Forum » Loža » Zakaj muhe v avtu ne prilepi na zadnjo sipo ?
Zakaj muhe v avtu ne prilepi na zadnjo sipo ?
;-) ::
Zakaj muhe ne porine k zadnji šipi ko štartamo oz. zakaj muha nerabi letet naprej da miruje v avtu ?
Torej če bi avto peljal 30km\h bi morala muha ob avtu leteti 30km\h da bi bila vzporedno. Torej mora muha v avtu letet skozi z 30km\h naprej da vzdržuje let na neki točki in torej mora leteti več kot 30km\h (npr. 10km\h več - torej 40km\h) če hoče priti iz zadnje šipe na prednjo ?ali pa leti samo z 10km\h ?
Torej če bi avto peljal 30km\h bi morala muha ob avtu leteti 30km\h da bi bila vzporedno. Torej mora muha v avtu letet skozi z 30km\h naprej da vzdržuje let na neki točki in torej mora leteti več kot 30km\h (npr. 10km\h več - torej 40km\h) če hoče priti iz zadnje šipe na prednjo ?ali pa leti samo z 10km\h ?
Tilen ::
Sem se spomnil na tisto šalo, ko se v padajočem dvigalu 5cm nad tlemi odrineš in ne čutiš posledic.
;-), a pol praviš, da če se nekdo iz zadnjega sedeža želi skobacati na sprednjega, potrebuje enako ali vsaj večjo hitrost od avtomobila? Recimo mala muca, če skoči iz zadnjega na sovoznikovega, rabi v zraku cca 130 km/h, če se za to akrobacijo odloči na avtocesti? Se ti ne zdi to vsaj malo čudno?
;-), a pol praviš, da če se nekdo iz zadnjega sedeža želi skobacati na sprednjega, potrebuje enako ali vsaj večjo hitrost od avtomobila? Recimo mala muca, če skoči iz zadnjega na sovoznikovega, rabi v zraku cca 130 km/h, če se za to akrobacijo odloči na avtocesti? Se ti ne zdi to vsaj malo čudno?
413120536c6f76656e696a612c20642e642e
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Tilen ()
;-) ::
guest #44 ::
Sej muha mal zakasni za štartom avtomobila. Dokler ne začne premik zraka v kabini nanjo delovat. Enkrat ko se nehajo pospeški pa kabina miruje.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: guest #44 ()
Mcsin ::
On se čudi zakaj bolhe na psu tečejo hitreje od psa, če se premikajo od repa proti nosu.
Ne, to ni čudno ker se držijo pesa, me pa čudi če zadeva poteka po zraku, potem je neodvisna od avta
Po tej logiki bi se potem vspredi mogo zadušit med vožnjo, ker bi ves luft stisnal ob zadnji del avtomobila ;P :D
St235 ::
To je kot tista fora s svetlobno hitrostjo. Ker jo zaradi neskončne mase ne moreš nikoli doseč, narediš plovilo, ki se svetlobni hitrosti približa na neskončno majhhno razdaljo. pol se pa iz zadnjega na prednji zic presedeš.
SlimDeluxe ::
Gre se za to, da ima avto že X kinetično energijo in vsi objekti na/v njem prav tako. Relativno gledano, ker je avto zaprt, ima tudi zrak enako kinetično energijo in je muhi čisto enako, kot če bi bila zunaj = rabi čisto enak odriv za se premakniti 1 meter v katerikoli smeri, ne glede na to, v katero smer voziš.
Desktop: R5 3600X | MSI MPG B550 | RX580 8GB | 32GB DDR4 | be quiet! 650W
Laptop: Lenovo ThinkPad T15 G2 | i7-1165G7 | 32GB DDR4 | 15" FullHD IPS
Laptop: Lenovo ThinkPad T15 G2 | i7-1165G7 | 32GB DDR4 | 15" FullHD IPS
imagodei ::
Funny, ampak noben ne zna povedat zakaj je tako.
A noben mogoče ne ve tega? Samo veste, da tako pač je ker to vidite, zakaj pa je tako pa nimate pojma.
Ti mogoče tudi ne veš?
Stvar je enaka, kot s hojo po premikajočem se vlaku. Ko se sprevodnik sprehaja od zadnjega konca vlaka proti sprednjemu, mu tudi ni treba teči s 102 km/h (ker pač vlak vozi 100 km/h).
