Forum » Loža » Koliko so krivi počasni vozniki?
Koliko so krivi počasni vozniki?
Temo vidijo: vsi
darkolord ::
Na prvem posnetku je zanimivo še, kako sta te (pri cca 01:00) dva kolesarja ne(v/m)arno izsilila pri prečkanju cesto v napačno smer.
BlueRunner ::
"Tehnično gledano" od pešcev in kolesarjev sploh ne pričakujem, da bi ravnali po pravilih ali predvidljivo. Marsikateri jih pač ne pozna in trdno verjamem v to, da nima smisla delati "force the issue".
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: BlueRunner ()
Buggy ::
..na drugem posnetku (0,15) ti pri tvoji adrenalinski voznji na ravnem delu se tovornjak uide :)
Ce mene vprasas je ta cesta blazno enostavna, ravna podlaga, cisto lepo siroka in naprej lepo pregledna...ne vem kaj je taka drama vozit vsaj 90 km/h
Ce mene vprasas je ta cesta blazno enostavna, ravna podlaga, cisto lepo siroka in naprej lepo pregledna...ne vem kaj je taka drama vozit vsaj 90 km/h
BlueRunner ::
..na drugem posnetku (0,15) ti pri tvoji adrenalinski voznji na ravnem delu se tovornjak uide :)
Ko sem zagledal prvi avto in pred njim tovornjak sem plin spustil in vozil samo še na podlagi najmanjše porabe. Zakaj bi se nekomu limal na rit, če ga ne morem prehiteti in, če bom čez manj kot 120 sekund tako ali tako zavil dol iz konkretne ceste? Glede na predhodno vožnjo, pa za mano ni bilo nikogar.
Morda je to bistvena razlika med nekom, ki "ga žge" in nekom, ki mu dol visi za tistih 15 ali 45 sekund hitrejši prihod na cilj.
ne vem kaj je taka drama vozit vsaj 90 km/h
Je, ni in je.
Je, ker so ovniki dovolj ostri, da sopotnike premetava. Voznik ima volan, da se drži, ostali pa ne ravno tako stabilnega oprijema.
Ni, ker je večina ovinkov kljub temu takšnih, da jih v suhem lahko mirno prevoziš 90 in kot voznik z njimi ne boš imel težav. Asfalt to dupušča.
Hkrati pa tudi je, ker imaš opraviti z dvema grdima ovinkoma, ki se začneta položno, nato pa ostro zaključita - mimogrede pristaneš na napačnem pasu ob napačnem času. Potem ti pa v kroniki piše "zaradi neprilagojene htirsti". Kar se pa seveda veže na to, da je ovinek dovolj nepregleden, da tega ne opaziš, dokler nisi že v njemu. Torej moraš cesto poznati, or else...
Sicer pa je nepreglednost ovinkov najbolj nazorno videti, kot tam vozi kakšen ne-lokalc. Ovink bremza 60, iz ovinka plin, ovink bremza 60, iz ovinka plin... Po klancu dol enako. Ne more iti skozi ovinek nad 60-70, preprosto zato, ker ne ve kakšen je ovinek. Lahko si misli, da je varno, ne more pa vedeti, če je res.
Buggy ::
..na drugem posnetku (0,15) ti pri tvoji adrenalinski voznji na ravnem delu se tovornjak uide :)
Ko sem zagledal prvi avto in pred njim tovornjak sem plin spustil in vozil samo še na podlagi najmanjše porabe. Zakaj bi se nekomu limal na rit, če ga ne morem prehiteti in, če bom čez manj kot 120 sekund tako ali tako zavil dol iz konkretne ceste? Glede na predhodno vožnjo, pa za mano ni bilo nikogar.
sem se malce posalil, glede na to ko si omenil, da si vozil tako hitro. Se pa strinjam da je prehitevanje, ce se kmalu odmaknes s ceste nepotrebno.
ne vem kaj je taka drama vozit vsaj 90 km/h
Je, ni in je.
Posnetka celega nisem pregledal (sem malo skakal), bi pa rekel da je prvi del ceste cist neproblematicen, drugi (ko odvijes) je pa res malce bolj zakrit in je potrebna malce vecja pazljivost sploh, ce na tej cesti srecujes kolesarje ali pa pesce...a vseeno vozljiv po omejitvi za povprecno zverziranega voznika v povprecno stabilnem avtu.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Buggy ()
BlueRunner ::
sem se malce posalil, glede na to ko si omenil, da si vozil tako hitro. Se pa strinjam da je prehitevanje, ce se kmalu odmaknes s ceste nepotrebno.
Še boljša fora: pri približno 02:00 boš videl, da sem ju skoraj dohitel. Sedaj pa razlika. Jaz sem na vrhu prelaza dal v 4. in se prenehal ukvarjati s sklopko, plinom in bremzami. Motor sam je nadzoroval mojo hitrost navzdol, da mi ni bilo potrebno niti bremzati, niti pospeševati. Ta dva kljukca pred menoj pa bremza, plin, bremza, plin, bremza, plin... na koncu pa smo prišli znova skupaj, tik preden sem zavil desno na drugo cesto.
No, jaz sem na tem odseku porabil 0,0 bencina in 0% zavor, pri čemer sem ga odpeljal z enako povprečno hitrostjo kot ona dva. Kaj bi si človek bolj želel kot to, da na času nič ne izgubiš, vendar pa uporabiš svoje poznavanje ceste in vozila tako, da stroškovno gledano privarčuješ. Ena vožnja ni veliko. Nekaj let takšne vožnje pa se že kaj pozna na denarnici.
Samo učinkovitosti potovanja od A do B ne gledam samo skozi čas, ampak tudi skozi ekonomičnost. Pri čemer je najceneje, če se mi do B sploh ni potrebno premakniti.
a vseeno vozljiv po omejitvi za povprecno zverziranega voznika v povprecno stabilnem avtu.
Vozljiv vsekakor. Ampak, če boš posnetek pred vsakim posamičnim ovinkom ustavil (v drugem delu 1. posnetka in prvem delu 2. posnetka), boš za večino ovinkov ugotovil, da so nepregledni. Pri nepreglednih pa v splošnem tvegaš, če greš v njih 90. V vseh, razen v dveh (pa ne mislih treh, ki imajo izrecno omejitev hitrosti) ti bo to (na suhi cesti, da ne bo kdo preveč pameten!!!) sicer zneslo b.p., tista dva pa te lahko vrh glave kaznujeta. Mimogrede končaš na napačni strani ceste, po možnosti tudi v napačnem trenutku.
Če se postaviš v kožo nekoga, ki je na tej cesti prvič, ali pa po njej morda pelje 2x letno (na in iz morja), pa mu verjetno lahko odpustiš, da vozi previdnih 60, namesto izvedljivih (vendar za sopotnik neudobnih) 90.
Na tej cesti sem se naučil biti potrpežljiv do tistih, ki morda res vozijo počasneje, kot bi lahko jaz. Vendar pa imajo lahko za to tudi svoje razloge. Če se jih da prehiteti in, če prehitevanje ima smisla, jih prehitim. Če pa ne, pa tudi OK.
BlueRunner ::
Meni se zdi čisto smiselno. Čeprav se s točko izpostavljeno v naslovu ne strinjam, to še ne pomeni, da odgovori ne pijejo vode. Na koncu odgovora o "prepočasnih voznikih, ki so enako nevarni, kot hitri", pa je tudi lepo napisano: to mora preganjati Policija. S čemer se popolnoma strinjam.
Tudi zanič cajtng lahko objavi korektne odgovore.
Sedaj pa si želim samo še to, da si bi kdo notri prebral tudi odstavke, kjer opisuje nevarnosti prehitre vožnje v naseljih in lepo pove, da vzdrževanje hitrosti za izkušenega voznika ni ravno zahtevno opravilo.
Tudi zanič cajtng lahko objavi korektne odgovore.
Sedaj pa si želim samo še to, da si bi kdo notri prebral tudi odstavke, kjer opisuje nevarnosti prehitre vožnje v naseljih in lepo pove, da vzdrževanje hitrosti za izkušenega voznika ni ravno zahtevno opravilo.
oemdzi ::
Jype mores bit pa res en zagrenjen, zategnjen, napsihiran clovek. Z kamerco lepo na bicikel pa gremo iskat tezave, ce slucajno kdo 100 metrov pred tabo na avtu vrata odpre ziher zacnes poganjat do konca, da ti slucajno ne uide priloznost za lep posnetek.
Pac to mi pride prvo na misel, ko vidim nekoga z kamero na biciklu, pa ni nek downhill kolesar ali kaj podobnega.
Pac to mi pride prvo na misel, ko vidim nekoga z kamero na biciklu, pa ni nek downhill kolesar ali kaj podobnega.
St235 ::
Ne vem sicer kaj je pri tem cajteng kriv, mislilm, da so postavili konkretna in precej direktna vprašanja. PRedvsem se dodtaknejo vseh "zdravorazumskih" trditev, ki jih ljudje tako radi prodajajo na forumih. Odgovori na njih pa so menenje enega človeka. Se pa v z veliko večini izrečenega z njim strinjam. Edino odprava polovičke se mi zaradi plačilne discipline ne zdi smiselna.
