Forum » Znanost in tehnologija » Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Temo vidijo: vsi

J.McLane ::
Sprasujem cisto resno, seveda pa se obstaja opcija, da po 5 letih bo vec izbire EV in sele takrat se nabavi EV. Mogoce pa se bo dobilo pod 30k tudi kaj hitrejsega kot ID.3 in ne bo omejen na 160kmh. Sicer mocno dvomim, verjetno bo cena prej 3x visja, kot bi si zeleli.
Ne, ti nisi resen. Si čisto resno spraševal že o 10 drugih primerih, kjer EV danes pač še ni najboljša opcija. Nobenega razloga pa ni da bi bilo jutri isto. Industrija pač mora dohiteti tehnologijo, ki se jo danes šele razvija.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

TheBlueOne ::
Ne vem, ce je komfort zelo subjektiven. Si prej cudak, ce reces, da je najbolj vazno pri komfortu, da so pospeski kar se da linearni. Vecina komfort razume v smislu, da udobno sedis, da avto lepo pozira napakae na cesti, kar naredi predvsem medosna itn. Morda malo ekstremna primerjava; dvomim, da kdo zakljuci, da je e-UP bolj komforten kot S-Klasa, ker ima bolj linearni pospesek.
Meni se DSG ne zdi tako slab. Ce ga ne teras pretika prakticno brez cukanja, to pa je vecina uporabe. V zastojih pravtako se nisem imel tezav pa sem jih vozil kar nekaj, ker so sluzbeni iz VW skupine. Morate nekateri biti zelo zahtevni, da vas kaj moti.
In Passat je vec klas nad EVji za podobno ceno. Ce delas resne kilometre ne verjamem, da raje vzames kaksnega Leafa, samo iz principa, ker si totalni EV obozevalec.
Kar se tice financiranja, mi je Avstrijski VW dal predracun za finaciranje brez obresti. Sicer nisem vzel in ne vem za Slovenijo, ampak financiranje ne prinese neke grozne razlike.
Sem imel VWja kot student, potem nobenega vec, ker mi niso pretirano vsec, ampak so mi ga vseeno skoraj prodali, ko sem prestopil prag salona. Sigurno dodajo se bonboncek ali dva na tega Pasata, ko gres barantati.
Meni se DSG ne zdi tako slab. Ce ga ne teras pretika prakticno brez cukanja, to pa je vecina uporabe. V zastojih pravtako se nisem imel tezav pa sem jih vozil kar nekaj, ker so sluzbeni iz VW skupine. Morate nekateri biti zelo zahtevni, da vas kaj moti.
In Passat je vec klas nad EVji za podobno ceno. Ce delas resne kilometre ne verjamem, da raje vzames kaksnega Leafa, samo iz principa, ker si totalni EV obozevalec.
Kar se tice financiranja, mi je Avstrijski VW dal predracun za finaciranje brez obresti. Sicer nisem vzel in ne vem za Slovenijo, ampak financiranje ne prinese neke grozne razlike.
Sem imel VWja kot student, potem nobenega vec, ker mi niso pretirano vsec, ampak so mi ga vseeno skoraj prodali, ko sem prestopil prag salona. Sigurno dodajo se bonboncek ali dva na tega Pasata, ko gres barantati.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: TheBlueOne ()

J.McLane ::
Nobenega planiranja ni treba, vožnje za 1 uro oddaljen kraj ti mora pokriti vsak normalen EV, če ti ne pomeni da ima premalo dosega.
Za vožnje več kot 1 uro stran, pa ne boš verjel pa jaz vedno planiram v naprej, noben užitek se mi ne zdi da bi se na vrat na nos polejl dve uri daleč samo zarai neke fu*** kremšnite. To se je delalo v študentskih časih, ko si ravno naredil izpit, da si šel v Portorož na kavico pa nazaj. Danes niti pomislim ne na kaj takega.
Grow up.
Za vožnje več kot 1 uro stran, pa ne boš verjel pa jaz vedno planiram v naprej, noben užitek se mi ne zdi da bi se na vrat na nos polejl dve uri daleč samo zarai neke fu*** kremšnite. To se je delalo v študentskih časih, ko si ravno naredil izpit, da si šel v Portorož na kavico pa nazaj. Danes niti pomislim ne na kaj takega.
Grow up.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

