Forum » Znanost in tehnologija » Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Temo vidijo: vsi
Musashi ::
..... Pa ta da je regulirana cena subvencija za ice sploh zmaga. Ta naša regulirana cena je zaradi trošarin višja kot je pa prosto oblikovana cena na Hrvaškem...
Kaj pa je pol po tvoje regulirana cena? A zaradi nje plačuješ več za gorivo in se zato zbere več denarja v proračunu ter lahko gre tako več denarja za socialne transferje ali pač plačujete nižjo ceno od tržne in se zato preko DDV in naftnih trgovcev nabere manj denarja v proračunu? Se sprašujem- le zakaj lastniki ICE tako zagovarjate regulirane cene, če zaradi tega plačujete več davkov? Če ste res take solidarne dobričine zakaj pa vam pol gredo v nos lastniki EV? Dobre duše kot ste, bi se pa ja začeli boriti, da bi bilo polnjenje na javnih polnilnicah zastonj saj lastniki EV itak že dovolj trpimo, ko ne natankamo v 5. minutah za 1000 km.
V katerem vesolju si ti videl da jaz zagovarjam regulirane cene? Znižaj trošarine na nivo Hrvaške in pusti prosto oblikovanje cen, prepreči kartelni dogovor pa bodo cene nižje. O ostalem bluzenju pa sploh ne bi.
A tisto poudarjeno je po tvoje boj proti reguliranim cenam? Ker so kao na Hrvaškem nižje trošarine, pri nas cena ni subvencionirana? Da ti nekaj dobronamerno prišepnem, da ne boš taval po Vesolju- če vlada ne bi subvencionirala goriva za ICE bi to bilo še dražje. Pa če verjameš ali ne- marsikje na Svetu imajo še cenejši bencin, kot na Hrvaškem. Zakaj se ne bi s trošarinami in davki ravnali po najcenejšem?
Fak, a si ti funkcionalno pismen? Odebeljeno v kontekstu pomeni, da zgornja izvaja "zmaga" = da je idiotska. Ampak s tabo debatirati, lol. V katerem logičnem svetu je bencin, katerega 52% cena sestavljajo davki in dajatve subvencioniran? A bi morali biti davki na 99% ali kaj?. Fak..
hruske ::
Fak, a si ti funkcionalno pismen? Odebeljeno v kontekstu pomeni, da zgornja izvaja "zmaga" = da je idiotska. Ampak s tabo debatirati, lol. V katerem logičnem svetu je bencin, katerega 52% cena sestavljajo davki in dajatve subvencioniran? A bi morali biti davki na 99% ali kaj?. Fak..
Ne zmoreš ali nočeš razumeti, da v "subvencijo" ne sodi zgolj ugodna cena bencina. CO2 taksa na bencin je trenutno 7,1 centa na liter, da bi dosegala okoljsko škodo zaradi izpustov TGP bi morala bit vsaj 48 centov na liter (200 eur/tono CO2e izpustov). Pa tu še ni upoštevano onesnaževanje zraka zaradi prašnih delcev in onesnaževanje s hrupom. Zelo zelo ugodno parkiranje je tudi način spodbujanja rabe avtomobilov.
Trošarina je davek na potrošnjo in naj bi imela funkcijo odvračanja od uporabe energentov. Država pa je ugotovila, da lahko trošarino uporablja še za blaženje inflacije, ker razmeroma visoka trošarina omogoča držanje stabilne cene energenta - ko se zviša cena derivatov, država zniža trošarino. Če ne bi tega počela, bi bila inflacija precej višja. Ironično - stabilna cena energenta je tudi način spodbujanja rabe.
Financiranje občin glede na dolžino cest, ki jih vzdržujejo, je tudi oblika subvencioniranja motoriziranega prometa.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: hruske ()
Musashi ::
Lol :)), ste res smeški. Ko papige ponavljate ne dokazane cifre domnevne škode. Pa ta zopet zmaga da ekscesno visoka trošarina znižuje inflacijo :)). A si od one sekretarke Jasmine, ki pravi da bi obvezna božičnica prispevala toliko k potrošnji, da se bo sama preko DDV plačala, kaj v sorodu?
MrStein ::
Od trošarin država dobi 1,5 miljarde nekje 16% pobranih davkov, od tega gre majhen delež v EV in SE.
