» »

kam naprej za prfoksa matematke na srednji šoli

kam naprej za prfoksa matematke na srednji šoli

gimnazijc ::

pozdravljeni

mene zanima kam naprej da bi postal tak rešpektn profesor matematke na kaki gimanziji, hodim na 1. gimnazijo u celu, ali Kajuha (po domač). ne vem, pred kratkim sem se navdušu, morm pa met magisterij baje, pa še zanima me kake so kej plače, če gledamo brez inštrukcij, ker baje majo 4 jurje na uro, pa še to so skoz zasedeni???


najlepša hvala za dobre odgovore

MarkV ::

Rešpektan profesor si, ko imaš vsaj en doktorat.

Torej, kar lepo pridno na FMF(fakulteta za matematiko in fiziko), pa potem po končanem študiju še magisterij in nato doktorat.

Če zate pride v poštev bolonjska reforma pa FMF 3+2 (ko bo), po tem pa še doktorat. (brez vmesnega magisterija)...

Univerzitetni profesorji so plačani zelo zelo dobro (po nazivu pač), srednješolski spodobno (ni jim slabo), osnovnošolski pa nikakvo:D

EDIT: aja, za srednješolskega profesorja je dovolj da si uni. dipl. inž, oziroma da narediš pedagoški faks - smer matematika (+še nekaj)

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: MarkV ()

BluPhenix ::

FMF (fakulteta za matematiko in fiziko) v Ljubljani, potem pa pedagoška smer. Nobenega mag. ne rabiš za učiti na srednji, v bistvu pri nas na srednji učijo tudi tisti, ki končajo matematiko na pedagoški fakulteti, čeprav naj nebi smeli.

Začetna plača profesorja je nekje 160k neto, skozi leta se viša, na podlagi točk, ki ti jih prinesejo leta, dodatna izobraževanja itd.

Rešpektan profesor si predvsem, ko si dober pedagog in učiš z namenom, da boš nekoga nekaj naučil, ne pa zato, ker moraš to delati, da dobiš plačo.
Podpisa ni več, ker so me poskušali asimilirati.

Zgodovina sprememb…

Surfar ::

Srednješolski profesor ima enako plačo kakor osnovnošolski. Razlika je le da osnovnošolski nima dodatka na maturo, (ki je pa cca 0.25 količnika, kar je cca 15000 SIT brutto na mesec), imajo pa na osnovni soli se neke druge dodatke, zaradi tega ker mlajse otroke ucijo, pa za mentorstva v krozkih itd. ... Lahko iz 2. roke povem.

Začetna plača profesorja (ne pripravnik) je cca 214000SIT neto (z dodatkom za maturo in polnim delovnim časom). Toliko je imel moj bivši cimer letos ko se je zaposlil v gimnaziji kot prof. ang., potem je dobil se nekje 30000 SIT malice in potnih stroškov.
Na osnovni šoli je pa en drugi kolega, ki pa dobi sedaj 206000 neto.

Tudi to več ne drži da iz pedagoške ne bi smeli učiti na srednji šoli, saj sedaj ni več tako kakor včasih, ko je pedagoška bila 2 letna višja šola, sedaj je univerzitetna 4 letna. Tudi naziv je profesor matematike.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Surfar ()

Fizikalko ::

Na gimnaziji ne smejo učit.

WhiteWolf ::

Fizikalko: Seveda lahko učijo. V gimnaziji učijo iz pedagoške ENO-predmetne matematike. Dvopredmetna pa je mišljena za osnovno šolo.
"Maximus Decimus Meridius: What we do in life, echoes in eternity"

Fizikalko ::

Dost žalostno.

WhiteWolf ::

Ja in zakaj bi bilo žalostno?

Enopredmetna pedagoška ima več kot dosti znanja za gimnazijo. Verjetno nimaš pojma kaj pomeni podajati znanje oz. poučevati, sicer ne bi trosil takšnih neumnosti.
"Maximus Decimus Meridius: What we do in life, echoes in eternity"

Fizikalko ::

Ravno nasprotno. Predavam že dolgo, ne le fizikao, zadnja leta učim programerje po vsem svetu. Se pa spomnim, da so enopredmetni pedagogi (fizika) hodili na FMF k nam na par predmetov. No, na te sem hodil tudi sam. In ugotovil, da nimajo pojma o fiziki. Od prvega do zadnjega. Pogledat sem si šel predmetnik in literaturo za ta fax. Obup. Sklepam, da je z matematiko podobno. Če ni, se opravičujem za napačen sklep.

