Forum » Znanost in tehnologija » Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Zakaj so električni avtomobili prava stvar
kow ::
vostok_1 ::
Praviš da ti gre v nos napajanje gospodinjstev iz baterij avtomobilov, aka pametno omrežje? ZAKAJ ti gre to v nos? To je popolnoma izvedljiva in smiselna ideja.
Bo pač vsak ki bo podpisal soglasje da se iz njegovega avtomobila v času konice lahko črpa enegijo do recimo 50 % napolnjenosti in bo v zameno za to imel recimo 2 krat cenejšo elektriko. Kdor se bo strinjal bo imel pač ustrezno finančno kompenzacijo z strani elektro podjetja, kdor pač ne, pač ne. Niso pa pametna omrežja nujna, tudi brez njih bo vse kul.
Prepričan sem da je tehnično izvedljivo.
Da je smiselno? No chance in hell.
Trošit specializirane, rafinirane baterije za nek "base load" je idjotsko beyond belief.
Skrbi me, da bodo to dejansko vpeljal. Če so se še Hipsterji obnesli za nekaj časa, je tudi to možno.
Bodo pa se na koncu ljudje prijemali za glavo..."what the fuck were we thinking!?"
Enostavno ne. Baterije za avtomobile so namenjene avtomobilski uporabi. Za napajanje infrastrukture/omrežja pa imaš druge načine.
And besides...avtomobili so na poti stran, pardon the pun.
Zgolj še GenX, sedaj v zrelih 40' z nekaj nabranih financ se slinijo nad tem, kako bi koncept mid-20.st (s katerim so odraščali) prenesli na 21. stoletje.
Electric car of course....
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21
Zgodovina sprememb…
- spremenil: vostok_1 ()
pegasus ::
Ključ za omogočanje takih rešitev je učinkovitost in trenutna ponudba je katastrofalno neprimerna. Na srečo se na tem dela dovolj, da prihodnost izgleda svetla. Vsaj na tem področju.
sniff ::
Sneznik ::
Ne vem kaj vam ni jasno! 15% povečanje proizvodnje ni mačji kašelj, ni pa game breaker. Problem je v NN (nizko napetostno - 0.4kV) in SN (10-110kV) omrežjih. Nimajo kapacitet za velike špice. Povprečje v elektro distribuciji namreč ne pove veliko, merodajen je podatek koliko lahko prenesemo v špicah. In špice pri polnjenju EV seveda bodo.
Nevem kaj tebi ni jasno?! Sploh pa odstrani ta svoj glup pokroviteljski odnos, ker ne veš s kom se pogovarjaš ;) 16 % če grejo vsi osebni avti na elektriko. Veš kolk časa bo še trajal da bodo vsi osebni avtomobili na cestah električni? Če bo do leta 2035 ČETRTINa vseh avtov elektirčnih bo to že kar dober dosežek. Četrtina je 4x manj od celote (a to veš al ti moram povedat?). Torej 16 % deli z 4 in dobiš da bo do 2035 leta se poraba povečala za 4 procente.
Tudi če teh 4 % povprečne porabe v špici naraste za dvakrat ali celo 3x, je to še vedno samo 12 % porabe. In "ŠPICO" ki znaša 12 % lahko handlamo že sedaj brez problema. Že med nočjo in dnevom so večja nihanja kot toliko.
Pa tudi sicer, iz omrežnin se na leto nabere vsaj 200 milijonov evrov. V dveh letih najkasneje imamo lahko zmogljivosti omrežja pojačane za 2x najmanj če bi denar res šel v nadgradnjo omrežja. Tako da tudi če bi hipotetično rabili povečati zmogljivosti, bi jih z tem denarjem lahko brez problema. In ne samo z tem denarjem, lahko bi tudi samo z desetino tega denarja ki se nabere od omrežnin.
Sploh pa 12 % "konico" ki to ni (asuming 3x povprečne porabe EV-jev) ,lahko handlamo že sedaj v tem trenutku (in to bo zadosti do leta 2035).
Torej argumenti nasprotnikov električnih avtomobilov da "omrežje nebo zdržalo", "da bomo zaradi EV-jev tako kot v srednjem veku v temi ob svečah" in da bodo "daljnovodi žareli kot se je izrazil debilni uporabnik foruma nekaj postov nazaj" TE ARGUMENTI SO NAPAČNI. To je cel point. Argumenti nasprotnikov NISO RESNIČNI. Omrežje bo zdržalo brez problema, tudi "konice" pod narekovaji, ki v resnici ne bodo taprave konice, ker že sedaj so večja nihanja med dnevom in nočjo, vemo pa da bo večina polnjenj EV-jev ponoči. Tako da bojo EV-ji nihanja in konice CELO znajšali po vsej verjetnosti. Vsekakor tu ni problema nobenega.
Sneznik ::
Za SLO je 15% ogromno. TEŠ6 bo treba zapret oz zamenjat z nečim čistejšim. NUK bo tudi hin do časa, ko se bo rabilo teh 15%...
Ne, 15 % ni ogromno že po definiciji ni ogromno. 15 % ki jih tako rad vlačiš je za VSE osebne avtomobile na elektriko, vseh milijon avtov. V naslednjih 15 letih lahko po optimističnih scenarijih pričakuješ četritino tega, torej 4 %.
Teš6 se bo pač zaprl in se bo zgradil JEK2, tako kot sem predlagal že 10 let nazaj. JEK2 se lahko zgradi že v parih letih, pojte Kitajce in Japonce, v parih letih imajo novo jedrsko elektrarno. Če oni lahko, lahko tudi mi.
Sploh pa ne rabimo nujno JEK2 da bi zadostili 15 % večji proizvodnji. To je možno narediti že danes, ker ne laufajo vse elektrarne na 100 % zmogljivosti ampak mnoge so izkoriščene precej manj. Kar je tudi logično, ker ko piha veter in na polno sije sonce cene elektrike na borzi padejo tudi pod 10 € po megavatni uri, zakaj bo pol laufal svoje elektrarne ki imajo proizvodne cene elektrike po 30, 40 ali celo 65 € po MWh? Valda takrat rajši uvažaš. Ampak da se že sedaj povečat proizvodnjo. In tudi še imamo rezerve pri uvozu elektrike, ŠE IMAMO daljnovodne zmogljivosti, daljnovodi za uvoz iz sosednjih držav niso nito 50 % zasedeni. Uglavnem teh 15 % je mala malica. Realnih 4 % večja potreba za elektriko v naslednjih 15 letih pa je mala malica še bolj.
NUK obratuje do leta 2043... nima smisla razmisljati tako dalec. TES6 je vecji problem, ker je luknja brez dna in velik onesnazevalec. Denar itak ni noben problem, brrrrrrrrrrr.
Ja sej, se strinjam s tabo. Kera budala je sploh odobrila da smo zgradili TEŠ6 ko bi lahko namesto tega NUK2 in bi imeli 200 -250 % nižjo proizvodno ceno elektrike. TEŠ6 je idiotizem brez primere.
https://www.avto.net/Ads/details.asp?id...
a to je konkurenčno tesli?
Notranjost je res sladka.
Tesla ima mnogo večji izkoristek, boljšo tehnologijo, daljši doseg in hitrejše polnjenje. Tesla je mnogo boljši deal objektivno. Če te pa pri E-tronu potegne videz ki je subjektiven pa veš ti sam. Zavedaj se samo da je E-tron objektivno slabši avto po specifikacijah.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Sneznik ()
pegasus ::
JEK2 se lahko zgradi že v parih letih, pojte Kitajce in Japonce, v parih letih imajo novo jedrsko elektrarno. Če oni lahko, lahko tudi mi.Right. Poglej koliko prisklednikov je bilo že pri tešu, nočem razmišljati, koliko bi jih bilo pri jek2, ki bi nujno bil vsaj 5x večja skleda kot teš6.
Centralizirani projekti so zgodovina, pri življenju jih ohranjajo samo še potencialni priskledniki, ki si od njih veliko obetajo. Prihodnost je v distribuirani proizvodnji, majhne samozadostne enote v vsako hišo, podprte z nečim takim. Ja, smart grid že obstaja in deluje.
codeMonkey ::
Tesla ima mnogo večji izkoristek, boljšo tehnologijo, daljši doseg in hitrejše polnjenje. Tesla je mnogo boljši deal objektivno. Če te pa pri E-tronu potegne videz ki je subjektiven pa veš ti sam. Zavedaj se samo da je E-tron objektivno slabši avto po specifikacijah.
Ocitno res ne ves veliko o tehniki. Naivno padas na tabelice.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()
Sneznik ::
Praviš da ti gre v nos napajanje gospodinjstev iz baterij avtomobilov, aka pametno omrežje? ZAKAJ ti gre to v nos? To je popolnoma izvedljiva in smiselna ideja.
Bo pač vsak ki bo podpisal soglasje da se iz njegovega avtomobila v času konice lahko črpa enegijo do recimo 50 % napolnjenosti in bo v zameno za to imel recimo 2 krat cenejšo elektriko. Kdor se bo strinjal bo imel pač ustrezno finančno kompenzacijo z strani elektro podjetja, kdor pač ne, pač ne. Niso pa pametna omrežja nujna, tudi brez njih bo vse kul.
Prepričan sem da je tehnično izvedljivo.
Da je smiselno? No chance in hell.
Trošit specializirane, rafinirane baterije za nek "base load" je idjotsko beyond belief.
Skrbi me, da bodo to dejansko vpeljal. Če so se še Hipsterji obnesli za nekaj časa, je tudi to možno.
Bodo pa se na koncu ljudje prijemali za glavo..."what the fuck were we thinking!?"
Enostavno ne. Baterije za avtomobile so namenjene avtomobilski uporabi. Za napajanje infrastrukture/omrežja pa imaš druge načine.
And besides...avtomobili so na poti stran, pardon the pun.
Zgolj še GenX, sedaj v zrelih 40' z nekaj nabranih financ se slinijo nad tem, kako bi koncept mid-20.st (s katerim so odraščali) prenesli na 21. stoletje.
Electric car of course....
Seveda je smiselno. Noben ni gorili o uporabi baterij za base load. Govorili smo v uporabi baterij za regulacijo frekvence omrežja in VRŠNO energijo. Torej ko so potrebe na trgu res ogromne. Nevem če si vedel, ampak na Jesenicah imamo največjo Li-ion baterijo v Evropi, ki skrbi za regulacijo frekvence omrežja in prinaša sladke in velike denarce investitorjema ki sta jo postavila.
