» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
14 / 14
»
»»

MikeRotch ::

endelin je izjavil:

Frunk bi bil uporaben če bi imel električno odpiranje in zapiranje. Ne vem zakaj ne naredijo tega da je treba zapirat potem tisto umazano havbo ročno. Še nikoli nisem nikjer nobenega videl da bi to odpiral.

Ko sem si sposodil porša sem se pa še zajebaval tisto odpreti :D


Verjetno je res uporabno za namene kot jih ima kmetovalec bigwhale ko vrže notri umazane škornje od gnoja in lahko vse skupaj s šlavfom izpere. Da boš pa vsak dan uporabljal frunk da boš eno vrečko iz trgovine odložil zelo dvomim vsaj dokler ne bo električno


Ja, električni bi bil boljši, ampak tudi ročen je čisto uporaben. Havba ni nič bolj umazana od zadnjega prtljažnika. Zapreš ga z 2 prstoma, odpre se pa praktično sam.

Sicer lahko daješ not tudi vrečke, ampak jaz dam take stvari ponavadi v prtljažnik. Je bolj priročno. Spredaj dam vrečke le, če grem npr. v ribarnico, da ne smrdi cel avto. Če grem po plinsko jeklenko, da se mi ne vozi okrog. Mokre pancerje, ko pridem iz smučanja... Take stvari. Pa polnilni kabel in razno orodje je vedno pri roki, tudi, če je prtljažnik poln.

Zelo uporabno. Osebno ne kupim več avta brez frunka.

MikeRotch ::

mertseger je izjavil:

kow je izjavil:

Ne sanjajte zamenljivih baterij v kaksni Sloveniji. Predrago oz. deployment bi trajal predolgo.


A bejš no, inštalacijo se postavi v nekaj dneh, pri nas mogoče malo dlje ker nismo na kitajskem, prostor ki ga rabiš je pa je manj kot 100m2.
Tu imaš sliko postaje za zamenjavo
https://investinchina.chinadaily.com.cn.... Spraviš jo na vsako parkirišče.


Ni treba na Kitajsko. Po Nemčiji sem videl nekaj NIO swap stationov. Pa skandivanci jih imajo tudi.

Je pa to IMHO slepa veja. Ni nobenega pametnega razloga, da bi menjal baterijo. Swap traja cca. 5 minut. V tem času nek normalen EV na hitri polnilnici napolni za dodatnih 100-150km. Če počakaš še dodatnih 5 minut si že na 200-250km.

Novi EVji, ki prihajajo ven se polnijo še bistveno hitreje. S tem, da je precej lažje in ceneje postaviti 300kW ali 500kW polnilnice kot te swap statione.

paradajzos ::

MikeRotch je izjavil:

BigWhale je izjavil:

A je res tolk tezko kabel dat ven preden spakiras vse avto, ce ves da ga bos rabil? :D


Kam ga pa spakiraš? Na zadnje sedeže? Gor na kufre?

Že za majhen frunk ni nobenega pametnega razloga, ampak pri raznih VW, Škodah, Kiah itd. imaš vsaj namenski prostor za kable. Odsotnost frunka je pa zame osebno deal breaker.

paradajzos je izjavil:

Zagotovo drži:

1. da so manj praktični od ice avtov - doseg, čas polnjenja, ukvarjanje z načrtovanjem daljših poti
2. če večkrat delaš dolge poti, potrebuješ še en ice avto, ki to pokriva ali pa zapraviš kar nekaj dni na leto za to, da na dolgih poteh polniš avto. To pa dejansko lahko pomeni drastično višjo nabavno ceno.
3. da veliko hitreje od ice avtov izgubljajo vrednost


1. in 3. je bullshit.

2. je pogojno res. Ampak takih, ki pogosto delajo 600-700km in več v enem dnevu je izjemno malo. Njih noben ne prepričuje naj si kupijo EV.


ad 3:
Data from the Autovista Group shows that battery-electric vehicles (BEVs) are depreciating more rapidly than ICE cars in several European markets.

https://www.euronews.com/next/2024/11/2...

ad 2: sam delam to vsaj dvakrat na mesec (pot daljša od 600 km v enem dnevu)

a_borlak ::

endelin je izjavil:



Za vsakodnevno rabo ima določene omejitve ki jih ice nimajo. Govorim za splošno populacijo. So sicer idealni avti za mestno in primestno voźnjo. Samo imajo svoje omejitve.

