» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
1141 / 1141
»
»»

dronyx ::

Nek BYD model, ki je videti bolje kot Clio stane na Kitajskem okrog 13.000 €. Ta isti avto stane v Angliji 23.000 €. Menda si distributerji teh kitajski avtomobilov vzamejo 50% ali še več. Tako da če bi pustili kitajcem, da prodajajo svoje avtomobile tako, kot jih doma, potem imate hitro zelo poceni EV in propadlo domačo avtomobilsko industrijo.

codeMonkey ::

To je precej velik delez, mas kaksen link za ta "menda"?

Zgodovina sprememb…

dronyx ::

codeMonkey je izjavil:

To je precej velik delez, mas kaksen link za ta "menda"?

To sem gledal danes v enem YT prispevku kjer so primerjali cene BYD EV na Kitajskem in v Angliji, samo ga ne najdem. Tam je bilo omenjeno da si vzamejo dealerji pri teh avtih tudi do 100% marže. Razlike v cenah so skoraj krat dva. Drugače vem da marsikje dealerji sploh ne želijo prodajat EV, ker imajo z njimi bistveno več dela. Za ZDA sem zasledil podatek, da se ICE avto proda po prvem obisku avto salona, EV pa v povprečju po četrtem in morajo kupcem precej več razlagati, kar pomeni da gre več časa.

V EU so (zopet menda) carine na kitajske avte 10% (precej manj od ameriških 27,5%). To se mi ne zdi veliko in če bi šlo samo za carine ti avti ne bi bili tu toliko dražji, kot na Kitajskem.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: dronyx ()

codeMonkey ::

Nekaj je razlika v cenah, drugo so marze.

dronyx ::

codeMonkey je izjavil:

Nekaj je razlika v cenah, drugo so marze.

To razumem. Govora je bilo o tem, koliko si vzamejo dealerji.

nejc_nejc ::

Skratka vse je bolj na pamet oziroma pegasova kreativna porocila.

pero50 ::

dronyx je izjavil:

codeMonkey je izjavil:

To je precej velik delez, mas kaksen link za ta "menda"?

To sem gledal danes v enem YT prispevku kjer so primerjali cene BYD EV na Kitajskem in v Angliji, samo ga ne najdem. Tam je bilo omenjeno da si vzamejo dealerji pri teh avtih tudi do 100% marže. Razlike v cenah so skoraj krat dva. Drugače vem da marsikje dealerji sploh ne želijo prodajat EV, ker imajo z njimi bistveno več dela. Za ZDA sem zasledil podatek, da se ICE avto proda po prvem obisku avto salona, EV pa v povprečju po četrtem in morajo kupcem precej več razlagati, kar pomeni da gre več časa.

V EU so (zopet menda) carine na kitajske avte 10% (precej manj od ameriških 27,5%). To se mi ne zdi veliko in če bi šlo samo za carine ti avti ne bi bili tu toliko dražji, kot na Kitajskem.


izgleda kot, da opravičuješ 10-20 tisoč evrov marže s tem, da si morajo eu trgovci vzeti pol šihta namesto 1 uro na stranko? :D

dronyx ::

nejc_nejc je izjavil:

Skratka vse je bolj na pamet oziroma pegasova kreativna porocila.

Saj greš lahko sam raziskovat od kje pridemo do takih cen kitajskih EV. Kot rečeno samo carine niso vzrok, ker te so v EU 10%. Na Kitajskem država ne subvencionira samo nakupa EV, ampak tudi proizvodnjo in kakor vem to tudi če gredo EV v izvoz. Dobi podatek koliko stane kitajski avto pripeljan v EU, potem temu dodaj vse davke in carino itd. Nekdo pobaše v žep razliko do končne cene, ki je sigurno zelo visoka. Pa upoštevati moraš po moje tudi subvencije, saj kakor vem te niso diskriminatorne, da bi veljale samo za das auto, ne pa za kitajske EV.