Uporaba baterij v omrežju za določene namene je smiselna, tako ekonomsko kot tehnično. Isto lahko rečemo za smart grid za električne avte. Smart grid za električne avte, ki lahko vsebuje tudi oddajanje energije v omrežje iz baterij avtov ali pa samo trenutno zmanjšanje moči polnjenja glede na potrebe v omrežju.
Največja baterija v Evropi ki stoji na jesenicah in skrbi za regulacijo frekvence omrežja:
https://www.24ur.com/novice/slovenija/n...
https://oe.finance.si/8953641/Slovenija...
JEK2 se lahko zgradi že v parih letih, pojte Kitajce in Japonce, v parih letih imajo novo jedrsko elektrarno. Če oni lahko, lahko tudi mi.Right. Poglej koliko prisklednikov je bilo že pri tešu, nočem razmišljati, koliko bi jih bilo pri jek2, ki bi nujno bil vsaj 5x večja skleda kot teš6.
Centralizirani projekti so zgodovina, pri življenju jih ohranjajo samo še potencialni priskledniki, ki si od njih veliko obetajo. Prihodnost je v distribuirani proizvodnji, majhne samozadostne enote v vsako hišo, podprte z nečim takim. Ja, smart grid že obstaja in deluje.
Podpiram distriburirano proizvodnjo in samozadostnost in vse take zadeve. Ampak kljub temu realno rabiš neko jedrsko za base load. In priskledniki NISO POTREBNI pri postavitvi JEK2. Z ustreznim nadzorom se jih lahko ZNEBIMO.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Sneznik ()
Sneznik ::
codeMonkey je izjavil:
Tesla ima mnogo večji izkoristek, boljšo tehnologijo, daljši doseg in hitrejše polnjenje. Tesla je mnogo boljši deal objektivno. Če te pa pri E-tronu potegne videz ki je subjektiven pa veš ti sam. Zavedaj se samo da je E-tron objektivno slabši avto po specifikacijah.
Ocitno res ne ves veliko o tehniki. Naivno padas na tabelice.
Ni res. Vem veliko o tehniki. Nič ne padam na tabelice. Povej v čem je E-tron boljši od Tesle? I challenge you. No povej?! Ajde da vidmo. Drugač je E-tron eden najslabših avtov po specifikacijah v svetu električnih avtov, tudi ostali "ne Tesla" proizvajalci ga prekašajo. Ima enegega najslabših izkoristkov ipd. ipd.
E-tron je slabši od tesle. To da je Tesla daleč pred vsemi tako z tehnologijo električnih avtov, kot z mrežo superchargerjev, kot tudi z lastno proizvodnjo baterij, ki ji ostali proizvajalci ne sežejo niti do kolen pa je tehnično dejstvo s katerim se strinjajo vsi poznavalci področja. Med drugim tudi Bjorn Nyland ki se na področje res spozna, kar tudi veš če zadevo spremljaš:
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Sneznik ()
codeMonkey ::
codeMonkey je izjavil:
Tesla ima mnogo večji izkoristek, boljšo tehnologijo, daljši doseg in hitrejše polnjenje. Tesla je mnogo boljši deal objektivno. Če te pa pri E-tronu potegne videz ki je subjektiven pa veš ti sam. Zavedaj se samo da je E-tron objektivno slabši avto po specifikacijah.
Ocitno res ne ves veliko o tehniki. Naivno padas na tabelice.
Ni res. Vem veliko o tehniki. Nič ne padam na tabelice. Povej v čem je E-tron boljši od Tesle?
Ce bi vedel, me ne bi tukaj tega spraseval. Gre za cisto drugo filozofijo razvoja avtomobila. Tesla ima dolocene prednosti, dalec od tega, da bi to zanikal, ampak ni pa model-x za vsakega boljsi nakup. Lahko dam namig: npr. glej bruto/neto kapaciteto baterije in razmisli kaj to pomeni.
Bjorn dela empiricne teste na vozilih, to je pa tudi vse. Glede na to, da prispevam k razvoju elektricnih vozil ze kar nekaj let, mi ga ni potrebno prevec spremljati, da bi razumel stvari. Ce pa smo pri tem, pa sem opazil, da je pokazal kako e-tron prehiti model-x v polnenju za 1km na minuto. Tezko bi temu rekel slabsi v polnenju.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()
pegasus ::
In priskledniki NISO POTREBNI pri postavitvi JEK2. Z ustreznim nadzorom se jih lahko ZNEBIMO.Nope. Priskledniki res niso potrebni nikjer, a znebiti se jih ne moreš. Vprašaj kitajce ... ali pa razmišljaj o njih kot o trenju v karkšnikoli mehanski napravi. Vedno moraš plačat nek davek ...
Sneznik ::
Kakšna druga filozofija razvoja avtomobila? To je kar en debilizen. Pač povej: ne maram Tesle, ali pa povej, pač všeč mi je videz E-trona, ne pa da pišeš debilizme ki ne držijo.
A si ti sploh gledal video ki sem ga pripel!? E-tron je počasnejši v polnjenju kot model 3. Nisem zastonj ti jaz prej videa nalimal, tam je ZATO da ga POGLEDAŠ. Model 3 se polni hitreje. Recimo: po 15 minut ima model 3 za 310 km dosega, Etron pa 196 km dosega. Model 3 se polni hitreje. Mnogo hitreje.
Moč tesle model 3 performance: 430 kW, E tron samo: 230 kWh
Navor tesle model 3 performance:750 Nm E-tron samo 540 Nm
Doseg tesle model 3 performance: 445 km E-tron samo 285 km !!!
Izkoristek tesle model 3 performance: 163 Wh / km E tron pa: 227 Wh/km (E tron porabi 40 % več energije za isto razdaljo)
Hitrost polnjenja pri Tesli mnogo večja od E-trona.. ipd. ipd.
https://ev-database.org/car/1209/Audi-e...
https://ev-database.org/car/1139/Tesla-...
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Sneznik ()
codeMonkey ::
A si ti sploh gledal video ki sem ga pripel!? E-tron je počasnejši v polnjenju kot model 3. Nisem zastonj ti jaz prej videa nalimal, tam je ZATO da ga POGLEDAŠ. Model 3 se polni hitreje. Recimo: po 15 minut ima model 3 za 310 km dosega, Etron pa 196 km dosega. Model 3 se polni hitreje. Mnogo hitreje.
Jaz vsaj razumem, da ko vzames za metriko cas polnenja/km, je nekako pomembno za katero vozilo gre, ker je nekako po cudezu masa in aerodinamika vozila zajeta zraven.
Koliko je potem model 3 boljsi od model X, ce je slednji slabsi od e-trona...
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()
Sneznik ::
In priskledniki NISO POTREBNI pri postavitvi JEK2. Z ustreznim nadzorom se jih lahko ZNEBIMO.Nope. Priskledniki res niso potrebni nikjer, a znebiti se jih ne moreš. Vprašaj kitajce ... ali pa razmišljaj o njih kot o trenju v karkšnikoli mehanski napravi. Vedno moraš plačat nek davek ...
Hahah ne sej razumem kaj hočeš povedat :D amapk z dobrim nadzorom lahko prisklednike ful ful zmanjšaš. Ne pa tko kot pri Teš6, ki je 3x preplačan zaradi prisklednikov.
codeMonkey je izjavil:
A si ti sploh gledal video ki sem ga pripel!? E-tron je počasnejši v polnjenju kot model 3. Nisem zastonj ti jaz prej videa nalimal, tam je ZATO da ga POGLEDAŠ. Model 3 se polni hitreje. Recimo: po 15 minut ima model 3 za 310 km dosega, Etron pa 196 km dosega. Model 3 se polni hitreje. Mnogo hitreje.
Jaz vsaj razumem, da ko vzames za metriko cas polnenja/km, je nekako pomembno za katero vozilo gre, ker je nekako po cudezu masa in aerodinamika vozila zajeta zraven.
Koliko je potem model 3 boljsi od model X, ce je slednji slabsi od e-trona...
Seveda je važno katero vozilo vzameš. Ti si omenjal in iz riti privlekel model x, jaz ga nikoli nisem omenjal, jaz sem že od začetka omenjal model 3 performance. Vzemi model 3 performance. Ti kot praviš razumeš je pomembno katero vozilo vzameš. Vzemi tega in ga primerjaj z Tronom. Jaz tudi razumem da je važno kater model vzameš, amapk za razliko od tebe razumeš tudi ostale stvari ki jih ti ne. Vsak pameten vzame model 3 performance namesto E-tron any day any time.
Model 3 je boljši od E-tron any day any time, če ne bi bil tako ignorantski ali pa bias bi podatke pogledal in bi vedel. Tako pa ne veš.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Sneznik ()
pegasus ::
Hahah ne sej razumem kaj hočeš povedat :D amapk z dobrim nadzorom lahko prisklednike ful ful zmanjšaš. Ne pa tko kot pri Teš6, ki je 3x preplačan zaradi prisklednikov.In ker imajo priskledniki motivacijo vzdrževat take ogromne projekte, imajo tudi motivacijo držat nadzor na minimumu. Kako torej zagotovit dober nadzor? IMHO samo tako, da si vsi priskledniki med seboj gledajo pod prste, da nihče ne dobi več kot ostali. Potem bo mir. Vprašanje je samo, če si lahko država to privošči ... na dolgi rok bi rekel da ne. Pač nismo kitajska s takorekoč neomejenimi potenciali ...
codeMonkey ::
Seveda je važno katero vozilo vzameš. Vzemi model 3 perfonce. Ti kot praviš razumeš je pomembno katero vozilo vzameš. Jaz tudi razumem to, amapk za razliko od tebe razumeš tudi ostale stvari ki jih ti ne. Vsak pameten vzame model 3 namesto E-tron any day any time.
Model 3 je boljši od E-tron any day any time, če ne bi bil tako ignorantski ali pa bias bi podatke pogledal in bi vedel. Tako pa ne veš.
Kolo je pa boljse od Model 3 :) Ampak to spet nic ne pove o tehniki omenjenih vozil.
