Forum » Znanost in tehnologija » Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Temo vidijo: vsi
damirj79 ::
MikeRotch ::
Tele šuko polnilne postaje dobiš na Aliexpressu za manj kot 100€. Boš Kitajcem tudi rekel, naj jih prepovejo? Pri nekaterih je celo možno zemenjati samo kabel.
In potem ljudje, ki niso videli EVja od blizu pametujejo po forumu o kompromisih, dolgem polnjenju in nevem čem še vse :)
In potem ljudje, ki niso videli EVja od blizu pametujejo po forumu o kompromisih, dolgem polnjenju in nevem čem še vse :)
Utk ::
In kaj razen zajebavanja ljudi bi bil cilj tega?
O le kaj je drugega kot zajebavanje ljudi, da moramo točiti dizel v avte namesto kurilnega olja?
Ko greš na črpalko je čisto vseeno ali točiš dizel ali kurilca.
Če pa pridem z električnim avtom nekam, pa ga ne morem priklopit v šuko, ker je nek birokrat to reku, je pa to problem.
damirj79 ::
Tele šuko polnilne postaje dobiš na Aliexpressu za manj kot 100€. Boš Kitajcem tudi rekel, naj jih prepovejo? Pri nekaterih je celo možno zemenjati samo kabel.
In potem ljudje, ki niso videli EVja od blizu pametujejo po forumu o kompromisih, dolgem polnjenju in nevem čem še vse :)
Saj jaz ne govorim, da bo ta sprememba na strani polnilnice. Sprememba bo na strani avta. Avto, ki tega ne bo imel, ne bo moč homologirat v EU npr. Kitajc bo hitro dodal takšno varovalko :)
damirj79 ::
damirj79 ::
EV avto že sedaj ve, ali ga polniš z AC ali DC.. Kaj imaš doma v v tičnicah pa verjamem da veš. Naprej pa je zelo majhen korak.
CallMeAl ::
Je že kdo zasledil kdaj se pričakuje širša in bolj standardna uporaba elektrike iz napolnjenega električnega vozila? Copilot našteva spodnje, ampak v principu je zelo podobno, ker gre samo za obratno smer od polnjenja:
Vehicle-to-Vehicle (V2V): This allows one EV to transfer stored energy to another EV, similar to how a gas-powered car can give a jump start.
Vehicle-to-Grid (V2G): This enables an EV to send electricity back to the power grid, helping to stabilize the grid and potentially earning money for the energy provided.
Vehicle-to-Home (V2H): This allows an EV to power a home or building during a power outage or peak usage times.
Vehicle-to-Load (V2L): This allows an EV to power appliances and devices directly.
Ko se ta standard dobro dodela, bodo EVji super zadeva za izravnavanje omrežja, poleg tega pa lahko kar na cesti en EV napolni drugega (verjetno zna to postati celo ena oblika storitve). Če govorimo o pretokih ranga 150kW in porabah 20kWh na 100km, potem se v 8 minutah iz enega avta "pretoči" za 100km elektrike v drugega.
Vehicle-to-Vehicle (V2V): This allows one EV to transfer stored energy to another EV, similar to how a gas-powered car can give a jump start.
Vehicle-to-Grid (V2G): This enables an EV to send electricity back to the power grid, helping to stabilize the grid and potentially earning money for the energy provided.
Vehicle-to-Home (V2H): This allows an EV to power a home or building during a power outage or peak usage times.
Vehicle-to-Load (V2L): This allows an EV to power appliances and devices directly.
Ko se ta standard dobro dodela, bodo EVji super zadeva za izravnavanje omrežja, poleg tega pa lahko kar na cesti en EV napolni drugega (verjetno zna to postati celo ena oblika storitve). Če govorimo o pretokih ranga 150kW in porabah 20kWh na 100km, potem se v 8 minutah iz enega avta "pretoči" za 100km elektrike v drugega.
MikeRotch ::
MikeRotch ::
"Na ministrstvu ocenjujejo, da imamo v Republiki Sloveniji približno 2.000 javno dostopnih polnilnih mest za električna vozila, od tega približno 85 odstotkov polnilnih mest običajne moči (maksimalna moč polnjenja 22 kW in manj) in 15 odstotkov polnilnih mest velike moči (maksimalna moč polnjenja več kot 22 kW)."