pero50 je izjavil:

izgleda kot, da opravičuješ 10-20 tisoč evrov marže s tem, da si morajo eu trgovci vzeti pol šihta namesto 1 uro na stranko? :D

To nisem napisal. Vem da se v ZDA nekateri trgovci pritožujejo čez to, ker več časa pomeni manjši zaslužek. Pa kakor vem so v ZDA nekateri ameriški proizvajalci avtov zahtevali od trgovcev, da vložijo precej denarja v prodajo EV in potem so nekateri raje zaprli trgovine. Par 100 k USD vložka za nekega trgovca z avti ni ravno majhen denar.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: dronyx ()

mikhaair ::

dronyx je izjavil:

EU je videti precej naivna kar se tiče EV. Najprej so nam to prodajali kot rešitev za slab zrak in poletne nevihte ter v to področje zmetali ogromno denarja prek raznih subvencij. Kitajska partija je to skrbno opazovala in prišla na genialno idejo. Električni avtomobili so praktično povsem novo področje in če proizvajalcem dajo ogromne subvencije, bodo kitajski EV pometli s konkurenco in čez čas se bo zgodilo to, da bo večina EV proizvedenih na Kitajskem. EU so pa kot kakšni bebčki opazovali, kaj v bistvu počno kitajci. Sedaj pa panika, ker so tudi tu poštudirali, da lahko čez čas praktično v EU ne bo več avtomobilske proizvodnje in se bo zgodilo točno to, kar je bila ideja (genialna) Kitajske partije. Nenazadnje, koliko mobilnih telefonov pa je proizvedeno v EU? Problem je pa še precej večji, kot je videti na prvi pogled. Namreč mogoče si kdo misli, da lahko EU avto industrijo reši z visokimi uvoznimi dajatvami (ZDA imajo 27,5% na kitajske EV - chicken tax). Vendar Kitajska proizvaja večino baterij za EV in tudi večino materiala, ki je potreben za izdelavo baterij. Torej Kitajska partija lahko prepove izvoz baterij za EV ali pa si izmisli tako visoke davke v primeru izvoza baterij, da ostali EV ne bodo nikdar konkurenčni, saj je 1/2 vrednosti EV baterija. Torej forsiranje EV je v bistvu forsiranje propada lastne avtomobilske industrije, ki pa v EU zaposluje številne milijone delavcev in ta trg je letno menda vreden čez 2.000 milijard evrov. Das Auto bo v prihodnosti no more Das Auto. Kapo dol Kitajcem za genialni načrt. Če jim uspe, kot so si zamislili, je za v učbenike.

Ravnokar si pogruntal kar se ve že ves čas, da pri prodaji BEV se dejansko gre za prodajo baterij. In EU mrzlično investira v proizvodnjo le teh.

nejc_nejc ::

@dronyx
Jaz sprasujem o stroskih na enoto.

krucymucy ::

dronyx je izjavil:

Vem da se v ZDA nekateri trgovci pritožujejo čez to, ker več časa pomeni manjši zaslužek. Pa kakor vem so v ZDA nekateri ameriški proizvajalci avtov zahtevali od trgovcev, da vložijo precej denarja v prodajo EV in potem so nekateri raje zaprli trgovine. Par 100 k USD vložka za nekega trgovca z avti ni ravno majhen denar.


Počakaj malo? Vložili v kaj? Med ICE in EV ni razlike če stojita na parkingu ali pa za steklom.
Malce podrobneje pojasni v kaj naj bi vlagali "par 100k USD".

dronyx ::

krucymucy je izjavil:

Počakaj malo? Vložili v kaj? Med ICE in EV ni razlike če stojita na parkingu ali pa za steklom.
Malce podrobneje pojasni v kaj naj bi vlagali "par 100k USD".

https://www.cnbc.com/2022/12/05/ford-ce...
https://www.cnbc.com/2022/09/14/ford-ou...

dronyx ::

mikhaair je izjavil:

Ravnokar si pogruntal kar se ve že ves čas, da pri prodaji BEV se dejansko gre za prodajo baterij. In EU mrzlično investira v proizvodnjo le teh.