Koliko od tega denarja gre za reševanje zdravstvenih težav in ostalo škodo, ki jo povzročajo izpusti?
Dodatni stroški zdravstva so ocenjeni na cca. 500-2000€ na ICE vozilo.
Na kaki interval?
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!
redtech ::
J.McLane ::
Tale nikelj v Indoneziji je kar problem ja. Ampak ne vem če je samo povpraševanje krivo, rekel bi da je veliko večji krivec regulacija in politika države, veliko projektov predvsem v Avstraliji je "on hold" zadnjih 5 let ker cenovno ne pridejo blizu, bili bi pa veliko bolj prijazni okolju.
Norilsk, pa kolikor vem je bil primoran zmanjšat proizvodnjo, zaradi sankcij na Rusijo.
Sicer pa LFP baterije so brez niklja, če si tako zaveden do okolja kupi EV s tako baterijo.
Norilsk, pa kolikor vem je bil primoran zmanjšat proizvodnjo, zaradi sankcij na Rusijo.
Sicer pa LFP baterije so brez niklja, če si tako zaveden do okolja kupi EV s tako baterijo.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
hruske ::
Lol :)), ste res smeški. Ko papige ponavljate ne dokazane cifre domnevne škode. Pa ta zopet zmaga da ekscesno visoka trošarina znižuje inflacijo :)). A si od one sekretarke Jasmine, ki pravi da bi obvezna božičnica prispevala toliko k potrošnji, da se bo sama preko DDV plačala, kaj v sorodu?
Trošarina ni ekscesno visoka, lahko bi bila krat 2, pa bi se še vedno večina vozila z avti.
Bi pa lahko rekel, da je ekscizno visoka.
mehatronik12 ::
Z partnerko gledava že skoraj mesece EV-avte za njo. realen domet vsaj 350m tudi pozimi (sem že pisal prej katere sva gledala...).
==> Baterija more biti okol 80kw/h ne glede na vaša mnenja , da imate eni pozimi porabo 13kw/h 100km, jaz pač vem da to ne obstaja ;), ker vozim EV!
Najprej BMW i4, potem ID7, Mazda, Tesla 3, ID4,
Sedaj po mesecu dni in nekaj testnih voženj sva spet pri 2,5 leta starem i4.
33 000€ z ful opreme oziroma, to kar pač hoče ona
Vprašanja:
==> Sva opravičena do subvenicije za rabljena EV (uvožen iz DE)
==> ga ima kdo tu na forumu, kakšne so izkušnje!?
Ne zanimajo me izkušnje EV voznikov , ki tega avta še niso vozli ;).
==> Baterija more biti okol 80kw/h ne glede na vaša mnenja , da imate eni pozimi porabo 13kw/h 100km, jaz pač vem da to ne obstaja ;), ker vozim EV!
Najprej BMW i4, potem ID7, Mazda, Tesla 3, ID4,
Sedaj po mesecu dni in nekaj testnih voženj sva spet pri 2,5 leta starem i4.
33 000€ z ful opreme oziroma, to kar pač hoče ona
Vprašanja:
==> Sva opravičena do subvenicije za rabljena EV (uvožen iz DE)
==> ga ima kdo tu na forumu, kakšne so izkušnje!?
Ne zanimajo me izkušnje EV voznikov , ki tega avta še niso vozli ;).
iKst_ ::
i4 M50 je na Bjornovem testu pri 2 stopinjah celzija pri 120kmh naredil 285 kilometrov. Ti si pisal o hitrostih okoli 140kmh in bistveno nižjih temperaturah. Ne vem, če bo šlo skozi, še posebej ne pri 2,5 let starem, ki ima verjetno vsaj 5% nižjo kapaciteto.
V čem je fora, da na vsak način siliš na EV v situaciji, ko EV dejansko ni optimalna izbira. Še posebej, če ne misliš vsaj malo prilagoditi uporabe?
V čem je fora, da na vsak način siliš na EV v situaciji, ko EV dejansko ni optimalna izbira. Še posebej, če ne misliš vsaj malo prilagoditi uporabe?
telexdell ::
mehatronik12 je izjavil:
Z partnerko gledava že skoraj mesece EV-avte za njo. realen domet vsaj 350m tudi pozimi (sem že pisal prej katere sva gledala...).
