Forum » Kaj kupiti » [FORK] Garancija/Stvarna napaka
[FORK] Garancija/Stvarna napaka
OmegaBlue ::
Pobijte se tukaj.
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity.
N-E-O ::
Zanimivo, js sem mislu, da se lahko v primeru garancije obrneš le na pooblaščene serviserje.
Follow the white rabbit.
miteq ::
animivo, js sem mislu, da se lahko v primeru garancije obrneš le na pooblaščene serviserje.
Včasih ja, včasih ne, odvisno za kateri izdelek gre. Vsaj tako se mi zdi.
Včasih ja, včasih ne, odvisno za kateri izdelek gre. Vsaj tako se mi zdi.
aljazh ::
Zakon pravi, da ima potrošnik pravico se odločiti ali bo uveljavljal garancijo pri prodajalcu ali pa pri zastopniku/uradnem servisu/proizvajalcu.
Gre za to, da se potrošnik odloči za tisto varianto, ki je zanj najugodnejša. Trgovec te tako ne sme siliti, da garancijo uveljavljaš pri zastopniku/uradnem servisu, kar se pri nas sicer rado dogaja, ker se (sploh manjši) trgovci želijo otresti odgovornosti in stroškov povezanih z garancijskim jamstvom.
Gre za to, da se potrošnik odloči za tisto varianto, ki je zanj najugodnejša. Trgovec te tako ne sme siliti, da garancijo uveljavljaš pri zastopniku/uradnem servisu, kar se pri nas sicer rado dogaja, ker se (sploh manjši) trgovci želijo otresti odgovornosti in stroškov povezanih z garancijskim jamstvom.
kmetek ::
Vse se pošlje uradnemu servisu ali uvozniku na garancijo/pregled, itak gre vse na stroške prodajalne/servisa. Kupec nima nobenih stroškov.
Je pa hitreje če kupec sam pošlje ali če ima blizu odnese, bo še najhitreje. Drugače gre po PTT vse to.
Je pa hitreje če kupec sam pošlje ali če ima blizu odnese, bo še najhitreje. Drugače gre po PTT vse to.
aljazh ::
Kupca ne zanima, kako prodajalec ureja naprej z zastopnikom/servisom. Če se odloči garancijo uveljavljati pri trgovcu, je za izpolnjevanje zakonsko naloženih dolžnosti odgovore on.
Se pa rado dogaja, ja, da se trgovec izgovarja na uvoznika, servis, nepravilno konstelacijo zvezd... Ampak mene kot kupca niti slučajno ne briga, če ima prodajalec probleme z uvoznikom. Njegov problem, naj ga zamenja ali pa ne kupuje več robe od njega. Tako pa se zgodi, da prelagajo odgovornost eden na drugega in merijo moč na hrbtu neuke stranke.
Če se jaz kot stranka odločim garancijo uveljavljati pri trgovcu tako ne želim slišati niti besedice o uvozniku, servisu, ipd. In če izdelek v 45 dneh ne bo popravljen, bom novega ali vračilo denarja brezpogojno zahteval od trgovca.
Ja, pri nas bi vsi samo prodajali, ko se pojavijo težave, pa bi prelagali odgovornost na druge. Na-a, ne bo šlo. Kdor pa ni sposoben sprejeti tega tveganja, naj zapre štacuno. Takoj.
Se pa rado dogaja, ja, da se trgovec izgovarja na uvoznika, servis, nepravilno konstelacijo zvezd... Ampak mene kot kupca niti slučajno ne briga, če ima prodajalec probleme z uvoznikom. Njegov problem, naj ga zamenja ali pa ne kupuje več robe od njega. Tako pa se zgodi, da prelagajo odgovornost eden na drugega in merijo moč na hrbtu neuke stranke.
Če se jaz kot stranka odločim garancijo uveljavljati pri trgovcu tako ne želim slišati niti besedice o uvozniku, servisu, ipd. In če izdelek v 45 dneh ne bo popravljen, bom novega ali vračilo denarja brezpogojno zahteval od trgovca.
Ja, pri nas bi vsi samo prodajali, ko se pojavijo težave, pa bi prelagali odgovornost na druge. Na-a, ne bo šlo. Kdor pa ni sposoben sprejeti tega tveganja, naj zapre štacuno. Takoj.
N-E-O ::
Kako pa je recimo s potnimi stroški? Jaz sem npr. 1x kupil računalnik v LJ, sicer sem okoli 80km od nje oddaljen in sem moral peljati računalnik do prodajalca na lastne stroške.
Follow the white rabbit.
Snegec ::
@NEO:
Pisni dopis na sedež firme, ure, datumi, fotokopije odrezkov avtocestnih odsekov, stanje števca in podroben opis napak oz. poti, ter upanje ugodno rešitev.
@aljazh:
Če pa pooblaščeni servis izrecno naroči vsem prodajalcev njihove opreme, da je sprejem v servis možen samo ob polni bojni opremi (vsa embalaža in dokumentacija), mogoča s strani prodajalca, pa sam veš kako je. Prodajalec tvega, da bo reklamacija zavrnjena in enostavno preusmeri kupca na pooblaščeni servis.
Sedaj se bo jasno, aljazh ali kdo drug obesil na to, da v zakonu nikjer ne piše, da mora kupec hraniti embalažo.
Kako pa je recimo s potnimi stroški? Jaz sem npr. 1x kupil računalnik v LJ, sicer sem okoli 80km od nje oddaljen in sem moral peljati računalnik do prodajalca na lastne stroške.
Pisni dopis na sedež firme, ure, datumi, fotokopije odrezkov avtocestnih odsekov, stanje števca in podroben opis napak oz. poti, ter upanje ugodno rešitev.
@aljazh:
Če se odloči garancijo uveljavljati pri trgovcu, je za izpolnjevanje zakonsko naloženih dolžnosti odgovore on.
Če pa pooblaščeni servis izrecno naroči vsem prodajalcev njihove opreme, da je sprejem v servis možen samo ob polni bojni opremi (vsa embalaža in dokumentacija), mogoča s strani prodajalca, pa sam veš kako je. Prodajalec tvega, da bo reklamacija zavrnjena in enostavno preusmeri kupca na pooblaščeni servis.
Sedaj se bo jasno, aljazh ali kdo drug obesil na to, da v zakonu nikjer ne piše, da mora kupec hraniti embalažo.
Snegec & Snežinka, mala potepinka.
SepoX ::
Je tako, embalažo ni potrebno hraniti. Sej če ti crkne grafa, ne boš pošiljal celotne pakunge z kabli in cdji vred. V tujini je povsod tako.
EDIT: typo
EDIT: typo
Zheegec ::
Za uveljavljanje navadne garancije embalaža ni važna, samo artikel je potrebno poslati/odnesti na servis.
Seveda se lahko garancija uveljavlja tudi v trgovini, v primeru uveljavljanja stvarne napake se lahko uveljavlja SAMO v trgovini.
NE SME po zakonu, trgovina je samo posrednik, torej je čisto vseeno, če to pošlje stranka sama.
Drugače je garancija v EU eden od razlogov visokih cen - garancija bi morala biti krajša, cene nižje. 2 leti je res preveč
Seveda se lahko garancija uveljavlja tudi v trgovini, v primeru uveljavljanja stvarne napake se lahko uveljavlja SAMO v trgovini.
Če pa pooblaščeni servis izrecno naroči vsem prodajalcev njihove opreme, da je sprejem v servis možen samo ob polni bojni opremi (vsa embalaža in dokumentacija), mogoča s strani prodajalca, pa sam veš kako je.
NE SME po zakonu, trgovina je samo posrednik, torej je čisto vseeno, če to pošlje stranka sama.
Drugače je garancija v EU eden od razlogov visokih cen - garancija bi morala biti krajša, cene nižje. 2 leti je res preveč
"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014
Ziga Dolhar ::
> Sedaj se bo jasno, aljazh ali kdo drug obesil na to, da v zakonu nikjer ne piše, da mora kupec hraniti embalažo.