In se vedno ne stekas, kar me zelo cudi, ker, kakor eksplicitno poudarjas v vsakem prispevku, ves in razumes res veliko
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()
Sneznik ::
codeMonkey je izjavil:
Seveda je važno katero vozilo vzameš. Vzemi model 3 perfonce. Ti kot praviš razumeš je pomembno katero vozilo vzameš. Jaz tudi razumem to, amapk za razliko od tebe razumeš tudi ostale stvari ki jih ti ne. Vsak pameten vzame model 3 namesto E-tron any day any time.
Model 3 je boljši od E-tron any day any time, če ne bi bil tako ignorantski ali pa bias bi podatke pogledal in bi vedel. Tako pa ne veš.
Kolo je pa boljse od Model 3 :) Ampak to spet nic ne pove o tehniki omenjenih vozil.
In se vedno ne stekas, kar me zelo cudi, ker, kakor eksplicitno poudarjas v vsakem prispevku, ves in razumes res veliko
Primerjaj jabolka in jabolka, ne hruške in jabolka. Podobno z podobnim. Model 3 perfrmance je svetlobna leta boljši od E-trona. Nisi podal niti enega RACIONALNEGA razloga zakaj bi kdo kupil E-trona namesto Tesle. Seveda štekam, samo ti ne.
Daj povej mi ti pametnjakovič zakaj ima E-tron tam vzpredaj en fake grill, ki ti samo zbija dol aerodinačnost in povečuje porabo za brezveze?! Še en primer ko se zaradi nekih neracionalnosti delajo tehnično neumne zadeve!
Pa bog ve kakšen shit elektromotor z shit izkoristkom so uporabili pri Audiju da ima E-tron 40 % večjo porabo od tesle za istor razdaljo. P kakšen shit speed controller.
Pri ICE Audiju človek zastopi da rabi grill zato da se hladi motor, ampak pri E-tronu je pa FAKE grill totalna neumnost. A to ima E-tron grill tam zato ker je en Audijev inžiner mal kopiral dizajn od podobnih ICE modelov pa je tm pozabu GRILL ZBRISAT stran v Solidworksu al kaj pizda?
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Sneznik ()
Sneznik ::
Hahah ne sej razumem kaj hočeš povedat :D amapk z dobrim nadzorom lahko prisklednike ful ful zmanjšaš. Ne pa tko kot pri Teš6, ki je 3x preplačan zaradi prisklednikov.In ker imajo priskledniki motivacijo vzdrževat take ogromne projekte, imajo tudi motivacijo držat nadzor na minimumu. Kako torej zagotovit dober nadzor? IMHO samo tako, da si vsi priskledniki med seboj gledajo pod prste, da nihče ne dobi več kot ostali. Potem bo mir. Vprašanje je samo, če si lahko država to privošči ... na dolgi rok bi rekel da ne. Pač nismo kitajska s takorekoč neomejenimi potenciali ...
Če nekaterim tujim državam uspe zgraditi termoelektrarno ali jedrsko elektrarno in jo hkrati NE PREPLAČAJO za 3x, potem lahko uspe tudi nam. Zakaj bi slovenija MORALA biti slaša od ostalih? Ni razloga za to!
Nadzor rešiš z komisijami neodvisnih inženirjev, ki preverjajo vse in ki jih za to tudi ustrezno plačaš. Jaz se že ponujam za kaj takega tukaj na tem mestu. Verjamem da kumot najdemo še 10 podobno poštenih in podobno mislečih.
Sem pa tudi za distribuirano proizvodnjo in samooskrbo z sončnimi elektrarnami in battery storage in vse to :) Ampak v realnosti še vedno rabiš eno jedrsko v Sloveniji za base load. Smrdljiv Teš6 z astronomsko proizvodno ceno elektrike, ki dela zgubo, pa seveda zapreš in to je to.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Sneznik ()
pegasus ::
Jaz se že ponujam za kaj takega tukaj na tem mestu. Verjamem da kumot najdemo še 10 podobno poštenih in podobno mislečih.Right. Ko mi doma nekdo začne razlagati o poštenosti, se mu zahvalim in grem stran. Domačim trditvam o poštenosti bom verjel šele, ko bodo ljudje zanje odgovarjali s svojo osebo in s svojim premoženjem. Poglej si recimo, kako izgleda prisega inžinerja v kanadski inžinerski zbornici in kakšne garancije prinese. Tam bi se jim mogoče še pustil prepričati ...
Sneznik ::
Jaz se že ponujam za kaj takega tukaj na tem mestu. Verjamem da kumot najdemo še 10 podobno poštenih in podobno mislečih.Right. Ko mi doma nekdo začne razlagati o poštenosti, se mu zahvalim in grem stran. Domačim trditvam o poštenosti bom verjel šele, ko bodo ljudje zanje odgovarjali s svojo osebo in s svojim premoženjem. Poglej si recimo, kako izgleda prisega inžinerja v kanadski inžinerski zbornici in kakšne garancije prinese. Tam bi se jim mogoče še pustil prepričati ...
Verjami ti kar hočeš je pa dejstvo da kumot naredimo tako da so vsi dokumenti javni in vse odločitve javne in jih lahko pogleda in preveri vsakdo. Lahko odgovarjam z svojo osebo in z svojim premoženjem. Nardili bomo vse po reglcih po REALNIH in NE PO preplačanih cenah. Seveda za to nas tudi ustrezno plačajte, vsakemu inženirju po 400 jurjev za par let nadzora, 10 inženirjev bi to nadziralo, skupaj za inženirje nadzornike torej samo 4 miljona evrov. Prišparali bi pa 1000 milijonov pri TEŠ6, to se več kot splača. TEŠ6 bi lahko bil 400 milijonov namesto 1,4 milijarde.
Vsaka odločitev nadzornikov in vsi dokumenti in odločitve bi bile javne in odprte kritiki širše strokovne javnosti in VSAKDO bi imel vpogled v vse dokumente in odločitve.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Sneznik ()
codeMonkey ::
Primerjaj jabolka in jabolka, ne hruške in jabolka. Podobno z podobnim. Model 3 perfrmance je svetlobna leta boljši od E-trona. Nisi podal niti enega RACIONALNEGA razloga zakaj bi kdo kupil E-trona namesto Tesle. Seveda štekam, samo ti ne.
Aha, pocasi se ti svita, glede na preusmerjanje debate v racionalnost. Prej je bila Teslina tehnologija superiorna, zdaj pocasi dvomis in namenoma tiscis glavo v pesek, ko si se preusmeril v primerjavo Modela 3 z e-tronom, ker je to pac bolj racionalno.
Pa bog ve kakšen shit elektromotor z shit izkoristkom so uporabili pri Audiju da ima E-tron 40 % večjo porabo od tesle za istor razdaljo. P kakšen shit speed controller.
Torej pravis, da do tako velike razlike prihaja na osnovi elektromotorja in krmilnika. Strucko, ni kaj...
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()
Sneznik ::
codeMonkey je izjavil:
Primerjaj jabolka in jabolka, ne hruške in jabolka. Podobno z podobnim. Model 3 perfrmance je svetlobna leta boljši od E-trona. Nisi podal niti enega RACIONALNEGA razloga zakaj bi kdo kupil E-trona namesto Tesle. Seveda štekam, samo ti ne.
Aha, pocasi se ti svita, glede na preusmerjanje debate v racionalnost. Prej je bila Teslina tehnologija superiorna, zdaj pocasi dvomis in namenoma tiscis glavo v pesek, ko si se preusmeril v primerjavo Modela 3 z e-tronom, ker je to pac bolj racionalno.
Pa bog ve kakšen shit elektromotor z shit izkoristkom so uporabili pri Audiju da ima E-tron 40 % večjo porabo od tesle za istor razdaljo. P kakšen shit speed controller.
Torej pravis, da do tako velike razlike prihaja na osnovi elektromotorja in krmilnika. Strucko, ni kaj...
štručko ki o teh stvareh ve vsaj 10x več od tebe in se z njimi tudi poklicno ukvarja Teslina tehnologija je še vedno superiorna. Teslini avtomobili imajo najboljše specifikacije, če je pa tebe POTEGNIL IZGLED in znamka E-trona, ki je NERACIONALNA postavka in te je POTEGNIL CELO TAKO ZELO DA v svoji zaljubljenosti v izgled IGNORIRAŠ da je E-tron mnogo slabši avto, pa je to TVOJ in SAMO TVOJ problem. Jaz sem vedel že prej kaj tebe muči: tebe muči videz Teslinih avtomobilov. Tebi je všeč videz E-trona VENDAR TO JE NERACIONALNO. Ni nobene racionalnosti v tem da imaš spredaj FAKE rešetke, ki služijo samo neracionalnimu izgledu in MOČNO ZNIŽUJEJO AERODINAMIČNOST čist za brez veze!
Še zdej nisi odogovoril: a tiste rešetke spredaj tm pr E-tronu so zato ker jih je en inžnir ki je mal kopiral design od dieselskega Audija, POZABU ZBRISAT STRAN v Solidworksu ane? ;P
Noben ni rekel da do tako velike razlike prihaja SAMO ZARADI slabega elektromotorja in krmilnika, ampak TUDI ZARADI TEGA. Razlog je seveda še slaba aerodinamika avtomobila. Ja si upam trdit da o tem vem več od tebe, se s tem tudi poklicno ukvarjam. Pač tebe potegne neracionalni izgled.
Povej mi ENO SAMO SAMCATO RACIONALNO stvar zakaj bi kdo kupil E-trona namesto Tesle model 3 performance? A bo šlo? Trikrat sem te že to vprašal, pa ne znaš našteti NITI ENE racinalne stvari kjer je E-tron boljši.
Ti si oseba ki te premamijo znamke stvari in izgled in bi verjetno kupil še v škatlico zapakiran drek če bi le gor pisalo Audi in bi se škatlica lepo bleščala in bi bila v bleščice posuta.
Moč tesle model 3 performance: 430 kW, E tron samo: 230 kWh
Navor tesle model 3 performance:750 Nm E-tron samo 540 Nm
Doseg tesle model 3 performance: 445 km E-tron samo 285 km !!!
Izkoristek tesle model 3 performance: 163 Wh / km E tron pa: 227 Wh/km (E tron porabi 40 % več energije za isto razdaljo)
Hitrost polnjenja pri Tesli mnogo večja od E-trona.. ipd. ipd.
https://ev-database.org/car/1209/Audi-e...
https://ev-database.org/car/1139/Tesla-...