BigWhale ::
Se sreca, da ICE avtomobili letijo po zraku in od njih ni nobenih delcev gum. Tole z gumami je en tak kolosalen bullshit, da grozn.
Ce gledamo vozila sama, potem EVji proizvedejo neprimerno manj izpustov kot ICEji. O tem sploh ni nobenega dvoma in kdorkoli trdi nasprotno je popolnoma skregan z realnostjo. EVji nimajo izpusne cevi. Vse kar leti od njih je guma in zavorne obloge. Tocno enake stvari letijo stran od ICE avtomobilov. Zarad regeneracijskega zaviranja je se zavornih oblog precej manj pri EVjih. Ja, ja, EVji so tezji zato vec gum obrabijo. Ja, mogoce kak EV obrabi vec gum kot klasicni avtomobili primerljivega razreda. Ampak to je se vedno neprimerno manj izpustov kot jih ustvari klasicen avto. Nehajte s temi neumnostmi o gumah. Resno.
"Ampak ampak ampak, CEL CIKEL VOZILA! PROZIZVODNJA! ELEKTRIKA!"
Bollocks je vse skupaj. Elektrika pride iz razlicnih virov, to je prva stvar, ki je prakticno nihce ne uposteva. Druga stvar je, da nihce ne uposteva onesnazevanja pri crpanju in predelavi nafte.
A je kdo uposteval kaksna obremenitev za okolje so fracking fields?
Kaj pa onesnazevanje pri transportu nafte in naftnih derivatov? A ste vracunali v tistih 50 litrov bencina se 100 litrov nafte, ki jih pokuri cisterna, da ta bencin dostavi?
"Ampak ampak BATERIJE! Kobat! Litij!"
Ja in? Kobalt in litij se ze kopljeta in se bosta kopala se naprej. Je svinjarija ampak je omejena svinjarija in pospeseno se dela na tem, da se stvari naredijo cim bolj ciste. V ICE avtomobilih je prav tako en kup redkih zemelj, ki jih pridobivajo na precej umazane nacine.
Pod crto, bodo EVji vedno cistejsi od ICE avtomobilov, ce ne zaradi drugega pa zgolj zaradi dejstva, da ne onesnazujejo tam kjer se jih uporablja ampak je onesnazenje bolj skoncentrirano in se ga zato lazje nadzira in omejujeo.
Ce gledamo vozila sama, potem EVji proizvedejo neprimerno manj izpustov kot ICEji. O tem sploh ni nobenega dvoma in kdorkoli trdi nasprotno je popolnoma skregan z realnostjo. EVji nimajo izpusne cevi. Vse kar leti od njih je guma in zavorne obloge. Tocno enake stvari letijo stran od ICE avtomobilov. Zarad regeneracijskega zaviranja je se zavornih oblog precej manj pri EVjih. Ja, ja, EVji so tezji zato vec gum obrabijo. Ja, mogoce kak EV obrabi vec gum kot klasicni avtomobili primerljivega razreda. Ampak to je se vedno neprimerno manj izpustov kot jih ustvari klasicen avto. Nehajte s temi neumnostmi o gumah. Resno.
"Ampak ampak ampak, CEL CIKEL VOZILA! PROZIZVODNJA! ELEKTRIKA!"
Bollocks je vse skupaj. Elektrika pride iz razlicnih virov, to je prva stvar, ki je prakticno nihce ne uposteva. Druga stvar je, da nihce ne uposteva onesnazevanja pri crpanju in predelavi nafte.
A je kdo uposteval kaksna obremenitev za okolje so fracking fields?
Kaj pa onesnazevanje pri transportu nafte in naftnih derivatov? A ste vracunali v tistih 50 litrov bencina se 100 litrov nafte, ki jih pokuri cisterna, da ta bencin dostavi?
"Ampak ampak BATERIJE! Kobat! Litij!"
Ja in? Kobalt in litij se ze kopljeta in se bosta kopala se naprej. Je svinjarija ampak je omejena svinjarija in pospeseno se dela na tem, da se stvari naredijo cim bolj ciste. V ICE avtomobilih je prav tako en kup redkih zemelj, ki jih pridobivajo na precej umazane nacine.
Pod crto, bodo EVji vedno cistejsi od ICE avtomobilov, ce ne zaradi drugega pa zgolj zaradi dejstva, da ne onesnazujejo tam kjer se jih uporablja ampak je onesnazenje bolj skoncentrirano in se ga zato lazje nadzira in omejujeo.

kow ::
Skili v vecini primerov niso prenosljivi oz. novo podrocje zahteva ogromen napor za zaposlenega. In terja cas. Ne poznam podrocja elektromotorjev, ampak dolgoletnega embedded programerja, ne bos sel presolati v web ali UI programerja. Nima nobenega smisla (razen, ce ni izbire).
Pozabljas, da so ICE avtomobili ze zelo stara tehnologija in proizvajalci se ukvarjajo bolj z obliko novih luci, kot kaj drugega. Pri EV-jih je prostora za inovacije se ogromno.
Ne bi delal pretiranih paralel.
Meni so Tesle na videz grde (razen S), kar pa ne pomeni, da niso najbolj prakticna EV (doseg, hitrost polnenja). Tudi nikoli je ne bi kupil, morda ce bi imel letni dohodek okol 100k.
Model S sem omenil, ker je splosno sprejeta domneva, da bodo nove Tesline baterije sprva prisle v prenovljen model S. Je pa to spekulacija, drzi.
Pozabljas, da so ICE avtomobili ze zelo stara tehnologija in proizvajalci se ukvarjajo bolj z obliko novih luci, kot kaj drugega. Pri EV-jih je prostora za inovacije se ogromno.
Ne bi delal pretiranih paralel.
Meni so Tesle na videz grde (razen S), kar pa ne pomeni, da niso najbolj prakticna EV (doseg, hitrost polnenja). Tudi nikoli je ne bi kupil, morda ce bi imel letni dohodek okol 100k.
Model S sem omenil, ker je splosno sprejeta domneva, da bodo nove Tesline baterije sprva prisle v prenovljen model S. Je pa to spekulacija, drzi.

J.McLane ::
Tehnološko ni popolnoma nobenega razloga, da nebi baterija zdržala celotne življenske dobe vozila, verjetno pa še dlje. Garancija ni nikoli isto kot pričakovana življenjska doba, pa imaš že danes garancije na baterije 8 let. Lexus ima 10 let garanciie in neomejno km, Toyota Proace EV 15 let in neomojeno km.
Baterije kot take niso problem, problem je kvečjemu v izvedbi.
Baterije kot take niso problem, problem je kvečjemu v izvedbi.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

kow ::
Tega ne bos dobil od nobenega proizvajalca. Jaz pa bi rad 10x mocnejsi "mobitel" za isto ceno, da lahko laptop vrzem v smeti in nikoli vec ne nosim 3kg okoli. In kaj potem? Ne obstaja.

Mikrohard ::
Tega ne bos dobil od nobenega proizvajalca. Jaz pa bi rad 10x mocnejsi "mobitel" za isto ceno, da lahko laptop vrzem v smeti in nikoli vec ne nosim 3kg okoli. In kaj potem? Ne obstaja.
VW je s svojim ID.3 (z 82kWh baterijo) v Nemčiji cenovno že zelo blizu Tesli 3 SR+. Z max opremo je 5k€ dražji, z osnovno opremo pa 2k€ cenejši. Tako da ne govori na pamet, da tega ne bom dobil od nobenega proizvajalca. Saj ne zahtevam Tesle 3 za 25k€. Bi pa rad cca 10k€ pocenitve glede na njihovo trenutno ponudbo.

