-z ::

Seveda počasnetu na misel ni prišlo, da ovira prometni tok in, da je njegova dolžnost, da se na primernem kraju umakne in spusti kolono mimo (cca 20 vozil).


Zakaj bi pa mogu če pelje 70-80, kjer je 90kmh mogu spuščat kolono? S tem ne ovira prometa. Oviru bi ga če bi pelu recimo pod 50...
tx-z

šernk ::

tx-z je izjavil:

Seveda počasnetu na misel ni prišlo, da ovira prometni tok in, da je njegova dolžnost, da se na primernem kraju umakne in spusti kolono mimo (cca 20 vozil).


Zakaj bi pa mogu če pelje 70-80, kjer je 90kmh mogu spuščat kolono? S tem ne ovira prometa. Oviru bi ga če bi pelu recimo pod 50...


45. Člen:

4) Voznik ne sme brez upravičenega razloga voziti tako počasi, da bi oviral druge udeležence v cestnem prometu. Voznik vozila, ki vozi na čelu kolone z nižjo hitrostjo od največje dovoljene hitrosti in od hitrosti prometnega toka vozil na smernem vozišču, za katerim se nabere kolona vozil, se mora, če ga kolona ne more varno prehiteti, na prvem primernem kraju umakniti z vozišča in pustiti kolono vozil mimo.

have fun!

edit: dokler bodo v sloveniji vsi poznali samo svoje pravice dolžnosti pa ne, bo pač stanje na cestah takšno kot je.
In general, high velocity doesn't produce harmful injuries.
But what is dangerous is the high acceleration
or deceleration given at a certain time interval.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: šernk ()

tx-z ::

Torej, če je omejitev 90 in je ful ovinkasta cesta in js pelm 70, za mano pa 5 norcv k hoče pelat 90 se jim morm umaknt? Js bi se jim že tko al tko, nism pa vedu da je to zakonsko določeno. Kr če me pa kej psihira je pa to da debili vozjo s pou metra varnostne razdalje. Pa ne vozm neki prepočas, sam če nimaš lih kšnga ornk motorja, pač ne morš vozt hitr.
tx-z

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: tx-z ()

tony1 ::

Po zakonu: da.

tx-z ::

Sm mislu da je to za une ekstreme....da se nekje okol 20% tolerira...
tx-z

tony1 ::

20% niti ni tako malo... :P

tx-z ::

Ne, kr recimo na avtocesti je definiran da ne smeš počasnej kot 80. Nikjer pa ni neke omejitve kok je miminalno na ostalih- al je?
tx-z

tony1 ::

Na AC je min. hitrost 60.

Štos člena, ki te matra pa je v: "če se za njim nabere kolona".

jype ::

zigam> se jim morm umaknt

Ja. Tvoja naloga ni nikogar prepričevati, da mora voziti po predpisih, temveč je biti uvideven in strpen in se umakniti takoj, ko to lahko storiš.

zigam> Nikjer pa ni neke omejitve kok je miminalno na ostalih- al je?

Vseeno je - če se ne umakneš, ko bi se lahko, si po definiciji kreten. Če voziš počasneje, kot je polovica najvišje dovoljene hitrosti, moraš tudi vključiti varnostne utripalke.

šernk ::

Ni ampak v vsakem primeru moraš kolono spustit naprej.

odvisno kaj je pač zate ovinkasta cesta. Kjer bi ti vozil 50-60, grem jaz v povprečju 80 razen pač skozi dva ovinka 70, ker pač cesto poznam in vem da je popolnoma varno speljat ovinke s tisto hitrostjo, vem za katerimi ovinki lahko pričakujem kamenje na cesti, vem kje so kolesnice in luknje. Ko pridem pa na neznano ozko lokalno cesto sem pa sam med tistimi, ki se umaknem že če imam en avto za seboj iz preprostega razloga ker me dela nervoznega, saj ga moram potem stalno spremljat kaj počne.
In general, high velocity doesn't produce harmful injuries.
But what is dangerous is the high acceleration
or deceleration given at a certain time interval.

LeQuack ::

Se pravi lahko dejansko predvidiš nepredvideno? Danny, si to ti?
Quack !

