» »

Prodaja čipov upadla za tretjino

Prodaja čipov upadla za tretjino

vir: Heise
EETimes - V mesecu februarju je svetovna prodaja polprevodniških čipov upadla za 30 odstotkov v primerjavi z enakim obdobjem lani. Kot poroča Semiconductor Industry Association (SIA), je bilo po svetu prodanih za 14,2 milijarde dolarjev čipov, medtem ko so jih lani prodali za več kot 20 milijard. V primerjavi z letošnjim januarjem je znižanje znašalo skoraj osem odstotkov, saj so v prvem mesecu še uspeli prodati za 15,33 milijard dolarjev polprevodnikov.

Sicer je bilo leto 2008 prvo leto po poku dot-com balončka, da se je ta hitro rastoči trg skrčil, letos pa kaže še slabše. Najbolj zaslužni za zmanjšanje povpraševanja so Evropejci, ki so v primerjavi z lanskim letom pokupili za 36 odstotkov manj, medtem ko so se najbolje odrezali Američani s 24-odstotnim minusom. Kljub temu proizvajalci v prihodnost zrejo z zadržanim optimizom, saj naj bi se padanje povpraševanja umirjalo.

10 komentarjev

carot ::

Torej, ce bi naenkrat padlo povprasevnaje po vsemu ali bi cene padle ali se sle gor, kao ponudba in povprasevanje in te zadeve.

squngy ::

Če bi naenkrat zmankalo povpraševanja bi prodajali trenutno zalogo ceneje, naprej pa bi proizvedli manj in bi bile cene višje...

r0ker ::

Če bi naenkrat zmankalo povpraševanja bi prodajali trenutno zalogo ceneje, naprej pa bi proizvedli manj in bi bile cene višje...

zakaj bi bile cene visje? recimo da je zdaj povpr./proizv. = 1/1 bi potem tudi bilo tako. al more bit vec povpr. vedno?

BALAST ::

Po mojem mnenju je tudi zmogljivost čipov zelo upadla, napram 3 let starim Intel C2D skoraj da ni bilo napredka, razen da so lepili se več medpomnilnika.
Pri AMD je bil tudi zaton price/performance po Athlon XP in ljudje ne kupujejo če ni bolje pa čeprav je cenejše.
Nvidia je tudi mencala z prenovljenimi 8800gt pa majčkenim pocenitvam, ampak narod tega ni spregledal, zakaj bi posodabljal, če ni hitrosti razvoju primerno. GTX ni dosegel 10% tržnega deleža napram čipom serije 8800.

Največja napaka pa je, da se je velik del računalniškega trga preusmeril v konzole in tam je manj potrebe po tranzistorjih in njihovi moči, to je tako kot da bi iz 100W žarnice dobil samo 10W svetlobe oz 10 krat manj.

squngy ::


zakaj bi bile cene visje? recimo da je zdaj povpr./proizv. = 1/1 bi potem tudi bilo tako. al more bit vec povpr. vedno?


Zato ker bi stroški razvoja in proizvodnje ostali skoraj enako veliki kot prej (razen če pač ne delajo več (toliko) napredka).

Lep primer imaš recimo zdele z RAMom, cene so bile rekordno nizke ker ni bilo povpraševanja, zdaj pa je par fabrik propadlo ostale pa znižujejo proizvodnjo (in se med seboj združujejo/vežejo). Cena se bo malo dvignila in normalizirala, takih pocenitev kot so bile zdaj pa ne bomo več videli (vsaj nekaj let ne).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: squngy ()

techfreak :) ::

> Največja napaka pa je, da se je velik del računalniškega trga preusmeril v konzole in tam je manj potrebe po tranzistorjih in njihovi moči, to je tako kot da bi iz 100W žarnice dobil samo 10W svetlobe oz 10 krat manj.
In zakaj je to slabo? Na slabši strojni opremi lahko poganjaš boljše igre. Ni to dobro? Poleg tega pa je še energijsko bolj varčno.

- boljši izkoristek strojne opreme
- manjša električna poraba
- manj piratiziranja
- boljše delovanje (ni dodatnih programov, ki tečejo, pa še bolj zanesljiv sistem)
- nižja cena

Res je, da malo manj tranzistorjev prodajo, ampak če gledaš vse skupaj je v bistvu prihranek pri denarju in tudi okolju

Prospekt ::

Konzole so se razpasle skupaj s LCD/plazma TVji. Vsaj pri nas imo.
edit: typo

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Prospekt ()

Relanium ::

Exactly!
Kupu sm konzolo ker so enostavno boljši špili na njih pa še cenej je konzola ko povprečn PC ki ni ravno za igre

fiore ::

Največja napaka pa je, da se je velik del računalniškega trga preusmeril v konzole in tam je manj potrebe po tranzistorjih in njihovi moči, to je tako kot da bi iz 100W žarnice dobil samo 10W svetlobe oz 10 krat manj.

ne razumem.

se pa strinjam da je konzola primernejša za igre kot pc. kupiš enkrat in igraš 5-10 let, pc pa moreš vsako leto nadgrajevat če želiš igrat igre... da ne govorimo o programski opremi.

opeter ::

Saj za PC-ja razen kakšnih strateških iger kaj bolj pametnega ni.
Večina causal shareware in indie-iger se čez čas itak izda tudi za konzole (Xbox Live Arcade, WiiWare, DSiWare itn.)
Hrabri mišek (od 2015 nova serija!) -> http://tinyurl.com/na7r54l
18. november 2011 - Umrl je Mark Hall, "oče" Hrabrega miška
RTVSLO: http://tinyurl.com/74r9n7j


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Apple se ob stagnaciji prodaje iPhonov tolaži z AirPodi (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Novice / Rezultati
10823996 (19540) zmaugy
»

Apple prvikrat po 15 letih s padcem prihodkov (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Novice / Rezultati
11832975 (28617) blackbfm
»

Applov dobiček padel, delnice prav tako

Oddelek: Novice / Rezultati
178810 (7343) aerie
»

Applov dobiček nekoliko upadel, investitorji razočarani

Oddelek: Novice / Rezultati
136890 (4566) nekikr

Več podobnih tem