Jaz recimo bi imel ev. Kot everyday ride. Za po mestu ni boljšega


Dobro jutro ali kaj naj rečem. Samo zadnjih 600 strani razlagamo o tem, da povprečen Slovenec naredi dnevno pod 40km in da ima vsaj pol Slovenije možnost polniti doma, ker živi v hiši. In če k temu dodaš še katastrofalen javni prevoz jaz res ne vidim nobenega razloga proti EVjem, ker če se kolikor toliko voziš in lahko doma polniš, imaš hitro ekonomiko vožnje na strani EV. In če gledaš rabljene avte, so EVji isti letnik in z bistveno manj kilometri res dražji, a tisto razliko lahko že v enem letu prineseš notri.

MikeRotch ::

damirj79 je izjavil:


No saj jasno, da je v kablu omejitev in ne v avtu :/

Koliko pa si ti prepričan polnit 8ur na šuko vtičnici s tokom 16A pa veš samo ti... sploh pa pri kolegu.


Spet en teoretičen scenarij, ki mi še nikoli v življenju ni prišel na pamet.

Nobenega razloga ni, da bi polnil pri kolegu ali kjerkoli drugje kot doma in na javnih polnilnicah. Zakaj točno bi to delal?

Če grem do kolega, ki živi blizu, mi polnjenje ne pade na pamet. Če je kolega 300km stran, se vmes ustavim na hitri polnilnici, kjer v 5 minutah napolnim toliko kot na šuko v 8 urah.

damirj79 ::

billy je izjavil:

Takšna pomoč pri zidanju bi bila v nasprotju z zakonom, lahko bi naletel na težave če bi delovišče obiskal inšpektor.


To je za drugo temo, ampak dokler nisi za to delo plačan, in če se tudi ne prežialjaš s tem, bi verjetno ne bil problem.. Še vedno pa ostane roj dan, roštiljanje, itd...

MikeRotch je izjavil:

damirj79 je izjavil:


No saj jasno, da je v kablu omejitev in ne v avtu :/

Koliko pa si ti prepričan polnit 8ur na šuko vtičnici s tokom 16A pa veš samo ti... sploh pa pri kolegu.


Spet en teoretičen scenarij, ki mi še nikoli v življenju ni prišel na pamet.

Nobenega razloga ni, da bi polnil pri kolegu ali kjerkoli drugje kot doma in na javnih polnilnicah. Zakaj točno bi to delal?

Če grem do kolega, ki živi blizu, mi polnjenje ne pade na pamet. Če je kolega 300km stran, se vmes ustavim na hitri polnilnici, kjer v 5 minutah napolnim toliko kot na šuko v 8 urah.


Ravno ti si pisal, da se lahko v skrajni sili vtakneš šuko kabel in napolniš kjerkoli že si, sej pa vsi imajo vtičnice doma in ni problem dve ali tri urce polnit. Ne vem zakaj sedaj obračaš ploščo?

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: damirj79 ()

J.McLane ::

Leaf nima nikakršnega hlajenja baterije, nobenega ventilatorja nikjer, ki bi mešal zrak okrog baterije.

Ventilator iz kabine imajo Toyotini hibridi, Renault Zoe, IONIQ z 28 kWh, Lexus UX, Nissan Evalia...

S hladilno tekočino hlajene pa imajo vsi sodobni bolj resni EVji.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: J.McLane ()

billy ::

@Caracas tudi za nmc ni tak problem 100%, če ne pustiš avtat stat na toliko soc in na visoki temp.

Če pa polniš tako, da ko je 100% greš "takoj" na pot, pa ne bo nobenega problema. V bistvu je priporočljivo, da BMS drži bolj realne soc %, drugače lahko gre za par % navkrziž...

alekskac ::

Utk je izjavil:

... po povprečni starosti smo nekje v povprečju, po neki povprečni ceni pa tudi ne zaostajamo za prav veliko državami.

Točno, pri podpovprečnih EU dohodkih, plačujemo relativno povprečne EU cene vozil. Oziroma, kdor si lahko privošči. Polovica naroda ima plačo pod 1900 bruto. Potem pa študiraj koliko teh si lahko privošči avto za 20 ali 30 jurjev. Če rešujejo stanovanjski problem, vozijo kripe za 3-4 jurje. Vsaj dokler kredit ni poplačan. Če so minimalcu, raje še cenejšega, ali pa nobenega in so v tistem percentilu slovenskih gospodinjstev ki trpijo mobilnostno revščino.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: alekskac ()

Scaramouche3 ::

alekskac je izjavil:

Utk je izjavil:

... po povprečni starosti smo nekje v povprečju, po neki povprečni ceni pa tudi ne zaostajamo za prav veliko državami.

