» »

Uničevalca mitov

Uničevalca mitov

«
1
2 3

Volk| ::

Včeraj sem gledal na Discovery-ju odajo uničevalca mitov(Mythbusters) in prikaz čelnega trčenja pri 80km/h.
Sem mislil(kot tudi voditelja oddaje), da se hitrost obeh vozil sešetej in je trk enak 160km/h
Lepo je bilo prikazano, da je to mit. Čelno trčenje dveh vozil je enako hitrosti enega vozila, torej 80km/h, kljub temu da nasprotno vozilo vozi kontra.
Še bolj pa je zanimiva sila 52G, katera se razvije pri trku 80km/h(pri 160km/h pa celo čez 150G).
Kaj porečete na to?
_______________________________________________________
Izobražen je tisti človek, ki ve, kje bo našel tisto, česar ne ve.

matobeli ::

če imata enako maso je to logično. deluje en avto na drugega, 2x80kmh = 2avta zbita za 80kmh. nemorš kr mal seštet sil ->160kmh, potem pa še pomnožit z x2 (2 avta)

Keyser Soze ::

Ja no, če vzameš kot center sistema nasprotni vozeče vozilo, potem si se zaletel v "stoječe" vozilo s 160km/h.

Ampak če dogodek spremljaš iz točke trčenja, potem je vse skupaj nekako enako trčenju v zid z 80km/h. V obeh primerih je IMO pojemek enak (če govorimo o trčenju identičnih vozil - v nasprotnem primeru se veliko raje zaletim z 2 toni težkim SUVom z 80km/h v, z enako hitrostjo vozečega jugota, kot pa z enakim SUVom z 80km/h v betonski zid.).

A to so stestirali?
OM, F, G!

Zgodovina sprememb…

overlord_tm ::

Oddaja

Preden pogledam, sem nekje vmes. Treba upostevati mase obeh avtomobilov in tudi to da avto ni tako trda prepreka kot zid.

Volk| ::

Testirali so identična vozila.
Najprej test udarca v steno, nato pa še v drug drugega. V prtljažniku so imeli sistem za merjenje sil.
Si ne predstavljam sile 52G, če mi je želodec v gardalandu premaknilo že pri prostem padu(1G).
_______________________________________________________
Izobražen je tisti človek, ki ve, kje bo našel tisto, česar ne ve.

Gost ::

Torej poanta je, da je rezultat trčenja (merjena sila, škoda, zmečkanine avta itd ...) enak pri obeh trkih:
- vozili ena v drugo, obe z 80km/h
- vozilo v steno z 80km/h

?

Volk| ::

Gost je izjavil:

Torej poanta je, da je rezultat trčenja (merjena sila, škoda, zmečkanine avta itd ...) enak pri obeh trkih:
- vozili ena v drugo, obe z 80km/h
- vozilo v steno z 80km/h

?


Točno.
_______________________________________________________
Izobražen je tisti človek, ki ve, kje bo našel tisto, česar ne ve.

Gost ::

Zanimivo. Ampak ekonomsko gledano je pa pri prvem primeru večja škoda in več poškodovanih ;)

bluefish ::

Trk v steno s 160km/h pa, wow.

ZdravkoČolič ::

Gospodje iz EURO ncap, ki zaletavajo avte v aluminjasto "oviro" s hitrostjo 64km/h so dejali, da je rezultat takega trka enak kot, da bi avto treščil v drug avto z enako maso pri hitrosti cca 50km/h.

rasta ::

Sila je odvod gibalne količine po času: F = dG/dt. Pojemek pa je s silo povezan z F = m.a.

Torej je sila odvisna od časa, ki preteče do ustavitve vozila. Če je trk vozil neprožen, je trk dveh enakih avtomobilov enak (neprožnemu) trku v steno, če pa se avto odbije (ali pa še večji avto zrine manjšega) pa ne ...

Srednješolska fizika.

Gospodje iz EURO ncap, ki zaletavajo avte v aluminjasto "oviro" s hitrostjo 64km/h so dejali, da je rezultat takega trka enak kot, da bi avto treščil v drug avto z enako maso pri hitrosti cca 50km/h.

