» »

Avtomobilske LED luči s klasičnimi žarnicami

Avtomobilske LED luči s klasičnimi žarnicami

SkyEye90 ::

Že kar nekaj časa se mi postavlja vprašanje, zakaj ima večina sodobnih višjerazrednih osebnih avtomobilov z vgrajenimi LED lučmi naprimer zadaj, še vedno za smernike klasične žarnice? Je mogoče kak smisel narediti komplet luč v LED tehniki, razen smernika?

Čisto splošno mnenje me zanima, mogoče pa kdo ve, v čem tiči razlog proizvajalcev (samo ne mi reči v ceni LED diod, par LED-ic več, par evrov več) :)

barbarpapa1 ::

Pozdrav

Sem prav prebral, sprašuješ za smernike ("blinkerje")...

LP

Jože

SkyEye90 ::

Ja, zakaj imajo ti avtomobili naprimer še vedno žarnice za 'žmigovce' po domače, zakaj niso še tam LED diode, če so že za vse ostalo (pozicijske, stop-lampe...) :)

ravsek ::

Vsaj audi vem, da ima tudi led blinkerje..

SkyEye90 ::

Nevem če nisem prejšji dan videl ravno enega A6, ki ni imel. Pa tudi BMW-je, verjetno je odvisno od modela do modela. A le v čem je ta razlog, meni se zdi res zanimivo? :)

Recimo passat-i z led lučmi vem da imajo tudi led blinkerje. Ampak ostale znamke pa prej ne kot pa ja. Mogoče je tu kak prodajalec avtov, ki se spozna na logiko izdelovalcev?

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: SkyEye90 ()

gulfstream ::

Najbrž ker so žarnice cenejše? Saj je res da se menimo o majhnih številkah, ampak če narediš milijon vozil se vsak cent pozna.

Poleg tega, žarnice v smerokazih niso grozno pokvarljiva roba, v nasprotju z voznimi lučmi. Meni še nikoli niso pregorele, niti ne poznam nikogar ki bi mu ;)

Pyr0Beast ::

Ker so cenejše ter kompaktnejše in ledice sploh ne pridejo do izraza.
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

SkyEye90 ::

Dobro, v kolikor bi bila izdelava serisjka, bi se izkazale verjetno celo za cenejše.

Pa se nikomur ne zdi malo smešno, vidiš avto za 80000 evrov, ki ima hude LED luči, potem pa prižge smernik in se zelo očitno vidi tisto utripanje stare žarnice? :D za ta denar pa bi res lahko bila led, neuničljiva in z manjšo porabo (saj se ne pozna, a danes vsak mW manjše porabe oglašujejo na velikem platnu) ;)

Vseeno predvidevam, da je razlog tehten, a kakšen?

Pyr0Beast ::

ker je 1€ prihranka pri 80.000 velika cifra :)
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

šernk ::

za moje pojme bi bilo treba led luči prepovedat in ostale dnevne tudi. vožnja z lučmi podnevi je bila uvedena zaradi varnosti, ker avto vidiš predvsem ob slabši svetlobi precej prej, s temi led so pa vso stvar uničli. vidiš da ima prižgane ko prideš na 20m. sam rabim pa avto videt 200m prej v ogledalu, da lahko sploh speljem iz stranske ceste.
In general, high velocity doesn't produce harmful injuries.
But what is dangerous is the high acceleration
or deceleration given at a certain time interval.

Gray_Warden_ ::

pozicijske so led ker so enostavno lepše videt ob xenonskih žarometih. Veliko modernih vozil ima celo tako narejeno da so led namesto dnevnih luči, ponoči pa se prižgejo še glavne luči.

blinkerji so tako redko prižgani da nima pomena dajat toliko več € za njih in kakor se mi zdi, so stare žarnice v blinkerjih precej lepše vidne kot led. Led ponoči precej blešči in je manj razločno opazna kot stara žarnica.