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Sneznik ()
codeMonkey ::
codeMonkey je izjavil:
Primerjaj jabolka in jabolka, ne hruške in jabolka. Podobno z podobnim. Model 3 perfrmance je svetlobna leta boljši od E-trona. Nisi podal niti enega RACIONALNEGA razloga zakaj bi kdo kupil E-trona namesto Tesle. Seveda štekam, samo ti ne.
Aha, pocasi se ti svita, glede na preusmerjanje debate v racionalnost. Prej je bila Teslina tehnologija superiorna, zdaj pocasi dvomis in namenoma tiscis glavo v pesek, ko si se preusmeril v primerjavo Modela 3 z e-tronom, ker je to pac bolj racionalno.
Pa bog ve kakšen shit elektromotor z shit izkoristkom so uporabili pri Audiju da ima E-tron 40 % večjo porabo od tesle za istor razdaljo. P kakšen shit speed controller.
Torej pravis, da do tako velike razlike prihaja na osnovi elektromotorja in krmilnika. Strucko, ni kaj...
štručko ki o teh stvareh ve vsaj 10x več od tebe in se z njimi tudi poklicno ukvarja Teslina tehnologija je še vedno superiorna. Teslini avtomobili imajo najboljše specifikacije, če je pa tebe POTEGNIL IZGLED in znamka E-trona, ki je NERACIONALNA postavka in te je POTEGNIL CELO TAKO ZELO DA v svoji zaljubljenosti v izgled IGNORIRAŠ da je E-tron mnogo slabši avto, pa je to TVOJ in SAMO TVOJ problem. Jaz sem vedel že prej kaj tebe muči: tebe muči videz Teslinih avtomobilov. Tebi je všeč videz E-trona VENDAR TO JE NERACIONALNO. Ni nobene racionalnosti v tem da imaš spredaj FAKE rešetke, ki služijo samo neracionalnimu izgledu in MOČNO ZNIŽUJEJO AERODINAMIČNOST čist za brez veze!
Še zdej nisi odogovoril: a tiste rešetke spredaj tm pr E-tronu so zato ker jih je en inžnir ki je mal kopiral design od dieselskega Audija, POZABU ZBRISAT STRAN v Solidworksu ane? ;P
Noben ni rekel da do tako velike razlike prihaja SAMO ZARADI slabega elektromotorja in krmilnika, ampak TUDI ZARADI TEGA. Razlog je seveda še slaba aerodinamika avtomobila. Ja si upam trdit da o tem vem več od tebe, se s tem tudi poklicno ukvarjam. Pač tebe potegne neracionalni izgled.
Povej mi ENO SAMO SAMCATO RACIONALNO stvar zakaj bi kdo kupil E-trona namesto Tesle model 3 performance? A bo šlo? Trikrat sem te že to vprašal, pa ne znaš našteti NITI ENE racinalne stvari kjer je E-tron boljši.
Ti si oseba ki te premamijo znamke stvari in izgled in bi verjetno kupil še v škatlico zapakiran drek če bi le gor pisalo Audi in bi se škatlica lepo bleščala in bi bila v bleščice posuta.
Moč tesle model 3 performance: 430 kW, E tron samo: 230 kWh
Navor tesle model 3 performance:750 Nm E-tron samo 540 Nm
Doseg tesle model 3 performance: 445 km E-tron samo 285 km !!!
Izkoristek tesle model 3 performance: 163 Wh / km E tron pa: 227 Wh/km (E tron porabi 40 % več energije za isto razdaljo)
Hitrost polnjenja pri Tesli mnogo večja od E-trona.. ipd. ipd.
https://ev-database.org/car/1209/Audi-e...
https://ev-database.org/car/1139/Tesla-...
Klobasas dalje vidim... Me je zanimalo, ce bos obrnil debato v konstruktivno smer, da postopoma predebatirava kje so razlike v sami osnovi. Pa ti zal ne nese toliko. Zal mi je garazne firme preko katere se ti to poklicno ukvarjas.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()
Sneznik ::
codeMonkey je izjavil:
codeMonkey je izjavil:
Primerjaj jabolka in jabolka, ne hruške in jabolka. Podobno z podobnim. Model 3 perfrmance je svetlobna leta boljši od E-trona. Nisi podal niti enega RACIONALNEGA razloga zakaj bi kdo kupil E-trona namesto Tesle. Seveda štekam, samo ti ne.
Aha, pocasi se ti svita, glede na preusmerjanje debate v racionalnost. Prej je bila Teslina tehnologija superiorna, zdaj pocasi dvomis in namenoma tiscis glavo v pesek, ko si se preusmeril v primerjavo Modela 3 z e-tronom, ker je to pac bolj racionalno.
Pa bog ve kakšen shit elektromotor z shit izkoristkom so uporabili pri Audiju da ima E-tron 40 % večjo porabo od tesle za istor razdaljo. P kakšen shit speed controller.
Torej pravis, da do tako velike razlike prihaja na osnovi elektromotorja in krmilnika. Strucko, ni kaj...
štručko ki o teh stvareh ve vsaj 10x več od tebe in se z njimi tudi poklicno ukvarja Teslina tehnologija je še vedno superiorna. Teslini avtomobili imajo najboljše specifikacije, če je pa tebe POTEGNIL IZGLED in znamka E-trona, ki je NERACIONALNA postavka in te je POTEGNIL CELO TAKO ZELO DA v svoji zaljubljenosti v izgled IGNORIRAŠ da je E-tron mnogo slabši avto, pa je to TVOJ in SAMO TVOJ problem. Jaz sem vedel že prej kaj tebe muči: tebe muči videz Teslinih avtomobilov. Tebi je všeč videz E-trona VENDAR TO JE NERACIONALNO. Ni nobene racionalnosti v tem da imaš spredaj FAKE rešetke, ki služijo samo neracionalnimu izgledu in MOČNO ZNIŽUJEJO AERODINAMIČNOST čist za brez veze!
Še zdej nisi odogovoril: a tiste rešetke spredaj tm pr E-tronu so zato ker jih je en inžnir ki je mal kopiral design od dieselskega Audija, POZABU ZBRISAT STRAN v Solidworksu ane? ;P
Noben ni rekel da do tako velike razlike prihaja SAMO ZARADI slabega elektromotorja in krmilnika, ampak TUDI ZARADI TEGA. Razlog je seveda še slaba aerodinamika avtomobila. Ja si upam trdit da o tem vem več od tebe, se s tem tudi poklicno ukvarjam. Pač tebe potegne neracionalni izgled.
Povej mi ENO SAMO SAMCATO RACIONALNO stvar zakaj bi kdo kupil E-trona namesto Tesle model 3 performance? A bo šlo? Trikrat sem te že to vprašal, pa ne znaš našteti NITI ENE racinalne stvari kjer je E-tron boljši.
Ti si oseba ki te premamijo znamke stvari in izgled in bi verjetno kupil še v škatlico zapakiran drek če bi le gor pisalo Audi in bi se škatlica lepo bleščala in bi bila v bleščice posuta.
Moč tesle model 3 performance: 430 kW, E tron samo: 230 kWh
Navor tesle model 3 performance:750 Nm E-tron samo 540 Nm
Doseg tesle model 3 performance: 445 km E-tron samo 285 km !!!
Izkoristek tesle model 3 performance: 163 Wh / km E tron pa: 227 Wh/km (E tron porabi 40 % več energije za isto razdaljo)
Hitrost polnjenja pri Tesli mnogo večja od E-trona.. ipd. ipd.
https://ev-database.org/car/1209/Audi-e...
https://ev-database.org/car/1139/Tesla-...
Klobasas dalje vidim... Me je zanimalo, ce bos obrnil debato v konstruktivno smer, da postopoma predebatirava kje so razlike v sami osnovi. Pa ti zal ne nese toliko. Zal mi je garazne firme preko katere se ti to poklicno ukvarjas.
Ne govorim pametne stvari, ki jih ti ne razumeš. Ni stvar klobasanje če jo ti ne razumeš veš. Ostali razumejo, ti ne. Pač povej: jaz ne razumem zato ker sem pač nevem mam premal pameti ali pač karkloli je že razlog.
Meni vse znese, tebi ne. Naj ti ne bo žal, je zadeva zelo uspešna ;) Debato sem preusmeril v konstruktivno smer(!!): Povej mi ENO SAMO SAMCATO RACIONALNO stvar zakaj bi kdo kupil E-trona namesto Tesle model 3 performance? A bo šlo? Štirikrat sem te že to vprašal, pa ne znaš našteti NITI ENE racinalne stvari kjer je E-tron boljši.
No, a bo kej?! In malenkonst večji battery buffer E-trona NE REŠI slovesa kot enega najslabših in najmanj učinkovitih električnih avtomobilov. Tesla uporablja NCA (nickel cobalt aluminium) li-ion tehnologijo, E-tron pa NMC (nickel-manganeese cobalt) in NCA kemija ima mnogo daljšo življensko dobo kot NMC. Teslina tehnolgija baterij ima precej daljšo življensko dobo. E-tron sicer slabo NMC tehnologijo malenkost kompenzira z večjim battery bufferjem, vendar overal bo baterija Tesle še vedno zdržala daljše obdobje aka imela dajšo življensko dobo.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Sneznik ()
Mikrohard ::
Tesla ima mnogo večji izkoristek, boljšo tehnologijo, daljši doseg in hitrejše polnjenje. Tesla je mnogo boljši deal objektivno. Če te pa pri E-tronu potegne videz ki je subjektiven pa veš ti sam. Zavedaj se samo da je E-tron objektivno slabši avto po specifikacijah.
Primerjaš jabolke in hruške. E-trona primerjaj s Teslo X. Tam boš pa videl, da so razlike v izkoristku in dosegu minimalne. Polnjenje pa pri e-tronu hitrejše.
sniff ::
Jaz se že ponujam za kaj takega tukaj na tem mestu. Verjamem da kumot najdemo še 10 podobno poštenih in podobno mislečih.Right. Ko mi doma nekdo začne razlagati o poštenosti, se mu zahvalim in grem stran. Domačim trditvam o poštenosti bom verjel šele, ko bodo ljudje zanje odgovarjali s svojo osebo in s svojim premoženjem. Poglej si recimo, kako izgleda prisega inžinerja v kanadski inžinerski zbornici in kakšne garancije prinese. Tam bi se jim mogoče še pustil prepričati ...