Jasno.
To razmerje sta samovoljno tako uredila proizvajalec in prodajalec. Na položaj potrošnika (oz. katerekoli tretje osebe) to nikakor ne more vplivati.
Pa če se ti kot prodajalcu zdi to še tako ne-fer. Hej - pustil si se nategnit proizvajalcu/distributerju/servisu!
Jasno.
To razmerje sta samovoljno tako uredila proizvajalec in prodajalec. Na položaj potrošnika (oz. katerekoli tretje osebe) to nikakor ne more vplivati.
Pa če se ti kot prodajalcu zdi to še tako ne-fer. Hej - pustil si se nategnit proizvajalcu/distributerju/servisu!
https://dolhar.si/
Snegec ::
Res ste smešni s temi "po zakonu".. če bi bila to pravna država, kjer bi se vsi držali zakonov, pol ne rečem.. tako pa..
Potem pa doživiš tako, da čakaš v vrsti na servisu in naduti gospod pred tabo reče sprejemnemu referentu, da bo tožil podjetje zaradi "izsiljevanja", ko ga je le-ta samo obvestil, da se za izvengarancijska popravila zaračuna pregled po ceniku, ki je na voljo v vpogled vsem.
Imam občutek, da je "ravnanje po zakonu" samo ko je tebi v prid. Ko bi pa sebi v škodo, pa nebi noben šel zakonika brat in klicat inšektorata :)
Potem pa doživiš tako, da čakaš v vrsti na servisu in naduti gospod pred tabo reče sprejemnemu referentu, da bo tožil podjetje zaradi "izsiljevanja", ko ga je le-ta samo obvestil, da se za izvengarancijska popravila zaračuna pregled po ceniku, ki je na voljo v vpogled vsem.
Imam občutek, da je "ravnanje po zakonu" samo ko je tebi v prid. Ko bi pa sebi v škodo, pa nebi noben šel zakonika brat in klicat inšektorata :)
Snegec & Snežinka, mala potepinka.
aljazh ::
Torej, ker se "nihče" ne drži zakona, se ga tudi meni ni treba? Kul. Povej mi prosim, v kateri trgovini delaš, da pridem po nekaj stvari. Ampak ti že vnaprej sporočam, da jih ne bom plačal. Saj se nihče ne drži zakona, zakaj bi se ga potem jaz moral? Obljubiš, da ne boš klical policije?
primzi5 ::
ja ampak vseeno, grafa se ne more kar tako pokvariti...
kako pa veš da nobena nima garancije? sej k dobim izdelke dobim potrdilo o garanciji, če ga dobim je ok...
kako pa veš da nobena nima garancije? sej k dobim izdelke dobim potrdilo o garanciji, če ga dobim je ok...
Vlady ::
Crkne ti ventilator in grafa se ti skuri... kaj se ne more pokvarit??? Že če ti crkne hladilnik na procu je kar nekaj možnosti, da se bo lepo prekuru. Kolegu se je recimo prav lepo zacvrl. Lepo je zasmrdel, ampak je potem proc še vedno delal, s to razliko, da je moral zmanjšat frekvenco ker če ne je komp zamrznil po 5 minutah.
Jaz sem recimo imel plato z čppovjem od VIA-e, pa mi je po pol leta začel delat artefakte na grafiki. Kriv je bil AGP na plati. Tud na sami elektroniki je možnost da kaj crkne. Enkrat malo preveč napetosti, toka ali temperature, pa gre lahko velik stvari v maloro. Garancija mora bit pa pika, in če je standard 2 leti, potem mora bit dve leti. Brez vprašanj in izgovorov. Kdor nima je bedna štacuna pa .
Jaz sem recimo imel plato z čppovjem od VIA-e, pa mi je po pol leta začel delat artefakte na grafiki. Kriv je bil AGP na plati. Tud na sami elektroniki je možnost da kaj crkne. Enkrat malo preveč napetosti, toka ali temperature, pa gre lahko velik stvari v maloro. Garancija mora bit pa pika, in če je standard 2 leti, potem mora bit dve leti. Brez vprašanj in izgovorov. Kdor nima je bedna štacuna pa .
"Lotereya - naibolee točnyj sposob učeta količestva optimistov"
Zheegec ::
Saj za fizične osebe je 2 leti garancije. Uveljavljaš stvarno napako, pa imajo lahko oni napisano 1 leto ali pa 2 leti, pa je rok za stvarno napako še vseeno 2 leti
Je pa problem, če ni pooblaščenega serviserja za to zadevo v Slo, trgovina pa vmes propade.
Je pa problem, če ni pooblaščenega serviserja za to zadevo v Slo, trgovina pa vmes propade.
"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014
Snegec ::
Saj za fizične osebe je 2 leti garancije.
Mislim, da si tukaj v zmoti. Garancijska doba, je navedena na izdelkih samih, ter se ponavadi razlikuje v trajanju med prodajalcev in proizvajalcem.
Stvarna napaka, pa ima neka pravila. Ne moreš se kar zmislit 2 leti po nakupu izdelka, da ima le-ta stvarno napako. In pričakovati, da boš stvar dobil novo. Brezplačno. Dream on.
Snegec & Snežinka, mala potepinka.
Zheegec ::
Isto ni, samo velikokrat bi se lahko uveljavljalo stvarno napako namesto navadne garancije.
"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014
kmetek ::
alien: umir se.
kaj pa ko stranka prinese nazaj odprte izdelke itd in hoče zamenjati in to recimo po 2-3 tednih? se takrat kupnina zniža v njegovo škodo?
sam eni zakoni kok potrošniki zaščiteni itd, kaj pa druga stran?
edini zakon, ki je še najboljši je : "prijazna beseda mesto najde" in pa "strpnost".
Kupiš avto in gre namesto 220km/h 219km/h je to stvarna napaka, kridva prodajalca? Gimme a break.
kaj pa ko stranka prinese nazaj odprte izdelke itd in hoče zamenjati in to recimo po 2-3 tednih? se takrat kupnina zniža v njegovo škodo?
sam eni zakoni kok potrošniki zaščiteni itd, kaj pa druga stran?
edini zakon, ki je še najboljši je : "prijazna beseda mesto najde" in pa "strpnost".
Kupiš avto in gre namesto 220km/h 219km/h je to stvarna napaka, kridva prodajalca? Gimme a break.
Vlady ::
Kaj je potem tudi stvarna napaka pri diskih, kjer piše hitrost 150Mb/s, potem pa če dobiš 100Mb/s is res car.
"Lotereya - naibolee točnyj sposob učeta količestva optimistov"
looner ::
@ALIEn3001
Kaj naj rečem, to da je prodajalec vrnil kupnino je zelo pohvalno od njega, definitivno pa to še vedno ne šteje v stvarno napako. Če jo je tako on upošteval, je to pač njegova odločitev, ki se je srečno končala za potrošnika - super !
Če pa že kdaj kaj citiraš pa predlagam da pogledaš kakšno vrstico naprej od tega kar citiraš, tako, da ja potem celotna zadeva v pravem kontekstu:
"Kupec lahko odstopi od pogodbe le, èe je pred tem prodajalcu pustil primeren dodaten rok za izpolnitev pogodbe. Če prodajalec v dodatnem roku ne izpolni pogodbe, se slednja samodejno razveže po samem zakonu. Ne da bi prodajalcu pustil dodaten rok, pa lahko kupec odstopi od prodajne pogodbe, če mu je prodajalec sporočil, da ne bo izpolnil pogodbe ali če iz okoliščin očitno izhaja, da prodajalec niti v dodatnem roku ne bo mogel izpolniti svojih obveznosti. Kupec izgubi pravico odstopiti od pogodbe zaradi napake stvari, èe stvari ne more vrniti ali je ne more vrniti v stanju, v kakršnem jo je prejel."
