Forum » Znanost in tehnologija » Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Zakaj so električni avtomobili prava stvar

WarpedGone ::
Naj spomnim, da sm že lepo število let nazaj Zoe izpostavljal kot edini 'smiselen' EV poleg Tesel?
Ja, sem.
To je pa tudi bolj kot ne vse, kar daje Tesli prednost.
Dokler na Teslo gledaš kot le proizvajalca avtomobilov,vse ostalo kar počnejo pa odpišeš.
Mogoče maš prav, in iz vsega ostalega ne bo nič, puf u luft. Nič baterij, nič sončnih streh, nobenega SW techa, sam luft.
Niste naredil svoje domače naloge, stvari poznate zelo pomanjkljivo in hkrati predvidevate da veste vse kar je za vedet.
Če bi to bilo res, bi se kakšna vaša napoved izpred 5 let mogoče celo uresničila.

Gone ::
Ja, bmw je pa skoraj točno na 50. Je pa to ful pomembno ali je na 49,51 ali 60...vse troje je katastrofa. Glede na to, da so v zadnjih 5 letih na splošno delnice rastle kot zmešane.
Ja, ok, zdaj vidim da pri tebi dejstva in številke nimajo nobenega pomena. Je vsi pod 50% povsem enako kot en na 75, drug na 51, tretji na 40...
P.s.: pa še v zadnjem stavku si mimo vsekal. Tudi VOW je v zadnjih 4,5 letih kar dobro rasel, je pa 2015 vsekal ornk dol.

Okapi ::
Zakaj bi ne hotel imeti svojega avta? Če bo znal sam vozit, še toliko bolj - imel boš in svoj avto in svojega zasebnega robotskega voznika. Tudi ljudje, ki avta zdaj nimajo, ker nimajo vozniškega izpita, bodo imeli avte.
Z avtom, ki zna sam vozit, se bo še toliko lažje odpravit na daljšo pot. Naložiš robo za a počitnice, poveš avtu, kam bi rad šel, in potem lahko v miru gledaš film, spiš, kartaš z otroci, seksaš s punco ... Noben problem ne bo iti na skoraj poljubno dogo pot.
Tudi če bo javni prevoz cenejši, pa ni nobenega razloga, da bi bil, bo lasten avto pomenil udobnost, za katero se bo splačalo nekaj plačati. Na voljo bo vedno in takoj, v njem boš lahko puščal svojo prtljago, vedno bo tako čist, kot boš sam hotel ...

jernejl ::
WarpedGone je izjavil:
Pritiskanju heblov, šlatanju knofov in rednem kofetkanju na servisih.Eni raje kofetkajo enkrat na leto ali na dve leti na lokalnem servisu, drugi pa raje kofetkajo vsaki dve uri vožnje na "bencinskih" črpalkah.
WarpedGone je izjavil:
razen če si v življenju naredu dost dobrega, in si lahk privoščiš tudi kaj za dušo.Eni za dušo kupijo 911, drugi Z4, tretji A8, četrti golfa, peti teslo, drugim pa avto ne vpliva na dušo.
S tem ni nobenega problema, problem je v vernikih, ki mislijo, da je samo njihovo božanstvo tisto pravo, in potem pravijo, da so vsi ostali neumni.
WarpedGone je izjavil:
Ko greš gledat še tekoče stroške trojka postane cenovno ugodnejša od dinozavrov za 40 ali celo tistih za 35k.Jaz sem si že izračunal, da me polurni postanek na polnilnici stane precej več kot poln rezervoar bencina. Vam revežem, ki na uro bolj slabo zaslužite, pa se morda splača počakati za prihranek.
vse več ljudi si zna to zračunat, sploh potem ko puding poskusjo...
Podoben izračun velja tudi, če bi namesto na 10 minut oddaljen servis moral avto voziti v tujino, kar bi mi vzelo cel dan časa.

WarpedGone ::
žalostno da ne veste niti tega.

2dark ::
WarpedGone je izjavil:
*nobenega* samovžiga še ni bilo, vsi požari so bili posledica hudih trkov
žalostno da ne veste niti tega.
S povprečno hitrostjo 60 km/H.
(> _ <)
(>🍫 )

Zheegec ::
Tale price spike v ceni delnice je bil zelo nor, si kupoval on the way up?
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014

pero50 ::

Utk ::
Kako vsi na enkrat? saj ne sadijo vsi istega! En sadi fižol, drug pa pšenico. Ne dozori oboje hkrati.
Drugače pa večina kmetij ima tako ali tako več trakorjev. Bojo pač vsi električni, razen enega.
Zorganiziraj to že danes, ti nihče ne brani. Komot bi vsaj v Sloveniji s 5 traktorji naredil delo za 30 traktorjev čez leto, sploh nobenega dvoma. In pospraviš za 15 traktorjev denarja v žep, za 10 traktorjev pa so na boljšem kmeti. Samo en app rabiš...

Comparator ::
TheBlueOne je izjavil:
Pa ves koliko placas za 350kW polnjenje in ves zakaj toliko placas? Bo treba malo prevetrit racunice. Ko bos poznal tadva podatka, bos lazje sodil koliko bodo stale se mocnejse postaje. Oziroma morda tema za magisterij?
Mimogrede, 350kW je max, ce je tam vec avtov ne prides niti blizu.
In, ni vseno 10 ali 20km. Vecina kmetov toliko km prevozi samo ko kupi svoj traktor. In ne, ni vseeno kako hitro se polni, ker ko je delo je sranje, ce se vozis uro polnit, uro polnis in uro nazaj. Se manj vseeno, ce je vse x2. Trenutni edini EV traktor zmore MAX 5h, realno bolj 3. Ti bi bil bolj v kaficu ob polnilnici in na poti, kot na njivi.
In ko racunas kako hitro prides kam, to ne gre tako, da das max teoreticno hitrost cez celo pot. Razen, ce ima tvoj super traktor se kaksen fazni zamik in lahko gre skozi materijo v StarTrek stilu.
haha dej ne bit debil in ne pocenjuj inženirjev ;P Brez izumiteljev in inženirjev bi ti še vedno po drevesih skakal in banane žrl ;P
Ne 350 kWh je skupaj na dveh polnilnih mestih. Ponavadi imajo tako narejeno. Po pomeni da če je zasedeno vsako drugo polnilno mesto, dobi vsak 350 kW.
Še četrič samo za tebe ki vsako stvar spregledaš: Polnjenje na polnilnici predstavlja majhen delež porabe. Recimo 10 %. Nima kaj dosti veze, tudi če je cena na kWh malo večja.
Zdaj pa res beri, ne da moram vsako stvar po 4x napisat, ker mi gre to počas že na kurac.
"In, ni vseno 10 ali 20km.
ja prav bistveno ni če je 10 ali 20 km. Če je hitrost 50 km/h, potem je čas vožnje 12 minut, če je pa 20 km, potem je čas vožnje 24 minut.
Ti si pa iz riti spet dobil eno uro vožnje pa to nemoreš verjet :P
TheBlueOne: "Vecina kmetov toliko km prevozi samo ko kupi svoj traktor."
Seveda če pa sedaj z diesli ni POTREBE za to. Pol se pač bodo vozili 20 minut do polnilne postaje. Ni nobenega problema tle.
TheBlueOne:"ce se vozis uro polnit, uro polnis in uro nazaj."
Pa zakaj bi se moral eno uro furat tja, pa še ene uro nazaj, daj to razloži?! Pa saj nizi POLŽ ;P
Kaj zmore trenutni ni važno. Lahko mu vgradijo 400 kWh baterijo in bo zdržal CEL DAN DELA ;)
TheBlueOne:"In ko racunas kako hitro prides kam, to ne gre tako, da das max teoreticno hitrost cez celo pot. Razen, ce ima tvoj super traktor se kaksen fazni zamik in lahko gre skozi materijo v StarTrek stilu."
Gre za oceno, ki nima veze če je off za 10 %, ker je stvar še vedno kristalno jasna.Prav pa dodaj še par minut več, kaj ima veze :P
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Comparator ()

Valvoline ::
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Valvoline ()

Comparator ::
Tesla m3 zgubi pol dometa pri vleko prikolice 600-700kg. Na enem videu so vlekli 1.5T iz 400km dometa ostane zgolj 130km uporabnih torej tretjina. Liter nafte vsebuje 10kwh energije, vecji traktorji zberejo tudi preko 300 litrov to je 3000kwh, ce je zgolj 30% te energije uporabnih (a ziher je, mogoce se vec ker traktor ko dela je motor v bolj optimalnem nacinu kot pa avto k stoji po kriziscih) to je uporabnih 1000kwh oz 15 teslinih baterij 60-70kwh. Pa pri traktorjih aerodinamika nima nobenega vpliva, hidravliki je vseeno ce jo poganja dizel ali strom tudi tu so ogrome nizgube. Tak da za resno delo (les, prikolica, hidravlika) bo EV traktor mrtev v uro ce ne prej. Za razkazovanje na gasilskih vasilicah pa bo.
Tesla ima pri vleki 1600 kg prikolice porabo 40-50 kWh na 100 km, ne pa pri 600-700 kg. In ogromen del odpade na račun zračnega upora, ki ga pri traktorju pri delu na polju ne bo.
Z 400 kwh baterijo boš lahko delal cel dan. 400 kWh baterija je enako kot cca 150 litrov skurjene nafte. Tako da tvoja največja nočna mora da bodo električni traktorji uspeli se bo kmalu uresničila ;)
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Comparator ()

Valvoline ::
Comparator je izjavil:
Tesla m3 zgubi pol dometa pri vleko prikolice 600-700kg. Na enem videu so vlekli 1.5T iz 400km dometa ostane zgolj 130km uporabnih torej tretjina. Liter nafte vsebuje 10kwh energije, vecji traktorji zberejo tudi preko 300 litrov to je 3000kwh, ce je zgolj 30% te energije uporabnih (a ziher je, mogoce se vec ker traktor ko dela je motor v bolj optimalnem nacinu kot pa avto k stoji po kriziscih) to je uporabnih 1000kwh oz 15 teslinih baterij 60-70kwh. Pa pri traktorjih aerodinamika nima nobenega vpliva, hidravliki je vseeno ce jo poganja dizel ali strom tudi tu so ogrome nizgube. Tak da za resno delo (les, prikolica, hidravlika) bo EV traktor mrtev v uro ce ne prej. Za razkazovanje na gasilskih vasilicah pa bo.
Tesla ima pri vleki 1600 kg prikolice porabo 40-50 kWh na 100 km, ne pa pri 600-700 kg. In ogromen del odpade na račun zračnega upora, ki ga pri traktorju pri delu na polju ne bo.
Z 400 kwh baterijo boš lahko delal cel dan. 400 kWh baterija je enako kot cca 150 litrov skurjene nafte. Tako da tvoja največja nočna mora da bodo električni traktorji uspeli se bo kmalu uresničila ;)
Ta prikolica je enoosna, vi varijante da je tezja vec kot tono lahko je se manj. Od oka bi rekel max 800kg. Ze v startu je video zavajajoc. Nisem videl 1000kg+ enoosno prikolico.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Valvoline ()

Comparator ::
Comparator je izjavil:
Tesla m3 zgubi pol dometa pri vleko prikolice 600-700kg. Na enem videu so vlekli 1.5T iz 400km dometa ostane zgolj 130km uporabnih torej tretjina. Liter nafte vsebuje 10kwh energije, vecji traktorji zberejo tudi preko 300 litrov to je 3000kwh, ce je zgolj 30% te energije uporabnih (a ziher je, mogoce se vec ker traktor ko dela je motor v bolj optimalnem nacinu kot pa avto k stoji po kriziscih) to je uporabnih 1000kwh oz 15 teslinih baterij 60-70kwh. Pa pri traktorjih aerodinamika nima nobenega vpliva, hidravliki je vseeno ce jo poganja dizel ali strom tudi tu so ogrome nizgube. Tak da za resno delo (les, prikolica, hidravlika) bo EV traktor mrtev v uro ce ne prej. Za razkazovanje na gasilskih vasilicah pa bo.
Tesla ima pri vleki 1600 kg prikolice porabo 40-50 kWh na 100 km, ne pa pri 600-700 kg. In ogromen del odpade na račun zračnega upora, ki ga pri traktorju pri delu na polju ne bo.
Z 400 kwh baterijo boš lahko delal cel dan. 400 kWh baterija je enako kot cca 150 litrov skurjene nafte. Tako da tvoja največja nočna mora da bodo električni traktorji uspeli se bo kmalu uresničila ;)
Ta prikolica je enoosna, vi varijante da je tezja vec kot tono lahko je se manj. Od oka bi rekel max 800kg. Ze v startu je video zavajajoc. Nisem videl 1000kg+ enoosno prikolico.
Ne mi z tem kako video laže, ker to je Bjørn Nyland kanal in ta ne laže NIKOLI :) Če kaj spremljaš sceno bi to vedel.

