Forum » Znanost in tehnologija » Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Temo vidijo: vsi

fikus_ ::
" Na kratko in po spominu, v BMW i3 naj bi bila baterija strukturni element ..."
Čisto možno da škatla baterije, ne pa baterijske celice same. Tako da ne bi rekel, da je menjava zato kaj problematicna.
Čisto možno da škatla baterije, ne pa baterijske celice same. Tako da ne bi rekel, da je menjava zato kaj problematicna.
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.
PS Ne odgovarjam trolom in provokatorjem!
PS Ne odgovarjam trolom in provokatorjem!

BlaY0 ::
Saj to je 3rd party škatla + celice. Zamenjalo naj bi se 1:1 glede na original. Če je ta 3rd party škatla konstrukcijsko res švohnej kot original, potem zna bit to problem.

Bostjan_321 ::

Bostjan_321 ::

DamijanD ::
potencialni problem je trd kabel in posledično se lahko s časom razmaje, če je samo v fasadi.

Bostjan_321 ::

starfotr ::
Z dovolj dolgimi vijaki (da prideš do zida) ne bi smel biti problem. Tudi z vložki za stiropir ne bi smel biti problem, če so ustrezni.
Kabel se je treba navadit pospravit za sabo kjer mu je mesto, pa bo tudi marsikateri problem odpadel.
Kabel se je treba navadit pospravit za sabo kjer mu je mesto, pa bo tudi marsikateri problem odpadel.

Grimnir3 ::
Z dovolj dolgimi vijaki (da prideš do zida) ne bi smel biti problem. Tudi z vložki za stiropir ne bi smel biti problem, če so ustrezni.
Kabel se je treba navadit pospravit za sabo kjer mu je mesto, pa bo tudi marsikateri problem odpadel.
Precej polnilnic je zamišljenih tako da kabel naviješ okoli polnilnice.
Potem je pa odvisno od uporabnikov kako cukajo ali pa ne.
Jaz se ne bi zanašal na vložke v stiropor, to zdrži mogoče 4 ali 5kg. Zakako luč montirat ali pa hišno številko, ne pa polnilnice.

Utk ::
Ta reč je visoka 25, 30 cm vsaj, tudi široka nekaj. Lahko daš 6 šraufov pa bojo dovolj narazen. Za kabel pa spet svoja obešala.

starfotr ::
https://www.fischer-international.com/e...
Možnosti je res veliko. Sicer pa vložek za EPS zdrži 0,15 do 0,4 kN, torej po domače od 15 do 40 kg.
https://fiproductmedia.azureedge.net/me...
Možnosti je res veliko. Sicer pa vložek za EPS zdrži 0,15 do 0,4 kN, torej po domače od 15 do 40 kg.
https://fiproductmedia.azureedge.net/me...

Grimnir3 ::

Utk ::
Dobro madona, tu piše da ima 5,5 kil skupaj s kablom. Res ni treba hiše prebijat z navojnimi palicami. Če bo itak prebito, zarad kabla iz notranjosti, potem pa ni škode. Ampak res ni treba pretiravat.
https://www.petrol.si/eshop/e-mobilnost...
https://www.petrol.si/eshop/e-mobilnost...

BlaY0 ::
Če je cegu lahko tudi s turbo vijaki zašraufaš. Z navojnimi palicami + perforiranimi vložki bo treba večje luknje vrtat, da boš sploh dobil vložek notri, potem je treba pa še lim notri spravit do konca (ponavadi je dvokomponentni).
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: BlaY0 ()

M-XXXX ::
codeMonkey je izjavil:
Sem pricakoval kaksnega e-golfa za referenco, pa omenjajo fat e-trona :D
Ampak se vedno ne mores dobiti nic pametnega rabljenega za 10k, pa tako cene padajo...
Da, ta e-tron je res ponesrečen primer, ker bi ga moral Audi vzeti iz prodaje, odkupiti vsa rabljena in uničiti vsa ta vozila, da jih nikoli več noben ne bi mogel kupiti![]()
Zakaj točno? Malo iz Firbca, malo zato ker si ga lastim.
Pa zato ker vse dela pa za tak denar najbrz ni primerljivega avta.
Pa me zanima zakaj bi ga morl nehat prodajat. Razumem za 130 000EUR, me pa zanima zakaj ni vreden 30 000EUR.
Pa eden redkih električnih avtomobilov ki vleče malo večjo prikolico... Z razliko od Tesel razen Xa
Zgodovina sprememb…
- spremenil: M-XXXX ()