Torej kot jaz razumem iz tega kupec MORA pustit prodajalcu da poizkusi napako odpravit !
Pa da ne boš mislil, da te želim napadati ali kaj drugega ampak res me zanima kako je s tem pri nas, ker tudi sam nisem imel dobre izkušnje.
No glej čisto za primer kako sem se enkrat sam "osmodil" v zvezi z našimi zakoni in njihvem razumevanju. In sicer sem kupil prenosnik. Prenosnik je imel 2L garancije in nekje mesec, mesec pa pol pred iztekom je crknil trdi disk - se zgodi. Ga pošljem na reklamacijo, ga zamenjajo pride nazaj, vse OK. Ampak trdi disk spet crkne čez cca. pol leta, oz. kak mesec celo manj ! Ker sem do takrat že kar nekaj časa spremljal povsod po internetu polemike z garancijskimi dobami, sem na hitro še sam preletel zakon, po nasvetu "ekspertov", da če je bil zamenjan (ne popravljan) del naprave, brez katerega ta naprava ne deluje, da štarta garancija na novo. Juhu, pošljem prenosnik nazaj v prepričanju, da imam vsaj za trdi disk spet 2L garancijo od časa menjave dalje, ampak jok brate, odpade - pride prenosnik nazaj s pojasnilom, da ni več v garanciji. No vsaj računali mi niso nič, kar ti načeloma lahko v primeru neupravičenih reklamacij. Pojasnilo s servisa je bilo, da imajo servisni deli samo 3 mesece garancije. No po malo povpraševanja in svetovanja so mi vsi predlagali naj se obrnem na inšpektorja, tako, da sem se podal v boj kako priti do nasveta in do inšpektorja, kar se je izkazalo za bolj nemogočo zadevo kot bi si mislil. Mislim, da imajo trgovci pri vsem tem "načelnem" strahu pred kupci in uveljavljanju potrošniških pravic lahko precej miren spanec, saj sem sam porabil presneto veliko časa da sem utegnil priti do osebe, ki je znala nekaj ukrenit - oz. vsaj svetovat. Potrošniška društva in ostale zadeve so se mi zazdele zgolj zajebancija (in ko sem videl kdo je letos dobil nagrado zaradi pomaganja in osveščanja potrošnikov o tem se mi je kar obrnil želodec saj je bila moja izkušnja z njimi izrazito negativna). Ampak dobro končno sem dobil inšpektorja, ki je pa dejal, da tako pač je in da ima servis čisto prav. Trdi disk je enostavno rezervni del, na katerega podjetje ne rabi dat niti tiste enoletne obvezne garancije. Debata o tem, da je to sestavni in nepogrešljiv del računalnika brez katerega ta nekak ne deluje, ni obrodila nekih sadov v mojo korist.
Dobro ker sem imel gospoda pred sabo sem ga povprašal še o drugi tako pogosto razpravljani tematiki in sicer poseganju v računalnik. Torej govorim npr. o Comtronovem računalniku, ki ga kupiš v Bofu ali Comtronu, pač kjerkoli. Kot vsi vemo ima računalnik nalepko in vsi nonstop razglabljamo ali lahko posežemo noter v njega ne da bi izgubili garancijo ali ne. Torej z inšpektorskega stališča: NE SMEMO ! Računalnik, ki ga "zalepi" dol kakšen Comtron, PowerPlus, JAE ... saj se razumemo - je nov izdelek. Imeti mora nalepko, ki označuje model, proizvajalca, leto izdelave pa še par stvari. To je s pravnega stališča, kot mi je razložil, nov izdelek tega podjetja, na katero da podjetje določeno garancijo in vsak poseg s strani nepooblaščene osebe se šteje kot kršitev obveznosti potrošnika, isto kot če bi doma razšraufal multipraktik - enostavno izgubiš garancijo. No kolikor je še poudaril te stvari MORAJO bit označene na računalniku, torej vsako podjetje, ki ti proda sestavljeno kišto z nalepko, ki preprečuje dostop v računalnik in nima jasnih označb, da se gre za samostojni izdelek pri posegu ne more glumit s prekinitvijo garancijskih obveznosti saj si ti še vedno realno kupil samo skupek komponent - pač spakiranih v celotni PC ! No kolko sem ta zadnji del sam razumel - ne bi pa dal za to roke v ogenj !
Kaj naj rečem, to da je prodajalec vrnil kupnino je zelo pohvalno od njega, definitivno pa to še vedno ne šteje v stvarno napako. Če jo je tako on upošteval, je to pač njegova odločitev, ki se je srečno končala za potrošnika - super !
Če pa že kdaj kaj citiraš pa predlagam da pogledaš kakšno vrstico naprej od tega kar citiraš, tako, da ja potem celotna zadeva v pravem kontekstu:
"Kupec lahko odstopi od pogodbe le, èe je pred tem prodajalcu pustil primeren dodaten rok za izpolnitev pogodbe. Če prodajalec v dodatnem roku ne izpolni pogodbe, se slednja samodejno razveže po samem zakonu. Ne da bi prodajalcu pustil dodaten rok, pa lahko kupec odstopi od prodajne pogodbe, če mu je prodajalec sporočil, da ne bo izpolnil pogodbe ali če iz okoliščin očitno izhaja, da prodajalec niti v dodatnem roku ne bo mogel izpolniti svojih obveznosti. Kupec izgubi pravico odstopiti od pogodbe zaradi napake stvari, èe stvari ne more vrniti ali je ne more vrniti v stanju, v kakršnem jo je prejel."
Torej kot jaz razumem iz tega kupec MORA pustit prodajalcu da poizkusi napako odpravit !
Pa da ne boš mislil, da te želim napadati ali kaj drugega ampak res me zanima kako je s tem pri nas, ker tudi sam nisem imel dobre izkušnje.
No glej čisto za primer kako sem se enkrat sam "osmodil" v zvezi z našimi zakoni in njihvem razumevanju. In sicer sem kupil prenosnik. Prenosnik je imel 2L garancije in nekje mesec, mesec pa pol pred iztekom je crknil trdi disk - se zgodi. Ga pošljem na reklamacijo, ga zamenjajo pride nazaj, vse OK. Ampak trdi disk spet crkne čez cca. pol leta, oz. kak mesec celo manj ! Ker sem do takrat že kar nekaj časa spremljal povsod po internetu polemike z garancijskimi dobami, sem na hitro še sam preletel zakon, po nasvetu "ekspertov", da če je bil zamenjan (ne popravljan) del naprave, brez katerega ta naprava ne deluje, da štarta garancija na novo. Juhu, pošljem prenosnik nazaj v prepričanju, da imam vsaj za trdi disk spet 2L garancijo od časa menjave dalje, ampak jok brate, odpade - pride prenosnik nazaj s pojasnilom, da ni več v garanciji. No vsaj računali mi niso nič, kar ti načeloma lahko v primeru neupravičenih reklamacij. Pojasnilo s servisa je bilo, da imajo servisni deli samo 3 mesece garancije. No po malo povpraševanja in svetovanja so mi vsi predlagali naj se obrnem na inšpektorja, tako, da sem se podal v boj kako priti do nasveta in do inšpektorja, kar se je izkazalo za bolj nemogočo zadevo kot bi si mislil. Mislim, da imajo trgovci pri vsem tem "načelnem" strahu pred kupci in uveljavljanju potrošniških pravic lahko precej miren spanec, saj sem sam porabil presneto veliko časa da sem utegnil priti do osebe, ki je znala nekaj ukrenit - oz. vsaj svetovat. Potrošniška društva in ostale zadeve so se mi zazdele zgolj zajebancija (in ko sem videl kdo je letos dobil nagrado zaradi pomaganja in osveščanja potrošnikov o tem se mi je kar obrnil želodec saj je bila moja izkušnja z njimi izrazito negativna). Ampak dobro končno sem dobil inšpektorja, ki je pa dejal, da tako pač je in da ima servis čisto prav. Trdi disk je enostavno rezervni del, na katerega podjetje ne rabi dat niti tiste enoletne obvezne garancije. Debata o tem, da je to sestavni in nepogrešljiv del računalnika brez katerega ta nekak ne deluje, ni obrodila nekih sadov v mojo korist.