HighBane ::

Ne vem, če smo imeli v gradivih prov napisano za CPP-je oziroma če so imeli predavatelji prav. Morda se je kaj spremenilo vmes
- da gre avto lahko na avtocesto mora imeti dovolj visoko najvišjo hitrost, samo nima minimalne hitrosti. Zdaj ko pišem mi je čudno, samo tako mi je ostalo v spominu.
- če za tabo vozi kolona vozil (+3), moraš ustavit na varnem mestu in jih spustiti mimo
- počasna vozila (traktorje, kolesarje(?)) lahko prehitevaš tudi pri polni črti

tony1 ::

Pri zadnji točki se motiš. Čez polno črto (le enojno, seveda) je dovoljeno prehitevati samo enosledna vozila. Traktorjev itd. pa nikakor ne.

šernk ::

LeQuack je izjavil:

Se pravi lahko dejansko predvidiš nepredvideno? Danny, si to ti?


kaj lahko predvidim? To da grem skozi nepregledne ovinke hitro ampak praktično pripravljen na zavori? Oprosti ampak srne, zajci, kamni so sestavni del skoraj vsake vožnje po 20. uri in vse drugo kot biti pripravljen na polno zavirat za vsakim ovinkom ne pride upoštev, če želiš imeti cel avto. Preden se povprečen turist z 60km/h zbudi in začne zavirat ko dobi kamen za ovinkom, sem sam pa že 4x iz 80 na 20km/h.

tony1 je izjavil:

Pri zadnji točki se motiš. Čez polno črto (le enojno, seveda) je dovoljeno prehitevati samo enosledna vozila. Traktorjev itd. pa nikakor ne.


če vozi z manj kot 50% max dovoljene hitrosti je dovoljeno na preglednem delu tudi ostale. Ker itak morajo imeti vse štiri smerokaze vklopljene in se štejejo bolj kot ne za oviro na cesti.
In general, high velocity doesn't produce harmful injuries.
But what is dangerous is the high acceleration
or deceleration given at a certain time interval.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: šernk ()

darkolord ::

in se štejejo bolj kot ne za oviro na cesti.
"bolj kot ne"? Kok procentov?

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: darkolord ()

šernk ::

Vse 4 smerokaze kar vem imaš prižgane ko oviraš promet. Ovira na cesti pa ovira promet ;)
In general, high velocity doesn't produce harmful injuries.
But what is dangerous is the high acceleration
or deceleration given at a certain time interval.

darkolord ::

Ne drži, prižgane jih imaš, ko opozarjaš na nevarnost.

Drugače pa, prehitevanje preko polne črte NI dovoljeno, niti enoslednih vozil ali počasnih vozil.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: darkolord ()

black ice ::

Vidim, da je že vse bilo predebatirano. Samo ena stvar me še zanima. OP, imaš izpit? Vrni ga na upravno enoto in hitro nazaj v avtošolo. Po možnosti k drugemu inštruktorju.

garamond ::

tx-z je izjavil:

Torej, če je omejitev 90 in je ful ovinkasta cesta in js pelm 70, za mano pa 5 norcv k hoče pelat 90 se jim morm umaknt? Js bi se jim že tko al tko, nism pa vedu da je to zakonsko določeno. Kr če me pa kej psihira je pa to da debili vozjo s pou metra varnostne razdalje. Pa ne vozm neki prepočas, sam če nimaš lih kšnga ornk motorja, pač ne morš vozt hitr.
Ja, ampak po zakonu so dovolj že 3 norci za tabo.

Pimoz ::

Zanimivo...ker v avtošoli učijo, da je ok če prehitevaš s hitrosjo preko omejitve (seveda to ne pomeni 200 km/h in samo za čas prehitevanja - zato da promet teče bolj gladko) nikakor pa tega ne smeš storiti tam kjer je zmanjšana omejitev (npr razcepi na avtocesti kjer je omejitev 80 km/h)

Utk ::

V avtošoli učijo, da ko prehitevaš, prehiti čim hitreje in glej na cesto, ne na števec. Če vidiš, da z 90 nimaš šans, da normalno prehitiš, pa niti ne začenjaj.

Pimoz ::

Res je :) Hotel sem samo povedati, da v primeru ko na avtocesti pač prehitiš z 140 kn/h to ni problem.

