Forum » Znanost in tehnologija » Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Temo vidijo: vsi

BigWhale ::
a veste kaj je najbolj butasta zadeva pri EV vozilih ta umetni zvok med tem ko pa so novi ICE avti skoraj že tišji od EV avta pri 30km/h
To je predpisala evropska zakonodaja od leta 2019. To se sliši zunaj vozila, notri bolj malo. Ni butasto, ker gre za varnost ostalih udeležencev v prometu.
Ta varnost je pomembna predvsem takrat, ko vozis vzvratno, ko vozis naprej jepa ta zvok mal brez veze. Ponavadi gledas naprej, ko vozis naprej in ni neke bojazni, da bi koga po nesreci povozil, ko ti stopi pred avto. Sploh ne pri hitrosti pod 30km/h.
Potemtakem so torej ICE-ji bolj nevarni, ker se jih manj sliši; no dizla ne moreš preslišati.
V mestnem vrvezu, sredi dneva, se nobenega avtomobila ne slisi in sluh ni primarno cutilo s katerim zaznavas avtomobile.

J.McLane ::
Eko kredit lahko dobiš za celoten znesek vozila, nobenega pologa ni treba. Je pa tako da je še kar nekaj dodatnih stroškov pri tem kreditu, smo že pisali v tej temi.
PHEV je v teoriji najboljša utilizacija trenutno omejenih resourcov za baterije. V praksi sta pa dva problema:
- če greš s ceno nižje (subvencija) kot pri klasičnem hibridu, potem tak avto kupujejo kupci, ki sploh nimajo plana filat elektrike
- packaging, oba pogona zbasat v avto
PHEV je v teoriji najboljša utilizacija trenutno omejenih resourcov za baterije. V praksi sta pa dva problema:
- če greš s ceno nižje (subvencija) kot pri klasičnem hibridu, potem tak avto kupujejo kupci, ki sploh nimajo plana filat elektrike
- packaging, oba pogona zbasat v avto
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
Zgodovina sprememb…
- spremenil: J.McLane ()

telexdell ::
Pri vsakem avtu (ali znamki) lahko pride do izredne okvare. Jaz z mojim avtom 8 let nisem imel nobenih večjih težav. Kakšen mesec nazaj pa je žal prišlo do neke večje težave (avto ni bil več varen za na cesto). Na servisu so mi avto zrihtali v štirih dneh (od tega so 3 dni čakali na rezervni del). Koliko časa misliš, da bi to trajalo pri Tesli? Dva dneva bi porabil samo za dostavo in prevzem avta na servisu. Pred tem bi verjetno par dni (če ne tednov) čakal na termin. Potem pa vprašanje, koliko časa bi čakali na rezervni del iz Amerike. Pa cena bi bila verjetno tudi zanimiva. Saj verjamem, da je Tesla 3 super (model S sem tudi že vozil). Ampak jaz osebno avta pod takšnimi pogoji enostavno ne morem kupiti... če ni težav je že super... če se pa (bog ne daj) slučajno kaj zgodi, te pa začne boleti glava.
Sem zadnjič naročil na isti dan dva (različna) artikla- enega preko Amazon.de in drugega preko enega največjih domačih spletnih trgovin. Iz Nemčije je bil pri meni v dveh dneh, iz Slovenije pa v petih.
Da servisi, kateri so v EU ne bi imeli nobenega skladišč z rezervnimi delu ni verjetno. Kako hitro pa ga potem dobiš iz Nemčije ali iz Slovenije je pa potem že vprašanje. Problem je lahko v primeru, da je avto nevozen in ga moraš prepeljati v delavnico. Kako pa je to rešeno pri Tesli pa nimam pojma.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

Mikrohard ::
Sem zadnjič naročil na isti dan dva (različna) artikla- enega preko Amazon.de in drugega preko enega največjih domačih spletnih trgovin. Iz Nemčije je bil pri meni v dveh dneh, iz Slovenije pa v petih.
Da servisi, kateri so v EU ne bi imeli nobenega skladišč z rezervnimi delu ni verjetno. Kako hitro pa ga potem dobiš iz Nemčije ali iz Slovenije je pa potem že vprašanje. Problem je lahko v primeru, da je avto nevozen in ga moraš prepeljati v delavnico. Kako pa je to rešeno pri Tesli pa nimam pojma.
Očitno res ne veš, kako stvari potekajo pri Tesli. Rezervni deli so problem. Prosti termini na servisu pa še večji.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Mikrohard ()

mertseger ::
Ker hodim ogromno po svetu vidim da sploh zunaj EU razen recimo višjemu rangu veljakov pri avtomobilih neka vrhunska izdelava avtomobilov ne pomeni prav veliko. Važno je da avto pride na cilj pa da je čim manj stroškov. To da je obtolčen pa kaj škripa pri vratih ali plastiki nobenega kaj preveč ne sekira. Za razliko od Slovencev kjer je treba že najmanjšo prakso na avtu takoj na zavarovalnico uveljavlja.
Seveda ko daš veliko denarja za avto se pa kvaliteta nekako pričakuje.
Seveda ko daš veliko denarja za avto se pa kvaliteta nekako pričakuje.

7982884e ::
https://mobile.twitter.com/DanielNicee/...
Ima ful driving ali nima? Če nima, zakaj to pričakuješ, da ŽE ima? Ne ločiš med prihodnostjo in sedanjostjo?
a si ti resen al je to saljiv post?
ti avtomobili naj bi imeli nekaj kar oglasujejo kot "full self-driving capability".
elon musk je trobezljal o tem kako bo zdej zdej tesla vozila sama, od ene obale do druge.
potem pa zadeva ni sposobna niti vecje ovire zaznat 1 meter stran. in ni sposobna zapeljat cez cesto, ob idealnih svetlobnih pogojih, brez da pride zelo blizu trcenja s precno vozecim avtomobilom.
nabijanje kako je to sele "prihodnost" in kako v drobnem tisku pise da je voznik odgovoren za vse, je cisti co-out. potem lahko bilokatera firma namesti en kup kamerc po avtu, jih poveze s kabli v nek racunalnik, ki ne laufa nobenega softvera, in to prodaja za par jurjev vec, ker da je self driving capable (v prihodnosti). zato ker, ali mar ne locis med prihodnostjo in sedanjostjo, LOL?

J.McLane ::
https://www.bmnt.gv.at/umwelt/luft-laer...
Ja kakšna pa je omejitev na AC če ni nobenega znaka? 130 kmh itak.
Ja kakšna pa je omejitev na AC če ni nobenega znaka? 130 kmh itak.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

TheBlueOne ::
https://www.bmnt.gv.at/umwelt/luft-laer...
Ja kakšna pa je omejitev na AC če ni nobenega znaka? 130 kmh itak.
Zanimivo, moras biti Avstrijec s pravo tablico:
2. Sie kann nur von Fahrzeugen in Anspruch genommen werden, die über eine Kennzeichentafel mit grüner Schrift gemäß § 49 Abs. 4 Z 5 KFG 1967 i.d.g.F. verfügen.
Bom malo gledal, po spominu sem tudi Tesle videval samo s crnimi. Moras verjetno posebej narocit. Drugace je 130km/h ampak se ze dlje govori, da se bo morda nekoliko povisalo.

