» »

Računalniške igre

Računalniške igre

S-B ::

Najbolj me zanima, v čem je razlika med računalniško in video igro. Poleg tega pa bi zelo rad izvedel, kakšna je delitev iger, kajti na vsaki spletni strani je delitev drugačna. Tretja stvar pa: morda kdo pozna kakšno spletno stran o igrah (ne z igrami) v angleščini ali pa še bolje, v slovenščini.

add: mislim, da ti bodo fantje tule vedeli povedat:D
  • spremenil: gkovac ()

S-B ::

Potem pa me še zanima, v čem je sploh razlika med arkadnimi igrami in ostalimi (kaj sploh so arkadne igre in kaj je pri njih takega, česar pri drugih ni). In katerega leta je nastala prva računalniška igra (ponekod najdem letnico 1960, nekje pa 1956, pa še druge letnice). Lepooo prosim za odgovor.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: S-B ()

atasmrk ::

Prva racunalniska igra je bila krizci ci krozci, ki jo je za potrebe doktorke naloge spisal A. S. Douglas ( citaj tule). Locevanje med pojmoma racunalniska in video igra pa... Mislim, da je to eno in isto, se ne splaca delati delitve (spomnim se, da sem nekje prebral, da je en pojm prisel v veljavo, ker je bil drugi osovrazen s strani ljudstva, pojma pa nimam, kje sem to prebral). Ce hoces zvedeti o zgodovini se kaj, v starih Jokerjih je nekaj clankov ( recimo tole)

BmN ::

razlika med računalniško in video igro? ja verjetno to da se računalniška igra na računalniku, videoigra pa na kakšni igralni konzoli .
Kašno delitev iger misliš? akcijske, strateške, online streljačine, prvoosebne? deliš jih lahko na sto načinov.
Arkadne igre sodijo med najstarejše spletne igre in so podobne igram na igralnih avtomatih (streljaš na določene objekte ali na sovražnika. Igralec potrebuje dobre reflekse, saj so običajno igre zelo hitre.
Kdaj pa je nastala prva računalniška igra pa pojma nimam :D

iLichu ::

men se zdi da je prva igra nastala nekje 1970,nikakor pa ni mogla nastat 1956 al 1960 ker takrat ni bilo računalnika...

strictom ::

'52 je Douglas za doktorat napisal igro Križci in krožci.
'58 od Douglasa pong na osciloskopom.
'62 leta je Steve Russell napisal SpaceWar.
'67 je Ralph Baer napisal prvo igro mišljeno za igranje na domačem TV ekranom, imenovano Chase.
'71 je bila ustvarjena prva arkadna igra imenovana Computer Space. Varijanta SpaceWara.
'72 je bila nareta prva konzola imenovana Odyssey. Naredil jo je Ralph Baer in podjetje Magnavox.
'80 sta bila prvič copyrightani igri Asteroids in Lunar Lander. Obe od firme Atari.

Prva je pa definitivno od Douglasa, Tic-Tac-Toe :))

Tejk o kratki zgodovini iger.
"Violence is the last refuge of the incompetent" - Salvor Hardin

S-B ::

Hvala. Kaj pa podjetja, ki izdelujejo igre? Katera so najbolj znana? Ja, to z delitvijo - mi lahko kod pove recimo tri različne delitve iger? Katera strojna oprema je najbolj pomembna za igranje zahtevnejših iger?

Potem pa me zanima (ker se ne spoznam ravno na razvoj iger), katere bi bile po vašem glavne točke oz. naslovi referata o razvoju iger in recimo nekaj podnaslovov. Hvala!:)

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: S-B ()

svenica ::

Upam, da nisi novinar, ki bo za kakšno javno publikacijo pisal o igrah.

bluefish ::

@O.R.: EA Games, Ubisoft, Activision so največji založniki. Podjetij, ki razvijajo igre pa je malo morje.
Delitev, recimo prvoosebne (strelske) igre, strategije, simulacije. Najbolj pomembna oprema je grafična kartica, ki pa brez ustrezno dobrega procesorja in zadostne količine RAM-a ne bi delala ravno velikih čudežev.