Mala šala je zamenjati teh skoraj 2000 polnilnic, a ne :) + vse tiste domače :)
Mala šala je zamenjati teh skoraj 2000 polnilnic, a ne :) + vse tiste domače :)
damirj79 ::
Te polnilnice že sedaj znajo več, kot tiste domače :) te ti že sedaj polnijo s ceno za 1kWh, ki je višja kot doma. Doma pa... Bad luck, z novim EV bo tudi nova polnilnica, ker stara ne bo kompatibilna. Ni to nič novega..
MrStein ::
Vsakemu je jasno da so subvencije višje za EV kot za ICE.
Vsakemu, ki si ne vzame 10 minut, da bi si pogledal kako stvari v resnici stojijo.
Saj je BW lepo napisal. Subvencijo za EV dobi sosed, pa gre vsem v nos, ker mu je "država nakazala 4500€".
Dokler so te subvencije na ravni multinacionalk pa povprečen potrošnik nima vpogleda na to.
Ni problema. Daj še meni tako subvencijo. Vseeno v kaki obliki.
Problem rešen. Ali pač ne?
Seveda ga, samo bo še malo za počakat ... Začne se na A ;)
Točno tako. Lahko spremenimo naslov teme. "Zakaj bodo električni avtomobili prava stvar (čez ??? let)"
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!
Zgodovina sprememb…
- spremenil: MrStein ()
deco16 ::
Lahk tudi napišete 20 let če boste veseli, eni se pa že veselo furamo na štrom, sam že 4,5let pa sem bil bolj med poznimi early adopterji.
MrStein ::
... Znamo pa na dolgi rok dobiti še kakšen davek ne glede na motor, na prevožene kilometre. Ker izpad trošarin od naftnih derivatov zna biti konkreten, saj že sedaj pokrivajo lep delež prihodkov. Kar je tudi razlog, da se nikomur ne mudi s prehodom.
Kaki izpad trošarin?
A misliš "luknja zaradi subvencij nafte"?
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!
Utk ::
J.McLane ::
Te polnilnice že sedaj znajo več, kot tiste domače :) te ti že sedaj polnijo s ceno za 1kWh, ki je višja kot doma. Doma pa... Bad luck, z novim EV bo tudi nova polnilnica, ker stara ne bo kompatibilna. Ni to nič novega..
Res ne vem ali si zabit ali se samo zabitega delaš. Daj se malo poduči preden pametuješ.
AC javna polnilnica je v EU z nekim standardom, da je kompatibilna z vsemi EV, ki se prodajajo, sedaj pa razodetje, po tem istem standardu deluje tudi polnilnica za 100EUR iz aliexpressa. Avto ju nikakor ne more ločit.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
Zgodovina sprememb…
- spremenil: J.McLane ()
FoxKnox ::
... Znamo pa na dolgi rok dobiti še kakšen davek ne glede na motor, na prevožene kilometre. Ker izpad trošarin od naftnih derivatov zna biti konkreten, saj že sedaj pokrivajo lep delež prihodkov. Kar je tudi razlog, da se nikomur ne mudi s prehodom.
Kaki izpad trošarin?
A misliš "luknja zaradi subvencij nafte"?
Glede vsega skupaj je verjetno že vsakomur jasno, da se EV v prihodnosti ne bo filalo na domačo gospodinjsko vtičnico po gospodinjski tarifi.
Domače hitre polnilnice bodo postale poleg hranilnikov, del obvezne opreme za lastnike EV. Utopično je pričakovati, da bi po koncu zelenega prehoda nastala kakrša koli razlika v financiranju državnega proračuna. Cena polnjenja EV na domači polnilnici tudi ne more biti bistveno nižja od javne polnilnice, saj potem uporabnike postavljamo v zelo neenakopraven položaj. Poanta vsega skupaj : Noben se ne bo vozil zastonj.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: FoxKnox ()
fikus_ ::
Nehajte filozofirazt, kako ne bo mogoče polnjenje doma na "gospodinjsko" elektriko. Če bodo hoteli pobrati "trošarine" jih bodo (tudi) na druge načine, npr. pri podaljšanju prometnega dovoljenja za vozilo.