Verjami ti kar hočeš je pa dejstvo da kumot naredimo tako da so vsi dokumenti javni in vse odločitve javne in jih lahko pogleda in preveri vsakdo. Lahko odgovarjam z svojo osebo in z svojim premoženjem. Nardili bomo vse po reglcih po REALNIH in NE PO preplačanih cenah. Seveda za to nas tudi ustrezno plačajte, vsakemu inženirju po 400 jurjev za par let nadzora, 10 inženirjev bi to nadziralo, skupaj za inženirje nadzornike torej samo 4 miljona evrov. Prišparali bi pa 1000 milijonov pri TEŠ6, to se več kot splača. TEŠ6 bi lahko bil 400 milijonov namesto 1,4 milijarde.
Vsaka odločitev nadzornikov in vsi dokumenti in odločitve bi bile javne in odprte kritiki širše strokovne javnosti in VSAKDO bi imel vpogled v vse dokumente in odločitve.
Ti bi za začetek moral biti inženir in bi te morali za začetek resno jemati.
codeMonkey ::
NCA kemija ima mnogo daljšo življensko dobo kot NMC.
A to si na teslarati.com prebral? Ali pa si imel v mislih, da je manj varna/stabilna?
https://batteryuniversity.com/learn/art...
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()
Sneznik ::
codeMonkey je izjavil:
NCA kemija ima mnogo daljšo življensko dobo kot NMC.
A to si na teslarati.com prebral? Ali pa si imel v mislih, da je cenejsa in manj varna/stabilna?
https://batteryuniversity.com/learn/art...
Ne, ne berem teslarati.com. NCA je (bila) cenejša (dandanes niti ne več) in ima daljšo življensko dobo. Pojdi gledat dejanske študije. Varni sta obe zadosti. Tukaj so jim dali sicer isto oceno, AMPAK NCA tehnologiji kapaciteta z časom in cikli počasneje upada od NMC, in JE DOBER RAZLOG da imajo VSE MASS STORAGE li-ion batterije z kapaciteto po več deset ali celo čez 100 MWh za regulacijo frekvence NCA celice (Nickel cobalt aluminium). NCA celice zdržijo več časa od NMC, zato se tudi uporabljajo v grid application. Poglej študije in boš videl. In sramota da tega nisi že prej vedu in si moral sedaj par ur googlat da si si prišel na čisto.
Imajo pa NMC baterije večji dovoljeni tok praznitve. Ampak v avtomobilu zaradi velikega števila vzporedno povezanih celic to sploh ni pomembno, ker imata obe tehnologiji viška zadosti praznilega toka. NMC so dobre za v baterijske vrtalnike in podobne zadeve, kjer potrebuješ velike moči in majhen volumen, to pa ja, za avte pa res niso optimalne. NCA imajo tudi veliko večjo energijsko gostoto od NMC, kar pomeni lažjo baterijo elektičnega avto v primerjavi z NMC.
Poglej graf iz študije. NMC-ju kapaciteta upada hitreje kot NCA.
https://image.slidesharecdn.com/9-14092...
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Sneznik ()
vostok_1 ::
Praviš da ti gre v nos napajanje gospodinjstev iz baterij avtomobilov, aka pametno omrežje? ZAKAJ ti gre to v nos? To je popolnoma izvedljiva in smiselna ideja.
Bo pač vsak ki bo podpisal soglasje da se iz njegovega avtomobila v času konice lahko črpa enegijo do recimo 50 % napolnjenosti in bo v zameno za to imel recimo 2 krat cenejšo elektriko. Kdor se bo strinjal bo imel pač ustrezno finančno kompenzacijo z strani elektro podjetja, kdor pač ne, pač ne. Niso pa pametna omrežja nujna, tudi brez njih bo vse kul.
Prepričan sem da je tehnično izvedljivo.
Da je smiselno? No chance in hell.
Trošit specializirane, rafinirane baterije za nek "base load" je idjotsko beyond belief.
Skrbi me, da bodo to dejansko vpeljal. Če so se še Hipsterji obnesli za nekaj časa, je tudi to možno.
Bodo pa se na koncu ljudje prijemali za glavo..."what the fuck were we thinking!?"
Enostavno ne. Baterije za avtomobile so namenjene avtomobilski uporabi. Za napajanje infrastrukture/omrežja pa imaš druge načine.
And besides...avtomobili so na poti stran, pardon the pun.
Zgolj še GenX, sedaj v zrelih 40' z nekaj nabranih financ se slinijo nad tem, kako bi koncept mid-20.st (s katerim so odraščali) prenesli na 21. stoletje.
Electric car of course....
Seveda je smiselno. Noben ni gorili o uporabi baterij za base load. Govorili smo v uporabi baterij za regulacijo frekvence omrežja in VRŠNO energijo. Torej ko so potrebe na trgu res ogromne. Nevem če si vedel, ampak na Jesenicah imamo največjo Li-ion baterijo v Evropi, ki skrbi za regulacijo frekvence omrežja in prinaša sladke in velike denarce investitorjema ki sta jo postavila.
Uporaba baterij v omrežju za določene namene je smiselna, tako ekonomsko kot tehnično. Isto lahko rečemo za smart grid za električne avte. Smart grid za električne avte, ki lahko vsebuje tudi oddajanje energije v omrežje iz baterij avtov ali pa samo trenutno zmanjšanje moči polnjenja glede na potrebe v omrežju.
Največja baterija v Evropi ki stoji na jesenicah in skrbi za regulacijo frekvence omrežja:
https://www.24ur.com/novice/slovenija/n...
https://oe.finance.si/8953641/Slovenija...
JEK2 se lahko zgradi že v parih letih, pojte Kitajce in Japonce, v parih letih imajo novo jedrsko elektrarno. Če oni lahko, lahko tudi mi.Right. Poglej koliko prisklednikov je bilo že pri tešu, nočem razmišljati, koliko bi jih bilo pri jek2, ki bi nujno bil vsaj 5x večja skleda kot teš6.
Centralizirani projekti so zgodovina, pri življenju jih ohranjajo samo še potencialni priskledniki, ki si od njih veliko obetajo. Prihodnost je v distribuirani proizvodnji, majhne samozadostne enote v vsako hišo, podprte z nečim takim. Ja, smart grid že obstaja in deluje.
Podpiram distriburirano proizvodnjo in samozadostnost in vse take zadeve. Ampak kljub temu realno rabiš neko jedrsko za base load. In priskledniki NISO POTREBNI pri postavitvi JEK2. Z ustreznim nadzorom se jih lahko ZNEBIMO.
Na kaksni osnovi vleče te denarce? So to kake "eko subvencije" ali je res dobra stara praktična uporabnost?
Saj vrjamem, da se da z baterijo delat določene optimizacije.
Kot base load nisem mislu konkurirat JEK, ampak "base load = nemobilni porabniki", torej nekaj kar ni specializirana poraba....premikanje, letenje itd.
Saj nisem proti baterijam. Če se naredi dovolj poceni, eko in reciklabilno zadevo šure, why not. Ampak rafinirane baterije avtomobilov niso za ta namen in me boli srce trošit litij za nekaj tako neumnega kot je likanje zaves.
Če se nekdo spomne kako bulk verzijo baterijske tehnologije...šure why not.
Baterije, ki zahtevajo enormne inpute energije, surovin in precizno izdelavo, uporabljat za nekaj tako nepomembnega kot so muhe gospodinjstev, je zame inženirsko bogoskrunstvo.
In upam, da se ne bo prijelo, ker že tako imam načeto upanje v mainstream človeštvo.
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21
Zgodovina sprememb…
- spremenil: vostok_1 ()
codeMonkey ::
Sneznik ::
Praviš da ti gre v nos napajanje gospodinjstev iz baterij avtomobilov, aka pametno omrežje? ZAKAJ ti gre to v nos? To je popolnoma izvedljiva in smiselna ideja.
Bo pač vsak ki bo podpisal soglasje da se iz njegovega avtomobila v času konice lahko črpa enegijo do recimo 50 % napolnjenosti in bo v zameno za to imel recimo 2 krat cenejšo elektriko. Kdor se bo strinjal bo imel pač ustrezno finančno kompenzacijo z strani elektro podjetja, kdor pač ne, pač ne. Niso pa pametna omrežja nujna, tudi brez njih bo vse kul.
Prepričan sem da je tehnično izvedljivo.
Da je smiselno? No chance in hell.
Trošit specializirane, rafinirane baterije za nek "base load" je idjotsko beyond belief.
Skrbi me, da bodo to dejansko vpeljal. Če so se še Hipsterji obnesli za nekaj časa, je tudi to možno.
Bodo pa se na koncu ljudje prijemali za glavo..."what the fuck were we thinking!?"
Enostavno ne. Baterije za avtomobile so namenjene avtomobilski uporabi. Za napajanje infrastrukture/omrežja pa imaš druge načine.
And besides...avtomobili so na poti stran, pardon the pun.
Zgolj še GenX, sedaj v zrelih 40' z nekaj nabranih financ se slinijo nad tem, kako bi koncept mid-20.st (s katerim so odraščali) prenesli na 21. stoletje.
Electric car of course....
Seveda je smiselno. Noben ni gorili o uporabi baterij za base load. Govorili smo v uporabi baterij za regulacijo frekvence omrežja in VRŠNO energijo. Torej ko so potrebe na trgu res ogromne. Nevem če si vedel, ampak na Jesenicah imamo največjo Li-ion baterijo v Evropi, ki skrbi za regulacijo frekvence omrežja in prinaša sladke in velike denarce investitorjema ki sta jo postavila.
Uporaba baterij v omrežju za določene namene je smiselna, tako ekonomsko kot tehnično. Isto lahko rečemo za smart grid za električne avte. Smart grid za električne avte, ki lahko vsebuje tudi oddajanje energije v omrežje iz baterij avtov ali pa samo trenutno zmanjšanje moči polnjenja glede na potrebe v omrežju.
Največja baterija v Evropi ki stoji na jesenicah in skrbi za regulacijo frekvence omrežja:
https://www.24ur.com/novice/slovenija/n...
https://oe.finance.si/8953641/Slovenija...
JEK2 se lahko zgradi že v parih letih, pojte Kitajce in Japonce, v parih letih imajo novo jedrsko elektrarno. Če oni lahko, lahko tudi mi.Right. Poglej koliko prisklednikov je bilo že pri tešu, nočem razmišljati, koliko bi jih bilo pri jek2, ki bi nujno bil vsaj 5x večja skleda kot teš6.