Prav vse v premikajočem se vozilu, vključno z zračno gmoto, se premika s tako hitrostjo, kot vozilo. Seveda na stvari, ki niso fiksno pritrjene, deluje sprememba hitrosti z neko zakasnitvijo. Če vlak iznenada silovito zavre, bo sprevodnika, ki je hip pred tem mirno stal in pisal karto, z razliko hitrosti odneslo proti prednjemu koncu vlaka.
Enako je s potniki, zračno gmoto in muho v avtomobilu. Ko avto spelje, boš premik občutil tako, da te bo zalimalo na naslonjalo sedeža. Tvoje telo pač želi vztrajati v mirovanju. Enako bi tudi muha, ki se je iz zadnje šipe namenila proti prvi šipi v trenutku, ko bi avto speljeval, v zraku morala vložiti dodaten napor. Vendar samo tisto kratko obdobje zakasnitve, dokler se zrak v avtu ne bi začel premikati z isto hitrostjo, kot avto.
- Hoc est qui sumus -
Moivre ::
1. Newtonov zakon: na telo, ki miruje ali se giblje premo enakomerno ne deluje nobena sila razen sile teže.
Aston_11 ::
Kakšen zakon je to, da na telo ne deluje nobena sila? Takega zakona ni. Če govoriš o rezultanti sil imaš, prav, nimaš pa prav glede sile teže, ker potem bi se telo premikalo navzdol.
Rezultanta sil, ki na telo delujejo, je enaka 0, smo se učili v SŠ.
Giblje premo enakomerno brez sile - to bi bilo idealno.
Rezultanta sil, ki na telo delujejo, je enaka 0, smo se učili v SŠ.
Giblje premo enakomerno brez sile - to bi bilo idealno.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Aston_11 ()
St235 ::
RejZoR ::
Zato ker je muha odvisna od atmosfere, ki pa je znotraj avtomobila stacionarna in zato ji ni treba leteti naprej, da se ne bi zaletela v zadnjo šipo. Če bi bil avto brez sprednje in zadnje šipe bi bila stvar seveda drugačna, ker bi bil čez avto močan tok zraka, ki bi muho rinil nazaj. Delno sicer vpliva tud sila gibanja avta ampak ker se slednja prenaša na muho preko zraka je praktično zanemarljiva.
Drugače pa tisto s sprevodnikom na vlaku ne drži čist. Dokler hodi normalno ne vpliva, ker ima z eno nogo vedno stik s tlemi in je dejansko stacionaren, na gibanje vpliva praktično samo njegovo lastno gibanje naprej.
Če bi šel vlak 100km/h in bi sprevodnik pri tej hitrosti sonožno poskočil pa bi se situacija spremenila, ker ne bi bil več del vlaka.
Bi pa bilo najlažje in najbolj točno Mythbuster style sprobat vse to, da bi videl točen končni rezultat.
Drugače pa tisto s sprevodnikom na vlaku ne drži čist. Dokler hodi normalno ne vpliva, ker ima z eno nogo vedno stik s tlemi in je dejansko stacionaren, na gibanje vpliva praktično samo njegovo lastno gibanje naprej.
Če bi šel vlak 100km/h in bi sprevodnik pri tej hitrosti sonožno poskočil pa bi se situacija spremenila, ker ne bi bil več del vlaka.
Bi pa bilo najlažje in najbolj točno Mythbuster style sprobat vse to, da bi videl točen končni rezultat.
Angry Sheep Blog @ www.rejzor.com
Sims ::
Torej vprašanje za naprej. V vlaku si oprtaš "jet pack" :D in se dvigneš 10 cm od tal. Še greš z vlakom naprej?
m0LN4r ::
Če bi sprevodnik skočil v vlaku, ki se pelje konstantno 100km/h bi pristal na enakem mestu. Sej ima sprevodnik isto hitrost kot vlak. Razen če se vlak pelje v ovinku bi pristal malo bolj levo oz. desno.
https://ref.trade.re/38mvdvxm
Trade Republic 38MVDVXM
Trade Republic 38MVDVXM
smile- ::
malce bolj obrazložena razlaga.
1. potrebno je predpostaviti za vlak/avto in ti stojita pri miru.
- če ti stojiš na tleh vlaka in vlak spelje, ti pospešuješ enako kot vlak in ta pospešek čutiš. Ko vlak dobi konstantno hitrost ti lahko lebdiš ali stojiš in se boš premikal skupaj z vlakom.
