Forum » Znanost in tehnologija » Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Temo vidijo: vsi

iKst_ ::
Ce bi gledali samo prodajne stevilke potem bi lahko rekli, da so Corolla, F-150, in Golf trije najlepsi avtomobili na svetu. :>
Men se zdi, da najbolj prodanih avtomobilov ljudje ne kupujejo zaradi izgleda. Morda kdo, vecina pa sigurno ne.
Se strinjam, da izgled ni glavni faktor pri avtomobilih tega razreda, dokler avto ni res grd. To pa ni noben od naštetih.
Sem pa ravno zato napisal "avto kot celota".

mehatronik12 ::
Skratka, da se vrnem k primeru.
Imamo 40k EV.
Vozimo se 150 km daleč v obe smeri vsak dan v tednu.
Vmes je 800 višinskih metrov.
Dizel avto na isti poti ima dolgoletno povprečno 4,5 litrov na 100 km.
Tole je za 20 dni v mesecu.
Polnil bi se ponoči na šuko vtičnici ali pa na 3f.
Razen imaginarni primerov kako bi se to izšlo? Kaj bi bile prednosti, razen naštetih? In vprašanja po zdravi pameti, zakaj bi dal za tole 40k.
Dizel ti definitivno ne pije 4,5, to je že prvi fail. Ampak recimo, da živimo v pravljicah in ti verjamemo.
4,5 litrov dizla * 1,5€ = 6,75€ na 100km, oz. 10,1€ na dan.
Tesla Model 3 ti bo pri podobnih pogojih porabila cca. 13kWh/100km oz. 2€ na 100km. Skupaj boš za 150km porabil 19,5kWh na dan. Če polniš doma na navadni šuko brez sončne elektrarne itd. boš za to odštel cca. 3€.
Razlike je 7€ na dan. 22 delovnih dni na mesec pomeni 154€ na mesec razlike.
V 5 letih lastništva avtomobila je to 9200€ razlike. Pa nekaj boš prihranil na cestnini in servisih, tako, da lahko zaokrožimo na 10 jurjev.
Omenjena Tesla Model 3 te pride na cesto, z upoštevano subvencijo cca. 33k. 23k, če opšteješ 10 jurjev prihranka. Zdaj mi pa najdi nov avto s skoraj 300 konji, ogrevanimi in hlajenimi sedeži, vso aktivno in pasivno varnostjo in ostalimi bombončki za 23 jurjev.
Če ne rabiš športne limuzine s 300 konji lahko vzameš tudi kaj cenejšega. Imaš kar nekaj ponudbe za 20 jurjev na trgu, pa se voziš praktično zastonj.
Kar se tiče polnjenja. Za napolnit 20kWh na navadnem šukotu rabiš manj kot 8 ur. Lahko avto polniš od 22:00 do 6:00, da izkoristiš še cenejšo tarifo. Sicer pa 3f polnilnice dobiš za 200, 300€, pa imaš teh 20kWh not v 2 urah, če je treba.
Problem tebe je , da si ekstremno pristranski in s tem se večina ne strinja, se pa verjetno vsi strinjajo , da je ceneje voziti EV če polniš doma!
1. Recimo da je golf==Tesla 3, pri isti vožnji ko ti golf pije 4,5L/100 ti tesla pije poleti 13-14kw/h in pozimi 16-17kw/h, torej že tu si pretiraval 10-20%
2. Če polniš na šuko so izgube enormne vse tja do 30%, , na 3 fazni pa tam okol 10%. ==> seveda si to spregledal
3. Servisi, zavarovanja in ostala jajca, se na recimo 5 let izenačijo. (zavarovanje za Teslo je dražje..., pa servis tudi, res da pa da ni obvezen)
4. Cena kW/h z vsemi stroški je okol +-0,2€kW. Torej povprečna poraba 15,5kW/100km + izgube si na 17kW/100km == 3,4€/100km
Mislim pa da vsi vemo, ki normalno vozimo avte, poraba disla je okol 5-6l/100km in EV-ja čez celo leto okoli 18-20kwh/100km.

