TorrentFreak - Na popularnem blogu TorrentFreak začenjajo z letnimi pregledi najbolj piratizirane programske opremo v iztekajočem se letu - prve so na vrsti igre. Prvo mesto si je z odločno prednostjo prislužila igra Spore, ki je dosegla zavidljiv dosežek 1.700.000 prenosov od svojega izida septembra, od tega pol milijona kar v prvih desetih dneh. Poleg tega cinično ugotavljajo, da je k temu dosežku pripomogla tudi zaščita DRM, ki jo je vseboval original. Na drugem mestu so zimzeleni The Sims 2 iz leta 2004 z dobrim milijonom prenosov v tem letu, sledijo pa Assassins Creed, Crysis, Command & Conquer 3 ter Call of Duty 4.
The word "billion" in English refers universally to the value 10^9 (one thousand million).
Milijárda je število, ki označuje tisoč milijonov. Zapis v obliki števila je 1000000000 ali zaradi preglednosti 1 000 000 000 ali tudi 1.000.000.000, matematično pa 10^9.
Od kdaj pa je milijon sedemsto tisoč skoraj 2 milijardi!?
squngy
V slovenščini? vedno (če šteješ da je 300 tisoč skoraj), bilijon je za miljonom v angleščini... milijárda -e ž (ȃ) 1. tisoč milijonov bilijón -a m (ọ̑) milijon milijonov
Se gremo kaj ne paše skupaj?
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity.
Mislm, da je en razlog za piratiziranje tudi pomanjkanje demo verzij. Če vzamemo Spore kot primer. Obstajal je "creature creator" ne vem pa, če tudi pravi demo. Glede na to, da sem fan Sim City serije sem se seveda zanimal za Spore, ampak nimam pa namena kupit igre brez, da bi jo preizkusil. Seveda sem jo downloadal, probal in tudi hitro brisal. Če bi mi bil ponujen proper demo bi seveda isto naredil z tistim ter ne bi piratiziral (še vedno pa od mene EA za Spore ne bi dobil nič denarja). Podobno je z drugimi igrami. Tudi če obstaja demo ga je treba downloadat z kakšnega fileplaneta in podobno, kar je pa težje in traja dalj časa, kot downloadat celo igro preko bittorenta. Ko bodo pa enkrat ponujal dovolj hiter download za dober demo in to še pred izzidom igre... takrat bom pa downloadal in brisal samo demo ter se potem odločil, če se mogoče splača igro kupit. Tako pa tudi, če bi rad samo probal igro... jo downloadaš celo in je potem (tudi če je dobra) nima smisla kupit, ker jo itak že imaš.
Glede DRM je pa v bistvu še en razlog, ki je malo manj očiten: nadalnja prodaja in rentanje iger. V ZDA in po zahodni Evropi se to na veliko dela in založnike ter developerje "stane" ogromno denarja. Ravno zadnjič je Atari jokal kolk imajo "izgub" zaradi rentanja... sploh pri konzolah, kjer je piratstva manj, to založnike zelo moti. Glede Spore sem bral, da je to v bistvu glavn razlog za install limit. EA bi rad, da vsakdo kupi svojo verzijo igre ne pa, da jo preigra in potem proda naprej (ali pa renta). Pristop k "problemu" je seveda napačen. Naj začnejo delat igre z replay value pa se jih bo manj prodajalo naprej... rentanje bo pa postalo dobra reklama. Ampak dokler cena industrija (z par izjemami) sloni na tem, da se igre kupuje kot po tekočem traku se to seveda ne bo zgodilo.
Čudno da na seznamu ni tolk rpg-jov, fife, ostalih športnih iger.
Kdo sploh špila te zvrsti? Sploh športne igre? Pejt ven v naravo...
Hrabri mišek (od 2015 nova serija!) -> http://tinyurl.com/na7r54l
18. november 2011 - Umrl je Mark Hall, "oče" Hrabrega miška
RTVSLO: http://tinyurl.com/74r9n7j
Sami bedni izgovori. Zanimivo kako piratki iščejo izgovore, da opravičijo svojo krajo. Enkrat je DRM, potem to, da ni demota, potem spet nekaj tretjega... zanimivo pa je, da je na konzolah takle delež vseeno veliko veliko manjši, pa so na istem.
