» »

Terenci in nebodigatreba "sorodniki"

Terenci in nebodigatreba "sorodniki"

Stepni Volk ::

Terenec. Kaj to je?

Pred stotimi leti in več smo jih imeli: konje, mule in osle. Terenske. Še danes v smislu premagovanja terena nabrišejo še tako tahnološko izpopolnjeno motorno gnano vozilo. Tudi jaki in lame.

A zgodba motorno gnanih se je začela med vojnami. V 2 sta to bila Kubelwagen in Jeep. Kasneje Land Rover. Potem je prišla Toyota z LandCruiserjem in razturila tržišče. A tu nekje so se zaželi pojavljati sorodniki. Tisti, ki niso čisto nič terenski. Zato se je kmalu pojavilo veliko različnih oznak, ki jih ljudje zelo pogosto mešajo: 4x4, SUV, off-roader, terenec, štirikolesnik...

4x4 ni nujno terensko vozilo, tako ima VAG celo skupino takšnih vozil, prav tako Subaru. Marsikateri terenec se pojavlja v le dvokolesno gnani podobi. Zmeda.

Kaj je torej kaj?
neobjavljeno.blogspot.com

OwcA ::

Potrebna pogoja sta gotovo 4-kolesen pogon z neko obliko zapore diferencialov in reduktor. Dokler ostanemo pri serijsko orpemljenih vozilih odpade vse s platišči večjimi od 17", ker to avtomatično pomeni neprimerne gume.
Količina aftermarket dodatkov namenjenih (in primernih za) terenski vožnji tudi veliko pove, ampak tu moramo takoj gledati tujino, kar stvari nekoliko zakomplicira.

Neobetajoči znaki so tudi zračno vzmetenje, neodivisno vzmetenje in monokok konstruktcija, čeprav za vse našteto obstajajo tehtni protiprimeri.

Če pogledamo stanje na našem trgu, bi rekel, da si naziv "terenc" zaslužijo:

- Jeep Wrangler
- LandRover Defender
- Suzuki Jimny
- Toyota Hillux
- Mercedes G

Pogojno še:

- Toyota LandCruiser
- Nissan Patrol
- Nissan Navara
- Mazda B-2500
- Suzuki Grand Vitara
- Mitsubishi Pajero
- Mitsubishi L200
- LandRover Discovery 3
- Subaru Forester
Otroška radovednost - gonilo napredka.

krneki0001 ::

Pred stotimi leti in več smo jih imeli: konje, mule in osle. Terenske. Še danes v smislu premagovanja terena nabrišejo še tako tahnološko izpopolnjeno motorno gnano vozilo. Tudi jaki in lame.


Da si ne boš kej naredu??? Prvo malo preveri kaka "vozila" uporabljajo graditelji gsm repetitorjev, potem pa govori o vozilih, ki jih prekašajo mule in osli. Zadeva prileze kamorkoli hočeš in ti tam še lepo postavi repetitor in potem zleze na naslednji hrib, pa tam postavi nov repetitor.

Pred 100 leti so tut tvoji soordniki hodili peš, danes pa se ti voziš s kolmkišto, ki ogroža moje zdravje z razsipavanjem kancerogenih delcev v ozračje.

Naprej k temi.

Sam vozim offroad zase in za svojo zabavo. Sprobavam kok sem sposoben z mašino prevozit na terenu ob raznih bočnih nagibih, visokih vstopnih in izstopnih kotih, ter globina vode(do zdej je bilo največ 75cm vode). Ogromno pa avto uporabljam za potrebe gozdarjenja - doma namreč imamo dost gozda in vse v hudem hribu, tako da je težko priti zraven, vendar se večinoma pripeljem do drevesa in pripeljem vso potrebno orodje.


