» »

Stvarna napaka ali garancija?

Stvarna napaka ali garancija?

Dromar ::

8.8.2011 sem v Mercator tehniki kupil televizor Sharp LC32SH330E, ker so takrat imeli neko akcijo in je koštal le 250€.
Danes, dne 6.9.2011 se je naenkrat med gledanjem filma pojavilo okrog 30 ravnih črt, ki so šle preko slike. Sprva sem mislil, da je pač napaka v posnetku, nato pa sem videl, da na laptopu te težave s sliko ni (laptop je bil priklopljen na tv preko HDMI kabla). Televizor se ni več odzival na daljinca, po kakšni minuti pa je televizor ugasnil in se noče več vklopit.

Ker stvar ni niti mesec dni stara, pa že crkuje, bi želel uveljavit pravico do povrnitve kupnine, saj se bojim, da ko bo enkrat garancija potekla, bo ta škart neprestano crkoval in bi zato stvar rad vrnil, z denarjem pa kupil neko drugo televizijo, ker mi 250€ pač ni tako malo denarja, poleg tega pa bi televizijo ravno ta dva tedna še najbolj koristil, potem pa grem tako ali tako na faks, kjer imam drugo televizijo, zato mi je v nasprotju z interesom, da bi televizor bil na popravilu do 45dni.

Najlepša hvala za vaše odgovore in lep pozdrav!

Aston_11 ::

Stvarna napaka, potem takem.

Dromar ::

Pa mi lahko to zavrnejo, češ da je možno popravilo?

Aston_11 ::

Stranka izbere za katero varianto se bo odločila. Predlagam branje Zakona o potrošnikih.

Dromar ::

Aston, najlepša hvala za tvoj odgovor, mi je veliko pomagalo. Sem prebral zakon, vendar ni bilo specifično omenjeno, koliko ne dolgo obdobje, v katerem še lahko uveljavim stvarno napako, za to se gre. No, še enkrat hvala in lep pozdrav.

JohanP ::

Dokazovanje stvarne napake in vračilo kupnine se zna zavleči. Nekaj mesecev nazaj sem v Mercator tehniki kupil TV in drugi dan uporabe je crknil kanalnik. Po pogovoru z lokalnim pooblaščenim serviserjem, ki mi je opisal možnosti, sem se raje odločil za popravilo, ki je trajalo 3 dni. Bilo je tudi malo sreče, saj sem trofnil dan, ko so naročali nadomestne dele iz tujine.

Dromar ::

Bomo videli, kaj porečejo.

Dromar ::

Evo, danes sem bil prvič kot stranka obravnavan kot kup gnoja. Prinesem televizor in povem, kaj je z njim narobe in še preden sploh povem, kaj želim, torej da želim vračilo kupnine zaradi stvarne napake, mi je prodajalec začel s servisom. Po desetih minutah prepričevanja in ko sem mu rekel, da želim črno na belem zapisano, zakaj mi ne bodo upoštevali te pravice, mi je rekel, da morajo oni poslat to na servis in da bo potem servis odločil, če gre prav zares za stvarno napako ali pa zgolj za okvaro, ki jo je možno popraviti in da me bodo obvestili v osmih dneh.
Sem močno prepričan, da mi bodo začeli neke ven metat s popravilom in kako zato ne morem uveljavljati stvarne napake in tako dalje. Prav tako sem zaprosil, da mi za ta čas dajo pač nadomestni televizor, ker jaz nisem kupil televizorja, zato da bom 45 dni ali celo večkrat po 45 dni čakal, da ga bodo popravili in poslali s servisa, pa so mi odgovorili, da oni ne dajejo nadomestnih televizorjev. Cel čas me je prodajalec obranaval kot eno tistih "sitnih strank", ki se jim kao ne da dopovedat, dejstvo pa je, da je on prvič po desetih minutah komaj omenil, da ga bodo na servis poslali v presojo o stvarni napaki.

