» »

Rondo Tomačevo s semaforji?

Rondo Tomačevo s semaforji?

1
2
3

amigo_no1 ::

Kdaj se bodo tile naši projektanti "zbudili" in prenehali s proizvajanjem zapletenih rešitev, za tole novo prečkanje Tomačevega bo kot kaže potrebno imeti 3 doktorate.

Talne označbe so v primeru gužve precej nevidne ...

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: amigo_no1 ()

energetik ::

imagodei je izjavil:

Če na zgornjem primeru (youtube video v prvem postu) upoštevaš talne označbe, lahko na štirih mestih menjaš pasove.

Točno tako, ne vem kaj bluzite, da se ne da menjat pasov in izvozov. Zapečaten si edino na čisto desnem pasu, kjer moraš nujno na 1. izvoz ven.
Po mojem bo zadevca kar delovala, predvsem v konici. Baje se bodo semaforji prilagajali trenutnemu pretoku vozil. In sigurno zna to računalnik veliko bolje odrediti, kot pa povprečen slo voznik.

JohanP ::

:O Jaoj! Tiste črtkane črte niso tam zato, da lahko menjaš pas amapak zato, ker pride do združevanja dveh smeri -beri križišča! In znotraj križišča je prepovedana menjava pasov!
Nesita prosim čimprej izpite nazaj na UE.

V dani prometni ureditvi, za štalo, rabiš samo en tuj šleper, ki se ob 15.30 pred zunanjim semaforjem iz smeri BTC-ja diagonalno postavi (pardon prerazporedi) na drugi pas.

sidd ::

BlueRunner je izjavil:

Pa v turbo krožiščih je preporevana menjava pasov. Kdo to dela je v prekršku.

Ne, ni. T.i. turbo krožišča imajo (turbo) pasove, na katere in iz katerih potem, ko si enkrat v krožišču, ni možen premik (polna črta ti ga prepoveduje). Tudi tomačevski rondo je imel takšen pas v smeri od Brnčičeve proti Bežigradu. Sicer pa v krožišču na tem in vse drugih pasovih veljajo vsa običajna cestna pravila. Glej znake, glej talne označbe, pelji tako, kot so te učili v avto šoli in prakitčno ne moreš storiti napake.

Slovenski dodatek k tem splošnem pravilu pa je, da moraš paziti še na uboge pare, ki v krožnem prometu iznenada pozabijo kaj pomenijo polne črte, kaj prekinjene, prednost tistih, ki jih imaš na desni, narobe obrnjeni trikotniki na uvozih... Vse to nekam avtomagično izpuhti, potem pa moraš paziti dvojno, da te kdo drug ne zaplete v nesrečo.


Govoril sem o temle, glej rumeno barvo. Tako se ne sme voziti, saj potem lahko krožiš tudi v t.i. turbo rondoju, kar pa bi naj le ta preprečeval.

Turbo krožišče

no idea for signature
signed
I

Zgodovina sprememb…

  • zavarovalo slike: WarpedGone ()

Double_J ::

Kakšen kaos bo to... Ljudje bodo stali še na odstavnem od spodnje avtoceste, ker bo taka kolona do semaforja v tem križišču.:O
Dve šivanki...

sidd ::

energetik je izjavil:

imagodei je izjavil:

Če na zgornjem primeru (youtube video v prvem postu) upoštevaš talne označbe, lahko na štirih mestih menjaš pasove.

Točno tako, ne vem kaj bluzite, da se ne da menjat pasov in izvozov. Zapečaten si edino na čisto desnem pasu, kjer moraš nujno na 1. izvoz ven.
Po mojem bo zadevca kar delovala, predvsem v konici. Baje se bodo semaforji prilagajali trenutnemu pretoku vozil. In sigurno zna to računalnik veliko bolje odrediti, kot pa povprečen slo voznik.

Hitro nazaj nest izpitno knjižico! V navadnih krožiščih ja, v posebnih, turbo, tomačevskih, ne menjuješ pasov :)
no idea for signature
signed
I

BlueRunner ::

Govoril sem o temle, glej rumeno barvo. Tako se ne sme voziti, saj potem lahko krožiš tudi v t.i. turbo rondoju, kar pa bi naj le ta preprečeval.

Zakaj pa ne smem odvoziti tako, kot si narisal z rumeno barvo? Kje je kakšen znak ali talna označba, ki bi to prepovedovala? Lepo so narisane polne črte, ki se jih ne sme prevoziti. Lepo so označene prekinjene črte, ki se jih sme prevoziti. Lepo so popikani znaki in narisane talne označbe, ki označujejo obvezno smer vožnje.

Sedaj mi pa povej kje sem storil prekršek, če sem po takšnem krožišču zaokrožil 360 ali pa tudi več.

Zgodovina sprememb…

gokky ::

sidd je izjavil:


Hitro nazaj nest izpitno knjižico! V navadnih krožiščih ja, v posebnih, turbo, tomačevskih, ne menjuješ pasov :)


Podkrepi prosim svojo splošno trditev z zakonodajo, napisanimi pravilniki,...