Kar se tiče prepočasne vožnje pa tudi, korektno opiše kaj ocenjuje kot nevarno.
Kar se tiče prepočasne vožnje pa tudi, korektno opiše kaj ocenjuje kot nevarno.
jype ::
oemdzi> Z kamerco lepo na bicikel pa gremo iskat tezave,
Kako bi bilo lepo, če bi samo snel kamerco z bicikla, pa bi težave izginile.
Kako bi bilo lepo, če bi samo snel kamerco z bicikla, pa bi težave izginile.
Buggy ::
Zlender in promet je tako kot bi menih ucil o aktivnem spolnem zivljenju. Njega cimprej in cimdalj od resorja prometa, ker toliko bedarij kot jih je uvedel in jih zagovarja on in jegov direktorat je za zbruhat. Realnost v prometu vidijo cez stevilke prakticne izkusnje pa pridobi pri gleadnju terminatorja.
St235 ::
Seveda, ker pač o prometu povprečni uporabniki foruma tako ali tako vemo in smo nezmotljivi. Težave v prometu pa bi rešili v 5 minutah ob kozarčku rujnega. Vsakršni kvazi profesionalci in direktorati pa vsi vemo, da so namenjeni samo temu, da ovirajo promet.
/sarkazem off
/sarkazem off
knesz ::
krneki0001 ::
Vsa poanta je v tem, da bi država morala vsaj četrtino denarja od kazni dat v izobraževanje o varnosti v prometu. Začeti bi morali že v vrtcu, kjer bi se otroci naučili da cesta je nevarna in kako se obnašat kot pešec, nadaljevati v osnovni šoli, kjer bi se naučili sodelovati v prometu kot kolesarji, preko srednje šole, kjer bi naredili mogoče že celo izpit za avto. Seveda bi morali srednješolci imeti vsaj 3 ure na teden bontona v prometu.
Potem pa kot vozniki še na vsakih 5 let vsaj na šolo varne vožnje, če že ne kaj boljšega.
To je edina varianta, da se pri nas uredi karkoli v prometu.
Primer; Otrok, ki bi mu v vrtcu 3 ure na teden trobili, da čez rdečo luč se ne sme it, bi že kot tak opozoril mamo, da ga čez rdečo luč ne sme vlečt na prehodu za pešce. In to bi se potem samo še stopnjevalo, do tega, da bi vsaj malo bolj spoštovali promet. Ne pa da je danes avto "ves svet in samo moj svet", kjer sem samo jaz gospodar, ostali udeleženci pa so ničvredni. In posledično tudi nesreče, izsiljevanja in ostale stvari, ki se vsakodnevno dogajajo zaradi ljudi "prepolnih" samih sebe.
Potem pa kot vozniki še na vsakih 5 let vsaj na šolo varne vožnje, če že ne kaj boljšega.
To je edina varianta, da se pri nas uredi karkoli v prometu.
Primer; Otrok, ki bi mu v vrtcu 3 ure na teden trobili, da čez rdečo luč se ne sme it, bi že kot tak opozoril mamo, da ga čez rdečo luč ne sme vlečt na prehodu za pešce. In to bi se potem samo še stopnjevalo, do tega, da bi vsaj malo bolj spoštovali promet. Ne pa da je danes avto "ves svet in samo moj svet", kjer sem samo jaz gospodar, ostali udeleženci pa so ničvredni. In posledično tudi nesreče, izsiljevanja in ostale stvari, ki se vsakodnevno dogajajo zaradi ljudi "prepolnih" samih sebe.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: krneki0001 ()
jype ::
nebivedu> Primer; Otrok, ki bi mu v vrtcu 3 ure na teden trobili, da čez rdečo luč se ne sme it, bi že kot tak opozoril mamo, da ga čez rdečo luč ne sme vlečt na prehodu za pešce.
Dokler ne bi njegove sošolke povozil tovornjak, ko je pravilno prečkala cesto pri zeleni luči. Po tistem bi še enkrat premislil o smiselnosti upoštevanja prometnih predpisov in se raje zanašal izključno na fiziko.
Dokler ne bi njegove sošolke povozil tovornjak, ko je pravilno prečkala cesto pri zeleni luči. Po tistem bi še enkrat premislil o smiselnosti upoštevanja prometnih predpisov in se raje zanašal izključno na fiziko.
Pyr0Beast ::
Stopnjevalo bi se do tega "Daj že no mir"
Kar jih učiš tako so pravila, ne pa način obnašanja.
Kar jih učiš tako so pravila, ne pa način obnašanja.
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
krneki0001 ::
nebivedu> Primer; Otrok, ki bi mu v vrtcu 3 ure na teden trobili, da čez rdečo luč se ne sme it, bi že kot tak opozoril mamo, da ga čez rdečo luč ne sme vlečt na prehodu za pešce.
Dokler ne bi njegove sošolke povozil tovornjak, ko je pravilno prečkala cesto pri zeleni luči. Po tistem bi še enkrat premislil o smiselnosti upoštevanja prometnih predpisov in se raje zanašal izključno na fiziko.
Hmm, a ti predvidevaš, da vsi gledamo samo na semaforje, znake in števce v avtomobilu, ter nikakor ne opazujemo okolice.
Najbrž da ne boš skakal na cesto, če se kamion približuje po cesti in ne kaže namere, da se bo ustavil.
Stopnjevalo bi se do tega "Daj že no mir"
Kar jih učiš tako so pravila, ne pa način obnašanja.
Sej zato pa pravim, da bi morali imet po 3 ure bontona v prometu. Tisti daj že mir niče ne pomaga, če se otrok odloči, da ne bo šel čez cesto pri rdeči luči in se začne metat po tleh zaradi tega.
jype ::
nebivedu> Hmm, a ti predvidevaš, da vsi gledamo samo na semaforje, znake in števce v avtomobilu, ter nikakor ne opazujemo okolice.
Ne, otroke se pa uči, da morajo gledat semafor.
nebivedu> Najbrž da ne boš skakal na cesto, če se kamion približuje po cesti in ne kaže namere, da se bo ustavil.
Tista deklica je stekla čez cesto, ko se je prižgala zelena luč. Njeno sestro je oče ujel za roko, nje pa ne.
nebivedu> Tisti daj že mir niče ne pomaga, če se otrok odloči, da ne bo šel čez cesto pri rdeči luči in se začne metat po tleh zaradi tega.
Otroka komot primeš in odneseš, če teži, predvsem pa ga lahko, če se ti ljubi, naučiš tega, da v prometu nikomur ne zaupa (kar se potem odraža v počasni, defenzivni vožnji, ki nekatere psihično motene osebe spravlja ob živce, večini nam je pa všeč).
Ne, otroke se pa uči, da morajo gledat semafor.
nebivedu> Najbrž da ne boš skakal na cesto, če se kamion približuje po cesti in ne kaže namere, da se bo ustavil.
Tista deklica je stekla čez cesto, ko se je prižgala zelena luč. Njeno sestro je oče ujel za roko, nje pa ne.
nebivedu> Tisti daj že mir niče ne pomaga, če se otrok odloči, da ne bo šel čez cesto pri rdeči luči in se začne metat po tleh zaradi tega.
Otroka komot primeš in odneseš, če teži, predvsem pa ga lahko, če se ti ljubi, naučiš tega, da v prometu nikomur ne zaupa (kar se potem odraža v počasni, defenzivni vožnji, ki nekatere psihično motene osebe spravlja ob živce, večini nam je pa všeč).
krneki0001 ::
Če ti je všeč počasna vožnja mnogo pod omejitvami, potem moraš biti psihično motena oseba in ti predlagam, da se voziš z mestnim potniškim prometom, ter pustiš nam ostalim, da se vozimo lahko normalno, tekoče in po omejitvah. Enako velja za tvoje somišljenike.
Opažam pa tudi da večina takih motencev ne zna niti po omejitvah vozit, vozijo vsaj 20km/h pod omejitvijo na medkrajevnih cestah (omejitev 90km/h), medtem ko v naselju niti ne spreminjajo hitrosti, ampak vozijo z enako hitrostjo naprej. Seveda je vožnja izven naselij za njih zelo varna, ker je počasna. Hkrati pa taki vsaj 40km/h pod omejitvijo vozijo potem na avtocestah. Tudi takim bi predlagal uporabo javnega potniškega prometa.
Pa kolesarji so v veliki večini bedaki, ki sicer spremljajo promet, vendar še vedno ne vedo, kaj pomeni rdeča luč na semaforjih, niti ne znajo uporabljat prehoda za pešce.
Pa sam nisem hiter voznik in se po cestah vozim do omejitve in v zadnjih 5ih letih še nisem plačal nobene kazni (niti za napačno parkiranje), ampak me ti "počasni" vozniki vseeno motijo.
