» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
«
1 / 14
»»

WarpedGone ::

Najprej obvezno branje: Tesla Motors

V blogu so objavili prezentacijo s primerjavo energetske učinkovitosti različnih tipov pogonov avtomobilov.

Gorivne celice na vodik: 1MWh elektrike, ki je potrebna za elektrolizo in transport etc, na koncu zadostuje: 1440 milj
Avto na LiIon baterijo z 1MWh: 4900 milj.
Rezultat: električni pogon na baterije več kot 3x bolj učinkovit kot pogon na gorivne celice

1 tona biomase predelane v etanol: 2900 milj
1 tona biomase porabljenene za pridobivanje elektrike: 4900 milj
Rezultat: električni avtomobil na baterije skoraj za 2x bolj učinkovit kot na etanol

1 akra (0,4 hektara) rastlinja, ki zraste v enem letu, predelanega v etanol: 58.000 milj
1 akra (0,4 hektara) puščave prekrite z PV (letna produkcija energije): 1.862.000 milj
Rezultat: Električni pogon 32x bolj učinkovit kot pogon na etanol iz poljubnega rastlinja

1 galona biodizla: 38 milj
1 golona biodizla pokurjena v generatorju: 89 milj
Rezultat: več kot 2krat večja učinkovitost kot dieselski ICE

Električni avtomobil je dejansko abstrakcija izvora energije. Nenadoma ni več važno od kje se energija pridobiva, magari maš doma hrčke, ki ti poganjajo generatorali pa ganjaš svoj lastni jedrski reaktor al pa kuhaš šnopc in generator ganjaš na etanol. Elektrika je elektrika, ki zelo učinkovito poganja avtomobil. Plus: neki energije (v obliki elektrike) se da dopit nazaj ob samem zaviranju, kar lahko precej poveča učinkovitost mestne vožnje. Noben ICE (ni važno na kaj laufa) ni sposoben regeneracije energije.
Zbogom in hvala za vse ribe

Stepni Volk ::

Bosejevo podvozje ali Audijev Magnetic-ride, ki se nahaja v prihajajočem A5.
Oz. kdo pravi, da bi moralo imeti električno vozilo klasično podvozje? Se kdo upa trditi, da na tem področju ne bo nobenega napredka? Nobene inovacije?

Back on topic
Električni avtomobili so dejansko nevarni. Za nas navajene glasnega prihoda. V državak, kjer se po cestah vozi kar nekaj tako gnanih vozil, doživiš čisti šok, ko ti iz lepa nekdo potrobi. Tako, da bodo verjetno obvezna oprema lističi iz jogrotovega lončka, ki bodo tolkli po špriklah. Avto mora pešec slišati. Žival še toliko bolj. "Hrup" pnevamtik je prešibek. Morda bo potrebno zvočnike obrniti navzven, kjer boš z ustreznim plačilom lahko potem predvajal kakšne sprejemljive zvoke motorja ala Ferrari. Bugatti Veyrona za bogatejše.
Kod drugo mora elektrika od nekje priti. Potovati. Hraniti. Vmes so izgube. In v zadnji številki AutoBilda so lepo zapisani procenti izgub glede na dobljeno moč na koncu. Bencin je žal v prednosti. Tudi pred gorivnim celicam. Poraba energije večja. Družina Grmičarjev bo samo še bogatejša. ZaJ***** jih lahko samo tisti pred leti tako opevani (a sedaj čisto tiho skriti) super prevodniki. In nenazadnje, koliko mislite da bi stala elektrika s katero bi se polnilo avtomobile?

Cena energije se oblikuje politično/lobistično. Priključki za avtomobile bi hitro dobili drugačne števce. Vsi, ki bi poskušali ujeti kak KW s sončnimi celicami, pa bi bili razglašeni za izobčence, mamilaše (zgodba o DuPontu vs. konopli) in velike grešnike zoper državo.
C'est la vie.
neobjavljeno.blogspot.com

Azrael ::

Mogoče kdo ve kaj se je potem dogajalo s tistim fičkom? Njegov konstruktor je se živ, ima obrt, kaj več pa na spletu ne najdem.

Glede regenerativnega zaviranja pri tistem fičku ni bilo nobenega kompliciranja. Altenator 28A je montiral na os enega od motorjev in je imel tako enake obrate kot motor. Potem je šofer pritisnil nekdanji pedal sklopke, ko je želel regenerativno zavirati.

Alternator je bil prisiljen uporabiti zato, ker glavnostični motorji niso primerni za uporabo kot generatorji (skoraj nemogoče je kontrolirati njihovo obnašanje, če se obrati in obremenitev spreminjajo).

To kar sledi je samo moje sklepanje, v članku ni bilo nič o tem.

Ko je šofer spustil pedal za "gas", so se akumulatorji avtomatično prevetali vzporedno na napetost 12V in je potem s stikalom na pedalu sklopke vklopil alternator, ki je pošiljal tok v akumulatorje, dokler se ni vozilo ustavilo. Nobene elektronike (razen mogoče samo v regulatorju alternatorja), samo šofer je moral vedeti, čemu služi ta pedal.

Pri vsem kompliciranju, ki ga ponuja Tesla Roadster, je ta fičo velika mojstrovina, kako iz nič narediti nekaj, kar celo dela.
Nekoč je bil Slo-tech.

username ::

Če je že treba električen avto, je praktičen le, če s sabo vozi generator elektrike. Ta je lahko batni motor (bencinski, dizelski) ali celo plinska turbina.

Rešitev kot pri Toyoti Prius je IMO slepa ulica. V bistvu je to običajni avto, pri katerem se za pogon uporablja lahko tudi elektromotor - ki pa uporablja enak sklop prenosa kot bencinski motor (sklopka, podvozje...).

Smiselno bi bilo, da motor na notranje izgorevanje opravlja le vlogo generatorja, avto pa poganja elektromotor - pa ne eden, temveč na vsakem kolesu po en motor (lahko tudi na sprednjem ali zadnjem paru koles).

Morda tale Siemensov, ki ga je v tej temi že nekdo omenjal in dal link, tukaj pač linkam še enkrat: http://www.siemensvdo.de/press/releases/chassisandcarbody/2006/sv-200608-001-d.htm


S tem odpade pogonski sklop (prihranek na teži in stroških izdelave, pa tudi pri stroških vzdrževanja). V (morda kar v software?) delovanje elektromotorjev (posebej če so na vseh štirih kolesih) pa se da integrirati še ABS; ESP in kar je še podobnih zadev, ki so sedaj dodatni sistemi.

Pri prenašanju energije iz generatorja v akumulator in iz slednjega v elektromotorje nastajajo izgube, ampak morda (bi bilo treba izračunati) so manjše kot so pri klasičnih motornih avtomobilih izgube zaradi neoptimalnega delovanja motorjev med speljevanjem in pospeševanjem. Če ima motor z notranjim izgorevanjem le vlogo generatorja, pa lahko VEDNO dela pri optimalnem številu obratov.

Akumulator ni nujno, da je zelo zmogljiv - naj večinoma deluje le kot neke vrste buffer. Dovolj je energije za kakih 50-100 km dosega ali manj, po potrebi (recimo ko pade nivo energije pod 30%-40%), pa se vključi generator.

Nekoga je skrbelo, da bi se motor vključeval med "počivanjem" avtomobila v zaprti garaži - to ni problem, še vedno ima avto lahko ključ ali kaj podobnega za "vžig" in ko ključa ni v avtu, se tudi generator ne more vklopiti.

Kot bonus lahko dodamo na avto še sončne celice, ki dodatno pomagajo polniti (če to ima kak energetski oz. ekonomski smisel)

Tak način se mi zdi edino smiseln, saj pri sedanji tehnologiji akumulatorji nimajo dovolj kapacitete, polnjenje pa je zelo zamudno. Pa ne pozabit, da je v odročnih krajih laže postaviti bencinsko črpalko in tja občasno voziti gorivo kot napeljevati elektriko, če je kje še ni.

Sicer je vprašanje, kakšno prednost bi imel tak avto pred obstoječimi bencinarji ali dizli. Ekonomsko je to odvisno od dejanske razlike zaradi večje učinkovitosti, ker generator vedno dela pri optimalnih obratih, torej pri svojem najboljšem izkoristku. Pa morda bi taki avtomobili nekoliko manj svinjali zrak v mestu.


Ker sem kot generator poleg batnih motorjev (bencin ali dizel) omenil še plinsko turbino, bi bilo zanimivo dobiti primerjalne podatke o učinkovitosti. Pred 50 leti so sicer delali par eksperimentalnih avtov s plinsko turbino namesto klasičnega batnega motorja, ki pa so bili energijsko potratni - ker so avto poganjali direktno, za kar pa tak motor nikakor ni primeren.

Plinska turbina pa bi dala takemu hibridnemu avtu dodaten "cool" faktor ("hey, I'm driving a jet") :D

Eden od problemov elektroavtomobilov, kot se pojavljajo danes, je to, da za večino popolacije enostavno niso cool - jaz recimo ne bi imel čisto nobenega veselja s Priusom, ki je ogabno grd in ima IMO zgrešeno tehnologijo, pa še drag je.
I've got a solution for the rainforest: napalm the lot. (Jeremy Clarkson)

WarpedGone ::

Fora je, da je na razpolago le toliko moči, kot jo zagotavlja glavni motor. V tem primeru naj bi to bil 1,3L turbo motor z 160KM.
Komot je to pokazat v konceptu. V produkcijski verziji pa mora motor zdržat neko normalno življensko dobo ranga 10 let in več, delat vsaj par let brez ene okvare (garancija, ki jo plača proizvajalec), bit obvladljivo zahteven za vzdrževanje in bit hkrati dost poceni za izdelavo, da je sploh kdo prpravljen plačat zanj. Potem je treba na ta motor obesit še serijski hibridni sistem pogona, ki je nova stvar in kot taka obsojena na porodne težave. Takšno stvar obljubit za 30.000 USD in napovedat leto 2010 kot začetek proizvodnje je čisti PR.

