» »

Koliko so krivi počasni vozniki?

Koliko so krivi počasni vozniki?

Temo vidijo: vsi
««
16 / 81
»»

CoolBits ::

CoolBits> Sej pravim, da je možnost enaka... kdo ima torej prav?

Ti ne.

Nikol nisem reku, da imam... važno da imaste prav ostali. :)
Evo
hehe

imagodei ::

CoolBits,

potem pa toliko bolj žalostno. Žalostno, da tako razmišljaš, žalostno da ti ni jasno, da možnosti pač niso enake.

Kratek razmislek ti pove, da ne - prvi del sklepanja je namreč pravilen: da je za posameznika, približno enaka možnost, da otrok skoči na cesto 2m pred avtom ali 2m za avtom (ko si že odpeljal). Pri zadostnem številu ponovitev je to verjetno res.

Ampak že tukaj prikladno zanemariš nekaj dejstev:
-Če bi bili skoki otrok na cesto res zelo pogost pojav, bi dobil množico skokov na cesto, ki bi bila povsod enako gosta: 2m pred avto in 2m za avtom, 10m pred in za, 50m pred in za, 1000m pred in za, 200km pred in za avtom. Za voznika so pač relevantni samo tisti skoki, ki se zgodijo v neposredni bližini, npr. do max 50m pred avtom. Če otrok skoči na cesto 2m pred avtomobilom, je precej malo pomembno, ali si pripeljal 40 ali 70. Vendar pa odstotek preživetja otrok najbrz drastično naraste že, če je oddaljen 15m.
-Zelo pomembna zadeva je, da je vedno nek avto, PRED katerega otrok skoči. Četudi si ti zapeljal mimo njega, je za tabo vedno en avto. Mogoče 10km za tabo, v tem primeru otrok ni ogrožen; če pa je 10m za tabo, pa je otrok spet ogrožen.

Sploh pa ne govorimo o tem, kakšna je verjetnost. Če je verjetnost 50:50, boš torej pri hitrosti 70km/h zbil samo polovico otrok, ki bodo na cesto stopili 20 metrov pred ali za tvojim avtomobilom. Res vzpodbudno. No, če bi po isti cesti, kjer se otroci mečejo pod avtomobile, pripeljal s 40 km/h, bi bili naenkrat ogroženi samo tisti, ki skočijo v okolici 10m. (Številke izvirajo iz tega, koliko m prevoziš v sekundi; recimo da odreagiraš v 0,5 sek in da v drugi polovici hitrost uspeš že vsaj nekoliko zmanjšat).
- Hoc est qui sumus -

CoolBits ::

CoolBits,
Kratek razmislek ti pove, da ne - prvi del sklepanja je namreč pravilen: da je za posameznika, približno enaka možnost, da otrok skoči na cesto 2m pred avtom ali 2m za avtom (ko si že odpeljal). Pri zadostnem številu ponovitev je to verjetno res.


Spet je tukaj polno ČE-jev... Kaj pa ČE so otroci danes bolje vzgojeni kot včasih in ne skačejo kar tko na cesto? :)
Drugač pa mi je popolnoma jasno, da hitrejša vožnja- večja škoda ob nesreči ČE do nje pride...To je to.
Ni pa res, da bom js s hitrejšo vožnjo prej povzročil nesrečo kot kak dedek s počasno.Pa NE vozim brezglavo, mogoče kak km če omejitev tu pa tam...
Motijo me taki, ki niso sposobni vozit niti 70 pri omejitvi 90 in ob idealnih pogojih (lepo vreme, čez dan, suha cesta)...
Sej pravim, lepo je tukaj govorit teoretično a kaj ko je v praksi marsikaj drugače in vidiš vse možno :)

3p ::

CoolBits: Ja, saj tule se strinjava. Tudi mene "moti", ko nekdo cinca 70 (ali še manj) izven naselja, ampak pač zavzdihnem, im se spomnim da ima mogoče kak smiseln razlog za to, počakam na primeren trenutek, in se odpeljem mimo. Saj imamo dve glavi, aneda?

Seveda je tudi možno, da bo star dedek res bolj nevaren na cesti od tebe. Čeprav dvomim. In to ravno zato, ker dedek očitno pozna svoje meje. FYI poznam tudi kakega dedka, ki se kljub slabemu vidu in nedvomno opešanim refleksom vozi občutno prehitro. Bistvo pa je, da ko se bo dedek zaletel, bo verjetno dobil airbag v fris in odrgnino od pasu. Ko se bo zaletel dirkač, bosta pa (vsaj) dve trugi.

Sicer pa, khm, a Swifta voziš? Ti stereotip, ti. ;) (pa da ne bi mislil, da se režim, ker bi bil moj pleh kaj več vreden)

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: 3p ()

jype ::

CoolBits> Ni pa res, da bom js s hitrejšo vožnjo prej povzročil nesrečo kot kak dedek s počasno.

Ja, je.

CoolBits> Sej pravim, lepo je tukaj govorit teoretično a kaj ko je v praksi marsikaj drugače in vidiš vse možno

V praksi dedek s počasno vožnjo ne povzroči nesreče v večini primerov - prepotentni mulci s swifti pa jih.

krneki0001 ::

3p
nič več tega ne počnejo italjanski dirkači. Italjani so namreč postavili tudi nadzor nad počivališči in čas, ko si na počivališču odbijejo. Ampak tega še ni povsod, bo pa v kratkem.

CoolBits ::


V praksi dedek s počasno vožnjo ne povzroči nesreče v večini primerov - prepotentni mulci s swifti pa jih.

