» »

Krožišče z dvema izhodoma

Krožišče z dvema izhodoma

bsslo ::

Pravila v enostavnem krožnem toku so mi jasna ali pa vsaj mislim, da so mi. Zanima me kako je v primerih krožišč, ki imata dva izhoda?

Primer je krožni tok pri davčni upravi in tok, ki se nahaja v smeri proti Bežigradu. Še slika:
 slika

slika



Recimo da se v krožišču peljeta dve vozili vzporedno en zdraven drugega: vozilo A na notranjem pasu in vozilo B na zunanjem. Če se vozilo A odloči zapustiti krožišče mora to storiti tako, da zapelje varno na zunanji pas in šele nato iz krožišča. Če vozilo B ne zapušča krožišča, mora vozilo A odpeljati še en krog, ne sme pa sekati zunanjega pasu.

Zadnjič sem bil v vlogi vozila B in sem moral ustaviti, da ni prišlo do nesreče. Če bi prišlo do nesreče, bi šofer v vozilu A bil kriv. Imam prav?

Miha 333 ::

V takih primerih je praviloma obvezno zapustiti krožišče, če si na zunanjem pasu. Kar je tudi označeno s polno črto in na tabli pred vstopom.

Alien123 ::

Kak vam ni to jasno..

AndyS ::

Tisto krožišče ni enako tvojemu na sliki, zato bo že takoj zmeda.

http://siol.net/avtomoto/reportaze/vozn...

Miha 333 ::

Še vedno je splošno pravilo, da če si na zunanjem pasu, zapuščaš krožišče na prvem izvozu. Se pravi iz zunanjega pasu lahko greš samo ven, iz notranjega pa bodisi ven (če je "dvojni" izhod), bodisi nadaljuješ vožnjo po krožišču.

bsslo je izjavil:

Če se vozilo A odloči zapustiti krožišče mora to storiti tako, da zapelje varno na zunanji pas in šele nato iz krožišča.

V tem primeru ne, lahko greš iz notranjega direktno ven (na pripadajoči pas), je pa to jasno označeno.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Miha 333 ()

frudi ::

V tem primeru na sliki je vse narisano na tablah in ni nobenega oviranja, če vsi vozniki sledijo navodilom na tablah. Kdor ne sledi tablam, stori prekršek in je kriv za morebitno nastalo nesrečo. V tem krožišču ni dovoljeno menjavati pasu znotraj krožišča. Avti na sliki pa lahko peljejo takole:
- zeleni mora zapustiti krožišče na prvem izvozu
- modri lahko zapusti krožišče na prvem, drugem ali tretjem izvozu. Če zapušča na prvem izvozu, se z zelenim ne ovirata, ker je izvozna cesta dvopasovna in lahko oba hkrati zapustita krožišče, zeleni iz zunanjega in modri direktno iz notranjega pasu
- rumeni lahko zapusti krožišče na prvem ali drugem izvozu
- rdeči lahko zapusti krožišče na drugem ali tretjem izvozu, ne pa na prvem. Če rumeni in rdeči zapuščata na drugem izvozu, to spet lahko storita oba hkrati brez oviranja, ker je izvozna cesta dvopasovna.
1ACDoHVj3wn7N4EMpGVU4YGLR9HTfkNhTd... in case I've written something useful :)

jero_no1 ::

Miha 333 je izjavil:

Še vedno je splošno pravilo, da če si na zunanjem pasu, zapuščaš krožišče na prvem izvozu. Se pravi iz zunanjega pasu lahko greš samo ven, iz notranjega pa bodisi ven (če je "dvojni" izhod), bodisi nadaljuješ vožnjo po krožišču.


To ni nikakor splošno pravilo, kaj šele prometni predpis!
To velja samo v nekaterih večjih krožiščih, kjer imaš že pred vstopom vanj narejene razvrstilne pasove z jasnimi označbami, kam iz tega pasu lahko greš. Preberi zadnji odstavek članka na siolu.

OrkAA ::

jero_no1 je izjavil:

Miha 333 je izjavil:

Še vedno je splošno pravilo, da če si na zunanjem pasu, zapuščaš krožišče na prvem izvozu. Se pravi iz zunanjega pasu lahko greš samo ven, iz notranjega pa bodisi ven (če je "dvojni" izhod), bodisi nadaljuješ vožnjo po krožišču.