IL_DIAVOLO ::
Nekaj je ZELO zanimivo.
Električarji so precej bolj kulturni od fosilcev in nikoli noben ne sili kogarkoli v nakup EV-ja. Zakaj taksno usajanje?
Jaz vozim dizla in bi z največjim veseljem kupil električarja, ce bi imel na voljo 25 jurjev. No brainer.
Tisina, nobenega cukanja, polnjenje doma, unikatnost. Freaking awesome.
Električarji so precej bolj kulturni od fosilcev in nikoli noben ne sili kogarkoli v nakup EV-ja. Zakaj taksno usajanje?
Jaz vozim dizla in bi z največjim veseljem kupil električarja, ce bi imel na voljo 25 jurjev. No brainer.
Tisina, nobenega cukanja, polnjenje doma, unikatnost. Freaking awesome.

kow ::
Danes bo zopet zaslo sonce. Ne bom niti kliknil.
Poleg tega PSA Boss nima nobenega uvida vec kot jaz ali ti.
Poleg tega PSA Boss nima nobenega uvida vec kot jaz ali ti.

mertseger ::
A potem v blokih ni šans za električne avte, vsaj dokler ne naredijo dosti več javnih hitrih električnih polnilnic?
Najbrž se strinjava, da ima večstanovanjski blok neko končno dovodno moč. Novi objekti so najbrž načrtovani z mislijo na kakšen električni avto ali dva, stari bloki pa ne. Morda bi lahko uporabil pametno polnilno postajo... v praksi pa: ne, ni šans.
Vse se če se znajo ljudje zmenit kar pa je v blokih skoraj nemogoče. Če imajo zunanja parkirišča ki so funkionalno zemljišče ki pripada bloku je vse kar je treba skopat jarek in betonske temelje vliti, to lahko brez problema naredijo. Edino kar je lahko drago da elektro potegne kabel.
Pri nas v ulici stoji MTP 630 kVA tako da bi bilo če bi želel pred blokom naredit ca 70 m kabla za potegnit. Za enih 10 avtov na 22 kVA bi po moje brez problema naredil, pa še to ne bi bile nikoli zasedene ker v ljubljani noben ne dela več kot 50 km/dan če se ne vozi ven v službo. Za 10 kwH na dan bi lahko celo ulico polnil.
Sam problem je ker ko se kaj omeni jih je takoj 1/3 proti (v večini so to upokojenci, ki nimajo v življenju kaj več počet).
Pa ko je treba nekaj € pristavit jih tudi pol stran pogleda ker vsi bi danes rad vse zastonj. Podobno ko pozimi ko ni nobenega da skida parkirišča, ko celo parkirišče skidam sam so čez pol ure pa gajbice nastavljene.

hruske ::
V resnici ni nobenega večjega problema, ki bi to zaustavljal, razen da 1) ni povpraševanja, 2) ni ponudbe.
Kalkulator nove omrežnine 2024 - https://omreznina.karlas.si/Kalkulator

BigWhale ::

hruske ::
Tole ste poslušali včeraj na 24ur Zvečer, ko je "strokovnjak za mobilnost" Andrej Brglez dejal, da bodo v naslednjem desetletju prevladovali nakupi hibridov, potem pa vozila na vodik, če ne pride, kakšna druga alternativa vmes?
Tu ni nobenega Andreja Brgleza?
Kalkulator nove omrežnine 2024 - https://omreznina.karlas.si/Kalkulator

BigWhale ::
Pri klasicni obliki avtomobila, je verjetno nesmiselno razmisljati o trikolesnikih, ker najbrz ni nobenega (aerodinamicnega) profita pri tem. Ce delas neko super aerodinamicno obliko, kot jo ima Aptera, je pa stvar verjetno bolj smiselna. Je pa vprasanje, ce se to potem splaca zaradi drugih omejitev, ki pridejo zraven.
To, da se teh reci proda na milijone, se ne pomeni, da so apriori varne oziroma, da bodo varne tudi v pri vecjih hitrostih. Rikse se vozijo relativno pocasi. Aptera like avto bo za na avtoceste.
Matematicno stvar mogoce ze zdrzi, zdrzati mora se fizikalno, varnostno in ekonomsko. :)
To, da se teh reci proda na milijone, se ne pomeni, da so apriori varne oziroma, da bodo varne tudi v pri vecjih hitrostih. Rikse se vozijo relativno pocasi. Aptera like avto bo za na avtoceste.
Matematicno stvar mogoce ze zdrzi, zdrzati mora se fizikalno, varnostno in ekonomsko. :)

codeMonkey ::
Pri klasicni obliki avtomobila, je verjetno nesmiselno razmisljati o trikolesnikih, ker najbrz ni nobenega (aerodinamicnega) profita pri tem. Ce delas neko super aerodinamicno obliko, kot jo ima Aptera, je pa stvar verjetno bolj smiselna. Je pa vprasanje, ce se to potem splaca zaradi drugih omejitev, ki pridejo zraven.
To, da se teh reci proda na milijone, se ne pomeni, da so apriori varne oziroma, da bodo varne tudi v pri vecjih hitrostih. Rikse se vozijo relativno pocasi. Aptera like avto bo za na avtoceste.
Matematicno stvar mogoce ze zdrzi, zdrzati mora se fizikalno, varnostno in ekonomsko. :)
Stevilo koles pri Apteri ni tehnicno nek izziv. Bistveno vecji je v dejstvu, da ima in-wheel pogon, kar je precej zanimiv problem za funkcionalno varnost. V primeru, da en motor ne drzi potrebnega navora, avto zlahka spremeni smer (s ceste ali na nasprotni pas), oz. v bolj ekstremnih primerih lahko pride do vrtenja. Primeri odpovedi morajo biti skrbno analizirani in varnostni mehanizmi na mestu, da v primeru odpovedi krmilnika, prebojev na motorju, senzorju pozicije (sinhroni motor), inverterju, in stevilnih drugih komponentah, ne prestavljajo nerazumnih tveganj v smislu varnosti. Zahteve za tovrstne pogone so bistveno visje napram klasicni arhitekturi, kjer gre pogon z motorja do koles preko diferenciala.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()

codeMonkey ::
codeMonkey je izjavil:
Ti si res car :)Kaj nisi razumel iz zgornjega posnetka, da ce ze primerjas primerjas isto vozilo z razlicno tezo?
Razlozi potem tole:
Alfa romeo Quadrofoglio pri 80 km/h: link
Gume: Pirelli Pzero Corsa AR 245/35 R19 93Y in 285/30 R19 98Y
Tesla M3 pri 82 km/h: link
Gume: Michelin Pilot Sport 4 Acoustic T0 235/45 R18 98Y
Poglej si video, pa potem pridi nazaj.
RazloziNa kratko, primerjas jabolko z hrusko.
Tisti posnetek je BS. Nekako sem pricakoval, da ti je jasno, da ta enostavna logika (EV vecja teza => vecja teza slabo => EV slabo) za debato o ICE vs EV, glede vozne dinamike, nima nobenega smisla, pa sem se motil. Pogon sportnejsega ICE vozila (mocan motor, dober menjalnik, torque vectoring, 4WD) je precej tezji od klasicnega, zato tu prav nekih hudih razlik v tezi niti ni, ko primerjas tovrstna vozila. In tudi ce so, tistih nekaj 100 kg, ima EV (pravi, ki je od nule razvit kot EV, ne CO2 compliance model) baterijo namesceno precej blizu tal, in zato nizje tezisce, ter precej mehanskih stvari resenih softversko. Lahko pa seveda dalje primerjas slab EV (vsak, ki ima enakega brata z ICE pogonom), da pokazes kako je zanic. In se tolazis, da zadeve objektivno primerjas.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()