Mi lahko kdo pritrdi, če je res v pristojnosti servisa, da presodi, če gre za stvarno napako ali ne?
Ker kolikor jaz razumem pač gre v tem zakonu za to, da tudi če gre za napako, ki jo lahko popravilo skozi garancijo popravi, da te zaščiti pač pred "šrotom", ki ti ga želijo uturit razni prodajalci. V glavnem; še nikoli nisem bil tako obupno obravnavan, pa sem že vsaj 10x nosil stvari na servis.

RejZoR ::

Ok, sam pol to pomeni, da lahko čist vsaka stranka za čist vsako reklamacijo zahteva uveljavitev stvarne napake. Zakaj imamo potem sploh servise? Ta del mi ni čist jasen. Tle tud omenjajo, da npr stvarno lahko uveljavljaš do 2 leti. Kaj pa če ima nek izdelek samo 1 leto garancije? Lahko še vedno težiš prodajalcu s stvarno? Tole z zakoni je tak šrot da večjega ni. 3/4 stvari sploh nihče nič ne ve, preostalo 1/4 pa folk izve tkole po forumih. Wtf?
Angry Sheep Blog @ www.rejzor.com

Limit-sky ::

Ja, ampak, da ti ne poznaš zakona, ni njihova stvar. Tudi 99% slovencev ne pozna dobro Zakona o avtorskih prvicah (primer), pa to ne pomeni, da za njih ne velja.

Dromar ::

RejZoR, tudi sam ne vem.
Imeli smo pravo v prvem letniku na komunikologiji in je veliko govorila o ZVPot, ampak nikjer ni točnih specifik. Nikjer v zakoniku ne piše, da mora servis presodit, če gre za stvarno napako, meni pa sta obe obrazložitvi logični; tako ta, da mora presodit servis, kot ta, da servis tega ne rabi presodit, ker je v zakonu navedeno, da če stvar ne deluje tako, kot je zanjo predvideno, je to stvarna napaka.

Zdi se mi, da si malo pristranski kar se tega tiče in da obsojaš tak odnos strank, ampak zavedat se moraš, da je malemu človeku bistveno več 250€ kot pa neki ogromni firmi. Jaz nisem kriv, da so mi prodali šrot, zato tudi ne bom trpel tega, da bom po enem mesecu imel doma "popravljen" televizor. Da ne omenjam, da bom moral 45dni sploh čakati, da mi ga bodo popravili. In kaj, če se en mesec kasneje spet pokvari? Naj spet čakam 45dni? Tako to pač ne gre. Jaz sem kupil televizor, ker hočem gledat filme, ne pa, da bo moj tv več časa na servisu, kot v moji dnevni sobi.

Jaz še nisem nikoli, če se je po enem letu al pa neki takega kej pokvarlo težil za stvarno napako, ker pač eno leto delovanja vsaj v nekem širšem oziru kaže, da se mi izdelek ne bo stalno sesuval, drugo pa je po enem mesecu.

@Limit-sky No, in kako zdaj je s tem zakonom? Kakšne so zdaj moje pravice? Iz zakonika ni razvidno, če lahko ali mora servis presoditi, če gre za stvarno napako ali ne.

Aston_11 ::

Loti se pisno. Urad za varstvo potrošnikov bi bil tudi koristen (če še obstaja).

Pravice izbira stranka. Zato se imenujejo pravice.

Limit-sky ::

Dromar, tole malo preberi. Mogoče dobiš kako informacijo, ki ti bo koristila.
http://www.tzslo.si/Splosna-zakonodaja/...

