» »

Pravilna vožnja v krožiščih

Pravilna vožnja v krožiščih

«
1
2

Redorange ::

Videl sem ta prispevek na 24ur o krožiščih, da se ne sme iz notranjega pasu vrinit na zunanji če je tam avto.

Sam priznam, da vedno delam ravno tako - vsaj do zdaj (lahko da me spomin vara, ampak kar se spomnim mi je inštruktor naučil tako da če si na notranjem pasu imaš prednost)
Jezim se tudi vedno ko se nekdo "vrini" na novo v krožišče in potem prvi izhod ven(tako je očitno po pravilih), ker kar pride noter, ti na notranjem pasu hočeš v isti izhod pa ne moreš.
Vedno sem mislu da mam sam prednost na notranjem pasu.


Še en test o vožnji v krožišču.
http://varna-voznja.si/igra-krozisca

MTm2H37rqt7B ::

ce imas koga na desni, ne smes zapeljati. notranji pac nima prednosti :) mors nardit se en krog, ce ti ne rata :)

Zgodovina sprememb…

s1m0n ::

Pa folk bo tudi moral dojet, da imajo pešci in kolesarji prednost, če prečkajo ne pa da sploh ne prideš preko :)

Zheegec ::

Pri menjavi pasu nimaš nikoli prednosti. Ne v krožišču, ne drugje. Na rondoju je pa tudi prepovedano iz notranjega pasu preko zunanjega direktno na izvoz, tudi če ni nikogar tam.
"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014

Mehmed ::

Pesci pa kolesarji na stran, ce bi vse delovalo kot je treba, bi lahko zapeljal v kroznega brez da pogledas na levo. Kdor zavija pred tabo ti ni v napoto, kdor zavija za tabo je pa se na notranjem pasu.

V bistvu je pa ze ce vidis smernike tam cudez.

black ice ::

s1m0n je izjavil:

Pa folk bo tudi moral dojet, da imajo pešci in kolesarji prednost, če prečkajo ne pa da sploh ne prideš preko :)

Imajo, vendar se pred prečkanjem ceste morajo prepričati, da je le-to varno. Že večkrat se mi je zgodilo, da je oseba stopila na prehod za pešce brez, da bi se prepričala o varnosti prečkanja. Na srečo sem bil do sedaj vedno dovolj pozoren in sem pravočasno zavrl.

Tudi, če upoštevaš omejitve hitrosti, ti nič ne preprečuje nesreče, če se na cesti pojavi (ne najdem lepše besede) kokoš. Še posebej v Mariboru (pa tudi v domačih krajih) so popularni smetnjaki ob prehodih za pešce, tudi parkirani avtomobili niso redkost. WTF, človeka sploh ne vidim dokler ne stopi na prehod, takrat pa je že lahko prepozno.

šernk ::

Videl sem ta prispevek na 24ur o krožiščih, da se ne sme iz notranjega pasu vrinit na zunanji če je tam avto.


po vseh pravilih avto tam ne more biti...torej on ti prvi odvzame prednost ko se vključi (ali prehiti po zunanjem), nato pa kar naenkrat nimaš več prednosti. Žal tako je.

Pri menjavi pasu nimaš nikoli prednosti. Ne v krožišču, ne drugje. Na rondoju je pa tudi prepovedano iz notranjega pasu preko zunanjega direktno na izvoz, tudi če ni nikogar tam.


povej mi kako se boš tega pravila držal v tem krožnem: http://zemljevid.najdi.si/search_maps.j...
In general, high velocity doesn't produce harmful injuries.
But what is dangerous is the high acceleration
or deceleration given at a certain time interval.

black ice ::

Mehmed je izjavil:


V bistvu je pa ze ce vidis smernike tam cudez.