Točno, pri podpovprečnih EU dohodkih, plačujemo relativno povprečne EU cene vozil. Oziroma, kdor si lahko privošči. Polovica naroda ima plačo pod 1900 bruto. Potem pa študiraj koliko teh si lahko privošči avto za 20 ali 30 jurjev. Če rešujejo stanovanjski problem, vozijo kripe za 3-4 jurje. Vsaj dokler kredit ni poplačan. Če so minimalcu, raje še cenejšega, ali pa nobenega in so v tistem percentilu slovenskih gospodinjstev ki trpijo mobilnostno revščino.


Podpišem, poleg tega treba dodati,da tudi če bi našel podatke, ki govorijo da imamo dosti nadpovprečnih avtomobilov je to bolj simbol revščine, ki ga opažajo v Ameriki pri črncih, ki v getih kupujejo avte, ki tam ne spadajo,da se lahko pohvalijo, tipično sindromu balkanskega gastarbajterja, ki gre v Nemčijo delat desetletja in mora potem,da ne izpade reven, priti nazaj z dragim BMW,Audi ali Mercedes, da očara sosede, namesto tega bi lahko vrgel denar v delnice ali nepremičnino...

Kayzon ::

Scaramouche3 je izjavil:

alekskac je izjavil:

Utk je izjavil:

... po povprečni starosti smo nekje v povprečju, po neki povprečni ceni pa tudi ne zaostajamo za prav veliko državami.

Točno, pri podpovprečnih EU dohodkih, plačujemo relativno povprečne EU cene vozil. Oziroma, kdor si lahko privošči. Polovica naroda ima plačo pod 1900 bruto. Potem pa študiraj koliko teh si lahko privošči avto za 20 ali 30 jurjev. Če rešujejo stanovanjski problem, vozijo kripe za 3-4 jurje. Vsaj dokler kredit ni poplačan. Če so minimalcu, raje še cenejšega, ali pa nobenega in so v tistem percentilu slovenskih gospodinjstev ki trpijo mobilnostno revščino.


Podpišem, poleg tega treba dodati,da tudi če bi našel podatke, ki govorijo da imamo dosti nadpovprečnih avtomobilov je to bolj simbol revščine, ki ga opažajo v Ameriki pri črncih, ki v getih kupujejo avte, ki tam ne spadajo,da se lahko pohvalijo, tipično sindromu balkanskega gastarbajterja, ki gre v Nemčijo delat desetletja in mora potem,da ne izpade reven, priti nazaj z dragim BMW,Audi ali Mercedes, da očara sosede, namesto tega bi lahko vrgel denar v delnice ali nepremičnino...


Je kar zalostna resnica,3/4 prebivalcev si elektrcnih avtomobilov enostavno ne more privosciti.

alekskac ::

Utk je izjavil:

Prevencija pa je možna - ne voziš se 140 po avtocesti, greš na hitro polnilnico, in se voziš naprej 140.

To je meni osebno preveč tveganja zato dat 6 jurjev in več za rabljeno (saj ne vemo kaj je blo). Najcenejši na avtonet je 3500, ampak lastnik prizna da ne gre več ko 90km daleč, (pozimi najbrž 60 ali manj?). Takoj naslednji je že 6700, ki ga prodaja avtohiša in ne daje nobenega podatka o stanju baterije ali vsaj dosegu. Naslednji (3.) je že 8300. "Barbara", ki ga prodaja, pravi da je baterija odlična! /:s

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: alekskac ()

zeleniprehod ::

DamijanD je izjavil:

Marec: Očitno v pri nas ni veliko Musk haterjev

to so samo nova vozila ali prvič registrirana v slo?
zanimivo je videt Fiskar Ocean na listi za marec...
Ni pa nobenega Leapmotor še v slo?

ChatGPT ::

bm1973 je izjavil:

Če imaš veliko relacijskih voženj, službenih ali turističnih, kupiš starega dizla brez DPF, brez AdBlue in čim manj elektronike, ki ti ga pošraufa lokalni mehanik.