pegasus ::
mehatronik12 je izjavil:
Mislim pa da vsi vemo, ki normalno vozimo avte, poraba disla je okol 5-6l/100km in EV-ja čez celo leto okoli 18-20kwh/100km.To mate slabe avte al pa ne znate vozit

(torej ne posploševat)

iKst_ ::
Problem tebe je , da si ekstremno pristranski in s tem se večina ne strinja, se pa verjetno vsi strinjajo , da je ceneje voziti EV če polniš doma!
1. Recimo da je golf==Tesla 3, pri isti vožnji ko ti golf pije 4,5L/100 ti tesla pije poleti 13-14kw/h in pozimi 16-17kw/h, torej že tu si pretiraval 10-20%
2. Če polniš na šuko so izgube enormne vse tja do 30%, , na 3 fazni pa tam okol 10%. ==> seveda si to spregledal
3. Servisi, zavarovanja in ostala jajca, se na recimo 5 let izenačijo. (zavarovanje za Teslo je dražje..., pa servis tudi, res da pa da ni obvezen)
4. Cena kW/h z vsemi stroški je okol +-0,2€kW. Torej povprečna poraba 15,5kW/100km + izgube si na 17kW/100km == 3,4€/100km
Mislim pa da vsi vemo, ki normalno vozimo avte, poraba disla je okol 5-6l/100km in EV-ja čez celo leto okoli 18-20kwh/100km.
1. Tesla Model 3 po nobeni logiki ni primerljiv z Golfom, po zunanjih merah, prtljažniku, obliki, prostornostji v kabini in še čem je primerljiv s Passatom. Če pogledam spritmonitor mi kaže, da Golf dizel 2019 in novejši z avtomatikom in več kot vsaj 180 konji pije 6,3 litra.
2. Izgube niso 30% ampak mogoče pol tega. Tudi cena kWh, ki sem jo vzel ni točno takšna, jaz npr. plačujem manj. Zadeva ne naredi bistvene razlike v končnem izračunu, malo dlakocepiš.
3. Zavarovanje za Teslo ni dražje, za druge EVje ne vem, ampak imam občutek da je podobno. Vsaj v Sloveniji ne. Ne vem kako se servisi izenačijo glede na to, da jih je pri ICE več in so bistveno dražji.
4. Jaz imam povprečno ceno na kWh pod 15c, nizja tarifa je še precej cenejša. Sem na Gen-i.
Glede porabe 5-6l in 18-20kWh se pa strinjam. Ampak v tem primeru je izračun še precej bolj ugoden za EV kot, če primerjaš 4,5 litra na 100km in 13kWh.

telexdell ::
Ko sem še sam vozil dizla mi je poleti kuril okrog 5,5 l/100 km in pozimi okrog 6,5 l/100 km. Torej tudi ICE pozimi porabi več goriva kot poleti. Podobno je z hitrostjo vožnje. Ob zmerni vožnji po magistralnih cestah se je gibala poraba okrog 4 l/100 km, ko pa si na AC stopil malce na gas, pa je šla poraba preko 7 l/100 km.
Fiziki je pač vseeno za vir energije gibajoče mase. Vzame jo toliko, kot jo potrebuje.
Fiziki je pač vseeno za vir energije gibajoče mase. Vzame jo toliko, kot jo potrebuje.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

alekskac ::
Ko sem še sam vozil dizla mi je poleti kuril okrog 5,5 l/100 km in pozimi okrog 6,5 l/100 km. Torej tudi ICE pozimi porabi več goriva kot poleti.
Približno liter več porabe pozimi imam tudi jaz izkušnje. Ko sem začel iz firbca to merit me je malo presenetilo, ker sem bil mnenja da bo poleti klima dvignila porabo nad zimsko. Ampak saj se pozimi tud včasih klima vklopi, zarad vlage, itd.