Centralizirani projekti so zgodovina, pri življenju jih ohranjajo samo še potencialni priskledniki, ki si od njih veliko obetajo. Prihodnost je v distribuirani proizvodnji, majhne samozadostne enote v vsako hišo, podprte z nečim takim. Ja, smart grid že obstaja in deluje.
Podpiram distriburirano proizvodnjo in samozadostnost in vse take zadeve. Ampak kljub temu realno rabiš neko jedrsko za base load. In priskledniki NISO POTREBNI pri postavitvi JEK2. Z ustreznim nadzorom se jih lahko ZNEBIMO.
Na kaksni osnovi vleče te denarce? So to kake "eko subvencije" ali je res dobra stara praktična uporabnost?
Saj vrjamem, da se da z baterijo delat določene optimizacije.
Kot base load nisem mislu konkurirat JEK, ampak "base load = nemobilni porabniki", torej nekaj kar ni specializirana poraba....premikanje, letenje itd.
Saj nisem proti baterijam. Če se naredi dovolj poceni, eko in reciklabilno zadevo šure, why not. Ampak rafinirane baterije avtomobilov niso za ta namen in me boli srce trošit litij za nekaj tako neumnega kot je likanje zaves.
Če se nekdo spomne kako bulk verzijo baterijske tehnologije...šure why not.
Baterije, ki zahtevajo enormne inpute energije, surovin in precizno izdelavo, uporabljat za nekaj tako nepomembnega kot so muhe gospodinjstev, je zame inženirsko bogoskrunstvo.
In upam, da se ne bo prijelo, ker že tako imam načeto upanje v mainstream človeštvo.
Te denarce vleče za usluge regulacije frekvence električnega omrežja. Niso to nobene eko subvencije, regulacijo frekcence omrežja delajo tudi klasične elekrarne. Ne samo da regulacija frekvence ima praktično uporabnost, amapak je celo NUJNA za delovanje elekričnega omrežja, če ne pride do električnega mrka. Imaš elektrarne ki se na povečano potrebo odzovejo v do 15 minutah, te dobijo nekaj. Pol imaš elektrarne, ki lahko v manj kot minuti povečajo proizvodnjo za nevem 20 % recimo. Imaš pol elektrarne ki rabijo pod 5 sekund. In imaš elektrarne ki rabijo pod desetinko sekunde. Razredni niso čisto točno taki, ampak you get the point. Hitreje kot se elektrarna odzove več denarja dobi za regulacijo frekvence. Ko začne frekvenca padati, moraš hitr dat omrežju "en šok energije direkt v žilo" zato da se padanje ustavi. Če nisi zadosti hiter frekvenca pade preveč in pride do razpada električnega omrežja in električnega mrka.
Mass storage se odzovejo že v desetinki sekunde in celo še prej kot toliko to počnejo po tisočkrat na dan. Vse te regulacije so mastno plačane. Tudi navadne elektrarne seveda lahko konkurirajo za regulacijo frekvence na podlagi pogodb, vendar za une recimo do minutne odzive denarji niso tako veliki. Nobena elektrarna ni tako hitra kot Li-ion batterije v mass storage.
Li-ion batterije se odzovejo izredno hitro in oddajajo v omrežje po 100 MW in več lahko, že naslednjo desetinko sekunde pa lahko sprejemajo vase 100 MW če se frekvenca prične prehitro dvigati. Nobena druga elektrarna tega ne more delati tako hitro. V regulaciji frekvence so ogromni denarji, tako za klasične elektrarne, še bolj pa za mass storage li-ion battery farmo, ker je tako hitra in učinkovita pri tem.
Litij ionske baterije za regulacijo frekvence in VRŠNO energijo so smiselna in koristna zadeva, ŠE VEČ, so celo zelo profitabilna zadeva.
Z baterijami v električnih avtih bi na podoben način lahko delal smart grid in reguliral frekvenco in zagotavljal vršno energijo. Lastnike EV-jev ki bi to dovolili bi seveda finančno pokompenziral (aka jim dal 50 % tistih mastnih denarcev za kompenzacijo omrežja). Če bi vsak lastnik EV avtomobila lahko na ta način zaslužil po 100 €-350 € na mesec je to odlična zadeva z katero bi se verjamem da strinjal skoraj vsak lastnik električnega vozila. Številka je zračunana kot sorazmerni delež kapacitete na podlagi vračilne dobe investicije ki je 10 let in 15 miljonov vrednosti investicije baterije na Jesenicah.
codeMonkey je izjavil:
NCA celice zdržijo več časa od NMC, zato se tudi uporabljajo v grid application. Poglej študije in boš videl.
Zakaj pri Tesli potem uporabljajo NMC za powerwall?
Ker so NCA baterije bolj občutljive na temperaturo in jih moraš hladit, kar v avtu je zagotovljeno, pri powerwallu pa ne in tudi popolnoma drugačen režim obratovanja.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Sneznik ()
Sneznik ::
Drugače pa NCA obstaja tudi v vrjanti z elektrolitom, ki izniči občutljivost NCA na povišano temperaturo in s tem potrebo po hladjenju in Tesla NCA uporablja v svojih 10 kWh Powerwallih. Pri cenejših 7 kWh Powerwallih pa res tesla uporablja NMC tehnologijio, ker je pač cenejša dandanes, vendar je tudi slabša kar se tiče življenske dobe.
Ampak v električnih avtih pa Tesla uporablja samo dandanes DRAŽJO in boljšo NCA tehnologijo, vsi ostali proizvajalci pa uporabljajo cenejšo in slabšo NMC tehnolgogijo. Tesla je zaenkrat edina ki v avtih uporablja boljšo NCA tehnologijo.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Sneznik ()
codeMonkey ::
Iz same zasnove e-trona je jasno, da so bili pri Audiju zelo konzervativni, kar se ravnanja z baterijo tice, s poudarkom na hitro in predvsem bolj konstantno polnjenje. Izkoristek in overall range je zato nizji, ce ga primerjas z model-x, ki je najbolj primerljivo vozilo Tesle, pa ceprav za vec kot 200 kg lazje. Za dolgozivost baterije Tesla tudi ne priporoca koristiti 10% baterije, ampak so vseeno dali izbiro na voljo uporabnikom. Jasno, s tem stvari v tabelicah bistveno lepse zgledajo, v praksi pa vprasanje koliko ti to koristi, ce ne mislis vozila prodati cez 3 leta.
Bjorn, ki ga tako rad omenjas je naracunal tole:
Tesla Model X: 47 total minutes to add 367 km of EPA-rated range (8 km were added in just 1 minute)
Audi e-tron: 26 total minutes to add 234 km of EPA-rated range (9 km were added in just 1 minute)
Jaguar I-Pace: 47 total minutes to add 264 km of EPA-rated range (6 km were added in just 1 minute)
Mercedes-Benz EQC: 38 total minutes to add 247 km of EPA-rated range (6.5 km were added in just 1 minute)
https://insideevs.com/news/381210/video...
Tole ni slabo v primerjavi z model-x. Jasno, da so ubrali filozofijo hitrega polnjenja, ker obicajno ljudje ne naredijo veliko kilometrov naenkrat. Ko pa jih ze naredijo, pa so racunali, da je pol ure pavze na 250 km dovolj dober kompromis.
Na koncu je zakljucek z linka precej posten:
So, in the end, it all comes down to your personal use case. For example, while the Model X is arguably the best electric crossover for longer road trips, the e-tron is a solid option for urban commuters.
Drugi faktor, ki je IMO precej pomemben, pa je tudi kako uporabljas to vozilo in kje ga polnis.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()
Sneznik ::
codeMonkey je izjavil:
Kakor sem jaz razumel stvari, je v osnovi le vprasanje range vs. reliability za avto. Bi z veseljem videl kako studijo za to aplikacijo, kot si omenjal in ne samo sliko izven konteksta (wtf is terrible thermal management?).
Iz same zasnove e-trona je jasno, da so bili pri Audiju zelo konzervativni, kar se ravnanja z baterijo tice, s poudarkom na hitro in predvsem bolj konstantno polnjenje. Izkoristek in overall range je zato nizji, ce ga primerjas z model-x, ki je najbolj primerljivo vozilo Tesle, pa ceprav za vec kot 200 kg lazje. Za dolgozivost baterije Tesla tudi ne priporoca koristiti 10% baterije, ampak so vseeno dali izbiro na voljo uporabnikom. Jasno, s tem stvari v tabelicah bistveno lepse zgledajo, v praksi pa vprasanje koliko ti to koristi, ce ne mislis vozila prodati cez 3 leta.
Bjorn, ki ga tako rad omenjas je naracunal tole:
Tesla Model X: 47 total minutes to add 367 km of EPA-rated range (8 km were added in just 1 minute)
Audi e-tron: 26 total minutes to add 234 km of EPA-rated range (9 km were added in just 1 minute)
Jaguar I-Pace: 47 total minutes to add 264 km of EPA-rated range (6 km were added in just 1 minute)
Mercedes-Benz EQC: 38 total minutes to add 247 km of EPA-rated range (6.5 km were added in just 1 minute)
https://insideevs.com/news/381210/video...
Tole ni slabo v primerjavi z model-x. Jasno, da so ubrali filozofijo hitrega polnjenja, ker obicajno ljudje ne naredijo veliko kilometrov naenkrat. Ko pa jih ze naredijo, pa so racunali, da je pol ure pavze na 250 km dovolj dober kompromis.
Na koncu je zakljucek z linka precej posten:
So, in the end, it all comes down to your personal use case. For example, while the Model X is arguably the best electric crossover for longer road trips, the e-tron is a solid option for urban commuters.
Drugi faktor, ki je IMO precej pomemben, pa je tudi kako uporabljas to vozilo in kje ga polnis.
NCA: imajo večjo energijsko gostoto, kar pomeni lažjo baterijo in in imajo daljšo življensko dobo. Morda 1 thermal runaway na 10 milijonov avtov več.
MNC: so cenejše, vendar imajo krajšo življensko dobo in so težje za isti doseg.
Naslov študije je naveden na sliki spodaj (klikni na sliko in poglej pod graf). Sicer pa je teh študij še mnogo. Temperatura je bila od 30-45 °C Kar je ravno nekje range ki se sklada z EV aplikacijo.