Ja, zanimivo. Ko EU zagotavlja državno pomoč za proizvodnjo baterij je vse v redu, ko pa kitajci intenzivno podpirajo s strani države proizvodnjo EV je pa zrelo za preiskavo o "nedovoljeni pomoči". Ampak tudi če EU investira v proizvodnjo baterij je verjetno problem v tem, da glavnih surovin za proizvodnjo v EU ni in jih je potrebno uvoziti (verjetno iz Kitajske). Se pa EU verjetno boji, da se ji zgodi tudi pri EV in baterijah nekaj podobnega kot z ruskim plinom.

mikhaair ::

Problem surovin je bolj v tem, da nočemo imeti svinjarije na domačem pragu. Če to v 3. svetu, smo eko.

Okapi ::

mikhaair je izjavil:

Problem surovin je bolj v tem, da nočemo imeti svinjarije na domačem pragu. Če to v 3. svetu, smo eko.

Problem surovin je, da jih nimamo na domačem pragu. Prav nihče na svetu se ne brani imeti nafte, premoga, železa, zlata, urana, litija, kroma, bakra... na domačem pragu.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Okapi ()

dronyx ::

Okapi je izjavil:

mikhaair je izjavil:

Problem surovin je bolj v tem, da nočemo imeti svinjarije na domačem pragu. Če to v 3. svetu, smo eko.

Problem surovin je, da jih nimamo na domačem pragu. Prav nihče na svetu se ne brani imeti nafte, premoga, železa, zlata, urana, litija, kroma, bakra... na domačem pragu.

Vprašati se je potrebno zakaj bi nekdo, ki ima ekskluzivni dostop do surovin prodajal surovine, namesto končnega izdelka, ki ima precej višjo dodano vrednost. Samo baterija ni končni izdelek. Končni izdelek je EV. Hipotetično da nemška avtomobilska industrija leta 2035 res izdeluje samo EV in vse baterije uvozi iz Kitajske. To je identična situacija kot ruski plin. Če Kitajci prenehajo izvažati baterije, lahko potem Nemci tovarne zaprejo. Ampak pri plinu so našli alternative - utekočinjen plin iz Katarja itd. Pri baterijah ne vem če obstaja veliko alternativ. Se mi pa zdi da se EU čedalje bolj zaveda pasti, ki jo predstavljajo EV. Ne vem pa ali obstaja pametna rešitev.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: dronyx ()

Mato989 ::

Vprašati se je potrebno zakaj bi nekdo, ki ima ekskluzivni dostop do surovin prodajal surovine, namesto končnega izdelka, ki ima precej višjo dodano vrednost.


Zlo preprosto, ker pač vsak ne zna naredit enak končni izdelek ipd... ampak nihče nima ekskluziven dostop do surovin... ne vem če je kjerkoli primer da bi samo 1 država (ENA v 100%) imela vse surovine na Svetu.
Če sem pomagal, se priporočam za uporabo linka!
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115

dronyx ::

Mato989 je izjavil:

Vprašati se je potrebno zakaj bi nekdo, ki ima ekskluzivni dostop do surovin prodajal surovine, namesto končnega izdelka, ki ima precej višjo dodano vrednost.


Zlo preprosto, ker pač vsak ne zna naredit enak končni izdelek ipd... ampak nihče nima ekskluziven dostop do surovin... ne vem če je kjerkoli primer da bi samo 1 država (ENA v 100%) imela vse surovine na Svetu.

Kar se tiče baterij Kitajci očitno znajo. BYD je kakor vem najprej izdeloval baterije za mobilne telefone, sedaj je največji proizvajalec EV na svetu. Ekskluzivni dostop do surovin ne pomeni nujno da imaš vse surovine doma, ampak tudi to, da jih uvažaš iz držav, ki jih nadziraš. Zakaj pa ima Kitajska tak interes v Afriki? Sigurno ne zaradi ugodnega podnebja. :)

DamijanD ::

Če to ekstrapoliramo, zakaj potem rudniki kovin ne proizvajajo že sedaj avtov, koles, ladij,... ?