Dobro ker sem imel gospoda pred sabo sem ga povprašal še o drugi tako pogosto razpravljani tematiki in sicer poseganju v računalnik. Torej govorim npr. o Comtronovem računalniku, ki ga kupiš v Bofu ali Comtronu, pač kjerkoli. Kot vsi vemo ima računalnik nalepko in vsi nonstop razglabljamo ali lahko posežemo noter v njega ne da bi izgubili garancijo ali ne. Torej z inšpektorskega stališča: NE SMEMO ! Računalnik, ki ga "zalepi" dol kakšen Comtron, PowerPlus, JAE ... saj se razumemo - je nov izdelek. Imeti mora nalepko, ki označuje model, proizvajalca, leto izdelave pa še par stvari. To je s pravnega stališča, kot mi je razložil, nov izdelek tega podjetja, na katero da podjetje določeno garancijo in vsak poseg s strani nepooblaščene osebe se šteje kot kršitev obveznosti potrošnika, isto kot če bi doma razšraufal multipraktik - enostavno izgubiš garancijo. No kolikor je še poudaril te stvari MORAJO bit označene na računalniku, torej vsako podjetje, ki ti proda sestavljeno kišto z nalepko, ki preprečuje dostop v računalnik in nima jasnih označb, da se gre za samostojni izdelek pri posegu ne more glumit s prekinitvijo garancijskih obveznosti saj si ti še vedno realno kupil samo skupek komponent - pač spakiranih v celotni PC ! No kolko sem ta zadnji del sam razumel - ne bi pa dal za to roke v ogenj !
Zheegec ::
looner: Nimam veliko časa, samo na hitro - uveljavljal je stvarno napako, ker je bila za trgovino napaka sporna so jo poslali na strokovni pregled na servis. Servis sploh ni vedel, kaj je stvarna napaka, ampak po posredovanju urada za varstvo potrošnikov so nam poslali potrdilo o stvarni napaki in so mu MORALI vrniti kupnino.
Če pa napaka ne bi bila sporna za trgovino, bi pa morali gotovino vrniti takoj.
Če pa napaka ne bi bila sporna za trgovino, bi pa morali gotovino vrniti takoj.
"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014
BluPhenix ::
looner, ta z odpiranjem PCja je pa malo bosa. Ne moreš primerjat z multipraktikom, ker proizvajalci, ki delajo sestavne dele multipraktika le-teh ne prodajajo na prostem trgu s proizvajalčevo garancijo. Računalniški deli se pa tako prodajajo. Večina trgovin ti sedaj pove:
a) imaš našo garancijo ki traje blabla in računalnika ne smeš odpirat
b) če računalnik odpreš propade naša garancija in velja garancija na komponente (pač toliko kolikor predpiše proizvajalec).
Si siguren, da je on resnično razumel kaj točno ga sprašuješ? Ker odpiranje in "pospravljanje" multipraktika ni enako kot to početje s PCjem, saj je PC prilagojen za take posege, multipraktik pa ne.
Aja no, sej na koncu ti je povedal isto, vsaj zgleda.
a) imaš našo garancijo ki traje blabla in računalnika ne smeš odpirat
b) če računalnik odpreš propade naša garancija in velja garancija na komponente (pač toliko kolikor predpiše proizvajalec).
Si siguren, da je on resnično razumel kaj točno ga sprašuješ? Ker odpiranje in "pospravljanje" multipraktika ni enako kot to početje s PCjem, saj je PC prilagojen za take posege, multipraktik pa ne.
Aja no, sej na koncu ti je povedal isto, vsaj zgleda.
Podpisa ni več, ker so me poskušali asimilirati.
Ted ::
Ok, moj problem. Kupil sem matično ploščo Biostar N4FU pri mlacomu in x2 3600+. Matična je očitno vzrok za različne BSOD-je, poleg tega pa je po 5 mescih začel crkovati ventilator na čipsetu ki tuli kot sirena. Uveljavljal bom stvarno napako. Komentarji?
Mah...
sniffo ::
Če je računalnik narejen kot novo blago, nimaš kaj praskat po njem oz. delaš to na lastno odgovornost. Sprijaznite se s tem.
Tisti, ki ga to moti naj si sestavi računalnik po komponentah in je problem rešen.
Če kupiš računalnik z nalepko ti proizvajalec zagotavlja servis (recimo Comtron), če ga kupiš po komponentah moraš sam poskrbet za to. Če si vešč potem ok, če ne pa niti ne.
Hipotetični primer 1: kupiš sestavljen računalnik (brez nalepke), prideš domov in ugotoviš, da notri ni 2gb rama kot piše na računu ampak samo 1gb. Veliko sreče pri dokazovanju, kdo ga je vzel ven ....
Hipotetični primer 2: kupiš sestavljen računalnik (z nalepko), prideš domov in ugotoviš, da notri ni 2gb rama kot piše na računu ampak samo 1gb. Mislim, da ne bo problema ugotovit, kdo je zajebal
Moj nasvet? Če misliš, da si dovol usposobljen sestavit in servisirat računalnik, potem ga kupi po komponentah. Če nisi, ga kupi sestavljenega z nalepko.
V nobenem primeru pa ne kupit računalnik z nalepko in potem jokat po forumu kako so te nategnal. To mi gre pa resnično na jetra
Tisti, ki ga to moti naj si sestavi računalnik po komponentah in je problem rešen.
Če kupiš računalnik z nalepko ti proizvajalec zagotavlja servis (recimo Comtron), če ga kupiš po komponentah moraš sam poskrbet za to. Če si vešč potem ok, če ne pa niti ne.
Hipotetični primer 1: kupiš sestavljen računalnik (brez nalepke), prideš domov in ugotoviš, da notri ni 2gb rama kot piše na računu ampak samo 1gb. Veliko sreče pri dokazovanju, kdo ga je vzel ven ....
Hipotetični primer 2: kupiš sestavljen računalnik (z nalepko), prideš domov in ugotoviš, da notri ni 2gb rama kot piše na računu ampak samo 1gb. Mislim, da ne bo problema ugotovit, kdo je zajebal
Moj nasvet? Če misliš, da si dovol usposobljen sestavit in servisirat računalnik, potem ga kupi po komponentah. Če nisi, ga kupi sestavljenega z nalepko.
V nobenem primeru pa ne kupit računalnik z nalepko in potem jokat po forumu kako so te nategnal. To mi gre pa resnično na jetra
SepoX ::
Sej se lahko drkate kolkor se hočte, ampak razni Troni, Gamerji in podobna skup zmetana jajca z nekimi proizvodnimi nalogi, ki jih dobiš zraven, ne bi zdržala na sodišču kot zaključena računalniška celota z VSEMI POTREBNIMI papirji ala Dell, HP in podobno.
Če bi se šli jajcat, bi kmalu ugotovil, da jih večina nima priloženih papirjev in certifikatov.
Če bi se šli jajcat, bi kmalu ugotovil, da jih večina nima priloženih papirjev in certifikatov.
Snegec ::
Pravzaprav je looner-ju inšpektor pravilno povedal.
Če kupiš računalnik kot en izdelek, in ti na računu piše, da si kupil PC001 in imaš nanj 3 letno garancijo, pomeni, da je ta garancija lahko uveljavljena le, če so pogoji za izvajanje garancijskih popravil izpolnjena. To vključuje tudi poseganje v drobovje računalnika.
