New Scientist Tech - Tisti s čutom za soljudi, ki se vsakodnevno vozite in imate pri sebi mobilni telefon, najbrž tu in tam pokličete kakšno radijsko postajo in ostale voznike posvarite pred radarsko kontrolo ali nadležnimi kolonami, kar je vsekakor vzpodbudno, a kot kaže, vas bo kmalu nadomestila tehnologija. Podjetje IntelliOne je namreč razvilo sistem, ki periodično locira mobilni telefon ter izračunava njegovo hitrost, tehnologijo pa nameravajo uporabiti v namene zaznavanja gneč na cestah. Storitev zna ločevati med čakanjem v koloni in pri semaforju, uspešno pa je prestala tudi testno obdobje na Floridi, tako da jo njeni snovalci nameravajo spustiti na kanadski trg konec tega leta. Več o zadevi v izvirni novici na New Scientist Tech.
In kako bodo to ljudje sprejeli, če se ves čas podatki o lokaciji prenašajo v neko centralo in obdelujejo? In koliko manjka do tega, da bodo stvar uporabili za zaznavanje prehitre vožnje?
The reason why most of society hates conservatives and
loves liberals is because conservatives hurt you with
the truth and liberals comfort you with lies.
Dejstvo je, da se da pozicijo gsm telefona določit in uporabnik proti temu nima nikakršne obrambe. Folk se tega ne zaveda in potem misli, da bo SEDAJ njihova zasebnost ogrožena. Lociranje GSMov je staro toliko kot GSM telefoni.
Da bodo pa s pomočjo tega ponudili nekaj uporabnega je pa "boljše kot prst v rit".
edit: Dr_M ima prav (tale stavek se sliši nesmislenen...vem) ;) Čeprav se nočem preveč vtikat v novice, ker je pohvalno, da se najde folk, kateremu se ljubi spisat kakšno, je vseeno lepo da omenimo, da beseda mobitel ne predstavlja gsm aparata. Mobitel je slovenski ponudnik gsm storitev, nič več.
Če gledajo pretočnost, kako bodo razločevali med tistimi, ki se recimo vozijo z vlakom ali kolesom in potniki v avtomobilih? V nasprotnem primeru, kako razbrati kdo stoji namenoma in kdo proti svoji volji?
Jah, tisti, ki se bo peljal z vlakom, ne bo imel mobitela na cesti, ane? Pač bo program čekiral tiste aparate, ki se bodo nahajali na prometnicah. In na avtocesti se nihče ne ustavi namenoma (počivališča bodo že zignorirali).
Jah, tisti, ki se bo peljal z vlakom, ne bo imel mobitela na cesti, ane? Pač bo program čekiral tiste aparate, ki se bodo nahajali na prometnicah.
To lahko naredijo le, če se vežejo na ponudnika, drugače imajo premajhno natančnost povsod kjer gre proga relativno blizu (nekaj 10 m) ceste. Druga rešitev je seveda to, kar si že sam omenil, da se omejijo samo na nekatere predele in cestišča, kjer so jim prometne razmere dovolj naklonjene.
Ne razumem kaj misliš s tem da vezava na ponudnika vpliva na natančnost. Čeprav če imaš enega ponudnika je dovolj. Vlak zaradi enakomerne hitrosti in počasnih pospeškov hitro izločiš. Plus da 10m bi gsm že moral razločiti, vsaj v mestih.
Zasebnost ne bo nič bolj ogrožena kot dosedaj. Ponudnik storitve ti itak MORA slediti zato da ve kam usmeriti klic ko te kdo kliče.
Pa še glede imena mobitel, če se prav spomnim je mobitel pomenil mobilni telefon predno je prišel Mobitel. In da se firma poimenuje po napravi ni nič nenavadnega. Tudi Stol imamo, pa Magneti, ...
Where all think alike, no one thinks very much.
Walter Lippmann, leta 1922, o predpogoju za demokracijo.
Ne razumem kaj misliš s tem da vezava na ponudnika vpliva na natančnost. Čeprav če imaš enega ponudnika je dovolj.
Podatki o geolokaciji, ki so na voljo v telefonu samem so precej nenatančni, zlasti v slabše pokritih območjih (recimo med naselji), za boljše načine lociranja pa že mora sodelovati ponudnik storitve.
Vlak zaradi enakomerne hitrosti in počasnih pospeškov hitro izločiš.
Tudi na avtocesti so hitrosti precej enakomerne in pospeški majhni.
Plus da 10m bi gsm že moral razločiti, vsaj v mestih.
Rekel sem nekaj 10 m. Poleg tega, ravno v mestih bi bil problem, ker so ceste načeloma bolj skupaj. Poleg tega imaš še težave s posebnimi pasovi za avtobouse, tramvaji, podzemnimi železnicami, ...
>Tudi na avtocesti so hitrosti precej enakomerne in pospeški majhni.
Res je. Ampak tebe zanima samo primer zastoja. In ko ga imaš veš da je cesta, ker vlak na zastoj ni občutljiv.
Telefon sam pa itak ne ve kje se nahaja. Vse meritve pošilja postaji in pusti da se ona ukvarja s tem kje je. Tako da brez ponudnika itak ne moreš nič.
Where all think alike, no one thinks very much.
Walter Lippmann, leta 1922, o predpogoju za demokracijo.