Comparator ::
TheBlueOne je izjavil:
No potem imas skozi eno zico, 3x1cm2 za tri faze, torej kaksne 5 cm debel celoten kabel. Kam ga polozis? Ne potrebujes zanj posebne infrastrukture? Bo malo visel na hisami?Racunam, da imas nek super izolativni material in ni treba, da kaj locis, cisto fiktivno, samo povecano to, kar imas doma...
Pri nas ko pride vod te moci v Trafote ne smes priti blizu, no ce rad zivis.
Drugace je 600EUR razlike v tarifi, torej za manjso moc, kot si predvideval, je dovolj za vsaj 10.000km kolikortoliko varcnega avta. Pri 70A+ bos dal hitro za narocnino toliko kot za celoten strosek goriva ICE.
Zakaj bi moral imeti 3x po 1cm2?! Čez žico 1 cm2 lahko spraviš 325 A.
https://www.engineeringtoolbox.com/wire...
Če ti gre po žici 110 kV (bom z besedo napisal da ne boš spregledal in zmotno mislil da imaš prav: 110 tisoč voltov), potem je tok 30000000/110000=227 A.
Po žici 1 cm2 lahko spraviš 325 A. Ker je 227 A manj kot 325 A zadeva gre skozi. Torej je možno po žici 1 cm2 bakra spraviti 30 MW. Sploh pa zakaj si povečal na 30 Mw, prej sva govorila o 25 MW. zakaj kar nekaj povečuješ? Sej tud 30 MW gre po 1cm2 bakra ampak zakaj kar nekaj povečuješ za brezveze?
Govoril sem da imaš 1cm2 bakra, celoten vodnik ima še izolacijo in je nekaj debelejši. Kam ga položiš? lahko v zemljo, to je ena opcija, ni pa edina opcija.
ČAKI ČAKI ČAKI ČAKI!! Kakšen AVTO zdej?!
Pogovarjala sva se o TRAKTORJU z 500 kWh baterijo.
Pri avtu je za polnjenje čez noč zadosti že navadna 16A varovalka na enofazni vtičnici (3,8 kW). To ti napolni za 270 km v 10 urah. Lahko pa vzameš 17 kW, kar ti napolni avto z dometom 500 km (recimo Tesla model 3) v 4,5 ure.
The blueone: "Pri 70A+ bos dal hitro za narocnino toliko kot za celoten strosek goriva ICE."
Ni res kolega!! Za gorivo pri avtu voznik ki naredi 25 tisoč km na leto da cca 2000 € na leto. Tak ne potrebuje nobenega dodatnega električnega priključka. Navadna gospodinjska vtičnica je zadosti.
Če pa govoriva o traktorju pa so porabe za gorivo na leto dosti večje kot 600 €+nekaj drobiža za štrom na leto. So lahko tudi po 5000 € na leto in več če se gre za srednje. Ali pa za večje lahko še veliko več.
TheBlueOne je izjavil:
Comparator je izjavil:
BRAVO Z SVOJIM POSTOV SI POKAZAL CELEMU ŠIRNEMU SVETU KAKŠEN ZARUKAN IDIOT SI, BRAVO!!! ;) ;)
Sem diplomiran inženir strojništva in ne tak namišljen v vrtcu, ne sklepaj po sebi ;)
Daj preberi se enkrat, potem pa pomisli, ce je tvoj naziv vreden tvoje retorike.Meni se bere, kot da si star recimo 7.
Alo post ni bil namenjen tebi ampak piratu :) Ki je napisal:
"Engineer007 - a to ste se v vrtcu igrali inženirje pa ste imeli predstavo za starše "dan, ko bo bom dobil diplomo"? Pa si ti zdaj malo zamešal in misliš, da je bilo to zares. Je tudi lepo če ste šli na kmetijo pogledat čebelice in si se slikal s traktorjem, ampak veš, kmetje delajo še kaj drugega kot to. Razumem, da je vrtec zaprt, mamica pa dela od doma in se nihče ne igra s teboj, ampak ne toliko viset na računalniku, prav? Ni dobro za tvoje učke."
Človek je debilen DELUDEN ZARUKAN IDIOT!
Moj naziv pa je vreden moje retorike :) Je treba povedat tako kot je, DIREKT V FACO. :) IN TO STROKOVNO :) Nisem star 7 let ;) haha lol,
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Comparator ()

Sneznik ::
Kripto mesi je izjavil:
O naš teoretik je nazaj, problem je, ker ga praksa poj**e. Boljše, da se kar sam odstrani iz teme, preden ga admin pobriše ob vsem tem bluzenju.
Jaz nisem noben teoretik, take so stvari v praksi. In praksa me nič ne jebe, znam te zadeve tud narest. Ni nobenega bluzenja, bluziš ti.
lufthammer je izjavil:
Ha, ha, Inženir Bond alias Kalkulator je zamenjal nick. "Kumot" je to Sneznik. Nov nick, stare fore, napačni izračuni.
Ne izračuni so tapravi. 100 € na kW je cena za rabljene celice če jih dobr najdeš. 1100 kwh ti 1 kw celic proizvede na leto. Podatke poglej pri tistih ki imajo postavljene solarne elektrarne, so tudi javno dostopni te podatki.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Sneznik ()

Valvoline ::
http://blogs.ulg.ac.be/damien-ernst/ele...
Kripto mesi je izjavil:
O naš teoretik je nazaj, problem je, ker ga praksa poj**e. Boljše, da se kar sam odstrani iz teme, preden ga admin pobriše ob vsem tem bluzenju.
Jaz nisem noben teoretik, take so stvari v praksi. In praksa me nič ne jebe, znam te zadeve tud narest. Ni nobenega bluzenja, bluziš ti.
lufthammer je izjavil:
Ha, ha, Inženir Bond alias Kalkulator je zamenjal nick. "Kumot" je to Sneznik. Nov nick, stare fore, napačni izračuni.
Ne izračuni so tapravi. 100 EUR na kW je cena za rabljene celice če jih dobr najdeš. 1100 kwh ti 1 kw celic proizvede na leto. Podatke poglej pri tistih ki imajo postavljene solarne elektrarne, so tudi javno dostopni te podatki.
Sure, bos dal XXXX evrckov za instalacijo, elektroniko, delo, napeljavo, papirje, dovoljenja... vzel pa bos rabljenih panelov. Kapo dol. Prihranek zagotovljen.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Valvoline ()

Sneznik ::
Zanimivo branje:
http://blogs.ulg.ac.be/damien-ernst/ele...
To pa poznam ta članek, ampak ni resničen ker so uporabljene napačne predpostavke. Za elektriko v Ameriki v povprečju velja da se električni avto v povprečju povrne v 1,67 leta kar se tiče ekologije.
Poglej video narejen s strani enženirja, vsi viri in podatki in raziskave so v opisu videa.
Zanimivo branje:
http://blogs.ulg.ac.be/damien-ernst/ele...
Kripto mesi je izjavil:
O naš teoretik je nazaj, problem je, ker ga praksa poj**e. Boljše, da se kar sam odstrani iz teme, preden ga admin pobriše ob vsem tem bluzenju.
Jaz nisem noben teoretik, take so stvari v praksi. In praksa me nič ne jebe, znam te zadeve tud narest. Ni nobenega bluzenja, bluziš ti.
lufthammer je izjavil:
Ha, ha, Inženir Bond alias Kalkulator je zamenjal nick. "Kumot" je to Sneznik. Nov nick, stare fore, napačni izračuni.
Ne izračuni so tapravi. 100 EUR na kW je cena za rabljene celice če jih dobr najdeš. 1100 kwh ti 1 kw celic proizvede na leto. Podatke poglej pri tistih ki imajo postavljene solarne elektrarne, so tudi javno dostopni te podatki.
Sure, bos dal XXXX evrckov za instalacijo, elektroniko, delo, napeljavo, papirje, dovoljenja... vzel pa bos rabljenih panelov. Kapo dol. Prihranek zagotovljen.
Če nočeš ni treba, ampak lahko pa bi to naredil. Elektroniko lahko sam narediš če znaš (jaz znam), delo narediš sam, napeljavo narediš sam, papirjev in dovoljenj za polnjenje lastnega avtomobila z sončno elektrarno NE rabiš.
Ampak tudi če nočeš, še zmeraj pa velja da je vožna dieselskih avtomobilov v Sloveniji dražja za 6,8 krat v Ameriki pa dražja za 70 % (za bencinarja, za diesla je v Ameriki dražje).
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Sneznik ()

WarpedGone ::
in še zmeraj bi ta reč za 45 jurjev imela 300 km dosega po avtocesti
A to pomeni da ne moreš nikamor dlje kot 150km od doma?
Al kaj točno želiš povedat?
Za AC potovanja ne potrebuješ velike baterije, ker je omrežje hitrih polnilnic povsem zadostno. Al maš manjšo al večjo boš praktično stal enako pogosto, le par minut dlje zarad počasnejšega filanja.
Večja baterija koristi za dnevno več urno skakanje gor in dol brez vmesnega polnjenja ... Pot LJ-MB-LJ mi pokuri nekje 60% tavelke baterije... štart z 80% pomeni pristanek z 20%. Zadostuje še za kakšno skakanje okrog Mb pred povratkom domov. Tamala baterija tega nebi omogočala.
Pot Lj-Salzburg-Lj je praktično enaka z malo kot z velko baterijo. SC postaje so posejane tako da mala baterija povsem zadostuje.
UTK:
Voziš se 3 evre dražje. Za razliko v ceni 10 jurjev moraš naredit 333,333 km. Za naslednjih 10 jurjev razlike v ceni, moraš naredit 666,666 km. Tolk jih pa že res malokater avto naredi v življenjski dobi.
Ampak dajmo dramatizirat, 3x dražje!!!!11!
Kje je skrita laž?
V trditvi da je vožnja na bencin enakovredna vožnji na štrom, razlika le v ceni energije.
Totalna nesramna idiotska laž. Ampak dokler se nisi peljal z EV, sploh pa dokler si ga nisi lastil in z njim naredu več km, jo naivno kupuješ in sprejemaš kot resnico.
Vožnja *nobenega* ICE ne pride niti blizu vožnji kateregakoli EV.
Razlika v ceni energenta ni faktor sploh. Je le edino, kar si lastnik ICE lahko predstavlja kot razliko, dokler si ne lasti EV.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: WarpedGone ()

Utk ::
Dovolj rečeno?
Vožnja *nobenega* ICE ne pride niti blizu vožnji kateregakoli EV.
Meni je to jasno, ampak o tem se lahko pogovarjamo šele ko izenačimo uporabnost.
Če se tesla vozi bolje od kombija, mi to en kurc pomaga, če rabim kombi. Morda samo mislim, da rabim kombi, pa ga v resnici ne, ampak tudi to ni pomembno.
Jaz sem prvi za to, da se vsaj 2/3 avtov danes na cesti nadomesti z električnimi, to je komot možno brez da kdo "trpi". Ampak 100% danes s temi cenami in modeli še ni možno.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()

Sneznik ::
Lani sem naredu 1300 km v 13 urah s kantico za 12 jurjev. Skupaj z vsemi postanki, gužvami in vsem. In z otrokom, ki je postal siten 500 km pred domom in tudi postanki več niso pomagali.
Dovolj rečeno?
Vožnja *nobenega* ICE ne pride niti blizu vožnji kateregakoli EV.
Meni je to jasno, ampak o tem se lahko pogovarjamo šele ko izenačimo uporabnost.
Če se tesla vozi bolje od kombija, mi to en kurc pomaga, če rabim kombi. Morda samo mislim, da rabim kombi, pa ga v resnici ne, ampak tudi to ni pomembno.
Jaz sem prvi za to, da se vsaj 2/3 avtov danes na cesti nadomesti z električnimi, to je komot možno brez da kdo "trpi". Ampak 100% danes s temi cenami in modeli še ni možno.
Naredil si 1300 km v 10 urah. Torej si delal povpečno 100 km/h, se strinjaš (upam da nisi tako neumen da se nebi). Guess what. Tudi električni zmorejo 100 km/h POVPREČNE hitrosti. Bjørn Nyland redno dela 1000 km challenge in naredi 1000 km v 10 urah (ali kakšno uro ali 2 več za kakšne bolj jajc modele). Razlika v času potovanja je zanemarljiva, sploh ko upoštevaš da 1300 km v enem kosu narediš verjetno samo nekajkrat na leto (pa še to sem verjetno preveč rekel).