Aston_11 ::

garamond je izjavil:

tx-z je izjavil:

Torej, če je omejitev 90 in je ful ovinkasta cesta in js pelm 70, za mano pa 5 norcv k hoče pelat 90 se jim morm umaknt? Js bi se jim že tko al tko, nism pa vedu da je to zakonsko določeno. Kr če me pa kej psihira je pa to da debili vozjo s pou metra varnostne razdalje. Pa ne vozm neki prepočas, sam če nimaš lih kšnga ornk motorja, pač ne morš vozt hitr.
Ja, ampak po zakonu so dovolj že 3 norci za tabo.


(4) Voznik ne sme brez upravičenega razloga voziti tako počasi, da bi oviral druge udeležence v cestnem prometu. Voznik vozila, ki vozi na čelu kolone z nižjo hitrostjo od največje dovoljene hitrosti in od hitrosti prometnega toka vozil na smernem vozišču, za katerim se nabere kolona vozil, se mora, če ga kolona ne more varno prehiteti, na prvem primernem kraju umakniti z vozišča in pustiti kolono vozil mimo.


Ni mi jasno, kaj je to hitrost prometnega toka. Spet neka nejasna eksotika. V glavne, če ne voziš 90, kjer je 90 in delaš kolono, se moraš umakniti.

Utk ::

Če nimaš pred seboj nikogar, za tabo se pa počasi nabira kolona, greš očitno počasneje od ostalih. To je prometni tok. Mater, sej ni kvantna fizika.

Aston_11 ::

Ja, ampak ti istočasno omenja kolono, ta pa verjetno ne pelje kontra, če si na čelu, je res? Verjetno je jasno, kaj je kolona, da ti ne rabi dodati še dodatnega pogoja prometnega toka.

Aja, pa če bi bili naši zakoni tako natančni kot je kvantna fizika, če jo že omenjaš, tudi ne bi škodilo.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Aston_11 ()

Utk ::

Dodaten pogoj prometnega toka ni brez veze. Ponavadi vidiš če te nekdo hoče prehitet pa te ne more, ali te pa niti noče in je slučajno za tabo.

Aston_11 ::

Če je en ni problem, če je kolona tudi ni problem. Že to enim predstvlja problem, če bi jim pa pa še hitrost prometnega toka omenil, ki itak ne more biti večja kot tistega na začetku kolone, potem pa je itak konec zgodbe in bo spet par tavžent interpretacij.

jype ::

Aston_11> V glavne, če ne voziš 90, kjer je 90 in delaš kolono, se moraš umakniti.

Tudi če voziš 160 kjer je omejitev 40 in je za tabo kolona, se moraš umakniti.

Ne zaradi zakona, zaradi bontona.

b3D_950 ::

Pri 100kmh je varnostna razdalja +54m, če je to zate kolona...


"Kadar se ob dobrih prometnih razmerah oblikuje počasnejša kolona vozil, se lahko varnostna razdalja tudi zmanjša, vendar ne sme biti manjša od razdalje, ki jo vozilo pri hitrosti, s kakršno vozi, prevozi v eni sekundi."

Aston_11 ::

Fail zakonodajalca je, da zahteva, da se vozilo, ki vozi prvo v koloni, umakne, zato da lahko nato vozila, ki vozijo za njim, vozijo hitreje od dovoljenje hitrosti, ki jo prepoveduje.

luksorzi ::

http://www.uradni-list.si/1/objava.jsp?...

Z A K O N
O PRAVILIH CESTNEGA PROMETA (ZPrCP)


3. člen
33. "prehitevanje" je vožnja mimo drugega udeleženca cestnega prometa, ki se premika v isti smeri po prometnem pasu ali delu smernega vozišča, ki je namenjen prometu. Hitrejša vožnja ene kolone vozil od druge na cesti, ki ima najmanj dva prometna pasova za vožnjo v isto smer, ni prehitevanje;


44. člen
(razdalja med vozili)

(2) Varnostna razdalja mora ne glede na vozne razmere omogočati, da:

- lahko voznik zmanjša hitrost ali ustavi in s tem prepreči trčenje, če voznik, ki vozi pred njim, zmanjša hitrost ali ustavi,

- se lahko voznik, ki prehiteva, varno vrne na izhodiščni prometni pas.


45. člen
(hitrost vožnje)

(4) Voznik ne sme brez upravičenega razloga voziti tako počasi, da bi oviral druge udeležence v cestnem prometu. Voznik vozila, ki vozi na čelu kolone z nižjo hitrostjo od največje dovoljene hitrosti in od hitrosti prometnega toka vozil na smernem vozišču, za katerim se nabere kolona vozil, se mora, če ga kolona ne more varno prehiteti, na prvem primernem kraju umakniti z vozišča in pustiti kolono vozil mimo.