Pa da ne boš mislil, da so vsi pravilniki napisani v skladu z nadrejeno zakonodajo. Prejšnji teden sem dobil potrditev s strani ministrstva za promet, da pravilnik o cestnih zaporah v nekaterih primerih ne upošteva potrebe po preklicu znakov izrecne odredbe.

sidd ::

Načrt krožišča
Črtkane črte so tam ZATO, da lahko vozniki na notranjem pasu zapelje čez zunanji pas na notranji pas, bučkoti.
In če pogledaš TABLE, lepo vidiš, kam te vodijo. Če ubereš tisto rumeno pot na prejšnji slikici, lahko narediš spet cel krog, kar pa tabla ne dovoljuje. Malo še pejte pravila brat.

add1:
Če boste lepo pogledali načrt, je zadeva zasnovana spiralno, torej spet onemogoča kroženje, saj te prej ko slej vodi ven iz krožišča. Tako je zasnovano izključno zaradi večje pretočnosti. Torej se moraš že prej pravilno razvrstiti. In ne, ravno zaradi tega menjavanje pasov ni dovoljeno.
no idea for signature
signed
I

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: sidd ()

BlueRunner ::

@sidd: daj ne blesavi. Poglej še enkrat svojo lastno sliko in obkroži kje je voznik po rumeni poti storil prekršek. Ali pa nariši sklenjen krog po skrajno levem pasu in povej kje storiš prekršek, če se voziš po tej poti.

Ker pa očitno ne poznam pravil, pa me prosim usmeri na ustrezen člen ZVCP, ki ga s takšno vožnjo kršim.

sidd ::

Raje poglej sliko še enkrat, in poglej kako je zasnovana. Iz preproste geometrije je razvidno, da je menjavanje pasov namerno oteženo. Robnika, polne črte pa tam ne gre postaviti preprosto zato, ker potem postane notranji pas neuporaben. Delati se neumnega tule je preprosto preveč slovensko opažam.
Členov ti ne bom iskal, ker ni potrebe, in ker vem da si sam več kot sposoben za tole.

add1:

ker si ravno ti http://www.dc.gov.si/fileadmin/dc.gov.s...

Pred vstopom v krožno križišče se moram pravilno razvrstiti!

Menjava prometnih pasov v turbokrižišču je prepovedana!

Na vstopu ne vklopim smernikov, pri zapuščanju je vklop desnega smernega kazalca obvezen!
no idea for signature
signed
I

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: sidd ()

gokky ::

@sidd: kolikor poznam ZVCP (in menim, da niti ne tako slabo), tabla smerokaz ne zapoveduje ali prepoveduje, ampak pojasnjuje.

@bluerunner: tip črte, ki je tipa V-4 (kratka prekinjena črta, (Glej http://www.uradni-list.si/1/content?id=... / 37. člen) sama po sebi ne dovoljuje menjave pasov vendar pa (po mojih predvidevanjih in ne vem zagotovo), dovoljuje zavijanje na odsek, če ni drugače določeno (recimo (ne samo) z V-18, V-19, V-19.1, V-20 ali V-20.1).

BlueRunner ::

Namerno oteženo? Kje točno je kaj oteženo?

Sidd. Jaz pravim, da lahko v tem križišču v skladu s pravili vožnje in na varen način narediš 360, 720 ali pa kakršen koli krog si želiš. Nikjer ne vidim možnosti, da bi karkoli kršil in ne poznam pravila, da je 360 ali več zaključenih krogov v krožišču prepovedano.

Ti se delaš neumnega, ker trdiš nekaj, kar zagotovo ne drži in se sklicuješ na člene, ki ne obstajajo. Še celo tvoja lastna slika te postavlja na laž. Na žalost pa ti jaz neobstoječih členov pač ne morem pokazati.

Vse s čemer se lahko oba tolaživa je to, da ne ti ne jaz ne bova drug drugega v tem ali takšnem križišču ogrožala. Ti sicer vidiš omejitve, ki ne obstajajo (še vedno pa voziš v skladu s pravili), jaz pa tudi še vedno vozim v skladu s pravili. Ergo - nisva si nevarna.

Zgodovina sprememb…

sidd ::

Še bolj uradno:
Kljoc ;)

Se strinjam, nisva nevarna. Tudi takšna vožnja po tisti rumeni črti je vsakdanja praksa, saj je le ta skica točno ta krožišča v Mariboru, kjer se dogajajo takšni "prekrški" nonstop. Samo tole krožišče v Mariboru je prav majhno napram Tomačevem, in tako tak "prekršek" nima neke teže. Tule v tomačevem pa če se ne bo spoštovalo pravil, bo pač veliko zvite pločevine. In za večjo varnost je nemenjavanje pasov še bolj logično.
Prej sem malo preostro odreagiral, vendar mi pri takih zadevah prepogosto popustijo živci. Se pardoniram. Nisem pa si popolnoma ničesar izmislil, zato sem sedaj tudi poiskal vse zadeve, kjer lepo piše da je menjava pasov v TRUBO krožiščih (oziroma spiralnih krožiščih) prepovedana.

Kje v zakonu pa tole piše pa pr vsem državnem gnoju dvomim da bom kdaj našel. Se pa opiram da te dokumente, katere sem podal na povezavi ter na kar nekaj inštruktorjev, ki jih poznam, ter par (kako ironično) univ. dupl. ing. prometa :).
no idea for signature
signed
I

energetik ::

Tudi jaz ne vidim razloga, zakaj ne bi mogel slediti rumeni poti skozi tako krožišče. Če lahko tam čez zapelje avto z najbližjega uvoza, zakaj ne bi še jaz, ki sem že v krožišču, še posebno če so na tleh črtkane črte. Table nad posameznimi pasovi samo povejo, kam te določen pas pripelje, če mu slediš brez spreminjanja. Ne poznam pa nobenega pravila, ki mi prepovedoval krožiti po notranjem pasu, poleg tega s tem nobenega ne oviram in ogrožam, kot je razvidno iz slike. Priznam pa, da je kroženje po notranjem pasu na takem turbo križišču, ki ga je prilepil sidd, dokaj zaj...