Fizikalko ::

In še to: da učiš, moraš znati precej, precej več od tega, kar učiš. Torej moraš npr. za učit gimnazijce vedeti precej, precejh več fizike od snovi, ki jo predavaš. Če pa slučajno misliš na kup pedagoških predmetov (ki sem jih, BTW, opravil na FMF poleg rednih), lahko rečem iz prakse le to, da so full of shit. Od prvega (Andragogika) do zadnjega (Psihologija pouka in učenja). Človek ima predavateljstvo v sebi. Da se sicer tudi pogojno naučit, ampak ne s predmeti, ki sem jih omenil. Preveč mahanja z rokami....

WhiteWolf ::

Predmetnik enopredmetne pedagoške matematike.

Povprečno število točk, ki so jih letos dosegli vpisani dijaki(enopredmetna mat.) je bilo 5.1 na maturi iz MAT, verjetno že to nekaj pove.
"Maximus Decimus Meridius: What we do in life, echoes in eternity"

Fizikalko ::

O, prav nič.

WhiteWolf ::

Sem hodil na gimanzijo, vem kaj smo se učili tam in kaj se punca uči na faksu (je 4 letnik). Tudi ona je obiskovala gimnazijo (Celje Center, kjer je blestela pri matematiki), na maturi (MAT) pa je imela vse možne točke (višji nivo).

Faks je pa druga zgodba. Prekleto veliko dela, da opravi izpite (prvi letnik je celo ponavljala) in ne, ne učijo se tega kar je na gimnaziji. Inštruria precej študentov iz FERI in ELEKTRO (predvidevam, da imajo matematiko na višjni ravni od gimnazije) -> kako jih le lahko inštruira???
"Maximus Decimus Meridius: What we do in life, echoes in eternity"

Fizikalko ::

Nima veze. FERI in ELEKTRO nimata kakšne orenk matematike. Kar pa ne pomni, da nimata orenk višjega nivoja od gimanzijskega, da ne bo pomote. Primerjat karkoli z gimnazijskim nivojem nima smisla. Sem že rekel, da je treba bit mojster svoje stroke, da lahko učiš vajenca...

imagodei ::

@Fizikalko: Sam v matematiki nisem preveč blesteč, sem enkrat za vselej opravil z njo v prvem letniku pri Analizi I, ampak mislim, da se mestoma le motiš. Če bi se za računalničarje še strinjal, da nimajo prav hude matematike v primerjavi s fiziki in matematiki, se pa za elektro faks res ne morem. S stališča fizika seveda lahko govoriš, da je tam matematika "kar nekaj", s stališča npr. biologa ali pa medicinca, ki se je moral enkrat naučit za tisti izpit iz analize I, so pa elektro in rač. faksi kar hud matematični zalogaj.

Kot razumem, je tukaj govora o dekletu, ki študira matematiko na pedagoški fakulteti in inštruira študente iz FERI in ELEKTRO. Na teh dveh faksih imajo očitno matematiko na višji ravni, kot na gimnaziji in WhiteWolf tukaj pravilno zaključuje, da je potem znanje diplomiranega pedagoga, ki je študiral enopredmetno matematiko, zadostno, da uči na gimnaziji.
- Hoc est qui sumus -

Fizikalko ::

Ne, mislim, da ni. To, da ona lahko to počne (inštruira), nima veze. Je pač ona ok. VSI, prav vsi njeni sošolci bodo lahko učili MA in zelo dvomim, da prav vsi lahko inštruirajo MA na ELEKTRO.

Sicer pa - menda, da ima ELEKTRO težjo MA kot medicina. Kaj pa bo dohtarju neka poglobljena logika? Oni rabijo čimveč prakse in čim manj teoretiziranja.

Fizikalko ::

Je pa res, da so bili na ministrstvu za šolstvo najbrž prisiljeni v to potezo (da lahko tusi iz pedagoške učijo). FMF kadra je namreč daleč premalo. In namesto vzpodbud (npr. štipedij) so se raje odločil za to. Tudi prav.

Zgodovina sprememb…

Fizikalko ::

Aja, pa še tole: rešpektiran profesor si, ko te rešpektirajo slušatelji. Samo takrat. Nič prej, pa imaš lahko 100 doktoratov.

BluPhenix ::

Točno tako.

Brat od punce je eno leto študiral fiziko in tehniko na pedagoški. Nivo prvega letnika je bil na ravni srednje šole, žal. Pa tudi ni da sem videl kaj dosti resnosti pri študiju, ne pri njemu, ne pri njegovih sošolcih. Pač za izpit se učiš 3-4 dni in ga narediš.

Ta, ki inštruira folk na FRI in FE je bolj izjema kot pravilo, pa še to nisi povedal, katere programe uči. VSŠ ima precej elementarno matematiko in marsikateri nima pojma še srednješolske matematike, taki navadno rabijo inštrukcije. Ni samo to važno, kam hodi nekdo, ki ga inštruiraš, da lahko sklepaš na kakšnem nivoju ga inštruira.