WarpedGone ::
Rok je pomemben mozoljavcem, da znajo jokat 'zamuda'.
Ob 50% letni rasti bo ta cilj dosežen v ~10 letih.
Ob samo 30% rasti bo potrebno 15 let, ob 60% pa le 9.
Seveda.
Dokaz je obilna ponudba EVjev na nivoju Model S iz 2012 za nižjo ceno in več dosega, hitrejšim polnjenjem, manjšo degradacijo baterije.
Ob tem detajlu da v resnici ni nobenega sploh. 7 let kasneje niti enega.
Ker poslušaš zgodovino ... teslina povprečna letna rast od 2013 (22k) do današne kapacitete 590k vozil letno je 70%. Ob enaki rasti bo 20M letno doseženo v 2026.
VW takrat omenja 5M svojih EVjev. To pomeni, da VW planira bit 4x manjši od Tesle.
Pogumno...
Ob 50% letni rasti bo ta cilj dosežen v ~10 letih.
Ob samo 30% rasti bo potrebno 15 let, ob 60% pa le 9.
Zgodovina nam pa govori, da ko enkrat nekdo naredi preboj ne nekem področju, konkurenca hitro dobi to isto tehnologijo.
Seveda.
Dokaz je obilna ponudba EVjev na nivoju Model S iz 2012 za nižjo ceno in več dosega, hitrejšim polnjenjem, manjšo degradacijo baterije.
Ob tem detajlu da v resnici ni nobenega sploh. 7 let kasneje niti enega.
Ker poslušaš zgodovino ... teslina povprečna letna rast od 2013 (22k) do današne kapacitete 590k vozil letno je 70%. Ob enaki rasti bo 20M letno doseženo v 2026.
VW takrat omenja 5M svojih EVjev. To pomeni, da VW planira bit 4x manjši od Tesle.
Pogumno...
Zbogom in hvala za vse ribe
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: WarpedGone ()

ziga1990 ::
^^da se samo povej kdo bi bil prej dol en z Teslo ali en z Priusom?Ni razlike. Na vsake 3 ure vožnje se moraš tako ali tako ustavit in pretegnit. IMO je bicikl še vedno najbolj smiselna možnost za taka potovanja, imaš vsaj kaj od tega.
bi rekel, da je, ker z Priusom ne rabiš nobenega planiranja veš da so bencinske na avtocesti katere imajo tudi kaki kafič in samo pelješ pri Tesli moraš pa gledat kje so hitre polnilnice ali pa njihove Supercharge polnilnice
Ryzen 1700, 16gb RAM, GTX1070, NH-D15, Bequiet Darkbase pro 900

IL_DIAVOLO ::
^^da se samo povej kdo bi bil prej dol en z Teslo ali en z Priusom?Ni razlike. Na vsake 3 ure vožnje se moraš tako ali tako ustavit in pretegnit. IMO je bicikl še vedno najbolj smiselna možnost za taka potovanja, imaš vsaj kaj od tega.
bi rekel, da je, ker z Priusom ne rabiš nobenega planiranja veš da so bencinske na avtocesti katere imajo tudi kaki kafič in samo pelješ pri Tesli moraš pa gledat kje so hitre polnilnice ali pa njihove Supercharge polnilnice
Kako planiranje, če ne delaš več kot 10km na dan. Že meni zadostuje 100km dnevno most of the time.
Samo najt moraš dovolj poceni EV, da se ti splača.

telexdell ::
Kdor misli, da bojo kateri avti, ice ali električni, kdaj bistveno cenejši kot so danes, se bistveno moti. Za silo električen bo zmeraj vsaj 25 jurjev (pustimo razne 3 metrske upe), s subvencijo ali brez, hibrid par jurjev manj, bo pa hibrid pri isti ceni malo večji, bolj prostoren itd. Ne bo zato hibrid (pa tudi nehibrid z enako opremo) 15 jurjev, če boš dobil enakega električnega za 25. V tem primeru bojo ice preprosto nehali delati, za 25 bo pa večji ali bolje opremljen od električnega za 25.
Če bodo električni avti po 25 jurjev potem bodo čez 10 let bistveno cenejši kot danes že zgolj zaradi inflacije in rasti plač. Če pa poleg dodaš, da na trg stopa vedno več proizvajalcev EV z vedno več modeli potem bo svoje naredila še konkurenca in se bodo zaslužki iskali v inovacijah in manjšanju proizvodnih stroškov. Hibrid npr. ima vse kar ima EV, poleg pa še ICE stroj z vsemi potrebnimi elementi. Ko bodo zaradi inovacij in masovne proizvodnje cene baterij padle ne bo nobenega realnega vzroka, da bi lahko hibrid bil cenejši od 100 % EV.
Podobna stvar se je v zadnjih letih dogajala s SSD diski. Prvi so bili nesramno dragi tako da so začeli v računalnike vgrajevati hibride (manjši SSD in ustrezno velik HD). Danes pa dobiš SSD disk po povsem sprejemljivi ceni in nihče več ne razmišlja o "hibridu".
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

Utk ::
Če pa poleg dodaš, da na trg stopa vedno več proizvajalcev EV z vedno več modeli potem bo svoje naredila še konkurenca in se bodo zaslužki iskali v inovacijah in manjšanju proizvodnih stroškov.
To delajo že 100 let. Nikomur, niti kiji, več ni cilj delat poceni avte.
Hibrid npr. ima vse kar ima EV, poleg pa še ICE stroj z vsemi potrebnimi elementi. Ko bodo zaradi inovacij in masovne proizvodnje cene baterij padle ne bo nobenega realnega vzroka, da bi lahko hibrid bil cenejši od 100 % EV.
Ne-plugin hibridi bojo imeli smisel, dražji ali cenejši od EV, dokler ne bomo imeli tam nekje okoli 80kwh baterij v avtih, ali pa jih menjali na črpalkah, in mrežo hitrih polnilnic, ki deluje. Vsako leto bojo hibridi manj smiselni, ampak en čas še bojo. Ampak bistvo je v tem, da ne bojo veliko cenejši kot so danes. Če jih ne bo nihče več kupoval za ta denar, jih pač ne bo, ampak zato se ne bojo pocenili.