Sicer pa lahko tudi pokličeš Tržnega inšpektorja in mu poveš, kaj se je zgodilo in ti bo povedal vse roke in možnosti. Po mojih izkušnjah so kar "dostopni" in te ne odjebe** tako na hitro.

darkolord ::

Ok, sam pol to pomeni, da lahko čist vsaka stranka za čist vsako reklamacijo zahteva uveljavitev stvarne napake.
Jah "zahteva" že lahko, da bo upoštevana pa ni nujno. Za stvarno napako mora napaka obstajati ob nakupu; če jo uveljavljaš v roku 6 mesecev od nakupa, se šteje, da je obstajala že ob nakupu (razen če prodajalec ne dokaže drugače). Kasneje moraš ti dokazovati, da je napaka obstajala že prej.

Garancija je pa nekaj drugega, z njo ti prodajalec in proizvajalec garantirata, da bo stvar brezhibno delovala v garancijskem roku, ne glede na to, kdaj [znotraj garancijskega roka] ta napaka dejansko nastane.

3/4 stvari sploh nihče nič ne ve, preostalo 1/4 pa folk izve tkole po forumih. Wtf?
Ja čaki, za to, da poznaš zakone, ki se tičejo stvari, ki jih počneš, moraš pa kar sam poskrbeti...

Iz zakonika ni razvidno, če lahko ali mora servis presoditi, če gre za stvarno napako ali ne.
Servis lahko presodi, da ne gre za stvarno napako, ampak če je manj kot 6 mesecev od nakupa, morajo to dokazati (no v bistvu mora to storiti prodajalec, na kakšen način oni to ugotavljajo, je v bistvu vseeno).

Zgodovina sprememb…

Dromar ::

Česar ne zastopim je to, zakaj sploh morajo oni poslati to na servis, da moram zdaj jaz 8dni čakat na odgovor, sploh pa da moram zdaj v času izpitov tu ves čas imeti ob sebi telefon, da ne bom spregledal klica iz servisa. Če jaz prinesem v trgovino televizor, kaj dejansko ni v pristojnosti vodje trgovine, da presodi, ali gre za stvarno napako ali ne, če pa je znotraj teh 6 mesecev od nakupa, televizor se niti prižge ne, kar lahko vidi tudi prodajalec sam in ne rabi nikakršnih strokovnjakov, da bi to potrdili.

Zdaj lahko čakam 8 dni že samo za odgovor, potem pa se lahko zajebavam še po možnosti z njihovo presojo, da se bo TV popravljal...

Saj zakonodaja ščiti potrošnika v tej državi, ja, mogoče včasih celo preveč. Ampak jaz sem uporabljal tv 4 tedne, čakal bom pa nanj 7 tednov...Po možnosti večkrat v teh dveh letih, dokler sploh ima garancijo.

Mimogrede bom še omenil, da ko sem v Hoferju kupil ekran s troletno garancijo in mi je po 2.5letih crknil, sem ga nesel v Hofer v Ljubljano, pa mi ga sploh niso prodali v LJ ampak v Šentjurju, pa sem dobil denar nazaj na roko in to v roku 2minut. To je zame odnos do stranke in pri njih zaradi tega veliko kupujem!

Sims ::

Te zastopim, vendar ... Ne pričakuješ, da prideš tja, poveš svojo "zgodbo", oni ti verjamejo stvar zaključena. Pač morajo preverit. Kaj, če si pa divje seksaro s tvojo in sta vžgala pomotoma po televiziji?
Prodajalec že vidi nedelujoč tv, kaj pa še ne pove, da je tvoja "zgodba" resnična.

Pa ne trdim, da si si izmislo. Le debatiramo ...

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Sims ()

Dromar ::

Sem zastopil ja :)
Ok no, najlepša hvala vsem za nasvete.
Pisal sem na zavod za varsto potrošnikov, da imajo dokumentirano, kaj se je zgodilo, če slučajno pride do zapletov, da imam potem neke dokaze.