To je mogoče le, če se aluminjasta ovira poda in je zato ustavljanje avtomobila daljše (ker je nekoliko daljša tudi pot).
Če pa bi bila namesto aluminijaste stene betonska, pa do (bistvene) razlike ne bi smelo priti.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: rasta ()

Volk| ::

Koliko G pa prenese človek?
_______________________________________________________
Izobražen je tisti človek, ki ve, kje bo našel tisto, česar ne ve.

genesiss ::

Za kratek čas - ogromno. (~150)

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: genesiss ()

overlord_tm ::

Za kratek cas okoli 100g, ampak ne vsi. Priblizno toliko dozivijo tisti ki przivijo letalske nesrece. Kar je nad 50g je smrt zelo verjetna.

Volk| ::

Torej nad 80km/h je vprašanje če preživiš(direkten trk).
Navsezadnje pri nesreči ni pomemben dober avto, da te zaščiti, tukaj je še sila, katera te ubije, četudi si drugače brez praske.
_______________________________________________________
Izobražen je tisti človek, ki ve, kje bo našel tisto, česar ne ve.

steev ::

Volk| je izjavil:

Torej nad 80km/h je vprašanje če preživiš(direkten trk).
Navsezadnje pri nesreči ni pomemben dober avto, da te zaščiti, tukaj je še sila, katera te ubije, četudi si drugače brez praske.

Seveda je pomemben dober avto. Bolj kot se avto zmečka, manjša je sila. Pod dober avto je mišljen varen avto.
:|

Rippy ::

Volk| je izjavil:

Torej nad 80km/h je vprašanje če preživiš(direkten trk).
Navsezadnje pri nesreči ni pomemben dober avto, da te zaščiti, tukaj je še sila, katera te ubije, četudi si drugače brez praske.


Dejansko je precej...zelo pomembno je kako je avto ojačan, kje ima tiste "mečkljive" cone in koliko lahko "upočasni" trk. Druga stvar je ta, da pri manj varnih avtomobilih, predvsem starejših se lahko potniški prostor toliko deformira (seveda pri primerni hitrosti), da te lahko poškoduje ali ubije armaturna plošča, volan, noge trpijo itd, v primeru "varnega" avtomobila pa bi recimo brez resnejših poškodb šlo.

Go-ahead ::

Kdaj se začne trganje notranjih organov? Pri kakšnem pojemku?

Pyr0Beast ::

Gost je izjavil:

Torej poanta je, da je rezultat trčenja (merjena sila, škoda, zmečkanine avta itd ...) enak pri obeh trkih:
- vozili ena v drugo, obe z 80km/h
- vozilo v steno z 80km/h

?


Ja.

Pa čeprav bi lahko fiksiral hitrost enega in rekel da se ti drugi približuje s 160km/h je potem pot pri trku še vedno dvojna po trku pa se vozili še vedno premikata.
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

Relanium ::

Fora je v zmečklivih conah avtomobila.
Pri trčenju si vsak želi, da se čimveč avtomobila zmečka, ampak ne toliko da tebe zraven.
Če bi se v tanku zaletel v nek beton, ki bi bil dosti močen da bi to zdržal - ti smrt ne uide (čeprav se tanku vrjetno nebi nič zgodilo)
Če pa bi se beton postopoma rušil med trkom bi ti bilo malo bolje

Imaš primere, kjer avto ni več prepoznaven, kolesi povsod razmetani voznik pa skoraj brez prask.
Imač pa primer kjer avtu skoraj nič, voznik pa.....
In ne ni fora v letnici avtomobila!

So pa avtomobili optimizirani za trke do 90km/h.
Vse kar je hitreje se procent preživetja močno zmanjša (krivulja strmo pade)

V praksi se da tudi avtomobile dimenzionirati tako, da je ta krivulja preživetja pri višjih hitrostih večja,
ampak na račun preživetja pri nižjih.

Če se pogleda tako, je tudi bedarija za večje hitrosti. Malo pripomorejo ABS, ESP in druge električne frčkarije, ampak največ vpliva pa ima reakcijski čas voznika, ter kaj voznik sploh v tisti sekundi naredi (da se naredit zelo veliko)

In kot zanimivost: verjeli ali ne, celo izbira barve ima vpliv. Tudi to imajo konstrukterji v mislih.

