» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
1245 / 1245
»
»»

J.McLane ::

codeMonkey je izjavil:

Zakaj je novi R5 toliko visji razred? Ker manjsi nima smisla. Zakaj nima smisla? Ker je z majhno baterijo neuporaben. Zakaj je z majhno baterijo neuporaben? Ker predolgo cakas za cas, ki ga z njo prevozis. Zakaj cakas predolgo? Ker je hitrost polnjenja povezana s kapaciteto baterije.


To je delno res, ni pa nujno, zelo odvisno od zasnove baterije, ampak ja v splošnem velja, baterije optimizirane za baterijsko gostoto, ki jih dobimo v EVjih to kar velja.

Recimo Skoda Elroq 85 polni povprečno s 124 kW (1,5 C), Elroq 50 pa z 90 kW (1,6 C), Renault 5 z 52 kW polni povprečno s 70 kW, kar je samo 1.3 C. Ekstrem na tem področju je bil prvi IONIQ z 28 kWh, ki je polnil preko 2 C.

Podatke sem dobil na https://ev-database.org/
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

ChatGPT ::

Egidij88 je izjavil:

Nov bencinski clio je enih 10 jurjev cenejsi kot elektro petka.


Ko odstejes subvencijo pri R5 je pa razlike samo se 3k, pa se to ker imajo trenutno na Cliota 1k dodatnega popusta. Lahko pa vzames tudi zoeja, enega imajo se na zalogi in je z 52kw baterijo, mislim da tocno 16k.

Egidij88 je izjavil:

Nov bencinski clio je enih 10 jurjev cenejsi kot elektro petka.

https://www.avto.net/Ads/details.asp?id...

https://www.avto.net/Ads/details.asp?id...


Vzami uradni cenik in primerjaj osnovne modele. Ce primerjas mocnejse modele pa swe cliota vzemi mocnejsega in bolje opremljenega.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: ChatGPT ()

Gregor P ::

Cela poanta nakupa Cliota je ravno v tem, da je čim manj opremljen; ne bom vendar kupoval leder zice in ne vem kaj še vse pri Cliotu, ali?8-O



P.S.: drugo je nakup nekega posebnega športno predelanega Clia za zabavo. Tako kot Smart Brabus npr.; to je nek drug svet športa in zabave.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Gregor P ()

ChatGPT ::

Gregor P je izjavil:

Cela poanta nakupa Cliota je ravno v tem, da je čim manj opremljen; ne bom vendar kupoval leder zice in ne vem kaj še vse pri Cliotu, ali?8-O



P.S.: drugo je nakup nekega posebnega športno predelanega Clia za zabavo. Tako kot Smart Brabus npr.; to je nek drug svet športa in zabave.


Opazka je letela na zgornjo primerjavo. KEr je vzel osnovnega clia in mocnejso in opremljeno R5. Tudi R5 se dobi v osnovni izvedbi.

codeMonkey ::

J.McLane je izjavil:

codeMonkey je izjavil:

Zakaj je novi R5 toliko visji razred? Ker manjsi nima smisla. Zakaj nima smisla? Ker je z majhno baterijo neuporaben. Zakaj je z majhno baterijo neuporaben? Ker predolgo cakas za cas, ki ga z njo prevozis. Zakaj cakas predolgo? Ker je hitrost polnjenja povezana s kapaciteto baterije.


To je delno res, ni pa nujno, zelo odvisno od zasnove baterije, ampak ja v splošnem velja, baterije optimizirane za baterijsko gostoto, ki jih dobimo v EVjih to kar velja.

Recimo Skoda Elroq 85 polni povprečno s 124 kW (1,5 C), Elroq 50 pa z 90 kW (1,6 C), Renault 5 z 52 kW polni povprečno s 70 kW, kar je samo 1.3 C. Ekstrem na tem področju je bil prvi IONIQ z 28 kWh, ki je polnil preko 2 C.

Podatke sem dobil na https://ev-database.org/


To je point. Pocasi se razumemo. Pisal sem za state of the art seveda. Ampak sem z glave ocitno priblizno zadel z "nekje 2-3 C". Nekoliko prevec. Trdim samo to, da ko pride zadeva na, recimo (spet ugibam) okoli 5 C (mogoce manj), lahko s trenutnimi SC, ki dosegajo 200 kw in vec, nafilas avto z malo baterijo precej hitro, in potem lahko tudi novi E-R5 naredis bistveno ceneje, z manjso baterijo, ampak za voznjo na daljse poti, iz mesta, ogromno dobis. Seveda ne v smislu, da je treba zdaj ne vem koliko vloziti, da naredis tak avtomobil. Ampak nek solid-state, ali nekaj, ko se skalira, in ce to omogoca, potem je se ta robni primer avtomaticno pokrit.

Zgodovina sprememb…

Scaramouche3 ::

DamijanD je izjavil:

Marec: Očitno v pri nas ni veliko Musk haterjev


Še resni levičarji kot so Dave Smith vidijo levico kot neumno pri tem početju!

https://www.youtube.com/shorts/s-9Pi8X-...

a_borlak ::

nevone je izjavil:

Ker nas zastrupljajo. Kvaliteta zivljenja bi se izboljsala.