==> Baterija more biti okol 80kw/h ne glede na vaša mnenja , da imate eni pozimi porabo 13kw/h 100km, jaz pač vem da to ne obstaja ;), ker vozim EV!
Najprej BMW i4, potem ID7, Mazda, Tesla 3, ID4,
Sedaj po mesecu dni in nekaj testnih voženj sva spet pri 2,5 leta starem i4.
33 000EUR z ful opreme oziroma, to kar pač hoče ona
Vprašanja:
==> Sva opravičena do subvenicije za rabljena EV (uvožen iz DE)
==> ga ima kdo tu na forumu, kakšne so izkušnje!?
Ne zanimajo me izkušnje EV voznikov , ki tega avta še niso vozli ;).
Ne pišem v zvezi z avtom, zato se verjetno lahko oglasim?!
Glede na psevdonim bi naj imel tehnična znanja iz strojništva, elektrotehnike pa še kaj zraven. Potem pa pišeš enote tako, da bi se tega sramoval še kak faliran študent FDV. Za domet 350m verjamem, da je zagodel tiskarski škrat. Enota kw pa v tehniki ne obstaja. Ker si jo zapisal 2x tudi dvomim o tiskarskem škratu. Če predpostavim, da si mislil kW (kilo Watt) potem ne vem kaj bi pomenilo kW/h. Misliš, da ti avto daje moč 13 kW eno uro, pa da lahko baterija da od sebe moč 80 kW na uro? Če pa si mislil na porabljeno energijo ali koliko energije lahko spraviš v baterije pol je pa to kWh (kilo Watt ura).
Nihče ne ve vsega, nihče ni nezmotljiv lahko pa vsak pri sebi osvoji vsaj osnove osnov tehnične debate. In rabe pravilnih enot vsekakor spada med osnove osnov.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: telexdell ()
DamijanD ::
Poglej na tem linku:
https://docs.google.com/spreadsheets/d/...
Malo jih je, ki pri temp, ki so manjše od 5°c, in pri 130km/h naredijo več kot 300km.
https://docs.google.com/spreadsheets/d/...
Malo jih je, ki pri temp, ki so manjše od 5°c, in pri 130km/h naredijo več kot 300km.
mehatronik12 ::
Poglej na tem linku:
https://docs.google.com/spreadsheets/d/...
Malo jih je, ki pri temp, ki so manjše od 5°c, in pri 130km/h naredijo več kot 300km.
Vem ja ampak na srečo ali pa nesrečo :D. Dosežem v LJ povprečno hitrost med 100-105 zaradi naših cest :D.
Za primerjavo sedaj včasih gre z mojo službeno Kia EV6 (85 000, 3 leta stara) in pride v LJ in nazaj če je mrzlo s tempomatom na 120 km/h, drugače pa komot na 140km/h kjer je omejitev 130km/h.
==> Glede na to, da ima i4 malo večji WLTP bo verjetno malo boljše....
i4 ji je vizualno zunaj in notri top, pač avto na katerega bo ponosna...
Jaz sem bil bolj za kakšno alternativo, ker sme mislil, da ima BMW pač tako ceno kot ker je BMW, ampak nekih alternativ za 30 000€ ali pa manj, ki bi bile bistveno boljše al pa ceneješe pač ni na trgu!
==> Šla sva tudi na testno vožnjo z novim ID7 za 43 000 (brez subvencije), ker sem jaz forsiral :D in je rekla vredu avto ampak nima tistega nekaj. Nekako se strinjam z njo vožnja z BMW je ti da drugačno izkušnjo ....
Gambino ::
Glede na to da je bil nov facelift za BMW i4 letos, znajo starejšim modelom lepo padati cene, kar je dobro. Nov i4 ima povečan doseg, nova optemizacija za porabo energije, hitrejšo polnjenje. So pa imeli starejši modeli kar nekaj problemov z zmrzovanju infotainment sistema, zakasnitvah pri ukazih, nedelujočem Apple CarPlay/Android Auto ali drugih težavah s povezanostjo. Kolega je imel kar nekaj problemov, so pa to rešili v garancijskem roku brez problema.
Jaz si rabljenega EVja ne bi upal kupiti, če ni še pod garancijo!
Jaz si rabljenega EVja ne bi upal kupiti, če ni še pod garancijo!
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Gambino ()