Poznam par ljudi, ki so hodili najprej na FMF, potem pa so se prepisali na pedagoško, vsi po vrsti so povedali da je veliko lažje na PF (kar je tudi logično). Poznam nekaj takih, ki so ostali na FMF in ti po celi črti povozijo tiste, ki so hodili na PF (tako po znanju, kot po metodah razlage).

Punca je končala filo faks - angleščina. Ima sodelavke, ki so naredile angleščino na pedagoški fakulteti v MB. Pravi, da njihovo znanje ne seže dalj, kot tisto, ki je napisano v učbenikih, ki jih uporabljajo pri pouku.

Kot je povedal fizikalko, profesor mora vedeti veliko več kot učenec. Dobro je tudi, da zna odgovoriti na vsako vprašanje, ki mu ga postavi učenec in ponuditi učencu razumljivo razlago. Slednje lahko narediš le v kolikor posreduješ veliko veliko znanja in razumevanja predmeta, ki ga učiš.
Podpisa ni več, ker so me poskušali asimilirati.

kopernik ::

Kar se tiče znanja, moram reči, da se povsem strinjam s fizikalkom. Eno je opraviti izpite na tehničnih faksih (elektro, strojna, računalništvo), drugo pa je področje (matematika, fizika) obvladati. Moj dober kolega je hodil na FMF in v študentskih časih mi je velikokrat dokazal, da se lahko komot skrijem v najbližjo luknjo kar se matematike tiče.

Poldi112 ::

Jaz se pa ne strinjam s fizikalkom. Zakaj bi rabil znati veliko več kot je tvoj obseg predavanja? Sploh na srednji in osnovni soli, kjer je velik del učenja sama motivacija.
Zdaj ne vem kaj učijo na pedagoškem faksu, vem pa da je bilo na faksu cca 50% profesorjev zanič. Znali so ogromno, ampak tega znanja niso znali posredovati. Za razliko od osnovne in srednje šole, kjer je večina dobro posredovala znanje.
Where all think alike, no one thinks very much.
Walter Lippmann, leta 1922, o predpogoju za demokracijo.

Fizikalko ::

Eh, Poldi, Poldi. Daj si dobro preberi, kaj sem napisal. Mešaš dva pojma - ZADOSTNI in POTREBNI pogoj.

Predavateljstvo je danost, občutek, talent. Odličen predavatelj ne postaneš zgolj, če veliko znaš. Je pa NUJNO, da veliko, veliko znaš. Še zdaleč pa ni dovolj. Clear enough?

Pegaz ::

No no, če res veliko znaš je pomoje težko predavat, ker se ti nekaj že zdi tako samoumevno in težko razložiš to nekomu, ki nima pojma. Mogoče se pa tudi motim.

Fizikalko ::

IMHO se motiš. To se zgodi samo tisti, ki nimajo danosti za predavat. Nimajo "občutka za ljudi", za slušatelje.

WhiteWolf ::

Ja kaj naj potem v gimanaziji ucijo doktorji al kaj? Kdo pa potem na faksu?
"Maximus Decimus Meridius: What we do in life, echoes in eternity"

_marko ::

Fizikalko:
Sej imaš prav. Ampak po drugi strani pa si poglej osnovni nivo mature pri matematiki. Za zjokat je stvar lahka!
Ne rabiš bit FMFjevec, da jih naučiš za 5.

Je pa IMo res kaj eni pravijo. Dovolj dobro znaš takrat, ko lahko druge učiš!
The saddest aspect of life right now is that science
gathers knowledge faster than society gathers wisdom.

Fizikalko ::

Ja, _marko, saj to je pa drugi del problema našega šolstva. Je (vsaj so faksa) krepko prelahko. Vsako leto dajo kaj ven. Bogi otroci, tako so obremenjeni, bla bla. Obup.

_marko ::

A poznaš katero šolstvo, ki je težje do faxa? Kje?
Po mojem niti ni prelahko, mogoče je premalo specializirano.

Ne moreš kar povečevati težavnosti, ker ljudje ne bodo več naredili šole. Kar pa bilokak obrneš ni dobro.
Nasploh pa nismo vsi ljudje enako sposobni!
The saddest aspect of life right now is that science
gathers knowledge faster than society gathers wisdom.

SaXsIm ::

Gimnazijc: Do mature imaš še več kot preveč časa, da nekajkrat spremeniš mnenje :) Sicer pa rešpekt do profesorja prinesejo njegova dejanja; strogost pri uri, dobro razlaganje, včasih tudi kakšen pogled skozi prste. Odvisno pač od tega, kaj je zate rešpekt.
SaXsIm

whatever ::

imagodei:
Če bi se za računalničarje še strinjal, da nimajo prav hude matematike v primerjavi s fiziki in matematiki, se pa za elektro faks res ne morem.