Opažam pa tudi da večina takih motencev ne zna niti po omejitvah vozit, vozijo vsaj 20km/h pod omejitvijo na medkrajevnih cestah (omejitev 90km/h), medtem ko v naselju niti ne spreminjajo hitrosti, ampak vozijo z enako hitrostjo naprej. Seveda je vožnja izven naselij za njih zelo varna, ker je počasna. Hkrati pa taki vsaj 40km/h pod omejitvijo vozijo potem na avtocestah. Tudi takim bi predlagal uporabo javnega potniškega prometa.
Pa kolesarji so v veliki večini bedaki, ki sicer spremljajo promet, vendar še vedno ne vedo, kaj pomeni rdeča luč na semaforjih, niti ne znajo uporabljat prehoda za pešce.
Pa sam nisem hiter voznik in se po cestah vozim do omejitve in v zadnjih 5ih letih še nisem plačal nobene kazni (niti za napačno parkiranje), ampak me ti "počasni" vozniki vseeno motijo.
BlueRunner ::
Dokler ne bi njegove sošolke povozil tovornjak, ko je pravilno prečkala cesto pri zeleni luči. Po tistem bi še enkrat premislil o smiselnosti upoštevanja prometnih predpisov in se raje zanašal izključno na fiziko.
Se mi je zgodilo točno to. Sicer v srednji, a zato kaj takšnega ni nič manj travmatično.
Morda je čim večje upoštevanje prometnih predpisov tudi posledica tega dogodka. Zagotovo pa se trudim, da ne bom jaz tisti, ki bo zapeljal v rdečo in koga povozil, kot je to storil tisti neznani voznik tovornjaka. Torej če že kaj, je tvoj hipotetičen primer, v praksi dal ven drugačen zaključek, kot pa je tisti, na katerega namiguješ.
Sicer pa prometni predpisi vključujejo tudi fiziko: "Udeleženec cestnega prometa mora ravnati tako, da ne ovira ali ogroža drugih udeležencev cestnega prometa ali jim ne povzroča škode." To je pa tudi bistveno, kar se tiče fizike v prometu.
1: Ne oviraj (dva predmeta se ne moreta v istem trenutku nahajati na istem kraju).
2: Ne ogrožaj (upoštevaj svojo gibalno količino in v splošnem vse tri Newtonove zakone gibanja).
3: Ne povzročaj škode (izogibaj se empiričnem preverjanju veljavnosti 1. točke, z razumevanjem 2. točke).
Vse ostalo pa so potem predvsem podaljški teh treh postulatov. Kakor naštevanje nekaterih pomembnejših (ne pa vse možnih) prekrškov, ko nekoga potencialno oviraš, nekoga potencialno ogrožaš ali nekomu potencialno povzročaš škodo.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: BlueRunner ()
jype ::
nebivedu> ampak me ti "počasni" vozniki vseeno motijo.
To niso počasni vozniki.
nebivedu> Pa kolesarji so v veliki večini bedaki, ki sicer spremljajo promet, vendar še vedno ne vedo, kaj pomeni rdeča luč na semaforjih, niti ne znajo uporabljat prehoda za pešce.
Tudi vozniki osebnih avtomobilov ne znajo uporabljati prehodov za pešce.
To niso počasni vozniki.
nebivedu> Pa kolesarji so v veliki večini bedaki, ki sicer spremljajo promet, vendar še vedno ne vedo, kaj pomeni rdeča luč na semaforjih, niti ne znajo uporabljat prehoda za pešce.
Tudi vozniki osebnih avtomobilov ne znajo uporabljati prehodov za pešce.
solatko ::
Zakaj se jaz kot pešec, še nikoli v življenju nisem znašel v nevarnosti, da bi me kdo povozil ali ogrožal. Enostavno sem si zapomnil, kar so me naučili v 1. -em razredu osnovne šole - predno prečkaš cesto, poglej levo, poglej desno in še enkrat levo, če te nobeno vozilo ne ogroža, čim hitreje prečkaj vozišče.
To je vsa znanost, ki bi jo morali uporabljati pešci, pa bi bila stopnja umrljivosti pešcev, na naših cestah ob prečkanju vozišča, točno 0, ne glede na to, kakšni norci so v prometu.
To in samo to je potrebno uporabljat, poleg kresničke ponoči, hoje po levi v smeri vožnje in čudežno bodo našo džunglo preživeli vsi pešci. Podobno velja za kolesarje, opazuj promet, če vidiš, da te voznik ne opazi, ne izsiljuj na vsak način svojo prednost, edino če bi rad pobral odškodnino od povzročitelja.
Prepričani bodite, da bodo vozniki vedno manj pazljivi, saj jim je glavna preokupacija, gledanje števca in vožnja po omejitvi, kaj se pa okoli dogaja, pa bo vedno manj važno. Ustavili bomo previdne divjake in dobili neprevidne voznike v omejitvi.
Prej sem gledal okolico in se prilagajal, sedaj gledam števec (sploh v coni 30, ker je števec mimo grede na 35, kar je pa že drago (prej smo se tam večina vozili 50 ali mimo šol in vrtcev 40, brez kakršne koli nesreče), ostali udeleženci pa naj nase pazijo.
To je vsa znanost, ki bi jo morali uporabljati pešci, pa bi bila stopnja umrljivosti pešcev, na naših cestah ob prečkanju vozišča, točno 0, ne glede na to, kakšni norci so v prometu.
To in samo to je potrebno uporabljat, poleg kresničke ponoči, hoje po levi v smeri vožnje in čudežno bodo našo džunglo preživeli vsi pešci. Podobno velja za kolesarje, opazuj promet, če vidiš, da te voznik ne opazi, ne izsiljuj na vsak način svojo prednost, edino če bi rad pobral odškodnino od povzročitelja.
Prepričani bodite, da bodo vozniki vedno manj pazljivi, saj jim je glavna preokupacija, gledanje števca in vožnja po omejitvi, kaj se pa okoli dogaja, pa bo vedno manj važno. Ustavili bomo previdne divjake in dobili neprevidne voznike v omejitvi.
Prej sem gledal okolico in se prilagajal, sedaj gledam števec (sploh v coni 30, ker je števec mimo grede na 35, kar je pa že drago (prej smo se tam večina vozili 50 ali mimo šol in vrtcev 40, brez kakršne koli nesreče), ostali udeleženci pa naj nase pazijo.
Delo krepa človeka
BigWhale ::
Nebivedu:
Vse to se otroci v vrtcih in solah ze dandanes ucijo. Ucijo se obnasanja v prometu, kako se hodi cez cesto in ob cesti in tako naprej. V vrtce in sole se vabi tudi policaje, ki ucijo o prometni varnosti. Otroci se s kolesi vozijo po poligonih in se ucijo obnasanja na cesti. Otroku tri ure na teden nimas kaj trobiti, ker se bo navelical vsega skupaj in se bo stvar izpridila. Otroka moras motivirati drugace.
V vrtcih imajo vsaj trikrat na leto, dan, ko pridejo v vrtce s kolesi in se ucijo tako voznje s kolesom kot tudi obnasanja v prometu. Imajo tudi posebno 'prometno solo' kjer se vozijo s stiri kolesniki po poligonu. Eni otroci prevzamejo vlogo pescev, drugi voznikov in se 'igrajo promet'.
Otroci so 'na cesti' skupaj z vzgojiteljicami v vrtcih prakticno takoj, ko znajo hoditi. Nekateri se prej. In so na cesti prakticno vsak dan ne glede na vreme.
Ne bluzi o tem kako ni prometne vzgoje, prometna vzgoja je. Dovolj dobra in povsem zadostna. Za dodatno vzgojo morajo poskrbeti tudi starsi, da kdaj z otrokom pridejo v solo tudi pes in gredo v solo morda celo po daljsi poti, da se otrok navadi hoditi v prometu.
Prometne vzgoje je vec kot dovolj, tezave pa delajo potem 'solatkoti' in 'nebiveduji', prvi zato ker na cestah trenirajo varno voznjo in po mestu in skozi naselja vozijo kot neizobrazeni kreteni, drugi pa zato, ker se gredo 'prometno vigilanstvo', oboji so pa mnenja, da so bolj pametni, bolj spretni in nasploh superiornejsi od vseh ostalih udelezencev v prometu in da bi morali imeti od drzave posebno pooblastilo, da lahko kar na mestu kaznujejo druge udelezence v prometu. Najraje z razbijanjem vozila in klofutanjem soferja/pesca.
Solatko:
To je zato, ker si nadclovek, med prijatelji poznan tudi kot 'nadljud'. Vsi pa zal nismo taksni. Jaz sem, ob upostevanju vseh pravil, jo na cesti skupil dvakrat. Svojo litanijo lahko komot poves tistemu, ki je poleg mene na smartinki povozil se tri druge pesce, ko smo preckali cesto pri zeleni luci (za pesce, da ne bo pomote) bojda sem prezivel nekaj lepih dni v bolnisnici. Tezko recem, ker se jih ne spomnim. Ali pa tistemu, ki mi je na prehodu za pesce na linhartovi pri bezigrajski gimnaziji razbil kolo. Mene na sreco mal manj. Verjetno imam nekaj smole, da je v mnozici ljudi, ki je nekaj pred osmo preckala cesto zadel ravno mene ampak to niti ni bistveno.