telexdell ::
To delajo že 100 let. Nikomur, niti kiji, več ni cilj delat poceni avte.
Ne-plugin hibridi bojo imeli smisel, dražji ali cenejši od EV, dokler ne bomo imeli tam nekje okoli 80kwh baterij v avtih, ali pa jih menjali na črpalkah, in mrežo hitrih polnilnic, ki deluje. Vsako leto bojo hibridi manj smiselni, ampak en čas še bojo. Ampak bistvo je v tem, da ne bojo veliko cenejši kot so danes. Če jih ne bo nihče več kupoval za ta denar, jih pač ne bo, ampak zato se ne bojo pocenili.
Avti so res vsako leto dražji, vendar za isti denar dobiš več opreme, varnostnih asistenc in pasivne varnosti. Če bi včeraj vse to plačal preko dodatne opreme bi bila cena avtomobila krepko višja, kot daš zanj danes. Glede na kupno moč in povprečne plače je danes avtomobil za 25 k€ cenejši kot je bil nekoč Fičo za 4 k€.
Hibridi bodo pa verjetno obstajali še dolgo časa. Vsi ljudje ne živijo v urbanih okoljih in če verjameš ali ne obstajajo tudi okolja, kjer nimajo elektrike v vsaki hiši. Če dobro pogledaš, je to na večini površine zemeljske oble. Ni pa nobenega vzroka, da bi hibridi bili cenejši od EV, ko bodo EV dosegli tak tržni delež, da bo strošek razvoja v njihovi ceni bistveno nižji.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

Invictus ::
Tesla X je 80+ čukov, pa nima nobenega cilindra.
Kaj šele tam kadijo
Kaj šele tam kadijo

"Life is hard; it's even harder when you're stupid."
http://goo.gl/2YuS2x
http://goo.gl/2YuS2x
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Invictus ()

iloveboobz ::
Tesla X je 80+ čukov, pa nima nobenega cilindra.
Kaj šele tam kadijo![]()
no, ampak tale 330e ni ne tesla, ne bmw. vrag je tezak kot 5er, konjenica iz minija, elektromotor pa iz golf karta. in za to hocejo 50+ cukov.
ce hoces 4l porabe in more bit bembara, kupis osnovno 318d za ene 15 cukov manj, razliko pa v tsla delnice za future penzion/model3/kurbe.

codeMonkey ::
Pravi level 3, torej z OEDR in ODD, najprej za voznjo po avtocesti:
https://blog.mercedes-benz-passion.com/...
Nobenega izmotavanja oz. olepsevanja level 2 sistema, kot je tole:
https://blog.mercedes-benz-passion.com/...
Nobenega izmotavanja oz. olepsevanja level 2 sistema, kot je tole:
The car is able to drive from one’s house to work, most likely without interventions.”
It doesn’t mean like every scenario, everywhere on earth, including ever corner case, it just means most of the time,”
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()

Utk ::
EV s 250 km dosega in ceno pod 20 jurji, s subvencijo ali brez, ima nek smisel, ker je konkurenčen cliotu in podobnim. Tak avto, samo da stane 35 jurjev in ima 120 km dosega, kot ima recimo citroen c-zero, nima nobenega smisla, ker je potem bolj smiselno dat 50 jurjev za teslo, ali pa jurja za yugota.

nekikr ::
Zelo. Ker gre za najboljšo firmo in najboljši servis na svetu. Če se ne strinjaš s tem je to zato, ker si neinteligentni revež. On, vrh IQ dometa, se je pa zakreditiral za en ušiv, defekten, avto srednjega razreda in zdaj trga gate. No, pa še bolj podrobno warpijeva izkušnja:
Zgodba je še odprta, tko da ima Tesla še možnost stvari poštimat, da se ohladim v grobem pa:
- Tesla je objavila, da nam bodo avtomobile prodali po točno enakih pogojih kot avstrijcem ... plačilo vseh njihovih davkov po končni objavljeni ceni s prevzemom na Dunaju
- oddal sem naročilo za LR-RWD in pričakoval ceno okog 53k, Tesla je brez opomina samodejno moje naročilo spremenila v AWD v času, ku so v invetory še imeli RWD variante ki so čakale na kupca. Naivno sm to razumel, da interno postopki še tečejo in butasto čakal da mi dodelijo naročeni LR-RWD. Ko sm se končno zbunil zakaj so mi spremenili v AWD sm dobil suhoparen "RWDjev ne delajo več".
- 2 dni pred prevzemom AWD avomobila (v MyTesla nisem imel VINa), ko je banka končno nakazala kredit in bo na teslinem računu vseh zahtevanih 57080 EUR dobim klic, da ker nisem avstrijec jim moram povrnt 1800 EUR. Da pa je AWD avto na dunaju in me čaka.
- plačam teh 1800 in nov klic da AWD avta ni več in da lahko počakam še nekaj tednov na ladjo al pa doplačam še 1070 EUR za avto z vlečno kljuko katerega lahko dobim takoj
- plačam še tega jurja in dan pred prevzemom me kliče, da na računu še nimajo denarja in če lahk dam kak bančni izpisek da dokažem da sm plačal. Če bo to OK grem lahko naslednji dan (v sredo) po avto.
- pošljem slikce in čez 2 uri dobim mejl da prevzema ne bo, ker je avto defekten in moramo počakat na nadomestne dele
- naslednji dan (sreda) se mi delivery date premakne za 10 dni na 26. julij, dobim tudi Final Invoice v katerem zahtevajo še plačilo 800 EUR za 'Direct delivery', ki je na contextovem računu lepo prikazan kot 0 EUR
- moja dva mejla kaj se grejo ostaneta brez odgovora
Sestavljen imam dokument, ki bo v ponedeljek zvečer šel šefom in ECP. Šele zvečer ker jim dam čez dan čas da pojasnijo stvari.
Takšnega nategovanja od firme, "ki vsem ponuja enake pogoje" in "je fer" do kupcev pač nisem pričakoval.
Od mene so že potegnili 59950 za avto, ki je bil na prvem Order agreementu ocenjen z 57080 oz za naročilo v vrednosti okrog 53k.
Sedaj zahtevajo še dodatnih 800 EUR oz skupno 60750.
Za kompenzacijo njihove subvencije mi ne znajo izdati računa, od plačila je že 10 dni in še vedno nobenega potrdila, da sm jim res plačal 1800 EUR.
Nobenmu prijatlu niti neznancu ne morm priporočat, da se spusti v kaj takšnega. Sram me je okol razlagat, da sem se pustu takole nategovat, ljigavci na kvadrat.

IL_DIAVOLO ::
Sploh pa z novejši dizli ne bi smel skurit več kot 150l nafte na mesec oz. 3 tanke. To je 200 evrov stroska. 100 evrov maš lufta za zavarovanje, vinjeto in potrošni material
To je kratkovidno, na daljši rok ne profitiraš.
A ni bolje na mesec pokuriti 400 kWh po 50 EUR, kot pa 150 litrov po 200EUR? Da ne govorimo o izpuhu, stroških vzdrževanja.
EV se pri 30 kkm/leto z vsemi stroški lastništva (TCO) izenači z ICE-jem že po petih letih.
Nobenega ne zanima TCO, če je obremenjen s kredo. Banka te ne bo vprašala, najemodajalec pa tudi ne, če boš izgubil siht in redni prihodek.

Emobi ::
Nobenega ne zanima TCO, če je obremenjen s kredo. Banka te ne bo vprašala, najemodajalec pa tudi ne, če boš izgubil siht in redni prihodek.
Vsakega, ki ima kredo in je pameten, zanimajo stroški, saj jih je vendar potrebno imeti pod nadzorom, da bi lahko odplačeval kredit.
Kdor pa nima sigurne službe pa mora biti, jasno, bolj previden.