Če seveda, prelomiš strinjanje o garancijskih pogojih, na svojih plečih nosiš odgovornost za okvare komponent in ti dotično podjetje, pri katerem si kupil računalnik po vsej svoji pravici odkloni servisno storitev oz. garancijsko menjavo. To vse piše na garancijskih listih, ki jih nekateri vztrajno ignorirajo.
Morda še malo v premislek. Določene komponente imajo 12 mesečno garancijo, vendar so vgrajene v računalnikih, ki imajo 24-60 mesečno garancijo. Če ti po 16ih mesecih odpreš računalo, si s tem prelomil pečat in je tvoja komponenta na svoji lastni garanciji (v večini primerov 12 mesecev) in moraš kupiti novo, če bi pa ne bil pameten in bi lepo nesel na servis, bi imel pa garancijsko menjano.
Če kupiš računalnik kot en izdelek, in ti na računu piše, da si kupil PC001 in imaš nanj 3 letno garancijo, pomeni, da je ta garancija lahko uveljavljena le, če so pogoji za izvajanje garancijskih popravil izpolnjena. To vključuje tudi poseganje v drobovje računalnika.
Če seveda, prelomiš strinjanje o garancijskih pogojih, na svojih plečih nosiš odgovornost za okvare komponent in ti dotično podjetje, pri katerem si kupil računalnik po vsej svoji pravici odkloni servisno storitev oz. garancijsko menjavo. To vse piše na garancijskih listih, ki jih nekateri vztrajno ignorirajo.
Morda še malo v premislek. Določene komponente imajo 12 mesečno garancijo, vendar so vgrajene v računalnikih, ki imajo 24-60 mesečno garancijo. Če ti po 16ih mesecih odpreš računalo, si s tem prelomil pečat in je tvoja komponenta na svoji lastni garanciji (v večini primerov 12 mesecev) in moraš kupiti novo, če bi pa ne bil pameten in bi lepo nesel na servis, bi imel pa garancijsko menjano.
Snegec & Snežinka, mala potepinka.
Ted ::
Ne bom rekel da nimaš prav, je pa čudno, ti recimo Comtron garancije ne bo upošteval če gre za sistem, ti jo bo pa uvoznik kartice oz. proizvajalec brez problema. Kdo potem nateguje? Edini strošek ki ga ma pri tem trgovec je posredovanje kartice proizvajalcu in zamenjava artikla.
Mah...
Snegec ::
Če bi se šli jajcat, bi kmalu ugotovil, da jih večina nima priloženih papirjev in certifikatov.
Na tem področju si se zelo zmotil, ker "večina" jih ima priložene potrebne papirje. To če ti pa Dell zdraven računalnika nameče še cel kup neuporabne navlake, ki te pravzaprav zmedejo, za kakšen namen si pravzaprav kupil računalnik pa tudi vredu.
Ne vem sicer kaj pravzaprav misliš z certifikati, to se moraš malce bolj zjasnit. Morda hočeš ob nakupu Tron računalnika certifikat, da v računalniku ne moreš prati perila ali se z njim igrati nogometa.
Ok, moj problem. Kupil sem matično ploščo Biostar N4FU pri mlacomu in x2 3600+. Matična je očitno vzrok za različne BSOD-je, poleg tega pa je po 5 mescih začel crkovati ventilator na čipsetu ki tuli kot sirena. Uveljavljal bom stvarno napako. Komentarji?
Ventilator na chipsetu, ti bodo na servisu obravnavali kot kvarno napako. Razen če je proizvajalec sporočil, da je to serijska napaka na tem tipu plošč.
BSODji pa so druga stvar, če so bili prisotni že ob samem začetku, bi morda to lahko uveljavljal kot stvarno napako, vendar.. če je to stvarna napaka prisotna že od nakupa, čemu si čakal 5 mesecev predno si se jo spomnil uveljavljati?
V vsakem primeru, bo moral računalnik ali plošča romati na servis, kjer bodo podali mnenje o tem ali je ta napaka res prisotna. V primeru, da se pri njih napaka ne pojavi, tudi pri demonstriranju pred tvojimi očmi, boš izvisel kot elastika.
Popravek:
Ne bom rekel da nimaš prav, je pa čudno, ti recimo Comtron garancije ne bo upošteval če gre za sistem, ti jo bo pa uvoznik kartice oz. proizvajalec brez problema.
Prodajalec ti ne zanika, da si kartico kupil tistega datuma in da ima pri proizvajalcu še vedno garancijo, vendar pa ti oni ob prodaji povedo garancijske pogoje, katerih si se ti primoran držati, za časa trajanja le-te. Če prekršiš ta določila (garancijski listi jih imajo napisana), ni prodajalec v noben primeru primoran pošiljati artikla proizvajalcu. Lahko storji to v dobro voljo, lahko ti zaračunajo stroške administrativnega dela, povsem prav imajo.
Snegec & Snežinka, mala potepinka.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Snegec ()
Ted ::
Za BSOD-je nisem bil prepričan da je vzrok v matični ker sem mel grafično, ki je bila problematična (BSOD-ji pa občasno NV4_disp) in sem jo nato zamenjal. Zdaj šele vidim da grafična ni bila vzrok. So pa ti BSOD-ji čudni in se pojavljajo občasno, med igranjem iger. Recimo po treh urah. Ali pa če imam več dni prižgan comp začne naenkrat vse lagirat počasi in potem že vem da bo BSOD.
Drugače pa ne vem kaj je to kvarna napaka .
Drugače pa ne vem kaj je to kvarna napaka .
Mah...
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Ted ()
misso ::
No pa še eno tako vprašanje. Ali lahko trgovec ko od kupca prevzame blago in pošlje to blago na reklamacijo in reklamacija ni odobrena zaračuna poštnino kupcu? Ker je zavajal trgovca glede garancije?
knesz ::
Glede stvarne napake:
za primer bom dal mobilnik. Stranka pri meni kupi mobilnik. Doma ugotovi "stvarno napako". Aparat prinese meni, kjer jaz naredim zapisnik s pripisom da gre za sum stvarne namake. Od tega trenutnka imam kot prodajalec dolžnost in pravico, da stranko obvestim v 8 dneh, ali dejansko gre za stvarno napako ali ne.
Od tu naprej gre postopek pri meni takole: aparat zapakiram, ter ga pošljem na pooblaščeni servis z jasno oznako da je DOA. To pomeni, da mi morajo na servisu v treh dneh sporočiti, ali dejansko je stvarna napaka ali ne. V kolikor je, bo stranka dobila novega, če pa ni (okvara), bo šel pa aparat v garancijsko popravilo, v kolikor ni mehanska poškodba, politje s tekočino (najbolj pogost primer) ipd.
V vsakem primeru sem pa dolžan obvestiti stranko v roku 8 dni.
Pa še to, če se stranki prizna stvarna napaka, dobi isti model in ne more zahtevati drugega.
lp
za primer bom dal mobilnik. Stranka pri meni kupi mobilnik. Doma ugotovi "stvarno napako". Aparat prinese meni, kjer jaz naredim zapisnik s pripisom da gre za sum stvarne namake. Od tega trenutnka imam kot prodajalec dolžnost in pravico, da stranko obvestim v 8 dneh, ali dejansko gre za stvarno napako ali ne.
Od tu naprej gre postopek pri meni takole: aparat zapakiram, ter ga pošljem na pooblaščeni servis z jasno oznako da je DOA. To pomeni, da mi morajo na servisu v treh dneh sporočiti, ali dejansko je stvarna napaka ali ne. V kolikor je, bo stranka dobila novega, če pa ni (okvara), bo šel pa aparat v garancijsko popravilo, v kolikor ni mehanska poškodba, politje s tekočino (najbolj pogost primer) ipd.
V vsakem primeru sem pa dolžan obvestiti stranko v roku 8 dni.
Pa še to, če se stranki prizna stvarna napaka, dobi isti model in ne more zahtevati drugega.
lp
kmetek ::
primer: v petek prinese....ponedeljek in torek so prazniki, servis dobi šele v sredo, založijo za kak dan ali so preobremenji in do sobote ti ne dobiš nazaj, kaj nato?