Žal js vem za več obratnih primerov, no pač ti veš svoje :)

Kot drugo nisem mulc in vozim alfo 147 JTD :) sebe nisem snemal.

3p: Dedek s počasno vožnjo ti prekriža pot v križišču recimo :)

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: CoolBits ()

jype ::

CoolBits> Žal js vem za več obratnih primerov, no pač ti veš svoje

Js nč ne vem svoje, dejstvo je, da statistika pravi, da večini nesreč botruje neprilagojena hitrost. Če bi bili vsi vedno zbrani, bi bilo super, ampak glede na to da nekateri niso, je prilagojena hitrost _vseh udeležencev_ nujna.

CoolBits> Kot drugo nisem mulc in vozim alfo 147 JTD sebe nisem snemal.

Meni to nič ne pomeni, ker avtomobilov ne poznam. Če nisi mulc, potem bržkone zmoreš voziti po predpisih, če ne moreš, potem si pa pač mulc.

imagodei ::

CoolBits,

nehaj živeti v denialu. Seveda je polno ČE-jev. Namesto otroka si lahko poljubno zamišljaš pijanega voznika, ki pripelje skozi semafor, ko ima rdečo. Ali pa ostarelega dedka, ki je že napol gluh in slep, pa brez opozorila stopi na cesto. Ali pa voznika, ki se vključuje v promet iz stranske ulice in te spregleda.

Poleg tega, je dovolj, da se ta ČE zgodi samo enkrat, KO se ti pripeti nesreča in nekoga pošofiraš do smrti. ČE si mrtev ti sam, je sploh dokončno dovolj.

Podoben si tistemu, ki se je bil pripravljen za 30 sekund z zavezanimi očmi in čepi v ušesih vsesti na sredino ceste, ker je za to cesto veljal statistični podatek, da avtomobili vozijo po njej v povprečju na 50 sekund. Še celo 20 sekund fore si je vzel, si moreš misliti! Za posrat smešno! ČE bi si upal sedet vsaj 45 sekund, to bi bil šele frajer!
- Hoc est qui sumus -

BigWhale ::


V praksi dedek s počasno vožnjo ne povzroči nesreče v večini primerov - prepotentni mulci s swifti pa jih.

Žal js vem za več obratnih primerov, no pač ti veš svoje [:)]

Kot drugo nisem mulc in vozim alfo 147 JTD [:)] sebe nisem snemal.


Ti ves? Prosil bi te za relevantni podatek. Link. Scan statisticne obdelave nesrec pri nas. To da ti "ves" ni vredno pokvarjenga kozolca. Ti nic ne ves. Pojma nimas. Samo nakladas.

Nimas teh podatkov? Jih ni? No potem se pa drzi omejitev, dokler ne bo nekdo dokazal, da je povsem varno, da se vozi hitreje.

Ker pocasneje JE varneje v primeru nepredvidenih situacij. In o taksnih stvareh se tukaj pogovarjamo.

CoolBits ::

Ok ste me prepričali... od danes naprej vozim 50 tako v naselju kot izven njega. :) Bom sigurno dlje živel ;)

jype ::

CoolBits> Bom sigurno dlje živel ;)

Tako je. Ni pa smiselno ovirati prometa izven naselja, zato te, kot mnoge druge, lahko zgolj prosim, da se vzdržiš upravljanja motornih vozil, dokler tega ne boš zmogel početi varno.

CoolBits ::


Tako je. Ni pa smiselno ovirati prometa izven naselja...

Kaj sem pa js hotel povedat, mogoče kaj drugega? :) Tisto z otroci je bil samo primer.

stock ::

Kaj me briga kaj si ti hotel povedat!

Važno da je jype eno 26x povedal svoje, sepravi vedno obratno od nas voznikov.

jype ::

CoolBits> Kaj sem pa js hotel povedat, mogoče kaj drugega?

Mislim, da ja:

CoolBits> Ni pa res, da bom js s hitrejšo vožnjo prej povzročil nesrečo kot kak dedek s počasno.

Če sicer voziš po predpisih, to seveda drži, vednar je tu spet tvoj zloglasni ČE. Počasnejša vožnja je pač v splošnem manj nevarna.

stock> Važno da je jype eno 26x povedal svoje, sepravi vedno obratno od nas voznikov.

Predlagam, da pišeš počasneje - izmuznila se ti je beseda "nesposobnih".

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: jype ()

stock ::

Sej če boš rekel da se učasih ustaviš na rdečo, bojo usi rekli OOOO skos moraš ustavit!! Pol boš reku da vadno ustaviš, no nato pa pride teorija, da dejansko lahko tako počasi lezeš 500m do semaforja, da bo zelena ko prideš ke in uwalaa nerabiš ustavljat na potencialno rdečo! heheeej

WarpedGone ::

Od vseh varnih / počasnih voznikov pričakujem tudi izvajanje 30.člena zakona o varnosti v cestnem prometu, ki pravi:

30. Člen

(3) Voznik ne sme brez upravičenega razloga voziti tako počasi, da bi oviral druge udeležence v cestnem prometu. Kadar se za vozilom, ki vozi na čelu kolone s hitrostjo, ki je nižja od največje dovoljene hitrosti na cesti ali delu ceste, po katerem vozi, in nižja od hitrosti prometnega toka vozil na smernem vozišču, nabere kolona vozil, ki ga ne more varno prehiteti, se mora voznik na prvem primernem kraju umakniti z vozišča in pustiti kolono vozil mimo.