Pithlit ::

Mato989 je izjavil:

Vprašati se je potrebno zakaj bi nekdo, ki ima ekskluzivni dostop do surovin prodajal surovine, namesto končnega izdelka, ki ima precej višjo dodano vrednost.


Zlo preprosto, ker pač vsak ne zna naredit enak končni izdelek ipd... ampak nihče nima ekskluziven dostop do surovin... ne vem če je kjerkoli primer da bi samo 1 država (ENA v 100%) imela vse surovine na Svetu.

Ziher so. Problem je rentabilnost (ne samo cenovna).

DamijanD je izjavil:

Če to ekstrapoliramo, zakaj potem rudniki kovin ne proizvajajo že sedaj avtov, koles, ladij,... ?

Saj verjetno bi. Razni Samsungi pa Hyundaii že tko delajo praktično vse. Kjer je volja, denar, znanje ter zakoni... se pač da.
Life is as complicated as we make it...

Zgodovina sprememb…

  • spremenila: Pithlit ()

Leo II ::

Okapi je izjavil:

mikhaair je izjavil:

Problem surovin je bolj v tem, da nočemo imeti svinjarije na domačem pragu. Če to v 3. svetu, smo eko.

Problem surovin je, da jih nimamo na domačem pragu. Prav nihče na svetu se ne brani imeti nafte, premoga, železa, zlata, urana, litija, kroma, bakra... na domačem pragu.


A da ne? Vprašaj Srbe ki demostrirajo proti rudnikom

Mato989 ::

dronyx je izjavil:

Mato989 je izjavil:

Vprašati se je potrebno zakaj bi nekdo, ki ima ekskluzivni dostop do surovin prodajal surovine, namesto končnega izdelka, ki ima precej višjo dodano vrednost.


Zlo preprosto, ker pač vsak ne zna naredit enak končni izdelek ipd... ampak nihče nima ekskluziven dostop do surovin... ne vem če je kjerkoli primer da bi samo 1 država (ENA v 100%) imela vse surovine na Svetu.

Kar se tiče baterij Kitajci očitno znajo. BYD je kakor vem najprej izdeloval baterije za mobilne telefone, sedaj je največji proizvajalec EV na svetu. Ekskluzivni dostop do surovin ne pomeni nujno da imaš vse surovine doma, ampak tudi to, da jih uvažaš iz držav, ki jih nadziraš. Zakaj pa ima Kitajska tak interes v Afriki? Sigurno ne zaradi ugodnega podnebja. :)



Zakaj potem rudnik ne proizvaja avta če je to bolj smiselno kot prodati rudo ki jo nakopljejo in boljše z vidika RVCja?
Če sem pomagal, se priporočam za uporabo linka!
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115

Pithlit ::

Mato989 je izjavil:

dronyx je izjavil:

Mato989 je izjavil:

Vprašati se je potrebno zakaj bi nekdo, ki ima ekskluzivni dostop do surovin prodajal surovine, namesto končnega izdelka, ki ima precej višjo dodano vrednost.


Zlo preprosto, ker pač vsak ne zna naredit enak končni izdelek ipd... ampak nihče nima ekskluziven dostop do surovin... ne vem če je kjerkoli primer da bi samo 1 država (ENA v 100%) imela vse surovine na Svetu.

Kar se tiče baterij Kitajci očitno znajo. BYD je kakor vem najprej izdeloval baterije za mobilne telefone, sedaj je največji proizvajalec EV na svetu. Ekskluzivni dostop do surovin ne pomeni nujno da imaš vse surovine doma, ampak tudi to, da jih uvažaš iz držav, ki jih nadziraš. Zakaj pa ima Kitajska tak interes v Afriki? Sigurno ne zaradi ugodnega podnebja. :)



Zakaj potem rudnik ne proizvaja avta če je to bolj smiselno kot prodati rudo ki jo nakopljejo in boljše z vidika RVCja?