Sepox: nikar ne nori s takimi izjavami, če piše na papirju je tako tudi notri.
Sepox: nikar ne nori s takimi izjavami, če piše na papirju je tako tudi notri.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kmetek ()
knesz ::
DOA se ne založi in ima prednost pred ostalim servisom. V osmih dneh moram OBVESTITI stranko glede rešitve reklamacije.
lp
edit:
realnost je taka, da lepa beseda lepo mesto najde in se da vse zmenit s strankami. Razen če ni "napumpana" z posti s slo-techa, ali pa je celo kakšen slo-techovec (seveda obstajajo tudi redke izjeme). V mojem in strankinem interesu je, da se zadeva reši čimbolj gladko ter z čimmanj slabe volje. Žal je realnost taka, da se tehnika kvari...
lp
edit:
realnost je taka, da lepa beseda lepo mesto najde in se da vse zmenit s strankami. Razen če ni "napumpana" z posti s slo-techa, ali pa je celo kakšen slo-techovec (seveda obstajajo tudi redke izjeme). V mojem in strankinem interesu je, da se zadeva reši čimbolj gladko ter z čimmanj slabe volje. Žal je realnost taka, da se tehnika kvari...
Zgodovina sprememb…
- spremenil: knesz ()
kmetek ::
Vseeno sem ti dal primer kjer teoretično ne sfolgaš znotraj 8 dni. Edino če ekspresno pogledajo v sredo in naslednji dan odgovorijo/pošljejo nazaj...potem pa vmes poštar "zgubi" paket...
Pošta je kurba, se je že dogajalo, da stranka pazite ZADNJI dan prinese v trgovino izdelek za servis, ko pa je servis dobil je pa lepo zavrnil saj je bil petek, oni pa dobili v ponedeljek 2 dni po preteku.
Kaj pravi zakon tukaj? Zato je VEDNO bolje, da če ma stranka blizu, recimo nekje 10-20km do pooblaščenega servisa, da sama odnese, morda ji še celo na licu mesta pogledajo.
"Žal je realnost taka, da se tehnika kvari..."
Zelo tr00, samo to je izven dosega krivde prodajalca, kaj menite? Ne pa da zakon pravi drugače, mislim halo
Pošta je kurba, se je že dogajalo, da stranka pazite ZADNJI dan prinese v trgovino izdelek za servis, ko pa je servis dobil je pa lepo zavrnil saj je bil petek, oni pa dobili v ponedeljek 2 dni po preteku.
Kaj pravi zakon tukaj? Zato je VEDNO bolje, da če ma stranka blizu, recimo nekje 10-20km do pooblaščenega servisa, da sama odnese, morda ji še celo na licu mesta pogledajo.
"Žal je realnost taka, da se tehnika kvari..."
Zelo tr00, samo to je izven dosega krivde prodajalca, kaj menite? Ne pa da zakon pravi drugače, mislim halo
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kmetek ()
knesz ::
Še enkrat:
pošta se vedno pošilja priporočeno (servis dobi naslednji delovni dan). Na servisnem nalogu je datum. Dovolj je, da me serviser pokliče po telefonu in takoj zatem stranko obvestim telefonsko. V kolikor je ne dobim, gre zadeva na papir ter priporočeno na strankin naslov.
pošta se vedno pošilja priporočeno (servis dobi naslednji delovni dan). Na servisnem nalogu je datum. Dovolj je, da me serviser pokliče po telefonu in takoj zatem stranko obvestim telefonsko. V kolikor je ne dobim, gre zadeva na papir ter priporočeno na strankin naslov.
Ziga Dolhar ::
> realnost je taka, da lepa beseda lepo mesto najde in se da vse zmenit s strankami.
Zelo res.
Moja "praksa" je taka, da najprej prodajalcu le sporočim dejansko stanje. V dosedanji praksi,
1. V napajalniku je počilo,
2. iPod Shuffle se ne odziva,
3. dobil sem laserski toner, ki je bil očitno že rabljen,
4. toner (ki sem ga dobil kot zamenjavo za zgornjega rabljenega) je začel pacat.
Če prodajalec postopa korektno, ni potrebe po vlačenju zakonov. (Do sedaj je bilo tako.)
Če te pa prodajalec poskusi nategnit ali si samovoljno izmisli neka svoja pravila - pa ni milosti.
Ravno ta teden je poteklo 45 dni, od kar so na Mimovrste dobili toner iz 4. točke. Do danes mi še niso odgovorili (samoiniciativno niti enkrat; le kot odgovor na moj inquiry pred tremi tedni). Poteklo jim je ohoho rokov. Prav -
Danes jim bom poslal mejl, v katerem jih bom le opomnil na potek roka. Moje nadaljne postopanje pa bo odvisno zgolj in le od njihove korektnosti.
-- edit.
Če je stranka "težka", "pametna" ali karkoli podobnega, to nikakor ni opravičilo za prodajalca, da jo poskuša nategnit izven okvira pogodbenih in zakonskih obveznosti.
Zelo res.
Moja "praksa" je taka, da najprej prodajalcu le sporočim dejansko stanje. V dosedanji praksi,
1. V napajalniku je počilo,
2. iPod Shuffle se ne odziva,
3. dobil sem laserski toner, ki je bil očitno že rabljen,
4. toner (ki sem ga dobil kot zamenjavo za zgornjega rabljenega) je začel pacat.
Če prodajalec postopa korektno, ni potrebe po vlačenju zakonov. (Do sedaj je bilo tako.)
Če te pa prodajalec poskusi nategnit ali si samovoljno izmisli neka svoja pravila - pa ni milosti.
Ravno ta teden je poteklo 45 dni, od kar so na Mimovrste dobili toner iz 4. točke. Do danes mi še niso odgovorili (samoiniciativno niti enkrat; le kot odgovor na moj inquiry pred tremi tedni). Poteklo jim je ohoho rokov. Prav -
Danes jim bom poslal mejl, v katerem jih bom le opomnil na potek roka. Moje nadaljne postopanje pa bo odvisno zgolj in le od njihove korektnosti.
-- edit.
Če je stranka "težka", "pametna" ali karkoli podobnega, to nikakor ni opravičilo za prodajalca, da jo poskuša nategnit izven okvira pogodbenih in zakonskih obveznosti.
https://dolhar.si/
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Ziga Dolhar ()
zcetrt ::
Zanima me vaše mnenje, preden se odpravim v trgovino:
Uporabljam slušalke Philips SHE7850, katere sem dolgo kupoval, saj se mi zdi, da imajo odlično razmerje med ceno in zvokom. Ker me glasba "zaziba v spanec", so slušalke zame dokaj potrošna roba (tam, na 4 mesece mi gredo rakom žvižgat). Zato kupim po dvoje naenkrat. To sem storil tudi pred 14 dnevi. A glej ga zlomka, slušalke imajo veliko slabši zvok, kot so ga imele doslej. Philips je zamenjal ohišje, gumico in rahlo barvo, označba modela pa je identična, prav tako cena. Vse skupaj sem preveril s pomočjo kolega, ki jih uporablja.
Ali je to stvarna napaka in ali sem upravičen do povrnitve kupnine? V Merkurju, denimo, imajo še vedno "staro serijo", a so kar za 3 evre dražje kot tam, kjer sem opravil nakup. Ene sluišalke so zapakirane, ene pač ne več (embalaža je pa tako ali tako lita plastika in karton...)
Uporabljam slušalke Philips SHE7850, katere sem dolgo kupoval, saj se mi zdi, da imajo odlično razmerje med ceno in zvokom. Ker me glasba "zaziba v spanec", so slušalke zame dokaj potrošna roba (tam, na 4 mesece mi gredo rakom žvižgat). Zato kupim po dvoje naenkrat. To sem storil tudi pred 14 dnevi. A glej ga zlomka, slušalke imajo veliko slabši zvok, kot so ga imele doslej. Philips je zamenjal ohišje, gumico in rahlo barvo, označba modela pa je identična, prav tako cena. Vse skupaj sem preveril s pomočjo kolega, ki jih uporablja.