LeQuack ::
Ja bolje verjeti posamezniku kot večjemu podjetju, kjer je na kocko postavljeno še kaj več kot ugled ene osebe. Fanboyizem enih osebkov tukaj je zrel za pregled pri specialistu
Zakaj pa razna prepordjalna podjetja v Celju (in tudi drugje) še zmeraj obstajajo, čeprav nategujejo vse povprek in nobenega ugleda?
Quack !

kow ::
Poraba.com pravi 6.2 do 8l. Kar pomeni, da sem izredno varcen voznik. Kar pa vem, ker vecino kilometrov naredim na avtocesti pri nizki potovalni hitrosti 110km.
Torej bi verjetno vzel recimo 6.5l. In zgresil za nekaj procentov.
Nobenega razloga ni, da domnevamo da so potrosniki idioti, ki ne znajo algebre.
Torej bi verjetno vzel recimo 6.5l. In zgresil za nekaj procentov.
Nobenega razloga ni, da domnevamo da so potrosniki idioti, ki ne znajo algebre.

MrStein ::
Nobenega razloga ni, da domnevamo da so potrosniki idioti, ki ne znajo algebre.
Oh boy... Imamo tule na forumu (samooklicane) eksperte, ki do tri ne znajo šteti, kaj šele decimalke...
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!
Zgodovina sprememb…
- spremenil: MrStein ()

Mike_Rotch ::
No, glede materialov in izdelave se očitno ne strinjava. Sigurno obstajajo avtomobili, ki so v tem pogledu boljši. EVja sicer ne poznam nobenega ampak tale tvoja izjava je precej mimo: "Pa še skupaj so narejeni tako in s takšnimi materiali, da za 60k buh pomahaj..."
Glede primerjave z id3 si pa napačnemu odgovarjal. Nimam pojma koliko stane id3 ampak bi pričakoval, da manj kot večja, veliko hitreja in bolj napredna Tesla 3.
Glede primerjave z id3 si pa napačnemu odgovarjal. Nimam pojma koliko stane id3 ampak bi pričakoval, da manj kot večja, veliko hitreja in bolj napredna Tesla 3.

</head> ::
Mike_Rotch je izjavil:
No, glede materialov in izdelave se očitno ne strinjava. Sigurno obstajajo avtomobili, ki so v tem pogledu boljši. EVja sicer ne poznam nobenega.
BMW i3 :)

codeMonkey ::
Jaz ti pa poskusam dopovedati, da niti teoreticno ni mozno, da so v prednosti. Razen, ce poznajo kaksno skrivno tehnologijo, ki ni znana akademski javnosti.
To nima nobenega smisla. Pri Tesli so trenutno v prednosti kar se level 2+ sistema tice. Nihce od ostalih ni toliko vlozil v tak sistem. Vprasanje pa je, koliko je ta razlika do preostalih level 2+ sistemov res v praksi pomembna in dejansko vredna:
- - v EU npr. tak sistem ne bo nikoli dovoljen (zato je tudi precej omejen) in tudi v ZDA se vedno potekajo debate glede tega, ceprav jim trenutno NHTSA pusca precej svobode,
- tam kjer je level 2+ sistem dejansko uporaben, prijeten in varen, niti ni nekih razlik med proizvajalci.
Na drugi strani pa imamo ze prve pravne okvirje za level 3. 60 drzav je uspelo priti skupaj glede regulacije avtomatizirane voznje: https://unece.org/transport/press/un-re...
In vsi veliki proizvajalci razvijajo level 3 in level 4 sisteme nekako po scenarijih ter vrsti, kot se bodo ti legalizirali. Kako se bodo temu prilagodili pri Tesli je veliko vprasanje, ker ti sistemi imajo dolocene specifike, ki ne veljajo za level 2+ sisteme.
Na koncu gre samo za veliko ugibanje oz. vero v to, da bodo pri Tesli uspeli s tem level 2+ sistemom priti do level 5. In ko se omenja akademske sfere, ta je precej skepticna glede tega pristopa. Zato se zna zgoditi tudi v ZDA, da jim bodo precej omejili rabo level 2+ sistemov. Se toliko prej, ce bo prihajalo do hudih nesrec. Me zanima kaksen je plan Tesle, ce do tega pride.