Nekaj najslabsega kar sem storil v zivljenju. Pa niti ni bil star. Kupil sem 5 let starega takrat, od prvega lastnika. Po treh letih je bilo en kup tezav in sem delal za servise. Zdaj imam sluzbenega in so mi dali EV. Ma ne zamenjam za nobenega dizla. Doma ima zena Teslo. Tudi ne bi nikoli vec menjala za ICE.
Pa tudi ko sem imel novega dizla, redni servisi niso bili tako poceni, kot pri EV, pa se pogostejsi so bili. Delam priblizno 50k km letno. Veliko imam poti LJ-Salzburg. Filaj in vozi. S Teslo sem sel pa bp tudi do Pariza in nazaj, pa se to bolj za hec in za test, ker se mi niti z dizlom ne da voziti take relacije in raje izberem letalo.

JohnyQ_ ::

Utk je izjavil:

JohnyQ_ je izjavil:

Ali Tesla nateguje z kapaciteto baterije, ali je ta že toliko degradirana ?



Porabilo se je 50% baterije, torej je 100% baterije ~68,4kWh. Neto kapaciteta na Y dual motor letnik 2024 naj bi bila 75kWh. Torej od kje ta razlika?

Pa nasploh je doseg precej žalost, Niti do 400km ne bi prišel pa gre za vožnjo večinoma po regionalkah med 60 in 90km/h, z nekaj AC.

Tu če pomnožiš km s porabo dobiš točno porabljene kwh. Mislim da se poraba izven vožnje ne šteje tu not. Ogrevanje, hlajenje pred vožnjo, če stoji cel teden pa tudi kako kwh že porabi zase.


Od polnjenja ni bilo niti 48 ur, kolega dela dobrih 110km na dan na šiht v obe smeri.

Zjutraj ga je polnega odklopil se peljal na šiht in nazaj, naslednji dan pa isto.
To je bilo prejšni teden ko je bilo zunaj lepo toplo, nobenega ogrevanja pred vožnjo, nič kaj dosti stanja.

Pač jajca.
Na srečo ima službenega sicer je reku da bi ga jim skozi izložbo zapeljal v salon.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: JohnyQ_ ()

codeMonkey ::

kow je izjavil:

Se nisem videl v praksi.


Potem nimas cisto nobenega stika z mladino danes. Ali pa si v nekih rovtah, kjer nima vsak mulc iPhone ali pa vsaj WhatsApp na telefonu.

Caracas ::

kow je izjavil:

Waymo je nekaj let prepozno skapiral:

https://waymo.com/blog/2025/05/scaling-...

Tesla bo naslednje leto ze proizvajala namenski avto aka "cybercab". V clanku pa pise, da bo waymo proizvajal jajca od jaguarja.
Kateri pristop je boljsi, je menda ocitno?


Tesla naslednje leto ne bo proizvedla nobenega taxija, še manj prodala. Je, po lastnih besedah, verjetno pa še bistveno več, 2-3 leta za današnjim Waymom. Jaguar jajca še danes vozijo.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Caracas ()

codeMonkey ::

Nisem gledal. Napisal sem povprecno cez 260 km. Se bolj tocno - 17,9. Drugo me ne zanima, kaj je vmes. Niti ne vem ce mi kje prikazuje trenutno...

Nimam nobenega namena cesa prikrivati tu. Zdaj smo po 1200 km in nasih potrebah na 18,0 povprecno. Kratke voznje po opravkih, s hlajenjem v vrocih dneh, vidim, da precej dvignejo skupno porabo.

Zgodovina sprememb…

BigWhale ::

codeMonkey je izjavil:

Nisem gledal. Napisal sem povprecno cez 260 km. Se bolj tocno - 17,9. Drugo me ne zanima, kaj je vmes. Niti ne vem ce mi kje prikazuje trenutno...

Nimam nobenega namena cesa prikrivati tu. Zdaj smo po 1200 km in nasih potrebah na 18,0 povprecno. Kratke voznje po opravkih, s hlajenjem v vrocih dneh, vidim, da precej dvignejo skupno porabo.


Fuck, kolk je folk trd ... :D

Tole je kr ugodna poraba. Jaz sem se vceraj popoldan/zvecer peljal iz Slavonskega Broda do Slovenske Bistrice (320 km), povprecna hitrost 117 km/h, najvecja 142 km/h. Od Zgreba naprej sem kaksne pol ure vozil s 140 km/h, sicer pa tempomat na 130 km/h. Poraba je bila 175 Wh/km.

billy ::

codeMonkey je izjavil:

Nisem gledal. Napisal sem povprecno cez 260 km. Se bolj tocno - 17,9. Drugo me ne zanima, kaj je vmes. Niti ne vem ce mi kje prikazuje trenutno...