UkrFTW!! ::
Koliko vam kurijo evji in na katerih relacijah, glede na to, da je to ev tema. Še posebej med klanci zanimajo. Tisti tovarniški podatki 15 kWh/100, so verjetno bolj 20/100?

iKst_ ::
Debate o porabi so precej nesmiselne, ker so odstopanja ogromna glede na način vožnje. Pa ne predstavljamo si vsi enako "dinamične vožnje" in podobnih izrazov.
Poglej si teste, ki so dostopni na netu in spritmonitor, pa boš dobil realno sliko.
Poglej si teste, ki so dostopni na netu in spritmonitor, pa boš dobil realno sliko.

telexdell ::
Koliko vam kurijo evji in na katerih relacijah, glede na to, da je to ev tema. Še posebej med klanci zanimajo. Tisti tovarniški podatki 15 kWh/100, so verjetno bolj 20/100?
Na 5 km razdalji in 100 m n.v. kuri v eno stran med 18 in 25 in na drugo med 10 in 14 kWh/100 km. Je pa na tej kratki razdalji precej odvisno od semaforjev (potekajo dela na cesti in so na tej razdalji 3. semaforji) in zinanjih temperatur. Klima troši elektriko tudi, ko stojiš pred semaforjem. Vse pa gre v porabo. Je pa skupna poraba v prvih 1000 km 12,9 kWh/100 km (od tega je bilo le 5 km avtoceste ostalo regionalke), kar je precej manj od WLTP 15,8 kWh/100 km
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

Gambino ::
Niste vračunali, da ima EV izgube že če stoji na mestu. Enkrat je en Teslo pustil na parkirišču za 10 dni, ko je odšel na dopust z letalom in ob vrnitvi ni mogel verjeti da mu je kapaciteta tako padla, ne spomnim se točno koliko, se mi zdi da med 7 in 10%, če ne več.

BigWhale ::
Niste vračunali, da ima EV izgube že če stoji na mestu. Enkrat je en Teslo pustil na parkirišču za 10 dni, ko je odšel na dopust z letalom in ob vrnitvi ni mogel verjeti da mu je kapaciteta tako padla, ne spomnim se točno koliko, se mi zdi da med 7 in 10%, če ne več.
Ce pustis Webasto prizgan deset dni, ti bo tudi nekaj goriva porabil.
Splaca se prebrati navodila kako avto deluje, da se ti taksne stvari ne dogajajo.

BigWhale ::
Koliko vam kurijo evji in na katerih relacijah, glede na to, da je to ev tema. Še posebej med klanci zanimajo. Tisti tovarniški podatki 15 kWh/100, so verjetno bolj 20/100?
Od okolice Zadra do Slovenske Bistrice, okrog 417 km, v povprecju 15.3 kWh/100 km. Tempomat med na 130 km/h.
V obratni smeri je bilo 13 kWh/100 km. Z enakim nacinom voznje.
Beograd - Slovenska Bistrica, 17.3 kWh/100 km. Tempomat med 130 in 140 km/h
V obratni smeri pa 16 kWh / 100km. Isti stil voznje.
Za krajse razdalje pa nimam pojma. Avto priklopim na polnilnico, ko pade baterija na nekih 30-40%. Vcasih je to po dveh dneh, vcasih pa po enem tednu.

gile ::
Egolf: dolgoletno povprečje preceeej pod 15
MG ZS EV (50 kWh batwrija): po 3000 km niha med 15 in 16, ga pa kar fino tišcim, skoz se mi nekam mudi. Pozimi pričakujem nekje 18
Enyaq 80: polet 17-19, odvisno kolk je avtoceste. Pozimi čez 20, z avtocesto proti 23,24
MG ZS EV (50 kWh batwrija): po 3000 km niha med 15 in 16, ga pa kar fino tišcim, skoz se mi nekam mudi. Pozimi pričakujem nekje 18
Enyaq 80: polet 17-19, odvisno kolk je avtoceste. Pozimi čez 20, z avtocesto proti 23,24