- če pa ti lebdiš v zraku ko vlak spelje (pustimo kako to dosežeš) se bo pa premikal samo vlak, ti boš pa ostal pri miru - ni nobene stične površine ki bi spremenila tvojo hitrost, trenje zraka (pri nizkih hitrostih) je pa zanemarljivo.
tako da muha ki lebdi v avtu in ti spelješ se zaleti v zadnjo šipo (če sama ne spremeni smeri...)
1. potrebno je predpostaviti za vlak/avto in ti stojita pri miru.
- če ti stojiš na tleh vlaka in vlak spelje, ti pospešuješ enako kot vlak in ta pospešek čutiš. Ko vlak dobi konstantno hitrost ti lahko lebdiš ali stojiš in se boš premikal skupaj z vlakom.
- če pa ti lebdiš v zraku ko vlak spelje (pustimo kako to dosežeš) se bo pa premikal samo vlak, ti boš pa ostal pri miru - ni nobene stične površine ki bi spremenila tvojo hitrost, trenje zraka (pri nizkih hitrostih) je pa zanemarljivo.
tako da muha ki lebdi v avtu in ti spelješ se zaleti v zadnjo šipo (če sama ne spremeni smeri...)
Keyser Soze ::
tako da muha ki lebdi v avtu in ti spelješ se zaleti v zadnjo šipo (če sama ne spremeni smeri...)
Ja, če bi bil v avtu popoln vakuum.
Zrak ni kar en baubau, ki ga okrog nič ni znotraj je pa votel, kar dobro občutiš, če na avtocesti odpreš okno in daš ven roko z odprto dlanjo v smeri vožnje, pol jo pa mal sukaš. Precej razlike zna bit, kako je obrnjena.
OM, F, G!
Aston_11 ::
malce bolj obrazložena razlaga.
1. potrebno je predpostaviti za vlak/avto in ti stojita pri miru.
- če ti stojiš na tleh vlaka in vlak spelje, ti pospešuješ enako kot vlak in ta pospešek čutiš. Ko vlak dobi konstantno hitrost ti lahko lebdiš ali stojiš in se boš premikal skupaj z vlakom.
- če pa ti lebdiš v zraku ko vlak spelje (pustimo kako to dosežeš) se bo pa premikal samo vlak, ti boš pa ostal pri miru - ni nobene stične površine ki bi spremenila tvojo hitrost, trenje zraka (pri nizkih hitrostih) je pa zanemarljivo.
tako da muha ki lebdi v avtu in ti spelješ se zaleti v zadnjo šipo (če sama ne spremeni smeri...)
Katera sila pa deluje na muho, da jo pritisne v zadnjo šipo?
BigWhale ::
Saj je ze imagodei razlozil. Med pospesevanjem bi morala muha leteti naprej, ce bi hotela, da je ne butne ob zadnjo sipo. Nekako tako, kot se moras potruditi, da med pospesevanjem zamenjas radijsko postajo (zdej bo en pametnjakovic omenil obvolanske kontrole), je potrebno kar nekaj energije vloziti v to, da se stegnes naprej.
Precej preprost test se lahko naredi s kaksnim lahkim predmetom, ki ga postavis na dashboard. Ob speljevanju bo ta predmet pristal na tleh/sedezih.
Precej preprost test se lahko naredi s kaksnim lahkim predmetom, ki ga postavis na dashboard. Ob speljevanju bo ta predmet pristal na tleh/sedezih.
m0LN4r ::
Po mojem misli silo pospeška. Sam glede na muhino težo, trenje zraka in majhen pospešek jugeca se na muhi glih ne opazi. Če bi pa dal muho v raketo z vakumom pa jo izstrelil bi jo pa prilimal mal bolj.
https://ref.trade.re/38mvdvxm
Trade Republic 38MVDVXM
Trade Republic 38MVDVXM
Keyser Soze ::
Sam glede na muhino težo, trenje zraka in majhen pospešek jugeca se na muhi glih ne opazi. Če bi pa dal muho v raketo z vakumom pa jo izstrelil bi jo pa prilimal mal bolj.
Exactly.
OM, F, G!
BigWhale ::
tako da muha ki lebdi v avtu in ti spelješ se zaleti v zadnjo šipo (če sama ne spremeni smeri...)
Katera sila pa deluje na muho, da jo pritisne v zadnjo šipo?
Takrat na muho ne deluje nobena sila (zanemarimo tistih nekaj sil, ki niso pomembne v tem trenutku), saj zato jo pritisne ob zadnjo sipo. Na avto pa deluje neka sila. Zato tudi avto pospesuje.
Kakšen zakon je to, da na telo ne deluje nobena sila? Takega zakona ni. Če govoriš o rezultanti sil imaš, prav, nimaš pa prav glede sile teže, ker potem bi se telo premikalo navzdol.