Nimam nobenega namena cesa prikrivati tu. Zdaj smo po 1200 km in nasih potrebah na 18,0 povprecno. Kratke voznje po opravkih, s hlajenjem v vrocih dneh, vidim, da precej dvignejo skupno porabo.


keri avto točno je že to? id7 al elorq?

bambam20 ::

BigWhale je izjavil:

codeMonkey je izjavil:

Nisem gledal. Napisal sem povprecno cez 260 km. Se bolj tocno - 17,9. Drugo me ne zanima, kaj je vmes. Niti ne vem ce mi kje prikazuje trenutno...

Nimam nobenega namena cesa prikrivati tu. Zdaj smo po 1200 km in nasih potrebah na 18,0 povprecno. Kratke voznje po opravkih, s hlajenjem v vrocih dneh, vidim, da precej dvignejo skupno porabo.


Fuck, kolk je folk trd ... :D

Tole je kr ugodna poraba. Jaz sem se vceraj popoldan/zvecer peljal iz Slavonskega Broda do Slovenske Bistrice (320 km), povprecna hitrost 117 km/h, najvecja 142 km/h. Od Zgreba naprej sem kaksne pol ure vozil s 140 km/h, sicer pa tempomat na 130 km/h. Poraba je bila 175 Wh/km.



Ne ven kaj ti delas s svojo teslo m3 da mas pri 130 km/ h porabo 17.5 kWh.. jaz mam porabo 15 kWh pri tej hitrosti.

telexdell ::

iloveboobz je izjavil:

Mislim, da je pr 1000km potovanju precej večji faktor _kolikokrat_ boš mogu stat in kakšn bo experience pr teh postankih, kot pa kako hitro v kw boš v povprečju polnal.

Verjetno večina običajnih ljudi, k niso entuzijasti, vseen preferira daljši doseg z manj postanki in bolj seamless izkušnjo...

Sem imel pre leti izkušnjo s 3000 km poti v 3 dneh. Prvi dan SLO-malce naprej od RIM. Drugi dan do narta na italijanskem škornju in nazaj do Rima. Tretji dan do Slo. Bila sta dva različna avta (na škorenj je vozil Utalijanski partner). Z gorivom ni bilo nobenega problema, problem pa so bili zastoji. Pri Benetkah itak stojiš, da se lahko briješ vmes. Pol ob vsakem večjem mestu večje ali manjše kolone. Pol nekaj nesreč na cesti...Pač 12..14 ur vožnje vsak dan. Bol se mi je pa vtisnil zastoj na jugi Italije- zunaj okrog 40°C, na soncu ustrezno več, pol pa avto v prostem teku, pa po pol ure zakuha in klima neha delat...ko se spomnim še nadaljne ure na tisti pripeki in na EV, kateri ne bi imel nobene težave hladiti avto še kakšno uro več... Če vse poteka tekoče so ICE res boljši za dolge ture, ko pa prideš v zastoj...
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

billy ::

bambam20 je izjavil:

BigWhale je izjavil:

codeMonkey je izjavil:

Nisem gledal. Napisal sem povprecno cez 260 km. Se bolj tocno - 17,9. Drugo me ne zanima, kaj je vmes. Niti ne vem ce mi kje prikazuje trenutno...

Nimam nobenega namena cesa prikrivati tu. Zdaj smo po 1200 km in nasih potrebah na 18,0 povprecno. Kratke voznje po opravkih, s hlajenjem v vrocih dneh, vidim, da precej dvignejo skupno porabo.


Fuck, kolk je folk trd ... :D

Tole je kr ugodna poraba. Jaz sem se vceraj popoldan/zvecer peljal iz Slavonskega Broda do Slovenske Bistrice (320 km), povprecna hitrost 117 km/h, najvecja 142 km/h. Od Zgreba naprej sem kaksne pol ure vozil s 140 km/h, sicer pa tempomat na 130 km/h. Poraba je bila 175 Wh/km.



Ne ven kaj ti delas s svojo teslo m3 da mas pri 130 km/ h porabo 17.5 kWh.. jaz mam porabo 15 kWh pri tej hitrosti.




tukaj jaz ne vidim porabe 15

codeMonkey ::

To 2-3 minute je dejstvo? vir? Ker meni se to zdi da komaj znese, ce ravno ne tankas do vrha, ne vzames nobenega artikla iz trgovine, pred teboj ni nikogar, pa terminal jim res hitro obdela placilo :D

Vsekakor bo potrebno infrastrukturo nadgrajevati, samo je potrebno tudi upostevati, da je vsak dom (kjer imas lastno vticnico) zdaj tudi bencinska postaja. Problem znajo biti dolgo sezonske obrementive seveda.