Tehnologijo se da razdelit na par kupčkov:
1. ne znamo narest
2. znamo narest, cena in vzdržljivost nista pomembni
3. znamo narest, cena ALI vzdržljivost ni pomembna
4. znamo narest, cena IN vzdržljivost sta pomembni

Obljube, ki jih GM daje za Volt, sodijo v vse štiri skupine. Nekaj tehnologije sploh še ne obstaja (močne baterije z visoko kapaciteto, nizko težo in volumnom, ki preživijo mnogo cilkov brez hude degradacije, se lahko hitro napolnijo in niso hudo nevarne za okolje/varnost). Serijski hibridni pogon znamo narest danes. Cena je visoka, vzdržljivost in sposobnosti pa še na začetku.
Dokler ni komplet vsa tehnologija na 4. kupčku ne morjo obljubljat niti cene niti leto začetka proizvodnje, ker je to enakovredno obljubljanju izumov. Zato pa v intervjuju uporablja besede kot so 'we intend, we hope''. Nobenega fiksnega podatka, še "we plan" so zelo redki. Razen letnice in cene, kar ljudje najhitreje zapopadejo. "Wau, čez tri leta bom pa lahk kupu ameriškega hibrida. Bom še mal počaku z menjavo avta".

Tri leta pogosto ne zadostujo niti za razvoj 'običajnega' avtomobila, ki bo tekel na običajni pogon, novosti pa bodo ranga LED diode namesto žarnic. 30.000 USD stane avto srednjega razreda s standardno tehnologijo. Konkurenca v tem rangu je zelo močna in marže so temu ustrezno tanke.

Če bi GM resno nameraval z Volt-om, bi k stvari pristopil drugače. Pokazal bi koncept in opozoril da je to le koncept, ki služi za razvoj posameznih ključnih tehnologij. Ko bi stvari dozorele, bi bile seveda drage, zato bi bile dostopne le v najdražjih modelih, kjer je več maneverskega prostora in kupci niso tako občutljivi na ceno. Kupujejo bolj znamko, prestiž, udobje, fičerje, etc: "Par tisoč ali 10tisoč USD gor al pa dol, sam da je nov XXXX". Recimo Caddilac etc. V tem rangu bi lahko novo tehnologijo zaračunali, kljub temu tudi kej prodali in se šli normalen biznis.

Kolko dražji je bil Prius od primerljivih avtomobilov? 4 milijone SIT za recimo Xaro naspram 6 milijonom SIT za priusa. Zakaj hibridnega pogona ni v Corrolah je pa v Lexusu? Odloča cena, ki še prinaša dobiček. Kdaj je bila kaka nova tehnologija cenovno konkurenčna izdelkom z visoko naklado? Pričakovanja glede Volta so podobna, kot da bi pred parimi leti obljubljali LCD televizorje, ki bodo cenovno konkurenčne CRTjem s pol manjšo diagonalo. Stvar je izvedljiva če se nekatere fičerje črta, ampak potem to ni več ta Volt.
Zbogom in hvala za vse ribe

Azrael ::

Pa še to modrovanje by Grey:

Treba je pripravit teren:

1. poceniti javni promet (drastično zmanjšati št. avtomobilov v prometu)
2. ljudi osveščati o škodljivih vplivih avtomobilov na atmosfero in okolico
3. uvesti ogromne davčne olajšave za tiste, ki kupijo el. avtomobil
4. pripraviti prototip, ki je dovolj sposoben (GM EV-1 je bil precej dober prototip)
5. zbirati podatke o tem, kdo bi bil pripravljen kupiti tak avtomobil
6. zbirati prednaročila (cena ugodna) in potem zagotoviti vse naročene avtomobile v dogovorjenem roku


1. Samo poceniti ni dovolj, mora biti učinkovit in uporaben.
2. Folku že lep čas dol visi za lajnanje zelenih teroristov.
3. Subvencije praviš. Robin Hood sistem vodi v bedo, jemlje tistim, ki imajo in daje nesposobnim in lenim. Odlična zavora za razvoj.
4. Prototipov je kot listja in trave, samo uporabneg nobenega.
5. Ja, res težko ugotoviti kdo. Kdor ima toliko denarja, da se lahko preserava z njim.
6. Izvoli, take stvari so za nore ali hudo premetene investitorje.

Lahko boš bogat kot vsi naftarji skupaj, najverjetneje pa boš končal ali v kehi, reven kot cerkvena miš ali v treh smetnjakih, ki niti ne bodo stali skupaj, če boš stvar začinil z mafijo.

Avto na elektriko, tak kot je sedaj (in že zadnjih 40 let) ne nudi ničesar v čemur je boljši od takega na bencin. Ničesar ima pa zato kup slabosti. Naj tekmuje na trgu, tako bo kaj od njega, drugače bo samo jamranje o grdih naftarjih in smiljenje samim sebi.
Nekoč je bil Slo-tech.

Azrael ::

Kaj smo do sedaj dobili od ponudnikov cestnih el. vozil?

Imamo avtočke za golf, skoraj izključno samo na elektriko. Kaj pa drugje? imamo elektro viličarje, ki imajo prednost, da se jih brez skrbi lahko uporablja v zaprtih prostorih.

Še kaj?

Razen prototipov, ki obljubljajo veliko, v realnosti pa nič od njih. Očitno imajo še preveč drugih pomankljivosti in zamolčanih resnic, ki se jih jasno ne obeša na veliki zvon.

Diesel - električni pogon se obnese pri dovolj velikih enotah (lokomotive, največji tovornjaki, ladje), najmanjše enote so tako vojaški tanki, kjer je ekonomija zadnja skrb.

Je še kaj?

@Grey:

Fantaziraš.

Slabo se ti bo pisalo, če boš obljubljal eno, pokasiral za to denar in potem dobavil nič ali mačka v žaklju. Tako je vseh kšeftih ali prekupčuješ z zelenjavo ali z nafto.

Tudi v avto industriji, spomni se recimo posla stoletja Crvene Zastave ali recimo DMC. En kot drug projekt je obljubljal ogromo, izvedba pa je bila v nekaterih delih pošastno slaba. Dovolj, da so bili oboji out.

Za tisto nakladancijo o N. Tesli, ogromna doza realnosti ne bi škodila. Tip ni imel NIČ takega. Zakaj?

Če bi bilo samo minimalna verjetnost, da je res kaj na tem, bi najmanj vojske tega sveta uporabile njegov brezžičen prenos energije. Imajo dovolj brihtnih buč, da preštudirajo še tako zaguljene tuje načrte in nobenih moralnih zadržkov, ko se gre za prevlado ali so v škripcih, ali vsaj mislijo da so.

Kaj češ lepšega? Lepo nekje na samem postaviš anteno, jo nanišaniš, pritisneš knof in sovražnikovo utrdba, vojaška baza, flota ali mesto se upepeli... Kot strela z jasnega. Nobenega tveganja svojih ljudi in resursov, logistika minimalna, konspiracija enostavna, vse skupaj zvoziš z eno bazo, ki ima svojo elektrarno in glej no glej zavladaš svetu.

Pa nič od tega ne v WW1 in 2, Korejski, Vietnamski, Zalivski, Balkanski, hladni itd vojni.

Raje so vsi kompliciral s težkimi bojnimi ladjami, podmornicami, jatami bombnikov in ostalim, ki komaj povzroči več škode sovražniku, kot tebe stane izgradnja in vzdrževanje takih strojev.

Zakaj, če bi lahko po Tesli lahko problem rešili v enem dnevu, spražili vse, ki jim niso bili všeč. Misliš, da jih je skrbelo, da jim bo Elektro izklopil elektriko, zaradi neplačanega računa?:D
Nekoč je bil Slo-tech.

Brane2 ::

Kar se potrebe po stalnem delu motorja tiče, te v bistvu ni.

Ni nobenega razloga, zakaj en bi mogel narediti dizla, ki bi se prižgal in ugasnil po potrebi.

Kar elektroavtomobila tiče, pozabi. Čisto enostavna poštevanka ti pravi, da swe stvar ne splača. Sploh ne rabiš raketne znanosti in simulatorja jedrske eksplozije za to.

Problem je v najprej akujih, nato pa v proizvodnji štroma.

Veliko lažje kot rešiti vse te probleme je narediti en res dober, majhen dizel.
On the journey of life, I chose the psycho path.

jype ::

Brane> Pa recimo,d a odmislimo vsa pospeševanja in zaviranja ( tudi regeneracija ti ne povrne niti približno vsega). Za dve uri dela motorja rabiš torej 11 kWh energije shranejne v akujih.

No, you don't.

Ne samo, da pri električnem motorju ne potrebuješ sklopke - tudi vrtet se mu ni treba, ko avto stoji pred semaforjem, v koloni ali v križišču.

40 kilogramski LiPo akumulator ti lahko zagotavlja okoli 2000 ciklov po 10kWh, s temi 10kWh pa se dejansko motor vrti eno uro z močjo 9kW, kar je prek 13 konjev (na osi!).

Dovolj, da pri mestni vožnji temeljito prehitiš Fičkota (ki je težji in ima bistveno nižji navor).

Brane2> A tisto pa ne onesnažuje okolja ?

Lažje je kontrolirat izpuste na enem ali dveh koncih, kot na petstotisoč koncih v državi.

Brane2> Motor se ob hladnem štartu obrablja predvsem zaradi tega, ker mazanje ni pod pritiskom, kar je enostavno rešljiv problem.

Nobenega pametnega razloga ni, da ne bi dizel priključen na generator tekel pri idealnih obratih in konstantno obremenitvijo in samo takrat, ko so akumulatorji izpraznjeni pod eno določeno vrednost.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: jype ()

Brane2 ::

Ne samo, da pri električnem motorju ne potrebuješ sklopke - tudi vrtet se mu ni treba, ko avto stoji pred semaforjem, v koloni ali v križišču.


Podani primer je bil za prevoženih 100 km. Ko stojiš pred semaforjem pač ne premaguješ razdalje, a ne ?

40 kilogramski LiPo akumulator ti lahko zagotavlja okoli 2000 ciklov po 10kWh, s temi 10kWh pa se dejansko motor vrti eno uro z močjo 9kW, kar je prek 13 konjev (na osi!).