šernk. MIslim da audija ki ima prižgane led veliko precej opaziš kot kakšn star avto ki mu lastnik že 5 let ni zamenjal glavnih žarnic.
There are things that go bumping the night. We are the ones who bump back.

Zgodovina sprememb…

dzinks63 ::

Cel kup led žarnic, tudi za smerokaze, npr.: superstrela, če so dovoljene za vožnjo v rednem prometu, pa ???

SkyEye90 ::

Ne niso, v kolikor vem so dovoljene le v vozilih, v katerih so že serisko LED. Sicer pa se dnevne led tudi dobro opazi, slabost je le, da so vidne le točno od spredaj, od strani jih komajda sploh opaziš, ker imajo usmerjen snop svetlobe. To pa je mogoče res malo v nasprotju z namenom dnevnih luči - torej da je avto prej viden tudi na ovinku, ko ni obrnen točno proti vam.

Čeprav mene osebno motijo vse LED luči, sploh pa zadnje, ko za enim vozim, ker jih namreč vidim da utripajo (nekje s 100Hz), za nekatere neopazno, a mene to precej moti. Sploh, če me na avtocesti nekdo prehiti z led lučmi, izgleda, kot bi šel po stopnjah mimo mene - kot bi štekal ;-)

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: SkyEye90 ()

Pyr0Beast ::

LEDice so silno zoperne na cesti. Enako kot ksenonke. Žiletke za oči.
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

barbarpapa1 ::

Pozdrav

Hotel sem se prepričati, ali so res bili mišljeni smerniki. Vidim da je govora o smernikih spredaj. Če ste opazili, so v zadnjih smernikih LED-ice že dolgo prisotne, prav tako v stranskih (Na bokih vozila oz. v vzvratnih ogledalih). Glavna težava je v predpisih, oz. potrebni svetilnosti in porazdelitvi le-te v prostoru. Sam sem pred leti delal na tem področju in sem okoli leta 2004 pripravljal koncept glavnega sprednjega smernika za Mercedesa, ki je potem postal današnja S klasa. Da smo zadostili predpisom, je bilo potrebnih 5 ali 6 takratnih Luxeon Star amber LED-ic, ki so takrat stale cca 6€ po kosu.



Te LED-ice imajo tako veliko disipacijo toplote, da zahtevajo masivni aluminijasti hladilnik, ki tudi ni poceni. Problem je bila takrat za nas tudi tehnologija (lepljenje LED-ic na hladilnike, selektivno spajkanje)....Skratka, če se prav spomnim, je končna cena (proizvodna) bila nekje nad 60€ po kosu!
In ne mislit, da končni proizvajalci (Mercedes, BMW itd...) ne stiskajo cen tudi pri najdražjih vozilih. Ko sem delal v omenjeni firmi, smo proizvajali elektroniko z LED-icami za VW Pahetona in za Maybacha. So nam zeloooo gledali pod prste. Prav tako smo pripravili koncept LED zadnjih luči za facelifting Mercedesa model G, a so bile zavrnjene kot predrage. Se je pa design potem uprabil za izvedbo konvencionalnih luči.

Toliko z moje strani

LP

Jože

SkyEye90 ::

barbarpapa1, zelo zanimivo, torej je le nekje cena tista, ki omejuje uporabo ledic, pa čeprav so cene avtomobilov navite v nebo. Glede kota svetilnosti pa se mi je že čudno zdelo, da jih lahko uporabljajo spredaj kot dnevne, ker kot že rečeno v ovinku avto po lučeh ne opaziš.

Res zanimivo, ni kej :)

ps: vidim, da si pravi mojster pri led lučeh, mogoče mi znaš povedati, s kolikimi hertzi utripajo te led luči, ali vse enako, je s kakšnim predpisom omejena najnižja frekvenca? Namreč mene utripanje moti, ker je vidno in dovolj očitno.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: SkyEye90 ()

gulfstream ::

Glede kota svetilnosti pa se mi je že čudno zdelo, da jih lahko uporabljajo spredaj kot dnevne, ker kot že rečeno v ovinku avto po lučeh ne opaziš.