Drugace pa za moderen avtomobil pomeni ta cas prakticno 35 kWh (za nizji SOC), oziroma pol baterije.

Zgodovina sprememb…

damirj79 ::

codeMonkey je izjavil:

To 2-3 minute je dejstvo? vir? Ker meni se to zdi da komaj znese, ce ravno ne tankas do vrha, ne vzames nobenega artikla iz trgovine, pred teboj ni nikogar, pa terminal jim res hitro obdela placilo :D

Vsekakor bo potrebno infrastrukturo nadgrajevati, samo je potrebno tudi upostevati, da je vsak dom (kjer imas lastno vticnico) zdaj tudi bencinska postaja. Problem znajo biti dolgo sezonske obrementive seveda.

Drugace pa za moderen avtomobil pomeni ta cas prakticno 35 kWh (za nizji SOC), oziroma pol baterije.


Hja, po mojem že drži. Je pa tudi razlika. ICE avto natankaš in plačaš, nato pa avto umakneš s točilnega mesta in greš na wc, na kafe, ipd in naslednji za tabo že lahko tanka, medtem ko z EV počneš to vmes, ko se ti avto polni.

Gregor P ::

Ne morem si predstavljati vozila, ki ne potrebuje nobenega servisa, pa naj bo navaden MNZ/ICE, EV ali pa futuristični KITT; hudiča slednji je bil vsak dan v tovornjaku na servisu (morda zato, ker je bil na vodik) :P
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Gregor P ()

Gregor P ::

Lahko pa da se zgodi, da bodo ljudje na koncu vozili zelo nevarne avte, če bodo furali mantro, da njihovi avti pa ne potrebujejo nobenega servisa. Ok tehnični pregledi lahko filtrirajo del tega.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

iKst_ ::

Gregor P je izjavil:

Ne morem si predstavljati vozila, ki ne potrebuje nobenega servisa, pa naj bo navaden MNZ/ICE, EV ali pa futuristični KITT; hudiča slednji je bil vsak dan v tovornjaku na servisu (morda zato, ker je bil na vodik) :P


Slamnati možje pa to? Kdo pravi, da EVji ne potrebujejo vzdrževanja? Vzdrževanje je, ampak manj in manj obsežno kot pri ICE.

Pri Tesli te sicer ne silijo, da jih voziš vsako leto k pooblaščencu, lahko precej narediš sam, če nimaš dveh levih rok. Filter kabine res ni problem zamenjat, pa gume prestavit, očistiti in podmazati zavorne čeljusti...

Gregor P je izjavil:

Lahko pa da se zgodi, da bodo ljudje na koncu vozili zelo nevarne avte, če bodo furali mantro, da njihovi avti pa ne potrebujejo nobenega servisa. Ok tehnični pregledi lahko filtrirajo del tega.


Možno. Ampak navodila za uporabo lahko ignoriraš ne glede na vrsto pogona.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: iKst_ ()

iKst_ ::

Ali pa enostavno avto priklopiš na polnilnico zvečer in je v parih urah spet poln. :)

Drugače se mi zdi pa izjemno zanimivo, ko nekateri zagovarjate takšne neumne argumente. Kot, da ostali nismo celo življenje vozili ICE avtomobilov in ne vemo kako zadeve delajo v praksi. :) Ne boš verjel, nekateri imamo celo ICE avtomobile ob EVjih in nimamo nobenega namena, da bi se jih v kratkem znebili.

damirj79 ::

iKst_ je izjavil:

Ali pa enostavno avto priklopiš na polnilnico zvečer in je v parih urah spet poln. :)

Drugače se mi zdi pa izjemno zanimivo, ko nekateri zagovarjate takšne neumne argumente. Kot, da ostali nismo celo življenje vozili ICE avtomobilov in ne vemo kako zadeve delajo v praksi. :) Ne boš verjel, nekateri imamo celo ICE avtomobile ob EVjih in nimamo nobenega namena, da bi se jih v kratkem znebili.