Ali je to stvarna napaka in ali sem upravičen do povrnitve kupnine? V Merkurju, denimo, imajo še vedno "staro serijo", a so kar za 3 evre dražje kot tam, kjer sem opravil nakup. Ene sluišalke so zapakirane, ene pač ne več (embalaža je pa tako ali tako lita plastika in karton...)
4.
Ted ::
>Glede stvarne napake:
>za primer bom dal mobilnik. Stranka pri meni kupi mobilnik. Doma ugotovi "stvarno napako". Aparat prinese meni, kjer jaz naredim zapisnik s pripisom da gre za sum stvarne namake. Od tega trenutnka imam kot >prodajalec dolžnost in pravico, da stranko obvestim v 8 dneh, ali dejansko gre za stvarno napako ali ne.
>Od tu naprej gre postopek pri meni takole: aparat zapakiram, ter ga pošljem na pooblaščeni servis z jasno oznako da je DOA. To pomeni, da mi morajo na servisu v treh dneh sporočiti, ali dejansko je stvarna napaka >ali ne. V kolikor je, bo stranka dobila novega, če pa ni (okvara), bo šel pa aparat v garancijsko popravilo, v kolikor ni mehanska poškodba, politje s tekočino (najbolj pogost primer) ipd.
>V vsakem primeru sem pa dolžan obvestiti stranko v roku 8 dni.
>Pa še to, če se stranki prizna stvarna napaka, dobi isti model in ne more zahtevati drugega.
Zakon o varstvu potrošnikov
37. člen
(1) Prodajalec mora potrošniku izročiti blago v skladu s pogodbo in odgovarja za stvarne in pravne napake svoje izpolnitve.
(2) Napaka je stvarna:
1. če stvar nima lastnosti, ki so potrebne za njeno normalno rabo ali za promet;
2. če stvar nima lastnosti, ki so potrebne za posebno rabo, za katero jo kupec kupuje, ki pa je bila prodajalcu znana oziroma bi mu morala biti znana;
3. če stvar nima lastnosti in odlik, ki so bile izrecno ali molče dogovorjene oziroma predpisane;
4. če je prodajalec izročil stvar, ki se ne ujema z vzorcem ali modelom, razen če je bil vzorec ali model pokazan le zaradi obvestila.
(3) Primernost blaga za normalno rabo se presoja glede na običajno blago enake vrste in ob upoštevanju kakršnihkoli prodajalčevih izjav o značilnostih blaga, ki jih je dal prodajalec ali proizvajalec zlasti z oglaševanjem, predstavitvijo izdelka ali navedbami na blagu samem.
(4) Za odgovornost za stvarne in pravne napake se uporabljajo določbe zakona, ki ureja obligacijska razmerja, če ta zakon ne določa drugače.
in še
37.c člen
(1) Potrošnik, ki je pravilno obvestil prodajalca o napaki, ima pravico od prodajalca zahtevati, da:
– odpravi napako na blagu ali
– vrne del plačanega zneska v sorazmerju z napako ali
– blago z napako zamenja z novim brezhibnim blagom ali
– vrne plačani znesek.
(2) V vsakem primeru ima potrošnik tudi pravico, da od prodajalca zahteva povrnitev škode, zlasti pa povračilo stroškov materiala, nadomestnih delov, dela, prenosa in prevoza izdelkov, ki nastanejo zaradi izpolnitve obveznosti iz prejšnjega odstavka tega člena.
(3) Pravice potrošnika iz prvega odstavka ugasnejo s potekom dveh let od dneva, ko je o stvarni napaki obvestil prodajalca.
39. člen
(1) Če v primerih iz 37. in 38. člena napaka ni sporna, mora podjetje čimprej, vendar najpozneje v roku osmih dni ugoditi potrošnikovi zahtevi.
(2) Podjetje mora pisno odgovoriti potrošniku na zahtevo najpozneje v osmih dneh po njenem prejemu, če je napaka sporna.
Skratka, če je ugotovljena stvarna napaka potem mora vsak trgovec na zahtevo stranke denar stranki tudi vrniti.
>za primer bom dal mobilnik. Stranka pri meni kupi mobilnik. Doma ugotovi "stvarno napako". Aparat prinese meni, kjer jaz naredim zapisnik s pripisom da gre za sum stvarne namake. Od tega trenutnka imam kot >prodajalec dolžnost in pravico, da stranko obvestim v 8 dneh, ali dejansko gre za stvarno napako ali ne.
>Od tu naprej gre postopek pri meni takole: aparat zapakiram, ter ga pošljem na pooblaščeni servis z jasno oznako da je DOA. To pomeni, da mi morajo na servisu v treh dneh sporočiti, ali dejansko je stvarna napaka >ali ne. V kolikor je, bo stranka dobila novega, če pa ni (okvara), bo šel pa aparat v garancijsko popravilo, v kolikor ni mehanska poškodba, politje s tekočino (najbolj pogost primer) ipd.
>V vsakem primeru sem pa dolžan obvestiti stranko v roku 8 dni.
>Pa še to, če se stranki prizna stvarna napaka, dobi isti model in ne more zahtevati drugega.
Zakon o varstvu potrošnikov
37. člen
(1) Prodajalec mora potrošniku izročiti blago v skladu s pogodbo in odgovarja za stvarne in pravne napake svoje izpolnitve.
(2) Napaka je stvarna:
1. če stvar nima lastnosti, ki so potrebne za njeno normalno rabo ali za promet;
2. če stvar nima lastnosti, ki so potrebne za posebno rabo, za katero jo kupec kupuje, ki pa je bila prodajalcu znana oziroma bi mu morala biti znana;
3. če stvar nima lastnosti in odlik, ki so bile izrecno ali molče dogovorjene oziroma predpisane;
4. če je prodajalec izročil stvar, ki se ne ujema z vzorcem ali modelom, razen če je bil vzorec ali model pokazan le zaradi obvestila.
(3) Primernost blaga za normalno rabo se presoja glede na običajno blago enake vrste in ob upoštevanju kakršnihkoli prodajalčevih izjav o značilnostih blaga, ki jih je dal prodajalec ali proizvajalec zlasti z oglaševanjem, predstavitvijo izdelka ali navedbami na blagu samem.
(4) Za odgovornost za stvarne in pravne napake se uporabljajo določbe zakona, ki ureja obligacijska razmerja, če ta zakon ne določa drugače.
in še
37.c člen
(1) Potrošnik, ki je pravilno obvestil prodajalca o napaki, ima pravico od prodajalca zahtevati, da:
– odpravi napako na blagu ali
– vrne del plačanega zneska v sorazmerju z napako ali
– blago z napako zamenja z novim brezhibnim blagom ali
– vrne plačani znesek.
(2) V vsakem primeru ima potrošnik tudi pravico, da od prodajalca zahteva povrnitev škode, zlasti pa povračilo stroškov materiala, nadomestnih delov, dela, prenosa in prevoza izdelkov, ki nastanejo zaradi izpolnitve obveznosti iz prejšnjega odstavka tega člena.
(3) Pravice potrošnika iz prvega odstavka ugasnejo s potekom dveh let od dneva, ko je o stvarni napaki obvestil prodajalca.
39. člen
(1) Če v primerih iz 37. in 38. člena napaka ni sporna, mora podjetje čimprej, vendar najpozneje v roku osmih dni ugoditi potrošnikovi zahtevi.
(2) Podjetje mora pisno odgovoriti potrošniku na zahtevo najpozneje v osmih dneh po njenem prejemu, če je napaka sporna.
Skratka, če je ugotovljena stvarna napaka potem mora vsak trgovec na zahtevo stranke denar stranki tudi vrniti.