Bom pa rekel, da mi je bolj všeč Hoferjev pristop, kjer ti, če ni vidnih poškodb na samem izdelku, ki so ti ga prodali, vrnejo kupnino, vzamejo telefonsko in te potem gnjavijo, v kolikor ugotovijo, da si jih nategnil. Pač prevzamejo "ta siten" del nase. Če sem jih nategnil, me še zmeraj lahko terjajo, če jih nisem, pa jaz ne bom imel frk. Glede na to, da je vsaj 80% primerov (vsaj moje mnenje) takšnih, da kupci ravno ne nategujejo prodajalcev, bi lahko bilo pač obrnjeno, da bi se s frkami morali ubadat prodajalci, ne pa da moramo kupci zdej čakat na odgovor ipd.

RejZoR ::

Ne gre se za to kar jezst počnem ampak to da si tud ljudje zakone interpretirajo po svoje in nato zahtevajo vse živo. Koliko trgovin pa ima na pultu zakonik, da ga zabijejo stranki v faco? Ne pomnim nobene. Ima vsaka trgovina svoje pravnike ampak, da pride do tiste točke mora bit nekaj večjega kot samo navadna reklamacija pri kateri se je nekaj zataknilo.

Še vedno mi ni jasno kakšen pomen ima obveščanje prodajalca v roku 2 mesecev od dneva odkritja napake. Kako prodajalec ve kdaj je stranka dejansko našla napako, da ve, da je 2 meseca od odkritja? Se pa lahko uveljavlja do 2 leti od nakupa.

Druga stvar pa me zanima glede izvedbe postopka stvarne napake. Če gre za stvarno napako, a mora to trgovec sam razrešit v roku 8 dni ali se mora v tem času poslati na servis kjer zadevo stestirajo in povejo al je napaka res napaka ali samo iluzija kupca. Koneckoncev prodajalec ni strokovno usposobljen da odloča o tem ali stvar ne deluje kot bi morala. Ali pač? Oz kakšna je potem situacija za prodajalca. Mislim, blago je bilo že odprto in uporabljeno, prodati se ga ne da, v vsakem primeru mora pol poslat na servis. Za servise pa vsi vemo, da se blazno otepajo celotnih zamenjav al pa dobropisov. Me ne zanima kdo ima kakšno zamero do prodajlacev ali obratno ter njihovih postopkov, kakšno je realno stanje. Dobi pol trgovina dobropis ali nov izdelek od servisa/zastopnika al kako? Ker s tako robo ne moreš nič ne?

In tretja glede garancije in stvarne. Npr laptop ima 1 leto garancije, za stvarno pa pravijo, da velja do 2 leti. Torej čeprav je laptop izven garancije lahko uveljavljaš stvarno?

Ne vem, te stvari mi niso najbolj razumljive, pa sem potrošnik že zelo dolgo časa in tud kot prodajalec pa o teh stvareh kot kaže nisem najbolj na tekočem. Pa imam reklamacij kot dreka in vsaka je primer povsem zase.
Angry Sheep Blog @ www.rejzor.com

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: RejZoR ()

darkolord ::

Še vedno mi ni jasno kakšen pomen ima obveščanje prodajalca v roku 2 mesecev od dneva odkritja napake. Kako prodajalec ve kdaj je stranka dejansko našla napako, da ve, da je 2 meseca od odkritja? Se pa lahko uveljavlja do 2 leti od nakupa.
To je zato, da nekdo ne pride po 1 letu in 11 mesecih in reče "tole že od začetka ne dela, zamenjajte mi".

Če gre za stvarno napako, a mora to trgovec sam razrešit v roku 8 dni ali se mora v tem času poslati na servis kjer zadevo stestirajo in povejo al je napaka res napaka ali samo iluzija kupca.
To ni nikjer določeno, lahko to naredi tudi prodajalec, če je dovolj usposobljen ali pa samo dovolj verjame v svoje sposobnosti. Kolk nepriročno je to zanj in za servis je tukaj čisto nepomembno.

Torej čeprav je laptop izven garancije lahko uveljavljaš stvarno?
Ja. Ampak kot že omenjeno, napaka mora v tem primeru obstajati že ob nakupu, in po več kot 6 mesecih moraš ti dokazati, da je temu bilo tako.