Tule si precej falil, IMO. Računalničarji imamo v predmetniku 7 matematičnih predmetov, štromarji pa imajo 4 matematične predmete. Govorim za UNI. Imajo pa štromarji 2 fizikalna predmeta (no v bistvu veliko več, ampak če se omejimo na splošno fiziko), računalničarji pa le 1 fizikalen predmet.
Veliko jih je notri, še več jih je pa zunaj.
Bilijarde v šole! - Ivan Kramberger
Abnormal behaviour of abnormal brain makes me normal.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: whatever ()

Fizikalko ::

No, število "matematičnih" predmetov ne pove veliko. Fiziki, npr, imamo (smo imel) res pravih matematičnih zelo malo. Analiza 1 in 2. Pa numerične metode. Torej 3. Potemtakem imamo zlo na izi, ne?

Zgodovina sprememb…

imagodei ::

whatever@Tule si precej falil, IMO. Računalničarji imamo v predmetniku 7 matematičnih predmetov, štromarji pa imajo 4 matematične predmete. Govorim za UNI. Imajo pa štromarji 2 fizikalna predmeta (no v bistvu veliko več, ampak če se omejimo na splošno fiziko), računalničarji pa le 1 fizikalen predmet.

Se ne bi mogel manj strinjati s tabo. Osebno poznam več ljudi, ki so šli tako na računalništvo (UNI) kot na elektro (UNI) in ko jih dobiš skupaj, se večina strinja, da ima elektro fax težjo matematiko. Z vsem spoštovanjem do težke matematike na rač. faxu, po mojih informacijah je na elektro faxu še za kako stopnjo težja.

To, da imaš statistiko, numerične metode, diskretne strukture in še kakšno matematiko kot posebni predmet, niti ni kako hudo merilo - kot je napisal Fizikalko.
- Hoc est qui sumus -

Double_J ::

Dejte no, druga najtežja matematika je na družboslovni informatiki na FDV.

:P

whatever ::

Mja, jaz ne bi rekel da je matematika na štromu za stopnjo težja. Keč je najbrž v tem, da jo oni pač več uporabljajo pri drugih predmetih, da imajo torej več uporabe te matematike v praksi. Da imajo zato pa stopnjo težjo matematiko je pa bosa, ker ti štirje matematični predmeti vsebujejo vso ali skoraj vso znanje matematike, ki ga potrebujejo pri drugih (štromarskih) predmetih. Tam bi pa rekel, da je več uporabljanja te matematike v praksi kot pri računalničarjih.
Veliko jih je notri, še več jih je pa zunaj.
Bilijarde v šole! - Ivan Kramberger
Abnormal behaviour of abnormal brain makes me normal.

BluPhenix ::

Računalničarji imamo v predmetniku 7 matematičnih predmetov, štromarji pa imajo 4 matematične predmete.

Vidiš, ko govoriš o stvareh, ki jih ne poznaš. Res je UNI FE ima 4 matematike (1-4). Ampak to ne pomeni, da so tole edini matematični predmeti. Veliko veliko matematike je še (smer elektronika):
Osnove elektrotehnike I,II, Numerične metode, Elektromagnetika, Elektromagnetno valovanje, Mikrovalovi .... V bistvu je zelo malo predmetov, kjer nebi bilo treba reševati specifičnih diferencijalnih in integralskih enačb. Na FE so matematike samo osnova za potem študij naprej, nekateri predmeti potem uporabljajo poglobljene metode, ki se jih spozna v prvih dveh letnikih.

Tako da ne govoriti o 4 matematičnih predmetih. Kvečjem so 4 predmeti, kjer ni zahtevana le elementarna matematika (1+1=2).(no malo več jih je).

Verjami, na FE ni nič manj matematike kot na FRI. Se pa razlikujeta, na FRI je malo več analize in verjetnosti, kar je tudi logično, na FE je več matematike prostorov, vektorjev in podobnega.

EDIT:
ker ti štirje matematični predmeti vsebujejo vso ali skoraj vso znanje matematike

Še ena buča. štirje matematični predmeti ti dajo le osnove v matematiki, ki se potem uporablja, ne pa vsega znanja. In ne se bat, ni pregled cele matematike, ampak samo tisto, kar se potem rabi v višjih letnikih. Veliko stvari je tudi zelo na grobo obdelanih.
Podpisa ni več, ker so me poskušali asimilirati.

Zgodovina sprememb…



Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Gimnazija ali srednja računalniška

Oddelek: Šola
296183 (5169) urosz
»

FMF

Oddelek: Šola
122549 (1756) lebdim
»

FMF - Pedagoška (strani: 1 2 )

Oddelek: Šola
8814321 (9559) lebdim
»

Vpis na FMF v Ljubljani ali na Famnit v Koper

Oddelek: Šola
329311 (7470) mladec
»

FRI (strani: 1 2 3 4 5 )

Oddelek: Šola
22146610 (34130) awy

Več podobnih tem