Električni avto je že "čist", ampak kako se pridobiva elektrika za to, da se jih potem lahko polni, je pa druga stvar.

o+ nevone


Ker nafta, ki jo potegnemo iz zemlje je pa studenčnica, ki jo spiješ za boljši dan? Da o vseh izlivih nafte, večjih, manjših niti ne govorimo, poleg tega jo je potrebno rafinirati, dostaviti ...

a_borlak ::

Neon87 je izjavil:

Rabljen ID.4 (Pro, velika baterija) iz tujine, 2022\2023 letnik, da ali ne? Ima kdo to vozilo, je zadovoljen?


Kar berem forume/skupine, ni pritožb. Če ima vse SW nadgradnje je to to. Pa če kupuješ preko trgovca, ti celo zna povedati dokaj točno stanje baterije.

kow ::

nevone je izjavil:


Električni avto je že "čist", ampak kako se pridobiva elektrika za to, da se jih potem lahko polni, je pa druga stvar.
o+ nevone


Prakticno povsod je vse vecji delez nefosilnega pridobivanja elektrike. To ne govorim za razviti svet. Ampak je tako POVSOD.
Stevilke so jasne, ampak ljudje jim, ne vem zakaj, ne verjamejo.

Ko ste 3 leta nazaj brali raziskavo o "celozivljenskih" emisijah BEV, so uporabljali 5 let stare podatke. Vsi ti izracuni so bili mocno napacni, ker so danasnji podatki drugacni. V retrospektivi je dobesedno "insane" kaksno propagando so furali mediji, tudi mainstream mediji.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

kow ::

pegasus je izjavil:


Kar moraš zares gledati je koliko avto porabi pri željeni hitrosti in koliko km dobiš notri na minuto na polnilnici. Oboje je močno povezano z učinkovitostjo avta.


Ter C-stevilom. Kot ze omenjeno zgoraj.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

codeMonkey ::

S tem da mali avto je prakticno opeka v aerodinamicnem smislu. Aptera je lep dokaz, da rabis velikost za to ucinkovitost.

kow ::

Saj sem ze v startu napisal, potrebujes cirka 15km/min polnilnega dosega. Vec je seveda vedno bolje, ampak takrat je zelo velik faktor ze koliko casa rabis da zapustis avtocesto, vtaknes polnenje, gres na wc, placas, pospesis in se prikljucis nazaj...

codeMonkey ::

To je kar OK kriterij, se strinjam. Ampak komentiral sem na namigovanja, da to dosezes z aerodinamiko, cesar pa z malim avtom ne mores. Na koncu prides spet do baterije.

kow ::

Zato je tudi R5 veliko bolj smiseln (kot edini) avto, kot kaksen Inster. Ki je opeka. Odlicen za vsak dan, ampak bogdaj, da ne rabis na 300km+ avtocestno pot. Je pa tudi res, da ima zelo flat krivuljo polnenja (do 60%).

Zdaj gledam, pa izgleda da sploh ni tako velika razlika v aerodinamicnosti. Imas, prav. Samo baterija te lahko resi.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

UkrFTW!! ::

Malo v ekstrem, ampak kupujete avtomobile, s katerimi se malo težko voziš. In za precej denarja.

codeMonkey ::

kow je izjavil:

Zdaj gledam, pa izgleda da sploh ni tako velika razlika v aerodinamicnosti. Imas, prav. Samo baterija te lahko resi.


Mogoce nekaj na racun manjse celne povrsine. Pa se to vprasanje koliko, medtem ko sam faktor tezje.

pegasus ::

codeMonkey je izjavil:

S tem da mali avto je prakticno opeka v aerodinamicnem smislu. Aptera je lep dokaz, da rabis velikost za to ucinkovitost.
Ni nujno ... Lahko narediš tandem dvosed, Arcimoto style, pa bo imel aerodinamiko solar racerja. Ampak ljudje so navajeni širine in ne dolžine, pa je ozek wagen takoj socialni problem ...

Gregor P ::

kow je izjavil:

Zato je tudi R5 veliko bolj smiseln (kot edini) avto, kot kaksen Inster. Ki je opeka. Odlicen za vsak dan, ampak bogdaj, da ne rabis na 300km+ avtocestno pot. Je pa tudi res, da ima zelo flat krivuljo polnenja (do 60%).

Zdaj gledam, pa izgleda da sploh ni tako velika razlika v aerodinamicnosti. Imas, prav. Samo baterija te lahko resi.

Le da v insterju lahko prespiš notri na polnilnici, ker se da podret vse zice:D
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

codeMonkey ::

pegasus je izjavil:

codeMonkey je izjavil:

S tem da mali avto je prakticno opeka v aerodinamicnem smislu. Aptera je lep dokaz, da rabis velikost za to ucinkovitost.
Ni nujno ... Lahko narediš tandem dvosed, Arcimoto style, pa bo imel aerodinamiko solar racerja. Ampak ljudje so navajeni širine in ne dolžine, pa je ozek wagen takoj socialni problem ...


V tem primeru res ne rabis hitrega polnjenja, ker je ze sam dizajn avta tako zgresen, da ne bos zapeljal na AC.

pegasus ::

Arcimoto mogoče res ne, je pa še nekaj ponudnikov tovrstnih vozil. Enega npr. videvam v Prekmurju.

LeQuack ::

Evo nič ne bo s poceni električnimi vozili. Konkurenca v gospodarstvu? Not in my EU

"EU, China will look into setting minimum prices on electric vehicles, EU says"
https://www.reuters.com/business/autos-...
Quack !

endelin ::

Haha evropska buržuazija na zelo zanimiv način rešuje probleme.
Pity
««
1245 / 1245
»
»»