Onih, ki so me samo oplazili, mi zaprli pot, da sem se v njih zaletel ali pa koncal na pokrovu motorja sploh ne stejem. Jih je prevec.
Ce nisi sposoben voziti 30km/h brez da bi hkrati pazil se na okolico, potem nisi primeren za na cesto. Ostali udelezenci bodo pazili nase po svojih najboljsih moceh, prav tako moras pa TI paziti nanje. In ce mimo sole vozis 50km/h namesto 30km/h (ker 40km/h itak nisi nikoli vozil, ker je prepocasi) potem imas manj casa, da pazis na ostale (nase ti v dveh tonah pleha ni treba prav posebno paziti) in imas manj casa, da odreagiras in ustavis vozilo.
krneki0001 je izjavil:
Vsa poanta je v tem, da bi država morala vsaj četrtino denarja od kazni dat v izobraževanje o varnosti v prometu. Začeti bi morali že v vrtcu, kjer bi se otroci naučili da cesta je nevarna in kako se obnašat kot pešec, nadaljevati v osnovni šoli, kjer bi se naučili sodelovati v prometu kot kolesarji, preko srednje šole, kjer bi naredili mogoče že celo izpit za avto. Seveda bi morali srednješolci imeti vsaj 3 ure na teden bontona v prometu.
Vse to se otroci v vrtcih in solah ze dandanes ucijo. Ucijo se obnasanja v prometu, kako se hodi cez cesto in ob cesti in tako naprej. V vrtce in sole se vabi tudi policaje, ki ucijo o prometni varnosti. Otroci se s kolesi vozijo po poligonih in se ucijo obnasanja na cesti. Otroku tri ure na teden nimas kaj trobiti, ker se bo navelical vsega skupaj in se bo stvar izpridila. Otroka moras motivirati drugace.
V vrtcih imajo vsaj trikrat na leto, dan, ko pridejo v vrtce s kolesi in se ucijo tako voznje s kolesom kot tudi obnasanja v prometu. Imajo tudi posebno 'prometno solo' kjer se vozijo s stiri kolesniki po poligonu. Eni otroci prevzamejo vlogo pescev, drugi voznikov in se 'igrajo promet'.
Otroci so 'na cesti' skupaj z vzgojiteljicami v vrtcih prakticno takoj, ko znajo hoditi. Nekateri se prej. In so na cesti prakticno vsak dan ne glede na vreme.
Ne bluzi o tem kako ni prometne vzgoje, prometna vzgoja je. Dovolj dobra in povsem zadostna. Za dodatno vzgojo morajo poskrbeti tudi starsi, da kdaj z otrokom pridejo v solo tudi pes in gredo v solo morda celo po daljsi poti, da se otrok navadi hoditi v prometu.
Prometne vzgoje je vec kot dovolj, tezave pa delajo potem 'solatkoti' in 'nebiveduji', prvi zato ker na cestah trenirajo varno voznjo in po mestu in skozi naselja vozijo kot neizobrazeni kreteni, drugi pa zato, ker se gredo 'prometno vigilanstvo', oboji so pa mnenja, da so bolj pametni, bolj spretni in nasploh superiornejsi od vseh ostalih udelezencev v prometu in da bi morali imeti od drzave posebno pooblastilo, da lahko kar na mestu kaznujejo druge udelezence v prometu. Najraje z razbijanjem vozila in klofutanjem soferja/pesca.
Solatko:
Zakaj se jaz kot pešec, še nikoli v življenju nisem znašel v nevarnosti, da bi me kdo povozil ali ogrožal. Enostavno sem si zapomnil, kar so me naučili v 1. -em razredu osnovne šole - predno prečkaš cesto, poglej levo, poglej desno in še enkrat levo, če te nobeno vozilo ne ogroža, čim hitreje prečkaj vozišče.
To je zato, ker si nadclovek, med prijatelji poznan tudi kot 'nadljud'. Vsi pa zal nismo taksni. Jaz sem, ob upostevanju vseh pravil, jo na cesti skupil dvakrat. Svojo litanijo lahko komot poves tistemu, ki je poleg mene na smartinki povozil se tri druge pesce, ko smo preckali cesto pri zeleni luci (za pesce, da ne bo pomote) bojda sem prezivel nekaj lepih dni v bolnisnici. Tezko recem, ker se jih ne spomnim. Ali pa tistemu, ki mi je na prehodu za pesce na linhartovi pri bezigrajski gimnaziji razbil kolo. Mene na sreco mal manj. Verjetno imam nekaj smole, da je v mnozici ljudi, ki je nekaj pred osmo preckala cesto zadel ravno mene ampak to niti ni bistveno.
Onih, ki so me samo oplazili, mi zaprli pot, da sem se v njih zaletel ali pa koncal na pokrovu motorja sploh ne stejem. Jih je prevec.
Prej sem gledal okolico in se prilagajal, sedaj gledam števec (sploh v coni 30, ker je števec mimo grede na 35, kar je pa že drago (prej smo se tam večina vozili 50 ali mimo šol in vrtcev 40, brez kakršne koli nesreče), ostali udeleženci pa naj nase pazijo.
Ce nisi sposoben voziti 30km/h brez da bi hkrati pazil se na okolico, potem nisi primeren za na cesto. Ostali udelezenci bodo pazili nase po svojih najboljsih moceh, prav tako moras pa TI paziti nanje. In ce mimo sole vozis 50km/h namesto 30km/h (ker 40km/h itak nisi nikoli vozil, ker je prepocasi) potem imas manj casa, da pazis na ostale (nase ti v dveh tonah pleha ni treba prav posebno paziti) in imas manj casa, da odreagiras in ustavis vozilo.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: BigWhale ()
krneki0001 ::
BW, če je res kar praviš, zakaj potem ljudje še vedno laufajo čez cesto, kjer ni prehoda za pešce - očitno so dodobra izobraženi, pa je to pravilno, zakaj kolesarji vozijo po cestah, zraven pa pelje kolesarska pot in zakaj kolesarji še vedno vozijo čez prehode za pešce, če pa so namenjeni pešcem in ne kolesarjem. Ali pa zakaj je toliko nesreč v rondojih? Pa še zadnje vprašanje zakaj je še vedno toliko nesreč na naših cestah, če pa imamo "dovolj dobro" izobraževanje?
Se mi ne zdi da je dovolj, moralo bi biti še več. Če bi bilo resnično dovolj izobraževanj, bi ljudje vedeli, kaj je bonton, ne pa da so takoj ko se usedejo v avto gospodarji svoje usode in še usode vseh drugih, ki so za njih manjvredni. In to se pozna med počasnimi vozniki, ki se ne bodo nikoli umaknili (češ saj imam pravico vozit 20 do 30km/h pod omejitvijo) in med prehitrimi, ki ti na avtocesti pri tvojih 130km/h priletijo za rit z mnogo previsoko hitrostjo in na veliko blendajo in trobijo, čeprav vidijo da je pred tabo kolona in da se nimaš kam umaknit.
Samo da greš na malico in moraš čez kak prehod za pešce, si ogrožen, še največkrat od taksistov ali mladih mamic. Prvi nimajo bontona (prehitevanje čez avtobusne postaje in vrivanje v kolono), druge pa so tako raztresene, da priletijo v BTC-ju s 50km/h mimo prehoda za pešce in skoraj zbijejo po par ljudi, pa čeprav je v vsem btc-ju omejitev 30 in je območje umirjenega prometa. (videno vsakodnevno na prehodu od simobila proti hali A v btc-ju)
Očitno je pri nas res preveč izobraževanja na temo varnosti v prometu, ja!
Se mi ne zdi da je dovolj, moralo bi biti še več. Če bi bilo resnično dovolj izobraževanj, bi ljudje vedeli, kaj je bonton, ne pa da so takoj ko se usedejo v avto gospodarji svoje usode in še usode vseh drugih, ki so za njih manjvredni. In to se pozna med počasnimi vozniki, ki se ne bodo nikoli umaknili (češ saj imam pravico vozit 20 do 30km/h pod omejitvijo) in med prehitrimi, ki ti na avtocesti pri tvojih 130km/h priletijo za rit z mnogo previsoko hitrostjo in na veliko blendajo in trobijo, čeprav vidijo da je pred tabo kolona in da se nimaš kam umaknit.
Samo da greš na malico in moraš čez kak prehod za pešce, si ogrožen, še največkrat od taksistov ali mladih mamic. Prvi nimajo bontona (prehitevanje čez avtobusne postaje in vrivanje v kolono), druge pa so tako raztresene, da priletijo v BTC-ju s 50km/h mimo prehoda za pešce in skoraj zbijejo po par ljudi, pa čeprav je v vsem btc-ju omejitev 30 in je območje umirjenega prometa. (videno vsakodnevno na prehodu od simobila proti hali A v btc-ju)
Očitno je pri nas res preveč izobraževanja na temo varnosti v prometu, ja!