Sej to veš da si BYD lasti (ali v celoti, ali po deležih) kar nekaj rudnikov? Azija, J. Amerika in, seveda, Afrika. Tko da se raj ustavi dokler se lahko. Ponovno, kjer so zakoni ugodni in so volja, znanje ter denar... se da praktično vse. V EU smo glede tega mal zaspali oz. nas omejujejo zakoni ter morala. Če gre, recimo, VW kupit en rudnik v neki Gani (ter uporabljati delovno silo v skladu z lokalnimi zakoni) bodo Evropejci zagnali cel halo zaradi izkoriščanja. Ko to počnejo kitajci se mi lahko razpihnemo pa ne bomo dosegli nič. Kitajci takih zadržkov pač nimajo.
Life is as complicated as we make it...

Mato989 ::

Ne govorim da to nekdo dela, zakaj to vsak ne dela če je tako enostavno kot je dronyx napisal, da se ne splača nič prodat razen ultimo zadeve.
Če sem pomagal, se priporočam za uporabo linka!
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115

Utk ::

https://www.avto-fokus.si/Novice/kaj_se...

Tolk o tem kolk cenejši je dizel.

nejc_nejc ::

toda neskladje temelji na različni metodologiji merjenja delcev pri homologaciji vozila, torej postopku, ki ga mora opraviti proizvajalec, preden da vozilo na trg, in metodologiji, ki se uporablja pri tehničnem pregledu nadzora emisij. Uporaba proizvajalčeve metodologije, ki meri delce na kilometer, je v pogojih tehničnih nadzornih postaj zaradi visokih stroškov in zamudnosti neizvedljiva.

Če pa hruške in jabolka mešajo.

Gregor P ::

Da, to so umetno povzročene težave. Lahko se celo zgodi, da bo cena teh filtrov drastično upadla.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

joez7 ::

Utk je izjavil:

https://www.avto-fokus.si/Novice/kaj_se...

Tolk o tem kolk cenejši je dizel.


Pač američani vračajo nemcem. Je na vidiku nova afera dizelgate??

kow ::

Danes sem se na avtocesti zopet vozil za "cistim" dizlom. Neki bumbar je vozil ljudem za ritjo. Ko je stopil na plin, pa smo lahko obcudovali crne oblake.

MrStein ::

Govoriš kot da si bil priča redkemu dogodku.
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

codeMonkey ::

Mnogi ne znajo voziti dizlov, oz. bi rabili avtomatik

dronyx ::

Mato989 je izjavil:

Zakaj potem rudnik ne proizvaja avta če je to bolj smiselno kot prodati rudo ki jo nakopljejo in boljše z vidika RVCja?

Jaz nisem imel v mislih posameznega rudnika, ampak gledano s stališča države, v tem primeru Kitajske. Kitajski kot državi ni v interesu prodaja neke redke surovine, ki jo potrebuješ za izdelavo baterij, ampak prodaja končnega izdelka, kar je v tem primeru EV. Medtem ko je doba kolonializma minila, ga je Kitajska na novo odkrila. Ravno sedaj enkrat pride Xi v Srbijo. Ne uživat v čevapčičih, ampak krepit "gospodarske stike" - nahajališče 20 milijon ton bakra in nekaj ton bonus zlata je dovolj dober razlog. Evropa se je opekla z ruskim plinom in nekaj podobnega se lahko v prihodnje zgodi tudi avtomobilski industriji.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: dronyx ()

Mato989 ::

dronyx je izjavil:

Mato989 je izjavil:

Zakaj potem rudnik ne proizvaja avta če je to bolj smiselno kot prodati rudo ki jo nakopljejo in boljše z vidika RVCja?