Mi lahko podaš link na njegove podatke ? VSe, kar sem jaz videl, pravi drugače.

Evo ti link za 50Ah celico:

http://www.batteryspace.com/index.asp?PageAction=VIEWPROD&ProdID=4062

V grobem, 50 Ah, 3.7V, 1,5 kg, (15 (thick) x 245 (width) x 300 (length) mm ), Energy Density: 119 wh/kg, cena $350 za en kos, $297 za 51 do 100 kosov.

Se pravi, za 10 kWh bi bila masa 84 kg. Jasno, neto, brez vrarnsotnih protieksplozijskih sistemov, hlajenja itd.

pametnega razloga ni, da ne bi dizel priključen na generator tekel pri idealnih obratih in konstantno obremenitvijo in samo takrat, ko so akumulatorji izpraznjeni pod eno določeno vrednost. Nobenega pametnega razloga ni, da ne bi dizel priključen na generator tekel pri idealnih obratih in konstantno obremenitvijo in samo takrat, ko so akumulatorji izpraznjeni pod eno določeno vrednost.


Cena akumulatorjev, izkoristek polnjenja in praznjenja akumulatorjev, izkoristek motorjev, dodatna teža, ki jo vse to predstavlja, dodatni stroški pri ceni avta.

Cela fora zadeve je, da ponudiš folku možnost prišparati ob seveda zeleni rešitvi. Če v avto zmečeš toliko robe kot da gre za letalo, je končni učinek lahko negativen.
On the journey of life, I chose the psycho path.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Brane2 ()

Thomas ::

To potrebujemo že zdaj. Pretočnost prometa v Ljubljani je vitalnega interesa, kot se lepo reče. Na javni prevoz kar pozabi, se je škoda zgovarjat.

Vpadnice v Ljubljano morajo postati avenije, s po najmanj 4 pasovi na vsaki strani in s čimmanj semaforji. Podhodi za pešce, nadhodi za pešce in večnivojska križanja, kjer so potrebna.

O tem ni nobenega dvoma.
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi

WarpedGone ::

Ok, Azrael, si bil zelo izčrpen ampak odgovoril pa nisi.

Ali hidroelektrarne ponoči stojijo, ker filajo akumulacijska jezera ali zato, ker ni potrebe po energiji in jih je laže ustavit kot pa TE al pa JE? Zanimata me približna deleža obeh razlogov, ker sigurno sta prisotna oba.

Jedrski elektrarni uspe dosečt 95% izkoriščenost kljub temu, da vsake toliko poslušamo o njenem izklopu zarad rednih vzdrževalniih del.
TE pa dosegajo komaj 49% (rjavi premog) oz. 70% (lignit). So turbine res tako predimenzionirane oz. elektrarne 'neuravnovešeno' zgrajene? Turbina 2x močnejša kot kotli? So remonti res tako zelo pogosti? Da stvar polovico časa sploh ne dela?

Enostavno ne morem pogoltnit da ob komaj 60% izkoriščeni delovni moči ni NIKOLI nobenega MW frej in bi za vsak el. avto posebej morali kar naenkrat uvažat elektriko oz. gradit nove elektrarne. Ja, slej ko prej jih bo treba - tako al pa tako ampak rezerve sigurno obstajajo.
Zbogom in hvala za vse ribe

Zgodovina sprememb…

Pyr0Beast ::

Ali hidroelektrarne ponoči stojijo, ker filajo akumulacijska jezera ali zato, ker ni potrebe po energiji in jih je laže ustavit kot pa TE al pa JE? Zanimata me približna deleža obeh razlogov, ker sigurno sta prisotna oba.
Odvisno od letnega časa.

TE pa dosegajo komaj 49% (rjavi premog) oz. 70% (lignit). So turbine res tako predimenzionirane oz. elektrarne 'neuravnovešeno' zgrajene? Turbina 2x močnejša kot kotli? So remonti res tako zelo pogosti? Da stvar polovico časa sploh ne dela?
Kakšen blok izklopijo za dalj časa, ker ga ne potrebujejo oz. se izvajajo dela na njem. (tut kotel je treba kdaj pa kdaj pogledat, pa saje 'spucat')

Enostavno ne morem pogoltnit da ob komaj 60% izkoriščeni delovni moči ni NIKOLI nobenega MW frej in bi za vsak el. avto posebej morali kar naenkrat uvažat elektriko oz. gradit nove elektrarne. Ja, slej ko prej jih bo treba - tako al pa tako ampak rezerve sigurno obstajajo.
Si že kdaj slišal, da se celoten sistem prilagaja obremenitvam? Sicer je meni malo pomembna effektivna vrednost delovne moči, če imaš na trenutke obremenitev, ki zahteva 20% več, kot je konična moč vseh elektrarn, zato pa je vs sistem PREdimenzioniran. Če boš filal ponoči, pa s tem ne boš naredil nič posebnega, vsaj dokler se ne (pozimi) izkoristi odpadna toplota vseh toplotnih elektrarn. (Tudi iz NEK bi se dalo izkoristiti, temperature vode iz kondenzatorja pa ima bolj malo veze)

EDIT: Topolotne elektrarne :D
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

Zgodovina sprememb…

Azrael ::

@Pyr0Beast:

Kapaciteta se zmanjšuje pri zaporedni vezavi komdijev, ni govora, da se bo ohranila. Zakaj? Razdalja med ploščami se povečuje in zato kapaciteta pada po formuli, ki sem jo napisal zgoraj.

@SmeskoSnezak

Ja ene par ogabno grdih đuboxsov je bilo v zadnjem času postavljeno na ogled, nekatere je baje celo možno kupiti (o dobavljivosti raje ne bi), če imaš denarja absulutno preveč in ne veš kaj bi se še zafrkaval. Ampak, ko imaš za vsak dan v tednu drugega V12, potem za foro kupiš še fancy avtoček baterije. Tko za foro.

Avto na baterije je mrtev že 80 let. Razni poskusi oživljanja v vsem tem času so dali samo medijski pomp. Uporabnega zaenkrat nič, saj v primeru, ko poskuša biti tak kot avto na bencin, ima same minuse in nobenega uporabnega plusa.

Žal, tako je, sprijaznite se s tem.

Motor na elektriko je zelo OK, baterije v katerikoli pojavni obliki pa niti pod razno. Sanjarjenje o 300km dosega (v idealnih okoliščinah) se sliši morebiti cele že uporabno, ampak, ko pa refil traja olala časa proti refilu bencinarja, zadeva ni več tako cool.

Filal ga boš ponoči. Zakaj, čemu? Industrijski porabniki, kar 30kW polnilec je, nimajo nočne tarife... Da o tem, da trenutna proivodnja elektrike samo še približno dohaja narasčajočo porabo pa je še en hud minus.

Ekologija in druge zelene zgodbe? Yeah right. Še nekaj magnitud večja svinjarija kot traktor. Akumulatorji in elektronika, olje v prenosu moči in ležajih boš pa ravno tako moral menjati.

Kot sem že enkrat napisal. Avto na elektriko nima problema zaradi zlobno zlobnih naftarjev, ampak zato, ker ne ponuja ničesar,ampak res ničesar boljšega ,kot avto na bencin, ima pa zato ogromno omejitev.
Nekoč je bil Slo-tech.

Azrael ::

>A ti boš tut električen trolebus fural da nucaš 30kW polnilec?
Kak 5kW polnilec v 8ih urah nafila kolk? Kakih 40kWh, kar sigurno zadostuje za kakšnih 150km. Maš premalo? Furaj dizl.

Lepo, ampak to vprašaj tiste pri Tesla in onem francoskem spačku (škatli naj bi bili celo dobavljivi), zakaj zraven avteka ponujajo polnilec moči 30kW.

>Olje v menjalniku in ležajih menjaš kolikokrat v živlenju avtomobila? Js ga pr 120.000km še nism.

U, mega fajn 120.000 km na opilke? Gnilo gnili servis in potem revež tisti, ki bo kupil tako kripo, ki še za na odpad ni dobra. Olje v menjalniku se menja na 2 leti ali 20-30.000km, kar je prej. Šparanje pri oljih in mazivih je ruska ruleta.

>Kot si mi uspel pokazat, u bistvu ne dohaja več. Elektriko moramo skoraj nonstop uvažat. Ampak njena cena je še vseeno nižja od cene bencina al pa nafte in to krepko. Tudi ponoči mamo še vedno cenejšo tarifo, ki zadostuje za tistih 5kW.

Za ceno štroma, optimistično pričakuješ. da bo taka kot sedaj? Zelo dvomim, cesar bo izpad pri bencinu v takem primeru pokril z davkom na "avto štrom", brez skrbi.

5kW pomeni pri trofaznem priključku 3 x 400V, vsah 10A varovalke (recimo, da polnilec nima tokovnih sunkov), pri enofaznem pa 25A. Boš primoran v primeru lastništva takega polnilca pri Elektru hitro zaprositi za "malo" močnejše varovalke. Verjetno misliš, da se bo izšlo z obstoječo varovalko, če boš pametno razporediti porabo čez cel dan. Žal se mnogim že s 3kW termoakumulacijsko pečjo ne izide. 5Kw pa bo še toliko trši oreh.

OK, mogoče boš kje "sposodil" ključ od glavnih varovalk in zadevo "izboljšal", samo, če te dobijo, bo zelo drago. Jasno mora pa tudi inštalacija v tvoji bajti prenesti par ur 5kW. Mnoge malo starejše tega ne zdržijo, kmalu se kje kaj pokadi.

>Za življensko dobo akumulatorjev me pa en drek briga, če niso moji (najem).

Iz kako si lahko prepričanm, da boš akumulator dobil v najem, če se avto na elektriko po nekem izjemnem čudežu prime? Danes dobiš akumulator v najem, jasno. Vendar gre to za butični proizvod avteka, ki ima nabavno ceno tako, kot primerljivo zmogljiv bencinar, skupaj z gorivom in vzdrževanjem za najmanj 20 let.