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: krneki0001 ()
solatko ::
BigWhale - S tem kako obkladaš ljudi na forumu z raznimi nadimki, sam kažeš svojo kulturo in višino IQ-ja. Pa pustiva to, saj ni povezano s temo.
Najprej, kar se tiče prometne vzgoje. Živim nasproti šole in ti lahko povem, da vidim zelo malo učiteljic, ki svoje učence v 1. in 2. razredu, peljejo na sprehod do centra ali vsaj proti Mostam. Za v živalski vrt, jih pridejo iskat avtobusi, če prav je peš do tam, morda dobre pol ure ali malo več.
Vem da gre za ogromno odgovornost učiteljic, zato raje izberejo varnejši način. Šolanje v telovadnici in na šolskem igrišču nima efekta, če otroci to ne preizkusijo v živo.
Mi smo vsaj dvakrat na teden hodili iz šole V.Vodnika do centra, nekajkrat namerno prečkali cesto (Vodnikova je bila že takrat kar prometna). V četrtem razredu smo imeli še kolesarski ispit in potem se je prometna vzgoja končala, sedaj pa je tega v naravi še manj.
Če bi bil nadčlovek, se pri prečkanju ceste ne bi ustavljal, saj bi z migom roke avto enostavno zabrisal s ceste. Pustimo hec. Kje piše, da je zelena luč na semaforju zagotovilo varnega prečkanja. Se ne zavedaš, koliko je voznikov, ki prometa in vozila ne obvladajo (vsak dan je zaradi tega nešteto nesreč).
Nisi še nikoli videl voznika, ki enostavno prehoda za pešce ne vidi in pelje normalno naprej. Kolikokrat to lahko vidiš ravno na prehodu pri moščanski tržnici, kjer sem večkrat pri zeleni počakal takega debila, če prav mi je gorela zelena luč. Ne vem ali so pijani ali pod drogami, vem da niti ne trzne, ko gre skozi rdečo (pa tudi mimo spuščajočih ramp na isti cesti).
Ravno o tem govorim, če se ti bliža vozilo, pri katerem vidiš, da ne namerava ustavit, enostavno počakaš.
Da ne boš govoril o nadljudeh, vedno ko imam namen prečkati cesto, z dvigom roke to voznikom pokažem in čakam, da se prepričam o njegovem namenu, da me spusti čez. Veš sebe imam najraje.
Kar se tiče kretenske vožnje, po taki kilometraži in letih v prometu, nisem niti ENKRAT ogrozil živega bitja, udeleženega v prometu, nikoli nisem vozil pod vplivom opojnih substanc (nisem antialkoholik, sovražim pa opitost za volanom), niti enkrat v življenju nisem prehiteval v škarje, ali na nepreglednem mestu, vedno se držim CPP, razen, včasih malo hitrejšo vožnjo, ja tudi ob šolah vozim predpisano hitrost, brez +5.
Držat hitrost 30 na daljši razdalji, sploh če je teren razgiban, je pa umetnost. Sam ne veš, kdaj greš 35, kar pa je za moj žep, že preveč, zato bom jaz pazil na hitrost, ostali pa naj pazijo nase, da mi ne bodo skakali pod kolesa.
Ni problema na nekaj deset metrih držat to hitrost, problem je cela Streliška, cela Derčeva, na klancu od Kolinske do Papir servisa in podobno.
Najprej, kar se tiče prometne vzgoje. Živim nasproti šole in ti lahko povem, da vidim zelo malo učiteljic, ki svoje učence v 1. in 2. razredu, peljejo na sprehod do centra ali vsaj proti Mostam. Za v živalski vrt, jih pridejo iskat avtobusi, če prav je peš do tam, morda dobre pol ure ali malo več.
Vem da gre za ogromno odgovornost učiteljic, zato raje izberejo varnejši način. Šolanje v telovadnici in na šolskem igrišču nima efekta, če otroci to ne preizkusijo v živo.
Mi smo vsaj dvakrat na teden hodili iz šole V.Vodnika do centra, nekajkrat namerno prečkali cesto (Vodnikova je bila že takrat kar prometna). V četrtem razredu smo imeli še kolesarski ispit in potem se je prometna vzgoja končala, sedaj pa je tega v naravi še manj.
Če bi bil nadčlovek, se pri prečkanju ceste ne bi ustavljal, saj bi z migom roke avto enostavno zabrisal s ceste. Pustimo hec. Kje piše, da je zelena luč na semaforju zagotovilo varnega prečkanja. Se ne zavedaš, koliko je voznikov, ki prometa in vozila ne obvladajo (vsak dan je zaradi tega nešteto nesreč).
Nisi še nikoli videl voznika, ki enostavno prehoda za pešce ne vidi in pelje normalno naprej. Kolikokrat to lahko vidiš ravno na prehodu pri moščanski tržnici, kjer sem večkrat pri zeleni počakal takega debila, če prav mi je gorela zelena luč. Ne vem ali so pijani ali pod drogami, vem da niti ne trzne, ko gre skozi rdečo (pa tudi mimo spuščajočih ramp na isti cesti).
Ravno o tem govorim, če se ti bliža vozilo, pri katerem vidiš, da ne namerava ustavit, enostavno počakaš.
Da ne boš govoril o nadljudeh, vedno ko imam namen prečkati cesto, z dvigom roke to voznikom pokažem in čakam, da se prepričam o njegovem namenu, da me spusti čez. Veš sebe imam najraje.
Kar se tiče kretenske vožnje, po taki kilometraži in letih v prometu, nisem niti ENKRAT ogrozil živega bitja, udeleženega v prometu, nikoli nisem vozil pod vplivom opojnih substanc (nisem antialkoholik, sovražim pa opitost za volanom), niti enkrat v življenju nisem prehiteval v škarje, ali na nepreglednem mestu, vedno se držim CPP, razen, včasih malo hitrejšo vožnjo, ja tudi ob šolah vozim predpisano hitrost, brez +5.
Držat hitrost 30 na daljši razdalji, sploh če je teren razgiban, je pa umetnost. Sam ne veš, kdaj greš 35, kar pa je za moj žep, že preveč, zato bom jaz pazil na hitrost, ostali pa naj pazijo nase, da mi ne bodo skakali pod kolesa.
Ni problema na nekaj deset metrih držat to hitrost, problem je cela Streliška, cela Derčeva, na klancu od Kolinske do Papir servisa in podobno.
Delo krepa človeka
solatko ::
Povej to jype-tu, pravi da z divjo vožnjo na kolesu ne ogroža nikogar, razen sebe - morilci.
Delo krepa človeka
JanK ::
Ma vidva ne stekata! Zenska je bila ja samo lahko telesno poskodovana. To itak ni nic v primerjavi s tem, kar je naredil Macek na avtocesti. Zato so kolesarji upraviceni do norenja, voznje po plocniku, neupostevanja semaforjev in pobega s kraja nesrece.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: JanK ()
BigWhale ::
BigWhale - S tem kako obkladaš ljudi na forumu z raznimi nadimki, sam kažeš svojo kulturo in višino IQ-ja. Pa pustiva to, saj ni povezano s temo.
Ne res ne bova o tem. Se sreca, da nisi nacel tega, ker potem bi se lahko nekdo se spotaknil ob to, mar ne?
Najprej, kar se tiče prometne vzgoje. Živim nasproti šole in ti lahko povem, da vidim zelo malo učiteljic, ki svoje učence v 1. in 2. razredu, peljejo na sprehod do centra ali vsaj proti Mostam. Za v živalski vrt, jih pridejo iskat avtobusi, če prav je peš do tam, morda dobre pol ure ali malo več.
Vem da gre za ogromno odgovornost učiteljic, zato raje izberejo varnejši način. Šolanje v telovadnici in na šolskem igrišču nima efekta, če otroci to ne preizkusijo v živo.
Pri nas iz obeh sol redno hodijo ven in so precej pogosto na cesti. jih vsak dan videvam in srecujem po mestu.
Ti bi 120 otrok pustil, da gredo pol ure pes? Lahko jim das 20 spremljevalcev, pa bo stvar se vseeno nevarna. Solanje v telovadnicah in na solskem igriscu skupaj z udejstvovanjem v pravem prometu ima efekt in je tudi precej bolj varno, kot vrzt otroke na cesto in drzat pesti, da se bodo tudi v resnici lepo obnasali. Dandanes je to problem. Ce ucitelj otroku kaj hudega rece ima potem na vratih besne starse, ki grozijo s tozbo zaradi psihicnega nasilja nad otrokom. In take zdrahe delajo starsi, ki so toliko stari kot jaz, morda kako leto starejsi ali pa mlajsi.