iKst_ ::
Niste vračunali, da ima EV izgube že če stoji na mestu. Enkrat je en Teslo pustil na parkirišču za 10 dni, ko je odšel na dopust z letalom in ob vrnitvi ni mogel verjeti da mu je kapaciteta tako padla, ne spomnim se točno koliko, se mi zdi da med 7 in 10%, če ne več.
Zakaj pa ni mogel verjeti? A je pozabil prebrati navodila ali vklopiti možgane?
Jaz pogosto pustim avto na letališču za teden, 14 dni.
Ker nimam vklopljenega Sentry načina (kamere, ki spremljajo okolico in opozorijo, ko nekdo šari okrog avta) mi v 14 dneh pobere mogoče 3 do 4% baterije, čez palec, pa še to verjetno zato, ker včasih zbudim avto, da pogledam stanje ali vreme na lokaciji. Če vklopiš sentry mode je poraba okrog 1% na dan.
Torej, v dveh tednih z vklopljenim sentrijem malo manj kot 2€ elektrike.

iKst_ ::
Meni je pa ravno to totalno neuporaben feature :) Prvi dan sem imel prižgano, da sem videl kako dela, od takrat naprej je pa vedno izklopljen.
Je pa res, da se ne sekiram za buške in praske, ki nastanejo pred parkiranjem.
Je pa res, da se ne sekiram za buške in praske, ki nastanejo pred parkiranjem.

codeMonkey ::
Jaz bi ga verjetno kar uporabljal v ozkih parkirnih hisah, ker na starem avtu je bilo res nenormalno koliko nekih udrtin je fasal.
Za MEB platfromo bi celo lahko ven potegnil podatek o IP naslovih in na kater port ICAS1 enote bi moral priklopiti zadevo za posnifati kamere, pa da bi imel kako lastno snemalno napravo mogoce, ampak kaj, ko jih vklopijo samo takrat ko so potrebne, in ne pustijo laufati vseh naenkrat ves cas, da ne obremenijo omrezja. Tesla npr. ne pelje signalov s kamer preko Etherneta, ampak ima namenske direktne povezave na centralno enoto, ker pac FSD.
Za MEB platfromo bi celo lahko ven potegnil podatek o IP naslovih in na kater port ICAS1 enote bi moral priklopiti zadevo za posnifati kamere, pa da bi imel kako lastno snemalno napravo mogoce, ampak kaj, ko jih vklopijo samo takrat ko so potrebne, in ne pustijo laufati vseh naenkrat ves cas, da ne obremenijo omrezja. Tesla npr. ne pelje signalov s kamer preko Etherneta, ampak ima namenske direktne povezave na centralno enoto, ker pac FSD.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()

codeMonkey ::
Pa saj nimajo nic pametnega. Nekaj hudih imen, ki bi jih jaz kar pogresal, ce sem posten, ampak te znamke so totalno nekompatibilne s preostalimi, za katere mi je pa (in predvidevam da mnogim ostalim v EU) precej vseeno.
Opel je res primerna znamka za elektricna vozila, ko ima se vedno strelo v logotipu, pa se nekako so generacije, ki se ga spomnijo po cisto solidnih vozilih, se aktivne. Ampak kaj ko ni platforme in proizvodnje zadaj. Citroen, ko so bili zgodovinsko precej vodilni pri inovacijah, pa ze dolgo ni nic od njih. Peugeot pac kot nek francoski Opel. Fiat italijanski. Alfa Romeo pa bi morala biti luksuzna znamka, ki je prepoznavna tudi v ZDA in ne le pri nas. Komot bi bila lahko rezervirana za premium izdelke. Maserati pa se kaksno stopnicko vec. Imajo torej lahko podobno kot VAG porazdeljeno, ter pokrito vsaj vse od Seata pa do Porscheja. Jeep, Chrysler ipd. pa vseeno ce Kitajcu prodajo. Ampak kaj, ko bi s tem na koncu to postala boljsa vozila.
Ko vse to gledam, VAG sploh ni svoh s svojima MEB in PPE platformama. Obe platformi sta bili prvi poskus, vsaka v svojem razredu, in po nekaj letih, ko smo prisli do druge generacije, nista slabi. Torej so rabili eno generacijo, oz. slabih pet let.
Opel je res primerna znamka za elektricna vozila, ko ima se vedno strelo v logotipu, pa se nekako so generacije, ki se ga spomnijo po cisto solidnih vozilih, se aktivne. Ampak kaj ko ni platforme in proizvodnje zadaj. Citroen, ko so bili zgodovinsko precej vodilni pri inovacijah, pa ze dolgo ni nic od njih. Peugeot pac kot nek francoski Opel. Fiat italijanski. Alfa Romeo pa bi morala biti luksuzna znamka, ki je prepoznavna tudi v ZDA in ne le pri nas. Komot bi bila lahko rezervirana za premium izdelke. Maserati pa se kaksno stopnicko vec. Imajo torej lahko podobno kot VAG porazdeljeno, ter pokrito vsaj vse od Seata pa do Porscheja. Jeep, Chrysler ipd. pa vseeno ce Kitajcu prodajo. Ampak kaj, ko bi s tem na koncu to postala boljsa vozila.
Ko vse to gledam, VAG sploh ni svoh s svojima MEB in PPE platformama. Obe platformi sta bili prvi poskus, vsaka v svojem razredu, in po nekaj letih, ko smo prisli do druge generacije, nista slabi. Torej so rabili eno generacijo, oz. slabih pet let.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()