Noben v praksi kadar je potreba po hitrem polnjenju ne polni do polnega. (doma na vtičnici čez noč je tak vseeno ker itak spiš čez noč).
Tesla model 3 se polni hitreje od E-trona. Tudi model X se na hitreje polni prvih 15 minut, kar je najbolj važno, ker če se ti mudi, potem je važna hitrost polnjenja. Če se ti pa ne mudi, ga pa tak filaš doma čez noč. Se pa tesla model 3 polni hitreje kot model X. Tudi model S se polni hitreje.
Model 3 je precej primerljiv z E-tronom glede prostornosti, model S pa sploh. Model 3 se polni najhitreje, potem model S in nato E-tron. Tesle imajo po 300 tisoč km še več kot 90 % kapacitete baterije (googlaj za študijo, povzetek je bil objavljen tudi na Slotehcu par let nazaj). Kakšna prodaja na 3 leta neki. Tesle bojo držale po 20 in več let, vsi podatki in študije kažejo na to.
Tukaj imaš primerjavo polnjenja Modela 3 in E-trona. Model 3 E trona šišne da je kar veselje.
Konketno 234 km dosega tesla doseže po 13 minutah, model x ima toliko dosega po 21,5 minute, E-tron za nafilati isti doseg potrebuje 26 minut kot si sam napisal.
Še komentar na tale tvoj sestavek: "Jasno, da so ubrali filozofijo hitrega polnjenja, ker obicajno ljudje ne naredijo veliko kilometrov naenkrat. Ko pa jih ze naredijo, pa so racunali, da je pol ure pavze na 250 km dovolj dober kompromis."
Seveda je pol ure dober kompromis, AMPAK ljudje si želijo dosti hitrejšega polnjenja. Večina jih želi da bi se električni avti napolnili v petih minutah tako kot zdaj napolnijo svojega diesla v toliko časa. Ljudje pri času polnjenja pač niso racionalni, hočejo pač hitro kar se da. In tesla je pri polnjenju mnogo hitrejša kot E-tron.
Neumno je da so delali tisto fake rešetko spredaj samo zaradi izgleda in si zaradi tega zelo poslabšač aerodinamiko..
Poglej ta video in se čudi kako Tesla šišne E-trona, še tak fanj komad je zravn
E-tron ni absolutno zlo tega sveta, nikakor ne. Je pa eden naslabših EV-jev na tržišču kar se tiče izkoristka. Ostale specifikacije so tudi precej borne v primerjavi z Teslo. Dosega ima E-tron 300 km manj. Moč motorja je 2x manjša ipd. Če kdo reče: ali enga disela ali pa E-trona, pol je boljša odločitev defonitivno E-tron. Če pa nekdo reče ali E-trona ali Teslo 3 performance, potem je boljša odločitev definitivno Tesla ker ima boljše vse specifikacije. Poleg tega pri tesli dobiš "za nagrado" še mnogo bolj razvejano in hitrejšo mrežo hitrih DC polnilnic (superchargerjev).
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Sneznik ()
Sneznik ::
codeMonkey je izjavil:
Spet mesas jabolka in hruske. Ocitno namenoma.
Ne pa ne. Tudi model X se polni hitreje kot E-tron v prvi polovici polnjenja, ki je BTW bistvena kadar se ti mudi.
Konketno 234 km dosega tesla model 3 doseže po 13 minutah, model x ima toliko dosega po 21,5 minute, E-tron za nafilati isti doseg potrebuje 26 minut kot si sam napisal. Sploh pa tudi model 3 je boljša izbira in ni kaj dosti manjši kot E-tron. Lahko pa vzameš Model X, je še večji kot Tron, ampak se tudi malo počasneje polni kot Model 3.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Sneznik ()
codeMonkey ::
codeMonkey je izjavil:
Spet mesas jabolka in hruske. Ocitno namenoma.
Ne pa ne. Tudi model X se polni hitreje kot E-tron v prvi polovici polnjenja, ki je BTW bistvena kadar se ti mudi.
Konketno 234 km dosega tesla model 3 doseže po 13 minutah, model x ima toliko dosega po 21,5 minute, E-tron za nafilati isti doseg potrebuje 26 minut kot si sam napisal.
Pusti ti model 3. Gledamo SUV in po Bjornovem testu tvoji podatki ne drzijo za model x. Pa tudi ce bi drzali, glede na dodatno tezo in vecji upor e-trona, ki je posledica vecjega udobja/luksuza, in pa battery managementa, ki nekoliko poslabsa izkoristek a izboljsa zanesljivost, bi bil to se vedno dober rezultat.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()
Sneznik ::
codeMonkey je izjavil:
codeMonkey je izjavil:
Spet mesas jabolka in hruske. Ocitno namenoma.
Ne pa ne. Tudi model X se polni hitreje kot E-tron v prvi polovici polnjenja, ki je BTW bistvena kadar se ti mudi.
Konketno 234 km dosega tesla model 3 doseže po 13 minutah, model x ima toliko dosega po 21,5 minute, E-tron za nafilati isti doseg potrebuje 26 minut kot si sam napisal.
Pusti ti model 3. Gledamo SUV in po Bjornovem testu tvoji podatki ne drzijo za model x. Pa tudi ce bi drzali, glede na dodatno tezo in vecji upor e-trona, ki je posledica vecjega udobja, in pa battery managementa, ki nekoliko poslabsa izkoristek a izboljsa zanesljivost, bi bil to se vedno dober rezultat.
Model 3 je zakon in se bolj splača kot model X. Ampak ajde gledamo model X vs E-tron. Po bjordovem testu,ki je pred upadom narejen, ima model X po 22 minut točno 300 km dosega (preračunaj iz procentov), E-tron pa 268 km. Tudi model X se polni hitreje še pred updatom. Zdaj po ta novem updatu modela X, se pa ta polni ŠE HITREJE.
Večja teža E-trona: njhov problem. Model X je avto z več prostora in še lažji. Večji upor E-trona? Njihov problem, kaj pa dajejo eno fake popolnoma nepotrebno rešetko spredaj! Udobja imata oba enako. Battery managenent nič opazno ne poslabša izkoristek. Ima tudi Model X battery management. To da ima E-tron malo manj izkorišečeno baterijo in z tem malo težjo baterijo prav bistvenih penaltijev pri izkoristku ne prinese. Glavno pri E-tronu je nezmožnosti njihovih inženirjev oblikovati aerodinamičen avto, nekaj pa tudi na račun slabšega izkoristka motorja in kontrolerja.
Drugače pa model X P100D ima 3,1 sekunde do 100 km, E-tron 6,8 sekunde, več kot 2x več! To je razlike kot noč in dan. Model X ima 500 kW motor, E-tron pa 230 kW, spet več kot 2x manj!
E tron ima cca 2x manj dosega..
Pol E-tron se doma na trofazni lahko fila največ z 11 kW, Model X pa z 17 kW.
Pol ima E-tron MANJ PROSTORA:
E-tron: Cargo Volume Max 1725 L
Model X: Cargo Volume Max 2492 L
Pol največja dovoljena masa prikolice pri E-tronu je 1800 km, pri modelu X pa 2250 km. In tako naprej in tako naprej, tega je še mnogo.
E-tron je mnogo slabši avto kot Model X.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Sneznik ()
vostok_1 ::
Te denarce vleče za usluge regulacije frekvence električnega omrežja. Niso to nobene eko subvencije, regulacijo frekcence omrežja delajo tudi klasične elekrarne. Ne samo da regulacija frekvence ima praktično uporabnost, amapak je celo NUJNA za delovanje elekričnega omrežja, če ne pride do električnega mrka. Imaš elektrarne ki se na povečano potrebo odzovejo v do 15 minutah, te dobijo nekaj. Pol imaš elektrarne, ki lahko v manj kot minuti povečajo proizvodnjo za nevem 20 % recimo. Imaš pol elektrarne ki rabijo pod 5 sekund. In imaš elektrarne ki rabijo pod desetinko sekunde. Razredni niso čisto točno taki, ampak you get the point. Hitreje kot se elektrarna odzove več denarja dobi za regulacijo frekvence. Ko začne frekvenca padati, moraš hitr dat omrežju "en šok energije direkt v žilo" zato da se padanje ustavi. Če nisi zadosti hiter frekvenca pade preveč in pride do razpada električnega omrežja in električnega mrka.
Mass storage se odzovejo že v desetinki sekunde in celo še prej kot toliko to počnejo po tisočkrat na dan. Vse te regulacije so mastno plačane. Tudi navadne elektrarne seveda lahko konkurirajo za regulacijo frekvence na podlagi pogodb, vendar za une recimo do minutne odzive denarji niso tako veliki. Nobena elektrarna ni tako hitra kot Li-ion batterije v mass storage.
Li-ion batterije se odzovejo izredno hitro in oddajajo v omrežje po 100 MW in več lahko, že naslednjo desetinko sekunde pa lahko sprejemajo vase 100 MW če se frekvenca prične prehitro dvigati. Nobena druga elektrarna tega ne more delati tako hitro. V regulaciji frekvence so ogromni denarji, tako za klasične elektrarne, še bolj pa za mass storage li-ion battery farmo, ker je tako hitra in učinkovita pri tem.
Litij ionske baterije za regulacijo frekvence in VRŠNO energijo so smiselna in koristna zadeva, ŠE VEČ, so celo zelo profitabilna zadeva.
Z baterijami v električnih avtih bi na podoben način lahko delal smart grid in reguliral frekvenco in zagotavljal vršno energijo. Lastnike EV-jev ki bi to dovolili bi seveda finančno pokompenziral (aka jim dal 50 % tistih mastnih denarcev za kompenzacijo omrežja). Če bi vsak lastnik EV avtomobila lahko na ta način zaslužil po 100 €-350 € na mesec je to odlična zadeva z katero bi se verjamem da strinjal skoraj vsak lastnik električnega vozila. Številka je zračunana kot sorazmerni delež kapacitete na podlagi vračilne dobe investicije ki je 10 let in 15 miljonov vrednosti investicije baterije na Jesenicah.
codeMonkey je izjavil:
NCA celice zdržijo več časa od NMC, zato se tudi uporabljajo v grid application. Poglej študije in boš videl.
Zakaj pri Tesli potem uporabljajo NMC za powerwall?