Če bo avtov na elektriko več, boš aku moral kar lepo kupiti. Ko ti bo potem aku po parih letih ali mesecih mučenja dokončno umrl, po možnosti prvi dan po izteku garancije, bo tvoj problem, kaj boš naredil z novonastalo nepremičnino.

To kar ponujajo sedaj, je isto, kot NSU RO80 z Wankel mašino, kjer so ti mašino brezplačno menjavali, ko je odpovedala, to je bilo na 10 do 15.000km. Vse, da bi se zadeva prijela. Ampak pri NSU se na koncu ni izšlo, firma je šla po gobe.

> Ko boš mel priliko enkrat enga konkretnega peljat in boš potem reku, da je isto "sranje" kot bencin... potem ti bom recimo verjel. Tole je pa prazno nabijanje.

Te prilike še ni bilo, je nisi imel ne ti, ne jaz. Elektro viličar in elektro gokart to ni. Pa tudi furancija "za en krog", če si uspel priti zraven pri kaki predstavitvi, ni to to. Avto rabiš celo leto, ne pa za neko pocukrano predstavitev v lepem vremenu in ravni gladki pisti.

Masovno avtov na elektriko ni že 80 let Enostavno, niso konkurenčni tem na bencin in tudi ni nobenega znaka, da se bo to v kratkem kaj spremenilo. Predstavitve oh in sploh super duper avtekov na elektriko je bilo v teh 80. letih ogromno. ampak na koncu: Veliko hrupa, za nič.
Nekoč je bil Slo-tech.

jype ::

Azrael> Enostavno, niso konkurenčni tem na bencin in tudi ni nobenega znaka, da se bo to v kratkem kaj spremenilo.

Slabo vidiš? Ne bereš?

WarpedGone ::

Azrael > Lepo, ampak to vprašaj tiste pri Tesla in onem francoskem spačku (škatli naj bi bili celo dobavljivi), zakaj zraven avteka ponujajo polnilec moči 30kW.

Jah ne. Teslin "hitri polnilec" je 17kW, tega pa ti zmontira certificiran električar, ki poskrbi za vse potrebne fore. To je opcija le, če maš v hiši 220V. Če tega nimaš, dobiš pol šibkejšo varianto. Kaj pa ponujajo tisti francozi je pa druga zgodba. Tisto ni namenjeno prodaji, kot jo razumeva jaz ali ti.

Warpedone > > Olje v menjalniku in ležajih menjaš kolikokrat v živlenju avtomobila? Js ga pr 120.000km še nism.

Azrael > U, mega fajn 120.000 km na opilke? Gnilo gnili servis in potem revež tisti, ki bo kupil tako kripo, ki še za na odpad ni dobra. Olje v menjalniku se menja na 2 leti ali 20-30.000km, kar je prej. Šparanje pri oljih in mazivih je ruska ruleta.

Lastnikov priročnik - Ford fiesta, Stran 122: "Menjalnik ne potrebuje posebnega vzdrževanja. Menjave olja v menjalniku niso potrebne." .

Lepa ilustracija tvojega mešanja tem in praznega nabijanja. Motorno olje je seveda druga pesem, vendar tega pa električni avto res ne pozna.

Azrael > Za ceno štroma, optimistično pričakuješ. da bo taka kot sedaj?

Ne, ampak ampak si ga pa nameravam kuhat svojega. Bencin al pa diesel si težje.

Azrael > Iz kako si lahko prepričanm, da boš akumulator dobil v najem, če se avto na elektriko po nekem izjemnem čudežu prime? Danes dobiš akumulator v najem, jasno. Vendar gre to za butični proizvod avteka, ki ima nabavno ceno tako, kot primerljivo zmogljiv bencinar, skupaj z gorivom in vzdrževanjem za najmanj 20 let.

O čem ti sploh govoriš zdej? A si si morda izvolil prebrat kej? Ker na veliko MEŠAŠ stvari.

Ja, Tesla Roadster je praktično butičen avto. Plan je max 1800 vozil na leto. To v dimenziji vozil ni kej omembe vrednega. Ampak baterijo v tem avtu moraš kupit. Tle ni nobenega najema. Baterija je tvoja in z njo se furaš dokler ti njene performanse odgovarjajo. Nato pa kupiš novo.

Trenutno daje baterije v najem Think. Kakšn je točn njihov poslovni model ne vem, ker je avto iz ranga 'punsihment cars' in me niti ne zanima, ker je grd.

Najem bo do pravega izraza prišel v Izraelu. Če je zate 20.000 vozil letno (pod to številko je podpisan Reanult) še vedno butična stvar, je pač to tvoj problem. V tem modelu najem baterije traja do njene izpraznitve, nato pa najameš novo polno. Verjamem, da bo v ceno najema vračunana pričakovana življenska doba baterije - Agassi trdi, da ta cena ne bo višja od cene tanka bencina. Verjamem, da je dobro premislu, kaj dela s svojim denarjem.
Zbogom in hvala za vse ribe

WarpedGone ::

Ena glavna pomanjkljivost električnih avtomobilov in hibridov je zanekrat še cena. Sploh če hočeš met avto na nivoju, ne pa nekaj kar ni za nikamor.

Ljudje pri Poulsen Hybrid pa so se stvari lotili malo drugače. Vzemi svoj obstoječ avto in nanj le dodaj dva razmeroma šibka elektromotorja in nekaj baterij. Motorja sama po sebi sta sposobna le kakih 13 KM ampak ta moč je dovolj za enakomerno vožjo po ravnini, kar marskimomu predstavlja veliko večino prevožene poti. Montaža naj bi bila razmeroma enostavna in ne pomeni nobenega posega v obstoječ pogonski ali zavorni sistem. Efekt pa je nižja poraba goriva, ker se motor počuti kot da venomer vozite po blagem klancu navzdol. Ko zmanjka energije v baterijah pa zopet peljete svoj stari avto, ki ma dodatnih 150kg tovora v prtljažniku.

Na dolgi rok je to promašaj, na kratek rok pa zna bit popularen pristop, sploh ker se cena vrti okrog 4000 dolarjev (Pb baterije, 150kg) oz. 8000 dolarjev (Litijeve baterije, 100kg).

Dodaten minus je še povečanje nevzmetene teže na zadnji osi (dodatnih 20kg na vsakem kolesu), kar zna malo poslabšat vozne lastnosti na luknjasti cesti v ovinkih. Ampak tole itak ni namenjeno dirkačem ampak "šparovnim" ljudem, ki itak niso nagnjeni k dirkanju.

Poulsen Hybrid

Zbogom in hvala za vse ribe

Zgodovina sprememb…

  • zavarovalo slike: gzibret ()

WarpedGone ::

Pa jih naštej če jih majo res toliko. Pričakujem vsaj 20 +ov ..


No pa poskusimo:
1. ne smrdijo (izpšni plini)
2. ne vibrirajo
3. ne ropotajo (oz. ropotajo BISTVENO manj in še to LE kadar se premikajo)
4. so precej bolj zanesljivi (bistveno manjše št. gibljivih delov, ki se obrabljajo + precej enostavnejša elektronika)
5. enostavneje jih je vozit (ne crkujejo pri speljevanju, ni treba menjat prestave, vedno je v "pravi prestavi")
6. tankaš jih lahko doma in povsod kjer majo vsaj eno žarnico pri hiši, in ne le v specializiranih trgovinah, ki so včasih tudi po desetine kilometrov daleč
7. tankaš jih, ko spiš in tako ne zgubljaš svojega časa, kot ga zgubljaš na bencinskih črpalkah
8. v avtomobilu je lahko bistveno več prostora (elektromotorji so majhni, baterije gredo v "dno" avtomobila, dva prtljažnika)
9. komot je narest ultimativen limited-slip diferencial - dva motorja, vsak svoje kolo in imaš popoln nadzor nad dostavo moči posameznemu kolesu
10. lažje je narest dober 4WD, vsako kolo svoj motor, ki ima svojo pamet, nobenih hidravličnih sklopk s svojim oljem etc.
11. regenerativno zaviranje, ki ti del porabljene energije vrne
12. manjše onesnaževanje okolja z drobnim kovinskim prahom, ki leti od mehanskih zavor
13. bistveno večja energetska učinkovitost
14. neodvisnost od vira energije (elektrike se ne da pobarvat, čisto vseeno je ali pride iz JE, TE, HE, sončnih celic, vetra, ali na pedala gonjenega dinama)
15. električni motor in inverter se ne razštelata, tako kot se lahko razštela vžig v ICE motoru
16. nobenega menjavanja olja, filtrov, svečk
17. motor ni svinsko masten, ampak samo prašen, zato je pri kakšnem popravilu bistveno manj svinjarije
18. ni treba čakat da se mašina in olje ogreje, predno jo lahko pritisneš v večje obremenitve
19. avtomobil lahko izklopiš takoj, ni treba čakat da se turbina vsaj malo ohladi
20. ob nesreči se nima kaj polit in eksplodirat
21. ko pozimi sedeš v ledeno mrzel avto, začne gretje delat TAKOOJ in ne šele čez 10 minut, ko se mašina malo ogreje
22. servovolan dela nonstop in ne samo ko laufa motor, enako tudi zavore

Bo dovolj zaenkrat ali želiš še več?

Wuhu, ja, kam pa daš pepel ? Poleg tega 'čistilne naprave' na dimnike niso namestili zato, ker so hoteli to za vaše dobro, ampak, ker so bili prisiljeni v to.


No, lepo da si jasno pokazal, da tvoj namen sploh ni resna debata ampak prazno nažiganje. Če je namreč tole zgornje vse kar znaš povedat, potem si lahko tudi tiho in nam nehaš kradit čas.
Zbogom in hvala za vse ribe

Pyr0Beast ::

1. ne smrdijo (izpšni plini)
Globalno smrdijo pravtoliko, kakor navaden avto.

2. ne vibrirajo
Dvoumno. Saj tudi navadni avti ne vibrirajo, če je motor ugasnjen pa vse skupaj stoji. Vibracije so posledica neuravnoteženega motorja, in slabih pneumatik/platišč.