Mah...
knesz ::
Če je stranka "težka", "pametna" ali karkoli podobnega, to nikakor ni opravičilo za prodajalca, da jo poskuša nategnit izven okvira pogodbenih in zakonskih obveznosti.
Vsekakor. Ampak v tem primeru sem tudi jaz kot prodajalec manj fleksibilen in se bolj držim črke zakona. Sicer pa, tudi če stranke pridejo zatežene, jih večinoma z prijaznim nastopom pripravim do tega da sprevidijo, da nima smisla težit in da se da problem rešit tudi na prijazen način. Opaziti je, da stranke vedno poznajo le pravice, ne pa tudi dolžnosti. Pa še nekaj, če je stranka prijazna in ne začne groziti z inšpekcijo takoj ko stopi skozi vrata, se dostikrat da garancijsko rešiti tudi napake, ki niso predmet garancije.
Še enkrat, v 98%: lepa beseda lepo mesto najde. 1,98% bere slo-tech.
lp
p.s.:
prodajalci z nekorektnim odnosom do strank (beri: nategujejo stranke), se slej ko prej izločijo iz igre
Ziga Dolhar ::
> p.s.:
> prodajalci z nekorektnim odnosom do strank (beri: nategujejo stranke), se slej ko prej izločijo iz igre
Ej, ne ga biksat, sam poglej si tole temo in tisto o Pritožbah čez prodajalce :-).
> prodajalci z nekorektnim odnosom do strank (beri: nategujejo stranke), se slej ko prej izločijo iz igre
Ej, ne ga biksat, sam poglej si tole temo in tisto o Pritožbah čez prodajalce :-).
https://dolhar.si/
misso ::
Sto ljudi sto čudi.
Imamo nekatere prodajalce, ki folk nategujejo ohoho in poslednično jih izloči trg.
Imamo pa nekaj ljudi ki bi samo težave iskali (pri reklamacijah) enkrat jim rata enkrat jim ne.
Drugače sem pa mnenja da lepa beseda lepo mesto najde (raje popravici povemkaj sem delal), pa še tudi odvisno je kako se stranka/trgovec obnašata.
Imamo nekatere prodajalce, ki folk nategujejo ohoho in poslednično jih izloči trg.
Imamo pa nekaj ljudi ki bi samo težave iskali (pri reklamacijah) enkrat jim rata enkrat jim ne.
Drugače sem pa mnenja da lepa beseda lepo mesto najde (raje popravici povemkaj sem delal), pa še tudi odvisno je kako se stranka/trgovec obnašata.
knesz ::
Skratka, če je ugotovljena stvarna napaka potem mora vsak trgovec na zahtevo stranke denar stranki tudi vrniti.
Drži. Na srečo nisem imel primera da bi bilo potrebno vračati denar. Vedno smo se dogovorili.
Point mojega posta je bil ta, da je folk napumpan, da so jim prodajalci dolžni vrniti denar ali zamenjati izdelek za boljšega tisti moment, ko stopi v trgovino. In da je zateženost slaba za obe strani (kupca in prodajalca). Dejstvo je, da inšpektorji niso prijetni ne za stranko in še manj za prodajalca. Z popuščanjem z obeh strani, se pa marsikaj da rešiti v zadovoljstvo obeh strank.
knesz ::
Ej, ne ga biksat, sam poglej si tole temo in tisto o Pritožbah čez prodajalce :-).
Občasno pogledam in zdi se mi, da ciljaš na Comtron. Drži tista, da je na vsako dobro trgovino približno 2% pritožb. Glede na promet Comtrona ter število pritožb v tej temi...
.. je treba upoštevati, da povprečen uporabnik računalniške opreme večinoma niti ne ve, kdaj ima probleme s strojno opremo. Manjše trgovine in servisi si ne smejo privoščiti politike, da je krivda nedelovanja ali slabega delovanja rač. opreme vedno na strani nevednega uporabnika. In dejstvo je, da Comtron večino dobička naredi na veleprodaji in ne z Comshopi. V tej meri ga precej rešujejo mali prodajalci, ki jim ni vseeno za stranke.
Vedno so pa izjeme, ki jim ratuje. Žal.
AngelOfDeath ::
Včasih se pa pojavi problem ko na servisu nimajo pojma kako stvar deluje. In iz tega razloga ne znajo ugotovit napake in mislijo da deluje vredu.
Tako sem zadevo poslal ene 3x v garancijsko popravilo, pa sem stalno nazaj dobil da zadeva deluje bre problema (Ja če pa serviser drugega kot ta pr* 3dmark ne zna uporabit).
Potem sem uveljavljal stvarno napako (kjer moraš natančno opisat problem), in glej ga zlomka. Takoj sem dobil boljši izdelek v zamenjavo (Ker prejšnjega več niso izdelovali).
Šlo se je za grafično kartico...
Tako sem zadevo poslal ene 3x v garancijsko popravilo, pa sem stalno nazaj dobil da zadeva deluje bre problema (Ja če pa serviser drugega kot ta pr* 3dmark ne zna uporabit).
Potem sem uveljavljal stvarno napako (kjer moraš natančno opisat problem), in glej ga zlomka. Takoj sem dobil boljši izdelek v zamenjavo (Ker prejšnjega več niso izdelovali).
Šlo se je za grafično kartico...
edit: Slovnica
Zgodovina sprememb…
- spremenil: AngelOfDeath ()
AngelOfDeath ::
Še to sem pozabil:
Grafična je sama javljala napako v Debug sekciji ki se jo da preprosto videti v nastavitvah za grafično. Ampak ti leni serviserji rajši poženejo f* 3DMark in pravijo da stvar deluje vredu.
Še za prebrat so preleni.
Grafična je sama javljala napako v Debug sekciji ki se jo da preprosto videti v nastavitvah za grafično. Ampak ti leni serviserji rajši poženejo f* 3DMark in pravijo da stvar deluje vredu.
Še za prebrat so preleni.
edit: Slovnica
Snegec ::
Morda pa nisi definiral problema dovolj natančno.
Če prineseš stvar na servis in rečeš "Grafična je zanič". In jo oni stestirajo, deluje 2d in 3d izrisovanje pod obremenitvijo več ur vredu, potem tudi jaz ne vidim problema, da je grafična zanič.
Sem se že srečal s takim primerkov, da je stranka sveto trdila, kako se ji računalnik resetira pri igranju iger, pa v servisu napaka ni bila ponovljiva, tudi ko je stranka igrala igro. Trik? Svež sistem na testnem disku. Hja, ampak stranka je hotela boljšo, novejšo grafiko ker "njej ne deluje".
Če prineseš stvar na servis in rečeš "Grafična je zanič". In jo oni stestirajo, deluje 2d in 3d izrisovanje pod obremenitvijo več ur vredu, potem tudi jaz ne vidim problema, da je grafična zanič.
Sem se že srečal s takim primerkov, da je stranka sveto trdila, kako se ji računalnik resetira pri igranju iger, pa v servisu napaka ni bila ponovljiva, tudi ko je stranka igrala igro. Trik? Svež sistem na testnem disku. Hja, ampak stranka je hotela boljšo, novejšo grafiko ker "njej ne deluje".
Snegec & Snežinka, mala potepinka.
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Uveljavljanje stvarne napake / garancije (strani: 1 2 )Oddelek: Loža | 16400 (6328) | TOP |
» | Stvarna napaka po preteku 6 mesecevOddelek: Loža | 6677 (5373) | next3steps |
» | Stvarna napaka LCD TV (strani: 1 2 3 4 5 6 )Oddelek: Pomoč in nasveti | 48287 (43081) | Okapi |
» | Pravica do garancijeOddelek: Pomoč in nasveti | 2721 (2095) | St235 |
» | Okvara nove TV Panasonic Plazme - postopekOddelek: Zvok in slika | 6255 (4683) | vrossi46 |