Rezultanta sil, ki na telo delujejo, je enaka 0, smo se učili v SŠ.
Giblje premo enakomerno brez sile - to bi bilo idealno.
Pa saj tako je? Ce se odpravis v vesolje bos videl, da je dovolj samo en kratek pospesek, da se telo zacne gibati. In se bo gibalo. V popolnem vakumu in odsotnosti gravitacije bi se telo gibalo neskoncno dolgo. Ne potrebujes nobene sile vec, potem, ko je telo v gibanju.
BigWhale ::
Po mojem misli silo pospeška. Sam glede na muhino težo, trenje zraka in majhen pospešek jugeca se na muhi glih ne opazi. Če bi pa dal muho v raketo z vakumom pa jo izstrelil bi jo pa prilimal mal bolj.
S selotejpom na streho avtomobila prilepi eno nitko z vozlom ali dvema na koncu in si naredi umetno muho. Potem pa naj nekdo spelje z avtom ti pa opazuj kaj se zgodi s tisto nitko. Ostane na mestu? Ne.
Vse kar je drugace pri muhi je to, da dovolj hitro odreagira, ko zacuti, da se zrak okrog nje giblje. Konec koncev je muha ze celo zivljenje in tudi ve kako se leti v vetru. :)
Highlag ::
Jaz bi rekel, da muha prav dobro čuti pospeške, le njeni odzivi so bistveno hitrejši od naših, zato se njeno hitrejše mahanje med kompenziranjem pospeška ne vidi. Verjetno bi se s hitro kamero videlo kaj počne med tem. Ena dobra tema za Mythbusterse & co.
Never trust a computer you can't throw out a window
m0LN4r ::
@BigWhale. Sej nisem rekel, da ostane muha na mestu, ampak pač da ne pride do izraza, kot recimo če bi obesil žogo na vrvico.
Ni vseen, če je muha mrtva al živa :D
s = m*a
Ni vseen, če je muha mrtva al živa :D
s = m*a
https://ref.trade.re/38mvdvxm
Trade Republic 38MVDVXM
Trade Republic 38MVDVXM
Zgodovina sprememb…
- spremenil: m0LN4r ()
Steinkauz ::
Matr enga pametovanja v prvih postih, ne ločite med letenjem in sedenjem? Namreč je ogromna razlika
Če bi ti v vlaku letel, torej nebi imel kontakta s samim vlakom in bi letel na miru bi te še kako zalimalo na zadnji del vlaka.
Torej bi moral dejansko leteti s pospeškom vlaka, da te nebi.
Če imaš kontakt, prejemaš njegov pospešek. Tvoja masa se doda masi vlaka, ki ga mora mašina premagat.
EDIT: Sm najdu še en link, isto vprašanje:
http://www.physicsforums.com/showthread...
The fly will hit the backwindow if your acceleration is high enough.
Če bi ti v vlaku letel, torej nebi imel kontakta s samim vlakom in bi letel na miru bi te še kako zalimalo na zadnji del vlaka.
Torej bi moral dejansko leteti s pospeškom vlaka, da te nebi.
Če imaš kontakt, prejemaš njegov pospešek. Tvoja masa se doda masi vlaka, ki ga mora mašina premagat.
EDIT: Sm najdu še en link, isto vprašanje:
http://www.physicsforums.com/showthread...
The fly will hit the backwindow if your acceleration is high enough.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Steinkauz ()
Tilen ::
Če bi ti v vlaku letel, torej nebi imel kontakta s samim vlakom in bi letel na miru bi te še kako zalimalo na zadnji del vlaka.
Brez pospeška ne bo nič. Če je hitrost konstanta, se v vlaku ne bi zgodilo nič, razen to, da bi letel na istem mestu.
413120536c6f76656e696a612c20642e642e
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Tilen ()
imagodei ::
Matr enga pametovanja v prvih postih, ne ločite med letenjem in sedenjem? Namreč je ogromna razlika
Če bi ti v vlaku letel, torej nebi imel kontakta s samim vlakom in bi letel na miru bi te še kako zalimalo na zadnji del vlaka.
Torej bi moral dejansko leteti s pospeškom vlaka, da te nebi.
Če imaš kontakt, prejemaš njegov pospešek. Tvoja masa se doda masi vlaka, ki ga mora mašina premagat.
EDIT: Sm najdu še en link, isto vprašanje:
http://www.physicsforums.com/showthread...