IL_DIAVOLO ::
Nobenega ne zanima TCO, če je obremenjen s kredo. Banka te ne bo vprašala, najemodajalec pa tudi ne, če boš izgubil siht in redni prihodek.
Vsakega, ki ima kredo in je pameten, zanimajo stroški, saj jih je vendar potrebno imeti pod nadzorom, da bi lahko odplačeval kredit.
Kdor pa nima sigurne službe pa mora biti, jasno, bolj previden.
Kreda in pameten.
Težka, težka


J.McLane ::
WarpedGone je izjavil:
DE avto industrija ni le en subjekt, jih je kar nekaj v zelo različnih situacijah.
Da Opel ni isto kot BMW je jasno vsakomur, hkrati imata različno svetle obete.
Mal pregleda, kolk firme vlagajo v očitno prihodnost:
Toyota
2 billion over 4 years = 500 million per year
Toyota to invest $2 billion in developing electric vehicles in Indonesia
VW
30 billion by 2023 = 7.5 billion per year
Electric vehicles are a tiny piece of the global car market, but Volkswagen is making a huge bet on them. It doesn't have a choice.
Tesla
?
Daimler
23 billion battery purchase by 2030 = 2.3 billion per year
Daimler is trying to set the standard for EV batteries
GM
Not great info but looks very low
https://www.cnet.com/roadshow/news/gm-i...
GM's race to outflank Tesla may be stalling out
Honda
35 billion by 2025 = 7 billion per year
https://edition.cnn.com/2019/10/23/cars...
BMW
6.5 billion over ? years - they are lagging
https://www.businessinsider.com/bmw-ban...
https://www.forbes.com/sites/michaeltay...
Ferrari
Hybrids only afaict
https://www.wired.co.uk/article/ferrari...
Ford
11 billion by 2022 = 3.5 billion per year
https://uk.reuters.com/article/us-autos...
Hyundai
35 billion by 2025 on self driving = 7 billion per year
https://uk.reuters.com/article/uk-hyund...
So looking at all this I will predict the biggest winners and losers in terms of surviving the impending auto apocalypse.
1 Tesla first obviously
2 VW - they seem to be making real investments
3 Daimler seem to have made some moves with battery purchases
4 Ferrari - I think they are impervious with their high end - low volume approach - their cars are more status and art than transport. With the roadster they might have to make the change, but it will be easy because they have high price and low volume.
5 Honda - Best placed Japanese auto company - might succeed at the expense of Toyota.
6 Hyundai - SK will protect their sole car company - but I think they will waste their FSD investment
7 Ford - Will be dragged by CyberTruck into EVs. Being close to the epi-center of the EV revolution has advantages.
8 BMW - the laggard of the Germans while they are losing the most from Tesla
9 GM - a dysfunctional company which already went bankrupt once...
10 Toyota - completely blind to the cliff they are about to jump off.
Ha Ha, dobra šala je tale seznam, pri Tesli naredi vprašaj in jo postavi na prvo mesto, za Toyoto pa dobi nek nepomemben članek o investiciji v Indoneziji ??? in je to to vse kar bodo investirali, bravo, res huda analiza, bolje da sploh nebi nič pisal.
Toyota za R&D zagoni letno $9 bilion, in sedaj naj bi verjeli, da gre za BEV samo 4,4% tega denarja??
Toyota je tako osovražena na BEV sceni samo zaradi tega ker so ti isti ljudje kupovali Priuse 10 let nazaj, danes pa od Toyote ne morejo kupit nobenega BEV. Sploh ne vem zakaj bi se nekdo moral tako obremenjevati z neko znamko, morda zato ker so bili s Priusi super zadovoljni in bi takoj spet kupili Toyoto, če bi le ponujali BEV.
Kaj je v zadnjih dneh naredila Toyota?
- Lexus UX 300e za Kitajsko in EU, z zelo povprečnimi speci (54kWh in razmeroma počasno 50 kW DC polnjenje)
- RAV4 plug-in hybrid, s 300 konji in s 60 km AER in brez kompromisov v notranjosti.
Kaj bo naredila "jutri"?
- bomo videli na OI v Tokiu naslednje leto, solid state baterije bodo verjetno kar same padle iz neba, ker v razvoj baterij itak nič ne dajo.

Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
Zgodovina sprememb…
- spremenil: J.McLane ()

WarpedGone ::
Iz rok v usta press...
P.S.
Poišči še podobno karto za produkcijo klasičnih "zanesljivih" virov.
Neki novga se boš nauču.
Nato si poglej še, kaj se zgodi če naprimer jedrska elektrarna proizvaja več kot je poraba.
Pa kaj se zgodi, ko domače porabe ni dost.
Namig: nobenega otroka ne pojemo.
P.S.
Poišči še podobno karto za produkcijo klasičnih "zanesljivih" virov.
Neki novga se boš nauču.
Nato si poglej še, kaj se zgodi če naprimer jedrska elektrarna proizvaja več kot je poraba.
Pa kaj se zgodi, ko domače porabe ni dost.
Namig: nobenega otroka ne pojemo.
Zbogom in hvala za vse ribe
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: WarpedGone ()

Emobi ::
Kaj komu diši ali smrdi je zelo subjektivno in nepomembno. Bistveno je, kaj škoduje zdravju.
Dizelski izpuhi najbolj škodijo, zato se bodo dizelski motorji najprej poslovili pri osebnih avtomobilih. Ista usoda pa čaka tudi bencinarje, vendar malo pozneje.
Po letu 2040 ne bo v Evropi moč kupiti nobenega novega več. ICE RIP.
Praktično pa se bo to zgodilo že prej, hvala bogu. Samo zadostno število baterij je potrebno izdelati.
Dizelski izpuhi najbolj škodijo, zato se bodo dizelski motorji najprej poslovili pri osebnih avtomobilih. Ista usoda pa čaka tudi bencinarje, vendar malo pozneje.
Po letu 2040 ne bo v Evropi moč kupiti nobenega novega več. ICE RIP.
Praktično pa se bo to zgodilo že prej, hvala bogu. Samo zadostno število baterij je potrebno izdelati.

Utk ::
Mater ste neumni nekateri. Vsak vonj, ki prihaja iz avta, je slab. Če diši ali smrdi, je čisto vseeno. Jasno? Pa končno, tudi če ne bi bilo nobenega vonja, marsikaj strupenega nima nobenega vonja. Zato vsi ICE smrdijo. Tudi če imaš zamašen nos ali zblojen okus za vonjave.