hojnikb ::
Koliko vam kurijo evji in na katerih relacijah, glede na to, da je to ev tema. Še posebej med klanci zanimajo. Tisti tovarniški podatki 15 kWh/100, so verjetno bolj 20/100?
evo moj mg4 z jajcanjem;
CE-LJ-CE, 32C, potovalna na ~95km/h give or take, končna poraba 11.3kWh/100km.
Tipična poraba pr bolj suvereni voznji je ca 19-20kwh/100km pr 130kmh potovalne, cca 15-17kwh pr 110kmh.
Optimum je imo 110kmh vsaj za ta konkretn avto, ker je doseg se vedno koker tolk, pa ne zgubljas preveč časa proti recimo 90-95kmh.
Not great, not terrible.
Pravi vidim? Market cap Stellantisa je samo 25 milijard evrov? Ouch.
en semi random AI startup je danes več vredn

#brezpodpisa
Zgodovina sprememb…
- spremenil: hojnikb ()

Sc0ut ::
codeMonkey je izjavil:
Pa saj nimajo nic pametnega. Nekaj hudih imen, ki bi jih jaz kar pogresal, ce sem posten, ampak te znamke so totalno nekompatibilne s preostalimi, za katere mi je pa (in predvidevam da mnogim ostalim v EU) precej vseeno.
Opel je res primerna znamka za elektricna vozila, ko ima se vedno strelo v logotipu, pa se nekako so generacije, ki se ga spomnijo po cisto solidnih vozilih, se aktivne. Ampak kaj ko ni platforme in proizvodnje zadaj. Citroen, ko so bili zgodovinsko precej vodilni pri inovacijah, pa ze dolgo ni nic od njih. Peugeot pac kot nek francoski Opel. Fiat italijanski. Alfa Romeo pa bi morala biti luksuzna znamka, ki je prepoznavna tudi v ZDA in ne le pri nas. Komot bi bila lahko rezervirana za premium izdelke. Maserati pa se kaksno stopnicko vec. Imajo torej lahko podobno kot VAG porazdeljeno, ter pokrito vsaj vse od Seata pa do Porscheja. Jeep, Chrysler ipd. pa vseeno ce Kitajcu prodajo. Ampak kaj, ko bi s tem na koncu to postala boljsa vozila.
Ko vse to gledam, VAG sploh ni svoh s svojima MEB in PPE platformama. Obe platformi sta bili prvi poskus, vsaka v svojem razredu, in po nekaj letih, ko smo prisli do druge generacije, nista slabi. Torej so rabili eno generacijo, oz. slabih pet let.
Posiljevanje 1.2 bencinarja z jermenom v olju je naredilo svoje. In pol prodajajo ds7 s tem mlinčkom za cca 50k eur. Al ni nobenega pravega avta iz tega koncerna. Pando 4x4 so ukinli, Jeep s 4x4 ne obstaja več. Posledično sploh ne veš kdo kupi stelantisova jajca.
1231 v3, Z97 A, 16GB ram 1600mhz, 3070 RTX, HX850