Tudi to mi (na slab dan) dvigne pritisk. Zakaj za vraga je tako težko stegniti taco in dregniti ročico za smernike? V Avstriji imajo zelo pogoste kontrole na izvozih iz krožišč.
"Aha, nisi dal smernika. To bo 35€. Lep dan še naprej." :)

Pri nas bi bilo potrebno več efektivnih kontrol, ne pa drk*nje za ušiv kilometer ali dva na uro preko omejitve. (Ne zagovarjam divjanja)

Zheegec ::

po vseh pravilih avto tam ne more biti...torej on ti prvi odvzame prednost ko se vključi (ali prehiti po zunanjem), nato pa kar naenkrat nimaš več prednosti. Žal tako je.

Seveda je lahko avto tam. Če si ti na notranjem pasu rondoja se lahko jaz brez problema vzporedno s teboj vključim v rondo na zunanjem pasu in nimaš nikoli in nikjer prednosti. Prednost imaš samo, če si na istem pasu, na katerega želim jaz zapeljati v rondo (zunanjem).
"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014

šernk ::

Dokler sem v krožnem imam jaz prednost, ko pa prideš v krožno pa ima prednost tisti, ki je na zunanjem pasu. Torej ti se nikakor ne smeš vključit v krožno v kolikor nakažem menjavo pasu in če želim menjati pas se torej nikakor ne moreš znajti na moji zunanji strani, izjeme so krožna ki imajo še tretji pas, kateri je namenjen le izhodu na prvi izvoz, izvoz pa ima tudi 2 pasova potem.
In general, high velocity doesn't produce harmful injuries.
But what is dangerous is the high acceleration
or deceleration given at a certain time interval.

Zheegec ::

Če imaš žmigovec, potem ja. Ampak ne smeš pa z žmigovcem iz notranjega pasu direktno na izvoz preko zunanjega pasu.
"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014

Looooooka ::

Ce je prazen ni panike.
Mi je pa cudno, da so v prispevku prisli do zakljucka, da folk dejasnko misli, da ima prednost in se v vecini kar lepo premaknejo pred folk na zunanji strani.
Mogoce jih vecina misli, da je varno(razdalja...), ce pa ne...jezus kristus, potem mamo vsi, ki se nismo "naguzil" nekoga v kroznem kriziscu, ful velko sreco :)

overlord_tm ::

s1m0n je izjavil:

Pa folk bo tudi moral dojet, da imajo pešci in kolesarji prednost, če prečkajo ne pa da sploh ne prideš preko :)


Kolesarji na kolesu (ce hodijo ob kolesu imajo prednost) na zebri za pesce nimajo prednosti. Tega vecina kolesarjev ne dojame.

Zheegec ::

Saj večinoma je kolesarska steza... Drugače pa na cesti ali pa zebri za pešce res ne.
"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014

Mavrik ::

overlord_tm je izjavil:


Kolesarji na kolesu (ce hodijo ob kolesu imajo prednost) na zebri za pesce nimajo prednosti. Tega vecina kolesarjev ne dojame.


Huh? Tole je pa čudno pogojno razlaganje glede na tip vozila, ki nekako ni tipično za CPP. A lahko polinkaš relevantne člene?
The truth is rarely pure and never simple.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Mavrik ()

francek1 ::

Mene najbolj razpizdijo cepci, ki vozijo kar po zunanjem pasu mimo dveh ali več izvozov. Če to narediš na izpitu, greš lahko takoj na izhodiščno točko. Potem pa vozniki, ki znajo vozit, ne morejo zapustit križišča. Videl sem celo kretena, ki je v krožišču vozil rikverc...
Kdor se je že rodil učen se lahko reži...

Zheegec ::

Bolj je problem, da so rondoji bistveno premajhni. 2 pasova, pa se lahko iz uvoza na drugi izvoz zapelješ kar naravnost, kar ljudje radi počnejo.
"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014

darkolord ::

Huh? Tole je pa čudno pogojno razlaganje glede na tip vozila, ki nekako ni tipično za CPP. A lahko polinkaš relevantne člene?
Čisto OK je. Kolo je namreč vozilo in pri vožnji čez prehod za pešce nimaš prednosti (ravno tako, kot se čez prehod pelješ z avtomobilom).