Prav, če nisi sposoben peljat 70, se pa vsaj umikaj.
Zbogom in hvala za vse ribe

jype ::

WarpedOne> Prav, če nisi sposoben peljat 70, se pa vsaj umikaj.

Jasno. Prav je, da je to obvezno in prav je tudi, da se neupoštevanje strogo kaznuje - ne zato, ker bi bila počasna vožnja nevarna, ali ker bi to spodbujalo k nevarnemu prehitevanju, ampak ker zmanjšuje možnosti za to da se pojavi kolona, ki je sama po sebi nevarnejši prometni pojav od tekočega prometa.

BigWhale ::

Seveda to ne pomeni, da se mora nekdo umikati, ce je mnenja, da je bolje, da en ovinek zvozi z zmanjsano hitrostju, da mu ostalih potnikov v avtu ne premetava sem ter tja in da mu ravno ne skripljejo gume.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: BigWhale ()

dejanslo ::

če bo peljal en ovinek z zmanjšano hitrostjo, se za njim vsekakor ne bo nabrala kolona.

O tem, ali je količina kritičnih dogodkov na prevoženi poti funkcija časa vožnje ali prevožene poti, ali pa morda hitrosti in poti (recimo K*v*s) pa bi se dalo filozofirati.


sem upal, da bomo znali debato razviti ravno v to smer, pa očitno ne gre (čeprav ljudje tukaj znajo izpeljati filozofije iz žnj). ker o tunnelingu in da je hitrejša vožnja sama po sebi nevarnejša, nima smisla debatirat. to je menda dovzetno za vsakega, ki prestopi prag srednje šole...........
There`s More Than One Way To Do It

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: dejanslo ()

lufthammer ::

>>> Če ti od strani skoči na cesto otrok npr. 15 metrov pred avtomobilom ni nobene možnosti na tem svetu, da ga boš pri 100 km/h obvil.

Pozabil si mu povedati, da najprej mora imeti sploh prostor za "odvijanje" - lahko pa si izbere nasprotivozeči avto, seveda.

>>> Pri 40 km/h boš dogajanje ob cesti, ki je znotraj razdalje, ki jo prevoziš v sekundi ali dveh, zaznaval veliko bolj jasno. Zelo verjetno je, da boš registriral, da se je otrok ravno pognal za žogo na sredino ceste, ali pa, da te je voznik dostavnega vozila spregledal in sili vzvratno na cesto.

Ne boš verjel, če greš peš imaš še več šans, da ne spregledaš dostavnega avtomobila. Hudič bo, ker bo on spregledal tebe.

>>> Js nč ne vem svoje, dejstvo je, da statistika pravi, da večini nesreč botruje neprilagojena hitrost.

Samo ne začet z neprilagojeno hitrostjo. V to kategorijo lahko stlačiš tudi nesrečo, ko ti pijanec, ki ima vplivnega strica, pade na 2m pred avto. Če bi stal pri miru, ga nebi povozil, tako si se mu pa bližal z neprilagojeno hitrostjo.

>>> WarpedOne> Prav, če nisi sposoben peljat 70, se pa vsaj umikaj.
Jasno. Prav je, da je to obvezno in prav je tudi, da se neupoštevanje strogo kaznuje - ne zato, ker bi bila počasna vožnja nevarna...

Strogo kaznuje? Kazen za prepočasno vožnjo in s tem ovitanje prometa je 120€. Na gorenjski AC so enega ujeli pri 19 km/h in se je zmazal z "Naj vam bo za danes".

>>> in da je hitrejša vožnja sama po sebi nevarnejša, nima smisla debatirat. to je menda dovzetno za vsakega, ki prestopi prag srednje šole.

Torej ti ne greš na avtocesto, ker je tam vožnja hitrejša kot na regionalki in zato sama po sebi nevarnejša?

Kaj eni pišete....

dejanslo ::

seveda grem, ampak hkrati naredim miselni preklop, katerega mi je vbil v glavo inštruktor, da je zaradi višjih hitrosti na avtocesti potrebno biti še 5x previdnejši. zdaj, če nisi ti kak inštruktor s kakimi posebnimi priznanji, bom pri tem ostal.

sicer pa nisem imel v mislih tega. govoril sem o tem, ko primerjajo 40 pa 70 na istem mestu. *rolleyes*
There`s More Than One Way To Do It

jype ::

lufthammer> Strogo kaznuje? Kazen za prepočasno vožnjo in s tem ovitanje prometa je 120€. Na gorenjski AC so enega ujeli pri 19 km/h in se je zmazal z "Naj vam bo za danes".

Neučinkovitosti policije pač nisem komentiral. Če te tako delo policije moti, se pritoži k njim.

Seveda se meni zdi pomembneje, da najprej spravijo s cest tiste, ki vozijo prehitro, ker so (kar se tiče mene in fizike) zagotovo nevarnejši od tistih, ki vozijo prepočasi.

Buggy ::

jYpe: da so taki pocasneti manj nevarni se ti samo zdi, ker teoriziras in se poigravas s statisticnimi podatki, v vsakodnevni voznji po regionalki so pocasneti dosti bolj nevarni, tako za sebe kot ostale voznike. Zakaj, sem pa tudi ze napisal.

Bi si pa zelo zelel, da bi policija resnicno naredila akcijo, kjer bi take pocasnete sankcionirali brez pardona.

Pa malo vec sloganov v smislu "cesta ni igrisce" namesto agesivne "hitrost ubija", bi morda tudi kaj pomagalo.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Buggy ()

BluPhenix ::

Če nekdo prehiteva v škarje nekega počasneta in se pribije vame, bom jaz tožil kretena ki je prehiteval v škarje, tudi za nesrečo bo kriv on, pa si lahko kolikor hočete to želite, ne bo kriv tisti ki je vozil počasi. Prehitevalec se je odločil, da bo tam prehiteval, odločitev je popolnoma njegova in zato nosi vso krivdo.