ZdravkoČolič ::

To je mogoče le, če se aluminjasta ovira poda in je zato ustavljanje avtomobila daljše (ker je nekoliko daljša tudi pot).
Če pa bi bila namesto aluminijaste stene betonska, pa do (bistvene) razlike ne bi smelo priti.


Tako je. Aluminij se delno zmečka ob trku.

ZdravkoČolič ::

Edit: uspelo mi je najti sliko:

Zgodovina sprememb…

  • zavarovalo slike: WarpedGone ()

ZdravkoČolič ::

Že prej sm objavu sliko pa je ni vidt:


Na tej sliki se vidi, da je manjši avto aluminij manj deformirov... Bi gdo znov razložiti kako to vpliva na sile v avtu in če tu airbagi samo zaščitijo pred udarci, ali pa tudi znižajo silo na telo?

Zgodovina sprememb…

  • zavarovalo slike: WarpedGone ()

WarpedGone ::

... če tu airbagi samo zaščitijo pred udarci, ali pa tudi znižajo silo na telo?

To dvoje je isto. Maščuje se vam špricanje fizike. Če bi poslušal v šoli bi razumel kaj se tle dogaja.

Kaj je ves problem pri karambolu? "Zavorno razdaljo" telesa je treba čimbolj povečat. S tem dosežeš karseda nizek pospešek in kar se da nizko zaviralno silo, ki pa še vedno pokuri vso kinetično energijo v tvojem telesu. Nižji pospešek (slavna F = m * a) na telo v povprečju povzroča nižjo silo. Posamezni sunki (oz. udarci ko usekaš ob kaj trdega == kratka zavorna pot) so pa lahko visoki.

Airbag zmanjša zaviralno pot glave na kakih 50 cm, če usekaš s čebulo ob volan je pa njena "zaviralna pot" par milimetrov - če maš srečo, če nimaš sreče pa par cm ker se ti lobanja razdrobi in zaviranje prevzamejo možgani.

Aluminij se je manj deformiral ker je manjši avtomobil imel pač manj kinetične ergije in je manj spigal tisto oviro. Zabij vanjo kak 50 tonski tovornjak, pa bo vse skup odpeljal skozi steno.
Zbogom in hvala za vse ribe

Balandeque ::

Mene je pritegnila tudi tista njuna oddaja, kjer so se spraševali ali letalo lahko vzleti s tekočega traku, ki se premika v letalu nasprotni smeri in z njegovo vzletno hitrostjo.

Seveda lahko.
Involvement and commitment is like an eggs-and-ham:
the chicken was involved - the pig was committed.

Relanium ::

WarpedOne je lepo napisal to kar sem že jaz rekel prej. Gre se za zmečkljive cone, ki morajo biti ravno pravšnje.
Je pač cel avto dimenzioniran z mislijo na to.

Balandeque je izjavil:

Mene je pritegnila tudi tista njuna oddaja, kjer so se spraševali ali letalo lahko vzleti s tekočega traku, ki se premika v letalu nasprotni smeri in z njegovo vzletno hitrostjo.

Seveda lahko.

Akcija - reakcija
Trak ni v enačbi

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Relanium ()

Yohan del Sud ::

Jah viš, men se je tudi zdelo bolj samoumevno da je čelno trčenje 2 x 80 bolj ko ne enako 160 km. Očitno mit, ki sta mu nasedla sprva tudi busterja. In tisto z letalom zelo podobno. Lepo, da sta zadevo pospravla tja kamor spada. Po drugi strani pa, vprašaj naključneža, kaj se zgodi, če na luni spustiš svinčnik iz roke ...
www.strancar.com

Okapi ::

Obstaja pa tudi obratno tricky vprašanje. Imaš dva konja, ki vlečeta vzmet vsak na svojo stran. A jo raztegneta bolj, kot če bi en konj vlekel na zid pritrjeno vzmet?

O.

Bananovec ::

Tako na pamet bi odgovoril z DA.
del Sud: Po moji neumni logiki bi svinčnik padel na tla.
Its only copying if samsung does it. And unless we patent this in 5 years,
this is the shittest tech ever ... and we'll sue you.
Regards, Apple

sverde21 ::

Relanium je izjavil:

In kot zanimivost: verjeli ali ne, celo izbira barve ima vpliv. Tudi to imajo konstrukterji v mislih.