No, danes ima precej novih avtomobilov že žaromete ki se obračajo tako kot obračaš volan, tako da to reši del težav.

barbarpapa1 ::

Pozdravljeni

Sam nisem elektronik, sem strojnik, ki se je ukvarjal z razvojem in konstrukcijo avtomobilskih svetil, tako da podrobnosti o napajalni elektroniki za LEDice ne poznam prav dobro. Vem pa, da so se (in se še) uporabljajo različne tehnike, od običajnih uporovnih deliteljev do sofisticiranih stabiliziranih izvorov napajanja s konstantnim tokom in napetostjo. Tudi pulzno napajanje se pogosto uporablja, razlogi za to pa so naslednji:

-Problem svetilnosti LEDice ob njenem segrevanju. Svetilnost LEDice (v nasprotju z običahno žarnico) s segrevanjem zelo pade. LEDica zasveti s polno svetilnostjo praktično takoj ob vklopu, nato pa začne padati. Tako se s pulznim napajanjem izvaja en del ti. ,,termalnega managementa" in tako preprečuje oz. Upočasni segrevanje LEDic. To je pomembno predvsem pri zavornih lučeh, kjer obstaja možnost, da nekdo dalj časa stoji na ,,bremspedalu" in tako za dalj časa vklopi zavorno luč. Hkrati se na ta način tudi zadovolji predpise, ki točno definirajo postopek meritve svetilnosti.

-Z modulacijo pulzov je enostavno doseči napajanje LEDic z nižjo napetostjo ter s tem njihovo nižjo svetilnost. To je pomembno ravno za zavorne luči, kjer ene in iste LEDice opravljajo funkcijo pozicijske in zavorne luči.

Vem, da je ena od prejšnjih generacij BMW-jeve trojke imela celo zadnjo luč v LED tehniki, uporabljalo pa se je pulzno napajanje. Gre za naslednjo luč:



Pri nas smo se potegovali za proizvodnjo te luči, a jo je nazadnje izdelovala naša firma ,,mati". Nam enostavno niso verjeli, da bi bili sposobni speljati ta projekt. Vem, da je bilo napajanje pulzno, ker je ena serija imela ravno napako v elektroniki, ki ni zagotavljala prave frekvence in so luči obupno utripale. Dobil sem eno takšno ,,izmetno" luč, končala pa je, če se ne motim, v srednješolskem centru v Murski Soboti, kjer šolajo tudi avtomehanike.

Omenjena luč je konstrukcijsko zelo zanimiva. Uporabljene so bile Luxeonove SnapLED LEDice. Na spodnji sliki je vidna primerjava med navadno (Piranha Superflux na levi strani) in SnapLED LEDico (desno na sliki):



SnapLED ni predvidena za spajkanje na tiskano vezje, temveč za mehansko spajanje na pločevinaste nosilce (npr. pokositrena medeninasta pločevina). Spoj je lahko mehanski (posebna vrsta kovičenja brez dodatnega elementa - kovice, imenovano tudi ,,clinch" spoj) ali pa se točkovno lasersko varijo. Sama nosilna pločevina je pri tej luči stopničasto izvedena, nanjo pa so položene in lasersko privarjene SnapLEDice. Preizkuse z laserskim varjenjem smo opravljali tudi mi, vendar, kot sem povedal, nismo bili izbrani za izvedbo projekta. Smo pa kljub temu razvili lastno tehnologijo mehanskega spajanja SnapLEDic in posledično so bili svetilni elementi za smernike v ogledalih pri vseh Mercedesih prejšnje generacije izdelani pri nas.

Prej sem omenil predpise za merjenje svetilnosti. Ti so ,,pisani na kožo" navadnim žarnicam, saj predvidevajo, da mora vsako svetilo najprej pod delovno napetostjo in tokom svetiti pol ure, preden se pristopi k meritvam svetilnosti. To je tako zaradi tega, da minejo vsi termični prehodni pojavi in so meritve različnih svetilk primerljive. Jasno, da LEDice zato potegnejo ,,ta kratko", kar je še posebej nelogično pri tistih svetilih, ki ne svetijo kontinuirano (smerniki). Skratka, predpisi (vsaj sedem let nazaj še niso) ne dohajajo današnjega stanja tehnike.