To ni nikakor splošno pravilo, kaj šele prometni predpis!
To velja samo v nekaterih večjih krožiščih, kjer imaš že pred vstopom vanj narejene razvrstilne pasove z jasnimi označbami, kam iz tega pasu lahko greš. Preberi zadnji odstavek članka na siolu.


60. clen Zakon o pravilih cestnega prometa (ZPrCP) (http://www.pisrs.si/Pis.web/pregledPred...

(2) Voznik, ki zapelje na krožno križišče, katerega vozišče ima dva ali več prometnih pasov, se razvrsti na notranji prometni pas in na ta način omogoči vključitev v promet na križišču tudi drugim voznikom, razen če zapušča križišče na najbližjem izvozu ali mu prometna ureditev ali prometna situacija tega ne dovoljuje ali mu je zaradi lastnosti križišča (npr. krožna križišča z majhnim premerom) ali lastnosti motornega vozila (npr. tovorno vozilo s priklopnikom) to oteženo.

St235 ::

Treba boldat, kar je bistveno za dano situacijo:

(2) Voznik, ki zapelje na krožno križišče, katerega vozišče ima dva ali več prometnih pasov, se razvrsti na notranji prometni pas in na ta način omogoči vključitev v promet na križišču tudi drugim voznikom, razen če zapušča križišče na najbližjem izvozu ali mu prometna ureditev ali prometna situacija tega ne dovoljuje ali mu je zaradi lastnosti križišča (npr. krožna križišča z majhnim premerom) ali lastnosti motornega vozila (npr. tovorno vozilo s priklopnikom) to oteženo.

Če pogledaš tele krožne na Štajerski proti stožicam je kar pogosta situacija, ko zapelješ v krožišče po desnem pasu, vzporedno s tabo pa se najde maneken v bmwju, ki se mu to zdi odlična prilika za pridet mimo. In na izhodu imaš problem, če povsem v skladu s prometnimi predpisi pelješ do drugega izvoza, ker na notranji pas pač nisi mogel. V primeru tčenja, bi bila krivda povsem na vozniku na notranjem pasu.

Drugo pa so seveda "turbo" rondoji, ki imajo že v naprej predpisane pasove in so znotraj krožišča neprekinjene črte. V primeru, ki je linkan v prvem postu tako ni nikakršne dileme, da z desnega pasu moraš zapustit krožišče na prvem izvozu.

gusto ::

Tak rondo kot je na sliki (dvopasovni z dvema izhodoma) sploh ni problem. Pač pelješ po zunanjem pasu, če zapustiš na prvem izhodu, drugače greš na notranji pas in zaupstiš iz tega pasu (ob pravilni vožnji te nihče ne ovira).

Meni so edino "brezvezni" majhni dvopasovni rondoji (cca 10m premera) z enopasovnim izhodom. Zapelješ na notranji pas in moraš že ven. Jasno te tam že ovira nekdo na zunanjem pasu. Ne vidim smisla, zakaj bi si oteževal zadeve in rinil na notranji pas.

frudi ::

gusto je izjavil:

Zapelješ na notranji pas in moraš že ven. Jasno te tam že ovira nekdo na zunanjem pasu. Ne vidim smisla, zakaj bi si oteževal zadeve in rinil na notranji pas.

In kdo te to ovira na zunanjem pasu? Nekdo, ki razmišlja točno tako, kot si napisal. Si noče oteževat zadeve, zato jo raje otežuje tistim, ki se peljejo pravilno.
1ACDoHVj3wn7N4EMpGVU4YGLR9HTfkNhTd... in case I've written something useful :)

Utk ::

Malih dvopasovnih krožišč ne delajo več, ker so brez veze. Nič ti ne pomaga notranji pas, ker tudi če si na njem, si nihče ne upa zapeljat not pred tabo, ker niti ni dost prostora v resnici.
Najbolj pomembno pravilo v malo večjih krožiščih pa je, da se not ne sme prehitevat. Brez glumljenja kaj je prehitevanje in kaj ne, enostavno se ne smeš peljat hitreje kot tist, ki je vsaj malo pred tabo.

gusto ::

frudi je izjavil:

gusto je izjavil:

Zapelješ na notranji pas in moraš že ven. Jasno te tam že ovira nekdo na zunanjem pasu. Ne vidim smisla, zakaj bi si oteževal zadeve in rinil na notranji pas.