Čemu terensko vozilo?
Ja za vožnjo po terenu vendar! Tako bi glede na naziv moralo biti, vedno pa ne drži. Mnogo terenskih vozil se vozi lepo po asfaltu in terena sploh ne povoha. Poleg tega lahko terence imenujemo glede na njihov namen in uporabnost pa dobimo pick-upe, kombije, enoprostorce, delovne stroje, mišičaste športnike... Vsa terenska vozila s svojimi zmogljivostmi in s svojo nerodno ter robustno obliko izstopajo kot posebneži. Nekaterim znamkam je uspelo, da so z leti postale legende, ki jih častijo trume oboževalcev.

Katera vožnja je bolj vznemirljiva, tista s cestnim super športnikom ali tista po brezpotjih preko stoodstotnih strmin? Kaj je bolj nevarno, dvesto na uro v odprtem kabrioletu ali terenski spust s hitrostjo pešca po doskočišču skakalnice? Na ta vprašanja bo vsak voznik našel različno utemeljene odgovore. Kakorkoli že, vožnja s terenskim vozilom je tako zelo drugačna, da zahteva spoštovanje pravil, na katera nam v običajnih vozilih ni treba misliti.

Zgodovina sprememb…

krneki0001 ::

Owca, pozabil si kr nekaj odličnih terencev in napisal malo preveč ostalih, ki niso za na teren.
Najboljši trije za na teren so sigurno toyota landcruiser, nissan patrol in mercedes ali puch G. To troje je zakon za vožnjo po brezpotjih.
Potem pa mali terenci, ki si zaslužijo biti pod terenci, samuraj, jimny in kratka vitara od suzukija, ter daihatsu feroza.
Od srednjih so potem mitsubishi pajero, in jeep vrangler, ter od večjih še defender in hillux.
Ostali so potem pogojni. B2500 in navara sta u bistvu en in isti avto samo pod drugoznačko - na terenu pa skačeta z zadkom zaradi prelahkega zadnjega dela. Pod orenk terence lahko šteješ še lado nivo in UAZ-a, to dvoje je tudi odlično za po terenu.

Glede neodvisnega vzmetenja. Kar nekaj terencev ima prednje vzmetenje neodvisno(nekateri celo posamično torzijsko vzmet za vsako kolo posebaj), zadnje pa v enem kosu zaradi vzdržljivosti in pogona. Večina terencev ima tudi samo zadnji pogon in potem priklopljivi prednji pogon.

krneki0001 ::

Stepni pa prosim da spremeniš naslov, ker nebodigatreba ne paše v ta naslov. Če tebi niso všeč, to še ne pomeni da imaš pravico zmerjat terence z nebodigatreba.

Zgodovina sprememb…

OwcA ::

Pred stotimi leti in več smo jih imeli: konje, mule in osle. Terenske. Še danes v smislu premagovanja terena nabrišejo še tako tahnološko izpopolnjeno motorno gnano vozilo. Tudi jaki in lame.

To je bolj stvar dimenzij. Če vprežeš dve muli v voz se zabava kaj kmalu klavrno konča. In obratno, MX trials pri premagovanju ovir verjetno prekašajo vse izmed naštetih živali.
Otroška radovednost - gonilo napredka.

OwcA ::

Owca, pozabil si kr nekaj odličnih terencev in napisal malo preveč ostalih, ki niso za na teren.
Najboljši trije za na teren so sigurno toyota landcruiser, nissan patrol in mercedes ali puch G.

Mišljeno (ampak priznam, premalo poudarjeno) je bilo kaj lahko kupiš novega, tako razni Samurai, Feroze in stare LC-jke odpadejo.

Bi pa zelo zelo težko posatavil LC120 ali "novega" Patrola pred Defenderja ali Wranglerja. Dobro, slednji je precej manjši, tako da primerjava ni čisto na mestu.
Otroška radovednost - gonilo napredka.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: OwcA ()

krneki0001 ::


hill climbing ali rock crawling

Zgodovina sprememb…

  • vrnilo v prejšnje stanje: OwcA ()

Izak ::

Vikking ::

Land roverji, so dobra terenska vozila, še kakšna toyota, ostalo pa je le šminka, kjer si lastniki nekih ala bmw and mercedes wannabe ne upa postavit avtomobila na dež, če naleti pa na makadam, se pa ne upa hitrej pelat kot premore njegov avtomobil štantgasa. V glavnem če bi meu roge spredi na avtu bi ga najraje v gravbo porinu.

krneki0001 ::

vikking pozabil si še vsaj 2 znamki boljših terencev kot land rover. Medtem, ko je landrover en izmed povprečnih terencev(brez predelav mislim) je puch G ali mercedes G en izmed najboljših - zato tudi taka cena avtomobila. Pa nissan patrol tudi ni za odmet.