3. ne ropotajo (oz. ropotajo BISTVENO manj in še to LE kadar se premikajo)
Pa elektronika cvili, kar zna biti še bolj nadležno. Tudi navaden motor ropota LE, ko je vključen ..

4. so precej bolj zanesljivi (bistveno manjše št. gibljivih delov, ki se obrabljajo + precej enostavnejša elektronika)
Nebi rekel. 20 let star dizel ne rabi nobene el. energije za obratovanje in nadzor in bo crknil le, ko mu bo zmanjkalo goriva.

5. enostavneje jih je vozit (ne crkujejo pri speljevanju, ni treba menjat prestave, vedno je v "pravi prestavi")
Meni speljevanje in menjanje ne predstavlja težav.

6. tankaš jih lahko doma in povsod kjer majo vsaj eno žarnico pri hiši, in ne le v specializiranih trgovinah, ki so včasih tudi po desetine kilometrov daleč
Te vse -specializirane trgovine- so na voljo ob poti. Poleg tega, lahko stvar še vedno tankaš doma.
1 žarnica še zdaleč ni dovolj, da boš nafilal baterije. Rabiš vsaj 1x16A priklop, da se ti čez noč malenkost dofila.

7. tankaš jih, ko spiš in tako ne zgubljaš svojega časa, kot ga zgubljaš na bencinskih črpalkah
1x5min napram 20x1 min .. hmm ..

8. v avtomobilu je lahko bistveno več prostora (elektromotorji so majhni, baterije gredo v "dno" avtomobila, dva prtljažnika)
V tesli se bolj težko 4je peljejo +nekaj prtljage. Seveda, pa tak avto ne boš imel za tovor okoli prevažat.

9. komot je narest ultimativen limited-slip diferencial - dva motorja, vsak svoje kolo in imaš popoln nadzor nad dostavo moči posameznemu kolesu
Kaj ti to koristi na navadni cesti in navadnemu smrtniku ?
Sicer pa HDS to lepo reši brez kakšnih komplikacij.

10. lažje je narest dober 4WD, vsako kolo svoj motor, ki ima svojo pamet, nobenih hidravličnih sklopk s svojim oljem etc.
Spet, 4WD v mestu ?

11. regenerativno zaviranje, ki ti del porabljene energije vrne
Ok, to je 1 +.

12. manjše onesnaževanje okolja z drobnim kovinskim prahom, ki leti od mehanskih zavor
Praviš da el. avto nima zavor ?

13. bistveno večja energetska učinkovitost
BS, -1.

14. neodvisnost od vira energije (elektrike se ne da pobarvat, čisto vseeno je ali pride iz JE, TE, HE, sončnih celic, vetra, ali na pedala gonjenega dinama)
Brez skrbi, da se elektriko da barvat. Kako le potem števec preklopi iz VT na NT ?

15. električni motor in inverter se ne razštelata, tako kot se lahko razštela vžig v ICE motoru
Aha .. če se razštela vžig v ICEju, se bodo pa ščetke obrabile v e-motorju ..

16. nobenega menjavanja olja, filtrov, svečk
Še vedno ti ostane filter za kabino, črpalka za hladilno tekočino, baterije, žarnice ..

17. motor ni svinsko masten, ampak samo prašen, zato je pri kakšnem popravilu bistveno manj svinjarije
Dvomim, da se bo motorje popravljalo, pa vseeno. +1

18. ni treba čakat da se mašina in olje ogreje, predno jo lahko pritisneš v večje obremenitve
Saj lahko tudi zdaj pritisneš bolj na gas, pa ne bo nič škode, če bodo vrtljaji nizki.

19. avtomobil lahko izklopiš takoj, ni treba čakat da se turbina vsaj malo ohladi
90%+ avtov nima turbine ..

20. ob nesreči se nima kaj polit in eksplodirat
Se ma pa za vžgat in goret še toliko bolj ...

21. ko pozimi sedeš v ledeno mrzel avto, začne gretje delat TAKOOJ in ne šele čez 10 minut, ko se mašina malo ogreje
Saj imajo tudi modernejši avti to lepo tako rešeno ..

22. servovolan dela nonstop in ne samo ko laufa motor, enako tudi zavore
Kaj ti bo servo z izklopljenim motorjem ?

Bo dovolj zaenkrat ali želiš še več?
Kar piši.

No, lepo da si jasno pokazal, da tvoj namen sploh ni resna debata ampak prazno nažiganje. Če je namreč tole zgornje vse kar znaš povedat, potem si lahko tudi tiho in nam nehaš kradit čas.
Vice-versa

Gorivne celice so dead-end. 30 let jih že peglajo pa so še vedno tam kjer so bile pred 30imi leti - v laboratoriju in v glavah.
Dejansko so nekatere že na tržišču, splačajo se pa le za večja postrojenja.

Wrong. Velika večina obstoječih avtomobilov ima mehanski servo volan. Če mašina ne deluje - ni servota. Tu pa tam se pojavi kdo, ki ima električno ojačitev volana. Veš za kak primer?
.. hidravlično gnani servo. Nekateri tudi električno. Spet, kaj ti servo koristi pri mirovanju ?

Nekak ne verjamem da bodo InWheel motorji kaj kmalu uporabna stvar v velikoerijski splošnonamenski proizvodnji. Teorija čisto špila, zaplete se pri grdih tehničnih detajlih.
Da se sigurno ..

Ja. Zato sem tako negativno nastrojen naspram možnosti "hitrega polnjenja" (kakšna ura). Ker za kaj takšnega nucaš polnilno postajo in industrijski kabel, ki je sposoben prenašat po 100 kW moči. Kaj hitro boš na avtu imel samo še takšen kabel in adijo polnjenje doma.
Prištej še priključnino elektrotu za Industrijski tok.
100kW polnilec ni majhna stvar...

Se zavedaš kaj zahtevaš? Da boš nekam zapeljal in vštekal kabel, po katerem bo steklo hmm, 100kWh v 5ih minutah = 1,2MW moči. Poglej si malo, kakšni vodniki in predvsem vtičniki so potrebni za prenos takšnih moči. To je 1200A pri 1000V. Un ror za filanje F1 v 4ih sekundah je igračka proti tej stvari. To se enostavno ne bo zgodilo.
Menjava celic pride še najbolj v poštev.

Problem takšnega polnjenja je slabši izkoristek, se bo pa stvar sigurno slej ko prej prodajala. Samo zapelješ v garažo, kjer maš v tleh indukcijski polnilec. Avtomatika poskrbi za ostalo.
Indukcijski polnilci imajo zanič izkoristek. Po možnosti se ti bo avto stalil, preden boš nafilal baterije.
Stresano polje pri 10kW pa je ogromno ..

Eden zadnjih, ki se ga je dobilo v nekakšni ljudski različici je bil tale:
Citroën je imel par AX prototipov na elektriko za navadne smrtnike. Noter NiCad celice in okoli 20kW motor. Tepel ga je edino doseg, vendar pa je bil za u šopping super ..
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

edge540 ::

Samo da dodam vmes malo novic za tiste, ki pljuvajo preko ICE in govorijo kako v bistvu ni bilo nobenega resnega napredka odkar so jih ustvarili, ter da je tehnologija zastarela.

Q7 V12 TDI
On demand, the 6.0L forced-induction V12 catapults the Q7 from 0-100km/h (62mph) in 5.5 seconds and effortlessly takes it up to its electronically controlled top speed of 250km/h (155mph). Even more impressive is its maximum torque: between 1,750 rpm and 3,250 rpm the V12 TDI has a constant 737lb-ft (1,000Nm) on tap.

Despite the impressive performance numbers, on average, the big SUV requires just 11.3L of diesel per 100 km (20.8mpg). Key to its frugality is a redeveloped common rail injection system and fuel pressurized at up to 2,000bar.


Ni slaba poraba za 2 tonski avto z 500 konjiči, bi se reklo. Očitno se da še marsikaj izboljšati na tem področju. 30 let nazaj so toliko žrli 500 kg težki avti z 40 kW mašinami.

Zheegec ::

Preprosto z alternativnimi viri ne bomo prisli dlje od te umazane situacije, kjer smo zdaj. Potrebna je ucinkovita raba energije, za to prehodno obdobje lahko na komot postavimo se par blokov v krskem, kateri bi proizvajali trenutno najcenejso in najzelenejso energijo.

Veternice so dobre le za kaksne odrocne vasi, njihova moc je zdalec premajhna, sonca ni cez cel dan, jezovi pa unicujejo reke in doline.
Alternativnost se ne pomeni prijaznost okolju.



S tem se pa nikakor ne strinjam! Kam bomo pa potem dajali odpadke iz nukleark? NA dno morja ne bo šlo- prvič predrago, če to izvažamo predrago. Taki odpadki so potencialno bolj nevarni kakor vsa svinjarija sedaj, ker gre zraven za radioakrtivno sevanje! Ne, ne rabimo novih nukleark! Veliko bolj je, da pol zajezimo reke in delno uničimo favno in floro (v okolici elektrarne, kot pa da takšni odpadki na dnu morja ali v zemlji čakajo kot tempirana bomba za naše zanamce. NA žalost so zame bolj sprejemljivi alternatinvni viri, ker je izvor njihove energije že prisoten a ne izkoriščen. Če bi napravili na vseh slovenskih strehah sončne elektrarne ne bi rabli nobene nuklearke!

Problem "alternativnih" virov je, da so nezanesljivi in zato ne morejo predstavljati velikega % proizvodnje energije. Če bi večino energije pridobivali iz sonca/vetra/vode, bi se lahko omrežje kar hitro sesulo. Nuklearke so čiste, zanesljive in proizvajajo veliko energije. Seveda so daleč najboljši vir energije, vse ostalo je pa za zapolniti viške električnih potreb.
Vodik ni nobena svinjarija, tudi vodna para, ni svinjarija (bistveno bolj so svinski bencin in drugi nafni derivati, ker v zrak spuščajo poleg toplogrednih plinov tudi pline ki so škodljivi za zdravje), vendar jo je potrebno pri izpuhih utekočiniti, drugače je to res lahko toplogredni plin

Nehaj s temi toplogrednimi plini, to tukaj nobenega ne skrbi. Problem večine "alternativ" je, da so točno to - alternative. Šele zadnje čase so sončne celice v energijskem plusu, pa so jih že prej hoteli zeleni za prozivodnjo energije - zakaj že? Naftni derivati imajo poleg JE in premoga najboljše energijske izkoristke. Vodik je super, samo trenutno še ni ekonomsko/energijsko smiseln. Znanstvena fantastika nas ne zanima. "toplogredni" plini pa še manj, poglej malo temo o "global warming".
"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Zheegec ()

Pyr0Beast ::

A se za CIGS porabi kaj dosti manj energije ?