Ko sem jaz hodil v solo bi ucitelj (takrat se tovaris) taksnega 'delikventa' zlasal in mu navil usesa in otrok bi potem hodil po cesti, vsaj v soli, tako kot se zagre. Dandanes bi zaradi taksnega ravnanja letel iz sole in verjetno nikjer ne bi vec smel uciti.
V četrtem razredu smo imeli še kolesarski ispit in potem se je prometna vzgoja končala, sedaj pa je tega v naravi še manj.
Danes je izpit za kolo nekaj povsem drugega. http://www.avp-rs.si/avp/avp-si.nsf/avp... Celoten program traja prakticno od prvega do petega razreda devetletke. Z vecimi preizkusi, testi in voznjami tako po poligonu kot v prometu.
Mi smo se stirikrat dobili z razrednicarko v cetrtem razredu in se s kolesi vozili gor in dol po fuzinah. Po fuzinah, ki so prakticno zaprte za promet in ni nikjer nobenega avtomobila. Danes je malo drugace ampak se vedno so fuzine precej dobro in varno prometno urejene. Posledicno se tam tezko naucis obnasanja v prometu.
Kje piše, da je zelena luč na semaforju zagotovilo varnega prečkanja. Se ne zavedaš, koliko je voznikov, ki prometa in vozila ne obvladajo (vsak dan je zaradi tega nešteto nesreč).
Saj ni zagotovilo in tega tudi ucijo otroke v solah. Moja tezava je bila v tem, da sem cesto preckal takrat, ko je bil 'peak hour' tudi za pesce in sem bil v skupini ljudi, ki je skupaj preckala cesto. si kdaj v guzvi pri Nami preckal Dunajsko? Pa si kljub guzvi pogledal levo-desno-levo? :) Jaz se ne spomnim da bi. Pogledas mogoce levo, ce si na skrajni levi strani prehoda sicer pa vprasanje...
In to je bistvo prometa, pravila se enostavno MORAJO upostevati, drugace cel koncept urejenega prometa splava po vodi. Zaradi tega, ker mene lahko nekdo povozi pri zeleni luci se moram prepricati o tem ali je cestisce prazno. Povsem smiselno, ker nimam dveh ton pleha okrog sebe.
Kaj pa ce imam dve toni pleha okrog sebe? Se moram pri zeleni prepricat ce je krizisce prazno? Zmanjsati hitrost in skorajda ustaviti, da sem siguren, ce grem lahko skozi krizisce? Okolico je treba opazovati, kar pomeni, da ne bom zapeljal v krizisce, ce vidim avto, ki daje jasen namen, da bo zapeljal v krizisce (ali pa je morda ze v kriziscu) kljub rdeci luci. Nikakor pa to ne pomeni, da bom zmanjseval hitrost in stegoval vrat levo in desno in pol ure motovilil skozi krizisce.
BigWhale ::
krneki0001 je izjavil:
BW, če je res kar praviš, zakaj potem ljudje še vedno laufajo čez cesto, kjer ni prehoda za pešce - očitno so dodobra izobraženi, pa je to pravilno, zakaj kolesarji vozijo po cestah, zraven pa pelje kolesarska pot in zakaj kolesarji še vedno vozijo čez prehode za pešce, če pa so namenjeni pešcem in ne kolesarjem. Ali pa zakaj je toliko nesreč v rondojih? Pa še zadnje vprašanje zakaj je še vedno toliko nesreč na naših cestah, če pa imamo "dovolj dobro" izobraževanje?
Teh stvari je toliko zato ker jih je toliko vedno bilo. Nakladanje v stilu "vcasih je blo drgac" je traparija. V 30 letih je pri nas stevilo avtomobilov narastlo za kakakih trikrat, stevilo nesrec pa za manj kot trikrat. Nedavno sem nalimal link s statistiko v eno izmed prometnih tem na S-Tju. Ne da se mi vec iskat.
Stevilo ranjenih in mrtvih pa je padlo za vec kot 50%.
Dovolj dobro izobrazevanje imamo tudi v osnovnih solah, srednjih solah in na fakultetah, pa vseeno nimamo samih doktorjev znanosti. Cudno, mar ne?
jype ::
JanK> Ma vidva ne stekata! Zenska je bila ja samo lahko telesno poskodovana. To itak ni nic v primerjavi s tem, kar je naredil Macek na avtocesti. Zato so kolesarji upraviceni do norenja, voznje po plocniku, neupostevanja semaforjev in pobega s kraja nesrece.
Glede na to, da se je meni danes zgodilo isto, samo da je skozi mene skušal zapeljati mopedist, ki je vozil v napačni smeri, brez čelade, s telefonom na ušesu, je več kot očitno res, da vožnja po predpisih kolesarjem škoduje. Drugič bom peljal po napačni strani, ker je varneje.
Če bi Ženska vozila po sredini vozišča za avtomobile (tako kot bi na njenem mestu jaz), se ji ne bi zgodilo nič hudega.
Glede na to, da se je meni danes zgodilo isto, samo da je skozi mene skušal zapeljati mopedist, ki je vozil v napačni smeri, brez čelade, s telefonom na ušesu, je več kot očitno res, da vožnja po predpisih kolesarjem škoduje. Drugič bom peljal po napačni strani, ker je varneje.
Če bi Ženska vozila po sredini vozišča za avtomobile (tako kot bi na njenem mestu jaz), se ji ne bi zgodilo nič hudega.
WarpedGone ::
Stevilo ranjenih in mrtvih pa je padlo za vec kot 50%
Ja, zaradi AC in vinjet.
Ukini vinjete in se čudi porastu mrtvih.
Zbogom in hvala za vse ribe
BigWhale ::
WarpedGone je izjavil:
Stevilo ranjenih in mrtvih pa je padlo za vec kot 50%
Ja, zaradi AC in vinjet.
Ukini vinjete in se čudi porastu mrtvih.
Vinjete imamo zadnjih nekaj let. Stevilo mrtvih na cestah pa je padlo iz 500+ leta 1980 do lanskih 130 mrtvih. Ni vse samo v cestah.
solatko ::
Večina statističnega zmanjšanja prometnih nesreč gre na račun AC, tu ni nobene dileme, poleg tega so tu še ureditve pločnikov, kolesarskih stez, zelo malo pa na račun izobraževanja, saj se danes šibkejši členi v prometu, obnašajo neprimerno manj pazljivo, kot so se včasih, ko je bil tudi v infrastrukturi kaos.
Včasih ni bilo bolj varno, avtomobili so bili slabši, vendar so bili šibki sloji v prometu (pešci, kolesarji in mopedisti), neprimerno bolj previdni, kot so danes, morda tudi zaradi počasnejšega tempa življenja, vendar si le redko doživel, da ti je pešec ali kolesar stopil direkt pred avto ali celo v avto, kar se dogaja danes, tudi izven prehodov. Enostavno nihče več ne pazi nase, saj naj bi bila zakonodaja pač taka, da nas pazi vsak udeleženec v prometu, v praksi pa je zadeva malo drugačna. Tudi med vozniki so takšni, ki za volanom sploh ne bi smeli biti.
Strinjam se s tem, da danes šole ne morejo nudit tako dobre vzgoje v realnem prometu, saj imajo mnogo manj vzgojnih ukrepov za problematične otroke, kot nekoč. Ne morem pa se znebit občutka, da je taka vzgoja kot je sedaj, zelo neučinkovita. Pred 30, 40 leti, si težko videl kolesarja, ki zvečer ni imel kolo osvetljeno, danes je osvetlitev na vsakem 50-em kolesu (res pa imajo v zadnjem času precej LED lučke, pri kateri sami sicer ne vidijo kaj dosti, so pa malo bolj vidni), torej se stvari zaradi modnih muh, izboljšujejo.
Praviš, da pri Pošti ne pogledam levo - desno - levo, imaš prav, pogledam levo, ko pridem do polovice, pogledam še desno in ne boš vrjel, da bi enkrat končal pod kolesi taksija, ki je speljal, brez da bi se prepričal, če je še kakšen pešec na prehodu. Stal je med obema semaforjema.
Vsem bi nam moralo biti jasno, da za varnost v prometu, lahko največ storimo sami, tudi s tem, da se ob počasnejši vožnji, pravočasno umaknemo hitrejšim, morda bo pa ravno zaradi tega manevra, kakšno čelno trčenje zaradi prehitevanja počasne kolone, manj.
Včasih ni bilo bolj varno, avtomobili so bili slabši, vendar so bili šibki sloji v prometu (pešci, kolesarji in mopedisti), neprimerno bolj previdni, kot so danes, morda tudi zaradi počasnejšega tempa življenja, vendar si le redko doživel, da ti je pešec ali kolesar stopil direkt pred avto ali celo v avto, kar se dogaja danes, tudi izven prehodov. Enostavno nihče več ne pazi nase, saj naj bi bila zakonodaja pač taka, da nas pazi vsak udeleženec v prometu, v praksi pa je zadeva malo drugačna. Tudi med vozniki so takšni, ki za volanom sploh ne bi smeli biti.