Sicer pa,

41. člen ZPrCP

(1) Na prehodu za pešce, na katerem promet ni urejen s svetlobnimi prometnimi znaki ali ga ne ureja pooblaščena uradna oseba, morajo vozniki in drugi udeleženci cestnega prometa omogočiti pešcem varno prečkanje vozišča, ki so na prehodu ali stopajo nanj.


58. člen ZPrCP

(5) Voznik, ki na križišču zavija, mora dati prednost pešcem, ki prečkajo vozišče, na katero namerava zaviti. Ko voznik pri zavijanju prečka dvosmerno kolesarsko stezo, mora pustiti mimo vsa vozila, ki vozijo po tej stezi.

fosil ::

Zheegec je izjavil:

Bolj je problem, da so rondoji bistveno premajhni. 2 pasova, pa se lahko iz uvoza na drugi izvoz zapelješ kar naravnost, kar ljudje radi počnejo.

Če s tem nikogar ne oviraš ali ogrožaš ni v tem nobene težave.
Najbolj problematični so tisti, ki se skozi vozijo po zunanjem pasu, ker s tem ovirajo tako tiste v krožišču, ki ne morejo ven, kot tiste izven krožišča, ki ne morejo noter.
Tako je!

spirit ::

OK ja če se vozš po zunanjem pasu pač ne znaš vozt po krožiščih in je to ''zlo dobr'' za vse ki se vključujejo,... vožnja naravnost je pa kazniva al ne? Sam sovražim, ko eni ne uporabljajo žmigavcev in pa se vozijo po zunnjem pasu 2 ali več izvozov, sploh v LJ pri žalah je fajn to -.-

Looooooka ::

Mamo tud krozne s tremi pasovi, ki so ze na videz premajhni, da bi s tistim notranjim pasom sploh lahko prisel ven. Tko da kot je bilo omenjeno v prispevku na tv...kaj hudica jim je slo po glavi. Sej lepo, da si umetno zmanjsal guzvo(ker se teoreticno lahko 30% vec ljudi vrti v krogu) ampak realno je tisti notranji pas na takih kroziscihprazen. Se posebej, ce ima krozisce samo 3 izvoze...

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Looooooka ()

pviran3 ::

Tudi sam sem že doživljal izpade ko z levega naravnost pred tabo iz rondoja zapele, kar ošpice dobiš...
Mene pa zanima, kako avtošola uči uporabo žmigovcu v rondojih. Za izvoz začneš žmigat za zadnjim in pred izvoznim odcepom. Kaj pa pri vključitvi oz pred rondojem? 2x utripneš pred rondojem in pol ugasneš ali sploh nič?

Nagi Bator ::

pviran3 je izjavil:

Kaj pa pri vključitvi oz pred rondojem? 2x utripneš pred rondojem in pol ugasneš ali sploh nič?

Ne samo pravilo, ze logika ti mora govoriti, da se pri vstopu v krozisce ne daje zmigavec.
Itak lahko zavijes le v eno smer, poleg tega pa, ce das zmigavec, izpade, da bos krozisce zapustil na prvem izvozu.
Samo v slednjem primeru osebno ne vidim problema, ce se da blinker.
V Avstriji lahko zasledis celo tablo z napisom "zmigavec samo pri izstopu".

Zgodovina sprememb…

Go-ahead ::

Kaj je s smerokazom, ko grem iz zunanjega na notranji pas in obratno? Ali ga moram vključiti?

first_line ::

black ice je izjavil:

Mehmed je izjavil:


V bistvu je pa ze ce vidis smernike tam cudez.