Bi si pa zelo zelel, da bi policija resnicno naredila akcijo, kjer bi take pocasnete sankcionirali brez pardona.


Jaz bi si želel podobne akcije, le da bi brez pardona sankcionirali tiste, ki mi vozijo v pritljažniku, me prehitevajo po regionalki in avtocesti čeprav vozim na robu zgornje omejitve, me prehitevajo po desni ...

Ja, delo policije je vse prej kot vzorno. Še vedno pa me nihče tukaj ni prepričal, da je nevarnejši počasnejši voznik kot pa hitrejši. Seveda mnogi tukaj imajo tudi neke čudne izkrivljene podobe realnosti. Če nekdo reče, da vozi po omejitvah, to za nekatere pomeni, da vozi prepočasi. Če nekdo reče, da vozi raje počasneje, avtomatsko vozi 40kmh na regionalki. Jaz sem precej na cesti in kar vidim je to, da se ljudje po avtocestah vozijo nekje z 120 kmh, nekaj tudi 130. Seveda obstajajo tudi taki, ki vozijo 100 ali recimo 90. Je pa teh, ki vozjo po avtocesti 90 bistveno manj od tistih, ki vozijo preko 130. In to po vseh avtocestnih odsekih v sloveniji.
Podpisa ni več, ker so me poskušali asimilirati.

Zgodovina sprememb…

djordjevic ::

Vseeno pa pozabljaš, da je avtocesta zasnovana za višje potovalne hitrosti, kjer, roko na srce, nekdo, ki vozi 150 km/h predstavlja manjšo nevarnost od nekoga, ki po njej pelje 90 km/h. Žalostno, ampak resnično.

lufthammer ::

>> seveda grem, ampak hkrati naredim miselni preklop, katerega mi je vbil v glavo inštruktor, da je zaradi višjih hitrosti na avtocesti potrebno biti še 5x previdnejši.

Če te prav razumem, ti je inštruktor vbil v glavo, da si npr. po Ljubljani lahko 5X manj previden, kot na AC, kjer vsi vozijo v isto smer (običajno), ni pešcev, kolesarjev, mopedov, domačih živali,...??? Pravi mojster poklica, ni kaj. Ko ga srečaš mu povej, da je dobro biti povsod enako previden, pa da naj licenco vrne, ker uči neumnosti. AC se gradi tudi zato, ker so varnejše.

Naredi miselni preklop raje takoj, ko se usedeš za volan.

>> Vseeno pa pozabljaš, da je avtocesta zasnovana za višje potovalne hitrosti, kjer, roko na srce, nekdo, ki vozi 150 km/h predstavlja manjšo nevarnost od nekoga, ki po njej pelje 90 km/h. Žalostno, ampak resnično.

Avstrijci razmišljajo o povišanju na 150 km/h na določenih odsekih avtocest (ovira so okoljevarstveniki), Nemci imajo omejitve na 120 praktično na gradbiščih... Glavnina nesreč se zgodi na slabih regionalkah, na avtocestah so le bolj odmevne zaradi običajno večjega števila udeležencev. Je že kdo kdaj slišal, da je bilo v verižnem trčenju stotih avtomobilov 200 mrtvih? Naj potegne vzporednico z regionalkami. AC so bistveno bolj varne tudi pri višjih hitrostih. Pri nas je 130 zato, ker imajo sosednje države tako - brez analiz, da ne bo kdo mislil, da je kakšen globji razlog, vsi zavoji so projektirani za 200+ (testirano).

Strpnost je bistvena, strpnost, da ti ni težko malo pobremzat in potem spet pospešit. Jasno je potrebna tudi pamet, da ne prehitevaš s 130 nekoga, ki pelje 128 in za razdaljo 20 km zapreš celo AC, kar se pri nas konstantno dogaja.

Se pa lahko vedno zgodi, tudi pri formuli 1 priteče pes na progo...

dejanslo ::

to mi je vbijal v glavo zato, ker je en glitch na avtocesti ponavadi fatal. seveda mi ni rekel, da pa lahko v mestu gledam punce na pločnikih (pravzaprav je rekel, da naj to delam le, ko stojim pri rdeči ;) ). sem sploh kje omenjal, kaj mi je rekel za mesto? mislim, da je primerjava splošne varnosti na tako različnih predelih, razen v 50+ strani dolgih dokumentih, popolnoma bedasta in brezpomenska, ker je preprosto preveč faktorjev, ki bi jih bilo potrebno razdelat in analizirat. jaz se v to ne bom spuščal, bom pa zelo vesel, če boš to storil ti ali kdorkoli drug, in potegnil ven kakšne pametne zaključke.

now, back on topic, pls

KOLIKO so krivi počasni vozniki?
@BluPhenix, imaš prav, krivdo bi moral nesti tisti, ki je prehiteval v škarje, ker se to pač ne dela, ne glede na karkoli. Ampak koliko te krivde izvira iz počasneža?
There`s More Than One Way To Do It

BluPhenix ::

Ampak koliko te krivde izvira iz počasneža?