BlueRunner ::

Če ciljaš na tisti stavek, da je "Menjavanje prometnih pasov v krožnem križišču ... prepovedano!", potem je potrebno dopolniti tudi ZVCP ali pa prometno signalizacijo, da bo ta res obveljala. Lahko se to zapiše v konstrukcijsko brošuro in s tem postane osnova za prvo ali drugo, ni pa to predpis, ki bi že samo zato veljal.

Sem pa še enkrat bolj natančno pogledal na diagram in na svojo žalost (in verjetno tvoje veselje), se moram posipati s pepelom. Motil sem sem, narobe sem videl oznake in s tem še enkrat potrdil, da ljudje v krožnem prometu avtomagično pozabljamo na pravila, ki jih sicer obvladamo. Sidd, ti imaš prav, jaz pa sem se motil.

Poanta je v talni označbi, konkretno je to puščica V-18, ki označuje obvezno smer. Ker je postavljena tako, da jo vozilo v krožišču "zadane" do pomeni, da prehod na levi pas ni dovoljen. Hkrati pa jo vozilo, ki se šele vključuje, ne "zadane", kar pomeni, da mu je prehod dovoljen.

Edina olajševalna okoliščina je, da tisti, ki tukaj dela prekršek, ne ogroža nikogar, saj mora vozilo, ki se šele vključuje v promet v vsakem primeru počakati, da vozilo s prednostjo to točko v celoti prevozi.

Se pa ne strinjam, da isti prekršek enkrat nima teže, drugič pa jo ima. Prekršek je prekršek, je prekršek. V Mariboru, v Ljubljani, v petek ali nedeljo, ob 09:00 ali pa ob 03:00.

Torej kratek povzetek: menjava pasov po poti rumenega ni prepovedana "kar tako" ali pa zato, ker je ta zahteva v konstrukcijski knjižici. Prepovedana je s tem, da se pravilno uredi prometno signalizacijo. Ta je tista, ki poskrbi za obvezne smeri in s tem tudi prepoveduje prehod, ki bi sicer bil čisto lepo in elegantno izvedljiv.

Zgodovina sprememb…

bluefish ::

V Tomačevskem rondoju je že tako ena velika zmeda, ob temle zna biti še večja, ker se folk že sedaj ob preprostih označbah ne zna pravočasno razvrstiti,...

sidd ::

Ali ne najdem novejšega, ali pa spiralna krožišča preprosto niso v zakonu:
http://www.uradni-list.si/1/content?id=...
Krožno križišče

48. člen

(1) Na krožnem križišču mora biti promet s prometno signalizacijo urejen tako, da ima voznik na vozišču krožnega križišča prednost pred voznikom, ki se vključuje na to vozišče.

(2) Voznik, ki zapelje na krožno križišče, katerega vozišče ima dva ali več prometnih pasov, se razvrsti na notranji prometni pas in na ta način omogoči vključitev v promet na križišču tudi drugim voznikom, razen če zapušča križišče na najbližjem izvozu ali mu prometna ureditev ali prometna situacija tega ne dovoljuje.

(3) Pri vključevanju na krožno križišče po smernem vozišču, ki ima dva prometna pasova, se vozilo na desnem prometnem pasu razvrsti na zunanji prometni pas, vozilo na levem prometnem pasu pa na notranji prometni pas, vozišča krožnega križišča.

(4) Preden zapusti križišče iz prejšnjega odstavka, se mora voznik razvrstiti na zunanji prometni pas, razen na izvozu, na katerem je s predpisano prometno signalizacijo dovoljeno zavijanje desno tudi z notranjega prometnega pasu.

(5) Na izvozu s krožnega križišča, na katerem je dovoljeno zavijanje desno tudi z notranjega prometnega pasu, mora biti zunanji prometni pas namenjen izključno zavijanju desno.

(6) Z globo 80 eurov se kaznuje za prekršek voznik, ki ravna v nasprotju z drugim, tretjim ali četrtim odstavkom tega člena.

(7) Z globo najmanj 4.000 eurov se kaznuje za prekršek pravna oseba ali samostojni podjetnik posameznik, ki ravna v nasprotju s prvim ali petim odstavkom tega člena, odgovorna oseba pa z globo najmanj 400 eurov.

Torej golazen pri koritu spet ni ali posodobila strani, ali pa ne opravlja svojega dela. So vsaj izdali uradno publikacijo kjer so pojasnili pravila, čeprav kot kaže le ta niso uzakonjena, oz so posredno (puščice)? How tipical.

Bi bil zelo vesel če bi se zgledovali malo po francozih ali nemara angležih, kaj se tiče pravil v rondojih. francozi dosti bolj pametno uporabljajo smernike, angleži pa če se ne motim imajo notranji pas v navadnih rodnojih za prednostnega.
Tako bi bil strah slovencev odveč ostati "za vekomaj" na notranjem pasu, čeprav je prehitevanje po zunanjem v rondojih prepovedano, kar po svoje nekako reši problem. Ampak kot kaže bo še potrebnega nekaj časa da se ljudje navadijo.
Glede teže prekrška pa sem misli samo na posledice. V Tomačevem zna biti dokaj grdo, saj so hitrosti večje, večja je frekventnost prometa. Zna biti dokaj grdo.