The fly will hit the backwindow if your acceleration is high enough.
Če bi ti lebdel v vlaku, ko bi le-ta speljal, bi te seveda zalimalo v zadnjo steno vagona, ker si pač nekoliko težji objekt, pa te sila zračnega trenja ne bi zadržala.
Zrak se dejansko premika skupaj z avtomobilom in muha je precej lažja reč, zato nanjo gibanje zraka nekoliko bolj vpliva, kot na lebdečega sprevodnika v vlaku. Zato muhe v nobenem realnem primeru ne bo zabilo v zadnjo šipo avtomobila.
Lahko se pa mal igramo, pa se pogovarjamo o vakuumu in pospeških 10G...
- Hoc est qui sumus -
Dany123 ::
Kaj vse se zgodi če nekdo postavi sila enostavno vprašanje katerega odgovor je vse prej kot enostaven :)
dzinks63 ::
Odgovor na vse to je zelo enostaven, nekateri so pač prešpricali in preplonkali osnove fizike.
_Enterprise_ ::
šernk ::
Če bi ti v vlaku letel, torej nebi imel kontakta s samim vlakom in bi letel na miru bi te še kako zalimalo na zadnji del vlaka.
Torej bi moral dejansko leteti s pospeškom vlaka, da te nebi.
če vlak pospešuje, če pa ne pospešuje pa ne.
ker po tvoji logiki, bi le ta lebdeči sprevodnik ob normalni vožnji vlaka letel nazaj, ob zaviranju bi pa ostal na mestu. vendar ob zaviranju bo letel naprej. če je kaj padlo iz police na vlaku, je še vedno padlo meni na glavo, nikoli tistemu na koncu vagona. pa ko komu kaj vržeš mu vržeš z enako silo naprej ali nazaj.
vlaki pri nas pa le redko držijo konstantno hitrost (slabe železnice, majhni razmaki med postajami, razgiban teren)
In general, high velocity doesn't produce harmful injuries.
But what is dangerous is the high acceleration
or deceleration given at a certain time interval.
But what is dangerous is the high acceleration
or deceleration given at a certain time interval.
koyotee ::
Zato ker je muha odvisna od atmosfere, ki pa je znotraj avtomobila stacionarna in zato ji ni treba leteti naprej, da se ne bi zaletela v zadnjo šipo. Če bi bil avto brez sprednje in zadnje šipe bi bila stvar seveda drugačna, ker bi bil čez avto močan tok zraka, ki bi muho rinil nazaj. Delno sicer vpliva tud sila gibanja avta ampak ker se slednja prenaša na muho preko zraka je praktično zanemarljiva.
Drugače pa tisto s sprevodnikom na vlaku ne drži čist. Dokler hodi normalno ne vpliva, ker ima z eno nogo vedno stik s tlemi in je dejansko stacionaren, na gibanje vpliva praktično samo njegovo lastno gibanje naprej.
Če bi šel vlak 100km/h in bi sprevodnik pri tej hitrosti sonožno poskočil pa bi se situacija spremenila, ker ne bi bil več del vlaka.
Bi pa bilo najlažje in najbolj točno Mythbuster style sprobat vse to, da bi videl točen končni rezultat.
ko boš skočil v vlaku, in boš pristal na drugem mestu, kot si se odrinil, dobiš pa nobelovo nagrado!!! Do takrat pa zadrži svoje teorije zase.
Rear DVD collector!
JTD power!
Coming soon: bigger E-penis & new internet friendzzz!
JTD power!
Coming soon: bigger E-penis & new internet friendzzz!
Zheegec ::
Waw, Zemlja se rotira s 1100Km/h, torej zdajle lavfam 1100Km/h... Take that Usein Bolt!
"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014
šernk ::
kaj nisi vedel, da atleti vedno tečejo hkrati z zemljo, navadnemu smrtniku pa smer obrnejo, da zgleda njihov dosežek precej boljši?
In general, high velocity doesn't produce harmful injuries.
But what is dangerous is the high acceleration
or deceleration given at a certain time interval.
But what is dangerous is the high acceleration
or deceleration given at a certain time interval.
Steinkauz ::
Limit-sky ::
Vsa stvar je samo v pospešku oz. pojemku. Spomni se, če v avtobusu stojiš na miru in avtobus spelje. Par sekund te vleče nazaj in se moraš prijeti, da ne padeš. Če se ne bi imel za kaj prijeti, bi te "prilimalo na zadnjo šipo". Tudi pri zaviranju je efekt podoben.