IMO nič, drugače bi lahko rekel, da sem kriv tudi jaz, ker sem se ravno takrat peljal nasproti. Ne pozabit kdo se je odločil prehitevati, sploh me ne zanima zakaj prehiteva, bistveno je da to dela takrat, ko se zelo prepriča da s tem ne bo ogrožal drugih udeležencev v prometu. Ko bom ležal v bolnišnični postelji ne bom razmišljal, da je imel prav, da je prehiteval počasneta, ampak da je to naredil neprimerno. Jaz vedno prehitim le takrat, ko sem 100% da mi bo uspelo brez kakšnih škarjic in podobno in sem se zato pripravljen peljati tudi kakšen km za nekim počasnetom. Seveda pizdim kako vozi, ne začnem pa delati gluposti po cesti. Ko se mi pa mudi in je na voljo, grem na AC. Vsekakor pa ne prehitevam v desne nepregledne ovinke, čez neprekinjeno črto in podobno...
Podpisa ni več, ker so me poskušali asimilirati.

šernk ::

Ampak koliko te krivde izvira iz počasneža?


on je vzrok zato da ti (jaz in vsi ostali) prehitevamo. zato pa je na ravninah dovoljeno prehitevati. vsekakor pa ni on vzrok da ti prehitevaš v nepregledne ovinke, škarje itd... vzrok za to je tvoja nepotrpežljivost. torej v primeru nesreče nosiš vso odgovornost ti ker nisi znal počakati na primeren trenutek za prehitevanje. tudi sam en dan prehitim nekoga ki vozi 80, čez dva dni pa jaz vozim 70 na tistem delu pa brez posebnega razloga (recimo slabše počutje zaradi vremena)
In general, high velocity doesn't produce harmful injuries.
But what is dangerous is the high acceleration
or deceleration given at a certain time interval.

jype ::

djordjevic> kjer, roko na srce, nekdo, ki vozi 150 km/h predstavlja manjšo nevarnost od nekoga, ki po njej pelje 90 km/h. Žalostno, ampak resnično.

To je seveda neumnost - pri 150 km/h je večina vozil, ki se vozijo po avtocesti, že onkraj okvirov varne vožnje, voznikov reakcijski čas in sposobnost zaznavanja sta pa zaendrek v primerjavi z voznikom, ki vozi 90 (in je tudi pozoren - govoriti o tem, kako so vozniki pri 150 bolj pozorni kot tisti pri 90 je predrzno, saj pogosto tudi tisti, ki vozijo prehitro, med vožnjo počnejo svašta).

Thagirion ::

Jype, kaj pa bi takrat povedal, če bi dejansko bile omejitve po AC 150km/h in bi se tako vozili? takrat nebi bile več onkraj okvirov varne vožnje?Glede reakcijskega časa pa to pa se strinjam ja.

jype ::

Thagirion> Jype, kaj pa bi takrat povedal, če bi dejansko bile omejitve po AC 150km/h in bi se tako vozili? takrat nebi bile več onkraj okvirov varne vožnje?

Večina vozil na avtocesti je iz kategorije majhnih osebnih vozil. Ta so že pri 130 km/h razmeroma nestabilna, dovzetna za sunke bočnega vetra in ob sunkovitih premikih volana, značilnih za večino nepozornih voznikov, zelo slabo vodljiva. K sreči jih večina vozi pri okoli 90-110 km/h, kjer je vožnja še vedno znosna in razmeroma varna.

Tovorna vozila, ki za ostale predstavljajo toliko večjo nevarnost, so načeloma še počasnejša - njihova hitrost se giblje med 80 in 100 km/h, kar je tudi prav.

šernk ::

našim avtocestam ne moreš reči avtocesta, skoz v popravilih in povsod vse poflikano. niti enkrat se še nisem peljal v LJ da ne bi vsaj dela avtoceste popravljali
In general, high velocity doesn't produce harmful injuries.
But what is dangerous is the high acceleration
or deceleration given at a certain time interval.

djordjevic ::

Tu pa se ne morem strinjati s tabo, jype. Zdaj kar naenkrat posplošuješ, da tisti ki peljejo malo čez omejitev počnejo svašta. Ja, itak. Kaj pa potem počnejo ti, ki vozijo skoraj 50% pod omejitvijo? Samo za ilustracijo. Danes sem se peljal domov po avtocesti in pred sabo opazim kolono - kamion, za njim pa se štirje avti lepo cijazijo 80 km/h, čeprav je bil levi pas povsem prost. Ker se je približeval odcep z avtoceste, pač upam, da se bodo vsi štirje tudi odpeljali z nje. Nak, eden cijazator, nakar so se ostali trije lepo spravili prehitet tovornjak. Ne govori mi, da nekdo, ki vozi 90 km/h po desnem pasu ni nevaren ostalim udeležencem. Ker je. Sem nekoč naletel na eno babnico, ki je vozila v jugu 45 70 km/h. Za hip sem odmaknil pogled s ceste, da bi premaknil gumb za ventilacijo na hladno in sem jo imel že skoraj v vetrobranskem steklu. In ja, peljal sem po predpisih, torej 130 km/h. Kar se tiče tovornih vozil, pa je zgodba povsem drugačna. Opaziš jih namreč že od daleč in vsakemu tercu je jasno, da vozijo najmanj 80 km/h, torej temu primerno prilagodiš svojo vožnjo.

BluPhenix ::

Sem nekoč naletel na eno babnico, ki je vozila v jugu 45 70 km/h. Za hip sem odmaknil pogled s ceste, da bi premaknil gumb za ventilacijo na hladno in sem jo imel že skoraj v vetrobranskem steklu. In ja, peljal sem po predpisih, torej 130 km/h.