Sem se že prej opravičil za grd izbruh, tako da mislim da se ni potrebno še enkrat :)
no idea for signature
signed
I

BlueRunner ::

V Tomačevskem rondoju je že tako ena velika zmeda, ob temle zna biti še večja, ker se folk že sedaj ob preprostih označbah ne zna pravočasno razvrstiti


Če bodo dali visoke robnike bo verjetno takoj v startu bolje, ker je izvorna težava v tem, da želi večina voznikov napako na silo popraviti. Torej prekršek tipa vzvratno po avtocesti in podobno. Edino hitrosti so dovolj nizke, da trpi predvsem kovina in ne toliko meso.

Kolikor sem sam na tem rondoju videl zvitega pleha, se je ta največkrat dogajal na skrajno desnem pasu iz smeri Brnčičeva v Bežigrad. Tam je veliko voznikov prepozno ugotovilo, da imajo (turbo) obvezno smer desno ven, potem pa so problem reševali tako, da so silili preko polne črte na levi pas in s tem zapirali pot tistim, ki so šli ravno, ali pa celo zavijali desno ven.

So vsaj izdali uradno publikacijo kjer so pojasnili pravila, čeprav kot kaže le ta niso uzakonjena, oz so posredno (puščice)?

Mah dobro. Splošno pravilo je nekaj, kar je predvidel konstruktor in znake temu pravilno zarisal. Ne vem pa, če si ga je modro kar takšnega zapomniti. Kadar obstaja dvom vedno velja prometna signalizacija in ne poenostavljena "pravila za preživetje" in signalizacija že obstaja.

Potrebno se bo navaditi, da imajo tudi krožišča narisane talne oznake, ki so nečemu namenjene. Ker pač ne moreš nabiti štangic med pasove, da bi gor obesil znake za obvezno smer.

Sem se že prej opravičil za grd izbruh, tako da mislim da se ni potrebno še enkrat

Oprosti ti za mojega. Prehitro sem sklepal in naredil prekršek. Je pa to dobra lekcija: v krožišču se mi ta napaka več ne bo mogla kar tako zgoditi... kvečjemu če bom kdaj to sam zavestno storil.

gokky ::

sidd je izjavil:

Še bolj uradno:
Kljoc ;)
.


Na te brošure ne dam nič več po tistem, ko sem ugotovil, da DRSC sam ni sposoben spoštovati predpisov.

V primeru iz tvoje brošure, je na sliki 2 vsaj ena napačno postavljena tabla tipa VI-3.1 (biti bi morala tabla VI-3), kar jasno kaže, da drugi odstavek drugega člena ZVCP za nekatere ne velja in so to pripravljeni celo dokumentirati ;-). Drugih niti ne pogledam, ker so te tako pogoste, da skoraj na vsakem delovišču najdeš vsaj eno napako. >:D

Kot pa je BlueRunner sam ugotovil: v danem primeru, ki ga je dal, prepoveduje kroženje talna označba.

Edit: typo

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: gokky ()

energetik ::

Škoda glede kroženja, to se mi zdi taka fina zadeva pri krožiščih, še posebej, če prvič nekam prideš in ne veš točno na katerem izvozu bi šel ven. Pa 1x ali 2x obkrožiš, si ogledaš in potem zaviješ na pravi izvoz.

mihaf ::

sidd je izjavil:



Govoril sem o temle, glej rumeno barvo. Tako se ne sme voziti, saj potem lahko krožiš tudi v t.i. turbo rondoju, kar pa bi naj le ta preprečeval.
 Turbo krožišče

Turbo krožišče



Call me stupid, bolj ko gledam to sliko, manj razumem. Zakaj je vožnja po "rumenem" v prekršku?

gokky ::

Ne vidi se talne označbe (verjetno V-18) pod rumeno črto.

Aja. Pa govora je bilo o kroženju.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: gokky ()

BlueRunner ::

Sorry. Gor sem se zmotil. Ne V-18 (ta bi prepovedovala tudi izhod v desno po rdeči puščici) ampak V-20.1.

Če pogledaš zelo od blizu, potem vidiš košček konice puščice, ki kaže "dovoljeno desno".

Poanta je samo v temu, da bi lahko še enkrat zavil na levi pas (najbolj notranji), če ne bi bilo obvezne smeri namalane na tla. S tem pa, ko je puščica namalana, dejansko kršiš "obvezno smer", če zaviješ levo. V-20.1 pa dovoli naprej ali desno.

Evo slikice, kjer je lepše videti puščice.



Edina smotana stvar, ki jo vidim v tem sistemu kroženja je to, da se več ne moreš vrniti v smer iz katere si prišel. Kar je včasih precej uporabna stvar, ki prepreči še bolj bizarne napake.

Zgodovina sprememb…

ahac ::

S tem pa, ko je puščica namalana, dejansko kršiš "obvezno smer", če zaviješ levo.