mehatronik12 ::
mehatronik12 je izjavil:
meni se porajata dve vprašanji:
- Zakaj zaboga bi si kdo to kupil!?
- Kaj se res ne da dobiti "boljšega" EV-ja za 35kEUR!!???
Saj ni treba kupit... najameš za eno leto.
In ja, Kitajski auto vendorji vekslajo modele avtomobilov skoraj enako hitro kot handy vendorji modele telefonov.
ampak kar je pisal je smiselno. Na kratko in po spominu, v BMW i3 naj bi bila baterija strukturni element in ta kitajska baterija je konstrukcijsko slabo narejena.
Mogoče. Bodo cigani to vse rešili... priheftaš zraven dve pohištveni cevi in je zadeva rešena, ali pa znotraj našvasaš rallye kletko![]()
Kje se pa da najeti EV-ja za eno leto (po ok ceni)!?
==> če je to res možno prosim za kontakt!
Ta lynk CO 2 bo čez eno leto vreden namesto 27k€ samo še 17k€, to pomeni če ti ga nekdo da v najem za 1k€ na mesec je čez leto dni komaj na nuli ;).

Gregor P ::
codeMonkey je izjavil:
Sem pricakoval kaksnega e-golfa za referenco, pa omenjajo fat e-trona :D
Ampak se vedno ne mores dobiti nic pametnega rabljenega za 10k, pa tako cene padajo...
Da, ta e-tron je res ponesrečen primer, ker bi ga moral Audi vzeti iz prodaje, odkupiti vsa rabljena in uničiti vsa ta vozila, da jih nikoli več noben ne bi mogel kupiti![]()
Zakaj točno? Malo iz Firbca, malo zato ker si ga lastim.
Pa zato ker vse dela pa za tak denar najbrz ni primerljivega avta.
Pa me zanima zakaj bi ga morl nehat prodajat. Razumem za 130 000EUR, me pa zanima zakaj ni vreden 30 000EUR.
Pa eden redkih električnih avtomobilov ki vleče malo večjo prikolico... Z razliko od Tesel razen Xa
Sam si ga ne lastim, tako da sem si mnenje ustvaril le na podlagi (slabih) izkušenj drugih predvsem prvih modelov; in da tudi visoka cena igra svojo vlogo - pa tudi če ga kupiš za 30k je vprašanje, kakšna vse presenečenja te še lahko čakajo "za vogalom". Morda je danes z novejšimi različicami to že boljši avto, ampak škoda ugledu je že narejena, pogledam morda nekje spet leta 2035 kaj ponujajo.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

billy ::
Bostjan_321 je izjavil:
Hm, jaz bi prvo dal neko ognjevarno ploščo, med polnilnico in fasado...
Zakaj?
Sej to niso baterije.
Baterije sploh niso problem pri hišnih inštalacijah, ker je skoraj nemogoče, da se sama po sebi pregreje, kot se zgodi v avtomobilih...
Najčvejkrat doma zagori zaradi slabe inštalacije ali nekvalitetne polnilnice. Kar poglejte malo kitajske spoje kako so narejeni...sicer spet..doma ni nekih tokov, a nikoli ne veš, mogoče bo OP polnil z 22 kW, kar pa je že neka amperaža...

BlaY0 ::
mehatronik12 je izjavil:
Kje se pa da najeti EV-ja za eno leto (po ok ceni)!?
V SLO ni še resne ponudbe. Ne vem, ampak pri 1% penetraciji kaj drugega ni za pričakovat. Ko bo 10% pa verjamem, da se bo dalo kaj "zrihtat". Zastonj seveda ne bo, tudi poceni ne bo (ker ne more biti). Drugače pa da prideš "na okus" si poglej FINN... primer(i) za eno leto in 12000 km: BYD Atto 2 425 EUR/mesec; Hyundai IONIQ 6 485 EUR/mesec; Škoda Elroq 515 EUR/mesec. Drugače pa s.p. in operativni lizing pa je to to.
Samo za primerjavo... folk ki non-stop jamra kako so plače nizke in vse drago, mirno dve leti plačuje 50 EUR/mesec za iPhone. In ne, ne prodajo ga potem naprej, ker jim že pred tem pade na tla in se razbije.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: BlaY0 ()