50. člen
(prehitevanje)

(1) Prehitevanje vozil je dovoljeno le po levi strani.

(2) Po desni je dovoljeno prehiteti le:

1. vozilo, ki zavija levo, če je voznik tega vozila dal predpisan znak in je zavzel na vozišču tak položaj, da se da zanesljivo sklepati, da bo zavil levo, in če je na njegovi desni strani dovolj prostora za prehitevanje;

2. vozilo, ki vozi na cesti v naselju, s smernim voziščem z dvema ali več prometnimi pasovi, po prometnem pasu, ki ni skrajno desni;

3. vozilo, ki vozi na ploščadi z več prometnimi pasovi, v katero se razširi smerno vozišče pred cestninsko postajo, na kateri je hitrost omejena na največ 60 km/h.

(3) Prehitevanje po desni strani ni dovoljeno na avtocesti in hitri cesti, razen na ploščadi iz 3. točke drugega odstavka tega člena.

(4) Z globo 100 eurov se kaznuje za prekršek voznik, ki ne potrebuje vozniškega dovoljenja, ki ravna v nasprotju z določbami tega člena.

(5) Z globo 300 eurov se kaznuje za prekršek voznik, ki ravna v nasprotju z določbami tega člena. Vozniku motornega vozila se izrečejo tudi 3 kazenske točke.


51. člen
(varno prehitevanje)

(1) Voznik sme začeti prehitevati le, če ima na cesti dovolj prostora. S prehitevanjem ne sme ovirati udeleženca cestnega prometa, ki ga prehiteva.

(2) Pred prehitevanjem vozila, ki vozi pred njim po istem prometnem pasu, mora dati voznik predpisan znak, nato pa ga na primerni bočni razdalji prehiteti. Prehiteti mora brez oklevanja, po končanem prehitevanju pa se mora, razen na smernem vozišču z dvema ali več prometnimi pasovi čim prej vrniti na izhodiščni prometni pas.

(3) Na smernem vozišču z najmanj dvema prometnima pasovoma sme voznik, ki je prehitel vozilo in želi prehiteti še drugo vozilo ali drugega udeleženca cestnega prometa, ostati na prometnem pasu, po katerem je prehiteval prvo vozilo, če s tem ne ovira hitrejših vozil, ki se mu približujejo od zadaj.

(4) Voznik prehitevanega vozila ne sme povečevati hitrosti. Po potrebi mora zmanjšati hitrost in se pomakniti k desnemu robu vozišča in s svojim ravnanjem omogočiti vozniku, ki prehiteva čimprejšnjo zaključitev prehitevanja.

(5) Z globo 40 eurov se kaznuje za prekršek voznik, ki ravna v nasprotju z določbo drugega odstavka tega člena.

(6) Z globo 200 eurov se kaznuje za prekršek voznik, ki ravna v nasprotju z določbami prvega, drugega ali tretjega odstavka tega člena.

(7) Z globo 300 eurov se kaznuje za prekršek voznik, ki ravna v nasprotju z določbami četrtega odstavka tega člena. Vozniku motornega vozila se izrečejo tudi 3 kazenske točke.


52. člen
(prepoved prehitevanja)

(1) Voznik ne sme prehitevati ali začeti prehitevati drugega vozila:

1. če je voznik, ki vozi za njim, že začel prehitevati ali dal predpisan znak, da bo začel prehitevati;

2. če je voznik, ki vozi pred njim, že dal znak, da bo prehitel vozilo pred seboj ali zavil v levo, ali se je razvrstil za zavijanje v levo, razen kadar ga prehiteva v skladu z drugim odstavkom 50. člena tega zakona;

3. pod vrhom klanca, pred ovinkom ali v ovinku, kjer ni zadostne vidne razdalje, razen na smernem vozišču z najmanj dvema prometnima pasovoma;

4. v predoru, razen če sta smerni vozišči speljani vsako skozi svojo predorsko cev;

5. po odstavnem pasu;

6. če se po prehitevanju ne bi mogel varno vključiti na smerno vozišče oziroma na prometni pas, po katerem je vozil pred prehitevanjem;

7. če smerno vozišče za vožnjo vozil v nasprotni smeri ni prosto v dolžini, ki je potrebna za prehitevanje;¸