Liker ::

Defenderji in njihove prejšnje izvedenke so skoraj neuničljivi...
V Keniji me je presenetilo, ko sem ugotovil da je imel Nissan "servis" za vlečno vozilo enga vsaj 20 let starega Land Rover Series III (predhodnik od Defenderja). Puščavski pesek baje najbolje prenašajo ravno Land Roverji...
Pa Mercedes G stane toliko zaradi bajne opreme in razkošja (usnje, avtomatska klima, vse električno, n-airbagov, etc...), ki pa za moje pojme večinoma nima kaj iskati v pravih terencih.

Če bi imel denar, bi si takoj kupil enega Defenderja :)

globoko grlo ::

kot je že izak povedal, NIVA, dost cenej kt pušiji>:D , pa pride še v kkšn večji klanc kt pušiji

AndrejS ::

Ne smemo pozabiti Lada Niva in seveda Hummer H1 !

Vajenc ::

Če potrebuješ zgolj terensko "delovno" vozilo je LADA NIVA zmagovalna ( po zmogljivosti/ceni ), če pa potrebuješ vozilo za po mestu in včasih za kak izlet po gozdu, je pa vse ostalo našteto. IMO

Vikking ::

o hummer H1 pa rajš velik ne govor, ker je jajc... če dobiš izvedenko ki je delana za vojsko potem je to to, civilna izvedenka pa jajca. Po pričevanju mehanikov je zadeva več na servisih kot na cesti... spet en tak šminkaraj je to.

krneki0001 ::

Vajenc - UAZ je še bolj delavno vozilo kot VAZova lada.

Liker - A is ti kdaj delovnega pucha ali mercedesa G vidu? Pomoje ne, ker delovni stroji imajo 3000ccm dizelsko mašino z 68 konji in brez kakršnekoli elektronike, pa peljejo po puščavi dirke, ko defender samo da jih omeniš že klecne.

Večina puščav ima 2 varianti landrover in toyota. To vidiš v puščavah in to večinoma imajo. Oboje dela brez problemov. Veliko ljudi se dol vozi s puchi in mercedesi, ker nikoli ne crknejo. Ampak to je puščava. Tam se stvari ne lomijo tako kot se v blatu.
Na blatu pa so spet toyota, nissan in puch. Defender spet klecne, če ni nič predelan. Verjemi, sem bil na dostih dirkah in se pogovarjal z dosti vozniki teh avtomobilov. Za defenderja je treba tok predelav, da dobiš za ta denar že enga starejšega nissana patrola.

Recimo croatia trophy - terenci 8 dni vozijo po terenu in v teh osmih dneh se polomi res veliko avtomobilov. Vidiš pa samo puche, par toyot, par nissanov, kakšnega jeepa wranglerja in defenderje. Defenderji pa so predelani res orenk, ker drugače nimajo šans vozit po tako zahtevnih dirkah. Večina vseh teh terencev ima podvozje od unimoga, da zdrži vse te zadeve.

Tako da najboljši od vseh teh terencev je mercedesov unimog, pa lahko kdorkoli trdi karkoli.

Pa še ena vesela novica Janez Krivic je trenutno drugi na ERG Oriental 2006 z puchom G. Če koga kej več zanima naj si pogleda na tej strani.

Zgodovina sprememb…

Liker ::

Pucha sem v vojski tudi vozil, mislim da je le-ta bil kar dober približek "delovni" izvedenki ki jo omenjaš.