codeMonkey ::
codeMonkey je izjavil:
Sem pricakoval kaksnega e-golfa za referenco, pa omenjajo fat e-trona :D
Ampak se vedno ne mores dobiti nic pametnega rabljenega za 10k, pa tako cene padajo...
Da, ta e-tron je res ponesrečen primer, ker bi ga moral Audi vzeti iz prodaje, odkupiti vsa rabljena in uničiti vsa ta vozila, da jih nikoli več noben ne bi mogel kupiti![]()
Zakaj točno? Malo iz Firbca, malo zato ker si ga lastim.
Pa zato ker vse dela pa za tak denar najbrz ni primerljivega avta.
Pa me zanima zakaj bi ga morl nehat prodajat. Razumem za 130 000EUR, me pa zanima zakaj ni vreden 30 000EUR.
Pa eden redkih električnih avtomobilov ki vleče malo večjo prikolico... Z razliko od Tesel razen Xa
Ni zanimiv za vecino. Je velik in porabo ima visoko. Daljse voznje po AC te lahko kostajo, se pa vsaj polni hitro. Potem pa je zdaj se novi Q6 zunaj, kar mu precej zbije ceno, ker je res precej izboljsan. Seveda takim ICE vozilom ravno tako cena posteno pade.

a_borlak ::
mehatronik12 je izjavil:
Kje se pa da najeti EV-ja za eno leto (po ok ceni)!?
V SLO ni še resne ponudbe. Ne vem, ampak pri 1% penetraciji kaj drugega ni za pričakovat. Ko bo 10% pa verjamem, da se bo dalo kaj "zrihtat". Zastonj seveda ne bo, tudi poceni ne bo (ker ne more biti). Drugače pa da prideš "na okus" si poglej FINN... primer(i) za eno leto in 12000 km: BYD Atto 2 425 EUR/mesec; Hyundai IONIQ 6 485 EUR/mesec; Škoda Elroq 515 EUR/mesec. Drugače pa s.p. in operativni lizing pa je to to.
Samo za primerjavo... folk ki non-stop jamra kako so plače nizke in vse drago, mirno dve leti plačuje 50 EUR/mesec za iPhone. In ne, ne prodajo ga potem naprej, ker jim že pred tem pade na tla in se razbije.
Te cene leasingov so kar zanimive, samo potem moraš dodati še ceno za kilometre (samo 500 na mesec ne doplačaš), doplačilo za servis in si tam blizu 700€ ali več. Za Nemca verjetno še vedno ugodno, pri nas ... tega pavšala za servis nisem čisto razumel.

BlaY0 ::
Sem že vračunal. Primere ki sem jih navedel so za 1000 km/mesec, torej 12k km/leto in ob predpostavki da na začetku plačaš polog 1500 EUR (ta ti nanese 3% popusta). Servisi, letne/zimske gume so vštete (to je all inclusive ponudba).
Imaš tudi takšne avto-abo ponudnike, ki dajejo v najem rabljene avtomobile, kjer v bistvu izbereš samo klaso in potem dobiš recimo rdečega Cliota al pa zelenega Leona (podobno kot pri rent-a-car ponudnikih samo ceneje, ker je za dalj časa). Možno je dobiti avto-abo tudi za 3 ali 6 mesecev... cool opcija, če bi rad nek avto samo preizkusil ali pa če želiš recimo cabrioleta ali kravo ki bo vlekla avtoprikolico za čez poletje.
Imaš tudi takšne avto-abo ponudnike, ki dajejo v najem rabljene avtomobile, kjer v bistvu izbereš samo klaso in potem dobiš recimo rdečega Cliota al pa zelenega Leona (podobno kot pri rent-a-car ponudnikih samo ceneje, ker je za dalj časa). Možno je dobiti avto-abo tudi za 3 ali 6 mesecev... cool opcija, če bi rad nek avto samo preizkusil ali pa če želiš recimo cabrioleta ali kravo ki bo vlekla avtoprikolico za čez poletje.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: BlaY0 ()

a_borlak ::
Aha, to je pa druga zgodba. Vsekakor čisto spodobna zadeva, da preizkusiš nekaj in se potem odločiš.

mehatronik12 ::
Pa zakaj se pogovarjamo kaj je v DE :D.
Jaz se vprašal za SLO, kajti tudi komentar je bil, da je dosti teh prodanih Lynk CO2 v SLO verjetno najetih....
Torej kje lahko jaz najamem Lynk CO2 v SLO, sej ga nebom samo zanima me koliko to pride!?
Jaz se vprašal za SLO, kajti tudi komentar je bil, da je dosti teh prodanih Lynk CO2 v SLO verjetno najetih....
Torej kje lahko jaz najamem Lynk CO2 v SLO, sej ga nebom samo zanima me koliko to pride!?