8. ki zmanjšuje hitrost ali ustavlja pred prehodom za pešce, na katerem ali ob katerem so pešci;

9. ob zmanjšani vidljivosti, razen na smernem vozišču z najmanj dvema prometnima pasovoma;

10. vozila ali kolone vozil, ki vozi z zmanjšano hitrostjo zaradi gostote prometa ali drugih razmer v prometu;

11. ko se približuje mestu, kjer se izvaja delo na cesti, na katerega je opozorjen s predpisano prometno signalizacijo;

12. na križišču, razen vozilo, ki zavija levo v skladu z 50. členom tega zakona, vozilo, ki vozi po prednostni cesti in vozilo, ki pri zeleni luči vozi preko križišča, na katerem je promet urejen s svetlobnimi prometnimi znaki;

13. na prehodu ceste čez železniško progo.

(2) V primerih iz 12. in 13. točke prejšnjega odstavka je dovoljeno prehiteti enosledno vozilo.

(3) Z globo 300 eurov se kaznuje za prekršek voznik, ki ravna v nasprotju z določbami 1., 2., 10., 11., 12. ali 13. točke prvega odstavka tega člena.

(4) Z globo 300 eurov se kaznuje za prekršek voznik, ki ravna v nasprotju z določbami 5., 6. ali 9. točke prvega odstavka tega člena. Vozniku motornega vozila se izreče tudi 5 kazenskih točk.

(5) Z globo 700 eurov se kaznuje za prekršek voznik, ki ravna v nasprotju z določbami 3., 4., 7. ali 8. točke prvega odstavka tega člena. Vozniku motornega vozila se izreče tudi 9 kazenskih točk.


53. člen
(vožnja mimo)

(1) Voznik, ki pelje mimo udeleženca cestnega prometa, vozila, objekta ali ovire na vozišču, sme to storiti po levi ali desni strani, če ima dovolj prostora. Pri tem ne sme ovirati udeležencev cestnega prometa, ki vozijo oziroma prihajajo z nasprotne smeri.

(2) Če voznik svojo namero, da bo zavil levo, nakaže s predpisanim znakom in se postavi v takšen položaj, iz katerega se da nedvoumno sklepati, da bo zavil na levo, smejo drugi vozniki voziti mimo le po njegovi desni, če je na cesti dovolj prostora.

(3) Vožnja mimo kolone vozil, ustavljene na smernem vozišču, je prepovedana, če se voznik po vožnji mimo ne bi mogel varno in brez oviranja vrniti na smerno vozišče za vožnjo v smeri, v kateri vozi, ali nadaljevati vožnje po prometnem pasu, po katerem vozi.

(4) Če je v primeru iz prejšnjega odstavka na smernem vozišču dovolj prostora, lahko voznik enoslednega vozila s primerno hitrostjo in pazljivostjo vozi mimo ustavljenega vozila ali kolone vozil po desni strani, razen, kadar so se vozila v koloni ustavila pred križiščem.

(5) Vožnja mimo vozila, ustavljenega pred prehodom za pešce, na katerem je ali na katerega stopa pešec, je prepovedana.

(6) Z globo 50 eurov se kaznuje za prekršek voznik, ki ne potrebuje vozniškega dovoljenja, ki ravna v nasprotju z določbami tega člena.

(7) Z globo 150 eurov se kaznuje za prekršek voznik motornega vozila, ki ravna v nasprotju z določbo prvega, drugega ali tretjega odstavka tega člena.

(8) Z globo 500 eurov se kaznuje za prekršek voznik motornega vozila, ki ravna v nasprotju z določbo petega odstavka tega člena. Vozniku motornega vozila se izreče tudi 7 kazenskih točk.


70. člen
(zvočni in svetlobni opozorilni znaki)

(1) Zvočne in svetlobne opozorilne znake sme voznik uporabiti le, kadar je ogrožen on sam ali kdo drug in pri prehitevanju zunaj naselja. Pri prehitevanju vprežnih vozil ali jahačev in pri prehitevanju v naselju, sme opozarjati le s svetlobnimi opozorilnimi znaki. Pri dajanju svetlobnih opozorilnih znakov mora voznik paziti, da ne zaslepi drugega voznika.