In kdo te to ovira na zunanjem pasu? Nekdo, ki razmišlja točno tako, kot si napisal. Si noče oteževat zadeve, zato jo raje otežuje tistim, ki se peljejo pravilno.

Govorim za MALE rondoje in res ne vidim smisla, da se greš "dotaknit" notranjega pasu, v takšnem malem rondoju se z dvema pasovoma sploh ne poveča pretočnost. Kot je rekel @Utk, brezvezni so.

Miha 333 ::

Utk je izjavil:

Najbolj pomembno pravilo v malo večjih krožiščih pa je, da se not ne sme prehitevat. Brez glumljenja kaj je prehitevanje in kaj ne, enostavno se ne smeš peljat hitreje kot tist, ki je vsaj malo pred tabo.

V ZPrCP tega pravila ni.

Smrekar1 ::

bsslo je izjavil:

Pravila v enostavnem krožnem toku so mi jasna ali pa vsaj mislim, da so mi. Zanima me kako je v primerih krožišč, ki imata dva izhoda?

Primer je krožni tok pri davčni upravi in tok, ki se nahaja v smeri proti Bežigradu. Še slika:
 slika

slika



Recimo da se v krožišču peljeta dve vozili vzporedno en zdraven drugega: vozilo A na notranjem pasu in vozilo B na zunanjem. Če se vozilo A odloči zapustiti krožišče mora to storiti tako, da zapelje varno na zunanji pas in šele nato iz krožišča. Če vozilo B ne zapušča krožišča, mora vozilo A odpeljati še en krog, ne sme pa sekati zunanjega pasu.

Zadnjič sem bil v vlogi vozila B in sem moral ustaviti, da ni prišlo do nesreče. Če bi prišlo do nesreče, bi šofer v vozilu A bil kriv. Imam prav?


Ne. Če menjaš pas moraš to v vsakem primeru narediti tako, da se ne zaletiš v drugega, ki vozi po svojem pasu. Če ni drugače označeno lahko narediš 360° po zunanjem krogu, vendar je zaželjeno (vožnja je pravilnejša), da to narediš po notranjem pasu.
Nekatera križišča (rondo Tomačevo) so tako označena, ta okoli davčne niso.

MrStein ::

Miha 333 je izjavil:

Še vedno je splošno pravilo, da če si na zunanjem pasu, zapuščaš krožišče na prvem izvozu. Se pravi iz zunanjega pasu lahko greš samo ven, iz notranjega pa bodisi ven (če je "dvojni" izhod), bodisi nadaljuješ vožnjo po krožišču.

To ni nobeno pravilo, niti predpis.

Je pa res, da si veliko ljudi to domišlja, in potem pride do situacij, kot jih opisuje OP. (namreč nekdo na notranjem pasu misli, da tisti na zunanjem mora zaviti iz krožišča in potem sami tudi zavijejo pred tistega. Ki potem seveda naglo zavre, ker mu je nekdo na pot zapeljal.)
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

OrkAA ::

MrStein: Par postov višje sem skopiral točno to pravilo iz ZPrCP.

MrStein ::

Ne, nisi. To smo milijardokrat predebatirali.
In ja, eni so tako prepričano v to, da celo vidijo to pravilo v zakonu, čeprav ga tam ni.

Za pomoč: kar si citiral, govori o vključitvi v krožišče, tu pa govorimo o zapuščanju le tega. Dve čisto različni stvari.
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: MrStein ()

Gambino ::

Na zunanji strani ima voznik prednost in pika. Ostali na notranji morajo ali počakati ali pa se zapeljejo še enkrat za 360. Ne vem kaj enim ni jasno. Razen v primerih krožišč, ki so usmerjena.