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.
a_borlak ::
Saj se nihče ne vozi zastonj, ok, se je, dokler so bile polnilnice brezplačne. Ampak sedaj plačaš elektriko tako, kot vsi ostali, razlika med javnim in domačim polnenjem je pa v tem, da je tam nekdo polnilnico postavil z razlogom, ker želi zaslužiti, ti doma pa polniš le za svoje potrebe. Kar pomeni, da mora imeti prva polnilnica vso potrebno infrastrukturo za identifikacijo in pošiljanje podatkov v zaledni sistem, tvoja domača pa ne potrebuje nič od tega. In če se gremo enakopravnosti, zakaj jaz na vasi nimam 500m LPPja, ki bi vozil naa 15, 20 minut?
damirj79 ::
Te polnilnice že sedaj znajo več, kot tiste domače :) te ti že sedaj polnijo s ceno za 1kWh, ki je višja kot doma. Doma pa... Bad luck, z novim EV bo tudi nova polnilnica, ker stara ne bo kompatibilna. Ni to nič novega..
Res ne vem ali si zabit ali se samo zabitega delaš. Daj se malo poduči preden pametuješ.
AC javna polnilnica je v EU z nekim standardom, da je kompatibilna z vsemi EV, ki se prodajajo, sedaj pa razodetje, po tem istem standardu deluje tudi polnilnica za 100EUR iz aliexpressa. Avto ju nikakor ne more ločit.
Jaz ne eno ne drugo, zate pa ne vem. Dovolj pa bi bilo, da bi natančneje bral.
EV avto že sedaj ve, ali ga polniš z AC ali DC.. Kaj imaš doma v v tičnicah pa verjamem da veš. Naprej pa je zelo majhen korak.
Povej kater.
Vsi. Razen mogoče kakšni "prastari".
Nehajte filozofirazt, kako ne bo mogoče polnjenje doma na "gospodinjsko" elektriko. Če bodo hoteli pobrati "trošarine" jih bodo (tudi) na druge načine, npr. pri podaljšanju prometnega dovoljenja za vozilo.
Žabe se kuha počasi. Ko bo tržni delež dovolj visok, da bo ukrep prinesel znaten delež davkov, se bo to uredilo. Zaenkrat pa delež EV vozil v rangu par % to ni.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: damirj79 ()
Utk ::
Vsi. Razen mogoče kakšni "prastari".
Ja ne, povej kater korak je naslednji od tega. Bojo iz avtov odstranli AC polnjenje?
deco16 ::
Kot da kitajske DC polnilnice ne obstajajo.
In da DC polnilec 400V ne obstaja.
ČE bodo kaj takega naumili bo folk hitr DIY predelave se šel...
Pač ja žal nas čaka davek na prevožen km.
Ampak smo še daleč od tega ker po gostilah se EV baje ne prodajajo...
In da DC polnilec 400V ne obstaja.
ČE bodo kaj takega naumili bo folk hitr DIY predelave se šel...
Pač ja žal nas čaka davek na prevožen km.
Ampak smo še daleč od tega ker po gostilah se EV baje ne prodajajo...
Utk ::
Zmeraj bo še nek nov davek.
Ampak ne na šuko vtičnici.
In karkoli bo, bo še huje pri ice avtih.
Ampak ne na šuko vtičnici.
In karkoli bo, bo še huje pri ice avtih.
BigWhale ::
IL_DIAVOLO je izjavil:
Lastniki EV-jev, koliko delate kompromisov pri polnjenju? Takoj ko pridete domov ali cakate, da je ura 22:00.
Jaz priklopim, ce vem da bom naslednji dan rabil vec kot je v bateriji ali pa ce pade pod 30%. Vcasih je to dvakrat na teden, vcasih je vec dni zapored, vcasih pa se enkrat na teden ni.
Nikoli ne gledam na uro.