Zgodovina sprememb…

Limit-sky ::

Darko, a daš link, od kje ti podatki. Ker jaz nikjer ne najdem teh 6 mesecev, ki jih omenjaš. Pri teh zadevah je bolje imeti več informacij, kot premalo.

RejZoR ::

Sej to je problem, da sem kljub iskanju našel točno nič okoli tega. Kako boš pol kot kupec karkoli uveljavljal če očitno zakone skrivajo kot največjo tajnost. Oz kako se jih boš kot prodajalec držal če je situacija ista.

Te časovne omejitve mi niso ama nič jasne. 2 leti je možno uveljavljat stvarno. Kaj ima tle veze potem ta 2 meseca in sedaj še teh 6 mesecev?

Torej do 6 mesecev je vse na prodajalcu, po 6 mesecih mora kupec dokazat, da je bila napaka tam že od začetka. Razumem prav?

Lahko točneje obrazložiš še 2 mesečni rok? Ne mi zamerit če sem mal trd in počasen glede teh zadev ampak bi jih rad zastopil kot je treba.
Angry Sheep Blog @ www.rejzor.com

darkolord ::

Limit-sky:

ZVPot-UPB2

37.b člen

(1) Prodajalec ne odgovarja za stvarne napake na blagu, ki se pokažejo potem, ko mineta dve leti, odkar je bila stvar izročena.
(2) Če je predmet pogodbe med prodajalcem in potrošnikom rabljena stvar, ne odgovarja prodajalec za stvarne napake na blagu, ki se pokažejo potem, ko mine leto dni, odkar je bila stvar izročena.
(3) Šteje se, da je napaka na stvari obstajala že v času izročitve, če se pojavi v roku šest mesecev od izročitve.


če očitno zakone skrivajo kot največjo tajnost.
To pa ni res. Če ti nekdo ne prinese vsega na pladnju, še ne pomeni, da jih skrivajo. Zakonov je namreč veliko preveč, da bi te jih lahko naučili v petih minutah. So pa vsi javno objavljeni.

Kaj ima tle veze potem ta 2 meseca in sedaj še teh 6 mesecev?

Torej do 6 mesecev je vse na prodajalcu, po 6 mesecih mora kupec dokazat, da je bila napaka tam že od začetka.
Ja. Tista dva meseca pa je čas, v katerem lahko kupec prodajalca obvesti, da je napako odkril. Torej če napako odkriješ zadnji dan teh 6 mesecev, imaš od takrat še dva meseca, da o tem obvestiš prodajalca.

Zgodovina sprememb…

Limit-sky ::

Hvala, darko.

Je pa tisti 3 člen napisan zelo "ohlapno". Tam sicer ni omenjena stvarna napaka ampak le, da je napaka obstajala že od nakupa. Kaj pa npr. če opaziš napako 14 mesec od nakupa? Potem sploh ne moreš uveljavljati stvarne napake in je potem 1 člen brezpredmeten.

Je pa treba razčistit najprej, kaj je sploh stvarna napaka. To ni samo napaka, ki je obstajala že pri nakupu.

andromedar ::

Stvarna napaka je napaka (na primer), ko stvar ne izpolnjuje ali nima lastnosti, ki so bile oglaševane (lahko tudi molče). Taka lastnost je na primer, da televizor prikazuje sliko. Če se napaka pojavi v 6 mesecih od nakupa, se tretira, da je obstajala že ob nakupu.

Če med prodajalcem in stranko ni spora o tem, ali napaka obstaja, mora prodajalec v 8ih dneh ugoditi zahtevi kupca ( to je lahko: povrnitev dela kupnine, povrnitev celotne kupnine, popravilo naprave, zamenjava naprave - to si izbere kupec kaj želi).
V kolikor pa osbtaja spor o tem ali napaka obstaja, pa trgovec kupcu dokazuje neobstoj napake z mnenjem sodnega izvedenca (na stroške prodajalca).