Še nekaj o dnevnih lučeh. Sam ne vem, kaj o tem sploh pravijo predpisi in če je bil ta pojem sploh sedem let nazaj v predpisih definiran. Je pa bilo predvideno 8in še vedno je), da bi se bele LEDice uporabile kot svetlobni izvor za glavne žaromete. Tako sem leta 2003 pri firmi mami videl ,,homologiran" žaromet z belimi LEDicami na osnovi žarometa takratne Mercedesove C klase. Resno smo se pripravljali za razvoj LED žarometa za Audi, kjer je bilo predvideno, da bo avto, ki ga danes poznate kot Audi R8, prvi evropski avto z LED žarometi. A ga je ,,ubila" cena, ki je bila astronomska in je, po mojem vedenju, presegla ceno xenon žarometov.

Aja, še nekaj o sprednjih smernikih v LED tehniki. Slednji se uporabljajo, vendar ne pri osebnih vozilih. Sam vem za primer SETRA avtobusa, ki ima nad glavnimi žarometi LED smernik v obliki velike ,,obrvi". Zadeva pa v temi zgleda takole:



Bodi dovolj za zdaj....

LP

Jože

Pyr0Beast ::


Prej sem omenil predpise za merjenje svetilnosti. Ti so ,,pisani na kožo" navadnim žarnicam, saj predvidevajo, da mora vsako svetilo najprej pod delovno napetostjo in tokom svetiti pol ure, preden se pristopi k meritvam svetilnosti. To je tako zaradi tega, da minejo vsi termični prehodni pojavi in so meritve različnih svetilk primerljive. Jasno, da LEDice zato potegnejo ,,ta kratko", kar je še posebej nelogično pri tistih svetilih, ki ne svetijo kontinuirano (smerniki). Skratka, predpisi (vsaj sedem let nazaj še niso) ne dohajajo današnjega stanja tehnike.

Zadeva je res malce nerodna. Samo smerniki bi morali biti dimenzirani na toploto pri utripanju in ne kontuinirano delovanje.


Vse luči pa lavfati vsaj en teden 'non-stop'.

Ledicam upada svetilnost tudi s časom, ne samo s temperaturo.


Led 'day-light'-i postanejo dosti manj nadležni, ko se enkrat zlavfajo. In na splošno je led razsvetljava v vozilih precej zoprna (vsaj zame), kot tudi marsikateri high-K ksenon kit.
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

ToniT ::

Od 7.2.2011 morajo imeti vsi novi avtomobili, izdelani v EU posebne dnevne luči z zmanjšano porabo.
Link

RejZoR ::

Jezst imam praktično cel avto opremljen z LED-icami, izjema so smerniki in glavne luči (dolge in kratke). Kabino in prtljažnik imam na LED-ice, pozicijske isto, samo glavne imam še klasične halogenske ker tam se pač ne moreš igrat z LED diodami, ker še nimajo take svetilnosti. Ampak ko bo Osram ali Philips izdal TUV in E markane H7 replacement LED žarnice pa bom garant menjal tud te. Itaq imam projekcijske žaromete, tako da je svetloba vedno popolno usmerjena na cesto in se nikomur ne blešči v faco.

Druga opcija pa so npr žarnice tipa Philips EcoVision. 20% manjša poraba in 10% večja svetilnost in 2x daljša življenska doba od povsem navadne žarnice (55W).