BlaY0 ::
Saj sem ti vse napisal, če ne želiš oziroma nočeš prebrati pa OK. Odpri s.p. in se zmeni za operativni lizing. Ko bo avto-abo realnost v SLO bodo cene enake ali celo nižje kot v DE, zato sem ti napisal par primerov za DE. Moja predikcija je, da bo v SLO pri avto-abo ponudil Sixt ali kateri drugi že uveljavljeni rent-a-car provider.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: BlaY0 ()

mehatronik12 ::
Sem prebral vse ampak se mi zdi butasto in stroškovno/časovno nesmiselno odpret sp, da imam lahko avto!?
Kaj to res kdo počne? Al si pač kr nekaj napisal?
Tudi tvoja predikcija je pomoje čist zgrešena, da bo v SLO ceneje. Mi smo tako mali in imamo tako majhno kupno moč, da resno dvomim da se bo keri vlki player šel to ;).
V DE se dogaja to, da leasing obroki naraščajo zaradi velike izgube vrednosti EV avtov.
Vsaka firma bi rada imela plus pri najemu/leasingu in če bo avtu cena v 3 letih padla za 20k€, ti ga valda ne morejo dat ceneje. Kmečka logika ;)
Tako recimo na FIN pride recimo najem 760€ za Elroqa na mesec (za 2500km mesečno), kar je pa ogromno.
Za Kia Sportage recimo "samo" 600€, pa je po mojem mnenju višji rang in dražji.
==> Ampak pomoje zato, ker predivdevajo , da mu nebo cena tako padla kot EV-ju.
Kaj to res kdo počne? Al si pač kr nekaj napisal?
Tudi tvoja predikcija je pomoje čist zgrešena, da bo v SLO ceneje. Mi smo tako mali in imamo tako majhno kupno moč, da resno dvomim da se bo keri vlki player šel to ;).
V DE se dogaja to, da leasing obroki naraščajo zaradi velike izgube vrednosti EV avtov.
Vsaka firma bi rada imela plus pri najemu/leasingu in če bo avtu cena v 3 letih padla za 20k€, ti ga valda ne morejo dat ceneje. Kmečka logika ;)
Tako recimo na FIN pride recimo najem 760€ za Elroqa na mesec (za 2500km mesečno), kar je pa ogromno.
Za Kia Sportage recimo "samo" 600€, pa je po mojem mnenju višji rang in dražji.
==> Ampak pomoje zato, ker predivdevajo , da mu nebo cena tako padla kot EV-ju.

endelin ::
Problem ev je ker se vsi peljejo približno enako. Sploh ni neke razlike vse je isto s tem konstantnim navorom in občutkom. Ali pelješ bmw porša ali byd. Če pelješ audi a5 ali s5 s šestakom je že znotraj istega modela čisto drug občutek. Ne vem kako mislijo izkušnjo ločiti razlicni proizvajalci. Sploh tisti v luksuznem segmentu. Prej je bil pogonski sklop bistven za izkušnjo. Sedaj pa te baterije in elektromotor lahko vgradi kdorkoli.
Se mi zdi da je vrhunec avtomobilizma že na nami. Verjetno bo tako kot pri mobitelih ko izgleda vse tako generično in enako. Medtem ko smo se 20 let nazaj slinili za različniki oblikami mobitelov. Avti bodo zaradi aerodinakike podobni kot jajce jajcu :/
Se mi zdi da je vrhunec avtomobilizma že na nami. Verjetno bo tako kot pri mobitelih ko izgleda vse tako generično in enako. Medtem ko smo se 20 let nazaj slinili za različniki oblikami mobitelov. Avti bodo zaradi aerodinakike podobni kot jajce jajcu :/
Zgodovina sprememb…
- spremenil: endelin ()

codeMonkey ::
To ti iz izkusenj, al nakladas malo? :D
Kot da ni se vedno ogromno nekih fines tu glede podvozja, mase, pogona (enomotorni, dvo-, tri- ali celo stiri-motorni), brake blendinga, itd.
Kot da ni se vedno ogromno nekih fines tu glede podvozja, mase, pogona (enomotorni, dvo-, tri- ali celo stiri-motorni), brake blendinga, itd.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()

iKst_ ::
Naklada, in to veliko :)
Že razlika med Model Y RWD in LR AWD je precej velika. Da o kakšnem Ioniq 5 ne govorim, kjer pri N verziji dobiš praktično drug avto. Med razičnimi proizvajalci pa sploh.
Je pa res, da imajo EVji že v osnovi večinoma precej solidno motorizacijo.
Že razlika med Model Y RWD in LR AWD je precej velika. Da o kakšnem Ioniq 5 ne govorim, kjer pri N verziji dobiš praktično drug avto. Med razičnimi proizvajalci pa sploh.
Je pa res, da imajo EVji že v osnovi večinoma precej solidno motorizacijo.