Torej, če bi skočil v istem trenutku, kot bi avtobus speljal oz. pospešil iz 0 km/h na "nekaj nad 0" si lahko prepričan, da bi pristal nekaj cm bolj nazaj. In obratno pri zaviranju.
Je pa zanimivo, kdaj je efekt ravno obraten. Če pospešuješ, lažje stvari od zraka potegne naprej. Zračni pritisk tudi naredi svoje! Ko pospešuješ se zrak "nakopiči" v zadnjem delu avtomobila in je tako zračni pritisk v prednjem delu avtomobila manjši. Lahko poskusiš z balonom napolnjenim s Helijem. Se obnaša ravno obratno od tebe ali druge težje stvari.
Torej, če bi skočil v istem trenutku, kot bi avtobus speljal oz. pospešil iz 0 km/h na "nekaj nad 0" si lahko prepričan, da bi pristal nekaj cm bolj nazaj. In obratno pri zaviranju.
Je pa zanimivo, kdaj je efekt ravno obraten. Če pospešuješ, lažje stvari od zraka potegne naprej. Zračni pritisk tudi naredi svoje! Ko pospešuješ se zrak "nakopiči" v zadnjem delu avtomobila in je tako zračni pritisk v prednjem delu avtomobila manjši. Lahko poskusiš z balonom napolnjenim s Helijem. Se obnaša ravno obratno od tebe ali druge težje stvari.
Aston_11 ::
Za muho je vprašal - pri pospeševanju. Nato je vprašal, zakaj ne more leteti, ko avto pelje, torej ne pospešuje.
Zadnja šipa vpliva pri pospeševanju na molekule ob šipi, te pa na molekule proti prednji šipi in proti muhi. Na muho deluje torej edino sila zraka, ki jo povzroča zadnja šipa. Količina sile, ki jo povzroča zrak na muho, je vprašanje.
Zadnja šipa vpliva pri pospeševanju na molekule ob šipi, te pa na molekule proti prednji šipi in proti muhi. Na muho deluje torej edino sila zraka, ki jo povzroča zadnja šipa. Količina sile, ki jo povzroča zrak na muho, je vprašanje.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Aston_11 ()
fosil ::
Zakompliciral ste s predpostavko da je muha v zraku.
Zadevo se da tudi poenostavit.
Recimo da muha sedi na sovoznikovem sedežu.
Ob pospešku bo tebe prilepilo na naslonjalo, muha pa bo obsedela na svojem mestu.
Zakaj torej ta razlika?
Zadevo se da tudi poenostavit.
Recimo da muha sedi na sovoznikovem sedežu.
Ob pospešku bo tebe prilepilo na naslonjalo, muha pa bo obsedela na svojem mestu.
Zakaj torej ta razlika?
Tako je!
Sims ::
hehe, še malo pa bomo prišli, zakaj lahko "majhna" mravlja plazi po steni navzgor, velik človek pa ne ...
galu ::
V avtu ni zračnega upora, ko si v kabini pri 100KMh. Valda delujejo nate še sile gibalne količine oz. sile vztrajnosti. In to so tiste, ki premikajo razne objekte po avtu.
Tako to gre.
energetik ::
Odgovor na vprašanje je enostaven, ne zalima je zato, ker jo pospeši naprej zračni upor. Zrak v kabini se giblje praktično hkrati z avtom in muhi se zdi, kot da je kar naenkrat v vetru, ki piha od zadaj. Kar jo seveda pospeši do hitrosti avta. Če bi bil pospešek avta dosti večji, pa bi jo kljub temu zalimalo na zadnjo šipo, ker je zračni upor ne bi dovolj močno pospešil, preden bi jo zadela zadnja šipa.
Amapak res bi morali nekateri še enkrat v OŠ poslušat osnove fizike. Ja, take stvari smo se učili že v OŠ, ampak je očitno večina folka spala.
Amapak res bi morali nekateri še enkrat v OŠ poslušat osnove fizike. Ja, take stvari smo se učili že v OŠ, ampak je očitno večina folka spala.
šernk ::
ker ima muha precej boljše reflekse in več moči od človeka? (glede na lastno težo?)
torej se sili pospeševanja hitro prilagodi, tebe pa pač prilima na sedež.
na avtobusu lahko popolnoma komot stojim brez se držat...le vedet moram kdaj bo zaviral in pospeševal, da pravilno prerazporedim težo, če me preseneti...letim.
torej se sili pospeševanja hitro prilagodi, tebe pa pač prilima na sedež.
na avtobusu lahko popolnoma komot stojim brez se držat...le vedet moram kdaj bo zaviral in pospeševal, da pravilno prerazporedim težo, če me preseneti...letim.