Semantična bi bila če bi imele vse vrste energije enako trošarinoi. Primerjamo elektro z ICE gorivi. Če so na goriva zelo visoke trošarine na elektriko pa ne, znižanje trošarin na goriva za prevoznike nikakor ne morejo potem biti subvencije na ICE goriva. Dejansko so to še zmeraj subvencije na elektriko, če je tudi znižana trošarina na gorivo po enoti energije še zmeraj večja na goriva kot na eletriko.
Ne razumes. Vseeno je kaksna je razlika v denarju.
Na eni strani nekdo manj placa, na drugi strani pa nekomu drzava vrne denar. To, da gre v enem primeru za znizano trosarino, v drugem pa subvencijo, je semanticna razlika. Rezultat obeh procesov je, da ima nekdo na koncu meseca vec denarja.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: BigWhale ()
bciciban ::
mehatronik12 je izjavil:
Dosti se pozablja, da pozimi se poraba res zviša in to ne za kak procentek ali dva....
Tesla Model 3
16,5 (23C), 28,5 (-7C) ==> 73% vecja poraba....
Pri 0C verjetno "samo" enih 30% vecja poraba, ampak ob ze tako skromnem dometu sploh pri 50kw/h baterijah je to ogromno....
To zvišanje je pretirano.
Oz. je močno odvisno ali gre za krajšo ali daljšo pot.
Recimo zdele malo nazaj ko so bile jutranje/pozno večerne temperature okoli 0.
Ko si prevozil kratko pot recimo 3 kilometre je bila poraba +50% tiste poleti.
Poraba na 30 kilometrov pa je bila +20%. Stvar je v tem da na začetku gre kar nekaj energije v začetno ogrevanje baterije. Potem pa bistveno manj za vzdrževanje.
Če imaš avto v garaži je pa pribitek še manjši, ker je že v startu baterija in vsa masa ogreta
Pač EV ne vrže 70% energije že v startu za odvečno toploto, ki pozimi pride prav v primeru ICE.
Očitno ti nemščina ne gre :D.
"Ko si prevozil kratko pot recimo 3 kilometre je bila poraba +50% tiste poleti.
Poraba na 30 kilometrov pa je bila +20%. Stvar je v tem da na začetku gre kar nekaj energije v začetno ogrevanje baterije. Potem pa bistveno manj za vzdrževanje."
Ravno to piše v tem članku ;). Kot si sam napisal, pri 0C je razlika 20%-30% odvisno od avta in poti.... ==> Maš tudi teste pri 0C.
Sedaj je že kar nekaj dni -2do -4C, tako, da recimo ob 30% večji porabi lahko vsak pozabi iti na pot MB-Postojna in nazaj brez polnjenja ;)
==> To je bila tudi tema debate....
==> Mogoče z 90km/h in brez pospeševanja, se lepo vidi na bjornovimi testi da je tudi razlika med 90 in 120, približno +30%
==> Pri 90==>140km/h pa je verjetno najmanj +50%, pomojih izkušnjah kar enih 70-90% večja poraba
Ne skrbi za mojo nemščino.
Nisem bral članka, napisal sem svoje izkušnje.
damirj79 ::
Kot da kitajske DC polnilnice ne obstajajo.
In da DC polnilec 400V ne obstaja.
ČE bodo kaj takega naumili bo folk hitr DIY predelave se šel...
Pač ja žal nas čaka davek na prevožen km.
Obstajajo, saj sem že nekje nazaj napisal, da obstaja. Tudi hacki bodo obstajali. In tudi DIY se bo makrsikdo šel. Davek na prevoženi km bo tudi opcija, le da je možno to še precej enostavno popravljati -> vrtenje kilometrov bo še bolj donosen šport :)
Zmeraj bo še nek nov davek.
Ampak ne na šuko vtičnici.
In karkoli bo, bo še huje pri ice avtih.
ČE EV avto ne bo sploh imel možnosti polnjena iz šuko vtičnice, potem efektivno elegantno rešijo zadevo :)
Zgodovina sprememb…
- spremenil: damirj79 ()
deco16 ::
Iz glave mi je cenejš naredit DIY polnjenje kot pa vrtenje kilometrov.