Res je. Ampak tebe zanima samo primer zastoja. In ko ga imaš veš da je cesta, ker vlak na zastoj ni občutljiv.
Hipotetično, imaš cesto na eni strani progo, na drugi supermarket. Kako boš sploh razpoznal zastoj v primerjavi z množico bolj ali manj mirujočih ljudi v supermarketu in brzečih po progi?
Telefon sam pa itak ne ve kje se nahaja.
Ni res, Cell ID je moč prebrati iz telefona samega.
Če že ravno toliko teoretizirata o tem problemu, bom pa še jaz kako mnenje napisal.
Če pogledamo z vidika razvijalca takega sistema, je najbolj očitna rešitev problemov, ki jih opisuje OwcA ta, da ljudje nekako izberejo "profil" na telefonu, ki operaterju sporoča, da so v avtu.
Taki ljudje bi potem prejemali tudi podatke o zastojih kar na telefon.
Problem rešen.
Če pustimo ob strani dejstvo, da so SMSji zelo neuporaben način sporočanja informacij nekomu, ki sedi za volanom (in nevaren).
CellID ti nič ne koristi, ker ne veš koliko si oddaljen od bazne postaje.
Supermarket pa enostavno vneseš v sistem, ki se potem zaveda njegovega obstoja. Plus da se v supermarketu tvoji uporabniki premikajo random znotraj pravokotnika, na avtocesti pa vsi v isto smer in z isto hitrostjo (ki razen izjemoma ni enaka hitrosti pešca) vzdolž trase.
Where all think alike, no one thinks very much.
Walter Lippmann, leta 1922, o predpogoju za demokracijo.
Zanašati se na ljudi je pa preveč nezanesljivo, po mojem. Ker bi premalo oseb to uporabljalo, potem imaš pa še probleme ko pozabijo vklopiti / izklopiti, da so v gneči.
Where all think alike, no one thinks very much.
Walter Lippmann, leta 1922, o predpogoju za demokracijo.
CellID ti nič ne koristi, ker ne veš koliko si oddaljen od bazne postaje.
Tam kjer je veliko baznih postaj (recimo v mestih), je za silo uporabno. Nekatere pervasive igre to uporabljajo, naprimer Love City in projekti kot je CellSpotting.
Supermarket pa enostavno vneseš v sistem, ki se potem zaveda njegovega obstoja. Plus da se v supermarketu tvoji uporabniki premikajo random znotraj pravokotnika, na avtocesti pa vsi v isto smer in z isto hitrostjo (ki razen izjemoma ni enaka hitrosti pešca) vzdolž trase.
Ja, če imaš zadostno natančnost (nekaj metrov, raje še boljše) in dovolj visoko frekvenco vzorčenja.
Tudi za oddaljenost od bazne postaje je lahko relativno natančno določiti in sicer za zakasnitvami (čas, ki preteče da dobi bazna postaja odgovor od telefona). Te zakasnitve mora upoštevati že osnovni GSM sistem, ker drugače bi bil pogovor zelo težak. Edini problem je v tem, da s tem določiš krožnico na kateri si in rabiš vsaj še dve postaji da narediš triangulacijo.
There are 10 types of people. Those who understand binary and those who don't.
Itak, saj to je pač del protokola/standarda, po katerem deluje gsm omrežje. Ampak telefon se "pogovarja" samo z baznimi postajami svojega operaterja. S tvojim oddajnikom se ne bo hotel. Vsaj mislim. Plus da je zate to verjetno ilegalno, da vzpostavljaš nepooblaščeno komunikacijo z gsm aparatom.
Where all think alike, no one thinks very much.
Walter Lippmann, leta 1922, o predpogoju za demokracijo.
lunamit, ti nič ne nuca, če nimaš geografskih koordinat posameznih baznih postaj ... poldi112, kdo pa je govoril o kakšni lastnem oddajniku ali kaj takega?
Zadeva očitno deluje. Za zaznavanje zastoja na cesti sploh ni potrebna kakšna velika natančnost. Pač ko se množica avtomobilistov nenadoma giblje z 10km/h namesto 50km/h je to zastoj. Za opazovanje večjih prometnic na tak način pomoje ni problema.
Fantje, če vam pa kaj uspe vam uspe zakomplicirati stvar do konca.
Seveda v prvi fazi stvar ne bo kazala zastoja prev vašo hišo/blokom (ja, tam kjer zdaj polagajo optiko) ampak bo kazala, kaj se dogaja na avtocesti MB-CE in CE-LJ in mogoče še LJ-KP. In tam je stvar enostavna ZELO. Frekvenca je velika, avti se premikajo v eni smeri z cca konstantno hitrostjo 130kmh. In ko ta hitrost iz 130kmh pade na 10 kmh ali 0kmh je pač zastoj. Ni važno, al stoji en avtobus al 100 avtov z enim potnikom noter, ker je frekvenca avtomobilov velika. N je velik hudiča.
In potem se bodo programi počasi učili naprej. Če tukaj eni stojijo je to zato, ker so sveži krofi. In če tu velik oljudi stoji je to zato ker so sveže krem-šnite.
In ja, vsakega 1 uporabnika res ne moreš predvidit. Ampak zato se mimo njega vsako minuto pelje 20 avtov. In bomo pogeldali, kaj oni delajo.