Tako je za ceno navadnih ogledal povecal izkoristek tistega m2 panela za 10x.
Povecal je tudi obrabo panela za 12x ter potrebo po hlajenju za prav toliko.

Kot vidis, je vsa skrivnost v nacinu pristopa.
Vsa skrivnost je v tem, da nekaj imas za prodat. Obljube niso se nobenega nahranile.

Zakaj pa ne gradimo fisijskih elektrarn se dalje, saj so najbolj ucinkovit ter poceni nacin pridobivanja energije, katero danes poznamo ?
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

Zheegec ::

Pri večjem motorju piše, da je hitrejši, prav tako piše, da ima višjo porabo. Če bojo pri panelih napisali, da hladijo avto, potem super. Glede tega nisem napisal, da je slabo. Če pa bojo propagirali, da zmanjša porabo, pa v to zelo dvomim. V tem primeru se bomo šli pa naprej debato o Prius+solar panels.

In od kdaj sta to pomembni lastnosti avtomobila? Edina, ampak popolnoma edina pomembna lastnost pri vsakem avtomobilu je število zvezdic na NCAP testu. Vse ostalo je popolnoma irelevantno!

To je pač tebi. Nekomu drugemu je pa nekaj drugega. In vso pravico ima do tega. Če se želi po cesti voziti v F1 naj se kar, dokler s tem ne ogroža nobenega udeleženca v prometu in seveda ob cesti.

Drugače je pa edina pomemba lastnost računalnika to, da se lahko gor piše v textovne datoteke. Pa ne, da imaš več kot 64KB RAM in pa barvni monitor??
"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014

jype ::

ALIEn3001> To je pač tebi. Nekomu drugemu je pa nekaj drugega. In vso pravico ima do tega. Če se želi po cesti voziti v F1 naj se kar, dokler s tem ne ogroža nobenega udeleženca v prometu in seveda ob cesti.

No, meni ni, ampak sem s tem očitno dopovedal, da se nekaterim zdi bedast močnejši motor, drugim pa sončne celice.

ALIEn3001> Če pa bojo propagirali, da zmanjša porabo, pa v to zelo dvomim.

Nemogoče je, da s tem ne bi zmanjšal porabe, dokler avto stoji (which is all that matters - avto lahko stoji na vročem parkingu cel dan in v tem času bi akumulator precej ali celo popolnoma spraznil, potem bi ga bilo pa treba še nafilat, ko bi se vsedel v avto). Ko se voziš pa pač voziš s seboj par kil več - ziher pa to porabo poviša manj kot kakšen spojler, katerega edina funkcija je "športen izgled".

ALIEn3001> Drugače je pa edina pomemba lastnost računalnika to, da se lahko gor piše v textovne datoteke. Pa ne, da imaš več kot 64KB RAM in pa barvni monitor??

Nimam, nimam - jaz vse delam na HP48G (če bi mel GX bi mi blo pa že nerodno!)

WarpedGone ::

Električni motorji so že rešen problem. Od nadalnjih izboljšav si ne mormo obetat nič bistveno boljšega.

Kaj ti nuca 10x boljši izkoristek, če ti dejansko prinese le 10% - 20% večji doseg z isto količino energije? 80% izkoristek pomeni 20% izgube, 10x boljši izkoristek pomeni 10x manj izgube oziroma 98% izkoristek. 98/80 je pa manj kot 25% izboljšanje, to je v praksi komaj opazno.

Tudi teža električnih motorjev danes je že zelo nizka. 60kg motor da od sebe do 250 KM oz. 185kW, lahko pa še več. Tudi če težo prepoloviš si profitiral koliko? 30kg. To je v celotni teži avtomobila manj kot 3% - zopet neopazno. Poleg tega ne potrebujejo težkega in velikega menjalnika, par zobnikov s fiksnim razmerjem prenosa in stvar špila. Model S naj bi bi imel motor in reduktor ZA zadnjo osjo, kljub temu pa bo v pritljažniku dovolj prostora da bosta v njem lahko sedela dva otroka. Volumen teh motorjev je že dovolj majhen, da dodatno zmanjševanje ne prinese opazne prednosti.

Električni avtomobili nimajo nobenega mehanskega problema več, problem je le še vzdržljivost baterij. Večini ljudi je 7 let življenske dobe baterije premalo - kljub temu da se ob nežni rabi to podalša do 10 let, in da življenska doba pomeni le upad kapacitete na 80% nazivne, ne pa odpoved delovanja. Ampak za namišljene probleme je pač težko najt tehnične rešitve.
Zbogom in hvala za vse ribe

Zheegec ::

Električni avtomobili nimajo nobenega mehanskega problema več, problem je le še vzdržljivost baterij.

Niti ne - zame osebno je problem čas, ki se ga potrebuje za napolnitev baterij in doseg le-teh in pa seveda cena samega avtomobila. Če je potrebno po 5 letih kupiti novo baterijo - sploh ni problem, ker bi z rednimi servisi vmes že toliko prihranil.

[edit] čas za napolnitev bi se elegantno rešil z modularnimi baterijami, tako da je to ena težava manj...
[edit2] pa cena baterije, če je extra draga. Če je baterija 500€ na vsakih 5 let je to čisto OK.
"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Zheegec ()

jype ::

Pyr0Beast> Hja, li-poly so bolj malček bolj 'odporne' na staranje kot li-ion, tudi dražje.

No, LiFePo4 so še korak naprej (o življenski dobi teh v praksi ne morem govoriti, ker jih imam premalo časa v uporabi, so pa prve izkušnje zelo dobre). Litij-žveplove, ko se reši problem raztapljanja, bodo še korak naprej. Dela se še na par kemijah, ki tudi kažejo dobre rezultate.

Nobenega dvoma ni, da bo tehnologija še napredovala. Mene ni nič strah električne prihodnosti.

Valvoline> Zato bi bila ena varijanta hibrida najboljša.

Toyota obljublja, da bo v letu 2011 na voljo 2010 model Priusa z litijevimi baterijami in navadnim priključkom za polnjenje doma, v garaži. Doseg zgolj z baterijo naj bi bil 60 km/h in približno 15 kilometrov, pri večjih potrebah pa bi se vključil tudi bencinski motor. Za mamko, ki gre enkrat na dva tedna 5km stran v trgovino in petkrat na leto 300km do hiše na morju, je to super balance - večino leta se vozi praktično zastonj na elektriko, ko gre daleč pa normalno hitro šiba s porabo bencina, manjšo od sodobnih dizlov.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: jype ()

Pyr0Beast ::

Nobenega dvoma ni, da bo tehnologija še napredovala. Mene ni nič strah električne prihodnosti.
Seveda, in srčno upam da bo. Moti me edinole zavajajoče oglaševanje.

Koliko točno je doseg, pa niti ni tako zelo pomembno, še posebno, ker bi mirno lahko prodajali različno zmogljive akumulatorje, recimo za 100, 300 in 500 km, potem pa pač vzameš takega, ki ti najbolj ustreza.
Meni je sicer bolj všeč da kupiš samo avto z motorjem, celice pa najameš, ker rabijo malce več vzdrževanja in nege. Tako, da imaš lahko en paket v avtu, drugi se ti pa polni v garaži skozi dan. če veš, da boš rabil malce več kilometrine pa daš še tisti paket notri.
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

Pyr0Beast ::

Veternice stanejo preko 1Mio€/MW, torej za 2500MW pride kar lepo število.
Da zraven sploh ne računaš nobenega vzdržvanja ali menjave ki pa pride še pa še ...
Kje so šele vplivi na ljudi in okolico.

Cena iz NEK-a je 20€/Mwh. Po taki ceni izgradnje te pride ceneje odkup MW _stalne_ električne energije za 6 let ! To je Non-stop, 24/7.
Da sama vetrnica proizvede toliko energije bi porabila najmanj 8 let ali še več, vmes ima pa še najmanj 1 servis, ki najbrž ne stane malo.
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

Pyr0Beast ::

Rajt. A podatek, da ima NEK izpust hladilne vode do nekje 40 st. C nobenega ne zanima ?
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

WarpedGone ::

Energetik:
Ker pa bi dejansko folk prišel okoli 17h iz služb in naenkrat vštekal avte za čez noč, smo pa hitro na 1000MW+.

Da smo si na jasnem: predvidevaš, da se avtomobil začne polnit v momentu, ko ga vštekam? Da ni nobenega avtomatskega uravnavanja začetka časa polnjenja?

Takšni so samo najbolj enostavni doma predelani avtomobili na elektriko, ki imajo najbolj enostavne in poceni polnilce kar se jih da dobit. Žal se pametnih polnilcev na prostem trgu še ne da dobit. Čisto vsi serijski pa imajo že danes tajmerje kdaj se naj prične polnjenje (običajno ljudje nastavijo to na nekje sredi noči), obstajajo pa tut že pilotski projekti V2G, kjer omrežje "dozira" polnjenje, oz. sporoča posameznim avtomobilom, kdaj se naj polnijo in kdaj naj "stisnejo pavzo". Ne podcenjuj moči interneta.
Zbogom in hvala za vse ribe

Pyr0Beast ::

Da smo si na jasnem: predvidevaš, da se avtomobil začne polnit v momentu, ko ga vštekam? Da ni nobenega avtomatskega uravnavanja začetka časa polnjenja?
Nego ?

Imamo v sloveniji kakšen delujoč, več MW sistem ki bi dejansko omogočal prilagajanje porabnikov centralam ?