Si pa dolgo štimal ta ventilator. Na AC je namreč skoraj povsod videti vsaj 200m naprej.
Podpisa ni več, ker so me poskušali asimilirati.

djordjevic ::

Jasno, da avto vidiš, ampak ne pričakuješ lih s 500 m proč, da praktično stoji. Al ja?

jype ::

djordjevic> Jasno, da avto vidiš, ampak ne pričakuješ lih s 500 m proč, da praktično stoji. Al ja?

Očitno nisi vozil razmeram na cesti primerno. 70 km/h je povsem legalna in celo legitimna hitrost na naših avtocestah. Vozila s prikolicami pravzaprav sploh ne smejo voziti hitreje od 80 km/h. Če voziš 130 km/h pač nimaš kaj štefnat po ventilaciji, ker očitno vsaka taka distrakcija pomeni, da nisi dovolj pozoren za upravljanje vozila s tako hitrostjo.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: jype ()

djordjevic ::

Sem sicer pričakoval tako dlakocepljenje, ampak zdaj pa si presegel samega sebe. Debil, ki vozi s 70 km/h na cesti, kjer je omejitev 130 km/h, je po novem 'razmera na cesti'? Taki nimajo kaj delati drugje kot na odstavnem pasu! Pa še nekaj. Kdaj si se nazadnje kaj peljal po naših avtocestah? Sumim, da že dolgo ne, ker bi kojci ugotovil, da je na naših cestah veliko več vozil srednjega in višjega razreda kot tistih, ki jih ti omenjaš kot prevladujoče. In še za konec - verjamem, da se tebi zdi 70 km/h povsem spodobna in sprejemljiva hitrost. Kolesar ne more iz svoje kože.

Saladin ::

Đorđe - dokler nobenega ne ovirajo imajo to pravico. Zato pa imaš prehitevalni pas.

Ko pa se bo nabrala kaka kolona za njem, pa nej se malo zamisli (nad sabo).
Dobro je kar nosi največ svobodne koristi/najmanj bolečine čim več sentientom
na najhitrejši, najvarnejši in najbolj moralen način za najdaljše obdobje.
"Utilitarianizem po Saladinovo"

djordjevic ::

Stvar je taka - incident se ni zgodil kar nekje na avtocesti, kjer bi, jasno, gospo prehitel. Zgodilo se je kak kilometer pred izvozom z avtoceste, v moji navadi pa ni, da bi vozil po levi in po možnosti še prehitel koga, tik preden zapeljem z avtoceste. Gospa se je očitno kakšen kilometer prej začela pripravljati na izvoz in pozabila, da se zavira šele na izvoznem pasu!!! Pravice, pravice, pravice. Naslov teme je 'koliko so krivi počasni vozniki'. In tu gre za šolski primer, ko je (pre)počasna vožnja nevarna. Za voznika in ostale udeležence v prometu.

jype ::

djordjevic> Debil, ki vozi s 70 km/h na cesti, kjer je omejitev 130 km/h, je po novem 'razmera na cesti'?

Ne po novem. Vedno. Ko voziš, moraš _VEDNO_ biti sposoben ustaviti pred oviro, ki magar stoji. Če obstaja verjetnost, da se bo ovira premikala proti tebi, moraš seveda upoštevati še to. Nobenih pardonov ni, ko se v taki situaciji v resnici znajdeš. Ne, res ni ravno verjetno, da boš na avtocesti naletel na podrto drevo, idiota iz Poljske, ki se je s šleparjem ustavil na razcepu Malence in študira, kam mora zavit, pa ti lahko iz lastnih izkušenj povem, da utegneš srečati - pa ti nič ne pomaga pizdenje - ustaviti moraš biti sposoben tako, da ne samo da ti ne priletiš v šleparja, ampak da če se ti uspe pravočasno ustaviti te tudi tisti za tabo ne zabijejo vanj!

Zaradi mene se lahko cel svet pametuje kako bi po mojem morali vsi stati pri miru, da bi bile ceste "bolj varne" - dokler niste sposobni upravljat vozila tako, da zvozite vsako situacijo brez nesreče, vas bom pač smatral za neustrezno usposobljene za upravljanje motornih vozil.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: jype ()

djordjevic ::

Čakaj, je kdo omenil kako nesrečo? To in še vrsto drugih kritičnih situacij sem zvozil brez praske, kar pomeni, da sem v dani situaciji očitno pravilno in predvsem pravočasno odreagiral. Samo prosim, prosim, ne pametuj, da je super in fino, da folk vozi po avtocesti 70 km/h. Se strinjam s tabo, da je cesta zelo nepredvidljiv prostor, kjer recimo naletiš na dva tovornjaka, ki se prehitevata, pa prehitevani to dejstvo spregleda in bi še on prehiteval, potem pa začnemu prvemu zanašat prikolico ter začne suvat ogrado in skoraj nabaše prehitevanega, ti pa na varni razdalji mirno čakaš, kaj se bo zgodilo itd. Ali pa ti dva jodlarja s prikolicami v nepretrgani koloni na višku turistične sezone brez žmigavca ob prvi priložnosti zavijeta čez cesto, da ne bi bognedaj prevozila še kakšnih 150 m in nato varno obrnila ter s tem ne bi malodane povzročila verižnega trčenja z lepimi posledicami, ki smo se mu na srečo zahvaljujoč nekaj prisebnim in sposobnim voznikom uspeli izogniti. Pa še bi lahko našteval. Videl sem že na cesti svašta. Ampak ravno zaradi takih primerov bi bilo treba apelirati na tiste, ki s svojo polžjo vožnjo ustvarjajo DODATNE RIZIČNE SITUACIJE, naj nehajo. Ali pa jih zato ustrezno kaznovati. Če v avtošoli pelješ na avtocesti 70 km/h, na izpitu padeš. Basta. Zakaj? Ker nisi sposoben upravljat z vozilom pri predpisani hitrosti. Tu ne more biti debate sploh. Če pa koga mika 70-ka, izvolite, imamo magistralke. Pa še posebej jih ni treba plačati.