Smrekar1 ::

MrStein je izjavil:

Ne, nisi. To smo milijardokrat predebatirali.
In ja, eni so tako prepričano v to, da celi vidijo to pravilo v zakonu, čeprav ga tam ni.

Za pomoč: kar si citiral, govori o vključitvi v krožišče, tu pa govorimo o zapuščanju le tega. Dve čisto različni stvari.


Takole povej - tudi če se je vozilo A vključilo narobe, to te ne opere krivde, če se zaradi tega prekrška kasneje zaletiš vanj in bi to lahko preprečil (kar v dotičnem primeru ni težava).

MrStein ::

Gambino je izjavil:

Na zunanji strani ima voznik prednost in pika. Ostali na notranji morajo ali počakati ali pa se zapeljejo še enkrat za 360. Ne vem kaj enim ni jasno. Razen v primerih krožišč, ki so usmerjena.

Prednost ima vedno tisti, pred katerega se zapelje drug in mu s tem prepreči nadaljevanje vožnje.
Torej notranji ima tudi prednost: ne sme se zunanji pred njega zapeljati tako, da mu preseka pot.

Smrekar1 je izjavil:

MrStein je izjavil:

Ne, nisi. To smo milijardokrat predebatirali.
In ja, eni so tako prepričano v to, da celi vidijo to pravilo v zakonu, čeprav ga tam ni.

Za pomoč: kar si citiral, govori o vključitvi v krožišče, tu pa govorimo o zapuščanju le tega. Dve čisto različni stvari.


Takole povej - tudi če se je vozilo A vključilo narobe, to te ne opere krivde, če se zaradi tega prekrška kasneje zaletiš vanj in bi to lahko preprečil (kar v dotičnem primeru ni težava).

Ne, to nima nobene veze eno z drugim.

Primer:
Vozilo A se vključi, na notranji pas. Torej nikakor ni kršil citiran člen zakona.
Vozilo A se pelje mimo prvega izhoda.
Vozilo A menja pas (iz notranjega gre na zunanjega).
Ko vozilo A prida do drugega izvoza, a mora zapustiti krožišče?
Pomnimo, citiram člen velja le za vstop in ga očitno nismo kršili, ne glede kaj naredimo pozneje.
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: MrStein ()

OrkAA ::

Ja, teoretično citiran člen poda premalo informacij za situacijo, ki si jo opisal, vendar se da iz konteksta razbrati, da je zapustitev krožišča ob vključitvi na zunanji pas zaželjena na najbližjem izvozu.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: OrkAA ()

Utk ::

Miha 333 je izjavil:

Utk je izjavil:

Najbolj pomembno pravilo v malo večjih krožiščih pa je, da se not ne sme prehitevat. Brez glumljenja kaj je prehitevanje in kaj ne, enostavno se ne smeš peljat hitreje kot tist, ki je vsaj malo pred tabo.

V ZPrCP tega pravila ni.

Prepoved prehitevanja:
12. na križišču, razen vozilo, ki zavija levo v skladu s 50. členom tega zakona, vozilo, ki vozi po prednostni cesti in vozilo, ki pri zeleni luči vozi preko križišča, na katerem je promet urejen s svetlobnimi prometnimi znaki;

MrStein ::

Ja, ampak krožišče je prednostna cesta. ;)
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

Utk ::

Krožišče je križišče. Pa sej je faking vseeno. Če prehitevaš v krožnem, delaš gužvo in še zelo verjetno se boš slej ko prej zabil. Sploh ni kaj debatirat. Niti ne vem zakaj bi blo treba tam prehitevat.

Glugy ::

Sej je vse na tabli narisan. Če se pa zmotiš je pa največja napaka to da skušaš napako popravit na silo. Ne morš ti z notranjega pasu čakat da bo prost zunanji pas; morš krožt dokler pač ni prostega prostora in šele takrat zapeljat na zunanji pas.

Boljš da izgubiš 5 minut tud če greš na napačen izvoz kot pa da izsiliš nesrečo.

Pa ne mislt...jz sm tud zmotljiv ampak če naredim napako in sem postavljen na napačnem izvozu recimo ne bom izsiljeval vn da pridm nazaj na svojo pravo pot. Tega se enostavno ne dela.