Jaz nisem imel v mislih posameznega rudnika, ampak gledano s stališča države, v tem primeru Kitajske. Kitajski kot državi ni v interesu prodaja neke redke surovine, ki jo potrebuješ za izdelavo baterij, ampak prodaja končnega izdelka, kar je v tem primeru EV. Medtem ko je doba kolonializma minila, ga je Kitajska na novo odkrila. Ravno sedaj enkrat pride Xi v Srbijo. Ne uživat v čevapčičih, ampak krepit "gospodarske stike" - nahajališče 20 milijon ton bakra in nekaj ton bonus zlata je dovolj dober razlog. Evropa se je opekla z ruskim plinom in nekaj podobnega se lahko v prihodnje zgodi tudi avtomobilski industriji.



Ja ampak če ti no smiselno za državo, ni smiselno niti za podjetje... ker logika je ENAKA...
Če sem pomagal, se priporočam za uporabo linka!
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115

kow ::

MrStein je izjavil:

Govoriš kot da si bil priča redkemu dogodku.


Je bil res ekstremen primer in niti priblizno ne bi sel cez tehnicnega.

dronyx ::

Mato989 je izjavil:

Ja ampak če ti no smiselno za državo, ni smiselno niti za podjetje... ker logika je ENAKA...

Ne bo držalo. Kitajska tudi drugače funkcionira kot marsikatera zahodna država. Tam imaš čuda velikih podjetji, ki so državna in če partija ukaže, da gredo iskat surovine v Afriko, bodo šli (in država to potem tudi financira, saj so tudi velike banke v državni lasti). Zakaj misliš da je na Kitajskem toliko km hitrih železnic, tudi do krajev, kjer nima to nikakršnega ekonomskega smisla?

kow ::

Kitajci pac igrajo na scale. Kar je pogosto tudi ZELO tvegano. Ce se zakalkuliras, dobis ogromno mrtvega kapitala.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

joez7 ::

kow je izjavil:

MrStein je izjavil:

Govoriš kot da si bil priča redkemu dogodku.


Je bil res ekstremen primer in niti priblizno ne bi sel cez tehnicnega.


Primer napačnega tuninga. Pač NOB poveča tlak CR in odklopi EGR, poveča overbust, dobi nekaj konjev in veliko problemov. Pravi tunerje spedenejo, mape pravilno, ni nobenega dima.

Mr.B ::

kow je izjavil:

Kitajci pac igrajo na scale. Kar je pogosto tudi ZELO tvegano. Ce se zakalkuliras, dobis ogromno mrtvega kapitala.

Kot na primer amerika… Ameriški naftni lobiji so že zmagali. Tisti clean act dnar al nekaj je že ukinjen in Hibridi so in.
Potem pride še varnostno tveganje, pa to zgodbe, pa se izključi Kitajce iz igre…
France Rejects Genocide Accusations Against Israel in Gaza,
To accuse the Jewish state of genocide is to cross a moral threshold

Horas ::



samo tole bom pustu tukaj :D
8700k+z390, 32gb 3600mhz, 1080ti, 700w gold, 512gb+2x250gb m.2 nvme + 2tb hdd

8500+b360, 32gb 2666mhz, rx 6600, 600w bronze, 512gb+250gb ssd m.2 + 2tb hdd

Utk ::

Kdo še resno jemlje to gobezdalo? Mislim da je enkrat BW reku, da njegovi filmčki letijo avtomatsko ven.

Doran ::

Horas je izjavil:



samo tole bom pustu tukaj :D


Samo ne tega idiota poslušat, tolk kot pa ta tip kretenizmov skupaj spravi jaoo ;((. In zdi se mi da pomoje nalašč govori bedarije, ker bolj kot je kontraverzen, več ma ogledov (več ljudje komentirajo, kar pomeni večji engagement, kar pomeni da youtube algoritev njegove bedarije veselo promovira in predlaga drugim)..Tolk pameten da znaš preverit informacije in se zaveš da govori bedarije pa menda si (no ali pa tudi ne, morda te precenjujem).

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Doran ()
««
1141 / 1141
»
»»