Tako je bilo 5 let nazaj...
Najbrž je še vedno tako.
Eh?

RejZoR ::

Ja, sam stvarno lahko uveljavljaš do 2 leti od nakupa. Torej do 24 mescev. Se pravi mora zadeva kupcu dati možnost uveljavitve v tem roku...
Angry Sheep Blog @ www.rejzor.com

St235 ::

ČE se je napaka pojavila v šestih mesecih od nakupa potem se šteje, da je izdelek imel napako ob nakupu, kar pomeni, da si upravičen do uveljavljanja stvarne napake. Zakon jasno definira, da gre za stvarno napako 1. če stvar nima lastnosti, ki so potrebne za njeno normalno rabo ali za promet; Ker je do tega prišlo ob v šestih mesecih od nakupa, se šteje da je bila napaka pristna že ob prodaji. Trgovec ti je torej prodal artikel, ki nima lastnosti za normalno rabo.

To ali se nekaj lahko popravi NI kriterij ali gre za stvarno napako ali ne.

Časa za odgovor imajo v primeru uveljavljanja stvarne napake 8 dni, ne 45.!!!!!

Zavod za varstvo potrošnikov je zgrešen naslov, če nisi njihov član.

RejZoR ::

Zakaj pol tam piše, da je možno uveljavljat stvarno v obdobju do 2 leti če tle praviš da je 6 mesecev?
Do 6 mesecev si upravičen avtomatično, po 6 mesecih mora kupec dokazovati, da je bila napaka že od začetka tam. To lahko stori do 2 leti od nakupa. Je tko?

Kera zmeda jao, nič čudnega da nihče ne zastopi tega sranja...
Angry Sheep Blog @ www.rejzor.com

Dromar ::

RejZoR:
Razlika med temi 6 meseci in 24 meseci, če sem prav zastopil:
-V kolikor je 6 mesecev od nakupa, se za kakršnokoli napako na izdelku avtomatsko smatra, da je prisotna že od dneva nakupa in zato lahko uveljavljaš stvarno napako, čeprav je blago popravljivo.
-Za 2 leti pa velja tako, da moraš dokazati, da napaka obstaja že od takrat.

Če torej v prvih šestih mesecih odkriješ stvarno napako, potem odgovor "zadeva je popravljiva, zato vam ne bomo uveljavili pravice do povračila kupnine" nima nikakršne teže, ker ni pomembno, če je popravljivo ali ne.

fosil ::

Kakor vem je tako, da do 6 mesecev mora prodajalec dokazat da ne gre za stvarno napako.
Po 6 mesecih mora pa kupec dokazat da gre za stvarno napako.
Tako je!

St235 ::

fora je v tem, da če se napaka pojavi v šestih mesecih, potem se šteje da je imel artikel napako že ob prodaji. To direktno pomeni, da ti je prodajalec prodal pokvarjen izdelek in kot takšen že ob rpevzemu ni imel lastnosti, ki so bile oglaševane in pričakovane. Po 6 mesecih pa je potrebno dokaat, da gre dejansko za stvarno napako, ne le za okvaro, ki jo je mogoče odpraviti v okviru garancije.


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Uveljavljanje stvarne napake / garancije (strani: 1 2 )

Oddelek: Loža
8016328 (6256) TOP
»

Uveljavljanje stvarne napake (strani: 1 2 )

Oddelek: Loža
5914803 (8025) solatko
»

Stvarna napaka LCD TV (strani: 1 2 3 4 5 6 )

Oddelek: Pomoč in nasveti
27048039 (42833) Okapi
»

Uveljavljanje stvarne napake - prenosnik (strani: 1 2 )

Oddelek: Pomoč in nasveti
7616564 (15104) St235
»

Garancija ali stvarna napaka?!

Oddelek: Pomoč in nasveti
354289 (3539) Zheegec

Več podobnih tem