In general, high velocity doesn't produce harmful injuries.
But what is dangerous is the high acceleration
or deceleration given at a certain time interval.
But what is dangerous is the high acceleration
or deceleration given at a certain time interval.
energetik ::
Ja, če bo le pojemek dovolj velik in dolg. Tudi brez vakuuma. Pri pospeševanju se muha kljub temu, da jo zrak pospešuje v smeri pospeševanja avta, premakne proti zadnji šipi (če nič ne miga oz. samo lebdi). Če bo pospešek dovolj dolgotrajen bo naposled prišla do šipe. Če bo pa še dovolj velik pospešek, pa se bo nalimala na šipo kljub miganju stran od šipe.
Imam občutek, da bi pri zaviranju v sili (1G na suhi cesti recimo) z 160-0km/h muho zalimalo na prednjo šipo.
Imam občutek, da bi pri zaviranju v sili (1G na suhi cesti recimo) z 160-0km/h muho zalimalo na prednjo šipo.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: energetik ()
energetik ::
Evo, da sem malo ponovil fiziko, sem šel računat za stiroporasto kroglico premera 1cm, ki po masi in velikosti ponazarja veliko muho, ki "lebdi" v kabini avta.
Osnovna enačba, ki jo uporabimo, je za zračni upor deljen z maso kuglice, (predpostavimo da se zrak v kabini premika tako kot avto):
am=K(va-vm)^2; am...pospešek muhe, va...hitrost avta, vm...hitrost muhe v odvisnosti od časa, K...konstanta, ki vsebuje koenficient upora, gostote zraka, stiropora, premer muhe...
vstavimo va=a*t; a..pospešek avta
pospešek muhe je tudi odvod vm po času, kar zapišemo v prvo enačbo in dobimo grdo diferencialno enačbo 2. reda.
Ker je grda, jo rešimo numerično - odvod vm po času zapišemo kot Δvm/Δt in že dobimo obliko, primerno za izračun v excelu. Vzel sem korake po 0,1 sekunde in numerično integriral. Rezultat je zelo zanimiv - po določenem času je pospešek muhe enak pospešku avta, odvisno od pospeška avta. Vendar hitrost muhe nikoli ne doseže hitrosti avta, zato se muha nujno zabije v zadnjo šipo.
Vzel sem primer kabine dolge 2 metra, muha je na začetku na sredini, torej ima 1m do zadnje šipe. Če avto pospešuje s pospeškom 10 sekund do 100 km/h (običajen avto), se muha zabije v zadnjo šipo po 1,2 sekunde.
Takole zgledata hitrosti za avto in muho, obe glede na asfalt:
Osnovna enačba, ki jo uporabimo, je za zračni upor deljen z maso kuglice, (predpostavimo da se zrak v kabini premika tako kot avto):
am=K(va-vm)^2; am...pospešek muhe, va...hitrost avta, vm...hitrost muhe v odvisnosti od časa, K...konstanta, ki vsebuje koenficient upora, gostote zraka, stiropora, premer muhe...
vstavimo va=a*t; a..pospešek avta
pospešek muhe je tudi odvod vm po času, kar zapišemo v prvo enačbo in dobimo grdo diferencialno enačbo 2. reda.
Ker je grda, jo rešimo numerično - odvod vm po času zapišemo kot Δvm/Δt in že dobimo obliko, primerno za izračun v excelu. Vzel sem korake po 0,1 sekunde in numerično integriral. Rezultat je zelo zanimiv - po določenem času je pospešek muhe enak pospešku avta, odvisno od pospeška avta. Vendar hitrost muhe nikoli ne doseže hitrosti avta, zato se muha nujno zabije v zadnjo šipo.
Vzel sem primer kabine dolge 2 metra, muha je na začetku na sredini, torej ima 1m do zadnje šipe. Če avto pospešuje s pospeškom 10 sekund do 100 km/h (običajen avto), se muha zabije v zadnjo šipo po 1,2 sekunde.
Takole zgledata hitrosti za avto in muho, obe glede na asfalt:
Zgodovina sprememb…
- zavarovalo slike: WarpedGone ()
BigWhale ::
Rezultat je zelo zanimiv - po določenem času je pospešek muhe enak pospešku avta, odvisno od pospeška avta. Vendar hitrost muhe nikoli ne doseže hitrosti avta, zato se muha nujno zabije v zadnjo šipo.