Utk ::
Jaz sem ti napisal pogoje za avto, ti si pa napisal ceno, da to dobim za 30 jurjev. Zdaj pa tu lepiš neke avte, ki niso nič od tega. V resnici ne vidim nobenega razloga, da bi kupil pežoja 208 namesto eUpa. Če ti eUp ni dovolj velik, ti tudi 208 ne bo. Je pa pol cenejši. Če ga kje dobiš.

Sneznik ::
Kdo se pritožuje, razen tebe?
Jaz sem ti napisal pogoje za avto, ti si pa napisal ceno, da to dobim za 30 jurjev. Zdaj pa tu lepiš neke avte, ki niso nič od tega. V resnici ne vidim nobenega razloga, da bi kupil pežoja 208 namesto eUpa. Če ti eUp ni dovolj velik, ti tudi 208 ne bo. Je pa pol cenejši. Če ga kje dobiš.
Jaz se nič ne pritožujem. Pravim da si kupil luksuz. Ampak okej greva tako: pač hočeš večji avto (sicer to je neracionalno ampak okej), dajmo gledati večje avte:
Za 30 jurjev ALI MANJ z odšteto subvencijo bi lahko kupil:
-Hyundai IONIQ Electric https://ev-database.org/car/1165/Hyunda...
-Hyundai Kona Electric 39 kWh https://ev-database.org/car/1239/Hyunda...
-Mazda MX-30 https://ev-database.org/car/1241/Mazda-...
-MG ZS EV https://ev-database.org/car/1201/MG-ZS-...
-Kia e-Soul 39 kWh https://ev-database.org/car/1169/Kia-e-...
- Aiways U5 https://ev-database.org/car/1261/Aiways...
- Kia e-Niro 39 kWh https://ev-database.org/car/1262/Kia-e-...
To jih je samo nekaj, jih je še več. Pa če ti eden od tega ni všeč, se ne zapiči v njega ker to je neumnost in če boš to naredil ne iščeš rešitve, ampak prepir. Najti moraš samo enega od teh ki bi bil ok, cca primerljiv z tvojim hibridom.

Utk ::
Kdo se pritožuje, razen tebe?
Jaz sem ti napisal pogoje za avto, ti si pa napisal ceno, da to dobim za 30 jurjev. Zdaj pa tu lepiš neke avte, ki niso nič od tega. V resnici ne vidim nobenega razloga, da bi kupil pežoja 208 namesto eUpa. Če ti eUp ni dovolj velik, ti tudi 208 ne bo. Je pa pol cenejši. Če ga kje dobiš.
Jaz se nič ne pritožujem. Pravim da si kupil luksuz. Ampak okej greva tako: pač hočeš večji avto (sicer to je neracionalno ampak okej), dajmo gledati večje avte:
Za 30 jurjev ALI MANJ z odšteto subvencijo bi lahko kupil:
-Hyundai IONIQ Electric https://ev-database.org/car/1165/Hyunda...
-Hyundai Kona Electric 39 kWh https://ev-database.org/car/1239/Hyunda...
-Mazda MX-30 https://ev-database.org/car/1241/Mazda-...
-MG ZS EV https://ev-database.org/car/1201/MG-ZS-...
-Kia e-Soul 39 kWh https://ev-database.org/car/1169/Kia-e-...
- Aiways U5 https://ev-database.org/car/1261/Aiways...
- Kia e-Niro 39 kWh https://ev-database.org/car/1262/Kia-e-...
To jih je samo nekaj, jih je še več. Pa če ti eden od tega ni všeč, se ne zapiči v njega ker to je neumnost in če boš to naredil ne iščeš rešitve, ampak prepir. Najti moraš samo enega od teh ki bi bil ok, cca primerljiv z tvojim hibridom.
To so vse avti v rangu ibize ali cliota. Nekateri so malo dvignjeni ali podaljšani, ampak ko greš gledat prtljažnik ali kabino, so tu nekje. In vsi s cca 40 kwh baterijo, čeprav ti pravim, da je tudi 60 zelo na meji sprejemljivega.
Jaz sem vse te avte preveril in pretipal, nekatere tudi vozil, razen teh kitajskih jajc, si ti?
Edinega napol uporabnega si pa itak izpustil, leafa.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()

Sneznik ::
Kdo se pritožuje, razen tebe?
Jaz sem ti napisal pogoje za avto, ti si pa napisal ceno, da to dobim za 30 jurjev. Zdaj pa tu lepiš neke avte, ki niso nič od tega. V resnici ne vidim nobenega razloga, da bi kupil pežoja 208 namesto eUpa. Če ti eUp ni dovolj velik, ti tudi 208 ne bo. Je pa pol cenejši. Če ga kje dobiš.
Jaz se nič ne pritožujem. Pravim da si kupil luksuz. Ampak okej greva tako: pač hočeš večji avto (sicer to je neracionalno ampak okej), dajmo gledati večje avte:
Za 30 jurjev ALI MANJ z odšteto subvencijo bi lahko kupil:
-Hyundai IONIQ Electric https://ev-database.org/car/1165/Hyunda...
-Hyundai Kona Electric 39 kWh https://ev-database.org/car/1239/Hyunda...
-Mazda MX-30 https://ev-database.org/car/1241/Mazda-...
-MG ZS EV https://ev-database.org/car/1201/MG-ZS-...
-Kia e-Soul 39 kWh https://ev-database.org/car/1169/Kia-e-...
- Aiways U5 https://ev-database.org/car/1261/Aiways...
- Kia e-Niro 39 kWh https://ev-database.org/car/1262/Kia-e-...
To jih je samo nekaj, jih je še več. Pa če ti eden od tega ni všeč, se ne zapiči v njega ker to je neumnost in če boš to naredil ne iščeš rešitve, ampak prepir. Najti moraš samo enega od teh ki bi bil ok, cca primerljiv z tvojim hibridom.
To so vse avti v rangu ibize ali cliota. Nekateri so malo dvignjeni ali podaljšani, ampak ko greš gledat prtljažnik ali kabino, so tu nekje. In vsi s cca 40 kwh baterijo, čeprav ti pravim, da je tudi 60 zelo na meji sprejemljivega.
Jaz sem vse te avte preveril in pretipal, nekatere tudi vozil, razen teh kitajskih jajc, si ti?
Edinega napol uporabnega si pa itak izpustil, leafa.
Ni res, to niso avti na ravni Cliota in Ibize. Sploh nisi kliknil linkov kar nekaj lašaš na pamet kar ne drži. Aiways U5 ima 60 kWh baterijo in 355 km dosega.
Sloh pa tale doseg je tako precenjena zadeva da glava peče.
Kaj je narobe z Hyundai IONIQ Electric ali MG ZS EV ali Aiways U5. Prve dva naredita cca 230 km z eno baterijo kar je več kot zadosti, zanji pa celo 355 km z eno baterijo. To je vse več kot zadosti.
Nekateri teli avti so večji od leafa in imajo več pritljažnega prostora in tudi več dosega.
Ne vem če to veš: amapk če maš 230 km dosega recimo, to ne pomeni da lahko največ toliko prevoziš na dan in da ne moreš priti do točke, ki je oddaljena več kot 230 km. Ne vem če si to sploh vedel. No sedaj sem ti povedal, sedaj veš.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Sneznik ()

Sneznik ::
V slovenskem katalogu ima ta kona, ki jo v Sloveniji prodajajo, v katalogu 322 litrov. Moja corolla je karavan in ima 585 litrov.
Kolikokrat na lepo pa narediš 150 km v enem kosu? Redko a ne.
Skoraj vsak vikend, ko ni korone.
Ne rabiš pustiti 80 km "lufta". Ampak 30 km največ. Hitre polnilnice so zelo pogosto.
Ja ja, kar sanjaj. Ti delaj tako, in štej kolkrat boš čakal vleko...
Sploh pa itak si vožnjo prej planiraš če imaš namen narediti več kot 200 km v kosu.
Tako kot ne veš česa ne veš, tudi ne moreš planirat tistega česar nisi mogel splanirat.
Prvič kot prvič imaš velike avte, večje od leafa z več pritljažnega prostora kot tvoj sedanji hibrid, ki niso kitajski.
Imaš, ampak stanejo še veliko več kot 45 jurjev.
Okej lahko bi kupil pa Kia e-Niro. Ima Cargo Volume Max 1405 L. Okej kolikorat pa narediš več kot 200 km v kosu. Sploh pa lahko bi vzel Aiways U5 in bi mel 355 km dosega. Sploh pa kolikorat pa rabiš toliko pritljažnika. Za tiste parkrat na leto lahko daš robo tudi na zice, pod noge al whatever. In kot pravim z Kia e-Niro bi imel podobno prostora in stane pod 30 k s subvencijo.
Nič ne sanjam. Če imaš ti "range anxiety" to ne pomeni da ga imajo vsi. Tvoj strah je neracionalen. 30 km je več kot zadost da prideš do polnilnice. Brez problema. Če je kriza greš lahko malo počasneje in s tem povečaš doseg ogromno. Tukaj ni nobenega problema in nobene vleke, kaj ti kr neki nabijaš.
Ne, Kia i Niro dobiš za manj kot 30 jurjev s subvencijo. Tudi iqniq dobiš za manj. Oba nista kitajca. In oba stane manj kot 30k s subvencijo.
Z 230 km dosega bi lahko kumot delal vse kar sedaj delaš z avtom. Ali pa kupi unega ki ima 355 km dosega, isto pod 30k, če imaš takšen strah. Ampak vedi pa da tak strah ni racionalen.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Sneznik ()

Sneznik ::
Koliko je takih? Nekaj jih je. In tisti ki hoče prišprarati če se malo prilagodi, lahko to tudi naredi.
In kaj bi potem s tem denarjem? Kupil stanovanje in ga oddajal, zakaj, da boš imel še več denarja? Zakaj, če se boš potem še naprej vozil z e-upom. Ker je cenejši.
Življenje je prekratko za kaj takega.
Če si pa ne moreš privoščit kaj drugega, pa pač nimaš izbire.
Ja recimo lahko s tem denarjem kupi stanovanje in da od najemnine živi in mu ni treba hoditi v službo. Užival bo bolj kot nekdo ki živi samo za šiht in nima nobenega življenja, pa tudi če se mora peljati z E-upm na izlet in živi svobodno kot ptica.