Saladin ::

dokler niste sposobni upravljat vozila tako, da zvozite vsako situacijo brez nesreče, vas bom pač smatral za neustrezno usposobljene za upravljanje motornih vozil.


Torej moraš pričakovat luknjo na avtocesti (ali kamen, gumo, meteorit,...) in zato vozit 50 kmh, da jo lahko pravočasno opaziš in da se ji izogneš.

Torej ko se voziš skozi gosto poseljeno naselje (z nepreglednimi dostopi na cesto, po kateri se voziš), moraš računat, da lahko iza čisto vsakega iznenada skoči en otrok in zato voziš nonstop voziš z maks. 5 km/h (pa še to je preveč, če bi otrok skočil ven glih ob nepravem trenutku).

Torej se boš ob vsakem avtu, ki prihaja tebi nasproti po njegovem voznem pasu, umaknil dva metra stran z cestišča v jarek, kajti tisti voznik avta je morda pijan in bi ravno v tistem trenutku lahko zavil na tvoj pas in se zaletel vate?...

Če se zgodi nesreča si avtomatsko kriv, ker je nisi uspel preprečit?

Svašta.
Tvoja dolžnost se je izognit PREDVIDLJIVIM nevarnostim, ne pa vsem možnim. Oz. preventiven si lahko le do te mere, da to ne vpliva drastično na druge udeležence v prometu.

Torej vozi se z 5km/h, če že hočeš.
Ampak ne takrat, ko je kdo drug za tabo (ali s tabo, ker te bo najverjetneje kresnil po glavi - vklalkuliraj torej še zlomljen nos ob tvoji vožnji).
Dobro je kar nosi največ svobodne koristi/najmanj bolečine čim več sentientom
na najhitrejši, najvarnejši in najbolj moralen način za najdaljše obdobje.
"Utilitarianizem po Saladinovo"

jype ::

Saladin> Torej moraš pričakovat luknjo na avtocesti (ali kamen, gumo, meteorit,...)

Tako je.

Saladin> in zato vozit 50 kmh,

Nikakor ne.

Saladin> da jo lahko pravočasno opaziš in da se ji izogneš.

Tako je.

Saladin> Tvoja dolžnost se je izognit PREDVIDLJIVIM nevarnostim, ne pa vsem možnim. Oz. preventiven si lahko le do te mere, da to ne vpliva drastično na druge udeležence v prometu.

Dolžnost do ostalih udeležencev je bržkone takšna. Dolžnost do tebe in tvojih sopotnikov pa... Kakor komu drago. Jaz pač smem voziti po avtocesti 60, če se mi zdi, da bom naletel na luknjo, ne smem pa s tem nikogar ovirati - in se pač potrudim, da tega ne delam (no, v resnici po avtocesti ne vozim nič počasneje kot večina vozil - to je nekje med 90 in 110 kilometrov na uro - po naselju pa občasno naredim kolono, ker vozim 50, ampak jaz se pač umaknem in kolono spustim naprej, čim se pojavi priložnost).

djordjevic> Samo prosim, prosim, ne pametuj, da je super in fino, da folk vozi po avtocesti 70 km/h.

Nič ni fino, da se folk vozi 70, je pa fino, da se ne zaletava. Če mora kdo vozit 70, da se ne zaleti, potem naj se pač vozi 70. Veliko lažje se je izognit nekomu, ki vozi 70, kot potencialni "popolni zapori cestišča zaradi prometne nesreče - obvoza ni", ki jo vsak drugi ali tretji dan slišiš na prometnih obvestilih.

djordjevic> Če v avtošoli pelješ na avtocesti 70 km/h, na izpitu padeš. Basta. Zakaj? Ker nisi sposoben upravljat z vozilom pri predpisani hitrosti. Tu ne more biti debate sploh.

Od deklice mama je enkrat slišala, da nameravajo starejše ljudi še enkrat poslat na opravljanje vozniškega izpita, ker jih veliko ni več sposobnih upravljati vozila zaradi zmanjšanih refleksov, slabšega vida, skromnejših motoričnih sposobnosti... "Ja kako nej pa js zdej nardim izpit?!?!" Hja, točno to - ne more ga, ker ni za na cesto. Mene bi strašno veselilo, če bi se lahko nadejal tega, da na cesti srečam samo sposobne ljudi, pa se žal ne morem.

djordjevic> Če pa koga mika 70-ka, izvolite, imamo magistralke. Pa še posebej jih ni treba plačati.

Tudi tam je hitrost 70 km/h (kot je že mnogo bralcev izpostavilo) pogosto (na večini ravnih odsekov, recimo) nadležno nizka - ampak če nekdo noče, ne zmore ali ne zna hitreje, se je temu pač treba prilagoditi ravno toliko, kot se je treba prilagoditi norcu, ki vozi 120 - prilagajaš se pač zato, da ne najebeš, ne pa zato, ker bi to Jezus pridigal.

djordjevic ::

Veliko lažje se je izognit nekomu, ki vozi 70, kot potencialni "popolni zapori cestišča zaradi prometne nesreče - obvoza ni", ki jo vsak drugi ali tretji dan slišiš na prometnih obvestilih.