codeMonkey ::
Za vecino ni razlike med gasenjem in hlajenjem, da bi se preprecil ponoven vzig. Bi rekel nenamerna slamparija. Jasno pa je glavni point clankov predvsem to, da je v novici goreca Tesla. To je tisto, kar prinese kaksen klik ali dva na oglas. Ne natacnost. Razumem pa zakaj si kot strojnik in navdusenec nad Teslo prizadet ;)
Mene je precej zmotilo nekaj drugega v tej zgodbi. Zaradi poklicne deformacije sem veckrat kritiziral pristop Tesle pri razvoju asistencnih sistemov in naceloma so doloceni testi zadnje case te probleme relativno dobro pokrili. V smislu, da so upostevali tudi moznost napacne rabe oz. izrabe sistema v koncni oceni. Ampak, po tej nesreci Teslinega vozila je zacelo na veliko kroziti tole:
https://edition.cnn.com/2021/04/23/cars...
Tak test s strani te organizacije pa IMO ni ravno koristen. Oz. bi znal biti celo skodljiv, ker so npr. zdaj mnogi zvedeli za "hack" in se lahko najde vsaj se kaksen genialc, ki bo to uporabil v praksi. Point je v tem, da taka stvar pri "state of the art" sistemih ne spada pod "reasonable forseeable misuse". Proizvajalci pri razvoju asistencnih sistemov te zadeve skrbno analizirajo (npr. po indistrijskem standardu: https://www.iso.org/standard/70939.html), ali pa so jih vsaj prisiljeni prilagoditi po slabih izkusnjah v praksi (kaksna stvar uide, ali se ta kultura ni toliko razvita znotraj podjetja). Naceloma je to precej mehka stvar in predvsem steje kaj se tu razume pod predvidljivost in pa tudi razumnost.
Ta princip je precej podoben in znan tudi pri drugih napravah, kjer je varnost kljucna. Npr. v prozivodnji mora pri presi delavec pritisniti dve tipki hkrati. Cisto predvidljivo obnasanje je, da bo delavec hotel povecati normo in mogoce zagnati preso preden je obdelovanec na mestu. Precej verjetno celo to, da postavi nek predmet na enega od tipk in je npr. nujno potreben ponoven pritisk pri vsakem zagonu. Vsekakor pa razumna izraba sistema ni to, da delavec odvije eno od tipk in jo prestavi zraven druge zato, da lahko pritisne z eno roko obe hkrati. Precej lep opis je tukaj.
Kar hocem reci je to, da to niso strogo definirane stvari, ampak precej bolj mehke, saj so odvisne od narave cloveka, aplikacije, zmoznosti sistemov ipd. Ce gremo nazaj na asistecne sisteme, so pricakovani scenariji vecinoma povezani z izgubo pozornosti s strani voznika, pa naj si bo to zaradi zaradi zmanjsane vpletenosti v voznjo, zaspanosti, gledanja v telefon, ipd. Pri Tesli je bilo ocitno, da tega na zacetku niso dosledno upostevali (pustimo razloge), ampak so nekako na podlagi slabih izkusenj v praksi dodajali ter spreminjali varnostne mehanizme za preprecevanje izrabe. In dejstvo je, da tudi vzporedno v svoj level 2+ sistem dodali precej veliko funkcionalnosti, in kot kaze je zato nadgradnja s kamero nujna (pri NTSB se vedno niso zadovoljni). In zdaj bistvo: sistema, kot je kamera, v Tesli ne bo zato, da bo preprecevala obesanje utezi in drugih poskusov "predelave" sistema, ker to enostavno ni razumno obnasanje s strani uporabnika. Zato tudi v tem primeru nima smisla izpostavljati nobenega proizvajalca, ker bodo vsi padli na tem testu. Niti ni smiselno takih idej siriti okoli.
Mene je precej zmotilo nekaj drugega v tej zgodbi. Zaradi poklicne deformacije sem veckrat kritiziral pristop Tesle pri razvoju asistencnih sistemov in naceloma so doloceni testi zadnje case te probleme relativno dobro pokrili. V smislu, da so upostevali tudi moznost napacne rabe oz. izrabe sistema v koncni oceni. Ampak, po tej nesreci Teslinega vozila je zacelo na veliko kroziti tole:
Consumer Reports shows a Tesla can drive with no one in the driver's seat
https://edition.cnn.com/2021/04/23/cars...
Tak test s strani te organizacije pa IMO ni ravno koristen. Oz. bi znal biti celo skodljiv, ker so npr. zdaj mnogi zvedeli za "hack" in se lahko najde vsaj se kaksen genialc, ki bo to uporabil v praksi. Point je v tem, da taka stvar pri "state of the art" sistemih ne spada pod "reasonable forseeable misuse". Proizvajalci pri razvoju asistencnih sistemov te zadeve skrbno analizirajo (npr. po indistrijskem standardu: https://www.iso.org/standard/70939.html), ali pa so jih vsaj prisiljeni prilagoditi po slabih izkusnjah v praksi (kaksna stvar uide, ali se ta kultura ni toliko razvita znotraj podjetja). Naceloma je to precej mehka stvar in predvsem steje kaj se tu razume pod predvidljivost in pa tudi razumnost.
Ta princip je precej podoben in znan tudi pri drugih napravah, kjer je varnost kljucna. Npr. v prozivodnji mora pri presi delavec pritisniti dve tipki hkrati. Cisto predvidljivo obnasanje je, da bo delavec hotel povecati normo in mogoce zagnati preso preden je obdelovanec na mestu. Precej verjetno celo to, da postavi nek predmet na enega od tipk in je npr. nujno potreben ponoven pritisk pri vsakem zagonu. Vsekakor pa razumna izraba sistema ni to, da delavec odvije eno od tipk in jo prestavi zraven druge zato, da lahko pritisne z eno roko obe hkrati. Precej lep opis je tukaj.
Kar hocem reci je to, da to niso strogo definirane stvari, ampak precej bolj mehke, saj so odvisne od narave cloveka, aplikacije, zmoznosti sistemov ipd. Ce gremo nazaj na asistecne sisteme, so pricakovani scenariji vecinoma povezani z izgubo pozornosti s strani voznika, pa naj si bo to zaradi zaradi zmanjsane vpletenosti v voznjo, zaspanosti, gledanja v telefon, ipd. Pri Tesli je bilo ocitno, da tega na zacetku niso dosledno upostevali (pustimo razloge), ampak so nekako na podlagi slabih izkusenj v praksi dodajali ter spreminjali varnostne mehanizme za preprecevanje izrabe. In dejstvo je, da tudi vzporedno v svoj level 2+ sistem dodali precej veliko funkcionalnosti, in kot kaze je zato nadgradnja s kamero nujna (pri NTSB se vedno niso zadovoljni). In zdaj bistvo: sistema, kot je kamera, v Tesli ne bo zato, da bo preprecevala obesanje utezi in drugih poskusov "predelave" sistema, ker to enostavno ni razumno obnasanje s strani uporabnika. Zato tudi v tem primeru nima smisla izpostavljati nobenega proizvajalca, ker bodo vsi padli na tem testu. Niti ni smiselno takih idej siriti okoli.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()

kow ::
Ne vidim problem, ce se kdaj ubije kaksen zaradi lastne neumnosti. Raje, kot da mi vsilijo kamere v avto. Vprasanje je tudi, ce z drazjimi avti v resnici ne ubijes vec ljudi, kot jih resis. Ce v resnici hocemo resevati cloveska zivljenja, potem bi imeli vozila, ki jih predlaga Pegasus. Nobenega ne moti milijon (nevidnih) mrtvih, zaradi enega bogatunskega dohtarja, ki se preserava, bos pa vgrajeval popolnoma nepotrebne dodatne sisteme oz. ekstra kodo... Neumnost, ampak taksen je svet.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()

kow ::
Ok, potem pa jaz. Kupim 10+ star avto in ga vozim dokler ima smisel. Zaenkrat se nobenega nisem uspel zvoziti do konca. En je bil totalka (kar ni bilo tezko doseci, heh), drugega sem podaril naprej.