Življenje je prekratko da bi vse spušil na bencinu, ko pa lahko ta denar investiraš in živiš svobodno kot ptica brez da si cele dneve v službi in živiš samo za šiht :)
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Sneznik ()

Utk ::

Sneznik ::
Pa ne z subvencijo in popustom! Z subvencijo in popustom pride 4500 EUR. Glej in se čudi ;)
Ja, s subvencijo in s popustom in brez baterije je 4500. Če mu še kolesa odšraufaš je morda samo 4000. Uporaben je pa isto z njimi ali brez njih, če nimaš baterije. In ne mi spet z nekimi aftermarket baterijami. Tako poceni spet ni, da bi neke baterije gor šraufal, če imaš original.
Daš Avtermaket baterijo za manj kot jurja, nobenega problema, če le nimaš dveh čevih rok (pa tudi če jih imaš, lahko poprosiš prijatelja). Lahko pa tudi ODKUPIŠ baterijo takoj ob nakupu za dodatne 2500 €, kot je povedal prodajalec v avtohiši ko sem ga to vprašal.

Utk ::
Snežnik je en novodobni dečko z inovativnim razmišljanjem, a brez življenjske prakse. Jaz svojega Clia ne bi za Twizzija nikoli zamenjal, tudi če bi bila vožnja desetkrat cenejša, saj je to navadna šajtrga brez kakršne koli varnosti ali udobja.
Niti ne bi nihče zamenjal passata za cliota, tudi če bi bil zastojn.
O tem ni noben govoril. Clio je najbolj prodajan avto v Sloveniji že odkar je Slovenija samostojna država. In E-up je odlično nadomestilo za Cliota, ker ni dosti manjši, ampak je primerljive velikosti.
Mi imamo tretjega cliota in še nikoli nobenega twingota, upa, i10, pande in podobnih avtov, ki so manjši in cenejši. In ti boš meni govoru, da so isti. Ne, niso. In to je jasno vsakemu, ki ni popoln debil.

codeMonkey ::
Skrivnost ;) Lahko pa v živo razpravljava o tem ;)
Glede na obnasanje tukaj, nimam nobenega interesa.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()

Sneznik ::
Snežnik je en novodobni dečko z inovativnim razmišljanjem, a brez življenjske prakse. Jaz svojega Clia ne bi za Twizzija nikoli zamenjal, tudi če bi bila vožnja desetkrat cenejša, saj je to navadna šajtrga brez kakršne koli varnosti ali udobja.
Niti ne bi nihče zamenjal passata za cliota, tudi če bi bil zastojn.
O tem ni noben govoril. Clio je najbolj prodajan avto v Sloveniji že odkar je Slovenija samostojna država. In E-up je odlično nadomestilo za Cliota, ker ni dosti manjši, ampak je primerljive velikosti.
Mi imamo tretjega cliota in še nikoli nobenega twingota, upa, i10, pande in podobnih avtov, ki so manjši in cenejši. In ti boš meni govoru, da so isti. Ne, niso. In to je jasno vsakemu, ki ni popoln debil.
Debil si ti, ne jaz. In nisem rekel da so isti, napisal sem da niso toliko manjši. So primerljivi po velikosti. In za 5x cenejšo vožnjo na 100 km, bi tud vsak ki ni debil, imel 10 % manj placa (E-up vs Clio).
codeMonkey je izjavil:
Skrivnost ;) Lahko pa v živo razpravljava o tem ;)
Glede na obnasanje tukaj nimam nobenega interesa.
Prav, kakor hočeš. Vseeno mi je zate.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Sneznik ()

Gregor P ::
Tebi se vidi da nikoli nisi tud za en dan ne probal EV-ja. Probaj pa pol govori, ne pa da govoriš neumnosti.Prosim? Kaj sedaj nekaj sanjaš? Lepo sem napisal, da v resnici (če sem iskren do samega sebe) ne rabim prav nobenega vozila, ker je - tako menim in tega mnenja ne vsiljujem drugim - lastiti si lastno osebno vozilo družbeno nesmiselno (v prihodnosti si bomo najbrž vse te reči delili); vseeno ali gre za EV ali klasično vozilo. Kaj je meni všeč in kaj sem/nisem poskusil, je povsem brezpredmetno.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Gregor P ()

Sneznik ::
Tebi se vidi da nikoli nisi tud za en dan ne probal EV-ja. Probaj pa pol govori, ne pa da govoriš neumnosti.Prosim? Kaj sedaj nekaj sanjaš? Lepo sem napisal, da ne rabim prav nobenega vozila, ker je lastiti si lastno osebno vozilo družbeno nesmiselno; vseeno ali gre za EV ali klasično vozilo. Kaj je meni všeč in kaj sem/nisem poskusil, je povsem brezpredmetno.
Ja kako hudiča je brezpredmetno? Seveda ni brezpredmetno. Pojdi probat vozit EV-ja in nikoli več ne boš hotel vozit ICE-ja. V Ljubjani izposojajo EV-je za cca 5 EUR na uro in pojdi probat za eno uro. Ne bo ti žal. EV-ji so mnogo boljši za vožnjo. Če ne rabiš avta je pa tak vseeno da kaj razpravljava ker tak kupil ne boš nobenega: ne ICE ne EV, če avta kot sam praviš ne rabiš.
Ali na leto prevoziš samo dobrih 13 tisoč km? (toliko se dobi z zneska ki si ga naevedel za gorivo). Zelo možno je da sam sebi lažeš in da porabiš več za nafto.
Ali na leto prevoziš samo dobrih 13 tisoč km? (toliko se dobi z zneska ki si ga naevedel za gorivo). Zelo možno je da sam sebi lažeš in da porabiš več za nafto.
Okrog 15 k. Z nafto sem zaokrožil. Lahko da tudi 20 k. Ne spremljam preveč. Tankam 1x mesečno, kdaj tudi 2x.
Pri 20 k km na let, bi prišparal 1250 EUR na gorivu, pa še ene 200-300 EUR na let na servisih. Skupaj ene 1600 EUR na let prišparaš z EV-jem. V 20 let prišparaš 32.000 EUR, kar je ful več prihranka kolikor daš ene 10 jurjev več za EV-ja na začetku ko ga kupiš. Pa sploh nisem štel se vseh prihrankov: pri ev-jih je cenejša registracija, ni treba plačevati parkirnin večinoma, ker so polnjenja masikje zastonj ipd. Ampak samo ervisi in gorivo imaš 32.000 EUR prihranka v 20 letih (minus razlika v nabavni ceni avta).
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Sneznik ()

Gregor P ::
Če ne rabiš avta je pa tak vseeno da kaj razpravljava ker tak kupil ne boš nobenega: ne ICE ne EV, če avta kot sam praviš ne rabiš.Če bi kupil vozilo, ker bi se pač tako odločil, potem bi danes glede ponudbe na trgu kupil hibrida, najbrž priključnega hibrida (kar sem tudi že zapisal na tem forumu). Čez kakšnih 5 do 10 let, bi morda že razmišljal o nakupu EV, če bo ponudba na trgu dobra; razen seveda, če ne bomo takrat razmišljali že o drugih tehnično bolj sodobnih in dovršenih alternativah. Prihodnost bo pa najbrž takšna, da si noben ne bo več lastil osebnega vozila za redne opravke; razen morda za zabavo, zbirateljstvo ipd.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Sneznik ::
Če ne rabiš avta je pa tak vseeno da kaj razpravljava ker tak kupil ne boš nobenega: ne ICE ne EV, če avta kot sam praviš ne rabiš.Če bi kupil vozilo, ker bi se pač tako odločil, potem bi danes glede ponudbe na trgu kupil hibrida, najbrž priključnega hibrida (kar sem tudi že zapisal na tem forumu). Čez kakšnih 5 do 10 let, bi morda že razmišljal o nakupu EV, če bo ponudba na trgu dobra; razen seveda, če ne bomo takrat razmišljali že o drugih tehnično bolj sodobnih in dovršenih alternativah. Prihodnost bo pa najbrž takšna, da si noben ne bo več lastil osebnega vozila za redne opravke; razen morda za zabavo, zbirateljstvo ipd.
Hibridi so boljša zadeva v primerjavi z dieslom, v primerjavi z EV pa so ena navadna smrdljiva neumnost, pr hibridu imaš še zmeri ICE motor z ogromnimi stroški vzdrževanja in veliko porabo. Stanejo pa skor lih tolk k ta pravi eV-ji.. EV je boljš od hibrida za 90 % vseh primerov.
iloveboobz je izjavil:
zakaj primerjaš jabčke in hruške. Obstaja tudi e-golf, kolega ga je kupil za 19.990€
z subvencijo pa dosegom do naslednje obcine in nazaj.
in kaj konkretno si hotel z argumentom subvencije pojasnit? si ti izključen iz subvencije? kar se tiče dometa se pa dajmo odločt in podat robne pogoje kaj bomo primerjal. Lahko tudi obrnem sliko, pa rečem najdi mi ICE, ki bo za ceno tesle ponujal enakovredne pospeške in porabo...pa ne rabi a vidiš kje je tu problem? skačete iz argumenta na argument tako kot je že K0l1br1 omenil (sicer kot kritiko Sneznika) in se vrtite v krogu.
iloveboobz je izjavil:
zakaj primerjaš jabčke in hruške. Obstaja tudi e-golf, kolega ga je kupil za 19.990€
z subvencijo pa dosegom do naslednje obcine in nazaj.
in kaj konkretno si hotel z argumentom subvencije pojasnit? si ti izključen iz subvencije? kar se tiče dometa se pa dajmo odločt in podat robne pogoje kaj bomo primerjal. Lahko tudi obrnem sliko, pa rečem najdi mi ICE, ki bo za ceno tesle ponujal enakovredne pospeške in porabo... a vidiš kje je tu problem? skačete iz argumenta na argument tako kot je že K0l1br1 omenil (sicer kot kritiko Sneznika) in se vrtite v krogu.
Jst pravim samo da se v 9-tih od 10 tih primerov ko ljudje mislijo da se jim EV ne splača, se jih da dejansko splača finančno, zraven pa dobij tudi boljše vozilo. 9 od 10-tih primerov jih narobe misli ker si ne zračunajo.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Sneznik ()

Sneznik ::
GLEJ NO GLEJ: FOSILNA GORIVA SO BOLJ SUBVENCIONIRANA KOT OBNOVLJIVI VIRI. Zanimivo ;)
Vir Prof.dr. Peter Novak: https://www.gzs.si/Portals/183/vsebine/...
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Sneznik ()

sniff ::
Ne nimam nobenega problema komunikacije. Ev-ji bodo za isto razdaljo vedno porabili 4x več energije. ICE porabi recimo 65 kWh, EV porabi 17 kWh. EV-ji imajo 4x večji izoristek. Za isto razdaljo porabijo 4 manj energije. Tudi če bi se hipotetično enota energije elektrike podražila in bi ceno izenačila z dieslom, še vedno velja da EV avto porabi 4x manj energije za isto razdaljo in tako bo ostalo.
GLEJ NO GLEJ: FOSILNA GORIVA SO BOLJ SUBVENCIONIRANA KOT OBNOVLJIVI VIRI. Zanimivo ;)
Vir Prof.dr. Peter Novak: https://www.gzs.si/Portals/183/vsebine/...
ok zakaj me posiljuješ s to mantro? a sem jo kje oporekal? sem ti rekel da se drži pametnih argumentov z ostalim bluzenjem si delaš škodo.