Sem pa računal, da bi samo z menjavo pozicijskih in onih za tablico zmanjšal porabo za 16W. Torej namesto 4x W5W (5W) imaš not 4x 1W LED. Če uporabiš še zgornje EcoVision privarčuješ še 22W na par H7 žarnic. Skupaj 38W manjša poraba. Ni slabo ne? Seveeda je vključena cena nabave takih žarnic ampak vseeno. Če se ogromno voziš se zna poznat.
Angry Sheep Blog @ www.rejzor.com

SkyEye90 ::

Sam se elektronik in imam občasno tudi nekaj dela z LED diodami, zato pa se mi je pojavilo to vprašanje, zakaj smerniki niso LED, kajti cene LED diod so smešno nizke v primerjavi s cenami pred 10leti. Da ne bo pomote, govorim o navadnih LED diodah. Nisem pa si predstavljal, da so že za smernike tako težki pogoji in predpisi, da je potrebno imetu super drage LED diode, kar pa popolnoma spremeni stanje.

barbarpapa1, res zanimivo branje, pohvalno je tudi, da se v naši mali državi najde veliko zelo dobrih mojstrov, ki delajo takšne in drugačne velike projekte za zelo znane tuje proizvajalce avtomobilov.

Tale Setra bus sem pa že opazil, prvo so mi tile smerniki v oči padli: hudo :D

Kdaj pa bo LED uporabljena za glavne luči, pa je samo vprašanje časa, kajti vsako leto strmo narašča uporaba LED tehnike vsepovsod, s tem pa strmo pada tudi cena, razvijajo pa se vedno močnejše. Updam, da bo moj naslednji avto tudi FullLED ;)

RejZoR ::

Jezst osebno bi rade volje dal tud kakšen evro ali deset več za LED nadomestek H7 žarnic. Že sedaj vedno jemljem premium verzije žarnic (Xtreme Vision ali pa Nightbreaker Plus čeprav Osramovih še nisem imel), ker je razlika dejansko ogromna. Prvič je svetloba rahlo bolj bela (sicer ne toliko kot pri onih z modrim filtrom) kar izboljša vidljivost belih predmetov (odsevni trakovi na oblekah, znakih in črte na cesti), snop nese dlje in vidljivost na desni strani izven cestišča je bistveno boljša (kar mi je enkrat rešilo pleh, ker sem prej zagledal svetleče oči srne ob cesti). Pa nakoncu se baje pozna tud na porabi, ker alternator manj obremenjuje motor.

Sam sem menjal celo kabino (no lažem, v glovebox predalu je še nimam), ker včasih pustiš odprta vrata in se kar pozna čeprav ima avto elektroniko, da sam ugasne če dolgo pustiš tako. Prej mi je cela osvetlitev v kabini žrla 20W, sedaj pa mi 4W. S tem da je bistveno bolj svetlo, pa še svetloba je hladno bela kar da avtu bolj techy izgled od klasične rumenkaste.
Angry Sheep Blog @ www.rejzor.com

Pyr0Beast ::


Druga opcija pa so npr žarnice tipa Philips EcoVision. 20% manjša poraba in 10% večja svetilnost in 2x daljša življenska doba od povsem navadne žarnice (55W).

Repacked halogenske ?

Povsem navadnih žarnic se ne prodaja več praktično (to so bile tiste s veliko bučko)

Pa nakoncu se baje pozna tud na porabi, ker alternator manj obremenjuje motor.

Yeah right. Ne prihraniš v gorivu kolikor več daš za lampe.

Prvič je svetloba rahlo bolj bela (sicer ne toliko kot pri onih z modrim filtrom) kar izboljša vidljivost belih predmetov (odsevni trakovi na oblekah, znakih in črte na cesti), snop nese dlje in vidljivost na desni strani izven cestišča je bistveno boljša (kar mi je enkrat rešilo pleh, ker sem prej zagledal svetleče oči srne ob cesti).

Oči se prilagodijo svetlobi žarometov.
Odsevne reči pa odsevajo neglede na barvo vira.
To da snop nese dlje nima veze z lampo, če je le ta pravilna, ker je zadeva določena z geometrijo odsevnih površin žarometa.

Prej mi je cela osvetlitev v kabini žrla 20W, sedaj pa mi 4W. S tem da je bistveno bolj svetlo, pa še svetloba je hladno bela kar da avtu bolj techy izgled od klasične rumenkaste.