Saj je lepo sanjati v naprej, samo ko so take moči v igri preprosto ne gre več naprej.


Preprosta varianta bi bilo merjenje napetosti v omrežju. Višje napetosti lahko pomenijo manjše obremenitve omrežja in takrat se močnejši porabniki priklopijo.
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

WarpedGone ::

Prvo kot prvo, svet ne nuca nobenega reševanja, okej? Človeštvo tut ne.

Še manj pa js nucam pametnjakoviče, ki mi trobijo kaj si lahko želim in česa ne. Smrdljivih, tresočih in ropotajočih zadev si pač ne želim.

Želim si eleganco in udobje. Okej?
Želim si možnost energetske nedovisnosti. Okej?
Želim si gorski zrak sredi mest. Okej?
Zbogom in hvala za vse ribe

Zgodovina sprememb…

Step2en Wolf ::

Glede nato, da nobenega izmed vas (navdušencev) ni zagrabilo, da bi sledili vzoru nemškega študenta... boste to storili sedaj?
Tesla Roadster se trenutno dobi s 38% procentnim popustom. Žal le za prebivalce zvezne države Colorado. Končna cena vozila je tako $67,800 ali 45'426 EUR!
Kot pravijo v članku: Pokličite vašega sorodnika v Coloradu :)

Pri računalniškem podjetju Dell se že pripravljajo na električne avtomobile. Na parkirišču za svoje zaposlene so že postavili 130kW solarno polnilnico.

Sijaj, sijaj sončece..



Hondin šef Takanobu Ito pravi, da se bodo ljudje, ko bodo spoznali omejitve električnih vozil, povrnili k vodikovim avtomobilom oz. gorilnim celicam. KLIK

Ljubček Top Geara, podjetje Catheram, se je prav tako odločilo za proizvodnjo električnih (in hibridnih) športnih vozil. V letu 2011 bodo začeli z njim dirkati in na podlagi izkušenj pripravili še civilni cestni model do leta 2013.

Catheram se pridružuje električnim



Nissan se je odločil, da bo s partnerjem Sumitomo posvetil skupnemu projektu ponovno uporabe starih baterij iz električnih avtomobilov. Cilj je, da ko baterije dosežejo stanje, ko niso več dovolj dobre za avtomobile, zaživijo novo življenje drugje, npr.: kot akumulatorji sončnih in vetrovnih elektrarn.

Norveški Think, naj bi novembra ponovno začel s proizvodnjo svojih električnih vozil. Dodatno naj bi se v njihovi tovarni proizvajalo tudi Fisker Karmo.

Think


Fisker Karma



Če vam je Mitsubishi iMiEV premajhen, vas bo razveselilo, da so naredili Kangoo verzijo, t.j. iMiEV cargo.
 iMiEV Kangoo.. pardon Cargo

iMiEV Kangoo.. pardon Cargo

Zgodovina sprememb…

WarpedGone ::

@nekikr:
Še en, ki se še ni iztrgal iz bencinsko/socialističnega razmišljanja?
Ta "po tvoje" je bil že milijonkrat ponovljen in razložen zakaj je še slabša varianta kot "počasno" poljnjenje.

Električni avto filaš vsako noč sproti in ni nobenega čakanja sploh. Vsako jutro imaš "poln tank". Če hočeš it 1000km daleč, kar je preveč za eno polnjenje, pa vzemi dizlarja/vlak/avijon. Ti njivo orješ s cliotom al traktorjem?

Okapi:
Če lahko višjo ceno v primerjavi z notranjim izgorevanjem upravičiš s tem, da ne ropotajo in smradijo, OK, drugače pa nimajo šans.

Točno tako. Treba je delat na temu seznamu prednosti in te nove možnosti izkoristit do konca, sicer v elektriki ni/ne bo nobenega profita sploh.
Vsako kolo svoj motor, nadzor stabilnosti preko teh motorjev namesto zavor, večje udobje v vožnji, enostavnost vožnje, odzivnost avtomobila, boljša razporeditev teže, ...
Zbogom in hvala za vse ribe

username ::

Profita od ugasnjene turbine namreč nimaš - če je le prav narejena (ni preglasna), poleg tega pa zanjo nucaš tudi gorivo, katerega moraš zopet vozit s sabo.
Sodobni avtomobili s seboj vlačijo marsikaj v smislu mrtve teže, od česar del ali pa večino časa uporabe ni nobenega profita. Od varnostne opreme, sedežev (vsak sedež ki ni zaseden, je v tisti vožnji mrtva teža) do klimatske naprave, ki jo prevažaš okoli tudi pozimi, ko je praktično nikoli ne vklopiš. Ampak jo pač imajo, ker v določenih trenutkih pa to rabiš.

Pa tudi sicer, prevažanje ugasnjene turbine naokrog tudi ni tako grozno potratno, če ni prevelika (itak bi morlae biti dovolj majhne in lahke, da bi sploh imele smisel). Pri kopenskem vozilu mrtva teža ni tako velik problem kot pri letalih. Pa še tam imaš primere, kot je sicer malo znano protopodmorniško letalo Fairey Gannet - imel je dva turboosna motorja (oba speljana na isti propeler), od katerih so lahko enega med dolgim patruljiranjem izklopili, da so prihranili gorivo (ne zaradi stroškov ampak da je lahko dalj časa ostal v zraku) - očitno se je izšlo oz. splačalo, tudi ko so en motor samo nosili s seboj. Pa je pri letalih to načeloma precej bolj težavno, ker moraš vsak gram držati v zraku, ne le pospešiti na hitrost ter jo vzdrževati...
I've got a solution for the rainforest: napalm the lot. (Jeremy Clarkson)

Pyr0Beast ::

Sicer je meni bolj všeč tole, samo kaj ko ni mobilno :D



Tesla ma lušten zvok, nobenega regljanja ali pa ropotanja.
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

Okapi ::

To da je dovoljeno samo električarjem je pa neumnost
Avtomobili so prepovedani, če so, iz določenih razlogov. Če je ta razlog svinjanje zraka, ni nobenega razloga, da bi bili prepovedani tudi električni.

S tem da bojo zdržale dlje, ker bojo v povprečju manj obremenjene.
Važno je, koliko km zdržijo, ne koliko dni. Izmenljivi akumulatorji, ki jih polnijo in zanje ves čas skrbijo profesionalci, bi skoraj sigurno v povprečju zdržali več km kot akumulatorji, ki bi jih vsaj po svoje polnil.

O.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Okapi ()

Pyr0Beast ::

Baterija je po cca 500 menjavah zanič in je treba drugo, njena nabavna cena je cca 4000 USD, katero je treba v teh 500 najemih pokrit.

Ma menjavanje baterij na bencinskih je neumnost ker ne moreš poskrbeti niti za kvaliteto povezav, poleg tega se s premikanjem 300 kil + materiala dela škoda pa če še tako paziš.

Avtomobili so prepovedani, če so, iz določenih razlogov. Če je ta razlog svinjanje zraka, ni nobenega razloga, da bi bili prepovedani tudi električni.

Če je. Pa ni. Avto ne sodi v cono za pešce.

Sicer če si picajzlast lahko rečeš da elektro avti še vedno onesnažujejo s škodljivimi izpusti iz gnetenja gum :)

Važno je, koliko km zdržijo, ne koliko dni. Izmenljivi akumulatorji, ki jih polnijo in zanje ves čas skrbijo profesionalci, bi skoraj sigurno v povprečju zdržali več km kot akumulatorji, ki bi jih vsaj po svoje polnil.

Ne.
Vsak avto bi moral imeti lastno polnilno logiko in se nebi smel zanašati na zunanje polnilne postaje. Vse kar bi rabil je 5-polna štekdoza 400V-16A in ustrezen-vgrajen podaljšek. Nobenega fensi šmensi konektorja ampak standardni industrijski priključek.

8 kWh te pripelje kakih 60 km daleč.

Zato je zadeva 'rack-mount', in lahko nadgradljiva v servisih. Vsako leto flikneš notri magari dodatnih 8kWh, če ne še več.
Tak rack lahko ponucaš tudi za serverje z UPS enotami, še dodatna prednost širšega trga.
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

WarpedGone ::

Koncept je kot papir ... prenese vse. Moj koncept je še bolj impresiven kot Jaguarjev C-X75. Šteje to, kar se postavi na cesto in lahko kupi (vsaj če imaš nek razumen kup denarja).

Na cesti danes je špica Tesla Motors s svojim Roadsterjem. Tam zunaj ni in kaj kmalu tudi ne bo ničesar boljšega električnega. Brane/Azrael sta utihnila s svojim FUDanjem kako stvar Ne More Delat™ in kako so sigurno baterije krive za vse premike prodaje - čeprav ni bilo še niti enega poročila, da bi bilo z baterijami karkoli narobe. Zgorel ni še niti en avtomobil, čeprav jih je na cesti že cca 2000, ki so skupno prevozili že precej desetin milijonov km.

Velike firme se trudijo s konverzijo klasičnih ICE modelov na elektropogon in pri tem nujno žrtvujejo prtljažnik - nekam pač morajo porinit baterije in kontroler, v motornem prostoru je zaradi njegove nepravilne oblike precej malo prostora, pa še rezultat bi bil zelo neuravnotežen avtomobil (nose-heavy).

Tesla Motors je zaenkrat edini ki se zadeve loteva povsem resno - lasten design šasije, ki je namenjen elektropogonu. V šasiji je predviden prostor za baterije v dnu avtomobila. Baterija bo cca 8 cm debela plast, ki tako ne bo zavzela praktično nobenega dodatnega prostora, avtomobilu bo pa nudila še dodatno trdnost in zvočno izolacijo do ceste. V sliki to zgleda takole:



Takšna platforma omogoča precej različne nadgradnje. TM že omenja SUV nadgradnjo, ki bo prišla na cesto tam okrog 2015. Model S kot limuzina bo na cesto zapeljal leta 2012. Malo kasneje pride še "Sport" verzija, z močnejšimi pospeški - 4.4s do 100, osnovna verzija bo imela ta čas okrog 5.6s.