Drži, ampak če bi bil pošten, bi povedal, da to v veliki večini velja za magistralke, ne pa za avtoceste.

jype ::

djordjevic> Drži, ampak če bi bil pošten, bi povedal, da to v veliki večini velja za magistralke, ne pa za avtoceste.

No, to je res - ampak ko se deda, ki ne zna vozit, razpiči na avtocesti, je potencialno še toliko nevarnejši, zato je še vedno bolje, da se tam cijazi, kot da se razbije - se pa strinjam, da je najbolje, če tak voznik sploh ne zavije na avtocesto (ampak glede na to, kako prehitri vozniki radi zavijejo gor, pa bi bilo tudi bolje, če ne bi, me ti dedati sploh ne skrbijo preveč).

lufthammer ::

jype>> v resnici po avtocesti ne vozim nič počasneje kot večina vozil - to je nekje med 90 in 110 kilometrov na uro

jype, ni še tako daleč nazaj in se boš verjetno spomnil, koliko si moral voziti po avtocesti v avtošoli? Drugače imaš pa prav, večina vozil na AC je tovornjakov in ti res ne vozijo hitreje.

jype>> Mene bi strašno veselilo, če bi se lahko nadejal tega, da na cesti srečam samo sposobne ljudi, pa se žal ne morem.

Ostani doma, bo več šans.[:D] Ti pa si samozavesten. Ne živet v utvarah, vsakemu se lahko zgodi, pa se bo tebi tudi. Pa naj ne bo prehudo, ti želim.

A ti res misliš, da so sposobni le tisti, ki vozijo 20 km/h pod mero - 110 na AC in 70 na regionalni? Zakaj so potem omejitve postavljene višje? Zakaj danes ne najdeš avtomobila, ki nebi zmogel vsaj 150+

jype ::

lufthammer> A ti res misliš, da so sposobni le tisti, ki vozijo 20 km/h pod mero - 110 na AC in 70 na regionalni?

Če je na regionalni 70 km/h pod mero na AC zagotovo ni. Če kdo želi vozit 130 ima za to na voljo prehitevalni pas, po katerem se je prepovedano voziti počasneje, kadar ta ni prazen. Desni pas je namenjen vožnji med 60 in 130 km/h in čeprav se vam morda zdi, da je 60 premalo, je to dejansko dovolj.

lufthammer> jype, ni še tako daleč nazaj in se boš verjetno spomnil, koliko si moral voziti po avtocesti v avtošoli?

Seveda. Vozil sem med 100 in 110 km/h, tudi na izpitni vožnji. Z avtomobilom, kakršnega sem vozil, hitreje pač nima smisla.

lufthammer> Zakaj so potem omejitve postavljene višje?

Dobro vprašanje. Zakaj so pa omejitve na severni polovici ljubljanske obvoznice postavljene nižje, čeprav je cesta (očitno, glede na to koliko se jih tam vozi 130+) sposobna zadovoljiti potrebe po višjih hitrostih?

lufthammer> Zakaj danes ne najdeš avtomobila, ki nebi zmogel vsaj 150+

Si prepričan? Od 100 avtomobilov, ki pripeljejo mimo, ko jaz ob prometni konici prečkam avtocesto s kolesom, naštejem vsaj 30 takih, ki se pri 130 že matrajo in niso najbolj stabilni: Clioti, Poloti in podobne majhne škatle. Najde se tudi še kakšen Yugo. Verjamem, da tebi s tvojim vozilom znese vozit 150, ampak cesta je tudi za tiste, ki si ne drznejo hitreje kot 60 (če bi šli radi manj, pa pač ne smejo na avtocesto).

lufthammer> Ti pa si samozavesten. Ne živet v utvarah, vsakemu se lahko zgodi, pa se bo tebi tudi.

To govorijo predvsem tisti, ki vozijo prehitro. Dejstvo je, da se tem zgodi večkrat kot nam, ki vozimo previdno (in ja, to pomeni tudi to, da v povprečju vozimo počasneje).

lufthammer> Drugače imaš pa prav, večina vozil na AC je tovornjakov in ti res ne vozijo hitreje.

Tovornjaki vozijo med 80 in 95. Avtomobili vozijo med 80 in nekje okoli 160, s tem da je 80 povsem normalno (kot rečeno hitreje sploh ne smeš, če imaš prikolico), več kot 130 pa seveda ni. Večina seveda vozi okoli 100, ker s tem privarčujejo precej goriva. Mene pravzaprav veseli, da imajo daljše trase avstrijskih avtocest t.i. ekološke cone, kjer je omejitev postavljena na 100 km/h, saj se varčevanje z gorivom pozna tudi v okolici avtoceste.

stock ::

Mali podatek, slučajno, povprečna moč kupljenega avtomobila v slo za lansko leto je 90KM, kar večini glede na aerodinamiko omogoča vožnjo s 180kmh.

In to je tudi problem, dandanes najpopularnejši avtomobili VW-ji 1.9 TDI ima 130KM 300nm navora... Zlahka 200kmh. In zakaj ne omejijo prodaje takih vozil??
««
16 / 81
»»


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Prehitevanje kolone (strani: 1 2 3 4 )

Oddelek: Na cesti
15224379 (20769) facepalm

Počasni vozniki (strani: 1 2 3 433 34 35 36 )

Oddelek: Na cesti
1776270120 (241151) dzinks63

Omejitve hitrosti za motoriste (strani: 1 2 3 4 )

Oddelek: Na cesti
17334544 (28772) bluefish
»

Posnetek prometne nesreče - Pravilna reakcija? (strani: 1 2 )

Oddelek: Na cesti
9517757 (14157) solatko

Več podobnih tem