Saj ne spreminjaš smeri, ampak samo menjaš pas. 8-O
Sicer mi je logično, da naj tam ne bi zavijal... ampak ne vem, če oznake kažejo na to.
Slo-Tech Discord - https://discord.gg/ppCtzMW

sidd ::

Ena večjih slabosti turbo krožišč, da se ne moreš izbrati izhoda v smeri vhoda. Imajo pač to prednost, da zmanjšujejo število konfliktnih točk in so tako posledično bolj varna. Načeloma, saj dostikrat opažam kar vožnjo čez robnike, polne črte, ..... Povprečen voznik pač vozi po domače kot kaže, pa takšne kampanje kot so bile glede pravil tehle turbotov.

ahac, kot kaže zakonsko ni prepovedano menjavanje (vsaj jaz nisem našel nič kaj bi prepovedovalo), je pa prepovedano s strani CPP. Vendar je ta omejitev v bistvu glavna lastnost t.i. turbo krožišč. Država, kot kaže, ne zmore slediti zadevam, saj je tole pri nas komaj nekaj let. Velja pa (ne samo pri nas, saj nismo tega izumili) dejstvo, da se z tem dviguje pretočnost in varnost krožišča.

Če kdo želi vedeti več o krožiščih:
Diplomsko delo - ureditev krožišč
no idea for signature
signed
I

imagodei ::

sidd> "Hitro nazaj nest izpitno knjižico! V navadnih krožiščih ja, v posebnih, turbo, tomačevskih, ne menjuješ pasov"

Kot prvo moram rečt, da na posnetku (youtube linku iz prvega posta) sploh nisem opazil, da gre za kako spiralni izvedbo krožišča, še manj pa, da so pasovi fizično ločeni. Jebat ga, sploh nisem vedel, da obstajajo tovrstna križišča. Tole bo tudi prvo in edino spiralno krožišče v Sloveniji, tako da lahko pričakujemo množico problemov pri menjavi pasov. K sreči se človek takole na S-T forumu lahko tudi malo izobrazi, kaj pa vseh 99% ostalih voznikov, ki bodo prvič srečali tako križišče? Za LJ in okolico bo to kmalu postalo nekaj povsem običajnega, tisti, ki pa se po tistem delu vozimo morda nekajkrat letno, bomo pa imeli večje probleme. Kaj pa tisti, ki se v avto vsedejo nekajkrat letno in bodo na tisto križišče prišli enkrat na deset let? Ideja o obveznem obnavljanju CPP in testni vožnji vsakih 10 let se mi zdi izjemno primerna. Promet se spreminja. Vidim, da so starejši ljudje povsem mrzli, že ko vozijo skozi navadna krožišča. Na uvozu v krožišče se ustavijo, čeprav avtomobil na predhodnem (levem) uvozu sploh še ni zapeljal v krožišče. Da o vožnji po notranjem pasu, če ne zpuščaš krožišča na prvem izvozu (skorajda neobstoječe ravnanje SLO voznikov) ali izbiri ustreznega smernika sploh ne govorim.

Kot drugo pa takole... Planirano je, da bo tole spiralno krožišče urejeno s semaforji in po multiplem ogledu youtube posnetka v prvem sporočilu res ne vidim razloga, zakaj ne bi smel (kulturno) zamenjati pasu vožnje na črtkanem delu? Talne puščice sicer res nakazujejo obvezno smer vožnje, če so znotraj prometnega pasu, obrobljenega z neprekinjeno črto. Vendar pa takoj po semaforju prideš na del cestišča, kjer je prekinjena črta. Namen je sicer res vodilna črta za prometni pas, ampak po definiciji tisti, ki zapeljejo v krožišče lahko sekajo enega ali več prometnih pasov, po katerem vozijo tisti, ki so že v krožišču. Če bo končna izvedba krožišča res taka, potem tudi morebitni robniki na tistem delu NE ONEMOGOČAJO menjave pasov (kar pa ne velja recimo za slike z rdečimi označbami smeri vožnje, ki jih objavljte - tam so robniki postavljeni tako, da je varna menjava pasov precej onemogočena.)

Kakor koli: če opaziš, da si zajebal in bi napako rad popravil, je tisti del cestišča na moč primeren temu. V prometu včasih manjka predvsem kulture, pa nekateri vozniki, čeprav niso prav nič oškodovani, radi zajebavajo tiste, ki so storili napako. Hudiča, če vidiš nekoga, ki bi rad zamenjal vozni pas, ga pa spustiš, ane - če te pri tem ne izrine iz ceste in morda (kolikor se da pravilno) opozori na to, da bi menjal.
- Hoc est qui sumus -

imagodei ::

BlueRunner> "Se pa ne strinjam, da isti prekršek enkrat nima teže, drugič pa jo ima. Prekršek je prekršek, je prekršek. V Mariboru, v Ljubljani, v petek ali nedeljo, ob 09:00 ali pa ob 03:00."

Se ne morem popolnoma strinjat. Velika razlika je, če mimo šole pripelješ 60 km/h ob 12h, ko nižji razredi zaključujejo pouk in je na cesti mnogo otrok, ali pa če po istem delu ceste pripelješ 60km/h ob polnoči, ko ni na cesti nikogar, kamoli otrok. Prav tako je velika razlika, ali nekdo pelje skozi naselje 70km/h, ali pa na 70 pritisne 50m pred tablo za konec naselja, ob predpostavki, da je cesta široka, pregledna, brez priključkov in nikjer žive duše.


sidd> "Ali ne najdem novejšega, ali pa spiralna krožišča preprosto niso v zakonu"

Niso v zakonu. Tudi to je dokaz, da je potrebno na izobraževanju in obveščanju javnosti ŠE PRED predajo turbo krožišča v promet še precej narediti. Drugače se enostavno ne moreš pritoževat nad nesposobnimi vozniki.