Veš niso izgovori problem, tudi ne da si nebi mogli kupit originala ampak v tem da mislijo da je to pač zastonj in se niti ne zavedajo da so kradli. Poznam nekaj ljudi, ki sem jim moral razložiti kaj je to aktiviranje Windowsa in da je za uporabniško licenco (najprej kaj to sploh je) potrebno plačati. (Nekje z začetkov Windows Genuine kampanje).
Seveda sem jim potem svetoval prestop na Linux, nekateri pa so potem dejansko kupili originalno programsko opremo.
Sami bedni izgovori. Zanimivo kako piratki iščejo izgovore, da opravičijo svojo krajo. Enkrat je DRM, potem to, da ni demota, potem spet nekaj tretjega... zanimivo pa je, da je na konzolah takle delež vseeno veliko veliko manjši, pa so na istem.
To niso izgovori. To so razlogi, ki jih založniki nočejo razumet. Jasno... tudi, če ne bi bilo DRM in tudi, če bi za vsak špil obstajal demo bi se še vedno na veliko piratiziralo. Bi se pa mogoče malo manj? Jaz mislim, da bi se. (pa tud če samo par %).
Če pogledam to top 10 listo: Vse razen eno od teh iger sem probal. Od tega sem vse razen eno downloadal piratsko. Vse razen dveh od teh iger sem tudi zelo hitro brisal. Samo eno od teh bi pa prednaročil, če bi imel prej na voljo demo. Tako sem pa piratiziral in mi je tudi malo žal. Ampak jebiga.. vsaj malware nisem dobil zraven.
Bottom point: od vsega, kar sem downloadal letos je samo 1 lost sale pa še to ne bi bil, če bi že pred izzidom vedel kako dober bo špil. Kupil sem pa tisto za kar sem vedel kaj lahko pričakujem.
Drugače pa ... DRM is not fun, čeprav nimam nič kaj proti njemu. Ampak, da se na računalnik namesti neodstranljive programe zaradi preprečevanja piratstva je pa bedno.
no GTA IV?
Nisem še igral, vendar nekateri pravijo, da je slabša od GTA: San Andreas.
Mene bi zanimalo vidt kolk se piratske igre res igrajo. Recimo... kolk ljudi, ki je downloadalo Spore, Crysis, itd... je sploh preigralo do konca... pa isti podatek za kupljene.
Sem recimo naložil Spore, vendar me je po nekako po 3/4 igre minilo nadaljnje igranje, predvsem na račun ponavljajočega se dogajanja. Simsi so itak igra brez nekega zaključka,...
Jap, zanimivo bi bilo poznati podatek, kolikšen je % kupljenih iger, predvsem na podlagi p2p potegov.
Mene bi zanimalo vidt kolk se piratske igre res igrajo. Recimo... kolk ljudi, ki je downloadalo Spore, Crysis, itd... je sploh preigralo do konca... pa isti podatek za kupljene.
Hmm zase lahko povem, da če kupim igro jo tudi igram dlje časa. Drugače pa lahko dam primer, kaj sem naredil s Crysis Warhead, ki ima tudi DRM (5 inštalacij). Singleplayer sem nelegalno naložiu in ga imam še zdej nameščenega (pirat cd-key), samo igro sem pa kupil v trgovini in pač igram tu pa tam preko neta s legalno nameščenim multiplayer.
Kar se tiče Spore sama igra mi je ušeč le to tribal, space se mi zdi čisti poden.
Iz tega seznama 2 igre Zagnal, eno takoj zbrisal (FC2), drugo kupil. Če piratstva ne bi bilo, bi najbrž kupoval igre šele takrat, ko bi se dobile za 10EUR.
Islam is not about "I'm right, you're wrong," but "I'm right, you're dead!"
-Wole Soyinka, Literature Nobelist
|-|-|-|-|Proton decay is a tax on existence.|-|-|-|-|
Jap, zanimivo bi bilo poznati podatek, kolikšen je % kupljenih iger, predvsem na podlagi p2p potegov.
Če je samo ali večinoma singleplayer igra mora biti izjemno majhen, ker pač po odigrani kampaniji igra zate zgubi vrednost, ki je že tako ali tako majhna saj nisi ničesar odštel zanjo. Mogoče jo še enkrat malo počasneje preigraš in ponovno čez kakšne dve leti ampak to je to :). Če jo pa kupiš pa mislim (vsaj pri meni), da jo preigra kupec večkrat in tudi mogoče bolj uživa v njej.