Nikec3 ::
To make sure it behaves in the same protective way in a crash, it even has steel-tube replicas of the combustion car's engine block and gearbox housing, except here they mostly enclose fresh air rather than pistons and gears.
The EQC's chief engineer gladly admits that because it's thus adapted, it's 150kg heavier than it would be if entirely bespoke.
WOW, švabom se je uradno odpeljalo. Oni se sploh ne zavedajo, da s takimi polizdelki ubijajo celoten brand "made in germany". Btw, kolega ima novega Mercedesa C klaso (precej naloženega). Od prvega dne dalje, ga jezi volan ki se na trenutke ne vrne v prvotno pozicijo in med vožnjo ostane v položaju zavoja. Če odmislim, da je tole smrtno nevarno, je zadeva tako nadležna, da je prišel do točke, da preko odvetnika piše stvarno napako, ker serviserji ne najdejo nobenega problema, kljub temu, da jim je pokazal celo videe tega dogajanja.
Btw, ne glede na to kaj si mislimo o i3 je dejstvo, da jih vsako leto prodajo več:
2013: 311
2014: 16,052
2015: 24,057
2016: 25,528
2017: 31,482
2018: 36,829
2019: over 30,000 after 11 months
Zaradi posebnega dizajna, pa bo tudi mnogo kasneje zastarel, kar pomeni prihranek pri razvojnih stroških, ker se ni treba vsaki dve leti ukvarjati s face-liftom.
Since production started in 2013, that would translate into 11 years on the market, compared to the usual 7 years between generations of particular models in the automotive industry.
BMW i3's long life is due to an extraordinary design (especially at the time) and ongoing battery capacity upgrades every few years.
To keep the i3 attractive, it's expected that in 2020/2021 BMW will offer one more battery upgrade - from the current 42.2 kWh, probably to above 50 kWh.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Nikec3 ()

WarpedGone ::
Ena povsem nevidna prednost EVjev je nepredstavljiva enostavnost vožnje v daljši ovinkast klanec.
Noben avtomatsk menjalnik v ornk močni mašini ne pride niti blizu občutku enostavnosti in lahkotnosti med upočasnjevanjem v ovinke in pospeševanju ven iz njih. Nobenega ropota, tresljajev, pridobivanja vrtljajev, trenutnih pomanjkanj navora, čakanju na turbipno in podobnih neumnosti.
Sam doziraš pritisk na pedalo, ki se instantno pretvarja v trenutno hitrost.
Nobenega ups, ali, ne gre, simpl ko pasulj in brez vsake drame.
Dokler ne probaš, to ne obstaja, ko probaš, nočeš več nič druzga kot EV.
Noben avtomatsk menjalnik v ornk močni mašini ne pride niti blizu občutku enostavnosti in lahkotnosti med upočasnjevanjem v ovinke in pospeševanju ven iz njih. Nobenega ropota, tresljajev, pridobivanja vrtljajev, trenutnih pomanjkanj navora, čakanju na turbipno in podobnih neumnosti.
Sam doziraš pritisk na pedalo, ki se instantno pretvarja v trenutno hitrost.
Nobenega ups, ali, ne gre, simpl ko pasulj in brez vsake drame.
Dokler ne probaš, to ne obstaja, ko probaš, nočeš več nič druzga kot EV.
Zbogom in hvala za vse ribe

iloveboobz ::
WarpedGone je izjavil:
Ena povsem nevidna prednost EVjev je nepredstavljiva enostavnost vožnje v daljši ovinkast klanec.
Noben avtomatsk menjalnik v ornk močni mašini ne pride niti blizu občutku enostavnosti in lahkotnosti med upočasnjevanjem v ovinke in pospeševanju ven iz njih. Nobenega ropota, tresljajev, pridobivanja vrtljajev, trenutnih pomanjkanj navora, čakanju na turbipno in podobnih neumnosti.
Sam doziraš pritisk na pedalo, ki se instantno pretvarja v trenutno hitrost.
Nobenega ups, ali, ne gre, simpl ko pasulj in brez vsake drame.
Dokler ne probaš, to ne obstaja, ko probaš, nočeš več nič druzga kot EV.
*ahen* CVT *ahem*

IL_DIAVOLO ::
WarpedGone je izjavil:
Ena povsem nevidna prednost EVjev je nepredstavljiva enostavnost vožnje v daljši ovinkast klanec.
Noben avtomatsk menjalnik v ornk močni mašini ne pride niti blizu občutku enostavnosti in lahkotnosti med upočasnjevanjem v ovinke in pospeševanju ven iz njih. Nobenega ropota, tresljajev, pridobivanja vrtljajev, trenutnih pomanjkanj navora, čakanju na turbipno in podobnih neumnosti.
Sam doziraš pritisk na pedalo, ki se instantno pretvarja v trenutno hitrost.
Nobenega ups, ali, ne gre, simpl ko pasulj in brez vsake drame.
Dokler ne probaš, to ne obstaja, ko probaš, nočeš več nič druzga kot EV.
Ce si ti hribovec, ne pomeni da so tudi ostali.

vostok_1 ::
WarpedGone je izjavil:
Ena povsem nevidna prednost EVjev je nepredstavljiva enostavnost vožnje v daljši ovinkast klanec.
Noben avtomatsk menjalnik v ornk močni mašini ne pride niti blizu občutku enostavnosti in lahkotnosti med upočasnjevanjem v ovinke in pospeševanju ven iz njih. Nobenega ropota, tresljajev, pridobivanja vrtljajev, trenutnih pomanjkanj navora, čakanju na turbipno in podobnih neumnosti.
Sam doziraš pritisk na pedalo, ki se instantno pretvarja v trenutno hitrost.
Nobenega ups, ali, ne gre, simpl ko pasulj in brez vsake drame.
Dokler ne probaš, to ne obstaja, ko probaš, nočeš več nič druzga kot EV.
Nimam EVja, ampak vem kako to zgleda. Ja je definitivno boljše iz funkcionalnega vidika.
Glede parkirnih mest in priključkov. Mislim, da pri novogradnjah je to trivialno.
Jz bi tako ali tako že povlekel elektriko do lokacije avtomobila, če ne drugega zaradi ostalih potreb. 2kW vtič je več kot dovolj, če si lokalni voznik.
Malo me mogoče jezi, da so vsi navalili na litionske baterije, ker želijo domet in performanse, s tem pa drastično podražajo avto in zmanjšajo varnost.
Ko bi le kdo še delal NiMh verzije in bi dobil 80-100km dosega za teh 7000€. Bi EVja že imel.
Je kdo tko prijazen, da na hitrco preračuna koliko bi bila potrebna Li baterija za 100km in koliko bi ekvivalent NiMh, teža, cena itd.
Vem, da bi lahko sam, ampak nekateri ste že naštudirani.
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21

SambaShare ::
IL_DIAVOLO je izjavil:
WarpedGone je izjavil:
Ena povsem nevidna prednost EVjev je nepredstavljiva enostavnost vožnje v daljši ovinkast klanec.
Noben avtomatsk menjalnik v ornk močni mašini ne pride niti blizu občutku enostavnosti in lahkotnosti med upočasnjevanjem v ovinke in pospeševanju ven iz njih. Nobenega ropota, tresljajev, pridobivanja vrtljajev, trenutnih pomanjkanj navora, čakanju na turbipno in podobnih neumnosti.
Sam doziraš pritisk na pedalo, ki se instantno pretvarja v trenutno hitrost.
Nobenega ups, ali, ne gre, simpl ko pasulj in brez vsake drame.
Dokler ne probaš, to ne obstaja, ko probaš, nočeš več nič druzga kot EV.
Ce si ti hribovec, ne pomeni da so tudi ostali.
Še večja prednost EV-ja je pri zastojih. In točno take stvari so selling point EV-jev. Boljši v voznih lastnostih accross the board.
Zagovorniki EV-jev se držite tega. Eko fažizem, nadutost, elitizem - pač povzročajo odpor.