Da ne bo kakšnih dilem ;)

energetik ::

Aston_11 je izjavil:

Fail zakonodajalca je, da zahteva, da se vozilo, ki vozi prvo v koloni, umakne, zato da lahko nato vozila, ki vozijo za njim, vozijo hitreje od dovoljenje hitrosti, ki jo prepoveduje.
Kje si to pobral, še enkrat si preberi zakon.
Umaknit se mora LE, če vozi počasneje od največje dovoljene hitrosti na tistem odseku. In to le če se za njim nabere kolona, ki je po definiciji mislim da 3 vozila. In to ne pomeni, da morajo biti te trije natlačeni kot sardine, ampak lahko in morajo imeti med sabo predpisano varnostno razdaljo.
Je pa res, da je napisana tudi varovalka, in sicer da se moraš umaknit, če neupravičeno voziš počasneje. Velikokrat pa se lahko najde razlog, da počasne vozi počasneje od omejitve.

GrimReaper ::

solatko je izjavil:

Še nikoli se mi ni zgodilo, da bi me po prehitevanju (tudi do 150) na regionalki, ustavil policaj (nekajkrat sem bil v taki situaciji), čeprav so merili hitrost (omejitev 90). Takoj po prehitevanju sem hitrost normalno zmanjšal na 95-100. S takim manervrom (seveda morajo bit za to pogoji - preglednost, varnost), sem omogočil, da je mimo počasnega voznika (cca 70-80), lahko peljalo še kakšno vozilo. Če bi ga prehitel z 90, bi ga lahko samo jaz, ostali bi morali čakati na naslednjo prosto ravnino. Seveda počasnetu na misel ni prišlo, da ovira prometni tok in, da je njegova dolžnost, da se na primernem kraju umakne in spusti kolono mimo (cca 20 vozil).

Tole zame res ni nič spornega. Očitno imaš zelo hiter avto, ker s povprečnim si lahko vesel če prideš do 100 med prehitevanjem vozila ki gre 70-80.
Hitreje prideš mimo, bolj varno je, tudi če je hitrost za par sekund 150. Vseeno dosti bolje kot če se počasi vlečeš mimo.

To da bi pri nas kdo pogledal v ogledalo da se nabira kolona, pa da bi se ustavil na primernem mestu, ali pa da če ga kdo prehiteva, da bi to opazil in po potrebi zmanjšal hitrost, to je pri nas španska vas.

Pri nas je itak promet nenormalno počasen. Zadnjič sem se peljal s fotrom proti Jesenicam, in je šel lepo za ostalima dvema 60-70 (še en sportak z vsaj 100 konji ne vem kaj je čakal več kot 2km, čez čas je dal potem v drugo in je bil takoj mimo), sam v takem primeru prehitim takoj ko je priložnost in naprej vozim 100, če se mi mudi ali ne sploh ni razlike, v bistvu se mi mudi nikol ne, ampak se hitro vozi že zato da ti ne postane dolgčas. Samo glasna glasba zame ni dovolj, se mora tudi motor dret.

Pa kar je zanimivo je to, da niti traktorja, kaj šele tovornjaka ne zna noben več prehitet. Ne vem kakšna znanost je tuki, v prvem primeru s prvo potegneš do konca, v drugem pa z drugo, ne vidim druge rešitve, sej zato pa ima avto 6500 obratov. Zadnjič sem moral tako najprej celo kolono vozil prehitet, nato tovornjak, potem pa še traktor. Seveda ker ostali niso znal niti tovornjaka, tovornjak potem čez ovinke tut traktorja ni mogel, in so se najbrž še lep čas vsi vozil za traktorjem, sam se bil pa že vsaj km spredaj.
7600X | Noctua NH-D15 | ASUS STRIX X670E-F | G.Skill 6000 CL30
Palit GameRock 4080 | Be Quiet 802 | ASUS Strix 1000W
«
1
2 3 4


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Prehitevanje kolone (strani: 1 2 3 4 )

Oddelek: Na cesti
15224077 (20467) facepalm
»

Tovornjakarji in avtomobilisti (strani: 1 2 3 4 )

Oddelek: Na cesti
16335623 (33375) Heavy

Omejitve hitrosti za motoriste (strani: 1 2 3 4 )

Oddelek: Na cesti
17334158 (28386) bluefish
»

Posnetek prometne nesreče - Pravilna reakcija? (strani: 1 2 )

Oddelek: Na cesti
9517596 (13996) solatko

Več podobnih tem