Nevem zakaj se sploh pogovarjamo o tem. Prodaja pada, EV muhe je konec. Lahko začnejo razvoj novih dizlov ...
Nevem zakaj se sploh pogovarjamo o tem. Prodaja pada, EV muhe je konec. Lahko začnejo razvoj novih dizlov ...
Utk ::
Ti, ki to ugotavljajo že 10 let, naj najprej povejo v katerem obdobju na to računajo.
Jaz si dam odrezat karkoli če bo to pred letom 2040.
Danes ne kupit EV, ker bo leta 2050 nekaj...to je pa idiotsko.
Jaz si dam odrezat karkoli če bo to pred letom 2040.
Danes ne kupit EV, ker bo leta 2050 nekaj...to je pa idiotsko.
bm1973 ::
MikeRotch ::
Če bo elektrika kar naenkrat 3x dražja bo vožnja z EVjem še vedno cenejša kot na nafto. Pa vedno več ljudem se bo splačalo montirati sončne elektrarne. V času, ko cene panelov in baterij strmo padajo, to res ni noben problem.
Po drugi strani nimaš neke hude izbire, ko se podraži nafta.
Po drugi strani nimaš neke hude izbire, ko se podraži nafta.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: MikeRotch ()
DamijanD ::
Elektrika ne more biti dražja od cene, s katero kupiš gorivo, da bi z agregatom naredil to elektriko.
deco16 ::
Mislim lahko je, sam pol bo folk to uporabil za proizvodnjo le te. Pa še grel se bo lahko z izgubami :D
hojnikb ::
Elektrika ne more biti dražja od cene, s katero kupiš gorivo, da bi z agregatom naredil to elektriko.
Povprečen bencinski agregat za doma ima izkoristek pod ~20%. Pri ceni bencina 15c/kWh bo mogla cena elektrike it preko 75c/kWh, da bos sploh break even pri uporabi generatorja (pa se tle sploh ne uposteva vzdrzevanje in armotizacija). Realno more it efektivna cena elektrike preko 1EUR/kWh, da ima smisel začel razmisljat o bencinskem agregatu.
Če pa gledamo večje generatorje in kurilno olje, je pa ta break even cena bistveno nizje...
#brezpodpisa
Zgodovina sprememb…
- spremenil: hojnikb ()
a_borlak ::
Kot da kitajske DC polnilnice ne obstajajo.
In da DC polnilec 400V ne obstaja.
ČE bodo kaj takega naumili bo folk hitr DIY predelave se šel...
Pač ja žal nas čaka davek na prevožen km.
Ampak smo še daleč od tega ker po gostilah se EV baje ne prodajajo...
Seveda obstajajo kitajske DC polnilnice, ampak so kljub vsemu drage, mislim, da so cene nad 5.000€ oziroma bližje 10k, za domačo rabo. Nima smisla kupovat, že pri pametni (dinamični) marsikdo razmišlja, ali sploh rabi, ker stane okoli tisočaka.
DamijanD ::
hojnikb: v bistvu sem hotel povedat, da cena elektrike ne more neodvisno rasti v primerjavi z nafto, ker ko je enkrat razlika prevelika, se bo začelo elektriko delati iz nafte. (je pa res, da sem poenostavljeno napisal)
CallMeAl: Kaj je pa potrebno pri standardih še dodelat? Kar ti manjka je nek "hub" v hiši, kamor vštekaš V2G avto.
CallMeAl: Kaj je pa potrebno pri standardih še dodelat? Kar ti manjka je nek "hub" v hiši, kamor vštekaš V2G avto.
hojnikb ::
hojnikb: v bistvu sem hotel povedat, da cena elektrike ne more neodvisno rasti v primerjavi z nafto, ker ko je enkrat razlika prevelika, se bo začelo elektriko delati iz nafte. (je pa res, da sem poenostavljeno napisal)
to je v neki meri res, ampak v praksi se je ze dogajal po tujini, k je blo tako.
#brezpodpisa
Utk ::
Standardi grejo bolj v smer, da bi se avto uporabljal kot hišna baterija in se bi elektrika pretakala v obe smeri.