Ko sem šel recimo v parkirno hišo tm pr kliničnem ...sem bil postavljen na desno misleč da gre cesta naravnost..ampak je bil desni pas samo za ene čudne ulice in bila je polna črta...kaj sm naredu? zavil sem desno tako kot je po pravilih..nisme šel izsiljevat da bi prišel nazaj na vozni pas ki gre naravnost. Za drugič sem vedu; te napake nism več naredu; je bilo pa vse po pravilih pa ni bilo nobene nesreče. Rajš si malenkost kasnej na cilju pa da mirno spiš.

fikus_ ::

Verjetno si spregledal tablo s prikazom voznih pasov in smermi.

videc ::

Glugy je izjavil:

Sej je vse na tabli narisan. Če se pa zmotiš je pa največja napaka to da skušaš napako popravit na silo. Ne morš ti z notranjega pasu čakat da bo prost zunanji pas; morš krožt dokler pač ni prostega prostora in šele takrat zapeljat na zunanji pas.
Boljš da izgubiš 5 minut tud če greš na napačen izvoz kot pa da izsiliš nesrečo.
Pa ne mislt...jz sm tud zmotljiv ampak če naredim napako in sem postavljen na napačnem izvozu recimo ne bom izsiljeval vn da pridm nazaj na svojo pravo pot. Tega se enostavno ne dela.
Hja, tole glede popravljanja napake bi bilo potrebno vbit v glavo vsem, ki vozijo po krožišču pri ljubljanskih Žalah/Davčni in zavijajo ven iz krožišča proti BTC-ju.

MrStein ::

Utk je izjavil:

Krožišče je križišče. Pa sej je faking vseeno. Če prehitevaš v krožnem, delaš gužvo in še zelo verjetno se boš slej ko prej zabil. Sploh ni kaj debatirat. Niti ne vem zakaj bi blo treba tam prehitevat.

Ker je zunanji pas počasen ali celo stoji, ti pa si na notranjem in je nesmiselno, da se ustaviš in še tisti pas ustaviš?
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

GupeM ::

fikus_ je izjavil:

Verjetno si spregledal tablo s prikazom voznih pasov in smermi.

Obstajajo krožišča, kjer table tega ne pokažejo. Krožišče je dvopasovno. Z zunanjega pasu lahko greš ven samo na prvem ali drugem izvozu, torej Voklo, Voglje ali Moste, Brnik. Za Šenčur ne moreš zaviti, če si stalno na zunanjem pasu, saj je z zunanjega pasu obvezen izvoz za Moste. Isto je iz obratne smeri. Z zunanjega pasu greš lahko ven samo za Šenčur ali Kranj.

Je pa tole zame idealen primer krožišča (za razliko od oznak), sploh ker je cesta Moste-Kranj veliko bolj prometna kot ostali dve. Če greš iz Kranja proti Mostam ali obratno se enostavno postaviš na notranji pas in z notranjega pasu tudi izvoziš. S tem ne oviraš tistih, ki pridejo iz smeri Vokla in grejo tudi proti Mostam. Tisti, ki bi radi šli okrog, pa morajo počakati. Če bi lahko šli po zunanjem pasu okrog, pa bi "zajebali" tiste, ki bi šli z notranjega pasu radi ven za Moste.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: GupeM ()

bsslo ::

Hvala za debato fantje :) V še eni temi na slo-techu nekdo sprašuje o zebri kot oazi za pešce. Mislim, da si bom kar dash-cam nabavil za take primere (dokazovanje svoje nedolžnosti).


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Vožnja v krožišču - razlike (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Na cesti
10211101 (8843) MrStein
»

Krožišča (strani: 1 2 3 4 5 )

Oddelek: Na cesti
21643950 (37844) GrimReaper
»

Pravilna vožnja v krožiščih (strani: 1 2 )

Oddelek: Loža
5612854 (11648) darkolord
»

Krožno križišče - prednost (strani: 1 2 3 4 )

Oddelek: Loža
18346982 (42935) floyd1
»

Rondo Tomačevo s semaforji? (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Loža
10524865 (21254) ThinkPad

Več podobnih tem