Aja, sem te razumel, da ravno prideš ob 22:00 iz Frankfurta in to na rezervi, ob 22:04 pa se spomniš, da moraš še it v Celovec. Če imamo torej par urc fore, potem pa ni hudiča, da ne bi tudi peš prišel s kantico goriva do petrola in nazaj ali pa če gre res za več uric in lahko štartaš zjutraj ob 6h, potem pa spotoma natočiš. In greš na 200km pot in nazaj in še ti ostane za saj 400km poti, ker bo 3minutni postanek na pumpi natočil poln rezervoar, medtem ko z EV boš polnil 8ur doma, kar pomeni zaokroženo navzgor 20kWh, to je 150km, vmes se boš moral pa ustavit za pol urce. In domov spet prideš s praznim :)

a_borlak ::

EV polnim, ko pride do baterija do 20%, kar pri je pri enem avtu cca 90, pri drugem pa cca 70km. Do večjega mesta, kjer je bolnica in urgenca imam 40km, se pravi z obema brez težav pridem v eno smer, tam naokoli imam par polnilnic in ker ponavadi na urgenci hitro gre vsaj ena ura, ponavadi dve imam ne le za nazaj, ampak še enkrat do urgence. Skratka, kot je BW že povedal, če nisi ravno popoln nesposobnež, potem ko vidiš, da je baterija med 20-30% preprosto priklopiš in se avto napolni do naslednjega dne. In ko smo pri denarju, tudi moj izračun je podoben BWjevemu, v enem letu cca 2.500€ prihranka le na gorivu. Za avto, ki me je takrat stal 13.000€. Ampak vsak si naredi svojo računico in svoje prioritete, jaz ne vidim nobenega tehtnega razloga, da bi šel nazaj na klasiko.

Gregor P ::

a_borlak je izjavil:

In ko smo pri denarju, tudi moj izračun je podoben BWjevemu, v enem letu cca 2.500EUR prihranka le na gorivu. Za avto, ki me je takrat stal 13.000EUR. Ampak vsak si naredi svojo računico in svoje prioritete, jaz ne vidim nobenega tehtnega razloga, da bi šel nazaj na klasiko.

Drag špas imaš tole; jaz sem v študentskih časih dal za avto max. 1000 evrov, stroške goriva smo si celo delili (itak je bilo takrat gorivo dosti cenejše) in moj prihranek napram tebi je bil očitno enormen.8-)
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Gregor P ()

a_borlak ::

Gregor P je izjavil:

a_borlak je izjavil:

In ko smo pri denarju, tudi moj izračun je podoben BWjevemu, v enem letu cca 2.500EUR prihranka le na gorivu. Za avto, ki me je takrat stal 13.000EUR. Ampak vsak si naredi svojo računico in svoje prioritete, jaz ne vidim nobenega tehtnega razloga, da bi šel nazaj na klasiko.

Drag špas imaš tole; jaz sem v študentskih časih dal za avto max. 1000 evrov, stroške goriva smo si celo delili (itak je bilo takrat gorivo dosti cenejše) in moj prihranek napram tebi je bil očitno enormen.8-)


Bi te prav rad videl pri 40tih, kako se voziš naokoli s študentskim avtom :). Pa da ti namignem, ko greš kupovat spodoben rabljen avto, ali kupiš nekaj, za kar ti je čisto vseeno, četudi ostaneš na cesti (če imaš otroke, ti ni), in ko iščeš nekaj ustreznega, si hitro na 7, 8, 9k za kolikor toliko spodoben rabljen avto, ki je morda še delno v garanciji oz. nima 200.000km. Raje 10 do 15. Skratka, je še drag špas?

Sc0ut ::

codeMonkey je izjavil:

Pa saj nimajo nic pametnega. Nekaj hudih imen, ki bi jih jaz kar pogresal, ce sem posten, ampak te znamke so totalno nekompatibilne s preostalimi, za katere mi je pa (in predvidevam da mnogim ostalim v EU) precej vseeno.

Opel je res primerna znamka za elektricna vozila, ko ima se vedno strelo v logotipu, pa se nekako so generacije, ki se ga spomnijo po cisto solidnih vozilih, se aktivne. Ampak kaj ko ni platforme in proizvodnje zadaj. Citroen, ko so bili zgodovinsko precej vodilni pri inovacijah, pa ze dolgo ni nic od njih. Peugeot pac kot nek francoski Opel. Fiat italijanski. Alfa Romeo pa bi morala biti luksuzna znamka, ki je prepoznavna tudi v ZDA in ne le pri nas. Komot bi bila lahko rezervirana za premium izdelke. Maserati pa se kaksno stopnicko vec. Imajo torej lahko podobno kot VAG porazdeljeno, ter pokrito vsaj vse od Seata pa do Porscheja. Jeep, Chrysler ipd. pa vseeno ce Kitajcu prodajo. Ampak kaj, ko bi s tem na koncu to postala boljsa vozila.