Tudi to mi (na slab dan) dvigne pritisk. Zakaj za vraga je tako težko stegniti taco in dregniti ročico za smernike? V Avstriji imajo zelo pogoste kontrole na izvozih iz krožišč.
"Aha, nisi dal smernika. To bo 35€. Lep dan še naprej." :)

Pri nas bi bilo potrebno več efektivnih kontrol, ne pa drk*nje za ušiv kilometer ali dva na uro preko omejitve. (Ne zagovarjam divjanja)


+1
Samo je pač lažje postaviti radarje na 55 in kasirati, policajev pa drugače kot z radarjem še nisem videl na cesti (razen enkrat je ena 150cm policistka pri Tobačni nadomeščala semafor. Lahko bi ji vsaj pručko dali).

Tko pač je, €>>varnost.

Utk ::

Zheegec je izjavil:

Ampak ne smeš pa z žmigovcem iz notranjega pasu direktno na izvoz preko zunanjega pasu.

Kaj je "direktno", koliko sekund se moram vozit po vmesnem pasu, da ne bom šel "direktno"? In koliko krožnih v Sloveniji z več pasovi je dost velikih, da bi se vozil po notranjem pasu in šel na zunanjega med zadnjim priključkom in tistem na katerem greš ven? Pa da se to ne bi štelo pod "direktno". Ker če si na zunanjem pasu, se spodobi, da greš ven takoj na naslednjem. V večini primerov imajo krožna pri nas brez veze notranje pasove, ker so priključki pregosti, ali pa naj skenslajo to prepoved "direktnega" izhoda iz notranjega.

fosil ::

Žmigovc pred krožiščem se da, če greš ven takoj na prvem izvozu.
Pri menjavi pasov v krožišču je tudi treba dat žmigovc, tako kot pri menjavi pasov na vsaki drugi cesti.
Tako je!

darkolord ::

Kaj je "direktno"
Lej, (in nekateri ostali)

pri krožišču v bistvu vejajo enaka pravila kot pri večpasovni cesti z večimi stranskimi cestami.

Če bi križišče nekje prerezal in ga raztegnil (da bi bilo naravnost), bi izgledalo takole:

 flat krožišče

flat krožišče



In če upoštevaš enaka pravila, ki bi jih na takšni cesti, potem se izogneš praktično vsem težavam v krožišču.

freesty ::

Naj me kdo popravi, mogoce se tudi jaz narobe vozim po kroziscih.

Po zunanjem pasu ne prehitevas tistega na notranjem pasu. Po zunanjem pasu vozis samo takrat, ko naslednji izvoz izstopis, drugace gres vedno na notranjega.

Mislim, da je takole prav, ker ta sistem zagotavlja najbolj tekoc pretok prometa v kroznem.
http://www.youtube.com/watch?v=5hfYJsQAhl0

darkolord ::

Nobenega dvoma:

(2) Voznik, ki zapelje na krožno križišče, katerega vozišče ima dva ali več prometnih pasov, se razvrsti na notranji prometni pas in na ta način omogoči vključitev v promet na križišču tudi drugim voznikom, razen če zapušča križišče na najbližjem izvozu ali mu prometna ureditev ali prometna situacija tega ne dovoljuje ali mu je zaradi lastnosti


in seveda

(4) Preden zapusti krožno križišče iz prejšnjega odstavka, se mora voznik razvrstiti na zunanji prometni pas, razen na izvozu, na katerem je s predpisano prometno signalizacijo dovoljeno zavijanje desno tudi z notranjega prometnega pasu. V primerih, ko razvrščanje iz notranjega na zunanji pas zaradi gostote prometa ni mogoče, je voznik dolžan opraviti najmanj eno kroženje oziroma toliko kroženj, kolikor je potrebnih za razvrstitev.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: darkolord ()

energetik ::

Zakonodajalec je naredil samo to napako, ker ni predvideval, da so projektanti krožišč idioti in delajo preveč pasov za premajhen radij krožišča. _Večina_ krožišč v SLO je premajhna že za 2 pasova, kaj šele 3. Če se hočeš striktno držat zakona, je to skoraj nemogoče. Tudi če greš na izvoz pri 180° (2. izvoz), praktično nimaš ne prostora ne časa, da bi vmes zapeljal na notranji pas.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: energetik ()

Utk ::

darkolord je izjavil:

Kaj je "direktno"
Lej, (in nekateri ostali)

pri krožišču v bistvu vejajo enaka pravila kot pri večpasovni cesti z večimi stranskimi cestami.