Sneznik ::
Ne nimam nobenega problema komunikacije. Ev-ji bodo za isto razdaljo vedno porabili 4x več energije. ICE porabi recimo 65 kWh, EV porabi 17 kWh. EV-ji imajo 4x večji izoristek. Za isto razdaljo porabijo 4 manj energije. Tudi če bi se hipotetično enota energije elektrike podražila in bi ceno izenačila z dieslom, še vedno velja da EV avto porabi 4x manj energije za isto razdaljo in tako bo ostalo.
GLEJ NO GLEJ: FOSILNA GORIVA SO BOLJ SUBVENCIONIRANA KOT OBNOVLJIVI VIRI. Zanimivo ;)
Vir Prof.dr. Peter Novak: https://www.gzs.si/Portals/183/vsebine/...
ok zakaj me posiljuješ s to mantro? a sem jo kje oporekal? sem ti rekel da se drži pametnih argumentov z ostalim bluzenjem si delaš škodo.
Zato ker projekcije napovedujejo povečevanje cen naftnih derivatov za naslenje 20 let in to projekcije profesorja z doktoratom, ti pa temu oporekaš. Držim se pametnih argumentov. Pač bencin se bo podražu, elektrika se bo podražila, ampak bencin se bo bolj podražu kot elektrika. Pa tudi če se oba za enak procent podražita bo razlika med enim in drugim še vedno 5 kratna tako kot je danes, zaradi 4x večjega izkoristka. Nič si ne delam škode, tako ali tako mi posti na forumu ne povzročajo nobene škode. Brezplačno izboražujem folk na forumu ki se ne spozna na EV-je.

sniff ::
Ne nimam nobenega problema komunikacije. Ev-ji bodo za isto razdaljo vedno porabili 4x več energije. ICE porabi recimo 65 kWh, EV porabi 17 kWh. EV-ji imajo 4x večji izoristek. Za isto razdaljo porabijo 4 manj energije. Tudi če bi se hipotetično enota energije elektrike podražila in bi ceno izenačila z dieslom, še vedno velja da EV avto porabi 4x manj energije za isto razdaljo in tako bo ostalo.
GLEJ NO GLEJ: FOSILNA GORIVA SO BOLJ SUBVENCIONIRANA KOT OBNOVLJIVI VIRI. Zanimivo ;)
Vir Prof.dr. Peter Novak: https://www.gzs.si/Portals/183/vsebine/...
ok zakaj me posiljuješ s to mantro? a sem jo kje oporekal? sem ti rekel da se drži pametnih argumentov z ostalim bluzenjem si delaš škodo.
Zato ker projekcije napovedujejo povečevanje cen naftnih derivatov za naslenje 20 let in to projekcije profesorja z doktoratom, ti pa temu oporekaš. Držim se pametnih argumentov. Pač bencin se bo podražu, elektrika se bo podražila, ampak bencin se bo bolj podražu kot elektrika. Pa tudi če se oba za enak procent podražita bo razlika med enim in drugim še vedno 5 kratna tako kot je danes, zaradi 4x večjega izkoristka. Nič si ne delam škode, tako ali tako mi posti na forumu ne povzročajo nobene škode. Brezplačno izboražujem folk na forumu ki se ne spozna na EV-je.
ok dej preden postaš vire iz 2014 in se delaš velepomembnega poglej kaj se je v 6letih (2014-2020) od tvoje projekcije relano zgodilo. Naj ti postam link https://markets.businessinsider.com/com... Pa še 14. stran si preber tvojega vira (na ti olajšam: " Zaradi znanih zalog fosilnih goriv ni pričakovati velikih sprememb v cenah zaradi pomanjkanja ali proizvodnih stroškov; 4. Premog bo v tem stoletju še vedno najcenejše gorivo, nato mu sledijo plin, nafta in OVE). Zgubljaš kredibilnost. Drži se raje stvari, ki jih razumeš.

Sneznik ::
Ne nimam nobenega problema komunikacije. Ev-ji bodo za isto razdaljo vedno porabili 4x več energije. ICE porabi recimo 65 kWh, EV porabi 17 kWh. EV-ji imajo 4x večji izoristek. Za isto razdaljo porabijo 4 manj energije. Tudi če bi se hipotetično enota energije elektrike podražila in bi ceno izenačila z dieslom, še vedno velja da EV avto porabi 4x manj energije za isto razdaljo in tako bo ostalo.
GLEJ NO GLEJ: FOSILNA GORIVA SO BOLJ SUBVENCIONIRANA KOT OBNOVLJIVI VIRI. Zanimivo ;)
Vir Prof.dr. Peter Novak: https://www.gzs.si/Portals/183/vsebine/...
ok zakaj me posiljuješ s to mantro? a sem jo kje oporekal? sem ti rekel da se drži pametnih argumentov z ostalim bluzenjem si delaš škodo.
Zato ker projekcije napovedujejo povečevanje cen naftnih derivatov za naslenje 20 let in to projekcije profesorja z doktoratom, ti pa temu oporekaš. Držim se pametnih argumentov. Pač bencin se bo podražu, elektrika se bo podražila, ampak bencin se bo bolj podražu kot elektrika. Pa tudi če se oba za enak procent podražita bo razlika med enim in drugim še vedno 5 kratna tako kot je danes, zaradi 4x večjega izkoristka. Nič si ne delam škode, tako ali tako mi posti na forumu ne povzročajo nobene škode. Brezplačno izboražujem folk na forumu ki se ne spozna na EV-je.
ok dej preden postaš vire iz 2014 in se delaš velepomembnega poglej kaj se je v 6letih (2014-2020) od tvoje projekcije relano zgodilo. Naj ti postam link https://markets.businessinsider.com/com... Pa še 14. stran si preber tvojega vira (na ti olajšam: " Zaradi znanih zalog fosilnih goriv ni pričakovati velikih sprememb v cenah zaradi pomanjkanja ali proizvodnih stroškov; 4. Premog bo v tem stoletju še vedno najcenejše gorivo, nato mu sledijo plin, nafta in OVE). Zgubljaš kredibilnost. Drži se raje stvari, ki jih razumeš.
Vem kaj se je zgodilo v tem obdobju in razlog za to so specifični razlogi, ki ne bodo trajali v prihodnost. Ne, ti zgubljaš kredibilnost. Premog ni najcenejše gorivo, nuklearna energija je. Proizvodna cena iz jedrske elektrarne Krško je 28 EUR/MWh, oz termoelektrarne Teš 6 (na premog ane) pa je proizvodna cena 65 EUR/MWh. Hidroenergija je še cenejša kot jedrska. Nikakor ni premog najcenejši. Zgubljaš kredibilnost, drži se tem ki jih razumeš. Koliko bi pa ti rekel da bo povprečna cena za naslednje 20 let za diesel? No koliko? Jaz pravim da bo verjetno 1,4 -1,6 EUR na liter. Ti praviš koliko? Profesor z doktoratom je naredil simulacijo cen nafte, ti nisi bolj pameten kot profesor z doktoratom. Jaz zaupam profesorju z doktoratom, ne tebi. Nafto je čedalje težje črpati in čedalje dražje. Vse kar je bilo lahko dostopno smo že pokoristili. Včasih pred 50 leti si dal en del energije in si dobil 50 delov energije v obliki nafte, danes je razmerje 10x slabše, daš 1 den energije, dobiš 5 delov energije v obliki nafte. Cene bojo šle gor. So šle gor v preteklosti za 3x (iz 45 centov na liter pred 30 leti) in bojo šle gor tudi v prihodnosti.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Sneznik ()

sniff ::
Ne nimam nobenega problema komunikacije. Ev-ji bodo za isto razdaljo vedno porabili 4x več energije. ICE porabi recimo 65 kWh, EV porabi 17 kWh. EV-ji imajo 4x večji izoristek. Za isto razdaljo porabijo 4 manj energije. Tudi če bi se hipotetično enota energije elektrike podražila in bi ceno izenačila z dieslom, še vedno velja da EV avto porabi 4x manj energije za isto razdaljo in tako bo ostalo.
GLEJ NO GLEJ: FOSILNA GORIVA SO BOLJ SUBVENCIONIRANA KOT OBNOVLJIVI VIRI. Zanimivo ;)
Vir Prof.dr. Peter Novak: https://www.gzs.si/Portals/183/vsebine/...
ok zakaj me posiljuješ s to mantro? a sem jo kje oporekal? sem ti rekel da se drži pametnih argumentov z ostalim bluzenjem si delaš škodo.
Zato ker projekcije napovedujejo povečevanje cen naftnih derivatov za naslenje 20 let in to projekcije profesorja z doktoratom, ti pa temu oporekaš. Držim se pametnih argumentov. Pač bencin se bo podražu, elektrika se bo podražila, ampak bencin se bo bolj podražu kot elektrika. Pa tudi če se oba za enak procent podražita bo razlika med enim in drugim še vedno 5 kratna tako kot je danes, zaradi 4x večjega izkoristka. Nič si ne delam škode, tako ali tako mi posti na forumu ne povzročajo nobene škode. Brezplačno izboražujem folk na forumu ki se ne spozna na EV-je.
ok dej preden postaš vire iz 2014 in se delaš velepomembnega poglej kaj se je v 6letih (2014-2020) od tvoje projekcije relano zgodilo. Naj ti postam link https://markets.businessinsider.com/com... Pa še 14. stran si preber tvojega vira (na ti olajšam: " Zaradi znanih zalog fosilnih goriv ni pričakovati velikih sprememb v cenah zaradi pomanjkanja ali proizvodnih stroškov; 4. Premog bo v tem stoletju še vedno najcenejše gorivo, nato mu sledijo plin, nafta in OVE). Zgubljaš kredibilnost. Drži se raje stvari, ki jih razumeš.
Vem kaj se je zgodilo v tem obdobju in razlog za to so specifični razlogi, ki ne bodo trajali v prihodnost. Ne, ti zgubljaš kredibilnost. Premog ni najcenejše gorivo, nuklearna energija je. Proizvodna cena iz jedrske elektrarne Krško je 28 EUR/MWh, oz termoelektrarne Teš 6 (na premog ane) pa je proizvodna cena 65 EUR/MWh. Hidroenergija je še cenejša kot jedrska. Nikakor ni premog najcenejši. Zgubljaš kredibilnost, drži se tem ki jih razumeš. Koliko bi pa ti rekel da bo povprečna cena za naslednje 20 let za diesel? No koliko? Jaz pravim da bo verjetno 1,4 -1,6 EUR na liter. Ti praviš koliko? Profesor z doktoratom je naredil simulacijo cen nafte, ti nisi bolj pameten kot profesor z doktoratom. Jaz zaupam profesorju z doktoratom, ne tebi. Nafto je čedalje težje črpati in čedalje dražje. Vse kar je bilo lahko dostopno smo že pokoristili. Včasih pred 50 leti si dal en del energije in si dobil 50 delov energije v obliki nafte, danes je razmerje 10x slabše, daš 1 den energije, dobiš 5 delov energije v obliki nafte. Cene bojo šle gor. So šle gor v preteklosti za 3x (iz 45 centov na liter pred 30 leti) in bojo šle gor tudi v prihodnosti.
Razloži odebeljeno in potem še pojasni, kje je garancija, da se tile tvoji "specifični razlogi" ne bodo pojavljali tudi v prihodnje. Pa dobr, a teb ni jasno da copy/pastam tvoje vire in trditve? In da ti potlej z aroganco sam sebe demantiraš. Ponovno, da ti bo bolj jasno, slednje: "Zaradi znanih zalog fosilnih goriv ni pričakovati velikih sprememb v cenah zaradi pomanjkanja ali proizvodnih stroškov; 4. Premog bo v tem stoletju še vedno najcenejše gorivo, nato mu sledijo plin, nafta in OVE" sem copy/pastal od tvojega doktorja, ki ga navajaš kot vir projekcij. Koncept inflacije tebi tudi ni znan, kot vidim...
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: sniff ()