S-B ::

Ne!:)) od kje ti pa to?! Sem dijak iz prvega letnika, ki mora za seminarsko kar se da hitro napisati nekaj o razvoju računalniških igrah (sicer me stvar zanima, a nimam pojma o njej) in zato lepo prosi, naj mu kdo pomaga! (Saj mi pomagate in to zelo, samo nekaj odgovorov še potrebujem) :)

S-B ::

Najlepša hvala. Mi lahko poveste še kakšno drugačno delitev? Kaj pa osnovne točke. Ker res ne vem, kako naj vse skupaj razporedim v referatu.

bluefish ::

tone gradiva. Če slediš linkom v besedilu in čisto na koncu boš lahko o stvari napisal skorajda knjigo.

Tr0n ::

Poisci dokumentarno oddajo Rise of the Video Game (5. delov), ki kar izcrpno govori o zgodovini video iger in glavnih akterjev.

S-B ::

Hvala, zelo prav mi bo prišla. Ne razumem pa, kaj pomeni realtime ali realni čas v igralništvu. Primer: Similarly, 3D games often rely on a powerful graphics processing unit (GPU), which accelerates the process of drawing complex scenes in realtime.

T-h-o-r ::

mene pa zanima, če je nasprotje realnočasovni strategiji potezna strategija??
Why have a civilization anymore
if we no longer are interested in being civilized?

PaX_MaN ::

Razvoj kot zgodovino računalniških iger ali razvoj kot od ideje, do končnega produkta?

kixs ::

O.R.

Realtime tako kot ti sprasujes pomeni, da je racunalnik (CPU in graficna) tako mocen, da lahko sproti izracunava razne poligone in jih prikazuje na ekranu. Danes so racunalniki tako mocni, da lahko v realtajmu prikazujes skoraj resnicno okolico - primer so novejse igre: Crysis in podobne ali kaksni Demoti (Nvidia, Ati...). Gre za preracunavanje realnih senc, prikazovanje, dolocanje in umescanje v 3D prostor. Pred tem so bile to sposobne zelo mocne graficne delovne postaje. Nasprotje realtime racunanju in prikazovanju, pa gre za primer video animacije. Danes se to uporablja pri filmih, kjer so okolja se veliko bolj kompleksna in natancna kot pri igrah. V tem primeru imajo en kup gruc racunalnikov, ki "pocasi" delajo animacijo - torej v naprej dolocene scene se izracunajo samo enkrat in tudi izrisejo samo enkrat - rezultat je video, film, ki ga lahko velikokrat gledas in za to ne potrebujes vec velike moci. Tako se izgubi seveda tudi interaktivnost, saj je bila scena ze v naprej izrisana.

lp

S-B ::

Ufff, hvala. Zdaj imam pa en problem z enim izrazom: GAME ENGINE. Ne vem kako bi se mu reklo po slovensko. In kaj je njegovo bistvo.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: S-B ()

Engineer_SLO ::

grafični pogon igre....
ASUS ROG Maximus X Hero, I9 9900K, NZXT Kraken X62
32GB DDR4 3200 CL16, 512MB + 1024GB GB NVME SSD+ 2x2TB 7200rpm
EVGA GeForce RTX 3090 FTW3 ULTRA, ALIENWARE 38 - AW3821DW

hyphh ::

GAME ENGINE ali po slovensko "Grafični pogon" od igre na osnovi katere deluje. Se pravi osnovno jedro, ki omogoča delovanje igre na raznih platformah kot so PC, PS3, XBOX. Zelo težko je narediti dober pogon, saj morajo razvijalci upoštevati zmogljivosti strojne opreme da lahko naredijo igro, ki bo delovala z zadovoljimi FPS (Frame per Second) ter da bo vsebovala lepo grafiko in dobro igralnost.

GAME ENGINE

Dandanes so zelo znani grafični pogoni recimo CryENGINE 2, ki poganja Crysis in je eden najbolj kompleksnejših oz naprednih.
Unreal Engine 3 , ki poganja igre Unreal Tournament 3, BioShock, Gears of war. Dunia pogon , ki pa bo poganjala igro Far Cry 2.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: hyphh ()

S-B ::

Mi lahko povsete, ali je besedilo logično in približno pravilno (ker vem, da ni) in kaj je treba popravit:

Čeprav je mogoče igrati spletne igre z uporabo dial-up modemov (Dial-up dostop je oblika dostopa do medmrežja skozi telefonski priključek), morajo biti širokopasovne internetne povezave dobro pretehtane, če želimo zmanjšati latenco med igralci (latenca je čas, ki je potreben, da se v omrežju podatkovna enota prenese od oddajnika k sprejemniku). Takšne povezave zahtevajo širokopasovno združljiv modem, povezan na osebni računalnik skozi omrežno kartico, ki je lahko tudi razdeljena z usmerjevalnikom. Spletne igre zahtevajo virtualno okolje, imenovano igralni strežnik. Ti virtualni strežniki povezujejo igralce med seboj in omogočajo realni čas (realtime). Samo v Ameriki danes gostijo okoli 500.000 igralnih strežnikov.