Strinjam se s tem, da danes šole ne morejo nudit tako dobre vzgoje v realnem prometu, saj imajo mnogo manj vzgojnih ukrepov za problematične otroke, kot nekoč. Ne morem pa se znebit občutka, da je taka vzgoja kot je sedaj, zelo neučinkovita. Pred 30, 40 leti, si težko videl kolesarja, ki zvečer ni imel kolo osvetljeno, danes je osvetlitev na vsakem 50-em kolesu (res pa imajo v zadnjem času precej LED lučke, pri kateri sami sicer ne vidijo kaj dosti, so pa malo bolj vidni), torej se stvari zaradi modnih muh, izboljšujejo.
Praviš, da pri Pošti ne pogledam levo - desno - levo, imaš prav, pogledam levo, ko pridem do polovice, pogledam še desno in ne boš vrjel, da bi enkrat končal pod kolesi taksija, ki je speljal, brez da bi se prepričal, če je še kakšen pešec na prehodu. Stal je med obema semaforjema.
Vsem bi nam moralo biti jasno, da za varnost v prometu, lahko največ storimo sami, tudi s tem, da se ob počasnejši vožnji, pravočasno umaknemo hitrejšim, morda bo pa ravno zaradi tega manevra, kakšno čelno trčenje zaradi prehitevanja počasne kolone, manj.
Delo krepa človeka
BigWhale ::
Statistike, ki bi podprla tvojo izjavo, da se varnost ne izboljsuje tudi zaradi izobrazevanje enostavno ni in takole kategoricno diskreditirati kompletno izobrazevanje o prometu je precej drzno in hkrati naivno.
Izobrazba v tej smeri je dandanes neprimerno boljsa kot je bila vcasih.
Tudi tvoja trditev, da se dandanes pesci slabse obnasajo kot vcasih je traparija. Nimas prav nobenega argumenta v tej smeri, tvoje izkusnje pa zal ne stejejo, ker spadajo v katergorijo "tudi najstarejsi obcani ne pomnijo take hude zime, kot smo jo imeli letos", jasno da se ne spomnijo, so prevec senilni. Ti se za pet let nazaj ne spomnis kako so se ljudje obnasali v prometu, kaj sele, da se bos spomnil kako so se obnasali trideset let nazaj.
Nic osebnega, ampak tako je z vsemi. Spomin in lastne izkusnje so precej pogojeni s tem kar zelimo dokazati, poleg tega pa je za tako splosno trditev to precej premajhen vzorec iz katerega bi lahko izpeljal kaksno dejansko izjavo. Bi moral imeti dve milijardi kilometrov kot sofer in dve milijardi kot pesec, potem bi se pa lahko o relevantni statistiki pogovarjali. Pa 100% spomin bi moral imeti. :)
Izobrazba v tej smeri je dandanes neprimerno boljsa kot je bila vcasih.
Tudi tvoja trditev, da se dandanes pesci slabse obnasajo kot vcasih je traparija. Nimas prav nobenega argumenta v tej smeri, tvoje izkusnje pa zal ne stejejo, ker spadajo v katergorijo "tudi najstarejsi obcani ne pomnijo take hude zime, kot smo jo imeli letos", jasno da se ne spomnijo, so prevec senilni. Ti se za pet let nazaj ne spomnis kako so se ljudje obnasali v prometu, kaj sele, da se bos spomnil kako so se obnasali trideset let nazaj.
Nic osebnega, ampak tako je z vsemi. Spomin in lastne izkusnje so precej pogojeni s tem kar zelimo dokazati, poleg tega pa je za tako splosno trditev to precej premajhen vzorec iz katerega bi lahko izpeljal kaksno dejansko izjavo. Bi moral imeti dve milijardi kilometrov kot sofer in dve milijardi kot pesec, potem bi se pa lahko o relevantni statistiki pogovarjali. Pa 100% spomin bi moral imeti. :)
amigo_no1 ::
Teh stvari je toliko zato ker jih je toliko vedno bilo. Nakladanje v stilu "vcasih je blo drgac" je traparija. V 30 letih je pri nas stevilo avtomobilov narastlo za kakakih trikrat, stevilo nesrec pa za manj kot trikrat. Nedavno sem nalimal link s statistiko v eno izmed prometnih tem na S-Tju. Ne da se mi vec iskat.
Stevilo ranjenih in mrtvih pa je padlo za vec kot 50%.
Če sedaj imeli taka vozila kot pred 30 leti, potem bi število bilo drugačno.Zelo drugačno.
Buggy ::
zakaj le...saj statistiko pac izrabljas tako kot tebi pase in zanemarjas vse ostale dejavnike, ki pac niso zajeti v tej bedni statistiki, ki se jo zelo radi posluzujejo tisti, ki jim je tezko razmisljat o celovitem problemu.
BigWhale ::
zakaj le...saj statistiko pac izrabljas tako kot tebi pase in zanemarjas vse ostale dejavnike, ki pac niso zajeti v tej bedni statistiki, ki se jo zelo radi posluzujejo tisti, ki jim je tezko razmisljat o celovitem problemu.
Err, ne. To pocnejo ostali, ki pravijo da je danes obnasanje cist drugac, kot je bilo vcasih in da so bili vcaish ljudje bolj izobrzazeni in da ima izobrazevanje marginalen vpliv.
Pa to enostavno ni res. Dandanes so ljudje bolj izobrazni kar se prometa tice. Izobrazba se zacne v vrtcih in se nadaljuje v osnovnih solah.
krneki0001 ::
zakaj le...saj statistiko pac izrabljas tako kot tebi pase in zanemarjas vse ostale dejavnike, ki pac niso zajeti v tej bedni statistiki, ki se jo zelo radi posluzujejo tisti, ki jim je tezko razmisljat o celovitem problemu.
Err, ne. To pocnejo ostali, ki pravijo da je danes obnasanje cist drugac, kot je bilo vcasih in da so bili vcaish ljudje bolj izobrzazeni in da ima izobrazevanje marginalen vpliv.
Pa to enostavno ni res. Dandanes so ljudje bolj izobrazni kar se prometa tice. Izobrazba se zacne v vrtcih in se nadaljuje v osnovnih solah.
Samo premalo je izobrazbe. Še več bi je potrebovali glede na viden ona cestah, pločnikih in kolesarskih stezah.
imagodei ::
Ne, problem ni v izobrazbi. Problem je, da Janezek dela, kar Janezek vidi. Vse izobraževanje o prometu v šolah, vrtcih, ne zaleže kaj dosti, če otrok v praksi vidi svoje starše, da ravnajo drugače.
Ni samo v prometu ta problem. En članek, ki sem ga bral pred leti, se je ubadal, kako otrokom dopovedat, naj npr. ne hodijo obuti v čevlje po stanovanju oz. kako jim dopovedat, da pozimi doma ne hodijo bosi, ampak v copatih. Psiholog iz članka je izpostavil točno to: če starši zapovedujejo nošnjo copat, sami pa ne hodijo v copatih ampak bosi, je vse bob ob steno.
Podobno je tudi v primeru odnosa do alkohola. Otrokom iz čuta dolžnosti privzgajamo nek odklonilen odnos do alkohola, potem pa jim v praksi kažemo nasprotno sliko. Še če gremo na nedeljsko kosilo v gostilno, se oče ne more odpovedati pivu ali dvema dcl vina. (Zakaj na družinskem nedeljskem kosilu ne bi popil soka?) Na porokah in podobnih veselicah se starši sprostijo in uživajo velike količine alkohola, nato pa po možnosti hop - v avtomobil, seveda z otroki na zadnjih sedežih.
Enostavno ima šola premajhen vpliv, če starši doma delajo drugače.
Saj šola tudi že vrsto let uči strpnost do drugačnih, pa vseeno nove in nove generacije odraščajo nestrpne.
Ni samo v prometu ta problem. En članek, ki sem ga bral pred leti, se je ubadal, kako otrokom dopovedat, naj npr. ne hodijo obuti v čevlje po stanovanju oz. kako jim dopovedat, da pozimi doma ne hodijo bosi, ampak v copatih. Psiholog iz članka je izpostavil točno to: če starši zapovedujejo nošnjo copat, sami pa ne hodijo v copatih ampak bosi, je vse bob ob steno.
Podobno je tudi v primeru odnosa do alkohola. Otrokom iz čuta dolžnosti privzgajamo nek odklonilen odnos do alkohola, potem pa jim v praksi kažemo nasprotno sliko. Še če gremo na nedeljsko kosilo v gostilno, se oče ne more odpovedati pivu ali dvema dcl vina. (Zakaj na družinskem nedeljskem kosilu ne bi popil soka?) Na porokah in podobnih veselicah se starši sprostijo in uživajo velike količine alkohola, nato pa po možnosti hop - v avtomobil, seveda z otroki na zadnjih sedežih.
Enostavno ima šola premajhen vpliv, če starši doma delajo drugače.