In po drugi strani seveda: nek predpis, ki ga izda Direkcije za ceste RS, ni nikakor NAD zakonodajo. Torej je to reč nujno treba urediti tudi zakonsko.
- Hoc est qui sumus -

BlueRunner ::

Se ne morem popolnoma strinjat. Velika razlika je...


Mah dobro... gremo iskati tisoč in eno izjemo. V osnovi pa verjamem, da je spoštovanje CPP znak tega, da sprejemaš omejitve tudi takrat, kadar to morda ni nujno potrebno, v interesu tega, da lahko pride do tega, da boš samo enkrat samo eno malenkost spregledal in povzročil nepopravljivo škodo.

Zato menim, da je smotrno, da se pravila praviloma spoštujejo, izjeme pa so kvečjemu v interesu najpomembnejšega pravila vseh pravil vožnje: "ne ogrožaj sebe ali drugih".

Niso v zakonu. Tudi to je dokaz, da je potrebno na izobraževanju in obveščanju javnosti ŠE PRED predajo turbo krožišča v promet še precej narediti.

Tudi, če niso v zakonu, to še ni sporno, če jih zakon (v povezavi z drugimi predpisi) korektno ureja. Tako kot gledam, pa se vedno bolj strinjam z dvema izhodiščema, ki ju tukaj ponavlja že nekaj ljudi:
- Vedno je potrebno najprej izobraževati, potem šele graditi.
- Ker se spremembe pravil skozi leta nabirajo, bi bilo dobro predpisati osveževalne ure vožnje z inštruktorjem vsakih X let.

dzinks63 ::

Gre se zares.

Promet po krožišču še vedno poteka po starem sistemu, saj so popolno zaporo za ves promet in dokončno rekonstrukcijo prestavili na prihajajoči konec tedna.


Dars je popolno zaporo krožišča na severni ljubljanski obvoznici prestavil na prihajajoči vikend, ko bodo cestišče asfaltirali in narisali nove talne označbe.

Krožišče Tomačevo zaprto od 2. do 5. julija

Krožišče bodo za ves promet zaprli v petek ob 19. uri in ga odprli v ponedeljek ob 5. uri zjutraj, ko bo promet stekel po novem režimu.








V prenovljenem krožišču po novem ne bo več mogoče menjati voznih pasov, zato bo zelo pomembno, da bodo voznice in vozniki pravočasno izbrali želeni vozni pas.

Samuel ::

Če človek ni sposoben brat tabel, ki ti nazorno kažejo kam boš šel, če se boš uvrstil na določen vozni pas, potem tud za na cesto ni.

ahac ::

Čeprav men še vedno ni jasno zakaj pri nas mislijo, da je lažje navigirat po imenih lokalnih vasi, kot pa po oznakah cest...
Slo-Tech Discord - https://discord.gg/ppCtzMW

msjr ::

Zanimiv strokovni članek o turbo krožiščih je na www.drc.si (je za potrpet - malo dlje se downloada/odpira)

Highlag ::

Nič bat o velikih hitrostih skozi krožišče. Bo prevelika gužva. :P
Glede na napisano pa bo kaos še večji kot je bil, ko so tole krožišče odprli prvič. Takrat je bilo eno izmed prvih v Ljubljani. Zaradi dodatnih robnikov, ki jih postavljajo bo pa še veselo. Galopiranje avtomobilov preko njih pa bo sigurno povzročilo kakšno nesrečo, ki jo do sedaj ni bilo. Mogoče pa bo to le ustavilo kakšnega idiota, ki prehiteva v škarje. Ali pa bodo enostavno kupili terence, pa gas...
Never trust a computer you can't throw out a window

Looooooka ::

Hmm...jst upam da bojo vec kroznih na gorenjskem postavili...ker je prav groza gledat ko pridejo v lj in se ustavijo na vsakem kroznem namesto, da bi se lepo vkljucili v promet(tisti trije pasovi so tam z razlogom)...potem pa gledas nase ljubljancane kako trobijo(najbolj zivcni vozniki v Sloveniji zgleda).

darkolord ::

Na taka krožišča (turbo in podobna) se zelo hitro navadiš, tako da ni neke skrbi, da bi bil cel kaos. Vedno imaš sicer par ekstra idiotov, ampak še vedno precej manj kot takih, ki se vedno peljejo po zunanjem pasu na običajnem krožišču.

V KP imamo na primer sedaj praktično samo še krožišča in promet je precej bolj tekoč - ne vem če sem v zadnjem času čakal kaj več kot recimo pol minute, na starih križiščih na istih mestih pa včasih tudi kakšnih 10 minut...

BigWhale ::

ahac je izjavil:

Čeprav men še vedno ni jasno zakaj pri nas mislijo, da je lažje navigirat po imenih lokalnih vasi, kot pa po oznakah cest...


Naceloma si je lazje zapomnit ime mesta, ce ti nekdo pove kam moras iti. Vendar. Vendar, je lazje najti stevilko ceste, ce navigiras po zemljevidu in/ali GPSu.