GenZNPC ::
WarpedGone je izjavil:
Ena povsem nevidna prednost EVjev je nepredstavljiva enostavnost vožnje v daljši ovinkast klanec.S tem niti en avto z vsaj 100 konji nima problemov, razen ce voznik ne ve vozit.
Noben avtomatsk menjalnik v ornk močni mašini ne pride niti blizu občutku enostavnosti in lahkotnosti med upočasnjevanjem v ovinke in pospeševanju ven iz njih. Nobenega ropota, tresljajev, pridobivanja vrtljajev, trenutnih pomanjkanj navora, čakanju na turbipno in podobnih neumnosti.
Sam doziraš pritisk na pedalo, ki se instantno pretvarja v trenutno hitrost.
Nobenega ups, ali, ne gre, simpl ko pasulj in brez vsake drame.
Dokler ne probaš, to ne obstaja, ko probaš, nočeš več nič druzga kot EV.
Nope, vozimo se naprej z fosilci, se bolj enostavno.Kaj pa bos s socialnimi bloki, ki imajo po nekaj sto stanovanj in 20 parkplacov?
Samo tako mimogrede, jaz skoraj nikoli nisem nasel parkirisca zraven svojga bloka, parkiranje je ruska ruleta ali najdes ali ne in pesacis. Pol pa imas avte sparkirane po dolzini cele ulice, dvorisca kjer bi blo fajn imeti zelenico in igralnice za otroke, so pa ze itak spremenili v parkplac za elito, kjer stane parkplac 10.000€ (npr. Maribor Maistrova)
Ja pri takih jih pač zgradiš 20, vsi ostali se pa jeb.... vsega pa tudi ne morete imeti. Če hočete osebno polnilnico si kupite parkirno mesto ali pa preselite na vas.
skibidi
Zgodovina sprememb…
- spremenil: GenZNPC ()

RedDrake ::
S tem niti en avto z vsaj 100 konji nima problemov, razen ce voznik ne ve vozit.
Ne.
Prvi pogoj je dovolj navora v nizkih vrtljajih. To el. motor ima.
Drugi pogoj je RWD ali AWD, FWD samo koplje v prazno. Niti ni treba da je strasno mocan. FWD je v osnovi zgresen.
Tretji je pa menjalnik, se tako mocan ICE ne dela v nizkih vrtljajih. Avtomatski menjalniki so pa zanic vsi po vrsti. Ali nabija vrtljaje nekam v visave ko pohodis (CVT, klasicni avtomatiki) ali pa ne ve kaj bi in cinca potem pa vseeno prestavi dve nizje in zopet nabije vrtljaje v rdece (DSG).
Zanimivo ...
Vsekakor bi bil 300HP EV boljši, ampak z mojim 1,7 tonskim kabriom (FWD, slushbox avtomatik, ~250HP, bencinar, vozne lastnosti sicer kot tovornjak čez ovinke) sem zmogel priti od pokopališča v Trenti do jezera Jasna v ~19 minutah. Cesta je bila prazna in s spuščeno streho sem imel odličen pregled na cesto nad menoj ko sem se vzpenjal. Nobenega kopanja, nobenega čakanja na turbo spool (ker sem avto držal nad 3k obrati cel čas dviga).
Sem pa verjetno precej bolj užival kot v dihtig kovinski trugi, ker je zelo luštno ko ti mimo ušes potegne malo svežega zraka.
Btw, v konkreten hrib (kot Vršič) dejansko ne rabiš bremze (če nisi res totalen idiot), tudi pri solidno dinamični vožnji.
Če misliš da rabiš AWD/RWD za dinamičen hill climb, potem verjetno razmišljaš tudi o slick gumah spuščenem podvozju in še čem (aka rally). Pri običajnih cestah/pogojih pa ne bo "bistvene" razlike.
Lahko spomladi, naredimo en roadtrip po dolini Soče. Še vedno ponujam par kEUR vsakemu teslatiku, ki bo šel hands-off z AP po tisti cesti. Bojda bodo vaše vesoljske ladje v roku par mesecev že 100% FSD. Se veselim tega preizkusa. Kot tehnološki navdušenec me res zanima kako izjemno bo to delovalo.

GenZNPC ::
To je stvar, ki jo narediš enkrat, zapakiraš v črno škatlo, vgradiš v 100 mio avtov, in dela 20 let. Če greš tako podrobno gledat vsako podrobnost, je vse komplicirano.No ja, elektricne stvari se kvarijo vse po spisku, brez izjem. Le redke dozivijo visoke starosti ali pa niso konkretno uporabljene.
Crknila mi je ze bormasina, mikser, marsikatera elektronika v avtu, telefon, monitor, racunalnik ni da ni, pa tut elektricni avti crkujejo samo zaenkrat jih je tako malo, da nobenega ta stevilka ne zanima oz. cena popravil "menjave" pokvarjenga dela.
skibidi

hammock ::
To je stvar, ki jo narediš enkrat, zapakiraš v črno škatlo, vgradiš v 100 mio avtov, in dela 20 let. Če greš tako podrobno gledat vsako podrobnost, je vse komplicirano.No ja, elektricne stvari se kvarijo vse po spisku, brez izjem. Le redke dozivijo visoke starosti ali pa niso konkretno uporabljene.
Crknila mi je ze bormasina, mikser, marsikatera elektronika v avtu, telefon, monitor, racunalnik ni da ni, pa tut elektricni avti crkujejo samo zaenkrat jih je tako malo, da nobenega ta stevilka ne zanima oz. cena popravil "menjave" pokvarjenga dela.
Mikserji in podobne zadeve so dizajnirani na 5 ur zivljenske dobe. Da, pet. Bormasina tudi ima rok, po takerem mora crkniti. Telefon itak, ceprav tistega raje naredijo pocasnega skozi sw.
Avte naceloma delajo za 300kkm+, in ni realno pricakovati, da bodo prej masovno crkovali. Vecina avtov lahko ob pravilnem vzdrzevanju in pravilni uporabi gre 300kkm.