europenian ::
Fully Charged je objavil part 2 iz Šanghaja. V oči mi je padla tale reč. Naj mi nekdo razloži, kako lahko za ceno osnovne dacie ponudijo 400km dosega in level 2 avtonomijo ...Meni ni jasno kako to ne razumes.
1. To je kitajska, bolj svinglat, sparat, ponarejat in "flexibilno" si razlagat definicije ni nobenega drugega naroda.
2. Avto je 2020, navedba na wiki pa v NEDC, lepo prosim.
3. Baterija je 36kWh, ce to naredi 400km, mora bit cel iz plastike.
4. Evropejc, se noce vozit v plasticni konzervi, ki je se cenejse narjena, kot ena Dacia. Dacia je proti temu ze premium avto.
5. To je avto za dva kitajca z 40kg in 1,50 visine.
6. Zdaj pa glede na vse to, bos se ti verjel, da je level 2, mogoce level 2 po kitajskih kriterijih, ki so malo bolj "fleksibilni" zato taksni avti ne koncajo v EU na cesti, hvala bogu, da ne.
7. Kitajc v tovarni nima taksne place, kot v tovarni v Zwickau ali Dacie itn.
Na kratko, to je to.

</head> ::
Jaz sem eno leto nazaj gledal, al kupim e-up ali ne. Na koncu sem kupil rabljenega bmw i3 in si trenutno ne predstavljam, da bi vozil e-up. Če kupiš EV brez opreme, ki izgleda enako kot njegov bencinski brat, potem res nisi naredil ničesar.
Dobiš vse slabe strani EVja in nobenega plusa.
Če kupiš EV, kupiš nekaj kar je od štarta zgrajeno na EV paltformi, pa ne šparat na vsakem detajlu. Ponovimo vsi skupaj EV niso za to, da boste prišparali.
Če želite prišparati z EV dajte denar na varčevalni račun (al pa kripto) in počakajte 5 let.
Dobiš vse slabe strani EVja in nobenega plusa.
Če kupiš EV, kupiš nekaj kar je od štarta zgrajeno na EV paltformi, pa ne šparat na vsakem detajlu. Ponovimo vsi skupaj EV niso za to, da boste prišparali.
Če želite prišparati z EV dajte denar na varčevalni račun (al pa kripto) in počakajte 5 let.

SambaShare ::
Senior Dev je izjavil:
In related news, za zainteresirane je sedaj na voljo invest.aptera.us. Mogoče malo bolj predvidljiva in malo manj tvegana naložba kot crypto, pa še vedno dovolj donosna. Mogoče ;)
Ne vem če je to kaj manj tvegano od najbolj obskurnih kripto projektov. Srečno pa vseeno!
Saj on nima nobenega namena investirati, samo hypa tu. Seveda pa nima ta reč nobene prihodnosti.

pegasus ::
SambaShare je izjavil:
Saj on nima nobenega namena investirati,Slabo bereš. Bil sem med prvimi stotimi investitorji še ko so bili na wefunderju.

jernejl ::
Mike_Rotch je izjavil:
Neudobno in nevarno je voziti s polnim mehurjem, ali utrujen in potreben kave, samo zato, ker je v bojnem planu načrtovan postanek na hitri polnilnici komaj čez eno uro.
Sprašujem se kako nekateri preživite v realnem svetu. Eni delajo 1350km dolge fure v enem kosu, drugi ne morejo počakati 15 minut s polnim mehurjem in jejo samo v michelin star restavracijah.
Zanimive probleme imate :)
Jah nekateri očitno ne veste, kaj realni svet sploh je. Včasih se ustavim za WC, ko grem iz LJ v MB. Včasih ne naredim nobenega WC postanka na 500km dolgi poti. Včasih se na poti iz LJ v MB ustavim še na kosilu pri Grofu, včasih pa na 500km poti nisem lačen. Vem, nezaslišano.
Nekateri pač zmotno mislite, da lahko v realnem svetu sebe ali otroke sprogramiraš, da bodo lačni, s polnim mehurjem, tečni in/ali utrujeni ob točno določeni uri na točno določenem kraju.
Zgodbo s prehranjevanjem v michelin restavracijah si pa kar sam potegnil v to temo. Ti si namreč zagovarjal normalno kosilo namesto postanih sendvičev, pa sem ti samo pojasnil, da je to na poti mnogo lažje uskladiti z ICE kot s polnjenjem EV. Tam, kjer je hitra polnilnica, boš jedel precenjene postane sendviče.
Pri običajnih gostilnah imaš pa v najboljšem primeru počasno polnilnico in si boš moral privoščiti vsaj sedemhodni meni, da boš baterijo za silo napolnil.

Goody ::
Marko, ne glej samo na internetu (pa vsaj do zadnje strani pri Tesli poglej). T3 long range končna cena je 55870€ in ne dobiš nobenega popusta, id4 pojdi v salon in se pogovarjaj 5 minut pa ga boš dobil za 40k.

Marko59 ::
Marko, ne glej samo na internetu (pa vsaj do zadnje strani pri Tesli poglej). T3 long range končna cena je 55870€ in ne dobiš nobenega popusta, id4 pojdi v salon in se pogovarjaj 5 minut pa ga boš dobil za 40k.
1. Da ga dobiš za 40k? Morda. Ampak je pa dejstvo da pri ID4 dobiš precej manj. Moč motorja pri najboljšem ID4 je 150 kW, navora je 310 Nm, pospešek do sto pa 8,5 sekund, EPA doseg je 402 km. Pri Tesli long range pa je moč motorja 324 kW, navora je 493 Nm in pospešek do sto je 4,4 sekunde (pri performance verziji pa celo samo 3,3 s), EPA doseg je 568 km. Logično je da za boljše specifikacije pač plačaš več.
2. Tudi tesla standard range ki ga dobiš za isti denar kot ID4 je bolj primeren za roudtripe (glej Bjornove čase za 1000 km challenge).