Ko vse to gledam, VAG sploh ni svoh s svojima MEB in PPE platformama. Obe platformi sta bili prvi poskus, vsaka v svojem razredu, in po nekaj letih, ko smo prisli do druge generacije, nista slabi. Torej so rabili eno generacijo, oz. slabih pet let.


Posiljevanje 1.2 bencinarja z jermenom v olju je naredilo svoje. In pol prodajajo ds7 s tem mlinčkom za cca 50k eur. Al ni nobenega pravega avta iz tega koncerna. Pando 4x4 so ukinli, Jeep s 4x4 ne obstaja več. Posledično sploh ne veš kdo kupi stelantisova jajca.
1231 v3, Z97 A, 16GB ram 1600mhz, 3070 RTX, HX850

Gregor P ::

Vi ste res tako malo "posebni", zdaj ste se zapičili kar v izposojo vozila vidim LOL, že sami veste zakaj, vsaka rešilna bilka bi vam prav prišla, da se izkopljete iz vaše električne mizerije.:))

V glavnem grem jaz zdaj impulzivno na neko plažo v Dalmaciji, kjer ni praktično nobenega in se vračam pozno zvečer domov (brez kakršnegakoli razmišljanja o tankanje seveda). Ne razpišite se preveč impulzivno medtem fantje in carpe diem ;)
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Gregor P ()

iKst_ ::

V glavnem grem jaz zdaj impulzivno na neko plažo v Dalmaciji, kjer ni praktično nobenega in se vračam pozno zvečer domov (brez kakršnegakoli razmišljanja o tankanje seveda). Ne razpišite se preveč impulzivno medtem fantje in carpe diem ;)


Še vedno nisi razložil kako je to kakorkoli drugače kot z EV.

telexdell ::

Gregor P je izjavil:

Vi ste res tako malo "posebni", zdaj ste se zapičili kar v izposojo vozila vidim LOL, že sami veste zakaj, vsaka rešilna bilka bi vam prav prišla, da se izkopljete iz vaše električne mizerije.:))

V glavnem grem jaz zdaj impulzivno na neko plažo v Dalmaciji, kjer ni praktično nobenega in se vračam pozno zvečer domov (brez kakršnegakoli razmišljanja o tankanje seveda). Ne razpišite se preveč impulzivno medtem fantje in carpe diem ;)

Človek j epravi supermen- impulzivno se spomni, da bo šel na morje in najde sanjsko plažo, kjer ni nobenega (a niti morskih deklic?) in je na njej do pozno zvečer, ko se začne vračati domov. Vmes ne rabi nič spati, nič jesti, nič piti nič...
Če še razumem, da je supermen in kar pravi povsem drži pa nikakor ne morem doumenti- kaj zaboga je do pozno zvečer delal sam na plaži? Mi se s plaže običajno odpravimo, ko se sonce spusti nizko in je še beli dan. Pa smo na plaži, kjer imaš vodne športe, igrala, čolne, bifeje, privlačni spol v pomankljivih oblačilih...
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

Utk ::

Gregor P je izjavil:

Jaz pa jem kokice, ko vse tole berem, tukaj na Dalmaciji na plaži, kamor sem prišel iz Ljubljane z enim tankom in mam še vedno dovolj goriva za vožnje naokoli (le za nazaj bom moral spet malo natankat). Ne, saj vas je zanimivo brati, kakšne vse rešitve iščete, ker konec koncev je to le tehnični forum.:)


Včeraj je bil na plaži v Dalmaciji...

Gregor P je izjavil:

Vi ste res tako malo "posebni", zdaj ste se zapičili kar v izposojo vozila vidim LOL, že sami veste zakaj, vsaka rešilna bilka bi vam prav prišla, da se izkopljete iz vaše električne mizerije.:))

V glavnem grem jaz zdaj impulzivno na neko plažo v Dalmaciji, kjer ni praktično nobenega in se vračam pozno zvečer domov (brez kakršnegakoli razmišljanja o tankanje seveda). Ne razpišite se preveč impulzivno medtem fantje in carpe diem ;)

Danes je šel spet impulzivno na plažo v Dalmacijo.

Ta človek definitivno zna racionalno uporabljat svoj čas in denar. Vsaj 10 ur vožnje v dveh dneh. Namesto da bi prespal dol. Če koga moramo upoštevat kaj je racionalno, priročno, kako prišparat čas in denar, potem je to defitivno ta tip.

In vse to z izposojenim avtom...

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()
««
14 / 14
»
»»