Saj šola tudi že vrsto let uči strpnost do drugačnih, pa vseeno nove in nove generacije odraščajo nestrpne.
- Hoc est qui sumus -
Buggy ::
hehe..tocno tako...vendar po statistikah v solah jemljejo toliko in toliko ur vzgoje v prometu iz cesar sledi, da so sedaj o vsebini pouceni in to se lepo izkorisca v statistikah in predstavlja, da ce so pa vsi pesci/kolesarji tako pouceni o nevarnostih prometa, pa se nesrece se vedno dogajajo... potem so pa res avtomobilisti tisti morilci, ki jim je treba omejitve zbiti se za 20km/h da bo mir.
"uciti se" in "nauciti se" je tudi zelo razlicna stvar...plus seveda mocan zgled pri vrstnikih/starsih, kot je krasno napisal imagodei.
v avtosolah se tudi danes "ucijo " vozit ...pa se nicesar ne naucijo...se z instruktorji v avtu imajo ugasnjena svetila in vozijo 70 tam kjer je 90km/h z kilometrsko kolono za seboj...vendar po statistiki vedno vec voznikov dobi izpit kar pomeni da jih vedno vec zna voziti... ali morda da so se v avtosolah navelical njihovega dnarja in jih plasirali na cesto delat zgago?
"uciti se" in "nauciti se" je tudi zelo razlicna stvar...plus seveda mocan zgled pri vrstnikih/starsih, kot je krasno napisal imagodei.
v avtosolah se tudi danes "ucijo " vozit ...pa se nicesar ne naucijo...se z instruktorji v avtu imajo ugasnjena svetila in vozijo 70 tam kjer je 90km/h z kilometrsko kolono za seboj...vendar po statistiki vedno vec voznikov dobi izpit kar pomeni da jih vedno vec zna voziti... ali morda da so se v avtosolah navelical njihovega dnarja in jih plasirali na cesto delat zgago?
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Buggy ()
Gregor P ::
Kako, če pa piše, da je očitno speljal prehitro? Predlagam, da znova prebereš članek
Mimogrede, ali ste predelali tudi tiste počasne voznike, ki peljejo namenoma počasi, ker bodo npr. čez kakšne pol kilometra morali zapeljati levo, ampak že na daleč vidijo, da imajo rdečo in se jim prav nikamor ne mudi (upočasnijo na kakšnih 35-40 km/h, kjer je omejitev 60 ipd.), medtem ko tako praktično ostalim voznikom, ki vozijo naravnost in imajo (še več minut) zeleno zaprejo pot in ustvarijo kolone?
Mimogrede, ali ste predelali tudi tiste počasne voznike, ki peljejo namenoma počasi, ker bodo npr. čez kakšne pol kilometra morali zapeljati levo, ampak že na daleč vidijo, da imajo rdečo in se jim prav nikamor ne mudi (upočasnijo na kakšnih 35-40 km/h, kjer je omejitev 60 ipd.), medtem ko tako praktično ostalim voznikom, ki vozijo naravnost in imajo (še več minut) zeleno zaprejo pot in ustvarijo kolone?
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Gregor P ()
Gregor P ::
Smeškoti imajo svoj namen
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
solatko ::
To je čista neizkušenost za volanom, morda je pa mislil poleteti, moraš biti že umetnik, da na ravni cesti prevrneš avto.
BW - poglej kako se udeleženci v prometu obnašajo, potem pa nakladaj o izobraževanju. Danes je zopet nasproti vozeči kolesar, zbil kolesarko. To je rezultat prometne vzgoje v šolah. Ko sem jaz malo več bicikliral, nisi srečal kolesarja, ki bi vozil v nasprotni smeri, skoraj nisi videl kolesarja brez luči ob zmanjšani vidljivosti.
Rezultat AC in mnooooooooooogo boljše kvalitete vozil, je manj nesreč, nikakor pa to ni rezultat vzgoje, saj se folk vedno bolj obnaša, kot v Turčiji, Iraku, Iranu in ostalih prometno exotičnih deželah, kar se tiče prometne kulture.
Že sam postopek opravljanja vozniškega izpita, bi morali temeljito spremeniti. Najprej zdravniški pregled - obvezno potrditev osebnega zdravnika, saj ta najbolj ve, kakšno je psihofizično stanje pacienta. Kadar bi mu predpisal zdravilo, zaradi katerega ne smeš vozit, bi moral pri zdravniku deponirati vozniško dovoljenje ali pa bi sledila prijava na PP. Zdravnik ve, kateri pacienti so nagnjeni k uživanju nedovoljenih opojnih substanc in tak pacient, niti pod slučajno ne bi dobil zdravniškega spričevala. Glede na to, da človek s pridobljenim izpitom, dobi v roke orodje za množično ubijanje, bi bila taka zakonska sprememba, najmanj, kar bi se lahko naredilo na področju varnosti.
Opravljanje izpita - Obvezno v treh delih - vožnja v naselju, vožnja na regionalni cesti in vožnja na AC. Če katero od teh področij ne obvladaš, izpita nisi opravil. Tako bi se tudi videlo ali bodoči voznik, vožnjo sploh obvlada.
Dve ali tri leta, po opravljenem vozniškem izpitu, bi morala bit na vozilu L (lederer - začetnik) tablica, da bi vsi ostali udeleženci v prometu videli, da je na cesti začetnik in bi posledično bolj pazili na njega.
Največji problem v našem prometu vidim v neizobraženosti ali ignoranci naučenega. Tudi, ko vozniki zapustijo vozilo in postanejo pešci, se v tistem trenutku spremenijo v totalne idiote, ki jim je lastna varnost španska vas.
Zato WB ne meči v "izboljšanje" prometne varnosti v kategorijo boljšega izobraževanja, temveč izključno v kategorijo boljših vozil in boljših cest, ter nekaj tudi v drastične kazni.
BW - poglej kako se udeleženci v prometu obnašajo, potem pa nakladaj o izobraževanju. Danes je zopet nasproti vozeči kolesar, zbil kolesarko. To je rezultat prometne vzgoje v šolah. Ko sem jaz malo več bicikliral, nisi srečal kolesarja, ki bi vozil v nasprotni smeri, skoraj nisi videl kolesarja brez luči ob zmanjšani vidljivosti.
Rezultat AC in mnooooooooooogo boljše kvalitete vozil, je manj nesreč, nikakor pa to ni rezultat vzgoje, saj se folk vedno bolj obnaša, kot v Turčiji, Iraku, Iranu in ostalih prometno exotičnih deželah, kar se tiče prometne kulture.
Že sam postopek opravljanja vozniškega izpita, bi morali temeljito spremeniti. Najprej zdravniški pregled - obvezno potrditev osebnega zdravnika, saj ta najbolj ve, kakšno je psihofizično stanje pacienta. Kadar bi mu predpisal zdravilo, zaradi katerega ne smeš vozit, bi moral pri zdravniku deponirati vozniško dovoljenje ali pa bi sledila prijava na PP. Zdravnik ve, kateri pacienti so nagnjeni k uživanju nedovoljenih opojnih substanc in tak pacient, niti pod slučajno ne bi dobil zdravniškega spričevala. Glede na to, da človek s pridobljenim izpitom, dobi v roke orodje za množično ubijanje, bi bila taka zakonska sprememba, najmanj, kar bi se lahko naredilo na področju varnosti.
Opravljanje izpita - Obvezno v treh delih - vožnja v naselju, vožnja na regionalni cesti in vožnja na AC. Če katero od teh področij ne obvladaš, izpita nisi opravil. Tako bi se tudi videlo ali bodoči voznik, vožnjo sploh obvlada.
Dve ali tri leta, po opravljenem vozniškem izpitu, bi morala bit na vozilu L (lederer - začetnik) tablica, da bi vsi ostali udeleženci v prometu videli, da je na cesti začetnik in bi posledično bolj pazili na njega.
Največji problem v našem prometu vidim v neizobraženosti ali ignoranci naučenega. Tudi, ko vozniki zapustijo vozilo in postanejo pešci, se v tistem trenutku spremenijo v totalne idiote, ki jim je lastna varnost španska vas.
Zato WB ne meči v "izboljšanje" prometne varnosti v kategorijo boljšega izobraževanja, temveč izključno v kategorijo boljših vozil in boljših cest, ter nekaj tudi v drastične kazni.
Delo krepa človeka
Zgodovina sprememb…
- spremenil: solatko ()
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Prehitevanje kolone (strani: 1 2 3 4 )Oddelek: Na cesti | 24341 (20731) | facepalm |
⊘ | Počasni vozniki (strani: 1 2 3 4 … 33 34 35 36 )Oddelek: Na cesti | 269873 (240904) | dzinks63 |
⊘ | Omejitve hitrosti za motoriste (strani: 1 2 3 4 )Oddelek: Na cesti | 34525 (28753) | bluefish |
» | Posnetek prometne nesreče - Pravilna reakcija? (strani: 1 2 )Oddelek: Na cesti | 17737 (14137) | solatko |