europenian ::
Mike_Rotch je izjavil:
Katera tesla pa je ekvivalentna? A tista z najmanjso baterijo in krajsim prtlaznikom?
V resnici nobena, ker so vse trojke neprimerno hitrejše (kolikor toliko konkurenčen postane šele S4), bolj varčne in boljše opremljene.
3 leta star avant z polno opreme je 14 jurjev. (mobile.de) in ima doseg 1000km
1. Nabijaš. Najcenejši A4 2018 na avto.net je malo pod 17k. 150 konjska uvožena karjola TDI, brez kakšne posebne opreme in 140.000 prevoženih. Cena na mobile.de nima veze.
2. To lepo pokaže realno stanje lastništva ICE avtomobila. Poleg bistveno višje porabe je tudi izguba vrednosti ogromna.
3. 1000km dosega ima tudi 20 let star golf SDI za 900 eur.
Sampostrežna bencinska ni problem, rezervirana sredstva pomeni max goriva, ki ga dobiš. Na polnilni postaji imaš pa poleg pretočenih kWh še dodatek na minute če si tam parkiran predolgo, torej če bi bila rezervacija prenizka bi lahko tam nekdo kampiral cel dan brez da polne in nebi plačal tega dodatka na minute.
To razumem, ampak se mi zdi precej neumna rešitev. Tako ali tako imaš skonektano kartico, zakaj ne morejo potegniti dol enostavno toliko, kot zapraviš? Zato, ker je potencialno 0,2% ljudi, ki bi na kartici imeli premalo sredstev, poslabšajo uporabniško izkušnjo ostalim 99,8% uporabnikom.
1. Nobenega ne zanima hitrost.
2. Nic ne nabijam, zakaj pa mobile.de nima veze? Sj pa je to isto kot narocit prenosnik na amazonu in za 13-14k 2017-2017 jih imas malo morje na izbiro, se barvo lahk izbiras :)
3. Kako dolg je kufferam v primerljivi tesli, se vedno nismo dobili odgovora?
4. Ja in? Primerljiva Tesla pa ne.

Mike_Rotch ::
1. Nobenega ne zanima hitrost.
2. Nic ne nabijam, zakaj pa mobile.de nima veze? Sj pa je to isto kot narocit prenosnik na amazonu in za 13-14k 2017-2017 jih imas malo morje na izbiro, se barvo lahk izbiras :)
3. Kako dolg je kufferam v primerljivi tesli, se vedno nismo dobili odgovora?
4. Ja in? Primerljiva Tesla pa ne.
1. Ja seveda, nobenega ne zanima hitrost. Zato je pospešek do 100 ena od prvih stvari, ki jih novinarji testirajo. Zato se vedno poudarja "športnost" avtomobilov itd.
2. Nabijaš zato, ker avto iz mobile.de pride slovenskega kupca precej več kot je objabljena cena. Poleg tega je najcenejši 3 leta star A4 na mobile.de daleč od polno opremljenega. Zgonjen primerek z 200.000 kilometri, sedeži iz blaga in plastičnim volanom ni ravno "polna oprema", a ne?
3. Torej si ugotovil, da med avtomobili obstajajo razlike in imamo kupci možnosti izbrati takšnega, ki nam bolj ustreza? Audi ima večji prtljažnik, Dacia Dokker ima še večjega, Tesla ima pač druge prednosti.

europenian ::
Katera Tesla je karavan in stane 33k? Link pls.
1. Ja seveda, nobenega ne zanima hitrost. Zato je pospešek do 100 ena od prvih stvari, ki jih novinarji testirajo. Zato se vedno poudarja "športnost" avtomobilov itd.Kaj tebi dela tezave? Rekel, sem da NAS ne zanima. To kaj novinarji pumpajo enako kot vi, mi dol visi, ker v praksi tega ne rabimo pri druzinskem karavanu. Razen ce je to edini highlight tega produkta, ker prakticn ni ane.
Potem se vec ne pogovarjamo o A4 alternativi, ker vam ne pase?
3. Torej si ugotovil, da med avtomobili obstajajo razlike in imamo kupci možnosti izbrati takšnega, ki nam bolj ustreza? Audi ima večji prtljažnik, Dacia Dokker ima še večjega, Tesla ima pač druge prednosti.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: europenian ()

codeMonkey ::
Zaradi pogona vozil vplivati na stanovanja nima nobenega smisla. Tu najtezje spremenis stanje. V velemestih, kjer se res forsira EVje, pac delajo na infrastrukturi, da je uporabna tudi za uporabnike street parkinga. Sicer pa vsaj na Dunaju precej tezko vidis nov objekt brez garaze. Vseeno so polnilnice tisto, kar da hiter rezultat.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()

BigWhale ::
Zakaj lažja, udobnejše in varnejsa vožnja. Tega pa ne stekam. Že tisja je pod?
Lazja zato ker imas en pedal in to je vse. Poleg vseh pomagal, ki so sicer na voljo tudi drugje. Udobnejsa, ker je speljevanje lepse in bolj smooth od najbolj smooth avtomatskega menjalnika. Pospeski so zvezni in ni nikjer nobenega cukanja. Varnejsa zato, ker spustis tisti pedal in se avto ustavi. Tisje pa vsekakor je. Ne na avtocesti, ker pac gume in veter, ampak v mestu, ob speljevanju, ob stanju pri semaforju, ...

Gregor P ::
Logično. da so avto naredili čim bolj enostaven; tudi sami najbrž nimajo nobenega interesa, da bodo morali zaposlovati jedrske inženirje, da bodo znali servisirati njihova vozila

The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

a_borlak ::
Aja, Dacia Spring - bo krasen službeni avto, za dostavne službe po mestu, itd, za kaj več pa težka. Ok, za krajšo vožnjo v službo, če nimaš veliko avtoceste in nobenega hriba, za vse ostalo pa raje Twingo, kljub malo manjši bateriji. Tistih 35kW je hudo podhranjenih, celo v Citroenu C-Zero, ki je imel podobno močan motor je slednji dal več od sebe. Skratka, pojdite si pogledat kraljestvo plastike in neizkoriščenega prostora, ampak za ceno 14k se meni zdi predrag špas. 10, 11k max.

Mike_Rotch ::
Nekontrolirano gibanje? Premikanje s 3kmh pri praznem križišču se ti zdi problematično?
Nobenega banaliziranja. Podobni updati se pri Teslah dogajajo precej pogosto.
Tudi banaliziranje vsega s 'to je nekaj vrstic kode in en git push bo to resil' lahko pripisemo ali popolnemu nepoznavanju razvojnih procesov ali pa namernemu poneumljanju.
Nobenega banaliziranja. Podobni updati se pri Teslah dogajajo precej pogosto.