BlaY0 ::
mehatronik12 je izjavil:
Sem prebral vse ampak se mi zdi butasto in stroškovno/časovno nesmiselno odpret sp, da imam lahko avto!?
Kaj to res kdo počne? Al si pač kr nekaj napisal?
Tudi tvoja predikcija je pomoje čist zgrešena, da bo v SLO ceneje. Mi smo tako mali in imamo tako majhno kupno moč, da resno dvomim da se bo keri vlki player šel to ;).
V DE se dogaja to, da leasing obroki naraščajo zaradi velike izgube vrednosti EV avtov.
Vsaka firma bi rada imela plus pri najemu/leasingu in če bo avtu cena v 3 letih padla za 20k€, ti ga valda ne morejo dat ceneje. Kmečka logika ;)
Tako recimo na FIN pride recimo najem 760€ za Elroqa na mesec (za 2500km mesečno), kar je pa ogromno.
Za Kia Sportage recimo "samo" 600€, pa je po mojem mnenju višji rang in dražji.
==> Ampak pomoje zato, ker predivdevajo , da mu nebo cena tako padla kot EV-ju.
Se ne strinjam s tabo. Obroki naraščajo ko začneš dodajati v "paket" raznorazne storitve. Recimo več km/mesec pomeni pogostejše servise, servisna ura v DE pa se začne pri 120 EUR (pri nas pri 50 EUR). Enako velja za kasko zavarovanja ki so praktično pri vseh ponudnikih vezana na letno prevožene kilometre. Menjava gum košta 100 EUR. Nenazadnje je sam ponudnik avto-abo tudi storitev in storitve v Nemčiji so v povprečju 2,5x dražje kot v Sloveniji. Tudi cene storitve najema rent-a-car govorijo temu v prid (v SLO je ceneje).
Če gledamo sam avto... v Nemčiji je večina novih avtomobilov dražjih kot v Sloveniji, čeprav imajo 3% nižji DDV. V bistvu tudi stari so dražji. V Sloveniji so dražji kvečjemu premijski modeli, pa še to samo tisti, ki gredo slabo v promet. Kar se tiče EV, daj poglej prosim po koliko se prodajajo stari recimo na mobile.de... ne moreš ravno reči da so na razprodaji ali da se prodajajo po bistveno nižji ceni kot primerljivi ICE-ji.
Kar se tiče s.p. kakor za koga... ne boš verjel, Slovenčki so jih odpirali samo zato, da so iz sistema pocuzali subvencijo (z novim razpisom Borzen-a to sicer zdaj ni več možno). Ne rečem da so Nemci bistveno boljši.
Kar se tiče razlik v cenah auto-abo storitve za različne modele... primerjaj recimo Hyundai i10 in Toyoto CR-H (do 2k km/mesec je Toyota cenejša).
Sicer pa če ne verjameš... saj imaš google pa chatgpt pa poišči in si ustvari svoje mnenje, jaz ti svojega ne vsiljujem niti ne mislim dodatno razlagati podrobnosti, ker se mi ne da.

codeMonkey ::
Ocitno Nissan ustavlja proizvodnjo Ariye. Pa niso bili svoh z Leafi pred leti, samo koraka z razvojem niso mogli drzati: https://x.com/niccruzpatane/status/1968...

Bostjan_321 ::
Dobro madona, tu piše da ima 5,5 kil skupaj s kablom. Res ni treba hiše prebijat z navojnimi palicami. Če bo itak prebito, zarad kabla iz notranjosti, potem pa ni škode. Ampak res ni treba pretiravat.
https://www.petrol.si/eshop/e-mobilnost...
Moja od Metrona ma 12kg.
Ohišje je kovinsko, narejeno kot oklepnik, pa še steklo na sprednji stranici. Ima pa točno 3 luknje za vijake in nič prostora za dodatne. Luknje so 8mm.
https://www.fischer-international.com/e...
Možnosti je res veliko. Sicer pa vložek za EPS zdrži 0,15 do 0,4 kN, torej po domače od 15 do 40 kg.
https://fiproductmedia.azureedge.net/me...
Bom šel pogledat če ma merkur ali obi to.
Če je cegu lahko tudi s turbo vijaki zašraufaš. Z navojnimi palicami + perforiranimi vložki bo treba večje luknje vrtat, da boš sploh dobil vložek notri, potem je treba pa še lim notri spravit do konca (ponavadi je dvokomponentni).
Kaj so turbo vijaki ?
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Bostjan_321 ()