2dark ::
To je stvar, ki jo narediš enkrat, zapakiraš v črno škatlo, vgradiš v 100 mio avtov, in dela 20 let. Če greš tako podrobno gledat vsako podrobnost, je vse komplicirano.No ja, elektricne stvari se kvarijo vse po spisku, brez izjem. Le redke dozivijo visoke starosti ali pa niso konkretno uporabljene.
Crknila mi je ze bormasina, mikser, marsikatera elektronika v avtu, telefon, monitor, racunalnik ni da ni, pa tut elektricni avti crkujejo samo zaenkrat jih je tako malo, da nobenega ta stevilka ne zanima oz. cena popravil "menjave" pokvarjenga dela.
Mikserji in podobne zadeve so dizajnirani na 5 ur zivljenske dobe. Da, pet. Bormasina tudi ima rok, po takerem mora crkniti. Telefon itak, ceprav tistega raje naredijo pocasnega skozi sw.
Avte naceloma delajo za 300kkm+, in ni realno pricakovati, da bodo prej masovno crkovali. Vecina avtov lahko ob pravilnem vzdrzevanju in pravilni uporabi gre 300kkm.
Alternator, zaganjač,akumulator, full led luči, klima kompresor, motorčki za brisalce, elektronika, ki krmili klima konzolo in zracne lopute , ventilator za hlajenje motorja? Vsi jebeni upori... vse je pod obremenitvijo in crkuje po spisku.... najbolj poleti in pozimi pri avtih na strom, kjer druga ni bo cudezno delovalo 20 let bp..
iloveboobz je izjavil:
nwm no, js na svoji 20 let stari kanti nisn rabu menjat ene elektronske zadeve (razn akuja), pa kr nekaj mehanskih zadev, da je se dans na cesti.
tako da nwm katere so te katastrofalne elektronske zadeve, zarad katerih stari avti kr naprej obstojijo na cestah...
Si moral menjat bAterijo. Na ev-ju jo bos tud sel menjat, ce je celotno podvozje baterija. To ti bom jaz naredil za 40€ z delom vred pod kozolcem.
Zdaj kupis 20 let staro kripo in se vozis, ker gre na fosilna goriva. Ko bodo ev- ji prevladali bos sel kupit max 2- 3leta starega, da bo baterija imela normalen doseg. 2o let star ev bo imel lih kaksnih 45% kapacitete
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: 2dark ()

GenZNPC ::
In to pravljico ti naj verjamem? Za prezivetje avto industrije je treba prodajati nove avte in to cim prej. Pa nima veze ali so to ICE ali EV. Sej masovno ne. Dovolj je tudi, ce ti pri miljon avtih crkne vsak stoti ali pa imajo "tovarniske" napake. Sej pa delavnice bodo brez skrbi imele pun kurac dela tudi z EVji. Placal bo pa potrosnik.To je stvar, ki jo narediš enkrat, zapakiraš v črno škatlo, vgradiš v 100 mio avtov, in dela 20 let. Če greš tako podrobno gledat vsako podrobnost, je vse komplicirano.No ja, elektricne stvari se kvarijo vse po spisku, brez izjem. Le redke dozivijo visoke starosti ali pa niso konkretno uporabljene.
Crknila mi je ze bormasina, mikser, marsikatera elektronika v avtu, telefon, monitor, racunalnik ni da ni, pa tut elektricni avti crkujejo samo zaenkrat jih je tako malo, da nobenega ta stevilka ne zanima oz. cena popravil "menjave" pokvarjenga dela.
Mikserji in podobne zadeve so dizajnirani na 5 ur zivljenske dobe. Da, pet. Bormasina tudi ima rok, po takerem mora crkniti. Telefon itak, ceprav tistega raje naredijo pocasnega skozi sw.
Avte naceloma delajo za 300kkm+, in ni realno pricakovati, da bodo prej masovno crkovali. Vecina avtov lahko ob pravilnem vzdrzevanju in pravilni uporabi gre 300kkm.
Po taki logiki bi jaz tudi lahko rekel, da se ICEji ne kvarijo masovno, saj smo imeli v druzini ze kr nekaj avtov in noben ni crknil.
Lezaje, pumpe, korrodirane plosce ipd. stvari pa bo treba menjavati na 2 tonskih EVjih ravnotako.
Npr. nas pralni stroj bi tudi lahko komot zdrzal 20 let, pa je nazalost najprej crknila elektronika in sicer je oksidiralo vezje na krmilnio plosci. Cena popravila pa taka, da si za ta dnar rajsi nabavis novega.
Ma dej belidihur, ti lahko prinesem Nintendo GameBoy iz leta 90 pa boš potem povedal kako elektronika crkuje, pa nepo 20 letih, 30 jih bo imel, pa da ne bom o tem koliko se je preigralo z njim.Stare stvari so vec zdrzale kot nove, kar se enostavne elektronike tice, tudi popravljal si jih lahko doma, si prelotal kak kondic pa cip in dela. Danes ce ti pa ckrne kej na maticni jo lahko vrzes v smeti.
skibidi
Zgodovina sprememb…
- spremenil: GenZNPC ()

jernejl ::
WarpedGone je izjavil:
Levers to unleash value
Dr. Herbert Diess Chairman of the Board of Management Volkswagen AG
VW leta 2020 software še vedno meri s številom vrstic kode.
Predstavitev pove, da se bo število vrstic povečalo. Ker nisi podal nobenega argumenta, zakaj se to ne bo zgodilo, si pač izpadel popoln tepec, ki se vtakne v neko reč, o kateri nima pojma, in se ji posmehuje, čeprav ne ve, zakaj.

GenZNPC ::
Kot sem že večkrat napisal, pri financah se začne in konča, če človek ne more kupiti EV na začetku, mu tudi obljube o cenejši vožnji ne pomagajo.
Tako je, in da bi zadevo cimprej razsirili se mora zadeva prodajati v nekajmiljonskih drzavah. Tistih nekaj elektricnih avtov v Sloveniji je samo en promil, gledano na celo EU. Sej ce bi v sloveniji dvignili cene elektrike na evropski nivo, jih se niti tolko nebi blo kot jih je sedaj.
Ce se EV niti po 5 letih ne izplaca, kar je res nekako dobro povprecje, kako dolgo se na severu vozi en avto, se pac ne bo kupil.
Pa se te obljube o cenejsi voznji so racunane na 10+ let, kar realno nobenega ne zanima, ker tako dolgo avta ne vozi.
Zadeva se obrača v smer da EV ne bodo cenejši.Jepp, od nekod bo treba dobit notr denar, ki se z zmanjsano proizvodnjo ICE delov zgubi in ljudem omogociti varne sluzbe naprej.
Ce bodo samo kitajci sraufali EVje, bodo morale firme zaceti masovno odpuscati ljudi.
Sicer pa ker Evropksa politika tega noce, bo naredila zadeva postopoma tako, da te bo EV cez 2 leti na 5 al recmo 7 let, stal enako ali se vec, kot trenutno en obicn pocen dizelas.
PS: Mimogrede sem dobil Mail za ID.3 in tam pise za vstopni model je cena od manj kot 40.000 z ze odsteto subvencijo v oklepaju. Drugi model z nekaj pametne opreme pa 46.000 (z odsteto premijo) Tako da tudi to ni vec poceni.
Mar ni elektrika v Nemčija dražja zaradi prehoda na OVE. In takšen prehod prej ali slej čaka vse države. Torej bo elektrika povsod dražja.
Ja to je izgovor, problem je da bo treba z prodajo EVjev _vec_ zasluziti, kot z prodajo ICEjev, hkrati ohraniti zaposlenost in place ljudi v avtoindustriji v evropi in tu sta Francija in Nemcija najbolj pomemben faktor, mi bomo samo sledili kolko bomo zmogli.
skibidi
Zgodovina sprememb…
- spremenil: GenZNPC ()

Gregor P ::
Nobenega od vseh teh EV ni za prevzet, razen kakšnega Hyundaia in Porscheja Taycana mogoče, ker so vse to še preveč beta vozila.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

s1m0n ::
Hec/žalost/trik je le, da se baterije ne zgodijo same od sebe, je potrebno zagonit shitload denarja in časa in znanja in švica.
Ne rabiš nobenega znanja in švica... Rabiš samo denar za privabit ljudi, ki se na to spoznajo.