BigWhale ::
Mike_Rotch je izjavil:
Nekontrolirano gibanje? Premikanje s 3kmh pri praznem križišču se ti zdi problematično?
Ja, ce avto sam od sebe leze v krizisce, pa naj bo polno ali prazno, je to nekontrolirano gibanje. Probaj na izpitni voznji rect, da nisi prevozil stop znaka, da si se samo s 3km/h na uro peljal cez crto. :)
Mike_Rotch je izjavil:
Tudi banaliziranje vsega s 'to je nekaj vrstic kode in en git push bo to resil' lahko pripisemo ali popolnemu nepoznavanju razvojnih procesov ali pa namernemu poneumljanju.
Nobenega banaliziranja. Podobni updati se pri Teslah dogajajo precej pogosto.
To ves zato, ker tam delas? In ves, da je potem njihov deployment process v resnici shitty in v neskladju z vsemi dobrimi praksami razvoja? Al mal na pamet govoris? :)
Trivialno je odstraniti funkcionalnost v programju, ki je ze odvisna od konfiguracijske spremenljivke.
Ne, ni. :)
Da se samovozeci avto ustavi vedno ustavi pred znakom STOP, pa je kvecjemu neumno.
Ampak saj ni samovozec. To je v svojem bistvu se vedno level 2 avto. Nicesar samovozecega ni na tem avtomobilu.
Ce pa samovozeci avto ima transparentno kodirana pravila, logiranje in zelo zanesljivo detekcijo okolja ipd, je taksno pravilo nesmiselno.
A lahko prosim link do Teslinga githuba kjer je koda za njihov FSD? To bi blo transparentno. Vse ostalo je pa bullshit.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: BigWhale ()

kow ::
codeMonkey je izjavil:
Problem je v tem, da ena od teh tock lahko kadarkoli odpove, odgovoren pa je voznik. Ta s svoje perspektive ne more vedeti, ali je sistem pravilno videl, da za oviro nihce ne prihaja, ali pa je oviro sistem spregledal. Tukaj pac prihaja do prevelikih tveganj.
Seveda lahko vidi in pritisne zavoro. Ampak ima regulator kaksne dokaze, da se je to ze kdaj zgodilo? V njihovem porocilu sami pravijo, da ne. Da prihaja do prevelikih tveganj je subjektivna ocena regulatorja, ki tudi ni prilozil nobenega pametnega argumenta za to mnenje. Vsaj v uradnih dokumentih ne.
A lahko prosim link do Teslinga githuba kjer je koda za njihov FSD? To bi blo transparentno. Vse ostalo je pa bullshit.
Transparentno mora biti za regulatorja, ki lahko zahteva specifikacijo, algoritem ipd. Ce ima razloge, da meni da koda ne deluje po speficikaciji, naj zahtevajo tudi kodo. Ne vem pa zakaj bi koda morala biti na githubu.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()

kow ::
Predvsem bo prišla prav lokalnim šerifom za polnjenje proračuna. Lepo se postaviš na tako križišče in kasiraš. V ZDA še kolesarjem težijo, če se pri STOP znaku ne ustavijo...
V kaliforniji ne. Saj to je bistvo vsega. Da je ljudem dovoljeno krsiti zakon - razen, ce ima policaj slab dan, masinam pa nikoli. Zaenkrat ni bilo nobenega prakticnega problema. Verjetno NHTSA pricakuje, da bo do tega prislo v prihodnje, ampak to je bolj svoh razlog, ker itak naredis opt-in za to nastavitev. Ce pa je zadeva nevarna, bo to pokazala statistika.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()

deco16 ::
OK, kakor berem ima že veliko ICE avtov električne vakumske črpalke za servo zavore, in verjetno ravno tako električni. Torej, teoretično, če delajo na električnem avtu preko 12V sistema in ne glavne baterije, imaš zavore tudi na praznem EV? Lahko kdo to potrdi?
EV ima električni brake booster kater deluje na 12V. Tudi ICE avti počasi šaltajo na ta sistem. Torej ko zmanka baterije je še vedno 12V polna in se lahko vedno varno ustaviš.
https://www.bosch-mobility-solutions.co...
Nobenega vakuma, nobene cevke.

Masayoshi ::
Ne, pogovarjamo se o 100 letnih proizvajalcih, ki naj bi znali delat avte, pa jih ne znajo.
Če ima i4 enak rok čakanja kot tesla, pri v rangu 10x manjši proizvodnji, bi jaz reku, da i4 praktično nihče noče kupit. Zakaj, ne vem, meni ne zgleda slabo. Ampak očitno ga trgovci ne forsirajo kaj dost.
Saj vem da logika in UTK ne gredo ravno z roko v roki ampak daj se vsaj malo potrudi. BMW dela še ene par drugih modelov, ne le i4. Eh z verniki res nima nobenega smisla. Ajde vidva, uživajta.

J.McLane ::
Glede proizvodnje baterij, nastaja ena zelo lepo pregledna stran za Evropo, dodali so tudi del za ZDA:
https://battery-news.de/index.php/batte...
Za občutek koliko projektov je planiranih.
Žalostno da nas ni na tem zemljevidu, zanimivo tudi Avstrijci nimajo nobenega projekta
https://battery-news.de/index.php/batte...
Za občutek koliko projektov je planiranih.
Žalostno da nas ni na tem zemljevidu, zanimivo tudi Avstrijci nimajo nobenega projekta
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
Zgodovina sprememb…
- spremenil: J.McLane ()

hruske ::
Glede proizvodnje baterij, nastaja ena zelo lepo pregledna stran za Evropo, dodali so tudi del za ZDA:
https://battery-news.de/index.php/batte...
Za občutek koliko projektov je planiranih.
Žalostno da nas ni na tem zemljevidu, zanimivo tudi Avstrijci nimajo nobenega projekta
Imamo TAB d.d., samo so premajhna riba ker so v 2021 prodali samo 1,7MWh baterij.
Kalkulator nove omrežnine 2024 - https://omreznina.karlas.si/Kalkulator

a_borlak ::
Zakaj hudiča ne vozite s tempomatom 130 km/h?? Potem pa uletavate na prehitevalni pas s 120 in naredite zgostitev. Bolano, pa kao ne šparate. Kako je šele ko šparate.
Mislim, da to pišem že ene desetič, na prehitevalnem pasu je dovoljena hitrost od 85km/h navzgor. Če torej nekdo prehiteva s 120, ne dela nobenega prekrška, ampak vozi po predpisih.