Sneznik ::
Ne nimam nobenega problema komunikacije. Ev-ji bodo za isto razdaljo vedno porabili 4x več energije. ICE porabi recimo 65 kWh, EV porabi 17 kWh. EV-ji imajo 4x večji izoristek. Za isto razdaljo porabijo 4 manj energije. Tudi če bi se hipotetično enota energije elektrike podražila in bi ceno izenačila z dieslom, še vedno velja da EV avto porabi 4x manj energije za isto razdaljo in tako bo ostalo.
GLEJ NO GLEJ: FOSILNA GORIVA SO BOLJ SUBVENCIONIRANA KOT OBNOVLJIVI VIRI. Zanimivo ;)
Vir Prof.dr. Peter Novak: https://www.gzs.si/Portals/183/vsebine/...
ok zakaj me posiljuješ s to mantro? a sem jo kje oporekal? sem ti rekel da se drži pametnih argumentov z ostalim bluzenjem si delaš škodo.
Zato ker projekcije napovedujejo povečevanje cen naftnih derivatov za naslenje 20 let in to projekcije profesorja z doktoratom, ti pa temu oporekaš. Držim se pametnih argumentov. Pač bencin se bo podražu, elektrika se bo podražila, ampak bencin se bo bolj podražu kot elektrika. Pa tudi če se oba za enak procent podražita bo razlika med enim in drugim še vedno 5 kratna tako kot je danes, zaradi 4x večjega izkoristka. Nič si ne delam škode, tako ali tako mi posti na forumu ne povzročajo nobene škode. Brezplačno izboražujem folk na forumu ki se ne spozna na EV-je.
ok dej preden postaš vire iz 2014 in se delaš velepomembnega poglej kaj se je v 6letih (2014-2020) od tvoje projekcije relano zgodilo. Naj ti postam link https://markets.businessinsider.com/com... Pa še 14. stran si preber tvojega vira (na ti olajšam: " Zaradi znanih zalog fosilnih goriv ni pričakovati velikih sprememb v cenah zaradi pomanjkanja ali proizvodnih stroškov; 4. Premog bo v tem stoletju še vedno najcenejše gorivo, nato mu sledijo plin, nafta in OVE). Zgubljaš kredibilnost. Drži se raje stvari, ki jih razumeš.
Vem kaj se je zgodilo v tem obdobju in razlog za to so specifični razlogi, ki ne bodo trajali v prihodnost. Ne, ti zgubljaš kredibilnost. Premog ni najcenejše gorivo, nuklearna energija je. Proizvodna cena iz jedrske elektrarne Krško je 28 EUR/MWh, oz termoelektrarne Teš 6 (na premog ane) pa je proizvodna cena 65 EUR/MWh. Hidroenergija je še cenejša kot jedrska. Nikakor ni premog najcenejši. Zgubljaš kredibilnost, drži se tem ki jih razumeš. Koliko bi pa ti rekel da bo povprečna cena za naslednje 20 let za diesel? No koliko? Jaz pravim da bo verjetno 1,4 -1,6 EUR na liter. Ti praviš koliko? Profesor z doktoratom je naredil simulacijo cen nafte, ti nisi bolj pameten kot profesor z doktoratom. Jaz zaupam profesorju z doktoratom, ne tebi. Nafto je čedalje težje črpati in čedalje dražje. Vse kar je bilo lahko dostopno smo že pokoristili. Včasih pred 50 leti si dal en del energije in si dobil 50 delov energije v obliki nafte, danes je razmerje 10x slabše, daš 1 den energije, dobiš 5 delov energije v obliki nafte. Cene bojo šle gor. So šle gor v preteklosti za 3x (iz 45 centov na liter pred 30 leti) in bojo šle gor tudi v prihodnosti.
Razloži odebeljeno in potem še pojasni, kje je garancija, da se tile tvoji "specifični razlogi" ne bodo pojavljali tudi v prihodnje. Pa dobr, a teb ni jasno da copy/pastam tvoje vire in trditve? In da ti potlej z aroganco sam sebe demantiraš. Ponovno, da ti bo bolj jasno, slednje: "Zaradi znanih zalog fosilnih goriv ni pričakovati velikih sprememb v cenah zaradi pomanjkanja ali proizvodnih stroškov; 4. Premog bo v tem stoletju še vedno najcenejše gorivo, nato mu sledijo plin, nafta in OVE" sem copy/pastal od tvojega doktorja, ki ga navajaš kot vir projekcij. Koncept inflacije tebi tudi ni znan, kot vidim...
Nič sam sebe ne demantiram, vse kar delaš je da tolčeš neumnosti da se ljudje kar za glavo držijo. Najprej boš ti razložil in z lastnimi cenami proizvodnje razložil, kako je premog najcenejše gorivo glede na to, da je proizvodnja cena iz termoelektrarn v Sloveniji 3x večja kot iz jedrskih in hidro? Če misliš da bo bencin in diesel še vseh naslednjih 20 let po 1 EUR/liter se hudo motiš..naredil sem printscreen da ti bom lahko vrgel čez 20 let v face in se ti bom čez 20 let lahko režal v faco kakšne neumnosti si kvasil. Tkole je ane, če se zavzemaš za smrdljiv premog, govoriš kako je najcenejši, a je 3x dražji od JEK in hidro, sva midva opravila. Sicer sva pa oftopic.
Lastna cena proizvodnje iz Slovenskih elektrarn:
premog 1 (termoelektrarna Trbovlje): 80,94 EUR /MWh
premog 2 (termoelektrna Šoštanj): 62,41 EUR/MWh
Dravske hidroelektrarne: 27,79 EUR/MWh
Jekrska elektrarna Krško: 23,68 EUR/Mwh
https://www.finance.si/272107/Resnica-o...
.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Sneznik ()

sniff ::
Ne nimam nobenega problema komunikacije. Ev-ji bodo za isto razdaljo vedno porabili 4x več energije. ICE porabi recimo 65 kWh, EV porabi 17 kWh. EV-ji imajo 4x večji izoristek. Za isto razdaljo porabijo 4 manj energije. Tudi če bi se hipotetično enota energije elektrike podražila in bi ceno izenačila z dieslom, še vedno velja da EV avto porabi 4x manj energije za isto razdaljo in tako bo ostalo.
GLEJ NO GLEJ: FOSILNA GORIVA SO BOLJ SUBVENCIONIRANA KOT OBNOVLJIVI VIRI. Zanimivo ;)
Vir Prof.dr. Peter Novak: https://www.gzs.si/Portals/183/vsebine/...
ok zakaj me posiljuješ s to mantro? a sem jo kje oporekal? sem ti rekel da se drži pametnih argumentov z ostalim bluzenjem si delaš škodo.
Zato ker projekcije napovedujejo povečevanje cen naftnih derivatov za naslenje 20 let in to projekcije profesorja z doktoratom, ti pa temu oporekaš. Držim se pametnih argumentov. Pač bencin se bo podražu, elektrika se bo podražila, ampak bencin se bo bolj podražu kot elektrika. Pa tudi če se oba za enak procent podražita bo razlika med enim in drugim še vedno 5 kratna tako kot je danes, zaradi 4x večjega izkoristka. Nič si ne delam škode, tako ali tako mi posti na forumu ne povzročajo nobene škode. Brezplačno izboražujem folk na forumu ki se ne spozna na EV-je.
ok dej preden postaš vire iz 2014 in se delaš velepomembnega poglej kaj se je v 6letih (2014-2020) od tvoje projekcije relano zgodilo. Naj ti postam link https://markets.businessinsider.com/com... Pa še 14. stran si preber tvojega vira (na ti olajšam: " Zaradi znanih zalog fosilnih goriv ni pričakovati velikih sprememb v cenah zaradi pomanjkanja ali proizvodnih stroškov; 4. Premog bo v tem stoletju še vedno najcenejše gorivo, nato mu sledijo plin, nafta in OVE). Zgubljaš kredibilnost. Drži se raje stvari, ki jih razumeš.
Vem kaj se je zgodilo v tem obdobju in razlog za to so specifični razlogi, ki ne bodo trajali v prihodnost. Ne, ti zgubljaš kredibilnost. Premog ni najcenejše gorivo, nuklearna energija je. Proizvodna cena iz jedrske elektrarne Krško je 28 EUR/MWh, oz termoelektrarne Teš 6 (na premog ane) pa je proizvodna cena 65 EUR/MWh. Hidroenergija je še cenejša kot jedrska. Nikakor ni premog najcenejši. Zgubljaš kredibilnost, drži se tem ki jih razumeš. Koliko bi pa ti rekel da bo povprečna cena za naslednje 20 let za diesel? No koliko? Jaz pravim da bo verjetno 1,4 -1,6 EUR na liter. Ti praviš koliko? Profesor z doktoratom je naredil simulacijo cen nafte, ti nisi bolj pameten kot profesor z doktoratom. Jaz zaupam profesorju z doktoratom, ne tebi. Nafto je čedalje težje črpati in čedalje dražje. Vse kar je bilo lahko dostopno smo že pokoristili. Včasih pred 50 leti si dal en del energije in si dobil 50 delov energije v obliki nafte, danes je razmerje 10x slabše, daš 1 den energije, dobiš 5 delov energije v obliki nafte. Cene bojo šle gor. So šle gor v preteklosti za 3x (iz 45 centov na liter pred 30 leti) in bojo šle gor tudi v prihodnosti.
Razloži odebeljeno in potem še pojasni, kje je garancija, da se tile tvoji "specifični razlogi" ne bodo pojavljali tudi v prihodnje. Pa dobr, a teb ni jasno da copy/pastam tvoje vire in trditve? In da ti potlej z aroganco sam sebe demantiraš. Ponovno, da ti bo bolj jasno, slednje: "Zaradi znanih zalog fosilnih goriv ni pričakovati velikih sprememb v cenah zaradi pomanjkanja ali proizvodnih stroškov; 4. Premog bo v tem stoletju še vedno najcenejše gorivo, nato mu sledijo plin, nafta in OVE" sem copy/pastal od tvojega doktorja, ki ga navajaš kot vir projekcij. Koncept inflacije tebi tudi ni znan, kot vidim...
Nič sam sebe ne demantiram, vse kar delaš je da tolčeš neumnosti da se ljudje kar za glavo držijo. Najprej boš ti razložil in z lastnimi cenami proizvodnje razložil, kako je premog najcenejše gorivo glede na to, da je proizvodnja cena iz termoelektrarn v Sloveniji 3x večja kot iz jedrskih in hidro? Če misliš da bo bencin in diesel še vseh naslednjih 20 let po 1 EUR/liter se hudo motiš..naredil sem printscreen da ti bom lahko vrgel čez 20 let v face in se ti bom čez 20 let lahko režal v faco kakšne neumnosti si kvasil. Tkole je ane, če se zavzemaš za smrdljiv premog, govoriš kako je najcenejši, a je 3x dražji od JEK in hidro, sva midva opravila. Sicer sva pa oftopic.
Lastna cena proizvodnje iz Slovenskih elektrarn:
premog 1 (termoelektrarna Trbovlje): 80,94 EUR /MWh
premog 2 (termoelektrna Šoštanj): 62,41 EUR/MWh
Dravske hidroelektrarne: 27,79 EUR/MWh
Jekrska elektrarna Krško: 23,68 EUR/Mwh
https://www.finance.si/272107/Resnica-o...
.
Človek, a pa ti moram jaz narisat, da boš razumel, da so trditve glede premoga iz tvojega vira? Bo sedaj šlo, slide 14 (takoj pred grafi, ki si jih lepil) je iz tvojega vira profesorja z doktroratom, ki si ga navajal za podkrepitev tvojih tez.
Preden lepiš vire vsaj preberi cel članek do konca... tvoj drugi vir "Resnica o lastni ceni električne energije", Finance, Sekavčnih, 21.02.2010 Vidiš, sončna elektrna v tem diagramu TVOJEGA vira je dražja.
Eno neumestno vprašanje, koliko si star? Sej lepo, da se trudiš imet debato samo nabijanje postov brez teže tudi nikamor ne pelj.
Da ti še enkrat pojasnim, ker očitno imaš spomin zlate ribice:
1.) nisem proti EV avtom in za razliko od drugih s katerimi imaš bolj ali manj posrečene dialoge, mislim, da so ekonomsko z vidika uporabnikov smiselni
2.) ne zagovarjam tez in virov (glej pojasnilo zgoraj), ki si jih sam lepil, kot odgovarjanja na moja vprašanja
3.) trdim, da je bolje, da se držiš tistega kar poznaš, ne pa da tko malo počez pametuješ na vseh področjih