Zbogom in hvala za vse ribe

Zgodovina sprememb…

  • zavarovalo slike: WarpedGone ()

Zelenkar ::

Živjo,

ja res je, kot vem so s tem projektom kandidirali za evropska sredstva in dobili odobreno 1,5 milijov Eur, ker pa Pavček kar nekaj sanja, so baje do sedaj počrpali smešnih 90 tisočakov ker nimajo niti plačanih davkov in prispevkov in ker lahko črpajo samo toliko kolikor lahko za ta namen izkažejo potrošenih sredstev. Skratka Kriminal nad TVM s strani lastnikov.

Capstone Mikroturbine ki jih distribuira Laibach d.o.o. iz Ljubljane imajo MTBF 15.300 delovnih ur. Življenska doba pred generalko pa je 80.000 delovnih ur. Servis enkrat na leto ali 8.000 delovnih ur, traja 6 ur in zamenjaš filter za zrak in filter za hlajenje elektronike. To je to. Olja nobenega saj se vrti na zračni blazini. Hladilnega sistema ne potrebuje. Delovno področje med -20 do +50oC. Jaguar 3,4s do 100km/h bi si vsak želel v svojem avtomobilu ! Jaguarjev super športnik dela na Capstone mikroturbine http://carscoop.blogspot.com/2010/09/pa.... Ali pa ameriiški MTB 380
http://www.capstoneturbine.com/_docs/CM... Ford S-Max je bil lansko leto predstavljen v Bruslju. Pripravljajo pa cenejšo in masovno rešitev za standardne osebne avtomobile in kot vem, kar nekaj avtomobilskih velikanov že testira mikroturbine ki so realnost sedanjega trenutka pred še vedno zelo oddaljenimi gorivnimi celicami ki niso ekonomsko vzdržne.

Vir IVZ - EU Direktiva in Pravilnik o zvočni zaščiti stavb iz 99 in novejši kombinirano z odloki posameznih občin ki nihajo med 60 do 69 dB(A). Je kaj narobe ?

Zheegec ::

uu fino, torej lahko pričakujem subvencijo za Ferrari 458 Italia? Konec koncev imajo visoko ceno in je to način, da se olajša prihod na trg...

Kot prvo, nobenega ne silimo, da kupi el. Avto za 50k. Samo ne vem, zakaj nekomu, ki kupuje avto za 55k damo subvencijo, da pride na 50k, nekoga ki kupuje avto za 35k pa obdavčimo, da pride do 50k. Če hoče imeti poleg svojega Q7 še en mali električni avto za po mestu, naj pač zanj plača enako davkov, kot vsi ostali.
"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014

WarpedGone ::

Še vedno pa čakam ali e-avto izklaplja mehanski prenos ali samo sklopi štrom asinhroncu

Nobenega izklapljanja ni ker je celoten pogonski sklop samo: motor -> reduktor -> diferencial -> aksa -> kolo. Nobene kuplunge da bi lahko kaj izklopil.
Da moraš pri preklopu tiščat bremzo je izvedeno preko elektronike.
Tut recimo če lezeš na puf naprej s previsoko hitrostjo ne bo šlo v rikverc prestavo.
Al pa če greš prehitro ne bo šlo v park. Ipd.
Zbogom in hvala za vse ribe

WarpedGone ::

Sej tale reč je v principu KERS - ob zaviranju elektromotor polni baterijo, ob pospeševanju pa gre ta energija nazaj v gibanje.

Je pa tole še boljše kot klasičen KERS, ker tudi ob čisto prazni bateriji, 8kW alternator elektromotorju priskrbi nekaj moči, da maš lahko all-time 4WD. Pa da menjavanje prestav teče bol gladko in neopazno - tisto sekundo ko kuplunga odklopi HDI, da menjalnik lahko opravi svojo reč, elektromotor priskrbi brco v rit. To brco pa ne čutiš kot sunek v hrbet ampak pade ravno v luknjo, ki bi nastala zaradi odklopa motorja. Pravijo, da je tole prvi pravi udoben robotiziran avtomatsko/mehanični menjalnik.

Tole je še dodatna prednost pred dosedanjimi hibridi, ki so praktično vsi coprali s CVT menjalniki, ki se v praksi obnašajo zelo čudno: močan 'turbo' lag, ko skočiš na gas in prvo sekundo rastejo obrati motorja, pospeševanja pa nobenega.
Zbogom in hvala za vse ribe

Pyr0Beast ::

>Tole je še dodatna prednost pred dosedanjimi hibridi, ki so praktično vsi coprali s CVT menjalniki, ki se v praksi obnašajo zelo čudno: močan 'turbo' lag, ko skočiš na gas in prvo sekundo rastejo obrati motorja, pospeševanja pa nobenega.
Narejeno namenoma + nenamenoma.

Mašina z obešenim generatorjem je počasna.

In bolje je da mašino čimprej zavrtiš na max. power saj pospešuješ nato hitreje (je pa res da je priložnost potem že mimo)
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

Boeing ::

WarpedGone je izjavil:

Tole je še dodatna prednost pred dosedanjimi hibridi, ki so praktično vsi coprali s CVT menjalniki, ki se v praksi obnašajo zelo čudno: močan 'turbo' lag, ko skočiš na gas in prvo sekundo rastejo obrati motorja, pospeševanja pa nobenega.


Vsak avto s CVT in/ali hibridnim pogonom bo v omenjenih okoliščinah (gas do daske) pospešil (= nekaj dal od sebe) hitreje kot katerikoli primerljiv avto s klasičnim (= ročni/robo/avtomatik) menjalnikom in podobno močjo, pa če je to komu všeč ali pa ne.

Tistim ki tako zelo kritizirajo hibridne/cvt pogone bi resnično predlagal da si za kakšen teden omislijo to, po čemer pljuvajo. Se bomo potem lažje pogovarjali.


In še, tale pogruntavščina od hybrid4... načeloma nimam nič proti francozom, ampak se mi zdi, da bo tole polom. Če nič drugega, pa zaradi pregovorno zanesljive francoske elektronike, ki je je tu v izobilju.

Sploh pa, dokaj navitega dizla nonstop zaganjati/ugašati nujno in neobhodno pomeni stalno nihanje temperatur motorja/izpušnega sistema in s tem povezanih povezanih težav z vzdržjivostjo materialov v katalizatorju/filtru. In glede na to, da imam precej izkušenj s hibridom ki ima zapakiran 50kW elektromotor pri 1200kg, bo tale zadeva od 5008 h4, ki je težja in ima skoraj pol manj močen elektromotor, to po moji oceni počela bistveno pogosteje.

Blagodejnost, vzdržjivost in robustnost tega sistema pa naj oceni vsak sam oz. bo praksa pokazala svoje. Jaz tej kombinaciji ne napovedujem omembe vredne tržne uspešnosti in povišano frekvenco obiskov servisov.

Še enkrat, če je kdo pozabil - dizli so za tovornjake, ladje in bagre.
Ko segaš po zvezdah ne skrbi, če kakšno zgrešiš... Morebiti ujameš Luno...
R50e AS355n, T-Rex600FBL, T-Rex500FBL, T-Rex450FBL, Futura + JetCat 200SX

para! ::

Sem mislil, da je point teh el. avtomobilov v tem, da so ugodnejši cenovno (strošek nakupa + goriva) in ekološki. Če so ekološki avti ugodnejši, potem lahko računamo na to, da jih bo folk kupoval in bo manj izpustov.

Če bojo električni avti dražji, slabši, manjši (kot so danes) od avtov z ICE motorji, jih bo kupovala le peščica. Ta peščica pa bo bolj malo vplivala na izpuste v zraku. Z vidika ekologije torej tak način prodaje ne bo prinesel veliko: večina bo kupila to, kar je ceneje in boljše in el. avtomobili to očitno niso (par 100 km dosega, majhnost, mesečni obrok za baterijo, nigga pls).

lp

Kar se tiče že omenjenih subvencij je pa to itak nesmiselno in tisti, ki so koristili kakšne subvencije (eko gradnje, ipd), itak pri sebi dobro vejo, da očitno sami niso dovolj sposobni, da bi zadevo izvedli brez tujega denarja.

Tako da subvencije so za tiste, ki ne poznajo nobenega sramu :)
Death before dishonor!

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: para! ()

Okapi ::

Fail je tisti, ki je to napisal. Z biotehnologijo razvijajo mikroorganizme, ki predelujejo celulozo v alkohol tako učinkovito, kot to počno sedaj mikroorganizmi s cukrom. Poleg tega z biotehnologijo razvijajo drevesa (evkaliptuse, bore in še kaj), ki rastejo hitreje.

Nobenega nabiranja dračja ni tu. Tisti, ki je to napisal, s tem samo dokazuje, da v resnici bodisi nima pojma, kaj se v resnici dogaja, ali pa pojem sicer ima, ampak zavaja javnost in piše pristransko.

V čem bi bil recimo problem 10% Slovenije nameniti gozdnim plantažam za pridobivanje goriva? Slovenija ima skoraj 60% površine pod gozdovi. Petino teh gozdov bi izkoriščali za pridobivanje goriva in se znebili odvisnosti od uvoza. Vse kmetijske in ostale površine bi ostale nedotaknjene, in tudi z večino gozdov bi se lahko gospodarilo, kot se gospodari doslej.

O.

jest10 ::

WarpedGone je izjavil:

Če dodatno prižgem 5 luči ob prižhanih 10-tih TVjih, je poraba višja, ali ne?

In zaradi te dodatne porabe, bo potrebno postavt dodatne elektrarne? Vidiš poanto?
Realna pričakovana rast števila električnih vozil in zanje potrebna količina energija je glih enako banalna kot tvojih 5 luči, če jo primerjaš s skupno porabo in viri.

In ko vsako leto kupim dodatno še 5 luči...

Lej ga no, v nekaj letih se nabere za manjšo elektrarno, ki ne bi bila potrebna, če ne bi bilo elektro vozil.
Vsak nov porabnik prispeva svoj delež, tako da je preprosto bedasto trditi, da zaradi elektro vozil pa res ne bo nobenega vpliva.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: jest10 ()
««
«
1 / 14
»»