Ko postekas sistem v ameriki, je tam navigacija precej easy.

sidd ::

imagodei je izjavil:

sidd> "Hitro nazaj nest izpitno knjižico! V navadnih krožiščih ja, v posebnih, turbo, tomačevskih, ne menjuješ pasov"

Kot prvo moram rečt, da na posnetku (youtube linku iz prvega posta) sploh nisem opazil, da gre za kako spiralni izvedbo krožišča, še manj pa, da so pasovi fizično ločeni. Jebat ga, sploh nisem vedel, da obstajajo tovrstna križišča. Tole bo tudi prvo in edino spiralno krožišče v Sloveniji, tako da lahko pričakujemo množico problemov pri menjavi pasov. K sreči se človek takole na S-T forumu lahko tudi malo izobrazi, kaj pa vseh 99% ostalih voznikov, ki bodo prvič srečali tako križišče? Za LJ in okolico bo to kmalu postalo nekaj povsem običajnega, tisti, ki pa se po tistem delu vozimo morda nekajkrat letno, bomo pa imeli večje probleme. Kaj pa tisti, ki se v avto vsedejo nekajkrat letno in bodo na tisto križišče prišli enkrat na deset let? Ideja o obveznem obnavljanju CPP in testni vožnji vsakih 10 let se mi zdi izjemno primerna. Promet se spreminja. Vidim, da so starejši ljudje povsem mrzli, že ko vozijo skozi navadna krožišča. Na uvozu v krožišče se ustavijo, čeprav avtomobil na predhodnem (levem) uvozu sploh še ni zapeljal v krožišče. Da o vožnji po notranjem pasu, če ne zpuščaš krožišča na prvem izvozu (skorajda neobstoječe ravnanje SLO voznikov) ali izbiri ustreznega smernika sploh ne govorim.

Kot drugo pa takole... Planirano je, da bo tole spiralno krožišče urejeno s semaforji in po multiplem ogledu youtube posnetka v prvem sporočilu res ne vidim razloga, zakaj ne bi smel (kulturno) zamenjati pasu vožnje na črtkanem delu? Talne puščice sicer res nakazujejo obvezno smer vožnje, če so znotraj prometnega pasu, obrobljenega z neprekinjeno črto. Vendar pa takoj po semaforju prideš na del cestišča, kjer je prekinjena črta. Namen je sicer res vodilna črta za prometni pas, ampak po definiciji tisti, ki zapeljejo v krožišče lahko sekajo enega ali več prometnih pasov, po katerem vozijo tisti, ki so že v krožišču. Če bo končna izvedba krožišča res taka, potem tudi morebitni robniki na tistem delu NE ONEMOGOČAJO menjave pasov (kar pa ne velja recimo za slike z rdečimi označbami smeri vožnje, ki jih objavljte - tam so robniki postavljeni tako, da je varna menjava pasov precej onemogočena.)

Kakor koli: če opaziš, da si zajebal in bi napako rad popravil, je tisti del cestišča na moč primeren temu. V prometu včasih manjka predvsem kulture, pa nekateri vozniki, čeprav niso prav nič oškodovani, radi zajebavajo tiste, ki so storili napako. Hudiča, če vidiš nekoga, ki bi rad zamenjal vozni pas, ga pa spustiš, ane - če te pri tem ne izrine iz ceste in morda (kolikor se da pravilno) opozori na to, da bi menjal.


V bistvu so vsa turbo krožišča spiralna krožišča, saj je po njih načeloma onemogočeno "neskončno" kroženje. In tako je tudi s tem v Tomačevem (sej nevem če se piše z veliko tole?). Da pa bo kdo dovolj pogumen za menjavo pasov pa dvomim, sicer se bo dogajalo enako kot se že sedaj - veliko zvite pločevine. Če pogledate simulacije še enkrat, se lepo vidi da se na vseh 4-ih vstopnih pasovih naenkrat prižge zelena luč. Kdo bo šel tule menjavati pasove je kratkomalo primakjen. Nesreča zagotovljena :| Pa črtkane črte gor ali dol, pravtako robniki...

Sicer pa je na strani od "krivcev" za tale monstrum simulacija (sem že podal link prejle). In tam se lepo vidi da bodo nastajali kar lepi zastoji, večji kot so sedaj, saj so že uradno priznali da bo pretočnost na splošno manjša kot je že sedaj. Bomo vidli, kako bo v resnici....
no idea for signature
signed
I

TESKAn ::

No, semaforji že nekaj časa obratujejo. Mnenja, izkušnje? Meni je tako semaforizirano boljše, tudi čas čakanja na zeleno luč je kratek. Se pa skoraj zmeraj najdejo mojstri, ki ne znajo brat table in se narobe postavijo na uvozu ali pa veselo vozijo čez polno črto v krožišču.
Uf! Uf! Je rekel Vinetou in se skril za skalo,
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.

msjr ::

Mnenje: odlično. Iz vseh smeri ok, komaj čakam da odprejo Titovo. Edino pri nizkem soncu se preveč vidijo stare oznake, po moje bi bilo dobro če bi vse skupaj preplastili. Sem pa videl idiota, ki je pisal sms in peljal direkt čez rdečo. Je zdaj na začetku treba pazit na take in podobne modele.