And what for god's sake is Emulator????

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: S-B ()

bluefish ::

če že ciljaš na uporabo slovenščine, potem:

dial-up - klicni dostop do interneta
oddajnik h prejemniku
pa tisto okoli mrežne kartice si malo pobrkljal - le ta namreč ni razdeljena z usmerjevalnikom, temveč je povezana z njim.

atasmrk ::

Ojoj, ojoj, ojoj.

Kot prvo, game engine, ni graphics engine (graficni pogon). Game engine graficni pogon vkljucuje, tako kot "pogon" za zvok, "pogon" za fiziko, povezovanje v mrezi, "pogon" za skriptiranje... Prevoda pa ti nebi vedel povedati. Tole je moje osebno mnenje, kar se mene tice je clanek na Wikipediji narobe spisan. Je ze res, da ti Epic proda Game engine, ampak tam notri ni samo grafike.

"morajo biti širokopasovne internetne povezave dobro pretehtane" - Kaj? Dejstvo je, da z visjo pasovno sirino zmanjsujemo latenco. Kar je potrebno pretehtati pa je, koliko pasovne sirine naj zakupimo. Iscemo najboljse razmerje med uzitkom in debelino denarnice.

"Spletne igre zahtevajo virtualno okolje, imenovano igralni strežnik. Ti virtualni strežniki povezujejo igralce med seboj in omogočajo realni čas (realtime)" - Igra ne zahteva virtualnega okolja, zahteva program, ki ji pove, kje se nakajajo druge entitete (igralci, predmeti), kaksne so njihove lastnosti, v kaksnem odnsu so z mano kot igralcem (ali me drug igralec napada ali trguje). In ta program je streznik. In ti strezniki niso virtualni, so kar lepo stvarni.

Tista o realnem casu pa je sploh cudna. Pri predstavitvi (grafika, zvok, tudi medmrezno igranje) pomeni, da vidimo dogajanje takoj. Grafika se izrisuje v realnem casu (Shrek recimo ni bil narejen v realnem casu, tam si je racunalnik vzel za eno slikico 2 dni casa, da jo je izrisal), pa tudi mrezno udejstvovanje mora biti takojsnje (kako pa bi bilo, ce bi jaz nekoga snajpnil pa bi on umrl minuto kasneje). Potem pa imas se uro v svetu igre. Ce je ta ura povsem sinhronizirana z uro v nasem svetu (v igri pretece sekunda, pri nas pretece sekunda), potem igra tece v realnem casu. Ce pa ura v igri prehiteva ali zaostaja (za prvi slucaj je prier Oblivion, kjer en dan v igri mine v nekako dveh urah nasega casa, za drugi primer pa se sedaj spomnim GP2, kjer je ura v igri lahko tekla pocasneje od nase).

Emulator. Ce pa ne znas anglesko, to je program, ki posnema delovanje drugega programa ali kosa strojne opreme.

Pa upaj da prfoks nima pojma o stvari ki jo opisujes. Ker drugace bos zabil ali pa padel, odisno od tega, kako dalec si v solanju ze prilezel.


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Star Citizen - Squadron 42 (strani: 1 2 3 434 35 36 37 )

Oddelek: Igre
1800216277 (12566) Snegec
»

Zakaj igramo MMORPGje?

Oddelek: Igre
242917 (2003) greev84
»

Nov v programiranju

Oddelek: Programiranje
8939 (703) morbo
»

'FPS-ji' so pomembni (strani: 1 2 3 4 )

Oddelek: Novice / Igre
15012131 (8993) MrStein
»

Dejmo naredit igro (strani: 1 2 )

Oddelek: Programiranje
543656 (2482) Gandalfar

Več podobnih tem