Si pomeril z lux-metrom ?
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

RejZoR ::

A ima tvoj avto še lanterne spredaj, da imaš not "bučke" ? Tud to da se oči prilagodijo ni res. Osvetli belo steno z warm white žarnico in s coolwhite ali daylight žarnico. Zanimivo, da je v prvem primeru stena umazano rumena, v drugem pa rahlo modrikasta oz skoraj žareče bela. Isto je z belimi črtami na cesti in odsevniki ter znaki.

Mi ni treba merit z lux metrom, ker se že takoj vidi, da je bolj svetlo. Delno zaradi prej omenjene temperature svetlobe in delno ker je userjeno tja kamor jo rabim, v kabino. Medtem ko navadna na žarilno sveti naokoli znotraj prostora lučke kjer mi nič ne koristi (kljub odsevniku znotraj, ki je bolj toplotni šlit kot odsevnik svetlobe).
Angry Sheep Blog @ www.rejzor.com

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: RejZoR ()

Pyr0Beast ::

A ima tvoj avto še lanterne spredaj, da imaš not "bučke" ?

Ne
Saj - navadnih žarnic ni več. Halogenske so pa vse bolj ali manj isti klump, ali žrtvuješ dolgoživost za višji K svetlobe ali pa obratno.

Poleg tega lampe menjaš enkrat letno, ker ratajo temne.

Osvetli belo steno z warm white žarnico in s coolwhite ali daylight žarnico. Zanimivo, da je v prvem primeru stena umazano rumena, v drugem pa rahlo modrikasta oz skoraj žareče bela. Isto je z belimi črtami na cesti in odsevniki ter znaki.

No. Potem pa mi povej zakaj se meni zdijo 'rumene' halogenke 'bele' po enourni nočni vožnji ?

Prvih par sekund ni nič ko gledaš.

Mi ni treba merit z lux metrom, ker se že takoj vidi, da je bolj svetlo.

No, vid je relativen. 20W navadnih lamp ima okoli 200 lumnov. 4W ledice, pri čemer gre 1W samo na upore, pa okoli 210 lumnov.

Poleg tega visok K daje občutek, da je svetlo, ko v resnici ni.
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

RejZoR ::

Sorry sam tle se pa krepko motiš. Standardna halogenska žarnica v avtu žre 55W in daje za 55W svetlobe. EcoVision žre 44W štroma in daje za 55W svetlobe.

In tle je tud razlog zakaj so bele boljše za daljše nočne vožnje. Pri "rumenih" se ti mora oko privadit kar povzroča utrujenost, pri beli pa ni treba oz je to bistveno manj utrujajoče.

Zadnji del pa mi je mal hecen. Sam si napisal da dajo LED-ice več lumnov pri 4W kot navadne pri 20W. Temu bi rekel, da so potem svetlejše se ti ne zdi? Lol. Glede bele svetlobe pa sem ti napisal že zgoraj pri navadnih kratkih.
Angry Sheep Blog @ www.rejzor.com

Pyr0Beast ::

Sorry sam tle se pa krepko motiš. Standardna halogenska žarnica v avtu žre 55W in daje za 55W svetlobe. EcoVision žre 44W štroma in daje za 55W svetlobe.

In koliko svetlobe odda 55W navadna žarnica ?

(BTW: Svetilnost se ne meri v W ampak lumnih)

In tle je tud razlog zakaj so bele boljše za daljše nočne vožnje. Pri "rumenih" se ti mora oko privadit kar povzroča utrujenost, pri beli pa ni treba oz je to bistveno manj utrujajoče.

Privajanje očesa povzroča utrujenost ? Citation needed ...


Zadnji del pa mi je mal hecen. Sam si napisal da dajo LED-ice več lumnov pri 4W kot navadne pri 20W. Temu bi rekel, da so potem svetlejše se ti ne zdi? Lol. Glede bele svetlobe pa sem ti napisal že zgoraj pri navadnih kratkih.