Kar bi moralo biti jasno ze vsakomur. Muha pa obstane v zraku samo in izkljuco zaradi tega, ker je navajena letenja tudi v gibajocih se zracnih masah. V vetru. :)
JanK ::
Muha lahko pospesuje z 2g (moj obcutek bi bil, da se z vecjim pospeseskom). Da se ne zalepi na sipo je dovolj $\sqrt{2}$ (napaka se odpravlja)g.
Ne smemo pozabiti koncne hitrosti padanja, ki za muho (kroglico mase 12mg -> 0.000120 N teze in 5-7 mm v premeru -> 0.00003 m^2 preseka) znasa okoli 2m/s. Ce pa si jo predstavljamo kot ploscico katere normala je vzporedna s pospeskom, je koncna hitrost le se 1.2m/s.
Z drugimi besedami: ce se muha na visni 1m (ali oddaljenosti 1m od sipe) prepusti gravitaciji (ali zaviranju z 1g) ima na voljo najmanj pol sekunde do skoraj sekundo, da "vklopi motorje". IMHO cela vecnost za muho, ki potemtakem ni v nevarnosti projekcije v 2D.
Ne smemo pozabiti koncne hitrosti padanja, ki za muho (kroglico mase 12mg -> 0.000120 N teze in 5-7 mm v premeru -> 0.00003 m^2 preseka) znasa okoli 2m/s. Ce pa si jo predstavljamo kot ploscico katere normala je vzporedna s pospeskom, je koncna hitrost le se 1.2m/s.
Z drugimi besedami: ce se muha na visni 1m (ali oddaljenosti 1m od sipe) prepusti gravitaciji (ali zaviranju z 1g) ima na voljo najmanj pol sekunde do skoraj sekundo, da "vklopi motorje". IMHO cela vecnost za muho, ki potemtakem ni v nevarnosti projekcije v 2D.
imagodei ::
energetik> "Če avto pospešuje s pospeškom 10 sekund do 100 km/h (običajen avto), se muha zabije v zadnjo šipo po 1,2 sekunde."
Jasno, če avto pospešuje dlje časa, mora nujno priti do tega, da muha trči v zadnjo šipo. Lep izračun, samo to mora biti jasno tudi intuitivno. Dokler avto pospešuje, čuti tudi človek silo, ki ga prilima na naslonjalo. Ves čas pospeševanja.
Vprašanje je bilo drugo, vsaj kolikor sem jaz razumel: če pride do kratkega pospeška, se pravi, če avto spelje iz mirujočega stanja in pospeši na npr. max 30 km/h.
Jasno, če avto pospešuje dlje časa, mora nujno priti do tega, da muha trči v zadnjo šipo. Lep izračun, samo to mora biti jasno tudi intuitivno. Dokler avto pospešuje, čuti tudi človek silo, ki ga prilima na naslonjalo. Ves čas pospeševanja.
Vprašanje je bilo drugo, vsaj kolikor sem jaz razumel: če pride do kratkega pospeška, se pravi, če avto spelje iz mirujočega stanja in pospeši na npr. max 30 km/h.
- Hoc est qui sumus -
energetik ::
Po mojem izračunu je na šipi že ko avto doseže 12km/h, po 1,2 s. Torej ja, če je muha pasivna in miga samo toliko, da lebdi v zraku, se zabije šipo že pred 30km/h.
Glede človeka - njega pospešuje naslonjalo, zato sta hitrosti avta in človeka ves čas enake, zato nikoli ne pribije v zadnjo šipo.
Muho pa pospešuje samo zračni upor.
Glede človeka - njega pospešuje naslonjalo, zato sta hitrosti avta in človeka ves čas enake, zato nikoli ne pribije v zadnjo šipo.
Muho pa pospešuje samo zračni upor.
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Prvi preizkus Hyperloopa v puščavi v Nevadi (strani: 1 2 )Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija | 26423 (20993) | BigWhale |
» | Uganka (strani: 1 2 )Oddelek: Loža | 15031 (13534) | Okapi |
» | Avtomobilizem prihodnosti (strani: 1 2 3 4 5 6 )Oddelek: Znanost in tehnologija | 30787 (26844) | gulfstream |
» | Avto in "sporen" zadnji brisalec (strani: 1 2 )Oddelek: Loža | 6874 (5802) | PROTOTIP |
» | Centrifugalna, centripetalna silaOddelek: Znanost in tehnologija | 10395 (10018) | Thomas |