Ampak zmeraj se najde en slotech intelektualc, ki je pametnejši od vesolja in bi iz principa naredil bedarijo, ki dela samo škodo, samo zato, ker...sej sploh ne vem zakaj.
Ampak zmeraj se najde en slotech intelektualc, ki je pametnejši od vesolja in bi iz principa naredil bedarijo, ki dela samo škodo, samo zato, ker...sej sploh ne vem zakaj.
deco16 ::
U bistvi rabiš agregat sam pozimi, če maš zadost strehe.
Torej razlika ne rabi bit toliko velika. Pa tudi govora je blu o dizlu ki je bolj učinkovit kot bencinerju kot agregat, pa še kot kurilno ga lahk dobiš ki je še cenejš seveda.
Torej razlika ne rabi bit toliko velika. Pa tudi govora je blu o dizlu ki je bolj učinkovit kot bencinerju kot agregat, pa še kot kurilno ga lahk dobiš ki je še cenejš seveda.
deco16 ::
Ampak ja ziher bi pol rešili to tko da bi podražali dizel :D
Anyway DC polnilnice niso tolk drage kot hočete povedat. Mal googla ne škodi. Cene so skoraj tam kot naše dinamične montirane z mojstrom :D
Anyway DC polnilnice niso tolk drage kot hočete povedat. Mal googla ne škodi. Cene so skoraj tam kot naše dinamične montirane z mojstrom :D
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: deco16 ()
fikus_ ::
Standardi grejo bolj v smer, da bi se avto uporabljal kot hišna baterija in se bi elektrika pretakala v obe smeri.
Ampak zmeraj se najde en slotech intelektualc, ki je pametnejši od vesolja in bi iz principa naredil bedarijo, ki dela samo škodo, samo zato, ker...sej sploh ne vem zakaj.
To se govori že 15 let(samo što nije), čakam na prvi takšen sistem, seveda širše uporabljen.
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.
Utk ::
Nissan to podpira že od leta 2013, problem pa da ni teh polnilnic kaj dost. Obstajajo pa.
Morda bi bilo tega več, če se ne bi vmešala EU s CSS standardom.
Morda bi bilo tega več, če se ne bi vmešala EU s CSS standardom.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()
mehatronik12 ::
Standardi grejo bolj v smer, da bi se avto uporabljal kot hišna baterija in se bi elektrika pretakala v obe smeri.
Ampak zmeraj se najde en slotech intelektualc, ki je pametnejši od vesolja in bi iz principa naredil bedarijo, ki dela samo škodo, samo zato, ker...sej sploh ne vem zakaj.
To se govori že 15 let(samo što nije), čakam na prvi takšen sistem, seveda širše uporabljen.
To bi seveda blo top...
Ampak tehnologija še ni tako daleč, vsi lahko upamo da pride tudi do tega čimprej.
Baterije imajo omejene cikle polnjenja oziroma življensko dobo, s tem ko bi jo uporabljali še za hišo bi se sevda življenska doba skrajšala...
Za nas ki imamo službene EV-je in jih menjamo na 3 leta bi blo to več kot idealno.
Kia ima možnost samo na schuko, sem poizkusil in gre nekej 1,5kW max in izgube so verjetno tud enormne.
BigWhale ::
Nissan to podpira že od leta 2013, problem pa da ni teh polnilnic kaj dost. Obstajajo pa.
Morda bi bilo tega več, če se ne bi vmešala EU s CSS standardom.
Ce se EU ne bi vmesala, bi imeli sedaj pet razlicnih protokolov.
V2G ne bo nikoli zazivel kot nekaj resnega. V2H pa morda, verjetno pa tudi to ne. Namenske baterije za storage ratujejo tako poceni, da nima smisla uporabljat avtomobila za to.
deco16 ::
mehatronik12 je izjavil:
Kia ima možnost samo na schuko, sem poizkusil in gre nekej 1,5kW max in izgube so verjetno tud enormne.
No ja to ravno ni res, max je 3,5kW in verjamem da gre tolk.
Sicer je tvoja kia 800V arhitektura samo inverter na 230V pri 400V bateriji je ubistvu kar učinkovit, saj rabiš samo še mosfete da naredijo sinus, DC-DC pač tukaj odpade.