GenZNPC ::
Reciklira se jih. Ne ravno v vsaki vasi kot bakrene kable sicer.1. Imas kake izkusnje? Iz fore poklic na Zbirni center - Saubermacher Komunale MS, pa rec da imas EV i3 z ruknjeno baterijo, kam jim jo lahko pripeljes.
Ja zgoraj sem linkal dva primera iz prakse. Tesla se ne javi, se po par mescih ne.
A tudi ko se ti pokvari pralni stroj klices proizvajalca da prevzame?
2. Ko se pokvari PS, kupim novega ga dostavijo in starega odpeljejo. Nobenega dela.
Ko se bo pac stevilo EVjev povecalo za 100x bo tudi nekajkrat vec karamboliranih EVjev, tu si ne rabimo zatiskati oci.
Ze zdaj imamo gore akumulatorjev, ki nobenga ne motijo.
skibidi
Zgodovina sprememb…
- spremenil: GenZNPC ()

Okapi ::
Eni si sploh ne predstavljate, kako se stvari zakomplicirajo (in podražijo), če se nekaj uradno označi za nevaren odpadek.
Tudi si očitno ne predstavljate, da z zbiranjem in odstranjevanjem nekaterih vrst odpadkov ni nobenega zaslužka, ampak samo strošek. Še toliko bolj, če je odpadka več kot interesa za njegovo reciklažo.
Dokler je rabljenih (ne odpadnih!) avtomobilskih baterij manj kot povpraševanja po hranilnikih elektrike, problema ni. Problem se pojavi, ko bo rabljenih avtomobilskih baterij več kot povpraševanja po njih.
Ko je enkrat baterija deklarirana kot odpadna, se pa še toliko bolj zakomplicira, ker je ne moreš (ne smeš) kar preprosto priključit na elektriko in uporabljati kot hranilnik.
En ali dva požara bosta dovolj, da se bo zakonodaja bistveno zaostrila, in stvar, ki je danes mogoče še ekonomsko upravičena, to ne bo več.
Tudi si očitno ne predstavljate, da z zbiranjem in odstranjevanjem nekaterih vrst odpadkov ni nobenega zaslužka, ampak samo strošek. Še toliko bolj, če je odpadka več kot interesa za njegovo reciklažo.
Dokler je rabljenih (ne odpadnih!) avtomobilskih baterij manj kot povpraševanja po hranilnikih elektrike, problema ni. Problem se pojavi, ko bo rabljenih avtomobilskih baterij več kot povpraševanja po njih.
Ko je enkrat baterija deklarirana kot odpadna, se pa še toliko bolj zakomplicira, ker je ne moreš (ne smeš) kar preprosto priključit na elektriko in uporabljati kot hranilnik.
En ali dva požara bosta dovolj, da se bo zakonodaja bistveno zaostrila, in stvar, ki je danes mogoče še ekonomsko upravičena, to ne bo več.

Okapi ::
Saj plačuješ tudi za svoje fekalije in kljub temu še vedno ne vemo kam z njimi. Podalšanje uporabnosti vidim, da ti npr proizvajalec eAvta omogoči poceni predelavo za home battery wall. S tem rešimo marsikateri problem,V bistvu ne rešiš nobenega problema, samo na 10-20 let kasneje ga prestaviš.
Problem rešiš z recikliranjem, ko se cel življenjski krog začne od začetka. Koliko bo rešitev problema stala, bomo pa šele videli.

kow ::
Dizli ne igrajo nobene vloge. Vlogo igra mgmt, ki ni upal delnicarjem povedati, da bo potrebno kratkorocno zrtvovati milijarde profitov.
Management ni imel nobenega incentiva, da z objavo resnice tvega svojo sluzbo. Veliko jih je seveda tudi nesposobnih, tudi v Nemciji.
Management ni imel nobenega incentiva, da z objavo resnice tvega svojo sluzbo. Veliko jih je seveda tudi nesposobnih, tudi v Nemciji.

Gregor P ::
Požari na električnih vozilih so sicer vselej zelo odmevni, do njih pa v povprečju pride precej manj pogosto kot pri klasičnih avtomobilih z motorji na notranje zgorevanje.
Ker je šlo za nemški avto, je bilo to treba omenit takoj na začetku članka. Pri teslah ni bilo potrebe po čem takem.
Pri Teslah pač pričakujemo, da se vsak drug dan vžge ena, od Porscheja pač ne; tako da nobenega Porscheja letos!!!

The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

TheBlueOne ::
Saj jih ni zmanjkalo, samo lovijo se. Ti govoris, kakor, da so stevilke dosezene, novih obratov pa se ne dela, realnost pa ne bi mogla biti bolj drugacna. Kaj mislis, da od takrat niso vec naredili nobenega i-paca?
Taki vlozki kot so sli v industralizacijo za proizvodnjo baterij so malokje, tako, da problemi so skoraj sigurno zacasne narave.
Taki vlozki kot so sli v industralizacijo za proizvodnjo baterij so malokje, tako, da problemi so skoraj sigurno zacasne narave.

WarpedGone ::
Ne govorim o povprecno butastemu analitiku. Govorim o ljudeh, ki znajo iti cez vse proizvajalce avtomobilov in proizvajalce baterij ter pogledati kje in kako veliko tovarne se gradijo.
To danes tudi meni, brez nekih povezav, ne bi smelo biti pretezko. Je 'samo' time consuming.
Jup, in ko prideš do vsote ti ne ostane drugega kot da napovedi obsega proizvodnje EV daš v "baterije bo prinesu božiček".
Kakšen je trenutn LGjev plan za 2025? Al pa northvoltov? Al pa LG-Chem? Njih skupaj?
Se vsaj ti plani seštejejo v +300GWh, kolikor bo nucal VW sam, brez vseh drugih?
Zgradit novo fabriko v rangu 100GWh ni zadeva nekaj mesecev ampak velikostni rang več.
Če danes ni še nobenega znaka o zadevi, pozabi na delujočo fabriko čez 5 let.
In s tem pozabi tut na napovedano št. EVjev.
Zbogom in hvala za vse ribe
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: WarpedGone ()