SodVina ::

Ja jaz čakam ob šestih zjutraj na semaforju. Do sedaj sem vedno prišel čez brez ustavljanja. Sedaj pa 10 avtomovbilov na semaforju, križišče pa prazno. Tako da mi je bila prejšnja postavitev bolj všeč, ko je bilo te še krožišče in ne križišče. Sem pa slišal od kolega, ki ej slišal od kolega, ki je...., da namerajavo semaforje ugasniti po poskusnem obdobju oz. jih imeti prižgane le v konicah. Ali kdo ve kaj več o tem?

lp,
SodVina

kalko ::

Upam, da ne. Sicer bo redno na sporedu pleh muzika. Ali naj semaforji delujejo vedno, ali pa nikoli.

lopov ::

Lubi jezus ... pomoje se bom izogibal tomačevega, ker s svojim 15 let starim znanjem očitno nisem kvalificiran za vožnjo po njem. Turbo križišča? Puščica V-18? V-20.1??? WTF?!?!?!?

Zadeve naj bi bile preproste, sam tole presega znanje povprečnega voznika + izobraževalni filmčki na netu? Naj rajš v cajtngih objavijo ...

imagodei ::

Jah, lopov... Mal zares mal za hec :)

Po vseh ZF filmih iz 50, 60, 70 let je bil plan, da bomo leta 2000 vozili okoli z "letečimi avtomobili". Zdej, za pilotirat eno kišto tudi rabiš malo več znanja, kot za avto zakurblat, ane... Mogoče danes res še ne vozimo po luftu, ampak mislim, da slej ko prej bomo. Treba je rešit problem energije, pa bo proizvodnja in vzdrževanje postalo smešno poceni. Potem tudi leteči samohodi niso več daleč.

Anyway, hočem povedat, da se je treba in se bo treba non stop izobraževat. Za večino ljudi danes to postaja nekaj vsakdanjega - če ne drugega, gledajo poljudne oddaje na Discoveryju. Sploh za slovenske razmere bo pa treba očitno zaradi povečevanja prometne varnosti uvesti neke obnovitvene tečaje CPP in vožnje na vsakih 10 let.
- Hoc est qui sumus -

sidd ::

lopov, sam ne menjavat pasov v "posebnih" krožiščih pa bo, nič znanosti :)
Glede ugašanja semaforjev pa je bila ideja da bi obratovali samo med konicami. Če bo temu res tako, pa boste najprej opazili ljubljančani :)
no idea for signature
signed
I

JohanP ::

Še moj vtis s krožnim križiščem Tomačevo: Presenetljivo pretočno! Všeč mi je tabla 70 iz črnuške smeri :D
Pa da ne bo ostalo samo pri hvali - zadeva načelno funkcionira, če se pravilno razporediš = znaš križišče na pamet. V večini voženj se je našel vsaj eden, ki je v krožišču menjal pasove. Pa dva sta šla čez rdečo - na srečo brez posledic, ker so zadevo reševali ostali udeleženci. Eden je šel čez polno po izvozu za Žale, ipd.
Pomojem so semaforji postavljeni previsoko - vsaj glede na radij krožišča.
Ima kdo kak podatek o nesreči?

ahac ::

Semaforji pri nas so itak postavljeni butasto (skoraj nad prvim avtom). Ne vem zakaj moraš gledat gor in si vrat lomit, če bi bil pa lahko semafor na drugi strani ali na sredini križišč pa bi ga lažje videl.
Ampak to je stvar za drugo temo...
Slo-Tech Discord - https://discord.gg/ppCtzMW

Avenger ::

Meni se zdi, da ne more tak krožni promet s semaforji nobenemu predstavljat problema, vic je le v tem, da moraš PO IMENU KRAJA vedet kam hočeš it, potem se zelo enostavno postaviš pred pravo tablo in te samo vodi.

Če ti nekdo reče, da greš iz smeri Črnuč in greš nato na tretji izvoz, ne pove pa kateri, se zlahka zaplete. Ali pa če si star voznik, poznal ta rondo od prej in veš kam moraš it, nisi pa čisto ziher kam se moraš postavit, ker recimo v center ni samo ena pot. Ali pa nekje na sredini ugotoviš da si se zmotil. To je po mojem tisti procent 'idiotov', ki ne znajo vozit.
It is better to be hated for what you are than to be loved for something you are not.

Ziga Dolhar ::

Če ti nekdo reče, da greš na tretji izvoz, se postaviš na tretji pas iz desne :-)

(Vsaj zdi se mi. Še nisem šel po "novem" Tomačevem.)

Sicer pa, mislim da je trenutno največja težava konkretnega kro[o/i]žišča v tem, da folk preprosto ne pričakuje semaforja tam, ker so križišča "navajeni". Spremenjena signalizacija praviloma vedno povzroča določene težave tistim, ki določen odsek redno uporabljajo in so ga navajeni.
https://dolhar.si/

kalko ::

Če ti nekdo reče, da greš na tretji izvoz, se postaviš na tretji pas iz desne :-)


Ne drži, vsaj če prideš iz smeri Zadobrove in hočeš na izvoz Žale (tretji izvoz). V tem primeru se moraš postaviti na skrajno levi pas (torej četrti z desne). Ostalih še nisem preizkusil.
1
2
3


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Vožnja v krožišču - razlike (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Na cesti
1024867 (2609) MrStein
»

Krožišče z dvema izhodoma

Oddelek: Na cesti
305203 (3702) bsslo
»

Krožišča (strani: 1 2 3 4 5 )

Oddelek: Na cesti
21627457 (21351) GrimReaper
»

Pravilna vožnja v krožiščih (strani: 1 2 )

Oddelek: Loža
569230 (8024) darkolord

Več podobnih tem