Do tell. Maš kakšen link na tole temo, ker ne vem zakaj bi imela izbira barve vpliv, razen da recimo v megli prej vidiš rdeč avto kot pa siv...
<?php echo `w`; ?>

;-) ::

ne samo v megli...

Pyr0Beast ::

Okapi je izjavil:

Obstaja pa tudi obratno tricky vprašanje. Imaš dva konja, ki vlečeta vzmet vsak na svojo stran. A jo raztegneta bolj, kot če bi en konj vlekel na zid pritrjeno vzmet?

O.


Nop.

Enako z dvemi tovrnjaki ki stiskata jogi med seboj.
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

Okapi ::

Imaš dva konja, ki vlečeta vzmet vsak na svojo stran.
Pa še ena anekdota na to temo. To vprašanje sem prvič slišal na neki žurki v Prlekiji, v narečju (imaš dva kuja ...), po kar nekaj popitega vina. Pa vprašam - koliko pa je en Q?:)

O.

Relanium ::

sverde21 je izjavil:

Relanium je izjavil:

In kot zanimivost: verjeli ali ne, celo izbira barve ima vpliv. Tudi to imajo konstrukterji v mislih.


Do tell. Maš kakšen link na tole temo, ker ne vem zakaj bi imela izbira barve vpliv, razen da recimo v megli prej vidiš rdeč avto kot pa siv...

Z linkom te bom moral razočarat, ampak če profesor numeričnih analiz tako pravi, že mora biti nekaj na tem
(profesorji so še te čase najbolj zanesljiv vir informacij IMHO)

Stvar pa mora biti v tem, da vpliva na upogibanje pločevine.
Imajo pa novejši avtomobili dosti tanjšo visoko trdnostno pločevino kot so jo avtomobili včasih imeli.

Pa če barva kaj pripomore pri oviranju upogibanja lahko to zraven upoštevajo ter stanjšajo pločevino še za kako desetinko (kar na veliki površini dosti nanese)

Ok, polovica moje razlage je vrjetno blefiranje ampak zagotovo pa lahko trdim da se tudi v tej smeri veliko dela raziskav, numeričnih analiz, itd.
In če se v avtu že vsak vijak preračuna, zakaj še nebi v analizo vključil barve, saj jo je konec koncev kar dosti gor namazane

Kar pa se tiče konjev in vzmeti, akcija - reakcija, osnovna šola :)

JanK ::

Leta nazaj sem za BMWSLO, kjer je bila debata natanco o tem problemu (avto v avto VS avto v zid), spisal tole. Pomoje kar dobro razlozi zakaj sta situaciji enaki

prva stran



druga stran

Zgodovina sprememb…

  • zavaroval slike: kuglvinkl ()

Okapi ::

Kar pa se tiče konjev in vzmeti, akcija - reakcija, osnovna šola
Saj pri zaletavanju avtov je v bistvu prav tako osnovna šola.

O.

tsh2 ::

če bi avto imel spredaj namontirano močno vzmet bi bil čelni trk manj nevaren.

;-) ::

tsh2 je izjavil:

če bi avto imel spredaj namontirano močno vzmet bi bil čelni trk manj nevaren.

2 fedri od avta na vsaki strani odbijača so dost? pol bom kr apex kupo je akcija 50€ 2 kom.

tsh2 ::

saj sem napisal močno vzmet. naj mi eden napiše dober razlog, zakaj ne bi delovalo.

WarpedGone ::

ni dovolj da je močna, mora bit tut dost dolga ... meter
Zbogom in hvala za vse ribe

Go-ahead ::

tsh2 je izjavil:

saj sem napisal močno vzmet. naj mi eden napiše dober razlog, zakaj ne bi delovalo.


BMW jo ima, pa še kakšen. Zadošča pa le za manjše trke in je skrita pod odbijačem. 2 kosa

Relanium ::

Na tebe bo pospešek deloval dlje časa. Če najdeš fedro z dosti velikim koeficientom vzmeti seveda

tsh2 ::

ja lahko bi bila dolga kar dolžino motorja. bi jo nekako vgradil vmes med dele motorja, in ko bi se motor mečkal bi vzmet začela delovati.