Če bi križišče nekje prerezal in ga raztegnil (da bi bilo naravnost), bi izgledalo takole:

 flat krožišče

flat krožišče



In če upoštevaš enaka pravila, ki bi jih na takšni cesti, potem se izogneš praktično vsem težavam v krožišču.

Sej tu je isti problem. Odcepi so preblizu skupaj, da ne bi šel direktno in zapustil glavno cesto na prvem odcepu, če si na zunanjem pasu. Oboje skupaj ne gre v veliki večini krožišč.

energetik je izjavil:

Tudi če greš na izvoz pri 180° (2. izvoz), praktično nimaš ne prostora ne časa, da bi vmes zapeljal na notranji pas.

To lahko izvedeš samo tako, da se pelješ naravnost. To se pa kao spet ne sme.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

darkolord ::

V zakonu eksplicitno piše, da se lahko razvrstiš tudi na zunanji pas, če je zaradi lastnosti krožišča (majhno krožišče) ali vozila (veliko vozilo) razvrščanje na notranji pas oteženo.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: darkolord ()

Utk ::

Ampak tam kjer se z avtom ne da tako manevrirat, so notranji pas brez veze gradili. To je vse kar pravimo. Samo možnost za nesrečo so povečali.

energetik ::

Točno to. Še hujše pa je, da je sicer prostor za notranji pas, pa ta niti ni zarisan. V takih krožiščih se potem vozi povsem po občutku in je velika možnost nesreče. Primer je krožišče pri Atlantisu (LJ).

freesty ::

Ja pac vozis po pravilih, edino direkto zapeljes iz krozisca. Ce te oni na zunanjem pasu ne prehiteva tak ni problema.
http://www.youtube.com/watch?v=5hfYJsQAhl0

Berserker ::

Zheegec je izjavil:

Pri menjavi pasu nimaš nikoli prednosti. Ne v krožišču, ne drugje. Na rondoju je pa tudi prepovedano iz notranjega pasu preko zunanjega direktno na izvoz, tudi če ni nikogar tam.


Sranje, ravno tole napako delam včasih jaz. Seveda ko se prepričam da je zunanji pas prazen.

darkolord ::

Sranje, ravno tole napako delam včasih jaz. Seveda ko se prepričam da je zunanji pas prazen.
Poglej tisto mojo slikico pa razmisli, kako bi pri ravni cesti izgledalo, če bi to naredil :)

Magic1 ::

energetik je izjavil:

Zakonodajalec je naredil samo to napako, ker ni predvideval, da so projektanti krožišč idioti in delajo preveč pasov za premajhen radij krožišča. _Večina_ krožišč v SLO je premajhna že za 2 pasova, kaj šele 3. Če se hočeš striktno držat zakona, je to skoraj nemogoče. Tudi če greš na izvoz pri 180° (2. izvoz), praktično nimaš ne prostora ne časa, da bi vmes zapeljal na notranji pas.


Drugi ali tretji pas pride prav v času zastojev.
Magic

energetik ::

Zakaj že? A da folk kroži v krožišču, ker ga itak nemore zapustit zaradi zastoja?