Ker so NCA baterije bolj občutljive na temperaturo in jih moraš hladit, kar v avtu je zagotovljeno, pri powerwallu pa ne in tudi popolnoma drugačen režim obratovanja.
Ne dvomim, da so li-ion tehnično sposobne. Jasno, da so, zato pa se uporabljajo.
Ampak trošit tako "ekskluzivno" baterijo je navse grešno.
Ponudi mi neke bolj tehnično in ekološko smotrne rešitve and we have a deal.
Da pa boš povezoval avtomobile za ta namen, pa se mi zdi nadvse absurdno. In pravzaprav tehnično vprašljivo glede na decentraliziranost in posledično neučinkovitost.
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21
Vazelin ::
Sneznik ::
codeMonkey je izjavil:
Mhm...
Alo ti nepoznavalec ali kako naj te kličem : NEVEDNEŽ! To kar so primerjali ni Tesla model X P100D !! To kar so primerjali sploh ni performance verzija!!
Drugače pa model X P100D ima 3,1 sekunde do 100 km, E-tron 6,8 sekunde, več kot 2x več! To je razlike kot noč in dan. Model X ima 500 kW motor, E-tron pa 230 kW, spet več kot 2x manj!
POGLEJ SAM!
https://ev-database.org/car/1209/Audi-e...
https://ev-database.org/car/1076/Tesla-...
Model 3 perfomrance je celo počasnejši od Modela X P100D. Pa že počasnejša Tesla model 3 performance premaga E-trona. Look
Ste prišli do tega, da so nemški električarji generacijo zadaj v primerjavi s Teslo?
No, jaz sem to vedel že skos, CodeMonkey pa to sedaj z žalostjo v očeh ugotavlja.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Sneznik ()
codeMonkey ::
codeMonkey je izjavil:
Mhm...
Alo ti nepoznavalec ali kako naj te kličem : NEVEDNEŽ! To kar so primerjali ni Tesla model X P100D !! To kar so primerjali sploh ni performance verzija!!
Pa je vseeno precej drazji :) Ce pa to ni pomembno, potem pa pocakajmo na tole: https://www.cnet.com/roadshow/news/audi...
Sneznik ::
Te denarce vleče za usluge regulacije frekvence električnega omrežja. Niso to nobene eko subvencije, regulacijo frekcence omrežja delajo tudi klasične elekrarne. Ne samo da regulacija frekvence ima praktično uporabnost, amapak je celo NUJNA za delovanje elekričnega omrežja, če ne pride do električnega mrka. Imaš elektrarne ki se na povečano potrebo odzovejo v do 15 minutah, te dobijo nekaj. Pol imaš elektrarne, ki lahko v manj kot minuti povečajo proizvodnjo za nevem 20 % recimo. Imaš pol elektrarne ki rabijo pod 5 sekund. In imaš elektrarne ki rabijo pod desetinko sekunde. Razredni niso čisto točno taki, ampak you get the point. Hitreje kot se elektrarna odzove več denarja dobi za regulacijo frekvence. Ko začne frekvenca padati, moraš hitr dat omrežju "en šok energije direkt v žilo" zato da se padanje ustavi. Če nisi zadosti hiter frekvenca pade preveč in pride do razpada električnega omrežja in električnega mrka.
Mass storage se odzovejo že v desetinki sekunde in celo še prej kot toliko to počnejo po tisočkrat na dan. Vse te regulacije so mastno plačane. Tudi navadne elektrarne seveda lahko konkurirajo za regulacijo frekvence na podlagi pogodb, vendar za une recimo do minutne odzive denarji niso tako veliki. Nobena elektrarna ni tako hitra kot Li-ion batterije v mass storage.
Li-ion batterije se odzovejo izredno hitro in oddajajo v omrežje po 100 MW in več lahko, že naslednjo desetinko sekunde pa lahko sprejemajo vase 100 MW če se frekvenca prične prehitro dvigati. Nobena druga elektrarna tega ne more delati tako hitro. V regulaciji frekvence so ogromni denarji, tako za klasične elektrarne, še bolj pa za mass storage li-ion battery farmo, ker je tako hitra in učinkovita pri tem.
Litij ionske baterije za regulacijo frekvence in VRŠNO energijo so smiselna in koristna zadeva, ŠE VEČ, so celo zelo profitabilna zadeva.
Z baterijami v električnih avtih bi na podoben način lahko delal smart grid in reguliral frekvenco in zagotavljal vršno energijo. Lastnike EV-jev ki bi to dovolili bi seveda finančno pokompenziral (aka jim dal 50 % tistih mastnih denarcev za kompenzacijo omrežja). Če bi vsak lastnik EV avtomobila lahko na ta način zaslužil po 100 EUR-350 EUR na mesec je to odlična zadeva z katero bi se verjamem da strinjal skoraj vsak lastnik električnega vozila. Številka je zračunana kot sorazmerni delež kapacitete na podlagi vračilne dobe investicije ki je 10 let in 15 miljonov vrednosti investicije baterije na Jesenicah.
codeMonkey je izjavil:
NCA celice zdržijo več časa od NMC, zato se tudi uporabljajo v grid application. Poglej študije in boš videl.
Zakaj pri Tesli potem uporabljajo NMC za powerwall?
Ker so NCA baterije bolj občutljive na temperaturo in jih moraš hladit, kar v avtu je zagotovljeno, pri powerwallu pa ne in tudi popolnoma drugačen režim obratovanja.
Ne dvomim, da so li-ion tehnično sposobne. Jasno, da so, zato pa se uporabljajo.
Ampak trošit tako "ekskluzivno" baterijo je navse grešno.
Ponudi mi neke bolj tehnično in ekološko smotrne rešitve and we have a deal.
Da pa boš povezoval avtomobile za ta namen, pa se mi zdi nadvse absurdno. In pravzaprav tehnično vprašljivo glede na decentraliziranost in posledično neučinkovitost.
Zakaj se ti zdi trošit li-ion baterije za grid application zdi grešno? Nič ni grešno, čisto smortno in koristno je.
Zakaj se ti zdi smart grid iz električnih avtomobilov absurden? Sej smart grid pomeni tudi samo to da se v določenih trenutkih samo zmanjša moč polnjenja, oddaja v omrežje pa avto nikoli. Lahko se tako naredi.
Ali pa se naredi da bi vsak lastnik EV-ja ki bi svoj avto priklopil v smart grid dobil 100-350 EUR na mesec in avto oddaja v omrežje. NA MESEC. To se splača ful. Tako ali tako ti bo baterija zdržala celo življensko dobo avta pa če ga boš mel v smart gridu ali ne. Decentraliziranost tukaj ni problem, je vse normalno izvedljivo, je celo koristna v tem primeru (manjše izgube omrežja ipd.)
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Sneznik ()
Vazelin ::
W1: kaj je sedaj s tistimi testnimi vožnjami, ko boš vozil forumaše okoli? :D
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Vazelin ()
Sneznik ::
codeMonkey je izjavil:
codeMonkey je izjavil:
Mhm...
Alo ti nepoznavalec ali kako naj te kličem : NEVEDNEŽ! To kar so primerjali ni Tesla model X P100D !! To kar so primerjali sploh ni performance verzija!!
Pa je vseeno precej drazji :) Ce pa to ni pomembno, potem pa pocakajmo na tole: https://www.cnet.com/roadshow/news/audi...
Model 3 performance je cenejši in E-trona šišne da je kar veselje.
Če Tesla 3 dodela še malo notranjost in doda nemško "premium plastiko oz feeling" zna biti to res neosvojljiva trdnjava za nemce. Jaz se resno kar sprašujem kdo kupuje razne BMW 3ke z nekim 150km dizlom, če za isti denar praktično dobi lahko Teslo. Ajde težava je še dobava in servisiranje. Ampak overall mi ni ravno smiselno početje.
W1: kaj je sedaj s tistimi testnimi vožnjami, ko boš vozil forumaše okoli? :D
Jaz vem kdo jih kupuje! Ljudje ki neracionalno oragzmirajo na BMW znamko in bi kupili še drek zapakiran v škatlici če bi se le škatlica lepo svetila.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Sneznik ()
codeMonkey ::
codeMonkey je izjavil:
codeMonkey je izjavil:
Mhm...
Alo ti nepoznavalec ali kako naj te kličem : NEVEDNEŽ! To kar so primerjali ni Tesla model X P100D !! To kar so primerjali sploh ni performance verzija!!
Pa je vseeno precej drazji :) Ce pa to ni pomembno, potem pa pocakajmo na tole: https://www.cnet.com/roadshow/news/audi...
Model 3 performance je cenejši in E-trona šišne da je kar veselje.
Najprej bi primerjal vec kot 2x drazjo performance verzijo SUV-a s klasicnim e-tronom, ko vidis, da to nima smisla, pa ga ze stotic primerjas z vozilom cisto drugega razreda. Ja e-tron je res zanic.
Sicer mi sam koncept vozila, kot je e-tron precej upira, ampak Audi je tukaj zadel doloceno nisno skupino in koncen produkt ni slab.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()
Sneznik ::
codeMonkey je izjavil:
codeMonkey je izjavil:
codeMonkey je izjavil:
Mhm...
Alo ti nepoznavalec ali kako naj te kličem : NEVEDNEŽ! To kar so primerjali ni Tesla model X P100D !! To kar so primerjali sploh ni performance verzija!!
Pa je vseeno precej drazji :) Ce pa to ni pomembno, potem pa pocakajmo na tole: https://www.cnet.com/roadshow/news/audi...
Model 3 performance je cenejši in E-trona šišne da je kar veselje.
Najprej bi primerjal vec kot 2x drazjo performance verzijo SUV-a s klasicnim e-tronom, ko vidis, da to nima smisla, pa ga ze stotic primerjas z vozilom cisto drugega razreda. Ja e-tron je res zanic.
Ja E-tron je zanič in ima horrible izkoristek. NEDOPUSTNO! Poleg tega ima 2x švohnej motor slabšo hitrost polnjenja. Tudi navaden (ne perfomrance verzija) Model X je še vedno hitrejši od E-trona z novim updadom ima 4,6 sekunde do 100 km. E-tron pa 6,8 sekunde.
Sploh pa SUVI so bolj kot ne bedarija nasploh. Vzami model 3 performance in daj mir. Če pa že SUV vzemi model X, cena podobna, specifikacije mnogo boljše.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Sneznik ()