Pa kar se tiče vseh možnih predelav ki jih omenjaš, jaz sem gledal kaj dobim v trgovini in odpeljem, in ne kaj mi sešvasajo po želji za neko tekmovanje.
Verjetno lahko jaz tudi svojo malo mazdo predelam tako da pridem na Triglav z njo, a to ni več serijsko dobavljivi avto 8-O.
In v trgovini (vsaj pri nas) so Merci serije G tako opremljeni da je joj, predvsem pa me odvrača cena :(
Drugače pa priznam, da nimam s terenci kaj veliko izkušenj, vozil sem dejansko samo Pucha, pa še to ne po pravem terenu, pa ene 3 različne SUV-e (samo to je bolj šminka).

Unimog pa je "vozilo" in pol :D Čakam kdaj se bo kak na Triglav povzpel, ker dejansko samo še to manjka >:D

LP

krneki0001 ::

Od defenderja, ki ga dobiš v sloveniji v trgovini ne bo dost ostalo če greš z njim noret ali po puščavi ali pa po kakem orenk blatu. Podvozje ne zdrži dovolj. Prva stvar, ki jo boš moral spremeniti bodo blažilci in gume, katere bo treba vzeti z večslojnim in trdim robom, da ti jih vsak kamen ne razreže. Potem pa še zaščitne plošče podvozja, da ne razbiješ kakega menjalnika in mašine, če nasedeš na kako skalo.

Stepni Volk ::

Tudi pri terencih se izdelovalci poglobijo v to, kam vozilo pošiljajo. Tako električni kabli in zaščita ostalih cevi in dovodov npr. v Afriki ne zdrži prav dolgo. Insekti v tropskem pasu so namreč razvili prav poseben gurmanski občutek za evropsko plastiko.
Seveda to ne pomeni, da v Evropi nimamo drugih problemov. Nemci imajo velike probleme s kunami, podlasicami in sorodniki, ki se enako rade zabavajo s cevmi za dovod goriva.

Razlike so tudi v temperaturi, vlažnosti itd... zato je res, da LandCruiser ni LandCruiser... in šteje to za katero tržišče je bil namenjen. Za kritična območja bi lahko namenili tudi večje mesto za eksploziv, ter priročno sprožilo... Sarkazem, boste rekli. Poiščite po Googlu dodatno opremljena vozila v Južni Afriki. Stranski plamenometalci so nekaj običajnega na novem BMW-ju :)

P.S. Tudi veverice niso od muh, kot je že pred 5 leti ugotavljal John Dvorak:
"Anyway, this guy told me that squirrels are still the biggest hazard to your connection, and the wire companies formulate various plastics blended with capsicum (hot sauce) or other deterrents to keep the squirrels from biting the wires. Unfortunately, some squirrels developed a taste for spicy wires and would seek them out for that jalapeño kick. The ultimate kick is the jolt of DC voltage, which would knock the squirrel to the ground, scorched. Sheesh."
neobjavljeno.blogspot.com

Zgodovina sprememb…

Stepni Volk ::

Toyota LandCruiser vs. BMW X5 vs. Jeep GrandCherokee vs. Range Rover by Jeremy Clarkson
neobjavljeno.blogspot.com

krneki0001 ::

Stepni volk - tale vedeo predstavlja reklamo za glupe angleže. Od vseh teh jsta samo toyota in tist stari defender terenca, ostalo je blo pa bl tko tko. Pa niti pelal se ni dobro s tisto toyoto.


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

kateri terenec do 5-6k eur diesel ? (strani: 1 2 )

Oddelek: Na cesti
7013043 (11395) #000000
»

Avtomobili s trpežnim podvozjem (strani: 1 2 3 4 5 6 )

Oddelek: Na cesti
27567517 (59966) krneki0001
»

Poceni terenc (strani: 1 2 )

Oddelek: Na cesti
9320943 (17517) krneki0001
»

NCAP - Crash testi (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Loža
12214972 (13038) Fizikalko
»

testi terencev na netu?

Oddelek: Loža
212643 (2369) Izak

Več podobnih tem