Če ima pa igra boljši MP pa je mogoče ta % veliko večji.
Če piratstva ne bi bilo, bi najbrž kupoval igre šele takrat, ko bi se dobile za 10EUR.
Jaz točno to delam. Kupujem igre za max. 10 €, raje manj.
Hrabri mišek (od 2015 nova serija!) -> http://tinyurl.com/na7r54l
18. november 2011 - Umrl je Mark Hall, "oče" Hrabrega miška
RTVSLO: http://tinyurl.com/74r9n7j
Pri PC igrah se splača imet 1 - 1.5 leta zamude za trgom. Tj. danes kupiš in špilaš zadeve ki so izšle pred enim letom ali več. Igra stane pol manj pa še vsi patch-i zanjo so nared. Ceneje in stabilno, as god intended... :)
Preizkus igre, ki nima na voljo demo verzije, vidim kot enega redkih legitimnih razlogov za piratski download. Tega sicer ne počnem (več), ampak kupim pa igre, ki je nisem preizkusil, tudi ne. Že kot "reklama" je slabo, če založnik ne upa izdati demo verzije.
... že sam način izkoriščanja potrošnikov je dovolj dober razlog za presnemavanje datotek brez ustrezne licence (piratiziranje je vsaj zame čisto drug nivo) ...
P.S.: pa da mi ne boste kaj očitali, ravno ta teden sem kupil najnovejšo različico chessbase-a
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
Samo tako ... vedno so na slabšem tisti, ki si kupijo originalno igro/film/...
Na filmih imaš DRM, potem na začetku predvajanja nek "oglas" o tem, da tega DVDja ne smeš kopirati bla bla.
Pri igrah pa te DRMje in podobne stvari zaradi katerih raje sploh ne bi nič kupil.
Kdor jih pa downloada iz torrentov pa ima filme brez DRMja in brezveznih stvari pred začetkom filma. Pri igrah pa samo crackajo in že jim vse deluje (razen MP).
Torej v bistvu preprečujejo nakup in priporočajo download. Saj imaš s tem najmanj težav potem.
Aaam, pri dosti igrah je nakup originala potrebno zaradi serijske za MP. Če uporabljaš NoDVD crack večinoma ni problema, vsaj jaz še nisem doživel kakšnih problemov.
Pri nekaterih igrah, kot je recimo UT3, pa kupim zadevo tudi zaradi podpore avtojem. UT3 uporablja Unreal Engine 3, na katerem so osnovane nekatere zelo dobre igre, kot recimo Gears of war. Pa še več jih pride. To je bil pri meni v bistvu večji razlog, kot pa MP, čeprav tudi MP igram dokaj pogosto: kadar imam za zabiti pol urce in se v igro tako ne rabiš poglabljati. Sam sem namreč velik ljubitelj Unreal Engine, kupil sem ut99, ut2003 sem preskočil, ut2004 in ut3.
Čeprav igre večinoma kupujem in sem razvijalec programske opreme, pa vseeno razumem ljudi, ki uporabljajo piratske verzije.
Tu je najbolj boleče tretiranje igralcev kot potencionalne kriminalce.
Vgrajujejo nemogoče zaščite, ki ti nemalokrat sesujejo ali ohromijo sistem. Recimo dvd neha snemati ali pa normalno delati (recimo meni je zaje*aval buffer in je vsak tretji dvd bil fuč), nato razni servisi, ki se zaženejo ob sistemu samo zaradi lepšega, in še je primerov.
Potem moraš pri veliko igrah imeti dvd v enoti, čeprav je že vse na disku in tako posledično dobiš daljše nalagalne čase, ker preverja pristnost ne samo na začetku. Tu je sicer rešitev NoDVD crack, ampak zadeva ni požegnana s strani izdajatelja.
Ampak dobro, to so bolj kot ne - postranske reči. Najhujše je pa to, da je špil zelo kratek in poleg svoje kratkosti nima neke replay vrednosti, a vseeno stane polnih 50EUR. Pa zraven ne dobiš več nobenega reklamnega izdelka, kot si všasih dobil 200+ stansko bukvo, poster, nalepke, včasih majico. Ne, goli DVD z ovitkom in basta.