Sneznik ::
Ne nimam nobenega problema komunikacije. Ev-ji bodo za isto razdaljo vedno porabili 4x več energije. ICE porabi recimo 65 kWh, EV porabi 17 kWh. EV-ji imajo 4x večji izoristek. Za isto razdaljo porabijo 4 manj energije. Tudi če bi se hipotetično enota energije elektrike podražila in bi ceno izenačila z dieslom, še vedno velja da EV avto porabi 4x manj energije za isto razdaljo in tako bo ostalo.
GLEJ NO GLEJ: FOSILNA GORIVA SO BOLJ SUBVENCIONIRANA KOT OBNOVLJIVI VIRI. Zanimivo ;)
Vir Prof.dr. Peter Novak: https://www.gzs.si/Portals/183/vsebine/...
ok zakaj me posiljuješ s to mantro? a sem jo kje oporekal? sem ti rekel da se drži pametnih argumentov z ostalim bluzenjem si delaš škodo.
Zato ker projekcije napovedujejo povečevanje cen naftnih derivatov za naslenje 20 let in to projekcije profesorja z doktoratom, ti pa temu oporekaš. Držim se pametnih argumentov. Pač bencin se bo podražu, elektrika se bo podražila, ampak bencin se bo bolj podražu kot elektrika. Pa tudi če se oba za enak procent podražita bo razlika med enim in drugim še vedno 5 kratna tako kot je danes, zaradi 4x večjega izkoristka. Nič si ne delam škode, tako ali tako mi posti na forumu ne povzročajo nobene škode. Brezplačno izboražujem folk na forumu ki se ne spozna na EV-je.
ok dej preden postaš vire iz 2014 in se delaš velepomembnega poglej kaj se je v 6letih (2014-2020) od tvoje projekcije relano zgodilo. Naj ti postam link https://markets.businessinsider.com/com... Pa še 14. stran si preber tvojega vira (na ti olajšam: " Zaradi znanih zalog fosilnih goriv ni pričakovati velikih sprememb v cenah zaradi pomanjkanja ali proizvodnih stroškov; 4. Premog bo v tem stoletju še vedno najcenejše gorivo, nato mu sledijo plin, nafta in OVE). Zgubljaš kredibilnost. Drži se raje stvari, ki jih razumeš.
Vem kaj se je zgodilo v tem obdobju in razlog za to so specifični razlogi, ki ne bodo trajali v prihodnost. Ne, ti zgubljaš kredibilnost. Premog ni najcenejše gorivo, nuklearna energija je. Proizvodna cena iz jedrske elektrarne Krško je 28 EUR/MWh, oz termoelektrarne Teš 6 (na premog ane) pa je proizvodna cena 65 EUR/MWh. Hidroenergija je še cenejša kot jedrska. Nikakor ni premog najcenejši. Zgubljaš kredibilnost, drži se tem ki jih razumeš. Koliko bi pa ti rekel da bo povprečna cena za naslednje 20 let za diesel? No koliko? Jaz pravim da bo verjetno 1,4 -1,6 EUR na liter. Ti praviš koliko? Profesor z doktoratom je naredil simulacijo cen nafte, ti nisi bolj pameten kot profesor z doktoratom. Jaz zaupam profesorju z doktoratom, ne tebi. Nafto je čedalje težje črpati in čedalje dražje. Vse kar je bilo lahko dostopno smo že pokoristili. Včasih pred 50 leti si dal en del energije in si dobil 50 delov energije v obliki nafte, danes je razmerje 10x slabše, daš 1 den energije, dobiš 5 delov energije v obliki nafte. Cene bojo šle gor. So šle gor v preteklosti za 3x (iz 45 centov na liter pred 30 leti) in bojo šle gor tudi v prihodnosti.
Razloži odebeljeno in potem še pojasni, kje je garancija, da se tile tvoji "specifični razlogi" ne bodo pojavljali tudi v prihodnje. Pa dobr, a teb ni jasno da copy/pastam tvoje vire in trditve? In da ti potlej z aroganco sam sebe demantiraš. Ponovno, da ti bo bolj jasno, slednje: "Zaradi znanih zalog fosilnih goriv ni pričakovati velikih sprememb v cenah zaradi pomanjkanja ali proizvodnih stroškov; 4. Premog bo v tem stoletju še vedno najcenejše gorivo, nato mu sledijo plin, nafta in OVE" sem copy/pastal od tvojega doktorja, ki ga navajaš kot vir projekcij. Koncept inflacije tebi tudi ni znan, kot vidim...
Nič sam sebe ne demantiram, vse kar delaš je da tolčeš neumnosti da se ljudje kar za glavo držijo. Najprej boš ti razložil in z lastnimi cenami proizvodnje razložil, kako je premog najcenejše gorivo glede na to, da je proizvodnja cena iz termoelektrarn v Sloveniji 3x večja kot iz jedrskih in hidro? Če misliš da bo bencin in diesel še vseh naslednjih 20 let po 1 EUR/liter se hudo motiš..naredil sem printscreen da ti bom lahko vrgel čez 20 let v face in se ti bom čez 20 let lahko režal v faco kakšne neumnosti si kvasil. Tkole je ane, če se zavzemaš za smrdljiv premog, govoriš kako je najcenejši, a je 3x dražji od JEK in hidro, sva midva opravila. Sicer sva pa oftopic.
Lastna cena proizvodnje iz Slovenskih elektrarn:
premog 1 (termoelektrarna Trbovlje): 80,94 EUR /MWh
premog 2 (termoelektrna Šoštanj): 62,41 EUR/MWh
Dravske hidroelektrarne: 27,79 EUR/MWh
Jekrska elektrarna Krško: 23,68 EUR/Mwh
https://www.finance.si/272107/Resnica-o...
.
Človek, a pa ti moram jaz narisat, da boš razumel, da so trditve glede premoga iz tvojega vira? Bo sedaj šlo, slide 14 (takoj pred grafi, ki si jih lepil) je iz tvojega vira profesorja z doktroratom, ki si ga navajal za podkrepitev tvojih tez.
Preden lepiš vire vsaj preberi cel članek do konca... tvoj drugi vir "Resnica o lastni ceni električne energije", Finance, Sekavčnih, 21.02.2010 Vidiš, sončna elektrna v tem diagramu TVOJEGA vira je dražja.
Eno neumestno vprašanje, koliko si star? Sej lepo, da se trudiš imet debato samo nabijanje postov brez teže tudi nikamor ne pelj.
Da ti še enkrat pojasnim, ker očitno imaš spomin zlate ribice:
1.) nisem proti EV avtom in za razliko od drugih s katerimi imaš bolj ali manj posrečene dialoge, mislim, da so ekonomsko z vidika uporabnikov smiselni
2.) ne zagovarjam tez in virov (glej pojasnilo zgoraj), ki si jih sam lepil, kot odgovarjanja na moja vprašanja
3.) trdim, da je bolje, da se držiš tistega kar poznaš, ne pa da tko malo počez pametuješ na vseh področjih
Pa človek a ti moram še 10 krat povedat da premog ni najcenejši energijski vir če ga primerjaš z jedrsko in hidro energijo pa me briga z katerega vira je. NI CENEJŠA ŠTEKAŠ! Sem ti dokazal črno na belem z podatki, ki jih lahko tudi sam kjerkoli preveriš, da je Slovenska proizvodna cena termoeletrarn ena najvišjih. Je bolj poceni od plina in bolj poceni od nafte, ni pa cenejša od hidro in jedrske. Sončna energija danes je cenejša od 120 EUR/MWh kar je cena električne energije za gospodinjstva iz omrežja. Običajne sončne elektrarne na domačih strehah imajo vračilno dobo 10 let če jih daš komu za narediti (viri in izračuni da je vračilna doba toliko so povsod v literaturi, lahko pa zračunaš tudi sam če znaš, jaz sem in je res tako), če pa jih inštaliraš sam pa cca 4 leta. Cena panelov je cca 200 EUR na kW inštalirane moči (za rabljene okoli 110 EUR na kW sem jih videl najceneje, pri novih pa 200 EUR). Kilovat inštalirane moči ti na leto proizvede 1000 kWh električne enrgije (dejanski podatki za Ljubljano). V 30 letih je to 30.000 kWh. Če inštaliraš 40 kW sončnih panelov, boš za njih plačal 200 EUR/kW x 40kW = 8000 EUR. Potrebuješ še inverter in ostalo, vse skupaj 12 jurjev. 40 kW sončnih panelov ti na leto proizvede 40.000 kWh (40 MWh, realni podatki za Lj.) V 30 letih je to: 30 let x 40 MWh na leto = 1200 MWh. Proizvodna cena je (cena za vso elektrarno) / (število kilovatnih ur v živjenski dobi) = 12.000 EUR / 1.200.000 =0,01 EUR /kWh. Prištej zraven še 50 kWh li-ion batterij po 120 EUR/kWh za naredit DIY "powerwall" in ti to znese še dodatnih 7000 EUR skupaj z nekaj drobnega materiala za battery pack, tako da je končna cena 0,016 EUR/kWh. In to je cena za celotno 30 letno obdobje s katerim si zagotoviš poceni elektriko za ves ta čas in si neodvisen od nihanj ponudnika električne energije. Spomin zlate ribice imaš ti, jaz nimam spomina zlate ribice ;)
premog 1 (termoelektrarna Trbovlje): 80,94 EUR /MWh
premog 2 (termoelektrna Šoštanj): 62,41 EUR/MWh
Dravske hidroelektrarne: 27,79 EUR/MWh
Jekrska elektrarna Krško: 23,68 EUR/Mwh
https://www.finance.si/272107/Resnica-o...
1. Odlično da se strinjaš da so električni avtomobili ekonomsko smiselni v večini situacij. To drži, to imava obadva prav.
2. Nimaš prav da je premog najcenejši vir energije. Hidro in jedrska sta daleč cenejša.
3. Področje poznam. Pametuješ ti ne jaz. Drži se tistega kar poznaš ker zgubljaš kredibilnost, sploh s tem kako je premog najcenjši vir energije v Sloveniji. Zdej pa ne bodi več oftopic ker smetiš temo

Zgodovina sprememb…
- predlagal izbris: jernejl ()

Sneznik ::
iloveboobz je izjavil:
pa tut poraba 18kwh ni glih merodajna (hint: tovornjaki pa suvji :))
Lepo piše če se prestavijo vsi OSEBNI avtomobili ;) tovornjak ni osebni avtomobil. ;) Glede slik kablov: se bodo inštalirale pač vtičnice zraven parkirnega mesta, to ni noben problem, ne tehničen in ne finančni, to se vse čist kumot da narest (prestavit vtičnico bližje polnilnega mesta), jst nevem zakaj se delaš kot da bi bla to vesoljska znanost.
In poraba za osebne avtomobile JE MERODAJNA: Tesle, ki so veliki avti imajo POVPREČNE porabe po 18 kWh/100km, najbolj prodajan avto v Sloveniji pa je Clio, ki je veliko manjši od tesle, potem lahko jasno vidiš da je 18 kWh zelo merodajno. Avto ranga Clio, ki jih je v Sloveniji največ, ima porabo še precej manjšo kot 18 kWh /100 km. Tesle imajo povprečno 18 kWh, sam niso vsi avtomobili Tesle, ampak je večino avtomobilov manjših z manjšimi porabami. Tako da POVPREČNA poraba za vse električne avte bo sigurno pod 18 kWh /100 km.
Pa tudi sicer ni pointa da si se vpičil v teh 18 kWh/100 km (ki je zelo merodajno by the way), ker tudi če daš 20 kWh to računice in POINTA še vedno nič ne spremeni. Zaradi mene daj namesto 18 kWh, 20 kWh. Point je isti: če grejo vsi osebni avtomobili na električni pogon bo to predstavljajo zelo majhen delež današenje porabe in to ne bo predstavljalo nobenega problema.
Če upoštevamo 20 kWh/100 km (kar sigurno ni, ker v POVPREČJU avti porabijo manj), ampak če upoštevamo da boš srečen 20 kWh/100 km, potem pa zadeva porablja SAMO 16,7 % celotne porabe elektrike danes (namesto 15 % od prej). POINT OSTAJA ISTI: to je zanemarljiva poraba, ki ne bo predtavljala težav.