Lol away. Ne, ne zdi se mi. 4W led je nekje ekvivalent 20W navadni razsvetljavi, če zanemariš drekast CRI in bedno barvno temperaturo.
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

RejZoR ::

Trenutno sem našel samo tole ker očitno iščem pod napačnimi keywordi:
http://eartheasy.com/live_energyeff_lig...

Blue - many people like the blue because it is very easy on the eyes. Blue appears to be a good reading light for elderly eyes. Elderly folks report that they can read under the blue light for hours without eyestrain, compared to severe eyestrain in less than 30 minutes with incandescent lighting.


Podobno sem opazil tud sam, ko smo imeli klasično rumenkasto osvetlitev za televizijo in rumenkaste varčne v sobi zraven računalnika. Odkar smo zamenjali z cool white žarnico pri TV-ju in vse bele LED v moji sobi me oči bistveno manj bolijo če moram dolgo delat kakšno natančno stvar na monitorju oz po dolgem času gaminga.

Vem da se ne meri v vatih ampak je to najbolj enostavna noob like razlaga. Prva žarnica porabi 44W, druga 55W. Obe svetita z enako intenzivnsotjo oz enakimi lumni. Torej kaj je pol?
Smo to testiral tud z voltmetri ko smo preverjali če trditve proizvajalcev res držijo in je poraba dejansko taka kot je navedena, vizualno svetilnost pa smo primerjal ko sta žarnici stali ena ob drugi (z nekaj razmaka). Svetilnost je bila identična in če bi šli merit v lumnih bi bili praktično enaki (verjetno je nekaj odstopanja kot verjetno tud vse 60W žarnice ne svetijo do potankosti enako).
Angry Sheep Blog @ www.rejzor.com

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: RejZoR ()

Pyr0Beast ::

Torej kaj je pol?

Ekvivalent.

samo bodi pozoren. mnogokrat te 'varčne' žarnice svetijo manj kakor klasika, 10% manj je skoraj praksa (tega pa ne zaznaš)


Podobno sem opazil tud sam, ko smo imeli klasično rumenkasto osvetlitev za televizijo in rumenkaste varčne v sobi zraven računalnika. Odkar smo zamenjali z cool white žarnico pri TV-ju in vse bele LED v moji sobi me oči bistveno manj bolijo če moram dolgo delat kakšno natančno stvar na monitorju oz po dolgem času gaminga.

No, mene pa pri 150W reflektorju v sobi oči ne bolijo. Če dam notri 500W lampo je zadeva nadležna. Nadležna pa je enako, če je zadeva usmerjena v tla - sence so preostre.

LED lampe svetijo mnogo manj in tudi izsevajo dosti manj toplote, najslabši efekt navadne lampe je prav povezan s toploto - luči za brat so zoprne, ker ti žarijo v bučo.
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

Mr Hilter ::

Mene pa zanima koliko štroma porabijo SMD LED no Canbus error- ledice ki imajo vgrajen uporček da avto ne javlja prekurjene žarnice? Domnevam da vgrajen upor + sama led pokuri toliko štroma kot bi obična žarnica. Ali kako?

Pyr0Beast ::

Natanko tako, če so nadomestek originalnih.
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

Mr Hilter ::

Nimaš res, men avto pokuri 2l manj odkar imam te notri! Pa trgovec mi je reku da so varčne!!
/sarkazem off


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Vprašanje glede dnevnih LED luči pri avtu (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Na cesti
12843017 (9489) rogerg
»

Slepljenje LED svetil v prometu (AMZS) (strani: 1 2 )

Oddelek: Na cesti
8312140 (9133) blackbfm
»

Katere avtomobilske žarnice izbrati? (strani: 1 2 3 4 5 6 7 8 )

Oddelek: Na cesti
378117671 (53643) polkar
»

Luči in homologacija oz. problemi...

Oddelek: Na cesti
155532 (5170) Robi :P
»

LED vs varčne vs navadne žarnice (strani: 1 2 )

Oddelek: Elektrotehnika in elektronika
8035655 (25756) Malajlo

Več podobnih tem