In pri večini iger ni nobenih nadgradenj. Mogoče kakšen patch, ki zakrpa najhujše luknje, da bi pa dobili kakšno dodatno stopnjo oziroma vsebino... uh, to je dandanes že napoved novega dela!
Tako bom ostal na pol pirat tudi sam, a igro, ki jo bom končal in po vsej verjetnosti ne samo enkrat, pa bo v moji vitrini. Ja, lahko se temu reče tudi "sami izgovori, kradljivec piratski!" A me ne gane. Dobri izdelki, ki me zabavajo, so vredni denarja, ki bi drugače šel za kakšno pijačo. Preden pa zadevo kupim, jo pa bom preizkusil pa če se RIAA, MPAA in kaj_jst_vem kakšne "dobrodelne" organizacije, še tako trudijo. Stop me if you can!
Islam is not about "I'm right, you're wrong," but "I'm right, you're dead!"
-Wole Soyinka, Literature Nobelist
|-|-|-|-|Proton decay is a tax on existence.|-|-|-|-|
Tako bom ostal na pol pirat tudi sam, a igro, ki jo bom končal in po vsej verjetnosti ne samo enkrat, pa bo v moji vitrini. Ja, lahko se temu reče tudi "sami izgovori, kradljivec piratski!" A me ne gane. Dobri izdelki, ki me zabavajo, so vredni denarja, ki bi drugače šel za kakšno pijačo.
Tako nekako, ja.
Jaz tudi veliko iger pokupim online (Steam, D2D,...) ker so velikokrat cenejse oz. del kaksne posebne ponudbe, pa se cakati oz. hodit v trgovino ti ni treba. Zdaj naj samo znizajo cene AAA naslovov iz obstojecih $50 na neko clovesko ceno in bo uTorrent veliko manj trpel.
Ceprav, ce pogledas iz druge strani pa za teh 50$ v povprecju dobis nekje 10 ali vec ur zabave, kar tudi ni neka cena.
Problem je, da smo se zaradi enostavnega dostopa do iger (v bisvtu zadostuje samo eden klik in nekaj casa) razvadili in sedaj hocemo igrati vsako igro in to takoj in zastonj. Ampak dajmo bit odkriti - kolikokrat ste downlodali neko igro zgolj zato, da ste jo malo sprobali, potem pa je niste vec igrali? Vsaj pri meni se to pogosto dogaja.
V 10% iger, ki jih downloadam, investiram vec casa. Ostale ponavadi zbrisem ze po uri "igranja".
Problem je, da smo se zaradi enostavnega dostopa do iger (v bisvtu zadostuje samo eden klik in nekaj casa) razvadili in sedaj hocemo igrati vsako igro in to takoj in zastonj. Ampak dajmo bit odkriti - kolikokrat ste downlodali neko igro zgolj zato, da ste jo malo sprobali, potem pa je niste vec igrali? Vsaj pri meni se to pogosto dogaja.
Se strinjam, ampak ko nimaš obilo prostega časa, ne moreš kar enostavno, vsevprek testirati vse igre, katere najdeš na torrentih itn.
Hrabri mišek (od 2015 nova serija!) -> http://tinyurl.com/na7r54l
18. november 2011 - Umrl je Mark Hall, "oče" Hrabrega miška
RTVSLO: http://tinyurl.com/74r9n7j
Točno tako: če kradeš v trgovini, te lahko najdejo. Pa še tole je: če downloadaš igro (film, program, glasbo, ...), nikomur ničesar ne vzameš, saj imajo ono ravno toliko iger (filmov, programov, glasbe, ...), kot so jih imeli prej. Kako lahko potem nekdo reče da je oškodovan, če piratiziram igro, ki jo v nobenem primeru ne bi kupil? Ali je zaradi mene dobil kaj manj denarja? ni! Torej: po mojem piratiziranju igre imajo na policah (v skladiščih, ....) ravno toliko paketov iger kot prej, prodali so jih zaradi tega tudi ravno toliko kot bi jih sicer. Založniki so torej na istem, jaz pa sem na boljšem, ker sem igro igral. V čem je potem problem?
Piratstvo ja! Ampak piratstvo je definirano kot aktivnosti, kjer si nekdo z nelegalnim presnemovanjem pridobi večjo premoženjsko korist! Torej me downloadanje ene igre še ne kvalificira za pirata, torej je tudi to urejeno.