Zgodovina sprememb…
- spremenil: Sneznik ()

Sneznik ::
Ne vem kaj vam ni jasno! 15% povečanje proizvodnje ni mačji kašelj, ni pa game breaker. Problem je v NN (nizko napetostno - 0.4kV) in SN (10-110kV) omrežjih. Nimajo kapacitet za velike špice. Povprečje v elektro distribuciji namreč ne pove veliko, merodajen je podatek koliko lahko prenesemo v špicah. In špice pri polnjenju EV seveda bodo.
Nevem kaj tebi ni jasno?! Sploh pa odstrani ta svoj glup pokroviteljski odnos, ker ne veš s kom se pogovarjaš ;) 16 % če grejo vsi osebni avti na elektriko. Veš kolk časa bo še trajal da bodo vsi osebni avtomobili na cestah električni? Če bo do leta 2035 ČETRTINa vseh avtov elektirčnih bo to že kar dober dosežek. Četrtina je 4x manj od celote (a to veš al ti moram povedat?). Torej 16 % deli z 4 in dobiš da bo do 2035 leta se poraba povečala za 4 procente.
Tudi če teh 4 % povprečne porabe v špici naraste za dvakrat ali celo 3x, je to še vedno samo 12 % porabe. In "ŠPICO" ki znaša 12 % lahko handlamo že sedaj brez problema. Že med nočjo in dnevom so večja nihanja kot toliko.
Pa tudi sicer, iz omrežnin se na leto nabere vsaj 200 milijonov evrov. V dveh letih najkasneje imamo lahko zmogljivosti omrežja pojačane za 2x najmanj če bi denar res šel v nadgradnjo omrežja. Tako da tudi če bi hipotetično rabili povečati zmogljivosti, bi jih z tem denarjem lahko brez problema. In ne samo z tem denarjem, lahko bi tudi samo z desetino tega denarja ki se nabere od omrežnin.
Sploh pa 12 % "konico" ki to ni (asuming 3x povprečne porabe EV-jev) ,lahko handlamo že sedaj v tem trenutku (in to bo zadosti do leta 2035).
Torej argumenti nasprotnikov električnih avtomobilov da "omrežje nebo zdržalo", "da bomo zaradi EV-jev tako kot v srednjem veku v temi ob svečah" in da bodo "daljnovodi žareli kot se je izrazil debilni uporabnik foruma nekaj postov nazaj" TE ARGUMENTI SO NAPAČNI. To je cel point. Argumenti nasprotnikov NISO RESNIČNI. Omrežje bo zdržalo brez problema, tudi "konice" pod narekovaji, ki v resnici ne bodo taprave konice, ker že sedaj so večja nihanja med dnevom in nočjo, vemo pa da bo večina polnjenj EV-jev ponoči. Tako da bojo EV-ji nihanja in konice CELO znajšali po vsej verjetnosti. Vsekakor tu ni problema nobenega.

Sneznik ::
TheBlueOne je izjavil:
A to misliš Fifth gear primerjavo med Model X navadno verzijo (obstajajo mnogo boljše) in E-tronom, kjer so E-tronu NAŠTIMALI launch control in sport model, Tesli pa ne?! Pa je še vseen Tesla zmagala, samo če bi test fer izvedli in dali launch control obema bi tesla zmagala veliko več.
Nisem gledal tako natancno, verjetno samo preletel. In tudi, ce je Tesla hitrejsa, se vedno vidim dolocene objektivne argumente za E-Trona. Ampak po spominu je bil "Flying lap", no praviloma je tako na Fifth gearu, potem ne speljujes.
Drugace ne vidim neke hude razlike med obema. Morda sem malo oldschool ampak mene nikoli ni motil kaksen liter razlike v porabi ali malo drugacen pospesek.
Kako ne vidiš razlik: Tesla model Y performance ima cca 2x močnejši motor od E-trona, Model y ima ful večji navor, hitrjše polnjenje, E-tron ima 28 % VEČJO porabo od tesle ipd ipd. Razlik je ogromno. Tesla model y (ali model 3 perfomance ali kater drug Tesla če ti je tak všeč) so mnogo boljši avtomobili od E-trona.
NEDOPUSTNO je v dannašnjih časih NALAŠČ povečevati porabo in delati neko fake rešetko, ki nima nobenega racionalnega namena kot pa samo to da veča porabo in slabša aerodinamiko. To je NEDOPUSTNO. Kot da bi se Audijevi inženirji norca delali iz ljudi..
TheBlueOne je izjavil:
Pa kaj se ukvarjaš z sklopucalom od Zoeta, ki je konkurenca Cliotu? Pojdi testirat kakšen resen električni avto kot je MOdel 3 od Tesle pa boš videl da je stokrat boljš kot ker kol diesel ali bencinar. Električni pogon je tehnično superioren dizelskemu in bencinskemu, to je tehnično dejstvo.
Kam? Z veseljem!Samo predraga mi je in trenutno se ne zaupam kakovosti Tesle.
Poišči kakšnega lastnika modela 3 in ga prosi če gresta lahko eno vožnjo in mu prinesi six pack :D Ali pa vem da imaš testiranja v Avstriji in drugih državah, mogoče tudi v Sloveniji, poglej malo kje se da testirat.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Sneznik ()

codeMonkey ::
TheBlueOne je izjavil:
Kaj sploh še ostane velikim, če pa baterije kupujejo, razvoj vsega ključnega pa outsourcajo? Štancanje in skup šraufanje blatnikov? To znajo tudi kitajci...in kitajci bodo dosti cenejši pri tem.
Kakor vedno jim ostane glavni del profita. Imajo pa svoje platforme in prakticno ni sans, da Kitajci stancajo ceneje, posebej, ce bi bilo za uvoz v EU. Moderne linije so skoraj 100% avtomatizirane. Klasicni proizvajalci pac razvijajo moznost, da delas ogromen rang vozil cim ceneje. Zaenkrat mi ni znano, da bi se izdelava avtov selila na Kitajsko, vedno je vse cim bolj lokalno. Trenutno je VW menda MEB licenco dal Fordu, sem ap radoveden, ce jo bodo kupili se kaksni Kitajci.
Kar se tice kitajskih tehnologij, pa pri EVjih bolj vstopajo s tehnologijo, kot pa poceni delovno silo. Nazadnje sem zasledil sodelovanje MAGNE z BJEV, kjer bo MAGNA menda delala linijo na kitajskem.
>
VW bo delal vozila na MEB platformi v Nemciji, na Kitajskem in v ZDA. Na kitajskem je ze dalec btw:
https://www.volkswagen-newsroom.com/en/...
Za outsourcanje MEB platforme kitajskemu OEMu ne najdem nobenega linka, tako da ne bom komentiral :)
Kar se pa debate o outsourcanju komponent tice, pa se zdalec od tega, da ne bi bili vkljuceni v razvoj kljucnih komponent. Razvoj platforme MEB je njihovo delo, ceprav dolocen know-how prihaja s strani dobaviteljev. Ce vzamemo centralni ECU za primer, ga za njih dela Continental, ampak vw.os (https://de.wikipedia.org/wiki/Vw.os
) je vseeno njihov koncept in zahteve je postavljal VW.

Makita ::
Prvič dajmo razčistiti, za 50K vreden EV da država enako veliko subvencijo kot pa za nek poceni EV. Državo bi več stalo če bi človek kupil bencinarja ali diesla, ker bi dala več za zdravstveno blagajano (infakt, kap, rak, ipd.) in znižal se bi ji BDP (bruto domači proizvod).Ko berem take pavšalne bedarije, kar podvomim v smiselnost nakupa EV-ja. Ker če so razlogi gostilniške narave, potem kar naj jih kar imajo. Dejstvo je, da so kljub subvenciji ob nakupu dražji od ICE in zaenkrat je treba kar pošteno prirejeno matematiko, da so kao cenovno ugodnejši, pa še to ob takih predpostavkah, kot ICE-ja ne bi nikoli kupil.
Če se že gremo že neargumentirano debato, naj bo vsaj poštena!
Še vedno sem jaz z mojim icetom bistveno bolj učinkovit, kot če grem po EC-a, ki ga bom moral čez 200 km pol ure tankat. Kot da 8 ur dela in 1 uro vožnje na dan ni dovolj.
Tole.
lufthammer je izjavil:
(če odštejemo seveda materiale in izdelavo)
Ha, ha sej si skoraj vse odštel!
....Teslo, ki je boljši avto, močnej motor, boljši navor, boljši pospeški, boljš vse, še vožnja je 5-7x cenejša.
Moj par jurjev vreden avto (ker je že 10 let star) dela v enem kosu 1000 km, se ustavim za 5 min in je pripravljen za novih 1000 km. Udobja pri vsej možni opremi ne odtehta noben pospešek in niti končna 260, kar je 20 več od mojega. Gorivo je po evro, če imam za avto, bom imel še za gorivo.
Pa smo tam...
Niso bedarije ampak je resnica. Smiselnost nakupa EV-ja je pa v boljšem performancu tudi med drugim in 5-7x manjšemu strošku za gorivo. EV se finančno splača na dolgi rok PO ČISTO REALNIH POSTAVKAH. NI res kar si napisal! NI reba nobene prirejene matematike in čudnih postavk. Navadna matematika in navadne postavke. E-up je dražji od primerljivega Cliota za 3 jurje. Pri povprečni razdalji kolikor jo naredi povprečni voznik na leto (15k), se ti višji strošek za gorivo povrne samo v treh letih. Preden blekneš kaj pa za 10k na leto, izračunaj sam ;) Hint: takrat je pa 4,5 leta. Avto maš pa lahko po 20 let če hočeš. Uglavnem po cca treh letih se povrne razlika v nabavni ceni pri povprečni kilometrini. Debata je argumentirana z moje strani.
Tvoj avto naredi razdaljo 1000 km mogoče v času 9 ur, če ne boš imel nobenega počitka vmes. Ker pa je takšna vožnja po 9 ur skupaj nevarna zate in za druge udeležence v prometu in prokleto neudobna, boš seveda delal postanke in boš prišel ravno tako na 10 ur. Električni jo pa naredi v času 10 ur. (googlaj 1000 kilometer challenge tesla model 3 Bjorn Nyland). Glede na to da se na tako razdaljo odpravljaš enkrat na leto, to nima nobene veze ta ena ura razlike (še to samo pod pogojem da se ne bi nič ustavljal kar kdorkoli je že kdaj se peljal po 9 ur hkrati lahko pove, da je prokleto neudobno in nevarno). Tesle po avtocesti naredijo po 350 km, ne pa 200 kot zmotno navajaš.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Makita ()