Keyser Soze ::

tsh2 je izjavil:

ja lahko bi bila dolga kar dolžino motorja. bi jo nekako vgradil vmes med dele motorja, in ko bi se motor mečkal bi vzmet začela delovati.

Dobro bi naredil samo če bi takšno, primerno, vzmet namontiral pred motor. Tako da bi podaljšal sprednji del avtomobila še za kakšen meter. V tem primeru bi drastično izboljšal svoje možnosti za preživetje pri čelnem trku.
OM, F, G!

sverde21 ::

In potem bi priletel v rit nekem tovornjaku, ki stoji v križišču in namesto da bi stolkel samo svoj avto spredaj (tovornjaku verjetno nebi bilo nič hudega) bi te potem odbilo še 2 metra nazaj zaradi vzmeti in bi poravnal še zadnji del avtomobila in tistega, ki bi bil za tabo...

Mislim da je bolje, da vzmeti ostanejo v odbijačih, če že morajo biti, kar se pa tiče preživetja trka pri večji hitrosti je pa fora samo v kletki IMHO... na dirkališčih se sesujejo z 300+ km/h in od avtomobila ne ostane kaj veliko, ampak voznik preživi. Sedaj bo pa ziher nekdo rekel da so dirkališča bolj varna itd. da se dejansko čelno trčenje ne mora zgoditi... to je vse res, ampak vseeno mislim da imaš še zmeraj več šans za preživetje, če se vozniški prostor ne deformira, ker ko dobiš volan v trebuh ali pa še malce čez ti noben čudež ne mora pomagati.
<?php echo `w`; ?>

Keyser Soze ::

Na dirkališču se redko sesujejo "čelno v nepremično oviro", če sploh. Tam se sesujejo in letijo po luftu, tleh, ipd. še par 10m preden se ustavijo. So sile in pojemki/pospeški popolnoma drugačni kot v primerih o katerih folk govori tule.
OM, F, G!

sidd ::

Raje imam 1 meter zmečkljive dodatne cone kot pa vzmet. Vzmet bi samo hranila energijo, pol pa jo lepo vrne...
Warped one, zgoraj si mislil dosti majhne pojemke vrjetno? Pač, negativni pospešeč, če se ustavljaš.
Drugač pa imajo avtomobili v povprečju 3 zmečkljive cone. prva je za okras in se ji pravi zavarovalniška. Drugi dve sta pa že real deal.
Sverde21....kletka in dovolj majhni pojemki, oboje je potrebno. Vse dirkalne zadeve so konstruirane tako da se absorbira čimveč energije....tazo pa letijo kolesa in mašine po zraku :)
Pa še zanimivost...visokotrdnostne pločevine ki se uporabljajo za monocoque v avtomobilski industriji so ranga 2000 Mpa. Velik pain in the ass za proizvajalce avtomobilov.
no idea for signature
signed
I

Pyr0Beast ::

Ne rabiš vzmeti ampak 'dampener' da se energija lahko nekje sprosti - v vzmeti se ne more.
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

Keyser Soze ::

Pri takšnih silah, kot nastopijo pri teh trkih, bi se IMO vsaka vzmet, normalnih proporcev, nepopravljivo deformirala oz. delovala kot "damper".
OM, F, G!

Pyr0Beast ::

Nope. Če hočeš da absorbira kaj energije jo mora ali shraniti in ostati shranjena (kar pomeni da se lahko z veseljem izstreli) ali pa iti v notranjo deformacijo.
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
«
1
2 3


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Oklepnik na avtocesti !? (strani: 1 2 )

Oddelek: Na cesti
918380 (4651) bobi_palčka
»

Znizanje podvozja avta (strani: 1 2 3 4 )

Oddelek: Na cesti
16413203 (10285) D3m
»

Varnost avtomobilov (Euro NCAP) (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Na cesti
1049714 (7738) krneki0001
»

Crash test lažji vs težji avto (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Na cesti
11315611 (12463) Pithlit
»

Trk v zid VS Čelni trk (strani: 1 2 )

Oddelek: Šola
647810 (6951) dzinks63

Več podobnih tem