Berserker ::

darkolord je izjavil:

Sranje, ravno tole napako delam včasih jaz. Seveda ko se prepričam da je zunanji pas prazen.
Poglej tisto mojo slikico pa razmisli, kako bi pri ravni cesti izgledalo, če bi to naredil :)


Že, samo pri nam so dvopasovni rondoji tako mali, da niti nimaš dovolj prostora med drugim (pri tem izhodu pač uporabiš notranji pas) in prvim izhodom, da bi se pravilno razvrstil in varno zapustil krožišče. V najboljšem primeru, je najbolje kar na zunanjem ostat.

krho ::

Berserker je izjavil:

Zheegec je izjavil:

Pri menjavi pasu nimaš nikoli prednosti. Ne v krožišču, ne drugje. Na rondoju je pa tudi prepovedano iz notranjega pasu preko zunanjega direktno na izvoz, tudi če ni nikogar tam.


Sranje, ravno tole napako delam včasih jaz. Seveda ko se prepričam da je zunanji pas prazen.

Meni logika pravi, da če ima krožišče dvopasovni izvoz, in ti iz notranjega pasu želiš takoj ven, ter zraven nabiješ tistega, nisi kriv. Ponavadi ima tisto teslo tudi na vozišču narisano puščico za izvoz, poleg tega, pa še neprekinjeno črto..
edit: Primer Medvode
si.Mail odprto-kodni odjemalec elektronske pošte. - http://www.simail.si
Uredite si svojo zbirko filmov, serij in iger - http://xcollect.sf.net

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: krho ()

energetik ::

krho je izjavil:

edit: Primer Medvode
Tukaj tisti na zunanjem pasu itak mora zapustiti krožišče na tistem izvozu, ki ima polno črto. In seveda tisti na notranjem lahko isti izvoz zapusti hkrati z zunanjim avtom.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: energetik ()

krho ::

Sam vem, da ga mora. Vendar velikokrat naletim na idiota, ki ga ne, potem me pa zabodeno gleda, ko se usedem na trobljo.
si.Mail odprto-kodni odjemalec elektronske pošte. - http://www.simail.si
Uredite si svojo zbirko filmov, serij in iger - http://xcollect.sf.net

St235 ::

V opisanem primeru je nedvoumno krivda na strani tistega, ki na zunanjem pasu ni zapustil krožišča. ČE voziš na notranjem pasu lahko namreč upravičeno pričakuješ, da bo vozilo na tvoji desni zapustilo krožišče, enako pa ti manever izvoza dopuščajo tudi talne oznake.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: St235 ()

ahac ::

krho je izjavil:

Sam vem, da ga mora. Vendar velikokrat naletim na idiota, ki ga ne, potem me pa zabodeno gleda, ko se usedem na trobljo.


Sploh zabavno bi bilo, če bi tam postavili količke. :D
Slo-Tech Discord - https://discord.gg/ppCtzMW

SaXsIm ::

Jaaa!
SaXsIm

Spajky ::

Vsak pas v krožišču bi moral imeti še parkirni pas >:D
"Bluzim na forumu, torej sem !" (še živ ) ...

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Spajky ()

vorantz ::

Najboljša krožišča (resno ne sarkastično :P) so v kopru (mogoče so še kje pa ne vem) kjer sta pasova prisilno omejena (namesto narisane črte je par centimetrov visoka ovira) in te potem bolj vodi
Bi blo manj sranja, če bi povsod tako uredili

darkolord ::

Ja, to so t. i. turbo križišča, ker se že pred vstopom ustrezno razvrstiš, pa te potem že oblika sama "izvrže" na zunanji pas, ko je to potrebno.
«
1
2


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Vožnja v krožišču - razlike (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Na cesti
10211085 (8827) MrStein
»

Krožišče z dvema izhodoma

Oddelek: Na cesti
307290 (5789) bsslo
»

Krožišča (strani: 1 2 3 4 5 )

Oddelek: Na cesti
21643892 (37786) GrimReaper
»

Krožno križišče - prednost (strani: 1 2 3 4 )

Oddelek: Loža
18346948 (42901) floyd1
»

Rondo Tomačevo s semaforji? (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Loža
10524853 (21242) ThinkPad

Več podobnih tem